Meny

Canal Digital omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
5
av 7 innen
tv-selskap
37%
anbefaler
Canal Digital
Filtrer omtaler
38
28
25
26
102
Sorter omtaler etter
Viser av 219 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital?
Bertil L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Særlig om oppdateringene, som forandrer på lagrede kanaler, pluss at de hele tiden maser om såkalt tewe-funksjon. som vi ikke vil ha.

Torgeir E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Salg og kundeservice snakker ikke sammen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med salg og fikk godt tilbud på ekstra antenne. Ventet en stund uten at den kom, ringte kundeservice som skulle sjekke og ta kontakt. Hørte ikke mer. Ringte på nytt etter en uke, fikk beskjed om at de skulle sjekke og ringe tilbake. Hørte ikke mer. Ringte på nytt etter en drøy uke, fikk beskjed om at de fortsatt ikke fant ordren og skulle sjekke opp.... Uholdbart... Vurderer nå å skifte til Viasat, kanskje de er bedre på kundeservice?

Svar fra Canal Digital
04.05.2020 07.42
Hei Torgeir E

Dette beklager vi veldig for. Da har vi i disse tider opplevd noe forsinkelser i prosesser mellom avdelinger, men selvfølgelig skal du få tilbake melding om du er lovet dette og få den hjelpen du etterlyser. Kontakt oss gjerne via chat eller på telefon slik at vi kan finne frem tilbudet med det samme og registrere det.

Vi forstår godt din frustrasjon og håper du kontakter oss slik at vi kan få ordnet opp i dette.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice holder ikke mål"

Fakturerer til tross for friperiode. Ikke aksepter gratis prøve på kanaler, det blir bare rot. Sier en ting og skjønner ikke det de sier selv. Frustrerende opplevelse. Treg boks også.

Svar fra Canal Digital
16.04.2020 10.07
Hei Jan!

Vi benytter forhåndsfakturering, så om du for eksempel fikk gratis periode inn i til en dato i mai, vil du ha mottatt en faktura med forfall mot slutten av april for resterende periode i mai etter gratisperioden er over. Forøvrig har vi ikke gratis prøve på kanaler med et abonnement hos oss, alle opprettelser av abonnement fra oss med gratisperioder eller gratis utstyr (med unntak av kompensasjon som blir gitt i visse tilfeller), følger med seg en 12 måneders bindingstid i likhet med resten av Norges TV-distributører. Ekstra kanalpakker har imidlertidig ingen bindingstid, kommer med 14 dagers angrerett samt har oppsigelsestid med inneværende måned. De kan altså sies opp fra den 1. datoen i påfølgende måed.

Om du imidlertidig har opplevd at en dekoder er treg så må vi bare beklage dette og slik skal det jo ikke være. Om du kontakter oss igjen på kundeservice kan vi se over saken din en gang til og se på ditt utstyr, så kan vi sjekke at innstillingene til dekoderen det gjelder er korrekt lagt inn, f.eks at den har lett standby (begrenset dvalemodus), og at den har fått inn alle oppdateringer.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Skygg banen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Canal 📟Digital er Norges mest elendige firma. De har en kundeservice som er totalt ubrukelig. Der sitter ungdommer og studenter med minimal opplæring og som ikke kan hjelpe deg med noenting. Firmaet må ha en ledelse som er fullstendig inkompetent. Det jeg har erfart er at de ikke makter å sende ut en riktig faktura. Fra februar 2019 har jeg fått tilsendt e-faktura med forskjellig sum hver eneste måned!! Vil du unngå trøbbel for deg selv -- skygg banen og velg en annen leverandør

Svar fra Canal Digital
30.04.2020 07.24
Hei!

Vi har i likhet med andre firmaer, så har vi fra tid til annen personer som er nye i jobben. De går igjennom grunding opptrenging og har direkte oppfølging i samtalene de mottar fra våre kunder samt at vi har egne personer som kvalitetssjekker henvendelsene til oss. Om du har opplevd at du har fått utilstrekkelig hjelp i kontakt med oss må vi bare beklage dette, og slikt skal jo ikke skje. Du må gjerne kontakte oss igjen på kundeservice om du ønsker at vi ser over saken din en gang til.

Når det kommer til fakturering kan det ved endringer i abonnementet ved at man f.eks kansellerer en kanalpakke, bli tilbakekredittert et beløp som allerede er innebetalt for måneden du befinner deg i (vi benytter forhåndsfakturering). Om dette beløpet trekkes ifra og det ikke endres på et allerede opprettet forfall i nettbanken (om du benytter avtalegiro eller e-faktura) så vil det legge seg et tilgodebeløp på ditt abonnement.

Om du i motsatt tilfelle legger til en kanalpakke f.eks 15. juni, vil den løpe fra dags dato. Fakturering som da gjelder for Juni periode er allerede opprettet på foregående faktura med forfall mot slutten av mai, samt fakturaen med forfall i juni for juli periode, når denne kanalpakken legges til. Neste faktura med forfall mot slutten av Juli for august periode som da opprettes i etterkant av tilleggelsen av kanalpakken, vil da bli litt høyere ved at kanalpakken legges til med perioden fra den 15. juni (da den ble lagt til i abonnementet) og ut august periode som da er litt over 2 måneder. Etter dette går du ned til vanlig fakturering for kanalpakken som er lagt til. Ved hyppige endringer i abonnementet vil du nok da oppleve endel måneder på rad med litt forskjellige fakturabeløp.

Vi håper dette var litt oppklarende ang. spørsmålet rundt fakturering.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Canal Digital Satellitt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil gjerne advare folk mot å etablere autogiro hos Canal Digital Satellitt. Bare siden nyttår er vi på ulike fakturaer belastet et betydelig antall tusenlapper feilaktig for montørarbeid og for kjøpt av dekodere (flertall) som vi ALDRI har bestilt som som vi selvfølgelig aldri skal betale for. Noen telefoner, og CD beklaget raskt misforståelsene, men fra nå av holder vi oss til vanlig eFaktura. Har vært kunde hos CD Satellitt siden 90-tallet, og de seneste 2-3 årene har holdningen hos selskapet merkbart endret seg til det verre. Vi hopper av ved neste årsforfall.

Svar fra Canal Digital
31.03.2020 14.47
Hei Stein!

Om man benytter avtalegiro eller e-faktura er selvfølgelig opp til hver og en, og om du har faste trekk og sjelden utfører endringer på abonnementet, så vil avtalegiro fungere veldig bra, samme som med e-faktura. Normalt er det slik at en faktura med f.eks forfall den 24.03.2020, blir opprettet ca. en måned i forveien, og legges inn som forfall i nettbanken. Om du da kontakter oss f.eks den 28.02.2020 og sier opp en ekstra kanalpakke, så er dette allerede opprettet i nettbanken. Etter opprettelse har ikke vi juridisk hjemmel til å endre på beløpet inne hos kunder, og dette må da gjøres manuelt fra din side.

Det du beskriver her høres imidlertidig ut som en feilfakturering fra vår side og ville ha fulgt med på om det var avtalegiro eller e-faktura, og dette skal jo ikke skje og vi beklager dette Stein. Inne på minside https://satellitt.canaldigital.no/min-side/ har du full oversikt over de forskjellige fakturaene og hva som det er blitt fakturert for på abonnementet ditt. Vi håper at du gir oss en sjangse til videre her hos oss på Canal Digital Norge, så er det bare å kontakte oss på kundeservice om du har noen spørsmål rundt ditt fakturabilde, rutinene og hvordan det fungerer eller generelle spørsmål rundt ditt.

Hilsen Canal Digital
Janne H. R. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg syns selve tv-pakken var bra. Jeg kan dessverre ikke si det samme om kundeservicen. Jeg fikk en regning etter avsluttet medlemskap, som jeg over tlf fikk beskjed om at jeg ikke trengte å betale. Fikk nettopp inkassokrav på denne regningen, hvor den nesten er fire ganger så høy som utgangspunktet uten å ha fått noen form for purring eller varsel. Dette er på en regning som jeg i utgangspunktet ikke skulle betale en gang!!! Kundeservice var ikke behjelpelige i det hele tatt og sa at når denne er gått til inkasso, så var det ikke lenger noe de kunne gjøre med det, og at det var bare å betale så kom betalingsanmerkningen til å forsvinne. Det er faktisk snakk om penger jeg i utgangspunktet ikke skulle betale engang! Elendig kundeservice!

Svar fra Canal Digital
09.03.2020 13.49
Hei Janne!

Jeg kan ikke kommentere saken uten innsyn i denne, men noe som kan ha skjedd er at abonnementet var i frys når det ble levert oppsigelse. I slike tilfeller vil abonnementet åpnes da det ikke er mulig å ha abonnementet i frys under oppsigelsestiden vår. Da vil det komme en ektra faktura for perioden abonnementet er åpent i oppsigelsestiden. Om dette ikke er tilfellet, må du gjerne kontakte oss igjen så skal vi selvfølgelig se på saken en gang til og sjekke hva denne fakturaen gjaldt om det er usikkerhet rundt dette. Om det er feilfakturering fra vår side skal vi selvfølgelig rette opp i dette og vi har da en egen inkassoavdeling som håndterer slike saker spesifikt.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Finnes det alternativ, så velg alternativet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har lite positivt å si om det tilbudet CanalDigital Satelitt tilbyr. Synes det ikke er verdt pengene.

Svar fra Canal Digital
07.03.2020 07.51
Hei Thomas!

Om du ikke finner tilbudet vårt tilfredsstillende er jo dette beklagelig. Vi har imidlertidig nylig fått blant annet Viasat Film med Viaplay som gir deg tilgang til Viaplay appen samt 5 lineære kanaler på kanalplass 110-114. Vi har også helt nylig lagt til Strive på kanalplass 83 om du har Sportspakken i abonnementet. Vi fikk også tilgang til HBO Nordic innlemmet i vår strømmetjeneste en tid tilbake, som gir deg det brede utvalg man er kjent med fra HBO Nordic sin egen tjeneste, nå hos oss også.

Sammenlignet med flere andre TV-distributører i Norge er vi konkurransedyktige på pris sett oppimot innhold vi tilbyr våre kunder. Om du muligens mottok et tilbud fra annen leverandør er nok dette et nykundetilbud, i likhet med hva du mottok fra oss ved opprettelse av abonnementet, som da kan gi en annen månedspris fordelt over de første 12 månedene enn hva som er reell standard pris om andre leverandører har informert om dette.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig"

Så utrolig latterlig og useriøst firma! Er så lei! Og kan dessverre ikke bytte da det er bindingstid.

Svar fra Canal Digital
21.02.2020 09.00
Hei Merete!

Om du har anskaffet et abonnement hos hos så følger det med bindingstid, og i utvalgte andre tilbud vi gir. Vi ønsker selvfølgelig at våre kunder skal bli tatt på alvor og om du har hatt en dårlig opplevelse med oss må vi bare beklage dette. Vi ønsker gjerne at du kontakter vår kundeservice så vi kan se litt nærmere på saken din Merete.
Annelise D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Månedspris på tv-box"

Vår gamle dekoder fungerer dårlig, og vi fikk beskjed av Kundeservice at vi kunne få en ny til kr 129 pr/md, en prisøkning som abonnent på kr 1548 pr år. Erfaringsmessig kommer det til å bli prisøkning hvert år fremover, og ingen vet hva det vil koste om 5 år. Tipse Tv2 hjelper deg er vel det eneste vi kan gjøre😕☹

Svar fra Canal Digital
20.02.2020 12.45
Hei Annelise!

Det virker kanskje som du har kommentert hos et annet selskap enn dem du har vært i kontakt med. Vi her på Canal Digital (parabol) har ikke noen dekodere for øyeblikket som har en avbetalingsplan på dette prisnivået. Vår Oneplace dekoder koster 69,- kroner per måned på avbetaling og vil maks være på 828,- kroner i året og dekoderen blir din til odel og eie etter at avbetalingsperioden er over etter 24 måneder :)

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Rot med betalingen"

Har opplevd 2 ganger rot med betalingen. Stenging av signal pga manglende betaling, uten at vi har hørt et pip fra dem. På tross av at det er inngått fakturaavtale med mnd trekk.

Svar fra Canal Digital
14.02.2020 08.56
Hei Magnar!

Vi har ikke juridisk hjemmel til å endre på faktura eller beløp inne i kunders nettbank, så om du har fast trekk og har utført endringer på abonnementet, så vil vi anbefale at du endrer dette direkte i nettbanken. Med avtalegiro eller e-faktura skal du automatisk få korrekt beløp med mindre endringer utføres etter at selve beløpet og fakturaen opprettes i nettbanken din. I tilfelle du har en maksgrense på selve betalingsavtalen kan det også har skjedd at selve betalingen ikke er utført om du bestillte en ny kanalpakke som førte til økning av beløpet over denne grensen.

Du kan imidlertidig kontakte oss direkte på kundeservice, så kan vi sjekke opp i saken din i tilfelle du har urettmessig blitt avstengt her, og det skal jo ikke skje. Du når oss på via telefon med nummer: 915 060 70, på chat via hjemmesiden vår eller på våre facebooksider under navnet: Canal Digital Norge

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Flott bildekvalitet, men synes det begynner og bli dyrt. Ikke noe problemer egentlig."

Skulle si opp en av pakkene da vi hadde en i familien som abonnerte på tv2 sport premium p.g.a sykdom. De frøys abonnement og betalingen, ingen overraskelse i etterkant. Veldig hyggelig og behjelpelig kundeservice.

Svar fra Canal Digital
29.01.2020 13.17
Hei Eva!

Så hyggelig at du hadde en god opplevelse med vår kundeservice. Vi forsøker alltid å sette oss inn i våre kunders situasjon og tilby en løsning som fungerer for begge parter, og du må ikke nøle med å kontakte oss igjen om dere har spørsmål rundt deres abonnement her hos oss.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Elendig kundeservice, rot og tull når det gjelder faktura. Sender purring på kreditnota og dårlig oversikt.

Svar fra Canal Digital
02.01.2020 12.27
Hei Knut!

Vi beklager om du har hatt en dårlig opplevelse med kundeservice rundt fakturaspørsmål til ditt abonnement, og vi forsøker alltid å gi en så forståelig forklaring som mulig på hvordan vårt fakturasystem, og ditt fakturabilde, fungerer.

Du kan alltids kontakte oss igjen på kundeservice via telefon 915 060 70, på chat via hjemmesiden vår https://satellitt.canaldigital.no/ eller på våre facebooksider under navnet: Canal Digital Norge, så kan vi se nærmere på saken din om det fortsatt er noe du føler er uklart Knut.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Værste jeg noensinne har vært borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet ble ødelagt plutselig over natta. Etter masse mas og videresending fra en kundebehandler til en annen og mange dager, kom bravida. De påstod at kabelen hadde blitt rørt og ødelagt av oss, noe som selvfølgelig ikke var tilfelle her. Jeg har verken fått noen operatører eller noe alternativ løsning på saken og sitter nå uten nett og tv i over 8 dager. Jeg har aldri møtt noen så uprofesjonelle eller dårlige kundebehandler noensinne. Eneste jeg får høre er 1-4 virkedager, og når jeg ringe for å purre på saken, så blir jeg bare fortalt at jeg må vente enda flere virkedager. Det er ikke første gang jeg opplever dette. Vil bare si at jeg heller hadde valgt get eller noen annen leverandør. Aldri vil jeg noe med disse å gjøre igjen.

Svar fra Canal Digital
09.12.2019 10.27
Hei Arnit!

Du har nå kommet til Canal Digital (parabolsystemer) sin side her på www.Bytt.no. Canal Digital Kabel har nå blitt Telenor, vi er og var to forskjellige selskaper så vi kan dessverre ikke hjelpe deg med din henvendelse ang ditt internett. Dersom du ønsker assistanse med kabel-TV, T-We, internett eller telefoni må du ta kontakt med Telenor.

Dette navnebyttet som ble utført på Canal Digital Kabel har skapt litt forvirring siden 23. oktober 2018, men mtp. fremtiden vil det forhåpentligvis bli litt mer oversiktlig. Du finner Telenor sin chatsupport her: https://www.telenor.no/privat/kundeservice/kontakt/ Telenor sin Facebook-side er: https://www.facebook.com/telenornorge/ og du kan også ringe deres kundesenter på 915 09000.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Tar betaling etter avsluttet abbonement!!"

Sa opp Canal Digital og hadde betalt min siste faktura. Oppdaget at de hadde trekt enda en mnd etter oppsigelsestid (ca 1000kr). Når jeg ringte for å informere om dette sa de at de hadde gjort en feil og at de ville returnere pengene til min konto etter 2 UKER!!! Det er ikke greit å "stjele" 1000 kr for så å levere tilbake etter 2 uker, jeg trenger disse pengene nå.. Elendig av Canal Digital!! Her bør dere svare for dere! Dette er tyveri i mine øyne!

Svar fra Canal Digital
09.12.2019 09.58
Hei Morten!

Vi beklager om du har blitt feilaktig fakturert fra oss, det skal ikke skje. Om det imidlertidig har vært benyttet avtalegiro i nettbanken for betaling av fakturaer fra oss før abonnementet ble sagt opp, er det viktig at du sletter denne avtalen selv, da vi ikke har juridisk hjemmel til å logge inn på kunders nettbank og slette dette. Ved tilbakebetaling av tilgodebeløp fra oss, så blir alt slikt betalt ut på 2 tidspunkt i måneden i bulk, og det kan da ta alt fra en dag til 14 dager og vi beklager ekstra ventetid på dette Morten.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Forferdelig service og lureri tvers igjennom"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er kun styrt av salg og er ikke ute av å bevare kundens interesse i det hele tatt. Ble forsikret om en gratis forlengelse av et abonnement jeg ville avslutte. Dette takket jeg ja til, noe som viste seg å være deres siste måte å skvise ut 500,- til av meg. Å kontakte kundeservice med et problem er håpløst, det eneste som betyr noe for de er pengene på konto. De tjente 500,- men tapte flere kunder i meg, min familie og venner på livstid.

Svar fra Canal Digital
22.11.2019 13.17
Hei Jon!

Jeg beklager om det har blitt oppfattet som gratis abonnement videre, men om det blir gitt gratisperioder med eller uten gratis nytt utstyr, så vil det alltid følge med en bindingstid på 12 måneder på Norgespakken som det også blir opplyst på ved bekreftelse på dette tilbudet. Da enten ved at det blir informert i et salgsopptak, på en SMS der tilbudet blir presentert eller både og. Om vi skulle gitt gratis abonnement uten videre ville dette vært en veldig lite kostnadseffektiv forretningsmodell.

Hilsen Canal Digital
Per-Åge S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Et selskap INGEN må bruke. De fakturerer med autotrekk uten lov etter avsluttet kundeforhold"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har tappet en eldre dame på over 80 år i snart 2 år. Ble oppdaget ved tilfeldighet. Jeg har måttet sende brev til styreformann, daglig leder, og varslet politianmeldelse samt saken er oversendt brukerklagenemnden for behandling der også. Og tv2 vurderes om de ikke innen par dager har løst saken. De hindrer deg å nå de på seriøs måte. Ingen mailer, ingen får tak i sjefen, ingen kjenner forrige saksbehandler, ingen bryr seg. Moralen til dem som driver selskapet må være råtten. Og de ansatte i kundeservice styres nok av disse menneskene over seg. IGJEN, JEG RÅDER DEM SOM LESER DETTE TIL Å VELGE HVA SOM HELST ANNET SELSKAP. OG en ting til. ALLE som har hatt parabol fra dem, og gått over til breiband fra canal digital nå Telenor, sjekk om de tapper din konto for penger etter avsluttet kundeforhold. Om det skjer, anmeld dem, kjør sak på de, og aldri gi dere.

Svar fra Canal Digital
09.12.2019 08.58
Hei Per-Åge!

Det jeg kan se for meg har skjedd her er at det er blitt anskaffet et abonnement hos Telenor som tidligere het Canal Digital Kabel, men uten å levere oppsigelse til oss her på Canal Digital (parabol). Vi er, og var, tross navnelikheten to forskjellige selskaper.

Dette navnebyttet som ble utført på Canal Digital Kabel har skapt litt forvirring siden 23. oktober 2018, men mtp. fremtiden vil det forhåpentligvis bli litt mer oversiktlig da vi fremover blir å kjenne som to forskjellige selskaper ved mer distinktive navn, i Canal Digital hos oss som leverer TV via et parabol og satelittsystem, og Telenor som leverer TV og internett via bredbånd/fiber.

Om dette var tilbake i 2017 hadde vi imidlertidig et samarbeid kalt "plattformbytte" for kunder som gikk fra oss til Telenor (da Canal Digital kabel), og andre veien. I denne prosessen var det viktig at det ved overgang til Telenor og anskaffelse av abonnement hos dem, ble informert om at det skulle erstatte et gjeldende abonnement her hos oss på Canal Digital. Vi som to forskjellige selskaper har og hadde ikke tilgang til hverandres systemer og vil og ville ikke på det tidspunktet fått opp noe kundebilde for "motsatte" kunder og více versa. I en slik prosess som var tilgjengelig på det tidspunktet, var det derfor veldig viktig at dette ble informert om kundenummeret man hadde hos Canal Digital (parabol) til Telenor (canal Digital Kabel) for at de skulle sende en forespørsel om oppsigelse over til oss.

Om dette er tilfellet er det ihht. rutiner på dette tidspunktet, i likhet med f.eks overgang fra Riks-TV til Viasat eller andre selskaper som ikke her befatning, eller tilgang til hverandres systemer. Om oppsigelse da ikke er registrert vil det fortsette som vanlig. Det er imidlertidig veldig forståelig at det er en slik situasjon denne kunden nå står i, men det er mulig å forhøre seg med Telenor om de har loggføringer av om dette gjaldt et plattformbytte eller ikke, og dere kan også kontakte oss her på Canal Digital direkte på kundeservice for å sjekke om det har vært forespørsler om oppsigelse eller plattformbytte i tidsrommet det gjelder.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Trakassering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Blir oppringt fra nye nummere 15-20 ganger pr dag.. Prøver å blokkere, men Canal Digital har tydeligvis ubegrenset med nummere å ringe fra. Håper teleoperatørene tar tak i saken og nekter dem å bruke deres tjenester.

Svar fra Canal Digital
17.11.2019 21.03
Hei Lill!

Ofte kan man bli ringt pga. at man har deltatt i konkurranser eller undersøkelser, da vil det komme opp alternativ om vedkommende ønsker tilbud fra samarbeidspartnere. Dette må fysisk hukes av. Eventuelt kan vilkårene til eventuelle konkurranser inkludere samtykke i å bli kontaktet av samarbeidspartnere. Da vil vedkommende bli ringt opp. På grunn av dette kan det bli vanskelig å få fjernet nummeret individuelt fra våre lister da det er mulig at nummeret vil bli lagt inn igjen ved senere tidspunkt, så det tryggeste vil være å registrere seg i Brønnøysundregistrene for å reservere seg mot telefonsalg generelt. Man kan registrere seg i Brønnøysundregistrene her: https://www.brreg.no/.

Om du kontakter oss direkte på kundeservice kan vi imidlertidig notere oss telefonnummeret ditt og overbringe dette til de eksterne salgsselskapene vi har et samarbeid med, så skal du slippe å bli oppringt fra dem igjen her.

Hilsen Canal Digital
Fredrik A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Utrolig bra bilde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital er jo først og fremst markedsledene på bildekvalitet. Jeg elsker den nye dekoderen med den kan jeg få alt jeg lekser med telefonen min på tven. Trenger ikke noe form for en ekstra enhet for underholdning. Android gjør det lett og få google home med i en sammensveiset pakke. Jeg sier ok google skru på tv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Dårlig... og utmerket service."

Mistet kanalene på TV. Prøvde alle mulige forslag på nett til ingen nytte... prøvde chat... hjalp ikke. Ringte så kundeservice å ble møtt av en utrolig kortfattet nordmann med dialekt, som tydeligvis ville ha meg vekk fra tråden så fort som mulig. Hans forslag funka hvertfall ikke. Ringte så kundeservice igjen... der svarte ei utrolig hyggelig svensk dame. Hun gikk inn på adressen min å sjekka, å problemet var løst på 5 minutter. Så kundeservice... lær de ansatte å lytte på kundene, så sparer vi oss for mye frustrasjon.

Svar fra Canal Digital
13.11.2019 14.01
Hei Marit!

Beklager at vi benyttet lengre tid enn nødvendig før du fikk løsningen din på problemet, men veldig bra at den da ble løst såpass fort når du kom til en person med spisskompetanse her. Vi har kontinuerlig opptrening og gjenoppfriskningskurs på våre systemer og utstyr blant våre kundebehandlere, så får vi håpe at vi kan huke tak i de personene du snakket med først og gå litt igjennom rutinene som ble fulgt når du kontaktet oss i første omgang.

Hilsen Canal Digital
May B. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"OPPSIGELSE"

Jeg ringte og skulle si opp mitt abonnement i mai - fortalte at jeg flytter 1.6. De sa det var 2 måneder oppsigelsestid! Ok! Da sa behandler at jeg kunne slippe det om jeg fikk ny eier til å ta over - ny eier var ikke interessert! Jeg forsto ikke hva dette innebar, var i en stresset situasjon med salg av hus kjøp av leilighet! De har nå trukket meg hver måned samt nå sendt regning for nov. Ny oppsigelstid 1.12. Det spørsmålet om jeg ville få kjøper til å overta abonnement vil koste meg flere 1000 kr. Det føles som et ran!! De som leier på min nye adresse har Canal Digital - bruker min parabol, men de kunne ikke bruke boksen iflg. Canal Digital! Men de har ikke overtatt mitt kundeforhold iflg Canal Digital!! Altså betaler jeg på en tjeneste jeg ikke har et halvt år etter flytting fra adressen! Kan ikke være lovlig!! Ingen forståelse å få med kontakt med kundeservice - føler at det fra Canal Digital side er bevisst vanskeliggjøring av oppsigelse - jeg ringte oppsigelsen i mai og ble pådyttet et salgsprodukt som jeg i utgangspunktet ikke var interessert i - som kostet meg dyrt - hilsen 73 år som har vært kunde i 20 år og aldri klaget før!

Svar fra Canal Digital
13.11.2019 13.26
Hei May!

Ettersom vi ikke har direkte innsyn til saken din og loggføringen som er blitt utført på ditt abonnement for øyeblikket her via denne siden, kan vi ikke uttale oss om denne situasjonen spesifikt, men om grunnen til oppsigelse var fraflytting kan det ha blitt tilbudt eierskifte til ny eier av bolig istedenfor oppsigelse, i tilfelle tilflytter vil overta abonnementet. Da tilbyr vi gjerne at abonnementet fryses ned i mellomtiden, da dette er noe vi har tilbudt til flere kunder som er usikre på om de som overtar stedet da vil ha TV fra oss eller en annen leverandør, men da får litt tid til å finne ut av dette. Om det derimot ikke er blitt tilbudt frys må vi beklage dette, og ved enhver samtale med oss via telefon skal det loggføres hva som har blitt gått igjennom i samtalen såfremt vi får utgitt personalia til å identifisere abonnementet.

Du kan gjerne sende oss en forespørsel via vårt kontaktskjema som du finner her: https://satellitt.canaldigital.no/min-side/#/contact/contactform (krever innlogging) så kan vi se nærmere på utfordringene du har hatt i forbindelse med oppsigelsen May, slikt skal ikke skje.

Hilsen Canal Digital
Ståle H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Juksemakere, kjeltringer, løgnhalser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital er en forferdelig bedrift. Den er bygget på fjusk og fanteri og beveger seg mot mafia virksomhet. De jakter signaturer og kun det så etterpå gjemmer de seg bak det de kaller SINE rettigheter. Jeg har alltid hatt problemer med Canal Digital. For 7 år siden sa jeg til de at mitt kundeforhold til de er dødt og kan ikke lenger gjennopptas. Men når man er frekke som flatlus på jakt etter signaturer og når snart alle er oppbrukt, blir man desperat. Selgeren ringte og skulle gi 8 mnd gratis, glem det sa jeg jeg hater dere og har nok med Viasat, men idioten ga seg ikke. Til slutt var jeg dum nok til å gi etter. Dette var i oktober mnd. Jeg sa at betingelsen er at signalene ikke forsvinner så man blir uten kanaler i julen. Nei, det skulle aldri skje sa han. Tiden gikk og utstyret kom omsider. Men montør kom ikke. Så måtte man ringe, forsøkte finne en post men det har de fjernet grunnet alle de skriftlige klagene de fikk tidligere. Så til slutt kom en montør, jeg hadde B&O Tv med kun start, dette kunne ikke montøren fikse så han bare reiste uten hverken signaler eller bilde. Det ble sendt en klage, og vipps så ble Viasat kanalene kuttet fordi Canal Digital ikke klarte å holde sin avtale, montøren kom ikke tilbake og det mest utrolige skjedde, jeg ble uten TV i hele julen. Canal Digital ga fullstendig f#%n, de hadde oppnådd de de ville ha nemlig signaturen. Og i og med at man ikke kan sende skriftlig klage på e post, så har de en liten fordel. Alt blir påstand mot påstand. Så, jeg sendte Canal Digital et skriftlig brev om at avtalen ikke lenger var gyldig å det var ikke jeg som hadde brutt avtalen men de selv. Men, det ga de seg ikke på og det var ingen som tenkte på at de hadde en rasende kunde som ikke hadde fått de han var lovet og behandlet som dritt etterpå. Neida, det er kun hva de har krav på, oss!! Så begynte kravene å komme, å dette er sant, de ga seg ikke og de visste at de ikke hadde levert noen kanaler til meg men kjørte på med kravet uansett. Dette er bare frekke flatlus som gjør, altså Canal Digital. Grusomme mennesker som man er omgitt av, folk som er så herdet og ikke tar en femøring for å lyve folk rett i fleisen for å oppnå din signatur. Så glatt på ryggen at de sklir ned sluken i badekaret. Jeg sendte de nye brev men de svarte ikke, og sa etterpå at de aldri hadde fått brev med meg. De fortsatte bare fakturere. Så gikk til de mafiabedriften kredinor som er så useriøse at de tar oppdrag fra de, tror det er en del som ikke vil ta oppdrag fra Canal Digital. Isåfall klarer de ikke å få til betalingsanmerkning på deg om det kun er Canal Digital det gjelder for de er å regne som er useriøs bedrift som har masse problemer med sine kunder. Det sier ikke bare litt men ganske mye om hva vi egentlig har med å gjøre her. Plutselig sa Canal Digital at alt var greit om jeg returnerte utstyret jeg hadde fått, de skulle sende meg en postlapp så kunne jeg sende i retur og saken ute av verden. Jeg pakket utstyret i en fart men lappen kom ikke, så ble jeg drittlei å returnerte for min regning, men da påsto de at de ikke hadde mottatt dette og skulle ha betaling for dette. Det var ikke sant, nærmere hel#%te kan man ikke komme. Så nå er Norges største taper involvert, nemlig namsmannen, men jeg har bedt han dra dit pepper gror å bedt de begynne å gjøre noe fornuftig men dette er enkle oppdrag fordi for de ser at vedkommende tjener 5 ganger mere enn de å da er det utrolig enkelt oppdrag for namsmannen, eller damen. Så folkens, detter er skrekkens eksempel. Ikke signer en eneste signatur for Canal Digital, bare ikke gjør det. Du signerer med djevelen rett og slett!

Svar fra Canal Digital
08.11.2019 09.06
Hei Ståle!

Vi ser du har vært i kontakt med oss via kundeservice der vi har fortsatt dialogen med info rundt denne saken.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Repriser, gamle programmer, spillreklame og alt for dyrt abonnement"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er irriterende å se at prisene økes i takt med at antall repriser og lange reklamepauser preger sendingene 22 timer i døgnet. I tillegg er vi bundet til å måtte velge to pakkeløsninger for i det hele tatt å kunne ha noe som helst av interesse å se på. Jeg kan ikke fatte at selskapet har særlige utgifter på tv serier og andre programmer som tilsier at kundene må betale mer. Det aller meste som sendes er lavkostnadsprogrammer og reklame..

Svar fra Canal Digital
04.11.2019 14.36
Hei Arve!

Prisene endres i et naturlig nivå i takt med andre distributører på markedet, men også som følge av at f.eks Norgespakken vår nå gir deg mulighet til å strømme innhold via appen vår, eller på nettlesere på 4 forskjellige steder. Dette kostet tidligere 109 kroner per måned for å få med på strømmetjenesten, samt at Mat-kanalen nå er å finne i Norgespakken som tidligere befant seg i underholdning (tidligere kalt Familiepakken). Når det kommer til repriser og innhold som vi distribuerer, så er det kanaleier som bestemmer dette samt dikterer innholdet og det er da de som setter grunnlaget for prisnivået som kreves når dette leies ut til oss for videre distribuering.

Vi oppdaterer oss hele tiden i takt med markedet rundt oss, og basert på kundeundersøkelser og generell opinion rundt vårt innhold og det som er tilgjengelig forsøker vi å anskaffe materiale som befolkningen generelt ønsker i sitt utvalg, samt nisje utvalg for spesielt interesserte så langt det er mulig.

Hilsen Canal Digital
Anders S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Kundeservice???"
3 syns denne omtalen er nyttig

Avsluttet parabolabonnement for 7 måneder siden. Greit nok. Plutselig har Canal Digital begynt å sende regninger igjen, helt ut av det blå. Ringer "kundeservice" og første gang blir jeg brutt etter cirka 10 minutter ventetid. Andre gang tok det 14 minutter. Møter da en som ikke kan hjelpe, til tross for at jeg har tastet meg gjennom til fakturaspørsmål. Han kobler videre, og nye 17 minutter ventetid følger. Ny herremann. Han forsøker å hjelpe, men Canal Digitals Policy er da at jeg må bevise at jeg har sagt opp abonnement. Så. I Mars ringte jeg og sa opp abonnement. Jeg skulle da ha mottatt en bekreftelse på epost på dette. Men det ble det ikke informert om når jeg ringte. At de ikke har sendt meg regninger siden mars (påfallende at det var samme måned jeg mener å ha sagt opp?) er da en glitch i Canal Digital sine øyne.. Så det er bare å betale, eller så blir det purring og videre gang... Da er abonnement sagt opp IGJEN. Håper jeg mottar epost denne gangen, ellers er det ny runde med venting for å håpe at man når frem til det som skulle være service hos Canal Digital...

Svar fra Canal Digital
29.10.2019 09.31
Hei Anders!

Vi hadde i forrige uke litt problemer med våre telefonlinjer som da skapte litt ekstra kø og tekniske problemer med å komme igjennom, og vi beklager dette.

Ettersom vi ikke har direkte innsyn til saken din og loggføringen som er blitt utført på ditt abonnement for øyeblikket her via denne siden, kan vi ikke uttale oss om denne situasjonen spesifikt, men om grunnen til oppsigelse var fraflytting kan det ha blitt tilbudt frys på abonnementet i motsetning til oppsigelse, i tilfelle tilflytter vil overta abonnementet. Dette er noe vi har tilbudt til flere kunder som er usikre på om de som overtar stedet da vil ha TV fra oss eller en annen leverandør, men da får litt tid til å finne ut av dette. Om det derimot ikke er en slik situasjon må vi bare legge oss flate her, og ved enhver samtale med oss via telefon skal det loggføres hva som har blitt gått igjennom i samtalen såfremt vi får utgitt personalia til å identifisere abonnementet.

Du kan gjerne sende oss en forespørsel via vårt kontaktskjema som du finner her: https://satellitt.canaldigital.no/min-side/#/contact/contactform så kan vi se nærmere på utfordringene du har hatt i forbindelse med oppsigelsen Anders, slikt skal ikke skje.

Hilsen Canal Digital
Egil H. C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært Canal Digital kunde i alle år. Når jeg plutselig trenger hjelp er de helt nådeløse på at kunden selv skal betale for tekniker selv om det er tydelig at teknikeren som har vært der har gjort en slett jobb. De er likgyldig til at du står uten TV-signal. Anbefales ikke!

Svar fra Canal Digital
25.10.2019 09.48
Hei Egil!

Vi har 1 års reklamasjonsrett på installasjon eller feilretting utført fra montørselskaper med et samarbeid hos oss, og det er viktig at du kontakter oss så raskt som mulig om du opplever problemer med signalene. Om dette er en nylig installasjon/feilretting på utstyret ditt anbefaler vi deg å kontakte oss på kundeservice igjen så vi får sjekket opp i hva som kan har skjedd her og om kravene ovenfor oppfylles for reklamasjon på installasjonen.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ok kundeservice, svarer ok på spørsmål. Alltid vært bra tilbakemelding på mail eller telefon. Lite eller ingen nedetid, alltid bra signaler både til tv og Internett..

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR