Meny

Canal Digital omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
5
av 7 innen
tv-selskap
40%
anbefaler
Canal Digital
Filtrer omtaler
36
26
25
21
86
Sorter omtaler etter
Viser av 194 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ligg unna: De er kun interessert i pengene dine"
1 syns denne omtalen er nyttig

Et hendelsesforløp: 1) Overtar hytte med CanalDigital parabol 1. oktober. Får mail 25 september om kundeforhold og forsøker å logge inn på min side. Virker ikke. Antar at abonnementet ikke er åpnet. Siden jeg ikke har overtatt hytta, kan jeg jo ikke sjekke om det virker. 2) Prøver igjen 1. oktober. Virker fortsatt ikke. Skriver til dem. Venter en uke. Får abrakadabra svar. CanalDigital hevder de har nullstilt passordet. Men det virker fortsatt ikke. 3) Så sier jeg opp. Og nå vil de ha betaling for to måneder -- for et abonnement som jeg altså ikke har kunnet bruke. 4) Deretter hevder de månedsprisen. Ifølge forbrukerloven har jeg da rett til å si opp fra det tidspunkt de hever prisen. 5) Så jeg skriver til kunde-"service" og sier at jeg vil si opp fra 1. november. Svar: Du må ringe i telefonen for å få lov til å si opp. Når jeg ringer, må jeg naturligvis vente i et kvarter. Og så får jeg snakke med det som trolig er den samme mannen som skrev mail. Han er svært overrasket over at jeg vil si opp, og tar ikke imot oppsigelsen før jeg blir meget tydelig i telefonen. Til sist aksepterer han og sender meg en mail med bekreftelse på at abonnementet stoppes 1. november. 6) Dagen etterpå får jeg en ny mail, som fastslår at abonnementet løper til 1. desember. Min konklusjon: CanalDigital er kun ute etter pengene, har ingen intensjoner om å ordne opp i feil, men de er gode til å hale ut tiden så kundene må betale for noe de ikke får, eller ikke ønsker.

Svar fra Canal Digital
15.10.2019 10.32
Hei Terje.

Først ønsker jeg å beklage for dine negative opplevelser med oss.
Når man overtar et abonnement overtar man det akkurat slik forrige eier har abonnementet, dermed blir det ordinære oppsigelsesregler som gjelder.
Om du skulle ønske kan du ta direkte kontakt med oss på telefon, chat eller skrive inn til oss på vår Facebook side så hjelper vi deg mer enn hjelpe med innloggingen til min side.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bytte av Smart HD tuner"
1 syns denne omtalen er nyttig

Samboer har kjøpt brukt tuner pga tordenvær. Etter fire samtaler med kundeservice med opptil en time ventetid på tlf uten tilbakering mulighet så er det fortsatt ikke i orden. Den brukte tuneren må pares med kortet noe som er greit nok, men dette måtte tilslutt teknisk ta seg av når dem hadde tid. Har nå gått en uke til uten å bli kontaktet.

Svar fra Canal Digital
08.10.2019 09.43
Hei Tommy!

Vi hadde i forrige uke til tider stor kø på våre telefonlinjer og vi beklager dette. Et rent eierskifte av en brukt dekoder over til deres abonnement har vi mulighet til å utføre over telefon, men du kan også kontakte oss på Chat via hjemmesiden vår https://satellitt.canaldigital.no/ eller på Facebook under Canal Digital Norge. Et slikt eierskifte skal ikke ta mer enn et par minutter normalt, så jeg beklager om du har hatt slike problemer med dette. Det er imidlertidig viktig at dekoderen som er anskaffet er av modell som tidligere har blitt benyttet hos oss her på Canal Digital med TV signaler via et parabol og satellitt system. Om dekoderen som er anskaffet hører til f.eks Telenor som tidligere var kjent som Canal Digital Kabel (to forskjellige selskaper da og nå), eller om dette er en dekoder av lik type og modellnummer, men som har vært anskaffet fra et dansk/svensk Canal Digital abonnement, kan dette by på problemer. Slik du forklarer det skal du nok bli oppringt igjen av vår 2. linje teknisk som har fått tildelt denne saken ettersom dette eierskiftet da ikke høres ut til å ha blitt utført på stående fot, og de ringer ut igjen så fort de har mulighet til dette. Vi må bare beklage at du har støtt på denne ventetiden Tommy, men vi skal nok få en løsning på denne saken.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

For all del ikke inngå binding med Canal Digital.. Dette må være det eneste selskapet som nekter å la meg avslutte et abonnement for en tjeneste de ikke klarer å levere. Når man ringer kundeservice tar det lang tid å få svar og de som svarer må la deg vente i lengre perioder menst de snakker med sjefen for å finne ut hva de kan svare /ikke svare.

Svar fra Canal Digital
01.10.2019 13.43
Hei Per. Det er leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse. Vi opplever til tider ganske stor pågang og da kan det være en løsning å ringe på at annet tidspunkt. Vi har også support på chat og facebook som du kan benytte. Uten å vite så mye om hva du har hatt av problemer, må du nesten ta kontakt med oss igjen slik at vi kan få sett på problemene.
At våre kundebehandlere gjerne tar en dobbelsjekk om de er usikre kan noen ganger ta litt tid, men vil i det minste sikre at man får rett svar/løsning.

Mvh Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig tuner"

Lite løsningsorientert support, bilde hakker, ingen harddisk inkludert og derfor heller ingen opptaksfunksjon, start forfra fungerer somregel ikke. Flere runder med support uten varig løsning. Jeg har gitt opp på produktet, og gleder meg til bindingstid er ute. Pris gjenspeiler på ingen måte hva du får.

Svar fra Canal Digital
19.09.2019 20.28
Hei Thomas.

Det er leit å høre at du opplever tekniske problemer med dekoderen fra oss, og ikke får tilstrekkelig med hjelp for å løse problemet her. I de fleste tilfeller når det er hakkete eller uskarpe bilder, er det signalproblemer. Det er selvsagt mulig å få opptaksfunksjon, men det koster noe ekstra, da vi ønsker at våre kunder skal få mulighet til å velge mellom å ha eller å ikke ha denne funksjonen. Jeg vil derimot be deg ta kontakt direkte med vår kundeservice på chat fra nettsiden, privatmelding på Facebook eller via 91506070.

Hilsen Canal Digital.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dei er bra, men må forbedre problemer på flatantennene"

Når det regna skikkelig så mista vi signala på flatantenna, dette er ikkje holdbart, å når det sludda så dett det ut for det legg seg på antenna. Vurdera nå å bytte.

Svar fra Canal Digital
18.09.2019 11.38
Hei Jan. Det er ikke kjekt å høre at du opplever signalproblemer i uvær. Dette er nok grunnet at antennen står i litt feil posisjon, og mottar dermed ikke hele signalet fra satellitten. Om du har mulighet til å ta kontakt direkte med vårt kundesenter for dette, så kan vi få ordnet problemet for deg!

Hilsen Canal Digital.
Victor B. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Ranet for 10.000kr av Canal Digital"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri mer! Svindel! Hold dere unna. Blitt lurt for 10.000kr! Jeg hadde i flere år vanlig satellitt abonnement, men ønsket kabel TV og Fiber fra dere. I Mai 2017 kom en av deres inkompetente og tydeligvis svært u-utdannede selgere på min dør. Jeg ble tilbudt en pakke med kabel TV, og fiber internett. Jeg sa jeg hadde binding på mitt nåværende satellitt/parabol abonnement, dette var tydeligvis ingen problem ble jeg forklart. Det var jo tross alt det samme selskapet, og alt med binding og oppsigelse og slikt hadde ikke noe å si, da jeg uansett skulle tegne meg nytt abonnement med bindingsavtale hos dere. Etter 6mnd kom endelig montørene, og jeg fikk koblet meg på kabel og fiber i november 2017. Da skulle jeg ikke tenke på noen ting, alt skulle gå automatisk! Jeg flyttet nå i juni 2019 ut av det daværende bostedet og oppdaget nå i nettbank at jeg FORTSATT får fakturaer/avtalegiro og har BLITT TREKT NÆRMERE 500KR HVER MND HELE TIDEN MENS JEG HAR HATT KABEL TV OG FIBER SOM JEG I TILLEGG HAR BETALT PÅ!!????? Hva for en patetisk og ubrukelig tjeneste er det dere leverer? Jeg har blitt lurt av dere og betalt nesten 10.000kr fra november 2017 til nå!! For ett parabol abonnement jeg ikke engang har brukt!! I tillegg til over 1000kr mnd for kabel og internett som er det eneste jeg har brukt! Har brukt timesvis for å prøve og få noe hjelp her! Har sendt dere klageskjema, ringt og snakket med sikkert 20 personer på kundeservicen, ingen kan gjøre noe som helst annet enn å tilby meg å si opp parabol abonnement fra 1.10.2019 og krever fortsatt at jeg skal betale 488kr mnd frem til da!?? Har dere ikke en god løsning på dette problemet som skyldes feilinformasjon fra deres dørselgere skal jeg aldri tegne ett eneste abonnement hos dere mere! Helt utrolig at dere kan være så utspekulerte og grådige!

Svar fra Canal Digital
28.08.2019 10.35
Hei Victor.

Jeg ser at vi fikk en løsning på dette med samtalene du hadde med oss på kundeservice til slutt, så må du bare kontakte oss igjen om du skulle lure på noe videre ang. abonnement hos oss.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tar ikke vare på kundene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke noe klapp på skulderen uansett hvor lenge enn har vert kunde. Personene på kundebehandling har ikke autoritet til å gjøre noe som helst. Bare tull.. Har du problemer å det ikke kan løses enten ved å trekke ut stikkontakten, eller holde inne En knapp.. nei da er det lite de kan bidra med. Feil på faktura? Bare å betale. Styr unna!

Svar fra Canal Digital
22.08.2019 13.44
Hei Djane.

Først ønsker jeg å beklage for dine negative opplevelser med oss. Vi ønsker selvsagt ikke å fremstå slik. Om du har mulighet til å ta kontakt med oss på privatmelding på Facebook-siden vår, så vil vi kunne hjelpe deg om du opplever feil på faktura, tekniske problemer og mer!

Hilsen Canal Digital.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig teknisk service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service! Dekoderen er elendig med mye feil, med gjentatte avbrudd der man må stenge den og starte den på nytt, har vært sånn i flere år. Kanaler faller ut og blir borte selv om signalkvaliteten er OK, med beskjed om "intet signal", har bedt om ny dekoder men får beskjed om at jeg må kjøpe den for relativ høy pris. Den jeg har fulgte med abonnementet. Jeg mener problemene med dekoderen burde kvalifisere til gratis ny. Vurderer Riks TV igjen, evt. AltiBox.

Svar fra Canal Digital
22.08.2019 13.43
Hei Rip.

Det er leit å høre at du opplever tekniske utfordringer og problemer med utstyret fra oss, og vi ønsker selvsagt at alt skal være i orden. For å kunne sende ut en ny boks, må vi dessverre feilsøke først, og prøve å løse problemet slik først. Er det ikke noe som hjelper, og dekoderen er defekt, vil det selvsagt kunne sendes ny som reklamasjon. Har du mulighet til å ta direkte kontakt med oss på kundesenteret for dette, så kan vi se på det?

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs å logge inn"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har satelitt CanalDigital i bobil. Får ikke inn eurosport norge enda de svarer på tlf at den er i pakken. Forbaska irritabelt

Svar fra Canal Digital
22.08.2019 13.43
Hei Tore.

Beklager utrolig mye for at kanalene ikke er blitt tilgjengelig for deg, og vi ønsker selvsagt at alle våre kunder skal få tilgang til det som betales for. Om du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter på privatmelding på Facebook, så vil vi kunne hjelpe deg med å få inn Eurosport Norge i din bobil.

Hilsen Canal Digital.
Bjarne H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Parabol ble montert feil"

Skulle ha parabol på hytta. Da leide Canal Digital inn Oppland TV service, som jeg kontaktet og sa hvilken vegg parabolen skulle monteres på. Den ble allikevel montert på annen vegg som er veldig synlig. Fikk i tillegg en faktura på et tillegg på nesten 2000.- kr da parabolen var montert lenger unna. Når jeg kontakter Canal Digital sier de at dette er innafor, og at jeg ikke kan si opp abonnementet på 1,3 år. Da monteringen ble utført på hytta oppdaget jeg ikke feilen før det hadde gått mer enn 2 uker, så da nekter de meg å bruke angrefristen. Dette er hårreisende. Advarer alle mot å tegne abonnement med dette selskapet.

Svar fra Canal Digital
22.08.2019 13.43
Hei Bjarne.

Først ønsker jeg å beklage for sent svar her, og for dette tilfellet med monteringen. Det har seg dessverre slik at parabolantennen er nødt til å monteres mot sør, og om dette er den eneste veggen med retning sør kan den kun monteres der. Vi har kun bindingstid på 12 måneder, og aldri noe lengre. Om du fikk faktura på 2000 kr fra montørselskapet, kan vi sjekke opp i dette og finne ut hva det er for. Angrefristen gjelder fra og med montøren har vært hos deg, så om du ville ha benyttet angrerett 2 dager etter montøren var hos deg skal ikke det være noe problem. Vennligst ta kontakt med oss på kundesenteret, så vi kan se nærmere på denne saken.

Hilsen Canal Digital.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Stadige problemer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stadige problemer med boks, fjernkontroll, satelitt etc. Nå i siste omgang har fjernkontrollen begynt å tulle. Kundeservice kunne sende ny mot betaling... BETALING PÅ REKLAMASJON?! Lov å prøve seg er det noe som heter, men når det kommer til store selskaper synes jeg ikke det hører hjemme.. Etter et langt opphold i samtalen (snakket med sjefen?) ble vi enige om at den sendes kostnadsfritt inkl frakt slik det burde være.. Gir 1 stjerne på grunnlag av useriøsiteten fra Canal Digital på en rekke henvendelser og problemer..

Sebastian
Kundetilfredshet
"Ekstrem innpåsliten telefonsalg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital prøver å ringe meg igjen og igjen, fra flere ulike telefonnumre. Ved ulike tidligere annledninger har jeg faktisk tatt telefonen og forklart høflig men tydelig (flere ganger) at jeg ikke er interessert. Jeg må dessverre konkludere at de ikke bryr seg, og jeg lurer på om Canal Digital innbiller seg om jeg til slutt innvilger å inngå en avtale med dem om de bare presser meg hardt nok? Siden det er umulig å sende dem en epost uten å registrere seg på nettsiden dems, velger jeg å skrive en vurdering her. Kanskje leser Canal Digital dette her. Jeg kommer ALDRI I HELE MITT LIV til å bli kunde hos Canal Digital. ALDRI! Jeg har rimelig med plass på blokkeringslisten.

Svar fra Canal Digital
19.03.2019 15.23
Hei,

Vi respekterer at du ikke er interessert og beklager hvis du føler at vi maser på deg. Det er i utgangspunktet godt ment og kun et uttrykk for at vi ønsker deg som kunde.

Siden vi ikke har tilgang til personopplysninger via bytt.no som er en ekstern tjeneste, så kan vi dessverre ikke ta deg ut av listene her og nå. Det du kan gjøre, er evt. å ta kontakt med våre kundeservice på https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/ og starte chatten via knappen til høyre. Da kan vi få deg sperret i våre registre.

Mvh,
Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Talentløs kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dekodere som ikke fungerer, kundeservice som ikke kan noe om nettopp kundeservice. Elendig holdning fra kundebehandlere hvorav de enten ikke forstod norsk siden de sitter i Sverige, eller en uinteressert student med dette som deltidsjobb. Byttet tilbake til tidligere TV leverandør og kommer til å holde meg til de i uoverskuelig fremtid.

Svar fra Canal Digital
19.03.2019 15.23
Vi vet ikke hva som har skjedd i ditt tilfelle, men vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er selvsagt ikke meningen at du skal oppleve at våre kundebehandlere ikke forstår hva du sier, og at du opplever servicen som lite tilfredsstillende. Vi håper vi får anledning til å vise deg en betydelig forbedring ved neste anledning. Du er uansett velkommen tilbake, når det måtte være!

Mvh,
Canal Digital
Kristoffer N. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Et oppsigelseshelvette"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi sa opp Canal Digital etter 7 år som kunder til fordel for Altibox, da vi har Fiber der og fikk en god pakkedeal. Da jeg skulle si opp chattet jeg med dem, men møtte på en lite kundevennlig person som brukte over 40! Minutter på og si opp ett abonnement. I etterkant trodde vi alt var bra og vi var ferdige med dem. Men nei. De driver å ringer til oss oftere og oftere for å få ha oss videre som kunder. Vi sier at vi ikke er interessert å at de må slutte å ringe, men de fortsetter.

Svar fra Canal Digital
31.01.2019 17.27
Hei,

Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Å si opp et abonnement hos oss, skal normalt ikke ta så lang tid. Det er heller ikke meningen at du skal oppleve oss som lite kundevennlige.

Vi synes det er leit at du forlater oss. Veldig ofte klarer vi å finne løsninger som gjør at kunder likevel ønsker å bli hos oss, så vi opplever at de aller fleste synes det er bra at vi tar kontakt etter oppsigelse. Vi skal imidlertid selvsagt respektere at man ikke ønsker å bli oppringt og har rutiner for det, så dersom det ikke har blitt fulgt i ditt tilfelle, så beklager vi det.

Mvh,
Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Useriøse kundebehandlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte canal digital satelitt i november 2018 og fikk alt jeg skulle ha. Montør skulle komme men kom ikke før 20.des. Support var lite løsningsorientert og jeg som kunde måtte flere ganger komme med forslag til løsning. Etter 4 forsøk på å montere satelitt uten å finne signal ga montør opp i begynnelsen av januar i år. Chatten med canal digital var både frustrerende og lite samarbeidsvillig og kundebehandleren avsluttet chatten uten at jeg ville det. Uhøflig og uhøvelig. De gav også skylden til montørene og jeg måtte omtrent dra en unnskyldning ut av dem. Eneste løsningen deres var å avslutte mitt abonnement hos dem noe de gjorde uten mitt samtykke. Jeg ville ha canal digital og en løsning på problemet. Loggen er lagret og den vil bli sendt videre for sånn vil ikke jeg som kunde bli behandlet.

Svar fra Canal Digital
31.01.2019 15.28
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi har dessverre ikke mulighet til å kommentere direkte på saken din her, men på generell basis, så er det slik at når montør ikke får opp signal på grunn av forhold der du bor (trær i veien eller lignende), så er det ingenting vi kan gjøre for å koble deg opp. Ut i fra at du sier at montør har forsøkt fire ganger, virker det også som at installatør virkelig har forsøkt alle utveier for å finne signal.

Uansett så skal ikke våre kunder oppleve dialogen med oss som "lite samarbeidsvillig" og vi skal heller ikke avbryte en pågående dialog med hensikt, eller opptre uhøflig. Hvis det har skjedd, så beklager vi dette.

Vi er usikre på hvordan abonnementet kan ha blitt avsluttet uten ditt samtykke og det skal selvsagt heller ikke skje, men eneste måten å løse slike tilfeller på uten at det medfører kostnader for deg, er at vi avslutter abonnementet så raskt som mulig etter vi har fått tilbakemelding fra kunde eller montør, om at det ikke er mulig å oppnå signal. Ellers vil man måtte forholde seg til normal abonnementsavgift og bindingstid, til tross for at man ikke får benyttet abonnementet.

Mvh,
Canal Digital
Ole C. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dyrt å være kunde og dårlig service på feil."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det kostet over 600 kr. pr.mnd. og slikt som kort til Smart TV,'n kostet meg over 1000 kr. Det er 4 år siden jeg byttet til RiksTv som har 454 kr. pr.mnd og 500 kr for Common InterFace card og det er pris til dags dato..

Svar fra Canal Digital
03.01.2019 11.46
Hei! Vi er usikre på om prisen du refererer til er riktig, da vi tilbyr alt vårt innhold (unntatt premium) og TV i flere rom for bare 597 kr måneden. Samtidig så har RiksTV økt prisen til 529 kr måneden. Da får du færre kanaler og nesten halvparten av kanalene, krever at du har boks med Internett-tilgang, i motsetning til vårt innhold, som du får direkte fra satellitt.

Vi tror ellers du vil bli positivt overrasket over hvor mye vi har utviklet oss på 4 år, hvis du skulle ønske å prøve oss igjen. Vi har stor fleksibilitet i valg av kanaler og innhold, slik at vi er sikre på at du vil finne et prisnivå som passer for deg. Vi har alltid gode tilbud og du finner oss på https://satellitt.canaldigital.no/

Mvh,
Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Fisker kunder på falske premisser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha fått innlagt fiber fra Altibox sa jeg opp Canal digital. Like etter ringte en pågående selger. Jeg hadde noen krav til tilgjengelighet til frie europeiske kanaler. Det var "ikke noe problem", noe den likevel ikke kunne oppfylle. Jeg hadde sittet over angrefristen. Jeg hadde imidlertid ikke angret men derimot ikke fått hva jeg hadde lovet. Kravet gikk til inkasso. Det endet med forliksråd der jeg vant.

Svar fra Canal Digital
30.11.2018 13.14
Vi kommenterer ikke saker fra Forliksrådet offentlig, men på generelt grunnlag beklager vi at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi etterstreber naturligvis å holde god kvalitet i alle salgssamtaler og det er viktig for oss at selger alltid gir korrekt informasjon. Du er velkommen tilbake ved en fremtidig anledning.

Mvh,
Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Go kjapp service på Facebook"
3 syns denne omtalen er nyttig

Messanger på Facebook, svarer kjapt gir go service. Kommer raskt tilbake med svar om de ikke har det med en gang. Kjempefornøyd

Svar fra Canal Digital
12.11.2018 15.35
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Håper du blir like fornøyd i fortsettelsen!

Mvh,
Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Alltid god service."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde der i mange år. De er alltid hjelpsomme og gir god service og Canal Digital Appen for parabol er super bra. Kan trygt anbefales.

Svar fra Canal Digital
12.11.2018 15.34
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Håper du blir like fornøyd i fortsettelsen!

Mvh,
Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fantaststisk underholdning på alle enheter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kunde hos CD nå i over 14 år minst. Ser etter disse åra at utviklingen av dekodere og ikke minst strømmetjenester har skutt i været. CD har etter min mening Norges beste kanaler god underholdning for hele fam. Et hav med barnekanaler og til ungdommen er det også et par musikk kanaler og for far og mor er det cmore kanaler som er filmer/serier døgne rundt. For di som er sport frelst kan jeg jo nevne en egen side på go tjenesten. Der finner du ut alt som sendes den aktuelle dagen av sport og hvilken kanal. Men med go så trykker du på det du vil se og vipps så kommer sendingen opp på den enheten du bruker. PC-iPad-iPhone og appel TV. Vist det er flere som vil bruke go samtidigt så er det bare til å utvide abo slik at hele gjengen kan se samtidigt det di vil. Kundeservicen er behjelpelig med allt du lurer på. Er det et problem så gir di seg ikke før di har funnet ut av problemet. Så jeg anbefaler CD Sattelitt på det varmeste. Dere vil ikke angre. PS di har en stor pakke til nye kunder slik at du kan prøve pakkene deres i en angitt gratis periode og du får utstyret og gratis montering.

Svar fra Canal Digital
09.11.2018 20.06
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!

Et tips til deg om du ikke allerede vet det: akkurat nå får alle våre kunder en gave fra oss (kostnadsfritt og uforpliktende), som du kan motta ved å akseptere gaven på Min Side, ved å ringe kundeservice, eller henvende deg på chat eller mail. Dette er noe vi gjør fordi vi setter pris på våre kunder. Håper du blir like fornøyd i fortsettelsen!

Mvh,
Canal Digital
Kolbein M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal og ikke signal i regnvær, snøvær eller torden i nærheten"

Vi har dårlig signal og ikke signal i regnvær, snøvær eller torden i nærheten. Har kontaktet via Chat Canal Digital og pga stor pågang valgte vi å få svar via e-post. Har nevnt at parabolen var arvet fra tidligere eier da vi kjøpte huset og vi har hatt den i mer enn 15 år. Kan det være noe feil med parabolen at det er så sensitivt? Har ikke fått noe svar selv om det er gått mer enn 2 uker...

Svar fra Canal Digital
09.11.2018 20.05
Vi beklager at du har problemer med signalene og at du ikke har fått løst problemet ennå. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi nok få hjulpet deg.

Bruk gjerne chat eller kontaktskjemaet nederst på denne siden: https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/

Mvh,
Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice - Dobbelt salg, må betale dobbelt"

Jeg tegnet tv-abonnement (grunnpakke) på parabol med 12 mnd binding. Etter noen måneder (sept 2018) ble jeg oppringt av en selger fra Canal Digital som ville selge tv og internett over fiber. Takket ja til et tilbud med bindingstid på 12 mnd. Nå har jeg fått beskjed om at oppkobling av fiber skjer i November. Jeg tok derfor kontakt med Canal Digital for å få terminert avtalen på parabol siden den nye avtalen på fiber begynner å løpe. Det skal nevnes at jeg gjorde dette etter beskjed fra Telenor kundeservice slik at jeg ikke ble "dobbeltfakturert" og denne beskjeden kom fra 2 forskjellige kundebehandlere. Canal Digital nekter å si opp avtalen med mindre jeg betaler gebyr for brudd på bindingstiden. Da jeg inngikk avtalen om fiber i september var dette uproblematisk, MEN siden Canal Digital (kabelkunder) ble overført til Telenor den 23.10.2018 sier Canal Digital at de ikke har noe med Telenor å gjøre og derfor ikke kan si opp avtalen med mindre jeg betaler gebyr for å bryte bindingstiden. I dag leser vi 31.10.2018. (7 dager) Da jeg ringte tilbake til Telenor kundeservice og la frem "påstandene" fra Canal Digital kundeservice sier vedkommende at de (Telenor) ikke har noe med Canal Digital å gjøre og således ikke kan gjøre noenting. Dette er veldig merkelig da Telenor eier begge selskapene. Hvordan er det MULIG at Canal Digital kan selge meg tv (parabol) med binding OG tv (fiber) med binding uten at de forstår at det ene abonnementet må erstatte det andre, selv etter den 23.10.2018? Nå krever de at jeg betaler 800 kr mnd for fiber og ca 250 kr mnd for parabol! Er det mulig? At parabol-abonnementet opphører når fiber-abonnementet begynner å løpe var absolutt en forutsetning for avtaleinngåelsen. Hei Telenor? Hei Canal Digital? Hva har størst verdi? 1500 kr eller årevis langt kundeforhold???

Svar fra Canal Digital
07.11.2018 17.01
Det er ikke uvanlig at selskaper som er eid av Telenor-konsernet ikke har tilknytning til hverandre. Vi kan imidlertid forstå at det har vært forvirrende at Canal Digital Kabel og Canal Digital Satellitt over lengre tid har vært to forskjellige selskaper uten tilknytning.

Dette har Telenor gjort noe med, og etter 23. oktober ble Canal Digital Kabel til Telenor og Canal Digital Satellitt fortsetter som Canal Digital. Det betyr dessverre at den tidligere ordningen om at kunder som skifter mellom selskapene, slipper oppsigelsestid og bindingstid, dessverre ikke lenger er gjeldende.

Det gjøres imidlertid unntak og i dette tilfellet ønsker vi å se på dette en gang til. Siden vi ikke vet hvem du er, er det fint om du tar kontakt med oss og henviser til denne meldingen.

Bruk gjerne chat eller kontaktskjemaet nederst på denne siden, så skal vi hjelpe deg: https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/

Mvh,
Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke tilfredsstillende montør"

Avtalte montering av parabol. Montør kom, hadde ikke med seg det han trengte. Boret hull i vegg, før han fant ut at han ikke kunne montere. Klagde på at vegetasjon var i veien. Men sa han fra til min kone om hvilket tre som var i veien... Neida. Hadde ikke stige med seg heller, og kunne ikke bruke vår. Kundeservice var hyggelig, skjønte problemet og skulle ordne med et annet firma. Dagen etter kom en kontrabeskjed, og utstyret måtte sendes i retur. Er nå fornøyd Viasat kunde

Svar fra Canal Digital
24.10.2018 12.24
Det er ikke bra at du fikk en så dårlig opplevelse under montering. Dette beklager vi. Vi setter imidlertid pris på at du har vært i kontakt med kundeservice, slik at vi kan ta opp dette direkte med montør og revurdere samarbeidet med denne montøren.

Vi ønsker deg velkommen igjen i fremtiden og garanterer deg en bedre opplevelse, hvis du skulle ønske å prøve igjen.

Mvh,
Canal Digital Satellitt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny kunde i September 2017, dekoder deffekt innen en måned, måtte betale for ny"

Ble kunde i September 2017, dekoder boksen døde etter en måned.
Regnet med det vill være smal sak å sende en ny på reklamasjon men det var det ikke.
Måtte betale full pris ut av egen lomme, klagde flere ganger uten hell.

Skjønner at Canal Digital fremstår som arrogante med den kundebehandlingen de har.
Kommer til å skifte til Viasat så fort binding er ferdig.

Svar fra Canal Digital
16.10.2018 11.48
Det er ikke meningen at vi skal oppleves som arrogante. Her tror vi det har skjedd en feil. Dersom du tar kontakt på nytt og viser til denne meldingen, så skal vi se på saken din en gang til - forhåpentligvis med et bedre utfall for deg.

Bruk gjerne chat eller kontaktskjemaet nederst på denne siden: https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/

Mvh,
Canal Digital Satellitt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig Signal og intet signal i regnvær eller torden i nærheten"

Det er trist at de som tror de er Norges beste eller var det verdens beste? Ikke kan levere TV- bilde i regn eller tordenvær, har prøvd å flytte parabolen under tak, hjalp ikke! 2 paraboler, en for hver inngang på tuneren (mottaker) hjalp ikke. Det som er bra med parabol er om man har UPS. kan man forsatt se TV om strømmen går, det er jo sjelden at en satellitt mister strømmen, da var det bare det med regn og tordenvær.

Svar fra Canal Digital
12.09.2018 11.42
Det er leit å høre at du har tekniske problemer. Vi ønsker å finne ut av dette sammen med deg, slik at vi kan få løst dette en gang for alle. Da må du imidlertid ta kontakt med vår kundeservice.

Bruk gjerne chat eller kontaktskjemaet nederst på denne siden: https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/

Mvh,
Canal Digital Satellitt
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR