Meny

Allente omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
4
av 7 innen
tv-selskap
25%
anbefaler
Allente
Filtrer omtaler
43
29
31
48
223
Sorter omtaler etter
Viser av 374 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Allente?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Oppsigelse fører til nervesammenbrudd."
1 syns denne omtalen er nyttig

"Tidligere" Can Dig kunde. Ringte i begynnelsen av okt og sa opp. Skulle få bekreftelse, men intet hendte. Gjentok oppsigelse på tlf & mail 10/10. Sørget for "Chat Transcript" Ble enda en gang lovet bekreftelse av oppsigelse, men fikk ingen. Etter noen dager kom "en slags" bekreftelse på min side "Abb fjernes fra 30/11". Tok flere foto av siden. I dag 30/11 kom faktura for 2mnd. (Des/Jan). Tok en tlf til kundeservice som innrømmet feil, skulle få igjen noen Kr og abb avsluttes. Så er det da bare å vente på inkasso, for de gir seg aldri. Rekommandert skriftlig oppsigelse er sannsynligvis det eneste som hjelper. Mvh Skuffet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil og treg. dekoder"

Parabol antenne fungerer ikke ved snøfall , våt snø. Dekoder er ustabil , treg og tildels komplisert å bruke. Avvisende og egenrådig kundeservise. Spesielt beslutningene fra de i bakgrunnen som avgjør klagene. En får en følelse av å ikke bli trodd eller at dere er redd for store utgifter pga av mange klager og dårlig produkt. De i førstelinje, som mottar telefonen, er greie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Århundrets tregeste fjernkontroll!!!!!!"

Det tar ca 4-5 sekunder å skifte kanal hvis du får fjerkontroll til å virke.Ringte og klagde men fikk beskjed om at det skulle være sånn.Elendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svært misfornøyd"

Har hatt Viasat uten problemer i 15 år. Nå som Allente tok over og kom med ny dekoder fikk jeg problem med dårlig signal etter kort tid. Dette vil de ikke rydde opp i uten 1595,- i gebyr.

Ole M. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"

Allente slettet mine dekoderkort til viasat boksene men slettet også kortet til min nye allente boks. Tok meg seks dager med telefoner og mas for å få meg inn som kunde igjen og ingen tv i mellomtiden. Ingen unnskyldning. Bare arroganse å møte. Skal sjekke riks tv nå

Helene S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Grusom opplevelse. Påtvunget abonnement i 14 md!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at Allente aldri kom å installerte parabol hos meg som avtalt (ventet 6 md på dette) ville jeg finne en annen løsning og sa derfor ifra til dem. De ikke bare nektet å frigjøre meg fra «avtalen» som ikke var ferdigstilt mht at jeg ikke fikk sett på TV uten via nettet men de satte opp regningen min slik at den ble 100% dyrere! Allente loggfører ingenting og måtte derfor ringe dem hver eneste md å fortelle dem at «dere sender meg regning på feil adresse», «jeg skal ikke ha så dyr regning», «hvorfor setter dere opp prisen når jeg har den minste pakken fra dere» osv osv.. Hver md var det mitt ansvar å informere om at noe var galt mht faktura. Er så lei. Nå fikk jeg i dag ny regning på 700 Kr der den skulle vært 329 Kr. 329 Kr pr md var tilbudet de hadde som fikk meg til å kontakte dem i november 2020. Nå ett år etter sitter jeg enda med samme abonnement som de nekter løse meg fra. Jeg har altså kun fått enkel nett TV tilgang til dataen min i hele denne perioden og betalt for TV i flere rom med alle kanaler og goder, parabol, 4 bokser og installasjon. Hvorfor jeg ikke kontaktet Forbrukerombudet med en gang angrer jeg på. Men det gjør jeg nå. •Advarer alle mot å inngå avtale Allente•

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Oneplace"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kvalitet og dårlig kundebehandling! Dekoderen faller ut, lyd blir borte og fjernkontrollen virker ikke. Må jo være noe feil på dekoder da fjernkontroll er byttet. Ser at mange andre plages med det samme, men å få byttet dekoder vil ikke Allente gå med på. Utrolig dårlig service!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

27. Okt 2020 betalte jeg mitt abonnement på Allente inkludert TV2 Sport Premium. Dette abonnentet sa jeg opp 1 juni. Ventet å få mitt tilgodehavende tilbakebetalt. Da jeg etterlyste dette fikk jeg til svar at mitt tilgodehavende var utbetalt til en for meg ukjent konto, som ble påstått hadde betalt min faktura. Jeg sendte derfor bankutskrift som beviste at den var betalt fra min konto, men likevel nekter kundeservice å bistå med hjelp.Synes ikke om slik behandling av en kunde som har vært abbonent siden starten 1997.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Søppel, alt med Allente er, SØPPEL"
2 syns denne omtalen er nyttig

Søppel dekoder, søppel kundeservice, søppel priser, søppel funksjoner, søppel ukesarkiv med feil program på feil ukesarkiv, søppel streamingtjeneste, søppel tilbud, søppel software, søppel på stabilitet. Takk for meg etter 10 år, aldri, ALDRI mer Allente/cANAL Digital. Styr unna, se på maling tørke, kjøp deg en cola å hell den ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Noen sier kriminelt, HELT ENIG!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde VIASAT var superfornøyd... men så kom Allente å *f..#%* for problemer. 1. Thor satelitten sender mye svakere en Sirius. Dette merkes ved att nesten hver kveld fryser bilde eller detter ut, fra 20 - 40 min. 2. Allente har satt kopisperre på all! sending. Fra barneprogram - nyheter - film.. på alle kanaler Er dette lov??? Dem skal vel tjene mye mere penger ved å tvinge seere til å kjøpe. OSV.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"På grensen til kriminelll"
4 syns denne omtalen er nyttig

Allente er et selskap du definitivt bør styre unna. Det er lite orden i selskapet, kundeservice lyver og holder ikke det de har sagt. Lite blir loggført, så du begynner på scratch selv om du har fått beskjed om å ringe tilbake. Da jeg hadde tekniske problemer som ikke enkelt lot seg løse ble jeg bedt av en av de ansatte om å ringe og true med å si opp. Han mente det var det eneste som kunne gi meg den hjelpen jeg hadde behov for som var besøk av reparatør. Vanskelig å få sagt opp, sender ikke skriftlig bekreftelse på oppsigelse som lovet. Kundeservice med svenske ansatte – de fleste unge og uerfarne med overflatisk kunnskap. Et av de verste selskapene jeg har vært i befatning med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Selskapet er en scam"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dr***selsakp. Fikk ikke inn kanalene i pakken. Det fungerte ikke. Allente benekter at jeg har et problem med å få inn kanalene. Umulig å få registrert oppsigelse. Avtaler som gjøres med kundebehandlere registreres ikke, følges ikke opp og brytes av selskapet. Mange telefoner og mange kundebehandlere med ulike forklaringer. Dr***selsakp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst å logge inn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikke logge inn og kundeservice har null peiling ! Kom på samme problem i en annen anledning ved å slette informasjonskapsler på siden. Det hjalp og fikk logge inn. Men etter en uke samme problemet igjen og nå nytter det ikke å slette informasjonskapsler heller ! E post har de ikke til å kunne forklare seg ! Snakke med en svensk talende kundebehandler fungerer dårlig....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hyggelige kundebehandlere, svært dårlig erfaring med funksjon. Ikke fått det vi betaler for."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt, og tilbudt TVpakke. Veldig hyggelig og behjelpelig kundebehandler, og ble forsikret om at at vår internett tilgang (150/150) var tilstrekkelig for å kunne strømme, da vi ikke ønsker å henge parabolantenne på vegg. Ble også forsikret at vi ikke trengte ny TV for at tilbudet skulle fungere. Men det hjelper lite at folk på kundeservice er så bra, når problemene ikke blir løst. Allente APP'en fungerer på mobil. Bruker den til å strømme over på Chromecast på TV'n. Allente TV: fungerer svært dårlig.TV-boksen bruker opptil minutter for å skru seg på, og oftest uten lyd. Har ringt kundeservice for hjelp til dette x flere, men kan virke som om den nullstiller seg når den skrus av, og får samme problem på ny. Man kan velge inn at boksen skal skru seg på på kortere tid (standby tid?) , -dette krever for øvrig flere kWh, og vi har heller ikke merket endring i oppstartstid. Når den , en sjelden gang, virker når vi skrur på , låser gjerne bildet seg, eller det kommer opp "et timer-hjul" som indikerer at den står og laster inn.

Sten H. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Lyver kunden rett opp i ansiktet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har endra på mitt abonnement når premier league sesongen starta i august. Man får da en regning som er 3 ganger høyere enn normalt fordi man oppgraderer sitt abonnement?? Bytter da til å se fotball via 2 play app men dette fungerer dårlig og ringer dem 18 oktober og spør om mulig å flytte tilbake til vanlig premier league igjen. Spør spesifikt om det vil gjøre at man får en stor faktura igjen,noe kunde konsulent svarer at det gjør man ikke. Hva skjer? Joda,neste faktura kommer idag og er nesten 4000 kroner! Begynner å bli dyrt for tv når man betaler nesten 7000 fordelt på august,september og oktober. Ubrukelige gjøker hele gjengen.

Lilleanki
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skjedde det noe når man byttet navn!!? Uhøflige folk som ikke skjønner at dem jobber i et serviceyrke. Det hadde vært lurt å ansette noen som hadde lært å oppføre seg. Få ordnet programvaren på OnePlace eller så mister dere en Haug med kunder.

Knut H. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Oneplace treg og jæv.... dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Blir ganske provosert, har gjort slik som flere andre tatt kontakt for oppdatering osv osv. Lang tid mellom skifting av kanaler. Trykker på start forfra plutselig hopper det over til nåtid. Jeg er ganske lei dette, har også fått melding om at de arbeider med saken. Men de arbeider ikke mye med fakturaen som bare stiger, ingen kompensasjon for tort og svie. Vurderer sterkt å bytte til annet selskap.

Per M. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Mangler kundekontakt ved e-post."
2 syns denne omtalen er nyttig

Allente- APP ( iPhone) kan ikke gjøre fjernopptak på smart dekoder. Uten kundekontakt er det lite å gjøre når en har dårlig hørsel.

Herbert S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Ustabilt"
2 syns denne omtalen er nyttig

En rekke kanaler mangler norsk tekst og av og til virker ikke fjernkontroll til ruter Ikke så veldig fornøyd

Øystein N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Respektløst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du går inn en avtale , etter d er du null. Hadde å har problemer med internett, fikk montert antenne. Ingen signal snakket med 4-5 kundebehandlere i løpet av 4 dager , alle sa de skulle ringe tilbake . Den siste skulle ringe i løpet av 10 -15 min . Nå har d gått 5 timer , å jeg tener med at hann heller ikke ringer . Så d skal få komme å hente utstyret sitt , så kan d dra dit pepperen gror. Jeg ringer Telenor.

Frustrert A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna allente!! Hvis du vil unngå trøbbel!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dekoderen er treig, fungerer veldig dårlig, hopper hit og dit i kanaler! Den forrige var mye bedre! Har vært uten tv i snart 1 uke, har ringt 4 ganger, og chattet 2 ganger, har ikke skjedd noen ting!!! Har ikke blitt kontaktet av noen reperatør!! Selv om de sier at montør skal kontke meg i løpet av 1-2 dager. En kan ikke drive firma sånn! Driver selv firma, jeg vil ikke gi en full stjerne engang, 1/4 hadde vært passe. STRYKKARAKTER!! BYTTER SÅ FORT JEG FÅR MULIGHET!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig app."

Denne appen kutter ut til stadig. Error 403 ligger lette usynlig i bakgrunnen, ofte stopper det opp fordi for mange laster ned programmer . Er lei av hele Canada digital. Nå sier jeg opp min parabolavtale..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Montør var her 3 ganger uten å få bra nok satelittsignal. Gikk glipp av et viktig nettmøte pga. dette. Har også harddisk som ikke funker pga. manglende satelittsignal

Superfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fantastisk dekoder og fantastiske selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kom i kontakt med en selger fra allente og ble tilbudt 6 mnd med gratis tv. Det er vell og bra, men etter det så fikk jeg en månedssum på 528 etter det. På starten fungerte ikke dekoderen helt som den skulle og ble umidellbart møtt med god service hos samme selger som solgte til meg og fikset en ny dekoder og nå fungerer alt som det skal... Anbefaler Allente på det sterkeste for alle!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Alente er greit nok, men dekoderen er så elendig at den burde vært på dynga"
2 syns denne omtalen er nyttig

Treig, lite brukervennlig osv. Jeg så omtalen av dekoderen på Tek.no. Det Tek.no skriver stemmer ikke, denne er og blir elendig. De kan ikke ha vært oppegående da de testet denne. :-) Bytter så fort bindingstiden på 12 md er over.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR