Meny

Canal Digital omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
5
av 7 innen
tv-selskap
29%
anbefaler
Canal Digital
Filtrer omtaler
41
29
30
39
180
Sorter omtaler etter
Viser av 319 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere langt unna Allente! (tidligere Canal Digital)"

Tuneren her begynte å fuske for et halvår siden - "virker - virker ikke" med stadig større vekt på "virker IKKE". Kastet bort masse tid på kundeservice og prøvde all verdens løsninger, men det ble bare verre og verre. Etter hvert var det kun mulig å få se NRK (hvis man hadde flaks), ikke noe annet. Hvis man da ikke synes det er spennende å se Allente-logoen, som var det eneste som ble vist ellers, uansett hva vi forsøkte. Etter ny runde med kundeservice ble jeg til slutt ble jeg lovet ny TV-boks og 1 mnd fritt abonnement (etter 4 mnd nesten uten TV). Da jeg etter flere uker etterlyste dette, viste det seg at kundeservice ikke hadde LOV til å love meg dette; men de hadde tydeligvis bare sagt det til meg for å bli kvitt problemet midlertidig, og deretter latt saken ligge. Vi var altså uten TV enda lenger bare på grunn av inkompetente medarbeidere på kundeservice. Løgn, juks og bedrag, rett og slett. Dere må ikke finne på å la dere lure av dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ikke signal"

Ikke signal ved tåke, regn, vind, snøfall. Blitt verre siste året. Har parabol

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Etter fire år som fornøyd Canal Digital kunde gikk dekoder i stykker. Kjøpte ny One Place dekoder både hjemme og på hytta. Kjøpte også ekstrautstyr for opptak siden det ikke går an på den nye dekoderen. Dekoderen hjemme har det stort sett kun vært problemer med. Ikke bare slutter den å virke, den er treg, kan ikke ta opp og se tv samtidig, fjernkontrollen virker ikke osv, osv. Siden jeg fikk dekoderen hjemme har jeg vært uten tv i uker uten å være i nærheten av å få en unnskyldning fra dette selskapet. Fikk bl.a. tilsendt ny fjernkontroll som ikke virket. Jeg sa klart i fra om at dette var reklamasjon. Til tross for det lå det trekk på ny fjernkontroll og frakt. Nå sitter jeg på hytta og skal se tv. Dekoderen ble koblet på i midten av mai og benyttet i ca to uker. Kom tilbake 5. juli og den virket såvidt. Kunne ikke ta opp program og se på tv samtidig. Den var også latterlig treg og vanskelig å skifte program. I dag 7. juli får jeg ikke slått på dekoderen. Samme leksa som hjemme. Har fått nok og ønsker å heve kjøpet. Evnt kontakte Forbrukerrådet. Ligg langt unna dette selskapet!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig support strategi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å si opp online. Kun analogt via telefon. Vanskelig å fjerne produkter online.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tåpelig navnskifte.."
2 syns denne omtalen er nyttig

Var fornøyd med dem før sammenslåingen,etterpå har det vært mye tull.one-place dekoderen er treg og bruke vanskelig og lage privat kanalliste,samt faller ut iblant...og opptageren nekter og ta,opp..har hatt service mann her, blir spennende og se hvem som skal betale for ham..

Jon L. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kynisk bruk av sine kunders tillit og ikke imøtekommende for sluttavtale."

Alle kontakter med Canal digital er mulig å oppnå med bruk av Min side.Det oppleves som kynisk useriøst når det blir behov for å avslutte et langvarig kundeforhold.Det er lagt ned mye kostbart og tidkrevende informasjon om alle utvidelser og bestillingsmuligheter som kan utføres av abonennt.Mine behov for å avslutte en kostnad som ikke lenger kan betjenes og derfor må opphøre.Ikke mulig!Alt annet bare ikke det!Hvorfor? Canal digital eller Allente burde forstå omdømmetapet som raskt vil oppstå når bedriftens dyktige medarbeidere blir misbrukt mot sine kunder på dennne måten!

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dette er helt ubrukelig."
2 syns denne omtalen er nyttig

Når vi skal slå på tv-en så slår veldig ofte dekoderen seg av og da må jeg trykke av og på mange ganger før det virker. Så fungerer det en stund og hvis jeg har hatt på samme kanal en time eller to og skal forsøke å bytte kanal, så virker ikke kanalvelgeren. Har prøvd å bytte batterier, men hjelper ikke. Må slå av alt og la det bli kaldt før jeg evt. kan forsøke igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig selskap og decoder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos CD/Allente siden september 2020. På den tiden har jeg måtte decoder, One Place hele 5 ganger og 5 juni fikk jeg min siste. Den fungerte i 3 uker så hadde jeg svart skjerm igjen. For 2 dager siden lovet kundeservice at jeg skulle få nr 6 + en montør. Montør dukker ikke opp, så nå går det mot oppsigelse

Dag E. H. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig/elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som andre skriver her inne så har jeg de samme dårlige erfaring med det å si opp som 10 års trofast canal digital kunde,Allente som de heter nå oppfører seg som en sekt når det gjelder å komme seg ut av systemet,de er så frekke å skylde på corona og har derfor ikkke et fungerende kontaktskjema,man blir overlatt til en talefon kø og ikke ringer de tilbake om det er det du måtte ønske.I dagens marked er det så mange gode andre løsninger som er langt rimeligere og mye mer kundeorientert en Allente.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Stor nedgradering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt siden jeg ble anbefalt å bytte til det nyeste Canal digital har kommet med. Lik som alle andre har jeg har bare opplevd negativt! Det kommer hele tiden problemer med nettverk osv. Som gjør at alt stort sett blir dårligere! Klarer ikke å se på Fotball i mer en 5-10 minutter!! Før det oppstår problemer og jeg mister signalet. Skjermen blir helt svart og kontrolleren svarer ikke. Jeg er lei av og slå av alt sammen av og på minst 1 dag hver dag! For at det I hele tatt skal bli mulig får meg. Å få med meg av det jeg ser på!! Dette her er problemer på deres ende. Og ikke min! Nettverket mitt er helt greit. Og opplever sjeldent problemer når jeg strømmer og surfer på andre ting!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Canal digital faller stadig ut,"
1 syns denne omtalen er nyttig

Canal Dig faller stadig ut. Dette skjer ca 2-4 ganger i uka. Og det kan ta fra 30 min til 3 døgn før vi får tv-bildet tilbake. Vi har satelitt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg får ikke kontakt på telefon. Får nummer til kontakt men der er det ingen alternativer som går på oppsigelser så dette blir vanskelig.

Bør V. M. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og dyrere med Allente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt noen problemer med ustabilitet med CanDig før også, men ikke i nærheten av det som har vært siste tiden med sammenslåing til Allente. Grenseløst irriterende ustabilt!! Og ukesarkiv fungerer ikke lengre. Hopper inn og ut til direkte-tv, noe som er gøy når man skal hente opp fotballkamp 20min etter kampstart. Jeg blir stort sett sittende å trekke ut stikkontakt og restarte de gangene jeg skal se tv. Men mer betalt, det skal de ha. Takk for denne gang!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"beste tilbudet jeg har fått"
2 syns denne omtalen er nyttig

er veldig fornøyd med både kundeservice og generelt TV løsningen deres (det at jeg får alle streaming abonnementene mine på en å samme plass er et stort pluss) i tilegg til billigere pris og med disse gratis mnd. TV pakkene er også affordable. alt i alt, stor fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Glimrende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når man har en parabol, bor i Sør-Norge og har fri sikt til himmelen, er signalkvaliteten perfekt. Videre er det slik at en paraboltuner gir den aller beste signalkvalitetene som er å oppdrive, siden satellitten sender HD-signalet med 4 ganger større båndbredde enn via fiber eller bakkenett. De nye tunerne til Canal Digital er ikke perfekte, men de er langt bedre enn tunerne til Telenor, Telia og de andre som leverer via bakkenettet eller fiber. Så da koker det ned til om man får det man betaler for og med 319 kroner i måneden for Norges beste billedkvalitet, er det bare velstand. I tillegg kan jeg fryse abonnementet i inntil 6 måneder hvert år uten kostnad. Jeg har selvsagt også TV-signal via fiber. Hjemme. Kunne hatt Canal Digital Parabol der også, men siden prisen på fiberen og internettpakka da dobles, går vinninga opp i spinninga.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Oneplace fugerer ikke som den skal"
2 syns denne omtalen er nyttig

Siden 26 12 2020 har den stoppet 8 ganger. Blå knapp fungerer ikke. Har gjentatte ganger ringt kundeservice og fått reparert. Har skiftet fjernkontroll for feilen skulle være der. Men fungere fortsatt ikke. Har fått god service- hjelp over telefon. Dagen etter samme problem. Henger seg svart skjerm og manglende abonnement er ofte feilmelding som kommer. Må til stadighet slette data. Betler for en vare som ikke fungerer . Hva skal jeg gjøre???

Margaret
Kundetilfredshet
"Canal Digital appen på Samsung smartTV"

Her på forum har jeg skrevet en negativ omtale angående logging i appen på smart TV. Denne må jeg korrigere nå, siden jeg har endelig klart å logge meg inn på appen. Er generelt fornøyd med Canal Digital og synes at appen er oversiktlig og bra. Har også gode erfaringer med service/support.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, rett å slett dårlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kom en parabol-montør fra en annen verden, kappet kabler han ikke skulle kappe, for å skøyte på parabol-kabel han skulle montere, ryddet heller ikke opp etter seg. OnePlace-dekoderen Fungerer dårlig, slår seg av, og styrer seg sjøl.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tendens til lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger antenne som ikke fungerer. Har hvert kunde i 20 år ingen rabat og få

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare problemer"
1 syns denne omtalen er nyttig

For det første så er den veldig lite brukervennlig, masse tastetrykking for å finne frem og ingen snarveistaster. Det er ett stort tilbakesteg i forhold til min gamle dekoder ADB PVR 5720 er veldig enkel og brukervennlig. Teksten faller bort av seg selv så man må inn på innstillinger gang på gang, problemer med opptak, den låser seg så man må restarte den og jeg kom ikke inn på Spotify pga. ikke tilkoblet nett, men kom inn på Netflix og YouTube. Kontaktet kundeservice ang. dette og problemene jeg hadde hatt, som da anbefalte å levere den tilbake grunnet masse tekniske problemer med denne dekoderen, og at de hadde tatt masse dekodere tilbake i retur grunnet disse problemene. Ett totalt elendig produkt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Oneplace=teknologisk makkverk"
3 syns denne omtalen er nyttig

STYR UNNA! Jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal starte. Altså før den største teknologiske dritten av en dekoder oneplace (op) ble pushet på kundene så var det litt bedre, men slutt på det positive. Har summert opp tiden jeg har kastet bort på kontakt med hhv. teknisk 1.trinn/2.trinn/fakturaavd. og kundetjenesten (som forøvrig er en absolutt misvisende benevnelse). Siden des '20, nesten 7 timer. Og hva har jeg oppnådd...ikke en dritt. Ikke har de på teknisk1. peiling på hva de snakker om. Og teknisk2. kommer du ikke til før du har fortalt alt om problemet for n' nte gang på teknisk1. Selv om du har godtatt opptak av tidligere samtaler. Men disse har den du har fått på tråden ikke tilgang/tillatelse å se/høre. IDIOTI! Å når jeg evt. omsider kommer til teknisk2. så innrømmer de at o.p. aldri skulle vært sluppet på markedet. Ikke var den testet ut, det var viktigere å få den raskt ut mtp. andre leverandører. Og for å underbygge at dette er et teknisk makkverk, jeg har fått flere nye op tilsendt med lovnad om at disse fungerer bedre enn de jeg har hatt. B.S. Det som ikke fungerte på de tidligere fungerer heller ikke på de nye. Så loves det alltid at "En stor oppdatering kommer snart og da skal feilene være rettet". Ikke fest lit til dette, det er bare noe kundetjenesten har blitt instruert om å fortelle kunden for å ikke miste disse. Jeg ble forøvrig tilbudt 6mnd fritt abb. som en kompensasjon for alle problemer mot at jeg aksepterte 12mnd binding etter dette. Jeg godtok naturligvis ikke en slik binding før de kommer opp med en ny tuner som faktisk FUNGERER. Denne hevder de på teknisk2. er under planlegging siden o.p. aldri vil kunne bli brukbar. Så hevder kundetjenesten nå at jeg kun har fått tilbud om 1mnd kompensasjon. Dessverre for kundetjenesten så har jeg tatt vare på det skriftlige tilbudet om 6mnd. kompensasjon. I dag har de tatt signalene, som forventet, så venter de to dager før de ringer og spør om jeg ønsker å fortsette som kunde. Jeg avslutter her uten å komme inn på alle feil/problemer med o.p. Det ville blitt en like lang avhandling. STYR UNNA! P. S. Det blir ikke heller bedre for kunden om selskapet bytter navn til Dritt eller Lort, ikke la deg lure.

Sonja K. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Alltid noe som ikke virker."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare tull kwd den hele tiden. Kanaler blir borte teksting blir borte, jeg prøver å restarte, ringt kundeservice mange ganger,får hjelp men nå et det tull igjen...Jeg har satt på ekstra tekst bl a på T L C, nå er det borte igjen for 100 gang😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Styr langt unna Allente"
3 syns denne omtalen er nyttig

vi gikk fra canal digital til fiberløsning,og var usikker på den nye løsningen.canal digital sa vi kunne fryse abonnomentet og vi sa ok.etter ca 6 mnd tikker det inn en sms om at canal digital er aktiv igjen,vi ringer straks til denne Allente og sier vi ikke vil ha dette,og får til svar at da må vi betale en mnd.dette er jo rent tyveri. canal digital opplyste aldri om noen kostnader når de tilbydde og fryse abonnomentet da hadde vi aldri sagt at vi godtok og fryse det.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Svært ustabilt."
4 syns denne omtalen er nyttig

Har siden jeg skiftet fra kabel til Canal Digital/Allente sist nov.bare hatt problemer. Stadig svart skjerm, programmer som ikke blir tatt opp, feil på lyd. Hatt utallige kontakter med kundeservice, fått ny dekoder, men fortsatt like ille. De sier de jobber med saken da fler har samme problem. Men,alvorlig talt,har snart ventet et halvt år!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å si opp abonnement?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Virker nesten umulig å si opp mitt abonnement. Har hatt kontakt med kundeservice på telefon og Chat i et forsøk på å si opp uten at det lyktes. Tilgang til kontaktskjema er utilgjengelig p.g.a corona, men andre ting er merkelig nok tilgjengelig. Det finnes vel egentlig ingen unnskyldning for at kontaktskjema ikke er tilgjengelig og at oppsigelse skal være så vanskelig at det så langt virker umulig. STYR UNNA ALLENTE inntil de kan vise til bedte kundebehandling.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR