tragisk berre rot dei lover og orde opp glemmer og skrive opp i loggen kva dei har lovet
Fikk en grei tv pakke til en god pris, sleit med å komme meg på app men fikk hjelp
Selger solgte dette inn som Telenor Trådløs bredbånd og Canal Digital var slått sammen og at jeg ville spare penger på å slå sammen. Begge påstander er feil. Kundeservice nekter å akseptere skriftlig oppsigelse, men krever dette muntlig - samt trolig et skjema utfylt.
Dårlig utvalg, dårlig appfunksjon og altfor dyrt ift hva du får. Vi betaler oss heller ut av abbonnementet nå og selv om vi taper 80% på det så er det ikke verdt å ha, det er for irriterende å bruke uansett.
Etter mange år på markedet har de enda ikke klart å lage brukbar software til One Place dekoderen. Menyen er forferdelig, og i motsetning til de gamle dekoderne hvor du kun fikk opp de kanalene du hadde betalt for må man her bla i alle verdens kanaler. Når jeg spør hvorfor dette ikke blir ordnet, sier kundeservice at jeg må bruke Favoritter. Merkelig at man må bruke mange tastetrykk ekstra på det som før var enkelt. Opptaksfunksjonen er dårlig, og fungerer ikke hver gang. Opptak fra app har ikke fungert på flere år. Det aller verste er at det mangler spolefunksjon. Dette ble lovet da dekoderen var ny, men har aldri kommet. Som så mange andre ønsker jeg å ta opp programmer og spole over reklamen. Da hopper jeg fram og tilbake en rekke ganger uten å treffe der jeg var kommet til. Jeg har spurt pent hos Allente om å få kjøpt et par av de gamle HD-dekoderne som faktisk fungerte, men det er umulig. HD-dekoderen kunne spole i en rekke forskjellige hastigheter, med og uten bilde. Hvorfor i all verden er det ikke mulig å lage dette på One Place. Så har Allente laget neste dekoder, Allente 1, med omtrent samme elendige programvare og uten spolefunksjon. Er det mulig......
Ikke bra ,meget arrogante på kundestøtte,de trakk meg dobbelt på 5200 ,og sa det tar to uker og få pengene tilbake ,og sa sa de at de beholder neste regning på 1200, til regning på ,forfall 15,04 ,og at det kan ta flere uker før pengene blir over ført ,og en uke siden hadde jeg ikke tv ,da de hadde en feil ,8 timer på tlf for feilen Hvar fikkset med en som kunne ,dette er jo ikke bra ,og hadde ikke mat penger i helgen da jeg er tryggdet ,
Appen virker ikke, veldig ustabil, hadde det ikke vært for parabol på hytta, så hadde jeg avsluttet abonnementet. Satellitt tv virker bra, men ikke appen.
Allente har brukt et par år på å lage en app for samsung tv. Når den kommer er den det tregeste appen jeg har brukt. Lang oppstartstid. Henger etter trykk på fjernkontroll. Elendig buffering som gjør at streaming fryser. Rett og slett elendig og utrolig at et så stort selskap slipper noe slikt til markedet.
Vanskelig å logge inn på min side. Ellers fornøyd .
Håper virklig dere mister alt av kunder🤬Jeg anbefaler alle å tenke seg grundig om føre dere velger Allente de har lurt meg for mange tusen og sier jeg har sagt ja til en pakke jeg overhodet ikke sa ja til🤬🤬de har heller ingen bevis på at jeg har sagt ja da de nekter meg å høre samtalen mellom de🤬🤬De juger Og er overhodet ikke intresert å ordne opp fyfaen for ett drittselskap🤬🤬
Når jeg tegnet binding hadde jeg tippeligaen samt Disney+. Dette forandrer de uten noe varsel, De tilbyr en ekstra pakke med tv2 sumo som jeg må betale det dobbelte av mitt abbonemang. De tar ikke hensyn i det hele tatt at de har binding med kundene. Lurer på at jeg må kontakte forbrukerrådet for å melde de inn.
Får sjelden eller aldri tak i Allente på telefon. Har prøvd flere ganger å aktivere en ny dekoder. De sier det skal fungere i løpet av 30 min. , men ingenting skjer. Styr unna !
Selv om abb. mitt er sagt opp fra min side, så fortsetter de å sende regning, samt inkasso. Jeg har vært I kontakt flere ganger uten at det har hjulpet noe. De sier jeg ikke har noe abonnement, og at jeg bare skal slappe av. Prøver å forklare at jeg ikke er kunde hos dem, men de bare ignorerer. Ikke kan man sende epost heller. Jeg tenker at dette gjelder ikke bare meg, gud vet kor mange de sender regninger til, uten at de har abb. Verste leverandøren av bredbånd jeg har vært borti. Anbefaler på det sterkeste og IKKE inngå avtale med allente. Reinspikka SVINDEL. STYR UNNA for guds skyld.
Vi får høre om hvor ENKELT ting er i dag. Teknologien kjenner ingen grenser. Ja, hvis vi snakker om grenseløs mainnskit og problemer. ALT dere leverer, og nå snakker jeg om ALLE TV-leverandørene, er et salig kaos. Og prisene bare stiger. Digitale bokser som er så treg og full av bugs og feil. Parabolhoder som visstnok skal klare å levere signaler via single LNB. Parabol som har konstant 95% signal, men som likevel "kutter" og kommer tilbake hvert 3. sekund. Tv i flere rom funker ikke. Patetisk og latterlig kundebehandling. Jeg har montert flere titalls parabolen de siste 20 år. Og da det var canal digital og viasat, hadde jeg ALDRI problemer. Men det digitale "framskritt" er f... ikke noe framskritt. Fy f... for noe søppel. Og jeg har MYE erfaring med TV OG parabol. Det verste av alt er at det hjelper ikke å bytte leverandør. Alle er like jævlig dårlig. Nå blir alt sagt opp. Hos meg selv, mine foreldre, søsken, på hytta. Det er flere eldre mennesker jeg har prøvd å hjulpet de siste årene. Noen har prøvd ALLE leverandører. Foreslår dere bytter navn fra ALLENTE til AMBIVALENTE eller Ante Valente. Dere kan stappe alt utstyret dere har så langt inn i kaviarkrysset dere klarer. Kanskje signalene blir bra da!
Ønsker med dette å advare alle mot å bli kunde hos allente. Det selgerne sier, stemmer aldri med virkeligheten. Av grunner man ikke forstår blir fakturaen dyrere enn det som sies av selgerne. Jeg har vært kunde i mange år siden jeg ikke hadde noe alternativ her jeg bor. Har aldri vært fornøyd, og ville derfor si opp abonnementet. Til og med det viste seg å bli problematisk. Det viser seg at skriftlig oppsigelse ikke godtas. SLÅ DEN !!! Her kan alt bli bedre.
Når jeg ringer Allente kundeservice så får jeg beskjed om at kundesenteret er stengt. Ok. Men hvorfor kan de da ikke samtidig fortelle NÅR senteret er åpent ????😡😂🥲🤣😫 Så er det å forsøke, noe som er svært vanskelig å finne åpningstidene på nettet
Levere ikkje , svært dårlig service, tv er stort sett feilmelding på heile døgnet, masse beklaging og ingen løysing av problem.
Fikk parabol og internett installert, samt en dekoder til tv. Dekoderen virket kun på internett, men dekningen var så dårlig at ny dekoder måtte bestilles. Har nå vært 4 døgn uten tv, og regner med et par døgn til før ny dekoder ankommer.
Betaler noe jeg ikke får,kontrakt brudd fra allente. Meget dårlig. Jeg kjøpte en basik pakke med bindings tid på 1år,i bindingstiden har allente tatt bort 3kanaler. Jeg betaler nå for noe,jeg ikke får.Jeg ringte kundeservice, kundeservice er ikke ansatt av allente, men er leid inn som konsulenter. Jeg sa til slutt at jeg ville snakke med ledelsen i Allente, de har Ingen kontakt med ledelsen. Dette er veldig dårlig, anbefaler absolutt ikke Allente ..aldri mer.
De har rotet bort min oppsigelse fra i fjor og sender ny regning en dag inne i ny periode, så jeg måtte si opp på nytt, og da krever de å fakturere en måned ekstra. Selv om det ikke er de største beløpene, så er det en råtten forretningspraksis, og jeg sitter igjen og føler meg svindlet. Kommer aldri til å bli kunde av Allente igjen. Anbefaler andre å styre unna denne gjengen
Fikk til slutt et bra tilbud etter å ha blitt lurt trillrundt. Forferdelig å spole tilbake for å se program. Ustabilt og ofte hakkete. Programmene slutter etter klokka og ikke når det egentlig er ferdig. Dermed må man Leite fram neste program for å se slutten.
Fra tid til annen, oftest ved påslag, begynner bilde å «blinke» av/på med 2-3 sekunder intervall. Skjer med begge dekoderene jeg har. Dette er tatt opp med kundeservice flere ganger, men ingen har noen løsning eller plausibel forklaring… Eneste som hjelper (til neste gang) er en reset av dekoderen… Dessuten har dekoderen en mye dårligere MMI enn foregående dekodere..
Kundebehandler lovte opptaksmulighet med fjernstart via telefonen. Det var langt ifra det vi fikk.
Elendig kundeservice og aldri svar på tlf. Ble lovet å bli ringt opp, skjedde aldri. MØKKA SELSKAP
Går tilbake til Rikstv. Dette er ikke noe jeg vil ha. Merkelig at de ikke har en mulighet til å avbestille via e-post eller eventuelt en link. Kun telefon.