Meny

Allente TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
4
av 5 innen
tv-selskap
21%
anbefaler
Allente TV
Filtrer omtaler
46
32
35
57
311
Sorter omtaler etter
Viser av 481 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Snakker med dem på tlf.alt ordner seg men så er det mere penger de vil ha igjen.synes det var bedre"

Var bedre når det var delt viasat og kanal digital fikk svar på to tlf jeg har hatt med dem og det skulle være greit men nå vil de ha mere penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Gikk plutselig 15 år tilbake i tid !"

Vært Canal digital kunde over et 10 år. Strålende fornøyd! Så kommer det her Allente, nå å skriver en beskjed på tv`n at vi må bytte dekoder nå før 2 mai, for denne vi har hatt i ca 2 år med de, slutter å virke i mai 2022. Jaha .? Såpass. Bestiller ny, kobler på, altså kødder de med oss eller hva? Dårligste boksen jeg noen gang i mitt liv har sett. Tenkte ja denne blir helt rå, får en oppgradert Twe boks… neida. Trykker på neste kanal, da blir det sort skjerm i 2 sek før du får sett no. Var ikke sånn i på 80 tallet en gang. Rart oppsett på alt i menyen, tar man opp flere opptak, å går over grensa der, får ikke beskjed om å slette et program , neida tok ikke opp noen ting den. Ser på et program å skal se hva som er på de andre kanalene ja da får du sett det som går å neste … så hva som begynner etter det nei da må du inn på tv arkiv. Nei helt j***i. Hvorfor lage noe som er dårligere enn hva det var. Vi er helt satt ut. Ringte være se god denne får dere i retur. Ferdig. Ringte Riks tv faktisk, som nå er bra. Var ikke det. Den servicen. Styr unna Allente de har gravd sin egen grav.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Billig og dårlig utstyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt problemer med Allente fra start. For som de fleste andre beskjed om å slå av og resette utstyret. Men er nok heller at dekoderen ikke er sterk nok til å drive tjenesten. Skal ikke være nødvendig å kjøpe tilleggsutstyr for å kunne takle dette. Brukervennligheten er helt forferdelig. Det er store lag (opptil flere sekunder) før dekoderen responder på fjernkontrollen. Samme gjelder å navigere seg i de forkjellige menyene inne i appen. Bruker man flere apper eller veklser mellom dem, så vil alt stå å henge. Tegn på at det ikke er nok RAM til å drive dette, som igjen fører til at man må slå av alt og begynne på nytt nok en gang. Hastigheten på nettet vårt er 100mpbs opp og ned som burde være mer enn nok, men samsvarer ikke med dekoderen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"One Place er en rotete dekoder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt One Place dekoder en stund men nå ble jeg dritt lei den og gikk over til den gamle 5720 dekoderen igjen. Jeg har og to smart dekodere som jeg er veldig fornøyd med, men One Place kan de få billig av meg . Skjønner med ikke på Allente at de kan selge til kundene sin så lite bruker vennlig dekoder. Utover det er jeg veldig fornøyd med Allente parabol.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Dekoder/kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Først møtte jeg en kundebehandler Han kunne ingenting.verken om dekoder eller kundebehandling.så møtte jeg en ny.han kunne mye mere,både om dekoder og kundebehandling.men jeg er snart 80,og slet veldig med å følge hans istrukser.men til slutt tror jeg jeg klarte det.!! Kvelden forhåpentligvis reddet for kona!

Frode B. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Kundeservice lagde ny avtale uten min samtykke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg oppdaget at mnd.prisen hadde steget i Januar ringte jeg kundeservice og klagde på prisen, han beklage og gå meg en mnd.gratis abonnemente, ok, jeg godtok d. Men da jeg fikk fiber på hytta, og skulle si opp, da fikk jeg beskjed om at, å nei d går ikke du kan ikke si opp før 01.02.2023, du har godtatt ny avtale, som vi har sendt på mailen din. Den der høvelen hadde bare laget ny avtale med meg uten å informere meg, fy f... for noen kjeltringer, og ikke nok med det, di sendte mailen til min Kone, og der går slike emailer rett i spam boksen. Så påstår dem at jeg har godtatt ny avtale, da jeg ikke har sendt inn angre skjema. Jeg har aldri bedt om noe nyansettelser avtale. Men jeg skal krige vidre med dem, jeg kommer ikke til å gi meg. Til dere alle som leser dette , styr langt unna alt som har med Vallente å gjøre, jeg har vært kunde i over 20 år,da Viasat styrte, og nå blir jeg behandlet som en dritt, som dem kan melke penger av..😈

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Allente må være den verste kundeservice, kundebehandling jeg noengang har vært ute for. Har fått en tuner som ikke virker på kanalarkiv, filmleie etc etc, har snakket med dem, chattet, mail siden slutten av mars, absolutt ingenting skjer, loverog lyger hele tiden. Fullstendig ubrukelig. STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste dekoderen NOEN GANG!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Den siste deokoderen fra dere er helt tragisk! Tenk og gå fra den gode dere hadde med Canal Digital til den søpla av en android boks. Den er så utrolig dårlig på alle mulig måter så går ikke forklare engang, vet ikke hvor jeg skulle begynt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Sort skjerm ,bilde e og lyd forsvinner blir bedt om å tilbakestille men til ingen nytte

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekoder."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har oneplace dekoder med harddisk. Vi har klaget på denne fra første stund. Det hakker og blinker og vi må resette den gang på gang. Hva er det disse Allente folkene holder på med? Hvis dem ikke kan lage skikkelig utstyr så ikke selg det.nå er det to dager på rad med blinking, pån igjenn å resette. Er det noen som har hatt samme problem? Eller er det noen som vet om en dekoder som virker?

Knut A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gå opp"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter fibermontasje fra Homenet (so funker), skulle dekoder fra Allente idriftsettes. Intet virket, umulig å få kontakt med kundeservice (ingen respons fra teknisk avdeling på over en uke) Slik vil jeg ikke ha det og har sagt opp (om de leser oppsigelse da) Styr unna.

Sissel H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Onplace dekoder."
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette er den dårligste dekoderen jeg har hatt, hatt den i en uke,måtte restarte alt på nytt..kan ikke forstå at dem tar disse tilbake å vi for nye..kundeservice er hjelpsomme..men hjelper lite da dekoderen er bare tull..alderig hatt en så dårlig dekoder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kvalitet og feilinformasjon fra selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Traff en selger som fortalte oss at vi MÅTTE ha allente for og se engelsk fotball til høsten. Hvorfor stole påen selger kan man jo tenke, men vi hadde jo ingen grunn til å tro at han løy... I ettertid ser vi at det kun var Viaplay som skulle til og det hadde vi jo allerede. Når boksen kom og ble innstallert var kvaliteten på bildet elendig. Folk som gestikulerte med hendene fikk litt mange fingre/hender og å se fotball var som å se en omgang fotball hvor alle spillere hadde fem par bein og spillte med fem fotballer. Ganske krise. IKKE GÅ FOR ALLENTE!

Tor J. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
4 syns denne omtalen er nyttig

En kundeservice hinsides. Får ikke løst noen ting. Forskjellig svar fra forskjellige kundebehandlere. Vet tydligvis ikke hva de driver med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Allente erfaringer"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ringte de for å si opp Discovery. Dette ble ikke fjernet på neste faktura, så jeg ringte deretter igjen og de krediterte det. Fakturaen påstår de at jeg endret til Discovery+sport og de mener at jeg endret dette selv. Vil ikke anbefale Allente videre da det virker som de har null kontroll på fakturering. Det er også helt ekstremt hvor dårlig den TV-boksen man får fungerer. Ja, den ser pen ut, men det hakker hele tiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke tjenestene jeg har betalt for"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et tilbud i 2021 med alle canal digital og Viasats kanalene samt all sport for 752 i måneden. Har betalt mye mere en det. Jeg har fortsatt kun adgang til basis kanalene, etter at jeg gjentatte ganger har gitt beskjed. Hold dere unna.

Stein A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Frekk forretningsførsel."
4 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde hos Canal Digital i over 20 år, fornøyd med de. Synes ting ble dårligere med Aallente. Veldig trege nettsider. Det siste er at vi som har " eldre" decodere nå må kjøpe nye til mer enn kr 2000 pr stk for å kunne streame som før! Dette etter 2.5.22. Jada, kan streame via smart - tv og cromecast, for den som har det. Med andre ord, vi uten blir avskåret fra en tjeneste man har betalt for. Kundeservice kunne bare beklage, slik var det bare!! Dette er rimelig frekt! Styr unna, vi har sagt opp og kommer ikke tilbake til Allente.

Sven A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Når jeg må gå til sak mot Allente ( Den gang Canal Digital) sier det litt!!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Allente har sikkert lurt mange tusen kunder da de den gang inkluderte sportskanalene i familepakken uten å informere kundene. Dette resulterte at jeg ble OPS på dessverre etter 6 mnd, at prisen pr mnd ble høyere. Kontaktet Allente og de kunne bøte på såret med 6 mnd gratis tv eller pengene tilbake. Jeg valgte 6 mnd gratis tv og jeg ble fornøyd. Etter 6 mnd var over,valgte jeg å si opp abbonnementet i fordel for fiber. Det kunne ikke Allente inngå pga jeg har samtykket i 12 mnd videre abbonnement. TULL! Hvor er samtykket fra min side? Allente hevder de har hørt på opptaket der jeg samtykket. Har spurt etter lydfilen.Den får jeg ikke pga personvern og at den er slettet. (6 mnd) Vel......hvor er da bevisene? Over ett år er gått og nå går saken til forliksrådet!!! Kommer til å gønne på til siste slutt😈

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Useriøst, spekulativt, nedverdigende og saksbehandlingsfeil"
4 syns denne omtalen er nyttig

Meget upresise og spekulative i kundebehandling. Hatt flere samtaler siste månedene og noen er ok andre er sleipe. Han nest siste krysset visst av på "har ombestemt seg" i en telefonsamtale som kom etter at jeg hadde fått avsluttet kundeforholdet. Samme person takket meg for langt kundeforhold. Endte opp med å sitte over en time i telefonkø med smakløs og irriterende panfløytemusikk og en faktura på 800 kr. Jeg har tidligere sagt til dem at de må endre sin måte å bygge opp kanalpakker på eller så dør kundegruppen dems ut. Svaret på det er de er fornøyd med å levere en pakke som mange mener er "lettvint". Jeg skal gjøre mitt for at Allente ikke klarer omstillingen til strømmebasert TV og vil ikke anbefale dem til noen.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundebehandling, forferdelig lang ventetid før jeg kom igjennom til kundebehandler, ufordragelig kundebehandler som satte meg over til en ny kundebehandler for mitt spørsmål og eventuelle oppsigelse av abbonement, ny runde med venting på over 1 time igjen. Fikk da prate med en meget hyggelig herremann som fikk ordnet saken med en gang uten alt det problemet som første kundebehandler ikke greide å ordne opp i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dekoder som fungerer(den nest siste) utmerket både på streaming og vanlig bruk, blir kuttet ut for streaming er helt uforståelig. Skjønner ikke hva dere driver med, da one place er en meget dårlig dekoder. Mener Allente burde vente med og stanse Go tjenesten til en ny og bedre dekoder er på plass. Allente kan vel ikke mene at man er nødt til og bruke penger på en One Place tuner, når en helt ny er på vei i år

Trond I. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare tull og problemer med dekoder."
2 syns denne omtalen er nyttig

Bare problemer med dekoder og software. Fjernkontrollen er helt håpløs, vil ikke lystre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos viasat siden 98, og var veldig fornøyd. Etter at Allente tok over, er det bare en ting å si: Styr langt unna. Kundeservice lurer deg til å signere på det som ikke er avtalt pr tlf.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"OnePlace er et produkt som kun fungerer på Direkte TV"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever at min OnePlace fungerer noenlunde ved DirekteTV - dog er den veldig treg ved kanalbytte. Det som er utrolig irriterende og dårlig fungerende er funksjonene: Ukesarkiv og Start forfra. Her hakker og henger tuneren mye. Har hatt diverse kontakter med kundeservice med diverse operasjoner for å rette opp. Men dette har i svært liten grad hjulpet. Har derfor kjøpt meg et Chromecast-produkt som avhjelper problemene, men jeg er svært lite imponert over OnePlace og også at Allente ikke har en løsning på problemene.

Jean E. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlige dekodere, i forhold til Altibox, dyrt og elendig kundeservice. Opplevde å bruke 1,5t i telefon med kundeservice på noe som kunne vært løst på 30 sek.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR