Meny

Canal Digital omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
6
av 7 innen
tv-selskap
29%
anbefaler
Canal Digital
Filtrer omtaler
39
29
29
36
167
Sorter omtaler etter
Viser av 300 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital?
Sonja K. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Alltid noe som ikke virker."

Bare tull kwd den hele tiden. Kanaler blir borte teksting blir borte, jeg prøver å restarte, ringt kundeservice mange ganger,får hjelp men nå et det tull igjen...Jeg har satt på ekstra tekst bl a på T L C, nå er det borte igjen for 100 gang😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Styr langt unna Allente"

vi gikk fra canal digital til fiberløsning,og var usikker på den nye løsningen.canal digital sa vi kunne fryse abonnomentet og vi sa ok.etter ca 6 mnd tikker det inn en sms om at canal digital er aktiv igjen,vi ringer straks til denne Allente og sier vi ikke vil ha dette,og får til svar at da må vi betale en mnd.dette er jo rent tyveri. canal digital opplyste aldri om noen kostnader når de tilbydde og fryse abonnomentet da hadde vi aldri sagt at vi godtok og fryse det.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Svært ustabilt."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har siden jeg skiftet fra kabel til Canal Digital/Allente sist nov.bare hatt problemer. Stadig svart skjerm, programmer som ikke blir tatt opp, feil på lyd. Hatt utallige kontakter med kundeservice, fått ny dekoder, men fortsatt like ille. De sier de jobber med saken da fler har samme problem. Men,alvorlig talt,har snart ventet et halvt år!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å si opp abonnement?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Virker nesten umulig å si opp mitt abonnement. Har hatt kontakt med kundeservice på telefon og Chat i et forsøk på å si opp uten at det lyktes. Tilgang til kontaktskjema er utilgjengelig p.g.a corona, men andre ting er merkelig nok tilgjengelig. Det finnes vel egentlig ingen unnskyldning for at kontaktskjema ikke er tilgjengelig og at oppsigelse skal være så vanskelig at det så langt virker umulig. STYR UNNA ALLENTE inntil de kan vise til bedte kundebehandling.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekoder."

Treg dekoder, mye trykking bare for å få program oversikt. Fjerner kanaler uten noe info. Dekoderen hakker å er upresis. Hele pakka virker mer og mer uproft

Ole H. A. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ufattelig at et selskap som dette kan ha en halv stjerne mer enn det aller dårligste."

Jeg slutter meg til flertallet i min kritikk av dette selskapet som jeg gjennom en rekke år har lært å då dårligere og dårligere forhold til. Nå har de slått seg sammen med Viasatt som, om mulig, er enda verre. Nå heter de Allente og de smyger seg på denne måten unna de elendige omtalene de har fått hver for seg. Om de har lært, det gjenstår å se. Det ville imidlertid ha vært en like stor sensasjon som da muren falt mellom øst og vest. I så fall måtte de skifte it den fullstendig inkompetent ledelsen de har og starte fra scratch med opplæring av sine medarbeidere som til nå er opplært til å sitte å lyve kundene rett opp i ansiktet foruten å fullstendig mangle respekt og ansvar for hva de foretar seg, Det begynner godt med at de sender alle sine abonnenter en sms med at de har forsøkt å kontakte en per mail, men da de har mottatt mailen i retur, ber de deg om å svare ved å skrive inn korrekt mailadresse som svar på sms’en. Det er selvsagt bare en løgn at de ikke er kommet frem på angitte mailadresse. De gjør dette for å spare seg selv å legge opp en del av kunderegisteret i sitt nye selskap. De evner ikke å forstå eller de gir blaffen i at en slik melding forårsaker engstelse og arbeid for alle deres kunder. Etter påtale svarer de med en ny løgn, men etter å ha blitt konfrontert med løgnen slutter den svenske «kvalitetsansvarlige» å besvare mailene, men en blir overlatt til en annen , også svenske, til å fylle ut et skjema med problemet og forslag til forbedringer. Ettersom som de enda ikke har forstått at alt, absolutt alt må forbedres, viser bare hvor fullstendig inkompetente de er. Adm.dir. Sitter vel likevel, som sin sjef igjen, toppen i Telenor, med en lønne og et suksesshonorar på mangfoldige millioner - for å fordyre og forsure livet, i hvert fall for det norske folk som er henvist til å bruke dem, på den ene eller andre måten.

Jan J. B. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kanalfjerning"

Fjerning av bl.a. TV2 Sport 2 fra Basic selv om det klart og tydelig står at det bare er navnene på pakkene som endres og at kanalene er SOM FØR. Jeg har i grunnen vært meget misfornøyd med Canal Digital i flere år men dette var dråpen. Jeg vil nå se meg om etter et annet distribusjonsselskap. Lurer på om Forbrukerrådet har en mening om dette. STYR UNNA CANAL DIGITAL/ALLENTE!!

Reidun K
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

For mye trykking for å finne/ se kanal info, ingen radio, hakker på bilde bare negativt. De gamle dekoder var super 😫 blir bare lei synes dette er tull, passer for brukergruppe 25+ år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Grei meny, men forbasket treig!!!"

Har total tre OnePlace-bokser i bruk (hjemme, og på hyttene). Enkel brukergrensesnitt, liker at den bruker Android slik at man har tilgang på Google Play butikk.. Men, det er så inn i helsikke treigt. Man trykker på en knapp, ingen ting skjer, man presser igjen, og plutselig hopper den en kilometer fram/tilbake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Erfaringer med Oneplace dekoder på godt og vondt"

En del merkelige problemer med Oneplacedekoderen: 1) Når jeg trykker på blå knapp Canal digital for å gå inn på innstillinger, er ikonet for innstillinger blitt forstørret kraftig. Og hvis jeg da går videre til Canal Digitalinnstillinger, og til lyd og undertekster, så er det umulig å betjene dette fordi det er så mye forstørret at jeg ikke finner underkategoriene her ,f.eks. lydspråk, undertekster, tekst for hørselshemmede etc. 2) Det samme gjelder hvis jeg har et TV-bilde og trykker på OK ,så er bakgrunnen så mye forstørret at jeg ikke kan trykke på symbolene for pause, start forfra, ta opp, tekst-TV eller lyd og tekst. Dette er synd fordi man av og til trenger lettvint adgang til tekst både på norske og utenlandske programmer. Omstart via enhetsinnstillinger løser dette, men svært tungvint at innstillingene ikke lagres, men må restartes gang på gang!! Hva er årsaken til denne veldige forstørrelsen på bakgrunnsknappene , og hvordan bli kvitt den ? Jeg løser det dersom jeg trykker start på nytt på enhetsinnstillinger, men det er jo merkelig at det må restartes hver gang jeg slår på Oneplace igjen. Når jeg slår den på neste dag, er den samme forstørrelsen tilbake igjen. Dermed blir restart nødvendig hver gang jeg slår på tuneren: Slik skal vel være unødvendig ? 3) En annen merkverdighet: hvis tuneren er avslått et par dager eller mer, får jeg kun fram intet satellittsignal uten at jeg har problemer med andre tunere på samme satellitt. Dette løses ved å restarte ved å ta ut strømmen og sette den inn igjen. Da er satellittsignal og bilde straks tilbake. Hvorfor ? Hva er årsaken til denne veldige forstørrelsen på bakgrunnsknappene , og hvordan bli kvitt den ? Jeg løser det dersom jeg trykker start på nytt på enhetsinnstillinger, men det er jo merkelig at det må restartes hver gang jeg slår på Oneplace igjen. Når jeg slår den på neste dag, er den samme forstørrelsen tilbake igjen. Dermed blir restart nødvendig hver gang jeg slår på tuneren: Slik skal vel være unødvendig ? 3) En annen merkverdighet: hvis tuneren er avslått et par dager eller mer, får jeg kun fram intet satellittsignal uten at jeg har problemer med andre tunere på samme satellitt. Dette løses ved å restarte hardt ved å ta ut strømmen og sette den inn igjen. Da er satellittsignal og bilde straks tilbake. Hvorfor lagres ikke satellittinnstillingene ? 4) Har nesten ikke prøvd å ta opp programmer via harddisken fordi jeg leser på nettet at mange har store problemer med dette.Jeg bruker min hvite boks til opptak, den fungerer fint , men er dessverre ikke å få kjøpt fra Canal Digital/Allente - alle skal tvinges over på Oneplace med sine barnesykdommer. Manuelle opptak synes også å være utelukket. Konklusjon: Noe er bra med tuneren og tilbudet (f.eks. bildekvalitet ,kanalutvalg, apper, størrelse, ), men en del frustrerende merkverdigheter. Er man obs på dette, og er det håp om evt. nødvendige oppdateringer. Veldig trist med problemene fordi dette er nå den eneste tuneren dere tilbyr. (Den hvite 2850 fungerer forresten knirkefritt, det samme gjør min Samsung hos Viasat). Vil dette fortsette i Allente ?

Bjørn N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Lite interesse fra Canal Digital å løse problemene"

Har hatt så mange problemer med dekoderen, mangler abonnement , tar flere minutter å skifte kanal, TV går i svart, mangler signal osv. Har ringt kundeservice mange ganger ( mange ) det hjelper en liten stund så er det bare å ringe igjen. Jeg er så lei denne driten og vurderer seriøst å seie opp hele driten. Hadde dere i det minste prøvd å gjøre noe med disse problemene så kunne man vurdert å fortsette med dere. Hvorfor bruke penger på noe som er så dårlig

Trond J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"One Place dekoder"

One Place dekoderen, er rett og slett en vits! Den er også grunnen til at jeg nå har avsluttet mitt abonnement hos Canal Digital, etter ett år med kun ergrelser av dette søppelverket.

Kundetilfredshet
"Programkort Oneplace-dekoder."

Jeg kjøpte meg en brukt Oneplace-dekoder. Tidligere eier hadde tatt ut programkortet og kastet det. Det tilhørte jo hans abonnement. Ringer CD og spør om å få overført mitt abonnement til et nytt kort til Onepiace, men det er ikke mulig da kort og dekoder hører sammen. Ergo, jeg kan ikke bruke dekoderen og nytt kort kan ikke skaffes. Dekoderen er bare å skrote. Så det var det. Merkelig opplegg, og lite miljøvennlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Oneplace dekoder fungerer svært dårlig"

Bildet fryser og hakker, fikk etter 6 mnd tilbud om ny dekoder, samme problemet her. ingen antydning til forbedring, er blitt lovet en software oppgradering for 2 måneder siden, men den kommer tydeligvis ikke...

Robert O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Oneplace tuner som aldri skulle vært lansert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må først si at jeg har vært meget godt fornøyd med CD frem til den nye tuneren ble lansert og tilbudt meg pr. tlf. Problemene startet raskt og er gjenganger. Svart skjerm, undertekst forsvinner på nrk kanalene, restarter etc. Ble montert av CD montør. Ny montør ble sendt inn etter 5 mnd. Ny software oppdatering av både boks og fjernkontroll samt sjekk og justering av hode, kabler, kontakter etc. Fungerte noen dager så var problemene igang igjen. Det som overrasker meg er mangel på tilbakemeldinger og løsninger fra CD. Tuneren er et problem, punktum. Erkjenn det og jobb med en oppdatering som fungerer. Om ikke, tilby kunder tunere som fungerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Jeg Anbefaler ikkje andre å ha canal digital dårlig service når det Gjelder kjøpelova"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hei jeg har samme feil på one place dekoder jeg og døm skulle på så mye at det er mikrobølge hode og software og tv app er trege og lyd hekter seg jeg har klaga på den siden jeg kjøpte den i februar 2020 jeg ringte i går på canal digital døm nekta meg ny dekoder om den har garanti canal digital satelitt dårlig selskap folk burde kutte ut det selskapet Hilsen Leif jeg bli kunde få bestemme meg om jeg skifter selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer ikke uten parabol"

Hei Kjempe skuffet over hvor dårlig Canal Digital sin Oneplace dekoder fungerer på ett fibernettverk. Bildet henger ,det hakker...og sendingen looper. Har vært i kontakt med kundeservice der de først skylder på fiber leverandør og så innrømmer til slutt att de har problemer med dekoderen men kan ikke gjøre noe siden det ikke er de som leverer nettverket :( PS: Canal digital trenger ikke kommentere her att jeg skal kontakte kundeservice for å få hjelp...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig produkt, irriterende funksjoner"

Opplever mye tull med oneplace dekoderen. Treg. Henger og restarter i hytt i gevær. Etter siste oppdatering kan man ikke lengre dobbel trykke den blå knappen og velge å avslutte apper man har oppe. Så Manuel restart Annen hver time når guttongen bruker Netflix eller youtube. Kundeservice anbefaler bare tull og vas. Nei skifte til viasat. Tvwe og Telia er samme skjiten med Android boks og tilpasset software. La heller LG sin egen ligge inne. Ikke lag deres eget rot som ikke virker

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs dårlig, har hatt det i 4 mnd og alt er dårlig. Dårlig decoder som jeg har måtte bytte flere g"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vurderer å kaste ut CD og må kanskje kontakte advokat. Det verste er at kundeservice bekrefter at de har problemer med decoder

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Deling på en faktura"

Jeg ønsket å dele opp en faktura som ble høyere pga at jeg trengte en innstallatør til hjelp da jeg mistet signalene. Jeg er uføretrygdet og alene med barn. DETTE VILLE DE IKKE GJØRE FOR MEG.

Svar fra Canal Digital
18.02.2021 08:50
Hei Tone, Det er leit å høre om opplevelsen som du hatt med vår kundeservice! Det stemmer at det dessverre ikke er mulig å dele opp fakturaer hos Canal Digital, men så lenge fakturaen ikke er forfalt, kan vi utsette denne i opptil 2 uker frem i tid. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 91506070 eller på chat i nettsiden https://www.canaldigital.no/kundeservice/, dersom du ønsker å utsette fakturaen din. Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"One place dekoderen er ustabil."
1 syns denne omtalen er nyttig

One place dekoderen er svært ustabil. Bildet låser seg, hakker. Har restartet dekoderen utallige ganger. Kontakt med kundeservice hjelper heller ikke på problemene. Den hjelpen de tilbyr har jeg selv utført uten at det hjelper. Det er bare å innrømme at dekoderen ikke fungerer slik somden er i dag. Ikke verdt pengene.

Svar fra Canal Digital
18.02.2021 08:50
Hei Trond! Så leit å høre at du ikke er fornøyd med vår nyeste dekoder, vi beklager for denne opplevelsen her! Vi ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på nytt , enten gjennom chat på våre hjemmesider https://www.canaldigital.no eller via telefon 915 06070, slik at vi kan ta en titt på problemene som du beskriver og feilsøke dekoderen din videre. Igjen så beklager vi så mye for problemene som du har opplevd med dekoderen hittil. Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Canal Digital=kjeltringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har lest gjennom andre anmeldelser og synes det er skremmende å se hvor mange som har havnet i samme situasjon som meg, og at Canal Digital slipper unna med det! Etter at jeg gikk over til Altibox ble jeg oppringt av en selger som lovet det ene og det andre, men jeg sa fra om at jeg har binding hos Altibox i 1 år. Selgeren sa han kunne fryse tilbudet og at det starter først når bindingen hos Altibox går ut. 6 måneder senere får jeg en faktura (ja, det stemmer, 6 måneder for tidlig) fra Canal Digital. Jeg har siden mottakelse av første faktura vært i kontakt med de en rekke ganger for å si opp abonnementet. Ved 2 anledninger presterer de å si at oppsigelsen aldri har blitt registrert. De har riktig nok loggført 2 av henvendelsene, der de sier jeg avsluttet samtalen den ene gangen før de bekreftet at oppsigelsen er registrert. Så kan man spørre seg selv hvorfor jeg skulle ha avsluttet samtalen uten å ha fått bekreftet den ene tingen jeg var ute etter? Klarte å komme meg ut av avtalen ved å informere de om at jeg tar opp samtalen når jeg kontaktet kundeservice den siste gangen. Merkelig hvor effektive de plutselig ble da!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Løgnere og Svindlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette selskapet hvis du vil se tv uten å bli flådd av desse kjeltringene De skilter med 12mnd bindingstid på Norgespakken. Jeg ha hatt canaldigital i over 10 år .Når jeg ikke kunne få inn parabolsignal lengre ,kjøpte jeg Rikstv.pakke Da sa jeg opp Canaldigital.Etter et par dager ringte en kar fra CD og ville høre hvorfor jeg sa opp. Jeg kunne streame tv på appen deres i stedet for parabol , Jeg gikk for det da det hørtes greit ut,men det var mye kluss med denne appen og kanaler virket ikke Jeg frøs abonnementet i 6mnd. og Gikk for Rikstv. Etter 6 mnd. fikk jeg faktura fra CD ,jeg sa opp avtalen og da begynte helvetet. Jeg fikk faktura for oppsigelse i bindingstid (jeg har vert kunde i over 10 år ,hvilken bindingstid?) etter å ha ringt kundeservice og klaget så fikk jeg beskjed om å se bort fra fakturaen.Etter en stund kom faktura nr2 med 35 kr i purregebyr i tillegg Ringte igjen og fikk samme beskjed ,se bort fra fakturaen. Nå kom faktura nr 3 ,Inkasso fra Lindorff med renter og inkassosaker på 250 kr i tillegg CDs kundeservice kan ikke gjøre noe med dette da det er gått til inkasso. Gjør dere selv en tjeneste , det finnes andre TV tilbydere heldigvis. Min erfaring er: Dette er en gjeng med Løgnere,svindlere og skruppelløse folk som kun er ute etter pengene dine.

Svar fra Canal Digital
18.02.2021 08:46
Hei Arve! Det er veldig beklagelig å høre om denne opplevelsen som du har hatt hos oss, slik skal det selvsagt ikke være. Ettersom vi ikke har direkte innsyn til saken din og loggføringen som er blitt utført på ditt abonnement for øyeblikket her via denne siden, kan vi ikke uttale oss om denne situasjonen spesifikt. Dersom det ble tilbudt en friperiode da du valgte å fortsette ditt abonnement hos oss, så er det slik at aksept av slike tilbud medfører en bindingstid på Norgespakken i 12 måneder. Om det derimot ikke er en slik situasjon, så må vi bare legge oss flate her, og ved enhver samtale med oss via telefon skal det loggføres hva som har blitt gått igjennom i samtalen. Dersom du ble informert om å se bort fra utestående da du tok kontakt, er dette selvsagt noe vi ønsker å se nærmere på. Beklager så mye for opplevelsen som du har hatt med vår kundeservice hittil. Vi ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 91506070 eller på chat i nettsiden vår https://www.canaldigital.no/kundeservice/, slik at vi forhåpentligvis kan finne en løsning på dette sammen. Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Treg og hakkete bilde til tider på dekoder, steaming til lapptopp hakker ofte, med mobilen funger det ok. Har måtte ringe inn og opne ting som skulle være med i abonomanget noen ganger.

Svar fra Canal Digital
18.02.2021 08:45
Hei Peeters, Så leit å høre at du opplever slike problemer med dekoderen din! Vi kan varmt anbefale deg å kontakte vår kundeservice enten via vår chat på vår hjemmeside https://www.canaldigital.no eller via telefon 915 06070, slik at en kundebehandler kan bistå deg videre med feilsøking av dekoderen din. Igjen, beklager så mye for disse problemene dine. Med vennlig hilsen, Canal Digital.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Uferdig one-place"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplever stadig nye (og gjentatte) problemer med oneplace dekoderen. Skjermen går "i svart" rett som det er. Noen ganger hjelper det å skifte kanal, for deretter å skifte tilbake igjen - mens andre ganger må jeg rett og slett kutte strømforbindelsen for å få den i gang igjen. Dekoderen " misser" stadig på opptak, og restarter i "hytt å pine". Jeg har prøvd alskens råd fra kundeservice - inklusive å slette data fra CD- appen, men det dukker stadig opp forskjellige problemer på nytt. Jeg ser på nett at det er mange andre brukere med de samme problemene, så for meg virker one-place dekoderen å være et uferdig produkt som er sluppet på markedet før det er ferdig utviklet...

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR