Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 695 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 695 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 695 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
326
211
130
135
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig førsteinntrykk

Omtale av  Morten Å

Fiber fra Telenor, med NextGentel som operator: Mye tregere og svært ustabilt i forhold til tidligere. Den trådløse ruteren lar seg ikke kommunisere med. Lang ventetid på telefon.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.04.2024 13:31

Hei, Morten Å Tusen takk for at du velger fiber fra NextGenTel! Så kjipt at du har denne opplevelsen av å bli kunde hos oss, dette er ikke godt nok fra vår side. Fiberen er jo over nøyaktig samme linje som du har hatt tidligere så den skal i utgangspunktet fungere akkurat like godt som før. Det kan som du skriver være at det er problemer med ruter. Jeg håper du tar deg tid til å kontakte oss sånn at vi får nøstet opp i, og få ordnet problem på nettet hjemme hos deg. Du når oss på telefonnummer 98707979, her får du hjelp av en dyktig medarbeider hos oss! Håper vi finner en snarlig løsning på dette og at du blir fornøyd med levering fra oss fremover 😊 Ønsker deg en god helg når den tid kommer! Jenny NextGenTel

Startvansker. men ellers bra

Omtale av  Ove H

Litt plunder i starten og måtte få assistanse av tekniker. No fungerer alt aom det skal. Til tross for at eg fulgte alle prosedyrer enda det opp med at eg måtte få hjelp.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.04.2024 13:26

Hei, Ove H Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel! Så kjedelig at oppstarten ikke var sømløs og at du måtte ta kontakt med oss for at internett skulle fungere. Da må vi forbedre oss enda mer for at det skal bli enda enklere. Ellers så er vi fornøyd med å høre at nettet fungerer som det skal nå! Vi takker for din tilbakemelding, og bruker den for å bli enda bedre fremover (vi setter pris på om du vil ta deg tid til å sende oss flere detaljer på hva som ikke fungerte i overgangen til oss). 💚 Ønsker deg en riktig god helg Jenny NextGenTel

ustailt nett

Omtale av  Gjerde G

Veldig ustabilt, familien klager på at det regelmessig ikke kommer på nett, spesielt på mobilene. Min mobil er ok

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.04.2024 13:17

Hei, Gjerde G Takk for din omtale her på Bytt.no! Så kjipt at nettet fra oss er veldig ustabilt, kjedelig når det ikke fungerer som det skal! Jeg håper du tar kontakt med oss sånn at vi kan se på hva som kan være grunnen til dette og få nøstet opp i problemet. Du kan nå oss på telefonnummer 98707979, ikke nøl med å ta kontakt, vi står klare til å hjelpe 😊 Jeg håper at du tar deg tid til å kontakte oss og at vi finner en løsning på internettproblemet snart! Tusen takk for at du velger internett fra oss 💚 Ønsker deg en god helg Jenny NextGenTel

Enkelt

Omtale av  Bjørn

Enkelt å bytte leverandør, fikk nødvendig utstyr i posten. Når jeg fikk mld av NextGT om at alt var klart, var det bare å foreta skifte med enkle grep. Sparte penger både på fiber og TV

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.04.2024 15:04

Hei, Bjørn Så kjekt å høre at bytteprosessen over til oss var enkel, og at du sparer penger på fiber og TV 🥳 Det er akkurat sånn vi jobber for at det skal være å bli kunde hos oss! Vi takker for at du velger internett fra NextGenTel og ønsker deg en riktig god helg 😄 Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel

Redusert nett

Omtale av  Jan O

Ustabilt nett de siste dagene. Problemer med å strømme på tv.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.04.2024 13:04

Hei, Jan O Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel og for at du legger igjen en tilbakemelding om oss her på Bytt.no 😃 Så kjipt at du har fått problemer med ustabilitet på nett og strømming av TV, det må vi få gjort noe med! Jeg håper du tar kontakt med oss så vi får sett på saken, vi kan nåes på telefonnummer 98707979, så står vi klare til å hjelpe deg 😊 Ønsker deg en riktig god helg! Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skuffet over oppstarten

Omtale av  Fritz

Litt tidlig å uttale seg, men med en forsinkelse på ca 2 mnd lover det ikke bra. Enda ikke i orden

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.04.2024 10:58

Hei, Fritz Føst og fremst, tusen takk for at du bestiller internett fra NextGenTel 💚 En forsinkelse på to måneder er ikke på langt nær godt nok 😥 Dette vil vi gjerne høre med om å prøve og få gjort noe med snarest mulig! Jeg får ikke sett noe om bestilling her på Bytt.no, så jeg håper du tar kontakt med oss så vi får sett nærmere på saken din. Du når oss på telefonnummer 98707979, så står vi klare til å hjelpe deg 😊 Jeg krysser fingerene for at vi får leveringen i orden til deg snarest! Ønsker deg en riktig god helg Jenny NextGenTel

Stødig

Omtale av  Hanne M

Stødig bredbånd, hakker ikke og er raskt nok i massevis til mitt bruk.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.04.2024 10:47

Hei, Hanne Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel og for at du legger igjen din omtale om oss her på Bytt.no! Det setter vi i NextGenTel stor pris på 💚 Kjekt å se at bredbåndet er som det skal, stødig og akkurat passe til ditt bruk 🥳 Har du spørsmål, så ta kontakt med oss om det er noe vi kan hjelpe med! Ønsker deg en riktig fin helg! Jenny NextGenTel

Kjappt og greit

Omtale av  Rene P

Kjapt, enkelt og smertefritt. Byttet egentlig i affekt da jeg var irritert på min tidligere leverandør. Opplevde å spare penger i prosessen

Svar fra NextGenTel Bredbånd
10.04.2024 14:57

Hei, Rene! Kjekt at du tar deg tid til å legge igjen din omtale her på Bytt.no, og en stor takk til deg for at du har blitt kunde hos oss 😊 Det setter jeg og gjengen min i NextGenTel stor pris på! Jeg har gjort mye dumme ting i affekt, men det gleder meg å høre at du ikke har gått i den fellen ved å bytte til oss. At du sparer penger i tillegg er jo som tatt ut av ordboka for uttrykket 𝐬𝐥å 𝐭𝐨 𝐟𝐥𝐮𝐞𝐫 𝐢 𝐞𝐧 𝐬𝐦𝐞𝐤𝐤 🎊 Kjapt, enkelt og smertefritt kunne jo vært et ganske bra slagord, men vi har allerede et annet slagord på plass dessverre. Men det treffer perfekt på det vi prøver å få til hver dag for deg som kunde 😊 Hos oss skal det være enkelt! Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss. Ha en helt nydelig onsdag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Enkelt bytte.

Omtale av  Vidar

Enkel overgang fra annen leverandør. Systemet fungerer.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
10.04.2024 14:40

Hei, Vidar! Takk for at du har blitt kunde hos oss og for at du tar deg tid til å legge inn din omtale her på Bytt.no 😊 At du opplevde overgangen til oss som enkel er ren balsam for ørene mine 🎉 Vi jobber på hver dag for å gjøre overgangen til oss enkel og sømløs. Godt å se at alt fungerer som det skal, og at du er fornøyd med hastigheten du får. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom du har spørsmål, eller trenger rådgivning om hastighet eller internettabonnementet 😊 Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss! Ha en strålende onsdag 😃 Beste hilsen, Martin, NextGenTel

Hyggelig, men udugelig kundeservice

Omtale av  Geir F

Hyggelige, men udugelige kundeservicemedarbeidere. Sa ikke opp gml. fiberlinje hos Telenor som avtalt. Dermed ny faktura fra Telenor og en måned senere bytte. Måtte til slutt si opp selv hos Telenor. Skriftlig avtale med NGT om at de ikke skulle fakturere for denne overlappende perioden (linja ble byttet, men ikke faktureringsforholdet), men det gjorde de likevel. Regner dog med at de ordner opp til slutt. Alt i alt veldig hyggelige folk og raskt svar, men veldig mye rot.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 14:30

Hei Geir, Aller først, takk for at du har valgt NextGenTel som leverandør av bredbånd, og takk for at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen ☺️ Her var det jo litt begge deler, så jeg kan jo starte med å si at det er veldig gledelig å se at du sånn overall er godt fornøyd, og ikke minst at tjenesten i seg selv står til forventningene 🥳 Så... er det jo selvfølgelig kjedelig at det har blitt litt rot i overgangen fra gammel leverandør til oss 🥲 Og uten at jeg skal synse i ulike teorier om hva som KAN ha gått galt, hos oss, hos tidligere leverandør eller i det hele tatt så forstår vi selvfølgelig viktigheten av at dette bare skal "funke", og det er det vi jobber for hver eneste dag. Som du er inne på selv så kommer dette helt sikkert til å løse seg, men jeg beklager like fullt at du har måttet forholde deg til dette og brukt unødig tid. Vi tar med oss både det, og at du tross alt føler du har møtt på hyggelige og hjelpsomme mennesker underveis i prosessen ☺️ Ønsker deg en fortsatt fin dag. Mvh Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

tilfredsstillende

Omtale av  Ragnvald B

Hei! er litt skuffet over sendrektigheten fra ordre til oppstart,synes det blev en del rot her.Jeg har tro på att dette skall gå seg till etterhvert.t

Svar fra NextGenTel Bredbånd
10.04.2024 15:08

Hei Ragnvald! Takk for at du har tatt deg tid til å legge inn din omtale, og takk for at du har blitt kunde hos oss på fiberen 😊 Jeg skal ærlig innrømme at sendrektighet ikke har vært i mitt vokabular før nå, men etter en rask kikk i ordboka gir det god mening. Det at du har opplevd leveringen som treg etter at du bestilte fiber kan vi ikke være fornøyd med. Jeg får ikke sett noe mer informasjon enn fornavnet ditt her på Bytt.no, men dersom du har et par minutter hadde jeg satt stor pris på om du deler litt flere detaljer med meg på e-post til [email protected]. Tilbakemeldingen din hjelper oss å bli bedre i fremtiden 😊 Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss, og ikke nøl med å ta kontakt med oss via MinSide eller telefon 987 07 979 dersom du har spørsmål! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Bedre kundeservice

Omtale av  Lennart

Det tar lang tid før å få det Så juger dem du snakker med Annars så er det fint

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:52

Hei Lennart, Her er det tydelig at du opplever tjenesten vi har levert som god, men at det nok har vært noe utfordringer knyttet til dialog med selger og/eller kundeservice. Dessverre har jeg ikke anledning til å se detaljer knyttet til kundeforholdet ditt, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi forsøker å sette så tydelige forventninger som mulig når det kommer til leveringstid etc. Akkurat denne tiden styres også av faktorer som blant annet avtaletid hos tidligere leverandør osv, så det kan variere noe. Og så kan jeg med relativt stor sikkerhet si at ingen i NextGenTel aktivt har forsøkt å føre deg bak lyset ved å lyge eller bevisst gi deg uriktig informasjon 😅, men jeg registrerer like fullt at noe i kommunikasjonen her har blitt feil, og det vil jeg ta med tilbake til salgs- og kundeserviceteamene. Ønsker å takke deg for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og at du tok deg tid til å legge igjen tilbakemeldingen til oss. Og så håper jeg at vi fortsetter å levere tjenester som står til forventningene i fremtiden ☺️ Ha en nydelig dag videre. Mvh Christian NextGenTel

Helt greit, nesten som reklamert.

Omtale av  Øivind

Lever opp d di reklamerer for,bortsett fra at de burde opplyse at d ikke skjer noe de første 14 dager etter bestilling.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.04.2024 15:38

Hei Øivind, Så hyggelig å høre at våre tjenester lever opp til de forventningene du hadde. Uten å kjenne detaljene akkurat hos deg, så skjer det i enkelte tilfeller at det tar noe tid før internett evt. blir overført fra tidligere leverandør og tjenesten starter hos oss, men dette påvirkes blant annet av avtaletiden du hadde igjen hos tidligere leverandør. Men jeg registrerer at du opplever at dette ikke er tydelig nok kommunisert, og det tar jeg selvfølgelig med videre og ser hvordan vi evt. kan løse bedre fremover ☺️ Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en nyttig og hyggelig vurdering, og jeg håper vi fortsetter å levere i stil til forventningene. Ønsker deg en riktig fin uke videre! Mvh Christian NextGenTel

NextGentel har mer fiberkraft

Omtale av  Morten O

Merkelig at NextGentel kan levere så uendelig mye bedre linje enn Telenor på samme system

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.04.2024 15:47

Hei Morten! Det er jo fristende å dra på skrytehatten her, men rett skal være rett, og faktum - som du er inne på - er at vi leverer internett på nøyaktig de samme linjene som Telenor gjør 😃 Kanskje det er WiFi-utstyret, eller jeg kan driste meg til å foreslå at det er de enestående menneskene i NextGenTel, som hver eneste dag moser på for at du og alle andre kunder skal få riktig tjeneste, til en rettferdig pris, som utgjør den store forskjellen 🥳 Uavhengig av årsak så er det svært gledelig å høre at du er fornøyd med oss, og vi setter stor pris på at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar her. Vi fortsetter å jobbe på, og håper at opplevelsen din i fremtiden fortsetter å være uendelig mye bedre enn før, og ønsker deg med dette en strålende uke videre! Mvh Christian NextGenTel

Virker ikke I heletatt. Men regningene kommer????

Omtale av  Magnus

Har ikke signal I hele tatt, det mangler eitlys I boksen. Det som sier at nettet virker??? Det gjør det ikke. Har vertuten intenet siden før påske, de ser ikke ut til å bry seg, synd man ikke visste dette før man bestilte.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:45

Hei Magnus, Sånn her kan vi ikke ha det! At du som kunde opplever at vi ikke bryr oss er trist lesning, og langt unna slik vi ønsker å fremstå. Jeg anbefaler deg å sjekke ut hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/ , hvis du ikke allerede har gjort det, for å se om det er noe som raskt gjør at nettet funker som det skal hos deg. Hvis dette ikke hjelper, så ber jeg deg kontakte oss via MinSide, ved å sende en melding til å våre dyktige konsulenter på kundeservice. alternativt kan du ringe oss på 98707979 mellom 08-18 alle hverdager, men det kan tenkes det går raskere å kontakte oss via chat. Uavhengig sørger vi for at du får god hjelp og oppfølging, slik at ting funker som forventet. Det er svært beklagelig at du har hatt en så kjip opplevelse hos oss, og det er som jeg nevnte - ikke på noe helst vis slik vi ønsker at våre kunder skal ha det hos oss. Jeg håper vi får rettet på det dårlige inntrykket, og at du raskt kommer deg på nett. Med ønske om en fortsatt fin dag ☺️ Mvh Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig kundeservise

Omtale av  Viktor B

Prøvde å ringe kundeservise for å melde at wifi-en ikke virker på trådløs. Fikk beskjed om at jeg sto som nr. 29 i køen. Ventet en lang stund før jeg kom til 27 i køen. Da ga jeg opp å vente. Ingen beskjed om at de kunne ringe tilbake! Prøvde å logge meg inn på Min side, men der virket ikke passordet jeg har brukt tidligere. Regner med å forlate NextGenTel for alltid!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:38

Hei Viktor, Jeg vil aller første takke deg for at du har tatt deg tid til å legge igjen en tilbakemelding. Det er verdifullt for oss, og noe vi tar med oss videre for å se hva vi må jobbe mer med, for å kunne levere enda bedre 🙏 Det er selvfølgelig veldig kjedelig å se at du ikke har hatt en så god opplevelse når du har forsøkt å kontakte kundeservice, og sånn ønsker vi ikke å ha det. Vi jobber alltid for at det skal være raskt og enkelt å komme i kontakt med oss - og få hjelp til det man lurer på. Så er det engang sånn at i perioder vil det være ekstra stor pågang til oss, og da kan man dessverre møte på noe ventetid. De første dagene etter en periode med helligdager, som f.eks påske, kan være en sånn periode. Når du i tillegg ikke får logget deg inn på MinSide så har jeg ingen problemer med å forstå at frustrasjonsnivået når nye høyder 🚀🥲 Men hvis vi skal forsøke å komme i mål her, så vil jeg aller først anbefale deg å sjekke ut hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/no_NO/brukerguider. Hvis du fortsatt har problemer med WiFi etter dette kan du forsøke å tilbakestille passordet på MinSide. Dette kan du gjøre både via App og på web. Hvis det fortsatt ikke funker som forventet, må du kontakte oss via telefon. Som nevnt kan påske ha innvirket på den lange svartiden sist uke, og at det nok er bedre denne uken. Jeg håper vi får anledning til å rette opp inntrykket, at du får raskt kontakt og god hjelp - sånn at WiFi´en spiller på lag 🥳 Ønsker deg en fin uke. Mvh Christian NextGenTel

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR