Leide hus jeg nå har flyttet fra med Internett og de hevder nå at jeg må returnere utstyret selv om de ringer og spør om den nye eieren kan overta utstyret lenge før utflytting. Var også mye rot for å få åpnet linje av den forrige eieren og måtte vente i 14 dager før linje kunne åpnes selv om alt tilsynelatende var i orden. Styr unna!!!!
Helt horribelt kundeservice. Er det kødd? Så ubrukelige at de får indisk-engelske telefonsvindlere til å fremstå som engler i forhold.
Bestilte fiber, ventet i 1 måned på noe jeg aldri fikk. Tok kontakt med kundeservice og de sendte meg mesh uten godkjennelse eller i det heletatt informere at det kostet ekstra i måneden. Så nå har jeg altså gått over 1 måned uten nett. Elendig kundeservice og fikk aldri det jeg bestilte, måtte kontakte et annet selskap som kunne fikse meg fibernett innen 1 uke, som NextGenTel bruker over 4 uker på! Nå krever de 4990 kr for noe jeg aldri fikk som bruddgebyr!!! Styr unna!
Ufattelig dårlig kundeservice, tror ikke de ansatte har kunnskap om det de skal tilby. Fikk tilbud om bredbånd 20 eller bredbånd 30, og han mente at bredbånd 20 ville være godt nok. Da dette viste seg å være ekstremt tregt tok jeg kontakt for å oppgradere, og fikk beskjed om at dette ikke var mulig i området jeg bodde i. Da hadde selvfølgelig også angreretten gått ut. Generelt har også internettet vært ustabilt og dårlig, og ikke fungert i perioder på opp til flere dager. Dette har det ikke vært noe kompensasjon for, og sakene jeg har opprettet i appen har de bare lukket uten å besvare, noe jeg opplever som ekstremt frekt. Vil absolutt ikke anbefale nextgentel. Ja det er billig, men du vil få raskere og mer stabilt nett av å dele mobildata med pcen, og å oppgradere til fri data på mobilen vil også være billigere. Hvis du absolutt må ha nextgentel så sørg for å få alle avtaler og tilbud skriftlig, selv om de sikkert vil finne en måte å lure deg der og.
Skikkelig dårlig dekning, nettet faller ut hele j***a tiden, aldri vært så misfornøyd! Døtrene mine bruker mobildata istedenfor nettet her hjemme for det funker så dårlig, enda vi har kjøpt en nettforsterker også!!! Går jeg 5 meter unna boksen så funker det dårlig, nettet faller ut hele tiden. søppel!!
Akkurat bytta tilbake til Telenor som vi hadde før Nextgentel. Ble dårlig informert om datoer som overganger ble på, ble mye styr der før vi fikk informasjonen vi måtte ha. Og så maser de på at de bil ha utstyret tilbake. Og koster 100kr for og sende den… Ble litt sjokkert! Trodde ikke det var vanlig?! Men tenker nå at den kan de få tilbake, og trenger nok ikke og tenke på sende oss en ny en i fremtiden!
Nextgentel øker prisene uten å varsle kundene. Vi inngikk en avtale der vi betalte 543 i mnd for 30mbps, de skrur opp prisen til 573 uten noe forvarsel. Vi er koblet til internett via internettkabel og ikke trådløs wifi her hjemme og likvel viser speedtest 15mbps i gjennomsnitt de siste 6 månedene av abonnementet vårt. Vi ringer kundeservice og ber om en forklaring og de sier at siden bredbåndet vårt fortsatt går på kobber måtte de skru opp prisen fordi ingen leverer internett gjennom kobber lenger. Selv om det vi faktisk ønsket å vite var hvorfor de ikke ga oss noen form for prisvarsel. Vi bor i en 70 kvm leilighet og en liten wifi boks dekker ikke engang vår lille leilighet. Jeg må koble meg til wifi boksen via kabel. Har hatt 10 ulike samtaler med 10 ulike ansatte med kundeservice og alle fremstår som om de ikke får nok opplæring på jobb. Jeg som kunde har mer kunnskap om internett enn de ansatte på Nextgentel. Kundeservice klarer ikke å kompensere for mangel på forklaring til hvorfor en wifi boks ikke kan dekke hele leilieheten på 70kvm, de ansatte har en nedlatende tone eller fremstår som de ikke kunne brydd seg mindre. Dessverre er det slik at de som bor i Oslo ring 1 ofte ikke har fiber og har nødt å velge gammeldags bredbånd som fortsatt går på kobber, det er ikke til å legge skjul på at det vi som går på kobber-bredbånd blir nedprioritert i de grader hos Nextgentel.
Jeg ble forespeilet opp mot 100 Mbps men mottar kun ca 40 Mbps. Jeg skal skifte ruter og håper dette enrer seg med det. Dårlig at ikke leverandør og montør ikke sørget for at ny ruter ble levert sammen med montasje av 5G-antenne.
Det går ikke an å snakke med noen der og hastigheten er ikke det som blir forespeilet. Alt i alt et MØKKA firma
My husband asked them to set up my mom’s internet speed while we rented out the apartment for a couple of months in her behalf. They did with no question, no authorization from my mom, even though it’s her name on the account. When we asked them to set it back down, they refused without her authorization. Makes sense right? We also asked them to email us the invoices because we did not have access to the mailbox. They agreed. Did they actually do it? Of course not. So the invoices went to inkasso. When we explained the situation to 3 different people, we finally got one to admit they made a mistake and she agreed to remove the extra fees for inkasso and sending the invoice in the mail. This was in March 2022. 2. May 2022, we get an email saying they are shutting off our internet completely. We didn’t get a warning they were doing so so that we had time to contact them and correct the situation. They just shut it off. 4th of May and we are still waiting for them to turn it back on. We are forced to use them through the apartment complex we live in. Their basic speed is covered in the monthly costs to the apartment association so it’s not like we weren’t paying them. We also paid the invoices for the increased speed, just not the extra fees incurred because of their mistakes. What the hell is this company doing? Stay away from them if you can.
De burde betale for frakt av eget utstyr. De bør være ansvarlig for sitt eget skrap og sørge for gjenvinning.
Dama som bestilte for meg i Mars lovte meg at de ville kompensere hvis jeg ble koblet opp før oppsigelsetiden til Telenor utgikk. Dette vil de selvsagt ikke gjøre noe med nå, som betyr at jeg må betale både til Nextgentel OG Telenor for samme måned. Ble også informert av samme j***a kjerring at jeg MÅTTE bestille ruter/m leie, da det KUN funket med nextgentel ruter. Dette er også feil, og jeg er lurt til å betale leie for en boks jeg ikke skal bruke. STYR UNNA DISSE KJELTRINGENE
Antenne på vegg, lovnad om raskt av og stabilt nett. Bare tull. Betaler for en tjeneste jeg ikke mottar. Dette skrives tilkoblet mobildata! Utrolig misfornøyd med Nextgentel.
Fra det tidspunkt jeg bestemte meg for å bytte til trådløst internett, gikk det bare en uke før nettet var oppe å gå. Jeg hadde hatt ADSL-tilkobling fra NextGenTel i mange år fra før, men det nye nettet gjør at operasjonshastigheten virker doblet, selv om jeg bare har en eldre DELL laptop med CORE I3 som terminal. Fikk samtidig ordnet noen feil på ruteren, så nå har jeg, foruten lap-topen, en iPad, 2 iPhones og en Samsung linjeskriver på WiFi-nettet.
Prøvde å komme kontakt på mobil nr 43 i køen. Samtidig logget jeg på min nexgentel og startet chat. Ble da logget av mobil. MYE MYE MER
Rask levering og fungerer utmerket. Anbefales da det er stabilt og uten problemer så langt.
Har flere fiber linjer til hus grunnet leilighet. Hver gang abonement fra leietaker avsluttes stenger eller forandrer de mitt eget abonement. Etter mye om og men sier de dette er rettet på, men med helt annen hastighet en det jeg betaler for. I tilleg registrerer de router som jeg ikke har. Nå bytter til annen leverandør og kommer aldri til å bruke Nextgentel igjen.
Nei bare Nei det går faen ikke an å leve med brebånd 60.jeg har aldri hatt så mye hat som når fotball kampen stopper
Nextgentel tok over leveransen av internett før oppsigelsestiden hos telenor var utløpt så jeg må betale både Telenor og Nextgentel. Ingen forståelse hos Nextgentel kundeservice. Hastigheten er heller ikke noe å rope hurra for. Betaler for 1000/1000 - måler 595/758 direkte på router.
Veldig dårlig, detter ut daglig og holder ikke hastigheten vi betaler for. Anbefaler ikke folk å bytte til disse med mindre de ikke bruker internett i det hele tatt eller er avhengig å ha internett.
Uten internett på 19. døgnet nå, sitter i telefonkø et par timer daglig. Gir sjeldent tilbakemelding på ståa. Vet ingenting, skylder på Telenor.
Vi har hatt Nextgentel i 2 dager og nå ligger alt nede. Ikke internett og ikke tv. Når vi ikke har mottatt angrefrist skjema da vi byttet til dere hvordan kan vi da bruke angre fristen hos dere? Koster oss 4990 kr å avslutte kontrakten uten å ha fått angre skjema .
Det beste jeg kan si om nextgentel er at de én gang hver tredje fullmåne gir nesten hastigheten det betales for. Internett er nede mange ganger om dagen og når det ikke er nede er det ofte så treigt at det så vidt går an å se på YouTube på 460p. Kundeservice insisterer på at problemet ligger hos oss og har lurt min mor til å installere en svindyr antenne. Hastighet har gått fra 500kbps til 1500 på det beste men serveren er fremdeles nede nesten like mye som den er oppe til tider, og det gidder de ikke å ta tak i.
Ble svært overrasket og irritert over å få ei regning på returkostnader av en ruter som ikke virker. Nå betaler jeg jo for ett produkt jeg ikke har tilgang på før ny ruter mottas(1 uke) samtidig som jeg skal belastes 100 kr i frakt for å returnere produktet som ikke fungerer. Det mener jeg er en dårlig praksis som burde forbedres🤔Ellers er jeg fornøyd, kundeservice har vært veldig hjelpsomme.
Kundeservicen er utrolig.....(dårlig/uoversiktlig). Trenger å snakke med minst 3 personer før man treffer på en som greier og fikse problemet. Dette tar vanligvis 1 arbeidsdag. Står i kø og de sier du er nr 1 i køen men kan legge på og bli oppringt. Tar da normalt et par timer (eller aldri) før du blir oppringt. Om jeg IKKE legger på så kan jeg vente 30 minutter før jeg ikke gidder lenger. Ringer du og er nummer 8 i køen og skal bli oppringt så kan det ta kanskje 1 minutt... her spekulerer de i at folk ikke skal sitte i kø.... Nextgentel var MYE bedre for 3-4 år siden, så her har det skjedd noe veldig drastisk. Aldri noe problem og alt ble fikset med en gang... nå møter man bare på sure bergensere som tydeligvis ikke liker jobben sin...