Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
152
67
44
67
614
Sorter omtaler etter
Viser av 944 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ligg unna"

Jeg har aldri opplevd maken til dårlig kundeservice. Styr unna. Ikke interessert i kunder og det er umulig å komme i dialog. De har aldri vært mer interessert i dialog når oppsigelse er levert. Da er de på hele tiden for å få utstyret som er utdatert i retur. Håpløst!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Se opp for Inselo!"

Lite profesjonelle montører som ikke kan gjøre hele jobben faglig. Alt for raske til å sende ekstra regninger! Vi måtte ha hjelp av elektriker for å få alt på plass!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jæævlig dårlig"

Forferdelig kundeservice, forferdelig internettleverandør, forferdelig app. Bare aldri bruk denne internettleverandøren.

Øystein W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dårlig og ustabilt nett"

Hei! Jeg var uheldig og tegne abonnement hos nextgentel. jeg har prøvd å si opp avtalen men det var etter fristen så det gikk ikke. At jeg hadde gyldig grunn til dette spilte ingen rolle for nextgentel, hele familien fikk korona rette etter besøket slik at ingen fikk sagt opp avtalen innen fristen. nå sliter jeg med dårlig og usablit nett. prøvde å koblet opp med kabel i boksen, det var fortsatt langt unna det jeg betaler for av hastighet. ingen svarer på mailer hos kundeservice. mvh Øystein

Bjørn I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ok kundeservice, påtvunget bredbåndsruter"

Kundeservice fungerer greit med chat - de responderer ganske raskt. Bredbåndsruteren - standard i så måte, men som jeg ikke fatter at noen vil bruke, MÅ du betale frakt for samt leie per måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt tragisk!"

Helt ubrukelig! er det ikke det ene, så er det det andre! Tragisk kundeservice også! Sikker på at om du deler nettet på telefon til alle enheter i huset, så funker det bedre!!

Trond I. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Har ikke tid til å passe på at de holder det de lover"

Internett fungerer, men koster mer enn det smaker. Om du ikke passer på. Fikk telefon fra NextGenTel i slutten av januar med spørsmål om jeg ville overta fiberlinjen i huset jeg skulle overta i slutten av februar. Jeg fikk bekreftet at det ikke var bindingstid, og at det ville løpe fra datoen jeg overtok huset. Etter noen minutter fikk jeg ordrebekreftelse på tv og internett. Etter noen samtaler på telefon fikk jeg tilsynelstende ordnet opp i dette siden det aldri var snakk om tv i samtalen med selgeren. Senere på dagen fikk jeg mail om at nå var nettet aktivert. En på kundestøtte fortalte meg at dette var normalt siden systemet så det var en aktiv linje på adressen og antok min linje nettopp var aktivert. Fikk bekreftet enda en gang at linja ikke ble aktivert før overtakelse i slutten av februar. Men jeg hadde tilgang til wifi-innstillingene i ruteren via appen. Kunne endre innstillingene, og starte ruteren på nytt. Det gikk en uke eller to, og jeg fikk min første faktura. Fra datoen jeg hadde snakket med de i slutten av januar. Jeg forklarte saken for kundestøtte, og fikk beskjed om at de skulle ordne dette. Men det skjedde ikke noe. Hadde samme samtalen med tre forskjellige kundebehandlere tre forskjellige dager, og til slutt fant jeg en som ville legge inn en notis i min side-appen om at det skulle lages en kreditnota for måneden jeg ikke eide huset. Det ble ryddet opp til slutt, men det tok noen timer med telefonkø for å ordne det. Jeg sa opp linjen i slutten av mars, med oppsigelsestid som gikk ut april. Jeg hadde allerede fått faktura for Mai, og denne fikk jeg etter hvert inkassovarsel på. Men det ble ordnet etter en telefonsamtale (eller chat. Husker ikke lenger). Jeg fikk mail fra NextGenTel om at abonnementet var avsluttet, og at jeg måtte sende tilbake utstyret deres. Dagen etter fikk jeg faktura på et bruddgebyr på i overkant av 3000kr. Dette selv om jeg hadde fått bekreftet av tre forskjellige kundebehandlere at det ikke var bingingstud da jeg overtok. Heldigvis hadde en av de lagt det inn på kundebildet i appen sånn at jeg hadde det skriftlig også. Jeg har nå sendt utstyret tilbake til nextgentel, og ser i posten-appen at det er mottatt, men jeg blir ikke overrasket om jeg får faktura på den likevel. Oppsummering: Jeg har har hatt mer kontakt med kundestøtten til nextgentel mellom januar og mai, enn jeg har hatt med kundestøtten til Altibox som jeg har hatt de siste 14 årene. Og da har jeg hatt altibox på fire lokasjoner, og fått det installert på tre av de. Mitt inntrykk av nextgentel er at det er viktig at du får ting skriftlig. Jeg fikk muntlig bekreftelse av flere at det ikke var bindingstid og at abonnementet skulle begynne å løpe fra overtakelsesdato. Men ingen gadd tydeligvis å sjekke at det lå inne i systemet. Evt så tar de en sjans og sender ut faktura for mer enn de skal for å se om noen biter på. Tenkte egentlig å gi en stjerne, men internettlinjen fungerte som den skulle i perioden jeg hadde NGT. Var uten nett en halvtimes tid pga en feil sentralt, men sånn kan skje. Jeg kunne også koble eget utstyr i mediaconverteren uten å måtte gå gjennom intenoen deres. Det er bra. Derfor drister jeg meg opp til to stjerner. Jeg kommer til å tenke meg godt om før jeg går tilbake. Men tviler på de klarer overtale meg. Orker ikke å måtte passe på at de holder det de lover.

Mihkku T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Gammeldag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Virker som at de skor seg på en gammeldags teknologi som på langt er utfaset og dermed har monopol på kobberlinjer. Heldigvis er dette en sagablott om ikke så lenge. I tillegg må du stå for retur av utstyr, noe man skulle tro var gratis i 2021.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betaler 700+ kroner i måneden for 50mb hastighet, fungerer ikke optimalt i det hele tatt og stabiliteten er til å le av. 60+ minutters ventetid på telefonlinjen. Kundeservice via chat lovet å sjekke opp i problemet men de kontaktet meg aldri igjen. Kom med unnskyldning etter unnskyldning på hvorfor ting ikke fungerte som det skulle og de hadde en arrogant holdning gjennom hele samtalen. Kan ikke anbefale Nextgentel til noen. Inkompetent og underbemannet er den eneste beskrivelsen jeg kan gi. Disse tullingene fortjener ikke kunder.

Petter S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Helt ok"

Har ikke så mye erfaring enda men jeg dikk plassert antennen dee jeg hadde klargjort Mobrørwn hadde aldring benyttet en slik løsning, men ville benytte den videre

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.05.2021 08:57
Hei Petter, Velkommen som kunde på Trådløst Bredbånd! Det er få som har benyttet en slik løsning før da dette først ble lansert på bredbåndsmarkedet i fjor. Våre kunders erfaring så langt er at dette er en god erstatter for de tradisjonelle bredbåndslinjene. Jeg håper og tror du blir fornøyd med tjenesten fremover. God sommer! Hilsen Samuel i NextGenTel
Ekstremt M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Inkompetent bedrift uten kontroll på leveranse. Dette er et firma jeg vil fraråde min værste fiende. Det sier sitt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.05.2021 08:57
Hei, Det var ikke noe kjekt å høre - og naturligvis ikke en opplevelse vi ønsker for våre kunder. Jeg kjenner ikke til detaljene i leveransen din, men jeg kan på generelt grunnlag si at vi har god kontroll på leveransene våre - det er tross alt de vi lever av. Ønsker deg en fin sommer. Hilsen Samuel i NextGenTel
Hermund F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget bra"

De er raske til å montere eter bestilling av både internet, ny antenne og TV.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bruker måneder på å instalere"

har nå instalasjonsdato 15 uker etter bestilling etter den ble utsatt fra de opprinnelige 10 ukene. Etter at selger hadde oppgitt 4-8 uker

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.05.2021 08:56
Hei Christian, Den estimerte leveringstiden som selger oppga er satt basert på en gjennomsnittlig leveringstid, basert på tjenesten og området du bestiller i. Siden jeg ikke kan undersøke kundeforholdet herfra er det vanskelig for meg å være konkret, men basert på leveringstiden antar jeg at det er snakk om å fiberlegging i et nytt område. I slike tilfeller kan leveringstiden dessverre overgå 10 uker - noe verken vi eller du som kunde er tjent med. Jeg beklager forholdet og skulle ønske vi kunne koblet deg på nett før. Ønsker deg en fin sommer. Hilsen Samuel i NextGenTel
Grete L. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"

Ekstremt dårlig og vanskelig tilgjengelig kundeservice. Så lei meg for å ha installert utstyr til flere tusen for ustabilt Internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett og vanskelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er tregt, devices faller ut av nettet jevnt og trutt. Nettet til naboens ruter fungerer bedre i vårt eget hus. Ingen kompensasjon eller reduksjon i pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fullstendig udugelig."

Motbydelig firma, dårlig service, ingenting fungerer som antatt. Ustabilt nett. Nedetid blir ikke kompensert for, ekstremt dyrt.

Sveinung
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Amatører"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tar aldri tlf på kundeservice.dårlig med tilbakemeldinger om driftsstans.det virker som klagebehandling er nedgradert til en person,men viss du ønsker å kjøpe nye tjenester tar de tlf med en gang.ps til sammenligning tar Telenor tlf etter en ring....her har NextGenTel mye å lære

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig tjeneste, support og dyrt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde tele2 frem til nextgentel overtok. Hadde ikke eneste dag med problemer inntil overtagelsen. Etter det var det nedetid ukentilg, noe det fremdeles er. Prisene øker og øker og de krever til og med LEIE for de ræva modemene sine som koster 14kr stk fra Aliexpress. Support er helt fraværende. Dessverre eneste som leverer unntatt telenor i området så det er pest eller kolera.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig informasjon"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte nextgentle internett og ønsket tv også, (de samarbeider med rikstv fant jeg ut) de hadde ikke utstyr og jeg skulle vente i 2 mnd.Jeg har sagt opp bestillingen min og alt var greit. Fikk en faktura på over 1000kr fra rikstv 1 mnd senere, bindingstid på 12 mnd, nextgentle ga ikke beskjed om at jeg skulle ringe dem også. Man får ikke gjort noe med det, helt vannvittig.

Patric J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Det sämsta skit som finns"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bara glöm att använda dom här, kan lika gärna skicka röksignaler, det går fortare... värdelös service, dyrt, segt. Allt, precis allt är värdelöst!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"dårlig og uoversiktlig returordning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp abonnementet mitt i februar da jeg skulle flytte ut. Sa opp over kundechat fra nextgentel appen. Ble senere ringt av en dame fra nextgentel som lurte på om noen andre skulle overta abonnementet i leiligheten. Fikk aldri informasjon/påminnelse om at ruteren måtte leveres tilbake. Står sikkert i terms of service avtalen men helt ærlig hvem leser den. Hadde vært hyggelig om man ble mint på slike ting fordi nå virker det som dette er en måte å lure folk til å betale et gebyr på nærmere 1000kr fordi man ikke vet at man skal levere tilbake utstyr. 1/5 businessmodell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De kuttet nettet med 50%."
2 syns denne omtalen er nyttig

''Grunnet vedlikehold på din linje vil det ikke lenger være mulig og levere bredbånd 60'' De satt det da til Bredbånd 30 uten og si noe om pris. Jeg kontakte de og fikk bekreftet at prisen var gått fra ''800kr'' til ''700kr''. Skulle nesten tro det ikke var lov. Hadde jeg bare hatt andre valg!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"INGEN RETUR, SELV NÅR DETTE BLIR NEVNT MUNTLIG VED OPPSIGELSE"
1 syns denne omtalen er nyttig

👎🏻 Dette var dårlig! Nettet er dårlig! Servicen er dårlig! Det er med god grunn at vi sa opp kundeforholdet hos NextGenTel...Priset alt for høyt. Samtidig ble det informert på telefon at ruter vil bli refundert ved returnering! IKKE FAEN.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Endelig funker nettet som det skal"

dere i NGT må virkelig begynne å teste ruterne deres grundig nok før dere sender dem ut til kundene. Den første ruteren jeg fikk funka ikke engang, den andre hadde dobbelt så treg hastighet enn det jeg hadde bestilt. Men den tredje funka som den skulle:) Så må se å skjerpe dere litt her

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Like bra som Telenor."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bredbåndet fungerer fint til mitt bruk. Når det gjelder TV så er det for få kanaler og ikke alltid tekstet. Det må bli lettere å bytte eller få flere kanaler.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR