Bestilte fiberbredbånd i desember i fjord, og har nå i mars omsider etter mange omganger med kundeservice fått siste dag i mai for neste trinn i bestillingen. Innen kl. 16 den 30.mai skal enten en operatør komme for å ta en befaring av leiligheten, eventuelt få koblet opp fiber oksen, hvis jeg er heldig. Det vil igjen si at nettet høyst sannsynlig ikke er klart før i juni. Og da snakker vi 6.mnd ventetid. Og som flere her påpeker, har ikke NextGenTel noe de skulle sagt når det gjelder dato for oppkobling. Da har jeg ikke tatt med at du som skal ta over linja fra en tidligere leietager selv må finne ut av hvem som er juridisk eier av linja, og få vedkommende til å skrive under med sin informasjon. Der papiret som blir sendt ut må sendes inn til NextGenTel for videre behandling. Men NextGenTel kan ikke si noe hint om hvem som kan være en juridisk eier av en linje. Det må man som kunde finne ut av selv. Jeg har gått tre ganger med dem for å finne ut av hvem dette kan være, og etter tredje gangen ble det satt en sak for å finne ut av det. Jeg kan ikke tenke meg at jeg er den eneste kunden som har opplevd dette. Du må virkelig like å være detektiv på fritiden og ha en masse tolmodigheten. Du må også være forbredt på at alt arbeidet du som kunde gjør kan være bortkastet, dersom papiret du har brukt en del tid på å fylt ut kan forsvinne eller at informasjonen som er gitt ikke blir registrert i firmaet sitt register. Hver gang du tar runden vil du havne bakerst i behandlings- og oppkoblingskøen mot Telenor som selvfølgelig ordner sine egene kunder først. Da blir det fort 4 nye uker å vente, vente på avslag for så å begynne på nytt med denne gjettelelen. Dette har skjedd to ganger, der den tredje gangen plutselig viste seg at eierskifte kunne gjøres med en enkel sms bare du som ny kunde har et nummer som går til riktig juridisk eier. Om jeg hadde vært i kundeservice hadde jeg vært litt flau over egen arbeidsgiver. Det går ikke ann å bruke så lang tid på å gi noen nett, og dessuten virker det ikke som dem har så veldig lyst til å få fortgang i ting heller. Jeg er en tolmodig person og sitter lydig sammen med eieren min NextGenTel og venter på noe godt som kansje kommer. Men er veldig redd for hvordan hastigheten er når nettet først kommer i sommer. Så tenk på dette alle som vurderer NextGenTel som leverandør. De har riktignok gode priser på nettet, om du bare får det noen ganger. Desverre Så kan jeg ikke si at jeg anbefaler dem til andre kunder. Så tenker å forlate skuta før den synker helt. Så får håpe at ordtaket stemmer: De som venter på noe godt, venter ikke forgjeves;)
Kunde"forholdet" startet å sluttet med negativ kundeservice, eller fraværende kundeservice. Når du stiller spørsmål og de svarer på helt andre ting så mangler du enten noe mellom ørene, eller så trenerer de problemet. Når du på toppen er bundet opp i bindingstid har du ingen valg. I mitt tilfelle var det overfakturering og endring av pris uten varsel som ble dråpen, spesielt når de fakturerer for utstyr jeg aldri har mottatt og på toppen ber meg betale for returfrakt for utstyr jeg aldri har mottatt. Skal prisene øke må også service og produkt øke og ikke det motsatte. Håper jeg aldri mer trenger å være kunde her igjen..... Men det er vel en bransje standard dette, er vel svært få kompetente mennesker som har sosial intelligens som ønsker jobbe i den type bransje.
Elendig kundebehandling, lurer kundene med fiktive bindingstider. Styr unna !!!!!!!

Veldig dårlig kvalitet på Internett og kundeservice svarer ikke og jeg kunne ikke finne en løsning

Foreldrene mine ble dessverre rundlurt av hyggelig selger fra NextGenTel med å bytte fra Telenor til NextGenTel. Modem går i rødt flere ganger om dagen. Må da trekke ut strømkontakten eller bruke resett knappen for å komme på nett igjen. Selv om modem viser grønt er det sjeldent en kommer på wifinett med mobiler og pc. Kan ikke fatte at RiksTV har inngått en slik samarbeidsavtale med et av Norges mest ubrukelige selskaper.

Hadde fått nytt fiber inn til hus og prøvde å få kontakt med NextGenTe for oppsigelsel, ikke akkurat lett men fikk fortalt at det var 2 mnd oppsigelses tid, pluss at de skulle sende meg en retur lappe for modemet som jeg må betale 175,- for. Hvis noen syns dette er bra service så lykke til. Kommer aldri mer å bestille NextGenTel eller foreslå dem til andre.
Bare opptatt av og selge!!Svarer ikke på kundeservce,og selger sitter og juger for meg.Hold dere unna dette selskap VH ØM
Forferdelig å vente 2 timer for å få svar på telefon. Svært skuffet!!
Å bytte til nextgentel er det dummeste jeg har gjort noen sinne. Makan til dårlig total pakke skal man lete dårlig etter. Dårlig og ustabilt nett, dårlig utstyr, dårlig kundeservice. Nevnte jeg dårlig kundeservice? Får jo aldri tak i de.. Har hatt Telenor i 7 år og aldri hatt problemer. Alle problemene startet med nextgentel. I tillegg inngikk jeg en avtale over dør i september. Med oppstart siste dag i november. Angrerett gikk ut 14 dager etter inngått avtale i september. Og ikke etter jeg fikk prøvd produktet ?!? Mvh en som skal si opp avtalen sin så fort som overhode mulig..
Mellom 6 og 12 på kvelden får jeg 2-4 mbps i seteden for 50. Kundeservice har ennå ikke reagert etter snart en måned.
Påkoblingsproblemer hver gang jeg kommer hjem. Om jeg skulle være så heldig og komme på nett så må jeg konfigurere chromecasten på nytt, og det går heller ikke alltid. Leier ut bolig kortere perioder og leietakere har også problemer med å koble på.
Vi la inn på bytt.no og en veldig hyggelig selger ringte oss fra NextGenTel. Vi har vært mye frustrert over internettet fra Telenor, som datt ut hele tiden , og tv pakken var det ikke noe særlig til den prisen . Nå har vi hatt NextGenTel i 3 mnd, og internettet fungerer 100%. Tv pakken endret vi også til RiksTV og her er det mye bedre tv pakke . Vi sparer nesten 500.- i mnd med dette byttet. Vi er så glad vi hørte på rådene til den flinke selgeren fra NextGenTel . Jeg anbefaler dette til alle !!! Løp å bytt .
We have regretted every single day since their crummy little lying door to door salesman came to our door and our contract started! Don't even bother trying to call them and don't expect anything of them except in efficient service, poor connection and appalling communication in terms of invoices. For god sake keep away from them. I wish them bankruptcy! They deserve nothing less!
- Ikke billig - Ufattelig dårlig stabilitet. Vi opplever problemer hele tiden - Ufattelig dårlig kundeservice Styr unna!
Jeg har hatt Nextgentel i mange år - startet over kobberlinje, men noen år nå på fiber. Stabilt nett og god pris, dog litt treg kundeservice på telefon, men min erfaring er at behovet for kundeservice er sjelden tilstede!
Dette selskapet har man kranglet med i over ett år med inkassovarsler før man får vanlige fakturaen, å når man overtar etter ett dødsbo å abonnementet skal overførast på deg e da klin umulig for dei å forstå at dette går an. Styr unna så fort du har råd til å gjøre det. Vist du ikkje er ein kværulant som likar å krangle. Ustabilt nett e da også 75% garanti for at du kjem deg på stabilt nett etter klokken 5 fredag.
Bra jeg har ikke hatt problemer med mitt bredbånd så langt.menn prisen er høy.
Uakseptabel lang ventetid på kundeservice. Jeg har et abonnement på 20 på kobber. Variabel kvalitet/kapasitet ifht bestillingen. Ingenting er over forventning
Stabil og greit nett men betydelig for høy pris. Vurderer derfor bytte!
Møkka firma! Useriøst! Lokker deg med tilbud med binding, under bindingstiden leverer de ikke stabil fiberlinje den hopper inn og ut, hvor du får beskjed om at det er ditt eget utstyr som er problemet. Sier du opp pga. Dårlig linje får du bruddgebyr med oppsigelsetid på 2-3 mnd hvor de også sperrer linjen din for andre leverandører. De finnes ikke ydmyke og vil ikke prøve å løse saken for deg på en ordentlig måte. For guds skyld styr unna🙄
De lover en ting på telefonen. Deretter blir du bedt om å bekrefte på en SMS med et annet innhold, så vær forsikt med hva du svarer ja på. Kundeservicen er arrongant og upålitelig.
Stabilt og ok nett. De har økt prisene sine og nesten 700kr for 100Mbit linje er altfor dyrt syns jeg.
Jeg bor i bysentrum, signalkvaliteten er utmerket. Etter å ha gått over til "ny teknologi", som skulle garantere bedre kvalitet og hastighet på Internett (tidligere 20/30, nå 50/50) er det en katastrofe, spesielt om kveldene. Jeg anbefaler ikke til noen. Det er ikke mulig å spille, se filmer eller TV uten å lagging. Selvfølgelig hastighetstesten fra NextGenTel-applikasjonen viser nedlastinger over 40mb/s, men andre tester viser vanligvis hastigheter rundt 10mb/s og noen ganger til og med under 1mb/s, merkelig opplasting er alltid rundt 50mb/s. Kundeservice som et svar ber om å tilbakestille ruteren og hevder at alt ser bra ut fra deres side og 50mb/s fra kontrakten er ikke en garantert verdi.
Ventet en uke på å få opp nett da vi skulle bytte til dere, her sitter vi med flere tusen i regning på tlf streem, da vi ikke har nett ennå.. dritg selskap, bare lover og det skjer ikke noe!!
Bor midt i Bergen sentrum, har betalt for ok hastighet men går nesten aldri å se en film alene uten lagging en gang. Du også glemme å game på dette nettet
