Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
25%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
160
73
44
69
639
Sorter omtaler etter
Viser av 985 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Blueberry
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Supert"

Må innrømme å oppleve en større hastighet på trådløst enn det jeg hadde på kobber kabel, så er meget fornøyd med hva jeg har i dag

Elizabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Jeg syntes at det var så fort og manglet mye informasjon fra NextGenTel"

NextGenTel har ikke sendt nok informasjon om bredbånd trådløs i starten av. De har ringt og sendt sms om det. Jeg har bedt de for å sendt mer informasjon. For det var alt for nytt for meg. Det var alt for fort for de kunne sende relevant og viktige informasjoner forhånd og i god tid til kundene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice??"

Vel kanskje den eksisterer hvis du finner den. Helt håpløst å finne ut når man tenker å si opp. kun mulig å nå de på dagtid, før 16.30. Ingen kontaktskjema, ingen e-postadresse, dette er dårlige saker. Ok nett når det funker, grei pris, men skulle det oppstå problemer eller du trenger å kontakte "kundeservice" lykke til....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Det verste vi har vært ute for. Et mareritt!"

Var like før vi måtte engasjere advokat for å få installasjonen i orden. Nå er det fakturaene som bare er surr. De er arrogante på telefonen, lover å ordne opp men ingenting skjer. Når vi ringer igjen, sier de det er opprettet sak og vi må bare vente. Men ingenting er ordnet og krav kommer fra Kreditor. Et MARERITT!!! Venter på at bindingstiden er over så vi kan få byttet til en seriøs leverandør.

Mohammed
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt og ingen problemer"

Stabil internett og ingen problemer, om de planlegger noe arbeid eller noe sånt så blir man varslet. Hver gang jeg har tatt kontakt med kundeservice (2 ganger på 5 år) så har de vært hyggelige og løst problemet kjapt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring med trådløst bredbånd fra Nextgentel"

Byttet fra kobberkabel til trådløst bredbånd. Dårlig montering av utstyr fra leverandør ga dårlig signal, og mye dårligere opplevelse enn med kobberkabel. Svært lite hjelp å få fra Nextgentel. Siste gang Nextgentel benyttes.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på alle områder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har svært ustabilt nett hele tiden. Kundeservice har nå begynt å lukke forespørselene mine heller enn å svare. Har vært uten nett 4 dager i strekk, og det har skjedd to ganger i det siste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse, billig utstyr, aldri opplevd dårligere wifi, lite hjelpsomme"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Telenor bredbånd fra før og jeg pleier aldri å bytte når det kommer selgere på døra/tlf. Men denne gangen gjorde jeg det fordi flere i gata hadde bytta og jeg kunne spare 166 kr i mnd. Jeg bor alene i en 50 kvm stor leilighet og bruker WiFi til å surfe på nettet og streame serier. Jeg har aldri opplevd så dårlig WiFi noen gang.. jeg har hastighet 50, som skal være mer enn nok for meg alene, med ruteren i naborommet. Jeg bruker mer 4G enn WiFi hjemme, jeg blir koblet ut og må restarte ruteren ofte og da tilkoble forskjellige devices på nytt.... Jeg har ringt gjentatte ganger å klagd, og hadde kundeservice vært grei, hadde denne omtalen vært noe annet. Jeg fikk først hjelp til å optimalisere wifien uten effekt, så splittet de wifien min i to hastigheter uten hjelp. Deretter måtte jeg flytte ruteren ut av sikringsskapet som gjør det mer tungvindt for meg.... hjalp ikke! Når jeg ringer så er det frekke toner på tlf som er lite behjelpelige og sier jeg må vente ut bindingstiden eller må betale 3000 kr for å bryte den... Men jeg har jo ikke fått det jeg har betalt for.... jeg ble lovet den samme hastigheten, de bruker de samme kablene som telenor og skal ikke være annerledes sa dem. Jeg har skrevet en lang klagemelding 27. juli som fortsatt står uten svar nå 12. sept... ALLE i gata har samme problemet.. og flere har gått til forbrukerombudet... hold dere unna dette useriøse selskapet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra bredbånd, men mindre fornøyd med Rikstv så langt."

Vet ikke om det hører hjemme her, men jeg er misfornøyd med at Rikstv fakturerer fra dato da avtalen ble inngått og ikke fra den dato da utstyret ble montert. Jeg ventet på montøren en hel dag og da han ikke dukket og jeg etterlyste sa han det var en fiktiv dato. Som kunde er jeg opptatt av faktisk dato og ikke av fiktiv dato. Utstyret ble montert en måned etter fiktiv dato.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøs aktør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Useriøs aktør som kommer med uriktig informasjon og villeder kunder. Dersom en finner ut at informasjonen gitt ikke stemmer og ønsker å trekke seg fra inngått avtale, kan det ventes et krav om et høyt gebyr. Kundebehandlingen dårlig og de viser lite forståelse om en føler seg lurt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Internett er atskilt med fem timer om dagen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internett er atskilt med fem timer om dagen De blir ikke bedre hver dag til det verre Derfor vil jeg sende inn en klage mot deg hos Forbrukernes syndikat.Hans partner ville jeg aldri anbefalt

Haakon S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bør unngåes!"
2 syns denne omtalen er nyttig

- Høy pris - Støtter ikke svar på hverken mail eller sms - Lang telefonkø - Tungvint innlogging med koder, kundenr etc... - Skal ha tilbake gammelt/utgått utstyr som du må sende inn med Norgespakke og betale for!

Benjamin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice. Dårlig kvalitet. Bytter på priser ofte."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg Anbefaler ingen og bruke dette selskapet!! Bytter på prisene til kundene sinne. Ekstremt dårlig kundeservice. Bruker ekstremt lang tid på å svare kundene sinne vis det er noe feil. Blir kasta mellom avdelingene uten at noen fikser eller hjelper meg med problemet. Ingen jeg har snakka med er service innstilte. Ville ikke anbefalt dere til min verste fiende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig bra!"

Har vært kunde hos NextGenTel siden 2003. Må si meg fornøyd etter nesten 20 år. Anbefales videre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna. Dårlig service og veldig lang ventetid.."
2 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig service. Fikk beskjed at etableringsgebyr var 0 kr, men når jeg ønsket å lage en bestilling , så ble det plutselig 1990 kr. Etter at bestilling ble gjort, prøvde montørselskapet å lure meg i å betale 5000 kr ekstra for selve befaring, selv om den skulle bli inkludert i prisen. Nå får jeg beskjed at installasjonsdato blir forsinket, og at installasjonsdato er nå ukjent. Og at de har lov til å bruke opp til 15 uker eller mer på installasjon, selv om jeg fikk beskjed om 1-5 uker. Kan ikke klage, da de mener at angrefristen har "gått ut", og at det er ikke noe de eller jeg kan gjøre noe med. Saken skal sendes videre til Brukerklagenemnda. Anbefaler ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ikke levert fiber tross ventet i 13 uker,, ble lovet fra 2-6 maks uker,, meget klein service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte fiber 20 mai 2021, fikk opplyst det tok fra 2 til maks 6 uker.,,, og når er det gått snart 13 uker,,Har ringt mange ganger,, alle sier beklager,, du skal høre fra oss,, men det har jeg aldri opplevd, ringt 4 ganger på 3 dager bare denne uka,, ogmang flere tidligere,,, ingen som bryr seg,, ingen intern kontroll ei heller ikke kvaltetsikret ang oppfølging for kunden,,,,,KAN IKKE ANBEFALE NOE FRA DE,,, ikke kunde forståelse,, totalt ,,, Kunde kontakt er tragisk, de lover lover skal se på saken snakke med ditt snakke med datt, og penger vil de ha, nå kr 19 for jeg har epost adr broadpark .no,, meget frekt,,,Mangler ledelse, ingen viser intr for og løse opp problemene

Tollef Y. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna, unngå å bli lurt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er dårlig saker. Til tross for sentral plassering i et godt utbygd område klarer ikke NextGenTel og levere bredbånd stort bedre enn det man kan forvente på hardangervidda. Nettet til NextGenTel lar seg ikke bruke til streaming, gaming eller hjemmekontor. Ikke en gang til vanlig surfing gjør det jobben. Dette til tross for at de lover gull og grønne megabytes. Burde vært ulovlig og drive et selskap på denne måten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forbanna dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg måtte si opp mitt abonnement som jeg akkurat hadde skaffet meg pga et samlivsbrudd. Når jeg bestilte sa de ingenting om bindingstid. Når jeg sa opp sa de ingenting om gebyr pga bindingstid. Det kom på mail etterpå...så sa de at de hadde sendt meg epost 21.6.21 kl 13.33 der jeg ble ønsket velkommen til nextgentel og der sto alle opplysninger om priser og bindingstid. Ja,jeg fikk mail..21 juni kl 13.38 der det står velkommen til nextgentel som kunde,men ikke et ord om bindingstid og priser. Hvorfor sender de 2 velkomstmail med 5 min mellomrom🤔 så er det bare den ene som kommer fram..den det ikke står noe om bindingstid på.... henger ikke på greip. Kundeservicen suger så jævlig der også. Det er ikke ordtaket "kunden har altid rett" som gjelder. Det er " vi har retningslinjer og følge". Ikke fikk jeg noen mailadresse eller tlfnr til noen høyere opp heller. Så lite behjelpelig som mulig. Når jeg sier at jeg ikke har fått mailen så sier de at jeg juger.. den er jo ganske drøy. Anbefales ihvertfall ikke av meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lav hastighet"

Elendig hastighet. Hastigheten må økes betraktelig. Er ikke som lovet i teksten

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Helt ubrukelig opplegg!! Dårligste selskapet og mest ustabile nettet jeg har vært borti. Faller ut hele veien og ble lovet 1000mbps, men ligger i snitt på mellom 5-200mbps. Har sendt inn mellom 10-20 klager og ingen løsninger kommer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Flott"

Jeg er godt fornøyd og har et vel fungerende bredbånd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig kvalitet (ofte opplever problemer) og urimelige regler for å avslutte."
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har brukt nextgentel i 4 år og har ofte hatt problemer (ingen internett, lav hastighet). I tillegg til dette, nå at vi vil avslutte abonnementen vår, sier de av vi må forstette med måneden vi har allerede betalt (fair enough), men også en til etter det. Da kommer vi til å måte betale en ny faktura for en hel måned som begynner 3 uker etter at vi flytter ut, og ga beskjed om at vi ville avslute med de. Anbefales ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Dårlig kundeservice. Tar altfor lang tid før man får nett. Bruker tid på rydde opp når de har koblet feil linje. Min huseier fikk mitt koblet på som jeg skulle ha. Ba om montør, men det varte og rakk før det skjer noe. Lover ting de ikke kan holde. Bestillte fiber 1 juli. Enda ikke fått. Anbefaler ikke Nextgentel til min værste fiende en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilt fiber på en allerede klargjort fiberlinje, skal kun flyttes fra Telenor til NextGenTel. Etter 2 mnd har ingenting skjedd etter at eggar purre 3 ganger. Dei ringer så og seier at eg må levere fullmakt for overføring av linje ogat eg kan forvente det tar4 uker til før det skjer noe. Elendig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Holder ikke det de lover om levering. Velger du å avslutte pga ikke overholdt levering blir du prakka på med gebyr på 5000 fordi de holder sin levering men ikke har gjort som de muntlig pr tlf lovet.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR