Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
0
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
13
5
4
14
212
Sorter omtaler etter
Viser av 248 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kundeservice lavmål"

Kundeservice vil ikke forstå hva som er problemet og forsøker å manipulere deg til å tro at alt er din feil og de er uten ansvar. Konstruerer en situasjon for å kunne få anledning til å si at du må betale et avbestillingsgebyr på 2500 kr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"

Kundeservicen er helt håpløs. Har hatt masse problemer med forskjellige ting, men de vil rett og slett ikke hjelpe meg med noe. Meget frustrerende!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Roter med fakturaene"

Uansett hvor mange ganger man viser betalt faktura så nekter de på at det er riktig, ble betalt 2 ganger for 1 måne, og måtte betale den neste månen i etterkant selv om ene månen var betalt 2 ganger på forskjellig faktura nummer! De bare roter med fakturaene, kunde servicen er grusom, uansett hvor mange forskjellige som blir snakket med er det alltid en annen forklaring på ting. Nettet ble borte annenhver uke og ble sperret om man ikke betalte dobbelt. Fikk stengt nettet første uke i 2018, og byttet til Telenor (Som er helt fantastisk!) og de skal nå (i Juli 2018) ha betalt for hele Januar og April 2018... og mener det aldri ble sagt opp, har sendt bevis og de nekter på at det er ekte (Telenor selv som har sagt opp for meg)

Hadde jeg visst hvor mye penger jeg ville ha mistet på dette året og hvor lite internett jeg ville fått, SÅ HADDE JEG HELLER GÅTT UTEN!

STYR UNNA NEXTGENTEL!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Problemer ble løst"

Hadde en periode ustabilt bredbånd. Etter litt prøving og feiling fant NGT ut hva som var feil, dette tok noe lengre tid enn jeg skulle ønske. Nå virker det bra. Veldig hyggelige folk på servicetelefonen! Bra pris!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Lureri og dårlig produkt."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fra dag 1 så har problemene haglet over ustabilt nett.
Kan aldri stole på tv signalene eller internettet lenger. (mistet mye fotball under VM blant annet)
Angrefristen gikk ut allerede før jeg fikk produktet i posten, så da er jeg visst kneblet i 12 måneder med ustabilt nett i hus. Takk skal du f#@# ha Nextgentel.
Alt jeg ville oppnå var bare litt billigere faktura, men dette har blitt til et mareritt.
Dette her kan vel ikke være lovlig vel, eller har Nextgentel funnet ett smutthull der de utnytter nordmenns sine pengevaner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Søppel"

Styr unna, helt forferdelig kundeservice som har en 1000 siders bok full av unskyldninger. Hadde nå nylig enda en case med de hvor de ikke holdt hva de lovde. Nettet er ustabilt og ruterene de leverer som standard overoppheter fort. Nettet i seg selv er ok minus, men får du problemer med det kan du bare glemme og ha nett på en god stund. Hadde det ikke vært for bindingstid pga tilbud hadde jeg byttet på sekundet. Skriver denne omtalen for å spare eventuelt andre for sure oppstøt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig! Elendig nettleverandør som lover gull og grønne skoger"

Vil mest av ALT klage på kundeservicen. Ringt de minst 18 ganger for å forklare dem at vi trenger en montør hjem for å legge inn en telefonlinje og de skulle ta kontakt ! Ikke hørt noenting etterpå! Fikk først beskjed om å kontakte et fem sifret nummer jeg fikk av nextgentel og måtte krangle meg til med montøren for å få lagt inn en telefonlinje og at dette hastet men de kunne ikke komme før om 2 uker!!! Ringte nextgentel opp att og de lovet å ordne opp i dette fortest overhodet mulig da vi har mottatt ruteren og nettet ligger allerede klart!! Angrer på at jeg valgte dere som vår nettleverandør og kommer til å gå til konkurenten deres i morgen tidlig. Lykke til videre og styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Grusom kundeservice"

Ble lagt til som kunde mot min vilje og tok nærmere 6 mnd og utallige telefonsamtaler for å få ordnet opp i det.

Mariann Ø. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Heilt elendig"

Heilt håplaust. Manglar nett ofte, streame går ikkje an. Har snakka med dei utallige gongar, utan løysing.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri aldri igjen"

Verste selskapet, ingen form for kommunikasjon innad og det skulle ta meg nesten et halvt år å få si opp abonnementet da de ikke fører noe form for informasjonen videre. De nekter nemlig å la meg si opp avtalen. Hver gang jeg er inne å sjekker om avtalen er avsluttet er det en ny person som ikke finner noe logger fra tidligere samtaler. Denne gangen avsluttet kundeservice samtalen uten svar. Fraråder alle NextGenTel på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alt tar veldig lang tid."

Det tar usedvanlig lang tid for NextGenTel å rette opp feil når vi ikke har internettforbindelse. Det er mange ganger dette har skjedd. Nå har det skjedd igjen og som vanlig trenger den tekniske avdelingen en evighet på å rette opp feilen. Dere har hyggelige ansatte på telefonen, men det de sier henger ikke sammen med det dere gjør for å rette opp feilen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig overgang fra Telenor til NextGenTel"
1 syns denne omtalen er nyttig

I følge selger av abbonementet skulle gå av seg selv og det skulle ikke være noe dobbeltfakturering, nextgentel fikk fullmakt til å si opp Telenor abbonementet.
Hva skjedde: Jeg fikk 2 måneder med overlappende fakturaer. Etter at jeg har dokumentert dette i detalj har de fortsatt ikke ordnet opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alt er vanskelig når du henvender deg til dem!"

Kundeservice er ikke-eksisterende. Hastigheten er på langt ifra det den skal være. Utrolig irriterende! De solgte oss `løsninger` som ikke fungerte. Da vi klagde måtte vi Kjempe hardt for å bare få refundert våre merkostander i direkte relasjon til `tilleggstjenesten`. Jeg tror det har ‘kokt’ over for oss flere ganger. Og vi bruker ikke det i dialog med leverandører. Hold dere unnå!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Føler meg svindlet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Evige timer i kø for å vente på kundeservice. 5 mbit ned på gode dager når jeg betalte for 30 mbit. Endte også opp med å få regninger i posten i 4 måneder etter jeg kuttet dem ut, med inkasso krav på noen av de. Hele greien er helt latterlig, og jeg er lettet over og ikke ha NextGentel lengre. Spar deg for mye stress og plage og ha aldri no med dette drittselskapet å gøre er min anbefaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste Internett leverandøren i Norge!"

Skal ha 30Mbp/s varierer mellom 3-10. Elendig kundeservice, ikke stabilt for 5 flate øre. Hold dere laangt unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste valget jeg har gjort på 26år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tar det positive først, så det negative.

Positivt:
Hastighet er korrekt 99% av tiden.

Negative:
Kundeservice er som regel elendig, null kunnskap eller forståelse. Blir noe avtalt på telefon så får du det ikke, viktig å ta alt skriftelig, evt ha båndopptak på mobil samtaler.
Prisen nå pr. mnd er dyrere enn tidligere, jeg ble lovet å spare penger på å velge de fremfor Telenor.

Overgangen fra Telenor til Nextgentel var bare rot, skulle vært over på de i august, hørte ikke noe før jeg plutselig fikk en pakke i posten i november om at abonnementet ville tre i kraft om ca 14 dager. Hjelper lite med 14dagers varsel når jeg har TV via satelitt, for de kunne jo selvfølgelig ikke si opp det, de kunne kun si opp Telenor fiberen....

Har rare nedetider, hvor ingen kommer på nett. Men jeg kan pinge alle nettsider uten problem, gjelder alle datamaskiner/telefoner/ipad-er osv i huset. Restart av router hjelper ikke. Ting kan funke i 10sekunder også er jeg nede igjen. Slik var det aldri problemer med hos Telenor. Gleder meg til bindingstiden går ut, teknisk sett har jeg mulighet til å avbryte bindingstiden da jeg aldri har mottatt angrerettskjema, som gjør at jeg via loven i grunn har evig angrerett. Men arbeidet med kundeservice for å kverrulere om angrerett osv er verre enn å ta følgende med dårlig nett til tider.

Anbefaler VIRKELIG ingen å gå over til disse, ikke engang min værste fiende ville jeg anbefalt dette til.

Til dere som jobber/drifter nextgentel, flere av dere burde gå i dere selv å se på hvorfor folk er så lite fornøyde med dere. Kaller det bare dårlig yrkesstolthet....

Per O. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service, dårlig og tregt menysystem, lite fleksibelt og DYRT"

Prisene har tatt helt av siden 2016 og jeg betaler nå mer for en basispakke enn det jeg gjorde for "plenty"-pakken i 2016.
Kundeservice er elendig, telefoner blir ikke besvart.
Boksenes menysystemer er fullstendig utdaterte og trege, og programoversikten er mangelfull med info og feiler rett som det er.

Internettmannen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Trege, tungvindte systemer, dårlig kundeservice, elendig på kommunikasjon, umulig å finne rett info. DYRT.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg tror alle sover på jobben eller ingen er på jobben"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er så dårlig, svarer ikke på chat eller tlf. Måtte vente 2 timer selvom jeg var på første plass. (:

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Frustrerende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lover mye men holder det ikke. Dårlig service fra de som skal komme å hjelpe. Har sagt de skulle hjelpe opp til flere ganger, nettet er like dårlig som før. No er vi lei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Frekt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde problemer fra dag en. De tilbydde høyere hastighet enn Telenor, men dette leverte de ikke. Routeren klarte ikke nå halve huset.
Kundeservice var frekke og klarte ikke svare på enkle spørsmål.
Da vi skrev på fb siden til dem. Så ble plutselig abonnement avsluttet på dagen. Samt det kom bruddgebyr på 2500 kr.
Skremmende firma. Anbefaler alle og holde seg unna,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på alt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig hele veien, fra installasjon, selve bredbåndet og ekstremt dårlig kundeservice. Ønsker ikke å hjelpe og montører som ikke vet hvordan man skal montere et fungerende internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk"

Byttet fra Canal Digital i Nesttun, Bergen over til NextGenTel og kundeservicen er upåklagelig! Det tar kun et par minutter å nå igjennom og de strekker seg langt for å gjøre deg fornøyd. I tillegg har nettet blitt både raskere og mer stabilt med den nye smartruteren deres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Udugelig kundeservice"

Ønsket enkel oppgradering av hastighet på bredbånd, ble lurt inn i ny avtale med 12 måneders bindingstid jeg ikke kommer ut av uten å betale ekstra gebyr.
I tillegg gjentatte feil ved abonnementet, ulike svar og/eller mangel på svar fra kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bruk andre leverandører dersom du kan"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt mye trøbbel med fiberen til Nextgentel i Bergen. Den er til tider veldig ustabil hastighet og jeg kan få opptil ping på 1000-1500 med nedlasting på 1,5 mb og opplasting på under 1 mb.

Dette kan pågå i timesvis og kommer på tifeldige intervaller. Helst flere ganger i uken. Jeg abonerer på 40/40 og har til vanlig rundt 32/35. Som igjen ikke er veldig langt ifra det jeg abonnerer på, men fortsatt mindre enn hva jeg betaler for.

Det har også forekommet flere ganger at nettverket har fallt ned fullstendig i enten timer eller flere dager. Med korte intervaller.

Hvis du prøver å ringe og få kontakt med kundeservicen. Smør deg med tålmodighet for der kommer du ikke gjennom. Alle de timene jeg har prøvd å komme igjennom på telefon til de har jeg bare klart det hittil 1 gang på 3 årene jeg har abonnert hos de.

Nå holder endelig BKK på å utbygge sin egen fiber og jeg kommer til flytte meg over dit så fort muligheten byr seg.

Nextgentel er ikke fullstendig boss. De har gode hastigheter til en fornuftig penge, men det kommer så mye trøbbel med på lasset. At jeg ikke synes det er verdt det.

Søk Bytt.no