Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
81
av 85 innen
bredbåndsleverandør
19%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
79
40
25
44
463
Sorter omtaler etter
Viser av 651 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna denne leverandøren!!"

Hatt denne leverandøren i 1,5 år nå. Elendig hastighet sammenlignet med hva de lovet når vi åpnet abonnementet. Stive priser, økt prisen siden september 2019 med nesten 200 kr. Har nå vært uten internett i 2 uker. Umulig å komme gjennom på telefon, alt fra 90-135 minutters ventetid. Sier de ringer tilbake, har blitt ringt tilbake 1 av 5 ganger. De lover dato for når nettet skal være fikset og overholder ikke dette. Kan heller ikke gi et eksakt tidspunkt når man endelig kommer gjennom på telefon. Brukt unødvendig tid og penger på denne leverandøren og er fremdeles uten internett! Så til alle dere andre, styr unna denne leverandøren!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kapasitet og hastighet"

Betaler masse penger pr. mnd. for ei linje som er elendig hastighet på. De skryter av at de kan levere mere hastighet der jeg bor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"

Umulig å få pratet med kundeservice. "Vennligst legg igjen ditt nr så ringer vi deg opp igjen". Vel når?

Houssein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stay away from NextGenTel"

Just look somewhere else!. I had a contract with them for over a year now, and each time there is a problem with the bill, internet speed, and the worst of all is how bad and arrogant the customer service is. The latest problem i had with them is when upgrading the speed, on the app they said one price, and bill is of course a higher price, and when you speak with them they start giving you info that was no where to find whether on the app nor the website, and you are just supposed to guess those info! Just stay away from this company.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forvent 2-3 mnd ventetid"

Håpløst selskap. Telefonselger ringer meg, forteller at jeg vil motta Internettboks etter 2-3 uker og montør vil dukke opp uken etter det. Ringer inn etter 4 uker å lurer på hva som skjer, 4-8 uker er ventetiden får jeg beskjed om. Nå har det gått over 10 uker og jeg får bare beskjed om at levering er «rett rundt hjørnet» Dette er bare tragikomisk hele opplegget. Ikke har jeg mottatt noen boks ennå så da er det minimum 8 dager til noen montør banker på døra. Hadde jeg bare sjekke denne siden før jeg gikk for NextGenTel.. 😏

Sivhege B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Vurderer du å bli kunde av NextGenTel? Da vil jeg på det sterkeste anbefale deg å velge noe annet."

Vurderer du å bli kunde av NextGenTel? Da vil jeg på det sterkeste anbefale deg å velge en annen leverandør. Min kontakt med NextGenTel har vært preget av horribel "kundeservice" fra dag en. Utenom forsinket oppstart, feilfakturering, nedetid og feilinformasjon fra kundeservice, hadde jeg en periode på over tre måneder hvor opphastigheten var så dårlig at det var umulig å streame videoer. Ikke bare mente kundeservice at "opphastighet har ikke noe som helst med nedhastighet å gjøre", etter å ha klaget på manglende leveranse svarer de med at "Vi kan heller aldri garantere at tjenesten vil fungere uten videre avbrudd eller andre overføringshindringer". Dette gjelder altså tre måneder med så dårlig hastighet at det er umulig å bruke tjenesten. Med andre ord: Hold dere langt unna NextGenTel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ADLS feilet for 2 dager siden: estimert fiks i 3 dager til !!!"

ADLS feilet på deres side i helgen, altså ingen mulighet å rapportere det. På mandag tok jeg kontakt via chat: ingen svar verken via telefon eller dere app. Estimert fiks kommer i 3 dager til!! Ingen kompensasjon, ingen midlertidig løsning - skulle bare mangle for så lang nedetid. Er det problemet med utstyr? - Bare gå dit og bytt med en gang - det tar innenfor en halvdag, ikke 5 dager. Antar jeg ikke er den eneste som er koblet til det utstyret. Meget dårlig kontroll på tjenesteleveranse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Stopper å virke. Hastigheten går ned. Uendelig ventetid på tlf. De anbefaler kontakt via chat og Mail. Men det er jo ikke lett når Internett ikke virker!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"

Dyrt og dårlig, elendig kundeservice. Har vært kunde siden 06/07, fordi det ikke har vært noe alternativ. Fiber blir lagt i området av annen leverandør. Gleder meg til å slippe ut av «buret». Har du en valgmulighet, styr langt unna NG.

Thorben K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig Kundeservice, dårlig kvalitet, dårlig hastighet"

Først er kundeservice veldig dårlig, svarer fortest etter 7-10 dager på meldinger. Man betaler 2 måneder i forkant hvor et abonnement som virker nesten ikke. Hvis de ta seg endelig av ditt problem blir det ikke bedre, bare dårligere. Utstyr som man betaler leie for er så gammeldags at andre som se det le seg i hjel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke lokal sørlands sending, og om den kommer er den hakkete og bilde fryser flere minutter. Håpløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært uten bredbånd så mange ganger den siste tiden. Har vært ute fra minutter til mange timer, verst i helger når kundeservice er stengt, men det har vel en sammenheng. Når det gjelder TV pakken Plenty, var det i starten 50 kanaler, nå er vi nede i 43. NextGenTel har arbeidet med å finne nye kanaler siden september 2018, men det er vist ikke så lett siden kanaler koster penger. Et tragisk selskap som vi er bundet til pga Borettslagets avtale for 5 år (heldigvis bare 1 år og 5 måneder igjen til ny leverandør).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ubeskrivelig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

I 1 år, pga bindingstid betalte vi over 600kr for Internett som overhode ikke var optimalt. Ikke verdt pengene. Oppsigelsen er gitt for flere måneder siden. Fremdeles sender de faktura og fremdeles må vi ringe og kreve kundeservice skal ta tak i dette. Mtp de ikke har levert Internett hos oss på 3/4 mnd nærmer dette seg gråsonen mot svindel... Alle er like hyggelig pr tlf. Alle sier de sender saken videre. Men ingen tar tak. Har prøvd på nytt i dag. Rekner med eg må starte på nytt om noen uker.... STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Generell dårlig stabilitet og service"

Ustabilt Internett, målte hastigheten hver dag gjennom en periode på 2 uker og hastigheten varierte mye. Første router sluttet å virke etter en uke, det ble klaget på og etter feilsøkt flere ganger etter gjentatte henvendelser til kundeservice ble det til slutt sendt ny, ulempen var at jeg sto uten Internett i nesten 2 uker. Jeg fikk ikke reduksjon i mnd prisen til tross for at jeg sto uten internett. Har også en veldig aggressiv måte å få betalt mnd faktura på, med 2-3 tlf hver dag, e-poster og sms på samme dag. Dette er 3. gang jeg forsøker meg som kunde, men dette var siste gang, anbefaler ikke en aktør som dette.

Hunter S. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bratt fallende kurve"

Blei Nextgentel-kunde i 2013 og har vore fornøgd i mange år. Prisen var grei, nettet stabilt, og dekninga bra. Kundeservice var på og opplevde f.eks. automatisk kutt i regninga ved nedetid, som eg aldri har sett andre stadar. Dette endra seg veldig etter eigarskiftet i 2018. Tilbudet er verre og kundeservice fråverande. Verst er dei stadig uvarsla prisaukene, prisen har nesten fordobla seg på seks månader - uten eit pip frå firmaet. Pga flytteplaner har vi ikkje kunne bytte dei ut (pga bindingstid på evt ny leverandør) men no er dato spikra og eg kan gi Nextgentel sparken. Det gleder eg meg til, for dei er vi ferdige med - for godt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
11.12.2019 13.26
Hei Hunter

Kjekt å høre at du har vært fornøyd så lenge hos oss, men beklagelig at du ikke er like fornøyd i dag. Ved prisendringer varsler vi alltid kundene våre via kontaktinformasjonen vi har registrert, det vil dessverre være tilfeller der vi ikke har korrekt informasjon som gjør at informasjonen ikke når frem til alle. Vi anbefaler alle våre kunder å sjekke at kontaktinformasjonen vi har registrert på dem stemmer for å være sikker på at viktig informasjon blir mottatt.

Håper du blir fornøyd med ny leverandør og ønsker deg en god jul.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke velg nextgentel!"

Først av alt er kundeservicen uhøflig å dårlig, utrolig useriøse som aldri kan fikse noe om det er problemer, anbefales virkelig ikke, fikk inntrykk av at det var billig men regningene gikk fra å være små til å bli skyhøye vær måned. Skulle ha byttet om jeg kunne, hva du en gjør ikke bestill bredbånd fra dem.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
24.11.2019 20.48
Hei Siv.

Kundeservice skal ikke være uhøflig eller dårlig. Vi får ofte høre det motsatte, men det er leit å høre at du ikke hadde en slik opplevelse av oss. Dersom vi ikke kan løse feilen når du tar kontakt først skal du få en avklaring og bli informert om hva som skjer videre. Om du ikke har fått dette ber jeg om at du tar kontakt med oss igjen.

Mvh
Samuel
Per A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Det var bare tull, så glad jeg kom meg vekk"

De var aldri villig til å kompensere de som ikke fungerte. Kundetjenesten kunne ta opp mot en time å vente på - med betalingstelefon. ALDRI mer! Og til alle som spør: Det samme.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
24.11.2019 20.43
Hei Per.

Vi gir refusjon fra du melder inn feilen til den blir rettet. Om du opplever utfordringer som ikke er meldt ifra om, eller helt utenfor vår kontroll kan vi ikke gi refusjon for dette - men vi ønsker uansett så klart å hjelpe deg så langt som mulig.

Ventetiden på kundeservice har vært lengre enn vi ønsker de siste ukene, men er stort sett mye bedre nå og neste gang du tar kontakt håper jeg du kommer raskt gjennom. Vi har ingen spesialtakst på telefon og dersom du har "fri bruk" - abonnement ditt koster det deg ikke noe å ringe oss.

Mvh
Samuel
Kristoffer P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lav stabilitet og dårlig service"

Nextgentel tilbyr lav hastighet til høy pris, med lang ventetid på kundeservice. De er også frekke i kjeften og nekter å innse at de har gjort noe galt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 12.42
Hei Kristoffer!

Hvis du har opplevd at noen av våre medarbeidere har vært frekke ønsker vi at du tar kontakt med oss igjen. Vi skal ikke være frekke med våre kunder, så dette må vi få tatt tak i. Setter stor pris på om du kontakter oss igjen!

Når det gjelder pris og hastighet følger vi markedet og er stort sett lavere priset enn våre konkurrenter. Nå høres det kanskje ut som om du sitter på det gamle kobbernettet. Dessverre er det mange som opplever at det er ustabilt og at hastighetene ikke er gode nok til dagens bruk, samtidig som prisene går opp. Akkurat dette er det ikke noe vi kan gjøre med, men vi krysser fingrene for at det bygges ut Fiber i ditt område snart og at vi da kan få mulighet til å levere bedre nett til en hyggeligere pris :)

Mvh
Magnus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig service"

Får ikke det man tror man har bestilt, og trøbbel med å komme på nett under installasjonen. Og da sitter man uten både nett og tv. Pågående dørselger, prøvd avvist 3 ganger. Og er dermed stuck 12 nye måneder med nextgentel...

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 12.42
Hei Polo!

Kjedelig å høre at det har vært en misforståelse under bestilling. Jeg skal gi tilbakemelding om at vi må kommunisere tydeligere hva som faktisk blir bestilt. Det kan ta noe tid å levere internett, og leveringstid avhenger litt av hva man har bestilt. Håper du er på nett nå! Hvis ikke må du gjerne kontakte oss så vi kan hjelpe deg :)

Mvh
Magnus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Umulig å få kontakt med NextGenTel"

Mulig de er billigst, men jeg anbefaler alle som kan betale kr 100 extra pr mnd om ikke benytte nextgentel. De lover å ansette flere, men hvor lenge skal betalende kunder vente??? 1 mnd, 3 mnd eller lenger? NB, det er heldigvis nok folk på faktura avdelingen ...

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11.17
Hei Nina!

Dersom du ønsker raskere svar anbefaler jeg at du kontakter oss på chat eller Facebook. Det skal ikke være noe problem å komme i kontakt med oss der, selv om vi til tider har noe lang ventetid på telefon :)
Frustrert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig, useriøst og umulig å komme seg ut av"

Leverer ikke det de lover, evighet med ventetid på kundeservice. Virker som de er så vant med klager at de ikke hører etter når du forklarer problemet og setter deg over til annen kundebehandler da de ikke kan hjelpe deg selv. Ringer aldri opp igjen om de sier de skal, så skal man komme noe sted må man aldri legge på før alt er avklart om man har vært så heldig å komme frem til noen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11.17
Hei!

Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi har i en periode hatt stort trykk på kundeservice og det kan derfor ha vært noe lenger svartid enn vanlig. Vi forsøker ellers alltid å løse problemer ved første kontakt, men klarer det nok ikke alltid. Håper du er villig til å prøve oss igjen i fremtiden - vi blir stadig bedre.

Mvh
Magnus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"

Skuffende en hel helg uten nett og tv, dårlig prioritering av kunder, her burde de ha rykket ut fredag ettermiddag og fikset problemet.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11.17
Hei Steinar!

Vi har full forståelse for at det er frustrerende å være uten nett og TV, og vi ønsker selvsagt å tilby rask feilretting. Dessverre er det sånn at det ikke er mulig med så raske rettetider uten å øke prisene betraktelig. Vi opplever ikke at det er betalingsvilje for det i privatmarkedet.

Mvh
Magnus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig leverandør, dårlig hastighet, når kontakter kundeservice fikser de midlertidig hastighet og etter en stund blir hastighet dårlig igjen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11.16
Hei Maxim!

Det stemmer nok ikke helt, vi er ikke en dårlig leverandør og vi leverer generelt gode hastigheter :) Dessverre er det sånn at noen av våre kunder har internett over det gamle kobbernettet. Dette er som oftest fordi det ikke finnes andre alternativer på adressen. Kobbernettet kan kun levere begrensede hastigheter og er i den del tilfeller noe ustabilt. For deg som kunde er dette selvsagt utrolig frustrerende, men ettersom problemet er med infrastrukturen (kobbernettet) vil problemene vedvare så lenge det er i bruk, uavhengig av leverandør. Vi ønsker selvsagt å kunne levere stabilt og raskt internett til deg og håper derfor at det snart bygges ut fiber i ditt område :)

Mvh
Magnus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare ute etter penger, et godt omdømme kan de se langt etter."

For å velge noe å starte med så suger kundeservicen, er nærmest umulig å få tak i dem. Når man endelig kommer gjennom så er de sure og holder ikke det som har blitt lovet. I denne bedriften er visst strategien deres å bare lure ut så mye penger som mulig fra kunden sånn at de blir misfornøyde og drar. Her er det ikke fokus på at kunden skal være fornøyd og komme tilbake eller snakke pent om dem til andre. Jeg har i hvert fall advart alle mine venner og bekjente om at de IKKE skal bruke NextGenTel. De er rett og slett forferdelig rævva. Ikke gå i fella, hold dere unna! Så får vi bare håpe på at de går konkurs snart, så de ikke får plaga noen fler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skulle vært 0 og ikke 1"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte Internett og TV pakke 21 Juni 2019 - fikk installert 24 Oktober 2019. Sa ifra meg angrefristen slik at jeg skulle få Internett første uka i juli. Kort etter inngått avtale fikk jeg både Mail og SMS om at ny dato ble 24.7. Jeg ringte, og ble igjen lovet første uka i Juli. Dette gjentok seg to ganger. Tredje gangen så kundebehandler at det måtte bli 24/7 pga uvær samt ferieavvikling. 23 Juli fikk jeg ny dato i august. Ble så lovet 2 mnd gratis og fri oppstart. Datoen før oppstart fikk jeg ny dato. 24.10. Nå går NextGenTel ikke med på at de har lovet meg 2 mnd. Jeg kunne få 1. Så styr unna!!! P.S: Fikk installert 24.10. over 4 mnd etter inngått avtale. Jeg skal bytte, og det håper jeg alle andre gjør også. Installatøren ble forøvrig veldig overrasket om at jeg ikke hadde fått før..

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11.16
Hei Omi!

Beklager rot og dårlig kommunikasjon rundt din leveranse. Noen ganger kan det dessverre være noe lang leveringstid, men det burde vi selvsagt vært tydelige på med en gang. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss og håper du er fornøyd med tjenesten nå som den endelig er levert! :)

Mvh
Magnus
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR