Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
77
av 81 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
169
76
46
73
701
Sorter omtaler etter
Viser av 1065 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Ahmed S. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"NextGenTel hjelper ikke mye"

Hei, jeg har vil klage på kundeservice han send til meg oppsigelse uten at jeg sier fra jeg blir kjempe trøtt av dette jeg trenger hjelpe til fikse problem mitt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Byttet fra Telenor til NGT, ingen problemer"

Hadde Telenor fiber og bestemte meg for å bytte, men var litt skeptisk. Byttet mest pga pris, inkludert økte priser etter tv2 forhandlingene i våres. Ønsker selv å velge. Hele byttet fungerte uten problemer fra NGT sin side. Og ingen service personell var nødvending. (siste hilsen Telenor var en uretmessig faktura på en måned ekstra....) Har ikke noe nytt tv abonnement direkte bruker bare NRK og strømme tjenester. Beholdt fiber modem. Har egen wifi ruter, og trengte ikke gjøre noe med den. Ser NGT har litt laver overhedd på hastigheten, men fremdeles innen for det oppgitte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer ikke fra oppkoblingstidspunkt og kundeservice stengt hele helgen"

Byttet fra fiber fra telenor til nexgentel i dag. Til nå fungerer ingenting og kundeservice er stengt hele helgen. Forferdelig start på kundeforholdet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Jorunn T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Takk for god service."

Endelig ferdig med Telenor for godt!! Vi har nå 3 abonnement med NextGentel i familien og alle er 100% fornøyd. Jorunn

Bjørnar G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig stabilt Internett"

MAnge dårlige omtaler her, har ikke noe problemer med min fiberlinje, fungerer veldig bra, tommel opp fra meg

Desiree M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lang leveringstid og ingen oppdatering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte fiber 100/100 på min nye adresse som allerde har fiber, og hvor nextgentel leverer. Bestilte 10.07.22 nå er det 26.09.22 og jeg har fortsatt ikke fått utstyr med åpning av linjen. Utrolig lang leveringstid og ingen informasjon om når jeg får nettet. Ble fortalt at det skulle ta 2-4 uker. Chattet med dem i dag og dem har fortsatt ikke noe svar, når oppkoblingen/utsendelsen av utstyret skal skje..

Per Ø. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Null kundeservice, dårlig pakke...🤬🤬🤬 Dårligere TV-tilbud, dårligere nett...

Svein H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Får Efakturaer som jeg ikke vet hva er.Dere må spesifisere hva fakt.går ut på:"

Når en kontakter dere over telefon er det umulig å få noen samtale, det bare kommer musikk,og intet skjer.Noe en blir veldig frustrert over.Så går tiden.og om ikke lenge kommer innkassokrav.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"På grensa til svindel, bindingstid."
1 syns denne omtalen er nyttig

Videreførte bindingstid på mitt abonnement etter 12månder, når jeg sa tydlig at jeg kun skulle ha 12månder ved inngåelse av bindingstiden. Jeg sa tydlig at jeg skulle bytte til fiber fra annen leverandør neste år. Når jeg spurte om mer info fra de på minesider så bare lukket de henvendelse uten å svare. Har vært fast kunde i mange år og alltid betalt det jeg skulle og dette er takken. Anbefales ikke.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Nei og nei, ikke en god start"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger fra NextGenTel kommer på døra. Er frekk og påståelig. Truer med å rapportere denne adressen til Konkurransetilsynet fordi jeg på forhånd sjekket priser hos andre leverandører. Selger visste på forhånd alt om mitt abonnement fordi det var låst til utbygger og at denne bindingstiden nå er over. Nå er jeg HELT sikker på å ikke velge NextGenTel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Uprofesjonell nettside og forferdelig kundeservice"

En ikke-fungerende nettside, avtalen med vilkår er full lenker til sider med viktig informasjon som ikke fungerer - hvordan skal man da kunne sette seg inn i detaljene i avtalen? "Finner ikke" chatloggen jeg hadde på nettsiden der jeg uttrykte at jeg ville benytte meg av angrerett. Jeg mottar også ikke bekreftelseskode på mail for å logge inn på nettsiden. Nettsiden virker generelt uprofesjonell og er full bugs, og er ikke tilpasset mobil i det hele tatt. Hadde også veldig lang ventetid på å installere bredbåndet.

Annchristin W
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Lover internett, ingenting skjer, men faktura sendes"
1 syns denne omtalen er nyttig

De lover per telefon at de skal installere og at det kun skal ta et par dager. Nå er det gått tre måneder, en person har vært innom leiligheten uten å få det til. Selv om det var lovet at de skulle finne en løsning. Ingen tar kontakt etter det. I dag har jeg fått en faktura, og telefonkøen er kjempelang..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"En misforståelse - ble hele min feil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket å skifte internett og tv-utbyder, da ALTIBOX min nåværende leverandør, ikke kunne levere TV2-kanaler lengre. Fikk et greit tilbud. Forklarte vi har fiber og trengte 2 tv-bokser. Får levert 2 tv-boks samt antenne for trådløst bredbånd. Forklarer de i dag, at jeg ikke ønsket dette, men videreføring via vårt fiber-tilgang. Dette kunne de ikke levere. Jeg må derfor nå betale for kansellering 2.500 kr. og for avlysning av installatør 1075 kr. samt en ekstra tv-boks min. 500 kr. De var dessverre ikke klar for å tilgodese denne misforståelsen, men mente det var min feil. Skal aldri bestille via Nextgentel, når så mye er blitt misforstått.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Villedende markedsføring og elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel annonserte med en pris på kr. 499,- for 300/300 med 12 mnd. binding. Etter bestillingen kom bekreftelsen på skjermen med kr. 499,- Tilfeldigheter gjorde at jeg sjekket bekreftelsen på epost, den viste kr. 699,- for 300/300 med 12 mnd. binding og fikk brukt angrefristen. Ved kontakt med kundeservice ble jeg møtt med løgn, ingen loggføring av epost og en frekkhet som ikke hører hjemme i seriøse selskaper. NextGenTel er et selskap jeg fraråder alle å bruke! Saken er sendt til forbrukerrådet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kjempe dårlig kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe dårlig kundeservice. Jeg bestilte fiber 300 til 499 fordi det stod på nettsiden deres, så fikk jeg faktura på 699. Ringte å forklarte at det ikke var det jeg hadde bestilt og fikk bare til svar at det var «bugs» på nettsiden. Jeg fortalte at det var de som hadde gjort en feil og midt i setningen la de på. Ettersom jeg er student og vil ha billig internett, så er NextGenTel den billigste løsningen. Ringte igjen og bestilte billigere og dårligere nett, han sa det skulle være i orden. Så ringer de meg litt senere og sier at bestillingen min er kansellert. Lite løsningsorienterte, service innstilte ansatte, ikke minst frekke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Nextgentel fiber på Telenor sine kabler"

Betaler 1099-' for 1000/1000 fiber hos NextGenTel hadde før Telenor til 1299-' så sparer 2400kr året for nøyaktig samme fart, samme fiber og i mitt tilfelle samme router. Jeg eier selv en Asus router som er bedre enn routere nettleverandører flest tilbyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært uten nettforbindelse siden onsdag, først etter 4 henvendelser til kundeservice kommer det en reaksjon fra Inselo i går. Ingen har vist seg eller tatt kontakt i dag fredag heller. De kommer garantert ikke, tok vel helg i går? Da blir det nok en helg uten nett, så får vi håpe det skjer noe på mandag. Jeg er ferdig som kunde og anbefaler ingen andre å bruke Nextgentel .

Ramazan A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig 0 hastighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internetten som jeg har fra NextGenTel Er alt for trekk vi kan ikke bruke Interneten på mobilen dårlig hastighet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Wifi funker innimellom, men som regel ikke og er bare treigt når det funker"

Får alltid beskjed om at ingenting kan gjøres og at jeg bare mø prøve å restarte wifi... Funker ikke uansett.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hyggelige folk, men helt forferdelig kundeservice"

1 mnd uten nett og tv pga sommel fra NextGenTel. Vært en kasteball i systemet siden 29 juni. Idag skriver vi 27 juli.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice og leveranse er helt i bånn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er trist at et selskap som NextGen Tel ikke har bedre kundeservice og leveransegrad enn det som er utvist de siste månedene. Svingende hastigheter hvor det skyldes på underleverandører og utstyr istedenfor å ta tak og sørge for stabil leveranse som avtalt. Skremmende hvor det sunne norske bondevettet har forsvunnet og integritet er det stor mangel på. Jeg bytter nok leverandør innen kort tid og ikke minst kommer jeg IKKE til å anbefale NextGen Tel til andre dog ei heller å snakke postitivt om selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig ustabile signaler"

Modemet går ofte i heng, eller faller ut. Forsøkt meg oppdateringer uten at det har bedret seg. Hadde ikke de samme utfordringene med den tidligere leverandøren. Kjempe dårlig signaler på Wifi tale.

Bård K. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Har vært trofast kunde i 10år, men siste 6 mnd har det skjedd en forandring. Kundeservicen fungerer ikke,får ikke kontakt og bare vi chat som egentlig blir håpløst for min del. Problemene jeg har må forklares over tlf. Mister dessverre meg når de holder på slik 😌

Phung M. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Særdeles dårlig kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bredbånd fra Nextgentel i flere år uten nevneverdige problemer. De få gangene jeg måtte kontakte kundeservice/support hadde jeg fått kontakt og fått den hjelpen jeg trengte ganske rask... men nå var det rett og slett forferdelig dårlig. Har hatt problemer med modemet i 3 uker+, hvor jeg har måtte restarte modemet daglig, til og med opp mot 2 ganger om dagen. Ringte til kundeservice, etter å ha ventet leeeeeenge og endelig fikk snakke med en kundebehandler, så får jeg beskjed om at de ikke kan hjelpe meg fordi de ikke fikk opp kundeinformasjon av meg. De gjorde ikke en gang et forsøk på å søke opp kunden. Ble henvist blankt til å bruke app/chat for å få hjelp. Prøvde chat, men fikk rask beskjed om at de ikke kan hjelpe meg (?!) men at jeg måtte registrere sak via appen... Gikk inn på appen, registrerte henvendelsen via app med forespørsel om de måtte ringe meg tilbake slik at jeg kan forklare hva slags problem jeg har med nettet. Fikk svar ganske rask etter, men de sendte bare en laaaang standard melding om hvordan gjør trådsløs nettsignal bedre hjemme !!?? Seriøst??!! Jeg har skrevet en ny henvendelse via appen, men etter flere dager har jeg ennå ikke fått noe som helst svar tilbake... Blir nok bytte av nettleverandør etter en sånn dårlig kundeservice opplevelse.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Terrible customers service what can not do anything right on the first time"

I decided to change from Telenor to Nextgentel because of the price. Telenor has 1 months oppsigelse periode, so I canceled subscription early enough, 28.4., ordered new one with Nextgentel starting from 1.6. All looked ok. But- no sign of any activity and it was half of may. I contacted Nextgentel to ask what is going on. I got the answer that as I canceled my subscription with Telenor -and they use telenor cables- it is my mistake. In the end I was assured that they will fix it. I was waiting - and nothing. Called again, they started to move. But it was already June. 22.6. they connected me. But it did not work. I spent 2 hours on customer line trying to figure out what happened. In the end they said that they can not see my modem, I need to buy a new one as the old one from Telenor is sperret. I called Telenor, they said I own the modem and it is not sperret. I called a IT friend, he adviced me to restart everything and changed cables in slots, and it worked. I saved money for a new modem. Then begun faktura round. First faktura from Nextgentel for periode 19.5.-30.6. I remind you that I got my internet from Nextgentel 22.6. I called again the customer line, they said I am registrated as customer from 19.5. :D I asked for what exactly I am supposed to pay if my internet was provided by someone else. Then they told me to change the amount on faktura and pay only for next month. Then I got faktura from Telenor for july (!) :D. I called Telenor and asked why I got it as I am not their customer anymore and that I can send them copy of the cancelation with dates etc. I was adviced to pay faktura and wait for credit :D My god. If this Nextgentel is not going to work, I will do idk what. Terrible terrible.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR