Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

107 verifiserte omtaler
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Forferdelig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
6
1
2
8
90
Sorter omtaler etter
Viser av 107 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vente i køøøøøø"

Jeg gir opp å vente på å chatte. I går ga jeg meg. I dag har jeg ventet i over 1 time allerede, begynte som nr 4 i køen, er nå nr 2 etter over 1 time. Seriøst!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bare søppel"

Hold dere langt unna. Dårlig kundeservice og elendige hastigheter.
Eneste grunnen til at dette selskapet enda eksisterer er fordi de har monopol på steder det enda ikke er bygget ut fiber, altså de gamle kobber linjene som brukes til telefon.

Kjell O. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendige på å rette feil"

Har nå vært uten nett og tv i flere dager. Sier at alt er ok, men ingen respons på resett, drar ut og inn på kabler. Alt uten resultat. Synd at jeg lot meg lure, tiltross for advarsler. Skal si opp tvert. Nok er nok.

Nicola M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leveransen svikter"

Jeg har ikke de store krav til hjemmeinternet og det har fungert tilfredstillende i alle år, men nå ser det ut til at det er slutt på det. Det har faset seg ut gradvis med mer og mer avbrekk til det ble helt borte for noen dager siden. Kundebehandlingen oppleves som ikke tilfredstillende. Telefonmenyen satt jeg i en kø som varte 50 minutter og chatten virket ikke uansett om jeg ba om nytt password eller ikke. Så det er rett og slett uakseptabelt.

Kundetilfredshet
"Bra Kundeservice"

Etter min erfaring så har nextgentel bare vært problem fritt for min del.
Håper de fleste her inne ombestemmer ang tilbudene de leverer... For de gjør de.

Ikke-Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig!"

Utrolig dårlig kundeservice! Holder ikke det de lover! Nesten umulig å få de til å rette problemer, til tross for at de selv har skyld i disse!
Feilfakturerer og må kontaktes uttallige ganger for å fikse dette igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig og treig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da nettet jeg bestilte fra dem skulle aktiveres fungerte det ikke i det hele tatt. Etter maaaaaange timer frem og tilbake med kundeservice endte de opp med at saken måtte sendes videre til teknisk. Dagen etter kom det SMS om at jeg måtte være tilgjengelig på telefon. Likevel to det over én uke før jeg hørte noe fra dem igjen. Da kom en SMS om at feilen var rettet istedenfor å ringe meg for å høre om den faktisk var rettet. For det var den ikke. Det var fremdeles ingen internett. I frustrasjon kontaktet jeg nok en gang kundeservice og bruke mange timer før de konkluderte med at saken måtte sendes videre til teknisk, hvorpå jeg da sa at jeg ville bruke angrerett og si opp. Lærte da at angrerett på tjenester er 14 dager fra bestilling, ikke 14 dager fra mottak av det man bestiller slik det er med varer. Alle de dagene var brukt opp allerede i treighet fra NextGenTel. Så da ville det komme et bruddgebyr på 1500kr. Jeg ba kundebehandleren om å sende saken videre til noen som kunne vurdere å la meg slippe dette bruddgebyret. Internettet kom så på plass neste dag, men det tok over én måned å få svar på forespørsel om å kunne bruke angrerett, og konklusjonen var at jeg kunne få bruddgebyret til 1750kr istedenfor 2500kr. For bruddgebyret var høyere nå som tjenesten var blitt aktivert. Endte opp med å sende dem en av de mest frustrerte epostene jeg noensinne har skrevet og krevde å hvertfall ikke betaler mer enn 1500. Fikk da svar neste dag om at de godtok 1500kr i bruddgebyr og de kuttet nettet på dagen så jeg ble stående uten internett. Bruddgebyret på 1500kr betaler jeg nå med glede, for det er så verdt det for å bli kvitt dem!

Heldigvis hadde jeg fremdeles routeren fra Ice liggende så internett fra dem var på plass på under én time etter jeg ringte dem. Der brukte jeg også kun 1 minutt på komme gjennom istedenfor flere timer hos NextGenTel. Ice var et strålende eksempel på hvordan kundeservice burde være. NextGenTel er det motsatte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri for å fange opp folk til bindingstid"

Fraskriver seg ansvar og nesten tvinger folk til bindingstid med lureri. Kommer nok til å bytte alle mine, bedriftens og resten av familiens avtaler til et annet selskap så snart bindingstiden er ute, i tillegg skal jeg fortelle mine erfaringer til resten av familien, venner og bekjente.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke som avtalt, hverken på tid, pris, utstyr eller hastighet"

Utstyret fungerer greit når alt er ok. Det er det ikke bestandig. Nettet forsvinner ofte i korte perioder. Fungerer stort sett greit på Tv signal, bortsett fra opptak, da den ikke vil ta opp om alle 3 tv bokser er i bruk.
Kundeservice svarer, men det hjelper ikke når det ikke skjer noe med problemet. Har tilbrakt timer forran pc for å vente på og kommunisere med kundeservice uten resultat. Byttet fra Telenor da jeg ikke ønsket å betale for å snakke med kundeservice og selgeren fra NextGenTel tilfeldigvis kom på døra og lovet gull og grønne skoger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Verste selskap jet har vært bort I"

Mitt beste råd til alle som kunne tenke seg å bruke NextGenTel er å sløse bort mange timer med å prøver å komme i kontakt med kunderservice og teknisk avd. først. Sunn fornuft tilsier at ledelse i NextGenTel burde kontrollere noe så viktig som kundeservice. Dette reflekteres på hele selskap, og det inntrykk jeg sitter igjen med er at NextGenTel burde være stengt ut av det Norske markedet. TV fungerer fremdeles ikke hos meg. Sterk oppfordring fra meg at det er viktig med tilbakemeldinger og i det minste en antydning til når TV of bredbånd skulle være i orden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice...?"

Her snakker vi om ventetid som er totalt uakseptabel, kundebehandlere fullstendig uten evne til å tenke selv, de gjentar en innlært tekst og ferdig med det, enten det er svar på spørsmål eller ikke. Etter lang tid i telefonkø bestemte jeg meg for å bli oppringt, etter ett ring fra kundeservice la de på, med andre ord rakk jeg ikke å ta telefonen, men regner med at de da hadde gjort sin plikt ved å ringe tilbake og kunne krysse av for å ha ringt kunden uten å ha fått svar.

Det som irriterer meg mest er at jeg ikke har andre tilbydere....!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ufattelig upålitelig og laveste hastigheten finnes ikke"

Vi har prøvd å klaget i et halvt år nå og ingenting skjer, dekningen strekker ikke lenger enn fra rom til kjøkken og reste nav huset har ikke nett ble lovet 60 i hastighet, men endte på 30. Nærmere svindel har jeg aldri opplevd.

Ronja C. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forferdelig fra A til Å"

Internet som ikke fungerer og når det gjør det med alt for dårlig hastighet. Ekstremt mye tull med de på kundeservice. En påsto at det var forskjellige kjøleskap som hacka seg på internet og stjal hastighet. Kun villig til å ordne opp etter trussel om forliksråd. Venter enda på pengene de skylder meg. Flere timer ventetid på telefon, med mindre man trykker på bli ny kunde, da tar de den plutselig med en gang. Nextgentel er et selskap som gir fullstendig blaffen i kundene sine. Aldri opplevd lignende noen gang. Anbefaler alle å styre unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna"

Rot og surr hele veien. Selv når Telenor kuttet fasttelefonlinja i gata tok det nextgentel 3 uker å finne ut at de de leie linja av ikke tilbød linje lengre, og at de derfor ikke kunne levere nett til meg mer. Tilbakebetaling av to regninger tok 3 måneder og minst 20 telefoner....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling av trofaste, gamle kunder!!"

Forferdelig dårlig. Etter inngått avtale med fast pris, fortsetter de bare å sende regning på regning. Brev får man ikke svar på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utilgjengelig/treg kundeservice"

Byttet fra Telenor til NextGenTel fiber. De har ikke klart å levere alt utstyr - til tross for avtale i juni, levering av utstyr i begynnelsen av september, og flere purringer på utstyr som ikke er levert (HD PVR). Å sende en enkel boks burde være en smal sak, men for NextGenTel er det tydeligvis for komplisert.
Jeg vurderer å skifte til annen leverandør så snart som mulig.

Elisabeth S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Løs sak"

Vi har vært uten Internett og TV i 14 dager. NexGentel oppretter sak etter mange klage telefoner. Vi har fått ekstern hjelp og ny ruter, men problemet er ikke løst. Dere avslutter saken som ikke er løst og oppretter en ny sak. Dette er galskap. Saker må løses! Vi bor i 0880 Oslo.
Er det andre NexGentel brukere i området som mangler nett? Klokka 23 om kvelden kan vi være heldige og få nett tilkobling!

Markus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det største driten jeg har vert borti"

Jeg ble kontaktet av en selger på døren som jeg ble enig egne priser med som er annerledes en de på hoved kontrakten som han kom med. Men han har levert inn de faste prisen og ikke de vi ble enige om. Internett vi betaler for er 60/60 men vi har ca. 15/20 vist jeg er snill. Tv faller ut fortere en jeg går på do. Og på fakturaene som vi får er det ikke litt kontroll og blir fakturert for de faste prisene og ikke de jeg og selger ble enige om.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Stjal, ingen ting bra, veldig dårlig"

Alt dårlig. Dem bare stjeler hver måned mer penger over pakke jeg har kjøpt, pakke til 260 kommer alle faktura over 400, og sist ikke bruke så mye kommer på 700.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundesservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stenger tlf din om du ikkje betaler for nok selv du sier de ikkje skal det.
Er ikkje behjelpelige med faktura når du for den og ikkje kan betale der å da. Kan ikkje del opp den heller sier de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungerer veldig bra på Telenor sin fiber"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet fra Telenor til NextGenTel da det kom en selger å besøkte meg. Monopolet på kabelen er blitt opphevet. Jeg fikk en nyere ruter og TV-boks, som var veldig enkelt å koble på. Jeg sparer nesten 4000,- pr år (lettjente penger må jeg si). I tillegg er produktene raskere og bedre enn det jeg hadde hos Telenor.

Jeg skjønner ikke hvorfor det står så mye negativ om de her inne på siden, NextGenTel fungerer veldig bra på fiber. Anbefales videre!

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig"

Faller ut hele tiden, eks. dersom jeg hører på radio. Det kobler seg på og faller ut etter et par sekunder.
Ting går veldig trekt, for tregt for å koble til eksternt skrivebord.

Neitilnextgentel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Changing prices and speed below guarantee"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prices get increased at random intervals without prior warnings (2 month warning according to the contract, which they never honor).

Speed is low, below the minimum guaranteed (10) On the subscription of 20.

Modems they send are not functioning. Had to buy my own, but they still charge me a monthly modem fee.

If you call customer service and choose to be called back, there is a ca 50% chance that they will NOT call you back.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

Det aller meste kunne bli bedre dvs kundeservice, produkter som ikke fungerer, brutte lovnader om tid osv osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig mtp. pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos NextGentTel i 10 år. Jeg har vært fornøyd, hastigheten var god nok, prisene greie, kundeservice også.

I fjor ønsket jeg å bytte til HomeNet pga. at de hadde økt prisen ganske kraftig helt plutselig etter flere år med samme pris. Jeg byttet til HomeNet, men før byttet ble gjennomført i praksis klarte NextGenTel å overbevise meg om å komme tilbake - ved å tilby kr. 100 i avslag pr. måned og å betale en god del på avbestillingsgebyret til HomeNet (kr. 1500 av 2500). I løpet av ett år så skulle dette gå opp i opp pga. avslaget på kr. 100 pr mnd. Men for at jeg skulle gå vinnende ut av avtalen, så måtte jeg jo få beholde den samme prisen i lenger enn ett år.
Ca. Ett år etter, nå altså, øker de nå prisen igjen med kr. 100. Dette til tross for at de forsikret meg muntlig om at dette ikke skulle skje igjen. Jeg er veldig, veldig skuffet. Dette er ikke konkurranse mellom to selskaper, men tortur av kunder som bare må flytte mellom disse to for å holde prisen nede. Jeg skjønner ikke at dette er lovlig. NextGenTel fremstår som useriøse, imo. Jeg angrer på å ikke ha forblitt hos HomeNet, for dette skulle ikke skje. Tilliten min til NextGenTel er borte. Dessverre. Jeg bytter. Takk for meg.

Søk Bytt.no