Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert februar 2024
NextGenTel Bredbånd
2.9
1 564 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
1 564 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#42
Middels
NextGenTel Bredbånd er rangert
#42 av 81 bredbåndsleverandører
30%
Middels
30% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 564 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
284
172
108
127
873
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

RiksTV

Omtale av  Stein J

100/100 bredbånd er ikke godt nok for wifi som sagt. RiksTV fungerer dårlig. Stadig problemer med å komme innpå via strømming selv om koblet med kabel. Laster ikke ned. Andre strøm kanaler som Netflix er det ikke noe problem med. Ender med at jeg ikke ser på RiksTV grunnet tilkobling. Har 1 RiksTV boks også. Problemer til tider med den også. Ikke fornøyd

Greit nett til en OK penge

Omtale av  Christian

Stabilt nett til avtalt hastighet, prisene er ikke konkurransedyktig, men de er i det minste ikke Telenor.

Godt fornøyd hittil

Omtale av  Randi

Virket bra hittil..håper det fortsetter. Mld om nedetid, og senere OK bar bra!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 12:59

Hei, Radi Så kjekt å høre at du er godt fornøyd! Vi skal jobbe på hver dag for at det skal være enkelt for deg som kunde her hos NextGenTel 💚 Takk for at du velger internett fra oss! Ønsker deg en strålende helg Jenny NextGenTel

Min mening er at det fortsatt fungerer .

Omtale av  Irene

Det ble bedre dekning og mer stabilt .Håper det fungerer også senere .

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 12:57

Hei, Irene Tusen takk for at du legger igjen din tilbakemelding her på Bytt.no! Så kjekt at du har fått bedre dekning og et mer stabilt internett som kunde hos oss, ikke minst veldig hyggelig at du gir oss full pott på kundeservice! Da gjør vi jobben vår riktig💚 Vi takker for at du velger internett fra NextGenTel og ønsker deg en riktig fin helg! Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel

Dårlig deknig med den type ruter

Omtale av  Arnt H

Har får dårlig dekning i alle rom, har hevet ruter som dere sendt en egen mail på, internett hopper ut og inn, hadde ikke det problemet da jeg hadde en Telenor ruter, og den står på samme plass som telenors ruter var plassert. For meg kan det se ut til at ruter ikke er sterk nok for mitt bruk

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 12:54

Hei, Arnt H Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel og at du legger igjen din omtale her på Bytt.no! 😊 Så kjipt at du har problermer med ruteren du har fått fra oss, siden jeg ikke kjenner til hvilken ruter du har så kan jeg ikke svare på rekkevidden knyttet til den ruteren. Men det kan antas at det er noe som kan forbedres med WiFi instillingene eller at det kanskje er en feil på akkurat den ruteren. Jeg vil anbefale at du tar kontakt med oss, så vi kan undersøke dette nærmere. Ring oss gjerne på 987 07979, så står en dyktig kollega klar til å hjelpe deg 💚 Ønsker deg en riktig fin helg Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ufattelig vanskelig å nå på tilefon. Ingen tilbakering tjeneste.

Omtale av  Egil F

Selger opplyste ingenting om at jeg ville få færre kanaler enn det jeg hadde under eksisterende abonnement hos Riks tv. Dette har jeg nå fått oppgradert mot ekstra betaling. Heller ikke at jeg måtte leie en ny router, ekstra betaling. Og flere mindre tilbake holdelser som ville være obligatorisk iflg selgers opplysningsplikt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 12:46

Hei Egil F, Her virker det som om ting ikke har gått helt som de skulle. Så kjipt at du har stått i kø uten å få mulighet for tilbakering, for den funksjonen har vi, så det har nok dessverre skjedd en feil og det må vi beklage! Jeg kjenner ikke til hvilket abonnement du har hatt hos RiksTV og hvilket du fikk fra selger, men jeg antar at det har skjedd en misforståelse fra selger sin side, vi prøver ikke å unnlate informasjon i og med at det er viktig for oss at vi ikke skaper feil forventning hos nye kunder! Vi tar tilbakemeldingen din på alvor og håper at du er fornøyd med tjenesten nå som du har snakket med oss og fått riktig TV-pakke! Vi skal jobbe på videre for å gjøre det enkelt å være kunde hos oss 💚 Ønsker deg en riktig god helg Jenny NextGenTel

Greit med RiksTV over nettet, men se ovenstående kommentar.

Omtale av  Iver W

Får ikke koblet til varmepumpen. Hjelpen fra dere funket ikke. Panasonic har sålangt ikke kunnet hjelpe. Begynner å angre på at jeg byttet nettleverandør.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 08:14

Hei, Iver W Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel! Så kjedelig når ikke alt bare kobler seg til på enkelt vis, jeg kan ikke se hvilket WiFi-utstyr du har fra oss men ser du skriver at RiksTV fungerer fint over nettet. Hvis andre ting som du har kobles fint på WiFi, så er det leverandøren av varmepumpen som i utgangspunketet skal hjelpe videre. Hvis det ikke ordner seg så vil jeg gjerne at du tar kontakt med oss igjen, vi har trossalt valgfrihet på utstyr sånn at du skal kunne bruke det utstyret som vil passe best hjemme hos deg 💚 Takk for at du tar deg tid til å legge igjen din omtale her på Bytt.no. Jeg håper problemet med varmepumpen løser seg snart Ønsker deg en fin helg Hilsen Jenny NextGenTel

Raskt å greit fiber.

Omtale av  Bjørn M. H

Har fungert bra var raskt å koble til kommer fort inn på nettet på PC virker greit så langt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 08:07

Hei, Bjørn M. H Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel 💚 Så flott at det gikk fint med overgangen til oss, vi jobber hver dag for å gjøre det enkelt å bli kunde hos oss! Jeg er glad for å høre at fiberen fungerer som den skal, vi har jo akkurat samme kvalitet, men er billigere 🥳 Ønsker deg en strålende helg Jenny NextGenTel

oppsett av utstyr.

Omtale av  Asbjørn S

Fikk svært god hjelp til montering pr telefon. Opplysningene som lå på internett viste til annet utstyr en det som jeg mottok.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 08:05

Hei, Asbjørn S Så flott at du er fornøyd med hjelpen du fikk på telefon med oss! Vi må få sjekket opp i opplysningene som ligger på nettstedet vårt, vi må jo ha veiledning for alle utstyrsmodeller som vi har tilgjengelig 💡 Vi takker deg for å velge internett fra NextGenTel og for at du tar deg tid til å legge igjen din tilbakemelding her på Bytt.no! Ønsker deg en riktig fin helg Jenny NextGenTel

Helt ok, ingen problem.

Omtale av  Odd G. H

Helt greit, ingen problemer.Har nesten ikke brukt TV siden det ble installert, men alt virker som det skal.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 07:59

Hei, Odd G. H Så kjekt at alt fungerer som det skal! Om du har noen spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe til med så er det bare å ta kontakt, vi står klare til å hjelpe! Tusen takk for at du velger bredbånd fra NextGenTel 🙌 Ønsker deg en riktig fin helg Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fiber

Omtale av  Arne M. O

Har hatt fiber fra dere nå i noe uker å det fungerer utmerket

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 08:01

Hei, Arne M. O Tusen takk for din tilbakemelding her på Bytt.no, veldig kjekt å se at du er så fornøyd og at fiberen fungerer utmerket, akkurat som den skal 😄 Takk for at du velger fiber fra NextGenTel 💚 Ta gjerne kontakt med oss hvis du har noen spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en riktig fin helg Jenny NextGenTel

Forbrukervennlig

Omtale av  Bamse

Stabilt nett, lett å koble opp, god informasjon fra leverandør

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 07:57

Hei, Bamse Tusen takk for din tilbakemelding her på Bytt.no, kjekt at du gir oss full pott i vurderingen, veldig hyggelig å se at du er fornøyd 💚 Vi vil takke deg for å velge internett fra NextGenTel, vi skal jobbe på for at du skal ha en god deal på internett! Ønsker deg en riktig fin helg Jenny NextGenTel

Dårlig dekning på trådløst nettverk.

Omtale av  Leif

Signalstyrke ser ut til å falle etter vel en ukes drift. Begrunnelse for denne påstanden er: Det trådløse nettverket er ikke stabilt på samme avstand som ved oppstarten og i den første driftsuken. Ingen endring ble foretatt internt i boligen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 07:52

Hei, Leif Så kjipt at det trådløse nettverket forverret seg etter en uke i bruk. WiFi er komplekst og det er mange faktorer som kan spille inn for hvorfor det ikke fungerer optimalt. Jeg ser jo ikke hvilket utstyr du har eller hvor det er plassert. Men jeg håper du kan ta kontakt med oss igjen sånn at vi kan hjelpe med å finne ut hvordan det kan optimaliseres på best måte. Jeg kan også tipse om artiklene vi skriver om dette på NextGenTel Nytt, som du finner på nettstedet vårt 💡 Ta gjerne kontakt med oss på 987 07979 eller chat via MinSide, så står en dyktig kollega klar til å hjelpe videre med dette. Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel og for at du legger igjen din tilbakemelding her på Bytt.no, din mening hjelper oss på veien videre for å bli enda bedre 💚 Ønsker deg en riktig fin helg Jenny NextGenTel

Som alt annet, virker når det virker

Omtale av  Odd F. B

Like etter at jeg fortalte en venn at jeg hjadde byttet til nexgentel, sa han at da ville jeg miste internett forbindelsen min ofte, og etter bare et par dager skjedde akkurat det, hvis dette er normalen for nexgentel blir jeg ikke kunde der lenge...

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 07:40

Hei, Odd F. B Tusen takk for at du velger bredbånd fra NextGenTel og for at du legger igjen din tilbakemelding om oss her på Bytt.no 🙌 Så kjipt at forbindelsen er ustabilt, det skal den jo ikke være med internett over fiber. Jeg håper du tar kontakt med oss så vi får sett på dette så snart som mulig. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07979 eller på chat via MinSide. Vi står klar til å hjelpe 💚 Ønsker deg en fin helg Jenny NextGenTel

Samme som Telenor

Omtale av  Ragnhild O

Noe ustabilt nett fortsatt, men hadde samme problem med Telenor

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 07:37

Hei, Ragnhild O Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel! Vi leverer fiber over akkurat samme linje som Telenor, så internett er den samme, bare billigere 🥳 Vi vil selvfølgelig få rettet opp i den ustabiliteten du opplever. Jeg håper du tar kontakt med oss så vi får sett på dette så snart som mulig. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07979 eller på chat via MinSide. Vi står klar til å hjelpe 💚 Vi vil takke for at du tar deg tid til å legge igjen din tilbakemelding her på Bytt.no! Ønsker deg en riktig fin helg Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kan sjå ut som eit godt byte.

Omtale av  Anders H

Alt virkar som det skal, og små feil vert retta straks.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.02.2024 07:33

Hei, Anders H Tusen takk for at du legger igjen din omtale her på bytt.no, det setter vi stor pris på! Så flott at internett virker som det skal og at du syns det virker som et godt bytte. Vi leverer jo akkurat samme fiberkvalitet som Telenor, over samme linje - bare billigere 🥳 Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel Ønsker deg en strålende helg Jenny NextGenTel

Forrige
Side 1 av 98

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR