Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
150
64
42
64
591
Sorter omtaler etter
Viser av 911 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Anne S. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"tull og fanteri"

bestilte fiberbredbånd fra nextgentel og tenkte det var verdt å prøve siden jeg skulle flytte i ny leilighet. jeg bestilte på nettsiden den beste og billigste og når vi først fikk satt opp ruteren så ble det problemer og vi prøvde å ringe inn og måtte vente i 2TIMER før de svarte. derette fortalte vi hva problemene var og vi gjorde tester. deretter sa de at det skulle funke men det gjorde det ikke det ble verre med at vi mistet nettet helt og fikk meldt inn saken. Problemet her at dette skjedde ikke bare 1 gang men faen meg 3 ganger. og den ene gangen sa de at de skulle sende en montør til å komme å se på fiberledningen utenfor huset og jeg spurte dem om den mannen skulle inn i leiligheten og de sa nei... men så når jeg lå og sov tidlig på morgningen begynte det å ringe på døra og jeg skjønte ingenting men så var det han montøren som skulle ser på fiberledningen utenfor huset men så sa han at han skulle inn i leiligheten og da fikk vi noen uker senere en regning på over 3000kr fordi han skulle inn i leiligheten og jobbe og vi hadde ikke fått noe forvasel om det. deretter sa jeg i fra strengt om at detter går ikke an å være så uprofesjonelt selskap. og fikk en kredittnota. men alt i alt ikke et bra selskap og iternettet suger ræva.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundefientlig - laveste servicegrad i markedet"

Har ikke fått koplet opp nettet som avtalt. Det er ingen respons, og tiden går. 7-8 telefonsamtaler har ikke hjulpet. Fortsatt sitter vi uten nett, og har brukt flere timer på venting på service/leveranseavdelingen å svare. Ringer du derimot en selger, svarer de straks. Ser ut som om selskapet trenger hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Får ikke hva du betaler for/ elendig kundeservice"

Vel jeg betaler for 100/100 linje, men under forrige hastighets test ble den målt til ca 13,8/19,3. Nettet er også ustabilt har opprettet mange saker denne mnd, men få liten eller ingen tilbakemeldinger. Dette er ikke bra i det hele tatt og veldig irriterende, føler jeg har kjøpt litt katta i sekken, men nå er det sagt opp heldigvis, kommer nok aldri til å bruke dem igjen. Hilsen frustrert kunde,.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt mangelfull kundehåndtering"

Våknet 1.3.2021 uten internett. Viste seg at NextGenTel har slått av tjenesten fordi Telenor ikke lenger skal vedlikeholde kobbernettet/telefonnettet her vi bor. Ser av kundeloggen på "min side" at de forsøkte å ringe 5.2.2021 (tre uker siden) og har lagt inn melding i loggen uten videre oppfølging. Ikke brev/ikke SMS/ikke melding på telefonsvareren. Ekstremt dårlig kundehåndtering at selskapet ikke gjør mer for å varle kunden og at de mener de ensidig kan avslutte kundeforholdet uten varsel. Har du muligheten velg en annen leverandør som er opptatt av kundehåndtering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Trege til å besvare, feil faktureringer"

Dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. Bruker nesten 14 dager på å besvare mail, besvarer ikke mine spørsmål. Drøyer oppsigelsetid grunnet treg besvarelse. Dobbelfakturerer uten samtykke. TV dekoderen er bare å styre unna, fungerer ikke etter sin hensikt. Useriøst selskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ble lurt til 12 måneder med både tv og internett (fiber)"

Internett fungerer ok, men trådløs router har dålig rekkevidde. Tv-løsningen er håpløs, og låser seg flere ganger i løpet av dagen. Jeg har kontaktet kundeservice, og etter lang venting var beskjeden å resette router og tv-boks. Dette fungerer, men det er frustrerende å gjøre det daglig. Det er lite penger å spare på å bytte til dette selskapet og med dårlig kundeservice og utstyr er det bare å hode seg langt unna denne gjengen :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Negativt salg"

Jeg har ved flere anledninger forsøkt å avsluttet internett avtalen med Nextgentel men hver jeg jeg avbestiller får jeg en SMS som bekrefter nytegning av abonnement. Siden det ikke er mulig å avslutte dette er det eneste jeg kan gjøre å unnlate å betale regninger som kommer fra Nextgentel. Nexgentel nekter også å sende meg noen bekreftelse på at avtalen er oppsagt selv om jeg har sagt opp avtalen både per telefon og skriftlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett i over tre dager midt i Oslo. Nextgentel bryr seg ikke"

Tre dager uten nett. Jeg bor midt i Oslo se trum. Det er umulig å komme i kontakt med kundeservice. Det er corona, vi er mange i bygget som har hjemmekontor. Uakseptabelt. Velg et annet selskap om du kan.

Ein S. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig selskap"

Hei. brukte appen til adresse endring. Skjedde ingenting, Ringte inn og meldte om flytting. fikk beskjed om opp til 2 uker venting. Spurte om dette hadde med angreretten og gjøre. Det var det ikke. (Løgn nr1) gikk inn å såg på behandlingen etter 1 uke. Der stod det '' WELCOME'' Ringte inn igjen å spurte hva skjer. må ha opp nettet så fort som mulig og fikk beskjed at saken var i behandlig og blei igjen informert om at saken var merket som hasting og at det ble AKTIVERT så snart det var mulig og at dette skyltes ingenting med Angrerett å gjøre. Eg sa at VISS det var det vil eg heve angreretten slik at de kunne sende ut bestilling til EL-TEL som må mota bestilling fra nexgentel før de kan sette opp arbeidere. Eg kunne slappe av det hadde ingenting med det å gjøre og det skulle ikke ta så lang tid for en motør å Aktivere fiberen som alerede er i veggen. Eg måtte og gi beskjed at eg ikke trengte ny ruter, og nytt alt da eg HAR alt. OPS sa han og sa at det må ha vært ein feil for de hadde alerede sendt ut ny ruter og alt til meg. selv om eg hadde alt og informerte om dette i første samtale med de. Eg kunne se vekk ifra dette og de skulle prøve å skynne seg med å bestille montør til meg. I saken på min side står det at det tar opp til 2 uker før eg får beskjed om det er resterende informaskjon ang saken og at etter minimum 2 uker skal eg få den videre til neste ledd. Som naturligvis ikke er '' Welcome'' og til den delen som det står '' Prossesing'' Ringte in kl 17 den 19-02-2021 for å høre ka som skjer med bestillingen min da der har ikkje blitt gjort noenting. Da var telefonen stengt og telefonen skulle stenge kl 18. Fikk dermed ingen kontakt med de. Ringte opp idag den 20 og fikk beskjed at grunnen til at ingenting hadde skjedd er på grunnlag av angreretten som tok 2 uker. Eg sa tydelig ifra at dette fikk eg dobbelt klarert at ikke var grunnen men ifølge denne personen var det grunne. Eg informerte om at eg ikke en gang har fått angrerettskjema så angreretten har nokk desverre enda ikke gått ut. Nei det kunne hun bekrefte at ikke hadde blitt sendt ut men ho skulle høre med noen innen, Dersverre var ingen relevante arbeidere på jobb idag. (Lørdag), og ingen på vakt telefon heller. Fikk mail at leveringstid på å AKTIVERE fiberkabelen tok 4-8 uker selv om på telefon sa ho 2-8 uker. PÅ nettsiden deres står det 4-8 uker PÅ LEVERING AV Brebånd til hus som ikke har fiber lagt INN. aldrig i mitt liv har eg hatt med noen så useriøse og ubrukelige i mitt liv. En gjeng med tiltakslause folk, som jobber i eit selskap som har ingen ambisjoner om forbedring. Når man ringer de tar de opptak av samtalene for å forbedre seg selv eller til praksis seinere. eineste de gjør på opptakene er å lyge. love og gjemme fakta under '' MASSE PÅGANG'' i dagens samfunn der folk er avhengig av internett for å drive hjemmekontor med webkamera. Har bruker flere foldige tusen i Datapakker hos talkmore. Eg valgte nexgentel for de tilbydde billigere alternativ en telenor. Men når man skal være uten internett i flere mnd fordi de skal vente til angreretten går ut og vente på at en montør skal bruke 5 min i en stolpe ? da blir det ikke mye sparing når du må kjøpe flere 100talls gigabytes av telefonopperatøren din. De tilbyr ingenting i kompensasjon eller ekstratjenester. etter flere mnd med forsinket Instalasjon av fiber i tidligere hus eg bodde i trodde eg at de hadde bedre focus på tilfrestille kundene sine. men det er totalt på bunn av det som kan tilbys. Man skulle nesten tro de holder base i eit Uland så mye tull. for å toppe heile greiene er det jo 15 min ventetid på CHAT med kanskje 2-3 stk i køen.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig kundesørvis!"

Hold der langt unna. Vis routeren går i stykker, sender de en gammel brukt til deg. Vis du glemmer å sende routeren med sporing, må du betale full pris for router. Umulig å komme igjenom på tlf. Ringer ikke tilbake. Du får bare sms med beklagelse 2 dager etterpå. Setter opp prisene med korte mellomrom. I mitt tilfelle bare med 2 mnd mellomrom. Jeg har gitt meg det samme løfte som jeg hadde med telenor. Aldri mer kunde!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Elendig kundeservice. Hvor god behandling du får hos dem avhenger HELT av hvem du prater med. Det er absolutt ingen samkjøring mellom de ansatte i dette firmaet. De er dårlige på å levere tjenester, dårlige på å ta telefonen, dårlige på loggføring i saker, dårlige på oppfølging av sine kunder. Kompetansenivået er elendig. Hold dere unna dette firmaet så lenge det finnes andre alternativer. Senest i dag satt jeg over 30 min i kø på tlf til dem, ble så plutselig kastet ut av køen, prøvde å ringe opp igjen 17.50 men fikk beskjed om at kundeservice er stengt (de skal holde åpent til 18.00 på hverdager).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lavere hastighet enn hva vi betaler for"

Vi betaler for 200/200 linje, men ved måling (kablet) har vi ved beste måling omtrent 100/100, som regel 90/60.. Har kontaktet kundeservice mange ganger men får alltid det samme dårlige svar som "Du må måle hastighet med kabel" og "Vi kan ikke se at det er noe galt". Merkelig nok øker hastigheten til 200/200 (i noen timer hvertfall) etter telefonsamtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Ustabilt, nettet detter ofte ned, må restarte ofte. Håpløst å komme i kontakt med kundeservice. Vanvittig lang ventetid. Ringer ikke tilbake når en trykker 9. Uten nett og tv pga en følgefeil etter at de har hatt oppgradering i natt. Gleder meg til nov 2021, da er det farvel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"

Søppel! Alltid problemer, og de klarer ikke levere det de lover. Kundeservice er dårlig! De er frekke når man ringer inn for si at nettet/tv er nede.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri bruke dem"

Vil herved advare alle å aldri bruke Nextgentel. For de sender faktura 1 år etter avsluttet abonnement, der iblant "inkasso og ikke returnert utstyr" etter man har sagt opp abonnement, og sier de skal ordne det i systemet hver gang når man snakker med de.. Hold unna 🤓

Madeline H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Værste kundeservice noensinne!"

Hadde lyst å prøve å bruke NextGenTel men det var helt forferdelig. Hvis ting var galt var det umulig å få tak i det! Helt elendig kundeservice

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice!"

Sa opp min bestilling, da de måtte bruke 2-3 uker på behandling av bestillingen. Ringte Telenor som ordnet dette på 1 minutt! Sendte angrerett skjema men likevel gikk de videre med min opprinnelige bestilling og dermed slettet mitt kundeforhold hos Telenor! Ikke mulig å prate med dette selskapet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bredband gjennom kobbernettet"

Nextgentell oppleves som et ok selskap, men utstyr som modem, / wifi ruter har for dårlig dekning og stabilitet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Greit nok at det kan være mange kunder som ringer inn, men å vente i nærmere 2 timer på å snakke med noen (skjedd opp til flere ganger), det er helt sinnsykt dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God erfaring"

Har NextGenTel 1000/1000 over fiber, får hastigheten jeg skal ha, ingen nedetid. Vært kunde i to år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og lite service"

Hastigheten på 60/60 linja er nede i 5/20 i arbeidstiden. Feiler helt av og til på kvelden Kort åpningstid på kundeservice. Umulige åfå tak i utenom kontortid. Styr unna

Kathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har ikke fått det vi har betalt for"

Har ikke fått det vi har betalt for. Service montøren klarte heller ikke å gjøre jobben sin ordentlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Holder tilbake informasjon om pris og leverer dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel sin markedsføring og luring av kunder ved å utelate viktig informasjon om priser burde ansees som svindel. De gir kunden inntrykk av at det er billig, velfungerende og at kundeservice er bra. Alt dette er helt feil. Jeg bestilte bredbånd til mitt nye hjem ettersom fiber installasjon fra nextgentel hadde en ventetid på 12 uker. Jeg ble lovet 40 linje, men fikk 20. Jeg ble lovet at abonnementet skulle overføres når fiberinstallasjonen så skulle komme, uten å endre på noe som helst i abonnementet. 20Mb/s ned og 1Mb/s opp, ganske ubrukelig for 643 per måned. 493 per måned var det de lovet på telefon, men de glemte å nevne linjeleie på 150 per måned og at man måtte leie ruter. I tillegg til dette har de full kontroll på ruter i huset. Wifi fungerte ikke så jeg måtte ringe inn og komme gjennom telefonkø-barrieren de har. Da skulle de bare endre på en innstilling, og det fungerte. Hvis dere først skal ha full kontroll over brukerens modem så burde dere ha innstillingene riktig. Dere burde egentlig ikke ha kontroll over modemet i utgangspunktet. Jeg lot mangelen på hastighet og andre feil være siden fiber skulle komme etter hvert. To montører kom, og etter en halvtimes inspeksjon konkluderte de med at det var manglende dokumentasjon fra forrige befaring og at de ikke kunne utføre installasjonen. Hvor lang tid ville dette ta? De kunne ikke svare annet enn at det ville ta uker. Etter feil-faktureringer, forsinket installasjon og ingen garanti på tidsramme ville jeg avbryte installasjonen av fiber. Da blir jeg kontaktet noen uker etterpå og får to alternativer. Enten betaler jeg 4990 kroner i avbestillingsgebyr, som aldri hadde blitt nevnt. Eller så installerer de fiber for 2000 kroner og fornyer bindingstiden med 12 måneder, til tross for hva som ble lovet. Disse løftene ble selvsagt gjort på telefon. Jeg var naiv og trodde på dette. Jeg ba om å få skriftlig informasjon under telefonsamtalen da jeg bestilte, noe de skulle sende. Men jeg var så uheldig å takke ja til abonnementet før de hadde sendt dette. Som dere sikkert skjønner ble aldri denne informasjonen sendt i ettertid. Nå sitter jeg igjen med en følelse av å ha blitt svindlet. Ikke har jeg fått det jeg har blitt lovet, det jeg har fått hittil er mangelfullt og prisene er over styr. De er heller ikke føyelig på noen som helst måte for å kompensere for egne feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeforhold noensinne"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har utover høsten opplevd en lang rekke med fakturafeil og feil med nettverk. Dette har resultert i mye tapt tid på eposter og lange telefonkøer. Det hele toppet seg da en halvsliten mann fra kundeservice la på telefonsamtalen etter hva jeg oppfattet som mangel på å ville ordne opp i kundeforholdet. Hold dere unna dette selskapet!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og stabilitet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap man definitivt bør styre unna. I julen går nettet i svart. Ingen informasjon, nesten umulig å komme igjennom på kundeservice og informasjonen som etterhvert legges ut på selskapes nettside lover nett tilbake i løpet av kl.20. Dette stemmer ikke. To døgn etter at vi mistet internett er det fortsatt ikke fikset. Ingen ny informsjon. Helt håpløst dårlig

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR