Det lønner seg å sammenligne
NextGenTel Bredbånd
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Les alle 21 omtaler og erfaringer om NextGenTel Bredbånd

21 omtaler
NextGenTel Bredbånd
Rangert #10 av 11
innen bredbånd
Dårlig
2,0
AV 5
1,4
Kundetilfredshet
Forferdelig
1,6
Kundeservice
Dårlig
1,8
Opplevd hastighet
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 21 omtaler om NextGenTel Bredbånd sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
NextGenTel Bredbånd?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av NextGenTel Bredbånd
Hva synes du?
"Ikke bra"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jesper J
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Det er nok det dårligste internet man kan velge man får ikke hva man betaler for og nextgentel gør ikke noget for og forbedre dette, de er rett og slett ligeglade.

"Dårlig bredbånd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Mari
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Byttet bredbånd fra Telenor til nexgentel for seks måneder siden. Vi ble lovet billigere og raskere nett. Men vi får ikke hastigheten som vi betaler for, og routeren slår seg av flere ganger i timen. Veldig irriterende! Har hatt kontakt med kundeservice gjennom chat, som sier de skal oppdatere routeren slik at problemene blir løst. Men routeren slår seg fortsatt av. Vurderer sterkt å bytte tilbake til Telenor, der var det stabilt nett hele tiden.

"Ingen service"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Anonym
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Har vært kunde i 7 år. Ved problemer vises det ikke tegn til å ville hjelpe. Bryr seg ikke om jeg har nedetid. Hardwaren de har levert er av laveste kvalitet. Eneste grunnen til at jeg og mine naboer, som også mildt sagt hater NextGentel, er at det er en 10 års avtale med de som bygde ut. På telefon nå. Helt håpløst.

"Bra bredbånd med gammalt ledning. Super service"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

Hadde problem med linja. Veiutbygging (?) førte til hastighetsproblemer. Servicechat prøvde å hjelpe, men klarte det ikke. 2 dager senere monteur i huset som prøvde seg også. Viste jeg at det er et større problem med kabel ute som blir fikset dagen etterpå! Nå enda større fart enn før. Superrask og hyggelig service. Kan ikke fortelle noe negativt. Og som tysker leter eg etter noe som gir grunn til å klage.. ;) Håper bare at de har snart nok penger til å bytte gamle kobberledninger mot fiber... Men ellers.... Veldig bra service.

"Bare rot, styr unna"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Øystein S
HAR BYTTET SELSKAP

Sa opp mitt abonnemet i Desember 16, oppsigelsestid ut Desember og Januar. Fikk likevel regning for Februar, ringte kundeservice og de beklaget, regningen kunne jeg bare se bort fra, men fikk snart purring for at denne ikke var betalt, ringte igjen og fikk ny beklagelse, fikk så en efaktura på 0,00 kr som måtte godkjennes i nettbanken???

En gammel utdatert ruter jeg hadde hatt en del år måtte jeg returnere, og ca 1 mnd etter at de beviselig hadde mottatt den etter sporingsnummer, fikk jeg flere mail og meldinger om de ikke hadde mottatt ruteren. Har aldrig opplevd et mer rotete firma.

"Elendig!"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Daniel
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

De greier ikke levere den hastigheten de lover.
Betaler mer for mindre.
Dårlig kundeservice.
De oppgir en pris i reklamen, men skjuler leie av ruter etc.
Her skal det byttes!

"Bare virker"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
4 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

VDSL kunde, alltid topp hastighet. Aldri nedetid. Har ikke testet kundeservice på telefon, men forhandler er alltid enkelt å få tak i.

"Skjer ingen ting"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Twix
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Finner ingen positive ting med det selskapet. Har vært uten nett i en uke og dem skriver 5 dager på å fikse feil. Nå må jeg i følge sms i går vente i 3 dager til.

"Elendig, styr unna!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Torkil A
HAR BYTTET SELSKAP

Umulig å komme i kontakt med kundeservice. Sier de har sendt meg en faktura på mail. Kan ikke se den noen steder. Vil bare at man skal ringe det 5-sifrede nr. som koster en formue og hvor du aldri kommer fram.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Verste 'kundeservice' jeg noensinne har vært borti"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Norunn
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Helt ubrukelig kundeservice. Umulig å komme i kontakt med, når man endelig får snakket med noen, klarer de ikke ordne opp. Jeg har prøvd i 1 1/2 måned å få endret faktureringen til månedlig, noe som er alt for vanskelig tydeligvis. Så nå har de sperret mobilabonnementet mitt! Som er betalt! Styr langt unna dette selskapet. De er også mye dyrere enn andre.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dette er ikke et seriøst selskap!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Tor H. L
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Ønsker ikke NextGenTel at kundene deres skal kunne komme i kontakt med dem?

Jeg ble kontaktet av NextGenTel etter å benyttet meg av Flytteportalen.no, da jeg skulle melde flytting tidligere i høst. (jeg hadde krysset av for at jeg ønsket tilbud fra leverandører av internett)
Da jeg ble kontaktet, spurte jeg om det ikke var mulig å få fiber på min nye adresse. Svaret var at det ikke var mulig. Jeg takket derfor ja til deres tilbud på raskeste ADSL.

Ikke mange dager etter snakket jeg med forrige huseier, og fikk da greie på at det var fult mulig å få internett med fiber på min adresse.
Riktignok ikke fra NextGenTel, men flere andre leverandører, bl.a. Altibox, kunne tilby dette. Jeg følte meg ført bak lyset, og ville forsøke å komme i kontakt med NextGenTel, for å få stoppet avtalen som var inngått, men det skulle vise seg nokså umulig.

På NextGenTel sin hjemmeside skal man kunne gå inn på MIN SIDE, for å kunne administrere abonnement osv. Det hjelper ikke mye, så lenge det brukernavnet jeg har fått tildelt ikke fungerer.
Kundenummer hadde jeg heller ikke fått tilsendt på dette tidspunktet, så min eneste mulighet for å komme i kontakt med NextGenTel var å forsøke å ringe. Alle som har forsøkt det, vet jo hvor godt det fungerer.
Vel, jeg hadde ikke tid til å sitte timesvis og vente i kø, så dette ga jeg ganske enkelt opp! Jeg valgte heller å fylle ut det angreskjemaet som jeg hadde fått, sammen med en bekreftelses-mail.
Dette skjemaet ble datert og signert 4 dager etter inngåelsen av avtalen, og ble sendt til oppgitt adresse i Bergen samme dag.
Jeg håpet at saken nå var ute av verden, men så var selvsagt ikke tilfelle. NextGenTel fortsatte med å sende meg informasjon, om at utstyret nå var sendt, og at jeg kunne regne med at montør vil være hos meg på en angitt dato. Montøren skulle ta kontakt med meg pr tlf. dagen føre for å avtale nærmere. (I alt som ble sendt ut var det passet nøye på at jeg ikke kunne få mulighet til å svare på noe, hverken med en e-post, eller et telefonnummer)
Jeg fikk etterhvert melding om at pakken var ankommet post i butikk der jeg bor. 3 sms varsel ble sendt om det. Men jeg valgte å ikke hente noe, siden forsendelsen automatisk ville returneres dersom jeg ikke hentet innen en viss dato.
Datoen for avtalte montering har nå kommet og gått, og jeg har ikke blitt kontaktet av noen montør.
Jeg regnet derfor med at saken nå var opp og avgjort, siden jeg hadde benyttet meg av angreretten min i god tid innenfor tidsfristen.
Stor er derfor overraskelsen i dag, når jeg plutselig får en faktura fra NextGenTel inn i e-posten min.. Fakturadato og betalingsdato er identisk, og den er satt til i går.. De fakturer meg her bl.a for; Linjeleie, ruterleie, og shipping..
NextGenTel prestere her altså å sende meg en faktura på tjenester og utstyr som jeg ikke har fått. Jeg har riktignok bedt om det i utgangspunktet, men under falske premisser, og har dessuten benyttet meg av angreretten innenfor tidsfristen.

Jeg forsøker på nytt å komme i kontakt med noen i NextGenTel, men igjen; De har gjort det så å si umulig å komme i kontakt på normale måter. Til og med Chatte-funksjonen krever en pålogging med et brukernavn og passord, noe som jeg ikke har!
Noe av den dårligste kundebehandling jeg har opplevd på lenge! Dvs: Jeg kommer jo ikke i kontakt med NextGenTel, så det kan jo knapt kalles kundebehandling.
Det siste i saken er at jeg nå har fått sendt de en mail, siden jeg fikk lokket fram en mail-adresse fra en som chattet på salgsavdelingen.
Etter 2 uker har jeg også fått et svar. Her hevder de at de ikke har mottatt mitt angreskjema, (beleilig nok) Og at jeg dermed må betale det de har fakturert meg, og eventuelt si opp abonnementet.
.. Jeg er nesten målløs....

1 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Torkil
10.01.2017 09:36
1 synes dette svaret var nyttig
Hei! Kjenner meg veldig godt igjen i din omtale, dette firmaet er ute etter å bare lage problemer. Styr unna er mitt råd.
1 synes dette svaret var nyttig
"Elendig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Sindre
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Bestilte 10/5 bredbånd fra Nextgentel, det var kjempebra den første uken, de greide å levere 8 mbps. Etter det har det såvidt fungert. Helt nede på vanligvis 2 mbps. Routeren slår seg også av når den ønsker det selv.
Vi fikk 3 mnd gratis som kompensasjon så det er greit det, men det går ikke å se på en serie på viaplay engang. Så nå blir de sagt opp!

"Kundeservice en spøk"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Brede
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Min gamle ruter gikk i stykker. Nextgentel sender så først en feil ruter, jeg bruker halve dagen på å komme i kontakt med dem før jeg får svaret. De sender så en ny, jeg får knapt nok internettilgang og kundeservice ringer ikke tilbake. 2,5 timer å vente på tlf :) Chat er håpløst også. Nå blir det bytting.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig service"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Tom
HAR BYTTET SELSKAP

Elendig kundestøtte

Vi har en leilighet som jeg har tatt over etter min søster og vi skulle skrive over abonnementet. Enkel sak... Tenkte jeg.

Jeg ringer til supporttelefonen og ender i kø. Heldigvis hadde de "ring opp igjen" tjeneste, så jeg taster inn telefonnummer og venter så på å bli ringt opp. Etter tre timer, så tenker jeg at noe har gått galt og ringer opp igjen fra et annet nummer. Etter å ha vært i kø i en halvtime gir jeg igjen opp og taster inn det andre nummeret. Og får til svar at det allerede var registrert. Etter seks timer blir jeg ringt opp igjen. Vi prater og nå har de som kan omregistrere abonnement dratt hjem... Jaja. Kan dere opprette en sak på det og sende til den som er registrert og til meg? Det var vanskelig. Men han skulle skrive en lapp.

Etter ikke å ha hørt noe på en uke, så skriver jeg en e-post. Greit å ha noe det blir saksnummer av. Etter nok en uke, blir jeg ring opp. De må ha godkjenning av min søster... Ok, kan dere svare på e-posten jeg sendte der min søster er på cc? Eller ringe henne opp? Joda ja, det skal vi få til.

En uke til går. Inget hørt inget sett. Jeg prøver meg nå på chat. Jeg får raskt nok kontakt, men får fort vite at det er bare nye abonnement som håndteres her... Jammen... Jeg er for tiden ikke kunde men tenker utrolig nok å bli det... Ny kunde? Ikke det?

Etter den siste ble jeg lei. Ikke var de billigst heller, eneste fordel var at vi hadde router og dermed ikke trengte å styre med skift. Men kundeservicen deres har kostet meg nok tid (noe jeg verdsetter ganske så høyt).

Hasta la vista.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Meget misfornøyd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5

Per dags dato er jeg på leilighetsjakt, og etter nesten to år som Nextgentel kunde, sjekker jeg hvem som leverer internett på de boligene jeg er interessert i. For om en strøken leilighet hadde gått hundretusenvis under takst, hadde jeg fortsatt ikke kjøpt leiligheten om det var Nextgentel som leverte internett der.

Nettet jeg har er så ubrukelig at når det går to-tre uker uten problemer, blir jeg mistenksom og tenker "nå må det skje noe snart". Modemet som leveres av Nextgentel har signal som rekker ut hele 5 meter med god kvalitet om du er heldig. NextGenTel har full tilgang til modemet, som betyr at de kan oppdatere og sørge for at du mister nett når det passer de, uten advarsel. Jeg har vært kunde såpass lenge at når nettet ikke oppfører seg (selv over lengre perioder), så bare godtar jeg marerittet... For kundeservice vil kun be meg om å restarte ruteren, prøve en annen maskin, eller sette ned farta ytterligere i håp om at det magisk skal fikses.

Eneste fordelen av å ha Nextgentel er at jeg gleder meg til å flytte selv når det blodpris på markedet.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Fraværende kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Terje H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det virker som om kundeservice er "ikke eksisterende" hos dette selskapet. Jeg hadde tidligere et speed touch modem og en linksys trådløsrouter som fungerte alldeles utmerket i flere år. Så blir jeg tilbudt IP-telefoni, slår til og får tilsendt modem/router, Inteno DG150B. Etter dette har jeg kontinuerlig avbrudd/ustabilt nett og enkelte ganger er det trådlø nettverket ute selv om enhetene registrerer tilgangspunktet. I og med at jeg har IP telefoni så mister jeg også telefonforbindelsen når nettet blir ustabilt/faller ut. Svaret fra NGT er "Vi kan ikke finne noe feil på linjen den", "Har du sjekket routeren når dette skjer? " og lignende tåpelige svar. Enkelte henvendelser er ikke en gang besvart. Hva som er galt kan ikke jeg med sikkerhet si, men det virker jo som om det er routeren som kommer fra NGT. Dette er forøvrig router nr 2. Da den første hadde en rekke feil. På den positive siden kan jeg si at hastigheten er grei nok når alt virker.

3 synes denne omtalen er nyttig
"NextGenTel er så dårlig at det grenser til svindel!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Misfornøyd
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Får ca. en tredjedel av oppgitt hastighet (når det fungerer).
Internett er nede nede store deler av tiden.
Kundeservice/support påpeker at feilen ikke ligger i deres utstyr (modem) eller linje, men i vår datamaskin, dette tiltross for at samtlige enheter (pc, mobil og nettbrett) ikke mottar nett (de mottar trådløsesignaler og har av og til nett, men det er heller sporadisk, dessuten ustabilt). PC, mobil og nettbrett funger dog utmerket når man er på besøk hos andre eller bruker mobildata.
Kundeservice sier de skal se på saken, men det har de gjort i halvannet år, uten at det er tegn til bedring.
Jeg er en tålmodig mann, men dette har gått for langt, jeg bytter derfor selskap. Jeg ser andre også sliter med selskapet, og at jeg ikke er noe enkelt tilfelle, anbefaler derfor alle til å holde seg langt unna.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Useriøst selskap"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Tidligere-Kunde
HAR BYTTET SELSKAP

Dårlig service kombinert med dårlig nettverk! Veldig dårlig opplevelse med nextgentel ila 4 år!

"Elendig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Bananmann
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har aldri hatt dårligere nett, og kundeservicen er EKSTREMT dårlig.

STYR UNNA.

"Elendig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Egon
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

De selger bedre og dyrere hastighet enn de leverer.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Møkkaleverandør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kristian
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ubrukelig, tilnærmet ikke-eksisterende kundeservice, dyrt for trege hastigheter.

2 synes denne omtalen er nyttig
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om NextGenTel Bredbånd
Skriv omtale
UTFORSK BREDBÅNDSLEVERANDØRER
Utforsk 10 andre bredbåndsleverandører og del dine erfaringer
Alle bredbåndsleverandører
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode bredbåndsleverandører innen personlig økonomi.
Alle bransjer