Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
13
4
4
13
188
Sorter omtaler etter
Viser av 222 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på alt"

Utrolig dårlig hele veien, fra installasjon, selve bredbåndet og ekstremt dårlig kundeservice. Ønsker ikke å hjelpe og montører som ikke vet hvordan man skal montere et fungerende internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk"

Byttet fra Canal Digital i Nesttun, Bergen over til NextGenTel og kundeservicen er upåklagelig! Det tar kun et par minutter å nå igjennom og de strekker seg langt for å gjøre deg fornøyd. I tillegg har nettet blitt både raskere og mer stabilt med den nye smartruteren deres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Udugelig kundeservice"

Ønsket enkel oppgradering av hastighet på bredbånd, ble lurt inn i ny avtale med 12 måneders bindingstid jeg ikke kommer ut av uten å betale ekstra gebyr.
I tillegg gjentatte feil ved abonnementet, ulike svar og/eller mangel på svar fra kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bruk andre leverandører dersom du kan"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt mye trøbbel med fiberen til Nextgentel i Bergen. Den er til tider veldig ustabil hastighet og jeg kan få opptil ping på 1000-1500 med nedlasting på 1,5 mb og opplasting på under 1 mb.

Dette kan pågå i timesvis og kommer på tifeldige intervaller. Helst flere ganger i uken. Jeg abonerer på 40/40 og har til vanlig rundt 32/35. Som igjen ikke er veldig langt ifra det jeg abonnerer på, men fortsatt mindre enn hva jeg betaler for.

Det har også forekommet flere ganger at nettverket har fallt ned fullstendig i enten timer eller flere dager. Med korte intervaller.

Hvis du prøver å ringe og få kontakt med kundeservicen. Smør deg med tålmodighet for der kommer du ikke gjennom. Alle de timene jeg har prøvd å komme igjennom på telefon til de har jeg bare klart det hittil 1 gang på 3 årene jeg har abonnert hos de.

Nå holder endelig BKK på å utbygge sin egen fiber og jeg kommer til flytte meg over dit så fort muligheten byr seg.

Nextgentel er ikke fullstendig boss. De har gode hastigheter til en fornuftig penge, men det kommer så mye trøbbel med på lasset. At jeg ikke synes det er verdt det.

Lars G. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Amatører!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mitt sameie har bytta til NextGenTel, avtalte montering av kabel (to ganger) i oktober 2017 uten at montør møtte opp. Samme visa 15 november, montør var til stede men min leilighet var ei på hans skjema den dagen. Senere varslet jeg via SMS at jeg var til stede tirsdag 6 februar 2018 mellom kl 09 og 15. Ingen montør møtte opp! Jeg har for tiden tilhold i Sverige og har nå reist over grensa fire ganger uten å få kabel montert. Dette har allerede kostet meg flere tusen kroner. Har ei bruk for kabel da jeg har mobilt bredbånd fra min arbeidsgiver men må likvel betale NextGenTel via fellesutgiftene! :(

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Har vært mer eller mindre uten internett/telefon i halvannen måned. Hyggelig kundeservice, men det hjelper lite på b redbåndsforbindelsen. Vet ikke hva de har gjort for å fikse det. Får liten oppdatering/informasjon. De klarer ikke levere det de lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Positivt overrasket"

Var i tvil om å bytta fra Canal Diginal til NextGenTel etter noen av de omtalene jeg leste. Kan ikke kjenne meg igjen på det, og må faktisk si at rekkevidden på internettet i huset har forbedret seg mange steder hvor jeg tidligere slet. Fikk med en ruter fra de som jeg tror har løst litt av problemet. Ellers er det meste greit, god kundeservice og lite problemet ellers.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!! Dårlig på tv og bredbånd."
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice når man endelig oppnår kontakt. Bli satt over til stadig nye avdelinger uten å oppnå kontakt. Total mangel på respekt for kundene!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kundemobbing"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandling som er horribelt, purring på faktura de ikke kan fremvise, kredittnota de avregner mot krav som ikke finnes, inkassoselskap som må levere tilbake oppdrag de har fått fra NextGenTel, mange kundebehandlere som lover hjelp uten noe som skjer. Dette har de holdt på med i 2 år, i all verden gjør de på?
Har logget og kan dokumentere kundebehandling som er hinsides, uforståelig og komisk etter at du har gitt opp!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Enda bedre pris enn jeg trodde"

Jeg hadde først bestilt internett til 500,- i måneden på den nye leiligheten. Men! jeg oppdaget at den var blitt kansellert, tok kontakt med nextgentel på chat og fikk vite at de ikke hadde fått all infoen de trengte. Deretter så fikk jeg tilbud om 100/100mbps for 250,- i måneden ettersom jeg hadde attpåtil fått feil pris! jeg hadde først bare bestilt 60/60 -og nå får jeg 100/100 enda billigere! :D ikke nok med det men de spurte også om jeg trengte en ruter ;)

Veldig god kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Værste kundeservicen jeg har opplevd noensinne. Meldte flytting, og skulle videreføre abonnement til ny adresse, men fikk plutselig to abonnementer og to regninger. Sittet flere timer i telefon og sendt utallige mail for å forsøke å rydde opp. Etter et år sa jeg opp det abonnementet jeg skulle ha også. Får fortsatt regninger og inkasso varsler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sender regninger og utstyr jeg aldri har bedt om"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel fortsetter å sende regninger og nytt utstyr til internett etter jeg har avbestilt og abonnementet er avsluttet. Kundesenteret er ubrukelig, og det eneste som skjer er at du må sitte i telefonen i flere timer for å få gjort enkle ting midt i arbeidstiden. Hold dere unna. Dette selskapet er mer som en stalker enn en profesjonell internettleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fikk aldri det jeg bestilte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud på en god avtale. Etter 12 uker med gjentatte forespørsler, uten å se noe bredbåndleveranse, valgte jeg å kansellere bestillingen. De sa hver gang at det var noe feil i systemet, men ble aldri fulgt opp.

Mrsolsen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt forkastelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Internett er treig sammenlignet med andre leverandører.
Avsluttet abonnement, men de klarer ikke å fikse det i systemet, så nå får jeg faktura for de periodene jeg ikke er kunde. Dette har nå pågått i 3 måneder.
Har tatt kontakt med kundeservice 4 ganger, de sier at det skal sjekke det opp og ta kontakt, men det skjer ingenting
Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fint så lenge du slipper å ringe kundesevice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har bredbånd. Den ruteren gir dårlig hastighet med trådløs nett, men akseptabel hastighet med kabel eller egeninnkjøpt trådløs ruter. Fungerer som regel. Elendig kundeservice. Må ringe flere ganger for å rette opp i problemer. Verstingeksempelet er da jeg hadde blitt satt over 5 ganger. Det ser ikke ut til at man vet hva kollegaene jobber med og om noe er vanskelig så blir man satt over til en (tilfeldig?) kollega.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Funker godt"

Leste mye på nett/chatter og ble skeptisk men det var ubegrunnet. Det var litt plunder å bytte fra Telenor til Nextgentel men service var god både hos Eltel som måtte bytte fiberboks og telefonstøtte hos Nextgentel. ingen grunn til ikke å spare litt.

Geir H. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elending kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke tak i kundeservice når jeg trenger dem. Helt elendig. Bestemte meg for å avslutte avtalen med dem... Da ringer de med en gang. Krever meg for 2500,- i bruddgebyr... sier opp så fort bindingen er over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kort omtale;
Løgn på løgn, ALDRI i løpet av 5-10 år innrømmet 1 feil...
Legger stadig til nye beløp, stopper all TV / Internett selv hvor god kunde du er., 0 ydmykhet! Følg nøye med på hva de legger t tar ifra (beløp), råder ingen til å bli kunde, svindel i stor skala!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt nett, forferdelig kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Uansett hva de lokker med, ikke la deg lure! Med NGT får du garantert problemer, og da hjelper det lite med en kundeservice som er forferdelig. Kundebehandlere gir deg svært sprikende svar. Den ene lover noe, som den andre ikke kan holde. Hvis du ringer ber de deg gå inn på chatten, og når du logger deg inn på chatten er du nummer 18 i køen.
Vi meldte inn problemene i august. I november byttet vi leverandør, og i dag, medio mars, er saken endelig avsluttet. Det tok altså over et halvt år med krangling.
Et tips: Hvis du chatter med kundeservice, velg alltid å få tilsendt en kopi av samtalen når du avslutter. NGT har ikke kontroll, så da er det viktig at vi som kunder kan dokumentere hva som er blitt gjort, dersom problemene/saken eskalerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Litt lang ventetid noen ganger, men bra service! Hvis ventetiden går litt ned, blir jeg en veldig godt fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri benytt NextGentel....ALDRI!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel leverer etter min erfaring aldri den hastighet som er lovet. ville anbefale alle mennesker, dyr, insekter ja egentlig alle levende organismer å holde seg langt borte fra NextGenTel sine tjenester. + kundeservicen er elendig. Aldri hørt om eller vært borti en mer enkel gjeng med mennesker enn de som sitter på kundeservicen der. hold dere borte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"utrolig flinke folk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Alltid kommer de med gode tilbud og aldri opplevd problemer med tjenesten, heller ikke med kundeservice avdelingen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindler kundene"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hos NextGentel får du garantert ikke tjenesten du har kjøpt, samt at de sender purring og inkasso på regninger som du aldri har mottatt. Anbefaler alle å holde seg langt borte fra NextGentel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Nextgentel som internett leverandør et par måneder. Fikk ikke det vi ble lovet og hver gang jeg prøvde å ringe så måtte jeg alltid vente i en mil lang telefonkø!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Krimineller"
3 syns denne omtalen er nyttig

De eneste avdeling som virker er deres faktura avdeling. De tar pengene uten å levere service. De stenger sak uten å fikse ting og erklære at det virker så vi må betale. Det har skjedd mange ganger siden de satt opp fiber i området. Ikke kompetant folk svarer telefon. De tar over 1 time hver gang å gjøre samme tester. De har ikke bare tatt vekk programmer som vi tatt opp. Hun fjernet evnehet av DVR å ta opp programmer i det hele tatt. De lover at noen som vet system skal ringe. Det gjør de aldri. Når du sitter på vente på telefon, sier de at de skal ringe tilbake hvis du taster inn nummer. Det gjør de aldri. Mer tid er brukt å få system å virke enn du har TV og telefon. Internet er usikkert. Helt Håpløs. Faktura avdeling er som "enforcers" for loan sharks og mafia. De stjeler penger for dem som gi ikke produkt som du har kontrakt for.

De andre lover at de skal følge opp. Det gjør de aldri. De lover at en leder som vet system skal ringe oss. Det gjør de aldri.

Vi sier å ringe oss kl. 18 etter jobb. De kan ikke gjør dette riktig også. Vi jobber. Vi sitter ikke hjemme foran en TV som virker ikke uansett.

Vi har gitt opp å håpe at fast telefon kunne virke. Vi er vant til å miste bookmarks osv på pc når internet stoppe og starte hele tiden. Vi har mistet hele OL og flere uker før.

Det er ingen bra med dere. Bare de har monopol i vårt område. Deres svar er at de har ikke monopol, men vi kan ikke finne en annen som kommer i vår område.

Våre meninger er at politikerer må fjerne monopol og det beste er at NextGenTel går konkurs og andre kjøper fibernett og fikser systemet.

Søk Bytt.no