Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
77
av 85 innen
bredbåndsleverandør
26%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
145
62
41
56
533
Sorter omtaler etter
Viser av 837 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Price increases again!"

The one thing that is reliable is the poor customer service. Speed has decreased. Price has increased. Some years ago an effort was made to improve customer service, they would pro actively inform of any issues and check that things were ok. This lasted a few months before they reverted to the norm. I would like to see another attempt made to improve service. Switch customer comments back on Facebook, if you dislike constructive feedback then ensure it is not needed by improving.

Bassam Q
Kundetilfredshet
"Styr unna- lureri"

Har bestilt bredbånd, ombestemt meg 2 dager etter bestilling, det kostet meg 2500 kr for avbestilling, de kalles det (bruddgebyr). Så en telefon samtale kostet meg 2500 kroner, de har ikke gjort noe dritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lureri"

STYR UNNA PÅ DET STERKESTE. Her driver de med lureri og prøver å få deg til å betale noe som ikke gir noe mening.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler for hastigheten på 10 Mbps så mye som andre betaler for 100 Mbps. Jeg forstår at jeg bor langt fra sentrum og ikke kan få god fart, men lager så en spesiell pris for meg. Hver par måneder øker de prisen på tjenester. Tidligere var det mulig å se på nettsiden hvordan de tilbød en hastighet på 100 Mbps for 400 kroner, nå har de fjernet den fordi folk klager over at de betaler det samme beløpet, men det er ingen slik hastighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kunne vært bedre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor et sted hvor kun ADSL var tilgjengelig som kabelforbindelse. Byttet til Nextgentel fra Telenor i oktober 2019 da Nextgentel reklamerte med at de kunne levere 20 Mbps på min adresse. Rett etter nyttår begynte linjen å bli meget ustabil, hvorpå jeg har klagd til Nextgentels kundeservice. Det skal sies at teknisk kundeservice har vært serviceminded, og har forsøkt etter beste evne å løse problemer online, eventuelt etablert en teknisk utbedringssak. I de siste ukene har linjen blitt enda mer ustabil ved at den har falt ut flere ganger i døgnet. Jeg har forsøkt å resette modem, hvorpå internett har vært oppe noen timer. Jeg har invitert til konstruktive løsninger hvor jeg har utfordret Nextgentel til å levere et produkt tilsvarende Telenors mobilt hjemmenett i påvente av at Nextgentel skal kunne levere fiber på min adresse, uten å få noen positiv respons. Jeg ønsker nå å komme meg ut av avtalen så fort som mulig.

Morten E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ingen returlapp for returnering av utstyr"

Jeg har vert lojal kunde i over 10 år. Synes det er dårlig av nextgentel at du må betale for returnering av utstyr når man har lagt igjen såpass mye penger over flere år. Det alene gjør det enkelt for meg å ekskludere nextgentel ved eventuelt fremtidig bytte av leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bare problemer!"

ALDRI ALDRI bruk Nextgentel. Elendig på alle punkter. elendig kundeservice, elendig kontroll på faktureringssystemer...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Jeg inngikk ny avtale med oppdatere og øke hastighet på bredbåndet i desember 2019. Det har de ikke klart å gi meg. Elendig oppfølging.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste Kundeservice"

Har vært i kontakt med NextGentTel gjentatte ganger grunnet problemer. Da jeg ble kunde understrekte jeg at jeg allerede hadde ruter fra dem jeg kunne bruke, likevel sendte de meg ny ruter de ville jeg skulle betale for (med feiltagelse). Da jeg tok kontakt sa de jeg måtte sende den tilbake, noe som var stress i seg selv. Videre, glemte de å ta betalt for TV-pakken min, så ringte meg en dag og sa jeg måtte betale en bulk sum på mange tusen kroner siden de hadde glemt å sende faktura. Burde kanskje oppdaget dette selv, men hadde avtalegiro så forventet at alt gikk av seg selv. De glemte også å oppdatere bredbåndshastigheten min fra 15/15 til 100/100 da vi inngikk ny avtale med sameiet, så gikk over et år med gammel hastighet selvom jeg betalte for høyere. Hver gang jeg har snakket med dem på Chat kundeservice er det dårlig responstid, men rundt 5 minutter mellom hver gang de svarer, og en svært dårlig og lite entusiastisk språk.

Hellebakken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Utrolig dårlig informasjon, villedende med tilsynelatende overlegg."

Oppgraderte linje. Nextgentel klarte å, ifølge dem selv, å feilfakturere meg i over ett år før de opptaget feilen og har sendt krav på over 5000 kroner i ettertid. Jeg var overbevist om at jeg hadde fått ett godt tilbud, men dengang ei. Hvis du er kunde pass på å få alt skriftlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Frekke som få"

Jeg har vært kunde i seks år. Har sagt opp. Nå krever NextGenTel at jeg sender tilbake ruteren i posten og at jeg må betale forsendelsen selv. Hvis ikke blir jeg fakturert for ruteren. Toppen på frekkhet. Firmaet burde bekoste frakt hvis de vil ha utstyr tilbake. Antakeligvis går ruteren rett i bosset når den kommer frem. Dette er kun en måte å tyne ut mer penger av kundene. Håper at firmaet går konkurs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enda ikke fått nettet levert..."

Over en halv måned siden vi bestilte nett ifra nextgentel, enda ikke fått hverken ruter/modem, nett eller hørt noe ifra de. Derfor kan jeg ikke være tilfreds..

Sæmundur G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

Dårlig nett hele uken så uten på fredag, snakket med kundeservice, dem regner ikke med jeg har tv/nett før efter helga..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA - FEIL PÅ FEIL"

Maken til dårlig kundeservice og dårlig nett, skal man lette lenge etter! For all del; Styr unna!! Skulle sette ned abonnementet mitt fra 100/100 til 30/30. 4 mnd senere fakturerer de fortsatt for 100/100 og jeg får nett med 30/30. Utallige samtaler, saker, chatter, skriftlige bestillinger. Mestere i å sette saken videre til "en som kan fikse". 2 ganger har de klart å sende avbestilling av hele internettet, men alt jeg ønsker er å få tilbakebetalt alt jeg betaler for mye for feil nett. STYR UNNA. HELT ELENDIG

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Meget dyrt i forhold til konkurrenter, vanskelig kundeservice."

Prisene er helt uten sidestykke, 579 kr mnd for 30 linje. Det tar fort en uke + å få svar på henvendelser. Det ble en krevende tone på kommunikasjonen når jeg sa opp og det ble krevd at utstyr skulle sende tilbake. Har nå gått over til Get for 249kr i mnd for 250 linje. Hadde nedetid på flere timer minumum en gang i måneden. enkelte ganger over en dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"En del driftsavvik, men hyggelige kundekontakter"

Stort sett bra, to større avvik som har krevd bytte av utstyr eller montør. Stor vilje til å rydde opp og rette feil. Forenkling og forbedring av å kunne melde avvik/sjekke kjente driftsavvik er sterkt ønskelig.

Michael S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig bra"

Veldig profesjonell og bra kunde mottak. Kan tar litt lang tid i mellom. Har montere eller teknikker på plass i distrikter.

Kjell J. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"TV-tilkopling"

Har plundret en del med å få alle (3) TVer til å fungere. 1 er ok. Har nå fått en 3dje løsning som jeg skal forsøke. Måtte lykken stå den brave bi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Faller ut. Dårlig oppfølgingsrutiner"

Har ikke hatt stabilt nett siden jul. NextGenTel har dårlig intern disko som gjør at du selv må forklare feilen selv for hver avdeling. Heller ikke villig til å tilbakebetale måneds beløp når linje har vært nede i lenger periode.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"

Faller ut, linjen tåler lite belastning. Må over på 4g i perioder for å få stabilt nett. Ønsker fiber, men det er ikke tilgjengelig der jeg bor. Behjelpelig kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Vi byttet til Nextgentel i juni 2019, da min samboer ble lokket av en dørselger. Kontrakten er mangelfull, det mangler selger ID og navnet til selgeren er uleselig. I høst har vi hatt problemer med flere funksjoner på TV, f.eks avspilling av opptak og mangel på undertekster. I tillegg har flere kanaler "hakket" og det har ikke vært mulig å se på lokale nyheter på NRK. Misnøyen med selskapet har toppet seg de siste to ukene, da vi har fått gradvis svakere nett, og de siste dagene har vi ikke hatt internett-tilgang i det hele tatt. Vi har kontaktet kundeservice via chat og telefon nesten hver dag siden 6. april, men vi har fremdeles ikke hatt montør til å se på det eller fått løst problemet på annen måte. Hver dag den første uka ble vi bedt om å skru av og på strøm, inn og ut med kabel etc, måle hastighet etc. Dette funket jo ikke. 8. april ble vi lovet at problemet skulle sendes videre til teknisk avd. og vi skulle få en sms med tidspunkt for når montør skulle komme. Den har vi ikke sett noe til. Til alt overmål sa kundeservice for et par dager at de hadde slettet saken fordi de hadde sett at vi hadde internett! Dette stemmer ikke! Vi har innimellom hatt en nedlastingshastighet på 0,0047 , 1,7, 0,014 for å nevne noen eks, men dette er IKKE en hastighet man kan bruke til noe som helst! I disse dager er vi avhengige av hjemmekontor, og frustrasjonen med Netxtgentel og mangel på kundeservice er derfor ekstra stor. Det er helt utrolig at de ikke kan opprette en avtale med kunden om en tid der montør skal undersøke problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Surr uppepå surr"

Har ringt er 5 gånger idag. Stått i telefonkö i sammanlagt ca 2,5 timmar. Beställde ett Internet som jag fick bekräftat på SMS att det kommit, men ni har tydligen satt det i FEIL lägenhet. Så nu måste jag vänta upp till 3 arbetsdagar till. Kompensera mig för det här eller så avbeställer jag hela skiten och hittar nån mer seriös leverantör.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
21.04.2020 10.10
Hei Markus,

Leit å høre at det har skjedd en feil med bestillingen din - det er ingen tjent med. Det skal naturligvis bli rettet opp i og du skal ikke betale for perioden du er uten nett som følge av dette.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har spesiellt nå i coronatiden fungert dårlig"

Bestilte tjenesten på vinteren 2019 (januar/februar), ble tilkoblet i juni. Var ikke fornøyd med tjenesten. Kunne Ikke bruke angrefrist etter å ha prøvd tv-tilkobling og nettilkobling i juni. Den gjaldt fra bestilling i januar/ februar. Så da var jeg nødt å ha nextgentel i over 1 år. Kan si opp i mai og må ha tjenesten ut juni 2020. Så vær sikker på at du vil ha tjenestene før du bestiller. Du er bundet til nextgentel og kan ikke komme bort fra avtalen. Har vært uheldig med oppgradering nå denne våren, og har ringt mange ganger. Får forskjellige forklaringer hver gang jeg ringer. Noen sender nytt utstyr (det gamle utstyret som snart er 10 mnd er ikke godt nok) andre svarer siden at det ikke stemmer, og utstyr returneres. Alt er sikkert min feil fordi jeg må koble og sette opp alt selv. Må ha data for å måle mengden datatrafikk. Jeg har ikke tilgang på riktig data med port for å måle. Jeg er en dame på snart 64 år og forventer nok mer service enn jeg har fått. Har snakket med mange i firmaet nextgentel og de er hyggelige folk, men føler likevel at jeg ikke har fått tjenesten jeg ble forespeilet da jeg bestilte.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.04.2020 21.29
Hei Anita,

Først og fremst er det fint at samtalene du har hatt med oss har vært hyggelig og det høres ut som at vi har forsøkt å hjelpe deg - men dessverre opplever du likevel at du ikke får den tjenesten du ble forespeilet da du inngikk avtalen.

Det er også leit at du har fått forskjellige forklaringer og forskjellige løsningsforslag da du har tatt kontakt. Uten at jeg har noe kjennskap til utfordringen du opplever så er det dessverre ikke alltid like lett å påpeke en spesifikk feil når nettet ikke fungerer slik det skal. Den vanligste årsaken er dårlig wifi, men også innenfor dette området er det mange mulige feilkilder.

Vi bruker mye tid og ressurser på å bedre wifi-tilkoblingen, øke kompetansen og tilby selvhjelpsverktøy. For enkelte, spesielt de med en større bolig, må det investeres i et mesh-nettverk for å få optimal trådløs tilkobling. Vi anbefaler AirTies av DinWifi, men det finnes mange gode alternativ på markedet. Her har som oftest forhandlerene selv mulighet til å bistå deg. Vi hjelper deg gjerne selv med tips og råd når du tar kontakt.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Hege C. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Problemene blir laget sak på, men blir ikke løst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært i kontakt med kundeservice gjentatte ganger, har problemer med linjen og hastigheten på nettverket, samt TV kanalene. Har oppgradert til det beste og raskeste nettet, men får til svar at linjen vår er strupt (pga forrige eiger). Vi fikk ingen saksnummer på dette og heller ikke hjelp til å åpne linjen igjen. Kundeservice sier vi må holde linjen isteden for å si at de ringer oss opp igjen. Er nå så misfornøyd med hele opplegget da vi sitter uten Internett i 2 uker i påsken (hadde Internett i 4 dager bare før linjen skulle bli oppgradert til en hurtigere hastighet), men etter dette kommer vi oss ikke en gang inn på Google eller YouTube. Har ikke fått opp 1 eneste TV-kanal og bestilte en ekstender til soverommet (for å få bra nett i hele kjellerleiligheten), som vi ikke får brukt. Vi har 6 saker hos nextgentel til nå (de første står de er løst, men vi har fortsatt dårlig nett og null TV tilgang. Vi tar kontakt igjen tirsdag over påsken, da de vi trenger å komme i kontakt med har påskeferie.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.04.2020 21.05
Hei Hege.

Siden jeg ikke har mulighet til å søke opp saken basert på anmeldelsen her kan jeg ikke svare konkret, men utfra det du skriver beklager jeg saken og noe slikt skal ingen av kundene våre oppleve.

Om saken mot formodning fremdeles ikke er løst kan du sende en epost til kundelojalitet@nextgentel.com, så tar jeg kontakt med deg.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dålig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet sluttet å virke så kontaktet kundeservice. Fikk beskjed om fiber boks hadde for mye ip addresser av 2 stykk, så måtte ta ut kontakt i minimum 4 timer. Det er helt latterlig. Problemer var en kabel.!! Her må de få litt mere folk med kompetanse. Trenger du hjelp så må du klare deg selv med Nextgentel, vil bytte så fort jeg kan for det her går ikke ann. Styr unna

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.04.2020 21.05
Hei Tommy.

Lei å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen. Du skal på ingen måte måtte klare deg selv om du har nett fra oss.

Problematikken du nevner her er jeg godt kjent med selv og er en problematikk du kan komme borti hos alle internettleverandører og skyldes nesten alltid feilkabling (slik det virker som at dere også kom frem til).

Forklaringen kan bli ganske teknisk, men rent praktisk er det veldig enkelt: Fiberboksen skal alltid kobles med kabel til "WAN" på ruteren (denne er alltid markert rød på våre rutere) og ikke til gul LAN-port.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR