Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
10
av 12 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
23
13
5
20
313
Sorter omtaler etter
Viser av 374 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig hele veien"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har slitt med dårlig signal i hele nabolaget mitt 5 min utenfor Trondheim, vi godtok adsl+ med 12mbit inn til huset (dette er fordelt på 3 leiligheter) men ustabiliteten har vært noe for seg selv, og nå har vi visst fått brudd på Dsl linjen, og siden denne tydeligvis er inne i veggen (noe vi ikke visste om) får vi gebyr på 2000kr Snakket med kundebehandler som sa han ikke kunne se om flere sleit med brudd, og giddet ikke å sjekke Nå venter vi bare på fiber utgraving heldigvis et annet selskap, anbefaler ikke dette selskapet da de heller ikke har giddet å se på løsninger for nabolaget

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Den desidert verste internettleverandøren i hele Norge"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt NextGenTel i to år, og har stort sett bare dårlige erfaringer med dem. Jeg har vært i kontakt med kundesenteret deres 20+ ganger i løpet av disse to årene (dette er ikke en gang overdrevet). Det første de gjør er å tvinge på deg en dårlig ruter du ikke trenger. Denne må du betale månedlig leie for, og du kan ikke velge ikke å bruke den eller returnere den mens abonnementet ditt pågår. Jeg har personlig ringt og informert om at jeg ikke trengte denne, men den tvinges på deg som en del av abonnementet. Etter et halvt års tid kontaktet jeg dem angående oppgradering til en pakke med bedre hastighet. Dette skulle være i orden, men førte til at de kun oppgraderte prisen min og ikke hastigheten min. Da jeg oppdaget dette etter en måneds tid måtte jeg ringe 4-5 forskjellige ganger og prøve å informere dem om hva som hadde skjedd for å få kompensasjon for det som var feil. Når du ringer NextGenTel kan du forvente minst 4-5 timer ventetid på en vanlig hverdag. Den samme automatiske responsen kommer hver eneste gang: "Vi har for tiden stor pågang, vennligst vent" helt uavhengig av når på døgnet eller hvilken dag du ringer dem. Dersom du ønsker at de skal ringe deg tilbake må du først sitte gjennom 5-10 minutter med musikk og automatisert tale før du plutselig får promptet at de kan ringe deg tilbake igjen. I tillegg til dette har det flere ganger vært dårlig hastighet, fakturakrøll, og annet. Jeg vil påstå at NextGenTel har Norges desidert dårligste kundeservice og totalprodukt uavhengig av selskap og bransje.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ligger helt på bunn i alle kåringer av en grunn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle ønske jeg hadde lest omtaler før jeg prøvde. Et av de svakeste internettene jeg har vært innom på 20 år. Brukte flere titallstimer på å legge fram bevis på at de ikke leverte i nærheten av det jeg betalte for. Jeg burde ikke ha vært snill og løsningsorientert, men heller benyttet meg av angreretten innen 14 dager med en gang ting ikke virket.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Har fungert perfekt i mange år."

Har hatt fiber i mange år nå. Den "originale" ruteren "havarerte, fikk ny raskt. Kablen ble gravet over i forbindelse med veiarbeide. Dette ble rettet iløpet av få timer. Inger erfaring med kundeservice, har ikke hatt behov for kontakt. Alt i alt svært fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lyver til deg, sier ting som ikke stemmer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sier kapasiteten skal holde 3 personer inkludert diverse gaming. Nettet er utrolig tregt og fungerer nesten kun i samme rom som ruteren. Faller ut av nettet hvis jeg ser Netflix eller Viaplay, tar lang tid å bare refreshe Instagram. Føler meg lurt, og husker aldri at konsulenten som ringte meg nevnte bindingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kjempe rotefirma"
1 syns denne omtalen er nyttig

Datter tok over mitt abonnement i november, men blir forsatt bombardert med mail og regninger og beskjed om å sende utstyr i retur, har ringt om dette jevnt og trutt, de er flinke til å beklage, men ingen ting skjer, de håper vel noen fakturaer blir betalt ved en feiltagelse, Hører med til historien at dattera også har fått masse trøbbel, kommer aldri til å verken bruke de eller anbefale de til noen.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet over selskapet, Bredbåndet ok"

Sender utstyr som vi ikke skal ha. De krever å få det tilbake, men vil ikke betale retur frakt. Skuffende. Angrer på avtale med selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Byttet leverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjempegod kundeservice det kom en hyggelig selger på dørs som var rolig og forklarte meg alt. Sparte 3000kr ca på fiberløsningen deres og er hittil kjempefornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig responstid fra kundeservice. 5-dager uten nett. Feilen meld på fredag og beskjed til service var sendt videre fra nextgentel på mandag. Det helt ignorant og arrogante mot kunden!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Virker dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hvert kunde siden 2014, men har aldri hatt ordentlig nett. De lovet et abonnement som leverte 20 000 mb, men har aldri kommet over 14. Lurer nå på og kontakte tv2 hjelper deg, siden de aldri ordner opp. Tar betalt for noe de aldrig har klart og levere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra, men kundeservicen kunne vært bedre."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd. Hatt bredbånd fra Nextgentel i vel 13 år. Ingen tanker om å bytte leverandør. Noe vanskelig å komme gjennom til kundeservice er det eneste minuset fra meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig og dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg skulle få fibernett ila året og avtalt at bredbåndet fra NextGenTel kun skulle være en mellomløsning. Det var bare å si opp avtalen når som helst helt gebyrfritt siden jeg hadde gitt beskjed om fibernettet på forhånd. Dette var en klar og tydelig avtale med en av NextGenTel's veldig hyggelige kunderådgivere -og tydeligvis gode salgspersoner. Nå når jeg skulle si opp avtalen fikk jeg et heftig gebyr på 1750kr, og kundeservice har vært helt håpløse. I tillegg får jeg ikke koblet verken telefon eller PC på nett siden bredbåndet er så dårlig, så bruker bare 4G uansett... Hadde gitt 0 stjerner om jeg kunne.

Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fornøyd med både kundeservice og internett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noen problemer å flytte over abonemanget til meg når en av jentene flyttet ut av kollektivet. Hyggelig å hjelpsomme og gode til å informere om prising etc. Har god kvalitet på Internett, i hvert fall der vi bor. Aldrig noe problem å streame og opplever ikke at Internett driver å detter ut. Helt klart den beste intetnettleverandører jeg har hatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige kundebehandlere men systemet fungerer overhodet ikke... Skulle overføre ett abonnement fra min far til meg, noe de selv reklamerer med at man kan. Like før overføringen hadde den aktuelle boligen fått ny adresse noe jeg informerte om, men feil adresse ble registrert. De ringte og sa de ikke fant adressen, jeg informerte igjen om at boligen hadde fått ny adresse og de fikk denne. De registrerte da en helt annen adresse, jeg tok kontakt og ga riktig adresse. Dette førte til at jeg fikk en regning på 3000,- fordi de mente jeg hadde sagt opp mitt abonnement 2 ganger. Jeg mistet også internettlinjen og har nå vært uten Internett i flere uker fordi de mener jeg må vente på en montør som må koble til linjen igjen. De sender utstyr i posten selvom dette bare er snakk om en overføring og alt utstyr allerede er her.. snakker med forskjellige kundebehandlere hver gang, det er bare rot og surr og helt tullete og måtte vente flere uker på å få Internett fordi DE har gjort gjentatte feil... Boksen uti gata er snødd ned ute på ett jorde så gleder meg til å se om jeg får Internett neste uke når montører kommer ettersom jeg nekter å tro at det har vært noen montør i det skapet tidligere for å koble ut linjen.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forfærdelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

I signed up at the door with the salesman. I changed my mind the next day, rang them, and was told that the subscription was cancelled. They then proceeded to do a credit check on me, send the new ruter and cancel my subscription with Telenor, despite me ringing and complaining each time they sent a new email. They blamed the ‘automatic system’ for all this. I have spoken with them 4 or 5 times. We have no internet tonight. If I get a bill for this I’m going to the Consumer Advice Bureau. Stay away from Nextgentel, this is mega-aggressive sales, and incredibly incompetent customer service. Zero stars.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Skiftet leverandør da nettet fra NextGenTel var for treigt og det ikke hjalp og klage"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet leverandør da nettet fra NextGenTel var for treigt og det ikke hjalp og klage. Fikk da beskjed om å sende tilbake deres ruter til en oppgitt adresse og merket med vårt navn inni (da det ellers ville tilkomme et gebyr) hvilket vi umiddelbart gjorde (for hva skulle vi lenger med den). Hadde mine bange anelser, og ganske riktig - i dag har jeg mottatt flere purringer fra NextGenTel da de påstår å ikke ha mottatt ruteren. Ved kontakt til kundesenteret der påstår de at man må forsende ruteren ved å kjøpe «pakke med sporing» da de ellers ikke mottar den (!) og de vil nå kreve meg kr 600. De påstår at uten denne tilleggstjenesten med «sporing» så vil pakken komme i retur til avsender, men vi sendte den for flere uker siden og så har absolutt ikke skjedd. Høres ut som tull og svindel - flere som har opplevd liknende med dem?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Sender fakturaer på nytt og på nytt lenge etter oppsigelse, får ikke kreditert tilgodehavende."
1 syns denne omtalen er nyttig

Sender fakturaer på nytt og på nytt lenge etter oppsigelse, får ikke kreditert tilgodehavende.. Oppsigelsen gjaldt fra 31.12.2018, og jeg har autogiro. Jeg har flere ganger sagt ifra at de fortsetter å sende fakturaer, men det hjelper ikke. Sender epost, og skriver saker inn på min side hos Nextgentel, men det hjelper ikke.

Kjetil M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kan nesten ikke bli verre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk aldri internett etter 2,5 uke med lovord om at det skulle komme på plass hvert sekund. Velg disse hvis du liker uryddig kommunikasjon, håpløse internprosesser og ansvarsfraskrivelse i alle ledd. Selv brøt jeg avtalen mens jeg fortsatt kunne og valgte en annen leverandør.

Sindre E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bedre på fiber"
3 syns denne omtalen er nyttig

Overrasket over hvor bra de er på fiber. Tilbyr samme hastigheter som Telenor til en lavere pris! Hadde min tvil etter mindre bra erfaring, men de har virkelig dratt seg opp med kundeservice og produkt. Anbefales!

Kristian O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Har ikke plass! Dere må utvide feltet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er så dårlig. Har prøvd og fått en løsning med NextGenTel i over 3år. Men på julaften kl 09:00, DA!! Fant de plutselig ut at de skulle komme og ta en titt!!! Hva skjedde? Vi legger skylden på noen andre. Er bare ansvarsfraskrivelse fra ende til annen. Tv’n hopper ut og inn hvert 20 min. Internett har aldri klart og laste inn så mye som 1 siden på VG. På julaften fant de ut at kanskje linja inn til huset er dårlig... i skrivende stund er det 27.2.19 og INGEN har tatt kontakt eller kommet på en søndag for og prøve og utbedre feilen.. Er du glad i at ting ikke virker, og ingen tar ansvar? 👍 NexGenTel 👏🤝

Theresekristine O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere regninger enn det man skal ha"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er svindel. Dyrere regninger enn det man skal ha. De er dårlige å kommunisere med og er kranglete. Tok opptil over 2 mnd før de satte opp nettet hos meg. Bestilte fra en annen leverandør og sa fra meg NextGenTel. Men tror du f#%n ikke de da avsluttet mitt nye nett og dro det over til seg. Nå vil jeg bort derifra men det går ikke da de ikke vil slippe linjen tilbake til min forrige leverandør. Jeg gir opp! :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig ustabilt og forferdelig rekkevidde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har ingen sjanse til å få nytt bredbånd i huset, men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne slutte å gi dette selskapet penger med en gang. Opplastningshastigheten er 5% så rask som vi betaler for, vi får ingen kontakt med kundeservice uten å sitte timevis i kø. Hadde byttet til Altibox med en gang hvis jeg hadde sjansen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra linje, dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Linjen fra NextGenTel er god og stabil, bedre enn forrige leverandør. Minus er rotete kundeservice og min-side innlogging. Modemene er billig og bra. Billigere enn feks. Telenor. Anbefales:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ikke kjøp nextgentel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke kjøp nextgentel! For det første er routerne de selger forferdelige, og visst du kjøper en ny som ikke er fra ngt må du bruke 2 routere (ikke vet jeg hvorfor). For det andre går hastigheten på nettet opp og ned hele tiden uansett om du bare ser på nettavisen eller spiller clash of clans. For det tredje er kundeservicen uerfaren og kan ikke hjelpe deg på stedet. Du ender opp med å vente på 10 andre medarbeidere som skal hjelpe deg med å resete en router som ikke funker... Det var det jeg ville si! Ha en god dag videre!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Vurderer du Nextgentel? Forbered deg på timesvis i telefonkø "
3 syns denne omtalen er nyttig

Vurderer du Nextgentel? Forbered deg på timesvis i telefonkø hvor du settes over fra leveranseavdeling, abonnementsavdeling, linjeavdeling, etc. hvor de alle er hyggelige og greie men klarer ikke å fikse problemet. Og når du kommer til et nek som sier han klarer å ordne opp, ikke ta det for god fisk, for han sender en melding inn i det kafkaeske systemet som etter noen måneder kanskje vil sperre linjen din, bestille en montør du ikke trenger, og annet gøy. Jeg har kastet bort mange arbeidsdager i forsøk på å få et enkelt fiberabonnement i orden.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR