Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
80
av 85 innen
bredbåndsleverandør
20%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
78
38
24
42
423
Sorter omtaler etter
Viser av 605 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Elendig kundeservice og oppfølging av alt fra abonnements priser til feilretting. Brukte over tre uker på å rette feil på vår linje, tilbydde ingen kompensasjon eller alternative mobile løsninger i perioden. Spar deg irritasjonen å styr langt unna selskapet.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.09.2019 09.30
Hei Roger,

Forventet rettetid ved linjeutfall er 3-5 virkedager og større driftsfeil løses som oftest i løpet av noen få timer. Tre uker skal det ikke ta og jeg beklager situasjonen du var gjennom. Montørkapasiteten har vært sprengt flere steder i landet og som resultat av det har rettetiden vært forlenget.

Du skal få refusjon for nedetiden fra den ble meldt inn til den ble rettet. Dersom ikke allerede har fått dette bekreftet ber jeg om at du tar kontakt med oss.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Aldri meir nextgentel. Stod i kø i 3,5time for å komma gjennom då routeren ikkje virka. Dei kunne ordne det om 1-2 mnd.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.09.2019 09.30
Hei Caroline,

Siden jeg ikke kjenner til saken er det vanskelig for meg å svare konkret. Anslagsvis rettetid på 1-2 måneder hørtes rart ut og ikke noe jeg selv noen gang har hatt behov for å estimere til våre kunder.

Om ruteren må byttes tar dette som oftest rundt to virkedager, alt etter hvor du bor. Tar du kontakt med oss på formiddagen sendes som oftest ruteren ut samme dag.

Nå kan det så klart være at du dessverre er berørt av en annen type feil som ikke kan løses av et ruterbytte, men 1-2 måneder tviler jeg på og dersom du har fått beskjed om det anbefaler jeg at du tar kontakt med oss igjen.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kundeservicen er helt forferdelig"

Kundeservicen er helt forferdelig. Betalt først faktura over 1700 kr. hvem vet for hva... App funker som den skal, 99% feiler. 10 dager uten nett. De har sendt 7 år gammel modem... som ikke funker. Anbefaler ikke på det sterkeste.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.09.2019 09.30
Hei Lina,

Fint å høre at appen fungerer som den skal, men det skal naturligvis resten også gjøre. Om du har mistet nett-tilgangen så skal vi få rettet opp i feilen så snart som overholdet mulig og jeg håper du tar kontakt med oss gjennom NextGenTel-appen, på chat, eller over sosiale medier.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hastigheten er den verste man kan tenke seg"

Jeg har hatt Nextgentel i over 8 år og jeg forstår ikke hvorfor jeg har ikke byttet til en annen internett leverandør. Jeg skjønner at Kundeservice begynner å bli bedre, men internettet er så dårlig.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.09.2019 09.30
Hei Casper,

Først og fremst takk for at du har hatt oss i 8 år. Jeg tolker anmeldelsen slik at du dessverre ikke har fått fiber fra oss enda - og det håper jeg er rett rundt hjørnet. Med fiber kan du få omtrent akkurat så høy hastighet du ønsker og har behov for.

Kobberlinjene legges ned fortløpende og erstattes med fiber, eller en annen løsning med høy hastighet. Det er kun et spørsmål om tid før også du kan få et lynraskt nett.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke ord, kundeservice gjør ingenting"

Bestilte internett 20.08, fikk beskjed om at internettet skulle være klar 04.09 innen kl 16. Da dette ikke skjedde var jeg på chat med kundeservice hverdag i drøyt en uke. Svaret jeg fikk fra kundeservice var vi har "purret" på underleverandøren vår. Jeg fortsatte å ta kontakt helt til jeg kom til en litt mer oppgående person fra kundeservice. Han ga meg nr til underleverandøren og saksnummeret. Så etter 30 min i telefon kø kom jeg igjennom til kundeservice hos Eltel, som fikk fikset ny dato for montør som er 18.09. Spent på om dette faktisk kommer til å skje. Jeg tok kontakt i dag igjen, for å høre om det var mulig å få noe kompensasjon for alt bryet. Feks: 1mnd gratis. Ettersom lengre vente tid enn lovet og jeg måtte dirkete ta kontakt med Nextgentel sin underleverandør. Og at vi som studenter har brukt penger på ekstra datapakker fordi internett ikke var levert i tide. Fikk bare tørt tilbake, vi kan ikke refundere noe før innen x antall uker uten levert tjeneste. Helt A4 og ikke noe fokus på kundetilfredshet. Det ville tjent dem i lengden og gi feks 1mnd gratis, da får kunden et plaster på såret, blir fornøyd og fortsetter som kunde. Mye billigere å beholde en kunde enn å skaffe nye.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.09.2019 09.30
Hei Jens,

Jeg er helt enig i at kundetilfredshet er viktig og at det er billigere å beholde en kudne enn å skaffe nye. Som ledd i det har vi jobbet med flere tiltak for å bedre kundetilfredsheten og vi har sett gode resultater av dette - både på interne og eksterne målinger.

Likevel er det ikke til å legge skjul på at vi har et forbedringspotensiale og at den siste tiden med store utfordringer knyttet til installasjoner har skapt uheldige og frustrerende situasjoner. Situasjonen er i ferd med å normalisere seg. Noe både vi og andre internettleverandører i de samme områdene som er berørt ser frem til.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Alltid telefonkø, de ringer ikke eller etter mange timer tilbake. Driftsmeldinger ikke up-to-date, da tenker man at feilen kanskje ligger i ruteren. Det er vel mulig å gi f. eks. et SMS-varsel til kunder ved feil.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.09.2019 08.56
Hei Remco

Jeg er enig at det er lurt å varsle om feil per SMS da dette er en kontaktkanal de fleste får med seg. Vi har fokus på å varsle om så mye som mulig per SMS og jobber stadig med å forbedre oss slik at vi kan varsle mer målrettet.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Gjermund H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Ingen tilgang til mine sider"

I lang tid har tilgangen til Mine Sider ikke fungert. Feilen er ikke rettet og det er tvilsomt om den vil bli det! Kontakt med kundeservice er umulig da de ikke bryr seg og det er omtrent umulig å få tak i kundeservice.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.09.2019 08.56
Hei Gjermund,

Vi bryr oss om våre kunder og jeg beklager ventetiden som har vært. Feilen med Min Side er rettet. Jeg anbefaler for øvrig NextGenTel-appen hvor du får en bedre oversikt og flere muligheter enn gjennom Min Side på nett.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Har ikke tilitt til nextgentel"
1 syns denne omtalen er nyttig

De holder ikke avtalen og de hjelper ikke kunden. Lange kø på telefonen og lite hjelp. Har bestilt internet for en måneder siden og har ikke noen internet forsatt. Når jeg ringer bare snakker mange forskjellige folk og ingen av dem som holder avtalen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.09.2019 14.57
Hei Washaqo,

Det har vært mange forsinkelser av bredbåndsinstallasjoner i flere områder og i forbindelse med dette har pågangen over telefon vært mye høyere enn normalt.

Vi har daglig kontakt med netteier og montørselskapet som opplever utfordringer med å håndtere alle bestillingene i tide og sender SMS til kundene som er berørt så snart vi vet noe mer.

Det er vi som er ansvarlig for din bestilling og jeg beklager at forsinkelsen på det sterkeste. Jeg vil likevel påpeke at feilen berører alle internettleverandører over samme teknologi i de forskjellige områdene som er berørt.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og useriøst firma"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte bredbånd i juli for 6 uker siden og sitter her helt uten internett. Har tatt kontakt med NextGenTel flere ganger for å høre hva de egentlig driver med. Får til svar at det har vært forsinkelser hos montørene, men at oppkoblingsdatoen skal være rett rundt hjørnet. Jeg ringte montørselskapet som sier at de aldri har mottatt noen bestilling fra NextGenTel på min adresse. Jeg tar kontakt med kundeservice igjen hvor jeg får til svar at de ikke har noen god forklaring på hvorfor montørselskapet sier de ikke har mottatt bestilling og at nummeret deres i utgangspunktet ikke skulle blitt utgitt til meg. Da jeg sa at jeg ønsket å si opp avtalen fikk jeg bare beskjed om at det i så fall er en reklamasjonssak og at andre selskaper ikke kan levere fortere, noe som er ren løgn. Jeg tok kontakt med et annet selskap som sa at de kunne få fikset bredbånd i løpet av noen dager. Med en gang jeg har forsikret meg om at heving av kjøpet er i orden kommer jeg til å bytte leverandør og kreve tilbake kostnadene som følge av forsinkelsen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.09.2019 14.57
Hei Washaqo,

Det har vært mange forsinkelser av bredbåndsinstallasjoner i flere områder. Bestillingene har vært sendt til montørselskapet, men grunnet utfordringer tilknyttet deres behandlingssystem har ikke alle blitt registrert som normalt.

Bestillingen din skal likevel være sendt fra oss - selv om kundebehandleren hos montørselskapet ikke kunne spore den direkte.

Vi har daglig kontakt med netteier og montørselskapet som opplever utfordringer med å håndtere alle bestillingene i tide og sender SMS til kundene som er berørt så snart vi vet noe mer.

Det er vi som er ansvarlig for din bestilling og jeg beklager at forsinkelsen på det sterkeste. Jeg vil likevel påpeke at feilen berører alle internettleverandører over samme teknologi i de forskjellige områdene som er berørt.

Dersom et annet selskap kan levere på noen få dager må dette være over en annen teknologi.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Ubrukelig"

Bestilte bredbånd 12.08., og fikk beskjed om at det var 1-2 ukers ventetid. Da ventetiden hadde passert to uker, ble vi fortalt at de skulle purre på leverandøren, samt sende oss en mail med informasjon. Mailen uteble, og vi tok igjen kontakt et par dager senere, 30.08. Denne gangen fikk vi beskjed om at det ikke fantes noen bestilling på vår adresse, men vi kunne få bestille på nytt med én måneds ventetid. Vi ble altså tilbudt en ny bestilling med ny ventetid på én måned, altså noe som vil tilsvare en ventetid på over åtte uker - fire ganger så lang tid som opprinnelig lovet. Vi har forsøkt å snakke med flere i kundeservice, til ingen nytte. Jeg er helt avhengig av internett i forbindelse med mine studier, og er nå svært fortvilet. Jeg vil ikke anbefale dette selskapet til noen, med mindre de har ekstremt god tid - og en enda bedre tålmodighet.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.09.2019 14.57
Hei Ann,

Først og fremst beklager jeg forsinkelsen som har påløpt her på det sterkeste. Det er aldri i vår interesse å forsinke en leveranse og vi purrer derfor netteier regelmessig og har en gjevn dialog med dem for å løse dette.

Jeg vil likevel påpeke at feilen berører alle internettleverandører over samme teknologi i de forskjellige områdene som er berørt.

Vi har sendt fortløpende oppdateringer per SMS og kommer til å fortsette med dette så snart.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De lover ting, sen tar det tillbaka..."

När jag flyttade till ny adress sa de jag skulle få internet 7/6 på den nya adressen. Sen flytta de till 13/6, på samma dag montören ska komma får jag ett sms om nytt datum den 27/6... 20 dagar senare än de sa från början. Jag har bråkat så mye med dom & de lovade mig att jag ikke trenger betala de dagar jag varit utan intenet (wtf, såklart jag ikke skal det!). Så vad skjer? Nu början på september skickar de mig en faktura för de dagarna i juli jag IKKE hadde internet. När jag pratar med kundservice säger det bara att jag må betala den, för även om jag ikke fick mitt internet som lovat den 7/6 så har jag haft den på min gamla adress fram till 27/6.. alltså där jag flytta fra..

Alf J. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jalla!"

Man burde vel egentlig kun betalt halve regningen, da nettet ikke er oppe mer enn halvparten av tiden. Styr unna!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.09.2019 14.57
Hei Alf,

Nettet skal ikke være oppe kun halvparten av tiden. Ved feil på forbindelsen skal vi rette opp i dette og du får refusjon fra du meldte inn feilen til den er rettet.

Dersom ikke feilen allerede er rettet håper jeg du tar kontakt så snart som mulig så skal vi finne ut av det sammen.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Angrerett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Angret dagen etter bestilling. Det ble trenert på alle måter. Ikke kom jeg igjennom på e-mail og ikke på min side. Telefonkø sto jeg i til stengetid (1,5timer) Nå får jeg gebyr på kr 2500. Fordi de har utelatt angreretten min på 14 dager, og kalt det en hasteordre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig forbindelse, dårlig service og dårlig informasjon! Vanskelig å forholde seg til... Har sagt opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Frustrerende og håpløst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde i starten av Juli og kjøpte dyreste linje. Denne leverte ikke til forventningene så jeg valgte å nedgradere samme måned. Fikk faktura for 3 måneder, denne var for den linjen jeg hadde før jeg nedgraderte. Fikk beskjed om å betale den så ville jeg få tilbake pengene. Nå 3 måneder senere har jeg ikke fått tilbake mellomlegget, og fått ny faktura på samme beløp. Det vil si at jeg nå har betalt 6 måneder (ca 600kr) for noe jeg ikke har. Den linjen jeg har koster 299 kr i måneden, men jeg betaler nå 399 kr i måneden. Har vært i kontakt med kundeservice 5-6 ganger uten noen løsning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lite løsningsorientert!"

Ved problemer går de rundt grøten. Ikke konkrete tilbakemeldinger. Laaaaang tid på løsning av problemer. Vært uten nett i snart en mnd og de skal hjelpe så fort som mulig.... ANBEFALES IKKE. Nå leter vi etter alternativ leverandør!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.09.2019 09.32
Hei Elin.

Vi skal være tydelige og gi en konkret tilbakemelding som du kan forholde deg til. Jeg beklager at det ikke har vært tilfellet for deg og ulempen feilen medfører.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dersom du vil ha internett levert raskt, så velg en annen leverandør"

Veldig dårlig. Har ventet siden startet av juni på bredbånd. Jeg bor sentralt i en av Norges største byer. I dag er det 27 august. Har fremdeles ikke fått internett. De sier at vi må bare vente, og at de ikke glemmer oss. De skylder på manglende montører. Men vi ringte montørselskapet og de sier at de aldri fikk noen bestilling. Men nextgentel ber oss ihvertfall vente. Vi føler vi har vært tålmodige lenge nå. Vi kommer nok til å slutte av bestillingen, og bruke en annen leverandør.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.08.2019 10.38
Hei Suzanna.

Dumt å høre at du ikke har fått levert bredbåndet enda, vi ønsker selvfølgelig å installere hos deg raskest mulig. Det har dessverre vært utfordringer i sommer med ny installasjoner pga mye feil medført av uvær. Vanskelig for meg å svare på hvorfor du fikk denne beskjeden av montørselskapet, men for å være på den sikre siden kan du ta kontakt med oss slik at vi kan dobbeltsjekke.

Leveringstiden vil være lik hos andre leverandører hvis du bestiller på samme type teknologi slik at om du avslutter bestillingen hos oss og bestiller hos noen andre, må du starte hele prosessen på nytt. Håper du gir oss muligheten til å kunne ferdigstille installasjonen av bredbåndet ditt.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Svein O. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Nettet er nede flere ganger daglig"

Har vært fornøyd tidligere det siste året har nettet vært nede jevnlig. Fikk stadig SMS om at det var tekniske problemer i mitt område. Tok 6 dager før det var oppe å gikk igjen. 25.08 er det nede igjen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.08.2019 10.37
Hei Svein.

Det var dumt å høre at du har opplevd problemer med linjen den siste tiden. Dersom du ikke har fått beskjed om tekniske problemer i området nå og fortsatt ikke har internett, må du ta kontakt med oss slik at vi kan få meldt inn feilen hos deg.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Morten S. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Eledig service"

Har problemer med nett. Forsøkt å ringe flere dager uten å få snakke med noen. Ingen ringer tilbake eller svare på meldinger i appen. Ikke velg NextGenTel

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.08.2019 10.37
Hei Morten

Vi har hatt ekstra pågang på telefonen i det siste og gjør det vi kan for å minske ventetiden. Anbefaler å ta kontakt via chat, sosiale medier eller appen vår for raskere hjelp. Håper du har fått hjelpen du trengte i ettertid.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Dårlig nett og fraværende kundebehandling"

Forferdelig dårlig nett, ustabilt nett, og dårlig kundebehandling. Svarer aldri tlf. Sist jeg ringte satt jeg i 3 timer og fikk ikke svar. så nå har jeg fått nok. Jeg har nå sagt opp min avtale meg nextgentel.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.08.2019 10.37
Hei Dane

Det var dumt å høre at du har sagt opp avtalen hos oss. Vi har dessverre hatt litt ekstra pågang i det siste som har medført en lengre ventetid på telefon enn vi ønsker. Om du skulle prøve å ta kontakt ved en senere anledning, kan jeg anbefale deg å ta kontakt via chat, sosiale medier eller appen vår.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt"

Grusomme mennesker som driver med løgn og hykleri hele tiden. Skulle fått internett for noen dager siden etter avtale, de påstod at montør kommer den dagen osv... men jeg måtte ringe hver dag for å finne ut hvorfor har jeg ikke nett da. Og de sier at den usynlige montøren var der og det er noe feil med ledninger og imorgen sender de en teknikker. Dagen etter får jeg beskjed at den usynlige teknikkern var der, men fortsatt fins feil, og det gjentar seg hver dag. Vil gjerne kontakte en ordentlig internettleverandør, men da krever NextGenTel 2400 kr angregebyr.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.08.2019 10.36
Hei Diba

Ved installasjoner er det ikke ofte montør må til selve boligen din, men i sentralen i området, det kan være årsaken til at du ikke har sett montøren. Hvis feilen fortsatt ikke er rettet og du ikke har fått en oppdatering, anbefaler jeg deg å ta kontakt slik at vi kan undersøke saken videre.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nesten umulig å få internett"

Blir anmodet om å svare ja på mail eller sms. Svarte ja 4 ganger på BÅDE mail og sms. 5 beskjed var at abonnementet ble stoppet fordi jeg ikke svarte. I mellomtiden har jeg ringt kundeservice flere ganger og fått svar at de ikke kan registrere ja. Etter 5 sms ringte jeg igjen og kundeservice la inn på nytt. Svarte igjen Ja på sms og mail. Dagen etter ringte jeg igjen kundesenteret og da, endelig var det en oppegående person som tok tak og fikk registrert manuelt. Blir i sms anmodet om å ha ruter klare til montasjedag. Ikke enkelt når de kommer i post dagen etter. Det er kun en eneste grunn til å ha abonnementet og det er at Telenor er enda verre.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.08.2019 10.35
Hei Kjell.

Det var rart at sms og e-posten din ikke ble registrert når du ga oss en tilbakemelding. Håper dette ble tatt videre når du var i kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som skjedde og unngå dette i fremtiden.

Vanligvis får du utstyret et par dager før installasjonsdatoen, det er beklagelig at dette ikke var tilfelle hos deg.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGentel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Strålende fornøyd!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg må bare si at jeg har vært kunde hos Nextgentel 10 år tidligere, før jeg MÅTTE bytte leverandør når jeg flyttet, fordi Telenor bygget fiber der og SPERRET linjen for andre aktører! Etter 2 år kan jeg endelig bytte tilbake med fiber og tv-abonnement. Jeg har vært utrolig fornøyd!! Har ikke vært noe nedetid på 10 år, og kundeservice og priser er strålende. I tillegg har jeg alltid fått en del høyere hastighet enn jeg har betalt for. Alle dere som sutrer om småting og gir negative omtaler: Lykke til i Telenor og Get og alle sammen. Det blir garantert skjæring!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.08.2019 10.34
Hei Nerium.

Kjekt å høre at du er tilbake hos oss, vi setter pris på din hyggelig tilbakemelding.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overpriset produktet de selger, klarer ikke å levere dekningen du betaler for, skylder på forstyrrelser i huset når de ikke klarer levere. Lyger pr tlf og e-mail. Fabrikerer fakta når du går til det skrittet å klage de videre i nemda. Et møkka selskap på høyt nivå som ikke gidder lære opp sine ansatte og utnytter systemet som er satt på plass for å "beskytte" oss forbrukere slik at de kan gjøre som de vil. Ikke gå i fellen er for det tar flere mnd før du kommer deg ut igjen og må i mellomtiden leve med fra ingen dekning til sporadisk dekning.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.08.2019 10.32
Hei Kristin.

Vi kan dessverre ikke garantere for den trådløse dekningen siden den kan påvirkes av mange ulike faktorer utenfor vår kontroll. Dersom ruteren ruteren som er ustabil og årsaken til problemet, bytter vi selvfølgelig denne. Hvis det er dekningen og avstanden som er problemet, kan det nok være du trenger ekstra utstyr som en extender eller mesh-nettverk.

Håper du tar kontakt med oss slik at vi kan feilsøke problemet sammen med deg og komme til en løsning.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig internett, dårlig service"

Faller stadig ut uten noen form for kompensasjon. Tar lang tid å komme igjennom til service og enda lengre tid før ting fikses.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
21.08.2019 09.44
Hei Henrik

Dersom internett linjen din er ustabil, vil du selvfølgelig få refusjon for tiden fra du meldte inn feilen til den er rettet. Slike feil har en forventet rettetid på 3-5 virkedager, men kan noen ganger ta litt lengre tid.

Hvis problemet kun gjelder trådløst ustabilitet, er det noe vi dessverre ikke kan dekke da det er utrolig mye forskjellig som kan påvirke det trådløse signalet som er utenfor vår kontroll, f.eks rutere hos naboer, elektronisk støy, dårlige mottakere på enheter.

Vi har dessverre lengre ventetid over telefon enn normalt og anbefaler at du prøver å ta kontakt via chat, sosiale medier eller appen vår.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR