Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
77
av 81 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
173
79
48
74
738
Sorter omtaler etter
Viser av 1112 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Marius F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Må vente nesten 6. Måneder for fiberbredbånd."

Bestilte fiberbredbånd i desember i fjord, og har nå i mars omsider etter mange omganger med kundeservice fått siste dag i mai for neste trinn i bestillingen. Innen kl. 16 den 30.mai skal enten en operatør komme for å ta en befaring av leiligheten, eventuelt få koblet opp fiber oksen, hvis jeg er heldig. Det vil igjen si at nettet høyst sannsynlig ikke er klart før i juni. Og da snakker vi 6.mnd ventetid. Og som flere her påpeker, har ikke NextGenTel noe de skulle sagt når det gjelder dato for oppkobling. Da har jeg ikke tatt med at du som skal ta over linja fra en tidligere leietager selv må finne ut av hvem som er juridisk eier av linja, og få vedkommende til å skrive under med sin informasjon. Der papiret som blir sendt ut må sendes inn til NextGenTel for videre behandling. Men NextGenTel kan ikke si noe hint om hvem som kan være en juridisk eier av en linje. Det må man som kunde finne ut av selv. Jeg har gått tre ganger med dem for å finne ut av hvem dette kan være, og etter tredje gangen ble det satt en sak for å finne ut av det. Jeg kan ikke tenke meg at jeg er den eneste kunden som har opplevd dette. Du må virkelig like å være detektiv på fritiden og ha en masse tolmodigheten. Du må også være forbredt på at alt arbeidet du som kunde gjør kan være bortkastet, dersom papiret du har brukt en del tid på å fylt ut kan forsvinne eller at informasjonen som er gitt ikke blir registrert i firmaet sitt register. Hver gang du tar runden vil du havne bakerst i behandlings- og oppkoblingskøen mot Telenor som selvfølgelig ordner sine egene kunder først. Da blir det fort 4 nye uker å vente, vente på avslag for så å begynne på nytt med denne gjettelelen. Dette har skjedd to ganger, der den tredje gangen plutselig viste seg at eierskifte kunne gjøres med en enkel sms bare du som ny kunde har et nummer som går til riktig juridisk eier. Om jeg hadde vært i kundeservice hadde jeg vært litt flau over egen arbeidsgiver. Det går ikke ann å bruke så lang tid på å gi noen nett, og dessuten virker det ikke som dem har så veldig lyst til å få fortgang i ting heller. Jeg er en tolmodig person og sitter lydig sammen med eieren min NextGenTel og venter på noe godt som kansje kommer. Men er veldig redd for hvordan hastigheten er når nettet først kommer i sommer. Så tenk på dette alle som vurderer NextGenTel som leverandør. De har riktignok gode priser på nettet, om du bare får det noen ganger. Desverre Så kan jeg ikke si at jeg anbefaler dem til andre kunder. Så tenker å forlate skuta før den synker helt. Så får håpe at ordtaket stemmer: De som venter på noe godt, venter ikke forgjeves;)

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Hvorfor eksisterer dette selskapet fortsatt?"

Kunde"forholdet" startet å sluttet med negativ kundeservice, eller fraværende kundeservice. Når du stiller spørsmål og de svarer på helt andre ting så mangler du enten noe mellom ørene, eller så trenerer de problemet. Når du på toppen er bundet opp i bindingstid har du ingen valg. I mitt tilfelle var det overfakturering og endring av pris uten varsel som ble dråpen, spesielt når de fakturerer for utstyr jeg aldri har mottatt og på toppen ber meg betale for returfrakt for utstyr jeg aldri har mottatt. Skal prisene øke må også service og produkt øke og ikke det motsatte. Håper jeg aldri mer trenger å være kunde her igjen..... Men det er vel en bransje standard dette, er vel svært få kompetente mennesker som har sosial intelligens som ønsker jobbe i den type bransje.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling !!!!!!"

Elendig kundebehandling, lurer kundene med fiktive bindingstider. Styr unna !!!!!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:10
Hei Per, Her ser det ut til at du har hatt en litt dårlig opplevelse hos oss. Det er selvfølgelig beklagelig. Det hadde vært til stor hjelp hvis du kunne forklart litt mer hva du legger i "fiktive bindingstider". Vi opplever at våre vilkår er tydelige og forståelige, men hvis den opplevelsen ikke deles av våre kunder er vi selvfølgelig svært opptatt av å rydde opp i det. Håper å høre fra deg. Mvh Christian
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig Internett og Dårlig kundeservice"

Veldig dårlig kvalitet på Internett og kundeservice svarer ikke og jeg kunne ikke finne en løsning

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:20
Hei Ashraf, Så kjedelig å høre at du ikke har hatt en god opplevelse hos oss så langt. Uten at jeg her kan gå i detalj på akkurat din avtale så kan jeg på generelt grunnlag si at vi leverer fiber over Telenor sine fiberlinjer, og trådløst bredbånd over Telia sitt mobilnett, så kvaliteten skal det i utgangspunktet ikke stå noe tilbake på. Det vi vet er at man kan oppleve dårlig WiFi-signal, men dette kommer gjerne av forhold som ikke går på kvaliteten på nettet i seg selv. Et populært tips til å bedre signalet inne er å benytte en Mesh-løsning som forsterker WiFi-signalet i boligen. Dette er utstyr du får kjøpt både hos oss eller på hvilken som helst elektronikkforretning som selger hjemme-elektronikk. Vi vet også at det dessverre kan være tidvis stor pågang til vår kundeservice. Men hvis du kontakter oss via chat´en eller sender en melding via MinSide så slipper du å vente på telefonen og du får relativt raskt svar fra en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice. Jeg håper dette hjelper deg litt på vei, og at du blir fornøyd med bredbånd fra NextGenTel. Mvh Christian
Gunnar F
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Må være Norges desidert dårligste internettleverandør."

Foreldrene mine ble dessverre rundlurt av hyggelig selger fra NextGenTel med å bytte fra Telenor til NextGenTel. Modem går i rødt flere ganger om dagen. Må da trekke ut strømkontakten eller bruke resett knappen for å komme på nett igjen. Selv om modem viser grønt er det sjeldent en kommer på wifinett med mobiler og pc. Kan ikke fatte at RiksTV har inngått en slik samarbeidsavtale med et av Norges mest ubrukelige selskaper.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:38
Hei Gunnar, Veldig kjedelig å høre at dine foreldre (og du) har hatt en dårlig opplevelse hos oss så langt. Vi kan sikkert være enige om at internett bare "skal virke", og da er situasjoner som det du beskriver fryktelig frustrerende. Nå har jeg ikke alle detaljene i din sak, men du nevner at de byttet fra Telenor til NextGenTel. Det vi vet er at enkelte rutere fra Telenor dessverre har begrensninger som påvirker WiFi-funksjonaliteten. Årsaken til dette er at Telenor har installert en programvare som låser WiFi-funksjonaliteteten til Telenor sitt nett, og gjør den utilgjengelig når kunden får ny leverandør av bredbånd - dette til tross for at ruteren kan være kjøpt av deg som kunde. Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men en situasjon som vi ikke har noe kontroll over, utover at vi selvfølgelig informerer alle nye kunder om problematikken på forhånd - slik at man kan sikre seg WiFi-utstyr som sørger for at man ikke støter på disse problemene. Jeg vet ikke om du har vært i kontakt med vår kundeservice enda, men jeg anbefaler dere å kontakte oss via MinSide, forklare problemstillingen og så vil en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice helt sikkert hjelpe dere til en løsning, slik at dine foreldre kan koble seg på WiFi, se TV og forøvrig ha en problemfri hverdag når det kommer til internett. Ha en fortsatt fin dag Mvh Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri mer NextGenTel !!"

Hadde fått nytt fiber inn til hus og prøvde å få kontakt med NextGenTe for oppsigelsel, ikke akkurat lett men fikk fortalt at det var 2 mnd oppsigelses tid, pluss at de skulle sende meg en retur lappe for modemet som jeg må betale 175,- for. Hvis noen syns dette er bra service så lykke til. Kommer aldri mer å bestille NextGenTel eller foreslå dem til andre.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"svarer aldri!!kundeservice"

Bare opptatt av og selge!!Svarer ikke på kundeservce,og selger sitter og juger for meg.Hold dere unna dette selskap VH ØM

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid!!!"

Forferdelig å vente 2 timer for å få svar på telefon. Svært skuffet!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Å bytte til nextgentel er det dummeste jeg har gjort noen sinne. Makan til dårlig total pakke skal man lete dårlig etter. Dårlig og ustabilt nett, dårlig utstyr, dårlig kundeservice. Nevnte jeg dårlig kundeservice? Får jo aldri tak i de.. Har hatt Telenor i 7 år og aldri hatt problemer. Alle problemene startet med nextgentel. I tillegg inngikk jeg en avtale over dør i september. Med oppstart siste dag i november. Angrerett gikk ut 14 dager etter inngått avtale i september. Og ikke etter jeg fikk prøvd produktet ?!? Mvh en som skal si opp avtalen sin så fort som overhode mulig..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mellom 6 og 12 på kvelden får jeg 2-4 mbps i seteden for 50. Kundeservice har ennå ikke reagert etter snart en måned.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Funker sjeldent"
1 syns denne omtalen er nyttig

Påkoblingsproblemer hver gang jeg kommer hjem. Om jeg skulle være så heldig og komme på nett så må jeg konfigurere chromecasten på nytt, og det går heller ikke alltid. Leier ut bolig kortere perioder og leietakere har også problemer med å koble på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Super fornøyd at jeg byttet til NextGenTel tv og bredbånd"

Vi la inn på bytt.no og en veldig hyggelig selger ringte oss fra NextGenTel. Vi har vært mye frustrert over internettet fra Telenor, som datt ut hele tiden , og tv pakken var det ikke noe særlig til den prisen . Nå har vi hatt NextGenTel i 3 mnd, og internettet fungerer 100%. Tv pakken endret vi også til RiksTV og her er det mye bedre tv pakke . Vi sparer nesten 500.- i mnd med dette byttet. Vi er så glad vi hørte på rådene til den flinke selgeren fra NextGenTel . Jeg anbefaler dette til alle !!! Løp å bytt .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Shockingly bad! Woeful slow, unsympathetic - do not go near them!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

We have regretted every single day since their crummy little lying door to door salesman came to our door and our contract started! Don't even bother trying to call them and don't expect anything of them except in efficient service, poor connection and appalling communication in terms of invoices. For god sake keep away from them. I wish them bankruptcy! They deserve nothing less!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Marius F. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

- Ikke billig - Ufattelig dårlig stabilitet. Vi opplever problemer hele tiden - Ufattelig dårlig kundeservice Styr unna!

Geir O. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utmerket"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Nextgentel i mange år - startet over kobberlinje, men noen år nå på fiber. Stabilt nett og god pris, dog litt treg kundeservice på telefon, men min erfaring er at behovet for kundeservice er sjelden tilstede!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bør leggast ned"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet har man kranglet med i over ett år med inkassovarsler før man får vanlige fakturaen, å når man overtar etter ett dødsbo å abonnementet skal overførast på deg e da klin umulig for dei å forstå at dette går an. Styr unna så fort du har råd til å gjøre det. Vist du ikkje er ein kværulant som likar å krangle. Ustabilt nett e da også 75% garanti for at du kjem deg på stabilt nett etter klokken 5 fredag.

Bjørn G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bravo"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra jeg har ikke hatt problemer med mitt bredbånd så langt.menn prisen er høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke god service og variabel leveranse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Uakseptabel lang ventetid på kundeservice. Jeg har et abonnement på 20 på kobber. Variabel kvalitet/kapasitet ifht bestillingen. Ingenting er over forventning

Kristoffer K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bra produkt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stabil og greit nett men betydelig for høy pris. Vurderer derfor bytte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"STYR UNNA!!! Useriøst, ustabilt,"
2 syns denne omtalen er nyttig

Møkka firma! Useriøst! Lokker deg med tilbud med binding, under bindingstiden leverer de ikke stabil fiberlinje den hopper inn og ut, hvor du får beskjed om at det er ditt eget utstyr som er problemet. Sier du opp pga. Dårlig linje får du bruddgebyr med oppsigelsetid på 2-3 mnd hvor de også sperrer linjen din for andre leverandører. De finnes ikke ydmyke og vil ikke prøve å løse saken for deg på en ordentlig måte. For guds skyld styr unna🙄

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Unngå å bli lurt - ikke bruk NextGenTel"
2 syns denne omtalen er nyttig

De lover en ting på telefonen. Deretter blir du bedt om å bekrefte på en SMS med et annet innhold, så vær forsikt med hva du svarer ja på. Kundeservicen er arrongant og upålitelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"For dyre"

Stabilt og ok nett. De har økt prisene sine og nesten 700kr for 100Mbit linje er altfor dyrt syns jeg.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"50mb/s er faktisk 10mb/s"

Jeg bor i bysentrum, signalkvaliteten er utmerket. Etter å ha gått over til "ny teknologi", som skulle garantere bedre kvalitet og hastighet på Internett (tidligere 20/30, nå 50/50) er det en katastrofe, spesielt om kveldene. Jeg anbefaler ikke til noen. Det er ikke mulig å spille, se filmer eller TV uten å lagging. Selvfølgelig hastighetstesten fra NextGenTel-applikasjonen viser nedlastinger over 40mb/s, men andre tester viser vanligvis hastigheter rundt 10mb/s og noen ganger til og med under 1mb/s, merkelig opplasting er alltid rundt 50mb/s. Kundeservice som et svar ber om å tilbakestille ruteren og hevder at alt ser bra ut fra deres side og 50mb/s fra kontrakten er ikke en garantert verdi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Møkkaselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ventet en uke på å få opp nett da vi skulle bytte til dere, her sitter vi med flere tusen i regning på tlf streem, da vi ikke har nett ennå.. dritg selskap, bare lover og det skjer ikke noe!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bor midt i Bergen sentrum, har betalt for ok hastighet men går nesten aldri å se en film alene uten lagging en gang. Du også glemme å game på dette nettet

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2023 09:46
Hei Marius! Kjedelig å høre om ustabiliteten. Lagging når du gamer eller streamer er det mest frustrerende som finnes 🙈 Problemet du beskriver påvirkes ofte av WiFi-utstyret inne i boligen din, og har mest sannsynlig lite med selve signalet inn til boligen din å gjøre. Jeg anbefaler deg å kontakte vår kundeservice som gjerne bidrar til at du får max ut av nettet ditt 😍 Ha en flott dag videre! /Christian
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR