Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
11
av 12 innen
bredbåndsleverandør
9%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
19
11
4
18
287
Sorter omtaler etter
Viser av 339 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs tilbyder"

Selgeren løy til meg på direkte spørsmål. NextGenTel tar ikke ansvar og de forlanger, til tross for at salget er gjennomført på falskt grunnlag, at jeg er kunde ut bindingstida eller betaler brytningsgebyr på svimlende 4900 kr. For hva? For porto på en router jeg leier? Møkkafirma...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Byttet fra CD/Telenor til nextgentel på samme fiber"

Fikk besøk av en hyggelig selger for noen mnd siden, jeg var litt usikker i starten da jeg hadde lest noen dårlige anmeldelser fra før. Selger klarte å overtale meg, spare over 4000kr på å bytte. Nå er nettet mye mer stabilt, samt bedre rekkevidde rundt i huset. Glad for at jeg byttet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ingen avslag på reiser borte fra hjemstedet"

Som pensjonister er vi bortreist 175 dager i løpet av året. Ruteren blir slått av, og det er ingen som kan benytte seg av Internett når vi er bortreist. Likevel må jeg betale kr 397,- pr. måned til NextGentel. Jeg får ikke avslag i prisen. Dette er meget urettferdig da vi på de nye bostedene: Oslo, Alta og Tyrkia er tilknyttet annen leverandør av Internett. Altså dobbel betaling halve året av Internett!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Total useriøst. Gikk fra canal digital. Og tilbake til Steinalderen. Meget skuffet😒"

Gikk fra canal digital. Det var meget bra. En kveld dukket det opp en selger som lovet mer enn det han kunne lovet. Dette reklamerte jeg på, men ikke noe å gjøre. Byttet tilbake til Telenor, så fort muligheten kommer. Dette er helt utrolig kundebehandling for å spare 250,- nok pr mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig KundeService! Styr unna!"

Elendig service, 1 uke uten internett for 2 gang på 3 uker. Sure og kjipe folk på kundeservice og ingen forståelse for hvordan det er å være uten internett!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"God kunde"

Har vært kunde siden de kunne levere ADSL til oss på tidlig 2000-tallet og vært veldig fornøyd, nå kommer fiberen og må dessverre si adjø til NGT.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"

Ekstremt dårlig kundeservice. Virker så flott og fint i telefon, helt til du legger på og ingenting som ble lovet blir holdt. Måtte vente i 5 uker for internett, ringte og chattet flere ganger i uken, før jeg til slutt måtte ringe flere selskaper og ordne opp i demmes rot selv. Ble lovet kompensasjon for ventetid, jobben jeg har gjort, mobildata som ble brukt og absolutt NADA ble holdt. Sier jeg ifra blir jeg tatt useriøst og nedlatende. Unngår spørsmålene mine og er ordentlig arrogante og gjerrige. Er heldigvis og uheldigvis kun knyttet til dem i et år, men gleder meg til den dagen jeg kan komme meg til hel%#tte bort fra dette dritt firmaet da det virkelig er ingen hjelp å få.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice?"

Seriøst. Arrogante j%#ler. Jobber med data og er vant den business-biten. Men at folk lover «alt» både i chat og på telefon for så og ikke få hjelp er ikke innafor. Styr unna.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"missvisende priser, dårlig opplysning"

jeg har vært hos Nextgentel Bredbånd siden 10 år... Har stolt på selskapet, dessverre. Har oppdaget nå at prislisten for Bredbånd 30 viser 329 kroner 6 mnd og deretter 399 kroner ved 12 måneders bindingstid, jeg har i alle år betalt 449 kroner... Det står ikke et eneste sted at prisen øke til 449 kroner etter 12 måneders bindingstid har godt ut... Dette er for dårlig. Kundeservice sier bare jeg kan få prisen, men må binde meg 12 måneder.... Jeg føler meg lurt... Ha det bra Nextgentel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke eksisterende kundeservice"

Jeg har vært en måned uten nett, kundeservice svarer sjeldent og når de først svarer vet de ikke hva som er feil. En skulle tro norske selskaper skal ha såpass kontroll at kunder ikke blir værende månedsvis uten nett. MEN NEI. HOLD DERE LANGT UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Det verste æ har vært borti 😬 ufine kundebehandlere, ringer ikke tilbake selv om de sier det, sender regning selv om man ikke har fått nettet..fy søren, styr unna Nextgentel alle sammen.

Alexander
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt og upålitelig"

Du får 75% av hastigheten du betaler for. Også pulser nettet hele tiden. Det du sparer med å velge NextGenTel får du igjen med nedetid og frustrasjon. DHCP timer ut ofte. Bruk heller 30 kr ekstra for å unngå dette. Skuffet kunde

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg kan ikke åpne porter"

det funket kjempegreit før men nå møter jeg bare på problemer... jeg kan ikke åpne en eneste port, det står på ruteren sin side at de skal være åpne, men er de det? NEI FOR F#%N!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Blitt bedre"

Var ikke så fornøyd til å begynne med, men nettet er nå blitt veldig stabilt og jeg får den båndvidden jeg betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Greit nok"

Opplever Nextgentel sitt nett som gangske stabilt. Har ikke hatt noe nedetid jeg selv har merket det siste året. Jeg synes derimot de er litt dyr og kundeservice kunne også ha forbedret seg noen hakk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig service."

Leverer ikke det de fakturerer. Ordner ikke opp. Elendig kunde service. Styr unna og spar deg mye irritasjon/frustrasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Aldri opplevd dårligere bredbånd og tv"

Forferdelig dårlig på absolutt alt. Nettet er mye dårligere enn avtalt, tv-en fungerer når den vil og kundeservice er helt håpløs. Vi har gitt opp. Kommer oss ikke ut av avtalen med NGT så fakturaen må betales samtidig som vi ikke har tv signaler lengre. Ingen hjelp å få. Hold dere langt unna dette selskapet!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Dårlig TV, dårlig nett, dårlig kundeservice.."

Dårlig TV, dårlig nett, dårlig kundeservice.. vi betaler for 250 linje, og måler bare 40!! Dette er svindel på høyt nivå!!!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget bra på Telenor sin fiberkabel iallefall. Minst like kjapt som da Telenor driftet det."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke snakket med kundeservice en gang, bestilte det tok noen uker(bindingstid hos eksisterende Telenor) Så fikk jeg en dato for overtagelse. Alt fungerer helt perfekt. Til under halve prisen av det Telenor skal ha, og TV kunne jeg ikke kutte ut der uten at prisen på Internet gikk i taket. Men jeg snakker nå om fiberlinje her, som Canal digital opprinnelig bygget ut, og som Telenor har overtatt. Så ble det åpnet for konkurranse, og Nextgentel var overlegen på pris, og det fungerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bredbåndsleverandørenes Ryanair"
1 syns denne omtalen er nyttig

En sak skal de ha: de er best i klassen på å utstede fakturaer! Desverre er de dårlig på absolutt ALT annet, inkludert å trekke tilbake uberettigede krav. 11 dager i dag uten nettforbindelse. Hva slags tiltak utfører NGT? "Prøv å re-powre routeren"! Mao.feil på internett? Prøv svenskeknappen! Virker det ikke? Det var dumt. Husk å betale neste regning! Adm. dir. i selskapet hever 5.5 mill i årslønn. Han er åpenbart flinkere til å forhandle på egne vegne enn på vegne av kundene. 1 stjerne i belønning, og det er i overkant av hva selskapet har gjort seg fortjent til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så verst. Telenor leverte IKKE."

Hos oss nede i "provinsen" så følte jeg at vi ikke ble tatt alvorlig av hovedkonkurrenten, Telenor. Tross alt, det var bare kobber å få og med det ei 10/1 linje. Hver gang vi klaget på brudd eller hastighet, så lovet Telenor (når vi omsider fikk svar) bot og bedring. Jeg gikk til slutt over til NextGenTel. Det begynte med problemer. Men de tok meg alvorlig. Hastigheten økte fra måned til måned. Og stabiliteten ble mye bedre. Så noe har de gjort. Så etter hvert fikk jeg nesten det jeg betalte for. Nå kan jeg streame en film neste uten lagging. Det var umulig med Telenor. Og de gav fa...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dette er rett fram ran i fullt dagslys."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det e rart at de fortsatt få lov til og operere, grenser til mafia. ringer på døren og lover lave priser og ingen bindingstid, alt skal fungere som eller bedre enn det gjorde før, ingen måte på hva de kan tilby, men når du finner ut at du har blitt svindlet, og skal si opp, då må du være forberedt på å betale dyrt.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Grusomt"

Detta er da dårligaste eg nåken gong ha vert borti! detta kan ikkje ve seriøst? Ingenting so funka so da ska! INGEN so svara på telefon elle e-post å de forventa at me ska betala fleire 1000 for nåke DRITT so ikkje ha funka sia dag 1? Trur da e på tide at de legg ne sjappo dekas, fø detta ha de tydlevis IKKJE greie på. Svindel rett å slett!

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lurt av selger på døren, feilfakturert og trukket feilaktig på avtale giro jeg ikke har inngått."

Lurt av selger på døren, feilfakturert og trukket feilaktig på avtale giro jeg ikke har inngått. Klager på første faktura, der jeg kreves for 2mnd der jeg ikke er NGT kunde. Mange mange timer i kø, sendt rundt til alle avdelinger uten nytte. Nekter å tilbakebetaling og ordne opp. Særdeles useriøs nett leverandør og sitter fast uten mulighet å komme meg bort fra avtalen. Dette etter kun 3mnd som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Irriterende ustabilt"

Nettet er utmerket når det er oppe, men faller ut jevnt og trutt. Kommer oftest tilbake av seg selv, men vi må likevel stadig restarte både ruter og tv-dekoder. Mye trøbbel med WPA-passord som plutselig ikke godkjennes. Kundeservice via både telefon (men for lang ventetid) og chat (kortere ventetid) er bra - hjelpsomme folk. Men vil ikke ha det sånn lenger, og kommer til å bytte leverandør.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR