Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 79 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
164
74
45
71
663
Sorter omtaler etter
Viser av 1017 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Retur av ruter"

Ble svært overrasket og irritert over å få ei regning på returkostnader av en ruter som ikke virker. Nå betaler jeg jo for ett produkt jeg ikke har tilgang på før ny ruter mottas(1 uke) samtidig som jeg skal belastes 100 kr i frakt for å returnere produktet som ikke fungerer. Det mener jeg er en dårlig praksis som burde forbedres🤔Ellers er jeg fornøyd, kundeservice har vært veldig hjelpsomme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen er utrolig.....(dårlig/uoversiktlig). Trenger å snakke med minst 3 personer før man treffer på en som greier og fikse problemet. Dette tar vanligvis 1 arbeidsdag. Står i kø og de sier du er nr 1 i køen men kan legge på og bli oppringt. Tar da normalt et par timer (eller aldri) før du blir oppringt. Om jeg IKKE legger på så kan jeg vente 30 minutter før jeg ikke gidder lenger. Ringer du og er nummer 8 i køen og skal bli oppringt så kan det ta kanskje 1 minutt... her spekulerer de i at folk ikke skal sitte i kø.... Nextgentel var MYE bedre for 3-4 år siden, så her har det skjedd noe veldig drastisk. Aldri noe problem og alt ble fikset med en gang... nå møter man bare på sure bergensere som tydeligvis ikke liker jobben sin...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig behandling rett og slett. Kunder føler seg som slaver til et uunngåelig system av byråkrati

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Norges dårligste!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt nextgentel før, men jeg flyttet til et området hvor disse amatørene har monopol på fiber. Jeg måtte jo da ha fiber fra de og det har faktisk fungert bra i 2 år. Jeg er gamer og veldig nøye på linja. Nå har linja begynt å pinge noe voldsomt! timer ut hele tiden og de gir F. Dette minner om problemer jeg har hatt i gammledager hvor de kjørte MAX antall folk på linjene og det resulterte i at linjene ble helt fucka. max penger og 0 kvalitet er vel motto dems. Kunne jeg gjort noe som helst for å få en annen fiberlevrandør så kunne jeg betalt en god del! makan til søppel. De gir jo blanke F i dette også seff!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Har hatt trådløst bredbånd over et år på hytta ,er kjempefornøyd."

Nå har jeg alltid nett og ingen stopp. Tenker ikke på å skifte leverandør. God jul.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindlere i stor skala"
2 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel = SCAMMER INTERNETTLEVERANDØR Først må jeg si at jeg hadde ADSL kobbernett fra NextGenTel over en 1 års periode og det fungerte veldig bra, helt til jeg blir oppringt av NextGenTel, som overbeviser meg om mobilt bredbånd mye bedre enn ADSL. Problemene startet i oktober da jeg fikk montert mobilt bredbånd med en mottaker på husveggen. Elendig “PING” i alle spill, vi er en gaming-familie. Alle som gamer vet hvor viktig PING er for å kunne ha en god opplevelse. Jeg snakker med Teknisk support og de sier jeg har høy SNR (signal to noise Ratio) ukene og måndene går og pingen er fortsatt like dårlig. I mellomtiden bruker jeg mobiltelefonen min fra telenor som router når jeg spiller. Jeg ringer kundeservice og klager å blir fortalt at det er min Wi-Fi som er for dårlig og at jeg må kjøpe MESH system. Jeg prøver å fortelle dem at jeg kjører kun TP kabel i huset og at de er ingen andre ting som drar båndbredde når jeg spiller. Kundeservice klarte også å si at de ikke har noe med gaming å gjøre, LOL. Her sitter jeg da med et abonnement til 800 kr som mnd jeg ikke bruker. I tillegg til Ræva ping så betaler jeg for et 50/50 mbps abonnement. Når jeg tar test på speedtest.net har den aldri vist mer enn 10 i opplastning, så bare der mangler jeg 40 mbps i opplastning. Jeg sa opp muntlig over telefon for 1 måned siden. Support sier at de skal opprette en avsluttningssak. Har ikke hørt noe mer Idag ringte jeg de forteller meg at jeg sa at jeg ikke har sagt opp abonnementet og at linjen min er bra. Jeg sa bare, Ha det godt, jeg skriver en klage til forliksrådet.- Har byttet til telenor mobilt bredbånd nå og jeg får hastighet og pingen som jeg ønsker hold dere langt unna #NextGenTel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"sender faktura på og på nytt."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det sendes fakturaer på nytt og på nytt på oppsagte abonnement. Hjelper ikke å ringe kundeservice, de lover at alt skal bli ordnet, en intet skjer. Det sendes også til inkasso krav på oppsagte abonnement. Lurer på hvilke personer de egentlig har ansatt her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig og uprofsjonell kundeservice, lang saksbehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr vekk fra denne leverandøren. Dyre og dårlige tjenester, og en kundeservice som minner om noe man kunne oppleve tidlig på 2000- tallet. Nettet mitt har nå vært nede i dagesvis, mens jeg venter på en tekniker som "kommer om noen dager". I 2021. I dag er det lørdag, jeg tenkte purre på dem, men det er ingen mulighet for å få tak i kundeservice. Ingen chat, telefonen er stengt - og "Min Side" fungerer ikke. Det er også åpenbart at Nextgentel, som så mange andre, selv legger igjen positive kommentarer på denne siden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig fornøyd"

Utmerket leveranse og Kundeservice. Svært god informasjon i hele kundeløpet. Hastighet som avtalt. Anbefales

Janette B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Super kundereise og super dekning på hytta"

Svært god Kundeservice, informasjon underveis og prikkfri installasjon. Gid dekning og hastigheten er 50mbps akkurat som bestilt

Per A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Hold dere unna dette selskapet!!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Allerede fra første stund, uten direkte tv i en måned. Fortsatte med tekniske problemer i 1 år. Byttet selskap, nextgentel krevde bruddgebyr på ca 1500 kr. Det er snakk om 14 dager. Huff!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kunde service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nettopp fått mobil bredbånd men etter 1 dag stopp. Prøvde å ringe for 4 timer men ingen svar. Plutselig kom 1800 Next Gentel svarte vi er stengt for dagen . Ring imorgen. Forferdelig dårlig service. Det var ikke noe valg hvor de sier de vil ringe tilbake. Nå skal jeg stå i kø imorgen lørdag kl. 10 for få hjelp til å starte nettet

Wenche B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
""STJAL" 5000 KRONER FRA OSS! FÅR IKKE TAK I DEM FOR Å KLAGE!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det verste jeg har vært med på. Leier i enebolig - NextgenTel ringer samboer og bruker en sleip retorikk som fører til at han takker ja til fiber, noe som skulle være billig og lettvint. Det viser seg at "tilbudet" min samboer takket ja til - var ganske omfattende arbeid på tomten. Dette noe eier har ansvar for når det kommer til inngripende "installasjoner". Installatørene som kom var også skeptisk til hva som egentlig skulle gjøres mtp eier og tomt siden vi leier. De ble sendt bort. Nå skal vi flytte og har fått en regning på 5000 kroner for hva enn som har eller ikke har skjedd. Kommer ikke igjennom på tlf. Finner ingen mailadresse jeg kan sende klage til. Dette er rimelig stygt gjort - jeg håper Nextgentel får en like dårlig jul som dere behandler kundene deres. Altså - ikke noe jul i det hele tatt. Kommer til å anbefale alle jeg kjenner om å IKKE bruke Nextgentel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel er dårlig på kvalitet/signal, og på service. Det verste jeg har vært borti. Ikke velg nextgentel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svinde L og ikke no annet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender regninger med stengegebyr uten at nettet har vært stengt. Ikke bare en gang , men nesten hver gang. Ringer til dem og dem skal slette det. Går 14 dager og det er sendt til innkasso. Dette skjer ofte. Ikke bli abonnent hos dette firmaet om dere ikke vil ha ett rent mareritt. Dere har blitt advart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Er det noen på jobb?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter utallige feilaktige fakturaer etter bytte av abbonoment (der de også glemte å si opp det andre abb, så jeg skulle betale for 2 abb av samme type) og 20 forsøk på kommunikasjon igjennom MinSide appen hadde jeg nesten gitt opp. Tilslutt ringte jeg til dem, og der ble jeg møtt av en som ikke kan beslrives som annet en "ikke opplært" Enden på visa er oppsigelse, ingen fakturaer blir betalt før riktige på plass. ALDRI VURDER NOE SOM HELST IFRA NEXTGENTEL. Et bossfirma som burde vert tvunget nedlagt pga inkompetanse på alle områder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lite imøtekommende og tenker kun penger og ikke på kundens beste."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har klaget på dårlig nett fra dag 2. Etter utallige tlf og meldinger på min side så måtte vi oppgradere abonnement selv. Selger solgte oss et abo som vi ikke kunne bruke,selv om vi sa hva vi måtte ha i forhold til bruk. Har møtt en frekk kundebehandler, og flere som ikke viser interesse for og hjelpe med problemene. Når vi ville ut av avtalen, så forlanger de 4990 kr i brudd gebyr. Jeg prøvde og bruke angreretten, men denne sier de gjelder fra vi bestilte og ikke fra vi fikk produktet. Anbefaler alle om og holde seg langt vekke fra Nextgentel.😡😡 Nå blir det og kjøre saken videre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet går av og på. Like stabilt som været i Bergen. Aldri til å anbefale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Betale 99kr for å levere inn ruter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i snart 7 år. Skal nå oppgradere til ny avtale med Nextgentel( kun fordi det er så få å velge mellom her vi bor) ,så får jeg faktura på 99kr for at de sender ut returlapp for ruter!! Er dette lov egentlig?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke det som ble lover. Hastigheten er for dårlig... Vært kunde i mer enn 10-år."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde hastighet10/10 over kobber nettet, måtte gå over til tråløstbredbånd 20/20 som skulle være så mye bedre. Det er bare tull. Klaget og nå skulle det være ordnet. Ja, litt bedre 2 uker, nå er det ræva dårlig igjen. Signalet er for dårlig fra de aktuelle sendere.... Er min påstand. Det er kun 1.bruker i hustanden så det burde ikke vært noe problem... Penger skal dem ha uansett kvalitet....ikke fornøyd. Skulle få så godt tilbud fordi jeg hadde vært kunde i mer enn 10-år sa kundebehandlere. Det var det heller ikke... Var samme pris som alle får.. 😠😡

Anders A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Vær obs hvis man skal si opp abonnement hos Nextgentel!"

Hvis man skal si opp et abonnement hos Nextgentel, så vær veldig obs på at dette må gjøres flere ganger, da man etter første oppsigelse enten via Minside eller andre steder, vil få en telefon tilbake om at man vil si opp abonnementet. Hvis man da ikke er 100% klar i den muntlige samtalen, vil de fortsette å fakturere kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice er elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Møtte en på kundeservice. Fikk ikke noe respons på min klage. Vedkommende bare pratet i vei og lyttet ikke til hva jeg hadde å si. Det var bare å godta det hun sa.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"elendig fra A til Å"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt det i fem år i borettslaget. Det startet som et mareritt og slutter som et mareritt fem år og en måned etter. Var en periode som var noe roligere. Kundeservice er helt elendig, og hvis du trykker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kommunikasjon med nextgentel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sendt de utstyr tilbake til godssentalen og alikevel sender de regning på utstyr etter endt avtale uten å være tilgjengelig for kommunikasjon, kun enveis 🤬🤬 aldri bruk NextGenTel 🤬🤬

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjempefornøyd"

Jeg har vært kunde hos Nextgentel i mange år og har ikke møtt på noen problemer.Og når jeg ringer så tar det ikke lang tid før dem svarer.Og jeg får svar på det jeg lurer på og jeg må få si at mere hyggelige og imøtekommende mennesker er det sjelden jeg har snakket med.Overgangen i fra kobber til trådløst bredbånd gikk helt fint jeg får den hastigheten jeg skal ha.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR