Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert søndag 15. juni
NextGenTel
3.2
2 512 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 512 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#11
Utmerket
NextGenTel er rangert
#11 av 68 fiberleverandørerer
38%
Dårlig
38% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 512 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
532
408
282
244
1 046
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke spesielt godt fornøyd

Omtale av  Solveig W

Føler meg lurt,selger sa at det var bare å ta ut kontakten på det gamle moden og sett i det nye fra next gentel,vi måtte ha en fagmann tul å hjelpe oss, so holdt på i nesten 3 timer for å få det til å fungere.Fikk ikke oppgitt at jeg måtte betale for både next gentel og riks tv,dermed ble det mye dyrere enn vi ble fortalt av selger.Vi får ikke tekst tv,som min samboer er avhengig av pga,dårlig hørsel,har prøv å ringe riks tv,ikke kommet fram.!Fjernkontrollen er liten å vanskelig å betjene,for oss,med dårlig motorikk i fingrene. Vi er ikke spesielt fornøyd med next gentel,synes ikke at de har levert oss,er i samsvar med det vi ble forespeilet,og vil nok avslutte abonnementet etterhvert.

Må betale for retur på utstyr :(

Omtale av  Konstantin

Alt tid problemme Nextgentel øker prisene uten å varsle kundene. Retur av utsturet koster 129kr for og sende den… Ble litt sjokkert!

Middels

Omtale av  Thor M

Det hakker litt innimellom ved streaming. Jeg har ikke konkludert om hastigheten derved er for lav, men det forringer tjenesten noe. Bestillingen kom med Riks-tv som har en ustabil app. Fikk derfor en streame-boks tilsendt etter en uke som hjalp.

Misforståelser

Omtale av  Jan H

Hei, erfaringen frem til nå er ok.Det som er bra er at jeg selv bestemmer hastigheten på nettet.Det jeg har misforstått er at jeg mistet Flexipakken jeg var godt fornøyd med da jeg nå har Strømmepakken.Ønsker å få tilbake Flexipakken fra RiksTv?

Svar fra NextGenTel
12.06.2025 12:14

Hei, Jan. Så kjekt å lese om din opplevelse! Det varmer. Når det gjelder endringer av TV-pakker via RiksTV anbefaler jeg deg å ta direkt kontakt med våre hyggelige kollegaer hos RiksTV sitt kundesenter for å høre om muligheten for det. Les gjerne mer om RiksTV her: hjelp.nextgentel.no/tv-og-streaming/tv-fra-rikstv Beste hilsen, Filip

Et stykke unna det vi ble lovet

Omtale av  Heidi

Vi opplever nett-tilgangen som merkbart tregere, og har problemer med bruk av What's appen. Det fulgte heller ikke med noen returlapp for den gamle ruteren, som vi ble lovet...

Svar fra NextGenTel
10.06.2025 08:08

Hei, Heidi. Dette hørtes ikke bra ut. Hvis du fremdeles opplever trøbbel med internettet så ønsker vi gjerne å høre i fra deg slik at vi får forsøkt å ordnet dette for deg og sendt deg en returlapp. Det er også mulig å bestille returlapp via MinSide/appen hvis du ønsker det. Beste hilsen, Filip

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hastighet

Omtale av  Pedro D. T

Lite hastighet, hadde rask internett med Telenor, dere lovet meg samme men billigere, og fikk fra dere fiber 50! Seriøst???

Svar fra NextGenTel
10.06.2025 08:10

Hei, Predro. Veldig kjedelig å høre om den uheldige oppstarten hos oss. Kontakt oss gjerne på [email protected] slik at vi kan forsøke å rette opp i dette med en gang. Håper å høre fra deg. Beste hilsen, Filip

Dårlig ruter

Omtale av  Lisa

Veldig dårlig ruter. Hadde telenor før å da hadde barna god dekning for å spille oppe å nede i huset. Nå henger spill seg opp å internett er ofte ikke tilgjengelig.

Svar fra NextGenTel
10.06.2025 08:20

Hei, Lisa Dette hørtes ikke bra ut. Vi har et par forskjellige rutersystemer hos oss hvor en av de kan forlenge wifi-signalene i boligen. Kontakt oss gjerne på [email protected] slik at vi kan forsøke å løse dette. Beste hilsen, Filip

Bytte av fiber leverandør

Omtale av  Knut

Når først omkopling og ruter kom på plass så har alt fungert meget bra. Men dere glemte å si opp avtalen med min tidligere leverandør, og det forsinket/fordyret prosessen.

Svar fra NextGenTel
10.06.2025 08:38

Hei, Knut. Så kjekt å høre oppkoblingen gikk smertefritt. Vi bekalger at overgangen fra tidligere leverandør til oss ikke ble helt som forespeilet. Vi skal gjøre alt vi kan for at du forblir en fornøyd kunde hos oss i lang tid fremover. Ta gjerne kontakt med oss om det skulle være noe. Ha en nydelig dag videre! Beste hilsen, Filip

Dårlig oppfølging

Omtale av  Kjetil

Selger gir feil opplysninger. Nesten umulig å komme fram på telefontjenesten. Fortsatt ikke fått koplet til Rikstv etter ei uke pga feil tilsendt mteriell. Purret og skulle sende nytt - glemt. Ny purring og håper på at riktig materiell kommer selv om det virket som chatter ikke helt forsto.

Svar fra NextGenTel
12.06.2025 11:53

Hei, Kjetil. Så leit å høre om den turbulente oppstarten hos oss. Dersom dette ikke allerede har løst seg kan du alltid komme i kontakt med vårt kundesenter eller hjelpesider i vår splitter ny app. Håper vi hører fra deg slik at vi får løst dette. Beste hilsen, Filip

Anbefales

Omtale av  Annie W

Veldig fornøyd, god kundeservice, fantastisk tjeneste

Svar fra NextGenTel
10.06.2025 08:45

Hei, Annie Tuusen takk for en utrolig hyggelig anmeldelse! Vi skal stå på videre slik at du forblir en fornøyd kunde hos oss i lang tid fremover. Ta gjerne kontakt med oss om det skulle være noe. Beste hilsen, Filip

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kontakt/hjelp

Omtale av  Thor H. S

Det er bortimot umulig å få hjelp på telefon, når man taster for å bli ringt tilbake ringer dere aldri. Blir man satt over til en annen avdeling må man høre på grusom pausemusikk og får ikke kontakt med noen av dere, og får dermed ikke den hjelpen man trenger.

Svar fra NextGenTel
10.06.2025 08:51

Hei, Thor. Veldig kjedelig å høre at du har hatt en uheldig opplevelse hos oss. Vi beklager. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], så vi kan forsøke å ordne opp. Håper å høre fra deg. Beste hilsen, Filip

Wifi rekkevidde

Omtale av  Kjetil G

Mindre rekkevidde wifi enn forespeilet. Trenger nok ekstra utstyr for å opprettholde rekkevidden jeg hadde.

Svar fra NextGenTel
12.06.2025 12:09

Hei, Kjetil. Takk for din tilbakemelding angående wifi-dekningen i boligen din. I vår splitter nye app er det mulighet for å bestille et mesh-system med opptil tre mesh-noder som forlenger wifi-signalet i boligen. Denne løsningen heter TP-link Deco. Les gjerne mer om denne løsningen på hjelp.nextgentel.no. Beste hilsen, Filip

Brukervennlighet

Omtale av  May E. F

Stabilt og raskt nettverk,ingen problemer til nå..virker veldig bra i alle rum

Svar fra NextGenTel
10.06.2025 09:26

Hei, May Så kjekt å høre overgangen gikk smertefritt og at du er på nett i alle rom. Det varmer! Vi skal stå på videre slik at du forblir en fornøyd kunde hos oss i lang tid fremover. Beste hilse, Filip

Sømløs og feilfri overgang fra tidligere leverandør

Omtale av  Wiggo

Sømløs og feilfri overgang fra tidligere leverandør.

Svar fra NextGenTel
10.06.2025 09:27

Hei, Wiggo Så hyggelig å høre at overgangen til oss gikk både sømløst og smertefritt. Vi skal gjøre alt vi kan for at du forblir en fornøyd kunde også fremover. Beste hilsen, Filip

Bondefangeri

Omtale av  Johan

Abonnementet er solgt inn med TV fra Riks-TV til kr 379,- per måned. Etter 8 dager med abonnementet varsles vi om en prisøkning på kr 250,- per måned for Strømmepakken. Dette er godt gammeldags bondefangeri og det må ikke forventes at vi er kunde ut over bindingsperioden.

Svar fra NextGenTel
12.06.2025 12:06

Hei, Johan. Så leit å høre om din oppstart hos oss. Det kom nylig et prisvarsel fra vår samarbeidspartner RiksTV så jeg vil tro det er denne prisøkningen du referer til. Denne prisøkningen skal ikke påvirke kunder som allerede har en kampanjeperiode via NextGenTel. Ta gjerne kontakt med RiksTV dersom det viser seg at prisen på fakturaen din viser seg å ikke stemme over ens med avtalen du signerte. Ønsker deg en fin dag. Best hilsen, Filip

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd

Omtale av  Lise M. H

Gikk fort å installere. Veldig enkelt. Boksen tar liten plass 😀

Svar fra NextGenTel
10.06.2025 09:32

Hei, Lise Tusen takk for en fin tilbakemelding. Vi skal stå på videre slik at du forblir en fornøyd kunde hos oss i lang tid fremover. Beste hilsen, Filip

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR