Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
11
av 12 innen
bredbåndsleverandør
9%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
20
12
4
19
303
Sorter omtaler etter
Viser av 358 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Hyggelige kundebehandlere men systemet fungerer overhodet ikke... Skulle overføre ett abonnement fra min far til meg, noe de selv reklamerer med at man kan. Like før overføringen hadde den aktuelle boligen fått ny adresse noe jeg informerte om, men feil adresse ble registrert. De ringte og sa de ikke fant adressen, jeg informerte igjen om at boligen hadde fått ny adresse og de fikk denne. De registrerte da en helt annen adresse, jeg tok kontakt og ga riktig adresse. Dette førte til at jeg fikk en regning på 3000,- fordi de mente jeg hadde sagt opp mitt abonnement 2 ganger. Jeg mistet også internettlinjen og har nå vært uten Internett i flere uker fordi de mener jeg må vente på en montør som må koble til linjen igjen. De sender utstyr i posten selvom dette bare er snakk om en overføring og alt utstyr allerede er her.. snakker med forskjellige kundebehandlere hver gang, det er bare rot og surr og helt tullete og måtte vente flere uker på å få Internett fordi DE har gjort gjentatte feil... Boksen uti gata er snødd ned ute på ett jorde så gleder meg til å se om jeg får Internett neste uke når montører kommer ettersom jeg nekter å tro at det har vært noen montør i det skapet tidligere for å koble ut linjen.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forfærdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

I signed up at the door with the salesman. I changed my mind the next day, rang them, and was told that the subscription was cancelled. They then proceeded to do a credit check on me, send the new ruter and cancel my subscription with Telenor, despite me ringing and complaining each time they sent a new email. They blamed the ‘automatic system’ for all this. I have spoken with them 4 or 5 times. We have no internet tonight. If I get a bill for this I’m going to the Consumer Advice Bureau. Stay away from Nextgentel, this is mega-aggressive sales, and incredibly incompetent customer service. Zero stars.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Skiftet leverandør da nettet fra NextGenTel var for treigt og det ikke hjalp og klage"

Skiftet leverandør da nettet fra NextGenTel var for treigt og det ikke hjalp og klage. Fikk da beskjed om å sende tilbake deres ruter til en oppgitt adresse og merket med vårt navn inni (da det ellers ville tilkomme et gebyr) hvilket vi umiddelbart gjorde (for hva skulle vi lenger med den). Hadde mine bange anelser, og ganske riktig - i dag har jeg mottatt flere purringer fra NextGenTel da de påstår å ikke ha mottatt ruteren. Ved kontakt til kundesenteret der påstår de at man må forsende ruteren ved å kjøpe «pakke med sporing» da de ellers ikke mottar den (!) og de vil nå kreve meg kr 600. De påstår at uten denne tilleggstjenesten med «sporing» så vil pakken komme i retur til avsender, men vi sendte den for flere uker siden og så har absolutt ikke skjedd. Høres ut som tull og svindel - flere som har opplevd liknende med dem?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Sender fakturaer på nytt og på nytt lenge etter oppsigelse, får ikke kreditert tilgodehavende."

Sender fakturaer på nytt og på nytt lenge etter oppsigelse, får ikke kreditert tilgodehavende.. Oppsigelsen gjaldt fra 31.12.2018, og jeg har autogiro. Jeg har flere ganger sagt ifra at de fortsetter å sende fakturaer, men det hjelper ikke. Sender epost, og skriver saker inn på min side hos Nextgentel, men det hjelper ikke.

Kjetil M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kan nesten ikke bli verre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk aldri internett etter 2,5 uke med lovord om at det skulle komme på plass hvert sekund. Velg disse hvis du liker uryddig kommunikasjon, håpløse internprosesser og ansvarsfraskrivelse i alle ledd. Selv brøt jeg avtalen mens jeg fortsatt kunne og valgte en annen leverandør.

Sindre E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bedre på fiber"
2 syns denne omtalen er nyttig

Overrasket over hvor bra de er på fiber. Tilbyr samme hastigheter som Telenor til en lavere pris! Hadde min tvil etter mindre bra erfaring, men de har virkelig dratt seg opp med kundeservice og produkt. Anbefales!

Kristian O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Har ikke plass! Dere må utvide feltet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er så dårlig. Har prøvd og fått en løsning med NextGenTel i over 3år. Men på julaften kl 09:00, DA!! Fant de plutselig ut at de skulle komme og ta en titt!!! Hva skjedde? Vi legger skylden på noen andre. Er bare ansvarsfraskrivelse fra ende til annen. Tv’n hopper ut og inn hvert 20 min. Internett har aldri klart og laste inn så mye som 1 siden på VG. På julaften fant de ut at kanskje linja inn til huset er dårlig... i skrivende stund er det 27.2.19 og INGEN har tatt kontakt eller kommet på en søndag for og prøve og utbedre feilen.. Er du glad i at ting ikke virker, og ingen tar ansvar? 👍 NexGenTel 👏🤝

Theresekristine O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere regninger enn det man skal ha"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er svindel. Dyrere regninger enn det man skal ha. De er dårlige å kommunisere med og er kranglete. Tok opptil over 2 mnd før de satte opp nettet hos meg. Bestilte fra en annen leverandør og sa fra meg NextGenTel. Men tror du f#%n ikke de da avsluttet mitt nye nett og dro det over til seg. Nå vil jeg bort derifra men det går ikke da de ikke vil slippe linjen tilbake til min forrige leverandør. Jeg gir opp! :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig ustabilt og forferdelig rekkevidde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har ingen sjanse til å få nytt bredbånd i huset, men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne slutte å gi dette selskapet penger med en gang. Opplastningshastigheten er 5% så rask som vi betaler for, vi får ingen kontakt med kundeservice uten å sitte timevis i kø. Hadde byttet til Altibox med en gang hvis jeg hadde sjansen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra linje, dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Linjen fra NextGenTel er god og stabil, bedre enn forrige leverandør. Minus er rotete kundeservice og min-side innlogging. Modemene er billig og bra. Billigere enn feks. Telenor. Anbefales:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ikke kjøp nextgentel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke kjøp nextgentel! For det første er routerne de selger forferdelige, og visst du kjøper en ny som ikke er fra ngt må du bruke 2 routere (ikke vet jeg hvorfor). For det andre går hastigheten på nettet opp og ned hele tiden uansett om du bare ser på nettavisen eller spiller clash of clans. For det tredje er kundeservicen uerfaren og kan ikke hjelpe deg på stedet. Du ender opp med å vente på 10 andre medarbeidere som skal hjelpe deg med å resete en router som ikke funker... Det var det jeg ville si! Ha en god dag videre!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Vurderer du Nextgentel? Forbered deg på timesvis i telefonkø "
2 syns denne omtalen er nyttig

Vurderer du Nextgentel? Forbered deg på timesvis i telefonkø hvor du settes over fra leveranseavdeling, abonnementsavdeling, linjeavdeling, etc. hvor de alle er hyggelige og greie men klarer ikke å fikse problemet. Og når du kommer til et nek som sier han klarer å ordne opp, ikke ta det for god fisk, for han sender en melding inn i det kafkaeske systemet som etter noen måneder kanskje vil sperre linjen din, bestille en montør du ikke trenger, og annet gøy. Jeg har kastet bort mange arbeidsdager i forsøk på å få et enkelt fiberabonnement i orden.

Johannes F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna NextGentel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt trøbbel med nettet siden september. Det har vært tregt samt falt helt ut i visse perioder og sånn kan mann ikke ha det når det er studenter som er helt avhengig av nettet i sitt skolearbeide. Extendere har blitt fakturert uten å ha blitt levert men ikke kreditert. Etter flere påminnelser og reklamasjonsbrev, som ikke har besvart, har de dratt av beløpet mot mars måned leie. Korrekt skal være mot den faktura som avses. I går stengte de av nettet på grunn av at fakturaen med extenderen ikke var betalt. Mars måneds leie er uaktuell om nettet ikke åpnes. Har vært i kontakt med Kundeservice utallige ganger men uten resultat. Det virker som Kundeservice ikke besitter den logiske kunnskapen som trengs for å løse enkle problem.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hva skjer med hastigheten nextgentel?"

Skjønner ikke helt hvorfor vi har nextgentel i huset. Utrolig tregt nedlastningshastighet, rundt 1-3 mgb. Er vel en grunn for at familien kjøper dette her, men det kan ikke være på grunn av hastigheten :(.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Sykt tregt og ustabilt nett!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Denne omtalen er skrevet på mobilen min, og lastet opp via 4g. Jeg har nå ventet i et kvarter på å få lastet EN SIDE MED TEKST. Hele selskapet er en enorm provokasjon, og det aller verste er at jeg gang på gang med noen års mellomrom lar meg lure av sleipe lovord om at linjen vil bli stabil og rask, og så tegner jeg et abonnement med ett års bindingstid, fordi det er sånn de opererer! Hvis du klager på hastigheten og vil si opp kommer de med snirklete og tungvinte tips som ikke bærer noe sted frem. Jeg teller ned dagene til vi kan skrote denne kjipe avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mer NextGenTel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig. Skulle aldri trodd på selgeren som løy oss midt i ansiktet. TV fungerer ikke i det hele tatt. Vi sitter med et produkt som ikke fungerer!! Ingen av de kriteriene vi stilte og måtte ha oppfylt, er til stede. Selv om selger lovet at dette skulle gå uten noen problem. De på reklamasjon sier: kunden sitt problem. De tar ikke noe selvkritikk selv om de løy! De vil ikke annulere vår kontrakt selv med klare brudd fra deres side. Advarer alle mot denne useriøse aktøren på markedet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"De anbefaler internet tjeneste, men det virker ikke bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

De anbefaler internet tjeneste, men det virker ikke bra. Hadde avtale på 10Mb men fikk 2-3Mb. Også de aksepterer ikke forklaring om at det er for lite fart til å holde denne tjenester. 3 måneder etter oppsigelse fikk jeg påminnelse om forfalt saldo på kr. 1250 Firma er ikke ærlig, tuller med kunder, vil bare tjene penger uten å levere tjenester på et godt nivå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lav nedlastingshastighet på fiber (100/100)"

Hadde bra hastighet i starten, men nå får jeg ca 10-15 % av det jeg betaler for (100/100) :-( Opplastinghastigheten er 100mbs som er det jeg betaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs tilbyder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren løy til meg på direkte spørsmål. NextGenTel tar ikke ansvar og de forlanger, til tross for at salget er gjennomført på falskt grunnlag, at jeg er kunde ut bindingstida eller betaler brytningsgebyr på svimlende 4900 kr. For hva? For porto på en router jeg leier? Møkkafirma...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Firma og kundeservice fra HELVETTE! (uten å overdrive)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Uten å i det hele ta med opplevelsen jeg hadde av dette selskapet mens jeg hadde de som leverandør, så presterte de når jeg skulle flytte og ringte inn lenge før dette for å avslutte abonnementet i følge dem selv, å ikke ha noen logg av det! Jeg som kunde stod helt uten mulighet til å bevise dette og de presterte også å forsøke å skylde på meg som kunde som tydeligvis burde "ha skjønt" at jeg burde ha mottatt en bekreftelse på avsluttelse av abonnementet, selvom jeg ikke har noen oversikt over hva deres prosedyrer var/er, og jeg hadde ringt inn og avsluttet mitt abonnement lenge før flyttedato. Jeg innså ikke at noe var galt før jeg plutselig fortsatte å motta faktura lenge etter jeg var flyttet fra leiligheten jeg hadde levering fra de i. Når jeg ringte for å rette opp i det jeg trodde var en liten feil informerte de da om at jeg hadde da ikke sagt opp... De hadde merkelig nok og veldig beleilig for dem absolutt INGEN logg av akkurat denne samtalen, men de hadde alle andre logger fra innringing av teknisk feil ol. Har selv jobbet for kundeservice over telefon for annet selskap og aldri i mitt liv har jeg opplevd noe lignende, heller ikke behandlingen jeg fikk da jeg forklarte hva som hadde skjedd. De var HELT ubehjelpelig og jeg må nå igjennom litt av et styr med skriftlige klager og innsamling av logger fra telefonselskap for å kunne bevise at jeg i det hele tatt ringte inn dagen jeg sa opp som de beleilig ikke har noen logg av. STYR UNNA! Direkte forsøk på svindel, spør du meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Byttet fra CD/Telenor til nextgentel på samme fiber"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av en hyggelig selger for noen mnd siden, jeg var litt usikker i starten da jeg hadde lest noen dårlige anmeldelser fra før. Selger klarte å overtale meg, spare over 4000kr på å bytte. Nå er nettet mye mer stabilt, samt bedre rekkevidde rundt i huset. Glad for at jeg byttet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ingen avslag på reiser borte fra hjemstedet"

Som pensjonister er vi bortreist 175 dager i løpet av året. Ruteren blir slått av, og det er ingen som kan benytte seg av Internett når vi er bortreist. Likevel må jeg betale kr 397,- pr. måned til NextGentel. Jeg får ikke avslag i prisen. Dette er meget urettferdig da vi på de nye bostedene: Oslo, Alta og Tyrkia er tilknyttet annen leverandør av Internett. Altså dobbel betaling halve året av Internett!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Total useriøst. Gikk fra canal digital. Og tilbake til Steinalderen. Meget skuffet😒"

Gikk fra canal digital. Det var meget bra. En kveld dukket det opp en selger som lovet mer enn det han kunne lovet. Dette reklamerte jeg på, men ikke noe å gjøre. Byttet tilbake til Telenor, så fort muligheten kommer. Dette er helt utrolig kundebehandling for å spare 250,- nok pr mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig KundeService! Styr unna!"

Elendig service, 1 uke uten internett for 2 gang på 3 uker. Sure og kjipe folk på kundeservice og ingen forståelse for hvordan det er å være uten internett!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"God kunde"

Har vært kunde siden de kunne levere ADSL til oss på tidlig 2000-tallet og vært veldig fornøyd, nå kommer fiberen og må dessverre si adjø til NGT.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR