Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
78
av 85 innen
bredbåndsleverandør
23%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
118
51
36
48
497
Sorter omtaler etter
Viser av 750 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste som finnrs"

Dårlig trådløst nettverk. Dårlig kundeservice De holder ikke det selger lover og sier seg helt utenforstående til det selgerene deres sier. Tar ikke ansvar for hva selgerene selger og sier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Manglende teksting, elendig fjernkontroll"

Mangel teksting, veldig lite funksjonell fjernkontroll- tungvint å taste seg rundt - for mye tasting for å nå enkle valg. Dårlig/gammeldags fjernkontroll. Vanskelig oppsett. Aksepterer ikke 9 minutters ventetid når det er Nextgentel har ringt meg.

Skriver-For-Hele-Familien
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Til og med mobilnettet på tlf min er bedre en nettet jeg har...."

Jeg syntes nettet er ufattelig dårlig, vi har linje på 100/100 og får mellom 0-4/24-50 på linja, dette er helt sykt, men når vi ringer så er det, ja pga corona så er det mye trafikk på linjene, mens jeg leser i kommentarene under fra nextgentel at det ikke er noe problem... javel så gi meg nett på 100/100 som blir betalt for da og ikke noe drit av nett jeg får nå, vi sliter bare med og laste inn Google.no og det er latterlig, Altibox blir neste nettleverandør, de leverer i allefall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Sikkert helt ok når det ikke er noen andre alternativer."

Vanskelig å komme i kontakt med kunde service. Måtte gå på chatten for å få telefon nr. DET BØR STÅ SYNLIG MED FET FONT PÅ 1. SIDEN. Det er ikke alle problemer som kan løses via chat.

Per B. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ledelse som ikke bryr seg om kunder"

Sensurerer uttalelser på undersøkelsen. Fraskriver seg ansvar. Tydelig ledelse som ikke bryr seg om kundetilfredshet.

Julian M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregere enn tidligere leverandør (også før karantenetiden slo inn)"

Veldig imøtekommende kunderådgiver, men ikke med nok kompetanse om å endre innstillinger i ruter-menyen fra datamaskin.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
24.03.2020 15.35
Hei Julian.

Per dags dato (24.03.2020) opplever vi ikke problemer i forbindelse med den økte trafikken på nettet vårt. Kapasiteten vår er proporsjonert for perioder med økt trafikk, denne situasjonen kan naturligvis endre seg, men vi vil i så fall sende ut informasjon til de som eventuelt er berørt.

Det er større sannsynlighet for at tregheten du opplever skyldes andre forhold, som eksempelvis sviktende trådløs dekning eller at kapasiteten på abonnementet ikke er tilstrekkelig etter ditt bruk. Kundeservice har god kompetanse til å hjelpe til med slike problemstillinger.

Angående innstillingene du ønsker å endre på ruteren din så ønsker jeg gjerne å hjelpe deg selv, om dette ikke noe er du allerede kan endre selv gjennom MinSide-appen (du kan gjøre enkle endringer der).

Om dette ikke lar seg gjøre gjennom appen kan du sende en epost til kundelojalitet@nextgentel.com så tar jeg kontakt med deg, men jeg håper ikke det er altfor kompliserte ting du ønsker å utføre ;)

Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Jeg har vært meget godt fornøyd med NextGenTel i alle årene som jeg har vært kunde."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dagens samtale med kundeservice var meget god og avklarende. Håper på rask avklaring og fortsettelse av mitt abonnement inntil aktuelt nedleggingstidspunkt av ADSL blir gjort gjeldende i 2023/2024

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"3 mnd siden bestilling, purret i dag, fikk ny koblingsdato om 1mnd. :("

Bestilte 23/12-19, fikk oppkoblingsdato 12/3-20. (Laang ventetid..) Hørte ikke mer. Purret på nå 20/3. Fikk høre at det var et problem, ble lovet ny oppkoblingsdato 30/4-20.. Ingen tilbakemeldinger eller spørsmål underveis så langt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Toppers"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har bare vært i kontakt her fordi jeg måtte ta meg av økonomien til en annen kunde av Nextgentel. Servicen var enestående, og jeg vet fra kunden selv at han er svært fornøyd med selskapet.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Manglende overgang til CanalDigital!"

Har vært uten Tv og Internett signaler i en - 1uke og etter gjentatte tlf til Kundeservice klarer dere IKKE Å KLARGJØRE LINJEN så Canal Digital kan overta. Lovte å ringe tilbake idag kl. 10.00, nå er kl. 12.30 Synes dette er en Amatørmessig behandling av kunde, er frustrert..!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.03.2020 13.29
Hei Arild.

Kjedelig å høre at overgangen til Canal Digital ikke går sømløst slik den skal. Siden jeg ikke kan søke opp kundeforholdet basert på denne anmeldelsen kan jeg kun svare generelt at vi ikke står som et hinder i forbindelse med et leverandørbytte. Såfremt bestillingen hos Canal Digital står på samme person som hos oss vil byttet gå gjennom. Dette er en kontrollert prosess som styres av en offentlig tredjepart.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Her har det ikke vært bra. Elendig hastighet, og nettet nede i lengre perioder ofte. Og en høg pris"

Nettet nede ofte, elendig hastighet og høg pris Jeg hadde nett via hus telefon, og den linja (telefonlinja) var dårlig. Derfor uten nett av og til i ukesvis Telenor ville heller ikke skifte den linja, så måtte ha eit anna tilbud. Har satellitt nå - virker perfekt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.03.2020 13.28
Hei Anita.

Godt å høre at du er fornøyd med tjenesten du har nå. Ikke alle telefonlinjer kan levere høy hastighet og i tiden fremover vil stadig flere få mulighet til å bytte til fiber - noe jeg vil påstå er enda mer stabilt enn satellitt.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tidvis hakkende"

Det trådløse nettet hakker innimellom, på den måten at TV bildet "fryser" irriterende ofte. Jeg har imidlertid fått god hjelp når jeg har for å få hjelp til å restarte routeren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bredbånd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opp og nedlasting i disse Koronatider tar tid særlig nedlasting når det er oppgaver fra elever jeg skal rette f.eks. på itslearning!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Heilt forferdelig"

Fikk dyr faktura uten beskjed. Dårlig Internett dekning. Ringte kundeservice 6-7 ganger før der var fikset.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.03.2020 12.26
Hei Axel.

Først og fremst er det godt at det er løst nå. Vi måler oss selv ved hvor mange henvendelser vi klarer å løse i første omgang, og her har vi dessverre ikke vært gode nok. Jeg håper at du får alt løst ved første henvendelse neste gang - dersom det skulle være noe og minner om at du enkelt kan administrere og ta kontakt med oss gjennom MinSide-appen.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Raske og flinke til og montere"

Raske og flinke til og montere. Overasket over at det ikke er fullt nett fra start, men at det tar 10 dager før det stabiliserer seg. Håper hastigheten bedrer seg mye, er på 1,2 Mbps i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Teknisk hjelp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig og kyndig kundebehandling og hjelp. Vi er generelt sett veldig fornøyde med NextGenTel og kan anbefale dette selskapet på det varmeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lite avbrudd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gode hjelpere når jeg ber om assistanse. NextGenTel ringte flere ganger for å følge opp saken. Positivt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Support"
1 syns denne omtalen er nyttig

Super support i dag! Klare og gode svar. Det er noen mangler i forhold til Telenor, men veies opp mot pris og support!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Lite feil og god kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjennom de siste tre årene har jeg opplevd lite feil ved bredbåndet fra NextGenTel. Kundeservicen er hyggelig og responderer raskt. Ikke minst er de samstemte i motsetning til andre leverandører jeg har vært borti.

Isabellt B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Skjønner ikke det går ann"

Ingen info om at angreretten forsvinner også skal dere f#%n ta meg ha 2500 kroner for at jeg ikke vil bruke dere likevel? Dere er sinnsyke 🤬

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.03.2020 12.42
Hei Isabellt.

Informasjon om angrerett fremgår ved bestilling. Jeg har forståelse for at det er en kjedelig situasjon dersom du f.eks. etter bestillingstidspunkt ble gjort oppmerksom på at du ikke trengte nett fra oss.

Ved bestilling løper det kostnader allerede fra start. Vi reserverer linjen, port i sentral, bestiller montør og flere andre mulige kostnader. De fleste kostnadene får ikke vi refundert dersom bestillingen kanselleres og vi fakturerer de derfor i form av et avbestillingsgebyr.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bredbåndet er helt Ok, men Svartid på Kundeservise er dårlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bredbåndet har alltid hvert oppe og fungert som det skulle og helt topp hjelp når noe har gått galt. Aldrig noe problem med nytt modem hvis dette ikke har funket og når vi først kommer frem på kundeservice får jeg all hjelp som kan forventes. Det eneste negative er laaang ventetid på telefon, noe som er blitt bedre i senere tid.

Amornphan S
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett"

Prisen ble høyere enn det som reklamerte for i nettsiden for etableringen. Jeg betalte den første mnd et beløp på 4000kr med installering og modem. Nettet er så utrolig dårlig. Jeg kan ikke engang sende snap hvis sønnen min spiller fortnite! Og vi er bare to i familien! Modemet er av gammelt modell og installøren snakket ned om den under installeringen. Jeg fikk vite blant annet at den var dårlig og ga dårlig signaler og treg å ha med å gjøre. Kundeservice er som regel blid og hyggelig når jeg ringer (foruten en gang der jeg fikk kjeft for å ha ringt for mye av en kar) men føler ikke at det blir noe ordnings eller fikset opp i. Hvis nettet ditt går ut på en søndag kan du ikke få hjelp før det er mandag, noe som har skjedd med oss. Fra søndag morgen hadde vi ikke nett og ingen mulighet til å spørre om hjelp. Tilgjengeligheten er for dårlig og telefontiden er for lang! Skjerpings!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.03.2020 09.18
Hei Amornphan.

Første faktura er høyere enn de påfølgende da første faktura gjelder for en lenger periode. Første faktura gjelder fra du ble installert og en måned frem i tid. Modemet betaler du kun frakt for på kr 99,-.

Jeg ønsker gjerne å sjekke opp i feilen du opplever da det ikke skal være slik. Om du ønsker det kan du sende en epost til kundelojalitet@nextgentel.com med dine kundedetaljer så tar jeg kontakt.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Kjell E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"

Bestilte abonnement til å være klar den dagen jeg kom hjem fra ferie (06.03). Etter samtale med kundeservice fikk jeg beskjed at de ikke visste om montøren hadde koblet linje på. Når jeg aktiverte router ble det klart at det hadde ikke montør gjort til avtalt dato. Ved forespørsel om dette ville bli gjort kommende mandag (09.03) får jeg beskjed at det er lite sannsynlig at det vil bli gjort da. Forstår ikke hvorfor selskap gjør sånne avtaler med kunder når de ikke kan opprettholde avtaler eller være konkret om når det vil bli gjort. Da er vel det like godt å velge Telenor som faktisk holder det de sier.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.03.2020 09.18
Hei Kjell
Vanligvis blir montør avtalen gjennomført som planlagt, men dessverre i noen tilfeller kan de bli utsatt av uforutsette hendelser. Vi bruker samme montør selskap som Telenor slik at det ikke skal være noe forskjell der. Jeg ønsker å undersøke nærmere hva som har skjedd her, så om du kan sende oss informasjon om ditt abonnementet til kundelojalitet@nextgentel.com slik at vi kan undersøke videre.

Vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Modem kom men ingen til å fullføre installasjon på 4 uker!"

Vil så si opp da ingenting virker. De forlanger da 2500 i avbruddgebyr!!! Avbrudd av hva! Dette er bondefangeri av verste skuff. Stay clear!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.03.2020 09.18
Hei Tom.
Grunnen til at du får et avbestillingsgebyr er at selv om installasjonen ikke ferdig, har dette allerede medført en del kostnader. Du har en angrerett periode på 2 uker fra du bestiller der du kan velge å avslutte hele avtalen kostnadsfritt.
Hilsen NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig god servise"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hjelpsomme og veldig god cervice. Ringer bestandig opp igjen og tar seg god tid til å hjelpe.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR