Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

42 verifiserte omtaler
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
11
av 11 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
3
1
1
2
35
Sorter omtaler etter
Viser av 42 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig deal!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Visste at kundeservice stengte kl 21 på hverdager og slo nummeret til Nextgentel kl 2035, da kl ble 2115, og alt jeg hørte i den andre enden var "vi har stor trafikk", la jeg på røret! Så var det stengt! Vi har vært uten internett i snart ett døgn og jeg stod i 50 minutter i kø uten å få hjelp! Utrolig utrolig dårlig, dårlig er en stor underdrivelse!! Skam dere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig på de fleste områder"

Det er perioder der jeg mister nettet opptil flere ganger i uken, til tider flere ganger om dagen. Hastigheten ligger jevnt over rundt halvparten av avtalt hastighet. Må resette ruteren for å få den hastigheten jeg betaler for, men det tar ikke lenger enn 1-2 uker før hastigheten synker igjen. Eneste positive jeg har å si om Nextgentel bredbånd er at kundeservicen kan være hyggelige og hjelpsomme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kunne skrevet enn laang avhandling om min erfaring med nextgentel kundeservice? Men det er så dårlig at jeg faktisk ikke klarer å beskrive det godt nok. Her er det kundebehandlere som har kun ett mål, heve lønn... Vær dessuten obs på deres fantastiske oppsigelsestid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Varierende (dårlig) Hastighet"

Opplever svært varierende hastighet, i 80% av tiden langt under 20 Mbit/s som skulle være maks hastighet (ADSL+ 20/1). De lover nok bare noe mellom 10-20, men vanligvis ligger vi et godt stykke under 10 MBit/s.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fornøyd kunde"

Fikk fiber fra nextgentel i dag og alt virker perfekt.
Hastigheten er det jeg betaler for 60/60. Har testet ps4, pc spill, torrents og netflix ultra-hd og alt virker perfekt.
Var litt skeptisk til nextgentel p.g.a dårlig omtale, men jeg må si meg meget fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Anbefales på ingen måte ikke"

Etter å ha avsluttet abonnementet måtte jeg gjentatte ganger måtte ta kontakt med nextgentel for å få slettet fakturaer, purringer og andre henvendelser som jeg ikke skulle ha. De virket tilsynelatende behjelpelige hver gang jeg tok kontakt med kundeservice, og de var enige om at det var skjedd en feil og at dette var fakturaer jeg ikke skulle ha. Ettersom det derimot bare kom nye purringer viste det seg at ingen av kundebehandlerene faktisk hadde anledning til / klarte å rette opp i problemene.

Kundeservicen bruker også lang tid på å svare.

Produktet, altså bredbåndet, var stabilt men veldig tregt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Som å bo i Nord Korea"
1 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel har monopol på hele kommunen jeg bor i. Nesten alle jeg kjenner er misfornøyd og vil bytte, men vi har ikke noe valg fordi det er KUN nextgentel som kan levere internett der vi bor. De har monopol, ingen konkurranse fra andre ISPer, og gjør derav det de vil med kundene. Per dags dato betaler jeg dyrt for fibernett 30 opp 30 ned. Får 2.5 opp 5 ned med veldig variabel ping. Ringer jeg kundeservice og venter 30 min på å bli besvart, ber de meg restarte routeren og gjøre andre meningsløse ting, når problemet ligger hos ISPs infrastruktur. Kundeservice antar alle kunder som ringer ikke vet bedre og sier de skal jobbe hardt med å ordne opp i problemene og at våres meninger er veldig viktig blablabla. NextJongUntel gi oss mulighet til å bytte!

Fylkesnes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Horribel kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde å bestille bredbånd via bredbåndsguiden, ringte inn etter en uke siden jeg ikke hadde fått noe bekreftelse på mail og ganske riktig ingenting var kommet inn i deres systemer. Dette var ingen problem, for de kunne fikse dette over telefon, men de nektet å gi meg samme prisen! 50 kr dyrere i mnd samt bindingstid. Ringte HomeNet etterpå å fikk billigere bredbånd enn den originale nettprisen hos NextGenTel, Snakkes aldri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Avbestilling blir kansellert hele tiden og uten grunn"

Det er 3. gang det har skjedd. Jeg ringte Nextgentel og de sa at det var noe gammelt som henger igjen i systemet og at jeg måtte forholde meg til ny slutt dato. Dette er ikke holdbart. Nextgentel kan ikke drive slik. Man får aldri avsluttet abonnementet. Du får ikke hjelp av kundesupport.

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Amatører"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde stabil og bra hastighet, men når ruter tok kveld ble det problemer. Fikk en etter to uker som var defekt. Ringte kundeservice og traff dær en nebbet dame som ikke ville sende ny. Traff senere på dagen en herre som skulle sende, det var i går. Har enda ikke mottatt mail på bekreftelse.

Joakim K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Sprøeste jeg har opplevd av kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Først bestilte jeg bredbånd via internettsiden. Jeg fikk aldri noe bekreftelse på epost, så jeg kontaktet kundeservice. De fant heller ikke noe bestilling, men fortalte om tekniske problemer og ba meg vente å se om det kom en bekreftelse i løpet av dagen. Den kom aldri, så jeg ringte de neste dag for å gjøre en manuell bestilling. De lovte der at jeg ville ha bredbånd i løpet av 3-4 uker. Jeg fikk aldri noen bekreftelse på epost, men fikk en epost om at de hadde opprettet konto på nettsiden til meg.

Etter 1, 5 uker begynte jeg å uroe meg over om bestillingen virkelig hadde blitt registrert. Jeg ringte derfor til kundeservice. De fant ingen bestillingen, men lovte å se på saken og ringe meg neste dag. Neste dag ringte ingen kundebehandler, så jeg ringte til de selv. Der snakket jeg med en person som igjen ba meg vente fordi han skulle undersøke saken. Denne personen ringte meg opp igjen og fortalte at alt var i skjønneste orden. Denne gangen ble jeg fortalt at jeg måtte vente 4-6 uker.

Etter en ny uke med venting begynte jeg igjen å uroe meg fordi jeg ikke fant noen bestillingen på kontoen min. Jeg tok derfor på nytt kontakt med kundeservice. De fant på nytt ikke bestillingen min. Etter litt ventetid fant de en bestilling, men fortalte at det så ut til at noe hadde skjedd og prosessen hadde stoppet opp. De fortalt så at jeg måtte vente 2-4 nye uker.

Dette er det villeste jeg har opplevd av kundeservice. Hvordan går det at å ikke klare å motta en bestilling etter så mange henvendelser? Jeg har nå gitt opp og avsluttet hele prosessen. Dette selskapet er umulig å stole på. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig service. Av og til 2 mbps (Oslo Senter!!!)"

Hadde dårlig service. Av og til fikk 2 mbps gjennom bredbåndet. Om du ønsker å si opp, må gi 1 mnd oppsigelsestid og betale for retur av utstyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Treg og lite hjelpsom kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel fremstår svært hjelpsomme når du ønsker å bli ny kunde, men det stopper der. Etter at mitt kundeforhold ble opprettet har jeg hatt store problemer med å få hjelp til oppdukkende problemer, hvor spesielt chattefunksjonen skiller seg ut som helt ubrukelig. De bruker gjerne flere timer på å svare, og da kommer de med unnvikende svar som ikke hjelper meg noe videre. Derfor byttet jeg etter hvert til en konkurrent, selv om jeg var innenfor bindingstid. NextGenTel ringte noen dager senere, og nærmest truende opplyste om at jeg hadde blitt lurt hvis jeg trodde jeg kom til å få bedre tjenester av konkurrenten. Da jeg forklarte at jeg var klar over at tjenestene var de samme, men kundeservicen mange hakk bedre, la de plutselig på.

Dessverre glemte jeg å skru av AvtaleGiro, og fem-seks måneder etter oppsigelsen hadde det kommet inn en faktura fra NextGentel for alle disse månedene. Den var mao. på godt over 2000 kroner, og ble trukket fra konto før jeg rakk å oppdage det. Neste måneds faktura lå også inne til betaling, men den fikk jeg fjernet. Jeg tok kontakt med NextGenTel for å høre hva som hadde skjedd, og fikk opplyst at de skulle opprette en sak på det. Nå har det gått mer enn seks uker siden jeg først tok kontakt med dem om denne saken, og jeg har fremdeles ikke fått igjen pengene mine. Hver gang jeg prøver å følge opp saken sier de at "dette skal vi fikse", eller at pengene "skal utbetales snarest".

NextGenTel hadde aldri godtatt at kundene brukte så lang tid på å betale det de skylder, så jeg synes det er utrolig at de tillater seg å gjøre det når det går andre veien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hjelp og internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internetten virket bra når den først virket. Men nå detter den ut hele tiden og fikk ikke så mye hjelp på kundeservice heller. Har hatt bra internett fra dem i veldig mange år. Og nå kan de plutselig ikke levere hastighet de reklamerer for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Er det Norges dårligste kundeservice?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble kunde tidlig i desember 2016. Selv etter over 15-20 chat klarte de ikke å gi TV-signal før det var gått 20 dager. De sa de ikke ville installere før "reklamasjonstid" var gått ut. Det sa de ikke noe om da vi bestilte. De gav fan i om vi ble uten TV i julen

Jeg kan ikke se at de har definert kvalitetsmål for in kundeservice. Alle jeg kjenner som har NextGenTel er sjokkert over deres elendige kundeservice.
Det som kan bli bedre er: TV-sigal skal iverksettes innen 10 minutter etter at formaliteter er i orden. Det er kun å trykke på en knapp, som oftest.

Når et abbonement har vært stoppet og alt er oppgjort, da skal signal etableres innen 10 minutter.

Det ER ingen i bransjen som holder på slik som dere. TV og nyheter er en dal av dagliglivet. Jeg kommer ALDRI til å anbefale NextGenTel til noen. Tvert imot. Jeg vil fraråde alle å tegne avtale med dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sitter i telefonen med jevne mellomrom, i timesvis med nextgentel, fordi tv-signalet kommer og går. Møter da mange kundebehandlere som gir inntrykk av dårlig fagkunnskap. Blir satt videre til nye hele tiden, og ofte skylder de på brukerfeil hos meg når de ikke klarer å løse problemet, selv om f. eks signalet plutselig har falt bort for så å komme tilbake av seg selv etter alt fra timer til dager.
Dessverre har de monopol på fiber i mitt område.. Kommer til å kvitte meg med de det sekundet det kommer en annen leverandør i området.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårligste kundeservice som har sett"

Det er mye brutt på linje hele tida og dårlig kundeservice for å hjelpe må vente i en time og ringe tilbake funksjon fungerer ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"NextGentel Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice. De er ikke der for å hjelpe men er der for å suge mest mulig penger ut av deg. Får dem til å bekrefte det dem lover på email.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sta og lite medhjelpelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du veit hva som er galt og sier det til personen du snakker med. Men de nekter for at utstyret deres er defekt. Når de først erstatter den så er det med en dårligere modell. Dårlig t service...

Jesper J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

Det er nok det dårligste internet man kan velge man får ikke hva man betaler for og nextgentel gør ikke noget for og forbedre dette, de er rett og slett ligeglade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bredbånd"

Byttet bredbånd fra Telenor til nexgentel for seks måneder siden. Vi ble lovet billigere og raskere nett. Men vi får ikke hastigheten som vi betaler for, og routeren slår seg av flere ganger i timen. Veldig irriterende! Har hatt kontakt med kundeservice gjennom chat, som sier de skal oppdatere routeren slik at problemene blir løst. Men routeren slår seg fortsatt av. Vurderer sterkt å bytte tilbake til Telenor, der var det stabilt nett hele tiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ingen service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i 7 år. Ved problemer vises det ikke tegn til å ville hjelpe. Bryr seg ikke om jeg har nedetid. Hardwaren de har levert er av laveste kvalitet. Eneste grunnen til at jeg og mine naboer, som også mildt sagt hater NextGentel, er at det er en 10 års avtale med de som bygde ut. På telefon nå. Helt håpløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra bredbånd med gammalt ledning. Super service"

Hadde problem med linja. Veiutbygging (?) førte til hastighetsproblemer. Servicechat prøvde å hjelpe, men klarte det ikke. 2 dager senere monteur i huset som prøvde seg også. Viste jeg at det er et større problem med kabel ute som blir fikset dagen etterpå! Nå enda større fart enn før. Superrask og hyggelig service. Kan ikke fortelle noe negativt. Og som tysker leter eg etter noe som gir grunn til å klage.. ;) Håper bare at de har snart nok penger til å bytte gamle kobberledninger mot fiber... Men ellers.... Veldig bra service.

Øystein S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare rot, styr unna"

Sa opp mitt abonnemet i Desember 16, oppsigelsestid ut Desember og Januar. Fikk likevel regning for Februar, ringte kundeservice og de beklaget, regningen kunne jeg bare se bort fra, men fikk snart purring for at denne ikke var betalt, ringte igjen og fikk ny beklagelse, fikk så en efaktura på 0,00 kr som måtte godkjennes i nettbanken???

En gammel utdatert ruter jeg hadde hatt en del år måtte jeg returnere, og ca 1 mnd etter at de beviselig hadde mottatt den etter sporingsnummer, fikk jeg flere mail og meldinger om de ikke hadde mottatt ruteren. Har aldrig opplevd et mer rotete firma.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"

De greier ikke levere den hastigheten de lover.
Betaler mer for mindre.
Dårlig kundeservice.
De oppgir en pris i reklamen, men skjuler leie av ruter etc.
Her skal det byttes!

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap