Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 85 innen
bredbåndsleverandør
18%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
61
25
11
29
363
Sorter omtaler etter
Viser av 489 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Øyvind H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt, og leverer det jeg abonnerer på"

Jeg har vert fornøyd med hastighet og stabilitet hele tiden. Jeg har også fått bra respons fra kundeservice når jeg har hatt behov for å endre noe eller hatt spørsmål om noe.

Torbjørn W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"En forferdelig dårlig leveranse!"

Denne omtalen gjelder kun leveransen av fiberbredbånd, som i skrivende stund jeg fortsatt venter på. Det er nå tre uker siden jeg bestilte fiberbredbånd fra NextGenTel til vårt nye hus. Siden bestilling har jeg ikke hørt noe fra selskapet, annet enn at de ønsker meg velkommen som kunde og de skal sende utstyr så raskt som mulig. Frem til i dag; hvor jeg mottar en relativt overraskende e-post hvor de avslutter mitt kundeforhold. Hvilket kundeforhold tenker jeg da, jeg har jo fortsatt ikke mottatt noe fra de... Nå vel, jeg ringer deres kundeservice hvor jeg naturligvis må stå 17 min i kø før jeg får svar. Personen som svarer er vennlig, men kan ikke helt forklare hva som har skjedd. Må stå på vent i 3-4 minutter mens han undersøker saken. Når han så kommer tilbake til meg får jeg beskjed om at de må legge inn bestillingen helt på nytt. Jaja, ok, da får de gjøre det. Jeg spør så hvor lang tid vil det ta før jeg kan forvente å være på nett, og får til svar: 2-5 uker, avhengig av hvor lang tid det tar å sende utstyr og når en montør kan komme til oss. Så nå venter vi da... Hvor lenge vil vel bare tiden vise. Utrolig skuffende er det hvertfall!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Det som skal løses blir ordnet rask og effektiv"

Som ny kunde har vi fått veiledning mht tilkobling av ruter og dekoder og hele overgang til NextGenTel ble smertefritt. Bra valg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Har vært veldig fornøyd med Nextgentel og dem løser problem raskt og effektivt. Bra kundeservice der dem alltid har gjort sitt beste med og hjelpe meg når det har vært behov for det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"For ustabilt"

Mister nett litt for ofte og hatt alt for mye trøbbel med router, tross gjentatte klager får jeg ikke ny router. Når det funker er nettet bra.

Patience A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Nesten ulovlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alle har rett til angreretten. Å si at "det tar ca 1 måned å få bredbånd, men dersom du vil fraskrive din rett, kan du få det ila 2uker." Er nesten ulovlig og er juks. 1) det er løgn at det tar 1 måned å sette opp fordi i samme pust du sier at det kan gjøres ila 2uker, og 2) alle har rett til å angre kjøp i 2 uker. Å lurere folk til å fraskrive det fordi de er avhengig av internett og ikke kan vente en måned er ren lureri. Skam på dere! Er deres tjeneste såpass dårlig at dere må få folk til å fraskrive angretten for å få til salg? Anbefale at dere levere bredbånd ila 2 uker, la folk behold angreretten, og bare konkurrere på at dere har bedre, og raskere installasjon av bredbånd. Slutt å prøve å ta angreretten fra folk!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.07.2019 16.35
Hei Patience.

Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i salgsøyeblikk og i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere.

Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres.

For et bredbåndsabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde.

Vanlig leveringstid på bredbånd over DSL er 2-4 uker og i perioder med stor pågang hos montørselskapet i ditt område, eller lav kapasitet kan leveringstiden ta opptil 6 uker. Leveringstiden begynner fra angreretten har utløpt og om ønskelig kan du si fra deg angreretten for å fremskynde installasjonsprosessen. Vi kan ikke garantere en eksakt leveringstid fra bestillingstidspunkt, men vi kan garantere at installasjonen blir fremskutt 2 uker dersom du frasier deg angreretten.

Vi holder igjen bestillingen i 2 uker da det er betydelige kostnader knyttet til å reservere og koble opp linjen. Det er viktig å skille mellom en angrerett for en vare som kan returneres og angrerett

Forbrukerrådet skriver følgende om angrerett for bredbåndsleverandører:

"Du har angrerett hvis avtalen er inngått via telefon, internett eller dørsalg. Angreretten gjelder i 14 dager fra dagen etter at du inngikk avtalen og du har mottatt all informasjon om tjenesten, inkludert angreskjema.

Du kan avtale at tjenesten skal leveres før det er gått 14 dager. Dersom du likevel ønsker å angre innen fristen, kan leverandøren fakturere deg for de utgiftene de har hatt til da." (https://www.forbrukerradet.no/forside/digitalt/bredband/)

Dersom du frasier deg angreretten, men likevel kansellerer bestillingen vil det faktureres et avbestillingsgebyr tilsvarende de kostnadene vi har hatt for å opprette kundeforholdet og reservere linjen.

Vi skulle gjerne levert alle fiber- og DSL-abonnement innen to uker, men dette lar seg i flere tilfeller dessverre ikke gjøre. Både leveringstiden vår og praksisen vedrørende angrerett er bransjestandard for internettleverandører og naturligvis i henhold til norsk lov.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Iris L. O. M. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Internett faller ut hele tiden, det er ustabilt"

Trist at det er slik, det er ikke morro å betale for en vare som ikke leveres som den skal. Kundeservice er veldig hyggelig og de gjør nok alt de kan, men nettet blir ikke bedre av den grunn.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.07.2019 16.34
Hei Iris

Det er ikke bra å høre. Internett skal være stabilt, men her må vi prøve å finne ut hvor feilen kan være. Siden du allerede har vært i kontakt med oss og vi har prøvd å hjelpe, mistenker jeg det kan være et trådløst problem siden disse feilene er vanskelig å løse siden det kan være så mange ulike faktorer som spiller inn som er utenfor vår kontroll.

Anbefaler deg å teste på flere enheter om samme feil oppstår flere steder. For å være på den sikre siden, sjekk også om det virker stabilt på kabel slik at vi er sikker på om det er et trådløst problem eller ikke.

Vi håper du tar kontakt med oss igjen slik at vi kan feilsøke problemet sammen med deg videre slik at vi kommer til en løsning.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice nekter å hjelpe til, vil ikke løse problemer, men kun gjøre det vanskelig for kunden sånn at de kan lure til seg litt penger utenfor lovens grenser. Lurer med at angreretten ikke kan brukes, selv om det i Loven står tydelig at de ikke kan gjøre dette. Forklarer Loven og de er ikke «enig». Hold deg unna.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.07.2019 16.33
Hei Christoffer

Vi følger så klart norsk lov.

Loven skiller mellom vare og tjeneste. En vare kan returneres og angreretten gjelder derfor 14 dager fra den er mottatt, såfremt kjøpet er gjort ved fjernsalg. En tjeneste kan ikke returneres og angreretten gjelder derfor 14 dager fra mottatt angrerettskjema.

For et bredbåndsabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde.

Abonnementet vi leverer skal være i henhold til avtalen du inngikk og hastigheten skal være slik som avtalt. Dersom du mener abonnementet ikke er i henhold til ordrebekreftelsen og våre vilkår kan du gjerne ta kontakt så kan vi hjelpe deg videre.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungerer bra"

Av og til gjør Nextgentel et eller annet på kveldstid slik nettet faller ut en stund. Dette bør gjøres senere på natta, det er veldig irriterende å miste nettet mens man holder på med noe i nettbanken :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Selger lover mer en de kan levere / verden dårligste kundestøtte"

Selgeren lovet oss et tv og internett abonnement som var mye bedre en Telenor/ Canal digital. Dette stemmer ikke. Tv virker ikke i det hele tatt. Man kan ikke nå kundeservice pr tlf (kanskje mulig, dersom man kan vente i tlf i 2 timer.). dersom man kontakter dem på chat, sier de at alt virker som det skal. Har til nå brukt mange timer av mitt liv på og prøve og fikse opp i dette, uten hell. Dette er den verste kundeservicen jeg har vert ute for. Så til alle dere andre som vurdere Nextgentel. STYR UNNA!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.07.2019 08.56
Hei Kasper.

Vi mener vi er et bedre alternativ til Telenor / Canal Digital, men det er leit å høre at kundeforholdet ditt hos oss ikke startet slik det skal. Både TV og internett skal naturligvis normalt sett fungere fra start - og vi skal rette opp i en eventuell feil du opplever raskt.

På lørdag var den lengste ventetiden 15 minutter under lunsjavikling. Utover det var det stort sett ingen køtid både over telefon og chat. Dersom du har tatt kontakt med oss tidligere og måtte vente lenge beklager jeg dette. Dette er vi noe tar alvorlig og forsøker alltid å svare så raskt vi kan.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dere må forbedre dere"

Bestilt Internett hos dere, men dere kan ikke levere til avtalt tid. Jeg har bestilt i god tid i forveien så dette skulle ikke være noe problem aldri hatt et sånt problem med andre leverandører! Hun jeg snakket med i tlf var super hyggelig å beklager til henne at hun fikk en sint kunde i dag ikke hennes feil!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.07.2019 08.56
Hei Anette.

Det er alltid lurt å bestille internett god tid i forveien slik du gjorde. Uten å kjenne til årsaken til utsettelsen her er det vanskelig for meg å kommentere konkret. Jeg beklager om årsaken var noe vi kunne og burde unngått.

Fint å høre at du syns kundekonsulenten var hyggelig. Jeg håper du blir fornøyd med tjenesten og vi klarer å rette opp i det uheldige førsteinntrykket du har fått.

Ønsker deg en god sommer.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Lisa K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Raske levering"

Den e rask og enkel. Kunne vert enklere om å kunne åpne gjennom tlf samtale. Nå som vi har installert selv. Det eneste som mangler kopling.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.07.2019 08.56
Hei Lisa.

Tusen takk for tilbakemeldingen. Kjekt å høre at du syns det gikk raskt og enkelt - det jobber vi for å være.

Ønsker deg en flott sommer.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dårlig"

Ikke fått nett når vi skulle, og får beskjed om at montør har gitt seg for dagen og kan ikke få nett før mandag. Mener det ikke er kunden sitt problem at dere ikke har gjort jobben deres, og dette skulle ha vært fikset ikveld.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.07.2019 08.55
Hei Cathrine

Det var dumt å høre at montør ikke rakk å gjennomføre installasjon slik som avtalt. Dessverre kan det noen ganger oppstå arbeid som tar lengre tid enn planlagt slik at montør ikke får tid til å gjennomføre alt som skulle gjøres den dagen. Vi ønsker at våre kunder kommer på nett raskest mulig og montør vil koble deg opp tidligst mulig.

Vi vil selvfølgelig ikke starte fakturering før du faktisk er koblet opp slik at du ikke betale for en tjeneste du ikke har fått enda.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk person å snakke med og som veileder en eldre dame"

Fantastisk person å snakke med og som veileder en eldre dame. Flott, ikke lang ventetid. Bare hyggelig og hyggelig person.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.07.2019 16.30
Hei Hilde

Tusen takk for din positive tilbakemelding, det setter vi stor pris på.

Ønsker deg en fin sommer.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøst firma som prøver å lure folk!"

Har avsluttet abonnement og sendt inn ruter som avtalt. Ringte og fikk beskjed at alt var OK! likevel blir eg nedlesset med regning på ruteren gang på gang, ringer igjen får beskjed om at alt er Ok. Så tikket det inn nye regninger!! Trakassering, eg går til Politi og TV2 tar ikke dette slutt, nå et det nok! Ser på Facebook at mange sliter med dere, useriøst firma som prøver å lure folk! Eg skrivet innlegg nå.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.07.2019 08.54
Hei Trygve

Når du sender tilbake utstyret til oss, tar det vanligvis ca 5 virkedager før vi mottar utstyret hos oss. Når dette skjer, vil du automatisk få en mail om at utstyret er mottatt. Det viktigste du må passe på er at du sender utstyr med sporingsnummer for hvis ikke kan du risikere at utstyret blir sendt i retur til deg.

Om du har fått faktura før vi har fått inn utstyret, er det bare å gi oss beskjed slik at vi kan ordne dette for deg.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kristian K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kundeservice"

I utgangspunktet var jeg rasende og sint for det hadde skjedd noe feil med min faktura så jeg ringte inn til kundeservice. Jeg må ærlig innrømme jeg er ikke alltid like hyggelig med kundeservice telefonsamtaler så jeg var kanskje litt direkte å sint på telefonen. Personen som jeg snakket med endret hele min oppfatning av Nextgentel og løste alle problemene mine på rekordtid. Han hjalp meg med både fakturaspørsmål, kundeforhold og lærte meg å bruke mine sider samt sendte meg bekreftelser på epost. Takk, du gjorde dagen min mye bedre og jeg håper det er du jeg møter på røret neste gang jeg ringer inn.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.07.2019 08.53
Hei Kristian.

Takk for en fin tilbakemelding. Kjekt å høre at det som i utgangspunktet var en frustrerende situasjon ble snudd til noe positivt og jeg tror samtalen gjorde kollegaen min sin dag bedre også!

Ønsker deg en fin sommer.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt Ok"

Når det kommer til selve internettet, så har ikke jeg personlig den beste erfaringen. Jeg føler jeg kanskje betaler for litt mer enn det jeg får, men kundeservice er veldig hyggelige og hjelpsomme. De er rett på sak for å prøve å finne ut av hva som er problemet.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.07.2019 23.33
Hei Ida.

Kjekt at du syns kundeservice er hyggelig og hjelpsom - det er viktig for oss.

Generelt sett er utfordringer tilknyttet WiFi-tilkoblingen hovedårsaken til at enkelte får lavere hastighet enn abonnementet tilsier. Her gjør vi mye for å bedre forholdet fra vår side og vi tipser om hva som kan gjøres selv. Det kan så klart skyldes andre årsaker også.

Jeg håper du fikk en løsning, eller tips til hva som kan gjøres på egen hånd da du var i kontakt med oss. Ønsker deg en flott sommer.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging"

Super kundebehandling, men ingen oppfølging. 1 mnd uten Internett. Dyrt på 4G. Vurderer å bytte 2 abonnement på NextGenTel

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.07.2019 23.33
Hei Thor.

Fint å høre at du er fornøyd med kundeservice, men jeg forstår at det alene ikke er godt nok når du har vært lenge uten nett.

En så lang nedetid skyldes som regel et linjeutfall hvor det kreves en større jobb for å få rettet, eller at det er i et område med lav montørkapasitet. I slike tilfeller følger vi opp regelmessig og purrer netteier, men jeg beklager at du ikke har fått en god nok tilbakemelding fra oss.

Perioden du er uten nett skal du naturligvis få refusjon for. Jeg håper feilen blir rettet svært snart. Ønsker deg en fin sommer.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Sikkert bra hvis jeg bare kunne komme på Internett"

Har ikke vært på nettet siden 10/6. Dårlig serviceoppfølging. Det virker som om hovedsaken er at kundeservice får mange stjerner, men man savner videre oppfølging. Det blir dyrt å måtte surfe på 4 G siden 10/6. Vurderer å bytte leverandør.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.07.2019 23.33
Hei Anne.

Fint å høre at du generelt sett er fornøyd med kundeservice, men savner bedre oppfølging. Dette faller jo likevel i andre rekke når det du så klart ønsker er at nettet skal rettes.

Uten nett siden 10/6 er jo en altfor lang tid. Det er ikke mulig for meg å kommentere konkret hva som er årsaken her uten å se kundeforholdet ditt, men jeg antar på bakgrunn av nedetiden din at dette er et område med tilknytning over kobberlinje med lite montørkapasitet - dessverre. Om dette er tilfellet for deg vil rettetiden være lik for alle aktører over samme linje.

Jeg håper at feilen rettes svært snart og alt går tilbake til normalen.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kjell I. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Helt topp"

Ringte for å si opp abonemanget da vi har fått inn bredbånd. Det er alltid en kviefull sak, men ble veldig godt motatt og begge parter var happy med å seansen. Kanskje grunnet at vi har hatt et langt og problemfritt abonemang.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.07.2019 23.32
Hei Kjell.

Å si opp et langt kundeforhold kan være litt tungt og gjerne noe en bare har lyst å få overstått. Fint å høre at du ble godt mottatt - det skulle jo bare mangle. Jeg håper vi får gleden av å levere til deg igjen ved en senere anledning!

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Den beste"

Helt bestemt den beste tjenesten i markedet. Har prøvd Telenor, og den er både dyrere og har dårlig service til sammenlign.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.07.2019 23.31
Hei Thor.

Tusen takk for tilbakemeldingen. Jeg må si at det så klart er litt ekstra kjekt å bli sammenlignet med vår store konkurrent! Ønsker deg en flott sommer.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt og god koselig og god hjelp hvis en ringer."

Veldig fornøyd. Nettet har vært stabilt hele tiden, utenom en gang det var seint. Ringte, og fikk så god service og hjelp. Det var i orden igjen etter 5 minutter. Hyggelige og serviceinnstilte var de da jeg bestilte nett, og det har vedvart hele tiden. All ros til de ansatte

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.07.2019 23.31
Hei Maj.

Tusen takk for tilbakemeldingen. Håper vi får gleden av å ha deg som kunde i lang tid fremover.

God sommer!

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid på installering"

Fikk beskjed om en ukes ventetid på installering og at vi måtte være tilgjengelig hele dagen for montør. Helt på slutten av dagen fikk vi beskjed at montør ikke rakk innom, men kom tilbake om to uker, så får vi se om det kommer noen da.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.07.2019 08.51
Hei Tormod.

I perioder med mange feilrettingen som følge av f.eks. uvær, og eventuelt lavere bemanning grunnet ferieavvikling kan dessverre installasjoner bli utsatt og jeg beklager ulempen dette medfører for deg.

Jeg håper du blir fornøyd med tjenesten så snart den er levert og at vi på sikt kan endre inntrykket du har fått av oss.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Elisabeth J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Heilt supert"

Alt perfekt anbefaler til alle.fin hastighet og rask levering alt kan fikses, skulle ha byttet til dere for lenge siden.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.07.2019 12.06
Hei Elisabeth

Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding! Håper du får en fin helg og en god sommer.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Øystein H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice følger ikke opp avtale"

Kundeservice følger ikke opp avtale, jeg vil forandre abonnement har tatt kontakt 3 juni og 1 juli men ingen ting er blitt gjort.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.07.2019 12.06
Hei Øystein

Takk for din tilbakemelding. Det er ikke bra at avtaler ikke blir holdt og beklager dette. Hvis du ikke har fått hjelp enda, anbefaler jeg deg å prøve igjen. Vi kan bli kontaktet på telefon, chat, facebook eller appen vår.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR