Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
9%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
16
7
4
15
237
Sorter omtaler etter
Viser av 279 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Vebjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservise som ikke kan ringe opp når de blir kontaktet om noe så enkelt som bekreftelse på kundeforhold. For dårlig.

Alessandro
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere borte fra dem"
1 syns denne omtalen er nyttig

En svindel, utrolig dårlig tjenester og brukertjenester. De prøve å få mere penge enn avtalt, og modvirke kunder til å få de pengene tilbake.. Hold dere borte fra dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig kommunikasion, servis og bredbånd."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplevde at jeg har betalt for å bruke min wi fi ute. Ja, det fungerte ganske bra på den andre siden av veien! Kjempe Dårlig servis. Aldri mer Nextgentel. Jeg anbefaler ikke Nextgentel.

Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sa opp Nexgentel pga ustabilt nett"

Etter jeg sa opp, ble nettet enda mye mer ustabilt enn før. Har oppsigelsestid i 6 uker (!!!) , og har enda 2 uker igjen nå. Nettet kan være borte i timesvis, enda man betaler full pris.

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fornøyd med overgang fra canal digital fiber til NextGenTel"

Hadde en selger fra dere for drøye 3 måneder siden. Han var flink til å informere om NextGenTel sine produkter og hva slags løsninger som fungerer best. Kjøper i utgangspunktet aldri noe på dør og er derfor veldig glad for at den informasjonen jeg fikk faktisk stemte.

Fikk en mye bedre ruter da jeg byttet fra canal digital til NextGenTel. Stabiliteten på nettet kan ikke sammenlignes fra tidligere og til nå. Ble anbefalt av selger å gå ned fra 250/250mbps og ned til 100/100mbps. Dekningen er nå bedre med denne ruteren selv med lavere hastighet. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd.

Kundetilfredshet
"tv og bredbånd"

Ganske fornøyd etter at jeg gikk over fra Canal Digital til ngt. Det gjelder både pris, men også tjenesten samt kundeservice.

Tjenesten i seg selv er jo ganske lik, veldig simpel og enkel, da tenker jeg mer på tv biten. Internettet har faktisk blitt bedre noen steder i huset pga en mer stabil ruter.

Har hatt ngt i tre mnd nå og har ingen negative kommentarer å komme med.

Absolutt vært å prøve!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig stabilitet"

Wifi faller ut hele tiden, både på pc, extender og mobiler. Elendig rett og slett. Ruteren, ekstenderen og tv dekoderen blir dessuten svært varm, til tross for at de står i fri luft. Mulig dette er litt av grunnen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hadde jeg kunne gitt minus tusen stjerner hadde jeg gjort det"
2 syns denne omtalen er nyttig

NextGentel er det desidert verste selskapet jeg har vært borte i. De er fullstendig inkompetente på kundeservice og halvparten av tiden er jeg selv nødt til å informere de jeg snakker med, om deres egne produkter og henvise til riktig informasjon. Det virker som de har null kontakt mellom avdelingene, og det er umulig å kontakte samme personer man har snakket med før /få saksnummer og liknende. De la vårt nye fibernett i feil leilighet TO ganger, enda vi ringte de hver dag for å presisere fordi vi visste de var ubrukelige. I tillegg nekter de på hjelpe hvis det er snakk om tilkobling av produkter de ikke selv har solgt, da har vi ikke support lenger. Men kjøper man samme produkt hos de, så har de support. Eneste grunnen til at jeg fremdeles er kunde er fordi boligen jeg bor i er knyttet til de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, dårlig nett, terminerer nettet uten grunn. Hvis dere ikke hadde monopol der jeg bor hadde jeg aldri i verden brukt dere.

Sigurd S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Direkte hårreisende dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke et positivt ord og si om nextgentel... Først sender dem en kar for å installere hvorav ruteren ikke var kommet enda slik at reparatøren ikke fikk satt opp nettet ordentlig. Dette gjorde at jeg som bookingmanager måtte ned på power for å kjøpe mobilt bredbånd rett og slett for å ha muligheten til å jobbe. Bare på den tapte arbeidsdagen der lå jeg omlag 5000 i minus. Når modemet og ruteren endelig kom funket nettet i omlag tre-fire dager før det plutselig dukket opp et nytt modem i posten eksakt likt det vi hadde fra før. Dagen etter forsvant nettet igjen slik at jeg måtte ned på power og ordne meg enda et nytt abonnement og nok en arbeidsdag var tapt. Som om ikke det var nok spurte jeg høflig kundeservice om en viss kompensasjon hvorav jeg fikk beskjed om at vi skulle se på om det kanskje kunne være mulig. To timer senere fikk jeg mail fra nextgentel ikke om noen form for kompensasjon snarere tvert imot jeg fikk beskjed om å sende tilbake den ene av to rutere nextgentel har sendt meg feil for egen regning. Jeg jobber i service bransjen selv og dette er mer enn hårreisende. At dette I det hele tatt er mulig er f#%n meg beyond me. Møkka selskap, hold dere langt unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"
1 syns denne omtalen er nyttig

Huseier fikk installert fiber et par dager før jeg flyttet inn. Alt er montert og klart, men de har ikke aktivert nettet fordi montørene ikke har gitt dem beskjed om at det var ferdig montert. Huseier reiste på ferie i den tro at alt var i orden, så nå må jeg prøve å fikse dette.

Da jeg kontakter NGT for å se om de kan aktivere det, får jeg bare beskjed om at de ikke kan gi meg noe info da jeg som leietaker ikke er juridisk eier av nettavtalen. Det har jeg heller ikke bedt om. Det jeg ba om var at de skulle aktivere nettet, eller kontakte montøren og få bekreftet at alt er klart, slik at de kan aktivere det, slik de uansett hadde gjort automatisk, dersom montørene hadde gitt dem beskjed med en gang det var montert...

Nå ser det ut som jeg blir sittende uten nett frem til huseier kommer hjem, om 3 uker... det passer svært dårlig å stå uten nett, da jeg holder på med utdanning og har ukentlige rapporter som skal leveres inn, og oppgaver som skal leveres på nett.

Dårlig kommunikasjon med sine innleide montører, kronglete "sikkerhetstiltak" og dårlig service! Styr for all del unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kundebehandling bør skjerpes."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandling er ikke spesielt god! Vi skifter selskap.
Breibåndet i seg selv fungerer stort sett bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Utrolig dårlig kundeservice, snakker bare svada som de antagelig leser fra en manual..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd å måtte vente en uke på å få rettet en feil! Fikk beskjed mandag morgen at montør skulle komme, fredag ettermiddag nå, og fortsatt ikke noen montør og ikke en lyd utenom når vi maser og spør på chat. Det nytter jo ikke å komme gjennom på telefon, sittet i flere timer uten svar. Dere er første prioritet! Haha javel! Bare løgn. Sto ikke i saken ihvertfall. Ikke fått en status, ikke noen tilbakemelding på en hel uke! Aldri mer!
Dersom du har hjemmekontor og er avhengig av nett anbefaler jeg en leverandør du kan stole på at hjelper deg. Det gjør ikke Nextgentel som svarer på noe annet enn du spør om og legger ut om ting som ikke har noe med saken å gjøre, samt at de ikke leser saken før de svarer og du må gjenta og gjenta. Håpløse greier! Terningkast 0

Christen A. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Trist exit"

Har vært kunde i Nextgentel over flere år, og vært greit fornøyd - dels fordi det ikke har vært bedre alternativer der jeg bor. Hastigheten har stort sett vært lavere enn oppgitt, og ruter trengte stadig omstart, men dette kan man leve med. Det jeg reagerer på er kundeservice - evig loop og veldig lang ventetid må påregnes hver gang noe ikke er som det skal.

Steinar E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og svakt Internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betaler mye for lite. Elendig nett og svært ustabilt. Føler oss utnyttet fordi det ikke fins alternativ nettleverandør. Erfaringene er basert på over 12 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fiber og router gikk i stykker ifb med lynnedslag natt til søndag. Meldte ifra søndag morgen. Ringte mandag morgen på vei til jobb. Fikk beskjed om at man måtte være hjemme pga rutinen. Forklarte at alt er «dødt». Bare send nye bokser. Hjalp lite. Rutine er rutine her i gården. Dro tidlig fra jobb for å gå gjennom det opplagte. «Vi må nok sende en montør da fiberboks og router er i ustand». Nei sier du det? Idag er det onsdag kveld. Rakk det visst ikke idag heller. Fortsatt uten Internett eller TV. Ingen info om man ikke selv tar kontakt. Får satse på bedre tider imorgen. 5 dager for en enkel fix der altså👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bedrageri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri mer nextgentel, aldri mer igjen. Jeg har betalt for en tjeneste som funker nesten aldri... Det siste året har jeg tatt kontakt med dem flere ganger ....kun stress og penger borte...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forferdelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dårlig, har mistet internettet før også flere ganger! anbefaler IKKE dette selskapet!! ingenting funker, skal bytte til noe som faktisk funker!

Studentene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Inkompitent betjening"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forfeldelig service, ingen som vet hva de driver med, studentbo som fikk wifi 1 måned på etterskudd etter 20 tlf samtaler. Samlet kostnad på omlag 4000kr for mobilnettbruk, da skolen startet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd kunde i over 15 år"

Vi har Bredbånd 30 og får stort sett levert kapasitet som lovet. Husk at når du sjekker hastigheten med ulike tester på internett så skal du være tilkoblet linjen. Tester du med wifi f.eks. på en bærbar så blir resultatet lavere.

Det er sjelden jeg skriver omtaler, men på denne siden får NextGenTel så mye pepper at jeg syntes det var på sin plass å nyansere litt. ;-)

Vi har ved et par anledninger opp gjennom årene hatt trøbbel med ruter. Rutere blir også utdaterte. Da har NextGenTel sendt oss en ny og oppdatert modell. Jeg har bare opplevd hyggelig hjelp på telefon for å få nett og wifi til å fungere. Grunnen til at jeg gir 4 stjerner av 5 er at jeg skulle ønske de kunne tilby oss høyere hastigheter enn 30.

Regina A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God hjelp"

Viktigste er god og rask hjelp da du trenger det. Man får tilbudet ved avtalen. Jeg er kjempe fornøyd med deres jobb!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"4 mnd uten internett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel har ikke klart å finne ut hvorfor jeg ikke har internett på 4 mnd. Stadig vekk en ny forklaring, stadig ingen internettilgang.

Reidar T
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant kundeservice :("
2 syns denne omtalen er nyttig

Er påtvunget leie av ruter som ikke fungerer, umulig å returnere ruter da vi kjøpte en selv og den fungerer bra, det står at ruter er inkludert med det er feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare tull og rot med de"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kan IKKE anbefale disse.

De skylder på posten når 3 fakturaèr ikke kommer frem.
Det tar betalt for en service som du ikke har kjøpt.
Feil på alle fakturaèr, må ta kontakt med de hver måned for og få rettet feil.

Etter 6 måneder med kun problemer, måtte det bli en tur i forliksrådet for og komme ut av dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og ustabil nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen av problemene som har oppstått da jeg var kunde hos Nextgentel har blitt løst på en tilfredsstillende måte. Det var alltid problemer med å komme frem til en kundebehandler og de prøvde alt for å ikke sende montører til å se på problemet. Etter å ha avsluttet abonnementet i november 2017 har jeg fått flere fakturaer med straffegebyrer frem til sommer 2018. Har kontaktet kundeservice flere ganger der jeg ble forsikret på at fakturaene er feil og skal slettes. Jeg får nå purringer fra kredinor siden Nextgentel ikke har klart å rydde opp i dette i over et halvt år. Aldri mer Nextgentel.

Søk Bytt.no