Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
17
7
4
17
262
Sorter omtaler etter
Viser av 307 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Verste leverandøren av bredbånd"

Umulig å få kontakt, og får en kontakt etter en time blir en løyet til. Styr unna, jeg sier opp. Har brukt forskjellige leverandører av bredbånd, på forskjellige plasser. Har mange abonnement gående, er mer problemer med NextGenTel enn de andre tilsaman. Aldri mer NextGenTel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Makan til rotefirma!"

Etter mange år som fornøyd kunde ringte jeg i 2016 for å bestille et abonnement til. Så, etter å ha hørt AHA-musikk i en time var jeg så sint at jeg bytta leverangør. Sånn behandling finner jeg meg ikke i. Fikk en e-post som bekrefta at kundeforholdet var opphørt. Mer enn to år etter kommer to fakturaer og trussel om inkasso/avstenging. Ringer igjen og der er sannelig samma AHA-musikken enda, men er nå bare skurr, og robotdamen, som forteller igjen at «kundekonsulenten» fortsatt har like mye å gjøre. Hun ber meg gå til «min side». Jeg har ikke vært kunde på flere år. Etter en time uten svar er jeg like forbanna som forrige gang. Firma har null kontroll og null kundeservice. Jeg anbefaler alle å holde seg langt unna dette rotefirmaet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stadige problemer"

Siden jeg først fikk bredbåndet har jeg hatt problemer med ruteren, hjelpen fra kundeservice har vært varierende, men for det meste dårlig. Har nå byttet ruter tre ganger, kommer til å skifte leverandør av bredbånd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Norges desidert dårligste firma både på produkt og kundeservice"

Dette er det mest useriøse jeg har vært med på, fikk bindingstid uten at det ble informert om, fikk lavere hastighet en lovet, sitter opptil 1 time uten svar på telefon, må høre Aha’s greatest hit på repeat! Har sagt opp men får fortsatt faktura og når jeg prøver å ringe for å si opp nok en gang er jeg nødt om å lide meg gjennom Morten Harket enda en gang som så mange ganger før! Det er så sinnsykt sjukt at jeg tror snart jeg frivillig legger meg inn på en psykiatrisk avdeling for evaluering av min mentale helse! Jeg blir gal av å måtte bruke energi å penger på dette latterlig dårlig internettet som jeg allerede har sagt opp 2 ganger! Jeg ber til alle høyere makter som jeg er helt åpenbart ikke tror på om at den eller de som driver dette firmaet går så inni he#%&te konkurs at de ikke får startet et firma før i år 3037

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Selger lovte at det er ingen bindingstid"

Selger lovte at det er ingen bindingstid, og at det er bare en fast pris. Men når jeg mottar faktura med ruterleie som de har lagt på toppen av det original pris. Fikk jeg beskjed at du har takket ja til tilbudet og det er for sent, jeg prøvd å forklare at jeg har spurt selgeren direkte om det og han svarte det er bare en fast pris og ingen ekstra kostnader. Når prøver å avbestille tjenesten. Da få jeg også beskjed at det er 1års bindingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri mer NextGenTel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Valgte å bruke angreretten hos NextGentel da vi så at erfaringene var dårlige. Vi fikk likevell regning på 900 kr. Da vi ringte dem fikk vi først beskjed om at vi ikke hadde returnert utstyret. Da jeg ga klar beskjed om at vi hadde fått bekreftelse fra dem på at de hadde mottatt utstyret, sa de at vi hadde fått regning fordi den var sendt ut samme dag som de mottok utstyret. Da jeg igjen ga beskjed om at vi fikk bekreftelse fra dem flere uker før regningen så kunne de ikke gi meg noe svar, jeg måtte vente til kundeservice tok kontakt neste uke. Blir spennende å se hva de har å si når kundeservice tar kontakt. Aldri, aldri mer nextgentel!

Per G. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stadige tekniske problemer"

Stadig tekniske problemer, nettet faller ut, 3 ganger i år der nettet har vært ute opptil 2 uker, plus modem/rytter måtte byttes, slik har det vært de siste 3 årene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Info fra kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har stadig unnskyldninger når webmail er ferdig migrert så sier de at jeg kan beholde min webmail om jeg sier opp mitt bredbånd så sier de etterpå at det kun er 90 dager men at det skal bli en betalingstjeneste men har ikke noe info om når. Jeg har fiber fra openett og er da ikke avhengig av bredbånd fra Nextgentel men vil gjerne beholde deres webmail men det kan jeg ikke utover 90 dager foreløpig dette er jo kun for at kundene ikke skal forsvinne. Dette minner om en svært dårlig bedriftsledelse som ikke tenker på kundene de prøver å tviholde på kundene for å tjene mest mulig uten å gi noe tilbake.

Svein B. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Riktig hastighet til avtalt pris"

Utmerket service. God og stabil linje. Sjelden eller aldri feil på linjen. Konkurransedyktige priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Periodevis fraværende internet i en måned"

Periodevis fraværende internet i en måned. Overhodet ingen seriøs oppfølging. Man later som om man skal hjelpe, men gjør ingenting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet faller ut hele tiden, TV signaler også. Ruteren virker bare i to rom til tross for at hele leiligheten bare er 55 kvm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Nextgentel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kom en selger på døra og tilbød samme pakke/kanaler som jeg allerede hadde via canaldigital for 300kr mindre. Jeg slo til...

Hjelpe meg. ALT var dårlig. Dekoderen er så treig at det tar 5-6 sekunder å skifte kanal. I tillegg henger den seg opp støtt og stadig. Må restarte hver eneste dag.

Nettet er myyye tregere enn nettet fra canal digital var, selv om det skal være samme hastighet.

Dekoderen har ingen smartTV funksjonalitet..

Kundeservice??? Sikkert grei den, hvis du har tålmodighet til å sitte en time å vente på å komme gjennom på tlf.

STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Rotete selskap."
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundetjenesten fungerer veldig dårlig. Regninger som er betalt, blir krevd på nytt. Henvendelser på tlf. blir ikke tatt hensyn til. Å kommunisere pr. e-post ser ikke ut som de ønsker.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet. Lite/ingen hjelp for å forbedre dette."

1.juli fikk vi fiber, og alt skulle fungere som forventet og avtalt. Etter flere henvendelser ble ikke hastigheten bedre. Vi har gitt opp, og går tilbake til Telenor når vi har anledning til det. Vi har angret mange ganger på at vi byttet leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alt i alt: DÅRLIG"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig Internett som sjeldent fungerer som det skal. Går ofte mange dager uten Internett, og NextGenTel tilbyr ikke noe form for erstatning. Anbefales virkelig ikke, heldigvis skal det byttes til altibox veldig snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært uten signaler i 14 dager. Null wifi, null tv. Det tok over èn uke før noen kom for å ordne opp. Betalte over 2000,- og enda sitter jeg her uten noe som helst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestillte bredbånd tidlig i august og fikk txt melding at montør ville komme uken etter for oppkobling av bredbånd. Ga også beskjed da bestillingen ble gjort at Telenor ble brukt og at dette måtte sies opp av Nexgentel. Montør møtte ikke opp på avtalt dato og ingen beskjed ble mottatt. Etter å ha kontaktet kundeservice fikk vi txt melding om ny dato for oppkobling og at det ikke var Nextgentel sin feil mn en tredjepart de brukte for oppkobling. 3 ganger kom der melding om utsettelse og Nextgentel ba oss ta kontakt med montørselskap. Siden det var Nextgentel vi bestillte fra burde det være de som kontaktet montør. 6 uker etter bestillingen ble bredbånd oppkoblet og hastighet var ikke det som var bestillt. 2 uker etter oppkobling kom der ny regning fra Telenor. Kontaktet Nextgentel som sa der ikke var gitt beskjed om at der var noen leverandør da det ble bestillt. Vare vas, dette ble oppgitt og også tatt opp med de på en av de flere telefonsamtalene jeg hadde med de pga forsinkelsene. Ba de kansellere avtalen og fikk beskjed om jeg dette var brudd på avtalen og kanselleringsgebyr ville bli sendt. Vil aldri bruke Nextgentel mere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna NextGenTel!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Verste og mest useriøse selskapet jeg har vært bort i, har ikke ord. Sitter igjen med mye høyere regning pga. en feil hos dem, og de er lite interessert i å ordne opp i dette, snakker bare imot og går i forsvar. Aldri sett eller hørt lignende.
Har brukt alt for myyyye unødvendig tid av egen fritid bare for å få kontakt og når man først får kontakt så er det ingen som helt vet hva de snakker om. Kan faktisk si det er mye som lukter svindel her.

Og dette er bare en av flere episoder, kun dårlige opplevelser hos dem. Mistet signalet på tven i fjor i begynnelsen av desember og satt fra 1-3 timer daglig for å få kontakt med dem pr. tlf.. og de skulle ringe opp igjen dag etter dag men måtte alltid ringe selv.. ga opp etter 2 uker.. Februar kom og jeg hadde fortsatt ikke signal..

Har bare et lite tips om du vil spare deg for penger, tid og mye frustrasjon; S T Y R U N N A !!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Håpløs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra Telenor til nexgentel.
Så ble nettet avbrutt flere ganger om dagen i flere uker. Fikk samme beskjeden hver gang jeg ringte for support, slå av modem, se hastighet osv. Bare en masse tullprat og ingen løsning. Takket for meg meg og er tilbake til solide Telenor

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mye tull og bubbelibæ"

Bestilte nett hos nextgentel, for så å benytte meg av angrefristen. I tiden etter dette har jeg fått flere faktura og blitt nedringt av nettmontører. Enkelte av personene ved kundeservice er ikke hyggelige og lite hjelpsomme. Altfor mye styr!!!

Synnøve
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt for ustabilt og lite service rettet. I skrivende stund er vi en av de som verken har TV signal eller Internett ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Søppel!"

Ugjevn å treig linje, internett detter jevnligt ut, det tar 1 time å få tak i kundeservice på tlf å når nette detter ut må du vente 3 dager på reparatør...

Victoria
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Sa opp nextgentel for over 2,5 år siden, og plutselig får jeg nå inkasso varsel"

Jeg sa opp nextgentel for over 2,5 år siden, og PLUTSELIG får jeg nå inkasso varsel og giga regning fra dem. UHØRT!!!

Vebjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservise som ikke kan ringe opp når de blir kontaktet om noe så enkelt som bekreftelse på kundeforhold. For dårlig.

Alessandro
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere borte fra dem"
4 syns denne omtalen er nyttig

En svindel, utrolig dårlig tjenester og brukertjenester. De prøve å få mere penge enn avtalt, og modvirke kunder til å få de pengene tilbake.. Hold dere borte fra dem.

Søk Bytt.no