NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Funker stabilt. Ble installert tidligere enn annonsert
Hei, Geir! Takk for at du legger igjen din omtale av oss her på Bytt.no. Og ikke minst - takk for at du har blitt kunde hos NextGenTel 😊 Når du forteller at alt fungerer stabilt er det som musikk i mine internett-ører. Det er akkurat det vi jobber med hver dag for å få til. Stabilt nett med høy kvalitet, bare billigere. Så skader det selvfølgelig ikke at installasjonen gikk litt raskere også 😃 Om du opplever noe problemer, eller ønsker rådgvinging fra oss, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979. Takk igjen for at du har blitt kunde, og ha en flott mandag 😊 Beste hilsen Martin, NextGenTel
Bare rot, gjør de feil på faktura kan de ikke kreditere. tok over 4 måner og få svar fra de, etter 10 sendte mail, og fler telefoner.
Hei, Kjell! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no, og for at du er kunde hos oss 😊 Rot, ventetid på 4-5 måneder, og ingen kreditering ved fakturafeil forstår jeg er veldig frustrerende. Det er heller ikke sånn det skal være hos oss. Vi har en normal behandlingstid på 2-5 virkedager dersom du sender inn en sak til oss via MinSide. Og fakturafeil skal vi selvfølgelig rydde opp i ved å kreditere det beløpet som er feil. Jeg får ikke sett noe mer informasjon enn fornavnet ditt her på Bytt.no, men send meg gjerne en mail på [email protected] med litt mer informasjon om ditt kundeforhold. Da kan jeg se nærmere på dette for deg 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss, og ha en riktig fin fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel
Routeren er ikke sikker (åpent nett), kan ikke legge inn password. Dessuten står den kun og blinker blått. Appen er fulgt til punkt og prikke.
Hei, Tore! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Sikkerhet er viktig for oss, og jeg forstår at det er viktig for deg. Jeg ser ikke akkurat hvilken type WiFi-utstyr du har, men dersom du har Heimgard eller TP-Link Deco X55 skal du få opp et alternativ i oppsettet hvor du kan velge passord for WiFi-nettet. Dersom du har TP-Link Deco X55 finner du en fremgangsmåte på hvordan du setter passord her: https://hjelp.nextgentel.no/no_NO/brukerguider/bli-kjent-med-tp-link-deco-appen Vi er klare til å hjelpe deg med oppsettet dersom du ønsker det. Du kan ringe oss på telefon 98707979, eller bruke chatten på MinSide 😊 Jeg håper at vi hører fra deg slik at vi kan hjelpe deg med oppsettet. Takk for at du har blitt kunde hos oss, og ha en riktig fin mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel
Kjøpte fiber 300/300 uten utstyr (modem/router) då eg har sjølv av høy kvalitet. Fekk tilbudt ein pris frå selgar, og blei forsikra om at sidan eg ikkje skulle ha noko utstyr frå dei, kun link til mediaconverter, ville introprisen vedvare etter dei første 12 mndane. 12 mndr/1år seinare har linja vore bra stabil, men selger har tydeligvis overlegent løyet til meg når det kom til prisen. Den blei jekka opp no, og tross at kunne vise til skriftleg dialog som viser til tilbod frå selgar, var det beste Nextgentel kunne tilby 12mndr binding, mot at prisen bare gjekk opp halvparten so mykje. Useriøst firma.
Får ikke koblet TV til pc.ingen kobl skjema for de forskj.komp. Gammel 'epost satt som standard med glemt passord Får ikke bytte.
Hei, Ivar! Takk for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Jeg kjenner ikke til helt hvordan du har prøvd å koble tv til pc-en din, men det skal ikke være værre enn at du kobler en HDMI-kabel fra pc til tv. Dersom du tenker på å koble til tv på det trådløse WiFi-nettet så skal det være en funksjon i innstillingene på tv-en som gjør at du kan koble til WiFi. Vi anbefaler alltid å koble til tv på nettet med en internettkabel av typen CAT6 eller nyere. Da får du den mest stabile tv-opplevelsen 😊 Dersom du er usikker på hvordan du kobler din tv-modell til WiFi anbefaler jeg å ta kontakt med produsenten av tv-en, slik at de kan hjelpe deg med akkurat din spesifikke tv-modell. Du finner også litt informasjon på hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/wifi/koble-til-wifi-p%C3%A5-1-2-3 Takk for at du er kunde hos NextGenTel, og ha en flott fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel
Avtalebrudd. Ingenting stemte med lovet avtale. Feil i leveransen varer kom som ikke var avtalen
Hei Svein, Dette høres slettes ikke bra ut! 🫣 Jeg har dessverre ikke mulighet til å se detaljer om kundeforholdet ditt eller historikk knyttet til deg her jeg sitter, men jeg anbefaler deg å kontakte kundeservice med problemstillingen din. Du når oss via MinSide på web eller app, og vil der møte på en av våre dyktige konsulenter på kundeservice som mer enn gjerne hjelper deg å rette opp i det som du mener ikke er som avtalt. Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss så langt, men dette er jeg helt sikker på kommer til å løse seg helt fint til slutt ☺️ Takk for at du tok deg tid til å legge igjen denne tilbakemeldingen til oss. Som kunde skal du alltid føle deg trygg på at du får nøyaktig det som er avtalt, og når dette mot formodning ikke er tilfellet er det svært verdifullt for oss å høre om det. Ønsker deg en riktig god helg! Mvh Christian NextGenTel
Internet OK TV Telenors betjening var vesentlig bedre
Hei, Lars G Tusen takk for at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no! Fint å høre din opplevelse hos oss, vi setter pris på at du tar deg tiden 🤗 Ønsker deg en fin dag 🌞 Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Bra. Men vært litt ustabilt, vet ikke hva det kommer av. Bra med TP basestasjon, siden jeg har mesh fra TP fra før.
Hei, Knut Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel og at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no! Veldig kjekt å se du er fornøyd, men den ustabiliteten må vi få gjort noe med! Jeg håper du tar kontakt med oss så vi får sett på hva det kan komme av 😊 Gi oss en lyd på Chat via MinSide eller telefon 98707979 når du får tid, så ser vi på saken! Ønsker deg en strålende helg 🌞 Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Tipp, topp. Enkelt og greit. Fungerer som det skal.
Hei, Jan K Gøy å se omtalen du legger igjen om oss her på Bytt.no, sikkelig stas med 5-stjerner på alle kategoriene🤩 Kjekt å høre at alt fungerer som det skal, og skulle du ha noen spørsmål er det bare å gi oss en lyd! Vi takker for at du velger internett fra NextGenTel og ønsker deg en strålende helg💚 Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Har ikke opplevelser som trekker hverken opp eller ned.
Hei, Me Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel 💚 Vi skulle jo gjerne ha visst oppskriften på å gjøre alle våre kunder fornøyd, men ofte er det jo sånn med internett at man ikke har sterk formening om man er fornøyd eller ikke før det eventuelt ikke fungerer som det skal 😅 Jeg håper du gir oss en lyd hvis du lurer på noe rundt ditt abonnement, så står vi klar til å hjelpe så godt vi kan! Ønsker deg en strålende helg 🌞 Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Fikk beskjed om at ruteren hadde rekkevidde på 45 m, men den når ikke ned i kjelleren engang. Skulle være mye bedre enn telenor sin, men akkurat samme greien😳 Ellers funker det greit, men 100/100 er litt for dårlig hastighet.... Det var det de mente var nok
Hei, Royarne H Tusen takk for at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no, det setter vi i NextGenTel stor pris på 💚 Jeg kan ikke se noen detaljer om hvilket utstyr du har fått fra oss, jeg anbefaler at du tar kontakt med oss sånn at vi kan hjelpe deg med både WiFi og hastighet 🤩 Du får tak i oss på enten innlogget på Chat via MinSide eller på telefonnummer 98707979. Ønsker deg en strålende helg 🌞 Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Det funker greit, men samme linje ga tidligere 100 mgb trådløst over hele huset med Telenor. Det skjer ikke nå. Ofte bare 60 - 70 mgb i 2 etg.
Hei, Oddvar S Tusen takk for din omtale her på Bytt.no! Med å bytte til oss, får du jo akkurat samme fiberlinjen 🤗 Jeg kan ikke se hvilket WiFi utstyr du bruker, men jeg anbefaler at du tar kontakt med oss så kan vi avdekke om du skulle hatt flere mesh bokser for å nå tilstrekkelig over hele huset. Ønsker deg en strålende helg 🌞 Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Kunne ønske meg en ruter til for bedring dekning i hele huset
Hei, Herdis S Tusen takk for din tilbakemelding her på Bytt.no! Så kjekt å se at internett har blitt bedre i hele huset med fiber fra oss, det er vi veldig glade for å høre 💚 Jeg kan dessverre ikke ut fra denne omtalen se hvilket utstyr du har, men vi tilbyr meshløsninger hvor du kan bygge på med ekstra bokser for å forlenge rekkevidden på WiFi. Du kan ta kontakt med oss på telefon 98707979 så kan vi hjelpe deg med å se på dette 🤗 Vi takker for at du velger internett fra NextGenTel og ønsker deg en strålende dag 🌞 Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Har opplevd litt stans i avspilling av en video, men for det meste er det ok.
Hei Tom I. E, Tusen takk for din tilbakemelding her på Bytt.no! Så bra at det som regel fungerer fint hos deg 😊 Hvis problemene med stans i avspilling fortsetter, hjelper vi mer enn gjerne med å se på saken. Du kan nå oss på Chat via MinSide eller telefonnummer 98707979 🤗 Ønsker deg en strålende helg Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Bare rot med oppstartstidspunkt til det punkt at jeg benyttet angreretten, men dere hevdet at den kun gjaldt for RiksTV. Har ikke fått noe annet angrerettskjema fra dere. Jeg returnerte mottatt utstyr uten å pakke det opp.
Hei, Tom B Kjipt å høre at dette var opplevelsen du fikk i bestillingen av internett hos oss, det må vi legge oss flate å beklage for, så får vi bruke dette til læring for hvordan vi ikke skal opptre senere. Vi skulle gjerne hatt flere detaljer enn det jeg kan se her om akkurat hva vi har feilet på. Hvis du vil ta deg tid til det, tar vi gjerne imot din tilbakemelding via MinSide. Synd at vi rotet det til her, og så må du vite at du alltid er hjertelig velkommen tilbake hvis vi noen gang får en ny sjanse å levere internett hjem til deg 😊 Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Jeg har fått utstyret fra Dere, men har ikke lykkes å få det koblet opp. Dette har jeg videreformidlet tidligere. Jeg trenger manuelt hjelp. Og dette kunne æ få når jeg takket ja til å blir kunde hos Dere. Jeg kommer til å avslutte kundeforholdet før det er begynt, om jeg ikke får hjelp. Vh Roger R
Hei, Roger R Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel! Så kjedelig at det har vært en vanskelig oppstart av abonnementet, sånn skal det jo ikke være. Vi har ikke oppkoblingsmontører som kan sette opp utstyr hjemme hos deg, men vi har en kundeservice som mer enn gjerne hjelper til med veiledning, dette er noe vi hjelper med daglig og våre medarbeidere har høy kompetanse på 🤗 Jeg håper vi får muligheten til å prøve på det, du når oss på telefon 98707979, her står vi klare til å hjelpe 😊 Ønsker deg en riktig fin helg! Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel