Meny

Verisure omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
17
av 17 innen
boligalarmselskap
10%
anbefaler
Verisure

"Verisure skal ut av huset mitt for godt"

Omtale om Verisure skrevet av Sparta for 05.01.2022 10:36

Verisure har totalt 87 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Verisure?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Verisure skal ut av huset mitt for godt"
7 syns denne omtalen er nyttig

Frekk og uprofesjonell kundebehandling. Prisen stiger hele tiden men de gidder ikke å informere kundene sine. Skamløst... i tillegg til 700kr i måned(dobbelt så mye enn avtalt) måtte jeg kjøpe batterier og bytte de selv når jeg fikk varsel om, noe som er egentlig inkludert i prisen. Dette var dråpen. Neste skritt er å si opp abonnement.

Bytt.no
"Verisure skal ut av huset mitt for godt" skrev Sparta om Verisure

Har du en tilsvarende erfaring med Verisure?
Gjør som Sparta og over 60 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Verisure du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Oppsigelsesprosess helt hinsides"
11 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sendte dette til Forbrukertilsynet: Verisure - oppsigelsesprosess. Etter økte priser på abonnement hos Verisure, ønsket jeg å si opp min avtale. Det er en svært lang og unødvendig prosess, som Verisure gjør ekstra tungvinn for at de skal få mulighet til å prøve å overtale meg via en selger om å fortsette kundeforholdet. Prosessen: 1. Jeg logget meg på Mine Sider hos Verisure, men fant ikke mulighet for å enkelt si opp min avtale. Det var ikke mulig å sende inn e-post, men jeg måtte kontakte kundesenteret via telefon. 2. Jeg ringte kundesenteret, og valgte siste mulige inntastingsvalg (andre henvendelser) for å prate med en kundebehandler. Denne personen kunne ikke hjelpe meg, siden slike henvendelser måtte håndteres av abonnementsservice. Jeg godtok at en person kunne ringe meg tilbake. 3. Et par timer senere ringer en person opp fra Verisure, og innleder med at han har fått innvilget fra sin leder om å gi meg redusert abonnementspris i ca. 6 måneder, før avtalevilkårene gjenopptas. Jeg avslår tilbudet, men personen kan ikke bekrefte min oppsigelse. Opplysninger om hvordan oppsigelse skal gjennomføres, vil sendes på meg via tekstmelding. 4. Jeg mottar en tekstmelding litt etterpå, med instruksjoner. En oppsigelse må sendes til [email protected], og skal inneholde fullt navn, adresse, fra dagens dato og installasjonsnr. xxxxxx. 5. Jeg følger deretter instruksjonen og sender oppsigelsen via e-post slik som beskrevet. 6. Jeg mottar bekreftelse på e-post med bekreftelse, samt at oppsigelsestiden er inneværende måned + 3 måneder, og at en tekniker vil ta kontakt for å nedmontere utstyret i min bolig. Hele prosessen er styrt for at Verisure skal få mulighet til at selger skal overtale meg om å forbli kunde. Installasjonsnummeret de krever opplyst i oppsigelsen, og e-post adressen som skal benyttes, er ikke opplyst under "Mine Sider". Installasjonsnummer er heller ikke tilgjengelig informasjon på fakturaene fra Verisure. Jeg oppfatter dette som maktmisbruk i et kundeforhold, hvor prosesser skjules, informasjonskrav (installasjonskrav og e-postadresse for mottak) skjules for å styre forbrukere til trente selgere med lokketilbud. Som kunde er jeg ikke i stand til å avslutte et kundeforhold på en tilsvarende måte.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Alarm utløsning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alarmen utløses og får ikke slått den av og må kobles helt ut av uttrykkning får beskjed om at alarmen er ødelagt. De sier de skal ringe tilbake neste dag men det gjøres ikke. Vi ringer og må forklare hendelses forløpet på nytt og på nytt. Kan ikke tilby alternativ løsning og ny alarm kan ikke fås på flere uker. Elendig selskap

Anders O. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått beskjed om at batteriet må skiftes. Har svart på forespørsel på sms om hvor fornøyd jeg var med samtalen, og først fått beskjed om at en ikke kan svare direkte på denne forespørselen, og deretter funnet sms-adressen og svart at jeg ikke kan si hvor fornøyd/misfornøy. jeg er ettersom ingenting av skjedd med batteriskiftet. At jeg attpåtil har glemt passordet var jo dumt, men det ville være enkelt for den lokale installatøren å finne frem til vår adresse. Etter en ny telefonsamtale får jeg ingen hjelp, men får høre at jeg kan fornye passordet via post. Jeg venter nå på post om dette, samt på installatør som skulle skifte batteri. Jeg fikk ikke vite hvem som var den aktuelle installatøren på mitt hjemsted. Jeg har fått regning på over 2000 kroner, selv om batteriet angivelig ikke virker og tjenesten altså ikke er aktiv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Har byttet selskap
"Umulig å si opp!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Da vi bestemte oss for å si opp abonnementet møtte vi en vegg av motgang. For det første så er det ingen informasjon om hvordan man sier opp abonnementet noe sted. Hva er greia me det? Man er altså nødt til å ringe, og da kan man jo lure på hvorfor:) når jeg først ringer inn møter jeg en uengasjert mann i andre enden som ikke virker interessert i å opplyse meg om hvordan jeg skal gå frem for å avslutte avtalen. Nei, han er mer interessert i å overtale meg til å forbli kunde. Etter langt om lenge opplyser han meg om at oppsigelsen er registrert, og at flytteavdelingen skulle kontakte meg. Bra tenkte jeg, endelig så ordner det seg! Innen kort tid ble jeg ringt opp av en ny kverulant, ufordragelig type som nektet å akseptere min oppsigelse. Også her måtte jeg bruke masse tid og energi for å få igjennom budskapet, hvor han til slutt opplyste meg om at oppsigelsen måtte sendes skriftlig til deres kundeservice. Dette er helt forferdelig kundebehandling, og er skammelig! Hva er det dere driver med, Verisure? Hvor vanskelig kan det være å opplyse om oppsigelse på deres hjemmesider? Jeg sendte en e-post med oppsigelse i slutten av september. Jeg har enda ikke fått noen tilbakemelding fra Verisure bortsett fra en bekreftelse på at e-posten er mottatt. Gleder meg til fortsettelsen. Hold dere unna dette selskapet!

Verisure har totalt 87 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR