Meny

Verisure omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
4
av 5 innen
boligalarmselskap
12%
anbefaler
Verisure
Filtrer omtaler
2
0
2
5
16
Sorter omtaler etter
Viser av 25 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Verisure?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"

Ringte de okt.2020 og ville si opp mitt abbonement, fikk beskjed om att jeg hadde tre (3) mnd. oppsigelse i min kontrakt. Prøvde å si att det ikke stemte men det var som å snakke til en murvegg. Måtte betale det, i dag går jeg igjennom gamle mailer og der finner jeg kontrakten som jeg inngikk. Står med store bokstaver, INGEN BINDINGSTID, INGEN SKJULTE AVGIFTER. Ringte de i dag, fikk beskjed om å sende mail til kundeservice. Er det bare kjeltringer i denne bransjen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Grei tjeneste, men for dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt verisure en del år. Fungerer greit, men det koster for mye når man aldri har hatt en eneste utrykning

Kjartan N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader ved overføring av alarmanlegget og abonnement til ny eier av bolig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når vi nylig solgte vår bolig ønsket den nye eieren å overta vårt alarmanlegg og abonnement levert av Verisure. En uke før overtagelsen fant sted, tok jeg kontakt med Verisure og gav alle kjente opplysningene om den nye eieren som skulle overta alarmanlegget, og abonnementet, trodde jeg. Ny eier ble umiddelbart kontaktet av Verisure for verifikasjon av personopplysningene, og alarmabonnementet ble overdratt/opprettet til ny eier til avtalt dato, én uke etter min første henvendelse. Det jeg ikke var klar over, som heller ikke står skrevet noe stede, er at jeg, som har overført mitt tidligere alarmanlegg og abonnement til ny eier, må betale 3 måneders oppsigelse (kr. 1 878) på et abonnement som jeg ikke kan gjøre noe nytte av, da ny eier har overtatt mitt tidligere anlegg. En slik praksis finner man ingen andre steder hvor eier selger, overfører eierskapet eller abonnementet til en annen juridisk person, som da overtar alle økonomiske forlikteters for gjenstanden fra den dato overdragelsen finner sted. Grådigheten og praksisen til Verisure er ufattelig i dette tilfellet. Nevnte gjør at mitt neste kjøp av alarmanlegg, som foreligger snart, blir ikke gjort hos Verisure.

Kundetilfredshet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få sagt opp abonnementet på mail"

Tullingene tar kun i mot pr. telefon. Finnes ikke seriøse i det hele tatt. Dette kun for å overtale deg til å fortsette.

Pettersen K. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"elendig"

verisure rykker ikke ut på beviselig avvik. har purret på v. flere ganger for å få en begrunnelse somer troverdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Lang oppsigelsestid og dyrt abonnement"
1 syns denne omtalen er nyttig

De opererer 3mnd oppsigelsestid mot det vanlige som er 14 dager i de fleste bransjer. Dyre spesialbatterier i komponentene som burde vært inklusiv i abonnentet. Komponentene melder også selv ved dårlig batteri, så utsendelse av batterier kunne skjedd automatisk. Med et relativt dyr månedsavgift, tror jeg en slik ekstra tjeneste ville vært lur. Brukergrensesnitt og app tjenesten fungerer ok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Alltid vært fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet nylig til en annen leverandør, men er ikke imponert og vil bytte tilbake. Verisure sin app er mye bedre, alle varslinger skjer umiddelbart uten forsinkelser og har mange flere funksjoner, som for eksempel temperatur i alle rom. Vi får full kontroll over hvem som er i huset. Viktigst av alt: alarmen er på når den skal, og av når den skal være det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice - en dinosaur som er i ferd med å dø"
4 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å si opp. Har gått snart 8 uker siden jeg sendte epost, men ennå ikke fått svar. Selv om jeg to ganger har vært i dialog på chat og fått beskjed om at de er på saken. Kjeltringer. Hvorfor gjemmer de avtalebetingelsene? Hvorfor ikke ha en selvbetjeningsportal som faktisk fungerer?

Frustrert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Oppsigelse i 3 mnd?"
3 syns denne omtalen er nyttig

3 mnd oppsigelse er for mye med dagens teknologiske muligheter. Uhørt 😥😏😥

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Fryktelig vanskelig å si opp"
7 syns denne omtalen er nyttig

Må ringe inn for å si opp. Uendelig lang rekke med svar for å komme igjennom, og velger du feil, havner du et sted som er stengt og må begynne på nytt. Når du endelig kommer igjennom, registrerer de at du ønsker å si opp, og gir beskjed om at flytteavdelingen vil ta kontakt. Når jeg påpeker at jeg formelt har sagt opp der og da, nekter de å akseptere det, og så blir de sure og legger på. Ufattelig frekk oppførsel, aldri opplevd maken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Kom deg vekk!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Systemet fungerte ikke. Vi fikk en hyggelig servicemann innom på ukesbasis for å rette feilen. Problemene vedvarte, og vedkommende mente at det eneste som kunne redde dagen, var en ny sentral. Da satte Verisure seg på bakbeina. Vi fikk ikke ny sentral, men ukentlig beskjed om at anlegget trengte service. Siden både jeg og min bedre halvdel har jobber å skjøtte, ble det dyrt i lengden å ta seg fri hver fredag for å ha service på besøk, så vi bestemte oss for å overse henvendelsene. Prisene steg raskere enn jeg klarte å holde tritt med, og plutselig var månedsabonnementet 200 kr mer enn avtalt. Dette har de gitt seg selv lov til å gjøre uten å melde i fra på forhånd. Begeret rant over da jeg begynte å motta SMS og e-post om at "du må bytte batterier i komponentene". Det viste seg at dette skulle gjøres ved å bestille varer via Verisure sine nettsider. Verisure bestemmer pris på varen og fraktpris. Tidligere var det meddelt at dette skulle Verisure gjøre. Plutselig måtte jeg betale over 200 kr per enhet for å bytte batterier, på toppen av nærmere 700 kr i måneden for abonnement. "Nok er nok! Verisure skal ut av mitt hus!" tenkte jeg, og gikk inn i nettløsningen for å si opp. Der hadde jeg lite hell. Verken kontrakt med "terms and conditions" eller mulighet for å si opp lå der. Du må si opp skriftlig, men du må ringe for å få oppgitt en adresse. Jeg ringte, og stod rakrygget på mitt i telefonen. Jeg stod til rette for hvorfor jeg ville si opp, og jeg fikk til slutt innvilget oppsigelse mot 3 måneders oppsigelsestrid. Dette i henhold til kontrakten jeg ikke kunne se. Deretter ringte telefonen støtt og stadig, deriblant fra en som titulerte seg "kvalitetsleder", som kunne mellom linjene fortelle meg at hans egne kollegaer var udugelige, og selvsagt skulle han fikse alle mine problemer. Etter denne telefonen så jeg meg nødt til å la være å svare på alle innkomne telefoner fra Verisure. De ringte om dagen, om kvelden og de sendte meg e-poster. I mellomtiden renner det inn med daglige SMS og e-post om at batterier må skiftes i komponentene mine, til tross for at jeg er på en 3 måneder lang oppsigelsestid jeg helst skulle vært foruten. Nå, to måneder etter oppsigelsen, har de lovet meg at de har stoppet overføringen mellom vårt system og alarmsentralen. Det har de ikke fått til, og vi blir oppringt når vi forsøker å demontere utstyret. Dette er et firma man ikke kommer seg vekk fra. Jeg kan på det sterkeste anbefale å holde seg så langt unna som overhodet mulig.

Petter L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling og dårlig tjenester"
6 syns denne omtalen er nyttig

Verisure rykker ikke ut ved alarm fordi det er for langt. Dem skal fortsatt ha pengene sine hver mnd og det øker for hver faktura omtrent. Når jeg sende Mail med oppsigelse kunne dem ta ned mnd prisen med 350kr.. men lojale kunder får ikke lavere pris, der øker dem i stede for hver faktura. Jeg oppfatter at dette er en bevist måte og få folk til å betale mest mulig, for deretter å bare slå av på prisen når folk møter sin maksgrense. Etter dem har gitt deg rabatt kan dem fortsette å øke prisen gradvis. STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Skuffet over dårlig behandling. Det lønner seg ikke."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde abonnement hos Verisure for over 7 år. Jeg ble skuffet over hvordan de håndterer kunden og sagt opp avtalen i slutt. Følgende er grunner at vi ble skuffet over Verisure og vi ikke anbefaler Verisure til de som vurderer. 1: Årlig prisøkning: det er kraftig prisøkning årlig hos Verisure. Mye mer enn hva SSB publiserer. Deres forklaring er at de investere å utvikle utstyr og system. Men det lønner seg ikke for oss om forbruker. Når utstyret er montert på huset, skal de sitte der flere år. Har hørt at Sector Alarm har moderat prisøkning når man sammenlignet mot Verisure. Uansett, konkluderte vi i slutt at det er billigere å kjøpe god utstyr (bl.a. camera, alarm og sensor) med engangs sum i stedet av å betale prisstigene abonnement til Verisure for flere år. 2: Masing av kundekonsulent: av overnevnt grunn, vurderte vi å si opp avtalen noen ganger i løpet av 7 år. Men hver gang tar vi kontakt skriftlig med Verisure for oppsigelsen, ringer en av konsulent hos Verisure og masse. Hvorfor må dere slutte? Har dere tenkt på den eller da? De prøver å gi rabatt for å beholde kunden som vil si opp. Det er leit og slitsom at man må si opp avtalen for å få rabatt. I slutt, hadde jeg ubehagelig samtale over 10 min. med en kundekonsulent som maset mye med «Hvorfor må dere slutte abonnement?». Han ville ikke gi opp. Jeg måtte si i slutt at «det står ingen sted på deres nettsted at kunden måtte kunne gi en «god grunn» til Verisure for å si opp abonnement. Det er opp til oss/kunden som bestemmer hva vi vil gjøre». Veldig ubehagelig og uhøflig. Det må bare lav terskel å si opp avtalen slik at det er også lav terskel å komme tilbake som kunden. Men vi skal IKKE bruke Verisure igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Har byttet selskap
"Prisen på abbonoment har steget over 10% siden tegning for 1,5 år siden. Sier opp abonnement."
3 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg kontaktet verisure for å si opp abonnement kunne de plutselig tilby en mye lavere pris enn det jeg hadde til og med før all prisstigningen. Jeg brukte masse tid på å forhandle fram pris. 3 mnd oppsigelse er jo helt vilt også. Når jeg spute om hvorfor, så refererer de bare til kontrakten. Sitter igjen med følelsen at eneste målet til verisure er å lure mest mulig penger ut av folk. Dette har man vel sett i medier også mtp boten de fikk av konkuransetilsynet også.

Jostein S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle flytte og hadde et leid alarmanlegg som ble finansiert av månedsbeløpet ble jeg fortalt av kundeservice. Ble også fortalt at jeg kunne få med meg alarmanlegget til ny bolig til samme pris selv om nytt anlegg vil bli større. Desverre fikk jeg ikke dette skriftlig. Får en faktura på 5000 kroner på utvidelse av anlegget og saken ender med inkasso uten at jeg klarer å stoppe fakturaen fra møkkaselskapet Verisure. Fikk tilbud om at de kunne plukke ned anlegget igjen (og etterlate seg en haug med skruehull). Stol aldri på annet enn at Verisure ser enhver mulighet til å karre til seg pengene dine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Elendig kontroll på fakturering og inngåtte avtaler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt dem som selskap både her og hos min mor . Her klarer dem å sende varsel om batteribytte selv om anlegget er montert ned og sagt opp for over et år siden . Anlegget ble montert ned og da bad jeg om at montør fra konkurerende selskap ikke varslet Verisure før jobben startet. Hele anlegget ble montert ned å lå avslått i kjeller , første reaksjon kom når jeg sa dem opp . Etter den tid har det tikket inn meldinger om komponenter med svakt batteri. Det hører med til historien at Verisure tar seg betalt for nye batteri , og det langt over vanlig pris for tilsvarende batteri. Nytt selskap bytter batteri vedelagsfritt innkludert i mnd pris. Det hører med til historien at innlevert nøkkel til selskapet ,slik at vektere skulle komme seg inn aldri ble levert tilbake ,men hevdet at alle nøkler som dem hadde var makulert. Til min mor ble det dobbeltfakturert , da jeg tok opp dette ble jeg bedt om å stanse alle betalinger inntil jeg hørte fra dem . Det eneste som skjedde at feilfakturering ble tilbakebetalt uten vidre varsel, men at betalinger som jeg hadde blitt bedt om å stanse gikk til inkaso. Noe som en eldre dame på snart 85 år synes er sårende.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Masse trøbbel den dagen du sier opp ditt abb.og skal flytte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alarmsystemet fungerer greit,men er helt verdiløst....De virkelige problemene oppstår når du sier opp ditt abonnement ved flytting. Hvis dem som kjøper huset ditt overtar anlegget går det greit,men hvis ikke de nye eierne ikke vil videreføre systemet,da oppstår problemene.Snakker av erfaring,har vært kunde der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Elendig responstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok over 1time før de rykket ut. Brannvarslere som ikke løser ut alarm som de skal. Svindyrt. Innpåslitne og frekke dørselger pakk. Produktet er på grensen til svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Installatør var den eneste som var bra"

Hyggelig installatør. Og det var det eneste som var bra med de. Jeg skulle flytte til en annen kommunal bolig og spurte da om de skulle komme å ta den ned og installere den i den nye eller om jeg skulle gjøre det selv. Fikk beskjed om at den fikk jeg ikke ta med videre for den skulle neste beboer ha. Jeg betalte nesten 6000 kr for den

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke på mail"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har forsøkt å si opp hos dette latterlige selskapet, men de svarer ikke på mail. Purringer derimot, det sender de. Og hvorfor et selskap i dag i 2020 skal ha tre måneder oppsigelsestid, det forstår jeg ikke. En måned hadde vært greit. Skal bli deilig å få det selskapet ut av huset mitt for alltid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Verisure feiler i alle ledd på kundebehandling. Å si dem opp er en utfordring, det tar 6mnd med telefoner og mail. Selv etter at alarmanlegget er nedskrudd, kassert og kontakten trukket ut kommer inkassovarsler i flere måneder, dvs fortsatt. Tilbakemld er umulig å gi anonymt.

Johnny A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Feil informering om gratis installasjon og prisendring"

Fikk lovet gratis installasjon, men der fikk jeg plutselig regning på 6000,- kr Sa opp, fikk lovet en fikset pris i 5 mnd, men denne prisen forandret seg plutselig etter 2 mnd. Ingen penger refundert, men ellers fint alarmsystem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
"Fornøyd storkunde"

-Konkurransedyktig pris. -Nydelig app. -Genialt med dørlåsen Yale Doorman. -Rask responstid. -God kundeservice. -Gode kampanjer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Norges beste brannvarslere..."

Jeg hadde like før jul en ubehagelig opplevelse, da det rett og slett tok fyr hjemme, heldigvis var vi hjemme og fikk dette under kontroll, fort nok slik at det ikke eskalerte. Vi har på alle soverommene, samt gangen i andre etasje en røykvarsler. Disse var testet for kort tid siden og alt skulle være ok. Men det viser det seg at de ikke var. Hadde det ikke vært for at vi var hjemme så hadde det nok ikke vært stort igjen av vårt hjem. For det var ingen røykvarsler som "gikk av" eller ga noe indikasjon på at det var masse røyk i rommet, og det er fortsatt røyklukt og masse brunt / brent treverk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt - og leverer ikke! Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet er veldig dyre i forhold til konkurrentene, og jeg har opplevd svært dårlig kundebehandling fra selskapet. På telefon er de veldig hyggelige, men de har svært få vektere som ikke engang kommer når det er avtalt. Ikke nok med det - de sier ikke engang i fra når de dropper å komme fordi andre hendelser plutselig blir prioritert. Min 12 år gamle sønn sto en hel time ute å frøs i duskregn nå i vinter før jeg til sist fikk sjekket opp at Verisure ikke ville komme å hjelpe til allikevel. Har bedt om en tilbakemelding fra mellomleder om hvorfor de ikke gadd å si ifra, men etter 2 uker og 2 henvendelser har jeg fortsatt ikke hørt noe som helst. Styr unna dette selskapet!!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR