Etter at min mor døde i 2022, har de gjentagende ganger ringt meg og vil ikke stoppe med det - for å selge alarm til ny eier av huset. Har nå sagt opp egen avtale pga dette maset. Amatørmessig!
Når jeg ringer kundesenter om feil får jeg bare svada svar og ansvarsfraskrivelse
Utstyret og utrykning er ok. Men ingen prisliste. Tipper ingen kunder betaler det samme. Hvordan vet man at man ikke blir lurt? Og helt umulig å si opp, og urimelig lang oppsigelsestid. De oppgir ingen måter å si opp på. Man må ringe, men de nekter å ta imot oppsigelsen. Så vil de ringe deg opp for å diskutere oppsigelsen. Og så MÅ man sende skriftlig oppsigelse OGSÅ. Men det er umulig å vite hvor man skal sende den for de gir ikke adressen fra seg frivillig. De gjemmer vilkårene sine så godt at de er umulige å finne på portalen deres. De gjør alt de kan aktivt for å LURE deg til å betale flere måneder. Hadde det ikke vært for denne uredelige praksisen så er tjenesten ok. Men jeg kommer aldri til å bli kunde igjen for jeg opplever at de forsøker å lure meg.
Vi skiftet selskap , og oppsigelse ble sendt inn . Dette skjedde i slutten av aug . Pga min manns sykdom var det jeg som signerte oppsigelsen . Det nye selskapet betalte månedsavgift i oppsigelsestiden. Nå viser det seg at oppsigelsen ikke var gyldig i og med at jeg hadde signert og ikke min mann , og månedsbeløp er trukket fra min manns konto hele tiden til jeg oppdaget det nå . Samtidig som de altså har fått betalt fra konkurrenten i 3 mnd . Nå har jeg endelig fått de til å forstå at abonnementet er sagt opp ( fremdeles med min underskrift ) men oppsigelsen gjelder fra nå og krever derfor betaling utterligere 3 mnd . Anlegget er koblet ned og har stått i en pose bak sofaen i 8 mnd uten at det er kommet noen henvendelse at noe er ute av drift !
Sa opp i Januar, måtte betale til 1 Juni. De hevdet og ikke fått beskjed før i mai. Dette gjorde jeg pr tlf. Få alt skriftlig!!!
Styr unna, sa opp og 6 mnd etterpå prøvde de å kjøre inkasso. Selv om de 6 uker før hadde slettet regningen de prøvde å få meg til å betale
Ville si opp og ringte inn til Verisure. Snakket med en kar som sa jeg kunne få en bedre pris i noen måneder, og at jeg heller kunne si opp før prisøkningen om jeg fortsatt ikke ønsket system fra dem, UTEN oppsigelsestid. 1-2 mnd etterpå var jeg sikker på at jeg fortsatt ikke ville ha systemet og sendte mail om at jeg ville avslutte det nå. Da sir de at det er 3 mnd bindingstid fra mnd etter. Altså, bindingstid er det i hvert fall ikke, og jeg måtte forklare dem hva bindingstid er. Da sa de at det var oppsigelsestid på 3 mnd etter påfølgende mnd. Nå har jeg sendt mail frem og tilbake og de nekter meg å si opp før det har gått 3+ mnd! Selv om de sa til meg på tlf at jeg kunne si opp uten oppsigelsestid!! Det her er bare lureri. 3 mnd er for det første helt sinnsykt lenge! For det andre betaler man sinnsykt mye, for sinnsykt lite. Øker prisen stadig vekk uten å si ifra gjør de å. Kommer til å melde de inn om de ikke løser det asap, i tillegg til å aldri returnere.
Månedsprisen har steget med over 100% på få år. Uaktuelt å betale ca 500kr i måneden.
Jeg er veldig fornøyd. Vi trodde vi kjøpte det den gangen vi installerte det. Å når det nå er 10 år. Trenger det å skiftes ut. Det blir veldig dyrt, for noe vi ikke er så flinke til å bruke. Men kan varmt anbefale det til andre. Er usikker på om vi vil installere det på nytt.
Etter 10+ år som trofast kunde skulle jeg si opp. Gjorde det via telefon og fikk ok der. Ikke noe beskjed om at jeg skulle gjøre noe videre utover dette. Etter 4 mnd mottok jeg fortsatt faktura og ringer dem. Da har jeg visst ikke sagt opp siden de ikke har fått det skriftlig. Det var visst en selger som skulle kontakte meg og forklare dette. Denne selgeren ignorerte jeg da jeg antok at det var for å få meg til å fortsette. Utrolig gammeldags med 3 mnd oppsigelse og ingen mulighet for å kontrollere/endre/avslutte via nettsiden. Samt dette med å gjøre det vanskelig å si opp for å beholde kunder. Styr unna!
Produkt ga beskjed om lavt batteri nivå, bestilte service i app, fikk aldri svar noen mnd senere gikk jeg inn i app og såg at produktet var gått tom for strøm, uten noen form beskjed eller reaksjon fra Verisure, produktet hadde vert tom for strøm i 2mnd uten at døgn overvåkingin fanget dette opp. Ga beskjed til kunde service at dette er jeg ikke fornøyd med overvåkningen deres og at jeg sa opp. Når de 3 mnd var gått ga de beskjed om at jeg ikke hadde sendt inn skriftlig oppsigelse, da gjaldt sendte da inn skriftlig oppsigelse, etter mye mail og manglende svar fra Verisure fikk jeg inkasso krav fra de , der de fortalte usannheter til inkassoselskap, som de måtte trekke tilbake i etterkant og avslutte mitt abbenomang. De toppet med at når de såg at de hadde tatt feil og måtte demontere systemet slo de dette av uten og informere meg selv om jeg hele tiden hadde bedt om dette for å ivare ta brannsikkerhet da nytt system skulle monteres samme sted. Tok dette opp med Verisure, og fikk et arrogant svar de hadde de glemt å informere om. Er usikker å selskapets verdier og internopplæring da dette virker totalt manglende for et stort selskap.
Prisen gikk stadig oppover, og til slutt gikk vi lei. Svært vanskelig å si opp, og altfor lang oppsigelsestid. Etter å til slutt ha fått igjennom en oppsigelse kunne de plutselig sette ned prisen med 300 kr per måned. Jeg lurte på om de også tenkte å kompensere oss for årevis med overbetalingen, men det ønsket de ikke å kommentere. Etter de tre månedene fortsatte de å fakturere, slik at vi fikk enda en runde med flere forskjellige personer i «kundeservice» før det endelig ble avsluttet. Styr unna!
Har brukt VeriSure i knapt to måneder og problemene har siden da rent inn. Hver eneste faktura de sender meg blir sendt i retur av en eller annen grunn, og de ber da meg som kunde velge en annen betalingsløsning når feilen åpenbart ligger på deres side. Har også bedt om å ikke bli kontaktet per telefon. Kan ikke telle på én hånd hvor mange ganger de har kontaktet meg på tlf for å selge meg både den ene og den andre tilleggstjenesten. Fremstår som meget uprofesjonelle. Har sendt oppsigelse og skal aldri brukes igjen.
Jeg har hatt Verisure i et par års tid. Systemet har forsåvidt fungert godt. Sommeren 2022 ringte jeg for å si opp abonnementet da jeg syntes at det etter hvert ble kostbart. Det kostet da kr.595,-/mnd. Da ble jeg raskt oppringt fra dem. De kunne gå ned til Kr.399,-/mnd. Jeg ble enig om at jeg skulle prøve fram til jul. I desember økte de prisen til kr.595,-/mnd. igjen.Jeg bestemte meg derfor for å si opp abonnementet 12. januar 2023. Den første jeg snakket skulle opprette sak på det og da forsvant forbindelsen med han. Jeg prøvde igjen, men de kunne ikke ta oppsigelsen på tlf. kun skriftlig. Jeg finner ikke noen emailadr. på Help & Support. Jeg vil ikke anbefale Verisure til noen andre.
Kan fortsatt ikke se at boten de fikk hjelper noe som helst. Sector alarm nekter å levere tilbud når de hører at min motivasjon er å få ned prisen.
Byttet leverandør fra Verisure til Sector 27 juli. Samme anlegg til halv pris. Vært kunde hos Verisure i 10 år, de bare legger på prisen. Uansett endte opp med å må betale Verisure i 9 måneder etter ny avtale med Sector. Fordi Sector angivelig glemte å si opp på mine vegne og Verisure først sendte meg purring i januar og da mener jeg må si opp selv! Personlig. I god tro har jeg betalt min oppsigelsestid ut desember. Og de mener nå dato for oppsigelse er ut April! Ikke til å tro… Anlegget til Verisure ble demontert i midten av september! De har ikke engang varslet meg om sabotasje på anlegget, som ville vært naturlig når det ikke er i drift. Neida september, oktober, november, desember, januar, februar, mars og april krever de full betaling for! Uten å ha anlegg hos meg! De innrømmer at jeg muntlig gav beskjed i august om bytte av leverandør under en alarm utløst da. Likevel, maler de på med sitt krav. VELDIG DÅRLIG SERVICE. SVINDEL. PASS PÅ! IKKE ETTRETTLIGE!