Sector Alarm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har hatt Sector alarm i mange år, men vi har ikke trengt hjelp eller hatt spørsmål om noe før nå. Kontakten vi fikk med kundeservice var ufin og helt forferdelig. Jeg ønsket å vite om vi kunne få et nyere alarm system med kameraovervåking og å vite pris på dette. Jeg ble satt til 3 forskjellige avdelinger, alle svarte at det kunne de ikke svare på, de virket også helt uinteressert i min forespørsel, så svaret jeg fikk tilslutt var at noen skulle ringe meg tilbake så snart som mulig. Hørte ikke noe på 2 dager så da byttet vi alarmselskap med nytt oppgradert system inkludert kameraovervåking for en lavere månedspris enn hos Sector. Nå prøver jeg å nå de på mail for å få tilbake månedsleie vi har tilgode da vi betaler for 1 år av gangen på forhånd. Jeg har nå sendt 3 mailer (sjekket flere ganger at jeg har skrevet mail addressen riktig) men får beskjed hver gang om at de ikke kan motta mail fra meg så den går ikke igjennom. En mnd etter at oppsigelsestiden er ute har vi fortsatt ikke mottatt pengene vi har tilgode. Vi var kunde i 10 år, men de skulle likevel ha 3 måneder oppsigelsestid betalt også. Det nye selskapet vi har valgt har ingen oppsigelsestid og mye bedre utstyr til samme pris, angrer ikke på bytte.
Jeg ble lovet en problemfri overgang fra det selskapet vi hadde til sector alarm. Det ble problemer ved montering da de mente den avtalen vi hadde inngått ikke var riktig, og vi måtte bevise det til det selskapet som vi hadde skrevet avtalen med. Vi ble lovet at sector alarm skulle betale for oppsigelsestiden til det gamle selskapet (hvis ikke hadde vi ventet med monteringen…), men det gjorde de ikke, og når jeg sa ifra, tilbød de 1 mnd. kostnadsfritt. Når jeg krevde alle 3 månedene, måtte de opprette en sak og ringe tilbake etter noen dager… (noe de heller ikke gjorde). Endte opp med at jeg gikk tilbake til det gamle selskapet, Verisure (som jeg er fornøyd med), og sa opp til sector alarm. Etter jeg sa opp, tok jeg kontakt med sector alarm bare for å dobbeltsjekke at de hadde mottatt oppsigelsen. Ikke så overraskende så hadde de registrert oppsigelsen min som «ugyldig». Når jeg sa opp, spesifiserte jeg at jeg ville ha bekreftelse på oppsigelsen, men de hadde unnlatt å si ifra om noe som helst. Da jeg spør hva som var galt med oppsigelsen, så bare sier de at det var en feil, og at den var «gyldig» likevel… Så. Min erfaring; styr unna.
Styr unna ! Ble svindlet for 3200 NOK . En selger kom for å utføre service på en røykvarsel og så fikk je tilbud for å få installert 2 nye .Spurte om pris og da ble de månedlige kostnadene nevnt uten pris for installering. 1600 per stk! 10 min. jobb ! De har nok tenkt at vi kundene skal betale den boten de fikk pga prissamarbeid ! Svindlere! Bestill aldri noe fra dem , de kommer til å lure deg på en eller annen måte !
Fikk besøk av svært pågående selgere som insisterte på å få komme inn. Ble ikke noe kjøp der nå eller i framtiden!!
Alt svikter hos Sector. Installasjon, feilalarmer, oppfølging, logistikk, ettermarked. Vi har fått installert alarmer i fem utleiehytter. Tyveri, vann, innbruddsalarm. Første feilalarm kom allerede dagen etter montering. Brannalarm. Jeg bad Sector om å se på kamera, fordi jeg hadde bedt om å få installlert EKSTRA kamera ved brannalarm, så Sector kunne se om det faktisk var brann om alarmen gikk. Men kamera var ikke koblet opp mot alarmen, viste det seg, så det virket ikke. Javel. Så bad jeg Sector om å snakke med de som var der. Dette er en utleiehytte, og jeg bad om at det skulle monteres toveis høyttaler til stue, så Sector kunne kommunisere med de som var der. Men nei, høyttaleren virket ikke, de kunne ikke kommunisere med de som var der. Harwarefeil eller softwarefeil. Jeg prøvde å ringe de som var der, men kontaktpersonen tok ikke telefonen, ikke uvanlig når man har fest. Så Sector måtte rykke ut, kjøre en time for å se om det var brann der det oppholdt seg 30 mennesker. Det var ikke brann. Det var feilalarm, og alarmen hadde gått fordi brannføleren var montert over stekeovnen. Siden har det gått slag i slag. Sector måtte etter noen få måneder fjerne alle vannfølerne, alle vannalarmene på alle hyttene, etter 10-12 feilalarmer. Det viste seg at de hadde stripset fast vannfølerne på ledning til varmt og kaldt vann. Hva skjer der varmt og kaldt vann møtes? Jo, kondens, og alarm for vannlekkasje. Så jeg bad om at disse måte fjernes eller monteres tiktig. Sector valgte å fjerne dem da de ikke hadde kompetanse til å montere dem riktig. Innbrudsalarm har gått ved noen anledninger. Vi vet ikke hvorfor. Sector mener at det kanskje har vært en flue eller noe som har satt seg på sensor, for når alarmen går kan Sector se inne i bygningen med kamera som er montert, og jeg har fått installert flere kamera. De har ikke sett noe på kamera, og har rykket ut, men nei, feilalarm. Brannalarm. Dette er jo det viktigste, brannalarm. De går stadig, og det skyldes som sagt feil plassering av røtkvarslere. Hvem monterer feks. en røykvarsler ved siden av utgangen til en badstue, der det garantert kommer varm, fuktig luft som røykvarsleren reagerer på? Ja riktig. Sector! Det har vært mange brannalarmer, men ingen brann. Og ingen som har smugrøykt under røykvarsleren. Det er bare feil montering. Ved peisen. Ved badstue. Ved kjøkken, der det stekes. Etcetera. Etcetera. Akkurat i dag er det en Sectorperson på en hytte for å se på en brannvarsler de har registrert feil på. Montøren kjører en time for å komme til hytta inne skogen litt utenfor allfarvei, men har ikke tid til å kjøre to hundre meter etterpå for å se på hytta det ble utløst feilalarm på på fredag, for tre dager siden. Fordi den arbeidsordren var ikke satt opp! Det er nesten ikke til å tro! Dette er Sector i et nøtteskall. For de som er ensomme og liker å bli oppringt til alle døgnets tider og snakke med hyggelige folk (for de er tross alt hyggelige når de ringer), bestill alarm fra Sector. Da har du alltid noen å snakke med.
Pågående dørselger som lovet gull og grønne skoger med antall alarmer jeg skulle få hvis jeg byttet fra Verisure. Samtidig skulle jeg få 3mnd gratis abn i oppsigelsesperioden av forrige alarmselskap. Fikk faktura dagen etter montør var her. Montør skulle sende oppsigelse, men ventet ei uke, slik at jeg fikk en ekstra måned med oppsigelse. Måtte betale dobbelt en mnd da support ikke kunne gjøre noe med feilen. Lang historie kort, prøvde etterhvert å si opp abn, måtte snakke i evigheter med chatbot og agent fra support som insisterte på at en selger måtte ringe meg for å registrere oppsigelse. Det gikk ikke an å si opp abn digitalt. Snakket nå med selger som gav meg denne linken for at oppsigelse skulle bli registrert: https://sectoralarm.no/oppsigelse Support kunne selvfølgelig gitt meg linken med det samme, men da hadde de ikke klart å trenere saken slik at vi kom over på en ny mnd. Anbefaler alle å bruke linken ovenfor så slipper dere maset med chatbot og telefonselger som skal ha dere tilbake.
Jeg ble ikke presentert med vilkår om 3 måneders oppsigelses gebyr, på 1200 kr. Da jeg inngikk avtale og avsluttet avtalen ble jeg presentert for en måned betaling utover oppsigelsesmåneden. Her må det foreligge en eller annen form for dobbeltkommunikasjon. Virkelig beklagelig.
Da det måtte skiftes batteri i en seriekoblet røkvarsler på soverommet, fikk jeg beskjed om at det ville ta en måned. Da jeg sa opp, fikk jeg tilbud om larvere pris pr. mnd.
Forferdelig erfaring når vi ønsket å bytte tilbake og angrer kjøpet! Vi måtte betale 7259,- og skjulte kostnader fordi vi gikk noen dager over angrefristen! Styr unna! Det ble et mareritt å bytte tilbake til Verisure. De bør informere nøyaktig ved kjøp om riktig dato på angrefristen og ikke kreve tilbake tjenester som var gratis ved kjøpet!
Ubegripelig pågående, ubehagelig og frekk selger fra sector alarm. Ringte på døra klokka 2100. Eg forklarte at eg holdt på å legge tre barn. Selger omtrent på veg inn døra. Eg sa eg ikkje var interessert i noko tilbud. Selger holder igjen døra og seier han berre trenger nokre min. Eg må rett og slett rope til han at «eg seier eg ikkje har anledning til å snakke med deg, eg legger barn og eg er ikkje interessert». Selger snur då på hælane og avslutter «synd for deg - då går du glipp av eit bra tilbod»
Dørselgere på døren. Begynner med løgn om at de ringte på for 2 dager siden. Merkelig for jeg har kamera utendørs som tar opp all bevegelse ved døren. Så forteller de at de har snakket med "alle" naboene og det var kun meg igjen for ett felles tilbud til nabolaget. Viser seg at det samme har de sagt til alle naboene. Så var det kjempe-tilbud kun i dag at montering som kostet ca 2500,- ville jeg få for 1 kr. Samme tilbud de har på hjemmesiden hele tiden. Så spiller de på frykt med å dra frem både kullos, el-feil osv osv. Når jeg tok litt igjen, så forteller de at det er første dag på jobb...hmm merkelig at de var da å ringte på døren for 2 dager siden?? ++ har rukket å snakke med alle naboene! Sector Alarm skjerp dere i fremgangsmåte når det gjelder salg!
Eldre gammel dame trengte hjelp med røykvarsler som startet å pipe på tomt batteri. Damen kan ikke klatre, og ta den ned selv. Sector kunne komme om ca 14 dager. Hun fikk ikke sove så lenge den pep. Da hun endelig spurte meg (etter flere dager med piping, og uten å få ro til å sove) som nabo om hjelp, var varsleren utgått på dato for mange mnd siden. Det var heller ikke mulig å bytte batteri i varsleren. Begge fakta burde sector visst. Og tilbudt oppfølgning i forkant. DET hadde vært service. Men neida, istedet truer de med servicekostnad på bortimot 1000kr, hvis de finner noe de kan skylde på den eldre damen. STYR UNNA! Men er det egentlig bedre andre steder???
Vurdering faller ene og alene på kundeservicen. Har fått installert alarm, men mye er enda uavklart når det kommer til måndespris og ekstra kostnad for røykvarslere. Var klar til å utsette installasjon, men montøren kom og installerte og sa at dette ordner Sector opp i. La veldig vekt på at jeg skulle bli fornøyd. Mailer og ringer både selger og Sector, men ingen svar. Teller 10 dager etter installasjon, og har jeg enda ikke hørt noe fra de. Jeg må purre på svar hele tiden. Ingenting skjer. Har derimot fått faktura på flere tusen. Hadde Verisure før dette, og anbefaler alle som er kunde der om å bli der. App og komponenter er bedre med Verisure. Synd for Sector som fronter seg som en norsk leverandør og skal ha fornøyde kunder. Min opplevelse med Sector står enn så lenge til stryk.
Fungerte bra helt til jeg valgte å bytte til nytt alarmsellskap grunnet mye gunstigere priser. Det nye sellskapet sende oppsigelse til sector for meg, hvoe sector ringer meg opp og lurer på hvorfor jeg ikke ønsker bli hos dem. Jeg får mange nye (sånn sett gode tilbud), men jeg velger å bytte likvell og forteller dem at de er velkommen å kontakte meg igjen når min gratisperiode på 15 måneder har løpt ut. Seinere skjønner jeg at mitt abonement ikke er sagt opp, da jeg blir opprindt dag etter dag om at mitt alarm ikke får kontakt med sentralen. Sector forteller meg at de ikke har fått oppsigelse (hvilket er rart da det var grunnen til at de ringdte meg i første omgang). Etter det har jeg sendt e-post til kundbehandler som tok kontakt med meg uten noe svar. Jeg har sendt hennvendelse skriftlig uten svar. Etter en meget irriterende guiding i chatbot får jeg beskjed om at jeg blir oppringt innen 1-2 arbeidsdager. Ingen som ringer. Jeg burde snart fakturere dem for tiden jeg bruker på å prøve si opp dette abonementet. Forbrukerrådet neste.
Prisen er for høy. Utover det har jeg ikke mye å klage på.
Skulle avbestille men ble lokket til å fortsette med 2 mnd gratis og så redusert månedspris etter det. Etter noen måneder satte de opp prisen til mer enn det var da jeg fikk installert det.