Meny

Sector Alarm omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
5
av 5 innen
boligalarmselskap
9%
anbefaler
Sector Alarm
Filtrer omtaler
2
1
2
4
24
Sorter omtaler etter
Viser av 33 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sector Alarm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Alle produktene du kjøper og betaler for er ikke dine!"

Les kontrakten nøye! Ikke kjøp tilleggsutstyr! De tar seg dyrt betalt for nøkkelbokser, ekstra røykvarslere og annet utstyr. Ca. 1000 kroner for hvert produkt. Og du får ikke beholde noe av det utstyret om du sier opp avtalen! Hold deg til grunnpakken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA SECTOR ALARM"
1 syns denne omtalen er nyttig

En intens selger banket på døren og skryter av et tilbud som kun varer i 24 timer. Etter en lang prat, så går vi med på tilbudet. Samme tilbudet gjelder den dag i dag, altså 2 måneder senere. Dette er løgn og lureri som ikke hjelper på når man finner ut at man skal si opp sector alarm. Da får vi beskjed om at brannalarmene som vi KJØPTE hos dem utenom den ene brannvarsleren som var inkludert i "tilbudet" - skal demonteres av dem. Fordi beløpet på brannvarsleren ( 990,- stk) tydeligvis er MONTERINGSAVGIFT. Vi KJØPTE 4 brannvarslere. Det vil i følge Sector si 3960,- i monteringsavgift på de ekstra brannvarslerne. Montøren og selgeren som var hjemme hos oss sa flere ganger at brannvarslerne var våre siden vi hadde kjøpt dem utenom "tilbudet". Dette er helt forkastelig. Anbefaler ikke Sector alarm! Styr unna!

Forferdet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
"Agressiv hamring på døren vår"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dørsalg og veldig påtrengende og agressiv holdning. Hamret på døren ved flere anledninger og vekte ungen i huset, som i tillegg ble veldig redd...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Oppsummering kundeforhold Sector Alarm"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er ille at jeg er nødt å gi en stjerne, for denne leverandøren skulle jeg gjerne satt 0 på. Det har vært en forferdelig men heldigvis kort periode og jeg anbefaler ingen å bruke Sector Alarm. Vi fikk tilbud på et opplegg som var rimeligere i pris enn tidligere leverandør. Når installatøren kom sa han raskt etter å ha fjernet tidligere alarmer og sensorer at opplegget vi hadde fått tilbud om, kunne ikke installeres da det ikke oppfylte brannvernforskrifter og at vi trengte flere brannvarslere. Dette skulle da vi fått beskjed om i utgangspunktet for boligen ble beskrevet til personen vi fikk tilbud fra. Dette ble heller brukt som et pressmiddel for å inkludere flere brannvarslere. Jeg aksepterte tilleggene for ellers var det jo ikke mulig å få satt opp nytt anlegg. Når anlegget først er på plass, er sensorene trege og det går fra 2 - 5 minutter før vi får varsel på appen ved hendelser. Vi sa opp og trodde vi var innenfor angrefristen, men de bruker datoen vi aksepterte tilbudet som igangsettelsesdato, ikke datoen vi fikk systemet installert. Så da har vi tre måneder med abbonement vi ikke bruker. De henter ikke utstyret vi har tatt ned. Og kundeservice kan ikke forstå hvorfor vi er misfornøyde.

Tor Ø. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
"Plagsomme dørselgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sector Alarm er virkelig desperate etter nye kunder. Dørselgere kommer flere ganger i året, og jeg sier nei hver gang. Men de gir seg ikke. Hadde nylig en på besøk i dag, og da sa jeg at jeg fortsatt ikke var interessert, og at de kom her støtt og stadig. Da klarte han å prestere å si at jeg kunne jo bestille alarm, så jeg skulle slippe maset. Kanskje ment som en spøk, men likevel. Dette blir for dårlig. Oppfordrer ingen til å kjøpe noe av disse, og hvertfall ikke av dørselgerene. Det er som disse svindel telefonene man mottar, noen går på det, derfor fortsetter det. Hadde ingen kjøpt fra dørselgere, så hadde de etterhvert måttet slutte med dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Trygghetsfølelse
"Pågående dørselgere som ikke holder seg til gjeldende lovverk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig pågående dørselgere som ikke tar et nei for et nei! Flere naboer i samme borettslag opplevde tilsvarende oppførsel. Hårreisende oppførsel og det gir lite tiltro til dette selskapet. Har dere oppdatert dere på hva som gjelder av lover og regelverk? "4.2 Selgerens oppførsel Standssalg og spesielt dørsalg er en påtrengende salgsform, hvilket medfører at det bør vises varsomhet ved disse salgsmetodene. En for aggressiv og pågående oppførsel kan i seg selv være lovstridig. Selgeren skal straks respektere et ønske fra forbrukeren om ikke å innlede eller å avslutte salgssamtalen. " Sector Alarm sine dørselgere aksepterer ikke et nei! Altså bryter dere lovverket hver eneste gang dere ignorerer et nei fra meg eller andre. Når selgerne i tillegg snakker om å "brenne ned blokkene" for at folk skal velge dem, da har man i grunn tråkka så langt over det som er normalt, at det neste blir en politianmeldelse for trusler. Neste gang jeg ser en Sector Alarm dørselger nærmer seg mitt borettslag, går min telefonsamtale rett til politiet. Husk at deres dørselgere er deres ansikt utad. Her går dere rett på skremmende og direkte hårreisende oppførsel, og forventer at folk skal velge dere?? Og attpåtil fremsetter trusler?? Det er så lavmål som det bare er mulig å komme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Trygghetsfølelse
"Ung dørselger med coaching på øret. Synes ikke de er ok å bli presset etter div høflige avslag."
1 syns denne omtalen er nyttig

Synes nye selgere skal øve seg på å respektere et nei takk og avslutte høflig. Heller ikke lurt å bruke 'hva hvis det brenner/ blir innbrudd- kortet', for det høres nesten ut som en 'trussel' om at det kommer til å skje. Litt ekkel følelse etter besøket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Føler oss lurt, styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde alarm i en annet selskap men ønsket å bytte til en med lavere månedskostnad. Fikk veldig bra tilbud fra sector alarm 399kr månedlig med 3 måneder gratis. I tillegg kunne vi kjøpe doorman Yale lås for 2999kr + 20kr tillegg til månedlig abonamentet. Vi fikk beskjed at montering av låsen er gratis og så lenge vi er kunder da er det fri service og vedlikehold av den. Etter 1 måned fikk vi tilfeldig vite av en annet persjon at denne låsen eier vi ikke bare leier. Vi tenkte dette kan ikke stemme , ingen i sector alarm har informert oss at det er leie avtale på den, vi betalte jo 2999kr. Vi ringte sector alarm for å avklare og da sa de at det stemmer, vi leier låsen ikke eier. Pris vi betalte er for montering , normal koster denne låsen 5000kr hos dem. Juks og fanteri. Ingen har informert oss om det ellers ville vi aldri "kjøpt" låsen. Vi må betale 2000kr til hvis vi sier opp abonnementet og vil beholde låsen! Hvis vi ikke betaler ved oppsigelse da kommer montør og demontere denne låsen og da står vi uten lås. Helt useriøst og uprofesjonelt! Når montør var hos oss og monterte låsen han har også ikke nevnt noe om at det er leie avtale på den. Han ga oss papirer til underskriv hvor det stod at det er avtale på service og vedlikehold på låsen. Papirer har forsvunnet sammen med montøren, fikk ingen kopier. Juks og fanteri!! Ikke la deg lure, styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Plagsomme dørselgere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri vært borti så pågående og plagsomme dørselgere. Takket først høflig nei men måtte gjenta dette 5 ganger til før de ga seg.

Sylvester S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"3 mnd oppsigelses tid???"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har ingen fakturerings tjeneste men du må selv gå inn i appen og hente ut regningen. Gjør du ikke det får du post fra payex med gebyr. I tilegg så har de 3 mnd oppsigelsestid, i praksis 1200,- i gebyr for å si opp avtalen. Alarmen fungerer greit den. Montøren var super! Ut over det, ikke en god opplevelse.

Leif O. K
Kundetilfredshet
"Selger i Nesbyen høsten 2020, uhøflig, upålitelig, bløffmaker med grovt språk."
1 syns denne omtalen er nyttig

H.B.N. bør sendes på selgerkurs, lære folkeskikk og tenke igjennom språkbruken sin med barn til stede.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice - lurer deg."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt service på røykvarsler og batteribytte etter bare 2 år med røykvarsler har 10 års garanti fra produsenten. Hold deg lang unna.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Ingen ting stemmer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Akkurat flyttet i nytt hus. Fikk besøk av en selger. Han tilbøy en pakke for alarm samt Yale dørlås til kr 1. Montør kom å monterte. Faktura kom og den var på 6990,- Ikke 1,- Sendt flere mailer, og snakket til slutt med en på kunde service. Jeg sa jeg ikke ville ha dette, da kunne de komme å plukke ned Yale dørlås til 1590,- Vi satt 2 stk å hørte på at selger sa at dårlåsen var i pakke..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Utrolig innpåslitne og sleipe dørselgere"
3 syns denne omtalen er nyttig

To ganger har jeg nå støtt på dørselgere fra Sector alarm som presenterer seg som ute i offisielt oppdrag og lyver deg rett opp i trynet. Ekstremt sleipe salgsstrategier, første person tok ikke nei for et nei og nektet å gå etter å først ha blitt sluppet inn, måtte nesten fysisk kastes ut til slutt. Andre gang var jeg forberedt og slapp aldri inn selgeren, fremdeles var det svært vanskelig å få selgeren til å gi seg før jeg rett og slett lukket døra i fjeset til vedkommende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Forferdelig opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Disse folk sender dørselger som er svindler, styr unna! De lover noe muntlig og så blir det noe annet på papirer! De lovet oss om gratis installasjon og lurte oss å kjøpe 4 ekstra røykevarsler som enehver kostet 1590kr.. Veldig spesielt å låne en røykevarsel på 1590kr og samtidig betale ekstra for å leie den hver måned! Dårlige røykevarsler som piper hele tiden. Og når vi sa opp abonnementet, da var det sånn at de skal komme å fjerne alt utstyr inkludert ekstra røykvarsler som de mente Vi hadde lånt!

Nilsemann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Har byttet selskap
"Alarmselskap som ikke kan stoles på"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lover lave priser, ferdige pakker. Dette endrer seg når montør kommer. I mitt tilfelle fikk jeg ikke vite hva jeg trengte utover pakken jeg fikk pris på før etter standardutstyret var montert. For å få et system som var ihht det selgeren lovet meg muntlig måtte jeg ut med over 7000,- og høyere månedspris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
"Meget god oppfølging"

Meget god service, når jeg har ringt har jeg alltid møtt vennlighet & hjelpsomhet med god innsikt i beredskap for trygghet. App til alarmen kan bli litt bedre, den faller litt ut av & til å det er ikke bra. App gir meg meget god trygghet at alt er tilkoblet. Har mange års erfaring med Sector Alarm, har hatt alarmen på 2 hus tidligere & nå på leilighet. Håper Sector alarm alltid vil benytte gode & lojale mennesker i sitt beredskap. På den måten vil dere også bygge opp en grunnstein som er basert på gjensidig tillit. Tilkobling bør være på kontakt i huset. Da er det ikke enkelt blokkere Wifi.

Larseirik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Elendige produkter"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt innbrudd og brannalarm i et år og sector er her annenhver måned for å bytte ut noe som ikke fungerer. Røykvarslerene piper stadig pga feil, og Sector rykker ut og bytter dem ut, men feilen kommer tilbake. Teknikerne som kommer og dyktige og hyggelige, men folka på kundeservice og alarmsentralen er komplette idioter og fullstendig ubrukelige. Jeg må ta meg fri fra jobben hver gang de kommer, for de nekter selvfølgelig å komme etter 16.00. Anbefaler å styre unna...

Kunde-Hos-Sector-Alarm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice - har ikke oversikt over nedmontert utstyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sector Alarm har en svært dårlig kundeservice hva gjelder oppfølging utover å sende faktura. Etter oppussing (der jeg måtte krangle meg til 40% reduksjon i prisen selv når utstyret ikke var montert) skulle de ha montert utstyret tilbake igjen igjen. Men det skjedde ikke. De sender allikevel sms om feilmelding på utstyr og ikke minst faktura. Skremmende at et sikkerhetssystem har så dårlig oversikt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Treige og ting virker ikke"
4 syns denne omtalen er nyttig

De var veldig kjappe med å komme for montering etter salg av en gutt på døren. Desverre klarte ikke denne selgern av å informere tydelig nok hva som gjaldt utover månedsprisen, dvs at en installasjon i selve verket koster nermere kr 5000, og oppemot 12.000 for "premium pakken". I løpet av et år har vi -Hatt en Yale Doorman som ikke fungert ordentlig, iblant er vi blitt utelåst fordi den tydeligvis ikke får kommunisert med sentralen. Det har fungert helt strøkent uten Sector Alarm sin "brikke" i låsen. -Falsklarmer som ingen har reagert på, utover bikkjen vår. Falsklarmen er blitt løst ut fordi vi tastet feil kode på låsen en gang, direkte utløsning. -Vi hadde en situasjon der vi hadde utviklet brann nesten direkte under "den superbe brannlarmen!". Ingen som helst respons fra Sector Alarm. -Har flere ganger laget mat med ventilasjon stengt (på pu faen) for å se om brannlarmen responderte på all røyk. Null respons trots dårlig sikt i stuen min! Vi er blitt kontaktet 2 ganger av larmsentralen: 1. Når jeg skrudde ned et kamera en kort stund for en liten flytt slik at det ikke skulle bli ødelagt av slegge. Tok ca 5min før de ringte meg. 2. Skrudde ner et kamera på pur f#%n for å teste responstiden ca 22 på en onsdag kveld. Det tok nesten 20(!) minutter før larmsentralen ringte opp for kontroll. Trenger vel ikke si mer enn at jeg føler meg robbet på 400kr/mnd. Dette skulle jeg tydeligvis føle meg "sikker" med, og være sikker på at noen responderte på husbrann dersom bikkja var alene hjemme. Er sikrere å bare ta han med på jobb og la huset brenne ned :). Ved oppsigelse med denne infoen presterer Sector Alarm klekke ur seg at "det kan være noe feil så vi vil gjerne komme og bytte ut ting og gjøre service". Gratis dertil og 3 frie månedsavgifter. Responsen fra meg er fortsatt "kom og skru ned", og anbefaler absolutt INGEN å velge Sector Alarm. Meget useriøst i min mening.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig brukeropplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra oppfølging i starten, men då eg valgte å sei opp abonnementet krevde dei at det skulle betalast utover 3 mnd oppsigelsestid, då dei først kunne komme og demontere 4 mnd etter oppsigelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Trygghetsfølelse
"Irriterende dørselgere"
14 syns denne omtalen er nyttig

Sector Alarm kommer til stadighet på døren for å selge alarm. De pleier å starte med at de har en sikkerhetsgjennomgang og snakker med alle i nabolaget, men de har vært her så mange ganger nå, at jeg vet jo med en gang at det er alarm de skal selge. Noen av dem tar heller ikke ett nei for ett nei, og maser videre. Spurte siste gangen om det var mulig å reservere seg for å bli kontaktet av dem, men det var visst ikke mulig. Jeg har ingen planer om å installere alarm, og om jeg eventuelt skulle forandre mening, så blir det hvertfall ikke Sector Alarm som har slike pågående og plagsomme dørselgere.

Alexander H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Pussig salgsstrategi"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi bestilte boligalarm fra Sector, etter å ha fått tilbud om gratis installasjon og lav månedsavgift. Da montøren dukket opp for å montere, mente han at vi måtte installere flere tilleggskomponenter til stive priser (750 for en sensor til vindu / 2000 for brannalarm). I tillegg økte månedsprisen betraktelig for hver ny komponent. Selvfølgelig vanskelig å takke nei, når montøren står i døra. Burde ha avklart på forhånd hvor mange komponenter vi trengte, slik at vi slapp denne overraskelsen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Trygghetsfølelse
Vurderer å bytte selskap
"Manglende tillit"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke stole på dem. Sier en ting og gjør noe annet. Skifter til annet selskap og håper de er mer ryddige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Upålitelig og grisk"
7 syns denne omtalen er nyttig

Sector alarm er ikke til å stole på, de rykker ikke ut når alarmen går. Pga. dette byttet jeg alarmleverandør. Jeg ga fullmakt til Nokas for å levere oppsigelse hos sector alarm, jeg fikk tilbakemelding en mnd. senere at denne ikke var gyldig. Dette var dagen etter at Nokas hadde demontert alt av sectors utstyr. Om ikke oppsigelsen var gyldig burde vel de som aktør i sikkerhetsmarkedet kontaktet meg når hele alarmanlegget ble frakoblet. Dette gjorde de ikke, fikk kun beskjed dagen etter at oppsigelsen ikke var gyldig.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR