Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Dårlig
129
av 136 innen
bank
32%
anbefaler
Danske Bank

"Elendige systemer, men gode betingelser"

Omtale om Danske Bank skrevet av S for 10.01.2020 13.34

Danske Bank har totalt 92 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Kundetilfredshet
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendige systemer, men gode betingelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet bank pga. en god fordelsavtale gjennom Akademikerne. Hadde det ikke vært for de veldig gode vilkårene hadde jeg byttet tilbake.. Nettbankløsningen er veldig gammeldags og tungvin. Bank-id fungerer bare når den selv vil. De skal ha skryt for at kundeservice svarer raskt og er behjelpelige, men jeg har heller aldri hatt så mye behov for kontakt med bankpersonale som etter jeg flyttet til Danske bank, dette med henvendelser på ting som i min gamle bank gikk av seg selv, eller man enkelt kunne ordne på 1 sek. Generelt veldig lite brukervennlige løsninger.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 20.21
Hei S!

Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med vilkårene hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbankløsningen vår. Vi jobber kontinuerlig med våre digitale løsninger, spesielt mobilbank, og vi setter derfor stor pris på alle tilbakemeldinger. Du kan ellers finne svar på de fleste spørsmål via https://danskebank.no/kundeservice

/Per
Bytt.no
"Elendige systemer, men gode betingelser" skrev S om Danske Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Danske Bank?
Gjør som S og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Danske Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank og gebyrer i en gebyrfri bank"

Har Danske bank kun på grunn av gebyrfri betaling til Sverige. Ellers er både kundeservice og nettbank under enhver kritikk. Så og si umulig å opprette avtalegiro, som er den enkleste sak i f.eks. Sparebank1. Veldig knotete og vanskelig og nesten uforståelig nettbank. Ingen varsel om eFaktura som er forfalt! Ikke engang varsel om forfalt faktura på egne kredittkort i banken! Virker som banken med hensikt sender opplyser minstebeløp og ikke den reelle regning på kredittkort, ihvertfall er det vanskelig å oppdage forfallsdato! Anbefaler ikke banken til noen! Hadde en veldig positiv bankkontakt som gikk ut i permisjon, og som nå er tilbake! Det kan hjelpe på videre kundeforhold.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 20.20
Hei Arve.

Det var kjedelig å høre at du har en dårlig opplevelse av oss. Om du har konkrete eksempler du er misfornøyd med rundt vår kundeservice setter vi pris på om du tar kontakt med oss enten via melding i nettbanken slik at vi får tatt dette videre.

Når det gjelder faktura på kredittkort hos oss, vil alltid totalt utestående beløp og forfallsdato framkomme på denne. Dersom faktura på kredittkort blir ubetalt varsler vi om dette i form av et betalingsvarsel.
Ellers kan du finne svar på det meste du lurer på rundt våre digitale løsninger på våre hjemmesider: https://danskebank.no/privat/faa-hjelp

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"

Elendig nettbank. Nå er det nok...

Fornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget godt fornøyd!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet bank fra DNB til Danske Bank, og er svært fornøyd med det valget allerede. De kan kundebehandling. Oversiktlige systemer. Jeg føler meg trygg og godt ivaretatt. Det gjorde jeg ikke i DNB.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 20.20
Hei, og tusen takk for god og veldig hyggelig tilbakemelding!

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Danske bank"
5 syns denne omtalen er nyttig

De er ihvertfall ikke flinke til å hjelpe eller finne løsning. De er så flinke og hjelpsomme når de vil ha deg som kunde, men så fort er du kunde hos dem, så ignorer deg deg helt. Det er så typisk at det starter bra så snur de seg når du havner i situasjon og vil ha hjelp, da er de veldig frekke og behandler deg ikke bra. Kundeservice er flinke, men de som sitter på rådgivning er elendige og bør ikke få den jobben, både frekke og uerfarne og arrogante.

Svar fra Danske Bank
22.04.2020 12.45
Hei!

Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder, så vi synes det er veldig kjedelig å høre at du har en annen erfaring, og kan bare beklage dette. Vi håper ikke det er for sent for oss å rette opp inntrykket for deg, så håper du tar kontakt med oss enten per telefon eller melding i nettbank/mobilbank slik at vi kan se videre på dette sammen.

/Per
Danske Bank har totalt 92 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR