Meny

Himla Bank omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
4
av 116 innen
dagligbank
76%
anbefaler
Himla Bank
Filtrer omtaler
24
1
0
1
7
Sorter omtaler etter
Viser av 33 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Himla Bank?
Isabel B. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste kundeservice på lang tid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde sperret kortet mitt og bestilt nytt, men fant det tilbake. Uten kort var jeg helt lost, men kundesupport hos Himla reddet dagen. Denne banken tar kunden på alvor:-)

Svar fra Himla Bank
28.04.2022 09:26
Så stas med en så god tilbakemelding Isabel 🤩 Helt supert at det løste seg, og ja helt enig, uten kort blir man helt lost 💳🆘 Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flyttet lånet fra Sbanken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi er blant de mange som bestemte seg for å bytte bank hvis Sbanken ble kjøpt opp av DNB. Vi fikk langt bedre rentebetingelser pp lånet i Himla, rask og enkel flytteprosess, en ok nettløsning/app og vårt første møte med kundeservice var hyggelig. Godt fornøyd 🙂

Svar fra Himla Bank
13.04.2022 10:23
Så kjekt å høre at dere er fornøyd, Lars 😊 Tusen takk for en himla fin omtale ⭐⭐⭐⭐⭐ Vi er superglad for å ha deg som kunde. Vi skal jobbe på for at du skal være minst like fornøyd i framtiden 😀 Hilsen Laila i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Glimrende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har byttet bank tidligere? Har vært (er) SAGA-kunde i DnB, med relativt gunstige betingelser. Er rentebevisst og har fått pratet ned renten jevnlig. Etter siste samtale i går med DnB, ble valget enkelt: HIMLA. Et rentenivå som er blant Norges laveste. Kan jo ikke bli bedre i disse tider. Svært rask kundeservicek ikke vært borti nærheten noe annet sted. Kan det bli enklere ? Et ubetinget NEI.

Svar fra Himla Bank
06.04.2022 14:49
Så utrolig kjekt å høre, Frank! 🤩 Tusen takk for en helt rå tilbakemelding. Vi er så glad for å ha deg med i Himla-flokken! 🙌 Ha en superfin dag! Hilsen Laila i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Får ikke lov å flytte fra Fana Sparebank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har et lån i Fana Sparebank med en del høyere rente enn Himla. Fikk avslag på lånesøknad fordi jeg er kunde i Fana sparebank som eier Himla. De sier rett ut i avslaget ar man ikke får lov å bytte fra Fana til Himla. Så god rente gis kun til nye kunder. Skikkelig nedtur og rett til en annen billig bank så snart som kundeutbytte i Fana er utbetalt for min del.

Svar fra Himla Bank
05.04.2022 14:41
Hei Tanja, og takk for din tilbakemelding 😊 Vi kan ikke kommentere spesifikke saker her, men ut i fra det du skriver så kan det nok tenkes at det har oppstått en misforståelse 🤔 Himla er et digitalt konsept og en boliglånsmaskin som tilbyr få produkter. Kriteriene hos oss er muligens noe strengere enn andre aktører, og vi sier derfor at vi er litt 4kantet bank. Men, det betyr ikke at du som i dag er Fana Sparebank kunde ikke kan bli kunde hos oss. Om du ønsker å få en nærmere forklaring så slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gode betingelser og super service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig enkel prosess å bytte huslån til Himla. Veldig rask behandling og veldig trivelig kontakt inn mot banken. Best på rent og svært oversiktlig. Kan trygt anbefales.

Svar fra Himla Bank
31.03.2022 09:44
Så godt å høre Ole 😊 Tusen takk for en himla fin omtale! Gledelig å høre at du er fornøyd med prosessene, oversiktligheten og, ikke minst, kontakten med oss 🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dette var en utrolig positiv bank."

God rente - Rask og hyggelig tilbakemelding - Gode på nettløsninger

Svar fra Himla Bank
24.03.2022 10:05
Tusen takk for en superkjekk omtale, Harry. Det er så bra å høre at du er fornøyd. Ha en himla bra dag! Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Trygt og enkelt!"

I overgang fra konkurrerende bank var jeg spent på prosessen, og hva som egentlig krevdes, men følte at løsningen de hadde ga meg trygghet samtidig som den var veldig enkel. Når de også fulgte opp med en personlig rådgiver i slutten av prosessen ble dette en fornøyelig prosess som var både rask, trygg og enkel!

Svar fra Himla Bank
01.03.2022 16:16
Tusen takk for en superkjekk omtale 😊 Så utrolig kult å høre at du syns overgangen var både rask, trygg og enkel. Det er sånn det skal være 😃 Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Løvelotta
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøs bank og elendig kundebehandling"

Banken reklamerer med å gi svar på lånesøknad etter 1-2 virkedager. Jeg la inn søknad 20. januar, og måtte etter 8 dager purre på å få svar. Innen denne tiden hadde forøvrig rentesatsene økt såpass mye at det knapt ville være lønnsomt å flytte lånet fra den banken jeg allerede har lån i. I dag fikk jeg svar - og lånet var avslått grunnet manglende likviditet!?! Slå den - jeg tjener ca 3/4 mill norske kroner i året og har fast jobb i staten, og lånet som skulle flyttes var så og si identisk med nåværende lån i en annen bank. Lånet jeg søkte om var også under 70% av boligens verdi. Min betjening av nåværende huslån, samt billån er svært god - jeg betaler tilogmed flere tusen kr ekstra på lånet hver måned utover det som jeg må.... Så manglende likviditet??? Jeg vet ikke helt, jeg. Fikk melding i digipost dagen etter lånesøknaden at det var foretatt kredittsjekk av meg av Fana Sparebank - og at denne var ingen ting å utsette på. Så avslaget er derfor for meg uforståelig. Men en kunde-uvennlig bank skal få slippe å ha meg som kunde! Jeg opprettet også en brukskonto i denne banken samme dag som jeg søkte om lån, men ser jo ingen vits i å beholde denne når lånet ikke ble innvilget... Takk for meg, Fana Sparebank/HIMLA - dere var ikke så Himla gode som jeg trodde likevel.

Svar fra Himla Bank
03.02.2022 09:21
Takk for tilbakemelding Løvelotta, det setter vi pris på 🙌🏼 Dette gjør at vi kan forbedre oss. Himla har en meget kjapp responstid, men akkurat i dette tilfellet har vi kanskje glippet litt og det beklager vi på det sterkeste😮 Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men vi vil gjerne snakke med deg. Slå gjerne på tråden på telefon 983 00 000, eller fyr av gårde en epost til [email protected] så skal vi nok ordne opp i dette her. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dritt bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukeropplevelsen virket bra da jeg skulle søke om å flytte boliglånet mitt til Himla - jeg er under alle kriteriene og på slutten står det at jeg har fått innvilget lån på det jeg per idag sitter med som boliglån i annen bank. Så dagen etter kommer mailen fra en svært uprofesjonell og lite hyggelig dame om at jeg ikke fikk lån hos de grunnet likviditet. Hele avslagsmailen var på 5 setninger.

Svar fra Himla Bank
03.01.2022 14:50
Hei Per, Først og fremst, supert at gir oss en ærlig tilbakemelding 👏🏼 Himla Banktjeneste er en digital bank, men alle lånesøknader kontrolleres av våre rådgivere før de blir innvilget. Her har det muligens vært en misforståelse om du har oppfattet det slik at søknaden ble automatisk innvilget, fort gjort 😊 Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du ønsker et mer utdypende svar så kan du slå på tråden, eller sende av gårde en e-post så skal vi gjør så godt vi kan med å svare på dine spørsmål. Om ikke vi snakkes så ønsker vi deg en himla fin start på året og håper det løser seg for deg. Hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst - virker ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sendte søknaden og alt de vil venter 2 mnd på svar. Sendte 3 eposter - null svar 💁 Har bolig verdi 5mln og lån på 1,7 mln, inntekt over 1.1 mln/år med kjæresten - er jeg dårlig potensielt kunde eller har for litte lån for p låne fra dere ? Eller pga jeg er fra Polen ? Uansett anbefaler ikke …. Mangler minimum epost med avslag men hvis det er vanskelig å finne grunn så er det bedre å ikke svare den å sende idiotisk melding 😂👎🏻 Tror de låner ikke til utenlandske. Vi skal bare jobbe og betale skatt …

Svar fra Himla Bank
28.12.2021 10:36
Hei Kamil Veldig kjipt å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss, det vil vi selvfølgelig ordne opp i. Vi kjenner oss ikke helt igjen i saken du referer til, men vi blir himla glad om du tar kontakt med oss, slik at vi kan rettet opp i misforståelsen. Slå gjerne på tråden på telefon 983 00 000 eller fyr av gårde en e-post til [email protected] så skal vi se på dette sammen. Hilsen Kristoffer i Himla
Jannicke B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Superenkelt å bytte bank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask og god kundeservice som gjorde bankbyttet smertefritt og enkelt. superfornøyd så langt! Glad for å slippe stadige forhandlinger med banken om lånebetingelser.

Svar fra Himla Bank
13.12.2021 10:38
Hei, Jannicke! Tusen takk for en helt rå tilbakemelding! Slike omtaler gjør oss litt mo i knærne, og ikke minst veldig glad 🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk service!"

Rask og effektiv ekspedering! Imøtekommende personale og svært enkel prosess for å både søke og få innvilget lån! Himla, god bank!

Svar fra Himla Bank
13.12.2021 10:38
Tusen takk for en fantastisk hyggelig omtale! Vi kunne ikke vært mer enig ;) Det er spesielt kjekt at du setter pris på arbeidet vi har lagt ned i å tilby brukervennlige og digitale banktjenester. Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt videre så vi kan fortsette å tilby førsteklasses digitale løsninger med himla gode renter. Ha en fin dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Håvard A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask og god respons ved flytting av boliglån til Himla"

Hele prosessen fra første mail til banken til at lånet nå flyttes til Himla Bank har vært en god opplevelse. Hjelpsom kundebehandler som har veiledet gjennom prosessen. Vi er så langt godt fornøyd og med behagelig rente på lånet kan vi anbefale denne banken!

Svar fra Himla Bank
13.12.2021 10:38
Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Raymond J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"

Rask behandling av søknad og oppfølging fra rådgiver rundt søknaden. Tok litt tid før lånet ble flyttet men det var pga treg respons fra banken jeg flyttet fra på innfrielsessum og bekreftelse på sletting av pant. Kjekt å slippe å følge opp banken hele tiden vedr renten slik jeg måtte tidligere. Fin og oversiktlig mobilapp. God og hyggelig kundebehandling på telefon. Anbefales.

Svar fra Himla Bank
30.11.2021 12:30
Hei, Raymond! Tusen takk for en helt rå tilbakemelding! Slike omtaler gjør oss litt mo i knærne, og ikke minst veldig glad 🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen Anne i Himla.
Nicolas L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Forferdelig service"

De ba om mange papirer som tok tid og penger å få. Til slutt var disse papirene ikke nødvendig for å gi lånet.

Svar fra Himla Bank
30.11.2021 12:30
Hei, Nicolas! Utrolig kjipt at du har hatt en negativ opplevelse med oss, men vi er ditto glad for at du sier ifra. Vi jobber kontinuerlig med å tilby best mulige tjenester til våre kunder, og din tilbakemelding hjelper oss å bli bedre. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss igjen om noe er uklart. Du kan enten ringe oss på 983 00 000, eller sende oss en melding på Facebook, så tar vi en prat. Hilsen Anne i Himla.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"For en shitty holdning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukeropplevelsen virket bra da jeg skulle søke om å flytte boliglånet mitt til Himla - jeg er under alle kriteriene og på slutten står det at jeg har fått innvilget lån på det jeg per idag sitter med som boliglån i annen bank. Så dagen etter kommer mailen fra en svært uprofesjonell og lite hyggelig dame om at jeg ikke fikk lån hos de grunnet likviditet. Hele avslagsmailen var på 5 setninger. Så jeg etterspurte hva hun mente med det, da var det ennå mer bestemt og avsluttet med «avgjørelsen er endelig». Hvis en potensiell kunde ikke forstår avgjørelsen, er det dumt å behandle de som idioter og få det til å virke som de kverulerer. Husk at opplever du noe dårlig forteller man det til langt fler om hvis noe er bra. Hvis det er slik man behandles er jeg ekstremt glad jeg ikke fikk muligheten til å bli kunde. Helt idiotisk opplegg. Samtidig var flere av opplysningene de hentet inn om meg utdaterte og ikke mulig å endre på. Forsøkte å ringe inn for å gi tilbakemelding på situasjonen, etter 25 min i kø ga jeg opp det.

Svar fra Himla Bank
14.10.2021 13:21
Hei, Nina! Utrolig kjipt at du har hatt en negativ opplevelse med oss, men vi er ditto glad for at du sier ifra. Vi jobber kontinuerlig med å tilby best mulige tjenester til våre kunder, og din tilbakemelding hjelper oss å bli bedre. I dette tilfelle tror jeg derimot det er en misforståelse fra vår side. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker, men ring oss gjerne på 983 00 000, eller send oss en melding på Facebook, så tar vi en prat. Hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Anbefales"

Rask tilbakemelding og behandling av søknad. Deilig å slippe å forhandle om rente også. Veldig fornøyd.

Svar fra Himla Bank
11.10.2021 16:26
Hei Inger! Tusen takk for en fantastisk hyggelig omtale! ⭐⭐⭐⭐⭐ Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter - som det ikke trengs pruting for å få!🤩 Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste bank jeg har hatt."

Enkelt å komme i gang og utrolig hjelpsomme folk som jobber der. Rett og slett super!

Svar fra Himla Bank
21.09.2021 14:47
Ååå vi dåner av sånne fine tilbakemeldinger, Pål K - tusen takk!🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen Anne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Himla Bra Bank!"

Meget godt fornøyd med Himla Banktjenester! Himla er blant top 3 når det gjelder renta! Anbefaler å bytte over sporenstraks!

Svar fra Himla Bank
21.09.2021 14:47
Hei, Asif! Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel og serviceinnstilt bank for boliglån"

Lånte penger i Himla da vi kjøpte leilighet og er veldig fornøyde med rentebetingelser og hele låneprosessen. Fulldigitalt og enkelt.

Svar fra Himla Bank
21.09.2021 14:47
Hei Paal K😊 Gratulerer med ny bolig!🥳 Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Ha en strålende dag! Hilsen Laila
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hjelp med refinansiering"

Jeg ønsket å refinansierer mitt boliglån. I Himla møtte jeg en svært kompetent og hyggelig kunderådgiver som var behjelpelig og sikret refinansiering på gode vilkår. Anbefales på det sterkeste!

Svar fra Himla Bank
21.09.2021 14:44
Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter. Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Hallgeir M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Personlig oppfølgning og tilgjengelighet med himla gode betingelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fra første henvendelse har det hele tiden vært lett å komme i kontakt med personlig kunderådgiver. Tilrettelegging for overføring av lån fra annen bank sømløst og knirkefritt. Holder avtaler, tillitsvekkende og høflig. Har vært kunde i annen bank i 45 år, men dette gav mersmak!

Svar fra Himla Bank
20.08.2021 10:14
Hei Hallgeir! Tusen takk for en helt rå tilbakemelding! Slike omtaler gjør oss litt mo i knærne, og ikke minst veldig glad🤩. Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Svært fornøyd med søknadsprosessen"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde tidligere boliglån hos DNB. Tok kontakt med DNB for å få satt ned renta, og det var mye styrr og fikk ikke satt ned renten. Deretter tok jeg kontakt med Himla Bank og det tok overraskende 3 dager fra jeg tok kontakt til boliglånet var flyttet til denne banken. Alt var elektronisk og prosessen var enkel og rask. De har en rente som gjelder for alle. Banken anbefales til alle som har: - Belåningsgrad under 75 % - Havner innenfor boligforsikringskrav om 5 ganger inntekt i lån. Ta kontakt via chat, de er veldig behjelpelig med svar på spørsmålene dine.

Svar fra Himla Bank
23.08.2021 14:17
Hei Ara! Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Ha en strålende dag! Hilsen Laila i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utrolig bra bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

God kundebehandling og de beste betingelsene. I min forrige bank satte de opp renten uten grunn, her setter de ned renten uten å måtte forhandle. Allerede ved bankbyttet var det høy innsparing for oss som kunde pga rentedifferansen. Banken for de som ønsker et ukomplisert låneforhold. Lånet forutsetter at en er flink på å spare og har en grei egenkapital på 25%, denne sikkerheten gjør at himla kan gi oss kunder gode betingelser. Eg ser det ligger 1 - stjerners omtaler her fra de som er avvist som kunde pga manglende sikkerhet. Her må være en glipp i fra bytt.no, en skulle forvente at det var kunder av banken som fikk legge inn omtale og ikke de som ikke er bankens kunder. For oss som kunde styrker dette bare tilliten til banken, men poengsystemet (ratingen) blir helt feil.

Svar fra Himla Bank
23.08.2021 14:17
Hei O.N! Tusen takk for en fantastisk hyggelig omtale!🤩 Det er spesielt kjekt at du setter pris på arbeidet vi har lagt ned i å tilby brukervennlige og digitale banktjenester, for at vi igjen kan tilby en av landets beste lånerenter. Tommelen opp for at du er en god sparer også!👍👍 Ha en himla fin dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God rente og god service"

Bra oppfølging ifm. søknad om og oppstart av lån. God rente.

Svar fra Himla Bank
23.08.2021 14:17
Hei Jørgen! Så kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – og fem nydelige stjerner!⭐⭐⭐⭐⭐ Superglad for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Ønsker deg en finfin dag! Hilsen Anne i Himla
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR