Meny

Himla Bank omtaler og erfaringer

3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
3
av 117 innen
dagligbank
77%
anbefaler
Himla Bank
Filtrer omtaler
34
2
0
1
10
Sorter omtaler etter
Viser av 47 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Himla Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget fornøyd"

Veldig raske med svar og vi er fornøyd med betingelsene vi fikk

Svar fra Himla Bank
18.11.2022 19:58
Hei, Knut! Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby gode betingelser med en av Norges beste renter. Ha en strålende dag! Hilsen, Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super fornøyd"

Får alltid raskt hjelp og svar på alle spørsmål. Veldig hyggelige og effektive ansatte. Nettbanken er oversiktlig og enkel i bruk. Kjekt å være bankkunde i Himla.

Svar fra Himla Bank
18.11.2022 19:58
Hei, Susanna! Tusen takk for en helt rå tilbakemelding! Slike omtaler gjør oss litt mo i knærne, og ikke minst veldig glad🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen, Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Topp service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fått raskt service og med hyggelig saksbehandler som tok raskt på min søknad og tillegg hyggelig med på samtale. Jeg anbefaler alle til å bli kunde hos Himla Bank

Svar fra Himla Bank
24.10.2022 15:04
Hei på deg 🤩 Tusen takk for en superfin omtale. Himla kjekt å høre at du er fornøyd og vil anbefale oss videre 😊💙 Hilsen Laila i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flyttet boliglån"
1 syns denne omtalen er nyttig

En smidig opplevelse og kjapp respons fra banken ved spørsmål. Appen og nettbanken er lett å forstå og gir rask tilgang til vanlige banktjenester. Har foreløpig kun brukt de i forbindelse med boliglån, men har godt inntrykk av de andre tjenestene for øvrig.

Svar fra Himla Bank
07.10.2022 17:08
For en himla fin tilbakemelding Baste, det var skikkelig stas å høre 🤩 Velkommen skal du være til denne smidige og kjappe banken, og test gjerne ut de andre tjenestene våre, vi tipper du kommer til å digge de også 👌🏼🏆😊 Hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Rådgivning
"Refinansiering av boliglån"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svært enkel og grei søknadsprosess, rask svar, hyggelig mail- og telefonkontakt om jeg lurte på noe og saksbehandler ringte tilbake når hun så jeg hadde ringt... 😊 Virker som en bank som bryr seg 👍 Håper mitt førsteinntrykk ikke blir gjort til skamme senere.

Svar fra Himla Bank
08.09.2022 16:12
Hei på deg Jan 😊 Tusen takk for en himla fin tilbakemelding 🤩 Veldig kjekt å høre at du er fornøyd med både søknadsprosessen og servicen. Vi skal gjøre alt vi kan for at du skal være like fornøyd fremover 😃 Hilsen Laila
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Himla bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er meget fornøyd med denne banken Fikk en litt dårlig start med å bestille kredittkort, men er ordnet nå. Erfaringer nå etter ett år som kunde: Svært god og rask kundeservice. God og brukervennlig app Støtter Apple pay Gode betingelser Forbedringer: Savner mulighet til å scanne faktura i fra app

Svar fra Himla Bank
29.08.2022 13:50
Hallais Rune 🤩 Knall å høre at du er fornøyd med kundeservice, brukervennlighet, betingelser osv. Vi er strålende fornøyd med å ha deg som kunde også! 😊 Tusen takk for godt innspill til forbedring! Det digger vi og tar det med oss videre 💙😎 Hilsen Anne
Kurtasjetrollet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Firkantet kunde"
5 syns denne omtalen er nyttig

**Ny kunde 11.2021** Kundeservice har jeg ikke og har heller ingen planer om å benyttet meg av. MEN fra utsvarene på de fleste omtalene her kan jeg med solid egenerfaring innenfor faget kundebehandling si at i denne banken jobber det seriøse og dyktige mennesker med gode oppfattelsesevner og saklighet i sine utsvar. I tillegg virker de å ha inkorporert en smørbrødliste av hyggelige begreper som krydrer tilværelsen. Lånerentekarusellen er forutsigbar i dette selskapet, øvrige vilkår må sies å være langt bedre hva store deler av den grå massen i banksfæren evner å servere. Legg til at bankens tjenester er tilnærmet renset for gebyrer, og som en bonus får du kundeutbytte, ja da må det sies å være tett på Nirvana. Ved gjennomlesning av ''enkelte'' av de øvrige tilbakemeldingene, setter jeg ekstra pris på at banken er ''Firkantet'' i Himla har de tydeligvis funnet en god oppskrift på risikostyring til glede for oss som får lov å være kunder, i denne banken opplever slipper man opplevelsen av å måtte ''betale for andres lån''. Om jeg skal finne noe mikroskopisk å pirke på: Til forskjell fra i mobilbanken, hvor alle kontoer (inkludert lån) vises på en og samme side, må jeg trykke en gang for mye for å se saldo på lån i nettbanken, her bør dere få til at lån vises under ''Mine kontoer''. Mulig det er jeg som er firkantet akkurat på dette punktet. **Angrer på ingen måte pr 08.2022**

Svar fra Himla Bank
29.08.2022 13:50
Hallaisen :-) Herlig å høre at du er himla tett på Nirvana. Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden 🤩 Bare kjekt at du kommer med litt pirk, det liker vi! Er slik vi kan bli bedre 🙌 Hilsen Anne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha brukt Himla siden tidlig mars i år, "flyktning" fra Sbanken etter DNB oppkjøpet, så er jeg så langt meget fornøyd. Enkel men "driftssikker" bank. Dekker 90% av mine behov. Ganske likt det Sbanken også gjorde. Renten har holdt seg ok og regner med den vil det fremover også. Det at Himla også har konkurransedyktig sparekonto pluss 1% rente på brukskonto er veldig bra. I tillegg fikk jeg informasjon om kundeutbytte. Så langt en veldig fornøyd kunde her😊

Svar fra Himla Bank
12.08.2022 14:26
Oi oi, for en hyggelig tilbakemelding, Ole 😊 Veldig kjekt å ta deg imot og velkommen skal du være. Godt å høre at du er fornøyd med både boliglånsrenten og sparerenten. Vi er strålende fornøyd med å ha deg som kunde 😃
Kundetilfredshet
Rådgivning
"Fantastisk rådgiver"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alltid kjapp oppfølging fra rådgiver og som alltid har svart ut alle de dumme spørsmålene mine på et godt og informativt vis. Virker oppriktig interessert i å hjelpe meg med hva enn jeg har lurt på i perioden min som kunde!

Svar fra Himla Bank
04.08.2022 21:14
Hei Ola! Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde!🤩 Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Din tilbakemelding hjelper oss til å bli enda bedre!💙 Ønsker deg en strålende dag! Hilsen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kun positive erfaringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd etter å ha bytta til Himla Bank. Nettbank og kundeservice er utmerket, og ikke minst rentenivået. Rask behandlingstid på lånesøknader. Ingenting å utsette etter snart 2 år i denne banken 😊

Svar fra Himla Bank
04.08.2022 21:14
Hei Ørjan! Tusen takk for en fantastisk hyggelig omtale! Vi er så glad for å ha deg som fornøyd kunde, det skal vi jobbe knallhardt for at du fortsatt skal være. Det er spesielt kjekt at du setter pris på arbeidet vi har lagt ned i å tilby brukervennlige og digitale banktjenester, og de himla gode rentene våre😊 Ha en himla fin dag! Hilsen Laila
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"De ønsker seg ikke nye kunder"

Da jeg har ønsker om å bytte bank har jeg sendt forespørsel til noen få banker som har gode lånebetingelser. Ble møtt ev en særdeles lite hyggelig dame som skulle hatt seg et par år på skolebenken for å lære seg folkeskikk og kundeservice. Heldigvis slipper jeg å være kunde der hvis det er sånn alle ansatte er opplært til å behandle kundene sine.

Svar fra Himla Bank
04.08.2022 21:14
Hei. Takk for din ærlige tilbakemelding. Veldig trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, det er jo absolutt ikke slik vi ønsker å vise oss frem. Vi jobber på for at våre kunder alltid skal være himla fornøyde, men har vi tydeligvis ikke levert varene. Hvis det er noe vi kan gjøre for å rette opp inntrykket igjen, ta gjerne kontakt. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst."
3 syns denne omtalen er nyttig

Sendte en søknad om å flytte et boliglån jeg har betjent i mange år. Har aldri hatt noen betalingsutsettelser og har ikke hatt en eneste betalingsanmerkning i hele mitt liv. Fikk avslag på søknaden da de mente at det var umulig for meg å betjene dette lånet. Latterlig.

Svar fra Himla Bank
08.07.2022 11:31
Hei Vilde Vi er pliktig å se på både belåningsgrad og betjeningsevne. Vi behandler alle søknader som nye lån og må ta hensyn til dagens satser når det gjelder utgifter i husholdningen. Her bruker vi SIFO budsjett som utgangspunkt. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker her, men dersom du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt. Hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Går ikke an!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Søker om å overføre eksisterenda lån til denne banken, og får avslag fordi "likviditet" er for dårlig i forhold til lånebeløpet?? Lånet er ca 25% av boligens verdi! Og lånesummen er lavere enn det opprinnelige lånet jeg ber om å få overført! For å i det hele tatt søke, må du opprette en konto i samme banken først! nå har jeg altså "konto" der, men lån, nei! Snakk om å bondefange da! Tror dere jeg kommer til å benytte denne kontoen nå? Når alt kommer til alt, er dette ne bank i samme "leia" som DNB, det sier vel ikke lite... Dette var ingenting å skryte av nei! "Himla" bank v/K., som jeg ser også svarer her...

Svar fra Himla Bank
08.07.2022 11:31
Tusen takk for din tilbakemelding. Det er mange begreper å holde styr på og i dette tilfellet har det nok stokket seg litt om. Betjeningsevnen (likviditet) handler om husholdes utgifter i forhold til inntekter, mens belåningsgrad gjelder forholdet mellom gjeld (størrelse på boliglån) og beregnet verdi på huset. Kunder i Himla kan maksimalt låne 75% av beregnet verdi på boligen sin. I forhold til likviditet, bruker vi standard SIFO budsjett som et utgangspunkt. Himla er pliktig til å se på disse to begrepene separat og gjøre en vurdering ut i fra det. Ellers er det ikke riktig at det er nødvendig å åpne en konto når du søker om lån. Får du derimot innvilget søknaden din må du selvfølgelig etablere deg som kunde med en konto. Etter henvendelse fra deg ble din konto slettet dagen etterpå. Er det fremdeles noe som er uklart, er du velkommen til å ta kontakt. Hilsen Kristoffer i Himla.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Sjekk renten og bytt bank enkelt!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi var misfornøyd med kundebehandling og lite konkurransedyktige renter i vår forrige bank. Himla var lett å bytte til og kommunikasjon, kundebehandling og bankmeny var lettvint. Sjekk renten i den bank og bytt om du er misfornøyd.

Svar fra Himla Bank
27.06.2022 16:31
Hei Henrik, Supert å høre at du er fornøyd med å bytte til oss 😃 Det et er så kult å ha deg som kunde, og vi digger oppfordringen din om å bytte til oss 🤩 Hilsen Anne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Jeg har bare gode ting å si om Himla"
5 syns denne omtalen er nyttig

Konstant god utlånsrente i to år så langt, hyggelige kundebehandlere, utbetaling av utbytte(!) og god innskuddsrente. Samt veldig rask og smertefri prosess med godkjenning av lånesøknaden vår. Kan ikke se hvordan det får blitt så mye bedre enn det.

Svar fra Himla Bank
15.06.2022 08:17
Hei Paal :-) Så kult å høre at du bare har gode ting å si om oss 😊 Vi er skikkelig heldig som har deg som kunde og setter pris på den himla fine omtalen 🤩 Hilsen Laila
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super kundeservice og god rente"
5 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Himla etter å ha vært i samme bank over 15 år. Ikke fornøyd med kundeservice i tidligere bank. Fra jeg søkte om flytting av lån til banken tok kontakt tok det kun få timer. Ble oppringt av en meget hyggelig og serviceinnstilt rådgiver. God oppfølgning og veiledning under prosessen. En av markedets beste lånerenter👍🏻 Oversiktlig og fin nettbank/app. Fortsett det gode arbeidet. Kan trygt anbefales.

Svar fra Himla Bank
10.06.2022 13:51
Tusen takk for en kanonfin omtale Knut😊 Herlig å høre at du har vært så fornøyd med, appen/nettbanken, servicen og renten 🤩 Ha en strålende dag ☀ Hilsen Laila
Isabel B. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste kundeservice på lang tid"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde sperret kortet mitt og bestilt nytt, men fant det tilbake. Uten kort var jeg helt lost, men kundesupport hos Himla reddet dagen. Denne banken tar kunden på alvor:-)

Svar fra Himla Bank
28.04.2022 09:26
Så stas med en så god tilbakemelding Isabel 🤩 Helt supert at det løste seg, og ja helt enig, uten kort blir man helt lost 💳🆘 Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flyttet lånet fra Sbanken"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi er blant de mange som bestemte seg for å bytte bank hvis Sbanken ble kjøpt opp av DNB. Vi fikk langt bedre rentebetingelser pp lånet i Himla, rask og enkel flytteprosess, en ok nettløsning/app og vårt første møte med kundeservice var hyggelig. Godt fornøyd 🙂

Svar fra Himla Bank
13.04.2022 10:23
Så kjekt å høre at dere er fornøyd, Lars 😊 Tusen takk for en himla fin omtale ⭐⭐⭐⭐⭐ Vi er superglad for å ha deg som kunde. Vi skal jobbe på for at du skal være minst like fornøyd i framtiden 😀 Hilsen Laila i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Glimrende"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har byttet bank tidligere? Har vært (er) SAGA-kunde i DnB, med relativt gunstige betingelser. Er rentebevisst og har fått pratet ned renten jevnlig. Etter siste samtale i går med DnB, ble valget enkelt: HIMLA. Et rentenivå som er blant Norges laveste. Kan jo ikke bli bedre i disse tider. Svært rask kundeservicek ikke vært borti nærheten noe annet sted. Kan det bli enklere ? Et ubetinget NEI.

Svar fra Himla Bank
06.04.2022 14:49
Så utrolig kjekt å høre, Frank! 🤩 Tusen takk for en helt rå tilbakemelding. Vi er så glad for å ha deg med i Himla-flokken! 🙌 Ha en superfin dag! Hilsen Laila i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Får ikke lov å flytte fra Fana Sparebank"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har et lån i Fana Sparebank med en del høyere rente enn Himla. Fikk avslag på lånesøknad fordi jeg er kunde i Fana sparebank som eier Himla. De sier rett ut i avslaget ar man ikke får lov å bytte fra Fana til Himla. Så god rente gis kun til nye kunder. Skikkelig nedtur og rett til en annen billig bank så snart som kundeutbytte i Fana er utbetalt for min del.

Svar fra Himla Bank
05.04.2022 14:41
Hei Tanja, og takk for din tilbakemelding 😊 Vi kan ikke kommentere spesifikke saker her, men ut i fra det du skriver så kan det nok tenkes at det har oppstått en misforståelse 🤔 Himla er et digitalt konsept og en boliglånsmaskin som tilbyr få produkter. Kriteriene hos oss er muligens noe strengere enn andre aktører, og vi sier derfor at vi er litt 4kantet bank. Men, det betyr ikke at du som i dag er Fana Sparebank kunde ikke kan bli kunde hos oss. Om du ønsker å få en nærmere forklaring så slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dette var en utrolig positiv bank."
1 syns denne omtalen er nyttig

God rente - Rask og hyggelig tilbakemelding - Gode på nettløsninger

Svar fra Himla Bank
24.03.2022 10:05
Tusen takk for en superkjekk omtale, Harry. Det er så bra å høre at du er fornøyd. Ha en himla bra dag! Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Trygt og enkelt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

I overgang fra konkurrerende bank var jeg spent på prosessen, og hva som egentlig krevdes, men følte at løsningen de hadde ga meg trygghet samtidig som den var veldig enkel. Når de også fulgte opp med en personlig rådgiver i slutten av prosessen ble dette en fornøyelig prosess som var både rask, trygg og enkel!

Svar fra Himla Bank
01.03.2022 16:16
Tusen takk for en superkjekk omtale 😊 Så utrolig kult å høre at du syns overgangen var både rask, trygg og enkel. Det er sånn det skal være 😃 Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Løvelotta
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøs bank og elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Banken reklamerer med å gi svar på lånesøknad etter 1-2 virkedager. Jeg la inn søknad 20. januar, og måtte etter 8 dager purre på å få svar. Innen denne tiden hadde forøvrig rentesatsene økt såpass mye at det knapt ville være lønnsomt å flytte lånet fra den banken jeg allerede har lån i. I dag fikk jeg svar - og lånet var avslått grunnet manglende likviditet!?! Slå den - jeg tjener ca 3/4 mill norske kroner i året og har fast jobb i staten, og lånet som skulle flyttes var så og si identisk med nåværende lån i en annen bank. Lånet jeg søkte om var også under 70% av boligens verdi. Min betjening av nåværende huslån, samt billån er svært god - jeg betaler tilogmed flere tusen kr ekstra på lånet hver måned utover det som jeg må.... Så manglende likviditet??? Jeg vet ikke helt, jeg. Fikk melding i digipost dagen etter lånesøknaden at det var foretatt kredittsjekk av meg av Fana Sparebank - og at denne var ingen ting å utsette på. Så avslaget er derfor for meg uforståelig. Men en kunde-uvennlig bank skal få slippe å ha meg som kunde! Jeg opprettet også en brukskonto i denne banken samme dag som jeg søkte om lån, men ser jo ingen vits i å beholde denne når lånet ikke ble innvilget... Takk for meg, Fana Sparebank/HIMLA - dere var ikke så Himla gode som jeg trodde likevel.

Svar fra Himla Bank
03.02.2022 09:21
Takk for tilbakemelding Løvelotta, det setter vi pris på 🙌🏼 Dette gjør at vi kan forbedre oss. Himla har en meget kjapp responstid, men akkurat i dette tilfellet har vi kanskje glippet litt og det beklager vi på det sterkeste😮 Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men vi vil gjerne snakke med deg. Slå gjerne på tråden på telefon 983 00 000, eller fyr av gårde en epost til [email protected] så skal vi nok ordne opp i dette her. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dritt bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Brukeropplevelsen virket bra da jeg skulle søke om å flytte boliglånet mitt til Himla - jeg er under alle kriteriene og på slutten står det at jeg har fått innvilget lån på det jeg per idag sitter med som boliglån i annen bank. Så dagen etter kommer mailen fra en svært uprofesjonell og lite hyggelig dame om at jeg ikke fikk lån hos de grunnet likviditet. Hele avslagsmailen var på 5 setninger.

Svar fra Himla Bank
03.01.2022 14:50
Hei Per, Først og fremst, supert at gir oss en ærlig tilbakemelding 👏🏼 Himla Banktjeneste er en digital bank, men alle lånesøknader kontrolleres av våre rådgivere før de blir innvilget. Her har det muligens vært en misforståelse om du har oppfattet det slik at søknaden ble automatisk innvilget, fort gjort 😊 Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du ønsker et mer utdypende svar så kan du slå på tråden, eller sende av gårde en e-post så skal vi gjør så godt vi kan med å svare på dine spørsmål. Om ikke vi snakkes så ønsker vi deg en himla fin start på året og håper det løser seg for deg. Hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst - virker ikke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Sendte søknaden og alt de vil venter 2 mnd på svar. Sendte 3 eposter - null svar 💁 Har bolig verdi 5mln og lån på 1,7 mln, inntekt over 1.1 mln/år med kjæresten - er jeg dårlig potensielt kunde eller har for litte lån for p låne fra dere ? Eller pga jeg er fra Polen ? Uansett anbefaler ikke …. Mangler minimum epost med avslag men hvis det er vanskelig å finne grunn så er det bedre å ikke svare den å sende idiotisk melding 😂👎🏻 Tror de låner ikke til utenlandske. Vi skal bare jobbe og betale skatt …

Svar fra Himla Bank
28.12.2021 10:36
Hei Kamil Veldig kjipt å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss, det vil vi selvfølgelig ordne opp i. Vi kjenner oss ikke helt igjen i saken du referer til, men vi blir himla glad om du tar kontakt med oss, slik at vi kan rettet opp i misforståelsen. Slå gjerne på tråden på telefon 983 00 000 eller fyr av gårde en e-post til [email protected] så skal vi se på dette sammen. Hilsen Kristoffer i Himla
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR