Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
29
av 116 innen
dagligbank
80%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
499
81
32
37
90
Sorter omtaler etter
Viser av 739 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"

Sbanken var ganske god bank i starten. Har brukt sbanken som dagligbank selv om jeg var premium kunde i en del andre bank (høy inntekt, fagforeninger, etc.). Men i det siste har det blitt mye krøll med fond og aksjer. Når man selger aksjer, blir kontoen ikke godskrevet før om 2-7 dager. Altså, du kan ikke selge aksje A for å kjøpe aksje B samme dag! Det er helt normalt i andre banker. Det går ikke an å bytte fond i ASK. F.eks. jeg har fond A, B og C på ASK. Ønsker å bytte B og C med A (selge B og C og kjøpe A), men får feilmelding. Fungerte fint før. Jeg tok kontakt med banken på chat, og etter laaaang ventetid møtt jeg uinteresserte og ikke-kundevennlige rådgivere. Da jeg sa til en av dem at jeg kommer til å bytte bank, svarte hun «det er opp til deg :)». Med smilefjes på slutten av setningen. Spurte pent om det er greit å ta skjermbilde og dele det på sosiale medier. Svaret var JA. Har byttet bank på dagen! Takk for nå sbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nobody answer the mail for a request"

I sent mail to Kundeservice in Sbank to request a Bank Statement, nobody answer the mail, even not an Auto-message to tell that they have got the mail and the time expected to get an answe. It's 3 days now, no answer yet. I called Service phone, they told that they cannot do anyting on it.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Erfaringer med S-banken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Beste bank som finnes for små bedrifter. Kun positive erfaringer!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ventetiden på telefonsupport er nå så lang at det må omtales som ikke eksisterende. En bank som ikke tar seg råd til å ansette nok kundebehandlere bør man ikke bruke.

Svar fra Sbanken
16.09.2022 08:34
Vi i Sbanken er brennende opptatt av å være der med hjelp, tips og gode råd for kundene når de trenger det. I en periode har vi hatt unormalt stor pågang på kundesenteret vårt, fordi mange trenger hjelp med aktivering av den nye BankID-appen. Vi går heldigvis mot en normalsituasjon, og gleder oss til å levere knallbra kundeservice fremover 👊 🚀
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Søppel!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mobilbank hvor ting ikke fungerer! Vanskelig å bruke. Dårlig kundebehandling. Rådgivere som ikke har peiling.

Svar fra Sbanken
14.08.2022 12:13
Ris og ros er den beste hjelpen du kan gi oss i arbeidet med å bli enda bedre, så vi setter stor pris på tilbakemelding fra deg. Gjerne legg igjen en tilbakemelding på hva du synes vi kan gjøre bedre her: https://sbanken.no/om-oss/kontakt/ris-og-ros/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken valgte å sperre min konto fordi jeg prøvde å bruke kortet på ftx.com. nå har kontoen vært sperret i 3 dager. har tatt kontakt med kundeservice flere ganger siden de ikke svarer på mail men går ikke an å snakke med den avdelingen som har ansvaret for å åpne kontoen igjen. de bare sier de skal sende saken videre men ingenting skjer. Styr langt unna denne banken siden det nå er DNB som styrer banken og effektene merkes godt allerede.

Svar fra Sbanken
14.08.2022 12:07
Vi beklager at du opplever at du har fått dårlig kundebehandling. Når vi stenger noen sin bankkonto så gjør vi ikke dette for å være vanskelig. Som finansforetak er vi underlagt blant annet hvitvaskingsloven, som pålegger banken rapporteringsplikt til å følge opp kundeforhold løpende, også kalt «kjenn din kunde» prinsippet (KYC). Derfor kan banken gjennomføre kundetiltak for å innhente opplysninger om for eksempel kunders bruksmønster. Opplysningene må dokumenteres skriftlig, og derfor foregår all kommunikasjon med kontrollavdelingen per e-post. Kundeservice har ingen innsikt i disse sakene.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sitter på gjerdet !"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde når Scandiabanken startet i Norge. Første bank der du selv kunne bestemme størrelsen på uttak/ belastning med debet Visakort selv der uttakgrensen var det du hadde innestående på konto. Billigere rente enn hva Husbanken opererte med og en fantastisk bank med topp service. Som selvstendig næringsdrivende med mange store pengeoverføringer både innen og utenlands fungerte alt meget bra. Er kunde i Nordea, DnB,Santander, Sparebank 1 mfl.de siste 40 årene og Jar alltid brukt den banken som var best på akkurat de tjenestene jeg trengte. Dnb og Nordea er håpløse.Dnb brukte jeg kun for å sette inn kontanter på Plantasjen og Nordea fordi de hadde kontor i nærheten med skranke. Da dette forsvant sluttet jeg å bruke dem. Har merket små negative forandringer etter at Scandiabanken ble til S'banken som jeg kan leve med. At Dnb overtok banken derimot tilgir jeg ikke og alle forsikringer om at S'banken skal forbli S' banken tror jeg ikke på. DNB opererer ikke til fordel for kundene, tvert imot ! Sitter derfor på gjerdet og venter til mine antagelser slår inn og bytter dagligbank når den tid kommer fordi jeg overhodet ikke er interessert å ha Dnb som hovedbank.

Svar fra Sbanken
08.08.2022 10:16
I 22 år har vi jobbet med å skape framtidens bank, og det er vi ikke ferdig med. Det ligger i vårt DNA å alltid fokusere på smarte og gode løsninger for kundene våre. Vi skal gjøre det vi kan for å bryte nye barrierer for hva bank skal være, til det beste for kundene våre 🤝
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"22 år og slutt!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden 2000, kun superfornøyd med alt, men nå merker man allerede dårligere/treghet i nettbanken. Bruker DNB i jobbsammenheng og nesten daglig er det problemer med nettbanken, og ser nå samme i sbanken. Så er nå på søken etter bedre alternative bank som man kan stole mer på og ikke minst forvalte mine foreldres arv. Blir derfor ikke DNB og betale deres bonuser etc.

Svar fra Sbanken
18.07.2022 19:27
Kundesenteret vårt tar gjerne imot tilbakemeldinger om tekniske feil og eventuelle tregheter. Sbanken har fremdeles de samme løsningene og tjenestene som kundene våre er vant til, så her er det nok noe som ikke fungerer som det skal 🤔
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytter nå bank!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Pga de har latt DNB ta over, så bytter jeg bank! Sbanken var jeg veldig fornøyd med, men etter å ha vært kunde i DNB i mange år, byttet jeg til Skandiabanken i sin tid tid, da jeg slett ikke var fornøyd med DNB! Nå følger de visst etter kundene som "flyktet" fra de, vil ikke ha noe med DNB systemet å gjøre, så da får de bare se hvor de ender med kundeflukt etter overtakelsen! Fra 5 til 1 stjerner på ett BLUNK!

Svar fra Sbanken
18.07.2022 19:38
Vi skal jobbe videre for å opprettholde 5 stjerner, og satser på å levere enda mer av det kundene våre liker i fremtiden ⭐️ Ambisjonen vår er som den alltid har vært - å bli en bedre bank for kundene våre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kunde siden 2002. Bytter til Bulder"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ønsker ikke å være kunde i en bank som er eid av DNB. Sbanken har fungert veldig godt for meg, men jeg stemmer med føttene. DNB er Norges klart dårligste bank, og at DNB-konsernet ikke vil påvirke Sbanken i negativ retning er svært usannsynlig. Jeg ønsker derfor å bli med å støtte mindre konkurrenter som en motpol mot DNB/Sbanken. Det var bra så lenge det varte.

Shadow H
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kodekort og bankid"
4 syns denne omtalen er nyttig

Da er på tiden å si opp kundeforholdet mitt. Jeg fikk lest dette: Fra 21. oktober vil det ikke lenger være mulig å bruke kodekortet sammen med BankID. Da mister jeg tilgangen til BankID og andre banken. Har ikke lyst til å installere en APP som krever google, eller apple konto, bankid på mobil er ikke alternativet, bor i utlandet nå. Men bra, at dere er tidlig ute med å sende informasjoner til kunder, da har jeg tid til å finne noe, som virker i min tilfelle.

Svar fra Sbanken
20.06.2022 09:24
For de som ikke har mulighet eller lyst til å bruke BankID-appen kommer det en alternativ løsning med kodebrikke istedenfor. Denne løsningen er per i dag ikke helt på plass, men skal selvfølgelig være tilgjengelig før vi avvikler bruk av BankID med kodekort.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dessverre så har DNB tatt over"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært med sbanken i mange år og alltid vært fornøyd...helt til DNB kjøpte dem opp. Ja ikke store forandringer hittil men de kommer sakte men sikkert. Sånn er det alltid når noe blir kjøpt opp, det kommer forandringer uansett hvor mye de prøver å innbille oss det motsatte!!!

Svar fra Sbanken
13.06.2022 08:40
Så kjekt å høre at du har vært fornøyd med oss i mange år 😄 Vi både vet og forstår at mange er bekymret for at vi sakte men sikkert skal begynne å endre oss til å bli noe helt annet. Det er det ingen planer om. Sbanken har alltid vært en annerledes bank, og det skal vi fortsette å være 😉
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uredelig"
7 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken forsøker igjen og igjen å gi inntrykk av at DnBs oppkjøp ikke har forandret noen verdens ting. Ser dere skriver til Børre her at "vi fortsetter å drive Sbanken akkurat som før." Ja, kanskje i noen få måneder til? Hvorfor er dere ikke heller ærlige og innrømmer at de to bankene vil bli slått sammen? DnB selv er veldig tydelige på dette. Senest i forbindelse med førstekvartals presentasjonen sin. Det jeg som kunde vil vite, er hva som skjer den dagen de to bankene blir slått sammen?. Vil vi Sbank-kunder våkne til månedlige termingebyrer på boliglånene våre og årlige gebyrer på VPS-kontiene? Eller kan Sbanken garantere fortsatt gebyrfrihet etter sammenslåingen? Krever klare svar, ellers bytter jeg bank.

Svar fra Sbanken
07.06.2022 14:57
Sbanken har fremdeles de samme betingelsene, løsningene og tjenestene som kundene våre er vant til. De formelle og juridiske prosessene rundt oppkjøpet går nå sin gang utover året og neste år. Vi skal selvfølgelig holde dere løpende orientert hvis det skjer noen endringer, men inntil videre fortsetter vi å drive akkurat som før - med enkle og gebyrfrie banktjenester.
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Svært skuffet"
7 syns denne omtalen er nyttig

Oppkjøpet av Sbanken til Dnb var kroken på døra for min del etter et langt kundeforhold. Husker Scandiabanken sitt gjennombrudd og støttet den helt nye fokusen på kunden, renter og service som Norge ikke hadd sett tidligere. Det var en ny verden og vi følte oss sett. Har alltid vært fornøyd med banken, men er nå utrolig skuffet over at de selger sjelen sin til Dnb. Verdisettet blir absolutt det motsatte av hva jeg en gang signerte på. Ny bank på meg etter snart 20 år.

Svar fra Sbanken
27.05.2022 09:00
Vi har alltid vært på lag med kundene, og det kommer vi til å fortsette med. Vi skal fortsette å stille spørsmål, og lytte til kundene våre som vet akkurat hvordan de vil at ting skal være. For kundene er og skal alltid være kompasset og termostaten på alt vi gjør. Vi takker for trofast følge gjennom mange år. Du vet hvor du finner oss dersom du lengter tilbake!
Howard G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Super bank men DNB er kroken på døra"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde S'banken siden 2000 men salget til DNB er dessverre slutten på dette. Jeg flyttet til Skandiabanken nettopp for å komme unna gebyrene, den dårlige kundeservicen og den elendige nettbanken til daværende DNB, sparebanken NOR. Vil ikke bli en del av kundemassen til DNB.

Svar fra Sbanken
24.05.2022 21:08
Kjernefokuset vårt har alltid vært å sette kundene først, for å tilrettelegge for at dere skal å ta gode og smarte økonomiske valg. Det kommer vi som jobber i Sbanken aldri til å slutte med. Kundesenteret vårt er her fremdeles for å hjelpe og ta imot tilbakemeldinger og ellers lever både nettbank og app videre i beste velgående - akkurat som du er vant til.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Generelt bra bank."
1 syns denne omtalen er nyttig

kunne vært noe billigere renter på forbrukslån (billigere i andre banker), men totalt sett så er jeg godt fornøyd med Sbanken. Grei og enkel nettbank.

Svar fra Sbanken
09.05.2022 10:38
Fornøyde kunder er det beste vi vet 😍 Sett over tid skal Sbanken levere konkurransedyktige priser og rentevilkår. Vi kan ikke alltid være best på alle enkeltprodukter, men vi skal være blant de beste totalt sett 🤝
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har vært kunde i SBanken i ett par år - men DnB gjorde det slutt"
7 syns denne omtalen er nyttig

Veldig skuffet over oppkjøp fra DnB og at SBankens finanslommer fylles enda mer. Må nok bytte til en annen bank, og min konto i DnB forsvinner også. Mange takk DnB og SBanken.

Svar fra Sbanken
09.05.2022 10:31
DNB har overtatt eierskapet, men vi er langt fra ferdig! Både merkevaren Sbanken, appen og nettbanken skal leve videre. Vi skal jobbe videre for at kundene våre skal fortsette å være MINST like fornøyde som de har vært de siste 22 årene 👊
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Bytter til BN Bank"
10 syns denne omtalen er nyttig

Har vært SBanken kunde i sikkert 20 år jeg også, og vært superfornøyd! Men desverre måtte DNB ødelegge denne banken også som de gjorde med Postbanken i sin tid! Nå har jeg byttet til BN Bank som er den banken jeg synes ligger nærmest SBanken! Jeg har fått super kunde oppfølging hver gang jeg har lurt på noe under overflyttingen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DNB Triste greier"
13 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i ca 20år. Bestandig skrøtt og fått masse folk til å bli SBanken kunder. Blir nå å bytte Bank da jeg ikke liker DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bye bye Sbanken"
14 syns denne omtalen er nyttig

Bestemte meg tvert for å avslutte mitt kundeforhold etter at det ble bestemt at DNB kjøper opp Sbanken. Var kunde i over 20 år. Sbanken er heller ikke det de engang var. Innskuddsrentene er elendige. Oppfordrer alle kunder til å bytte bank, for å si fra at vi ikke aksepterer at de store kjøper opp de små og ødelegger konkurransen i markedet.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"DNB kunde, -neitakk det vil jeg ikke bli."
11 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos skandiabanken/sbanken fra den ble etablert i Norge og det har vært en bra bank for meg i over 20 år. Nå som dem ble slukt av en bank som ligger helt sist av alle på kundetilfredshet, er mitt kundeforhold over. Jeg vil ikke være med på nedturen..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"dårlig bank.."
9 syns denne omtalen er nyttig

Nå er Sbanken kjøpt av DNB. DNB alså Norges verste bank, jeg vil ikke ha noe med de å gjøre så jeg har byttet bank.

Halvard K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er fornøyd, enn så lenge!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ser at det er mange med negativ holdninger, som ikke forstår en 'dritt' av finansmerkedet... Sbanken har selvfølgelig ikke latt seg kjøpe opp av DNB. Det er aksjeeierne som har solgt banken, for å tjene penger på aksjene sine. Grådighet? Ja, kanskje det, men det er nå engang slik aksjemarkedet fungerer. Jeg har vært kunde helt siden Skandiabanken dukket opp på det norske markedet i 2000. Jeg har bare gode erfaringer med tjenestene deres, det være seg telefon-support, såvel som app-utviklinga deres, gjennom årene. At oppkjøpet fra DNB, over natten skulle gjøre Sbanken til en 'drittbank' finner jeg høyst urimelig... Jeg forstår at mange er skuffet, og kjenner på frustrasjonen. Det er og gjør jeg også!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"takk for følget"
3 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig hadde jeg vært kunde hos Sbanken i over 8år, men nå er det altså slutt. Gikk ikke over fra DNB for så å bli tvunget tilbake som kunde dit igjen og føyer meg derfor inn i rekken av Sbanken kunder som går over til Bulder. Sbanken har alltid hatt flott kundeservice uten om og men (får jo såvidt snakket med noen i DNB, noen som husker den hersens stemmestyrte menyen på kundeservice som ALDRI fungerte?), tipp topp app sammenlignet med det DNB hadde i kjempelang tid, og vært tidligst ute med å tilby ting som Google Pay. Tidligere har jeg alltid anbefalt venner og bekjente Sbanken, men det skipet har nå seilt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Stadig verre"
10 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere var det en kontinuerlig utvikling mot en bedre bank, bedre tjenester, mer valgfrihet, ekte innovasjon. Men det har snudd mot mer og mer problemer med tjenester, og dårligere brukervennlighet i app og nettbank. Når så DnB får overta, er det ikke lenger håp - forlater skuta.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR