Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
11
av 116 innen
dagligbank
81%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
497
80
32
35
85
Sorter omtaler etter
Viser av 729 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Svært skuffet"

Oppkjøpet av Sbanken til Dnb var kroken på døra for min del etter et langt kundeforhold. Husker Scandiabanken sitt gjennombrudd og støttet den helt nye fokusen på kunden, renter og service som Norge ikke hadd sett tidligere. Det var en ny verden og vi følte oss sett. Har alltid vært fornøyd med banken, men er nå utrolig skuffet over at de selger sjelen sin til Dnb. Verdisettet blir absolutt det motsatte av hva jeg en gang signerte på. Ny bank på meg etter snart 20 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dobbeltkommunikasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

S-banken markedsfører seg nå overfor både potensielle og eksisterende kunder med at alt vil bli like bra/endog bedre enn før, tross oppkjøpet fra DnB. ("S-banken er fortsatt S-banken") DnB derimot kommuniserer overfor investormarkedet at de to bankene skal slås sammen. Med andre ord: Adios S-banken. Jeg synes denne dobbeltkommunikasjonen er uredelig.Til vedkommende under her som hevder andre her ikke skjønner en "dritt" av finansmarkedet; mange småinvestorer ønsket ikke selge til DnB, men ble tvunget til å selge fordi DnB brukte paragrafen om tvangsinnløsning, straks de kom over 90% eierandel. De store som solgte frivillig var vel antagelig fond forvaltet av de store forretningsbankene, banker som er mer enn happy for å bli kvitt S-banken. Anbefaler alle kunder å bruke sin forbrukermakt og bytte bank umiddelbart. Det er lettere enn du tror.

Howard G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Super bank men DNB er kroken på døra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde S'banken siden 2000 men salget til DNB er dessverre slutten på dette. Jeg flyttet til Skandiabanken nettopp for å komme unna gebyrene, den dårlige kundeservicen og den elendige nettbanken til daværende DNB, sparebanken NOR. Vil ikke bli en del av kundemassen til DNB.

Svar fra Sbanken
24.05.2022 21:08
Kjernefokuset vårt har alltid vært å sette kundene først, for å tilrettelegge for at dere skal å ta gode og smarte økonomiske valg. Det kommer vi som jobber i Sbanken aldri til å slutte med. Kundesenteret vårt er her fremdeles for å hjelpe og ta imot tilbakemeldinger og ellers lever både nettbank og app videre i beste velgående - akkurat som du er vant til.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Generelt bra bank."
1 syns denne omtalen er nyttig

kunne vært noe billigere renter på forbrukslån (billigere i andre banker), men totalt sett så er jeg godt fornøyd med Sbanken. Grei og enkel nettbank.

Svar fra Sbanken
09.05.2022 10:38
Fornøyde kunder er det beste vi vet 😍 Sett over tid skal Sbanken levere konkurransedyktige priser og rentevilkår. Vi kan ikke alltid være best på alle enkeltprodukter, men vi skal være blant de beste totalt sett 🤝
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har vært kunde i SBanken i ett par år - men DnB gjorde det slutt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig skuffet over oppkjøp fra DnB og at SBankens finanslommer fylles enda mer. Må nok bytte til en annen bank, og min konto i DnB forsvinner også. Mange takk DnB og SBanken.

Svar fra Sbanken
09.05.2022 10:31
DNB har overtatt eierskapet, men vi er langt fra ferdig! Både merkevaren Sbanken, appen og nettbanken skal leve videre. Vi skal jobbe videre for at kundene våre skal fortsette å være MINST like fornøyde som de har vært de siste 22 årene 👊
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Bytter til BN Bank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært SBanken kunde i sikkert 20 år jeg også, og vært superfornøyd! Men desverre måtte DNB ødelegge denne banken også som de gjorde med Postbanken i sin tid! Nå har jeg byttet til BN Bank som er den banken jeg synes ligger nærmest SBanken! Jeg har fått super kunde oppfølging hver gang jeg har lurt på noe under overflyttingen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DNB Triste greier"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i ca 20år. Bestandig skrøtt og fått masse folk til å bli SBanken kunder. Blir nå å bytte Bank da jeg ikke liker DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bye bye Sbanken"
8 syns denne omtalen er nyttig

Bestemte meg tvert for å avslutte mitt kundeforhold etter at det ble bestemt at DNB kjøper opp Sbanken. Var kunde i over 20 år. Sbanken er heller ikke det de engang var. Innskuddsrentene er elendige. Oppfordrer alle kunder til å bytte bank, for å si fra at vi ikke aksepterer at de store kjøper opp de små og ødelegger konkurransen i markedet.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"DNB kunde, -neitakk det vil jeg ikke bli."
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos skandiabanken/sbanken fra den ble etablert i Norge og det har vært en bra bank for meg i over 20 år. Nå som dem ble slukt av en bank som ligger helt sist av alle på kundetilfredshet, er mitt kundeforhold over. Jeg vil ikke være med på nedturen..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"dårlig bank.."
6 syns denne omtalen er nyttig

Nå er Sbanken kjøpt av DNB. DNB alså Norges verste bank, jeg vil ikke ha noe med de å gjøre så jeg har byttet bank.

Halvard K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er fornøyd, enn så lenge!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ser at det er mange med negativ holdninger, som ikke forstår en 'dritt' av finansmerkedet... Sbanken har selvfølgelig ikke latt seg kjøpe opp av DNB. Det er aksjeeierne som har solgt banken, for å tjene penger på aksjene sine. Grådighet? Ja, kanskje det, men det er nå engang slik aksjemarkedet fungerer. Jeg har vært kunde helt siden Skandiabanken dukket opp på det norske markedet i 2000. Jeg har bare gode erfaringer med tjenestene deres, det være seg telefon-support, såvel som app-utviklinga deres, gjennom årene. At oppkjøpet fra DNB, over natten skulle gjøre Sbanken til en 'drittbank' finner jeg høyst urimelig... Jeg forstår at mange er skuffet, og kjenner på frustrasjonen. Det er og gjør jeg også!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"takk for følget"
2 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig hadde jeg vært kunde hos Sbanken i over 8år, men nå er det altså slutt. Gikk ikke over fra DNB for så å bli tvunget tilbake som kunde dit igjen og føyer meg derfor inn i rekken av Sbanken kunder som går over til Bulder. Sbanken har alltid hatt flott kundeservice uten om og men (får jo såvidt snakket med noen i DNB, noen som husker den hersens stemmestyrte menyen på kundeservice som ALDRI fungerte?), tipp topp app sammenlignet med det DNB hadde i kjempelang tid, og vært tidligst ute med å tilby ting som Google Pay. Tidligere har jeg alltid anbefalt venner og bekjente Sbanken, men det skipet har nå seilt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Stadig verre"
6 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere var det en kontinuerlig utvikling mot en bedre bank, bedre tjenester, mer valgfrihet, ekte innovasjon. Men det har snudd mot mer og mer problemer med tjenester, og dårligere brukervennlighet i app og nettbank. Når så DnB får overta, er det ikke lenger håp - forlater skuta.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Beste + verste = uklokt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Når Sbanken -- som lenge har vært banken med de mest fornøyde kundene, lar seg kjøpe opp av banken som har de minst fornøyde kundene ... da kan det ikke sies at de har tenkt veldig mye på sine egne kunder. Men noen på toppen har nok tjent godt på det! Oppkjøpet gjør dessverre at jeg må forlate Sbanken etter 13 år som kunde. Jeg kan ikke se at noe positivt skal komme for meg som kunde etter dette tragiske ekteskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Synd å måtte jakte på ny bank nen det blir ikke å følge med til DNB"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den har vært super men går nå over til DNB og kan derfor ikke lenger anbefales

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Den beste total banken for folk flest"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært den beste banken med kjempegod service og alt på ett sted for vanlige folk. Utrolig trist at DNB fikk medhold i konkuranseklagenemda og kjøper Sbanken. Derfor vurderer jeg bytte.

Nicoleta A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Spist opp av Norges dårligste bank, DNB"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært meget fornøyd med Sbanken i mange år, men nå fikk jeg vite at DNB spiser opp også denne banken. Jeg vil ikke ha noe som helst å gjøre med DNB og kommer, på lik linje med mange av deres kunder, til å finne en annen bank. Skuffende.

Trond J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fra topp, til bunn"
10 syns denne omtalen er nyttig

Var den beste banken for min del, men etter at DNB kjøpte opp denne banken, forlater jeg mitt kundeforhold.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Etter oppkjøpet fra DNB"
13 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fornøyd med sbanken, men oppkjøpet fra DNB gjør at jeg vurderer bytte.

Frøydis
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vært superfornøyd helt til jeg leste at de lot seg «sluke» av DNB."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært superfornøyd og inntil nå anbefalt S-Banken til familie og venner! Jeg skal IKKE over til DNB. Den banken forlot jeg for mange år siden! De fleste vil nok bytte til en annen bank og føler nok som jeg - selve oppkjøpet av S-Banken + overgangen til DNB som et svik!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Solgt seg ut til Norges dårligste bank"
8 syns denne omtalen er nyttig

Trist å se at sbanken som alltid var så gjennomgående bra nå har solgt seg ut til den desidert dårligste banken i landet. Hadde virkelig trodd bedre om dem. Håper de ikke sitter igjen med mange kunder etter det her. Jeg er ferdig med dem for godt nå

Hans P. S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Oppkjøpt av Norges værste bank"
17 syns denne omtalen er nyttig

Har vært superfornøyd kunde siden den startet 5 stjerner, ønsker ikke å bli kunde i dnb 0 stjerner, og bytter derfor bank nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Er trist og oppgitt."
17 syns denne omtalen er nyttig

Bytta til Sbanken over 20 år siden. Aldri hatt noe tull med dem. Veldig lav nedetid og fikk svar på det meste ved kundeservice. Nå er altså banken kjøpt opp av grådigheten selv,: DNB. Skal ikke noen ting være hellig lengere i Norge ? Total skuffelse. ny bank er på plass og ser mine siste dager som kunde. Takk for alt Sbanken.

Lars M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Blir DNB"
15 syns denne omtalen er nyttig

Vært trofast kunde her i mange år med gunstige renter og kjempeservice. Nå blir de kjøpt opp av DNB, så da forsvinner jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kjøpt av DNB"
24 syns denne omtalen er nyttig

Nå er Sbanken kjøpt av DNB. DNB alså Norges verste bank, jeg vil ikke ha noe med de å gjøre så jeg har byttet bank.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR