Bank

Sbanken omtaler og erfaringer

4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 14 innen
bank
91%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
344
49
18
12
14
Sorter omtaler etter
Viser av 437 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke gøy å være kunde lenger :-("
1 syns denne omtalen er nyttig

De siste facelift’ene og endringene i Sbanken min har faktisk bare irritert meg. Svært rotete håndtering av Aksjesparekonto, sparemål er et evig virvar, det nye brukergrensesnittet er mer tungvint enn det gamle, det reklameres med ting som skal komme over et år før det kommer (avkastningsindikatorer og grafikk), «Min Oversikt» forsvant uten forvarsel og kundeservice vet ikke engang at tjenesten har vært der og nå Min Økonomi. På toppen kommer elendig innskuddsrente. Men det aller mest irriterende er forsøket på å fortelle meg om min håndtering av penger. Selv om banken er min eneste bank og jeg bruker ALLE tjenestene er det bare dustete når de prøver å fortelle meg om jeg er «vågal», «fornuftig» eller «sparsommelig». Skivebom faktisk. Det blir dessverre bare patetisk og irriterende. Hadde de enda brukt data fra min økonomi (som jeg har brukt siden den kom) så hadde de kunnet analysere meg bedre, men nå blir det bare dumt. Nå blir det dessverre Storebrand Bank på meg; de har lavere lånerente og 15 ganger høyere rente på brukskonto). Det smerter etter å ha vært kunde og ambassadør i 18 år, men nå er det ikke så gøy å være «medlem» lenger.
PS: Med GDPR i bakhånd er det fristende å be om å få ut alle data de har om meg inkl. «Min økonomi» og «Min oversikt», men så ekkel skal jeg ikke være....

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.50
Hei Olai,

Leit å høre at våre forsøk på å bli enda bedre, har gjort ting verre for deg. Det høres ut som om du har brukt betaversjonen av appen vår. Vi bruker beta-appen til å teste nye funksjoner, for å se om de fungerer eller ei. Beta er helt frivillig å være med på, og kan skrus av og på under "Innstillinger". Når det er sagt, tusen takk for tilbakemeldingene. Vi setter stor pris på å høre fra dere.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere enn før"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt S(kandia)banken siden starten i år 2000. Den gangen var den revolusjonerende. Det er den ikke lenger. Aksjehandel var bedre før. Innskuddsrente var god før, nå er den elendig. IPS-avtalen deres er låst til ett knippe fond med skyhøye gebyrer (ren svindel egentlig). Kundebehandlerne er stort sett uvitende. De tar bort funksjoner som min-økonomi (det som faktisk hadde potensiale til å være noe nytt og bra). De pusher kredittkort og forbrukslån på deg uhemmet. Du må selv følge med på boliglånet og søke om bedre vilkår når lånet ditt går under visse finansieringsgrader (hva skjedde med en rente for alle?)

Alt i alt fremstår banken som en bank for svært unge uerfarne bankbrukere med dårlig/liten/enkel økonomi. Rosa og grønne flashy saldotall for bruskontoen sier sitt om målgruppen. Vi har kanskje vokst i fra hverandre. For meg var banken bedre før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Aldri noe tull med Sbanken!"

Er veldig fornøyd med min bank! Lave renter, enkelt å finne fram til de enkelte postene på appen og hyggelige hjelpere!

Svar fra Sbanken
17.08.2018 14.53
Hei Sonja,

Tusen takk for fine ord, og fin anmeldelse! Vi skal gjøre det vi kan for at du skal fortsette med å være like fornøyd i framtiden også.
Skillsmissereven
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk personlig oppfølging"

100% fornøyd. Alltid fokuserte kunderådgivere. Som strekker seg til det ytterste for at privat kunden skal bli fornøyd.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 14.52
Hei Skillsmissereven,

Tusen takk for en fantastisk anmeldelse! Vi gjør det vi kan for at dere skal være fornøyde, og lover deg å fortsette med det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig innskuddsrente"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i sbanken siden de startet i Norge og har vært veldig førnøyd.
Det eneste som trekker ned er elendig innskuddsrente så jeg må bruke en annen bank til innskudd.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 14.52
Hei Ole,

Takk for fine ord, og fin anmeldelse. Utrolig kjekt å høre at du har vært med oss så lenge, og at du stort sett er fornøyd. Vi kan dessverre ikke være best på alt, og har full forståelse for at du velger å spare der du får best rente. Vi heier på prisbevisste kunder.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nå, bedre før"

Har prøvd gang på gang å logge meg på med iPad men må til slutt låne maskin hos venner for å komme inn på kontoen min!

Svar fra Sbanken
17.08.2018 14.52
Hei Laila,

Nettbanken skal fungere utmerket på iPad, så det var rart. Håper du har ringt oss for å få hjelp? 55 26 00 00

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Legger ned min økonomi"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere var S(kandiabanken) best på det meste, renter på lån, renter på lønnskonto, renter på sparekonto samt brukervennlighet i nettløsningen. Nå flytter jeg over penger andre steder hvis jeg vil ha banksparing og ikke spare i aksjer. Lønnkontoen er omtrent sånn gjennomsnittlige når det gjelder renter og gebyrer. Jeg har brukt min økonomi i mange år. Når de nå legger det ned, leter jeg etter en bedre bank. De de fortsatt er svært bra på er lån og lav lånerente, men det teller ikke så mye for meg akkurat nå.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.49
Hei Reier,

Tusen takk for tilbakemeldingene. Vi setter stor pris på å høre fra dere. Dessverre så kan vi ikke være best på alt, og har full forståelse for at du bruker andre banktjenester, hvis det passer deg bedre. Men når det er sagt - fantastisk at du er opptatt av privatøkonomi! Det er vi også, og har store planer om å lage noe som er enda bedre enn Min økonomi (som forresten ikke legges ned før neste år). Håper du er med oss i alle fall fram til da.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk at de legger ned «min økonomi»"

Svært godt fornøyd med Sbanken, kunde i mange år, en avgjørende fordel er budsjettprogrammet «Min økonomi». Men å legger de det bare ned! Kanskje for få bruker, men for de mange sm gjør det er det avgjørende. Dette er en dealbreaker for meg, må se meg om etter annen bank med budsjetteringsløsning. Vet noen om en god en? Synd, for Sbanken er god ellers!

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.48
Hei Andreas,

Takk for anmeldelsen. Vi setter stor pris på å høre fra dere, også når det kommer til ris. At dere er like opptatt av gode privatøkonomi-løsninger oss er noe av det kjekkeste vi vet om. Privatøkonomi er viktig! Min økonomi legges ned fordi den ikke fungerte optimalt. Men det skjer ikke før neste år - og innen den tid skal vi ha fått på plass noe som fungerer bedre for de aller fleste. Håper du henger med til da.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Folkelig bank som er åpen om priser og hva du får"

Folkelig bank som er åpen om priser og hva du får, i forhold til lokale banker som ofte "gjemmer" sine priser slik at de nesten er umulig å finne. Jeg setter pris på åpenhet, ærlighet og gode priser, og det er noe man får hos Sbanken. Som kunde i mange år så er jeg meget godt fornøyd med Sbanken (tidligere Skandiabanken)

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.48
Hei Ove,

Tusen takk for fin anmeldelse. Vi er stolte over å være åpne og ærlige - det fortjener dere! Vi er glade for at du har vært med oss så lenge, og ser fram til mange nye år sammen.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fremtidsrettet bank med enkel registreringsprosess for ungdommer"

De får et stort pluss ved å støtte Apple Pay. Registreringsprosessen var veldig enkel og fungerer uansett om man har inntekt eller ikke (er student), når noen banker har problemer med dette og krever oppmøte på filial.

Mobilbanken og nettbanken er utrolig enkel å navigere, og har et utmerket design. Hadde mitt første ungdomskort fra Sbanken, byttet så til en annen bank og tilbake igjen etter fylt 18.

Kundeservicen er også en av de beste. Har alltid hørt masse fint om Sbanken, og har endelig fått byttet tilbake til dem. Anbefales på det sterkeste.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.47
Hei Mustafa,

Tusen takk for fin anmeldelse. Vi er nesten tom for ord! At vi skal gjøre det vi kan for at du skal være like fornøyd i framtiden også - det er helt sikkert.

Hilsen oss i Sbanken
Anita L. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig god service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med det meste.
Kunne tenkt meg å få lagt noen av kontoene "bak", altså på en annen side.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.47
Hei Anita,

Tusen takk for fine ord, og anmeldelse. Tipset om å ha noen av kontoene på egen side noteres ned.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk bank med beste kunde service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den eneste banken i Norge som viser både profesjonalitet og utmerket kundeservice. Aldri har hatt noen problemer med Sbanken. Meget fornøyd med alle nyeste teknologier (innlogging, betalinger, signering, Bank ID osv.). Aldri bytter til annet bank!

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.47
Hei Guntars,

Utrolig kjekt å lese tilbakemeldingene, ikke minst for gjengen på kundesenteret vårt. Vi lover at vi skal fortsette med å gjøre det vi kan for å holde deg like fornøyd i framtiden også.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Appen er blitt bedre på noe og dårligere på annet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra: Det er veldig tydelig hva som er på konto.
Dårlig: å betale eller overføre fra konto og så komme tilbake til oversikten er veldig tungvint. Appen er relativt treg til å starte opp og dette irriterer meg hver gang jeg åpner appen og må se på en S som har en animasjon. Dette gir meg en forbindelse mellom logo og irritasjon. Ikke så bra user experience og dårlig for oppfattelsen av banken.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.46
Hei Thommy,

Takk for tilbakemeldingene. Vi digger å høre fra dere, og tar til oss både ris og ros. Vi har noen forbedringer på trappene og håper de løser problemene etter hvert.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Uten bankID brikke er vi tilbake i steinalderen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til S bank for en stund siden. Får ikke hentet ut kodekort med passet mitt, dessuten er dette med kodekort noe som de fleste er gått bort fra. Nå blir det ny bank med en lettere løsning, og id brikke.

Svar fra Sbanken
13.06.2018 21.47
Hei Aud!

Det er strenge krav til å gi ut BankID. Siden vi er en ren nettbank er vi avhengig av hjelp fra Posten til å sjekke legitimasjon før vi kan utstede BankID. Det er utrolig kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi jobber hele tiden med å gjøre løsningene våre enklere å bruke, og vi håper at du vil prøve oss ut igjen en annen gang :)

Hilsen oss i Sbanken
Rosemarie Q
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde for så lenge og har ikke tenkt å bytte til en annen. Veldig satisfied happy customer.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.46
Hei Rosemarie Q!

Det er kjempekjekt å lese at du har vært med oss så lenge, og at du er så fornøyd med oss. Vi skal gjøre vårt beste for å holde deg like fornøyd i framtiden også.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"BankID for under 18"

Jeg synes banken er bra generelt, men synes det er dårlig at man ikke får BankID når man er under 18, med tanke på at man kun kan logge seg på vegvesenet med bankID nå, så jeg får ikke sett min profil der uten å ha bankID.

Svar fra Sbanken
31.05.2018 12.04
Hei Victor!

Takk for fin omtale :) Vi jobber med å få på plass BankID for de under 18 år også.

Hilsen oss i Sbanken
Bjarne H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd, har vært kunde lenge. Litt høy rente på billån og boliglån i mellomsjikte. Ellers en bra bank med god service og brukervennlig nettbank, så og si gebyrfri.

Svar fra Sbanken
31.05.2018 12.04
Hei Bjarne H!

Tusen takk for god tilbakemelding :)

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Treg app"
5 syns denne omtalen er nyttig

Treg App. Disponibel på konto ikke i sann tid! Vipps fra annen bank er ikke på konto i sbanken før dagen etter..?! Flyttet min Vipps tilbake til DNB. Dette er for dårlig og helt unødvendig i 2018!!

Svar fra Sbanken
31.05.2018 12.02
Hei Bjørn!

Det har tatt litt tid å få på plass straksbetaling mellom alle banker i Vipps, men det er på vei. Vi får straksbetaling på kontoene våre i Vipps om veldig kort tid :)

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundestøtte"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde av Sbanken i siste nesten 4 år. Alt var bra til et veldig viktig øyeblikk da jeg og min samboer vant bud-runde ved kjøp av en bolig.. vi trengte veldig fort avgjørelse angående finansieringsbevis for kommune hvor boligen ligger, vi informerte om det banken, men pga veldig dårlig kommunikasjon (det tar veldig lenge før noen svarer i telefonen/chat) og enda lengre tid de tar på vurdering, vi mistet sjansen til å bli nye eiere av fantastisk bolig. Jeg anbefaler ikke Sbanken for de som forventer som kunde god og raskt reaksjon fra banken.. Det går ikke àn med Sbanken!!

Svar fra Sbanken
31.05.2018 12.02
Hei Krama!

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en omtale. I det siste har det vært veldig mange som har søkt om boliglån hos oss og det har vært lengre ventetid enn det vi er fornøyd med. Vi lover at vi skal gjøre det vi kan for å bli bedre på det.

Vanligvis blir søknad om finansieringsbevis automatisk behandlet i nettbanken og da får man svar med en gang. Noen ganger må det gjøres en manuell vurdering. For eksempel hvis man har gått mye opp i lønn, så skattetallene ikke stemmer overens med inntekten man oppgir.

Hilsen oss i Sbanken
Eindride
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Brukervennlig men skyhøye renter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er kunde og svært fornøyd, men tok en telefon idag for å flytte billån (ønsker å samle alt i en bank). Oi oi oi, fikk et tilbud på rundt 6,5% mot mine 4,4% jeg har i DNB idag. Sbanken er med andre ord ikke i nærheten av å være konkurransedyktig på billån.

Svar fra Sbanken
30.04.2018 11.49
Hei Eindride!

Takk for at du tar deg tid til å gi oss en kommentar.

Vi skal være konkurransedyktig på billån, men her har du en svært god rente fra før av. Vi synes det er bra at du har sjekket ut hvilke betingelser du har i dag og hva du kan få hos oss. Bruk oss på det vi kan gi deg det beste tilbudet på :)

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Banken favoriserer lånekunder på bekostning av de med innskudd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i Sbanken (tidligere Skandiabanken) siden den ble etablert. Grunnen til at jeg valgte denne banken var gebyrfrihet på betalingstransaksjoner og gunstige rentevilkår på både innskudd og lån. Etterhvert har banken begynt å ta gebyrer på transaksjoner til utlandet. Utviklingen har ellers vist at banken fortsatt er konkurransedyktig på lån, men dessverre ikke på innskudd. At man stadig har sakket akterut på innskuddsrenter, er grunnen til at jeg nå vurderer å bytte bank.

Svar fra Sbanken
23.04.2018 11.16
Hei Olav!

Takk for at du tar deg tid til å gi oss en anmeldelse :)

Rentenivået er generelt lavt på både lån og innskudd nå, men det stemmer at du kan få bedre innskuddsrente i enkelte andre banker. De som har en betydelig høyere innskuddsrente er gjerne banker som finansierer innskuddsrenten sin ved å ha skyhøye renter på usikrede kreditter som forbrukslån og kredittkort. Vi har en annen driftsmodell og derfor er også rentene våre annerledes.

Vi oppfordrer deg selvfølgelig til å sammenligne bankenes tilbud og velge det beste for deg. Og husk at hos oss slipper du fordelsprogrammer, så bruk oss på det vi er gode på. Du får samme vilkår uansett hvor mange produkter du har.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg lurte på hvorfor pengene mine i brukskontoen ble flyttet til en annen konto og fikk bare en generisk svar som ikke ga mening fra kundestøtte (chatteboble), så ble han borte og jeg ble logget ut av banken og måtte logge inn på nytt. Da jeg skulle skrive klage ble skjema bare borte da jeg var halvveis. Og evig lang telefonkø da jeg ringte. To dager på rad måtte jeg få kollegaer til å betale for meg, fordi brukskontoen jeg hadde satt flere tusen på dagen før var tomt. Og i oversikten sto det bare "overførsel".

Og alt dette samme uke som jeg hadde tenkt å spørre etter boliglån, meget dårlig start.

Svar fra Sbanken
23.04.2018 11.15
Hei Håkon!

Veldig kjedelig å høre at du har hatt så store problemer med å få kontakt med oss i en vanskelig situasjon. Håper at du har klart å få kontakt med oss etter hvert og at vi klarte å gi deg hjelpen du trengte. Vi lover at vi skal gjøre vårt beste for å være tilgjengelige for deg framover.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En trofast kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært trofast kunde i Sbanken i vel 30 år og aldri hatt betalingsanmerkning. Jeg ble uføre trygdet og søkte om et lite boliglån. Det ble avslag og når jeg går inn i meldings innboksen og leser kredittvurderingen deres så er jeg risikovurdert til omtrent mitt på treet. Dette er en automatisk søkeprosess og kredittvurdering. Jeg er sjokkert over den behandlingen og kommer til å bytte bank.

Svar fra Sbanken
23.04.2018 11.15
Hei Knut!

Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding.

Kredittscoren du får er en del av søknadsprosessen. Kredittscoren blir levert av et selskap som heter Bisnode, og er ikke scoren vår på deg som kunde. Det er i tillegg mange andre faktorer som spiller inn på en søknad om boliglån. Når det gjelder uføretrygd så godkjenner vi fast uføretrygd som inntekt. Hvis du tar kontakt med oss kan vi se over søknaden din sammen for å forsikre oss om at svaret du har fått er riktig.

Hilsen oss i Sbanken
Bjørn E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Tjente 54 000,- kr på en halvtime."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kvittet meg endelig med grådighetsbanken DNB etter å ha hatt et kundeforhold til dem fra jeg gikk med bleier.
Rentebesparelsen ved å flytte det forholdsvis lille jeg har igjen av mitt DNB boliglån sparer meg for 54 000,- kr på en halvtimes arbeid. Kan skryte av at for den tiden jeg brukte på å bytte bank hadde jeg høyere lønn enn Rune Bjerke.
I tillegg slipper jeg unna det meste av gebyrer som DNB pålegger på det meste av sine tjenester.
Det er en enkel og kundevennlig å bytte bank på SBanken sine websider.
Tragisk at titusener av norske bankkunder kan spare store beløp så enkelt og ikke gjør det.
Heia Sbanken!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service så jeg skal bytte bank så er det alt for langt tid, lang kø når ringe til dem og på chatten tok det lang tid, hva hjelper det når de sier at de er expert på nerrbank innlogging og mobilbankid ..

Svar fra Sbanken
27.04.2018 11.28
Hei!

Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Veldig kjedelig å høre at du har hatt så store problemer med å få kontakt med oss. Håper at du har klart å få kontakt med oss etter hvert og at vi klarte å hjelpe deg med det du lurte på. Vi lover at vi skal gjøre det vi kan for å være tilgjengelige for deg senere.

Hilsen oss i Sbanken
Søk Bytt.no