Den eneste utfordrerbanken er nå kjøpt og snart assimilert av DNB. Jeg har startet prosessen med å flytte rammelån og kort til Buler Bank. Håper de får nok kunder til å bli en ny utfordrer til DNB. Ellers var Sbanken alt jeg trengte, veldig gode renter og nettbankgrensesnitt.
Burde fått forbud mot å drive bank. Nettbanken er ikke satt opp til å gi helt basis varsling. "Du må gå inn og sjekke hver dag" - Kundeservice så ignorant at det er sjokkerende å snakke med dem.
Jeg har vært kunde siden Skandiabanken startet og har alltid vært fornøyd. De gangene jeg har ringt kundeservice eller brukt chat (for eksempel i forbindelse med at kortet mitt har blitt tappet i utlandet), har jeg fått fantastisk service fra et levende menneske med en gang - ikke som i andre banker der man først blir tvunget til å spørre en chat-robot. Nettbanken på mobil og PC er veldig grei og oversiktlig. Lett å søke på hvem man har betalt til - også langt tilbake i tid. Jeg har også kjøpt fond gjennom banken og er fornøyd med den tjenesten.

Meget godt fornøyd. Ingen gebyrer utenom årlig gebyr for bankkort med kreditt. Gode nettsider både for bankkunder og for aksjehandel.

Er veldig lite fornøyd med at renten på brukskonto er 0%. Fant idag også ut at min sparekto har 0% rente pga den i sin tid ble åpnet feilaktig åpnet som brukskonto. Sbank raner etter mitt skjønn sine kunder. Var skeptisk da det ble Sbank, og nå er jeg overbevist om at vi kundene har tapt på at dnb tok over:-(

Veldig fornøyd med banken... Mitt trist at nettbanken ofte er nede

Vært kunde i over 20 år. Også kunde hos andre store norske banker. - Alltid god hjelp på telefon. De tar deg seriøst og alltid i godt humør. - God nettbank. Suveren på aksje og fondsparing. - Ikke noe tull. Fungerer alltid som som det skal. - Gode betingelser sammenlignet med andre.

En fantastisk flott bank. Håper ikke oppkjøpe ødelegger banken

Appen har tradisjonelt vært satte of the art, men de siste ukene har det vært flust med innloggingsproblemer, treghet og bugs. Hva hat skjedd, og hvorfor blir det ikke fikset?

Merker problemer med Vipps, skulle handle inn middag og hadde ikke nokk på konto. penger ble vippset men kom aldri. Håper dette aldri skjer med noen andre

Ja det er tragisk at DnB i det hele tatt har fått lov til å kjøpe opp Sbanken. DnB som er den desidert dyreste bank i landet Norge siden den er statlig også og er den som øker mest og fortest av alle banker på lån og fanden så kjapt ned igjen på renteopptjening på sparing. Og når man nå ser at renten hopper å spretter slik som den har gjort i det siste halvåret ja da kan du DnB på sin plass med å heve fortest mulig og når det kommer til motsatt vei med å se ke er de en av de siste til å senke for å tjene mest mulig penger ut av kundene sine. Og nå er DNB EIER AV SBANKEN så da kommer vel det samme til å skje her også etterhvert og alle de som har gått fra DnB til Sbanken kommer vel nå til å forflytte deg igjen til annen bank for de VIL IKKE HA NOE MED DNB å gjøre i det hele tatt. DnB har aldri vært en god bank, men en PENGEINNKREVER på statlig vis. 🥺🥺🥺😥😥
Sbanken offers a very comprehensive service and all functions are available through their mobile app, which is good. Would be nice, though, to have an English language version. It also doesn't offer any feature or option to automatically pay a scheduled invoice in advance when the due date is in a weekend. Would be very convenient to have such an option. Overall, a good option for daily banking needs, despite having one of the highest interest rates in the market and being very restrictive to issue credit cards. Never managed to have one approved with them despite having a stable high paying job, consistent positive cash flow and investments at the bank. Ended up getting my credit card from DNB as soon as I requested it the first time despite not having any sort of customer relationship. I would only recommend Sbanken if you are a newcomer to Norway living in a remote community as the account opening process is totally online and very convenient.
Vært en kjempefornøyd kunde av Sbanken i masse år. Da jeg så de skulle bli kjøpt av DNB tenkte jeg bare Å nei.. Med rette vil jeg si. Chat tjenesten som var strålende er blitt dårligere og idag feks er Banken nede, dvs jeg kommer meg inn, men ingen av funksjonene fungerer. Ser ut som jeg må se meg rundt etter en ny bank. Veldig synd da jeg likte "gamle" Sbanken.

Bare positive erfaringer med Sbanken. Prismessig, kundebehandling, tilgjengelighet, fin nett bank, oversiktlig og ingen månedsgebyr på rammelån. Jeg er bare kjempefornøyd. Min tidligere bank var Storebrand. Før det DNB. Ingen av de kan måle seg med Sbanken

De lokker deg inn med god rentesats, som du er heldig om du får beholde i mer enn 3 måneder, før de skrur rentene bare en vei. Nå nærmer renten seg opp 150% fra når jeg tok opp lån hos dem, og når jeg påpeker det får jeg bare beskjed om at det ikke er noe å gjøre med det. Tar ikke vare på kundene sine.

Effektiv og brukervennlig bank. Fornøyd med mine erfaringer med banken som etter 5 år som bank kunde..

Alltid tilgjengelig, intuitive løsninger og alltid blant de med best betingelser.

Over tid vil man tro at en tjeneste bedres, men Sbanken blir stadig mindre oversiktlig og fornuftig. Jeg har flere eksempler på dette, men gir det jeg mener er mest relevant. Jeg fant nylig ut at ved manglende dekning for en regning, får du ikke varsel før en uke senere. At DU ikke betalte i tid er ifølge dem DIN feil, fordi det er DITT ansvar å betale regningene dine. Men når alt stilles på min side til å gå automatisk (efaktura osv.), hvordan skal jeg forstå at min saldo plutselig gikk litt under et fakturabeløp som ligger til betaling akkurat den dagen, uten at jeg blir varslet om det med en gang? Det verste med dette er at det er utrolig enkelt å få til. De sender meg tross alt en mail (og beskjed i bankens Innboks) en uke senere. Dvs. at selv om jeg hadde logget meg inn i nettbanken samme dag eller dagen etter betalingsfristen, ville jeg aldri merket at det var noe galt om jeg ikke så etter akkurat dette, dvs. logge inn og se i forfallsoversikt etter utgåtta datoer. Skal man gjøre dette stadig vekk? Jeg synes det er en urimelig forventning, og i så fall er det like greit å betale regningene manuelt fremfor å bruke efaktura. Hva er så poenget? Varsel om manglende betaling/dekning er etter min mening den viktigste beskjeden en kunde kan vente fra banken sin. Dette er en kritisk situasjon der noe uventet har skjedd. Hvis man ikke kan stole på at banken gir deg en slik beskjed før en uke for sent, hva annet uheldig kan oppstå senere med andre bankfunksjoner som de så legger ansvaret på deg for? Kanskje jeg lager et lite storm i et vannglass. Situasjonen har ikke skjedd meg mange ganger, men dette er en av mange dumme og unødvendige ting som har skjedd meg gjennom årene. Det virker som om det helt opplagte stadig vekk går dem hus forbi, og kunden sitter igjen med hakeslepp og skjegget i postkassen.

Sbanken var ganske god bank i starten. Har brukt sbanken som dagligbank selv om jeg var premium kunde i en del andre bank (høy inntekt, fagforeninger, etc.). Men i det siste har det blitt mye krøll med fond og aksjer. Når man selger aksjer, blir kontoen ikke godskrevet før om 2-7 dager. Altså, du kan ikke selge aksje A for å kjøpe aksje B samme dag! Det er helt normalt i andre banker. Det går ikke an å bytte fond i ASK. F.eks. jeg har fond A, B og C på ASK. Ønsker å bytte B og C med A (selge B og C og kjøpe A), men får feilmelding. Fungerte fint før. Jeg tok kontakt med banken på chat, og etter laaaang ventetid møtt jeg uinteresserte og ikke-kundevennlige rådgivere. Da jeg sa til en av dem at jeg kommer til å bytte bank, svarte hun «det er opp til deg :)». Med smilefjes på slutten av setningen. Spurte pent om det er greit å ta skjermbilde og dele det på sosiale medier. Svaret var JA. Har byttet bank på dagen! Takk for nå sbanken.

I sent mail to Kundeservice in Sbank to request a Bank Statement, nobody answer the mail, even not an Auto-message to tell that they have got the mail and the time expected to get an answe. It's 3 days now, no answer yet. I called Service phone, they told that they cannot do anyting on it.

Beste bank som finnes for små bedrifter. Kun positive erfaringer!!

Ventetiden på telefonsupport er nå så lang at det må omtales som ikke eksisterende. En bank som ikke tar seg råd til å ansette nok kundebehandlere bør man ikke bruke.

Mobilbank hvor ting ikke fungerer! Vanskelig å bruke. Dårlig kundebehandling. Rådgivere som ikke har peiling.

Sbanken valgte å sperre min konto fordi jeg prøvde å bruke kortet på ftx.com. nå har kontoen vært sperret i 3 dager. har tatt kontakt med kundeservice flere ganger siden de ikke svarer på mail men går ikke an å snakke med den avdelingen som har ansvaret for å åpne kontoen igjen. de bare sier de skal sende saken videre men ingenting skjer. Styr langt unna denne banken siden det nå er DNB som styrer banken og effektene merkes godt allerede.

Ble kunde når Scandiabanken startet i Norge. Første bank der du selv kunne bestemme størrelsen på uttak/ belastning med debet Visakort selv der uttakgrensen var det du hadde innestående på konto. Billigere rente enn hva Husbanken opererte med og en fantastisk bank med topp service. Som selvstendig næringsdrivende med mange store pengeoverføringer både innen og utenlands fungerte alt meget bra. Er kunde i Nordea, DnB,Santander, Sparebank 1 mfl.de siste 40 årene og Jar alltid brukt den banken som var best på akkurat de tjenestene jeg trengte. Dnb og Nordea er håpløse.Dnb brukte jeg kun for å sette inn kontanter på Plantasjen og Nordea fordi de hadde kontor i nærheten med skranke. Da dette forsvant sluttet jeg å bruke dem. Har merket små negative forandringer etter at Scandiabanken ble til S'banken som jeg kan leve med. At Dnb overtok banken derimot tilgir jeg ikke og alle forsikringer om at S'banken skal forbli S' banken tror jeg ikke på. DNB opererer ikke til fordel for kundene, tvert imot ! Sitter derfor på gjerdet og venter til mine antagelser slår inn og bytter dagligbank når den tid kommer fordi jeg overhodet ikke er interessert å ha Dnb som hovedbank.
