Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 105 innen
bank
88%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
392
61
26
22
28
Sorter omtaler etter
Viser av 529 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Anne G. Ø
Kundetilfredshet
"Eneste Bank hvor alle vurderinger står på pluss siden"

Eneste Bank hvor alle vurderinger står på pluss siden. De har knekt koden når det gjelder kundeforhold. Jeg har sett og vurdert omtaler ang bankene sine kundeforhold. Og S bank har behandlet alle kunder likt enten du er rik eller fattig, men ærlig.. Det er min mening. Ikke alltid like lett å være kunde når du oppsøker banken for å få veiledning og hjelp. Ikke alltid lett å være kunde når en sliter med å få endene til å møtes om du er alene med ansvaret for hus, hjem og barn. Ikke alltid lett å spør om et lite kortsiktig lån for å komme over kneika, det er en og føler seg liten, mot overmakta. Ikke alle passer i jobben som bankfunksjonæren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig god på boliglån"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har boliglån i Sbanken, med belåningsgrad under 50% av boligverdi. Så jeg har deres beste rente, og jeg finner nesten ikke bedre rente annet sted. For meg er det viktig at jeg kan gjøre endringer i månedlig avdragsbeløp uten gebyr, og det er veldig enkelt. Brukervennlig nettbank på pc og mobil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bytt til denne banken!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, forferdelige kundebehandlere som er frekke og ikke har ett ønske om å hjelpe deg. Trekker ting uten at du er klar over det, og de klarer ikke å rette det opp.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Not as useful without "Min Økonomi""
3 syns denne omtalen er nyttig

I moved to Sbanken to use the "min økonomi" section which provides helpful categorisation and budgeting features. However, they seem to have closed this facility without providing a replacement. Unfortunately I'm going to be moving to N26 instead, which provides at least some of these tools, and are working on more.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd med nettbanken, veldig oversiktlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig oversiktlig nettbank. Hyggelig å hjelpsomme når det er noe enn lurer på. Å god hjelp til å spare i aksjefond. Byttet bank for flere år siden da dere hadde den laveste boligrenten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kun gode opplevelser hittil, best på fond og bolig for meg"
1 syns denne omtalen er nyttig

+Billigere fond enn hos de fleste andre tilbydere +Lav rente på boliglån om man har høy egenkapital +Rask og bra kundeservice via chat, lang åpningstid +Oversiktlig design +Lett å finne priser og betingelser -Dyr kurtasje -Litt lite utvalg på fondsiden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alltid en form for teknisk feil med appen, kundeservice er veldig lite beleilig. Helt elendig tjenesteapp og dårlig bank generelt slik den er nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri måttet kontakte en bank så mye for å løse enkle utfordringer etter bytte av bank. Utfordringer de forøvrig ikke heller klarer å løse. De fokuserer så mye på fondsparing om dagen, også har de ikke et system som klarer å håndtere det. I tillegg får jeg forskjellig informasjon fra alle jeg prater med.

Arne G. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ok bank!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ein grei bank, men har ikkje det nære forholdet til banken som eg ønskjer når dei skal veilede og ta vare på pengane våre :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra nettbank, men dårlig spare og høyrentekonto renter"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har kun nettbank og den forøvrig brukervennlig, men det hjelper dessverre lite når innsuddsrentene er superlave i forhold til de fleste andre bankene. (Utlånsrentene stiger også raskere og oftere enn innskud)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken var tålig bra frem til 2010 men fra 2010 har det meste i denne banken endret seg i negativ retning og fortsetter bare å bli verre og verre. Når jeg forsøker å få bankID for å flytte til andre heller blir dette også sabotert/stoppet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Her må man selge bolig før man får lån... Ingen mellomfinansiering"
5 syns denne omtalen er nyttig

Tok kontakt med dem og flere andre banker. Har god økonomi og lønn og får innvilget over alt. Overraskende her er at man må selge bolig FØR man kjøper. Ingen mellomfinansiering for nye kunder! Tolker det slik at de ikke ønsker nye kunder. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt topp"

Har ingenting å utsette på sbanken. Jeg har vært kunde i 20 år og aldri hatt noen problemer. Tommel opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask og god service"

Enkel og god nettbank. Gode og effektive saksbehandlere. Ikke noe å klage på i denne banken for min del!

Marlow L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kan anbefales"

Jeg har bare fått gode og nøytrale råd når jeg har kontaktet banken. Ingen gebyrer på uttak verken hjemme eller i EURO sonen. Oversiktlig nettbank. De hadde en mye bedre egen løsning enn vipps - som de dessverre la ned.

Bjørnar M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel og grei innskuddsbank"

Sbanken har vært min bank i 20år og jeg er fornøyd. Banken er kanskje litt firkantete når det gjelder lån og likviditet, men der er det andre banker som jeg heller bruker. Når det gjelder innskudd er denne banken ypperlig. Jeg får gode spareavtale og fin oversikt over økonomien. Den enkleste nettbanken som finnes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig hjelp"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi er kommet i en stor krise pga mistet jobb. Sbanken er ikke interessert i det hele tatt til å hjelpe oss med å samle våre lån - som vi har hos de. Da er det bedre vi mister hus & hjem og at de ikke får pengene sine. Vi prøver å komme til en løsning så gjør at vi kan overleve og samtidig betale gjelden våres. Men de vil ikke se på saken en gang. Sier bare det ikke er mulig.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nå er begeret nådd...."
15 syns denne omtalen er nyttig

...skrev Øystein Sunde for noen år siden. Begynner å bli ferdig med S(kandia)banken nå. Den (tidligere) gebyrfrie banken har nå økt renten på lån igjen, mens den står bom fast på innskudd. For et års tid siden økte de valutapåslaget på kortbruk til 2,00%, og i tillegg har de det siste året økt årsavgiften for debetkort. Kanskje små drypp vil noen si, men var det ikke derfor "vi" valgte Skandiabanken for snart 20 år siden? Synes det bare har gått nedover etter at kandia forsvant ut av navnet. :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget tilfreds"

Har vært kunde i mange år. Nesten ikke gebyrer. God og rask kundeservice. Middels innskudd-og lånerente. Har spart mye i gebyrer i disse årene. En meget bra bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig misfornøyd"
8 syns denne omtalen er nyttig

Elendig bank, styr unna Ble plutselig utestengt fra å søke lån på tross av at jeg alltid har betalt punktlig, har samme inntekt og har lån på kun 10% av takst. Får ingen begrunnelse av banken

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som nettbank er jeg meget fornøyd, men innskudsrentene på sparepengene er for dårlig. Har kun brukskonto. Og boligkreditt Sbanken og den funker utmerket. De få gangene jeg har hatt behov for hjelp over telefon treffer jeg alltid på hyggelige mennesker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Pusjer kredittkort lån, ødelegger kundens økonomi."
10 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et akutt behov for renovering av bad, bl.a. p.g.a. lekkasje. Takst 250 000 kr. og søkte om utvidelse av lån til dette. Verdi bolig ca 2,4 mill og gjeld 1 mill. Svar var at på ordinære lånevilkår kunne en ikke få låne. Derimot kunne en forbrukslån på kr. 150 000 kroner med kort tilbakebetalingstid. Det oppstår da en tvangssituasjon der banken bare ivaretar egne interesser på bekostning av kunden. Banken fremgangsmåte med skyhøy rente og kort tilbakebetaling medfører en ødelagt økonomi. Dette er etter min mening dårlig bankhåndverk å sette kunden i en slik situasjon. Drit i kunden, øk aksjekursen, er en kortsiktig strategi som banken vil tape på.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen uanstendige gebyrer. Lett forståelig nettbank. Sjatterjeneste som fungerer. Lett forståelige menyer i nettbanken. Foreløpig gode rentevilkår. Mye kan jeg ordne selv i nettbanken. App fungerer godt på iPhone.

Sigurd S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt fantastisk service!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle hente ut penger fra et fond i eika og strømmen sparebank. Begge de to nevnt tidligere hadde mangel på kunnskap og sa de skulle ringe opp, dette skjedde aldri. Etter en uke med tull ringte jeg Sbanken, de hjalp meg og: flytte fond, ga meg tips til investering, opprettet aksjespar osv... alt på en dag! Konklusjon: der andre banker trenger flere uker på seg, bruker Sbanken maks en dag! Rett og slett fantastisk kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Super nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i 20 år og de har alltid hatt vilkår blant de beste. Har av forskjellige grunner ikke hatt lån der men har nå søkt og regner med at det går i orden. Ja, de er firkantet når det kommer til lån bla. vanskelig med mellomfinansiering men dette er for å holde utgifter nede så her må man enten tilpasse seg eller velge en annen bank. Det beste med Sbanken er nettbanken og mobil-app'n som slår andre banker jeg har prøvd ned i støvlene. Det jeg savner er muligheten til depositumskonto for leietagere så der bruker jeg DNB.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR