Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

3,9/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 106 innen
bank
87%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
407
63
26
23
32
Sorter omtaler etter
Viser av 551 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Renteendring på boliglån"

Har hatt Sbanken som min hovedbank nå i 2 år og er MEGET fornøyd med dem :-) Etter å ha brukt DNB tidligere på boliglån og etc så synes jeg Sbanken er meget ryddig og svarer fort på chat :-) Også en genial nettbankløsning. Var i kontakt med dem i dag med spørsmål om når videre rentenedsettelse kommer og de kunne svare: As we speak,og billigste rente blir da 1.98% :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel å bruke"

Jeg har vært kunde omtrent da de startet. En ren nettbank tiltalte meg og allerede fra start hadde de gode systemer som er blitt videreutviklet med godt resultat. Utmerket for meg.

Kenroger
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service, åpnet 24/7. svarer deg på chatten hele tiden, lett og snakke med og fikset min rente og låneavdrag under denne tiden. Brukt 1 år fornøyd med banken. Vunnet min tillit etter 16 år med dnb, venter med og få over bediften så fort tripeltex er i orden :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank for unge 23 år- og middel aldrende 69 år."
3 syns denne omtalen er nyttig

Kommer du og vil ha en håndstrekning før eller etter 23-69. Banken som du har fostret, i alle år er stengt for deg. 400 ansatte våker på at du ikke får nyte av godene. De selv har antagelig gunstige låne betingelser. Skal finne en annen bank med høyere renter, og forståelse .

Ingunn R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Topp tilgjengelighet og service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken er superenkel å bruke . Betalinger og overførslers går superraskt. Menyen kan ikke gjøres enklere å finne fram i - man får enkelt svar på "alt".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Nydelig"

Layout, kundeservice og hvor brukervennlig det er. Har bare gode erfaringer siden jeg byttet til Sbanken

Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel, heldigital, automatisert kjapp serviceminded og 98% gebyrfri bank!"

Tilgjengeligheten er utmerket. Chat, telefon og mail store deler av døgnet 6-24 Eneste man betaler "gebyr" på er årlig kortgebyr.

Walter H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd kunde gjennom mange år"

Har vært kunde i snart 20 år, godt fornøyd! Veldig god nettbank/app og virker som de ligger foran konkurrenter på den teknologiske fronten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Veldig god kommunikasjon"

Anbefaler denne banken! Behjelpelig kundeservice og raskt svar på alle hendelser, enten via chat eller telefon!

Analyn V. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"They don't help their client instead letting them to lost their money without nothing."

One week ago I made a booking through nett, I was not aware that this agent was not serious. After a few minutes I called them to on hold my transaction on my visa credit. They said that they are not allowed unless they will get a confirmation of cancellation. I told them that I got the confirmation of cancellation and I can send to them, but they want me to asked the agent where I made the booking to send to Sbanken. I explain that this agent who selling tickets is not possible to contact them neither to phone or e-mail I tried many times. I have also explain that the cancellation is made after 5-10 minutes after the booking, because I found out that something is wrong but Sbanken doesn't take serious my situation. Now i lost 17,634 thousand kroner for nothing. I dont understand that they don't hear me or even help me to on hold the payment. In this case there is no use to use Sbanken they don't help their client or even listen. Instead they just say that wait until the money will transfer and then make a Reklamasjon hos Sbanken. Now a swindler withdraw a 17,634.46 Norwegian kroner in my account. Reklamasjon doesn't help. So, there is no reason to continue using Sbanken if they just let their client treating this way.

Lisbeth B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sbanken er klart best på kundebehandling og har god rente."

Trygg og god bank, med god rente og fantastisk flinke saksbehandlere. Takker spesielt til (anonymisert). Enkelt å nå på telefon da de ringer tilbake!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Stenger "BankID på mobil" uten adekvat varsling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble varslet med én melding i nettbanken som utelukket meg og mitt mobilabonnement, ingen varsling pr epost, ingen varsling pr SMS, ingen brev i posten. "BankID for mobil" ble stengt samme dag som jeg dro på vinterferie med barna.

Sveinung K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffer stort når problemet er lite"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært trofast lånekunde hos banken i mange år. De har tjent godt på meg i alle år. Nå er jeg i en tøff periode som ufør. Det Siste året har jeg kun betalt renter. Jeg trodde jeg skulle være tilbake i jobb etter ett år så jeg kunne betale på selve lånet også. Ikke bare rentene. Men etter året med bare renter gikk det automatisk over til normalbetaling. Det gikk to måneder før jeg oppdaget det. Jeg får trygd inn i en annen bank. Jeg har kun huslånet i sbanken. I stede for å bake inn avdragene jeg hadde misset (jeg betalte fremdeles renter) i lånet, noe som er fullt mulig, sendte dem kravet til inkasso. Til lindorff. De grådigste gribbene av alle. Dette skjedde i november/desember. Jeg måtte da betale over 20000,- for å friskemelde lånet. Innen en uke. Etter ett utall mail og telefoner til begge parter der jeg nærmest ber om nåde og sier jeg ikke har mere penger. Og i hvertfall ikke det som da var en uke før jul. Da kommer Sbanken med ett generøst tilbud. Jeg kan betale 16000,- innen ett døgn. Så ville alt være bra. Penger jeg fremdeles ikke har. Så da havnet jeg tilbake hos gribbene. Jeg skal selge huset, noe de ble informert om. Så pengene ville de fått innen rimelig tid. Men nei. Jeg er så skuffet over behandlingen deres, at jeg ikke kan anbefale Sbanken til andre. Jeg skal kjøpe ett nytt hus som bedre passer min økonomi. Men Sbanken skal ikke tjene mer penger på meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ung sparing"

Veldig god kundeservice - Hyggelige og imøtekommende, hjelper deg med det du lurer på og ikke minst svarer raskt. Appen på mobil kunne vært litt forbedret. En enkel bank med mange muligheter. Men er veldig oppgitt over at Sbanken ikke tilbyr bankkort med ID, håper de ordner dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Oversiktlig"

Meget godt fornøyd med Sbanken. Veldig enkel og oversiktlig nettside og app. Lett og kjøpe fond og aksjer, og svarer raskt på henvendelser. Spesielt over chat. Sjeldent tekniske feil eller lignende. Meget godt fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Selger personalia til 3. parter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke hvordan det er med andre banker, veldig godt mulig de alle gjør det, men denne ihvertfall selger informasjonen din til 3. parter og gjemmer seg bak "metadata"-unnskyldningen. Ved spørsmål om dette er med i kundekontrakten ignorer de deg. I tillegg tilbyr de ikke kort uten contactless teknologi, alle kunder som ikke hadde det ble tvunget over til denne scamme teknologien. Sist virker det som det er apekatter som driver banken, da de nå igjen, slik de hvert år, ser ut til å ha blitt overrasket over pågangen til nettbank 3. juledag og dermed ikke er istand til å sende ut bekreftelses-SMS som er nødvendig for innlogging. Dette til tross for at banken nå er 20 år gammel. Alt i alt latterlig dårlig drittbank.

Anne G. Ø
Kundetilfredshet
"Eneste Bank hvor alle vurderinger står på pluss siden"

Eneste Bank hvor alle vurderinger står på pluss siden. De har knekt koden når det gjelder kundeforhold. Jeg har sett og vurdert omtaler ang bankene sine kundeforhold. Og S bank har behandlet alle kunder likt enten du er rik eller fattig, men ærlig.. Det er min mening. Ikke alltid like lett å være kunde når du oppsøker banken for å få veiledning og hjelp. Ikke alltid lett å være kunde når en sliter med å få endene til å møtes om du er alene med ansvaret for hus, hjem og barn. Ikke alltid lett å spør om et lite kortsiktig lån for å komme over kneika, det er en og føler seg liten, mot overmakta. Ikke alle passer i jobben som bankfunksjonæren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig god på boliglån"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har boliglån i Sbanken, med belåningsgrad under 50% av boligverdi. Så jeg har deres beste rente, og jeg finner nesten ikke bedre rente annet sted. For meg er det viktig at jeg kan gjøre endringer i månedlig avdragsbeløp uten gebyr, og det er veldig enkelt. Brukervennlig nettbank på pc og mobil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bytt til denne banken!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, forferdelige kundebehandlere som er frekke og ikke har ett ønske om å hjelpe deg. Trekker ting uten at du er klar over det, og de klarer ikke å rette det opp.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Not as useful without "Min Økonomi""
5 syns denne omtalen er nyttig

I moved to Sbanken to use the "min økonomi" section which provides helpful categorisation and budgeting features. However, they seem to have closed this facility without providing a replacement. Unfortunately I'm going to be moving to N26 instead, which provides at least some of these tools, and are working on more.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd med nettbanken, veldig oversiktlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig oversiktlig nettbank. Hyggelig å hjelpsomme når det er noe enn lurer på. Å god hjelp til å spare i aksjefond. Byttet bank for flere år siden da dere hadde den laveste boligrenten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kun gode opplevelser hittil, best på fond og bolig for meg"
1 syns denne omtalen er nyttig

+Billigere fond enn hos de fleste andre tilbydere +Lav rente på boliglån om man har høy egenkapital +Rask og bra kundeservice via chat, lang åpningstid +Oversiktlig design +Lett å finne priser og betingelser -Dyr kurtasje -Litt lite utvalg på fondsiden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Alltid en form for teknisk feil med appen, kundeservice er veldig lite beleilig. Helt elendig tjenesteapp og dårlig bank generelt slik den er nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri måttet kontakte en bank så mye for å løse enkle utfordringer etter bytte av bank. Utfordringer de forøvrig ikke heller klarer å løse. De fokuserer så mye på fondsparing om dagen, også har de ikke et system som klarer å håndtere det. I tillegg får jeg forskjellig informasjon fra alle jeg prater med.

Arne G. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ok bank!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ein grei bank, men har ikkje det nære forholdet til banken som eg ønskjer når dei skal veilede og ta vare på pengane våre :)

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR