Bank

Sbanken omtaler og erfaringer

4,2/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 14 innen
bank
92%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
337
48
14
11
12
Sorter omtaler etter
Viser av 422 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Uten bankID brikke er vi tilbake i steinalderen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til S bank for en stund siden. Får ikke hentet ut kodekort med passet mitt, dessuten er dette med kodekort noe som de fleste er gått bort fra. Nå blir det ny bank med en lettere løsning, og id brikke.

Svar fra Sbanken
13.06.2018 21.47
Hei Aud!

Det er strenge krav til å gi ut BankID. Siden vi er en ren nettbank er vi avhengig av hjelp fra Posten til å sjekke legitimasjon før vi kan utstede BankID. Det er utrolig kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi jobber hele tiden med å gjøre løsningene våre enklere å bruke, og vi håper at du vil prøve oss ut igjen en annen gang :)

Hilsen oss i Sbanken
Rosemarie Q
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde for så lenge og har ikke tenkt å bytte til en annen. Veldig satisfied happy customer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"BankID for under 18"

Jeg synes banken er bra generelt, men synes det er dårlig at man ikke får BankID når man er under 18, med tanke på at man kun kan logge seg på vegvesenet med bankID nå, så jeg får ikke sett min profil der uten å ha bankID.

Svar fra Sbanken
31.05.2018 12.04
Hei Victor!

Takk for fin omtale :) Vi jobber med å få på plass BankID for de under 18 år også.

Hilsen oss i Sbanken
Bjarne H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd, har vært kunde lenge. Litt høy rente på billån og boliglån i mellomsjikte. Ellers en bra bank med god service og brukervennlig nettbank, så og si gebyrfri.

Svar fra Sbanken
31.05.2018 12.04
Hei Bjarne H!

Tusen takk for god tilbakemelding :)

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Treg app"
3 syns denne omtalen er nyttig

Treg App. Disponibel på konto ikke i sann tid! Vipps fra annen bank er ikke på konto i sbanken før dagen etter..?! Flyttet min Vipps tilbake til DNB. Dette er for dårlig og helt unødvendig i 2018!!

Svar fra Sbanken
31.05.2018 12.02
Hei Bjørn!

Det har tatt litt tid å få på plass straksbetaling mellom alle banker i Vipps, men det er på vei. Vi får straksbetaling på kontoene våre i Vipps om veldig kort tid :)

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundestøtte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde av Sbanken i siste nesten 4 år. Alt var bra til et veldig viktig øyeblikk da jeg og min samboer vant bud-runde ved kjøp av en bolig.. vi trengte veldig fort avgjørelse angående finansieringsbevis for kommune hvor boligen ligger, vi informerte om det banken, men pga veldig dårlig kommunikasjon (det tar veldig lenge før noen svarer i telefonen/chat) og enda lengre tid de tar på vurdering, vi mistet sjansen til å bli nye eiere av fantastisk bolig. Jeg anbefaler ikke Sbanken for de som forventer som kunde god og raskt reaksjon fra banken.. Det går ikke àn med Sbanken!!

Svar fra Sbanken
31.05.2018 12.02
Hei Krama!

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en omtale. I det siste har det vært veldig mange som har søkt om boliglån hos oss og det har vært lengre ventetid enn det vi er fornøyd med. Vi lover at vi skal gjøre det vi kan for å bli bedre på det.

Vanligvis blir søknad om finansieringsbevis automatisk behandlet i nettbanken og da får man svar med en gang. Noen ganger må det gjøres en manuell vurdering. For eksempel hvis man har gått mye opp i lønn, så skattetallene ikke stemmer overens med inntekten man oppgir.

Hilsen oss i Sbanken
Eindride
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Brukervennlig men skyhøye renter"

Er kunde og svært fornøyd, men tok en telefon idag for å flytte billån (ønsker å samle alt i en bank). Oi oi oi, fikk et tilbud på rundt 6,5% mot mine 4,4% jeg har i DNB idag. Sbanken er med andre ord ikke i nærheten av å være konkurransedyktig på billån.

Svar fra Sbanken
30.04.2018 11.49
Hei Eindride!

Takk for at du tar deg tid til å gi oss en kommentar.

Vi skal være konkurransedyktig på billån, men her har du en svært god rente fra før av. Vi synes det er bra at du har sjekket ut hvilke betingelser du har i dag og hva du kan få hos oss. Bruk oss på det vi kan gi deg det beste tilbudet på :)

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Banken favoriserer lånekunder på bekostning av de med innskudd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i Sbanken (tidligere Skandiabanken) siden den ble etablert. Grunnen til at jeg valgte denne banken var gebyrfrihet på betalingstransaksjoner og gunstige rentevilkår på både innskudd og lån. Etterhvert har banken begynt å ta gebyrer på transaksjoner til utlandet. Utviklingen har ellers vist at banken fortsatt er konkurransedyktig på lån, men dessverre ikke på innskudd. At man stadig har sakket akterut på innskuddsrenter, er grunnen til at jeg nå vurderer å bytte bank.

Svar fra Sbanken
23.04.2018 11.16
Hei Olav!

Takk for at du tar deg tid til å gi oss en anmeldelse :)

Rentenivået er generelt lavt på både lån og innskudd nå, men det stemmer at du kan få bedre innskuddsrente i enkelte andre banker. De som har en betydelig høyere innskuddsrente er gjerne banker som finansierer innskuddsrenten sin ved å ha skyhøye renter på usikrede kreditter som forbrukslån og kredittkort. Vi har en annen driftsmodell og derfor er også rentene våre annerledes.

Vi oppfordrer deg selvfølgelig til å sammenligne bankenes tilbud og velge det beste for deg. Og husk at hos oss slipper du fordelsprogrammer, så bruk oss på det vi er gode på. Du får samme vilkår uansett hvor mange produkter du har.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg lurte på hvorfor pengene mine i brukskontoen ble flyttet til en annen konto og fikk bare en generisk svar som ikke ga mening fra kundestøtte (chatteboble), så ble han borte og jeg ble logget ut av banken og måtte logge inn på nytt. Da jeg skulle skrive klage ble skjema bare borte da jeg var halvveis. Og evig lang telefonkø da jeg ringte. To dager på rad måtte jeg få kollegaer til å betale for meg, fordi brukskontoen jeg hadde satt flere tusen på dagen før var tomt. Og i oversikten sto det bare "overførsel".

Og alt dette samme uke som jeg hadde tenkt å spørre etter boliglån, meget dårlig start.

Svar fra Sbanken
23.04.2018 11.15
Hei Håkon!

Veldig kjedelig å høre at du har hatt så store problemer med å få kontakt med oss i en vanskelig situasjon. Håper at du har klart å få kontakt med oss etter hvert og at vi klarte å gi deg hjelpen du trengte. Vi lover at vi skal gjøre vårt beste for å være tilgjengelige for deg framover.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En trofast kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært trofast kunde i Sbanken i vel 30 år og aldri hatt betalingsanmerkning. Jeg ble uføre trygdet og søkte om et lite boliglån. Det ble avslag og når jeg går inn i meldings innboksen og leser kredittvurderingen deres så er jeg risikovurdert til omtrent mitt på treet. Dette er en automatisk søkeprosess og kredittvurdering. Jeg er sjokkert over den behandlingen og kommer til å bytte bank.

Svar fra Sbanken
23.04.2018 11.15
Hei Knut!

Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding.

Kredittscoren du får er en del av søknadsprosessen. Kredittscoren blir levert av et selskap som heter Bisnode, og er ikke scoren vår på deg som kunde. Det er i tillegg mange andre faktorer som spiller inn på en søknad om boliglån. Når det gjelder uføretrygd så godkjenner vi fast uføretrygd som inntekt. Hvis du tar kontakt med oss kan vi se over søknaden din sammen for å forsikre oss om at svaret du har fått er riktig.

Hilsen oss i Sbanken
Bjørn E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Tjente 54 000,- kr på en halvtime."

Kvittet meg endelig med grådighetsbanken DNB etter å ha hatt et kundeforhold til dem fra jeg gikk med bleier.
Rentebesparelsen ved å flytte det forholdsvis lille jeg har igjen av mitt DNB boliglån sparer meg for 54 000,- kr på en halvtimes arbeid. Kan skryte av at for den tiden jeg brukte på å bytte bank hadde jeg høyere lønn enn Rune Bjerke.
I tillegg slipper jeg unna det meste av gebyrer som DNB pålegger på det meste av sine tjenester.
Det er en enkel og kundevennlig å bytte bank på SBanken sine websider.
Tragisk at titusener av norske bankkunder kan spare store beløp så enkelt og ikke gjør det.
Heia Sbanken!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service så jeg skal bytte bank så er det alt for langt tid, lang kø når ringe til dem og på chatten tok det lang tid, hva hjelper det når de sier at de er expert på nerrbank innlogging og mobilbankid ..

Svar fra Sbanken
27.04.2018 11.28
Hei!

Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Veldig kjedelig å høre at du har hatt så store problemer med å få kontakt med oss. Håper at du har klart å få kontakt med oss etter hvert og at vi klarte å hjelpe deg med det du lurte på. Vi lover at vi skal gjøre det vi kan for å være tilgjengelige for deg senere.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra men ikke helt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundegrensesnittet i banken (nettbank, fond og aksjer) kunne vært hakket bedre. Det er lave gebyrer og systemet virker, men opplysninger om fond er mangelfullt og viser ikke alltid sine data, og noe vises ikke. Noen ganger svikter søkingen på bilag. Jeg blir kastet ut når jeg bruker VPN. Lånerente er bra, men innskuddsrente er dårlig. Jeg får 1,95% på innskudd et annet sted.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"GRATISBANK #1"

Har vel vært kunde i Skandiabanken siden oppstarten (ettersom Storebrands DOMINO? ble nedlagt etter test).

Har vært fornøyd i alle år - og det UTEN BANKKORT.

Det er gratis brukskonto. Boligrenta er vel kurant og uten gebyr.
De gangene jeg bruker CHAT får jeg svar jeg trenger

Innskuddsrenta demmes er latterlig med 0,90 % (2018), men det er bare å flytte innskudds penger til en annen bank eller kjøpe fond for å bøte på det.

Må si meg enig med andre kommentarer om ny layout.
Jeg likte det gamle bedre. Det så ikke så fancy ut, men det var lettere å bruke.
Sliter alltid nå jeg skal se på gamle eller utførte efaktura hvor de er gjemt hen.

Om man kan overleve uten bankkort?
I gamle dager overførte jeg penger til Postbanken/DNB og tok ut i Post i Butikken, men idag blir det dyrt - dog tar de fleste steder Kredittkort og med (Cresco car) får jeg attpåtil 1% rabatt på alt :) Selvfølgelig betaler jeg alt ved forfall via autogiro.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Best banken i Norge"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i snart 12 år og har ingen planer om å bytte. Suverene kundebehandlere, enkelt å forholde seg til siden og appen. Null klager.

Frøydis
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Langt bedre da de var Skandiabanken"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i ca 2 år. Var superfornøyd helt til de gikk over til å bli Sbanken. Var en bank jeg gjerne anbefalte. Den har blitt uoversiktlig og appen er kjempetreig. En tålmodighetsprøve. Håper inderlig dette blir bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ikke interessert i kunden"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe personlig bank, Tok lang tid før man får tilbakemelding, saksbehandler som ikke er i nærheten av løsningsorientert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En bra bank om du har en enkel økonomi"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skandianbanken er en rimelig og god bank om du har en ryddig og enkel økonomi. Om du er opptatt av personlig service og eller har spesielle behov er det andre banker som leverer bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mye dataproblemer og dårlig chat"
8 syns denne omtalen er nyttig

Dessverre har banken gått over til å bli driftet av Evry. Nettbanken er blitt kjempetreig og det er ofte tekniske problemer. Chat er veldig treigt. Er skuffet etter at de gikk bort fra Skandia-konsernet. Planlegger å bytte bank fra 2018, da de ikke lenger er best på noe. Lavere rente og gebyrfrie uttak kan man nå få andre steder. Aksjehandelsløsningen deres var en katastrofe da den ble lansert i ny løsning. Ingenting fungerte, kunne ikke selge / kjøpe eller bestemme over mine egne penger. Veldig lite vilje til å få erstattet tapene fra banken. Masse diskusjon. Ga meg til slutt 1 års gratis sanntidskurs. Er lei denne banken nå. Mye rot og brannslukking. Mangler kontroll slik de hadde i gamle dager.

Per E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fin bank"

Enkelt å være kunde her. Oversiktlige menyer som er lett å navigere i. Gunstige rentebetingelser får du uten å "prute". Kundeservice pr. tlf. er helt upåklagelig. Kan anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra så lenge alt går bra, men hvis man blir kortsvindlet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bra så lenge alt går bra, men hvis man f. eks blir kortsvindlet, er de ute etter å ta deg. De legger alt ansvar over på kunden, og er ikke villig til å engang høre på argumenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Alt en bank skal være"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra nettbank og mobilbank, innovative løsninger, enkle prosesser for lån og andre tjenester - og gebyrfri bruk i både inn- og utland i tillegg til gratis regningsbetaling. De fanget også opp et svindelforsøk etter en skimmingepisode og stoppet forsøket på å tømme kontoen min - der flere av mine kamerater i samme skimmeepisode fikk akkurat det. Chat til langt på kveld med ekte personer. Har vært med fra starten, og kan aldri se for meg å bytte til en annen bank.

Bjørn Ø. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grusom opplevelse"
5 syns denne omtalen er nyttig

Værste kunedsupporten (chat) jeg har vært borti. Svarer ikke på spørsmålene dine, kommer bare generiske uttalelser. Setter deg også ofte på vent hvor man blir sittende i 5 minutter og lurer på om de har forlatt deg. Banken timer ofte ut mens man sitter og venter, og da må man inn i kø igjen. Grusom opplevelse...

Ved minibank uttak på kredittkort løper renter med en gang hvis man ikke betaler samme dag, hvis du leter i nettbanken finnes det ikke noe tall som sier "nåværende rentebærende beløp". Hvis du spør kundesupport forteller de deg ikke om det rentebærende beløpet. Og når de først gjør det så opplyser de gjerne feil, slik at rentene fortsetter å løpe.

Ragnar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Absolutt best"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde fra starten og spart mange penger! Gratis bruk av bankkort både her hjemme og ute. Billig årsavgift kredittkort.
😀

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Best på mye, utenom valuta og boliglån og aksjehandel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Du får veldig dårlige kurser på valutakjøp (både nett og kort) og boliglån kunne vært billigere. (De har som alle banker i Norge enorme marginer på så å si risikofrie boliglån som bare har økt og økt). Aksjehandel og aksjesiden er veldig begrenset.

For folk flest er dette den billigste og beste banken. Ikke minst er de veldig gode på nettsideutforming og kundeservice.

Har hatt de i mange år og skifter ihvertfall til Norges største bank, som er antagelig den grådigste banken for privatkunder i hele verden.

Har jobbet i ING banken i 6 år, så dette er ikke bare tatt ut av løse lufta.

Søk Bytt.no