Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Middels
5
av 136 innen
bank
85%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
425
67
30
31
47
Sorter omtaler etter
Viser av 600 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Smarte løsninger kun for seg selv"

De reklamerer med smarte løsninger og gebyrfrihet. Tok litt tid før jeg forstod det ikke gjelder for kunden, men for banken selv. Dårlig kunde behandling, upersonlig, rare løsninger, dårlige løsninger. Gleder meg til nå å bytte bank nå snarest!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk Kundeservice"

Utrolig hjelpsom kundeservice som gikk "the extra mile" for å hjelpe meg med et problem jeg hadde med påloggingsproblemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og oversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra app og enkelt å forholde seg til. Dessverre er det blitt gjort noen endringer i ASK oversikten som gjør totalopplevelsen ikke så bra. Historisk oversikt over fondene vises feil. Det er essensiel info og må være riktig. De lovet at de skulle ta det videre, etter at jeg klaget om dette på Chat, men det skjer ikke noe.Jeg tok kontakt med banken via Chat i flere anledninger. Har inntrykk av at de ikke står dette seriøst. Det er grunn nok for å bytte bank og flytte alle fondene til en annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kundeerfaring"

Jeg er meget fornøyd med Sbanken, alt ordnes raskt over nett og chattjenesten fungerer også bra. Må man ringe er det litt ventetid som over alt ellers i dag, men man kan velge å bli oppringt om køen er stor.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken er uhøfflig og treg med å gi tilbakemelding på henvendelser Bedt om lavere rente på lån fordi vi har økt sikkerhet men renten er ikke endret ...etter 1 måned😲

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sperrer kontoen min midlertidig!!!"

De har sperret kontoen min midlertidig når jeg ikke har svart på en autogenerert e-post. Har vært i kontakt med dem, men dem sier at kommunikasjon skjer kun via e-post. Og jeg får ikke vite noe mere før jeg fraskriver meg ansvar for en spesifikk sak!

Morten N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rævva kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Spurte om hjelp hos kundeservice ettersom banken har gjort en feil slik at jeg ble trukket det dobbelte av det jeg førte over til en sparekonto i en annen bank. Svaret jeg får gir inntrykk om at det er jeg som har gjort feilen og personen på andre siden svarer til meg som om jeg er dum. En ting er å hjelpe til om det faktisk er kunden som har gjort feil, men det å snakke til en kunde på det viset jeg ble snakket til idag er ikke bare uprofesjonelt men også etter min mening uakseptabelt. Etter mer forklaring fra min side forstår endelig kundebehandler at feilen ligger hos de og at de skal ta saken videre og kontakte meg når det er oppklart. Dette har de brukt veldig lang tid på og dette går utover meg da jeg har regninger som skal betales. Alt i alt veldig misfornøyd med Sbanken etter dagens hendelser og kommer til å bytte bank i nærmeste fremtid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempefornøyd med Sbanken"

Jeg er meget godt fornøyd med Sbanken, og anbefaler den til alle. Brukte DNB tidligere og disse to kan ikke sammenligne. Har fått hjelp selv på en søndag.

Birger K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har en rente som ikke lenger er konkurransedyktig, de ligger opptil 0,5 % høyere enn de gode bankene. Og de avviser å gå ned på renten, og vil heller ta avansen rett i egen lomme :-(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Sbanken er kun for lånekunder !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er tragisk at sbanken ikke er bank for alle ! Banken satser kun på lånekunder etc. og skor seg på sparekunder. At sbanken skårer høyt hos lånekunder forstår jeg. PS! Jeg har vært kunde helt fra starten og da fungerte den bra for meg, men etter at jeg ble pensjonist har jeg brukt den lite. Kan ikke anbefale banken til noen !

Vitali L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg kan i dag ikke anbefale denne banken"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kunde i Sbanken (tidligere Skandiabanken) i 16 år. Jeg kan i dag ikke anbefale denne banken. Reklamasjonsrett fungerer ikke i denne banken. Du blir avvist og blir ikke hørt når du reklamerer på bruk av bankenes kreditt kort. Avdelingen for kortreklamasjon fungerer meget dårlig og på grense med uhøflighet. Banken sluttet å sette verdien på hver enkelt kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God historikk"

S-banken har vist seg konkurransedyktig over lang tid og leverer det en forventer av en moderne bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sbanken har sakte blitt dårligere og dårligere"
6 syns denne omtalen er nyttig

Når de startet var de bra. Nå lyver de bevisst i markedføringen sin. De påstår at du kun trenger en bank samtidig som de absolutt ikke tilbyr alle banktjenester. Savner bl.a. depositumskonto. Når jeg påpekte at markedføringen deres var blank løgn ble jeg avvist med svada. Våren 2020 gjorde det et stort nummer av at de satte ned rentene tidlig ifht. andre banker etter at Norges Bank senket rentene. De har likevel latt være å å senke renta på boligkreditt med det siste 0,5 prosentpoenget. Når jeg bad de om å gjøre det slik de har gjort på alle andre boliglån fikk jeg standardformulert svada i svar. Nettsidene var bra en gang men nå blir de tydeligvis mer og mer tilpasset mobil slik at de virker utrolig dårlig på pc. Jeg har bedt gjentatte ganger om å få se ferdigberegnet annualisert avkastning på mine investeringer i nettbanken. Dette er enkelt for dem å beregne automatisk og nesten umulig for meg siden kjøpshistorikk for fond og aksjer er så dårlig tilgjengelig i deres løsning. De har ikke gjort noe med dette. Før anbefalte jeg Skandiabanken varmt. Nå gjør jeg ikke det lengre og leter aktivt etter alternativ.

Bankorotto
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"missfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

s banken er som en hund. loggrer med halen når du spør om bolig lån, glefser når du spør om hjelp. låste renten i desember, kem kunne hvite om korona. det hvar snakk om en mnd . en av de høye sa det lar seg nok gjøre men den gang nei. i dag betaler jeg ca. 3 prosent rente.

Arild M. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sbanken er blitt skikkelig Norsk."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det var en gang en superbank kan man vel si om Sbanken. Etter at Sbanken ble helt Norsk gikk det bare nedoverbakke. Tidligere Skandia banken hadde stort sett beste rente, beste betingelser og god service. Jeg savner de tidene. Nå er Sbanken som de valgte å kalle den Norske varianten langt unna best i klassen på renter. Fordelene som man tidligere hadde er oppspist av andre banker. Som eksempel på rente er Sbanken over 1% dyrere på mitt boliglån som i dag er innenfor 75% Kontakt med banken for å få bedre rente var bortkastet, de henviser til tidligere forespørsel om rente nedsettelse. Da vi var Skandiabank ringte banken meg opp og ga meg mulighet til å argumentere min sak. På renter satte de alltid ned renten for å være best i klassen. Nå møter man stort sett arroganse og ingen forståelse. Jeg venter i dag på svar fra nye banker som ønsker å beholde sine kunder ved hjelp av god kundebehandling. Jeg forsøker å komme på noe positivt, men klarer ikke det i denne runden. Håper fornuften kommer etterhvert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Glimrende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt Sbanken siden den startet og er kjempefornøyd. God kundeservice og lett forståelig nettbank. Og ingen gebyrer. Dårlig på innskuddsrente, men sparepenger har jeg i en annen bank.

Ikke F. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Det tar 6 uker å få bedriftskonto"
2 syns denne omtalen er nyttig

Trodde du at du kunne gå inn på Sbanken.no, logge deg med bankID, skrive inn bedriftens organisasjonsnummer og ganske raskt bli bedriftskune? Tro om igjen. Sbanken har 6 ukers behandlingstid for å opprette bedriftskonto. Hvorfor? De "må sjekke at all informasjonen stemmer". Altså din BankID og organisasjonsnummer. Hva gjør kundeservice for å hjelpe deg? "Jeg kan desverre ikke gjøre noe". I dette tilfelle var det kun et enkeltpersonforetak - lykke til med et AS. Latterlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Kontakter i forbindelse med spørsmål rundt økonomi, men får ikke svar på spørsmål og får beskjed om å ta kontakt senere. Frekk kundebehandling som ikkje har blitt opplevd ved andre banker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"For dyr boliglånrente"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i banken i mange år. Fint helt frem til etter at korona kom og bankene skulle sette ned renten. Tok kontakt med banken da mitt lån ble satt ned 0,1%, til 1.90%. Alt for dårlig! Er ikke villig å subsidiere de med høyest lån - og best rente - så da ble det kjapt bankbytte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hvor ble den av?"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden oppstart og anbefalt videre mange ganger. Likte at alle kunder ble behandlet likt. Samme gode rente fra første krone. Flyttet etter hvert lånet mitt hit også. Først ble den gode renten på innskudd fjernet. Litt renter riktignok om du hadde en del stående inne. Når også rentene på lån ble endret og kun de med høy gjeld fikk lav rente, var det på tide å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Oversiktlig nettside. Vennlig kundebehandling."

Gode betingelser, få gebyrer, ++ Og for den som tør,- laveste rente på kredittkort ved sammenlign. av samme kred. beløp tilbud i andre banker. Det føles som Sbanken er på kundens lag, og har gjennom en årrekke hatt laveste boliglåns rente. Heia Sbanken.

Daytrader
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen tilgang til aksjer før ca 09:10 +/-....."
3 syns denne omtalen er nyttig

Om man skal kjøpe/selge aksjer gjennom sbanken er sbanken VELDIG dårlig! De som vil daytrade bare gløym det, du kjem deg ikke inn før 09:10 +/-... Når du skal trade forventer man at det er live (som koster 99kr pm), men nei det henger etter eller du blir logge ut... Det har fungert før, men ikke nå! Før de som tenke kanskje det var nettet eller nettleser lykke til, jeg jobber med data og har testet alle platformer uten lykke! Mitt råd er styr unna. Jeg hatt/har dialog med sbanken ang dette og det virker som de bryr seg ikke fordi problemet er der forsatt, jeg har også spurt etter en tilbake mld om korleis det går, ingenting... Ellers for de som vil bruke sbanken som en vanlig bank er det ingenting å klage på! Kanskje de er litt treig med å sette ned renten på bolig og gnien når de gjøre det...

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Dårlig renter på lån og innskudd"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vært en fornøyd kunde i en årrekke, men forskjellsbehandlingen når det gjelder lån som et resultat av koronakrisen, og de dårlige forklaringene på hvorfor de har valgt å gjøre det sånn er ekstremt skuffende. I tillegg til dette har de nå en elendig innskudsrente som egentlig burde diskvalifiseres for å kalles en sparekonto. Har allerede byttet bank som gir meg 0,46% lavere rente på lån (effektiv), og til en annen bank som gir meg 2,29% bedre innskudsrente.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank"

Seriøs, rimelig, topp kundeservice, ingen som pusher på deg produkter, fin nettbank. Jeg skulle ønske de kunne opprette en litt bedre høyrentekonto, gjerne med binding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig for boliglån under 2 mill. innenfor 50% samt kundestøtte for Aksjehandel og fond"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i 1,5 år i Sbanken med et lån under 2 mill. innenfor 50%. Sbanken, slik som BN-bank, premierer dessverre de med mye lån isteden for trygger kunder med lav lån og god sikkerhet. Det gjør at jeg vurderer å bytte bank til eks. Bulder Bank som ikke prioriterer vekk de som er i min situasjon. De gir best rente til de med lavest lån og best sikkerhet. Jeg ser i forumet her at mange opplever den samme frustrasjonen. I tillegg tok det over en måned mye masing på kundeservice for å flytte noen aksjer over til aksje sparekonto i Sbanken. Ellers har jeg ikke noe å utsette på Brukskonto. De averterer at man ta kontakt mend fondsrådgiver som kan hjelpe med spareråd. Der ble jeg møtt med "bruk spare roboten", hvilket jeg allerede hatt gjort, så de kom ikke med egne eller spesialiserte råd.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR