Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 105 innen
bank
88%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
387
61
25
22
26
Sorter omtaler etter
Viser av 521 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"

Har aldri måttet kontakte en bank så mye for å løse enkle utfordringer etter bytte av bank. Utfordringer de forøvrig ikke heller klarer å løse. De fokuserer så mye på fondsparing om dagen, også har de ikke et system som klarer å håndtere det. I tillegg får jeg forskjellig informasjon fra alle jeg prater med.

Arne G. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ok bank!"

Ein grei bank, men har ikkje det nære forholdet til banken som eg ønskjer når dei skal veilede og ta vare på pengane våre :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra nettbank, men dårlig spare og høyrentekonto renter"

De har kun nettbank og den forøvrig brukervennlig, men det hjelper dessverre lite når innsuddsrentene er superlave i forhold til de fleste andre bankene. (Utlånsrentene stiger også raskere og oftere enn innskud)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig bank"

Sbanken var tålig bra frem til 2010 men fra 2010 har det meste i denne banken endret seg i negativ retning og fortsetter bare å bli verre og verre. Når jeg forsøker å få bankID for å flytte til andre heller blir dette også sabotert/stoppet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Her må man selge bolig før man får lån... Ingen mellomfinansiering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok kontakt med dem og flere andre banker. Har god økonomi og lønn og får innvilget over alt. Overraskende her er at man må selge bolig FØR man kjøper. Ingen mellomfinansiering for nye kunder! Tolker det slik at de ikke ønsker nye kunder. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt topp"

Har ingenting å utsette på sbanken. Jeg har vært kunde i 20 år og aldri hatt noen problemer. Tommel opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask og god service"

Enkel og god nettbank. Gode og effektive saksbehandlere. Ikke noe å klage på i denne banken for min del!

Marlow L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kan anbefales"

Jeg har bare fått gode og nøytrale råd når jeg har kontaktet banken. Ingen gebyrer på uttak verken hjemme eller i EURO sonen. Oversiktlig nettbank. De hadde en mye bedre egen løsning enn vipps - som de dessverre la ned.

Bjørnar M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel og grei innskuddsbank"

Sbanken har vært min bank i 20år og jeg er fornøyd. Banken er kanskje litt firkantete når det gjelder lån og likviditet, men der er det andre banker som jeg heller bruker. Når det gjelder innskudd er denne banken ypperlig. Jeg får gode spareavtale og fin oversikt over økonomien. Den enkleste nettbanken som finnes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig hjelp"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi er kommet i en stor krise pga mistet jobb. Sbanken er ikke interessert i det hele tatt til å hjelpe oss med å samle våre lån - som vi har hos de. Da er det bedre vi mister hus & hjem og at de ikke får pengene sine. Vi prøver å komme til en løsning så gjør at vi kan overleve og samtidig betale gjelden våres. Men de vil ikke se på saken en gang. Sier bare det ikke er mulig.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nå er begeret nådd...."
10 syns denne omtalen er nyttig

...skrev Øystein Sunde for noen år siden. Begynner å bli ferdig med S(kandia)banken nå. Den (tidligere) gebyrfrie banken har nå økt renten på lån igjen, mens den står bom fast på innskudd. For et års tid siden økte de valutapåslaget på kortbruk til 2,00%, og i tillegg har de det siste året økt årsavgiften for debetkort. Kanskje små drypp vil noen si, men var det ikke derfor "vi" valgte Skandiabanken for snart 20 år siden? Synes det bare har gått nedover etter at kandia forsvant ut av navnet. :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget tilfreds"

Har vært kunde i mange år. Nesten ikke gebyrer. God og rask kundeservice. Middels innskudd-og lånerente. Har spart mye i gebyrer i disse årene. En meget bra bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig misfornøyd"
6 syns denne omtalen er nyttig

Elendig bank, styr unna Ble plutselig utestengt fra å søke lån på tross av at jeg alltid har betalt punktlig, har samme inntekt og har lån på kun 10% av takst. Får ingen begrunnelse av banken

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som nettbank er jeg meget fornøyd, men innskudsrentene på sparepengene er for dårlig. Har kun brukskonto. Og boligkreditt Sbanken og den funker utmerket. De få gangene jeg har hatt behov for hjelp over telefon treffer jeg alltid på hyggelige mennesker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Pusjer kredittkort lån, ødelegger kundens økonomi."
8 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et akutt behov for renovering av bad, bl.a. p.g.a. lekkasje. Takst 250 000 kr. og søkte om utvidelse av lån til dette. Verdi bolig ca 2,4 mill og gjeld 1 mill. Svar var at på ordinære lånevilkår kunne en ikke få låne. Derimot kunne en forbrukslån på kr. 150 000 kroner med kort tilbakebetalingstid. Det oppstår da en tvangssituasjon der banken bare ivaretar egne interesser på bekostning av kunden. Banken fremgangsmåte med skyhøy rente og kort tilbakebetaling medfører en ødelagt økonomi. Dette er etter min mening dårlig bankhåndverk å sette kunden i en slik situasjon. Drit i kunden, øk aksjekursen, er en kortsiktig strategi som banken vil tape på.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen uanstendige gebyrer. Lett forståelig nettbank. Sjatterjeneste som fungerer. Lett forståelige menyer i nettbanken. Foreløpig gode rentevilkår. Mye kan jeg ordne selv i nettbanken. App fungerer godt på iPhone.

Sigurd S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt fantastisk service!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle hente ut penger fra et fond i eika og strømmen sparebank. Begge de to nevnt tidligere hadde mangel på kunnskap og sa de skulle ringe opp, dette skjedde aldri. Etter en uke med tull ringte jeg Sbanken, de hjalp meg og: flytte fond, ga meg tips til investering, opprettet aksjespar osv... alt på en dag! Konklusjon: der andre banker trenger flere uker på seg, bruker Sbanken maks en dag! Rett og slett fantastisk kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Super nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i 20 år og de har alltid hatt vilkår blant de beste. Har av forskjellige grunner ikke hatt lån der men har nå søkt og regner med at det går i orden. Ja, de er firkantet når det kommer til lån bla. vanskelig med mellomfinansiering men dette er for å holde utgifter nede så her må man enten tilpasse seg eller velge en annen bank. Det beste med Sbanken er nettbanken og mobil-app'n som slår andre banker jeg har prøvd ned i støvlene. Det jeg savner er muligheten til depositumskonto for leietagere så der bruker jeg DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling iforhold til lån og renter."
5 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling, virker ikke å bry seg om kundene sine. Fin bank så lenge man ikke forventer noe annet enn en ren nettbank uten slingringsrom, altså et sted å oppbevare pengene sine, men da gjør en bankboks nesten samme nytten.

Harald H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En sikker, enkel og oversiktelig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange års trofast kundeforhold hos DNB, ble det akutt nødvendig å bytte da de i 2002 etter en klønete uttaksregel snøt meg for vesentlig renter på innskudd. Med Skandiabanken kan man opprette mange brukskontoer både til egne prosjekter og forskjellige spareformål, full oversikt til enhver tid. Kundeservice er helt topp også! Skal du bytte bank - anbefaler jeg virkelig Skandiabanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Oppsigelse"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ikke til å stole på. Søk lån få konto. Da ble det avslag men konto ble det, dessverre. Den skal sies opp.

Camilla L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hjelper deg ikke når du trenger det!"
20 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vært fornøyd bruker av Sbanken i mange år før jeg oppdaget at de har null fleksibilitet eller sunn fornuft så snart noe avvek det aller minste fra den vanlige malen. Jeg skulle selge mitt hus som også barna mine eide en liten del av, men siden vi på papiret var 3 eiere, kunne de ikke gi lån inntil jeg hadde solgt huset jeg bodde i, som den gangen for 10 år siden hadde en takst på 10-11 mill. og jeg skulle kjøpe et til 8,6 mill. så det burde være en trygg handel. En annen bank hjalp meg så jeg fikk kjøpt og solgt som planlagt. Men da det viste seg at den nye huset var en skikkelig "katta i sekken" og jeg måtte gjennom 6 års uthalingstaktikk fra eierskifteselskapet Protector (advarer alle mot dette firmaet) før jeg fikk dradd dem for retten hvor jeg fikk erstatning, deretter revet og bygd opp på nytt med ny konstruksjon, trengte jeg et lån for å fullføre prosjektet som var nesten ferdig. Da hadde jeg et lån i Sbanken på 900 000 som er lavt når man har doblet verdien på huset sitt - det hadde nå en takst på 16 mill. Men det var blankt avslag fra Sbanken, da jeg hadde rast ned i lønn fordi jeg hadde måttet bli nærmest byggeleder i stedet, for huset hadde feilkonstruert tak, lekkasjer i 3 vegger, sopp og råte, for å nevne noe. Så de ville ikke gi lån i det hele tatt. Altså: De gir ikke lån til et hus med takst på 16 mill, men mente at jeg hadde lånt mer enn nok med 900 000! Så jeg skulle altså bo i uferdig hus, selv om sikkerheten skulle holde herfra og til månen! Det kaller jeg elendig kundebehandling. Hadde det ikke vært for sunn fornuft og god kundebehandling fra Danske Bank, hadde jeg blitt tvunget til å selge, og det hadde jo vært tragisk etter alt jeg hadde vært igjennom. Hos Danske Bank fikk jeg også faktisk vesentlig bedre rente, tro det eller ei, ved at jeg organiserte meg i Akademikerne. Så enden på visa ble god, jeg har lån i Danske Bank til 1,8 % som nå vil stige til 2,0 effektivt, men den er fortsatt bedre enn hos Sbanken som stadig er ute og skryter av at de ikke setter opp renten, som er eff. fra 2,3. Så vær klar over at den dagen du trenger hjelp, så får du den IKKE hos Sbanken. De er fullstendig "økseskaft" å snakke med og helt firkanta og svarer som en maskin. Det var bra jeg oppdaget det, jeg lar meg aldri lokke til å flytte lånet tilbake. Det jeg kan si som var positivt med Sbanken, som jeg jo var fornøyd kunde hos i ca et par tiår, var at de var lett å få tak i og hjelp hos både per telefon og chat for ordinære spørsmål og hadde ryddige hjemmesider og god kundebehandling. Men når du har et problem du trenger hjelp til, har de bare en kald skulder å vise deg. Så aldri mer Sbanken på meg. Det er lov å "bruke hue"! Det går an å øke et lån på 900 000 når husets takst er på 16 mill! Nå har hele familien skiftet bank så denne rigiditeten var veldig dårlig butikk for Sbanken. Med Danske Bank går alt på skinner. Håper virkelig Sbanken skjerper seg på disse områdene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En meget bra bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

God bank og nesten gebyrfri og en av de laveste rentene på markedet, har det en trenger som nettbank. Anbefales til alle. Kan bli bedre for sparing for barn/ungdom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid fornøyd"

Har vært kunde i mange år. Har aldri hatt noen problemer. Er det noe jeg lurer på, får jeg raskt svar hos kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Perfekt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er fint, fra daglige gjøremål til Apple Pay støtte. Har prøvd med flere banker og Sbanken er best for meg. Hver gang jeg tar kontakt med banken får jeg kjempe rask og god hjelp. Det fikk jeg aldri hos DNB for eksempel. Liker også å betale en fast sum hvert år for kortet, for å etterpå ikke betale noe mer i andre gebyrer :)

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR