Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 15 innen
bank
91%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
361
54
21
14
17
Sorter omtaler etter
Viser av 467 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alt i alt en bra bank"

Bra bank med lett oversiktlig mobilbank. Hadde fått 5 stjerner hadde det ikke vært for det tekniske problemet dem har brukt 1 uke snart på aktivere BankID tilgangen min. Høy kontaktgrad. chat er åpen 6-24. Suverent! Dem kan bli bedre på tilbakemeldinger direkte til kunder, noe jeg savner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Angrer ikke en dag att ja flytta fra DNB!"

Synes det er så gott førklart allt som en kunde har bruk før att vete! Har både lån og lønnskonto i Sbanken med under 3%rente! og kan sitte hjemme å ordne allt! idag som det inte finnes betjening i bankene som det var før! Kjempeførnøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og grei"

Nettbanken er veldig enkel, grei og oversiktlig å bruke. Har et par konti pluss huslån der. De få gangene jeg har trengt hjelp med noe, har jeg fått den raskt og effektivt på telefon. Men sparepengene mine har jeg i en annen bank, for det de kaller høyrente, er en vits!

Svar fra Sbanken
07.12.2018 17.36
Hei Lisa! Hyggelig å høre at du setter pris på enkle løsninger og at du fikk god hjelp da du trengte det :) Vi syns det er supert at du er opptatt av hvor du kan få det beste tilbudet for deg. Vi har høyt fokus på sparing, og hvis du skal spare i mer enn et år eller to bør du vurdere annen sparing enn konto. Der har vi et av markedets absolutt beste tilbud og svært konkurransedyktige priser. Ta kontakt med rådgiverne våre hvis du lurer på noe :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Noe bra, noe dårlig"

+Lettvint i bruk over lang tid -Hvis du har god økonomi og stell på sakene greier du å få lavere renter med personlig vurdering i andre banker -Tilbyr som en av veldig få banker ikke BankID <18 år Totalt; Lettvint bank som dessverre ikke kan være totalleverandør av banktjenester for en familie. Bruker den som nr 2 bank pga den er lettvint i hverdagen og lave gebyrer og den var lett å dra ungene inn i... helt til utfordringen med behov for BankID...

Svar fra Sbanken
07.12.2018 17.35
Hei Sigve! Takk for en fin tilbakemelding. Vi jobber med å få til BankID også for kunder under 18 år, men det er ikke på plass helt ennå. Vi gleder oss til å kunne tilby det, slik at du og familien kan ha oss som bank nummer 1 :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra no frills bank"

Veldig bra bank og har vært kunde siden tidlig 2000 tallet. Det som er bra med sbanken er: Ingen gebyr på bruk av kort i utlandet. Ingen gebyr på det meste egentlig, inkl regningsbetaling. Passer derfor bra å bruke banken som dagligbank. For aksjesparing anbefales Nordnet da de har større utvalg og fondsprodukter med lavere TER. For banksparing anbefales en av bankene som tilbyr >2% rente. Sjekk finansportalen. Sbanken tilbyr god bsu rente for de over 33år. Boliglånsrenten for de med egenkapital over 50% er også ok, for tiden 2,3%. Savner at ikke alle regningene som ligger til forfall tilbys vist gjennom APIet deres og at det ikke går an å overføre mellom egne kontoer gjennom APIet. Kundeservice er veldig bra og ser nå at dere også har en oppegående SoMe koordinator 🙂

Svar fra Sbanken
07.12.2018 17.35
Hei Andreas! Takk for en skikkelig god tilbakemelding :) Vi heier på prisbevisste kunder, og liker at du bruker oss på det vi er god på. Vi skal jobbe for å kunne tilby deg enda flere gode tjenester framover. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste jeg har vært innom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aller viktigst: kort og sjelden nedetid og tilgjengelig kundeservice. Utover det setter jeg stor pris på veluktviklet brukergrensensnitt, var utrolig kult å være med fra overgangen fra skandiabanken til sbanken. Jeg er også ofte innom Sbanken beta, den siste oppdateringen med oversikt over sparing, bruk, innbetalinger og sparemål imponerer meg! Jeg shopper stadig rundt etter bank, men det skal være MYE gunstigere for at jeg skal noen gang bytte over. Startet forresten kundeforholdet mitt DAGEN jeg ble 18, og så lenge Sbanken ligger så langt foran konkurrentene som i dag ser jeg for meg at jeg blir der til den dagen jeg ligger i kista. På minussiden gir dere meg ikke kredittkort, men det tar jeg som et godt hint fra en ansvarlig forelder ;)

Svar fra Sbanken
06.12.2018 20.17
Hei Vegard! Tusen takk for fin tilbakemelding! Så gøy at du ble kunde hos oss på 18-årsdagen din :) Vi blir ekstra glade for å høre at du er beta-bruker og liker den siste oppdateringen. Vi skal gjøre vårt beste for å fortsette å gjøre deg like fornøyd i framtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra bank, med forberdringspotensiale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig glad i Sbanken. Har testet ut de aller fleste banker som tilbyr brukskontoer og dagligbank tjenester i Norge og Sbanken er den jeg endte opp med å bruke. Toppscore på grensesnitt, design og setup på både nettbank og app. Alt i alt trolig den beste bankopplevelse for folk flest. Kundeservice er alltid vært bra. Innovasjonsorientert og bruker tydeligvis gode resurser på utvikling av app, digitale løsninger og nye spennende funksjoner (f.eks hadde de Coinbase bitcoin saldo integrasjon i en periode) og var en av de først ute med Apple Pay, og snart også Google Pay. Liker den nye Sbanken merkevare/brand image enda bedre enn tidligere Skandiabanken. Ellers skal de også lanserer bedriftskonto for mindre bedrifter til neste år. Spent på å se hvordan det blir. Forberdringspotensiale på sparing/investeringsfronten - dårlig trading funksjoner og begrenset tilgang til investeringsmuligheter. Her kommer dedikerte investeringsplatformer som f.eks Nordnet fremdeles på topp. Håper dette vil forbedre seg etterhvert. Liker det de gjør og håper at de fortsetter å investere penger på videreutvikling. Nye funksjoner og videreutvikling er viktigst for meg og mange andre av deres kjernebrukere, kan jeg tenke meg. Spesielt veldig spent på å se hva som vil komme med PSD2 "Payment Services Directive" fra EU som åpner for innføring av mange ulike tjenester gjennom APIs hvor det er mulig i mye større grad for banker og tjenester å snakke sammen. F.eks vil dette kunne muliggjøre tjenester slik som budsjetteringsapper og mye mer, f.eks som mint.com i USA. Sbanken, håper dere er på saken her! Innovasjon på denne fronten er veldig viktig for meg for å forbli kunde på lengre sikt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bærre løkker."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare godt å si om S-banken. Har vært kunde der i mange år. Null gebyrer og de er meget hjelpsomme når en "gammel" mann har rota seg bort med koder etc.

Svar fra Sbanken
28.11.2018 12.55
Hei Svein! Så hyggelig å høre at du er fornøyd, og at du har vært det lenge. Slike tilbakemeldinger gjør oss skikkelig glade! Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Grei nettløsning etter mitt behov. Fornøyd med gebyrfri bank. Litt ventetid ved behov for samtale (tlf) men får god bistand etterhvert. Har vært kunde siden 2007 og vil forsette med å være det.

Svar fra Sbanken
28.11.2018 10.00
Hei Inger! Så bra at du er fornøyd, det blir vi veldig glade for å høre. Håper vi kan fortsette å levere de tjenestene du trenger og har lyst på i mange år framover. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Sbanken ansvarsfraskriver seg visa rettigheter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken må være tidenes værste bank i historien innen for reklamasjon. Banken legger skyld over på forbruker/kunde uten å kunne dokumentere dette. Ihenhold til Sbanken og visa sine kort regler som er bundet til begge parter i det man har KORT. Er banken pliktig og SKAL returnere/erstatte penger ved uautoriserte transaksjoner DERSOM man kan dokumentere dette. Styr totalt unna å ha kort i denne banken, reklamasjonsavdelingen har ingen anelse hva dem holder på med og ser tidligere folk opplever dette veldig ofte det er Bank vs kunde/forbruker i slike saker. Banken ansvarsfraskriver seg sine forpliktelser og holder saker i opp til 30 dager uten å engang sjekke opp og drar «Du har skylden kortet» selvom dette strider totalt imot dine rettigheter som visa forbruker. Banken vil heler ikke utgi dine rettigheter og du skal vite minst mulig for å godta pengene dine er borte og de «prøvde» det er tull og tøys. Inkompetent bank, og de vil snart merke de mister mye kunder takket være inkompetanse og ansvarsfraskrivelse.

Svar fra Sbanken
05.11.2018 08.03
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Det er reguleringen rundt hvordan bankene skal behandle kortreklamasjonssaker. Vi har høyt fokus på å behandle disse sakene på riktig måte. Vi får dessverre ikke sjekket saken din via denne kanalen, men ta gjerne kontakt med oss hvis du vil at vi skal se på den på nytt. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dårlig rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde siden 2003 og har vært godt fornøyd med Skandiabanken, men jeg kan dessverre ikke si det samme om S'banken. Innskuddsrentene er langt dårligere enn hos mange andre konkurrenter, så nå flytter jeg over til en annen bank. Takk for meg.

Svar fra Sbanken
05.11.2018 08.02
Hei! Takk for at du har vært med oss så lenge. Leit å høre at du har bestemt deg for å bytte bank. Innskuddsrentene er generelt lave for tiden, og anbefaler at du sjekker finansportalen.no for å finne det beste tilbudet for deg. Håper at vi kan få sjansen til å vinne deg tilbake senere, du er alltid velkommen! Hilsen oss Sbanken
Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Heldigital"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt kan ordnes elektronisk. Praktisk! Ingen bruksgebyrer!
Eneste drawback er demmes a manglende bankid system. Bankid på skrapekort støttes ikke så mange plasser. Men sbanken gir bankid på mobil. Men IKKE til de under 18 år. Lite praktisk når digitale tjenester på feks helsenorge.no krever at du MÅ ha bankid etter fylte 16... Ellers får du ikke f.eks bestilt time hos legen, lest resepter, lese Innkalling brev eller logge på altinn.
DET er ikke bra for en helelektronisk bank. Ellers er vi storfornøyde

Svar fra Sbanken
16.10.2018 16.05
Hei Øystein! Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Kjekt å høre at dere er fornøyde. Vi deler ønsket om å få til en ordning for BankID for kunder under 18 år. Selv om det er på ønskelisten vår, så vil det nok dessverre ta litt tid før det er på plass så vi håper at dere finner en løsning som funker for dere i mellomtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aksjesidene knekker sammen når markedet er opphetet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjentatte ganger har jeg opplevd at SBankens aksjesider knekker sammen når markedet er opphetet, som f.eks i dag når Oslo Børs faller nær 4%. Dette har garantert med prioritet, som må betales for, og der SBanken tydeligvis ikke gir kundene lik prioritet som andre finanasinstitusjoner. Og der renner mine sparepenger ut i sanden.. når jeg ikke får tilgang til aksjehandel! Skremmende!

Svar fra Sbanken
31.10.2018 10.05
Hei Espen! Vi har dessverre hatt noen utfordringer med kapasiteten i systemet vårt, og derfor har vi gjort flere endringer for å sikre stabiliteten. Vi kan forsikre deg om at treghetene du har opplevd ikke har noe å gjøre med at vi nedprioriterer kundene våre. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har ingenting å klage på. Alt virker helt supert."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i S'banken siden 2001, og har alltid vært fornøyd. Ting har alltid virket som forventet. Liker at S'banken har alltid strukket seg etter enkel innlogging uten dill. Siste teknikk er å ta i bruk fingeravtrykkleseren på telefonen min slik at jeg nå er inne i banken min på 3 trykk! (et for å låse opp telefonen, to for å starte app-en, tre for å identifisere/logge inn) Dette synes jeg er magisk. Mtp at jeg har selv vært med å måtte betale regninger med å først fysisk gå ned til banken for å få de fysisk stemplet før vi kunne fysisk betale dem hos en funksjonær. Selve appen er enkel å bruke. Andre funksjoner i S'banken er også, for meg, enkle å bruke.

Svar fra Sbanken
09.10.2018 10.12
Hei Tor! Utrolig fint å høre at du er så fornøyd med løsningene våre. Det er tilbakemeldinger som dette som gjør at vi har lyst til å jobbe for å bli enda bedre. Håper vi kan fortsette å gjøre deg fornøyd :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Min foretrukne bank, men..."

Jeg har lang fartstid i Sbanken og liker både rentepolitikken og nettbankløsningen godt.

Problemet er BankID for de under 18 år. Jeg så nettopp et annet tilsvar på denne nettsiden fra Sbanken om at de jobber med en løsning.
Fint, men det svaret ble gitt for 4 måneder siden.

For tiden har jeg forsøkt å opprette kundeforhold for min sønn i Sparebank1 BV fordi de tilbyr BankID for barn over 13 år (tror jeg det var). Det var ikke særlig enkelt å få til via linker jeg fikk tilsendt, og ikke reagerer de på utfylte nettskjemaer før jeg purrer og klager. Det går såpass dårlig med prosjektet at jeg nok dropper hele forsøket. Blir bare mer og mer forbannet for hver gang jeg må fylle ut det samme skjemaet nok en gang fordi ett-eller-annet-skjedde.

Så jeg håper at Sbanken kommer opp med en bedre løsning, og jeg håper de gjør det snart. Både min sønn og jeg selv begynner å bli utålmodig og vi må vurdere andre banker med ønsket tilbud på plass.

Så Sbanken, får dere dette på plass veldig snart er bedre score sikret.

Svar fra Sbanken
09.10.2018 10.10
Hei Hogne! Takk for gode tilbakemeldinger. Vi deler ønsket ditt om å få til en ordning for BankID for kundene våre under 18 år. Selv om det er på ønskelisten vår så vil det nok dessverre ta litt tid før det er på plass, så vi håper at dere finner en løsning som funker for dere i mellomtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
"Bank ID under 18 år"

Ikke mulig å få søkt om førekort hos Statens vegvesen uten at man logger inn med Bank id (eller Buypass, men det koster ekstra penger noe som burde være unødvendig), man må søke om å ta førekort før i god tid før man skal ta førekortet. Om man har Sbanken er det ikke mulig å ta førekort på bursdagen sin eller den første måneden etter.

Svar fra Sbanken
09.10.2018 09.55
Hei Magnus! Leit å høre at du har fått problemer fordi vi ikke tilbyr BankID til deg under 18 år. Vi jobber med å få på plass en god løsning, men det vil dessverre ta litt tid. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk :)"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skandiabanken som nå har blitt Sbanken er helt unik når det gjelder kunde service og betingelser.
Stå på å fortsette i den stilen dere har :)

Svar fra Sbanken
09.10.2018 09.52
Hei Rune! Tusen takk for veldig fin tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på. Vi skal gjøre vårt beste for å fortsette å gjøre deg fornøyd i framtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra på grunntjenester, savner noe mer avanserte greier"

Banknæringen er gjennomregulert, de skal alle takle grunntjenestene og det gjør Sbanken også. Dette er temmelig binært, de klarer det og ferdig med det. Ingenting å utsette på den biten altså. Når det derimot kommer til f.eks åpen api for tredjepartsstøtte og den type tekniske nyvinninger som flere storbanker i europa tilbyr gjennom åpen api regelverk i EU så står Sbanken svakt. Det samme gjelder attraktive renter og fordelaktige vilkår for gearing i egen aksjebeholdning, hvis en diversifiserer nok og er svært forsiktig med gearing så er det ingenting i veien for å tilby en rente under 2% i dagens klima. Dette er mulig fra andre leverandører av finansielle tjenester.

De er dog helt topp på kundeservice og hvis dette er viktigst for deg så er Sbanken for deg :)

På den andre siden er det vanskelig å anbefale Sbanken til dem som ikke allerede har Sbanken fordi de har en tilknytning til fysisk bank. De krever en fysisk filial de kan sette kontanter inn i.

Svar fra Sbanken
19.09.2018 12.19
Hei Alexander! Takk for en grundig omtale. Åpne API er på frammarsj også i Norge, og vi ser absolutt mulighetene det gir både oss og kundene våre. Vi noterer oss at du ønsker mer avanserte greier :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs bank!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken kjøre falsk reklame, de prøver å lokke kunder til dem. Når man så kontakter de, er servicen ekstrem dårlig. De gjør ikke engang kreditt vurdering av en, de bare gir avslag på 2 sekunder for en søknad.
Useriøs bank, med ansatte som ikke tåler kretikk. Styr unna!

Svar fra Sbanken
19.09.2018 12.14
Hei Klaus S.
Veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi forsøker alltid å hjelpe så godt vi kan, og behandle alle søknader på en god måte.
Vi tar til oss tilbakemeldingen din og skal gjøre det vi kan for at ingen skal føle det slik etter å ha vært i kontakt med oss senere.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Sbanken er alt det jeg vil at en bank skal være."
2 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken har lite gebyrer og det de tar betalt for, er rimelig nok.
Jeg har ikke boliglån, kun spare- og lønnskonto hos de, men det er jeg veldig fornøyd med. Lett og oversiktelig hjemmeside og det er lett og ordne alt med kort og betalinger.
De få gangene jeg har trengt kundeservice, har de vært raske til å svare og veldig hjelpsomme. Jeg har ingen planer om å bytte bank. Jeg har vært kunde hos de fra de startet i Norge.

Svar fra Sbanken
19.09.2018 12.01
Hei Grethe! Tusen takk for fine ord. Vi skal gjøre det vi kan for at du skal være like fornøyd med oss framover også. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Sbanken - En veldig bra bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken har en veldig bra og enkel nett-bank for kundene. I Sbanken er uttak og bruk av visa-kort gebyrfritt, det samme er overføring av penger til konto i annen bank og betaling av regninger. Pluss også for Aksjekonto, Askjesparekonto, og for et stort utvalg av aksjefond.
Sbanken har gitt meg god service, svart raskt på spørsmål og brukte kort saksbehandlingstid på min boliglåns-søknad i 2016.
Det som står nedenfor her er årsaken til at Sbanken ikke får 5 stjerner hos meg: -
Sbanken gir for lav rente på Sparekonto. Penger på sparekonto må derfor plasseres på sparekonto/høyrentekonto i annen bank som gir høyere innskuddsrenter.

Svar fra Sbanken
05.09.2018 22.49
Hei Berit!
Tusen takk for fine ord. Vi blir skikkelig glade når vi leser at vi har innfridd på så mange måter. Det beste vi vet er jo fornøyde kunder! Når det kommer til innskuddsrente, så forstår vi at du ønsker deg en høyere rente. Dessverre kan vi ikke være best på alt. Vi heier på prisbevisste kunder, og oppfordrer alle til velge det som er best for en selv.
Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig fornøyd inntil videre"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er utrolig fornøyd med nettbanken. Gode betingelser, brukervennlig nettbank og generelt bare gode erfaringer med kundeservice. Det eneste jeg bekymrer meg for er at min økonomi skal legges ned - dette har vært utrolig for oversikt over egen privatøkonomi. Ser i tilsvar fra sbanken at det nå skal introduseres en lignendes tjeneste - jeg bare håper den er minst like bra og at dataene som er samlet gjennom min økonomi kan integreres inn i denne. Det finnes banker med bedre betingelser men jeg anvender sbanken som min hovedbank nettop grunnet denne tjenesten.

Svar fra Sbanken
05.09.2018 22.48
Hei Alex!
Tusen takk for en kjempefin anmeldelse. Vi skal gjøre det vi kan for at du skal forbli like fornøyd framover også. Når vi leser at du er så opptatt av privatøkonomi, blir vi skikkelig begeistret! For det er nemlig vi også :) Innspillene dine taes med i arbeidet videre med å lage en enda bedre tjeneste.
Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Rådgivning
"En ny (nett)bankhverdag!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i Sbanken i en ukes tid etter å ha byttet fra DNB. Å bli kunde i Sbanken er lekende lett, og jeg fikk opprettet både bruks-, buffer- og sparekonto kun i løpet av minutter.

Sbankens nye visuelle profil og hjemmesider virker ordentlig gjennomtenkt, og det er ubeskrivelig deilig å ha tilgang til alle banktjenester på mobilen i tillegg, noe DNB virkelig ikke kunne tilby. Det skulle vel egentlig bare mangle i 2018? Nettbanken er ryddig, intuitiv og svært enkel å bruke. Jeg har som sagt bare vært kunde i noen dager, men har ingen problemer med å finne frem til det jeg leter etter. Frem til nå har jeg kun gode opplevelser, og jeg håper det vedvarer.

Dette liker jeg veldig godt!

Svar fra Sbanken
05.09.2018 22.47
Hei Fredrik!
Velkommen til oss :) Tusen takk for fine ord, og fem flunkende fine stjerner. Det er ekstra stats å lese at du liker appen vår så godt! Vi håper du fortsetter å være like fornøyd framover også - vi skal i alle fall gjøre det vi kan :)
Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og oversiktlig!"

Beste bank med mange fordeler bl.a gratis kort bruk innenland/ utland, gratis utskrift og beste kundeservice mm.

Svar fra Sbanken
05.09.2018 21.11
Hei Om! Tusen takk for det :) Vi gjør det vi kan for at dere skal være så fornøyde som mulig.
Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke gøy å være kunde lenger :-("
4 syns denne omtalen er nyttig

De siste facelift’ene og endringene i Sbanken min har faktisk bare irritert meg. Svært rotete håndtering av Aksjesparekonto, sparemål er et evig virvar, det nye brukergrensesnittet er mer tungvint enn det gamle, det reklameres med ting som skal komme over et år før det kommer (avkastningsindikatorer og grafikk), «Min Oversikt» forsvant uten forvarsel og kundeservice vet ikke engang at tjenesten har vært der og nå Min Økonomi. På toppen kommer elendig innskuddsrente. Men det aller mest irriterende er forsøket på å fortelle meg om min håndtering av penger. Selv om banken er min eneste bank og jeg bruker ALLE tjenestene er det bare dustete når de prøver å fortelle meg om jeg er «vågal», «fornuftig» eller «sparsommelig». Skivebom faktisk. Det blir dessverre bare patetisk og irriterende. Hadde de enda brukt data fra min økonomi (som jeg har brukt siden den kom) så hadde de kunnet analysere meg bedre, men nå blir det bare dumt. Nå blir det dessverre Storebrand Bank på meg; de har lavere lånerente og 15 ganger høyere rente på brukskonto). Det smerter etter å ha vært kunde og ambassadør i 18 år, men nå er det ikke så gøy å være «medlem» lenger.
PS: Med GDPR i bakhånd er det fristende å be om å få ut alle data de har om meg inkl. «Min økonomi» og «Min oversikt», men så ekkel skal jeg ikke være....

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.50
Hei Olai,

Leit å høre at våre forsøk på å bli enda bedre, har gjort ting verre for deg. Det høres ut som om du har brukt betaversjonen av appen vår. Vi bruker beta-appen til å teste nye funksjoner, for å se om de fungerer eller ei. Beta er helt frivillig å være med på, og kan skrus av og på under "Innstillinger". Når det er sagt, tusen takk for tilbakemeldingene. Vi setter stor pris på å høre fra dere.

Hilsen oss i Sbanken
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR