Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

3,9/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 105 innen
bank
89%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
377
59
22
21
21
Sorter omtaler etter
Viser av 500 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget tilfreds"

Har vært kunde i mange år. Nesten ikke gebyrer. God og rask kundeservice. Middels innskudd-og lånerente. Har spart mye i gebyrer i disse årene. En meget bra bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig misfornøyd"

Elendig bank, styr unna Ble plutselig utestengt fra å søke lån på tross av at jeg alltid har betalt punktlig, har samme inntekt og har lån på kun 10% av takst. Får ingen begrunnelse av banken

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra nettbank"

Som nettbank er jeg meget fornøyd, men innskudsrentene på sparepengene er for dårlig. Har kun brukskonto. Og boligkreditt Sbanken og den funker utmerket. De få gangene jeg har hatt behov for hjelp over telefon treffer jeg alltid på hyggelige mennesker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Pusjer kredittkort lån, ødelegger kundens økonomi."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et akutt behov for renovering av bad, bl.a. p.g.a. lekkasje. Takst 250 000 kr. og søkte om utvidelse av lån til dette. Verdi bolig ca 2,4 mill og gjeld 1 mill. Svar var at på ordinære lånevilkår kunne en ikke få låne. Derimot kunne en forbrukslån på kr. 150 000 kroner med kort tilbakebetalingstid. Det oppstår da en tvangssituasjon der banken bare ivaretar egne interesser på bekostning av kunden. Banken fremgangsmåte med skyhøy rente og kort tilbakebetaling medfører en ødelagt økonomi. Dette er etter min mening dårlig bankhåndverk å sette kunden i en slik situasjon. Drit i kunden, øk aksjekursen, er en kortsiktig strategi som banken vil tape på.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen uanstendige gebyrer. Lett forståelig nettbank. Sjatterjeneste som fungerer. Lett forståelige menyer i nettbanken. Foreløpig gode rentevilkår. Mye kan jeg ordne selv i nettbanken. App fungerer godt på iPhone.

Sigurd S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt fantastisk service!"

Skulle hente ut penger fra et fond i eika og strømmen sparebank. Begge de to nevnt tidligere hadde mangel på kunnskap og sa de skulle ringe opp, dette skjedde aldri. Etter en uke med tull ringte jeg Sbanken, de hjalp meg og: flytte fond, ga meg tips til investering, opprettet aksjespar osv... alt på en dag! Konklusjon: der andre banker trenger flere uker på seg, bruker Sbanken maks en dag! Rett og slett fantastisk kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Super nettbank"

Har vært kunde i 20 år og de har alltid hatt vilkår blant de beste. Har av forskjellige grunner ikke hatt lån der men har nå søkt og regner med at det går i orden. Ja, de er firkantet når det kommer til lån bla. vanskelig med mellomfinansiering men dette er for å holde utgifter nede så her må man enten tilpasse seg eller velge en annen bank. Det beste med Sbanken er nettbanken og mobil-app'n som slår andre banker jeg har prøvd ned i støvlene. Det jeg savner er muligheten til depositumskonto for leietagere så der bruker jeg DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling iforhold til lån og renter."
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling, virker ikke å bry seg om kundene sine. Fin bank så lenge man ikke forventer noe annet enn en ren nettbank uten slingringsrom, altså et sted å oppbevare pengene sine, men da gjør en bankboks nesten samme nytten.

Harald H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En sikker, enkel og oversiktelig nettbank"

Etter mange års trofast kundeforhold hos DNB, ble det akutt nødvendig å bytte da de i 2002 etter en klønete uttaksregel snøt meg for vesentlig renter på innskudd. Med Skandiabanken kan man opprette mange brukskontoer både til egne prosjekter og forskjellige spareformål, full oversikt til enhver tid. Kundeservice er helt topp også! Skal du bytte bank - anbefaler jeg virkelig Skandiabanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Oppsigelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke til å stole på. Søk lån få konto. Da ble det avslag men konto ble det, dessverre. Den skal sies opp.

Camilla L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hjelper deg ikke når du trenger det!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vært fornøyd bruker av Sbanken i mange år før jeg oppdaget at de har null fleksibilitet eller sunn fornuft så snart noe avvek det aller minste fra den vanlige malen. Jeg skulle selge mitt hus som også barna mine eide en liten del av, men siden vi på papiret var 3 eiere, kunne de ikke gi lån inntil jeg hadde solgt huset jeg bodde i, som den gangen for 10 år siden hadde en takst på 10-11 mill. og jeg skulle kjøpe et til 8,6 mill. så det burde være en trygg handel. En annen bank hjalp meg så jeg fikk kjøpt og solgt som planlagt. Men da det viste seg at den nye huset var en skikkelig "katta i sekken" og jeg måtte gjennom 6 års uthalingstaktikk fra eierskifteselskapet Protector (advarer alle mot dette firmaet) før jeg fikk dradd dem for retten hvor jeg fikk erstatning, deretter revet og bygd opp på nytt med ny konstruksjon, trengte jeg et lån for å fullføre prosjektet som var nesten ferdig. Da hadde jeg et lån i Sbanken på 900 000 som er lavt når man har doblet verdien på huset sitt - det hadde nå en takst på 16 mill. Men det var blankt avslag fra Sbanken, da jeg hadde rast ned i lønn fordi jeg hadde måttet bli nærmest byggeleder i stedet, for huset hadde feilkonstruert tak, lekkasjer i 3 vegger, sopp og råte, for å nevne noe. Så de ville ikke gi lån i det hele tatt. Altså: De gir ikke lån til et hus med takst på 16 mill, men mente at jeg hadde lånt mer enn nok med 900 000! Så jeg skulle altså bo i uferdig hus, selv om sikkerheten skulle holde herfra og til månen! Det kaller jeg elendig kundebehandling. Hadde det ikke vært for sunn fornuft og god kundebehandling fra Danske Bank, hadde jeg blitt tvunget til å selge, og det hadde jo vært tragisk etter alt jeg hadde vært igjennom. Hos Danske Bank fikk jeg også faktisk vesentlig bedre rente, tro det eller ei, ved at jeg organiserte meg i Akademikerne. Så enden på visa ble god, jeg har lån i Danske Bank til 1,8 % som nå vil stige til 2,0 effektivt, men den er fortsatt bedre enn hos Sbanken som stadig er ute og skryter av at de ikke setter opp renten, som er eff. fra 2,3. Så vær klar over at den dagen du trenger hjelp, så får du den IKKE hos Sbanken. De er fullstendig "økseskaft" å snakke med og helt firkanta og svarer som en maskin. Det var bra jeg oppdaget det, jeg lar meg aldri lokke til å flytte lånet tilbake. Det jeg kan si som var positivt med Sbanken, som jeg jo var fornøyd kunde hos i ca et par tiår, var at de var lett å få tak i og hjelp hos både per telefon og chat for ordinære spørsmål og hadde ryddige hjemmesider og god kundebehandling. Men når du har et problem du trenger hjelp til, har de bare en kald skulder å vise deg. Så aldri mer Sbanken på meg. Det er lov å "bruke hue"! Det går an å øke et lån på 900 000 når husets takst er på 16 mill! Nå har hele familien skiftet bank så denne rigiditeten var veldig dårlig butikk for Sbanken. Med Danske Bank går alt på skinner. Håper virkelig Sbanken skjerper seg på disse områdene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En meget bra bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

God bank og nesten gebyrfri og en av de laveste rentene på markedet, har det en trenger som nettbank. Anbefales til alle. Kan bli bedre for sparing for barn/ungdom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid fornøyd"

Har vært kunde i mange år. Har aldri hatt noen problemer. Er det noe jeg lurer på, får jeg raskt svar hos kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Perfekt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er fint, fra daglige gjøremål til Apple Pay støtte. Har prøvd med flere banker og Sbanken er best for meg. Hver gang jeg tar kontakt med banken får jeg kjempe rask og god hjelp. Det fikk jeg aldri hos DNB for eksempel. Liker også å betale en fast sum hvert år for kortet, for å etterpå ikke betale noe mer i andre gebyrer :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super mobilbank og gode betingelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

SBanken er fleksibel mht å sette opp kontoer for å styre økonomien, har gode betingelser, en veldig bra mobilbank og de gangene jeg har kontaktet kundesenter har det alltid vært en god opplevelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"BankID for ungdommer under 18"
4 syns denne omtalen er nyttig

Super bank på alle måter! MEN, hvorfor tar det så utrolig lang tid for dere å fikse så at ungdommer (under 18) kan få Bank ID? Nå når Vipps krever Bank ID så tvinger dere disse ungdommene til å velge andre banker. Få opp farten og gi oss et estimat når det er på plass! Nå får vi svadasvar og ingen vet noe. Det er krise i vennegjengen til min sønn når de ikke kan bruke Vipps og dere risikerer at mange unge lovende kunder flytter over til andre banker. Jeg vil at han skal bruke Sbanken der jeg er kunde og der jeg kan se hans konto, men han vil ha Vipps tilbake og det nå. Å ordne BankID hos en annen bank til ham medfører en ekstra jobb.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"BankID for barn under 18 år."
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra bank, men jeg synes det går svært treigt med å legge til rette for BankID for barn under 18 år. Dere har lenge skrevet at dere jobber med å tilrette legge for dette, men det ser ikke ut til at dere synes det er viktig nok enda. Da må vi unge bare velge en annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bra nettside, men en supporten er den dårligste jeg har vært borti!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overraskende bra nettløsninger, men den frekke supporten trekker ned. Når dette er den eneste kommunikasjonen, så må den være 100%. Det er den ikke! Det har også en feil med aksjesidene sine og kan finne på å avbryte en chat samtale uten å si hade eller spørre om du trenger mer hjelp. SBANKEN er fin hvis du liker å logge inn på nytt 20 ganger hver dag. Ganske gøy! Virker som de har ansatt noen luringer, som gjør at jeg bytter bank i hvertfall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig brukervennlig app der man får tilgang til alle tjenester. Lett å søke opp gamle betalinger, administrere kontoer osv. Som bruksbank er den suveren. Sparekonto og boliglån flytter jeg etter beste tilbud med jevne mellomrom, så jeg har vært innom mange nettbanker etterhvert. Ingen har vært i nærheten av Sbanken på brukervennlighet. Veldig fornøyd med kundeservice. Kort ventetid på telefon og chat. Bra med like vilkår for alle. Minuset blir da at det ikke er rom for å bruke skjønn i boliglånsøknader f. eks, men samtidig vet man at man har samme vilkår som andre. Man slipper å mase om bedre vilkår. Bra med direkte trekk fra konto i vipps. Dumt at barn under 15 pr idag ikke kan få vipps i denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Er ikke en bank for dem som trenger dialog og personlig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ved klaging på rente, kommer bare en standard "politisk" forklaring, ingen tilnærming til deg som person og virker arrogant. Ved å søke lån tas det ingen personlige hensyn, som at de observerer at en person gjennom flere år har vist seg ryddig økonomisk, aldri fått inkasso -det virker som de kun tar hensyn til siste år -kanskje som arb.ledig, men har fått jobb med langt bedre inntekt? Dette er enklere i andre banker hvor man har et kundeforhold og kan forklare -selv om det i stadig flere banker idag er iskaldt og upersonlig. Derfor anbefaler jeg ikke denne banken til folk som trenger personlig kundebehandling. For folk med solid økonomi og ikke behov for særlig lån, er dette en grei bank ellers.

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Vurder nøye om du vil ha denne banken som hovedbank"
3 syns denne omtalen er nyttig

I starten var Skandiabanken meget bra. Nå bør de kjenne sin besøkstid som ren nettbank. De er bare tilstede på internett. Ingen personlige rådgivere. Få tjenester og svært firkantet. Terskelen for å bytte bank er lav idag. Renten er ikke lenger konkurransedyktig, sjekk selv på rentebarometeret. Hva hjelper gebyrfrihet, når renten er elendig. Kundeservice virker frekk og uproff. Hvem er det egentlig som sitter i andre enden? Videre viser de seg som utrolig lite fleksibel og rigid. De kan ikke låne penger til tomtekjøp. Og selv med svært lav risiko i kredittvurdering, høye inntekter og belåningsgrad under 50%, er de ikke fleksibel på lån i uforutsette situasjoner. Her er det bare å bytte bank, har nå fått effektiv rente på 2,1% i en annen bank på boliglån og personlig rådgiver. Kaster ikke penger ut vinduet sier de i reklamen? De bør kjenne sin besøkstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Flytting av ASK konto"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det har til nå tatt 14 dager å flytte ask kontoer til Sbanken. Servicen er ikke å skryte av når jeg purrer på dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg hadde et problem jeg ikke forsto så ble jeg visst litt for masete så 2 ganger logga de meg av chatten uten et ord. sitter som et spørsmålstegn å lurer enda på svaret... bytter tilbake til DNB. Problemet jeg lurte på har aldri vært opplevd i DNB men med så utrygg saldo så vet man aldri hva man reellt har på kontoen å risikerer å plutselig være masse i minus, og må skrive opp hva man bruker på et papir så man vet hva man har inne. STYR LANGT UNNA.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nekter å øke kreditt fordi jeg har brukt den kreditten jeg har"
8 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig slett behandling av meg som kunde gjennom mange år: Sbanken nekter å utvide kreditten. Eneste begrunnelse er at den kreditten jeg har er brukt. Jeg tror mange vil være enig med meg i at en utvidelse av kreditt gjerne tvinger seg fram fordi man har brukt opp den kreditten man har.... I mitt tilfelle må jeg akutt betale for lege og medisin i utlandet. Uforutsett og akutt, men Sbanken kan ikke ta noen vurderinger når allerede eksisterende kreditt er brukt. Så da tvinges jeg til å stå uten relevant legebehandling og uten nødvendige medisiner. Jeg har fått tilbud om å kunne søke på nytt om 30 dager. Jeg har vært kunde i en lang rekke år. Det har aldri vært betalingsanmerkninger eller annet på meg. Og den ekstra kreditten jeg trenger tilsvarer mindre enn ei ukes lønn. Rigid, urimelig og unødvendig dårlig behandling av en stamkunde.

Karsten V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Den komplette bank"

Bra bank med gode vilkår. Eneste er at de som bor på bygda burde få like bra tilbud om lån som de i byen. Fikk mindre i lån siden vi bor utenfor tettbebygde strøk, og det er litt tullete mener nå jeg da. Det koster like mye å bygge hus på bygda som i byen. Eneste kan være at det er noe mer trått å selge på bygda? Men, men totalt sett fornøyd utover dette.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR