Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,9/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
4
av 148 innen
bank
84%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
486
75
32
34
61
Sorter omtaler etter
Viser av 688 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mangler tilrettelegging for barn under 18 år"

Etter flere år med klager og svar tilbake om at det jobbes med det, kommer i løpet av et halvt år osv, så har Sbanken fortsatt ikke klart å tilrettelegge for yngre barn at de kan ta i bruk Vipps. Dermed har de ingen mulighet til å sjekke saldo på kortet sitt og må ringe til foreldrene for å høre saldo. Barn kommer til å bruke enda mindre kontanter i fremtiden så det er viktig at de tidlig kan få kontroll over egen økonomi som er elektronisk. I tillegg har de får flere år siden lanser en egen minibank app for barn hvor de kan sjekke saldo, men denne er selvfølgelig kun tilgjengelig for android. Dette har de også lovet og hatt pressemeldinger på, men årene har gått og ingenting skjedd. Så det at de totalt overser at barn har behov for banktjenester tidligere nå enn før vitner om at de ikke henger med i tiden og foreldre tvinges til å bytte bank. Ellers har jeg vært fornøyd bruker av Sbanken gjennom 22 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Mye bra med S banken."
1 syns denne omtalen er nyttig

Med unntak for kreditrente, som S banken i lang tid har fulgt Norges Bank, er jeg svært fornøyd med S banken. Noen andre banker har klart å gi noe (symbolsk ?) rentegodtgjørelse.

Reidar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Det meste går på skinner😉"

Kun litt problemer med IPS. Banskelig å bytte spareobjekter.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling men super nettbank"

Dårlig kundebehandling og informasjon men nettbanken er super

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Alt jeg trenger"

Solid fondsliste utenlands inn/utbetaling så mange konti man vil ha debet og kredit kort +++ = ingenting jeg savner

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste banken jeg noensinne har hatt"

Aldri noe problem, som eneste bank gir de deg tilgang til dine egne data via api, noe jeg setter stor pris på. I tillegg er det billig med fondshandel og har vært fornøyd kunde siden i snart 20 år.

Forbannet S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Sbanken Bedrift. Tar over et halvt år og få en bedriftskonto (Dersom du er heldig)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kort oppsummert: Useriøst og elendig. Opplyst påregnet ventetid for ny bedriftskonto var 2-3 måneder (lenge nok for en nystartet bedrift) Etter flere telefoner, purringer og forsinkelser, ble dette utvidet til opp mot 6 måneder. I mellomtiden må man påregne å sitte 20-30 minutter i kø hver gang, for å få snakket med en "goddag mann økseskaft" kunderådgiver, som uansett ikke kan gjøre noe fra eller til.. Fasiten ble over 7 måneder. Mottok da en mail midt i fellesferien hvor jeg måtte svare på en hel haug med nye "kjenn din kunde" spørsmål og ettersende ytterligere dokumentasjon. Dette ble så gjort uken etterpå, men dog noen dager for sent. Tilbakemeldingen som kom er da følgende: Hei, Vi kan ikke se å ha mottatt svar fra deg på våre henvendelser. Hvis du ønsker å åpne bedriftskonto hos oss i fremtiden må du registrere bedriften på nytt. Med vennlig hilsen • Avdeling for kundekontroll Etter enda ny kontakt, var oppfordringen å søke om å få bli kunde i Sbanken på nytt. Lav pris har sin pris...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mellomfinansiering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt umulig å bruke banken til dette. Får kun prate med kundeservice og de purrer videre til saksbehandler. Selv 1 uke etter søknad var inne hos de samt purret flere ganger klarte de ikke gi oss et tilbud tidsnok. De ga falske løfter om tid og vi fikk desverre ikke kjøpt det huset vi ville ha. Så trenger du mellomfinansiering bruk en annen bank

Lars R. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gebyrfritt"

Den kundeservicen jeg har fått her, fra det som i utgangspunktet er en nettbank, her utrolig bra. I tillegg så er nettbanken veldig brukervennlig. + at det er gebyrfritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Startet å bytte fra DNB til SBanken, men så selger SVanken seg til DNB."
6 syns denne omtalen er nyttig

Fikk kjempebra inntrykk av SBanken. De hadde en bra tilnærming og kvalitet som DNB ikke hadde. Startet derfor å bytte til SBanken. Jeg vil revurdere mitt bytte nå som DNB har annonsert oppkjøp av dem. Virker ikke som SBanken oppfattet at de var en "redning" for tidligere DNB kunder som ønsket forandring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Den nesten perfekte banken."
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde siden 2006. Aldri noe tull enkelt å orientere seg hva det koster. Har alltid vært gebyrfri. Har nesten de beste rentene på boliglån og andre lån, er ikke best på innskuddsrenter. Rask vennlig og løsningsorientert kundeservice- Totalen gjør at Sbanken er den beste banken. Ingen over ingen ved siden av! Kommer garantert å bytte bank dersom DNB slukker Sbanken. Liker ikke banker som kjøper opp en brysom konkurrent

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En kundevennlig bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hvis DNB får kjøpe seg inn i banken, så vil bankforbindelsen avsluttet raskest mulig! Sparepengene går først! Avslag om salg til DNB er det klokeste banken gjør. DNB tror at de skal skumme fløten? Kundeflukten blir større de tror!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Den beste Banken i dag i Norge"

Dette er den beste Banken i Norge og vill være det i de neste 10årene 😁😁😁

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Suveren"
3 syns denne omtalen er nyttig

Den beste banken på alt. Gebyrfri, bra renter, superenkel nettbank/app og alltid god og rask hjelp hos kundeservice. Vi vil beholde Sbanken, redd den fra DnB

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Norges beste bank!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Enkel å bruke utad, men smart og kompleks på bakrommet, som gir meg god oversikt over min økonomi. Sbanken har gode priser og betingelser for alle, uten å forhandle. Ryddig og ærlig 😀 NB: Bytter bank om Sbanken slukes av DnB!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super effektiv kundevennlig"

Hjelp når du trenger det og mulighet til raskt p få barnekort, ha flere kontoer under ett navn og minimalt av gebyrer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd med alt😀"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri ventetid hvis du trenger å kontakte banken. Alltid vennlige og ordner det meste kjapt og med tilbakemelding.

Ramazan G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Før var bra lånn å sånt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bruker nå 3 år veldig fornøyd men etter dnb kom i bilde for å kjøpe snudde alt syns jeg lånn og sont...

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ledelsen anbefaler salg til DNB"
8 syns denne omtalen er nyttig

Når ledelsen i banken kaster kundene under bussen og anbefaler salg av banken til norges misnt likte bank DNB, så vitner det om en ledelse som ikke har kundetilfredshet som prioritet.

Mohammed L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utmerket bank"

Veldig rask kundebehandling. Du får hjelp fra dyktige kundebehandlere

Kundetilfredshet
"En utmerket bank"

Intet å melde verken positivt eller negativt, men min oppfatning er tilfredshet med bankens tjenester.

Shahram J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra og lett i bruk konto og appen men di er veldig streng og gi lån.

Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Problemfritt kundeforhold siden banken startet opp"

Aldri vært et eneste problem. Har vært kunde siden banken startet opp. Banken tilbyr alt man har bruk fo.

Asle H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og greit"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bruker banken både privat og i enkeltperson foretaket. Skulle vært sømløst overføring mellom kontoene. Jeg emigrerte fra Dnb som er det motsatte

Inge H. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Inovativ, nyskapende, kundevennlig bank"

Har vært kunde av banken omtrent siden starten og angrer ikke. Hovedårsaken var og er de lave gebyrene, den enkle måten å logge seg inn på. Med årene har banken blitt enda mere inovativ med stor brukervennlighet, meget god kundebehandling og produkter som lett kan brukes. Fondssparing er enkelt og lett å komme i gang med og lett å styre/endre etter behov fra måned til måned. Jeg har bare godt å si om Sbanken og håper den får fortsette med sitt konsept også i fremtiden.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR