Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 15 innen
bank
90%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
371
58
21
19
20
Sorter omtaler etter
Viser av 489 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid fornøyd"

Har vært kunde i mange år. Har aldri hatt noen problemer. Er det noe jeg lurer på, får jeg raskt svar hos kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Perfekt"

Alt er fint, fra daglige gjøremål til Apple Pay støtte. Har prøvd med flere banker og Sbanken er best for meg. Hver gang jeg tar kontakt med banken får jeg kjempe rask og god hjelp. Det fikk jeg aldri hos DNB for eksempel. Liker også å betale en fast sum hvert år for kortet, for å etterpå ikke betale noe mer i andre gebyrer :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super mobilbank og gode betingelser"

SBanken er fleksibel mht å sette opp kontoer for å styre økonomien, har gode betingelser, en veldig bra mobilbank og de gangene jeg har kontaktet kundesenter har det alltid vært en god opplevelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"BankID for ungdommer under 18"
3 syns denne omtalen er nyttig

Super bank på alle måter! MEN, hvorfor tar det så utrolig lang tid for dere å fikse så at ungdommer (under 18) kan få Bank ID? Nå når Vipps krever Bank ID så tvinger dere disse ungdommene til å velge andre banker. Få opp farten og gi oss et estimat når det er på plass! Nå får vi svadasvar og ingen vet noe. Det er krise i vennegjengen til min sønn når de ikke kan bruke Vipps og dere risikerer at mange unge lovende kunder flytter over til andre banker. Jeg vil at han skal bruke Sbanken der jeg er kunde og der jeg kan se hans konto, men han vil ha Vipps tilbake og det nå. Å ordne BankID hos en annen bank til ham medfører en ekstra jobb.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"BankID for barn under 18 år."
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra bank, men jeg synes det går svært treigt med å legge til rette for BankID for barn under 18 år. Dere har lenge skrevet at dere jobber med å tilrette legge for dette, men det ser ikke ut til at dere synes det er viktig nok enda. Da må vi unge bare velge en annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bra nettside, men en supporten er den dårligste jeg har vært borti!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overraskende bra nettløsninger, men den frekke supporten trekker ned. Når dette er den eneste kommunikasjonen, så må den være 100%. Det er den ikke! Det har også en feil med aksjesidene sine og kan finne på å avbryte en chat samtale uten å si hade eller spørre om du trenger mer hjelp. SBANKEN er fin hvis du liker å logge inn på nytt 20 ganger hver dag. Ganske gøy! Virker som de har ansatt noen luringer, som gjør at jeg bytter bank i hvertfall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig brukervennlig app der man får tilgang til alle tjenester. Lett å søke opp gamle betalinger, administrere kontoer osv. Som bruksbank er den suveren. Sparekonto og boliglån flytter jeg etter beste tilbud med jevne mellomrom, så jeg har vært innom mange nettbanker etterhvert. Ingen har vært i nærheten av Sbanken på brukervennlighet. Veldig fornøyd med kundeservice. Kort ventetid på telefon og chat. Bra med like vilkår for alle. Minuset blir da at det ikke er rom for å bruke skjønn i boliglånsøknader f. eks, men samtidig vet man at man har samme vilkår som andre. Man slipper å mase om bedre vilkår. Bra med direkte trekk fra konto i vipps. Dumt at barn under 15 pr idag ikke kan få vipps i denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Er ikke en bank for dem som trenger dialog og personlig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved klaging på rente, kommer bare en standard "politisk" forklaring, ingen tilnærming til deg som person og virker arrogant. Ved å søke lån tas det ingen personlige hensyn, som at de observerer at en person gjennom flere år har vist seg ryddig økonomisk, aldri fått inkasso -det virker som de kun tar hensyn til siste år -kanskje som arb.ledig, men har fått jobb med langt bedre inntekt? Dette er enklere i andre banker hvor man har et kundeforhold og kan forklare -selv om det i stadig flere banker idag er iskaldt og upersonlig. Derfor anbefaler jeg ikke denne banken til folk som trenger personlig kundebehandling. For folk med solid økonomi og ikke behov for særlig lån, er dette en grei bank ellers.

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Vurder nøye om du vil ha denne banken som hovedbank"
3 syns denne omtalen er nyttig

I starten var Skandiabanken meget bra. Nå bør de kjenne sin besøkstid som ren nettbank. De er bare tilstede på internett. Ingen personlige rådgivere. Få tjenester og svært firkantet. Terskelen for å bytte bank er lav idag. Renten er ikke lenger konkurransedyktig, sjekk selv på rentebarometeret. Hva hjelper gebyrfrihet, når renten er elendig. Kundeservice virker frekk og uproff. Hvem er det egentlig som sitter i andre enden? Videre viser de seg som utrolig lite fleksibel og rigid. De kan ikke låne penger til tomtekjøp. Og selv med svært lav risiko i kredittvurdering, høye inntekter og belåningsgrad under 50%, er de ikke fleksibel på lån i uforutsette situasjoner. Her er det bare å bytte bank, har nå fått effektiv rente på 2,1% i en annen bank på boliglån og personlig rådgiver. Kaster ikke penger ut vinduet sier de i reklamen? De bør kjenne sin besøkstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Flytting av ASK konto"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det har til nå tatt 14 dager å flytte ask kontoer til Sbanken. Servicen er ikke å skryte av når jeg purrer på dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg hadde et problem jeg ikke forsto så ble jeg visst litt for masete så 2 ganger logga de meg av chatten uten et ord. sitter som et spørsmålstegn å lurer enda på svaret... bytter tilbake til DNB. Problemet jeg lurte på har aldri vært opplevd i DNB men med så utrygg saldo så vet man aldri hva man reellt har på kontoen å risikerer å plutselig være masse i minus, og må skrive opp hva man bruker på et papir så man vet hva man har inne. STYR LANGT UNNA.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nekter å øke kreditt fordi jeg har brukt den kreditten jeg har"
5 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig slett behandling av meg som kunde gjennom mange år: Sbanken nekter å utvide kreditten. Eneste begrunnelse er at den kreditten jeg har er brukt. Jeg tror mange vil være enig med meg i at en utvidelse av kreditt gjerne tvinger seg fram fordi man har brukt opp den kreditten man har.... I mitt tilfelle må jeg akutt betale for lege og medisin i utlandet. Uforutsett og akutt, men Sbanken kan ikke ta noen vurderinger når allerede eksisterende kreditt er brukt. Så da tvinges jeg til å stå uten relevant legebehandling og uten nødvendige medisiner. Jeg har fått tilbud om å kunne søke på nytt om 30 dager. Jeg har vært kunde i en lang rekke år. Det har aldri vært betalingsanmerkninger eller annet på meg. Og den ekstra kreditten jeg trenger tilsvarer mindre enn ei ukes lønn. Rigid, urimelig og unødvendig dårlig behandling av en stamkunde.

Karsten V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Den komplette bank"

Bra bank med gode vilkår. Eneste er at de som bor på bygda burde få like bra tilbud om lån som de i byen. Fikk mindre i lån siden vi bor utenfor tettbebygde strøk, og det er litt tullete mener nå jeg da. Det koster like mye å bygge hus på bygda som i byen. Eneste kan være at det er noe mer trått å selge på bygda? Men, men totalt sett fornøyd utover dette.

Per A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt og oversiktlig."

Byttet nylig fra DnB til Sbanken og angrer ikke et sekund. Mye enklere å finne fram i denne banken. Sbanken er ren nettbank og for de fleste unge/voksene er dette den beste banken. Er man godt opp i årene og tviholder på de fysiske bankene vil nok en annen bank være best. + Det er veldig enkelt å komme i gang på www.sbanken.no + Det er gratis å opprette bruker og kontoer + Gebyrfri handel innland og utland - 275kr årsgebyr per kort

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid gitt meg god kundeopplevelse"

Rask svartid, hjelpsomme medarbeidere. Best på nettbank og mobile løsninger. Billig aksje/fondshandel. Har vært kunde i mange år, og jeg er veldig fornøyd med det.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alt i alt en bra bank"

Bra bank med lett oversiktlig mobilbank. Hadde fått 5 stjerner hadde det ikke vært for det tekniske problemet dem har brukt 1 uke snart på aktivere BankID tilgangen min. Høy kontaktgrad. chat er åpen 6-24. Suverent! Dem kan bli bedre på tilbakemeldinger direkte til kunder, noe jeg savner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Angrer ikke en dag att ja flytta fra DNB!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Synes det er så gott førklart allt som en kunde har bruk før att vete! Har både lån og lønnskonto i Sbanken med under 3%rente! og kan sitte hjemme å ordne allt! idag som det inte finnes betjening i bankene som det var før! Kjempeførnøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og grei"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken er veldig enkel, grei og oversiktlig å bruke. Har et par konti pluss huslån der. De få gangene jeg har trengt hjelp med noe, har jeg fått den raskt og effektivt på telefon. Men sparepengene mine har jeg i en annen bank, for det de kaller høyrente, er en vits!

Svar fra Sbanken
07.12.2018 17.36
Hei Lisa! Hyggelig å høre at du setter pris på enkle løsninger og at du fikk god hjelp da du trengte det :) Vi syns det er supert at du er opptatt av hvor du kan få det beste tilbudet for deg. Vi har høyt fokus på sparing, og hvis du skal spare i mer enn et år eller to bør du vurdere annen sparing enn konto. Der har vi et av markedets absolutt beste tilbud og svært konkurransedyktige priser. Ta kontakt med rådgiverne våre hvis du lurer på noe :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Noe bra, noe dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

+Lettvint i bruk over lang tid -Hvis du har god økonomi og stell på sakene greier du å få lavere renter med personlig vurdering i andre banker -Tilbyr som en av veldig få banker ikke BankID <18 år Totalt; Lettvint bank som dessverre ikke kan være totalleverandør av banktjenester for en familie. Bruker den som nr 2 bank pga den er lettvint i hverdagen og lave gebyrer og den var lett å dra ungene inn i... helt til utfordringen med behov for BankID...

Svar fra Sbanken
07.12.2018 17.35
Hei Sigve! Takk for en fin tilbakemelding. Vi jobber med å få til BankID også for kunder under 18 år, men det er ikke på plass helt ennå. Vi gleder oss til å kunne tilby det, slik at du og familien kan ha oss som bank nummer 1 :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra no frills bank"

Veldig bra bank og har vært kunde siden tidlig 2000 tallet. Det som er bra med sbanken er: Ingen gebyr på bruk av kort i utlandet. Ingen gebyr på det meste egentlig, inkl regningsbetaling. Passer derfor bra å bruke banken som dagligbank. For aksjesparing anbefales Nordnet da de har større utvalg og fondsprodukter med lavere TER. For banksparing anbefales en av bankene som tilbyr >2% rente. Sjekk finansportalen. Sbanken tilbyr god bsu rente for de over 33år. Boliglånsrenten for de med egenkapital over 50% er også ok, for tiden 2,3%. Savner at ikke alle regningene som ligger til forfall tilbys vist gjennom APIet deres og at det ikke går an å overføre mellom egne kontoer gjennom APIet. Kundeservice er veldig bra og ser nå at dere også har en oppegående SoMe koordinator 🙂

Svar fra Sbanken
07.12.2018 17.35
Hei Andreas! Takk for en skikkelig god tilbakemelding :) Vi heier på prisbevisste kunder, og liker at du bruker oss på det vi er god på. Vi skal jobbe for å kunne tilby deg enda flere gode tjenester framover. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste jeg har vært innom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aller viktigst: kort og sjelden nedetid og tilgjengelig kundeservice. Utover det setter jeg stor pris på veluktviklet brukergrensensnitt, var utrolig kult å være med fra overgangen fra skandiabanken til sbanken. Jeg er også ofte innom Sbanken beta, den siste oppdateringen med oversikt over sparing, bruk, innbetalinger og sparemål imponerer meg! Jeg shopper stadig rundt etter bank, men det skal være MYE gunstigere for at jeg skal noen gang bytte over. Startet forresten kundeforholdet mitt DAGEN jeg ble 18, og så lenge Sbanken ligger så langt foran konkurrentene som i dag ser jeg for meg at jeg blir der til den dagen jeg ligger i kista. På minussiden gir dere meg ikke kredittkort, men det tar jeg som et godt hint fra en ansvarlig forelder ;)

Svar fra Sbanken
06.12.2018 20.17
Hei Vegard! Tusen takk for fin tilbakemelding! Så gøy at du ble kunde hos oss på 18-årsdagen din :) Vi blir ekstra glade for å høre at du er beta-bruker og liker den siste oppdateringen. Vi skal gjøre vårt beste for å fortsette å gjøre deg like fornøyd i framtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra bank, med forberdringspotensiale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig glad i Sbanken. Har testet ut de aller fleste banker som tilbyr brukskontoer og dagligbank tjenester i Norge og Sbanken er den jeg endte opp med å bruke. Toppscore på grensesnitt, design og setup på både nettbank og app. Alt i alt trolig den beste bankopplevelse for folk flest. Kundeservice er alltid vært bra. Innovasjonsorientert og bruker tydeligvis gode resurser på utvikling av app, digitale løsninger og nye spennende funksjoner (f.eks hadde de Coinbase bitcoin saldo integrasjon i en periode) og var en av de først ute med Apple Pay, og snart også Google Pay. Liker den nye Sbanken merkevare/brand image enda bedre enn tidligere Skandiabanken. Ellers skal de også lanserer bedriftskonto for mindre bedrifter til neste år. Spent på å se hvordan det blir. Forberdringspotensiale på sparing/investeringsfronten - dårlig trading funksjoner og begrenset tilgang til investeringsmuligheter. Her kommer dedikerte investeringsplatformer som f.eks Nordnet fremdeles på topp. Håper dette vil forbedre seg etterhvert. Liker det de gjør og håper at de fortsetter å investere penger på videreutvikling. Nye funksjoner og videreutvikling er viktigst for meg og mange andre av deres kjernebrukere, kan jeg tenke meg. Spesielt veldig spent på å se hva som vil komme med PSD2 "Payment Services Directive" fra EU som åpner for innføring av mange ulike tjenester gjennom APIs hvor det er mulig i mye større grad for banker og tjenester å snakke sammen. F.eks vil dette kunne muliggjøre tjenester slik som budsjetteringsapper og mye mer, f.eks som mint.com i USA. Sbanken, håper dere er på saken her! Innovasjon på denne fronten er veldig viktig for meg for å forbli kunde på lengre sikt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bærre løkker."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har bare godt å si om S-banken. Har vært kunde der i mange år. Null gebyrer og de er meget hjelpsomme når en "gammel" mann har rota seg bort med koder etc.

Svar fra Sbanken
28.11.2018 12.55
Hei Svein! Så hyggelig å høre at du er fornøyd, og at du har vært det lenge. Slike tilbakemeldinger gjør oss skikkelig glade! Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Grei nettløsning etter mitt behov. Fornøyd med gebyrfri bank. Litt ventetid ved behov for samtale (tlf) men får god bistand etterhvert. Har vært kunde siden 2007 og vil forsette med å være det.

Svar fra Sbanken
28.11.2018 10.00
Hei Inger! Så bra at du er fornøyd, det blir vi veldig glade for å høre. Håper vi kan fortsette å levere de tjenestene du trenger og har lyst på i mange år framover. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Sbanken ansvarsfraskriver seg visa rettigheter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken må være tidenes værste bank i historien innen for reklamasjon. Banken legger skyld over på forbruker/kunde uten å kunne dokumentere dette. Ihenhold til Sbanken og visa sine kort regler som er bundet til begge parter i det man har KORT. Er banken pliktig og SKAL returnere/erstatte penger ved uautoriserte transaksjoner DERSOM man kan dokumentere dette. Styr totalt unna å ha kort i denne banken, reklamasjonsavdelingen har ingen anelse hva dem holder på med og ser tidligere folk opplever dette veldig ofte det er Bank vs kunde/forbruker i slike saker. Banken ansvarsfraskriver seg sine forpliktelser og holder saker i opp til 30 dager uten å engang sjekke opp og drar «Du har skylden kortet» selvom dette strider totalt imot dine rettigheter som visa forbruker. Banken vil heler ikke utgi dine rettigheter og du skal vite minst mulig for å godta pengene dine er borte og de «prøvde» det er tull og tøys. Inkompetent bank, og de vil snart merke de mister mye kunder takket være inkompetanse og ansvarsfraskrivelse.

Svar fra Sbanken
05.11.2018 08.03
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Det er reguleringen rundt hvordan bankene skal behandle kortreklamasjonssaker. Vi har høyt fokus på å behandle disse sakene på riktig måte. Vi får dessverre ikke sjekket saken din via denne kanalen, men ta gjerne kontakt med oss hvis du vil at vi skal se på den på nytt. Hilsen oss i Sbanken
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR