Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 15 innen
bank
90%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
367
56
21
15
20
Sorter omtaler etter
Viser av 479 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Flytting av ASK konto"

Det har til nå tatt 14 dager å flytte ask kontoer til Sbanken. Servicen er ikke å skryte av når jeg purrer på dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg hadde et problem jeg ikke forsto så ble jeg visst litt for masete så 2 ganger logga de meg av chatten uten et ord. sitter som et spørsmålstegn å lurer enda på svaret... bytter tilbake til DNB. Problemet jeg lurte på har aldri vært opplevd i DNB men med så utrygg saldo så vet man aldri hva man reellt har på kontoen å risikerer å plutselig være masse i minus, og må skrive opp hva man bruker på et papir så man vet hva man har inne. STYR LANGT UNNA.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nekter å øke kreditt fordi jeg har brukt den kreditten jeg har"
3 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig slett behandling av meg som kunde gjennom mange år: Sbanken nekter å utvide kreditten. Eneste begrunnelse er at den kreditten jeg har er brukt. Jeg tror mange vil være enig med meg i at en utvidelse av kreditt gjerne tvinger seg fram fordi man har brukt opp den kreditten man har.... I mitt tilfelle må jeg akutt betale for lege og medisin i utlandet. Uforutsett og akutt, men Sbanken kan ikke ta noen vurderinger når allerede eksisterende kreditt er brukt. Så da tvinges jeg til å stå uten relevant legebehandling og uten nødvendige medisiner. Jeg har fått tilbud om å kunne søke på nytt om 30 dager. Jeg har vært kunde i en lang rekke år. Det har aldri vært betalingsanmerkninger eller annet på meg. Og den ekstra kreditten jeg trenger tilsvarer mindre enn ei ukes lønn. Rigid, urimelig og unødvendig dårlig behandling av en stamkunde.

Karsten V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Den komplette bank"

Bra bank med gode vilkår. Eneste er at de som bor på bygda burde få like bra tilbud om lån som de i byen. Fikk mindre i lån siden vi bor utenfor tettbebygde strøk, og det er litt tullete mener nå jeg da. Det koster like mye å bygge hus på bygda som i byen. Eneste kan være at det er noe mer trått å selge på bygda? Men, men totalt sett fornøyd utover dette.

Per A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt og oversiktlig."

Byttet nylig fra DnB til Sbanken og angrer ikke et sekund. Mye enklere å finne fram i denne banken. Sbanken er ren nettbank og for de fleste unge/voksene er dette den beste banken. Er man godt opp i årene og tviholder på de fysiske bankene vil nok en annen bank være best. + Det er veldig enkelt å komme i gang på www.sbanken.no + Det er gratis å opprette bruker og kontoer + Gebyrfri handel innland og utland - 275kr årsgebyr per kort

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid gitt meg god kundeopplevelse"

Rask svartid, hjelpsomme medarbeidere. Best på nettbank og mobile løsninger. Billig aksje/fondshandel. Har vært kunde i mange år, og jeg er veldig fornøyd med det.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alt i alt en bra bank"

Bra bank med lett oversiktlig mobilbank. Hadde fått 5 stjerner hadde det ikke vært for det tekniske problemet dem har brukt 1 uke snart på aktivere BankID tilgangen min. Høy kontaktgrad. chat er åpen 6-24. Suverent! Dem kan bli bedre på tilbakemeldinger direkte til kunder, noe jeg savner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Angrer ikke en dag att ja flytta fra DNB!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Synes det er så gott førklart allt som en kunde har bruk før att vete! Har både lån og lønnskonto i Sbanken med under 3%rente! og kan sitte hjemme å ordne allt! idag som det inte finnes betjening i bankene som det var før! Kjempeførnøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og grei"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken er veldig enkel, grei og oversiktlig å bruke. Har et par konti pluss huslån der. De få gangene jeg har trengt hjelp med noe, har jeg fått den raskt og effektivt på telefon. Men sparepengene mine har jeg i en annen bank, for det de kaller høyrente, er en vits!

Svar fra Sbanken
07.12.2018 17.36
Hei Lisa! Hyggelig å høre at du setter pris på enkle løsninger og at du fikk god hjelp da du trengte det :) Vi syns det er supert at du er opptatt av hvor du kan få det beste tilbudet for deg. Vi har høyt fokus på sparing, og hvis du skal spare i mer enn et år eller to bør du vurdere annen sparing enn konto. Der har vi et av markedets absolutt beste tilbud og svært konkurransedyktige priser. Ta kontakt med rådgiverne våre hvis du lurer på noe :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Noe bra, noe dårlig"

+Lettvint i bruk over lang tid -Hvis du har god økonomi og stell på sakene greier du å få lavere renter med personlig vurdering i andre banker -Tilbyr som en av veldig få banker ikke BankID <18 år Totalt; Lettvint bank som dessverre ikke kan være totalleverandør av banktjenester for en familie. Bruker den som nr 2 bank pga den er lettvint i hverdagen og lave gebyrer og den var lett å dra ungene inn i... helt til utfordringen med behov for BankID...

Svar fra Sbanken
07.12.2018 17.35
Hei Sigve! Takk for en fin tilbakemelding. Vi jobber med å få til BankID også for kunder under 18 år, men det er ikke på plass helt ennå. Vi gleder oss til å kunne tilby det, slik at du og familien kan ha oss som bank nummer 1 :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra no frills bank"

Veldig bra bank og har vært kunde siden tidlig 2000 tallet. Det som er bra med sbanken er: Ingen gebyr på bruk av kort i utlandet. Ingen gebyr på det meste egentlig, inkl regningsbetaling. Passer derfor bra å bruke banken som dagligbank. For aksjesparing anbefales Nordnet da de har større utvalg og fondsprodukter med lavere TER. For banksparing anbefales en av bankene som tilbyr >2% rente. Sjekk finansportalen. Sbanken tilbyr god bsu rente for de over 33år. Boliglånsrenten for de med egenkapital over 50% er også ok, for tiden 2,3%. Savner at ikke alle regningene som ligger til forfall tilbys vist gjennom APIet deres og at det ikke går an å overføre mellom egne kontoer gjennom APIet. Kundeservice er veldig bra og ser nå at dere også har en oppegående SoMe koordinator 🙂

Svar fra Sbanken
07.12.2018 17.35
Hei Andreas! Takk for en skikkelig god tilbakemelding :) Vi heier på prisbevisste kunder, og liker at du bruker oss på det vi er god på. Vi skal jobbe for å kunne tilby deg enda flere gode tjenester framover. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste jeg har vært innom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aller viktigst: kort og sjelden nedetid og tilgjengelig kundeservice. Utover det setter jeg stor pris på veluktviklet brukergrensensnitt, var utrolig kult å være med fra overgangen fra skandiabanken til sbanken. Jeg er også ofte innom Sbanken beta, den siste oppdateringen med oversikt over sparing, bruk, innbetalinger og sparemål imponerer meg! Jeg shopper stadig rundt etter bank, men det skal være MYE gunstigere for at jeg skal noen gang bytte over. Startet forresten kundeforholdet mitt DAGEN jeg ble 18, og så lenge Sbanken ligger så langt foran konkurrentene som i dag ser jeg for meg at jeg blir der til den dagen jeg ligger i kista. På minussiden gir dere meg ikke kredittkort, men det tar jeg som et godt hint fra en ansvarlig forelder ;)

Svar fra Sbanken
06.12.2018 20.17
Hei Vegard! Tusen takk for fin tilbakemelding! Så gøy at du ble kunde hos oss på 18-årsdagen din :) Vi blir ekstra glade for å høre at du er beta-bruker og liker den siste oppdateringen. Vi skal gjøre vårt beste for å fortsette å gjøre deg like fornøyd i framtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra bank, med forberdringspotensiale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig glad i Sbanken. Har testet ut de aller fleste banker som tilbyr brukskontoer og dagligbank tjenester i Norge og Sbanken er den jeg endte opp med å bruke. Toppscore på grensesnitt, design og setup på både nettbank og app. Alt i alt trolig den beste bankopplevelse for folk flest. Kundeservice er alltid vært bra. Innovasjonsorientert og bruker tydeligvis gode resurser på utvikling av app, digitale løsninger og nye spennende funksjoner (f.eks hadde de Coinbase bitcoin saldo integrasjon i en periode) og var en av de først ute med Apple Pay, og snart også Google Pay. Liker den nye Sbanken merkevare/brand image enda bedre enn tidligere Skandiabanken. Ellers skal de også lanserer bedriftskonto for mindre bedrifter til neste år. Spent på å se hvordan det blir. Forberdringspotensiale på sparing/investeringsfronten - dårlig trading funksjoner og begrenset tilgang til investeringsmuligheter. Her kommer dedikerte investeringsplatformer som f.eks Nordnet fremdeles på topp. Håper dette vil forbedre seg etterhvert. Liker det de gjør og håper at de fortsetter å investere penger på videreutvikling. Nye funksjoner og videreutvikling er viktigst for meg og mange andre av deres kjernebrukere, kan jeg tenke meg. Spesielt veldig spent på å se hva som vil komme med PSD2 "Payment Services Directive" fra EU som åpner for innføring av mange ulike tjenester gjennom APIs hvor det er mulig i mye større grad for banker og tjenester å snakke sammen. F.eks vil dette kunne muliggjøre tjenester slik som budsjetteringsapper og mye mer, f.eks som mint.com i USA. Sbanken, håper dere er på saken her! Innovasjon på denne fronten er veldig viktig for meg for å forbli kunde på lengre sikt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bærre løkker."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare godt å si om S-banken. Har vært kunde der i mange år. Null gebyrer og de er meget hjelpsomme når en "gammel" mann har rota seg bort med koder etc.

Svar fra Sbanken
28.11.2018 12.55
Hei Svein! Så hyggelig å høre at du er fornøyd, og at du har vært det lenge. Slike tilbakemeldinger gjør oss skikkelig glade! Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Grei nettløsning etter mitt behov. Fornøyd med gebyrfri bank. Litt ventetid ved behov for samtale (tlf) men får god bistand etterhvert. Har vært kunde siden 2007 og vil forsette med å være det.

Svar fra Sbanken
28.11.2018 10.00
Hei Inger! Så bra at du er fornøyd, det blir vi veldig glade for å høre. Håper vi kan fortsette å levere de tjenestene du trenger og har lyst på i mange år framover. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Sbanken ansvarsfraskriver seg visa rettigheter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken må være tidenes værste bank i historien innen for reklamasjon. Banken legger skyld over på forbruker/kunde uten å kunne dokumentere dette. Ihenhold til Sbanken og visa sine kort regler som er bundet til begge parter i det man har KORT. Er banken pliktig og SKAL returnere/erstatte penger ved uautoriserte transaksjoner DERSOM man kan dokumentere dette. Styr totalt unna å ha kort i denne banken, reklamasjonsavdelingen har ingen anelse hva dem holder på med og ser tidligere folk opplever dette veldig ofte det er Bank vs kunde/forbruker i slike saker. Banken ansvarsfraskriver seg sine forpliktelser og holder saker i opp til 30 dager uten å engang sjekke opp og drar «Du har skylden kortet» selvom dette strider totalt imot dine rettigheter som visa forbruker. Banken vil heler ikke utgi dine rettigheter og du skal vite minst mulig for å godta pengene dine er borte og de «prøvde» det er tull og tøys. Inkompetent bank, og de vil snart merke de mister mye kunder takket være inkompetanse og ansvarsfraskrivelse.

Svar fra Sbanken
05.11.2018 08.03
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Det er reguleringen rundt hvordan bankene skal behandle kortreklamasjonssaker. Vi har høyt fokus på å behandle disse sakene på riktig måte. Vi får dessverre ikke sjekket saken din via denne kanalen, men ta gjerne kontakt med oss hvis du vil at vi skal se på den på nytt. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dårlig rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde siden 2003 og har vært godt fornøyd med Skandiabanken, men jeg kan dessverre ikke si det samme om S'banken. Innskuddsrentene er langt dårligere enn hos mange andre konkurrenter, så nå flytter jeg over til en annen bank. Takk for meg.

Svar fra Sbanken
05.11.2018 08.02
Hei! Takk for at du har vært med oss så lenge. Leit å høre at du har bestemt deg for å bytte bank. Innskuddsrentene er generelt lave for tiden, og anbefaler at du sjekker finansportalen.no for å finne det beste tilbudet for deg. Håper at vi kan få sjansen til å vinne deg tilbake senere, du er alltid velkommen! Hilsen oss Sbanken
Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Heldigital"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt kan ordnes elektronisk. Praktisk! Ingen bruksgebyrer!
Eneste drawback er demmes a manglende bankid system. Bankid på skrapekort støttes ikke så mange plasser. Men sbanken gir bankid på mobil. Men IKKE til de under 18 år. Lite praktisk når digitale tjenester på feks helsenorge.no krever at du MÅ ha bankid etter fylte 16... Ellers får du ikke f.eks bestilt time hos legen, lest resepter, lese Innkalling brev eller logge på altinn.
DET er ikke bra for en helelektronisk bank. Ellers er vi storfornøyde

Svar fra Sbanken
16.10.2018 16.05
Hei Øystein! Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Kjekt å høre at dere er fornøyde. Vi deler ønsket om å få til en ordning for BankID for kunder under 18 år. Selv om det er på ønskelisten vår, så vil det nok dessverre ta litt tid før det er på plass så vi håper at dere finner en løsning som funker for dere i mellomtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aksjesidene knekker sammen når markedet er opphetet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjentatte ganger har jeg opplevd at SBankens aksjesider knekker sammen når markedet er opphetet, som f.eks i dag når Oslo Børs faller nær 4%. Dette har garantert med prioritet, som må betales for, og der SBanken tydeligvis ikke gir kundene lik prioritet som andre finanasinstitusjoner. Og der renner mine sparepenger ut i sanden.. når jeg ikke får tilgang til aksjehandel! Skremmende!

Svar fra Sbanken
31.10.2018 10.05
Hei Espen! Vi har dessverre hatt noen utfordringer med kapasiteten i systemet vårt, og derfor har vi gjort flere endringer for å sikre stabiliteten. Vi kan forsikre deg om at treghetene du har opplevd ikke har noe å gjøre med at vi nedprioriterer kundene våre. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har ingenting å klage på. Alt virker helt supert."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i S'banken siden 2001, og har alltid vært fornøyd. Ting har alltid virket som forventet. Liker at S'banken har alltid strukket seg etter enkel innlogging uten dill. Siste teknikk er å ta i bruk fingeravtrykkleseren på telefonen min slik at jeg nå er inne i banken min på 3 trykk! (et for å låse opp telefonen, to for å starte app-en, tre for å identifisere/logge inn) Dette synes jeg er magisk. Mtp at jeg har selv vært med å måtte betale regninger med å først fysisk gå ned til banken for å få de fysisk stemplet før vi kunne fysisk betale dem hos en funksjonær. Selve appen er enkel å bruke. Andre funksjoner i S'banken er også, for meg, enkle å bruke.

Svar fra Sbanken
09.10.2018 10.12
Hei Tor! Utrolig fint å høre at du er så fornøyd med løsningene våre. Det er tilbakemeldinger som dette som gjør at vi har lyst til å jobbe for å bli enda bedre. Håper vi kan fortsette å gjøre deg fornøyd :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Min foretrukne bank, men..."

Jeg har lang fartstid i Sbanken og liker både rentepolitikken og nettbankløsningen godt.

Problemet er BankID for de under 18 år. Jeg så nettopp et annet tilsvar på denne nettsiden fra Sbanken om at de jobber med en løsning.
Fint, men det svaret ble gitt for 4 måneder siden.

For tiden har jeg forsøkt å opprette kundeforhold for min sønn i Sparebank1 BV fordi de tilbyr BankID for barn over 13 år (tror jeg det var). Det var ikke særlig enkelt å få til via linker jeg fikk tilsendt, og ikke reagerer de på utfylte nettskjemaer før jeg purrer og klager. Det går såpass dårlig med prosjektet at jeg nok dropper hele forsøket. Blir bare mer og mer forbannet for hver gang jeg må fylle ut det samme skjemaet nok en gang fordi ett-eller-annet-skjedde.

Så jeg håper at Sbanken kommer opp med en bedre løsning, og jeg håper de gjør det snart. Både min sønn og jeg selv begynner å bli utålmodig og vi må vurdere andre banker med ønsket tilbud på plass.

Så Sbanken, får dere dette på plass veldig snart er bedre score sikret.

Svar fra Sbanken
09.10.2018 10.10
Hei Hogne! Takk for gode tilbakemeldinger. Vi deler ønsket ditt om å få til en ordning for BankID for kundene våre under 18 år. Selv om det er på ønskelisten vår så vil det nok dessverre ta litt tid før det er på plass, så vi håper at dere finner en løsning som funker for dere i mellomtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
"Bank ID under 18 år"

Ikke mulig å få søkt om førekort hos Statens vegvesen uten at man logger inn med Bank id (eller Buypass, men det koster ekstra penger noe som burde være unødvendig), man må søke om å ta førekort før i god tid før man skal ta førekortet. Om man har Sbanken er det ikke mulig å ta førekort på bursdagen sin eller den første måneden etter.

Svar fra Sbanken
09.10.2018 09.55
Hei Magnus! Leit å høre at du har fått problemer fordi vi ikke tilbyr BankID til deg under 18 år. Vi jobber med å få på plass en god løsning, men det vil dessverre ta litt tid. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk :)"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skandiabanken som nå har blitt Sbanken er helt unik når det gjelder kunde service og betingelser.
Stå på å fortsette i den stilen dere har :)

Svar fra Sbanken
09.10.2018 09.52
Hei Rune! Tusen takk for veldig fin tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på. Vi skal gjøre vårt beste for å fortsette å gjøre deg fornøyd i framtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra på grunntjenester, savner noe mer avanserte greier"

Banknæringen er gjennomregulert, de skal alle takle grunntjenestene og det gjør Sbanken også. Dette er temmelig binært, de klarer det og ferdig med det. Ingenting å utsette på den biten altså. Når det derimot kommer til f.eks åpen api for tredjepartsstøtte og den type tekniske nyvinninger som flere storbanker i europa tilbyr gjennom åpen api regelverk i EU så står Sbanken svakt. Det samme gjelder attraktive renter og fordelaktige vilkår for gearing i egen aksjebeholdning, hvis en diversifiserer nok og er svært forsiktig med gearing så er det ingenting i veien for å tilby en rente under 2% i dagens klima. Dette er mulig fra andre leverandører av finansielle tjenester.

De er dog helt topp på kundeservice og hvis dette er viktigst for deg så er Sbanken for deg :)

På den andre siden er det vanskelig å anbefale Sbanken til dem som ikke allerede har Sbanken fordi de har en tilknytning til fysisk bank. De krever en fysisk filial de kan sette kontanter inn i.

Svar fra Sbanken
19.09.2018 12.19
Hei Alexander! Takk for en grundig omtale. Åpne API er på frammarsj også i Norge, og vi ser absolutt mulighetene det gir både oss og kundene våre. Vi noterer oss at du ønsker mer avanserte greier :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs bank!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken kjøre falsk reklame, de prøver å lokke kunder til dem. Når man så kontakter de, er servicen ekstrem dårlig. De gjør ikke engang kreditt vurdering av en, de bare gir avslag på 2 sekunder for en søknad.
Useriøs bank, med ansatte som ikke tåler kretikk. Styr unna!

Svar fra Sbanken
19.09.2018 12.14
Hei Klaus S.
Veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi forsøker alltid å hjelpe så godt vi kan, og behandle alle søknader på en god måte.
Vi tar til oss tilbakemeldingen din og skal gjøre det vi kan for at ingen skal føle det slik etter å ha vært i kontakt med oss senere.

Hilsen oss i Sbanken
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR