Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt
Skandiabanken er tildelt tittelen KUNDEFAVORITT 2016

Skandiabanken omtaler og erfaringer

Les alle 373 omtaler og erfaringer om Skandiabanken

373 omtaler
Skandiabanken
Rangert #1 av 14
innen bank
Utmerket
4,6
AV 5
4,8
Kundetilfredshet
Utmerket
4,7
Kundeservice
Utmerket
4,6
Rådgivning
Utmerket
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 373 omtaler om Skandiabanken sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Skandiabanken?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Skandiabanken
Hva synes du?
"Banken som faktisk gir deg oversikt"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Skandiabanken har gjort så jeg har fått godt innblikk i min økonomi. De er kjappe i chatten om man trenger hjelp og nettløsningen på mobil og data er over all forventning. Håper flere bytter til Skandiabanken så de også kan få gode bankopplevelser.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Anbefales"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Bra opplegg, gode renter men kunne vert lavere! Kjempe kundeservise men kunne vert litt raskere til å svare på telefon.

"Elendig opplegg for innlogging!!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
1 / 5
Andyr
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

ADVARSEL: Du får ingen kodebrikke for Bank ID og heller ingen Bank ID på mobil. Du må vente i 90 dager for å få Bank ID på mobil, men ingen kodebrikke for vanlig Bank ID. I de første dagene får du kun logge deg inn via SMS. Du må først bestille et "skrapekort" med koder for å logge deg inn for å kunne bestille Bank ID på mobil. Nå klarer jeg ikke å logge meg inn i noen som helst offentlig tjeneste, og heller ikke i Re:Members (MasterCard) hjemmeside. Det jeg ikke visste var at kodebrikken fra min forrige bank ble deaktivert da jeg avsluttet kontoen. Nå må jeg møte opp personlig i en eller annen bank for å åpne en ny konto og få en ny kodebrikke og Bank ID på mobil. Dette er en latterlig og klønete system. Hadde jeg visst dette, ville jeg aldri ha åpnet konto med Skandiabanken.

"Super bruksbank"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Supre nettsider. Ingen skjulte gebyrer eller forskjellsbehandling. God hjelp de få gangene jeg har trengt det.

Har boliglån og sparekonto i andre banker (pga bedre renter), og nettesidene der er utrolig mye dårligere enn skandiabanken sine nettsider.

Har hatt Skandiabanken som hoved bruksbank i mange år, og ser ingen grunn til å endre dette.

"Meget godt fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Har vært kunde omtrent fra oppstarten. Aldri noe tull og meget kjapp respons på chatte funksjonen om det skulle være noe jeg lurer på. :-)

"Veldig fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Etter 13 års trofast kundeforhold hos DNB, ble det akutt nødvendig å bytte da de etter lengre tid har vært kranglete.
Det var kjærlighet ved første blikk med Skandiabanken. Her kan man opprette mange brukskontoer til det ene og det andre, full oversikt til enhver tid og man kan søke om lån/refinanisiering så enkelt i nettbanken.
Skal du bytte bank - anbefaler jeg virkelig Skandiabanken.
Kundeservice er helt topp også!

4 synes denne omtalen er nyttig
"Superbra bank"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Jeg reiser verden rundt, tar ut penger på minibanker osv. - ALDRI gebyr! Betalinger går som smurt og ikke gebyr på dem heller + bra rente.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Veldig bra"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Har vært kunde siden oppstarten og er veldig fornøyd. Bra kundeservice, ikke gebyrer og bra nettbankløsning. Litt dårlig på innskudd, men sparepenger kan man ha i en annen bank.

3 synes denne omtalen er nyttig
"De har sluttet å betale rente! 0%!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Olav S
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Da jeg ble kunde i Skandiabanken hadde de markedets beste rente. Siden den gang har de gradvis redusert innskuddsrenta, og nå oppdaget jeg at den var 0%!!
Det er temmelig frekt når andre banker har 2%!
Tror ikke dette er tilfeldig, det er tydelig at de nå bare skal være best på å låne ut penger. Boliglånsrenta er blant de beste, men det hjelper ikke meg.

2 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Therese
04.01.2017 14:47
3 synes dette svaret var nyttig
Hvor mye penger har du på konto. ??? 2% er jo nesten ingenting og du sparer til gjengjeld alle gebyrer. Har du litt penger på kto. så er det jo bare å opprette en plasserings-/sparekonto, så får du renter. Kanskje lurt å lære seg regning FØR man klager.
3 synes dette svaret var nyttig
Torkil
10.01.2017 11:35
1 synes dette svaret var nyttig
De fleste banker har jo bare en halv prosent på brukskonto. Det er tilnærmet null det også
1 synes dette svaret var nyttig
"Slett og uproff kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Trond
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært i kontakt med en kundebehandler i Skandiabanken i dag. Da jeg ringte var jeg nummer 23 i køen. Hjelpen jeg fikk av kundebehandleren som til slutt ringte tilbake var slett og uproff. Kundebehandleren sendte meg så en mail vedrørende det jeg lurte på, men jeg har fortsatt et ubesvart spørsmål. Da jeg nettopp prøvde å ringe kundeservicen igjen fikk jeg beskjed om at jeg er nr 53 (!!!!) i køen. Helt utrolig. Hva skjer med Skandiabanken som påberoper seg å være Norges beste nettbank?

1 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Hilde
03.02.2017 14:01
4 synes dette svaret var nyttig
Hva med å teste ut chatten?
4 synes dette svaret var nyttig
"Kjempefornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Enkel og lett nettbank å forholde seg, hvor du har alle kontoene dine. Du kan overføre fra den ene kontoen til den andre. Gratis å bruke, kun kredittkortet som koster noen kroner. Har bare gode ord å si. :-)

Har vært kunde siden de startet opp.

"Veldig godt strukturert nettbank"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Gebyrfritt, ganske ordentlig nettbank. Masse ting kan gjøres online uten å ringe kundebehandleren. Rask svar på chat, e-post. Enkelt og transparent prosess med boliglån.

Vil gjerne ha mulighet for å åpne depositumskonto.

"Den beste nettbanken"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Skandiabanken er rett og slett den beste nettbanken. Bygget opp på enkle og like vilkår for alle, uten en drøss av kundeprogrammer med ulike priser. Har vært kunde i 12 år, og dette er fortsatt min hovedbank, ikke fordi det er komplisert å bytte, men fordi det er den beste banken. Bruker også banken til fondshandel.

Det som kunne ha blitt bedre er renten på vanlig innskudd, for der klarer de ikke å konkurrere med andre banker.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Skandiabanken"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Banken som ikke tar gebyrer for alt og gir god kundebehandling til sine kunder. Rentene på sparing kunne vært bedre, men ellers meget fornøyd! Nettbanken og mobilbank er også veldig bra!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Beste banken!!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Gebyrfritt. Blandt de billigste på boligelån, og enkelt å flytte lån. Byttet til Skandiabanken fra DNB, sparte tusenvis pr. år. Anbefales.

"Fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Enkel og grei webside, løsningsorientert og hyggelige saksbehandlere. Gode betingelser. Rask vurdering.

"Bra dagligbank"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
3 / 5
Omtalen omhandler

Nettbank funker veldig bra til alt.
Pluss for lave gebyrer og mulighet for spareavtale i fond.
Gode på generell kundeservice.

Det som trekker ned er når man må endre lånebetingelser, skal flytte og trenger mellomfinansiering og slike ting. Kundeservicen på akkurat dette området tror jeg ligger under middels. Det er null fleksibilitet og saksbehandlerene er trege og ineffektive. Virker veldig byråkratisk.

Renter er nogenlunde greie på lån og dårlige på sparing.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Enkel"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5

Den desidert enkleste og med de beste ordninger. Grei kundebahandling og lave renter. Altid lavest!!

1 synes denne omtalen er nyttig
"No nonsense banktjenester til lav pris og av høy kvalitet"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig

Bra: transparent prissystem (samme pris til alle). Utmerkete websider som er lette å bruke.
Dårlig: ingenting spesielt.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Totalbanken"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
4 / 5
Johan O. S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det meste er bra med Skandiabanken, enkelt, rimelig, god service. Det negative er at banken ikke tilbyr bilder på bankkort og kredittkort, dette gjør til at eg har oppretta konto for mine barn i bank som har bilde tilgj. på bankkort.

"Profesjonell og meget kundevennlig"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Konkurransedyktige priser, enkel og oversiktlig, lik behandling av kunder, brukervennlig nettbank, effektiv chatteløsning.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Gebyrfri bank"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

Skandiabanken leverer. Ingen gebyr, stort sett. Lett å få kontakt med. Brukervennlig nettside. Det eneste å sette fingeren på er at banken er langt nede på lista over finansinstitusjoner sine innskuddsrenter.

"Meget godt fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Den eneste tjenesten vi så langt har savnet - er muligheten til å åpne depositum/husleiekonto for utleieleilighet som vi har i eneboligen vår.

1 synes denne omtalen er nyttig
"God nettbank"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Omtalen omhandler

Meget god nettbank og meget konkuransedyktig. Slipper å krangle om renter da alle har samme betingelser.
Skulle vært bedre på mellomfinansiering av bolig. Måtte bruke en annen bank i kjøp/salgs-prossessen ifbm. Flytting.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Lettvint"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

Lettvint og god service. Selv om det ikke finnes noen filial å gå til, er det greit både med chat og telefon.

Forrige side 1 2 3 4 5 6 ... 15 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Skandiabanken
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer