Bank

Sbanken omtaler og erfaringer

395 verifiserte omtaler
4,6/5
Utmerket
Kundetilfredshet
Utmerket
Kundeservice
Utmerket
Rådgivning
Utmerket
1
av 14 innen
bank
95%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
328
46
9
6
6
Sorter omtaler etter
Viser av 395 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Best på mye, utenom valuta og boliglån og aksjehandel"

Du får veldig dårlige kurser på valutakjøp (både nett og kort) og boliglån kunne vært billigere. (De har som alle banker i Norge enorme marginer på så å si risikofrie boliglån som bare har økt og økt). Aksjehandel og aksjesiden er veldig begrenset.

For folk flest er dette den billigste og beste banken. Ikke minst er de veldig gode på nettsideutforming og kundeservice.

Har hatt de i mange år og skifter ihvertfall til Norges største bank, som er antagelig den grådigste banken for privatkunder i hele verden.

Har jobbet i ING banken i 6 år, så dette er ikke bare tatt ut av løse lufta.

Rolf S. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Boliglån med høy egenandel (50%+)"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i 18 år med flere lån til bil og bolig. Har vært i dialog med Skandiabanken om nytt boliglån med høy egenandel. Merkelig at Skandiabanken ikke risikovurderer kundene mer enn at du enten kvalifiserer til et boliglån eller ikke. De ønsker ikke å forhandle om lavere rente for de med lav riskio selv når egenandelen er over 50%!

Andre banker som f. eks Nordea har gitt meg mye bedre tilbud om boligrente mot at jeg blir totalkunde. Det er svært overraskende men et lett valg. Bye-bye Skandiabanken.

Sverre K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Best i det meste"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter noen få tyveriforsøk m skimming ol., har jeg mottatt hjelp fra banken. Bl.a. hvor i nettsiden jeg gjør best i å krysse av og hva som lønner seg å utføre. Penger tilbake - nytt kort i en fei! Hyggelig å oppleve en bank uten skranke - som likevel har "skranke"!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Perfekt bank"

Trenger du hjelp med data da dette er en nettbank, er det rask og perfekt forklaring.
Åsså får en hurtige svar ved opptining.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Oppegående og ukomplisert"
1 syns denne omtalen er nyttig

En nettbank som det er lett å kommunisere med. Informative og løsningsorienterte kundekonsulenter, alltid hyggelige. Du får svar på forespørsel / problem, uten at det gjøres forsøk på å "selge inn" andre tilbud og løsninger.
Meget betryggende med en slik bankforbindelse, spesielt når man er en del utenlands i kortere/lengre perioder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Høy rente på forbrukslån til kunde men de gjør reklame før motsatsen"
1 syns denne omtalen er nyttig

De gør reklam for att de har best vilkår og lav rente på forbrukslån, men som kunde fikk jeg høy rente. Fikk lavare hos Ikanobank.

Ellers er de ok.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Mye positivt og ingen gebyrer ved uttak! Svært oversiktlig nettbank!"

Har hatt Skandiabanken i svært mange år.
Meget fornøyd med nettbanken som er god, oversiktlig og enkel i bruk. Skulle kanskje ønske at de hadde kodebrikke i stedet for "skrapekort" for innlogging men der finnes andre løsninger, BankID på mobil etc. for dette. Siden det er en nettbank får du dessverre ikke møte med rådgiver eller mulighet for kontantinnskudd men det første finner en ofte ut av via nettbanken eller chatten. Chatten er for øvrig god, de er kjappe og svarer bra! Skulle kanskje også sett at de hadde flere løsninger for unge med barn/barnefamilier, slik som sparekonto for barna/boliglån ung etc etc.. Men til mitt eget bruk er denne banken nærmest helt topp!

Christopher
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Nesten helt gebyrfri, og svært bra nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Skandiabanken for et halvt år siden, etter å ha hatt Sparebanken Sør i flere år. Fordelen med Skandiabanken er at med unntak av 250, - årsavgift på kortet, så er den nesten gebyrfri. Helt gratis å ta ut penger i utlandet, blant annet.

Nettbanken og mobilappen er svært god. Mobilappen har så å si alle funksjonene som nettbanken, i et ryddig system. Også flott at den støtter fingeravtrykk både på Android og iPhone.

Det eneste som kan trekke litt ned er at det ikke er mulig med kontantinnskudd, man må derfor ha konto i en annen bank hvis man vil sette inn kontanter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bare rot"
4 syns denne omtalen er nyttig

De kan ikke bruke en ny verdivurdering fra megler i forbindelse med å fastsette verdien på boligen. Forholder seg til kjøpskontrakt, noe som er litt dumt i og med at det har vært en viss prisstigning i Oslo siden 2014. Da ble de for min del uaktuelle, noe som i og for seg er greit nok. Det som er ugreit er at de bruker en uke på å svare på tross av purringer på mail og chat.
Benytter meg da av konkurrent, som også kom ut med en litt bedre rent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Aldri noe tull"

Alt er bra. Ingenting er dårlig.

Det er veldig brukervennlig. Opprette kontoer som du vil. Kundeservice til kl 24. 00. Vennlige og hjelpsomme på telefonen. Har hatt Skandiabanken i 15 år. Aldri noe tull.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Den perfekte bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde i over 30 år hos Sparebanken vest, har jeg endelig funnet bank som er perfekt på alle måter. Angrer på at jeg ikke hadde gjort det tidligere.
De har hjulpet meg hele veien i forbindelse med kjøp av ny leilighet (mellomfinansiering, boliglån etc). Kan ikke rose dem nok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempefornøyd"

Beste banken jeg har hatt. Får alltid hjelp hvis jeg trenger, og veldig greit å ordne ting i nettbanken. Bare pluss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gjør det en bank skal til en bra pris"

Grei å komme i kontakt med, spesielt via chat. Har alltid fått god hjelp til å ordne opp. Litt dårlig på "utenom allfarvei"-ønsker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Det er lite å utsette på en perfekt bank"

Denne banken er det som alltid har vært den beste sett fra både et økonomisk sysnpunkt i at det koster lite å bruke banken, få og små gebyrer, lav effektiv rente, osv. Så er banken en av de bedre i klassen for MobilApp som ikke bare favoriserer Apple, men også fungerer ekstremt bra for Android brukere. Det er lite fuzz med BankID og annet avlegse tofaktor autentiseringer, og banken tillater tofaktor via SMS. Brilliant.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken som faktisk gir deg oversikt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skandiabanken har gjort så jeg har fått godt innblikk i min økonomi. De er kjappe i chatten om man trenger hjelp og nettløsningen på mobil og data er over all forventning. Håper flere bytter til Skandiabanken så de også kan få gode bankopplevelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Anbefales"

Bra opplegg, gode renter men kunne vert lavere! Kjempe kundeservise men kunne vert litt raskere til å svare på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig opplegg for innlogging!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

ADVARSEL: Du får ingen kodebrikke for Bank ID og heller ingen Bank ID på mobil. Du må vente i 90 dager for å få Bank ID på mobil, men ingen kodebrikke for vanlig Bank ID. I de første dagene får du kun logge deg inn via SMS. Du må først bestille et "skrapekort" med koder for å logge deg inn for å kunne bestille Bank ID på mobil. Nå klarer jeg ikke å logge meg inn i noen som helst offentlig tjeneste, og heller ikke i Re:Members (MasterCard) hjemmeside. Det jeg ikke visste var at kodebrikken fra min forrige bank ble deaktivert da jeg avsluttet kontoen. Nå må jeg møte opp personlig i en eller annen bank for å åpne en ny konto og få en ny kodebrikke og Bank ID på mobil. Dette er en latterlig og klønete system. Hadde jeg visst dette, ville jeg aldri ha åpnet konto med Skandiabanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Super bruksbank"

Supre nettsider. Ingen skjulte gebyrer eller forskjellsbehandling. God hjelp de få gangene jeg har trengt det.

Har boliglån og sparekonto i andre banker (pga bedre renter), og nettesidene der er utrolig mye dårligere enn skandiabanken sine nettsider.

Har hatt Skandiabanken som hoved bruksbank i mange år, og ser ingen grunn til å endre dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget godt fornøyd"

Har vært kunde omtrent fra oppstarten. Aldri noe tull og meget kjapp respons på chatte funksjonen om det skulle være noe jeg lurer på. :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter 13 års trofast kundeforhold hos DNB, ble det akutt nødvendig å bytte da de etter lengre tid har vært kranglete.
Det var kjærlighet ved første blikk med Skandiabanken. Her kan man opprette mange brukskontoer til det ene og det andre, full oversikt til enhver tid og man kan søke om lån/refinanisiering så enkelt i nettbanken.
Skal du bytte bank - anbefaler jeg virkelig Skandiabanken.
Kundeservice er helt topp også!

Gerd T. S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Superbra bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg reiser verden rundt, tar ut penger på minibanker osv. - ALDRI gebyr! Betalinger går som smurt og ikke gebyr på dem heller + bra rente.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden oppstarten og er veldig fornøyd. Bra kundeservice, ikke gebyrer og bra nettbankløsning. Litt dårlig på innskudd, men sparepenger kan man ha i en annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"De har sluttet å betale rente! 0%!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg ble kunde i Skandiabanken hadde de markedets beste rente. Siden den gang har de gradvis redusert innskuddsrenta, og nå oppdaget jeg at den var 0%!!
Det er temmelig frekt når andre banker har 2%!
Tror ikke dette er tilfeldig, det er tydelig at de nå bare skal være best på å låne ut penger. Boliglånsrenta er blant de beste, men det hjelper ikke meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Slett og uproff kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i kontakt med en kundebehandler i Skandiabanken i dag. Da jeg ringte var jeg nummer 23 i køen. Hjelpen jeg fikk av kundebehandleren som til slutt ringte tilbake var slett og uproff. Kundebehandleren sendte meg så en mail vedrørende det jeg lurte på, men jeg har fortsatt et ubesvart spørsmål. Da jeg nettopp prøvde å ringe kundeservicen igjen fikk jeg beskjed om at jeg er nr 53 (!!!!) i køen. Helt utrolig. Hva skjer med Skandiabanken som påberoper seg å være Norges beste nettbank?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempefornøyd"

Enkel og lett nettbank å forholde seg, hvor du har alle kontoene dine. Du kan overføre fra den ene kontoen til den andre. Gratis å bruke, kun kredittkortet som koster noen kroner. Har bare gode ord å si. :-)

Har vært kunde siden de startet opp.

Søk Bytt.no