Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Middels
5
av 147 innen
bank
84%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
431
66
30
31
50
Sorter omtaler etter
Viser av 608 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Funker bra."

Har vært kunde i Sbanken i mange år, og er veldig fornøyd. Lav rente på boliglån, grei rente på innskudd og nettsider som er enkle og greie å bruke. Er også kunde i en annen bank. Til sammenligning: den dyrere og har nettsider som er mindre brukervennlige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig kundeservice og ingen hjelpsomhet"

Ubrukelig kundeservice som gir blanke i hvordan økonomien til kundene er!!! Selv om man gir beskjed at man ikke har råd til å betale, sender Sbanken saken til inkasso. De er IKKE, da mener jeg IKKE villig til å finne NOE som helst løsning! Sbanken er altså ikke en bank for deg som ønsker å ha en bank som er der for kundene! ANBEFALES IKKE!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sbanken bedrift er skandaløst dårlig"

Sbanken bedrift er fremdeles prematur, de leverer på ingen måte det minimale av tjenester en kunne forvente! Denne såkalte gebyrfrie banken er svært dyr i drift så lenge de ikke en gang klarer å stable efaktura/ avtalegiro på plass, tidkrevende blir det også. Jeg angrer på at jeg tok meg bryet med å flytte fra Dnb som jeg nå ser var en mye(!) billigere løsning for meg. Dnb leverer jo også det som er nødvendig (og mer til) for å kunne drive bedrift. Sbanken leverer bare selvskryt (i Trump stil) og lovnader om tjenester som kanskje kommer i fremtiden. Nei folkens, styr unna Sbanken!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har kreditt på 10000 tar over 100 i rente så får jeg 67kr på innsk 530000"

Synes den er blitt dårlig ikke samme som da jeg ble innmeldt for 15 år siden Byttet mange sjefer 🤮🤮🤮🤮

Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Merkelig at de skårer så høyt på de fleste målinger."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fin nettbank og app., men det er også det eneste. Den dagen du må snakke med noen, skal ha lån eller hva som helst annet så er det helt elendig.

Gaute T. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Apple Pay"

Da ikke mine to gamle banker kunne tilby Apple Pay byttet jeg til Sbanken. Meget godt fonøyd, moderere og alt går kjapt.

Kjell S. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd med alt"

Jeg er fornøyd med alt med denne banken. Det gjelder kundebehandling service o.l. Sender beste anbefalinger til alle rundt meg. Har vært kunde i mange år og vil fortsatt være det

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Den absolutt beste nettbanken"

Har vært innom mange banker, og avstanden fra f. eks. Nordea, som er stuck en eller annen gang mellom 1995 og 1998, til Sbanken er så stor at det ikke finnes ord i det norske alfabetet til å beskrive. Veldig logisk og rask app hvor du får løst alt.

Torleif S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ryddig og god bank for private også"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har være kunde der i snart 20 år. Har aldri opplev problemer eller ting jeg har blitt misfornøyd med

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Smarte løsninger kun for seg selv"

De reklamerer med smarte løsninger og gebyrfrihet. Tok litt tid før jeg forstod det ikke gjelder for kunden, men for banken selv. Dårlig kunde behandling, upersonlig, rare løsninger, dårlige løsninger. Gleder meg til nå å bytte bank nå snarest!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk Kundeservice"

Utrolig hjelpsom kundeservice som gikk "the extra mile" for å hjelpe meg med et problem jeg hadde med påloggingsproblemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og oversiktlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra app og enkelt å forholde seg til. Dessverre er det blitt gjort noen endringer i ASK oversikten som gjør totalopplevelsen ikke så bra. Historisk oversikt over fondene vises feil. Det er essensiel info og må være riktig. De lovet at de skulle ta det videre, etter at jeg klaget om dette på Chat, men det skjer ikke noe.Jeg tok kontakt med banken via Chat i flere anledninger. Har inntrykk av at de ikke står dette seriøst. Det er grunn nok for å bytte bank og flytte alle fondene til en annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kundeerfaring"

Jeg er meget fornøyd med Sbanken, alt ordnes raskt over nett og chattjenesten fungerer også bra. Må man ringe er det litt ventetid som over alt ellers i dag, men man kan velge å bli oppringt om køen er stor.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken er uhøfflig og treg med å gi tilbakemelding på henvendelser Bedt om lavere rente på lån fordi vi har økt sikkerhet men renten er ikke endret ...etter 1 måned😲

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sperrer kontoen min midlertidig!!!"

De har sperret kontoen min midlertidig når jeg ikke har svart på en autogenerert e-post. Har vært i kontakt med dem, men dem sier at kommunikasjon skjer kun via e-post. Og jeg får ikke vite noe mere før jeg fraskriver meg ansvar for en spesifikk sak!

Morten N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rævva kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Spurte om hjelp hos kundeservice ettersom banken har gjort en feil slik at jeg ble trukket det dobbelte av det jeg førte over til en sparekonto i en annen bank. Svaret jeg får gir inntrykk om at det er jeg som har gjort feilen og personen på andre siden svarer til meg som om jeg er dum. En ting er å hjelpe til om det faktisk er kunden som har gjort feil, men det å snakke til en kunde på det viset jeg ble snakket til idag er ikke bare uprofesjonelt men også etter min mening uakseptabelt. Etter mer forklaring fra min side forstår endelig kundebehandler at feilen ligger hos de og at de skal ta saken videre og kontakte meg når det er oppklart. Dette har de brukt veldig lang tid på og dette går utover meg da jeg har regninger som skal betales. Alt i alt veldig misfornøyd med Sbanken etter dagens hendelser og kommer til å bytte bank i nærmeste fremtid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempefornøyd med Sbanken"

Jeg er meget godt fornøyd med Sbanken, og anbefaler den til alle. Brukte DNB tidligere og disse to kan ikke sammenligne. Har fått hjelp selv på en søndag.

Birger K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har en rente som ikke lenger er konkurransedyktig, de ligger opptil 0,5 % høyere enn de gode bankene. Og de avviser å gå ned på renten, og vil heller ta avansen rett i egen lomme :-(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Sbanken er kun for lånekunder !"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er tragisk at sbanken ikke er bank for alle ! Banken satser kun på lånekunder etc. og skor seg på sparekunder. At sbanken skårer høyt hos lånekunder forstår jeg. PS! Jeg har vært kunde helt fra starten og da fungerte den bra for meg, men etter at jeg ble pensjonist har jeg brukt den lite. Kan ikke anbefale banken til noen !

Vitali L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg kan i dag ikke anbefale denne banken"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kunde i Sbanken (tidligere Skandiabanken) i 16 år. Jeg kan i dag ikke anbefale denne banken. Reklamasjonsrett fungerer ikke i denne banken. Du blir avvist og blir ikke hørt når du reklamerer på bruk av bankenes kreditt kort. Avdelingen for kortreklamasjon fungerer meget dårlig og på grense med uhøflighet. Banken sluttet å sette verdien på hver enkelt kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God historikk"

S-banken har vist seg konkurransedyktig over lang tid og leverer det en forventer av en moderne bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sbanken har sakte blitt dårligere og dårligere"
9 syns denne omtalen er nyttig

Når de startet var de bra. Nå lyver de bevisst i markedføringen sin. De påstår at du kun trenger en bank samtidig som de absolutt ikke tilbyr alle banktjenester. Savner bl.a. depositumskonto. Når jeg påpekte at markedføringen deres var blank løgn ble jeg avvist med svada. Våren 2020 gjorde det et stort nummer av at de satte ned rentene tidlig ifht. andre banker etter at Norges Bank senket rentene. De har likevel latt være å å senke renta på boligkreditt med det siste 0,5 prosentpoenget. Når jeg bad de om å gjøre det slik de har gjort på alle andre boliglån fikk jeg standardformulert svada i svar. Nettsidene var bra en gang men nå blir de tydeligvis mer og mer tilpasset mobil slik at de virker utrolig dårlig på pc. Jeg har bedt gjentatte ganger om å få se ferdigberegnet annualisert avkastning på mine investeringer i nettbanken. Dette er enkelt for dem å beregne automatisk og nesten umulig for meg siden kjøpshistorikk for fond og aksjer er så dårlig tilgjengelig i deres løsning. De har ikke gjort noe med dette. Før anbefalte jeg Skandiabanken varmt. Nå gjør jeg ikke det lengre og leter aktivt etter alternativ.

Bankorotto
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"missfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

s banken er som en hund. loggrer med halen når du spør om bolig lån, glefser når du spør om hjelp. låste renten i desember, kem kunne hvite om korona. det hvar snakk om en mnd . en av de høye sa det lar seg nok gjøre men den gang nei. i dag betaler jeg ca. 3 prosent rente.

Arild M. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sbanken er blitt skikkelig Norsk."
4 syns denne omtalen er nyttig

Det var en gang en superbank kan man vel si om Sbanken. Etter at Sbanken ble helt Norsk gikk det bare nedoverbakke. Tidligere Skandia banken hadde stort sett beste rente, beste betingelser og god service. Jeg savner de tidene. Nå er Sbanken som de valgte å kalle den Norske varianten langt unna best i klassen på renter. Fordelene som man tidligere hadde er oppspist av andre banker. Som eksempel på rente er Sbanken over 1% dyrere på mitt boliglån som i dag er innenfor 75% Kontakt med banken for å få bedre rente var bortkastet, de henviser til tidligere forespørsel om rente nedsettelse. Da vi var Skandiabank ringte banken meg opp og ga meg mulighet til å argumentere min sak. På renter satte de alltid ned renten for å være best i klassen. Nå møter man stort sett arroganse og ingen forståelse. Jeg venter i dag på svar fra nye banker som ønsker å beholde sine kunder ved hjelp av god kundebehandling. Jeg forsøker å komme på noe positivt, men klarer ikke det i denne runden. Håper fornuften kommer etterhvert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Glimrende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt Sbanken siden den startet og er kjempefornøyd. God kundeservice og lett forståelig nettbank. Og ingen gebyrer. Dårlig på innskuddsrente, men sparepenger har jeg i en annen bank.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR