Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 106 innen
bank
86%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
419
67
28
28
39
Sorter omtaler etter
Viser av 581 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Arild M. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sbanken er blitt skikkelig Norsk."

Det var en gang en superbank kan man vel si om Sbanken. Etter at Sbanken ble helt Norsk gikk det bare nedoverbakke. Tidligere Skandia banken hadde stort sett beste rente, beste betingelser og god service. Jeg savner de tidene. Nå er Sbanken som de valgte å kalle den Norske varianten langt unna best i klassen på renter. Fordelene som man tidligere hadde er oppspist av andre banker. Som eksempel på rente er Sbanken over 1% dyrere på mitt boliglån som i dag er innenfor 75% Kontakt med banken for å få bedre rente var bortkastet, de henviser til tidligere forespørsel om rente nedsettelse. Da vi var Skandiabank ringte banken meg opp og ga meg mulighet til å argumentere min sak. På renter satte de alltid ned renten for å være best i klassen. Nå møter man stort sett arroganse og ingen forståelse. Jeg venter i dag på svar fra nye banker som ønsker å beholde sine kunder ved hjelp av god kundebehandling. Jeg forsøker å komme på noe positivt, men klarer ikke det i denne runden. Håper fornuften kommer etterhvert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Glimrende"

Har brukt Sbanken siden den startet og er kjempefornøyd. God kundeservice og lett forståelig nettbank. Og ingen gebyrer. Dårlig på innskuddsrente, men sparepenger har jeg i en annen bank.

Ikke F. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Det tar 6 uker å få bedriftskonto"
1 syns denne omtalen er nyttig

Trodde du at du kunne gå inn på Sbanken.no, logge deg med bankID, skrive inn bedriftens organisasjonsnummer og ganske raskt bli bedriftskune? Tro om igjen. Sbanken har 6 ukers behandlingstid for å opprette bedriftskonto. Hvorfor? De "må sjekke at all informasjonen stemmer". Altså din BankID og organisasjonsnummer. Hva gjør kundeservice for å hjelpe deg? "Jeg kan desverre ikke gjøre noe". I dette tilfelle var det kun et enkeltpersonforetak - lykke til med et AS. Latterlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kontakter i forbindelse med spørsmål rundt økonomi, men får ikke svar på spørsmål og får beskjed om å ta kontakt senere. Frekk kundebehandling som ikkje har blitt opplevd ved andre banker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"For dyr boliglånrente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i banken i mange år. Fint helt frem til etter at korona kom og bankene skulle sette ned renten. Tok kontakt med banken da mitt lån ble satt ned 0,1%, til 1.90%. Alt for dårlig! Er ikke villig å subsidiere de med høyest lån - og best rente - så da ble det kjapt bankbytte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hvor ble den av?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden oppstart og anbefalt videre mange ganger. Likte at alle kunder ble behandlet likt. Samme gode rente fra første krone. Flyttet etter hvert lånet mitt hit også. Først ble den gode renten på innskudd fjernet. Litt renter riktignok om du hadde en del stående inne. Når også rentene på lån ble endret og kun de med høy gjeld fikk lav rente, var det på tide å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Oversiktlig nettside. Vennlig kundebehandling."

Gode betingelser, få gebyrer, ++ Og for den som tør,- laveste rente på kredittkort ved sammenlign. av samme kred. beløp tilbud i andre banker. Det føles som Sbanken er på kundens lag, og har gjennom en årrekke hatt laveste boliglåns rente. Heia Sbanken.

Daytrader
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen tilgang til aksjer før ca 09:10 +/-....."
2 syns denne omtalen er nyttig

Om man skal kjøpe/selge aksjer gjennom sbanken er sbanken VELDIG dårlig! De som vil daytrade bare gløym det, du kjem deg ikke inn før 09:10 +/-... Når du skal trade forventer man at det er live (som koster 99kr pm), men nei det henger etter eller du blir logge ut... Det har fungert før, men ikke nå! Før de som tenke kanskje det var nettet eller nettleser lykke til, jeg jobber med data og har testet alle platformer uten lykke! Mitt råd er styr unna. Jeg hatt/har dialog med sbanken ang dette og det virker som de bryr seg ikke fordi problemet er der forsatt, jeg har også spurt etter en tilbake mld om korleis det går, ingenting... Ellers for de som vil bruke sbanken som en vanlig bank er det ingenting å klage på! Kanskje de er litt treig med å sette ned renten på bolig og gnien når de gjøre det...

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Dårlig renter på lån og innskudd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært en fornøyd kunde i en årrekke, men forskjellsbehandlingen når det gjelder lån som et resultat av koronakrisen, og de dårlige forklaringene på hvorfor de har valgt å gjøre det sånn er ekstremt skuffende. I tillegg til dette har de nå en elendig innskudsrente som egentlig burde diskvalifiseres for å kalles en sparekonto. Har allerede byttet bank som gir meg 0,46% lavere rente på lån (effektiv), og til en annen bank som gir meg 2,29% bedre innskudsrente.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank"

Seriøs, rimelig, topp kundeservice, ingen som pusher på deg produkter, fin nettbank. Jeg skulle ønske de kunne opprette en litt bedre høyrentekonto, gjerne med binding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig for boliglån under 2 mill. innenfor 50% samt kundestøtte for Aksjehandel og fond"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i 1,5 år i Sbanken med et lån under 2 mill. innenfor 50%. Sbanken, slik som BN-bank, premierer dessverre de med mye lån isteden for trygger kunder med lav lån og god sikkerhet. Det gjør at jeg vurderer å bytte bank til eks. Bulder Bank som ikke prioriterer vekk de som er i min situasjon. De gir best rente til de med lavest lån og best sikkerhet. Jeg ser i forumet her at mange opplever den samme frustrasjonen. I tillegg tok det over en måned mye masing på kundeservice for å flytte noen aksjer over til aksje sparekonto i Sbanken. Ellers har jeg ikke noe å utsette på Brukskonto. De averterer at man ta kontakt mend fondsrådgiver som kan hjelpe med spareråd. Der ble jeg møtt med "bruk spare roboten", hvilket jeg allerede hatt gjort, så de kom ikke med egne eller spesialiserte råd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere enn forventa"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forventa at denne banken skulle vært ganske bra utifra andres vurderinger og har brukt Sbanken i snart 2 år nå, men i min erfaring har det vært elendig kundeservice. Ekstremt treige på fonds- og aksjehandel og.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Banken for de som har høyt lån og dårlig sikkerhet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra DNB til Sbanken da de var mye lavere i rente en de aller flest. Så satte Norges Bank ned renten, og jeg som har lån under 2 mil fikk dårligst rente nedgang med 0,1%. De som har lån over 4 mil fikk 0.41% rentenedgang. Vurdere å bytte bank igjen til Bulder Bank... det vil jeg tjene ca 15.000 kr i året på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Nye vikår for de med 50% sikkerhet eller mer!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Siste rentenedsettelsene har gått ut over oss med god sikkerhet, dvs mer enn 50%, og mindre enn 2mill i lån, før fikk alle lik behandling, nå blir vi ranet, for å subsidiere de med mer enn 4mill i lån. Så ergo fikk vi bare 0.1% nedsettelse til 1.9%. Og en haug med svadasvar fra kundeservice, som de kunne spart seg for!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk bank som er enkel og bruke, samt utmerket kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken er oversiktlig og god. Tar man kontakt med kundeservice gjør de sitt ytterste for å hjelpe deg og finne en løsning. Alltid positive og hyggelige rådgivere.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uventet og skuffende rentestrategi"
18 syns denne omtalen er nyttig

Er i dag kunde i Sbanken med et lån under 2 mill. innenfor 50%. Grunnen til at jeg i sin tid byttet til Sbanken var nettop den gunstige renten for boliglån innenfor 50%. Blir nå «premiert» med 0.1% rentekutt i dag på bakgrunn av Norges Banks rentekutt i forrige uke. Hadde jeg derimot vært så «heldig» å ha et lån på over 4 mill ville rentekuttet blitt på hele 0.41%. Er Sbanken blitt for store for oss smålånere? Ser ut som det blir kort vei bort til Bulder Bank for meg...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har plaget Sbanken :) med mas og spørsmål, da jeg helt siden 2012, startet aksjekonto hos dem. De svarer alltid! kjapt, og de er flinke, morsomme, og hyggelige. Som beboende ut i distriktet, har jeg sett at de lokale sparebankene ikke er, hva de engang var, og jeg vil også flytte min lønnskonto til Sbanken i år.

Frøydis
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En meget brukervennlig bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir behandlet veldig bra av flinke kundebehandlere. God service og gode til å forklare spørsmålet som blir stilt👍🏼

Terje G. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Er meget fornøyd med Sbanken"

Har ikke noe å utsette på banktjeneste eller bankens kundeservice på telefon som jeg ved et par anledninger har brukt og er godt fornøyd med. Kort summert er jeg meget fornøyd med Sbanken.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Den beste digitale banken"

Sbanken er den beste digitale banken med god app og nettbank. Sbanken tilbyr et bredt tilbud av tjenester som alle fungerer godt. Pr April 2020 har de ikke det beste rentetilbudet på boliglån for meg, og minstekurtasjen på aksjehandel opplever jeg som noe høy samtidig som det kunne vært spennende å også kjøpe aksjer notert i utenlandske børser på plattformen deres. Når det er sagt fungerer alle tjenestene de tilbyr veldig godt, og de er bankforbindelsen jeg foretrekker med god og rask kundeservice, men boliglånet har jeg i en annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vanskelig bank å bytte til"
6 syns denne omtalen er nyttig

Eneste bank som ikke ville gi meg lån når jeg ville flytte bank, og allerede eksisterende lån. Ingen ordentlig forklaring, og lite hjelpsom. Var den banken jeg hadde sett for meg grunnet gode omtaler, men endte opp svært skuffet.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
7 syns denne omtalen er nyttig

Her var det ikke mye ekstra hjelp å hente når en trenger det , det til tross for ett langt kundeforhold uten mislighold av lån. ;O(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og billig"

Den er enkel å forstå, kun på nett. Har hatt bruk for å ringe de en gang, og de ordnet ting svært raskt. Ikke noe styr med å prute, faste priser for alle. Blant de billigste. Lett å ha oversikt. God App

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra, men savner min økonomi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er meget fornøyd med banktjenester, har ikke opplevd mye nedetid. Savner min økonomi eller tilsvarende tjeneste som viser hvor pengene blir brukt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Renteendring på boliglån"

Har hatt Sbanken som min hovedbank nå i 2 år og er MEGET fornøyd med dem :-) Etter å ha brukt DNB tidligere på boliglån og etc så synes jeg Sbanken er meget ryddig og svarer fort på chat :-) Også en genial nettbankløsning. Var i kontakt med dem i dag med spørsmål om når videre rentenedsettelse kommer og de kunne svare: As we speak,og billigste rente blir da 1.98% :-)

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR