Bank

Sbanken omtaler og erfaringer

4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 14 innen
bank
91%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
353
52
20
13
16
Sorter omtaler etter
Viser av 454 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Heldigital"

Alt kan ordnes elektronisk. Praktisk! Ingen bruksgebyrer!
Eneste drawback er demmes a manglende bankid system. Bankid på skrapekort støttes ikke så mange plasser. Men sbanken gir bankid på mobil. Men IKKE til de under 18 år. Lite praktisk når digitale tjenester på feks helsenorge.no krever at du MÅ ha bankid etter fylte 16... Ellers får du ikke f.eks bestilt time hos legen, lest resepter, lese Innkalling brev eller logge på altinn.
DET er ikke bra for en helelektronisk bank. Ellers er vi storfornøyde

Svar fra Sbanken
16.10.2018 16.05
Hei Øystein! Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Kjekt å høre at dere er fornøyde. Vi deler ønsket om å få til en ordning for BankID for kunder under 18 år. Selv om det er på ønskelisten vår, så vil det nok dessverre ta litt tid før det er på plass så vi håper at dere finner en løsning som funker for dere i mellomtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aksjesidene knekker sammen når markedet er opphetet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjentatte ganger har jeg opplevd at SBankens aksjesider knekker sammen når markedet er opphetet, som f.eks i dag når Oslo Børs faller nær 4%. Dette har garantert med prioritet, som må betales for, og der SBanken tydeligvis ikke gir kundene lik prioritet som andre finanasinstitusjoner. Og der renner mine sparepenger ut i sanden.. når jeg ikke får tilgang til aksjehandel! Skremmende!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har ingenting å klage på. Alt virker helt supert."

Har vært kunde i S'banken siden 2001, og har alltid vært fornøyd. Ting har alltid virket som forventet. Liker at S'banken har alltid strukket seg etter enkel innlogging uten dill. Siste teknikk er å ta i bruk fingeravtrykkleseren på telefonen min slik at jeg nå er inne i banken min på 3 trykk! (et for å låse opp telefonen, to for å starte app-en, tre for å identifisere/logge inn) Dette synes jeg er magisk. Mtp at jeg har selv vært med å måtte betale regninger med å først fysisk gå ned til banken for å få de fysisk stemplet før vi kunne fysisk betale dem hos en funksjonær. Selve appen er enkel å bruke. Andre funksjoner i S'banken er også, for meg, enkle å bruke.

Svar fra Sbanken
09.10.2018 10.12
Hei Tor! Utrolig fint å høre at du er så fornøyd med løsningene våre. Det er tilbakemeldinger som dette som gjør at vi har lyst til å jobbe for å bli enda bedre. Håper vi kan fortsette å gjøre deg fornøyd :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Min foretrukne bank, men..."

Jeg har lang fartstid i Sbanken og liker både rentepolitikken og nettbankløsningen godt.

Problemet er BankID for de under 18 år. Jeg så nettopp et annet tilsvar på denne nettsiden fra Sbanken om at de jobber med en løsning.
Fint, men det svaret ble gitt for 4 måneder siden.

For tiden har jeg forsøkt å opprette kundeforhold for min sønn i Sparebank1 BV fordi de tilbyr BankID for barn over 13 år (tror jeg det var). Det var ikke særlig enkelt å få til via linker jeg fikk tilsendt, og ikke reagerer de på utfylte nettskjemaer før jeg purrer og klager. Det går såpass dårlig med prosjektet at jeg nok dropper hele forsøket. Blir bare mer og mer forbannet for hver gang jeg må fylle ut det samme skjemaet nok en gang fordi ett-eller-annet-skjedde.

Så jeg håper at Sbanken kommer opp med en bedre løsning, og jeg håper de gjør det snart. Både min sønn og jeg selv begynner å bli utålmodig og vi må vurdere andre banker med ønsket tilbud på plass.

Så Sbanken, får dere dette på plass veldig snart er bedre score sikret.

Svar fra Sbanken
09.10.2018 10.10
Hei Hogne! Takk for gode tilbakemeldinger. Vi deler ønsket ditt om å få til en ordning for BankID for kundene våre under 18 år. Selv om det er på ønskelisten vår så vil det nok dessverre ta litt tid før det er på plass, så vi håper at dere finner en løsning som funker for dere i mellomtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
"Bank ID under 18 år"

Ikke mulig å få søkt om førekort hos Statens vegvesen uten at man logger inn med Bank id (eller Buypass, men det koster ekstra penger noe som burde være unødvendig), man må søke om å ta førekort før i god tid før man skal ta førekortet. Om man har Sbanken er det ikke mulig å ta førekort på bursdagen sin eller den første måneden etter.

Svar fra Sbanken
09.10.2018 09.55
Hei Magnus! Leit å høre at du har fått problemer fordi vi ikke tilbyr BankID til deg under 18 år. Vi jobber med å få på plass en god løsning, men det vil dessverre ta litt tid. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk :)"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skandiabanken som nå har blitt Sbanken er helt unik når det gjelder kunde service og betingelser.
Stå på å fortsette i den stilen dere har :)

Svar fra Sbanken
09.10.2018 09.52
Hei Rune! Tusen takk for veldig fin tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på. Vi skal gjøre vårt beste for å fortsette å gjøre deg fornøyd i framtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra på grunntjenester, savner noe mer avanserte greier"

Banknæringen er gjennomregulert, de skal alle takle grunntjenestene og det gjør Sbanken også. Dette er temmelig binært, de klarer det og ferdig med det. Ingenting å utsette på den biten altså. Når det derimot kommer til f.eks åpen api for tredjepartsstøtte og den type tekniske nyvinninger som flere storbanker i europa tilbyr gjennom åpen api regelverk i EU så står Sbanken svakt. Det samme gjelder attraktive renter og fordelaktige vilkår for gearing i egen aksjebeholdning, hvis en diversifiserer nok og er svært forsiktig med gearing så er det ingenting i veien for å tilby en rente under 2% i dagens klima. Dette er mulig fra andre leverandører av finansielle tjenester.

De er dog helt topp på kundeservice og hvis dette er viktigst for deg så er Sbanken for deg :)

På den andre siden er det vanskelig å anbefale Sbanken til dem som ikke allerede har Sbanken fordi de har en tilknytning til fysisk bank. De krever en fysisk filial de kan sette kontanter inn i.

Svar fra Sbanken
19.09.2018 12.19
Hei Alexander! Takk for en grundig omtale. Åpne API er på frammarsj også i Norge, og vi ser absolutt mulighetene det gir både oss og kundene våre. Vi noterer oss at du ønsker mer avanserte greier :) Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs bank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken kjøre falsk reklame, de prøver å lokke kunder til dem. Når man så kontakter de, er servicen ekstrem dårlig. De gjør ikke engang kreditt vurdering av en, de bare gir avslag på 2 sekunder for en søknad.
Useriøs bank, med ansatte som ikke tåler kretikk. Styr unna!

Svar fra Sbanken
19.09.2018 12.14
Hei Klaus S.
Veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi forsøker alltid å hjelpe så godt vi kan, og behandle alle søknader på en god måte.
Vi tar til oss tilbakemeldingen din og skal gjøre det vi kan for at ingen skal føle det slik etter å ha vært i kontakt med oss senere.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Sbanken er alt det jeg vil at en bank skal være."
1 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken har lite gebyrer og det de tar betalt for, er rimelig nok.
Jeg har ikke boliglån, kun spare- og lønnskonto hos de, men det er jeg veldig fornøyd med. Lett og oversiktelig hjemmeside og det er lett og ordne alt med kort og betalinger.
De få gangene jeg har trengt kundeservice, har de vært raske til å svare og veldig hjelpsomme. Jeg har ingen planer om å bytte bank. Jeg har vært kunde hos de fra de startet i Norge.

Svar fra Sbanken
19.09.2018 12.01
Hei Grethe! Tusen takk for fine ord. Vi skal gjøre det vi kan for at du skal være like fornøyd med oss framover også. Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Sbanken - En veldig bra bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken har en veldig bra og enkel nett-bank for kundene. I Sbanken er uttak og bruk av visa-kort gebyrfritt, det samme er overføring av penger til konto i annen bank og betaling av regninger. Pluss også for Aksjekonto, Askjesparekonto, og for et stort utvalg av aksjefond.
Sbanken har gitt meg god service, svart raskt på spørsmål og brukte kort saksbehandlingstid på min boliglåns-søknad i 2016.
Det som står nedenfor her er årsaken til at Sbanken ikke får 5 stjerner hos meg: -
Sbanken gir for lav rente på Sparekonto. Penger på sparekonto må derfor plasseres på sparekonto/høyrentekonto i annen bank som gir høyere innskuddsrenter.

Svar fra Sbanken
05.09.2018 22.49
Hei Berit!
Tusen takk for fine ord. Vi blir skikkelig glade når vi leser at vi har innfridd på så mange måter. Det beste vi vet er jo fornøyde kunder! Når det kommer til innskuddsrente, så forstår vi at du ønsker deg en høyere rente. Dessverre kan vi ikke være best på alt. Vi heier på prisbevisste kunder, og oppfordrer alle til velge det som er best for en selv.
Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig fornøyd inntil videre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er utrolig fornøyd med nettbanken. Gode betingelser, brukervennlig nettbank og generelt bare gode erfaringer med kundeservice. Det eneste jeg bekymrer meg for er at min økonomi skal legges ned - dette har vært utrolig for oversikt over egen privatøkonomi. Ser i tilsvar fra sbanken at det nå skal introduseres en lignendes tjeneste - jeg bare håper den er minst like bra og at dataene som er samlet gjennom min økonomi kan integreres inn i denne. Det finnes banker med bedre betingelser men jeg anvender sbanken som min hovedbank nettop grunnet denne tjenesten.

Svar fra Sbanken
05.09.2018 22.48
Hei Alex!
Tusen takk for en kjempefin anmeldelse. Vi skal gjøre det vi kan for at du skal forbli like fornøyd framover også. Når vi leser at du er så opptatt av privatøkonomi, blir vi skikkelig begeistret! For det er nemlig vi også :) Innspillene dine taes med i arbeidet videre med å lage en enda bedre tjeneste.
Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Rådgivning
"En ny (nett)bankhverdag!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i Sbanken i en ukes tid etter å ha byttet fra DNB. Å bli kunde i Sbanken er lekende lett, og jeg fikk opprettet både bruks-, buffer- og sparekonto kun i løpet av minutter.

Sbankens nye visuelle profil og hjemmesider virker ordentlig gjennomtenkt, og det er ubeskrivelig deilig å ha tilgang til alle banktjenester på mobilen i tillegg, noe DNB virkelig ikke kunne tilby. Det skulle vel egentlig bare mangle i 2018? Nettbanken er ryddig, intuitiv og svært enkel å bruke. Jeg har som sagt bare vært kunde i noen dager, men har ingen problemer med å finne frem til det jeg leter etter. Frem til nå har jeg kun gode opplevelser, og jeg håper det vedvarer.

Dette liker jeg veldig godt!

Svar fra Sbanken
05.09.2018 22.47
Hei Fredrik!
Velkommen til oss :) Tusen takk for fine ord, og fem flunkende fine stjerner. Det er ekstra stats å lese at du liker appen vår så godt! Vi håper du fortsetter å være like fornøyd framover også - vi skal i alle fall gjøre det vi kan :)
Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og oversiktlig!"

Beste bank med mange fordeler bl.a gratis kort bruk innenland/ utland, gratis utskrift og beste kundeservice mm.

Svar fra Sbanken
05.09.2018 21.11
Hei Om! Tusen takk for det :) Vi gjør det vi kan for at dere skal være så fornøyde som mulig.
Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke gøy å være kunde lenger :-("
4 syns denne omtalen er nyttig

De siste facelift’ene og endringene i Sbanken min har faktisk bare irritert meg. Svært rotete håndtering av Aksjesparekonto, sparemål er et evig virvar, det nye brukergrensesnittet er mer tungvint enn det gamle, det reklameres med ting som skal komme over et år før det kommer (avkastningsindikatorer og grafikk), «Min Oversikt» forsvant uten forvarsel og kundeservice vet ikke engang at tjenesten har vært der og nå Min Økonomi. På toppen kommer elendig innskuddsrente. Men det aller mest irriterende er forsøket på å fortelle meg om min håndtering av penger. Selv om banken er min eneste bank og jeg bruker ALLE tjenestene er det bare dustete når de prøver å fortelle meg om jeg er «vågal», «fornuftig» eller «sparsommelig». Skivebom faktisk. Det blir dessverre bare patetisk og irriterende. Hadde de enda brukt data fra min økonomi (som jeg har brukt siden den kom) så hadde de kunnet analysere meg bedre, men nå blir det bare dumt. Nå blir det dessverre Storebrand Bank på meg; de har lavere lånerente og 15 ganger høyere rente på brukskonto). Det smerter etter å ha vært kunde og ambassadør i 18 år, men nå er det ikke så gøy å være «medlem» lenger.
PS: Med GDPR i bakhånd er det fristende å be om å få ut alle data de har om meg inkl. «Min økonomi» og «Min oversikt», men så ekkel skal jeg ikke være....

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.50
Hei Olai,

Leit å høre at våre forsøk på å bli enda bedre, har gjort ting verre for deg. Det høres ut som om du har brukt betaversjonen av appen vår. Vi bruker beta-appen til å teste nye funksjoner, for å se om de fungerer eller ei. Beta er helt frivillig å være med på, og kan skrus av og på under "Innstillinger". Når det er sagt, tusen takk for tilbakemeldingene. Vi setter stor pris på å høre fra dere.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere enn før"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt S(kandia)banken siden starten i år 2000. Den gangen var den revolusjonerende. Det er den ikke lenger. Aksjehandel var bedre før. Innskuddsrente var god før, nå er den elendig. IPS-avtalen deres er låst til ett knippe fond med skyhøye gebyrer (ren svindel egentlig). Kundebehandlerne er stort sett uvitende. De tar bort funksjoner som min-økonomi (det som faktisk hadde potensiale til å være noe nytt og bra). De pusher kredittkort og forbrukslån på deg uhemmet. Du må selv følge med på boliglånet og søke om bedre vilkår når lånet ditt går under visse finansieringsgrader (hva skjedde med en rente for alle?)

Alt i alt fremstår banken som en bank for svært unge uerfarne bankbrukere med dårlig/liten/enkel økonomi. Rosa og grønne flashy saldotall for bruskontoen sier sitt om målgruppen. Vi har kanskje vokst i fra hverandre. For meg var banken bedre før.

Svar fra Sbanken
05.09.2018 11.43
Hei T!
Tusen takk for at du har tatt deg tid til å gi oss så detaljerte tilbakemeldinger. Vi setter stor pris på å høre fra dere, uansett ris eller ros. Det er leit å høre at vi har skuffet deg på flere hold, og lover at alle tilbakemeldinger taes med videre.
Håper kan finne sammen igjen en gang i framtiden :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Aldri noe tull med Sbanken!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd med min bank! Lave renter, enkelt å finne fram til de enkelte postene på appen og hyggelige hjelpere!

Svar fra Sbanken
17.08.2018 14.53
Hei Sonja,

Tusen takk for fine ord, og fin anmeldelse! Vi skal gjøre det vi kan for at du skal fortsette med å være like fornøyd i framtiden også.
Skillsmissereven
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk personlig oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

100% fornøyd. Alltid fokuserte kunderådgivere. Som strekker seg til det ytterste for at privat kunden skal bli fornøyd.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 14.52
Hei Skillsmissereven,

Tusen takk for en fantastisk anmeldelse! Vi gjør det vi kan for at dere skal være fornøyde, og lover deg å fortsette med det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig innskuddsrente"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i sbanken siden de startet i Norge og har vært veldig førnøyd.
Det eneste som trekker ned er elendig innskuddsrente så jeg må bruke en annen bank til innskudd.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 14.52
Hei Ole,

Takk for fine ord, og fin anmeldelse. Utrolig kjekt å høre at du har vært med oss så lenge, og at du stort sett er fornøyd. Vi kan dessverre ikke være best på alt, og har full forståelse for at du velger å spare der du får best rente. Vi heier på prisbevisste kunder.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nå, bedre før"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd gang på gang å logge meg på med iPad men må til slutt låne maskin hos venner for å komme inn på kontoen min!

Svar fra Sbanken
17.08.2018 14.52
Hei Laila,

Nettbanken skal fungere utmerket på iPad, så det var rart. Håper du har ringt oss for å få hjelp? 55 26 00 00

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Legger ned min økonomi"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere var S(kandiabanken) best på det meste, renter på lån, renter på lønnskonto, renter på sparekonto samt brukervennlighet i nettløsningen. Nå flytter jeg over penger andre steder hvis jeg vil ha banksparing og ikke spare i aksjer. Lønnkontoen er omtrent sånn gjennomsnittlige når det gjelder renter og gebyrer. Jeg har brukt min økonomi i mange år. Når de nå legger det ned, leter jeg etter en bedre bank. De de fortsatt er svært bra på er lån og lav lånerente, men det teller ikke så mye for meg akkurat nå.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.49
Hei Reier,

Tusen takk for tilbakemeldingene. Vi setter stor pris på å høre fra dere. Dessverre så kan vi ikke være best på alt, og har full forståelse for at du bruker andre banktjenester, hvis det passer deg bedre. Men når det er sagt - fantastisk at du er opptatt av privatøkonomi! Det er vi også, og har store planer om å lage noe som er enda bedre enn Min økonomi (som forresten ikke legges ned før neste år). Håper du er med oss i alle fall fram til da.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk at de legger ned «min økonomi»"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svært godt fornøyd med Sbanken, kunde i mange år, en avgjørende fordel er budsjettprogrammet «Min økonomi». Men å legger de det bare ned! Kanskje for få bruker, men for de mange sm gjør det er det avgjørende. Dette er en dealbreaker for meg, må se meg om etter annen bank med budsjetteringsløsning. Vet noen om en god en? Synd, for Sbanken er god ellers!

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.48
Hei Andreas,

Takk for anmeldelsen. Vi setter stor pris på å høre fra dere, også når det kommer til ris. At dere er like opptatt av gode privatøkonomi-løsninger oss er noe av det kjekkeste vi vet om. Privatøkonomi er viktig! Min økonomi legges ned fordi den ikke fungerte optimalt. Men det skjer ikke før neste år - og innen den tid skal vi ha fått på plass noe som fungerer bedre for de aller fleste. Håper du henger med til da.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Folkelig bank som er åpen om priser og hva du får"

Folkelig bank som er åpen om priser og hva du får, i forhold til lokale banker som ofte "gjemmer" sine priser slik at de nesten er umulig å finne. Jeg setter pris på åpenhet, ærlighet og gode priser, og det er noe man får hos Sbanken. Som kunde i mange år så er jeg meget godt fornøyd med Sbanken (tidligere Skandiabanken)

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.48
Hei Ove,

Tusen takk for fin anmeldelse. Vi er stolte over å være åpne og ærlige - det fortjener dere! Vi er glade for at du har vært med oss så lenge, og ser fram til mange nye år sammen.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fremtidsrettet bank med enkel registreringsprosess for ungdommer"

De får et stort pluss ved å støtte Apple Pay. Registreringsprosessen var veldig enkel og fungerer uansett om man har inntekt eller ikke (er student), når noen banker har problemer med dette og krever oppmøte på filial.

Mobilbanken og nettbanken er utrolig enkel å navigere, og har et utmerket design. Hadde mitt første ungdomskort fra Sbanken, byttet så til en annen bank og tilbake igjen etter fylt 18.

Kundeservicen er også en av de beste. Har alltid hørt masse fint om Sbanken, og har endelig fått byttet tilbake til dem. Anbefales på det sterkeste.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.47
Hei Mustafa,

Tusen takk for fin anmeldelse. Vi er nesten tom for ord! At vi skal gjøre det vi kan for at du skal være like fornøyd i framtiden også - det er helt sikkert.

Hilsen oss i Sbanken
Anita L. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig god service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med det meste.
Kunne tenkt meg å få lagt noen av kontoene "bak", altså på en annen side.

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.47
Hei Anita,

Tusen takk for fine ord, og anmeldelse. Tipset om å ha noen av kontoene på egen side noteres ned.

Hilsen oss i Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk bank med beste kunde service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den eneste banken i Norge som viser både profesjonalitet og utmerket kundeservice. Aldri har hatt noen problemer med Sbanken. Meget fornøyd med alle nyeste teknologier (innlogging, betalinger, signering, Bank ID osv.). Aldri bytter til annet bank!

Svar fra Sbanken
17.08.2018 13.47
Hei Guntars,

Utrolig kjekt å lese tilbakemeldingene, ikke minst for gjengen på kundesenteret vårt. Vi lover at vi skal fortsette med å gjøre det vi kan for å holde deg like fornøyd i framtiden også.
Søk Bytt.no