Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
18
av 117 innen
dagligbank
79%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
507
82
33
44
93
Sorter omtaler etter
Viser av 759 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Har byttet selskap
"Kjøpt av DNB"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den eneste utfordrerbanken er nå kjøpt og snart assimilert av DNB. Jeg har startet prosessen med å flytte rammelån og kort til Buler Bank. Håper de får nok kunder til å bli en ny utfordrer til DNB. Ellers var Sbanken alt jeg trengte, veldig gode renter og nettbankgrensesnitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Drittbank fra A-Å"

Burde fått forbud mot å drive bank. Nettbanken er ikke satt opp til å gi helt basis varsling. "Du må gå inn og sjekke hver dag" - Kundeservice så ignorant at det er sjokkerende å snakke med dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God service, oversiktlig nettbank"

Jeg har vært kunde siden Skandiabanken startet og har alltid vært fornøyd. De gangene jeg har ringt kundeservice eller brukt chat (for eksempel i forbindelse med at kortet mitt har blitt tappet i utlandet), har jeg fått fantastisk service fra et levende menneske med en gang - ikke som i andre banker der man først blir tvunget til å spørre en chat-robot. Nettbanken på mobil og PC er veldig grei og oversiktlig. Lett å søke på hvem man har betalt til - også langt tilbake i tid. Jeg har også kjøpt fond gjennom banken og er fornøyd med den tjenesten.

Svar fra Sbanken
25.01.2023 11:04
Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding 😍 Sbanken er en selvbetjent nettbank der kundene skal være sin egen banksjef, men vi forstår at det noen ganger er behov for litt ekstra hjelp og veiledning - og da er det viktig for oss at du får god hjelp direkte fra våre Kundebehandlere med en gang 👩🏻‍🤝‍🧑🏻
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Benyttet denne banken siden 1998"

Meget godt fornøyd. Ingen gebyrer utenom årlig gebyr for bankkort med kreditt. Gode nettsider både for bankkunder og for aksjehandel.

Svar fra Sbanken
20.01.2023 09:23
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Fornøyde kunder er det beste vi vet 🥰
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig lite fornøyd med at renten på brukskonto er 0%. Fant idag også ut at min sparekto har 0% rente pga den i sin tid ble åpnet feilaktig åpnet som brukskonto. Sbank raner etter mitt skjønn sine kunder. Var skeptisk da det ble Sbank, og nå er jeg overbevist om at vi kundene har tapt på at dnb tok over:-(

Svar fra Sbanken
04.01.2023 12:48
Brukskontoen er ikke ment til å spare penger på, og vi kommer nok ikke til å tilby rente på brukskonto med det aller første. Vi velger å heller prioritere å gi best mulig rente på sparekonto 🙌 Hos oss har du ingen gebyrer på sparekonto, og du kan ta ut penger akkurat når og så ofte du vil. Husk at vi også utbetaler rente månedlig, så sparekontoen din får effekten av rentens rente, uten at du trenger å løfte en finger 💸 Renteendringene har for øvrig ingenting med DNB å gjøre - men skyldes at Norges Bank setter opp styringsrenten.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fin bank... Men ofte problem med nettbank."
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med banken... Mitt trist at nettbanken ofte er nede

Svar fra Sbanken
19.12.2022 08:43
Så bra du er fornøyd med oss 😍 Fra tid til annen har vi tekniske feil, noe som selvfølgelig er beklagelig og dessverre vanskelig å unngå til enhver tid. Vi lover at vi jobber på spreng for å identifisere og løse feilen så fort vi kan når det oppstår 🤝🏼
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Norges beste bank"

Vært kunde i over 20 år. Også kunde hos andre store norske banker. - Alltid god hjelp på telefon. De tar deg seriøst og alltid i godt humør. - God nettbank. Suveren på aksje og fondsparing. - Ikke noe tull. Fungerer alltid som som det skal. - Gode betingelser sammenlignet med andre.

Svar fra Sbanken
19.12.2022 08:35
For en fin tilbakemelding! Det varmer bankhjertet vårt, vi satser alltid på smarte og enkle løsninger for kundene våre - så det er kjekt å høre at du er så fornøyd 🥰
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk"

En fantastisk flott bank. Håper ikke oppkjøpe ødelegger banken

Svar fra Sbanken
19.12.2022 08:26
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Ingen fare for det, vi ser veldig lyst på fremtiden. Vi har alle våre spesialiteter, knallbra kundeservice vår 💚 DNB har flere spesialiteter de også. Vi gleder oss til å lære masse av dem, og kanskje de kan lære litt av oss? I sum satser vi på at vi blir bedre både hver for oss og sammen. Det er jo det beste for kundene, så det elsker vi 🚀
Vegard H
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hva har skjedd med appen?"

Appen har tradisjonelt vært satte of the art, men de siste ukene har det vært flust med innloggingsproblemer, treghet og bugs. Hva hat skjedd, og hvorfor blir det ikke fikset?

Svar fra Sbanken
19.12.2022 08:18
Sånn skal det selvfølgelig ikke være! Appen vår har de siste ukene hatt en oppdatering både på Android og iOS. Sjekk at du har oppdatert til siste versjon, og dersom du fremdeles opplever problemer kan det hjelpe å slette appen og aktivere den på nytt 😊
Leo C. N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Altfor treg"

Merker problemer med Vipps, skulle handle inn middag og hadde ikke nokk på konto. penger ble vippset men kom aldri. Håper dette aldri skjer med noen andre

Svar fra Sbanken
06.12.2022 19:26
Vi mistenker at dette kan skyldes hvordan den som har sendt deg penger har valgt å vippse deg, det har noe å si for hvor lang tid det tar å motta pengene 💳 Dersom man vippset fra bankkonto, får mottaker pengene med en gang. Har man vippset fra betalingskort, kan det ta tre virkedager før mottaker får pengene 💰 Gjerne ta kontakt med vår kundeservice for nærmere undersøkelser!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DnB oppkjøpet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ja det er tragisk at DnB i det hele tatt har fått lov til å kjøpe opp Sbanken. DnB som er den desidert dyreste bank i landet Norge siden den er statlig også og er den som øker mest og fortest av alle banker på lån og fanden så kjapt ned igjen på renteopptjening på sparing. Og når man nå ser at renten hopper å spretter slik som den har gjort i det siste halvåret ja da kan du DnB på sin plass med å heve fortest mulig og når det kommer til motsatt vei med å se ke er de en av de siste til å senke for å tjene mest mulig penger ut av kundene sine. Og nå er DNB EIER AV SBANKEN så da kommer vel det samme til å skje her også etterhvert og alle de som har gått fra DnB til Sbanken kommer vel nå til å forflytte deg igjen til annen bank for de VIL IKKE HA NOE MED DNB å gjøre i det hele tatt. DnB har aldri vært en god bank, men en PENGEINNKREVER på statlig vis. 🥺🥺🥺😥😥

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Comprehensive service"

Sbanken offers a very comprehensive service and all functions are available through their mobile app, which is good. Would be nice, though, to have an English language version. It also doesn't offer any feature or option to automatically pay a scheduled invoice in advance when the due date is in a weekend. Would be very convenient to have such an option. Overall, a good option for daily banking needs, despite having one of the highest interest rates in the market and being very restrictive to issue credit cards. Never managed to have one approved with them despite having a stable high paying job, consistent positive cash flow and investments at the bank. Ended up getting my credit card from DNB as soon as I requested it the first time despite not having any sort of customer relationship. I would only recommend Sbanken if you are a newcomer to Norway living in a remote community as the account opening process is totally online and very convenient.

Kim A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Problemer etter at DNB kjøpte opp banken."

Vært en kjempefornøyd kunde av Sbanken i masse år. Da jeg så de skulle bli kjøpt av DNB tenkte jeg bare Å nei.. Med rette vil jeg si. Chat tjenesten som var strålende er blitt dårligere og idag feks er Banken nede, dvs jeg kommer meg inn, men ingen av funksjonene fungerer. Ser ut som jeg må se meg rundt etter en ny bank. Veldig synd da jeg likte "gamle" Sbanken.

Svar fra Sbanken
03.11.2022 09:56
Årsaken til at du opplevde tekniske problemer er fordi vår underleverandør hadde en feil som har påvirket tjenester hos flere banker. Feilen ble raskt identifisert og løst. Vi har ikke gjort noen endringer i våre systemer, så det er ingen endringer for våre kunder selv om vi har nye eiere. Meld gjerne fra til vårt kundesenter dersom du opplever tregheter eller feil, så kan vi se nærmere på saken 😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken for meg."

Bare positive erfaringer med Sbanken. Prismessig, kundebehandling, tilgjengelighet, fin nett bank, oversiktlig og ingen månedsgebyr på rammelån. Jeg er bare kjempefornøyd. Min tidligere bank var Storebrand. Før det DNB. Ingen av de kan måle seg med Sbanken

Svar fra Sbanken
01.11.2022 16:09
Vi er banken for deg, og du er kunden for oss ❤️ Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi elsker fornøyde kunder, og jobber hver eneste dag for å levere de beste løsningene til kundene våre💡🚀
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har skrudd opp renten på billån over 100% på 1 år."

De lokker deg inn med god rentesats, som du er heldig om du får beholde i mer enn 3 måneder, før de skrur rentene bare en vei. Nå nærmer renten seg opp 150% fra når jeg tok opp lån hos dem, og når jeg påpeker det får jeg bare beskjed om at det ikke er noe å gjøre med det. Tar ikke vare på kundene sine.

Svar fra Sbanken
01.11.2022 15:59
Rentehevingen skyldes at Norges Bank har satt opp styringsrenten og vi har justert våre priser. Sammenlign oss gjerne med andre banker for å finne ut hvor du bør ha lånet ditt. Alle våre lån er gebyrfrie og helt uten skjulte kostnader, så du vil nok se at Sbanken fremdeles er konkurransedyktige til tross for at renten har økt det siste året 🚗📈
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Godt fornøyd med banken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Effektiv og brukervennlig bank. Fornøyd med mine erfaringer med banken som etter 5 år som bank kunde..

Svar fra Sbanken
17.10.2022 13:40
Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Ingenting er bedre enn fornøyde kunder 😍
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid gode betingelser, intuitive løsninger og meget god tilgjengelighet på kundebehandlere"

Alltid tilgjengelig, intuitive løsninger og alltid blant de med best betingelser.

Svar fra Sbanken
17.10.2022 13:40
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, vi jobber alltid mot å utvikle gode og enkle løsninger som gjør hverdagen enklere for kundene våre 😄🤝
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kunne vært så mye bedre med så lite innsats, men ....."
2 syns denne omtalen er nyttig

Over tid vil man tro at en tjeneste bedres, men Sbanken blir stadig mindre oversiktlig og fornuftig. Jeg har flere eksempler på dette, men gir det jeg mener er mest relevant. Jeg fant nylig ut at ved manglende dekning for en regning, får du ikke varsel før en uke senere. At DU ikke betalte i tid er ifølge dem DIN feil, fordi det er DITT ansvar å betale regningene dine. Men når alt stilles på min side til å gå automatisk (efaktura osv.), hvordan skal jeg forstå at min saldo plutselig gikk litt under et fakturabeløp som ligger til betaling akkurat den dagen, uten at jeg blir varslet om det med en gang? Det verste med dette er at det er utrolig enkelt å få til. De sender meg tross alt en mail (og beskjed i bankens Innboks) en uke senere. Dvs. at selv om jeg hadde logget meg inn i nettbanken samme dag eller dagen etter betalingsfristen, ville jeg aldri merket at det var noe galt om jeg ikke så etter akkurat dette, dvs. logge inn og se i forfallsoversikt etter utgåtta datoer. Skal man gjøre dette stadig vekk? Jeg synes det er en urimelig forventning, og i så fall er det like greit å betale regningene manuelt fremfor å bruke efaktura. Hva er så poenget? Varsel om manglende betaling/dekning er etter min mening den viktigste beskjeden en kunde kan vente fra banken sin. Dette er en kritisk situasjon der noe uventet har skjedd. Hvis man ikke kan stole på at banken gir deg en slik beskjed før en uke for sent, hva annet uheldig kan oppstå senere med andre bankfunksjoner som de så legger ansvaret på deg for? Kanskje jeg lager et lite storm i et vannglass. Situasjonen har ikke skjedd meg mange ganger, men dette er en av mange dumme og unødvendige ting som har skjedd meg gjennom årene. Det virker som om det helt opplagte stadig vekk går dem hus forbi, og kunden sitter igjen med hakeslepp og skjegget i postkassen.

Svar fra Sbanken
17.10.2022 09:03
Det er kjedelig når regninger ikke blir betalt på forfallsdato, vi har derfor laget en varslingsløsning for dette 🤝 Med varsling på SMS trenger du ikke lenger lure på hvor mye du har på konto, om du har fått betalt inn lønn eller om regningene står ubetalt. Du kan velge hva du vil bli varslet om under innstillinger i nettbanken 📲
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken var ganske god bank i starten. Har brukt sbanken som dagligbank selv om jeg var premium kunde i en del andre bank (høy inntekt, fagforeninger, etc.). Men i det siste har det blitt mye krøll med fond og aksjer. Når man selger aksjer, blir kontoen ikke godskrevet før om 2-7 dager. Altså, du kan ikke selge aksje A for å kjøpe aksje B samme dag! Det er helt normalt i andre banker. Det går ikke an å bytte fond i ASK. F.eks. jeg har fond A, B og C på ASK. Ønsker å bytte B og C med A (selge B og C og kjøpe A), men får feilmelding. Fungerte fint før. Jeg tok kontakt med banken på chat, og etter laaaang ventetid møtt jeg uinteresserte og ikke-kundevennlige rådgivere. Da jeg sa til en av dem at jeg kommer til å bytte bank, svarte hun «det er opp til deg :)». Med smilefjes på slutten av setningen. Spurte pent om det er greit å ta skjermbilde og dele det på sosiale medier. Svaret var JA. Har byttet bank på dagen! Takk for nå sbanken.

Svar fra Sbanken
11.10.2022 19:48
Takk for tilbakemeldingen. Vi ønsker å ta vare på alle våre kunder, og synes det er trist å høre at du har hatt en slik opplevelse. Når du selger en aksje, er det en oppgjørstid på to virkedager før beløpet blir tilgjengelig for uttak, mens ved salg av fond tar det 2-7 virkedager. Vi får ikke sjekket opp enkelthenvendelser når det gjelder problemene ved bytt av fond, men det er generelt greit å vite at man ikke kan bytte fond på Aksjesparekonto til fond som ikke er godkjent for denne kontotypen. Uten å vite om dette er årsaken til at du ikke fikk byttet, så kan det være en årsak. Vi beklager om du har opplevd dårlig kundebehandling hos oss, for sånn skal det ikke være. Vi har stort fokus på å gi den beste kundeservicen, og om du ønsker å gi oss en sjanse til så er du velkommen tilbake som kunde hos oss. Hvis ikke, så håper vi at den nye banken tar godt vare på deg og takker for følget så langt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nobody answer the mail for a request"

I sent mail to Kundeservice in Sbank to request a Bank Statement, nobody answer the mail, even not an Auto-message to tell that they have got the mail and the time expected to get an answe. It's 3 days now, no answer yet. I called Service phone, they told that they cannot do anyting on it.

Svar fra Sbanken
11.10.2022 20:00
We aim to respond to email inquiries within 24 hours. During periods with a high volume of customer enquiries, longer waiting times will be expected. When it comes to confirmations, we must receive a written inquiry about this, but we will find a solution for you if you need this as soon as possible.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Erfaringer med S-banken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Beste bank som finnes for små bedrifter. Kun positive erfaringer!!

Svar fra Sbanken
11.10.2022 21:11
Så kjekt å høre at du er fornøyd med bedriftsbanken vår! Hos oss skal det ikke koste skjorta å være bedriftskunde, og du får en enkel bank med full oversikt og smarte verktøy som hjelper deg i jobbhverdagen. Gøy at du deler denne erfaringen 🧑‍💻⭐️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ventetiden på telefonsupport er nå så lang at det må omtales som ikke eksisterende. En bank som ikke tar seg råd til å ansette nok kundebehandlere bør man ikke bruke.

Svar fra Sbanken
16.09.2022 08:34
Vi i Sbanken er brennende opptatt av å være der med hjelp, tips og gode råd for kundene når de trenger det. I en periode har vi hatt unormalt stor pågang på kundesenteret vårt, fordi mange trenger hjelp med aktivering av den nye BankID-appen. Vi går heldigvis mot en normalsituasjon, og gleder oss til å levere knallbra kundeservice fremover 👊 🚀
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Søppel!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mobilbank hvor ting ikke fungerer! Vanskelig å bruke. Dårlig kundebehandling. Rådgivere som ikke har peiling.

Svar fra Sbanken
14.08.2022 12:13
Ris og ros er den beste hjelpen du kan gi oss i arbeidet med å bli enda bedre, så vi setter stor pris på tilbakemelding fra deg. Gjerne legg igjen en tilbakemelding på hva du synes vi kan gjøre bedre her: https://sbanken.no/om-oss/kontakt/ris-og-ros/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken valgte å sperre min konto fordi jeg prøvde å bruke kortet på ftx.com. nå har kontoen vært sperret i 3 dager. har tatt kontakt med kundeservice flere ganger siden de ikke svarer på mail men går ikke an å snakke med den avdelingen som har ansvaret for å åpne kontoen igjen. de bare sier de skal sende saken videre men ingenting skjer. Styr langt unna denne banken siden det nå er DNB som styrer banken og effektene merkes godt allerede.

Svar fra Sbanken
14.08.2022 12:07
Vi beklager at du opplever at du har fått dårlig kundebehandling. Når vi stenger noen sin bankkonto så gjør vi ikke dette for å være vanskelig. Som finansforetak er vi underlagt blant annet hvitvaskingsloven, som pålegger banken rapporteringsplikt til å følge opp kundeforhold løpende, også kalt «kjenn din kunde» prinsippet (KYC). Derfor kan banken gjennomføre kundetiltak for å innhente opplysninger om for eksempel kunders bruksmønster. Opplysningene må dokumenteres skriftlig, og derfor foregår all kommunikasjon med kontrollavdelingen per e-post. Kundeservice har ingen innsikt i disse sakene.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sitter på gjerdet !"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde når Scandiabanken startet i Norge. Første bank der du selv kunne bestemme størrelsen på uttak/ belastning med debet Visakort selv der uttakgrensen var det du hadde innestående på konto. Billigere rente enn hva Husbanken opererte med og en fantastisk bank med topp service. Som selvstendig næringsdrivende med mange store pengeoverføringer både innen og utenlands fungerte alt meget bra. Er kunde i Nordea, DnB,Santander, Sparebank 1 mfl.de siste 40 årene og Jar alltid brukt den banken som var best på akkurat de tjenestene jeg trengte. Dnb og Nordea er håpløse.Dnb brukte jeg kun for å sette inn kontanter på Plantasjen og Nordea fordi de hadde kontor i nærheten med skranke. Da dette forsvant sluttet jeg å bruke dem. Har merket små negative forandringer etter at Scandiabanken ble til S'banken som jeg kan leve med. At Dnb overtok banken derimot tilgir jeg ikke og alle forsikringer om at S'banken skal forbli S' banken tror jeg ikke på. DNB opererer ikke til fordel for kundene, tvert imot ! Sitter derfor på gjerdet og venter til mine antagelser slår inn og bytter dagligbank når den tid kommer fordi jeg overhodet ikke er interessert å ha Dnb som hovedbank.

Svar fra Sbanken
08.08.2022 10:16
I 22 år har vi jobbet med å skape framtidens bank, og det er vi ikke ferdig med. Det ligger i vårt DNA å alltid fokusere på smarte og gode løsninger for kundene våre. Vi skal gjøre det vi kan for å bryte nye barrierer for hva bank skal være, til det beste for kundene våre 🤝
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR