Penni opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Meget enkelt å bli kunde uten lån på under 10 min. Nå er det bare å vente på kort og overføre penger så er vi i gang. Avsluttet Sbanken en stund siden og vært innom annen bank til nå..
Hei Manoj, tusen takk for din anmeldelse! Og takk for at du valgte oss💜 Så gøy å høre at det var enkelt å bli kunde – velkommen til Penni!
Hele prosessen med å bytte gikk raskt. Oversiktlig nettbank og app. Ikke minst penger spart!
Hei Henrik! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding💜 Så godt å høre at byttet gikk effektivt – og at du både har fått bedre oversikt og spart penger. Akkurat slik vi vil det skal være!
Veldig fornøyd. Enkel og bra app med god oversikt. Kostnadsfri straksbetaling og 3% rente brukskonto.
Hei Simen, tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Så bra at du liker appen og setter pris på både oversikten, straksbetaling og rente på brukskontoen. Vi jobber for å gjøre bank enkelt – og det er ekstra gøy når det merkes!💜
Oversiktlig og fin nettbank. Konkurransedyktige priser på boliglån :)
Hei Patrick, tusen takk for din anmeldelse! Så fint å høre at du er fornøyd – det setter vi stor pris på. Vi vil at nettbanken skal være enkel å bruke, og at boliglånet skal være et smart valg. Derfor er det ekstra hyggelig å få sånne tilbakemeldinger💜
Altfor lang behandlingstid, deretter bare et automatisk avslag uten begrunnelse. Eneste banken som har gitt avslag.
Hei Vika, tusen takk for din anmeldelse! Det er utrolig synd å høre at du har fått en dårlig opplevelse hos oss, sånn skal det ikke være. Vi forstår selvfølgelig at ventetiden kan være frustrerende, og vi jobber så raskt vi kan for å behandle alle søknader så snart som mulig for alle våre kunder. Som en heldigital bank bruker vi mange automatiserte prosesser – hvor søknadene vurderes ut ifra flere faktorer. Vi jobber hele tiden med å forbedre og optimalisere disse prosessene, og vi tar selvfølgelig med oss din tilbakemelding i arbeidet videre!
Veldig god service og enkel å forholde seg til. Byttet fra Sbanken og er meget godt fornøyd. Sbanken oppfører seg som DnB og ønsker ikke lenger å være konkuransedyktig på renter eller service. Penni er en helt annen opplevelse! Anbefales!
Hei Kjersti! For en herlig tilbakemelding – tusen takk! Vi blir skikkelig glade for å høre at både service, rentenivå og brukeropplevelse innfrir. Akkurat sånn vi vil at det skal føles å være kunde hos oss🙏
Søkte om å flytte et eksisterende boliglån til Penni. Lånet var godt innenfor bankens egne kriterier, og jeg har solid økonomi – uten andre lån eller betalingsanmerkninger. Likevel ble søknaden avslått, uten noen konkret begrunnelse. Avslagsbrevet var generisk og ga ingen innsikt i hvorfor søknaden ble avvist. Jeg forsøkte å få en forklaring gjennom både e-post og meldingsfunksjonen i søknadsportalen, men fikk kun overfladiske svar. Rådgiverne henviser til at det "er mange parametere som spiller inn", og at prosessen er "automatisk". Når jeg ba om å få vite hvilke konkrete parametere som var avgjørende, fikk jeg bare beskjed om at de ikke kunne gi innsyn i dette. Opplevelsen etterlater et inntrykk av at Penni opererer med en "black box"-modell, der hverken kunden eller rådgiverne selv får innsyn eller mulighet til reell dialog. Dette er frustrerende, særlig når man har en låneprofil som burde kvalifisere i henhold til bankens egne vilkår. Dersom du ønsker en bank som tilbyr personlig oppfølging og gjennomsiktighet i vurderingene sine, bør du vurdere andre alternativer. PS: Etter avslaget hos Penni fikk jeg innvilget tilsvarende lånesøknad hos to andre banker, uten problemer. Hvis du har opplevd avslag her, er det med andre ord sannsynlig at det er Penni – og ikke din økonomi – det er noe galt med.
Hei Henrik! Takk for at du tok deg tid til å dele opplevelsen din – det setter vi stor pris på, selv om det er leit å høre at inntrykket ditt av oss ble slik. Søknadsprosessen vår er digital og effektiv, men bygger på en grundig vurdering av flere faktorer – som økonomi, belåningsgrad og geografi. I noen tilfeller mangler vi dessverre tilstrekkelig informasjon, som for eksempel automatisk verdivurdering, og da kan vi ikke gå videre med søknaden. Det kan være en mulig årsak i ditt tilfelle. Vi tar selvfølgelig med oss tilbakemeldingen din i det videre arbeidet med å forbedre både kundeopplevelsen og informasjonen vi gir underveis i søknadsprosessen. Vi beklager at du ikke fikk en opplevelse som sto til forventningene dine – og håper du får god oppfølging i banken du har valgt videre.💜
Veldig fornøyde med PENNI. Ryddig, rask og hjelpsom
Hei Alena, så hyggelig å høre! Tusen takk for din anmeldelse💜 Ryddig, rask og hjelpsom er akkurat slik vi ønsker å være – vi er veldig glad for å høre at du er fornøyd!
Enkelt og greit. God rente på lån og innskudd. Noe enkel side, men fungerer.
Hei Ruben, takk for fin tilbakemelding! Vi tar det som et kompliment at ting er enkelt og greit – og kommer til å fortsette med både gode renter og små forbedringer der det trengs.💜
Jeg søkte om refinansiering av boliglån hos Penni. Vil gjerne takke for veldig rask og god service!
Heisann👋 Tusen takk for den fine tilbakemeldingen! Så godt å høre at du er fornøyd med både servicen og tempoet – det betyr mye for oss.
Virker som god selvbetjening, og støtte hvis det trengs. I tillegg til bra rente
Hei Simen, takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøyd med både selvbetjening, støtte og rentenivå🙏
Flott konsept og konkurransedyktig rentesetting. Lett å få svar på kundeservice.
Hei Bjørn! Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Vi er glade for å høre at du opplever banken vår som enkel og transparent. Vi jobber også kontinuerlig med å tilby konkurransedyktige vilkår og god kundeservice, så det betyr mye for oss at du setter pris på det💜
Jeg er veldig fornøyd med bytte av bank fra DnB til Penni! God rente og hyggelig kundebehandlere.
Hei Anne 👋 Så hyggelig å høre at du er fornøyd med å ha byttet til Penni! Vi setter stor pris på at du nevner både god rente og hyggelige kundebehandlere, det betyr mye for oss 💜 Velkommen til oss!
Penni virker ikke med vips! Fikk ikke betalt reise med akt bilett. Tok ferge, men fikk ikke betalt for bilet. Jeg har og opplevd å ikke få betalt andre adgangs gebyr. Det er svert frustrerende å ikke få betalt reiser og billetter når en står ved avgang. Med beskjed om at eikakonto ikke kan brukes. Så se å få det til å fungere!!
Hei Ralph, Dette høres både frustrerende og stressende ut, og det skjønner vi godt. Heldigvis skal det være mulig å bruke Penni-kort og konto i Vipps uten problemer. Det høres ut som kortet ditt kanskje ikke har blitt lagt inn riktig i appen. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss eller Vipps, så hjelper vi deg med å få det til å fungere som det skal. Kundeservice hos oss er åpen fra tidlig til seint, og vi sitter klare for å hjelpe deg. Takk for at du sa ifra 💜
Veldig bra rente i forhold til den banken jeg har.
Hei Gaute! Tusen takk for tilbakemeldingen, vi er glade for at du synes vi har en bra rente! Det skal være enkelt å ha en god deal hos oss.
Søkte om boliglån og fikk avslag med en gang med beskjed om at jeg ikke var kredittverdig. Ingen andre lån, ingen betalingsanmerkninger, 15% belåningsgrad, fast jobb, tjener mer enn lånebeløpet i året og har i tillegg mer enn lånebeløpet på sparekonto. Sendte mail og ba om en forklaring på dette men fikk aldri svar. Elendig.
Hei. Vi skjønner godt at du er skuffet, og vi er oppriktig lei oss for at du ikke har fått svar på e-posten din. Det er ikke slik det skal være hos oss. Søknader vurderes utfra flere faktorer, og som en helt ny og heldigital baserer vi oss på mange automatiske prosesser. Noe som vi hele tiden jobber med å forbedre og optimalisere. Kan du sende oss en ny melding til [email protected]? Så lover vi å ta en ekstra kikk på saken og gi deg en forklaring du fortjener. Takk for ærlig tilbakemelding – vi tar det på alvor.