Himla Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vi er blant de mange som bestemte seg for å bytte bank hvis Sbanken ble kjøpt opp av DNB. Vi fikk langt bedre rentebetingelser pp lånet i Himla, rask og enkel flytteprosess, en ok nettløsning/app og vårt første møte med kundeservice var hyggelig. Godt fornøyd 🙂
Så kjekt å høre at dere er fornøyd, Lars 😊 Tusen takk for en himla fin omtale ⭐⭐⭐⭐⭐ Vi er superglad for å ha deg som kunde. Vi skal jobbe på for at du skal være minst like fornøyd i framtiden 😀 Hilsen Laila i Himla
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har byttet bank tidligere? Har vært (er) SAGA-kunde i DnB, med relativt gunstige betingelser. Er rentebevisst og har fått pratet ned renten jevnlig. Etter siste samtale i går med DnB, ble valget enkelt: HIMLA. Et rentenivå som er blant Norges laveste. Kan jo ikke bli bedre i disse tider. Svært rask kundeservicek ikke vært borti nærheten noe annet sted. Kan det bli enklere ? Et ubetinget NEI.
Så utrolig kjekt å høre, Frank! 🤩 Tusen takk for en helt rå tilbakemelding. Vi er så glad for å ha deg med i Himla-flokken! 🙌 Ha en superfin dag! Hilsen Laila i Himla
Jeg har et lån i Fana Sparebank med en del høyere rente enn Himla. Fikk avslag på lånesøknad fordi jeg er kunde i Fana sparebank som eier Himla. De sier rett ut i avslaget ar man ikke får lov å bytte fra Fana til Himla. Så god rente gis kun til nye kunder. Skikkelig nedtur og rett til en annen billig bank så snart som kundeutbytte i Fana er utbetalt for min del.
Hei Tanja, og takk for din tilbakemelding 😊 Vi kan ikke kommentere spesifikke saker her, men ut i fra det du skriver så kan det nok tenkes at det har oppstått en misforståelse 🤔 Himla er et digitalt konsept og en boliglånsmaskin som tilbyr få produkter. Kriteriene hos oss er muligens noe strengere enn andre aktører, og vi sier derfor at vi er litt 4kantet bank. Men, det betyr ikke at du som i dag er Fana Sparebank kunde ikke kan bli kunde hos oss. Om du ønsker å få en nærmere forklaring så slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla.
God rente - Rask og hyggelig tilbakemelding - Gode på nettløsninger
Tusen takk for en superkjekk omtale, Harry. Det er så bra å høre at du er fornøyd. Ha en himla bra dag! Hilsen Anne i Himla
I overgang fra konkurrerende bank var jeg spent på prosessen, og hva som egentlig krevdes, men følte at løsningen de hadde ga meg trygghet samtidig som den var veldig enkel. Når de også fulgte opp med en personlig rådgiver i slutten av prosessen ble dette en fornøyelig prosess som var både rask, trygg og enkel!
Tusen takk for en superkjekk omtale 😊 Så utrolig kult å høre at du syns overgangen var både rask, trygg og enkel. Det er sånn det skal være 😃 Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Banken reklamerer med å gi svar på lånesøknad etter 1-2 virkedager. Jeg la inn søknad 20. januar, og måtte etter 8 dager purre på å få svar. Innen denne tiden hadde forøvrig rentesatsene økt såpass mye at det knapt ville være lønnsomt å flytte lånet fra den banken jeg allerede har lån i. I dag fikk jeg svar - og lånet var avslått grunnet manglende likviditet!?! Slå den - jeg tjener ca 3/4 mill norske kroner i året og har fast jobb i staten, og lånet som skulle flyttes var så og si identisk med nåværende lån i en annen bank. Lånet jeg søkte om var også under 70% av boligens verdi. Min betjening av nåværende huslån, samt billån er svært god - jeg betaler tilogmed flere tusen kr ekstra på lånet hver måned utover det som jeg må.... Så manglende likviditet??? Jeg vet ikke helt, jeg. Fikk melding i digipost dagen etter lånesøknaden at det var foretatt kredittsjekk av meg av Fana Sparebank - og at denne var ingen ting å utsette på. Så avslaget er derfor for meg uforståelig. Men en kunde-uvennlig bank skal få slippe å ha meg som kunde! Jeg opprettet også en brukskonto i denne banken samme dag som jeg søkte om lån, men ser jo ingen vits i å beholde denne når lånet ikke ble innvilget... Takk for meg, Fana Sparebank/HIMLA - dere var ikke så Himla gode som jeg trodde likevel.
Takk for tilbakemelding Løvelotta, det setter vi pris på 🙌🏼 Dette gjør at vi kan forbedre oss. Himla har en meget kjapp responstid, men akkurat i dette tilfellet har vi kanskje glippet litt og det beklager vi på det sterkeste😮 Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men vi vil gjerne snakke med deg. Slå gjerne på tråden på telefon 983 00 000, eller fyr av gårde en epost til [email protected] så skal vi nok ordne opp i dette her. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Brukeropplevelsen virket bra da jeg skulle søke om å flytte boliglånet mitt til Himla - jeg er under alle kriteriene og på slutten står det at jeg har fått innvilget lån på det jeg per idag sitter med som boliglån i annen bank. Så dagen etter kommer mailen fra en svært uprofesjonell og lite hyggelig dame om at jeg ikke fikk lån hos de grunnet likviditet. Hele avslagsmailen var på 5 setninger.
Hei Per, Først og fremst, supert at gir oss en ærlig tilbakemelding 👏🏼 Himla Banktjeneste er en digital bank, men alle lånesøknader kontrolleres av våre rådgivere før de blir innvilget. Her har det muligens vært en misforståelse om du har oppfattet det slik at søknaden ble automatisk innvilget, fort gjort 😊 Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du ønsker et mer utdypende svar så kan du slå på tråden, eller sende av gårde en e-post så skal vi gjør så godt vi kan med å svare på dine spørsmål. Om ikke vi snakkes så ønsker vi deg en himla fin start på året og håper det løser seg for deg. Hilsen Kristoffer i Himla
Sendte søknaden og alt de vil venter 2 mnd på svar. Sendte 3 eposter - null svar 💁 Har bolig verdi 5mln og lån på 1,7 mln, inntekt over 1.1 mln/år med kjæresten - er jeg dårlig potensielt kunde eller har for litte lån for p låne fra dere ? Eller pga jeg er fra Polen ? Uansett anbefaler ikke …. Mangler minimum epost med avslag men hvis det er vanskelig å finne grunn så er det bedre å ikke svare den å sende idiotisk melding 😂👎🏻 Tror de låner ikke til utenlandske. Vi skal bare jobbe og betale skatt …
Hei Kamil Veldig kjipt å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss, det vil vi selvfølgelig ordne opp i. Vi kjenner oss ikke helt igjen i saken du referer til, men vi blir himla glad om du tar kontakt med oss, slik at vi kan rettet opp i misforståelsen. Slå gjerne på tråden på telefon 983 00 000 eller fyr av gårde en e-post til [email protected] så skal vi se på dette sammen. Hilsen Kristoffer i Himla
Rask og god kundeservice som gjorde bankbyttet smertefritt og enkelt. superfornøyd så langt! Glad for å slippe stadige forhandlinger med banken om lånebetingelser.
Hei, Jannicke! Tusen takk for en helt rå tilbakemelding! Slike omtaler gjør oss litt mo i knærne, og ikke minst veldig glad 🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Rask og effektiv ekspedering! Imøtekommende personale og svært enkel prosess for å både søke og få innvilget lån! Himla, god bank!
Tusen takk for en fantastisk hyggelig omtale! Vi kunne ikke vært mer enig ;) Det er spesielt kjekt at du setter pris på arbeidet vi har lagt ned i å tilby brukervennlige og digitale banktjenester. Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt videre så vi kan fortsette å tilby førsteklasses digitale løsninger med himla gode renter. Ha en fin dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Hele prosessen fra første mail til banken til at lånet nå flyttes til Himla Bank har vært en god opplevelse. Hjelpsom kundebehandler som har veiledet gjennom prosessen. Vi er så langt godt fornøyd og med behagelig rente på lånet kan vi anbefale denne banken!
Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Rask behandling av søknad og oppfølging fra rådgiver rundt søknaden. Tok litt tid før lånet ble flyttet men det var pga treg respons fra banken jeg flyttet fra på innfrielsessum og bekreftelse på sletting av pant. Kjekt å slippe å følge opp banken hele tiden vedr renten slik jeg måtte tidligere. Fin og oversiktlig mobilapp. God og hyggelig kundebehandling på telefon. Anbefales.
Hei, Raymond! Tusen takk for en helt rå tilbakemelding! Slike omtaler gjør oss litt mo i knærne, og ikke minst veldig glad 🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen Anne i Himla.
De ba om mange papirer som tok tid og penger å få. Til slutt var disse papirene ikke nødvendig for å gi lånet.
Hei, Nicolas! Utrolig kjipt at du har hatt en negativ opplevelse med oss, men vi er ditto glad for at du sier ifra. Vi jobber kontinuerlig med å tilby best mulige tjenester til våre kunder, og din tilbakemelding hjelper oss å bli bedre. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss igjen om noe er uklart. Du kan enten ringe oss på 983 00 000, eller sende oss en melding på Facebook, så tar vi en prat. Hilsen Anne i Himla.
Brukeropplevelsen virket bra da jeg skulle søke om å flytte boliglånet mitt til Himla - jeg er under alle kriteriene og på slutten står det at jeg har fått innvilget lån på det jeg per idag sitter med som boliglån i annen bank. Så dagen etter kommer mailen fra en svært uprofesjonell og lite hyggelig dame om at jeg ikke fikk lån hos de grunnet likviditet. Hele avslagsmailen var på 5 setninger. Så jeg etterspurte hva hun mente med det, da var det ennå mer bestemt og avsluttet med «avgjørelsen er endelig». Hvis en potensiell kunde ikke forstår avgjørelsen, er det dumt å behandle de som idioter og få det til å virke som de kverulerer. Husk at opplever du noe dårlig forteller man det til langt fler om hvis noe er bra. Hvis det er slik man behandles er jeg ekstremt glad jeg ikke fikk muligheten til å bli kunde. Helt idiotisk opplegg. Samtidig var flere av opplysningene de hentet inn om meg utdaterte og ikke mulig å endre på. Forsøkte å ringe inn for å gi tilbakemelding på situasjonen, etter 25 min i kø ga jeg opp det.
Hei, Nina! Utrolig kjipt at du har hatt en negativ opplevelse med oss, men vi er ditto glad for at du sier ifra. Vi jobber kontinuerlig med å tilby best mulige tjenester til våre kunder, og din tilbakemelding hjelper oss å bli bedre. I dette tilfelle tror jeg derimot det er en misforståelse fra vår side. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker, men ring oss gjerne på 983 00 000, eller send oss en melding på Facebook, så tar vi en prat. Hilsen Kristoffer i Himla
Rask tilbakemelding og behandling av søknad. Deilig å slippe å forhandle om rente også. Veldig fornøyd.
Hei Inger! Tusen takk for en fantastisk hyggelig omtale! ⭐⭐⭐⭐⭐ Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter - som det ikke trengs pruting for å få!🤩 Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Enkelt å komme i gang og utrolig hjelpsomme folk som jobber der. Rett og slett super!
Ååå vi dåner av sånne fine tilbakemeldinger, Pål K - tusen takk!🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen Anne