Meny

OBOS-banken omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
28
av 147 innen
bank
57%
anbefaler
OBOS-banken
Filtrer omtaler
12
2
0
1
8
Sorter omtaler etter
Viser av 23 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med OBOS-banken?
Joachim J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask kundestøtte og svar på henvendelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra informasjon ved flytting a penger til huskjøp med tanke frister på flytting fra høyrentekonto over til meglers bank etc. Strakk seg ekstra langt for at jeg skulle føle meg trygg på at transaksjonen kom til å bli gjennomført på riktig tidspunkt. Raskt svar på telefonhenvendelse. Alle tjenestene kunne utføres enkelt i nettbank. Prosessen kunne vært litt lettere å finne på nettsidene. Kredittkortet fungerer bra og kan brukes til kontaktløs betaling, efaktura kommer som den skal, synlig i alle banker og på vipps, lett å håndtere. man slipper å tulle med å redigere summen, eller å måtte legge inn en regning fra e-post som hos noen andre aktuelle kredittkort tilbydere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"veldig fornøyd beste bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i DNB og S banken, men Obos banken har vært strålende. Bra kundeservice , tilbyr (Apple pay . Lave gebyrer.

Håvard D. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Formynder holdning fra Obos banken"

Prøver å kjøpe noe på nettet og skal betale til utlandet men får meldingen: "Du har ikke tilgang til denne tjenesten. Ta kontakt med banken for å få tilgang til å utføre en utlandsbetaling" Dette har jeg aldri opplevd i noen annen bank før.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lite brukervennlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ifølge OBOS skal det være null problem å skifte bank til dem. Det er for så vidt sant og er en enkel prosess som er gjort på kort tid. Etter det blir det ikke like enkelt. De har listet opp forskjellige trinn man må gjøre dersom en ønsker å si opp kundeforholdet til sin gamle bank. Trinnene er fint listet opp og oversiktlige men å gjennomføre noen av dem har for meg vært frustrerende og vanskelig. Det nye OBOS-kortet jeg fungerer ikke når jeg skal oppdatere gamle betalingsavtaler som feks hos Spotify. OBOS gjør det også ekstremt forvirrende når de sender meg ny kodebrikke, noe jeg ikke har bedt om, samt lister opp en svært tungvint prosess for å få ny bankID fra OBOS. Alt i alt ble denne "overgangen" mye vanskeligere enn først antatt, og mye er bare forvirrende hvor ting oppleves lite brukervennlig.

Axelotto B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gledelig bank erfaring !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig godt fornøyd med min nye bank Obos banken. Ingen gebyrer og lave renter, lett å få snakke med banken, hvis behov. Alltid hjelpsomme og imøtekommende ! Obos banken kan jeg virkelig anbefale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Topp bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk låne det jeg trengte til rehablitering av leilighet, tross litt lav inntekt, men hadde da veldig god sikkerhet. Eneste bank som viste litt smidighet for denne problemstillingen og så litt utenfor boksen. Topp kundebehandling!

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hvordan kunne de få lov å drive bank?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er under enhver kritikk. Og nei, jeg trengte ikke lån, kun formell finansieringsbevis som OBOS krever fra medlemmer. Fikk det uten problemer i andre banker, men Finanstilsynet burde se på denne virksomheten. OBS! Dine data kan bli misbrukt i OBOS konsernet! OBOS er så stor at de synes å mene at de er hevet over loven. Spesielt den som kommer fra EØS. Banken er en del av konsernet som opptrer ofte som stat i staten. Som NAV.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ingen hjelp til mellomfinnansiering"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har 30 års medlemskap, ønsker og flytte, og gi obos hussalgs jobben, (hus ca verdi 2milioner8hundretusen) men trengte mellomfinansiering på ca 555000 for og by på hus, men alt ble til nei selv om jeg hadde blitt gjeldsfri og sittet igjen med 1 million i fortjeneste

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lite hyggelig kundeveileder"
10 syns denne omtalen er nyttig

Var i kontakt med Obos-banken. Får innvilget lån og har god økonomi og lønn. Kundebehandleren på telefonen kunne derimot hatt seg ett kurs. Han ble plutselig nedlatende og gav uttrykk for at han ikke "gadd" sende over finansieringsbevis allikevel når han fikk høre at jeg også hadde pratet med andre banker. Fikk ett utrolig dårlig inntrykk. Skuffet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Knallbra, men ikke perfekt"
19 syns denne omtalen er nyttig

Før jeg anmelder vil jeg anbefale å se en fellesnevner på alle de dårlige anmeldelsene her. Dårlig kredittscore, får ikke lånet de ville ha, de fleste er svært gamle og mye har skjedd, samt en løk som klager på at det tar lang tid å ta ut penger av en "31+ dagerskonto"... Det heter 31 dager av en grunn. Over til anmeldelsen! Det som er bra (det meste forutsetter at man er Obos-medlem): - Moderne, oversiktlig, og kjapp nettbank. - Tilnærmet lik 100% selvbetjening. - Gratis debet/kredittkort. - Beste sparerente! Selv brukskonto har 1,10% i skrivende stund. Det som ikke er så bra: - Ikke alt som er oppdatert i mobilappen, altså ikke tilpasset mobil. Dette kan til tider være litt knot. Heldigvis gjelder det kun sider man bruker sjeldent. - Søk i transaksjoner er rett og slett søppel. Du får se transaksjoner fra de siste 30 dagene. Skal du se lenger tilbake i tid enn dette må du bruke "arkiv-funksjonen" som er helt elendig. Dette er utrolig irriterende på f.eks. buffer-konto hvor du har 1 månedlig overføring, maks 12 i året...Hvorfor pokker kan de ikke bare vise de 12 transaksjonene?!

Geertjen J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling i.f.t. problemer med innlogging mobilbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har stort sett vært fornøyd med Obos banken. Idag trengtes hjelp her og nå, til å komme i min mobilbank. Totalt resultatløs. Føler meg behandlet som "En gammel kjerring". Denne gangen en mannlig kundebehandler. Har bedre erfaringer med kvinnelige kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempegode betingelser for OBOS-medlemmer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til OBOS-banken fra DNB, og er kjempefornøyd. Jeg får betydelig bedre renter på både brukskonto og sparekonto, og det er enkelt å opprette konto og og flytte avtalegiro i nettbanken, som er veldig oversiktlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Billig bank for oss som ikke vil betale for mye"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med OBOSbanken etter jeg skiftet fra DNB. Her er det ikke gebyrer på uttak i minibank, ikke årsavgift på kortene. Ikke minst bedre rente. Så jeg har funnet min bank. DNB er en bank for folk med mye penger i så måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dårlig kredittvurdering."
2 syns denne omtalen er nyttig

Søkte boliglån i 3 banker.. Sbanken, DnB og OBOS. OBOS regnet meg som uegnet for lån, mens både Dnb og Sbanken gå meg mer enn behovet var. Stor forskjell her altså... Mon tro om OBOS er litt for fersk i gamet?!?!

Reidar R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Brukskonto"
5 syns denne omtalen er nyttig

Norges beste rente på lønnskonto. Rente er 1.1%. Ellers har du en hel del fordeler som Obos medlemmer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ny bank som har gått seg til"
2 syns denne omtalen er nyttig

Endelig fått en fullverdig mobilbank. Lave gebyrer og lav rente. Rask behandling av lån. Depositumkonto ved utleie fungerer utmerket digitalt for begge parter! Betinger medlemskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig tilbud og elendig service boliglånssak."
4 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om finansieringsbevis for et boliglån. Etter lang ventetid (dagevis) fikk jeg endelig svar på en epost- på en noe klønete og uprofesjonell måte hva OBOS banken kunne tilby. Men banken hadde ikke vedlagt skriftlig finansieringsbevis vedlagt. Ei heller hadde de et godt boliglånstilbud (dyrt!). Jeg har svært orden i "sysakene" og mitt finansielle forhold var vel dokumentert, ryddig og oversiktlig. Banken på sin side bydde på et dårligere lån (rentemessig og totalsum) enn flere andre større banker, uten å liste opp disse, men de største bankene i Norge, har gitt bedre lånetilbud, samt saksbehandling på noen minutter og opp til et par timer maksimum. Ikke dagevis. Oppsummert: -svært dårlig førstegangsinntrykk (har ikke brukt banken tidligere) -dårlig kundeservice, presisjon i epost og informasjon, samt sen saksbehandling -finansieringsbevis ble aldri mottatt (mer eller mindre kun forklart i epost) -dyrt boliglån, belåningsgrad maks. 75% , med svært høy rente for resterende 10% slik at belåningsgrad skal kunne bli 85% (iht Loven). Ble overrasket over at OBOS banken, som er liten sammenliknet mot de store bankene i Norge, yter dårligere kundebehandling, samt mildt sagt mye dyrere boliglån. Ut i fra annen omtale ser jeg at OBOS banken ligger omtrent "midt på tre" , men jeg ble nok mer overrasket i negativ retning, og håper for bankens skyld at det kun var jeg som har hatt en dårlig erfaring med disse i forbindelse med boliglånssøknad. Hva som er bra: Jeg har intet å kommentere på dette, da dette ble mitt førsteinntrykk (og siste).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gode betingelser og oppfølging"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet nylig til OBOSBanken, og har fått god oppfølging. Det var veldig lett å overføre AvtaleGiroer og eFaktura fra den forrige banken min. God rente, veldig få gebyrer, ikke en gang gebyr på VISA-kortet. Anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Skjulte gebyrer"
5 syns denne omtalen er nyttig

Svært dårlig kundebehandling. Tok over 2000:- i feilaktige gebyrer på boliglånet mitt. Brukte 6 måneder på å rydde opp. Nektet å utbetale kompensasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ubehandlet lånesøknad"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har dessverre dårlige erfaringer med obos banken. De behandlet ikke lånesøknaden min og det tok lang tid før jeg fikk tatt ut penger av min sparekonto 31+.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ein av landets beste bankar for folk flest"
2 syns denne omtalen er nyttig

God bank som eg har gått over til. Bra innskotsrenter. Grei bank å betala gjennom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og grei bank med gode betingelser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er den første banken jeg kan si meg tilnærmet 100% fornøyd med. Gode betingelser på brukskonto/sparing og boliglån (fordel med OBOS-medlemskap, men ikke noe krav). Kan bruke en app som er grei nok. Intet spesielt negativt å nevne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har fått beste betingelser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Her i OBOS Banken som medlem i OBOS har jeg fått beste betingelser på markedet på boliglån, brukskonto sammen med VISA kort som er gratis og gode renter på spare- og boligkonto. Jeg flytter meg nå fra DNB som tilbyr mye omkostninger og dårlig kundeservice. Vi får se... :)

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR