OBOS-banken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi skulle søke finansierongsbevis. Jeg er både hovedkunde og Obos medlem. Vi får ikke finansierongsbevis før min samboer refinansiere til Obos banken. Skal det være så vanskelig at man må bytte bank for og få fonasierongsbevis. Selvfølgelig bytter man hvis man velger lån hos dem, men bare for fonasierongsbevis er det dummeste jeg har hvert borti. Tror ikke Obos banken vil ha kunder her kommer de til og miste kunder. Obos banken mister meg som kunde.
har penger på konto og mine kort er sperret uten noen grunn og får ikke svar horfor
God og oversiktlig app. Liker gratis bankkort og god rente på brukskonto for oss som er medlemmer. Kundeservice ga effektiv hjelp da jeg trengte å bestille BankID
Hei Alexander Tusen takk for din positive tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med de gode medlemsfordelene og den effektive kundeservicen vår. Din støtte betyr mye for oss! Med vennlig hilsen oss i OBOS-banken.
I flere år har jeg ønsket å bytte bank, men det har sittet langt inne. Litt på grunn av nye betalingskort, nye kontonummer og eventuelle problemer med avtalegiro mm. De siste 10 årene har jeg brukt seks forskjellige banker, uten å bli fornøyd. Jeg har lett og lett etter en ny bank som kan dekke mine behov, og endelig var den der, OBOS-banken! (se nederst for bilder). Jeg har brukt banken i 5-6 måneder og liker spesielt godt: - En ryddig og minimalistisk nettbank, med alle nødvendige funksjoner jeg trenger av en dagligbank - Gratis betalingskort for OBOS-medlemmer, så mange du vil? - God sparerente, per dags dato 5,0 % for OBOS-medlemmer - Brukbar rente på 1,5 % på brukskonto for OBOS-medlemmer - Støtte for Google Pay og Apple Pay - Fullgod støtte for Vipps - Støtte for betaling til og fra utland (må åpnes opp ved at du sender banken en e-post) - Mobilbank på app (uprøvd for min del, jeg bruker kun nettbanken, også på mobil) - Tilbyr BankID (tro meg, ikke alle banker gjør det) - Støtte for innskudd og uttak i butikk (NorgesGruppen - Kiwi, Meny, Spar og Joker.) - Ble oppringt av banken etter en måned eller to, for å høre hvordan det gikk, om jeg hadde funnet meg til rette i banken og om jeg hadde noen spørsmål. Det er svært uvanlig service nå til dags Det jeg ikke er så glad i: - Skjemaet som jeg som ny kunde måtte fylle ut hadde 4-6 spørsmål, hvor noen av svaralternativene var ferdig krysset av for. I skjemaet skulle jeg også begrunne hvorfor jeg ikke skulle bruke banken til kryptovaluta, men her tenker jeg det skulle vært motsatt, og at begrunnelsen kun skal gjøres dersom du har tenkt til å bruke banken til kryptovaluta. Dette er kundens første møte med banken, så det skjemaet bør noen se over, og det har de nok også allerede gjort. - Under listen over betalingsmottakere er det mulig å lagre navn og kontonummer til bedrifter og personer som du ofte utfører betalinger til. Det er dessverre ikke mulig å legge inn og lagre KID-nummer. Det er for meg svært tungvindt, da jeg gjør en del innbetalinger eller overføringer som ikke gjøres til faste stider, men som likevel krever KID-nummer. Eksempler på dette er innbetaling på Mastercard før jeg får fakturaen, eller ekstra overføring til sparekontoen som jeg har i en annen bank. Det betyr at jeg må logge inn på disse nettsidene for å finne KID-nummeret mitt, før jeg får betalt, noe som burde være unødvendig i 2024. OBOS-banken har nok sine grunner for å ikke tillate lagring av KID-nummer under listen over betalingsmottakere, men min forrige bank hadde dette som en mulighet, så det er i alle fall praktisk mulig å få til, dersom man ønsker det. OBOS-banken er åpenbart ikke en av de bankene, for jeg har nevnt problematikken for de for noen måneder siden. - Ikke mulig å endre rekkefølge på kontoene i nettbanken, men du kan sette én konto som hovedkonto, slik at den havner øverst - Kun ett gebyrfritt uttak per år fra Sparekonto Egenkapital (24 uttak på vanlig sparekonto med 4,42 % rente per dags dato) Ting du kanskje ikke liker, men som ikke plager meg (kanskje et lite unntak på punkt tre, selv om jeg aldri har brukt Straksbetaing før): - De har ingen plattform for aksjer, fond, gull, røkelse og myrra, men det har du Nordnet.no til. Jeg er riktig nok litt usikker om de støtter myrra ;) - De tilbyr ikke kredittkort, men du har en zillion andre steder som tilbyr dette, trolig med bedre betingelser, siden det er litt personavhengig - De tilbyr ikke Straksbetaling grunnet utfordringer med svindel, men du kan alternativt bruke Vipps Under kan du se to bilder av nettbanken, noe jeg savnet når jeg vurderte å bli kunde. Kontooversikt: https://ibb.co/kM4wjMS Menyalternativer: https://ibb.co/Yh0RNt4 OBOS-banken, en sabla god dagligbank, uten masse unødvendig funksjonalitet. Jeg gir de 9 av 10 poeng.
Hei! Tusen takk for at du tar deg tid til å dele en så utfyllende og hyggelig tilbakemelding! Det er veldig gøy å høre at du er fornøyd med oss, og at OBOS-banken har blitt den dagligbanken du har lett etter. Vi setter stor pris på at du deler dine erfaringer med OBOS-banken, både det du er fornøyd med og de områdene hvor du ser rom for forbedring. Dette var veldig gode innspill som vi skal ta med oss videre. Vi jobber hele tiden for å gjøre hverdagen enklere for kundene våre, og det betyr mye for oss å høre hva du synes fungerer bra – og hva vi kan gjøre enda bedre. Det er bank på OBOS-måten! Med vennlig hilsen oss i OBOS-banken!
Alt virker slik det skal. Som pensjonist uten boliglån er renten på sparing viktig, og her er den svært konkurransedyktig.
Hei Morten, Det er godt å høre at du er fornøyd med oss og rentene våre. Det lønner seg å være OBOS-medlem og det er bank på OBOS-måten! Ha en fin dag. Hilsen oss i OBOS-banken
Alt er ok med obosbanken. Jeg byttet fra Sbanken, som ble veldig dårlig etter at DNB kjøpte den.
Hei Trond H. Takk for hyggelig tilbakemelding! Det er flott å høre at du er fornøyd med oss etter byttet og håper du trives godt hos oss. Velkommen til OBOS-banken!
Vi byttet nylig til OBOS-banken etter mange år som DnB SAGA-kunder. Vi kviet oss for litt for å bytte, men bekymringen var ubegrunnet. Prosessen var helt uproblematisk. Dette er de viktigste grunnene til at vi tok steget: - Lav rente på boliglån (grønt boliglån: 5,24%). - Gratis kort med lave gebyrer på alle kontoer. Nå kan alle i familien få de kortene de trenger. - Åpne prislister (ble lei av å ringe DnB for å mase om lavere rente). - Innskuddsrente på alle kontoer (brukskonto: 1,50%, sparekonto: 4,42%). - Støtte for Apple Pay. Trodde ikke jeg trengte dette, men det er veldig praktisk når man tar det i bruk. - Enkel, rask og grei mobil- og nettbank. - OBOS har mange gode medlemstilbud og en sosial profil vi liker. - Mindre reklame.
Hei Ingar! Tusen takk for så fin tilbakemelding! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd, og vi setter stor pris på at du deler den gode erfaringen du har! Vi er glade for at du har fått med deg alle fordelene vi har å tilby som kunde av OBOS-banken, men også som OBOS-medlem. Du kan stole på at som kunde i OBOS-banken vil vi gjøre vårt ytterste for at du som kunde skal være fornøyd! Det er bank på OBOS-måten! Vennlig hilsen oss i OBOS-banken
Jeg har svært dårlig erfaring med OBOS-bankens kundeservice knyttet til finansieringsbevis/boliglån. De bruker opptil en uke å svare på e-poster, og unnlater å besvare helt konkrete spørsmål. Prosessen med å fornye finansieringsbevis treneres unødvendig lenge på tross av at all dokumentasjon er på plass fra min side. Det er heller ikke mulig å ringe kundebehandler. De to saksbehandlerne jeg har vært i kontakt med virker lite kompetente og fremstår tidvis svært arrogante. Det virker som banken ikke ønsker å ivareta eksisterende kunder. Jeg er kommer til å bytte bank.
Hei Ida, Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding for hvordan din opplevelse av vår kundeservice har vært. Vi kan bedre enn dette, og setter derfor stor pris på tilbakemeldinger som gjør at vi kan forbedre oss. Vi håper du er villig til å gi oss en sjanse til å rette opp inntrykket du har fått. Send oss en melding i nettbanken, så ser vi på en eventuell løsning sammen med deg. Vennlig hilsen oss i OBOS-Banken
Veldig godt fornøyd etter at vi gikk over fra S-banken/Dnb til Obos-banken! Bankkort uten årsgebyr (finansierer Obos-medlemskap som gir mange fordeler). God rente på brukskonti (1,5%) og på sparekonti (4,42%), samt rammelån (5,41%). God nettbank.
Hei Sten! Tusen takk for at du tar deg tiden til å skrive en så flott tilbakemelding til oss! Det høres ut som du har fått med deg alle de gode fordelene med å være kunde i OBOS-banken når du også er OBOS medlem! Med OBOS-banken kan du være trygg på at du har gjort et godt valg. Det er bank på OBOS-måten! Hilsen oss i OBOS-Banken!
Jeg har nylig byttet til OBOS-banken og er imponert over servicenivået. Det er enkelt å komme i kontakt med både kundeservice og rådgivere, og responstiden er kort. I motsetning til tidligere erfaringer hos Nordea, hvor jeg ofte måtte vente i flere timer på rådgivning, har OBOS-banken virkelig levert en effektiv og pålitelig tjeneste. Det er også verdt å nevne at jeg opplever banken som lyttende til sine kunders behov. Etter å ha gitt tilbakemelding på en funksjon i appen, ble dette raskt utbedret, noe som vitner om deres fokus på kontinuerlig forbedring. Jeg er så fornøyd med byttet at jeg har anbefalt banken til flere i familien, som nå også er svært fornøyde kunder.
Hei, Tusen takk for en veldig fin tilbakemelding! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd og vi setter pris på tiden du brukte ved å legge inn denne anmeldelsen. Vi i OBOS-banken har et ønske om å være der for kundene våre uansett situasjon og hjelpe så godt vi kan, så fort vi kan. Responstiden vår er noe vi jobber med hele tiden for å gjøre ventetiden så kort som mulig, så godt å høre at det legges merke til. Det er bank på OBOS-måten! Tilbakemelding om forbedring fra våre kunder er veldig viktig for oss og gjør oss i stand til å utvikle oss og gjøre bankhverdagen enklere for kundene våre. Det er godt å høre at vi har en god ambassadør for OBOS-banken! Hilsen oss i OBOS-banken.
Veldig bra! Enkel nettbank og mobilbank. Kan klare nesten alt selv bare på telefonen. Veldig utfyllende god informasjon på nettsidene.
Hei Kaya B Tusen takk for en flott tilbakemelding! Vi er jo kjempestolte av at vi er en ukomplisert, heldigital bank og forsøker hver dag på å gi deg som kunde en god brukeropplevelse! Det er veldig godt å høre at våre digitale løsninger fungerer så bra for deg! Hilsen oss i OBOS-banken!
De ser ikke på sikkerhet i det hele tatt, kun hvor mye smålån eller mulig kreditt du har, uansett hva lånebeløpet er. Så skylder du 500 og har en kreditt på 30.000 er det nei på lån omtrent. Med sikkerhet på 70 % ca, nekter de likevel lån! dårlig service og evne til logisk tenking! OBOs medlemskap i typ 30 år betyr null
Hei S.F Det var leit å høre om opplevelsen du har hatt hos oss. Vi kan dessverre ikke diskutere enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss i nettbanken eller på telefon slik at du kan komme i kontakt med en lånerådgiver som kan svare på spørsmålene du har. Håper vi kan hjelpe deg og oppklare eventuelle misforståelser sammen. Hilsen oss i OBOS-banken!
Elendig support. De har kun åpen support mellom 9-15 mandag-fredag, og bruker ofte dager på å svare selv om du sender melding innen åpningstiden. Chatteløsningen er også utrolig utdatert, ligner mer på brevpost enn chat igrunn. Telefonsupport er 10kr minuttet fra min lokasjon, så det er ikke et alternativ.
Enkel og grei nettbank,gode renter på innskudd,og bra renter på boliglån hvis du er obosmedlem
Oversiktlig nettbank og APP. Rente på bruks- og lønnskonto.
Meget bra renter, god service og nettbank som fungerer også svært bra på mobil.