Man må ha en PC får å kunne bruke bank tjenester nettbrett fungerer ikke på rulle menyen
Det som er bra er gode renter og enkel mobilbank. Det som kan bli bedre er bankID er umulig å finne ut av og vanskelig å få lån til oppussing.
Det å prøve å overflytte et huslån til obosbanken var med flere ukers ventetid, en kar som ringte oss hele tiden, skjema of emailer frem og tilbake.. vi forble hos DNB, siden Obos ikke ønsker flere kunder.
OBOS-banken fremstår som litt traust, men solid. Betingelsene er uslåelige, spesielt for OBOS-medlemmer. Rentene justeres raskt ved endringer i markedet, og er generelt konkurransedyktige. Kundeservice svarer raskt og tydelig. Appen gir samme intrykk, traust men solid, og gir det man trenger som "vanlig" kunde. Nettbanken er meget bra, enkel i bruk, og er visuelt tilpasset "vanlige" bruker. Ikke noe fancy, den bare funker.
Jeg og min ektefelle byttet fra Sbanken til ObosBanken i mars 2022. Hovedbegrunnelsen var oppkjøpsraidet fra DNB, men ObosBanken gir best rente på brukskonto, jf Finansportalen. Sparekonto uten binding er imidlertid bedre i andre banker, feks Instabank. Som medlem i Obos oppnås også noen avtalerabatter, f.eks Talkmore.
Obos-medlem har jeg vært siden- 1985. Så søker jeg overføring av lån, dette lånet er vel godt innafor 15% av boligens salgsverdi! "Dessverre" så bor jeg alene, og jeg har 2 biler! Så da er jeg ikke "likvid" serru! Ene bilen er gjeldfri med en verdi på over 200.000. Andre bilen har en salgsverdi på 380-400.000 og en gjeld på 169.000. Men nei! Banken vet bedre enn meg! Jeg har ikke råd til å ha bil i det hele tatt! (Ja det er det de vil kreve for at jeg skal få overføre mitt lån til de!) Har per nå aldri hatt en betalingsanmerkning, og betjener mine lån helt fint! Men nei, er man "ufør" så kan man glemme noe hjelp fra banken! Bor et sted man ikke kan bo uten bil, og hvem kan vel bo uten bil i dag? Ikke jeg ihvertfall! Så dere som sitter i bankene og forteller meg hva jeg klarer og ikke- burde skamme dere! Hvem andre bor alene, med gjeld langt under 20% , har gjeldfri dagligbil? Men dere kan fortelle meg hva jeg kan og ikke kan? Unge mennesker får lån til langt oppetter øra, men jeg kan altså ikke få et lån på under 600.000?? Så bare slett mine konti som dere krevde, er så frekt jeg har ikke ord!
Prisen du betaler for bruk som dagligbank er veldig bra med støtte for nyere tjenester som trådløs betaling via mobil (apple/google). Det er heller ingen årlig pris på bankkort som fortjener en tommel opp. Grunnleggende tjenester er alt i alt godt ivaretatt. Av tjenester i kategorien dagligbank savnes mulighet til å se kontoer fra andre banker i nett- og mobilbanken, og de burde forbedre appen slik at efaktura arkiv viser efakturaene på mobil (dette er rett og slett dårlig implementering av en grunnleggende funksjon, og virker i det minste ikke på Android i dag). Flere banker tilbyr mulighet for å lagre fast kid i det personlige mottaksregisteret for betalinger, og dette er noe jeg gjerne skulle sett implementert (aktuelt for kredittkortkontoer, overføring til fondsforvaltere m.m.). Det finnes tilbydere med flere tjenester og bedre app, men hvis du vet hva du begir deg ut på er jeg sikker på at du vil bli fornøyd med OBOS-banken.
OBOS banken er bra på sparekonto. Det er imidlertid svært dårlig at banken kutter kredittkort. Dette vil gi kundene merarbeid ift å holde oversikt over økonomien. Tror nok at kundetilfredsheten vil dale.
Jeg for ikke lest gamle fakturaer i eFakturaarkivet i appen! Dette er et problem som har vart i minst 6 måneder nå! Ærlig talt skjerp dere, dere som har laget denne appen og OBOS! Jeg har ringt mange ganger til OBOS og klaget over dette, uten noe har blitt gjort noe! Jeg anbefaler dere som opplever samme feil, å ringe OBOS og klage ofte på dette! Skjerp dere OBOS! Dette er dårlig kundeservice!
Alt har fungert prikkfritt ved overgang til OBOS-banken. Fyller alle behov undertegnede har for en bankforbindelse. Kunne med fordel ha tilbud om kredittkort.
En kompis av meg skulle sende meg en grei stor sum med penger siden han vant i lotto. Så han overførte som vanlig og trodde alt var greit, noen dager senere så hadde fortsatt ikke pengene kommet men i stedet så hadde det kommet en melding fra kundesenteret at dem har sperret kontoen min for alle innkommende og utgående betalinger. Og krevde ett svar på hvor de pengene kom fra. Etter jeg hadde gitt min forklaring så kom det en ny melding hvor dem sende ved ett dokument om avslutting av kundeforhold. Siden de pengene tydeligvis var "hvitvasking" jeg sendte det dokumentet og ventet tolmodig på svar. En dag senere så får jeg svar på at den ikke hadde blitt utfylt. Så nå sitter jeg her uten midler til å komme meg på jobb eller få meg noe å spise. Anbefales ikke. Kundeservice har ikke peiling på hva dem driver med. VELG NOE ANNET!!!!
Ingen oppfølging av låneforespørsel til tross for allle fakta fremlagt
Topp bank på alle måter! De tilbyr mellomfinansiering på boliglån til samme rente som lånet, og behandler søknader raskt og hyggelig.
Gode innskotsrenter. Liknar på Postsparebanken som eg brukte til den vart ribba. Bankar flest bryr seg lite om mannen i gata, men satsar på forretningslivet. Håper Obosbanken greier seg godt vidare.
De gir ikke svar, må finne ut av alt selv. Ringer ikke tilbake. De vet ingenting. Fortvilet situasjon.
Veldig fornøyd med OBOS-banken. Som OBOS-medlem får jeg bankkort uten årsgebyr, samt ganske grei rente på brukskontoen. Nettbanken og appen er veldig oversiktlig, og jeg har gode erfaringer med kundesenteret som svarer raskt på meldinger. Banken støtter Google Pay og Apple Pay. Veldig praktisk at man kan sette opp gratis SMS-varsel hvis kontoen kommer under et visst beløp. Eneste som mangler i forhold til Sbanken er fondshandel, men det kan man feks bruke Nordnet til. Så her er det ingen tvil, OBOS-banken får 2 tomler opp her.
Enkelt å registrere seg, ganske enkelt å administrere og sette opp banken til å fungere. Google pay, Apple pay, fullstendig Vipps etc er på plass. Oversiktlig app, om enn noe basic. Mangler en del tjenester, som kredittkort og fond/aksjer. Kommer fra Sbanken (og har vært innom Sparebank1, klp, Bulder, DnB)
Har nettopp skiftet til Obos som dagligbank, og er veldig god fornøyd med nettbank og kundeservice. Bra rente på brukskonto. To ting som kunne vært bedre: - renten på boliglån over 50% (men det trenger heldigvis ikke jeg) - alt for lite utvalg i fond hos Norne. Ikke aksjer.
Vurderinger fra kunderådgiver var helt hinsides.Har man over 40.000,- utbetalt i måneden,så SKAL man få et skikkelig lånetilbud,og det er et lavt lån til bolig jeg ønsket. Jeg måtte løse inn det ene lånet jeg hadde på bil,for å få et lån som ikke var større en det jeg selv har på konto!! Dette er SVAKT av OBOS-bank som reklamerer av hvor flotte de er med billige renter og alt.
Bra informasjon ved flytting a penger til huskjøp med tanke frister på flytting fra høyrentekonto over til meglers bank etc. Strakk seg ekstra langt for at jeg skulle føle meg trygg på at transaksjonen kom til å bli gjennomført på riktig tidspunkt. Raskt svar på telefonhenvendelse. Alle tjenestene kunne utføres enkelt i nettbank. Prosessen kunne vært litt lettere å finne på nettsidene. Kredittkortet fungerer bra og kan brukes til kontaktløs betaling, efaktura kommer som den skal, synlig i alle banker og på vipps, lett å håndtere. man slipper å tulle med å redigere summen, eller å måtte legge inn en regning fra e-post som hos noen andre aktuelle kredittkort tilbydere.
Har vært kunde i DNB og S banken, men Obos banken har vært strålende. Bra kundeservice , tilbyr (Apple pay . Lave gebyrer.
Prøver å kjøpe noe på nettet og skal betale til utlandet men får meldingen: "Du har ikke tilgang til denne tjenesten. Ta kontakt med banken for å få tilgang til å utføre en utlandsbetaling" Dette har jeg aldri opplevd i noen annen bank før.
Ifølge OBOS skal det være null problem å skifte bank til dem. Det er for så vidt sant og er en enkel prosess som er gjort på kort tid. Etter det blir det ikke like enkelt. De har listet opp forskjellige trinn man må gjøre dersom en ønsker å si opp kundeforholdet til sin gamle bank. Trinnene er fint listet opp og oversiktlige men å gjennomføre noen av dem har for meg vært frustrerende og vanskelig. Det nye OBOS-kortet jeg fungerer ikke når jeg skal oppdatere gamle betalingsavtaler som feks hos Spotify. OBOS gjør det også ekstremt forvirrende når de sender meg ny kodebrikke, noe jeg ikke har bedt om, samt lister opp en svært tungvint prosess for å få ny bankID fra OBOS. Alt i alt ble denne "overgangen" mye vanskeligere enn først antatt, og mye er bare forvirrende hvor ting oppleves lite brukervennlig.
Er veldig godt fornøyd med min nye bank Obos banken. Ingen gebyrer og lave renter, lett å få snakke med banken, hvis behov. Alltid hjelpsomme og imøtekommende ! Obos banken kan jeg virkelig anbefale.
Fikk låne det jeg trengte til rehablitering av leilighet, tross litt lav inntekt, men hadde da veldig god sikkerhet. Eneste bank som viste litt smidighet for denne problemstillingen og så litt utenfor boksen. Topp kundebehandling!