Meny

Landkreditt Bank omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
20
av 111 innen
bank
67%
anbefaler
Landkreditt Bank
Filtrer omtaler
13
3
1
1
6
Sorter omtaler etter
Viser av 24 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Landkreditt Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mangel på kundeservice og folkeskikk!"

Jeg har lest litt omtaler av Landkreditt og sett at noen forteller om frekke kundebehandlere. Jeg kan bekrefte at dette stemmer da jeg i forbindelse med skift av frontrute på bilen min lurte på om skaden ble dekket eller ikke. Rådgiveren sjekket og begynte å le samtidig som hun fortalte "Haha du har ikke kasko, da må du betale det selv" Videre har jeg jobbet med kjøp av eiendom, jeg sender da inn forespørsel til min rådgiver og det skulle være en alminnelig folkeskikk og svare på henvendelsene du får dersom du sitter i en bank. Men dem hos Landkreditt er ikke av denne oppfatningen. Her må du gjentatte gange mase før du får svar. Noe man blir helvettes lei av, særlig når du finner ut at rådgiveren har gjort litt research om saken, men ikke gitt beskjed tilbake til deg før du begynner og mase. Jeg opplevde at min forrige bank lurte meg og la dermed lista for hva jeg forventer av oppførsel da jeg ble kunde hos Landkreditt. Det og bli kunde hos dem var heler ingen enkel sak, hvorfor dem ikke vil ha kunder må gudene vite! Jeg opplever det som merkelig. Helt til slutt så har jeg nå gitt dem kritikk for måten jeg har blitt behandlet på. Da får jeg høre at "er du så misfornøyd så må du finne en annen bank" Dem tar ikke kritikk til seg overhodet, og det er frekt og ikke minst barnslig. Driver du en bedrift og kunder (det er flere inne her som kritiserer Landkreditt) er misfornøyd så må du ta grep, først og fremst beklage det som har skjedd, men også ta grep for og gjøre kunden fornøyd igjen så han ikke flytter. Det å be han finne en annen bank er helt feil løsning! Men enkelt for banken dersom dem ikke tåler kritikk! Men dette er typisk velferdsstaten Norge der alt går så bra ellers at de ansatte kan sitte under vingene på sine ledere og oppføre seg ufint slik som dere i Landkreditt gjør uten at det får konsekvenser for dere. Og til dere som ikke skjønner vi som er misfornøyd med banken, prøv og gi dem noen vanskelige oppgaver. Eller rett og slett sett krav til banken, det er dem tydeligvis ikke vant med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bare surr"

«Høyrehånda vet ikke hva vestrehånda driver med» De må ha interne problemer da svarene på konkrete spørsmål og henvendelser har store avvik avhengig av hvem man får kontakt med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Beste bank jeg noen sinne har hatt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser det er mange som har lagt ut dårlig omtale for Landkreditt Bank og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Noe av det jeg er mest fornøyd med hos Landrkreditt Bank hvor lett det er å bruke nettbanken. Jeg er kunde hos flere andre banker, blant andre DNB og SpareBank1 og brukergrensesnittene der synes jeg er både uoversiktelige og vanskelige å finne fram i. Landkreditt Bank har kanskje ikke den beste renten, men tjenestene de tilbyr er av kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"I all verden.."
2 syns denne omtalen er nyttig

Skjønner ikke noe av denne negative omtalen. Jeg har vært totalkunde i snart 20 år, og har aldri opplevd noe å klage på. Tvert imot ble jeg fan fra første stund, fordi de ikke tok gebyrer på alt som er. De har ikke vært på første plass når det gjelder boliglånsrenter i alle disse årene, men i ganske mange av dem, og jeg er såpass fornøyd med alt annet, at jeg løper ikke til andre og gråter med en gang noe ikke er helt på topp, for noen urealistiske forventninger. 🙄

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs og frekke kundebehandlere"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette er på ingen måte bank for bønder, frekke kundebehandlere. Her er ikke dine penger trygge, de har såkalt sparekonto, men om de vil så går de inn på hver konto du har å forsyner seg. Du kan ikke ha noe system i din egen nettbank, de eier ikke innsyn i landbruket. Hold dere unna denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Frekk saksbehandler"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ble tipset om Landkreditt bank for å få refinansiert. Ble møtt av en frekk kundebehandler (dame), på mail. Hu avviste saken på flekken uten å i det hele tatt la meg og medsøker legge inn søknad. God verdi på eiendom og god lønn, både jeg og medlånetaker men det hjalp visst ikke noe. Måten hun skrev ting på var bare nedlatende. Jeg blir å ta saken videre, det er ikke greit. Godt man sitter med navn fra de man har vært i kontakt med, lettere å legge inn en skikkelig klage ! :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Håpløs kostbar bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha fått en rente på 7% fra denne useriøse banken, har vi byttet til en mer seriøs bank, de skal være en landbruksbank men er langt fra landbrukets sin bank, det må nevnes at vi hadde over 50% sikkerhet, men dette var ikke så interessant for denne useriøse banken.

Mikkel J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjappe svar fra Kundeservice og rådgiver"

Har hatt banken i snart 13 år, og har vært superfornøyd hele tiden. Gode priser på lån, vennlig Servicedesk og gode råd fra rådgiver. Anbefales på det sterkeste! Veldig god nettbank, og oversiktelige nettsider.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig service"
9 syns denne omtalen er nyttig

Alt går greit helt til du skal bytte bank. De bruker evigheter på å overføre penger samtidig som de sier opp din bank id med ett tastetrykk så du ikke får tilgang til dine egne penger. Brev du sender med sensitive opplysninger blir borte i deres system. Nei, anbefaler ikke, glad jeg har byttet bank, selv om det fortsatt står penger i Landkreditt de ikke har klart å overføre. Sender du klage, så får du ikke svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Denne banken bare virker, og med gode betingelser."

Jeg har ikke lån, men bruker den som bruksbank. Den beste nettbanksida jeg har sett så langt. Enkelt å finne fram. Et lite minus er at ører må i egen kolonne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Knallgod kunderservice og nettbank"

Jeg liker tanken på at banken er et samvirke med over 10 000 eiere og har et annet oppdrag enn bare rein profitt for kapitaleierne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige avtaler og kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig rente, har følt meg utnyttet av denne banken i lenger tid. Rente justert opp til 2,56%, når jeg som ung førstegangskjøper da kan bytte til en annen bank og spare mange tusen kroner på 0,34% mindre rente så er det ikke noe vanskelig valg. Har vært kunde i ca 25år og har aldri vært borti dårligere kundeservice. Avslag på det ene og det andre uten tilbakemelding; når spørsmålet blir rettet til kundeservice via mail går det lang tid og søknad(er) innvilget uten noen som helst kommentar eller tilbakemeldinger. Aksjesparekontoløsningen er noe som ikke fungerer særlig bra. Egen innlogging til mastercard med uoversiktlige menyer. Burde vært mulig å hatt en mulighet til å betale denne direkte fra nettbanken istedenfor å gå gjennom en annen portal. Det at jeg bytter til en annen bank etter så mange år er kun fordi jeg tror gresset er grønnere på den andre siden. De får en forferdelig omtale meg fordi det virker såpass mye bedre andre steder. jeg har snakket med flere banker, venner og kollegaer og føler meg som en dust som har hatt et så langt kundeforhold til denne banken.

Sebastian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gode digitale løsninger og fokus på personlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som kunde i mange år har jeg vært godt fornøyd med servicen som kundesenteret yter. Om det har vært noe som jeg har vært mindre positiv til har jeg blitt møtt med forståelse.

De siste årene har det også vært en bra utvikling av de digitale løsningene, noe jeg har satt pris på.

En ting som kan bli bedre:
- En løsning for "din økonomi" som gir en oversikt over hva man har brukt penger på i nettbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Landkreditt bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Landkreditt bank er en ryddig bank som en kan stole på når det gjelder lån og avtaler.
Er svært imøtekommende om det skulle oppstå problemer,
anbefaler landkreditt bank til alle søkere innen jordbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utmerket kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bruker ikke denne banken til daglig men jeg tok mellomfinansiering der da jeg byttet bolig fordi Skandiabanken ikke kunne tilby tjenesten. Utrolig god kundeservice og det hele ordnet seg raskt fordi det hastet. Ingen andre banker var villige til å hjelpe, selv ikke DNB hvor jeg kjøpte boligen mellom.

Jeg har ingen annen erfaring med banken - men den råbra kundeopplevelsen fortjener skryt!

Om jeg senere skal velge ny bank ligge Landkreditt på min topp 3 liste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig hjepsomme rådgivere hurtig svar på søknader"

Veldig gode på fonn. Er alt i orden får en lån på dagen

Annette K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd."

God og imøtekommende kundeservice. God og funksjonell nettbank.

Isak J. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utmerket"

God bank uten gebyrer - Norges beste bank etter min mening.

Fagereng T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Totalt en av de beste"

Gode på lån, lave lånerenter. 0 gebyrer. Kan bli bedre på innskuddsrenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Brukt denne banken i ca 12 år nå og det fungerer utmerket"

Rask og god kundeservice. Gode lånebetingelser. Har mitt tredje lån her nå.

Magne J. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken fungerer godt på PC en og kan anbefales"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forandrer på brukersidene for ofte. La det som funker være.

Reidar N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjapp rådgiving og hyggelig rådgiver. Får følelesen av at de bryr seg om deg som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingen dårlig erfaring "
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen dårlig erfaring med denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"OK Bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lave lånerenter, bruk og ok på andre banktjenester.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR