Ser at noen har gitt banken 5 stjerner. Se ikke bort fra at det er banken selv som står bak. Etter at Sparebank1 kjøpte opp eiendomsmeglere i Vestfold, ble jeg sjokkert over meglerens oppførsel og klaget til bankens administrasjon. Og trodde Landkreditt Bank kunne være et alternativ dette var i 2020. Tre år etter er jeg gått lei. Kundeservicen var under enhver kritikk. Jeg brukte ikke bare banken som en inn og utbetalingsbank, men tilbød banken et innskudd på rundt 1 mill. Men det tiltross følte jeg ikke å bli ivaretatt. Så i januar i år trakk jeg et større beløp ut av kapitalkonto og da var det som om banken våknet. Og ble tverr. Jeg hadde altså forsynt meg av mine egne penger. Banken opplyste skattetaten om ett altfor stort innestående beløp. Noe som medførte at etaten ønsket trekke i min pensjon. De kom med totalt feil informasjon om meg. Helt fra starten av januar satt jeg og ventet på at renter på mitt innestående skulle dukke opp. Jeg har aldri sett kontoutskrift på kapitalkonto, men kun forholdt meg til opplysninger som man kan følge med på hver gang man bruker banken. Jeg ventet nemlig på hvor mye renter jeg ville få for det foregående året. Ingenting var blitt registrert på den kontoen. Jeg ba om kontoutskrift igjen og igjen med krav om å se at det var blitt registrert på min konto. Frem og tilbake - de var aldri ikke villig til det. Idag ligger klage til behandling hos Finansklagenemda. Rentebeløpet som de hevdet de hadde informert meg om var ganske høyt.
Brukt banken i ca 15 år og kan anbefales! Har mitt fjerde lån der nå!
Gode betingelser. God service. Liten bank der du blir kjent med de ansatte. Foretrukken både som privat og bedrifts bank. Blir verdsatt som kunde.
Leser ikke søknader tydeligvis. Men var til det beste da man får veldig mye bedre betingelser i andre banker.
Jeg kommer aldri til å benytte denne banken i noen forbindelse igjen, og vil på det sterkeste fraråde de jeg kjenner om heller å betale litt ekstra i renter et annet sted om det er det eneste alternativ. Skummelt hvordan de oppfører seg når de har høstet inn flere år med hovedsaklig renter, og det er liten gevinst å bare få tilbake avdragene hver mnd. Ikke la dere lure av en billig rente i starten. Jeg tviler sterkt på at så mange kan gi Landkredittbank 5 stjerner. Lukter litt merkelig, men vi får stole på at Bytt.no har gjort et grundig arbeid i å avdekke om dette kan i en viss grad komme fra ansatte eller bekjente.
Kjempefin kundeservice gjennom 20 år. Rask og riktig respons ved alle henvendelser
Jeg har brukt Landkreditt i over 10 år. De har ligget konstant på topp 3 i lavest boligrente, og det teller mer enn det meste. Men også god og personlig service, og de har vært enkle å jobbe med når jeg har tatt opp tilleggslån for å hjelpe barna med egenkapital for boligkjøp. Kan trygt anbefales!
Helt vanvittig kundeservice. Søkte om et boliglån og ettersendte alle forespurte dokumenter. Var så i kontakt med med en saksbehandler med særdeles misvisende og motsigende argumenter hva angår egenkapital og betjeningsevne. Gikk glipp av en budrunde og fikk dårlig opplevelse generelt.
Da de nå reklamerer med 1,56% i b.l.rente. Da blir jeg misstenksomnår jeg ser jeg betaler 2,11% uten å ha hørt ett pip... "Betalte fakturaer", blir arkivert med kun forkortelser, det er umulig å identifisere for de fleste..
Greit å ha lønnskonto i denne banken, enkel og oversiktlig nettbank. Lett å få kontakt med kundeservice. Rentenivået på sparekonto er akseptabelt sammenlignet med andre banker.
Landkreditt har frekke og til dels usmarte kundebehandlere. Jeg fikk aldri overført min bsu-konto til dem da jeg byttet, fordi jeg "var for gammel til å starte sparing". Å få dem til å forstå at det ikke var snakk om å spare mer, bare flytte kontoen, var klin umulig. Jeg ga opp etter et halvt års epostutveksling. Nettbanken og appen er håpløst gammeldagse og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg klarte å vente helt til 2020 med å bytte vekk fra dem.
Jeg har vært kunde nesten sammenhengende siden 2004, var borte en kort periode pga. bedre rente i annen bank. Men kundebehandlingen gjorde at jeg vendte tilbake. Jeg sitter 60 mil unna filialen, men det har aldri vært noe problem. Jeg får svar på alt jeg lurer på umiddelbart og har aldri opplevd annet enn trivelige og imøtekommende kundebehandlere. Så jeg blir, dette er banken som funker utmerket for meg.
Jeg har en del forsikringer her og er strålende fornøyd, både med kostadene og kunde servicen.
Jeg har lest litt omtaler av Landkreditt og sett at noen forteller om frekke kundebehandlere. Jeg kan bekrefte at dette stemmer da jeg i forbindelse med skift av frontrute på bilen min lurte på om skaden ble dekket eller ikke. Rådgiveren sjekket og begynte å le samtidig som hun fortalte "Haha du har ikke kasko, da må du betale det selv" Videre har jeg jobbet med kjøp av eiendom, jeg sender da inn forespørsel til min rådgiver og det skulle være en alminnelig folkeskikk og svare på henvendelsene du får dersom du sitter i en bank. Men dem hos Landkreditt er ikke av denne oppfatningen. Her må du gjentatte gange mase før du får svar. Noe man blir helvettes lei av, særlig når du finner ut at rådgiveren har gjort litt research om saken, men ikke gitt beskjed tilbake til deg før du begynner og mase. Jeg opplevde at min forrige bank lurte meg og la dermed lista for hva jeg forventer av oppførsel da jeg ble kunde hos Landkreditt. Det og bli kunde hos dem var heler ingen enkel sak, hvorfor dem ikke vil ha kunder må gudene vite! Jeg opplever det som merkelig. Helt til slutt så har jeg nå gitt dem kritikk for måten jeg har blitt behandlet på. Da får jeg høre at "er du så misfornøyd så må du finne en annen bank" Dem tar ikke kritikk til seg overhodet, og det er frekt og ikke minst barnslig. Driver du en bedrift og kunder (det er flere inne her som kritiserer Landkreditt) er misfornøyd så må du ta grep, først og fremst beklage det som har skjedd, men også ta grep for og gjøre kunden fornøyd igjen så han ikke flytter. Det å be han finne en annen bank er helt feil løsning! Men enkelt for banken dersom dem ikke tåler kritikk! Men dette er typisk velferdsstaten Norge der alt går så bra ellers at de ansatte kan sitte under vingene på sine ledere og oppføre seg ufint slik som dere i Landkreditt gjør uten at det får konsekvenser for dere. Og til dere som ikke skjønner vi som er misfornøyd med banken, prøv og gi dem noen vanskelige oppgaver. Eller rett og slett sett krav til banken, det er dem tydeligvis ikke vant med.
«Høyrehånda vet ikke hva vestrehånda driver med» De må ha interne problemer da svarene på konkrete spørsmål og henvendelser har store avvik avhengig av hvem man får kontakt med.
Veldig gode på fonn. Er alt i orden får en lån på dagen
Ser det er mange som har lagt ut dårlig omtale for Landkreditt Bank og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Noe av det jeg er mest fornøyd med hos Landrkreditt Bank hvor lett det er å bruke nettbanken. Jeg er kunde hos flere andre banker, blant andre DNB og SpareBank1 og brukergrensesnittene der synes jeg er både uoversiktelige og vanskelige å finne fram i. Landkreditt Bank har kanskje ikke den beste renten, men tjenestene de tilbyr er av kvalitet.
Skjønner ikke noe av denne negative omtalen. Jeg har vært totalkunde i snart 20 år, og har aldri opplevd noe å klage på. Tvert imot ble jeg fan fra første stund, fordi de ikke tok gebyrer på alt som er. De har ikke vært på første plass når det gjelder boliglånsrenter i alle disse årene, men i ganske mange av dem, og jeg er såpass fornøyd med alt annet, at jeg løper ikke til andre og gråter med en gang noe ikke er helt på topp, for noen urealistiske forventninger. 🙄
God og imøtekommende kundeservice. God og funksjonell nettbank.
Dette er på ingen måte bank for bønder, frekke kundebehandlere. Her er ikke dine penger trygge, de har såkalt sparekonto, men om de vil så går de inn på hver konto du har å forsyner seg. Du kan ikke ha noe system i din egen nettbank, de eier ikke innsyn i landbruket. Hold dere unna denne banken.
Ble tipset om Landkreditt bank for å få refinansiert. Ble møtt av en frekk kundebehandler (dame), på mail. Hu avviste saken på flekken uten å i det hele tatt la meg og medsøker legge inn søknad. God verdi på eiendom og god lønn, både jeg og medlånetaker men det hjalp visst ikke noe. Måten hun skrev ting på var bare nedlatende. Jeg blir å ta saken videre, det er ikke greit. Godt man sitter med navn fra de man har vært i kontakt med, lettere å legge inn en skikkelig klage ! :-)
God bank uten gebyrer - Norges beste bank etter min mening.
Etter å ha fått en rente på 7% fra denne useriøse banken, har vi byttet til en mer seriøs bank, de skal være en landbruksbank men er langt fra landbrukets sin bank, det må nevnes at vi hadde over 50% sikkerhet, men dette var ikke så interessant for denne useriøse banken.
Gode på lån, lave lånerenter. 0 gebyrer. Kan bli bedre på innskuddsrenter.
Rask og god kundeservice. Gode lånebetingelser. Har mitt tredje lån her nå.