Storebrand Bank omtaler og erfaringer

15 verifiserte omtaler
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
4
av 14 innen
bank
53%
anbefaler
Storebrand Bank
Filtrer omtaler
3
3
6
2
1
Sorter omtaler etter
Viser av 15 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Bank?
Hozhan K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fikk boliglån i løpet av 4 dager med laveste rente 1,99%"

Først sendte jeg søknaden om boliglån til Storebrand, dagen etter en hyggelig saksbehandler kontaktet meg og trengte noen dokumenter før de behandle søknaden min. Eks. De trengte skattemelding for året før, siste 2 lønneslip og andre dokumenter relevant til skattemelding.

Etter at jeg sendte alle dokumentene. 2 dager etter fikk jeg innvilget boliglån med laveste rente, nemlig 1.99%.
Prosess behandling er ganske kjapt det tok bare 4 dager, de jobber på høy nivå for å fullføre søknaden din så fort som mulig.

Ærlig talt, jeg er imponert over Storebrand boliglån prosessen.

De som er bra, via en link som du får fra Storebrand etter at du har sendt søknaden, kan du sjekk statusen på søknaden, i tillegg laste opp dokumenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God rente på boliglån, men forferdelig dårlig nettbank!"

Vi søkte om boliglån hos flere banker og fikk best rente hos Storebrand, så det er jo egentlig positivt. Men da vi tok opp opp lån hos dem, måtte vi også opprette lønnskontoer her, og dermed måtte vi også benytte oss av nettbanken deres, og den er *virkelig* dårlig.

Jeg har tidligere vært kunde hos Skandiabanken, og der syns jeg nettbanken var ganske enkel å bruke; intuitiv og oversiktlig. Hos Storebrand gruer jeg meg hver gang jeg må bruke nettbanken, for den er så knotete å bruke. Ofte er den også veldig treg, og det er ofte funksjoner som ikke virker, f.eks. At jeg nettopp ikke fikk opp en oversikt over AvtaleGiro-avtalene mine, fordi "tjenesten er ikke tilgjengelig".

Jeg tror jeg skal forsøke å ordne det sånn at jeg får overført penger hver måned til Skandiabanken-kontoen, sånn at jeg bare kan bruke den nettbanken, og slipper å bruke Storebrands nettbank i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Helt super service og best rente, men måtte bytte fra de grunnet elendig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken er så irriterende at jeg heller gjerne betaler litt ekstra rente for å være kunde i DnB. Jeg ble forbannet hver gang jeg skulle inn i nettbanken min hos Storebrand.
Helt forferdelig. Rart at en så stor "bank" ikke har bedre nettbank.
Egentlig utrolig irriterende, for jeg hater kundeservicen på DnB, men nettsiden til Storebrand er så elendig at den veier mer irritasjon imot.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lav lånerente og mest bærekraftig"

Storebrand gir lav lånerente på boliglån og er i tillegg den av stor-bankene som har de mest bærekraftige investeringene. Kun Cultura bank som slår dem på bærekraft, men de har dessverre ganske dårlige betingelser.

Storebrand har også flere gode indeksfond med lave kostnader!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Eventyrlig lånerente til enhver tid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enkel fondshandel, trivelige rådgivere og en boliglånsrente som alltid ligger i teten blant konkurrentene.

Forblir kunde inntil videre. :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Good experience"
1 syns denne omtalen er nyttig

As a foreigner who just got mortgage recently…

Pros:

1. Customer service is good. My contact explained in detail about mortgage in English, because my Norwegian is poor. I got lots of help understanding financial terms.

2. Interest rate is low. After comparing several banks, Storebrand offers the lowest effective interest rate. I am happy to get mortgage for “young”, even though I am already over 35.

Cons: Online banking system can be better. English version only modifies the major titles to English.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vanskeli å finne frem i nettbanken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hyggelige ansatte som alltid hjelper. Men nettbanken blir dårligere og dårligere. Har vanskelig for å finne frem, hvis jeg i det hele tatt gjør det. Forandrer nettbanken til stadighet og den blir vanskeligere og vanskeligere. Gå tilbake til da den startet, da var det enkelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nettbanken er helt elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken til Storebrand må være den dårligste, minst logisk og minst intuitiv jeg noen gang har brukt. Rotete, vanskelig å finne frem og mange undermenyer. Basisfunksjoner ligger gjemt. Veldig lite fornøyd med nettbankløsningen. Litt treg respons til henvendelser pr. meldinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"God service, katastrofalt dålig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra service och låga räntor, men en nettbank som er så dålig att den är nästintill obruklig. Hoppas verkligen Storebrand förbättrar det snarast.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Er blitt bedre"

Storebrand Bank skjerpet seg i forhold til mitt kundeforhold for noen måneder siden etter at jeg fikk avslag på lavere rente på mitt forholdsvis beskjedne boliglån.

Noe tid etter avslaget prøvde jeg meg på nytt og denne gangen løste det seg i løpet av et par tlf. Samtaler.
Endelig fikk jeg et av markedets laveste renter etter å ha vært kunde i en årrekke!

Nettbanken ble "pusset opp" for ikke lenge siden og er kjappere enn den gamle. Bra!

Sparerenten er fortsatt elendig...

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å finne frem, treg, elendige søkemuligheter.
Tar ofte for lang tid å logge inn, stopper ofte opp.
Ingen logikk i oppsettet.
Ser ingenting som er bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En nettbank i 2016 med masse feil"
5 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand har dessverre etter min mening markedets desidert dårligste nettbank. Nettbanken er lite intuitiv, har en del store mangler og dessverre er den også full av feil.

Jeg ringer inn til storebrand minst 1 gang i måneden for å rapportere inn feil i nettbanken som de må ta videre. De største problemene med nettbanken jeg har er at jeg ikke kan stole på den. Eksempel. Du legger en regning til betaling, du signerer med bank id, alt ser OK ut og man før bekreftelse OK.

Så går man i forfallsregisterert og regningen ligger ikke til forfall.
Du aner derfor ikke om den er registrert eller ikke. Da må man selv følge med for å se om pengene går ut av konto. Til og med kundesenteret vet ikke hva som skjer. Noen ganger har jeg lagt den inn igjen og blitt trukket dobbelt, mens andre ganger blir den ikke trukket i det hele tatt. Denne feilen har jeg blitt utsatt for tre ganger. Det virker som noen av systemene de bruker ikke er helt i "sync"

Søke på UTFØRTE BETALING er ikke mulig. Dette er en basis funksjonalitet andre steder. Her må du gå inn på siste transaksjoner og lete etter utførte regninger sammen med alle kredittkort kjøp du har. Hvis du leter veldig veldig godt så får du frem et filter du kan søke på mottagers kontonummer hvis du vet dette, men til og med her er ikke resultatet noe å stole på. Seneste i dag gjorde jeg et søk på et kontonummer siste måned og fikk ett treff. Jeg visste jeg hadde gjort to og gikk igjennom manuelt og fant den andre. Så søkefunksjonen kan man heller ikke stole på.

Jeg har heller ikke lykkes å finne avtaledokumenter i nettbanken til for eks. boliglånet mitt. Hvor mye jeg for eks. betaler i renter og avdrag. Slik type informasjon fant man intuitivt i både Skandiabanken og DnB.

Har forsikring og boliglån i Storebrand. De er gode på betingelser og raske til å svare på mail/telefon. Dessverre er nettbanken deres så lite intuitiv og full av feil og mangler at jeg får helt fnatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt grei"

Helt grei lønnskontobank, men heller ikke mer enn det.
Har lite boliglån i Storebrand Bank, men søkte likevel om litt lavere rente, på samme nivå som andre banker tilbyr.
Men neida... Det fikk jeg ikke.
Har annen brukskonto og ikke minst sparepengene på høyrentekonto i annen bank med det som antakelig må kunne sies å være topp rente i disse tider, nemlig 2,1%.
Hva sparerenten er i Storebrand har jeg ikke undersøkt på en stund, men særlig mer enn 1% er det neppe. Kanskje ikke det engang...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra boliglånsrente, men veldig dårlig nettbankløsning!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand bank tilbyr svært gunstig boliglånsrente gjennom BLU41-programmet deres. Ved å bytte bank, sparer vi nå 5 års nedbetalingstid på vårt boliglån.

Når det er sagt, ser det ut som at banken kniper igjen på nettbankløsningen. Det er ofte ustabil, og man bruker lang tid bare for å betale regninger. Savner i tillegg et grensesnitt der man kan betale flere regninger samtidig. Den kanskje mest tungvinte løsningen som vi må leve med nå er at til tross for at vi har felles konto der en av oss har disposisjonsrett på kontoen, er det likevel kun hovedeier som kan belaste kontoen med e-fakturaer. Hva er da vitsen med felles konto?? Nettbankopplevelsen er svært frustrerende!!

Håper virkelig at Storebrand bank kommer opp med en bedre løsning på dette i nærmeste fremtid, det skal ikke mye til for å få full pott i tilfredsheten, hvis de kan tilrettelegge for enklere nettbankløsninger enn det de har i dag.

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice og gode renter"
2 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand Bank har gode og gunstige renter. Veldig god kundeservice, hvis det er noe man lurer på.

Jeg har både bank, sparekonto, fondssparing og pensjonsparing hos Storebrand.
Anbefales!

Søk Bytt.no