Meny

Storebrand Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
88
av 116 innen
dagligbank
45%
anbefaler
Storebrand Bank
Filtrer omtaler
17
5
9
10
17
Sorter omtaler etter
Viser av 58 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Diskriminering av 16 åring med dyslexi"

Møtte verdens mest usympatiske person, som nekter å la foreldre hjelpe han med bankid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dålig nettbank dålig kundservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Man kom in banken via förra arbetgivarens avtaler som gav relativt goda lån och försäkringar , Men upplevlsen nätbanken är helt hopplös . Tidskrävande och oöversiktlig . var finner jag tex vad som kommer till förfall dagrna som kommer ... sen prövar jag att få en enkel åtgärd utförd som rent tekniskt borde kunnat löst av ett dataprogram men det tar 5 dagar med manuell chatt , mail chat. mail... när man tänker att man är en värdefull kund med alla ägg hos storebrand och bra lön och masa säkerhet i bostad så är det inga rabbatter att få men det går helt fint att spara 10000tals kronor genom att flytta till andra .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig nettbank, god kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

- Elendig nettbank som har et dårlig brukergrensesnitt og få muligheter. Mobilbanken er om mulig enda mer ubrukelig. Man bruker i dag nettbank så ofte, at dette ble for min del en dealbreaker. + God kundeservice Har nå smn, som har markedets beste nettbankløsning. Bedre renter fikk jeg også.

Eirik S. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil, feil og atter feil."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble kunder av Storebrand Bank for 7 måneder siden i tro om at dette var en god bank. Som mange andre har min samboer og jeg felles boliglån og en felles bankkonto som avdrag skal belastes fra. Første avdrag trakk Storebrand fra feil konto, det kan man tåle - men at de ikke klart å rette på feilen i løpet av 7 måneder, på tross av månedlige lovnader om at de skal ordne dette. Dette må jo være den enkleste operasjon i verden, men nei! Det er helt utrolig. Hold dere unna! Jeg har også hatt reiseforsikring hos Storebrand. Da min far gikk bort i sommer, måtte jeg kansellere hotelrommet jeg bodde på ifb med besøk hos sykehuset han var innlagt på. Dødsfall i nærmeste familie - men Storebrand fant ingen grunn til å dekke mine kostnader!? Det gjorde en annen forsikring jeg har, så nå flytter vi alt, til og med pensjonskontoen, og Storebrand vil ALDRI mer bli vurdert av oss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En Topp Bank"

Anbefaler alle om å bli Kunde i denne banken. Har ikke bare markedets beste rente på forbrukslån. Billugste forsikring på alt. Er Stabil i årevis på alle produkter. 10 stjerner hvil mulig. Bytt til Storebrand ASA og føl Deg trygg i alle livets faser. Bli kunde å opplev et trygt kundeforhold

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Langt kundeforhold"

Jeg har vært kunde i over 40 år og har bare gode erfaringer. Har alltid fått den hjelpen jeg trenger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende fornøyd"

Rask og god service. Oppdatering underveis og stor vilje til å hjelpe!

Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, lang saksbehandlingstid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna, styr unna! Lang saksbehandlingstid. Svært dårlig kundeservice. Meldt skade på bil og har ikke hørt noe fra dem etter 3 uker, purret flere ganger og til slutt etter 2 uker sendte en takstmannen. Klaget på vurdering av takstmannen, har gått 2 måneder ikke hørt noe lyd. Gitt flere purringer uten hell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Storebrand Bank"

Er svært fornøyd med Storebrand Bank,også nettbanken.Har ikke hatt noen negative opplevelser og har alltid fått god hjelp av dyktige medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon på fondkontoene mine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan ikke se hva prosentvis avkastning er på fondene mine, noe som er ganske viktig. Jeg finner heller ingen graf for utvikling av de forskjellige fondene. Mener de har hatt det før. Nettbanken bærer litt preg av at den er under endring. Fungerer litt forskjellig fra gang til gang (spesielt navigering, innlogging)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"god service"

veldig fornøyd med banken, lav rente og de har god kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ingen bank kunne hjelp,men storebrand hjelpet!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen bank ville refinansere et forbrukslån i bolig, grunn for høy gjeld å liten inntekt, men Storebrand hjelp med engang, og fikk mye lavere rente enn det jeg hadde egentlig i andrebank, pluss i tilegg fikk jeg samlet alt og ble mye bedre, sparer nesten 25% på bolig lån i året enn det jeg hadde i sparebank1 og nordea. anbefales

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Over 1 måned behandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk MC stjålet og opprettet forsikringssak med alle dokumenter fra politiet osv. Har nå gått over 1 måned og fremdeles ikke noen som en gang tatt tak i saken. Synes det er alltfor dårlig og uakseptabelt. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt fungerer som forventet, det har enda ikke blitt oppdaget feil fra bankens side så jeg er fornøyd med samarbeidet.

Okenikka
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"bestille bankid.... kodebrikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke kunne brukt nettbanken på en god stund... Jeg skjønner rett å slett ikke noe av denne nettbanken. Veldig tungvind. Likte nettbanken slik den hva før. Sendt inn både det ene å det andre. Å alt skal liksom være i orden. Nei liker ikke dette...

Freddy S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i flere år både når det gjelder Bank og Forsikring, og de er meget konkurransedyktige. Servicen er meget god. Veldig bra priser, spesielt på forsikring.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikringselskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde storband som mitt forsikring. Jeg fikk et problem i huset som de har sendte en takstmann for å beregne skaden. Men Storeband forsikringen vil ikke akseptere skaden og de vil ikke betale for saken. Jeg tok en advokat firma og saken er ved finansklagenemnda. Jeg håper at folk leser omtaler før de velger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nettbank"
4 syns denne omtalen er nyttig

En del av funksjonene i nettbanken fungerer dårlig, bl.a varsel ved manglende dekning, ubetalte regninger + . Nettbanken henger seg ofte opp osv.. Knotete løsninger når man har barn som har konto hos Storebrand,- plutselig mister man innsyn i barnets konto (når barnet fyller 15), vanskelig å få bankID før barnet er fylt 18. Ungdom får ikke sette inn penger selv fra brukskonto til sparekonto +++ Har vært i kontakt med banken ift. mangler ved nettløsningen og da er svaret at de stadig oppdaterer. 4 år senere er nettløsningen helt lik. Har vært fornøyd med rentene tidligere, -og kun derfor jeg har fortsatt kundeforholdet, men nå henger de svært etter. Boligrenta hos mange andre banker er bedre. Banken har ikke billån, men man kan åpne et ekstra boliglån til f.eks bilkjøp og dermed få mer gunstig rente på andre kjøp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra"

Har hvert kunde i Storebrand i mange år. Jeg har ikke en eneste dårlig erfaring med banken. Jeg har også alle mine forsikringer i Storebrand. Anbefaler på det sterkeste denne banken for de som ønsker å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Middels bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rotete. Sen å sette ned rente. Snar å sette opp rente. Kommer med mye svada når man kommer med kommentarer angående renter. Har vært i kontakt med kundeveileder som ikke visste noe som helst av det jeg spurte om, måtte sette meg over til en annen veileder. Skal bytte bank snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Renteendring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skuffet over at det ikke ble 0,5% rentesekning som Norges bank gjorde. Og at skal gjelde fra 30.04. Igjen tar banken fortjeneste på renteendring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget fornøyd"

Meget fornøyd👍God Rente og Hyggelig kontakt person.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Storebrand bank sin bankID virker bare ikke!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand Bank sin bankID har vært ute av drift i mer enn to uker. Svevende svar om at «de jobber med saken». Lite troverdig. Hvilken annen bank ville sperre sine kunder ute i flere uker? Og det gjelder ikke bare banktjenester; BankID brikken fungerer heller ikke til noen annen tjeneste, så innlogging på «min side» alle steder, og lesing av alle brev fra det offentlige (nå kun i Digipost for de fleste) kan vi som Storebrand kunder bare glemme. Hvordan er det mulig? Er de i det hele tatt seriøse? Gjemmer de seg bak at noen bruker bankID på mobil? Vanskelig å forstå. Alle andre banker ville med slik adferd vært på førstesida av VG for lenge siden. At de slipper unna beviser vel bare at Storebrand er en bank ingen bryr seg om og som man bør kvitte seg med snarest råd.

John E. M
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Nettbanken"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken er igjen Ut av drift. Banken kan Ikke svare på når den er iorden dette går på 4 dagen, har vært kunde i banken i 20 år. Tror nok at vi kommer til og bytte bank, dette er skrevet den 19.02.2020.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Overprisede tjenester"

Oversiktlig nettbank, men det forutsetter at man klarer å logge seg på. Dette er et sjansespill hver gang. Storebrand er dessverre ekstremt dyre. De har årsgebyr på betalingskort og uanstendig store gebyrer både på overføringer fra utlandet og på pensjonssparing, samt at de tilbyr en ekstremt lav innskuddsrente selv på store innskuddsbeløp (både bruks- og sprekonto). De har konkurransedyktig boliglånsrente, men det er kanskje ikke så rart når innskuddsrenten er to prosentpoeng lavere enn denne! Det er enkelt å kjøpe fond via Storebrand, men vær oppmerksom på at de såkalt "aktivt forvaltede" fondene deres, som ikke klarer å slå referanseindeksen over tid, koster skjorta. Forvaltningsgebyrene utgjør fort mange titusen i året for den som har litt penger stående.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR