Meny

Storebrand Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
114
av 117 innen
dagligbank
43%
anbefaler
Storebrand Bank
Filtrer omtaler
17
5
9
11
20
Sorter omtaler etter
Viser av 62 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Veldig vanskelig å få kontakt"

Elendig nettbank. Elendig kundeservice. Tok 2 måneder før jeg fikk tak i «min konsulent» da hadde jeg ringt dem 8 ganger. I alle andre banker kan hvem som helst svare på enkle spørsmål, men ikke i Storebrand. Der må man vente i vinter og votter før «din» konsulent ringer deg opp. I tillegg har de elendig rente. 4,9 og jeg er stabil kunde, medlem av obos og Akademikerne .. anbefales ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"noe helt dritt"

prøver å lage en bsu konto, så jeg trykker på bsu konto greia og logger meg inn som det står. Men den sender meg kun rett til min egen konto med egen kontoinformasjon. Står ikke en dritt om bsu. Så prøver jeg å lage flere kontoer, men det går tydeligvis kun hvis jeg vil dele med noen. Skjønner ikke hva Storebrand driver med jeg, skal jo gå an å ha mer enn en sparekonto og en brukskonto. OG LA MEG LAGE EN BSU KONTO!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Very unprofesional"

I have issue with creating account . Poping case number when norwegian id is typed . I have been talking with customer service Later got contact with responsible IT person Instead they go to browser and type my id and see the problem they push me to check my browser change browser . And other nonsense. Very unprofessional workers. I will try to avoid this bank in future.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Et brukergrensesnitt som er lite logisk og hører hjemme i forrige århundre."
1 syns denne omtalen er nyttig

Altså hvor skal jeg begynne... Jeg ble anbefalt å bytte til Storebrand gjennom en kollega for å kunne samle alt på et sted. I god tro byttet jeg bank og fikk dog bedre betingelser på boliglånet enn det jeg hadde fra før. Det er vell det eneste positive slik jeg ser det. Dette er en bank som henger LANGT etter samtlige andre norske banker. De har et brukergrensesnitt som er helt elendig og hører hjemme på tidlig 2000-tallet. De har en system som er lite intuitivt, du har en mobilbank med masse begrensninger og generelt sett er jeg lite fornøyd med hva jeg har fått. Kundeservice: Kundeservice bruker lang tid på å svare og dersom man sender dem en melding som inneholder flere spørsmål, unnlater de ofte å svare på mer enn et. Bevisst? Manglende kompetanse? Sløve servicemedarbeidere? Ikke vet jeg, men jeg er ikke fornøyd med det jeg har opplevd hittil. Ettersom jeg har vært kunde i 2 uker, tyder ikke dette på at samarbeidet blir særlig varig heller. Old fashion: Enkle ting som å legge til disponent på konto eller opprette felleskonto, er ikke bare bare i Storebrand. Selv i 2022 har de manuelle prosesser tilhørende denne type aktivitet som gjør at man faktisk må sende dem en melding for å få dette gjort. Deretter blir det (ja, jeg snakker erfaring) litt kluss i papirene, litt dårlig kundeservice og etter en stund får man endelig tilgang til en felles konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Diskriminering av 16 åring med dyslexi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Møtte verdens mest usympatiske person, som nekter å la foreldre hjelpe han med bankid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dålig nettbank dålig kundservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Man kom in banken via förra arbetgivarens avtaler som gav relativt goda lån och försäkringar , Men upplevlsen nätbanken är helt hopplös . Tidskrävande och oöversiktlig . var finner jag tex vad som kommer till förfall dagrna som kommer ... sen prövar jag att få en enkel åtgärd utförd som rent tekniskt borde kunnat löst av ett dataprogram men det tar 5 dagar med manuell chatt , mail chat. mail... när man tänker att man är en värdefull kund med alla ägg hos storebrand och bra lön och masa säkerhet i bostad så är det inga rabbatter att få men det går helt fint att spara 10000tals kronor genom att flytta till andra .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig nettbank, god kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

- Elendig nettbank som har et dårlig brukergrensesnitt og få muligheter. Mobilbanken er om mulig enda mer ubrukelig. Man bruker i dag nettbank så ofte, at dette ble for min del en dealbreaker. + God kundeservice Har nå smn, som har markedets beste nettbankløsning. Bedre renter fikk jeg også.

Eirik S. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil, feil og atter feil."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble kunder av Storebrand Bank for 7 måneder siden i tro om at dette var en god bank. Som mange andre har min samboer og jeg felles boliglån og en felles bankkonto som avdrag skal belastes fra. Første avdrag trakk Storebrand fra feil konto, det kan man tåle - men at de ikke klart å rette på feilen i løpet av 7 måneder, på tross av månedlige lovnader om at de skal ordne dette. Dette må jo være den enkleste operasjon i verden, men nei! Det er helt utrolig. Hold dere unna! Jeg har også hatt reiseforsikring hos Storebrand. Da min far gikk bort i sommer, måtte jeg kansellere hotelrommet jeg bodde på ifb med besøk hos sykehuset han var innlagt på. Dødsfall i nærmeste familie - men Storebrand fant ingen grunn til å dekke mine kostnader!? Det gjorde en annen forsikring jeg har, så nå flytter vi alt, til og med pensjonskontoen, og Storebrand vil ALDRI mer bli vurdert av oss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En Topp Bank"

Anbefaler alle om å bli Kunde i denne banken. Har ikke bare markedets beste rente på forbrukslån. Billugste forsikring på alt. Er Stabil i årevis på alle produkter. 10 stjerner hvil mulig. Bytt til Storebrand ASA og føl Deg trygg i alle livets faser. Bli kunde å opplev et trygt kundeforhold

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Langt kundeforhold"

Jeg har vært kunde i over 40 år og har bare gode erfaringer. Har alltid fått den hjelpen jeg trenger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende fornøyd"

Rask og god service. Oppdatering underveis og stor vilje til å hjelpe!

Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, lang saksbehandlingstid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna, styr unna! Lang saksbehandlingstid. Svært dårlig kundeservice. Meldt skade på bil og har ikke hørt noe fra dem etter 3 uker, purret flere ganger og til slutt etter 2 uker sendte en takstmannen. Klaget på vurdering av takstmannen, har gått 2 måneder ikke hørt noe lyd. Gitt flere purringer uten hell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Storebrand Bank"

Er svært fornøyd med Storebrand Bank,også nettbanken.Har ikke hatt noen negative opplevelser og har alltid fått god hjelp av dyktige medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon på fondkontoene mine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan ikke se hva prosentvis avkastning er på fondene mine, noe som er ganske viktig. Jeg finner heller ingen graf for utvikling av de forskjellige fondene. Mener de har hatt det før. Nettbanken bærer litt preg av at den er under endring. Fungerer litt forskjellig fra gang til gang (spesielt navigering, innlogging)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"god service"

veldig fornøyd med banken, lav rente og de har god kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ingen bank kunne hjelp,men storebrand hjelpet!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen bank ville refinansere et forbrukslån i bolig, grunn for høy gjeld å liten inntekt, men Storebrand hjelp med engang, og fikk mye lavere rente enn det jeg hadde egentlig i andrebank, pluss i tilegg fikk jeg samlet alt og ble mye bedre, sparer nesten 25% på bolig lån i året enn det jeg hadde i sparebank1 og nordea. anbefales

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Over 1 måned behandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk MC stjålet og opprettet forsikringssak med alle dokumenter fra politiet osv. Har nå gått over 1 måned og fremdeles ikke noen som en gang tatt tak i saken. Synes det er alltfor dårlig og uakseptabelt. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt fungerer som forventet, det har enda ikke blitt oppdaget feil fra bankens side så jeg er fornøyd med samarbeidet.

Okenikka
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"bestille bankid.... kodebrikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke kunne brukt nettbanken på en god stund... Jeg skjønner rett å slett ikke noe av denne nettbanken. Veldig tungvind. Likte nettbanken slik den hva før. Sendt inn både det ene å det andre. Å alt skal liksom være i orden. Nei liker ikke dette...

Freddy S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i flere år både når det gjelder Bank og Forsikring, og de er meget konkurransedyktige. Servicen er meget god. Veldig bra priser, spesielt på forsikring.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikringselskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde storband som mitt forsikring. Jeg fikk et problem i huset som de har sendte en takstmann for å beregne skaden. Men Storeband forsikringen vil ikke akseptere skaden og de vil ikke betale for saken. Jeg tok en advokat firma og saken er ved finansklagenemnda. Jeg håper at folk leser omtaler før de velger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nettbank"
4 syns denne omtalen er nyttig

En del av funksjonene i nettbanken fungerer dårlig, bl.a varsel ved manglende dekning, ubetalte regninger + . Nettbanken henger seg ofte opp osv.. Knotete løsninger når man har barn som har konto hos Storebrand,- plutselig mister man innsyn i barnets konto (når barnet fyller 15), vanskelig å få bankID før barnet er fylt 18. Ungdom får ikke sette inn penger selv fra brukskonto til sparekonto +++ Har vært i kontakt med banken ift. mangler ved nettløsningen og da er svaret at de stadig oppdaterer. 4 år senere er nettløsningen helt lik. Har vært fornøyd med rentene tidligere, -og kun derfor jeg har fortsatt kundeforholdet, men nå henger de svært etter. Boligrenta hos mange andre banker er bedre. Banken har ikke billån, men man kan åpne et ekstra boliglån til f.eks bilkjøp og dermed få mer gunstig rente på andre kjøp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra"

Har hvert kunde i Storebrand i mange år. Jeg har ikke en eneste dårlig erfaring med banken. Jeg har også alle mine forsikringer i Storebrand. Anbefaler på det sterkeste denne banken for de som ønsker å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Middels bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rotete. Sen å sette ned rente. Snar å sette opp rente. Kommer med mye svada når man kommer med kommentarer angående renter. Har vært i kontakt med kundeveileder som ikke visste noe som helst av det jeg spurte om, måtte sette meg over til en annen veileder. Skal bytte bank snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Renteendring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skuffet over at det ikke ble 0,5% rentesekning som Norges bank gjorde. Og at skal gjelde fra 30.04. Igjen tar banken fortjeneste på renteendring.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR