Meny

Storebrand Bank omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
98
av 105 innen
bank
42%
anbefaler
Storebrand Bank
Filtrer omtaler
5
5
7
4
10
Sorter omtaler etter
Viser av 31 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken er bra, men nettbanken trekker ned"

Kanonbra bank med gode betingelser. Det eneste negative er stadige feilmeldinger i nettbanken. Pålogging i nettbank i mobilløsninga/på nett er for ofte i uorden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"A blessing"
1 syns denne omtalen er nyttig

After discussing my situation in more detail with Storebrand about my situation with my disabilities, they quickly resolved the situation and I appreciate it so much.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank med slikt hovmod og arroganse man skal lete lenge etter!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Oppsummert: - De endrer rammebetingelser og renter på lån uten at kunden vet (snakker da ikke om vanlige renteendringer, men regler i bakenforliggende systemer), de har tatt betydelige beløp urettmessig over svært lang tid. Kunden har svært vanskelig med å kunne bevise, det blir David mot Goliat, og de sitter på tallene. - Dette gjør de altså gjennom å øke renten til en dårligere rente, idet de endrer bakenforliggende regler (eksempelvis å endre 1. pri betingelser til fra 70% til 60%, men uten at de bruker rett panteverdi i beregningen). - På mine lån, så ligger takster fra 2004 som grunnlag for rente og belåningsgrad, selv om verdien har flerdoblet seg. De nekter å endre dette. Ved endringer i bakenforliggende regler, ja så vil belåningsgrad bli la oss si 90% isteden for mer så som 30%, som da igjen gir en helt annen rente. Dette tjener da banken store beløp på. - De nekter å endre, og de nekter å fortelle hvorfor de ikke vil endre. Takster er gjort av seriøse aktører så som DNB. - De tar ikke imot eTakster, og oppdaterer ikke verdigrunnlag. - De legger ikke inn renter etter om man eksempelvis er medlem i Akademikerne, men beholder en høyere rente i sine beregninger. - Kan gå videre, mange eksempler, og foreløpige beregninger viser at de har tatt mellom 100´000 og 200´000 tusen kroner av oss urettmessig. - Det er ikke slikt man forventer eller regner med fra en bank, men slik er fakta i Storebrand. - I tillegg kommer elendig nettbank, elendig kundetjeneste hvor alle man snakker med sier ulike ting, man får sjeldent svar på den man spør om, de svarer noe annet for å unngå å røpe knepene, og de er ganske enkelt uærlige, arrogante og når man har oppdaget jukset, så legger de på. Ref. banksjef privat marked akkurat nå. At Storebrand altså fremstår med lave renter, så er det altså gjennom å ta høyere rente i gjennomsnitt over tid av eksisterende kunder. Markedsføringen og oppgitte renter blir altså basert på å jukse med eksisterende kunder, ganske enkelt. Dette er en av de aller verste bankene jeg har opplevd, og jeg har vært kunde siden starten. Men hva tjener loyalitet til... Tro meg, det er ille.. og jeg ønsker å advare dere andre. Ikke se på renten, jo det må man også, men det er renten over tid man må tenke på, og se etter en bank som er ærlig og transparent. Det er mitt råd, og da bør man velge bort Storebrand Bank. (Forsikring er like ille..)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nettbanken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ærlig talt, Storebrand ligger 10-15 år bak alle andre på Nettbank. Dette er ubrukelig i 2019, etter jeg byttet har jeg begynt å få purringer på ting jeg trudde skulle vært betalt, men å finne ut om noe er betalt er en stor jobb. Forandre forfallsdato kan du bare glemme. Kundeservice, rente, alt annet er top, men Nettbanken er rett og slett ubrukelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke svar på lånesøknad, treg kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om finansieringsbevis for 3 uker siden(!!!) og har enda ikke hørt noe. Spurte på chat (som forøvrig alltid har enormt lang ventetid) om hvor lang behandlingstid de hadde og fikk et surt svar om at det tar den tiden det tar. Søkte i annen bank og hadde lånepapirene i hånda på under 48 timer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fin bank med gode vilkår på boliglån"

En fin bank med gode betingelser på boliglån samt personforsikring, noe høye gebyrer på bankkort som drar ned til 4 stjerner men noe må dem jo tjene penger på også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra lånerente"

Uoversiktlig nettbank er bare en vanesak tror jeg. Det tok litt tid før alle avtalegiroene kom på plass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Appen deres har blitt helt ubrukelig"

De hadde en brukbar APP. Men for tre fire døgn siden endret de denne til noe ubrukelig. Igjen et bevis på at halvskolerte «dataguruer» har gjort en kjempejobb ?😡😫😂

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt ufattelig dårlig nettbank."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra og fleksibel bank ellers, men nettbank er så ufattelig dårlig og lavmål og det går ikke an å ha den som dagligbank. Derfor har jeg automatisk overføring av mesteparten av lønns til Sbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Mye innlogging problemer, feil og mangler masse enkle ting."

Byttet bank etter samtale med deres virksomhet, bank og forsikring er bare svindel som DnB osv er blitt, men denne banken har problemer med kunder.

Avtalegiro er ikke lett og faste betalinger, trengte hjelp fra data Systemerer som jeg kjenner til gjennomføre oppgaver som banken ikke kunne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"nettbankservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bruk av nettbanken er unødvendig rotete i sammenligning med andre banker.

Opplevet ofte avbrudd når man er inne i systemet for å betale regninger mv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Verste nettbank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha byttet til Storebrand bank for tre uker siden finner jeg fortsatt ikke fram i nettbanken og må rote rundt eller få hjelp fra google for å finne det jeg skal ha. Betalinger dukker opp og jeg tror de blir belastet, men så forsvinner de igjen og jeg ender opp med å være på etterskudd med regningene mine. Nettbanken er den dårligste jeg har vært borti, den er ikke intuitiv i det hele tatt og veldig lite brukervennlig. Det er for eksempel ikke mulig å endre en fast overføring, den må i stedet slettes og legges inn på nytt. Med mindre jeg ikke har klart å skjønne riktig fremgangsmåte her heller. På grunn av lån må jeg ha lønnskonto i Storebrand innen tre måneder, men så håpløs som denne nettbanken er kommer jeg til å overføre alt tilbake til min gamle bank og heller betale regninger derfra. Storebrands nettbank er rett og slett for dårlig!

Fallhøyden når jeg kom fra Sbanken med tidenes beste nettbank er selvsagt stor, men her må de skjerpe seg!

Joakim K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra lånerente, dårlig nettbank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Renten på boliglån er lav, derfor jeg ble kunde. Men som mange andre skriver her. Nettbanken er ubeskrivelig dårlig. Var vandt til DNB sin nettbank fra før, og den er i en helt annen liga.
Dem har klart å gjemme vekk vanlige funksjoner man er ute etter i nettbanken. Den ser ved første øyekast enkel ut helt til du innser at du ikke klarer å finne frem til noe som helst på en intuitiv måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra rente, ekstremt dårlig nettbank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Storebrand da vi fikk den beste rente på boliglånet vårt der, men måtte da også benytte de som vår dagligbank med blant annet nettbank.

Kom fra Skandiabanken og hadde ingen formening om hva som skulle møte meg. Det ble ikke noe hyggelig møte.

Nettbanken til Storebrand er uoversiktlig, har ofte feil, den er treg og den mangler masse funksjonalitet jeg hadde tatt for gitt. I tillegg må man signere absolutt alt man gjør med bankid.

Vurderer seriøst om det er verdt de 1000 lappene jeg sparte på å flytte lånet. Det er helt sikkert ikke en bank jeg kommer til å bli værende hos om det ikke skjer endringer i nettbanken.

Skal la det telle litt positivt at de jeg har snakket med i bank da har vært veldig hjelpsomme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hos Storebrand får man forskjellig svar avhengig av hvilken kunderådgiver man møter. Det kan ha store konsekvenser for deg som kunde.

Dårlig nettbank.
Ofte feilmelding.

Hozhan K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fikk boliglån i løpet av 4 dager med laveste rente 1,99%"
2 syns denne omtalen er nyttig

Først sendte jeg søknaden om boliglån til Storebrand, dagen etter en hyggelig saksbehandler kontaktet meg og trengte noen dokumenter før de behandle søknaden min. Eks. De trengte skattemelding for året før, siste 2 lønneslip og andre dokumenter relevant til skattemelding.

Etter at jeg sendte alle dokumentene. 2 dager etter fikk jeg innvilget boliglån med laveste rente, nemlig 1.99%.
Prosess behandling er ganske kjapt det tok bare 4 dager, de jobber på høy nivå for å fullføre søknaden din så fort som mulig.

Ærlig talt, jeg er imponert over Storebrand boliglån prosessen.

De som er bra, via en link som du får fra Storebrand etter at du har sendt søknaden, kan du sjekk statusen på søknaden, i tillegg laste opp dokumenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God rente på boliglån, men forferdelig dårlig nettbank!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi søkte om boliglån hos flere banker og fikk best rente hos Storebrand, så det er jo egentlig positivt. Men da vi tok opp opp lån hos dem, måtte vi også opprette lønnskontoer her, og dermed måtte vi også benytte oss av nettbanken deres, og den er *virkelig* dårlig.

Jeg har tidligere vært kunde hos Skandiabanken, og der syns jeg nettbanken var ganske enkel å bruke; intuitiv og oversiktlig. Hos Storebrand gruer jeg meg hver gang jeg må bruke nettbanken, for den er så knotete å bruke. Ofte er den også veldig treg, og det er ofte funksjoner som ikke virker, f.eks. At jeg nettopp ikke fikk opp en oversikt over AvtaleGiro-avtalene mine, fordi "tjenesten er ikke tilgjengelig".

Jeg tror jeg skal forsøke å ordne det sånn at jeg får overført penger hver måned til Skandiabanken-kontoen, sånn at jeg bare kan bruke den nettbanken, og slipper å bruke Storebrands nettbank i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Helt super service og best rente, men måtte bytte fra de grunnet elendig nettbank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken er så irriterende at jeg heller gjerne betaler litt ekstra rente for å være kunde i DnB. Jeg ble forbannet hver gang jeg skulle inn i nettbanken min hos Storebrand.
Helt forferdelig. Rart at en så stor "bank" ikke har bedre nettbank.
Egentlig utrolig irriterende, for jeg hater kundeservicen på DnB, men nettsiden til Storebrand er så elendig at den veier mer irritasjon imot.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lav lånerente og mest bærekraftig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand gir lav lånerente på boliglån og er i tillegg den av stor-bankene som har de mest bærekraftige investeringene. Kun Cultura bank som slår dem på bærekraft, men de har dessverre ganske dårlige betingelser.

Storebrand har også flere gode indeksfond med lave kostnader!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Eventyrlig lånerente til enhver tid"
3 syns denne omtalen er nyttig

Enkel fondshandel, trivelige rådgivere og en boliglånsrente som alltid ligger i teten blant konkurrentene.

Forblir kunde inntil videre. :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Good experience"
2 syns denne omtalen er nyttig

As a foreigner who just got mortgage recently…

Pros:

1. Customer service is good. My contact explained in detail about mortgage in English, because my Norwegian is poor. I got lots of help understanding financial terms.

2. Interest rate is low. After comparing several banks, Storebrand offers the lowest effective interest rate. I am happy to get mortgage for “young”, even though I am already over 35.

Cons: Online banking system can be better. English version only modifies the major titles to English.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vanskeli å finne frem i nettbanken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hyggelige ansatte som alltid hjelper. Men nettbanken blir dårligere og dårligere. Har vanskelig for å finne frem, hvis jeg i det hele tatt gjør det. Forandrer nettbanken til stadighet og den blir vanskeligere og vanskeligere. Gå tilbake til da den startet, da var det enkelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nettbanken er helt elendig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken til Storebrand må være den dårligste, minst logisk og minst intuitiv jeg noen gang har brukt. Rotete, vanskelig å finne frem og mange undermenyer. Basisfunksjoner ligger gjemt. Veldig lite fornøyd med nettbankløsningen. Litt treg respons til henvendelser pr. meldinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"God service, katastrofalt dålig nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra service och låga räntor, men en nettbank som er så dålig att den är nästintill obruklig. Hoppas verkligen Storebrand förbättrar det snarast.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Er blitt bedre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand Bank skjerpet seg i forhold til mitt kundeforhold for noen måneder siden etter at jeg fikk avslag på lavere rente på mitt forholdsvis beskjedne boliglån.

Noe tid etter avslaget prøvde jeg meg på nytt og denne gangen løste det seg i løpet av et par tlf. Samtaler.
Endelig fikk jeg et av markedets laveste renter etter å ha vært kunde i en årrekke!

Nettbanken ble "pusset opp" for ikke lenge siden og er kjappere enn den gamle. Bra!

Sparerenten er fortsatt elendig...

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR