Meny

Storebrand Bank omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
87
av 111 innen
bank
44%
anbefaler
Storebrand Bank
Filtrer omtaler
11
5
8
8
13
Sorter omtaler etter
Viser av 45 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd kunde"

Alt fungerer som forventet, det har enda ikke blitt oppdaget feil fra bankens side så jeg er fornøyd med samarbeidet.

Okenikka
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"bestille bankid.... kodebrikke"

Jeg har ikke kunne brukt nettbanken på en god stund... Jeg skjønner rett å slett ikke noe av denne nettbanken. Veldig tungvind. Likte nettbanken slik den hva før. Sendt inn både det ene å det andre. Å alt skal liksom være i orden. Nei liker ikke dette...

Freddy S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i flere år både når det gjelder Bank og Forsikring, og de er meget konkurransedyktige. Servicen er meget god. Veldig bra priser, spesielt på forsikring.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikringselskap"

Jeg hadde storband som mitt forsikring. Jeg fikk et problem i huset som de har sendte en takstmann for å beregne skaden. Men Storeband forsikringen vil ikke akseptere skaden og de vil ikke betale for saken. Jeg tok en advokat firma og saken er ved finansklagenemnda. Jeg håper at folk leser omtaler før de velger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

En del av funksjonene i nettbanken fungerer dårlig, bl.a varsel ved manglende dekning, ubetalte regninger + . Nettbanken henger seg ofte opp osv.. Knotete løsninger når man har barn som har konto hos Storebrand,- plutselig mister man innsyn i barnets konto (når barnet fyller 15), vanskelig å få bankID før barnet er fylt 18. Ungdom får ikke sette inn penger selv fra brukskonto til sparekonto +++ Har vært i kontakt med banken ift. mangler ved nettløsningen og da er svaret at de stadig oppdaterer. 4 år senere er nettløsningen helt lik. Har vært fornøyd med rentene tidligere, -og kun derfor jeg har fortsatt kundeforholdet, men nå henger de svært etter. Boligrenta hos mange andre banker er bedre. Banken har ikke billån, men man kan åpne et ekstra boliglån til f.eks bilkjøp og dermed få mer gunstig rente på andre kjøp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra"

Har hvert kunde i Storebrand i mange år. Jeg har ikke en eneste dårlig erfaring med banken. Jeg har også alle mine forsikringer i Storebrand. Anbefaler på det sterkeste denne banken for de som ønsker å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Middels bank"

Rotete. Sen å sette ned rente. Snar å sette opp rente. Kommer med mye svada når man kommer med kommentarer angående renter. Har vært i kontakt med kundeveileder som ikke visste noe som helst av det jeg spurte om, måtte sette meg over til en annen veileder. Skal bytte bank snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Renteendring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skuffet over at det ikke ble 0,5% rentesekning som Norges bank gjorde. Og at skal gjelde fra 30.04. Igjen tar banken fortjeneste på renteendring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Storebrand bank sin bankID virker bare ikke!"

Storebrand Bank sin bankID har vært ute av drift i mer enn to uker. Svevende svar om at «de jobber med saken». Lite troverdig. Hvilken annen bank ville sperre sine kunder ute i flere uker? Og det gjelder ikke bare banktjenester; BankID brikken fungerer heller ikke til noen annen tjeneste, så innlogging på «min side» alle steder, og lesing av alle brev fra det offentlige (nå kun i Digipost for de fleste) kan vi som Storebrand kunder bare glemme. Hvordan er det mulig? Er de i det hele tatt seriøse? Gjemmer de seg bak at noen bruker bankID på mobil? Vanskelig å forstå. Alle andre banker ville med slik adferd vært på førstesida av VG for lenge siden. At de slipper unna beviser vel bare at Storebrand er en bank ingen bryr seg om og som man bør kvitte seg med snarest råd.

John E. M
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Nettbanken"

Nettbanken er igjen Ut av drift. Banken kan Ikke svare på når den er iorden dette går på 4 dagen, har vært kunde i banken i 20 år. Tror nok at vi kommer til og bytte bank, dette er skrevet den 19.02.2020.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Overprisede tjenester"

Oversiktlig nettbank, men det forutsetter at man klarer å logge seg på. Dette er et sjansespill hver gang. Storebrand er dessverre ekstremt dyre. De har årsgebyr på betalingskort og uanstendig store gebyrer både på overføringer fra utlandet og på pensjonssparing, samt at de tilbyr en ekstremt lav innskuddsrente selv på store innskuddsbeløp (både bruks- og sprekonto). De har konkurransedyktig boliglånsrente, men det er kanskje ikke så rart når innskuddsrenten er to prosentpoeng lavere enn denne! Det er enkelt å kjøpe fond via Storebrand, men vær oppmerksom på at de såkalt "aktivt forvaltede" fondene deres, som ikke klarer å slå referanseindeksen over tid, koster skjorta. Forvaltningsgebyrene utgjør fort mange titusen i året for den som har litt penger stående.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra rente, fantastisk mobilbank, god service"

Jeg bruker Storebrand til alt. Jeg får bedre rente på boliglånet der enn i flere andre banker, jeg synes alltid at jeg får god service når jeg har kontaktet dem ang refinansiering, opplåning, finansieringsbevis, rente osv. Jeg er enig med kritikerne om at nettbanken deres er litt tungvinn, men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg bruker mobilbanken til 95/100 betalinger, og der er Storebrand best i klassen. Jeg kan anbefale mobilbanken (app) med forbruksoversikt og enkle betalinger til alle!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste internettbank jeg har hatt"

Nettbanken er enkel, oversiktlig og intuitiv. Har man spørsmål får man gode svar kjapt og hyggelig. Mobilbanken er genialt enkel og rask i bruk. Savner litt flere detaljer rundt verdiutvikling på aksjefondsandeler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken er bra, men nettbanken trekker ned"

Kanonbra bank med gode betingelser. Det eneste negative er stadige feilmeldinger i nettbanken. Pålogging i nettbank i mobilløsninga/på nett er for ofte i uorden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"A blessing"
1 syns denne omtalen er nyttig

After discussing my situation in more detail with Storebrand about my situation with my disabilities, they quickly resolved the situation and I appreciate it so much.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank med slikt hovmod og arroganse man skal lete lenge etter!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Oppsummert: - De endrer rammebetingelser og renter på lån uten at kunden vet (snakker da ikke om vanlige renteendringer, men regler i bakenforliggende systemer), de har tatt betydelige beløp urettmessig over svært lang tid. Kunden har svært vanskelig med å kunne bevise, det blir David mot Goliat, og de sitter på tallene. - Dette gjør de altså gjennom å øke renten til en dårligere rente, idet de endrer bakenforliggende regler (eksempelvis å endre 1. pri betingelser til fra 70% til 60%, men uten at de bruker rett panteverdi i beregningen). - På mine lån, så ligger takster fra 2004 som grunnlag for rente og belåningsgrad, selv om verdien har flerdoblet seg. De nekter å endre dette. Ved endringer i bakenforliggende regler, ja så vil belåningsgrad bli la oss si 90% isteden for mer så som 30%, som da igjen gir en helt annen rente. Dette tjener da banken store beløp på. - De nekter å endre, og de nekter å fortelle hvorfor de ikke vil endre. Takster er gjort av seriøse aktører så som DNB. - De tar ikke imot eTakster, og oppdaterer ikke verdigrunnlag. - De legger ikke inn renter etter om man eksempelvis er medlem i Akademikerne, men beholder en høyere rente i sine beregninger. - Kan gå videre, mange eksempler, og foreløpige beregninger viser at de har tatt mellom 100´000 og 200´000 tusen kroner av oss urettmessig. - Det er ikke slikt man forventer eller regner med fra en bank, men slik er fakta i Storebrand. - I tillegg kommer elendig nettbank, elendig kundetjeneste hvor alle man snakker med sier ulike ting, man får sjeldent svar på den man spør om, de svarer noe annet for å unngå å røpe knepene, og de er ganske enkelt uærlige, arrogante og når man har oppdaget jukset, så legger de på. Ref. banksjef privat marked akkurat nå. At Storebrand altså fremstår med lave renter, så er det altså gjennom å ta høyere rente i gjennomsnitt over tid av eksisterende kunder. Markedsføringen og oppgitte renter blir altså basert på å jukse med eksisterende kunder, ganske enkelt. Dette er en av de aller verste bankene jeg har opplevd, og jeg har vært kunde siden starten. Men hva tjener loyalitet til... Tro meg, det er ille.. og jeg ønsker å advare dere andre. Ikke se på renten, jo det må man også, men det er renten over tid man må tenke på, og se etter en bank som er ærlig og transparent. Det er mitt råd, og da bør man velge bort Storebrand Bank. (Forsikring er like ille..)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nettbanken"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ærlig talt, Storebrand ligger 10-15 år bak alle andre på Nettbank. Dette er ubrukelig i 2019, etter jeg byttet har jeg begynt å få purringer på ting jeg trudde skulle vært betalt, men å finne ut om noe er betalt er en stor jobb. Forandre forfallsdato kan du bare glemme. Kundeservice, rente, alt annet er top, men Nettbanken er rett og slett ubrukelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke svar på lånesøknad, treg kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om finansieringsbevis for 3 uker siden(!!!) og har enda ikke hørt noe. Spurte på chat (som forøvrig alltid har enormt lang ventetid) om hvor lang behandlingstid de hadde og fikk et surt svar om at det tar den tiden det tar. Søkte i annen bank og hadde lånepapirene i hånda på under 48 timer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fin bank med gode vilkår på boliglån"
1 syns denne omtalen er nyttig

En fin bank med gode betingelser på boliglån samt personforsikring, noe høye gebyrer på bankkort som drar ned til 4 stjerner men noe må dem jo tjene penger på også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra lånerente"

Uoversiktlig nettbank er bare en vanesak tror jeg. Det tok litt tid før alle avtalegiroene kom på plass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Appen deres har blitt helt ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

De hadde en brukbar APP. Men for tre fire døgn siden endret de denne til noe ubrukelig. Igjen et bevis på at halvskolerte «dataguruer» har gjort en kjempejobb ?😡😫😂

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt ufattelig dårlig nettbank."
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra og fleksibel bank ellers, men nettbank er så ufattelig dårlig og lavmål og det går ikke an å ha den som dagligbank. Derfor har jeg automatisk overføring av mesteparten av lønns til Sbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Mye innlogging problemer, feil og mangler masse enkle ting."

Byttet bank etter samtale med deres virksomhet, bank og forsikring er bare svindel som DnB osv er blitt, men denne banken har problemer med kunder.

Avtalegiro er ikke lett og faste betalinger, trengte hjelp fra data Systemerer som jeg kjenner til gjennomføre oppgaver som banken ikke kunne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"nettbankservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bruk av nettbanken er unødvendig rotete i sammenligning med andre banker.

Opplevet ofte avbrudd når man er inne i systemet for å betale regninger mv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Verste nettbank"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha byttet til Storebrand bank for tre uker siden finner jeg fortsatt ikke fram i nettbanken og må rote rundt eller få hjelp fra google for å finne det jeg skal ha. Betalinger dukker opp og jeg tror de blir belastet, men så forsvinner de igjen og jeg ender opp med å være på etterskudd med regningene mine. Nettbanken er den dårligste jeg har vært borti, den er ikke intuitiv i det hele tatt og veldig lite brukervennlig. Det er for eksempel ikke mulig å endre en fast overføring, den må i stedet slettes og legges inn på nytt. Med mindre jeg ikke har klart å skjønne riktig fremgangsmåte her heller. På grunn av lån må jeg ha lønnskonto i Storebrand innen tre måneder, men så håpløs som denne nettbanken er kommer jeg til å overføre alt tilbake til min gamle bank og heller betale regninger derfra. Storebrands nettbank er rett og slett for dårlig!

Fallhøyden når jeg kom fra Sbanken med tidenes beste nettbank er selvsagt stor, men her må de skjerpe seg!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR