Meny

Resurs Bank omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
29
av 29 innen
kredittbank
5%
anbefaler
Resurs Bank
Filtrer omtaler
3
0
0
3
70
Sorter omtaler etter
Viser av 76 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Resurs Bank?
Sigbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gjør det tungvindt med vilje for å tjene penger."
1 syns denne omtalen er nyttig

De har ikke avtalegiro/eFaktura på nedbetalingene sine, slik at det er sjanse for at de blir glemt, ikke trukket. Kun for å få kunne ilegge deg litt ekstra gebyr og renter...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fakturakjøp hos netonnet"

Kjøpte en fjernkontroll hos netonnet for 399,- Om jeg brukte faktura unngikk jeg å betale for levering. Så da slapp jeg betale 49,- til posten/bring/postnord. Ok, kjør på! Bestilte, fikk ingen faktura i pakken KUN kontrollen. Ok, faktura kommer sikkert på Mail. Nei, ingen faktura på Mail. Tre mnd senere får jeg faktura på Digipost! Ok, denne skal betales 31.05. Legger 399,- til forfall. En uke før forfall får jeg purring!!! PÅ SMS! Ok? Hva nå? Tar kontakt! En uhøflig j***l svarer at jeg ikke har betalt forrige mnd. Ehhhh? Hva? Og minstebeløp var på 399,- Jeg sa den lå til forfall 31.05. Som det sto i brevet på Digipost. Nei, sa han. Den skulle vært betalt 30.04. Som sendt på mail. Jeg lette gjennom alt av mail, ingen mail fra dem! Kun Digipost! Purring på sms en uke før forfall. Dagen etter sms fikk jeg snailmail fra dem om enda en purring! SVINDEL OG BEDRAG!! -ingen mail -faktura på Digipost -purring på sms -purring på snailmail De opererer fra FIRE!!! plattformer mener de selv. Jeg opplevde bare TRE! Fy for noe useriøse greier! Og ufordragelige mennesker som jobber der! Så nå er jeg på kredittlisten deres! Skulle bare kjøpe en kontroll til 400,- ble mye dyrere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Melking av kunder - gjort det vanskelig å komme seg ut"

Min opplevelse er at kunder rekrutteres når de kjøper varer eller tjenester fra f.eks. Ticket eller Komplett. Når du først er registrert, løper gebyrer som varsles på kanaler det er lett å ikke få med seg. Oppsigelse ikke mulig ved innlogging på Min side - må ringe / chatte mellom 09.00 og 16.00. Intet positivt å bemerke.

Tittentei
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Spekulasjon av mulig avglemmelse av giro"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her spekuleres det i avglemmelse av giro , Dette har foregått i flere år. Eg inngikk en renew it avtale med Elkjøp , i etterkant oppdager eg at det var resurs bank Som hadde den avtalen. Da var eg ikke overrasket av at der var umulig Å få avtale giro . Det har eg brent meg på før. Glemte innimellom å finne giro å betale , da kom purregebyr dagen etterpå. Denne banken befinner seg minst 10 år bak i tid. Men er du flink å følge med på giro ene, så går det greit. (Littpluss til slutt må til)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Oppfyller kravene, avslag og krass kundebehandler."

Har alt på stell, ingen betalingsanmerkninger og fyller alle kravene. Likevel avslag på delbetaling ved kjøp hos Netonet. Ønsket forklaring hos Resursbank men fikk krass beskjed om at reglene ble forandret i 2019. Hvilke regler spør jeg, men det kunne ikke kundebehandler svare på. Aldri opplevd makan til dårlig service noen sinne og håper Netonnet finner en annen bank å samarbeide med. Reklame som overhode ikke holder mål og totalt lureri. En bank jeg ALDRI kommer til å anbefale. Helt utrolig!!!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Prøver å lure deg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde Resurs bank hos Netonnet igjen, etter en tidligere veldig dårlig erfaring med dem. Valgte Kampanje 6 mnd rentefri nedbetaling. Resursbank gjør alt de kan for å gjøre betaling så vanskelig som mulig, i tillegg klarte de å lure meg til betalingsforsikring, fordi jeg valgte feil kid. ALT de gjør går ut på å "lure" kundene for å få inn mer penger. Betaler nå hele beløpet, og bruker dem aldri igjen. Resurs Bank tenker veldig kortsiktig. Har brukt Klarna minst 50 ganger, og alltid positivt overrasket. Enorm forskjell.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sånt skal bare ikke skje av en bank."

Rb: Vi kan ikke se at forfalt beløp er betalt. Beløpet er innbetalt før forfall. Følg med her, man kan risikere å betale to ganger pluss gebyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Tidenes mest useriøse "bank""

Umulig å få tak i de for å gå gjennom sak. Over en times ventetid på telefon, ingen epost og stengt chat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Netonnet-kortet - 1% bonus som kun kan brukes fysisk i butikk i Sandnes"

Resurs bank sender faktura til Digipost av alle ting. Støtter ikke efaktura. Alt for å senke sannsynligheten for at du får med deg regningen. Med én måneds forglemmelse på et kjøp til 1000kr, vil du få et påslag tilsvarende en effektiv årsrente på 500%, på grunn av etableringsgebyrer og fa***nds oldemor. Styr unna. Det er ikke verdt det, og dette virker som en bank som har blitt værende igjen i steinalderen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Latterlig dårlig bank"

Jeg skulle kjøpe ny pc hos komplett, med flex som er den grønne løsningen hvor du potensielt bytter inn med nytt produkt hvert andre år, litt som med SWAP hos telenor. Fikk innvilget første utkast, men kansellerte, for så å opprette nytt kjøp. Fikk avslag, og fikk beskjed om at kreditten ville være låst i en nedkjølingsperiode på 48 timer. Supert!! 3 dager senere.. like låst, så jeg googler litt og ser at det kan ta opp til 7 virkedager. Null kommunikasjon fra RB på dette tidspunktet, og jeg må bare forsøke å kjøpe hver dag, og se om det har låst seg opp.. på dag 9 blir jeg omsider lei, og ringer dem, og etter en halvtimes venting med tåkelurmusikk fra 70-tallet, får jeg omsider svaret at hver gang jeg har forsøkt å kjøpe, har de senket kredittvurderingen min(uten å si noe) som gjør at jeg må vente 1 måned før jeg kan prøve igjen.. Ender opp med å ta opp forbrukslån, for jeg trenger PC til jobb! Galskap å bruke denne bankløsningen av komplett, og den eneste grunnen til at de kan slippe unna med det er at de reelt sett ikke har noen konkurrenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bruk dem hvis du kan."
4 syns denne omtalen er nyttig

Brukte Komplett Flex og tenkte ikke noe over at det skulle være noe galt med Resursbank, siden jeg har handlet hos Komplett Bank uten problemer. Resurs Bank derimot. Som alle andre her skriver, tilbyr ikke regning på efaktura, ikke avtalegiro, ikke sms, ikke brev, men sender påminnelser over alle kanaler og slutter ikke å ringe (til alle døgnets tider). Da jeg først begynte å få sms påminnelse regnet jeg med at det var slik som andre steder og at det var bare å betale regningene, men ser i ettertid at de legger på gebyr for dette. Er enig med dem på siden her som mener de spekulerer i at kundene ikke får betalt og dermed tjene inn rentefritt via gebyr. Nå truer de med oppsigelse fordi jeg gjorde en feil i innbetalingen, men de har ikke klart å skrive *hvilken* av kredittene det gjelder i sms'en og sender selv to ulike epost adresser i meldingene. Konklusjon: STYR UNNA.

Abdinasir M
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Unngå deres bank uansett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke bruk deres bank. De er samme som svindel. Bare forskjellen er at de er lovlig bank. De er verdens verst bank. Når man har avtale med de prøver å lurer deg. Ikke kjøp noe av Bosh bil service. baaaaaaad, dååårlig scaaaam.

Schlecht O
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Tilbyr ikke e-faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sender faktura via Digipost. Tilbyr ikke e-faktura, er ikke løsningsorienterte men veldig glad i gebyrer. Tegnet Xbox All Access, og anbefaler å gjøre dette direkte med Microsoft i stedet. Håper vel heller kundene ikke er innom Digipost, slik at de kan fakturere gebyrer. Styr unna

Rune D. F
Kundetilfredshet
"Møkka bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Handla hos Net on Net,verdens værste net butikk. Ingen kontakt muligheter,svarer ikke på Mail, går ikke å chatte,de tar ikke telefon. Ber Ressurs bank ordne opp da jeg har sendt tilbake TV-er men Ressurs sier at de ikke Kan kontakte de,det er mitt ansvar.Så de sender forsatt reining,så nå skal jeg la det Gå til forliks rådet.

Kundetilfredshet
"Kredittvurdering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte meg noe ifra NetOnNet, og noen dager senere får jeg brev om at Resurs Bank har gjort en kredittvurdering av meg. Er det virkerlig nødvending å ta en kredittvurdering bare for jeg kjøpte hoss NetOnNet en gang?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kan ikke del opp betaling"

Sin nettside står at du kan men har ikke nevnt at hvis du har utlandske pas kan du ikke. Uansett hvis du har fastopphold eller fast jobb. Vet ikke hvorfor noe butikker velge denne banken. Aldri kjøpe mer på buttiken som bruker Resurs bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hyggelig"

Jeg,ringte de tok hurtig tlf.snakket med ei hyggelig dame Fikk svar det jeg lurte på.

Ragnar Ø
Kundetilfredshet
"Totalt useriøs"

Sender purring på regninger som ikke har forfalt. Kommet ikke til å handle hos nettbutikker som bruker de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs virksomhet"

Har kontaktet Resurs bank to ganger og blitt behandlet mistroisk og respektløst begge gangene. Resurs Bank sender ikke informasjon på epost, men insisterer på å bruke fysiske brev, sendt med posten. Håpløst, og definitivt det verste jeg har vært borti. Styr unna bedrifter som benytter Resurs Bank!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig"

Glemte dessverre en innbetaling(kommer i Digipost) Elektronisk krav om innbetaling to avdrag 15.9. Ikke siste i mnd som vanlig. Betalte 15.9. Mottok kravbrev datert 15.9. noen dager etterpå. 35kr for betalingspåminnelse. Det sletter de ikke på min konto selv etter gjentatte Mail. Har nå betalt inn restbeløp og er for alltid ferdig med RB. Vanskelig å nå per telefon og sene med å svare på e Mail

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hallo?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skulle gjøre ett kjøp via Komplett sin Flex løsning, som går via Resurs bank. Der oppsto ett par problemer som gjore at jeg måtte ta kontakt med Resurs bank for å få ordnet opp i ting. Kort sagt, måtte ringe 5-6 ganger før jeg ga opp og fikk aldri løst problemet, de sa de skulle ta kontakt men jeg hørte aldri fra dem igjen. Styr unna, har aldri vært borti en bank som er så useriøs og uprofesjonell som Resurs Bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig useriøs bank."
4 syns denne omtalen er nyttig

Har boschkort (kredittkort). Summen jeg skyldte ble betalt, men de fortsetter å sende purringer og legger på purregebyr. Har gjort det nå i ca 3 mnd................................... De har definitivt ingen kontroll på hva de driver med, hvis ikke de da med vilje prøver å svindle sine kunder......?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Fungerer ikke som bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ya bank er en del av Resurs Bank og fungerer like dårlig ! Svarer ikke på e-poster etc. Får ikke avslutte en sparekonto ! Hva kan vi bruke banken til ?

Kundetilfredshet
"mafiavirksomhet"
4 syns denne omtalen er nyttig

etter reklamasjon etter netonnet- kjøp truer , spammer og stresser de med mail, sms, brev osv pga "krav" 700,- skulle bli politianmeldes. Skal kontakte forbrukerråd i tillegg. Aldri hørt noe fra "kundeservice" netonnet etter garantifall, fixed datamaskinen til 16500,- som ikke fungerte selv med tillegssoftware, kostnader 698,-. Synes dette var mer enn billig. Syr unna begge!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Steinalderen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi er i 2021 og de sender faktura på pdf via digipost. Tilbyr ikke efaktura.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR