Avida Finans har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble utsatt for tyveri av kredittkort, misbruk, og alt som fulgte etter det var slett kundebehandling. Tok 1 1/2 måned før saken var avsluttet med mange e-poster som ikke ble besvart og telefon som du aldri kom gjennom på.
I går prøvde jeg å kjøpe en flybillett til Kina, og det skjedde igjen. De to første gangene jeg prøvde, var betalingen mislykket. Etter at jeg så at pengene mine var tilgjengelige, prøvde jeg å overføre penger til den andre lokale banken min, men så fikk jeg en SMS om å ringe dem. I stedet prøvde jeg i over 18 minutter å snakke med noen. Jeg signerte meg for å bli oppringt. Etter at noen var på telefonen, sa hun ingenting om hvorfor jeg ikke kunne kjøpe. Jeg ba om å ikke gjøre noe før jeg prøvde i morgen. Så i morges, da jeg prøvde, observerte jeg at hun, til tross for avtalen vår, hadde blokkert kortet mitt. Det betyr at jeg må samle inn nok penger på mobilen min, ringe og vente i timevis og håpe å komme gjennom og muligens få noen svar/resultater, om noen i det hele tatt. Skam på Norwegian Santander som selger sin lojale kunde til slike banditter og kommer seg gjennom det på samme måte som de dårlige kredittene til Leeman-brødrene om økonomisk kollaps i 2008. De fortjener betegnelsen "SJARLATANERE".
Ble ufrivillig flyttet fra Santander sitt Flexi Visa kredittkort til Avida. Avida fjernet alle fordelene ved kortet uten å gi beskjed til kundene sine. Da er det ingen hensikt å ha dette kredittkortet. Overgangsfasen ble svært dårlig håndtert og Avida klarte ikke å sende ut fakturaer i begynnelsen, noe som endte opp med purregebyr for mange av kundene. Det er heller ikke mulig å sperre kort eller si opp medlemskap i nettbanken. Svært uprofesjonelt. Styr unna Avida!!
Jeg har opplevd akkurat det samme som flere andre skriver etter at de tok over driften for Santander. Det var tidligere ingen problemer hos santander. Jeg ble svindlet for litt over 10k har sendt inn reklamasjonsskjema, og det skjer ingenting, ingen tar telefonen og jeg får ukentlig telefoner fra et annet selskap som skal kreve inn pengene. Styr unna ingen svar på telefon, ingen svar på mail.
Plutselig nekter "Ruter" å akseptere billettkjøp med Avidi kort. Faktura er betalt og kortet skulle virke - prøvde å ringe - men de tar ikke telefonen - bare oppfordring om å fylle ut skjemaer for å sende inn. Dette er for dårlig. Ringte i over en time.
Har hatt sparekonto der i flere år, med en av markedets beste renter, fungerer bra kan ta ut og sette inn penger når en vil. Penger står på konto i hovedbank dagen etter.
Skulle betale noe med kredittkortet, la inn beløp og utførte betalingen , fikk ingen bekreftelse på at transaksjonen var foretatt, det så heller ikke sånn ut hos de som skulle ha pengene. Får ikke logget meg inn på deres sider, etter utallige forsøk, bare beskjed om at en uventet feil har oppstått. Dette er tragisk og har nå skapt en masse problemer for meg. Skjønner ikke hva slags bank som opererer slik, de kan umulig overleve lenge.Tør ikke bruke et annet kort før jeg får sjekket om beløpet ble trukket fra konto. Ikke har de svart på min mail heller. Bånn i bøtta. Kortene fungerte perfekt så lenge de var hos Sandanter.
Har sparekonto i Avida Finans. Før tok det 1 døgn sette inn penger. Har sjekket med min hovedbank. Kontonummer og kid er korrekt. Det har nå tatt 4 døgn ingen ting er kommet på konto. Hva er det som skjer. De svarer ikke på telefon eller mail.
Absolutt ingen service, de tar ikke imot telefonen, svarene på epost viser stor inkompetanse og rot. De vet rett og slett ikke hva de driver med. Du får ikke hjelp fra dette finansforetaket! HOLD DEG UNNA!
Etter Avida tok over fra Santander har jeg mottat uttallige mailer om å oppdatere kundeinformasjon. Linkene såg billige ut og ga meg dårlig følelse. Problemer med å logge inn. En morgen fikk jeg tlf at jeg har blitt svindlet for 7k på mitt kort. De ba meg sende reklamasjonsskjema. De skulle sperre kortet mitt men de har ikke blitt gjort. Nå svarer ingen meg og jeg kommer ikke inn på nettbank lenger å får sperret kortet selv. Jeg ble oppringt på en søndag av et merkelig selskap som kaller seg noe FraudProtection angivelig lokalisert i Mo i Rana. Styr unna alt med Avida !!
Svarer ikke på telefon. Dialog over mail er helt umulig å forholde seg til, kryptiske forklaringer. Hold dere laaangt unna. Dette er det verste jeg har vært borti.
Lite kundeservice, ingen tilbakemeldinger på over en mnd etter utallige mail og timer på telefonen etter uautoriserte trekk på kort etter at avida tok over fra gebyrfri.
Veldig dårlig kundeservice og 0 info om videreføring av Santanders fordeler..I etterkant har jeg lest(av andre kunder) at bonusordningen på drivstoffkjøp ikke blir videreført av Avida. Da bytter jeg til nest beste etter Santander Flexi med 4% bonus på alle bensinstasjoner, til DnB Mastercard med 3% bonus på alle bensinstasjoner og varer på disse
Kortet mitt ble misbrukt tidlig i Februar. Og ble heldigvis sperret . Men det er trukket ca 10.000 nok. Har sendt inn reklamasjons skjema og fått replay med saksnummer. Men har ikke fått tilbakemelding . Har forsøkt å ringe , ventet ca 45 min flere ganger uten å få svar. Får heller ikke svar på purre mail. Har heller ikke fått nytt kort.
ingen hjelp å få når man ringer dem de tar ikke telefon svarer heller ikke må mail
Det er et ok sted å ta et forbrukslån som man har fullstendig intensjon om å være disiplinert på å betale. Hold deg hovedsaklig til forfallsdato på faktura uten særlig ekstra inn betalinger for å få uttelling på gebyrer og rentekostnader. Vær oppmerksom på at kostnad for lånet snikes gradevis opp når du nærmer deg slutten på nedbetalingen din, slik helgraderer utlåns bedriften seg mot tap av inntekter om du er flink til å betale ned gjelden raskere. Så bare betal alt så fort du bare klarer og makter er mitt råd. Om du bruker lånet lurt så kan du hedge mot prisøkning og sikre at aksjer få stå urørt samt øke ei verdi. Men dette avhenger helt og holdent av disiplin og ingen uforutsette andre store utgifter.