Meny

Boliglån fra Storebrand Bank

Alle boliglån
Bytt til Storebrand Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Bærekraftig boliglån
Storebrand Bank
35 omtaler
3,04%
eff. rente
9 472 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Storebrand Bank omtaler og erfaringer
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
98
av 106 innen
bank
43%
anbefaler
Storebrand Bank
John E. M
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Nettbanken"

Nettbanken er igjen Ut av drift. Banken kan Ikke svare på når den er iorden dette går på 4 dagen, har vært kunde i banken i 20 år. Tror nok at vi kommer til og bytte bank, dette er skrevet den 19.02.2020.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Overprisede tjenester"

Oversiktlig nettbank, men det forutsetter at man klarer å logge seg på. Dette er et sjansespill hver gang. Storebrand er dessverre ekstremt dyre. De har årsgebyr på betalingskort og uanstendig store gebyrer både på overføringer fra utlandet og på pensjonssparing, samt at de tilbyr en ekstremt lav innskuddsrente selv på store innskuddsbeløp (både bruks- og sprekonto). De har konkurransedyktig boliglånsrente, men det er kanskje ikke så rart når innskuddsrenten er to prosentpoeng lavere enn denne! Det er enkelt å kjøpe fond via Storebrand, men vær oppmerksom på at de såkalt "aktivt forvaltede" fondene deres, som ikke klarer å slå referanseindeksen over tid, koster skjorta. Forvaltningsgebyrene utgjør fort mange titusen i året for den som har litt penger stående.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra rente, fantastisk mobilbank, god service"

Jeg bruker Storebrand til alt. Jeg får bedre rente på boliglånet der enn i flere andre banker, jeg synes alltid at jeg får god service når jeg har kontaktet dem ang refinansiering, opplåning, finansieringsbevis, rente osv. Jeg er enig med kritikerne om at nettbanken deres er litt tungvinn, men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg bruker mobilbanken til 95/100 betalinger, og der er Storebrand best i klassen. Jeg kan anbefale mobilbanken (app) med forbruksoversikt og enkle betalinger til alle!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste internettbank jeg har hatt"

Nettbanken er enkel, oversiktlig og intuitiv. Har man spørsmål får man gode svar kjapt og hyggelig. Mobilbanken er genialt enkel og rask i bruk. Savner litt flere detaljer rundt verdiutvikling på aksjefondsandeler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken er bra, men nettbanken trekker ned"

Kanonbra bank med gode betingelser. Det eneste negative er stadige feilmeldinger i nettbanken. Pålogging i nettbank i mobilløsninga/på nett er for ofte i uorden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"A blessing"
1 syns denne omtalen er nyttig

After discussing my situation in more detail with Storebrand about my situation with my disabilities, they quickly resolved the situation and I appreciate it so much.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank med slikt hovmod og arroganse man skal lete lenge etter!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Oppsummert: - De endrer rammebetingelser og renter på lån uten at kunden vet (snakker da ikke om vanlige renteendringer, men regler i bakenforliggende systemer), de har tatt betydelige beløp urettmessig over svært lang tid. Kunden har svært vanskelig med å kunne bevise, det blir David mot Goliat, og de sitter på tallene. - Dette gjør de altså gjennom å øke renten til en dårligere rente, idet de endrer bakenforliggende regler (eksempelvis å endre 1. pri betingelser til fra 70% til 60%, men uten at de bruker rett panteverdi i beregningen). - På mine lån, så ligger takster fra 2004 som grunnlag for rente og belåningsgrad, selv om verdien har flerdoblet seg. De nekter å endre dette. Ved endringer i bakenforliggende regler, ja så vil belåningsgrad bli la oss si 90% isteden for mer så som 30%, som da igjen gir en helt annen rente. Dette tjener da banken store beløp på. - De nekter å endre, og de nekter å fortelle hvorfor de ikke vil endre. Takster er gjort av seriøse aktører så som DNB. - De tar ikke imot eTakster, og oppdaterer ikke verdigrunnlag. - De legger ikke inn renter etter om man eksempelvis er medlem i Akademikerne, men beholder en høyere rente i sine beregninger. - Kan gå videre, mange eksempler, og foreløpige beregninger viser at de har tatt mellom 100´000 og 200´000 tusen kroner av oss urettmessig. - Det er ikke slikt man forventer eller regner med fra en bank, men slik er fakta i Storebrand. - I tillegg kommer elendig nettbank, elendig kundetjeneste hvor alle man snakker med sier ulike ting, man får sjeldent svar på den man spør om, de svarer noe annet for å unngå å røpe knepene, og de er ganske enkelt uærlige, arrogante og når man har oppdaget jukset, så legger de på. Ref. banksjef privat marked akkurat nå. At Storebrand altså fremstår med lave renter, så er det altså gjennom å ta høyere rente i gjennomsnitt over tid av eksisterende kunder. Markedsføringen og oppgitte renter blir altså basert på å jukse med eksisterende kunder, ganske enkelt. Dette er en av de aller verste bankene jeg har opplevd, og jeg har vært kunde siden starten. Men hva tjener loyalitet til... Tro meg, det er ille.. og jeg ønsker å advare dere andre. Ikke se på renten, jo det må man også, men det er renten over tid man må tenke på, og se etter en bank som er ærlig og transparent. Det er mitt råd, og da bør man velge bort Storebrand Bank. (Forsikring er like ille..)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nettbanken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ærlig talt, Storebrand ligger 10-15 år bak alle andre på Nettbank. Dette er ubrukelig i 2019, etter jeg byttet har jeg begynt å få purringer på ting jeg trudde skulle vært betalt, men å finne ut om noe er betalt er en stor jobb. Forandre forfallsdato kan du bare glemme. Kundeservice, rente, alt annet er top, men Nettbanken er rett og slett ubrukelig.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR