Meny

Boliglån fra Storebrand Bank

Alle boliglån
Gå til Storebrand Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Bærekraftig boliglån
Storebrand Bank
31 omtaler
2,78%
eff. rente
9 215 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
BLU40 Boliglån for unge t.o.m. 40 år
Storebrand Bank
31 omtaler
2,88%
eff. rente
9 317 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Storebrand Bank omtaler og erfaringer
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
97
av 105 innen
bank
42%
anbefaler
Storebrand Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken er bra, men nettbanken trekker ned"

Kanonbra bank med gode betingelser. Det eneste negative er stadige feilmeldinger i nettbanken. Pålogging i nettbank i mobilløsninga/på nett er for ofte i uorden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"A blessing"
1 syns denne omtalen er nyttig

After discussing my situation in more detail with Storebrand about my situation with my disabilities, they quickly resolved the situation and I appreciate it so much.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank med slikt hovmod og arroganse man skal lete lenge etter!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Oppsummert: - De endrer rammebetingelser og renter på lån uten at kunden vet (snakker da ikke om vanlige renteendringer, men regler i bakenforliggende systemer), de har tatt betydelige beløp urettmessig over svært lang tid. Kunden har svært vanskelig med å kunne bevise, det blir David mot Goliat, og de sitter på tallene. - Dette gjør de altså gjennom å øke renten til en dårligere rente, idet de endrer bakenforliggende regler (eksempelvis å endre 1. pri betingelser til fra 70% til 60%, men uten at de bruker rett panteverdi i beregningen). - På mine lån, så ligger takster fra 2004 som grunnlag for rente og belåningsgrad, selv om verdien har flerdoblet seg. De nekter å endre dette. Ved endringer i bakenforliggende regler, ja så vil belåningsgrad bli la oss si 90% isteden for mer så som 30%, som da igjen gir en helt annen rente. Dette tjener da banken store beløp på. - De nekter å endre, og de nekter å fortelle hvorfor de ikke vil endre. Takster er gjort av seriøse aktører så som DNB. - De tar ikke imot eTakster, og oppdaterer ikke verdigrunnlag. - De legger ikke inn renter etter om man eksempelvis er medlem i Akademikerne, men beholder en høyere rente i sine beregninger. - Kan gå videre, mange eksempler, og foreløpige beregninger viser at de har tatt mellom 100´000 og 200´000 tusen kroner av oss urettmessig. - Det er ikke slikt man forventer eller regner med fra en bank, men slik er fakta i Storebrand. - I tillegg kommer elendig nettbank, elendig kundetjeneste hvor alle man snakker med sier ulike ting, man får sjeldent svar på den man spør om, de svarer noe annet for å unngå å røpe knepene, og de er ganske enkelt uærlige, arrogante og når man har oppdaget jukset, så legger de på. Ref. banksjef privat marked akkurat nå. At Storebrand altså fremstår med lave renter, så er det altså gjennom å ta høyere rente i gjennomsnitt over tid av eksisterende kunder. Markedsføringen og oppgitte renter blir altså basert på å jukse med eksisterende kunder, ganske enkelt. Dette er en av de aller verste bankene jeg har opplevd, og jeg har vært kunde siden starten. Men hva tjener loyalitet til... Tro meg, det er ille.. og jeg ønsker å advare dere andre. Ikke se på renten, jo det må man også, men det er renten over tid man må tenke på, og se etter en bank som er ærlig og transparent. Det er mitt råd, og da bør man velge bort Storebrand Bank. (Forsikring er like ille..)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nettbanken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ærlig talt, Storebrand ligger 10-15 år bak alle andre på Nettbank. Dette er ubrukelig i 2019, etter jeg byttet har jeg begynt å få purringer på ting jeg trudde skulle vært betalt, men å finne ut om noe er betalt er en stor jobb. Forandre forfallsdato kan du bare glemme. Kundeservice, rente, alt annet er top, men Nettbanken er rett og slett ubrukelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke svar på lånesøknad, treg kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om finansieringsbevis for 3 uker siden(!!!) og har enda ikke hørt noe. Spurte på chat (som forøvrig alltid har enormt lang ventetid) om hvor lang behandlingstid de hadde og fikk et surt svar om at det tar den tiden det tar. Søkte i annen bank og hadde lånepapirene i hånda på under 48 timer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fin bank med gode vilkår på boliglån"

En fin bank med gode betingelser på boliglån samt personforsikring, noe høye gebyrer på bankkort som drar ned til 4 stjerner men noe må dem jo tjene penger på også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra lånerente"

Uoversiktlig nettbank er bare en vanesak tror jeg. Det tok litt tid før alle avtalegiroene kom på plass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Appen deres har blitt helt ubrukelig"

De hadde en brukbar APP. Men for tre fire døgn siden endret de denne til noe ubrukelig. Igjen et bevis på at halvskolerte «dataguruer» har gjort en kjempejobb ?😡😫😂

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR