Meny

Boliglån fra Storebrand Bank

Alle boliglån
Bytt til Storebrand Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
50%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
RENTETYPE
VALG FOR FLYTENDE RENTE Flere valg
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån Huseierne Energimerking A-B
Storebrand Bank
Eksempelrente: Nominell rente 3,95%, Effektiv rente 4,07% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 165 480 kr, totalt: 3 165 480 kr
62 omtaler
4,07%
eff. rente
10 552 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 3,95%, Effektiv rente 4,07% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 165 480 kr, totalt: 3 165 480 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån Fremtid Energimerke A og B
Storebrand Bank
Eksempelrente: Nominell rente 3,99%, Effektiv rente 4,12% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 178 709 kr, totalt: 3 178 709 kr
62 omtaler
4,12%
eff. rente
10 596 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 3,99%, Effektiv rente 4,12% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 178 709 kr, totalt: 3 178 709 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån Huseierne
Storebrand Bank
Eksempelrente: Nominell rente 4,30%, Effektiv rente 4,43% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 282 250 kr, totalt: 3 282 250 kr
62 omtaler
4,43%
eff. rente
10 941 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 4,30%, Effektiv rente 4,43% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 282 250 kr, totalt: 3 282 250 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån Fremtid
Storebrand Bank
Eksempelrente: Nominell rente 4,54%, Effektiv rente 4,69% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 363 632 kr, totalt: 3 363 632 kr
62 omtaler
4,69%
eff. rente
11 212 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 4,54%, Effektiv rente 4,69% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 363 632 kr, totalt: 3 363 632 kr.
Ikke samarbeid
Storebrand Bank omtaler og erfaringer
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
114
av 117 innen
dagligbank
43%
anbefaler
Storebrand Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Veldig vanskelig å få kontakt"

Elendig nettbank. Elendig kundeservice. Tok 2 måneder før jeg fikk tak i «min konsulent» da hadde jeg ringt dem 8 ganger. I alle andre banker kan hvem som helst svare på enkle spørsmål, men ikke i Storebrand. Der må man vente i vinter og votter før «din» konsulent ringer deg opp. I tillegg har de elendig rente. 4,9 og jeg er stabil kunde, medlem av obos og Akademikerne .. anbefales ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"noe helt dritt"

prøver å lage en bsu konto, så jeg trykker på bsu konto greia og logger meg inn som det står. Men den sender meg kun rett til min egen konto med egen kontoinformasjon. Står ikke en dritt om bsu. Så prøver jeg å lage flere kontoer, men det går tydeligvis kun hvis jeg vil dele med noen. Skjønner ikke hva Storebrand driver med jeg, skal jo gå an å ha mer enn en sparekonto og en brukskonto. OG LA MEG LAGE EN BSU KONTO!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Very unprofesional"

I have issue with creating account . Poping case number when norwegian id is typed . I have been talking with customer service Later got contact with responsible IT person Instead they go to browser and type my id and see the problem they push me to check my browser change browser . And other nonsense. Very unprofessional workers. I will try to avoid this bank in future.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Et brukergrensesnitt som er lite logisk og hører hjemme i forrige århundre."
1 syns denne omtalen er nyttig

Altså hvor skal jeg begynne... Jeg ble anbefalt å bytte til Storebrand gjennom en kollega for å kunne samle alt på et sted. I god tro byttet jeg bank og fikk dog bedre betingelser på boliglånet enn det jeg hadde fra før. Det er vell det eneste positive slik jeg ser det. Dette er en bank som henger LANGT etter samtlige andre norske banker. De har et brukergrensesnitt som er helt elendig og hører hjemme på tidlig 2000-tallet. De har en system som er lite intuitivt, du har en mobilbank med masse begrensninger og generelt sett er jeg lite fornøyd med hva jeg har fått. Kundeservice: Kundeservice bruker lang tid på å svare og dersom man sender dem en melding som inneholder flere spørsmål, unnlater de ofte å svare på mer enn et. Bevisst? Manglende kompetanse? Sløve servicemedarbeidere? Ikke vet jeg, men jeg er ikke fornøyd med det jeg har opplevd hittil. Ettersom jeg har vært kunde i 2 uker, tyder ikke dette på at samarbeidet blir særlig varig heller. Old fashion: Enkle ting som å legge til disponent på konto eller opprette felleskonto, er ikke bare bare i Storebrand. Selv i 2022 har de manuelle prosesser tilhørende denne type aktivitet som gjør at man faktisk må sende dem en melding for å få dette gjort. Deretter blir det (ja, jeg snakker erfaring) litt kluss i papirene, litt dårlig kundeservice og etter en stund får man endelig tilgang til en felles konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Diskriminering av 16 åring med dyslexi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Møtte verdens mest usympatiske person, som nekter å la foreldre hjelpe han med bankid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dålig nettbank dålig kundservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Man kom in banken via förra arbetgivarens avtaler som gav relativt goda lån och försäkringar , Men upplevlsen nätbanken är helt hopplös . Tidskrävande och oöversiktlig . var finner jag tex vad som kommer till förfall dagrna som kommer ... sen prövar jag att få en enkel åtgärd utförd som rent tekniskt borde kunnat löst av ett dataprogram men det tar 5 dagar med manuell chatt , mail chat. mail... när man tänker att man är en värdefull kund med alla ägg hos storebrand och bra lön och masa säkerhet i bostad så är det inga rabbatter att få men det går helt fint att spara 10000tals kronor genom att flytta till andra .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig nettbank, god kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

- Elendig nettbank som har et dårlig brukergrensesnitt og få muligheter. Mobilbanken er om mulig enda mer ubrukelig. Man bruker i dag nettbank så ofte, at dette ble for min del en dealbreaker. + God kundeservice Har nå smn, som har markedets beste nettbankløsning. Bedre renter fikk jeg også.

Eirik S. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil, feil og atter feil."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble kunder av Storebrand Bank for 7 måneder siden i tro om at dette var en god bank. Som mange andre har min samboer og jeg felles boliglån og en felles bankkonto som avdrag skal belastes fra. Første avdrag trakk Storebrand fra feil konto, det kan man tåle - men at de ikke klart å rette på feilen i løpet av 7 måneder, på tross av månedlige lovnader om at de skal ordne dette. Dette må jo være den enkleste operasjon i verden, men nei! Det er helt utrolig. Hold dere unna! Jeg har også hatt reiseforsikring hos Storebrand. Da min far gikk bort i sommer, måtte jeg kansellere hotelrommet jeg bodde på ifb med besøk hos sykehuset han var innlagt på. Dødsfall i nærmeste familie - men Storebrand fant ingen grunn til å dekke mine kostnader!? Det gjorde en annen forsikring jeg har, så nå flytter vi alt, til og med pensjonskontoen, og Storebrand vil ALDRI mer bli vurdert av oss.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR