Meny

yA Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Middels
28
av 30 innen
kredittbank
12%
anbefaler
yA Bank

"Før ressursbank kjøpte Ya var det en bra bank, når er det ikke det lenger."

Omtale om yA Bank skrevet av Lchristian for 21.10.2022 07:05

yA Bank har totalt 104 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Lchristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Før ressursbank kjøpte Ya var det en bra bank, når er det ikke det lenger."
4 syns denne omtalen er nyttig

Før Ressursbank kjøpte Ya var det en bra bank, når er det ikke det lenger. Før virket betalingsløsningene deres, nå er du heldig om du får betalt. Betale e-faktura på forfallsdato kan du bare glemme. Da da får du bare feilmeldinger og må sette betaling til dagen etter med fare for å måtte betale gebyr og renter for ikke å ha betalt til tide. Betalingsmottaker liste eksisterer/virker overhodet ikke.. Du må vite kontonummeret, før var det nok å huske navnet til mottaker. Nå har de hatt flere år på seg til å rette opp feilene uten at de har tatt seg bryet. Anbefales ikke å bruke denne banken som dagligbank, bru da en annen bank med systemer som virker som de skal. Kan fint bruke de som sparekonto bank da de har god rente.

Bytt.no
"Før ressursbank kjøpte Ya var det en bra bank, når er det ikke det lenger." skrev Lchristian om yA Bank

Har du en tilsvarende erfaring med yA Bank?
Gjør som Lchristian og over 60 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om yA Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Østfolding
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Forbrukslån son mye er galt med…"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet forbrukslånet sitt hit, etter at Lendo viste at disse hadde tildels mye lavere rente enn banken lånet stod i, nedbetalingstiden var det samme. Dette hørtes lovende ut. Første problemet kom da lånet gikk igang; foreslått betalingsdag var satt noen dager før ordinær lønningsdag og passet dårlig. På spørsmål til kundesevice om en omgående kunne bytte betalingsdag, så ble det svart at dette gikk fint og skulle ikke koste noe da lånet var nytt. Likevel viste informasjonen at lånet plutselig hadde økt flere tusen, og den lovede besparelsen kom ikke med det første. Var dette registrert som om det var en utsettelse?Merkelig. Først etter 6-7 måneder med punktlige betalinger var jeg tilbake der jeg startet i saldo, i forhold til det forrige lånet. En mistanke om at det brått var lagt inn såkalt «forsikring» på forbrukslånet ble avvist av Yabanks kundeservice. Nå har jeg hatt dette lånet i ca. et år. Alle nedbetalinger har blitt foretatt punktlig, og ingen avdragsfrihet er valgt. Lånet går ned med sneglefart, og jeg har spurt om det ligger inne «forsikring» eller annet gebyr for tilleggstjeneste på ny. Banken sier nei. Idag, oktober 2022 viser banken at den månedlige nedbetalingen på ca. 3700 på et lån på ca. 290 000 gir 9 kroner (..) ned fra forrige måned. Nedbetalingsplanen forsvinner også fra forrige måned i nettbanken fra måned til måned, så hva som skjer er ikke lett å holde regnskap med. Det må jeg tydeligvis passe på selv. En sjekk med en åpen lånekalkulator for annuitetslån viser at lånet egentlig skulle krympet med over 600 kroner per måned…. Noe er alvorlig galt her, og/eller informasjonen banken sender ut er helt ute å kjøre. Frarådes på det sterkeste!

Vil I. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"lån tilbud saksbehandling forferdelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk tilbud som var rimelig så signerte jeg. De tok ingen kontakt og hadde ikke tatt en beslutning for å vise hensyn til deres søkere/klienter. Jeg har vært en kunde før og var fornøyd. For en eller annen grunn måtte det være meg som tok kontakt for å få oppdatering om situasjonen. Etter jeg tok kontakt, oppførsel fra YA Ressurs sin sida var diskriminerende. Vil aldri anbefale YA Ressurs Bank og oppfordrer alle kundene til å nedbetale deres lån så fort som mulig eller refinansiere med tilbud fra bedre steder med bedre kunde service og saksbehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kundevennlige og go service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundevennlig hurtig svar meget kundevennlig anbefales

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig bank"

Har hatt 2 samtaler med dem,bare rot og kommer meg ikke inn på nettbanken, blir å ringe en gang til for å overføre det jeg har på mine kontoer og så avslutte kontakten med banken,

yA Bank har totalt 104 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR