Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert søndag 20. juli
Handelsbanken
2.6
66 verifiserte omtaler

Handelsbanken omtaler og erfaringer

Ingen trend

Handelsbanken har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
66 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#95
Forferdelig
Handelsbanken er rangert
#95 av 107 dagligbanker
36%
Dårlig
36% anbefaler Handelsbanken
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.

Utforsk 66 omtaler om Handelsbanken

FILTRER OMTALER
20
6
7
12
21
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Handelsbanken?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Grei bank

Omtale av  Øyvind

Enkel og grei bank med rimelig gode betingelser. Mobilbank og nettbank kunne godt være noe mer avansert og teknisk i front.

Lav servicegrad

Omtale av  Arild

Rotete og uproff håndtering etter langt kundeforhold.

Ingen god bank lenger

Omtale av  La

Denne banken har dessverre tapt seg veldig. De har dessuten en gammeldags app-løsning. Det skulle lanseres en ny digital løsning januar 2024, men de er 1 år og 4 måneder på overtid uten å ha gitt noe informasjon. Jeg har også ventet i over en måned på å få lånepapirer til signering. «Det er på vei» får jeg høre når jeg tar kontakt. De har til gjengjeld bedt om kredittopplysninger tre ganger på én uke, til tross for at søknaden ifølge dem skal være ferdigbehandlet. Det er også merkelig at de setter ned boliglånsrenten, forså å øke den igjen like etterpå. Det kan virke som de ville vinne markedsandeler ved å være offensive, men dette er pinlig. Til mediene skylder kommunikasjonsdirektøren på Norges bank, men å skylde på andre ved dårlige nyheter har vel sjelden vært strategisk lurt… Tålmodigheten begynner å ta slutt. Nå har jeg kontaktet annen bank og vil flytte over kundeforholdet mitt.

HB lyver og har utrolig dårlige bankløsninger.

Omtale av  Misfornøyd T

Ble kunde her etter at TEKNA valgte HB som leverandør. Dette er det dårligste valget jeg har sett en akademiker-forening gjøre. Tjenestene Handelsbanken leverer er særs dårlige. De lovet også en splitter ny nettbank som skulle stå klar 01.01.2024. Nå er vi godt inne i 2025 og løsningene deres er like teknologisk utdatert som alltids. Hadde de bare hatt gode vilkår kunne jeg kanskje vært villig til å "betale" prisen av dårlige løsninger - men neida, her er mange andre banker billigere selv på helt standard vilkår. Deres "personlige" kontakt i banken er også bare markedsføringsjuks og helt brukløst i praksis

Miserable app and superuser-control of the account manager needed for basic things

Omtale av  Misfornoyd K

Stay away from this bank. They do not have in place the most basic services that other banks have! For opening an account for your your child, you need to call "your manager". The same for opening an account for funds and stock exchange. The mobile app is miserable, and only a short amount of the functions can be active at a time through the "shortcuts". There is space for only 5 shortcuts. If you want something different which is not among those 5 options you need to change your shortcuts, and then change back. Otherwise, the option is not made available. Something very basic that is so much easier in apps from other banks!

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Krav om fysisk oppmøte i banken etter at kuneforhold er etablert og verifisert

Omtale av  Richard P

Jeg har nylig byttet til Handelsbanken da fagforening (Tekna) byttet bankforbindelse. Jeg fikk flyttet lån og økt kreditt godkjent. Lån er innvilget og gammel bank er utbetalt og lønnskonto med kort etablert. I dag fikk jeg telefon fra "min kontakt" i banken som insisterte på at jeg fysisk måtte komme inn for å skanne legitimasjon, samt at vedkommende skulle hjelpe meg med å sette opp bank ID. Høres helt merkelig ut etter at lån er innvilget og konto kort etablert. Jeg spurte vedkommende om dette var et fordekt forsøk på å sette opp møte med en kunde for å selge andre produkter, uten at vedkommende ville svare på dette. Jeg tar nå en halv dag fri for å kjøre til byen og møte med banken for at de skal ta kopi av min ID. Helt merkelig prosess. Noen andre som opplever det samme?

Veldig dårlig og under par for Tekna

Omtale av  Akademikerne

Skjønner ikke at Tekna inngikk avtale med denne banken. Veldig dårlige vilkår med en gang man beveger seg utenfor den brøyta løypa som heter «standard boliglån». Er man i en kjøp og salgsfase eller trenger lån assistanse med annet, er det blodpriser. I tillegg, meget slapphebdt kundebehandling. Hjelper ikke at de svarer raskt, om svaret er karakterisert av slurv og feil.

Dårlig mobilbank. Firkantede prosesser og regler.

Omtale av  Normann

Dårlig mobilbank, veldig firkantet bank på alle måter.

Dårlig erfaring

Omtale av  S

Har brukt Handelsbanken i mange år, og jeg begynner å bli veldig lei av at mobilbank/nettbank ikke fungerer og hvor ofte det skjer. Lang ventetid på å få kundeservice, og de kan ikke hjelpe heller. Vurderer å bytte bank til noen som er mer oppdatert og fokusert på kundene sine. Vil ikke anbefale denne banken.

Hold deg unna denne banken

Omtale av  David

Dette er en bank som ikke bryr seg om kundene sine. De baserer behandling av søknader på antakelser i stedet for fakta, og det er veldig vanskelig å få hjelp fra rådgivere. I tillegg er mobilbanken som et produkt fra 20 år tilbake.

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Opplever meg dårlig behandlet

Omtale av  Skuffet K

I utgangspunktet så hadde jeg et svært positivt inntrykk av Handelsbanken. De var kundeorienterte og imøtekommende, og de har god rente på sparekontoen og grei rente på boliglånet som fordels-kunde via fagforening. Nettbanken og mobil appn er helt grei, men den er litt buggy. Problemene mine har vært i forbindelse med finansieringsbevis ved kjøp av ny bolig og søknad om kredittkort. Kredittkort kan jeg glemme, jeg får avslag. Dette selv om kredittkort er noe jeg betaler ned på måntlig basis. I forhold til finansieringsbevis, så får jeg 2/3 av eksisterende boliglån ettersom de kun regner med ca. 60% av min inntekt som faktisk inntekt - mens de ser bort fra AAP og pensjonsutbetalinger. Etter salg av eksisterende bolig, som jeg solgte før kjøp av ny bolig, så måtte de ha salgsskontrakten tilsendt før de ville øke fjerne fradraget på 10% av salgssummen i finansieringsbeviet. Dette utgjør ganske mye penger i Oslo, og salgskontrakten fikk jeg først tre uker etter salg av eksiterende bolig. Samlet sett, så gjør dette at jeg nå opplever meg diskriminert av helsemessige grunner. Jeg har problemer med å få finansieringsbevis - selv etter salg av eksisterende bolig - og møter en relativ store hindringer i forbindelse med kjøp av ny bolig. Dette er også på tross av at jeg ikke har noen betalingsanmerkninger, alltid har betalt regninger til riktig tid, og til og med har ca 2 årslønner med oppsparte midler på enten sparekonto eller i fond. Jeg har god kredittscore, med "svært lav risiko". Handelsbanken fremstår ikke for meg som en bank for alle faser av livet. Gitt at jeg nå er i en fase av livet hvor de velger å diskriminere meg av det som fremstår som av helsemessige årsaker - og ikke av økonomiske årsaker - så har de trolig også tapt meg som kunde for all fremtid. Jeg bytter nå derfor bank og jeg har nå alt kjøpt ny bolig ved hjelp av finansieringsbevis fra en annen bank.

Alt i alt nokså fornøyd

Omtale av  Sam

Måtte bytte fra Danske bank da de kun skulle være bank for bedriftskunder. Når det gjelder den personlige oppfølgingen er jeg meget fornøyd. Hyggelige, dyktige og tilgjengelige. Når det gjelder deres nettbank, mobil app så må jeg si den skuffer. Gammeldags og treig/uoversiktlig. Spesielt når jeg sammenligner med det jeg hadde i Danske bank. Håper de tar tak i dette.

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Sveinung

Dårlig kundebehandling. Ønsket å øke lånet litt, men de var ikke villig til å øke noe til tross for ekstra innbetalinger tidligere og alltid betalt i tide.

DrChi

Omtale av  Drrob

Ekstremt firkantet folk. Det ser ikke ut at de er interessert i nye kunder. Som medlem i legeforeningen så anbefaler å styre unna HB. Det handler ikke alltid om bare litt bedre renta

Dårlig nettbank og ikke konkurransedyktig vilkår på lån (selv med fagforeningsavtale)

Omtale av  Tommy

Bytte fra DanskeBank til Handelsbanken grunnet fagforeningsavtale med Tekna. Det positive først: Flink personlig rådgiver med gode svar på det meste. Så det negative: Nettbanken er gammeldags og 10-15 år bak resten, renten er ikke de beste (noe DanskeBank var). Når det verken leveres på kvalitet eller pris så jeg ikke lengre noen grunn til å være kunde. Boliglånet står nå hos billigste tilbyder og brukskonto hos den lokale Sparebanken (som har svært godt nettbank). Her må det skjerpes inn både på teknologiutvikling og prising.

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Korreltr

Omtale av  Petter H

Alltid korrekte. Får tilbud som kan være aktuelle uten at de blir pågående

Handelsbanken

Har ikke tilegnet profilen
Handelsbanken deltar ikke på Bytt.no

Handelsbanken har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Handelsbanken besvarer ikke omtaler

Handelsbanken har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Handelsbanken henter ikke inn tilbakemeldinger

Handelsbanken benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR