Handelsbanken opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dårlig kundebehandling. Ønsket å øke lånet litt, men de var ikke villig til å øke noe til tross for ekstra innbetalinger tidligere og alltid betalt i tide.
Ekstremt firkantet folk. Det ser ikke ut at de er interessert i nye kunder. Som medlem i legeforeningen så anbefaler å styre unna HB. Det handler ikke alltid om bare litt bedre renta
Bytte fra DanskeBank til Handelsbanken grunnet fagforeningsavtale med Tekna. Det positive først: Flink personlig rådgiver med gode svar på det meste. Så det negative: Nettbanken er gammeldags og 10-15 år bak resten, renten er ikke de beste (noe DanskeBank var). Når det verken leveres på kvalitet eller pris så jeg ikke lengre noen grunn til å være kunde. Boliglånet står nå hos billigste tilbyder og brukskonto hos den lokale Sparebanken (som har svært godt nettbank). Her må det skjerpes inn både på teknologiutvikling og prising.
Alltid korrekte. Får tilbud som kan være aktuelle uten at de blir pågående
En bank med en personlig kundekontakt og god oppfølging. Henvendelser besvares umiddelbart eller samme dag. Selv på tyngre henvendelser som finansiering/refinansiering.Etter å ha opplevd en god del forskjellige banker, har jeg havnet tilbake hos dem. Selv om man har et enkelt kundeforhold, vil man alltid før eller siden havne i en situasjon hvor man trenger en bank som spiller på lag.
Tidligere Sbankenkunde som nå har byttet til HB. Solid og grei bank.
Dårlig kommunikasjon i forbindelse med økning av boliglån.
Hadde et hyggelig møte med kunderådgiver i april, søkte om refinansiering kort tid etter. Avslag på feil grunnlag, da kunderådgiver ikke undersøkte saken godt nok. Har nå ventet i snart 3 mnd for å få avklaring på enkle ting. Ikke svar, verken på e-post, telefon eller bankmeldinger. Har snakket med 3 ulike rådgivere som alle lover tilbakemelding, men hører ingen ting.
Selv om sparerente på 4,75% ikke er det høyeste på markedet, så er bankens support ivrig på å gi meg gode råd! De har en fysisk banktjeneste sentralt Bodø og har en utpekt kundebehandler. En bank med høy kundevennlighet!
Handelsbanken markedsfører seg som kundeorientert og tilpasse den enkelte, men det er ikke min erfaring. Ekstremt firkantet, ingen individuell vurdering, elendig kundeservice. I tillegg er de ekstremt gammeldags, uten at det gir utslag i noe bedre kundeservice, snarere tvert imot. Styr langt unna denne banken.
Nok en eks-Sbankenkunde prøver lykken andre steder. Kjekt med egen HB rådgiver og filialer, men appen og nettbanken er utrolig utdatert, betaling/overføring er tungvint og det er gebyrer på praktisk talt alt av betydning. Jeg velger å bli kunde en liten stund fremover fordi jeg orker ikke styret av å bytte igjen for tiden, men i likhet med mange andre ser jeg fremdeles etter et reelt alternativ til Sbanken etter DNB avviklet den.
Handelsbanken har den beste kundeservicen av alle bankene jeg noen gang har brukt, i tillegg til svært konkurransedyktige priser på banktjenester og gode fordeler.
Banken er utrolig utdaterr. Henger ikke med i utviklingen. .
har blitt mindre "personlig" de senere år. kontakt høres ut til å ha det usedvanlig travelt.
Har ikke de beste rentene. Er svært dårlig på kundehåndering - og ikke villige til å strekke seg for å dekke kundenes behov. Selvom det har vært et langvarig kundeforhold uten mislighold
Seriøs bank. Litt gammeldags men mobilbanken er blitt bedre. De har vært åpen og alltid gitt gode råd.