Meny

Handelsbanken omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
106
av 148 innen
bank
48%
anbefaler
Handelsbanken
Filtrer omtaler
9
2
1
4
5
Sorter omtaler etter
Viser av 21 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Handelsbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En lite kundevennlig bank"

Etter 20 års kundeforhold er banken vanskelig å ha med å gjøre. Har nok garantier for lån, men lite samarbeidsvillig og kunde behandler lite kundevennlig. Har aldri missbrukt kontoer hos dem og alt man ber om er vanskelig, dette gjelder også bedrift. Anbefaler alle å styre unna denne banken. Gjør dere selv en tjeneste her

Grete C. B
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Ble møtt med en utrolig arroganse og bøllethet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ba om mellomfinansiering for å kjøpe et hus før jeg hadde fått solgt mitt eget. Først ble jeg møtt med at det ville de ikke tjene noe på, men etter at jeg fremla at jeg tross alt hadde vært kunde i over 50 år, ndlot de seg til å gi meg et tilbud til en rente på bortimot 7%! Dette til tross for at jeg hadde sikkerhet både i huset, hytte og bankinnskudd. Fikk tilbud fra en annen bank også, til en rente på under 2 %. Da jeg sa at jeg ikke hadde bruk for lånet, fikk jeg beskjed av rådtgiveren (filial Ski) om at jeg ikke var kunde i banken mer! Først ringte jeg til sjefen og forklarte situasjonen, så ble jeg oppringt av denne rådgiveren igjen og ble servert enda flere uforskammetheter. Så skrev jeg en klage til retti instans internt i banken og fikk etter 14 dager et skriv som bare var en svada av tåpelige unnskyldninger - ikke en bank som Handelsbanke verdig. Jeg skrev tilbake at jeg ville finne meg en annen bank - det har jeg nå gjort og har tillit til at jeg aldri vil bli behandlet p denne måten der. Fryktelig synd, for i Handelsbanken begynte jeg min arbeidkarriere som sekretær for en av banksjefene og hadde bare gode minner fra denne tiden. Og jeg har aldri gjort meg skyldig i noen form for overtredelser i alle disse årene, så dette er egentlig helt ubekripelig - og pinlig. At folk som skal behandle kunder ikke eier oppdragelse er mer enn beklagelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig gode rådgivere, effektivt, kundeorientert løsnings fokusert."
2 syns denne omtalen er nyttig

Flink til å komme frem til den løsningen som er best for meg og min familie. Vi en ryddig økonomi, men de er konstruktive, men ikke belærende. Kommer med innspill som er relevante som jeg bør tenke over, uten å kreve endringer.

Erling H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dyktige medarbeidere med god personlig service"

Dyktige medarbeidere med god personlig service, tilgjengelige når jeg har behov.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lang nedtur"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var en veldig fleksibel og hyggelig bankforbindelse. Fikk ny kundebehandler og da begynte problemene, så har det vert mange problemer med nettbanken siste 6 månedene.

Svar fra Handelsbanken
04.12.2020 11:44
Hei. Vi liker slett ikke når noen ikke er fornøyde. Om du ikke er fornøyd med rådgiveren din, foreslår jeg at du sender en e-post til banksjefen på det bankkontoret (du finner kontaktdata på nettsidene) og forteller hva du ikke er fornøyd med. Handelsbanken ligger i måling etter måling i toppen på kundetilfredshet (EPSI og Norsk kundebarometer), så da blir det ekstra viktig å løse gruff om det oppstår noe. Ha en fin dag!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig rente"
2 syns denne omtalen er nyttig

Banken refinansierer sjelden lån og forskjellsbehandler kunder i forhold til rente. Før pleide banken å være imøtekommende, men nå føles det som om de ikke ønsker å ha meg som kunde i det hele tatt.

Rune L. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Grei Bank."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde lenge i Handelsbanken. Har ikke planer om bankskifte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Følger dårlig opp når lånerenten settes ned"
1 syns denne omtalen er nyttig

I Handelsbanken må man ta kontakt etter hver rentenedsettelse fra Norges Bank for å opprettholde en relativt like god rente.

Svar fra Handelsbanken
20.05.2020 17:05
Hei! Når Handelsbankens kunder er mer fornøyde enn andre bankers kunder, vet vi at det ikke bare handler om personlig rådgivning og service og gode digitale løsninger, men også priser. Om du sikter til korona-våren 2020 (hvor det har vært flere nedsettelser fra norske banker), er faktum at Handelsbanken har satt ned renter like raskt og like mye som andre banker. Gode kunder av Handelsbanken skal ha konkurransedyktige priser også i fremtiden! Om du har lyst til å lese om hvorfor boliglånsrenten blir slik den blir, anbefaler vi denne lenken: https://www.handelsbanken.no/no/privat/lane/boliglan/rentesetting
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Knotete og ofte nede"
2 syns denne omtalen er nyttig

Handelsbanken i det hele er en grei bank, derimot sliter de med flere problemer. Nettbanken er særdelses ofte nede i forhold til andre banker. Det er lang svartid på telefon og de høres ofte mer oppgitte ut over at du ringer enn de bruker tid på å faktisk løse problemet ditt. Oppetiden og det tekniske fundamentet er for dårlig til å kunne ha fast konti her spesielt om man driver med ting som verdipapirhandel og ofte fører penger mellom ulike kontoer.

Svar fra Handelsbanken
15.04.2020 21:15
Hei, og bra med engasjement for en god bank-opplevelse. Det deler vi! Dumt at du ikke er topp fornøyd. Vi måler dette hele tiden, så deler noen fakta: - Handelsbanken ligger i toppen på kundetilfredshet år etter år (kilde: EPSI og Norsk kundebarometer) - Tilfredshet med nettbank og mobilbank ligger på topp blant norske banker (kilde: EPSI) - Svartid og tilgjengelighet: Her er vi også på topp (kilde: EPSI), ikke minst fordi kundene kan ringe rådgiveren sin direkte, uten å gå via callsenter eller tastevalg. - Vi har historisk hatt svært lite nedetid på systemene våre målt mot andre banker, og har ingen tall som skulle tilsi mer nedetid hos Handelsbanken enn hos andre banker. Dette var noen fakta basert på det alle kundene i sum opplever og sier. Da er det ekstra surt at noen innimellom ikke opplever det akkurat slik. Økonomi er viktig, og det er viktig å velge den banken man blir mest tilfreds med over tid, så her får du bare vurdere hva som er best for deg og dine.
Harald K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Aldri diskusjon om bankkontoer"

Meget kundevennlig raske tilbakemeldinger. Byttet bank da jeg var meget misfornøyd med forrige bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Menneskelig og ansvarsfull"

Jeg har brukt Handelsbanken siden det het Bergensbanken, dvs mange år. Har aldri vært inne på tanken på å bytte. Grunnene er forsåvidt enkel, har alltid hatt 1-2 personer som har hjulpet meg med det jeg har trengt. Kundeservice har vært utmerket og renten har vært veldig konkurransedyktig. Anbefales på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Personlig kundeservice"

Kunde som følge av Juristforbundets valg av bank. Svært fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Rigid system"
6 syns denne omtalen er nyttig

Sammenlignet med andre banker evner ikke Handelsbanken å gå utenfor boksen. Veldig skjematisk tilnærming, og lite fleksibilitet overhodet. Det er ikke her du får noe ekstraservice for å det sånn. Andre banker er mye mere smidig og hjelper aktivt med å komme opp med løsninger som er aktuelle

Per A. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En meget bra bank"

Jeg har vært kunde i Handelsbanken i mer enn 20 år og har alltid vært fornøyd. Med alt egentlig. Gode vilkår, personlig oppfølging, korte kommunikasjonslinjer og beslutningslinjer, god veiledning og gode vilkår. Sammenlignet med andre banker jeg har og har hatt forbindelse med er Handelsbanken nr. 1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Proffesjonell"

Jeg har ingenting å si på bankens behandling av meg. Personlig kundekontakt er spesielt viktig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vennlig og personlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter over 40 år som kunde hos Handelsbanken, og med en rekke kortere forhold til andre banker, har denne banken en kundeservice som har vært fullstendig overlegen alle andre bankforhold jeg har hatt. Det er mindre viktig for meg med pris så lenge jeg føler meg trygg og ivaretatt som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Handelsbanken i Sandvika - räkna inte med att få ett professionellt bemötande"
2 syns denne omtalen er nyttig

Varit kund i 31 år, i Sverige och Norge. Sverige var jag nöjd med Handelsbanken. I Norge, Sandvika är den lilla kunden med mindre kapital nedvärderad och kan inte räkna med varken ett bemötande där saker följs upp direkt eller att du får den information du söker. Känsla är att den lilla kunden inte räknas....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dette er en bank som ikke er noe særlig imøtekommende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en bank som ikke er noe særlig imøtekommende. Ble skilt og trengte lån på eget hus. Ringte og ble møtt med skratting i telefonen. Vært kunde i tiår og ble møtt med meget dårlig service..drittbank😞😞

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på rentetilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig på rentetilbud - og kontakt. Tidl. var jeg meget fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyr bank, lite renter på sparepenger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en bank som ikke er noe særlig imøtekommende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Stabil og god bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i mange år(over 10). Svært fornøyd med kundeservice og oppfølging. I og med at jeg benytter et lokalkontor på Østlandet, har personlig betjening vært med på å skape en langsiktighet og trygghet. For min del har oppfølgingen vært avgjørende i vurdering om å ikke bytte til ren "online" bank. Har flere ganger tatt stikkprøver på renter, og har alltid følt at banken passer på at jeg som lånetager har en best mulig rente til enhver tid. Banken bygger ned behandling av kontanter, og har kun åpent for inn og uttak få dager i uken. For min del som så og si aldri benytter kontanter er det uproblematisk. Det vitner om at banken tar grep for å være relevant i fremtiden, samt å holde kostnadsnivået nede. En ting som kan være ulempe er åpningstid, men med et svært beskjedent behov for å møte personlig så går det helt greit for egen del.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR