Meny

yA Bank omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Middels
146
av 147 innen
bank
10%
anbefaler
yA Bank
Filtrer omtaler
5
3
0
11
62
Sorter omtaler etter
Viser av 81 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG KUNDESERVICE"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har sendt tre kundehenvendelser (to purringer) til yA Bank med spørsmål som fortsatt ikke er besvart. En bank som ignorerer spørsmål fra kunder bør vurdere om de heller skal finne seg noe annet å gjøre. I tillegg er nettsiden deres stadig nede pga tekniske problemer. Jeg vil trolig avvikle mitt kundeforhold til yA Bank dersom de ikke skjerper seg betraktelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fra yA-bank til Nei-bank? fortjener minus 5 stjerner...!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Stadig tekniske feil, elendig kundeservice, så sant man ikke skal låne penger da er de behjelpelig med engang, alt handler om å pushe på deg dyre forbrukslån, saldo stemmer ikke, sjelden man får svar på det man spør om, de kan registrere inn lavere beløp enn innbetalt, sier alltid at de beklager lang ventetid "pga mye pågang" både på epost og telefon, føler det har vært "mye pågang" i alle timers i døgnet over lang tid nå, svaret på mailen kommer fortsatt ikke. !!.STYR UNNA..!!

Ingunn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God service og rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde valgt brukskonto, i stedet for høyrente konto. Jeg fikk god hjelp til å endre til riktig konto. Ya bank har en av markedets beste rente. Det hadde vært greit å kunne bytte, eller avslutte ny konto på nettsiden. Selv om det er første konto. Jeg skrev to mail rett etter at jeg hadde valgt feil. De ble ikke lest, så jeg fikk brukskonto likevel. Jeg tok kontakt over telefon. Heldigvis var det bare to i køen før meg, men måtte vente en god stund. Det hadde vært greit, hvis jeg kunne hatt oppringning fra banken som et valg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Styr langt unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det var en gang jeg var fornøyd med yA Bank... De siste årene har det gradvis blitt mer elendig, og banken virker nærmest bestemt på å ville kvitte seg med kundene. Ingen app lenger... Hvorfor ikke? Dere burde jobbe med og forbedre appen, ikke fjerne den helt! Stadig tekniske feil. Meldinger om feil på det ene og andre har stått på nettsiden lenge, som om de vet at de aldri får rettet opp i problemene. Kundeservice lar også vente på seg, og det er sjelden man får noe godt svar til slutt, om man får svar i det hele tatt. yA Bank kommer ikke til å overleve stort lenger hvis de fortsetter i denne retningen... Styr langt unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Svarer ikke på det man spør om, er sure, arrogante og oser oppgitthet i andre enden. Nettbanken vises annen saldo på lån enn det kundekonsulentene oppgir, uten at de kan komme med gode forklaringer på hvorfor. Har også utført ekstra innbetalinger hvor beløp registrert inn er lavere enn innbetalt... Aldri vært borti mer useriøs og lite oversiktlig bank. Flyttet lånet tvert. Denne banken har ingen bruk for. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Var meget fornøyd før Resurs Bank overtok"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt YaBank i mange år til meg selv og en jeg er verge for, og var meget fornøyd! Banken var grei, nettbanken oversiktlig og den ga den beste renten både på brukskonto og god rente på sparing. Siden Resurs Bank overtok har det vært økende problemer. Ikke har vi fått den lovede mobilbanken. Nettbanken er forandret slik at mange punkter er uhensiktsmessige for vergeoppgaven og betydelig mindre oversiktlig for meg selv: får ikke kontoutskrifter for den jeg er verge for i nettbanken eller årsoppgave; det står ikke lenger navn på firmaet en betaling går til - bare et kontonummer; det står ikke saldo etter beløp som er inn- eller utbetalt; det har vært diverse tull med utsendelse av nye kort og pinkoder som har resultert i at kort ikke har fungert i betalingsterminaler i butikker og minibanker; nye bankkort er sendt til gammel adresse, denne skulle jo oppdateres automatisk ved flyttemelding til folkeregistret; det var en periode problemer med å foreta betalinger fra kontoen; man kommer ikke direkte i email eller chattekontakt med kundeservice fra nettsiden. Jeg har mistet tillit til banken og er i ferd med å sammenligne alternative banker for 2 kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig Bank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ya Bank er ødelagt av Resurs Bank. Stadig problemer med å logge inn i banken. Omtrent umulig å få tlf.kontakt med banken. Helt utrolig at det svenskene har klart å ødelegge en flott norsk bank. Vurderer å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hyggelig stab der"

Jeg har alltid blitt behandlet på en fin måte, lett å oversiktlig å se hva du har, bare å gå inn på nettbank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig"
6 syns denne omtalen er nyttig

YA-bank tilbyr ok innskuddsrente. Men det er alt. Etter at de ble kjøpt opp av Ressurs Bank har de endret seg dramatisk til det verre. Det er stadige tekniske problemer og ikke eksisterende begrenset kundeservice. Ikke tilbyr de app, ikke bank-ID, ikke utenlandsbetaling etc. Vært kunde hos de i over 10 år, og i disse tider med lave innskuddsrenter så betyr service og brukervennlighet mye mer. Det har de tydeligvis ikke skjønt. Her gjelder det å bruke forbrukermakten og avslutte kundeforholdet. Sjokkerende dårlig bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tapt seg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Enig med alle her om at nettbanken er tragisk! Den var mye bedre før. Oversikten borte. Funksjonaliteten dårlig. De var ledende på rente før, men ligger langt i bakevja nå. Jeg bytter bank i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Verste banken"
4 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundeservice. Er veldig lite behjelpelige med å løse problemer som har oppstått på grunn av bankens dårlige oppsett. Hvis du ber om hjelp til å løse et problem som er banken sin skyld tar det mange dager før du får hjelp. Pluss, når jeg snakket med kundeservice så får jeg hver gang samme svaret; ja vi har littegranne tekniske problemer i dag!!, de tekniske problemene har de hatt noe siden februar. Appen ble borte og den har de også sagt skal komme tilbake siden februar. I 2020 med så mange gode tekniske løsninger skal det ikke være nødt å bruke 1 år på og tilby kundene gode løsninger. Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ufattelig dårlig nettbank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Da de skiftet eiere for ca 1 år siden fikk de ny nettbank. Den er så dårlig at det er helt utrolig. Det går bl.a ikke an å se e-faktura i nettbanken. Da jeg kontaktet Ya bank sa de at jeg måtte logge inn på en annen nettbank for å se e-faktura. De har enda ikke fikset opp i feilen. Det finnes 5-10 andre graverende mangler som de heller ikke har fikset opp i etter ca 1 år. Tydelig at de har en strategi om å skremme vekk kunder. Kanskje det er som en styrt avvikling eller at de ønsker å fokusere på utlån?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Som mange påpeker: etter at Resurs Bank overtok virker det som om alle tjenester og all kundeservice er borte. Noen prøver å hjelpe deg, men det er dessverre unntaket. Stay away!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårligste bank jeg noensinne har hatt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i over 10 år, men etter at Resurs Bank overtok Yabank, har den forandret karakter totalt. De fjernet appen, tilbyr ikke lenger Bank ID og alt handler nå om å pushe dyre forbrukslån. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tragedie"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke vite hvem jeg har mottatt betaling fra uten å kontakte kundeservice. Fikk beskjed både i mars og i juli at det jobbes med retting av dette samt mobilbanken (som plutselig forsvant etter elendig oppdatering), men fortsatt ikke noen forbedring i oktober.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Redusert til en mikrobank!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er som mange påpeker her, det er snart ingen 'tjenester' igjen, og de aller fleste klarer seg ikke med en slik bank. Det eneste som er bra med banken er innskuddsrenten på den vanlige sparekontoen der man (enda) har frie uttak. Men det er flere banker med bedre renter. Banken utspiller snart sin egen rolle, og uten app så får de ikke yngre kunder. Er man fornøyd med MC og ikke sender penger til utlandet gjør den nytta si, men kundeservicen er dårlig.

Raymond R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Søppelbank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter at de byttet nettbank har de skapt så mye trøbbel for meg, at jeg har mistet kontrollen. Betalinger blir bare borte, nettbanken kræsjer, all oversikt er blåst bort, kundeservice er latterlig dårlig. Søppel. Rett og slett. Jeg har nå byttet bank, dessverre var jeg litt for tålmodig med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Finn en annen bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig nettbank løsning, ingen mobilapp. Umulige kontoutskrifter. Er ikke mulig å motta Vipps betalinger hvis ikke avsender bruker kort som betalings alternativ. Har ikke kodebrikken, så da må en uansett få dette i annen bank. Kan ikke motta betalinger fra utlandet. Altså bare tilbakeskritt i forhold til tidligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Var bra, men er nå helt håpløs"
5 syns denne omtalen er nyttig

Var bra, men er nå helt håpløs. Det er så mange ting som har blitt dårlige at jeg får Ikke plass her til alt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

En tidligere god bank som dessverre har falt kraftig det siste året. Upålitelig og ofte problemer med innlogging. De har også fjernet appen og gjort det mer tungvint å logge seg inn på mobil... Bytt bank er min anbefaling!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Faste betalinger trekkes på feil konto - sum uten hva som er betalt på kontoversikten"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde i det lengste håpet at banken skulle rydde opp i disse problemene, men det bare fortsetter. Kontobelastninger en har hatt i årevis blir ikke automatisk betalt. Dette resulterer i purring fra firmaer. Kundeservice forsøker seg med at det ikke er dekning på konto - uten at dette undersøkes først når en henvender seg skriftlig. Dette er foreløpig ryddet opp i. Faste betalinger flytter seg mellom de konti jeg har - selv om jeg gang på gang har registrert på hvilke konti de skal belastes. De fleste beløp på kontooversikten er uten navn på hvem en har betalt beløpet til. Ikke mobilbank. Ingen ID-brikke. Det eneste jeg finner ved denne banken nå som er tilfredsstillende er renten på div. konti - og her finnes allerede flere konkurrenter. Mao her må en stor opprydding til for at jeg skal fortsette å bruke denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Efaktura ikke tilfredsstillende. Hvor er kundesentret!! De svarer jo aldri"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ved betaling av efaktura får du ofte ikke utført utskrift av faktura detaljer. Du får heller ikke oppgitt navn på konto du har betalt efaktura til på kontoutskriften, bare kontonr. Umulig å få svar på kundesenter.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd etter fusjonering"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har benyttet yA bank i mange år grunnet god rente og oversiktlig nettbank. Var veldig fornøyd når mobilappen kom ut. Etter fusjoneringen har mobilappen forsvunnet og nettbanken er blitt mindre brukervennlig. Å betale regninger er blitt en utfordring med mange feilmeldinger. Er svært overrasket over den dårlige kvaliteten på nettbanken og lav brukervennlighet. At yA Bank ikke har bedret dette det siste halvåret er bekymringsverdig.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ringer etter 3 dager over forfallstid og spør om hvorfor du ikke har betalt. Litt panisk spør du meg. Med 22 prosent rente. Her snakker man maksimering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri erfart maken til dårlig kundeservice. Det mest ekstreme tilfellet var da jeg skulle reise utenlands og trengte å få tak i de. I løpet av 2 uker var det ingen kontakt å få via telefon eller mail.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR