Meny

yA Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Middels
27
av 29 innen
kredittbank
11%
anbefaler
yA Bank
Filtrer omtaler
6
5
1
12
73
Sorter omtaler etter
Viser av 97 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank."

Ya banken har god rente på sparekonto. Ingen gebyrer. Å man kan ta ut kr 9900,- fra minibank hver dag uten gebyr.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Nettsidene er oppfylt av utlånsreklamer,slik at en enkel sjel klarer ikke å finne sine egne kti."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det virker ikke som dere som lager nettsidene , prøver ut hvordan de fungerer for en vanlig kunde som bare vil ha kontakt med sine egne kti. Hvis dette gjentar seg neste gang jeg har bruk for å ko.mme inn pånettbanken, er det over og ut for meg

Lchristian A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg fortsatt er kunde hos den banken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at ressursbank tok over er dette blitt en drittbank med elendig betalingsløsninger og alt er blitt unødvendig tungvindt. Betalinger blir ikke betalt og prøver du å betale de på nytt så klikker bare nettbanken og sier beklager feil oppstår så du ikke får betalt og ender opp med renter og gebyrer.. så denne banken koster deg penger fordi betalinger ikke blir utført som de skal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd ya- bank kunde."

Jeg har brukt ya- bank kredittkort og brukskonto i mange år og er veldig fornøyd. De holder god rente på sparekonto, noe som er viktig for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Sender kredittkort selv om du aldri ba om det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Denne banken sine metoder for å få kredittkortkunder er tvilsom. Jeg var kunde hos de for mange år siden men sa opp kundeforholdet helt tilbake til 2018. Etter det har jeg blitt spammet ned av eposter fra de hvor bønnfaller deg om å komme tilbake. Til slutt tok de neste steg og bare sendte meg et kredittkort selv om jeg avsluttet kundeforholdet i 2018 og ikke har vært i kontakt med de direkte siden. Så vidt jeg vet er det ulovlig å sende kredittkort til folk uten samtykke og jeg har kontaktet forbrukermyndighetene om denne praksisen. I skrivet som kom med kortet opplyser de om at det bare er å ringe kundeservice mellom kl 0800 og 1700 men når du ringer de i det tidsrommet så får du beskjed om at kundeservice er stengt. Styr unna disse her for du blir aldri kvitt de igjen og de vil sende deg kredittkort uoppfordret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Betalte hele forsikringsummen forskuddsvis som er avtalen. Tapte flere tusen ved refinasiering."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet forsikring på forbrukslånet som skulle dekke for fem å fram i tid.Det var Ikke mulig å del betale forsikringssummen på hver termin. Min forsikring kostet meg cirka fem tusen kronen som umiddelbart ble lagt til lånesummen. Da jeg ville innfri lånet flere år før tiden, måtte jeg innfri den hele lånet, inkludert forsikringsummen. Dette synes jeg er merkelig da det gjenstod flere års nedbetalingstid ( og hadde da måttet forskuttert hele forsikringssummen. Kan dette være riktig da? Eller har jeg blitt lurt?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Finn en annen bank"

Har ingen app, ingen mulighet for betalinger til/fra utlandet, innskuddsrenten er mye lavere enn hos andre tilsvarende banker med høyrentekonto. Ikke er det mulig å betale regninger fra nettleseren på noe annet enn mobilen min. Jeg har aldri hatt noe lån hos dem, men dette er en bank med null ressurser, så hold dere langt unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dette har blitt en annen bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Var i sin tid veldig fornøyd med denne banken, men etterhvert har den bare blitt dårligere og dårligere. Påloggingsproblemer, regningsbetaling som ikke går inn, osv.. I dag får jeg opp følgende melding når jeg logger meg på:"Din nettbank er for tiden ikke tilgjengelig" For en tid tilbake skulle jeg betale en bil med midler fra YA, men måtte til slutt gi opp. Virker som fokus er på overbetalte forbrukslån, alt annet er underordnet...

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt dårlig navigering på sidene, tidsavbrudd, betalingsmottagerliste osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendige på kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært fornøyd med banken i flere år, så har dette endret seg det siste året. Er svært misfornøyd med banken og anbefaler den absolutt ikke. Det er umulig å få svar på telefon. Sender du e-post så får du ikke svar før det har gått 4-5 dager. De har heller ikke ordning med straks -betaling på vipps. Når jeg har spurt om dette, så har jeg fått til svar om at det jobbes med dette og at en løsning trolig er nær.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig og få fatt i kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Og er du så heldig å få tak i dem, og du har noen spørsmål som du virkelig trenger svar på, men som dem kanskje ikke har svaret på, så legger dem bare på. Så må man stå i kø i evigheter igjen. Det har skjedd flere ganger. Det gjelder resurs bank også. Styr unna folkens, det er ikke verdt bryet og mulig nervesammenbrudd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ruinerer deg totalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ya bank er bare et pengesluk uten like. Hatt forbrukslån i over 3år betalt 4000kr/mnd uten at lånet går ned. Grusomt. Ringer inn for og innfri lånet så krever de ekstra renter på Toppen. Hold dere langt unna👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke mulig å logge inn på nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har i 3 dager forsøkt å logge inn på nettbank, men nettsiden er blank uten innloggingsalternativer. Nettbanken hadde samme feil i over en uke for et par år siden. Umulig å komme igjennom på tlf.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Effektiv og kundevennlig bank"

Jeg opplever at Ya bank har dyktige saksbhandlere som er raske og løsningsorienterte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig bank på kundeservice, styr unna."
1 syns denne omtalen er nyttig

Når det er problemer er det umulig å nå fram både på tlf. og mail. Jeg har sittet opptil 30 minutter for å få kundekontakt på tlf. uten å få svar. Tenk dere om før fere tar i bruk yA Bank

Eskild Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"knotete med dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt for lite folk på kundeservice om man trenger hjelp til noe annet en å ta opp et lån. Nettsider som er tunge å finne fram på. Funksjoner som ikke virker gjør at man må ringe kundeservice og stå 1 time i kø for ting man i andre banker gjør via "nettbank"

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG KUNDESERVICE"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har sendt tre kundehenvendelser (to purringer) til yA Bank med spørsmål som fortsatt ikke er besvart. En bank som ignorerer spørsmål fra kunder bør vurdere om de heller skal finne seg noe annet å gjøre. I tillegg er nettsiden deres stadig nede pga tekniske problemer. Jeg vil trolig avvikle mitt kundeforhold til yA Bank dersom de ikke skjerper seg betraktelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fra yA-bank til Nei-bank? fortjener minus 5 stjerner...!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Stadig tekniske feil, elendig kundeservice, så sant man ikke skal låne penger da er de behjelpelig med engang, alt handler om å pushe på deg dyre forbrukslån, saldo stemmer ikke, sjelden man får svar på det man spør om, de kan registrere inn lavere beløp enn innbetalt, sier alltid at de beklager lang ventetid "pga mye pågang" både på epost og telefon, føler det har vært "mye pågang" i alle timers i døgnet over lang tid nå, svaret på mailen kommer fortsatt ikke. !!.STYR UNNA..!!

Ingunn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God service og rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde valgt brukskonto, i stedet for høyrente konto. Jeg fikk god hjelp til å endre til riktig konto. Ya bank har en av markedets beste rente. Det hadde vært greit å kunne bytte, eller avslutte ny konto på nettsiden. Selv om det er første konto. Jeg skrev to mail rett etter at jeg hadde valgt feil. De ble ikke lest, så jeg fikk brukskonto likevel. Jeg tok kontakt over telefon. Heldigvis var det bare to i køen før meg, men måtte vente en god stund. Det hadde vært greit, hvis jeg kunne hatt oppringning fra banken som et valg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Styr langt unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det var en gang jeg var fornøyd med yA Bank... De siste årene har det gradvis blitt mer elendig, og banken virker nærmest bestemt på å ville kvitte seg med kundene. Ingen app lenger... Hvorfor ikke? Dere burde jobbe med og forbedre appen, ikke fjerne den helt! Stadig tekniske feil. Meldinger om feil på det ene og andre har stått på nettsiden lenge, som om de vet at de aldri får rettet opp i problemene. Kundeservice lar også vente på seg, og det er sjelden man får noe godt svar til slutt, om man får svar i det hele tatt. yA Bank kommer ikke til å overleve stort lenger hvis de fortsetter i denne retningen... Styr langt unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Svarer ikke på det man spør om, er sure, arrogante og oser oppgitthet i andre enden. Nettbanken vises annen saldo på lån enn det kundekonsulentene oppgir, uten at de kan komme med gode forklaringer på hvorfor. Har også utført ekstra innbetalinger hvor beløp registrert inn er lavere enn innbetalt... Aldri vært borti mer useriøs og lite oversiktlig bank. Flyttet lånet tvert. Denne banken har ingen bruk for. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Var meget fornøyd før Resurs Bank overtok"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt YaBank i mange år til meg selv og en jeg er verge for, og var meget fornøyd! Banken var grei, nettbanken oversiktlig og den ga den beste renten både på brukskonto og god rente på sparing. Siden Resurs Bank overtok har det vært økende problemer. Ikke har vi fått den lovede mobilbanken. Nettbanken er forandret slik at mange punkter er uhensiktsmessige for vergeoppgaven og betydelig mindre oversiktlig for meg selv: får ikke kontoutskrifter for den jeg er verge for i nettbanken eller årsoppgave; det står ikke lenger navn på firmaet en betaling går til - bare et kontonummer; det står ikke saldo etter beløp som er inn- eller utbetalt; det har vært diverse tull med utsendelse av nye kort og pinkoder som har resultert i at kort ikke har fungert i betalingsterminaler i butikker og minibanker; nye bankkort er sendt til gammel adresse, denne skulle jo oppdateres automatisk ved flyttemelding til folkeregistret; det var en periode problemer med å foreta betalinger fra kontoen; man kommer ikke direkte i email eller chattekontakt med kundeservice fra nettsiden. Jeg har mistet tillit til banken og er i ferd med å sammenligne alternative banker for 2 kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig Bank"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ya Bank er ødelagt av Resurs Bank. Stadig problemer med å logge inn i banken. Omtrent umulig å få tlf.kontakt med banken. Helt utrolig at det svenskene har klart å ødelegge en flott norsk bank. Vurderer å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hyggelig stab der"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har alltid blitt behandlet på en fin måte, lett å oversiktlig å se hva du har, bare å gå inn på nettbank.

Rosemarie
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde på så lenge og har ikke noe problem.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR