Meny

Verisure omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
16
av 17 innen
boligalarmselskap
11%
anbefaler
Verisure

"Kom deg vekk!"

Omtale om Verisure skrevet av Knut for 22.06.2021 09:12

Verisure har totalt 70 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Verisure?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Kom deg vekk!"
14 syns denne omtalen er nyttig

Systemet fungerte ikke. Vi fikk en hyggelig servicemann innom på ukesbasis for å rette feilen. Problemene vedvarte, og vedkommende mente at det eneste som kunne redde dagen, var en ny sentral. Da satte Verisure seg på bakbeina. Vi fikk ikke ny sentral, men ukentlig beskjed om at anlegget trengte service. Siden både jeg og min bedre halvdel har jobber å skjøtte, ble det dyrt i lengden å ta seg fri hver fredag for å ha service på besøk, så vi bestemte oss for å overse henvendelsene. Prisene steg raskere enn jeg klarte å holde tritt med, og plutselig var månedsabonnementet 200 kr mer enn avtalt. Dette har de gitt seg selv lov til å gjøre uten å melde i fra på forhånd. Begeret rant over da jeg begynte å motta SMS og e-post om at "du må bytte batterier i komponentene". Det viste seg at dette skulle gjøres ved å bestille varer via Verisure sine nettsider. Verisure bestemmer pris på varen og fraktpris. Tidligere var det meddelt at dette skulle Verisure gjøre. Plutselig måtte jeg betale over 200 kr per enhet for å bytte batterier, på toppen av nærmere 700 kr i måneden for abonnement. "Nok er nok! Verisure skal ut av mitt hus!" tenkte jeg, og gikk inn i nettløsningen for å si opp. Der hadde jeg lite hell. Verken kontrakt med "terms and conditions" eller mulighet for å si opp lå der. Du må si opp skriftlig, men du må ringe for å få oppgitt en adresse. Jeg ringte, og stod rakrygget på mitt i telefonen. Jeg stod til rette for hvorfor jeg ville si opp, og jeg fikk til slutt innvilget oppsigelse mot 3 måneders oppsigelsestrid. Dette i henhold til kontrakten jeg ikke kunne se. Deretter ringte telefonen støtt og stadig, deriblant fra en som titulerte seg "kvalitetsleder", som kunne mellom linjene fortelle meg at hans egne kollegaer var udugelige, og selvsagt skulle han fikse alle mine problemer. Etter denne telefonen så jeg meg nødt til å la være å svare på alle innkomne telefoner fra Verisure. De ringte om dagen, om kvelden og de sendte meg e-poster. I mellomtiden renner det inn med daglige SMS og e-post om at batterier må skiftes i komponentene mine, til tross for at jeg er på en 3 måneder lang oppsigelsestid jeg helst skulle vært foruten. Nå, to måneder etter oppsigelsen, har de lovet meg at de har stoppet overføringen mellom vårt system og alarmsentralen. Det har de ikke fått til, og vi blir oppringt når vi forsøker å demontere utstyret. Dette er et firma man ikke kommer seg vekk fra. Jeg kan på det sterkeste anbefale å holde seg så langt unna som overhodet mulig.

Bytt.no
"Kom deg vekk!" skrev Knut om Verisure

Har du en tilsvarende erfaring med Verisure?
Gjør som Knut og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Verisure du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Petter L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling og dårlig tjenester"
10 syns denne omtalen er nyttig

Verisure rykker ikke ut ved alarm fordi det er for langt. Dem skal fortsatt ha pengene sine hver mnd og det øker for hver faktura omtrent. Når jeg sende Mail med oppsigelse kunne dem ta ned mnd prisen med 350kr.. men lojale kunder får ikke lavere pris, der øker dem i stede for hver faktura. Jeg oppfatter at dette er en bevist måte og få folk til å betale mest mulig, for deretter å bare slå av på prisen når folk møter sin maksgrense. Etter dem har gitt deg rabatt kan dem fortsette å øke prisen gradvis. STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Har byttet selskap
"Skuffet over dårlig behandling. Det lønner seg ikke."
11 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde abonnement hos Verisure for over 7 år. Jeg ble skuffet over hvordan de håndterer kunden og sagt opp avtalen i slutt. Følgende er grunner at vi ble skuffet over Verisure og vi ikke anbefaler Verisure til de som vurderer. 1: Årlig prisøkning: det er kraftig prisøkning årlig hos Verisure. Mye mer enn hva SSB publiserer. Deres forklaring er at de investere å utvikle utstyr og system. Men det lønner seg ikke for oss om forbruker. Når utstyret er montert på huset, skal de sitte der flere år. Har hørt at Sector Alarm har moderat prisøkning når man sammenlignet mot Verisure. Uansett, konkluderte vi i slutt at det er billigere å kjøpe god utstyr (bl.a. camera, alarm og sensor) med engangs sum i stedet av å betale prisstigene abonnement til Verisure for flere år. 2: Masing av kundekonsulent: av overnevnt grunn, vurderte vi å si opp avtalen noen ganger i løpet av 7 år. Men hver gang tar vi kontakt skriftlig med Verisure for oppsigelsen, ringer en av konsulent hos Verisure og masse. Hvorfor må dere slutte? Har dere tenkt på den eller da? De prøver å gi rabatt for å beholde kunden som vil si opp. Det er leit og slitsom at man må si opp avtalen for å få rabatt. I slutt, hadde jeg ubehagelig samtale over 10 min. med en kundekonsulent som maset mye med «Hvorfor må dere slutte abonnement?». Han ville ikke gi opp. Jeg måtte si i slutt at «det står ingen sted på deres nettsted at kunden måtte kunne gi en «god grunn» til Verisure for å si opp abonnement. Det er opp til oss/kunden som bestemmer hva vi vil gjøre». Veldig ubehagelig og uhøflig. Det må bare lav terskel å si opp avtalen slik at det er også lav terskel å komme tilbake som kunden. Men vi skal IKKE bruke Verisure igjen.

Trygghetsfølelse
Brukervennlighet
Kundeservice
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Prisen på abbonoment har steget over 10% siden tegning for 1,5 år siden. Sier opp abonnement."
5 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg kontaktet verisure for å si opp abonnement kunne de plutselig tilby en mye lavere pris enn det jeg hadde til og med før all prisstigningen. Jeg brukte masse tid på å forhandle fram pris. 3 mnd oppsigelse er jo helt vilt også. Når jeg spute om hvorfor, så refererer de bare til kontrakten. Sitter igjen med følelsen at eneste målet til verisure er å lure mest mulig penger ut av folk. Dette har man vel sett i medier også mtp boten de fikk av konkuransetilsynet også.

Jostein S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Trygghetsfølelse
Utrykningstid
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle flytte og hadde et leid alarmanlegg som ble finansiert av månedsbeløpet ble jeg fortalt av kundeservice. Ble også fortalt at jeg kunne få med meg alarmanlegget til ny bolig til samme pris selv om nytt anlegg vil bli større. Desverre fikk jeg ikke dette skriftlig. Får en faktura på 5000 kroner på utvidelse av anlegget og saken ender med inkasso uten at jeg klarer å stoppe fakturaen fra møkkaselskapet Verisure. Fikk tilbud om at de kunne plukke ned anlegget igjen (og etterlate seg en haug med skruehull). Stol aldri på annet enn at Verisure ser enhver mulighet til å karre til seg pengene dine.

Verisure har totalt 70 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR