Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Forferdelig dårlig nett! Faller ut flere ganger for dagen og har bare problemer hele tiden. Angrer på at jeg gikk fra fiber.
Jeg fikk et godt tilbud på bredåndspakke TV/internett til kr. 869,- som jeg takket ja til. Det var en fast basispakke på de vanlige kanalene og man kunne selv velge hva man ville se på av andre kanaler, dette virket jo greit, t.o.m. Netflix var inkl. i denne prisen i følge selger. Men valg av kanaler og apper er et poengsystem der hver kanal og app har en poengverdi. Inkl. i abonnementet var det 50 poeng og Netflix alene er 50, så det vil si at man må kjøpe poeng for å velge ut andre kanaler. Jeg oppdaget etterhvert at 869,- kun var på 6 mnd, og da økte mnd. pris med 249,- og etter 12 mnd. så må man betale 49,- i leie av ruter. Jeg fikk heller ikke noe svar på hva poeng kostet etter telefonsamtale og chat, de visste ikke sa de. Telia driver å lyver og lurer folk for å kapre kunder og dette er 2. gang jeg er blitt lurt, så idag har jeg sagt opp mitt kundeforhold til Telia. Jeg har også brukt 2 timer på å få kontakt med kundeservice disse 2 siste dagene, ca. 45 min. vent idag på telefon. Når det er så vanvittig lang ventetid på telefon og chat, så må det være et tegn på ekstremt mange missfornøyde kunder. Hvis man ikke vil bli lurt og svindlet, så hold deg laaaangt borte fra Telia.
Styr unna telia. Jeg streamer tv via router som får signaler fra telia sitt nettverk. Til stadighet så dårlige signaler at det er umulig å se tv uten bufring. Jeg gjorde alt jeg kunne ved kjøp av ny mobil, ny router og bestilte nytt simkort. Langt om lenge innrømte chilimobil at telia ikke strakk til i mitt område, men allikevel krever de full betaling. Altså, styr unna både telia og chilimobil
Ustabilt nett ganske lang tid nå og dermed helt håpløst når man planlegger med hjemmekontor. Og dette skal vi betale for! Kommer helt klart å ta dette opp med borettslaget jeg bor i.
Hold dere unna Telia, de har ikke tid til å hjelpe kundene sine. Det er minst 1 times ventetid på telefon. Når du endelig kommer igjennom så svarer kundeveileder, det kan vi ikke hjelpe dere med. Telia er ubrukelig. Bra så lenge det virker, skulle du være uheldig med å få problemer så kan det ta flere uker/ måneder før de kan komme å hjelpe deg med en tekninker. Styr unna Telia er mitt råd. Ikke svarer de på mail eller klager som sendes inn.
de gir deg overhodet ikke informasjon. De vil bare ha pengene dine. De gjør så lite som mulig
Telia dere får 1 (helst 0) stjerner! Gratulerer med å være sleipe kjeltringer som melker kunder for det de er vært. Setter opp prisen på internett, men tilbudet som leveres FORBLIR AKKURAT DET SAMME. Begrunnelsen dere gir for at dere må "sette opp" prisen er bare helt tragisk. Her handler det KUN om å tjene mer penger. At dere (og også andre aktører) i denne bransjen operer slik er en skandale, og det er først og fremst myndighetene som ikke gjør jobben sin. Dette er en bransje med tett prissamarbeid som FORLENGST burde bli ettergått langt mer av de sløve og trege myndighetene vi har i dette landet. Hadde jeg kunne byttet hadde jeg gjort det FORLENGST. Styr unna!
Har hatt små/store problemer siden mitt bredbånd ble Telia. Det hakker og er tregt, og driftsstans hver eneste mnd. Nå har nettet vært nede hos meg i mer enn 24 timer og med hjemmekontor så går ikke dette. Jeg skal jobbe for at mitt borettslag bytter leverandør når kontrakten med Telia utløper
ustabilt internett, selv etter 6 uker med arbeid på nettverket i området hvor dette skulle være en forbedring.. søpple internett
Det går ikke an å komme gjennom på telefon Man kan kun få kontakt med en chatbot i åpningstiden Man får kun sendt mail utenfor åpningstid Det tar flere dager å få svar på hver epost Av Telias medarbeidere er det kun ca. 1 av 10 som har tilstrekkelig opplæring til å kunne løse enkle problemer På grunn av lang svartid på epost + mangel på kunnskap hos medarbeiderne, tar det ukesvis å løse enkle henvendelser som kunne vært løst på 5 minutter Uansett om man har muntlige og skriftlige avtaler, får man fortsatt sendt feilaktig faktura i posten - tilsynelatende fordi det ikke er noe system hos Telia, bare kaos. Telia pleide å være forhatte Get, og ingenting er blitt forbedret. Da Telia tok over tidligere fantastiske Chess, ble det like ille, og jeg byttet mobilleverandør til Ice. Jeg er tvunget til å være kunde her fordi borettslaget har valgt Telia til TV og internett. Hvis du kan velge bredbåndsleverandør fritt, for guds skyld ikke velg Telia.
Prøver å ringe kundeservice men ventet først 53 minutter før jeg ble fortalt at jeg skulle bli oppringt. Ringer på nytt og har ventet i 127 minuttes, nå stenger tlf tiden og blir bedt om å ringe opp igjen i morgen. Chatt funksjonen funker ikke og det er ingen måte å bli oppringt på, det bare durer og durer i øret.....forferdelig dårlig og så fortvilet da man ikke får fikset noe og nettet er dete. Fy søren!
Telia har DNS problem som dem ikke klarer å fikse da problemet ser ut til å komme og gå hele tiden.
Dette er den verste internett selskapet som jeg vil gjerne bytte , skal få det til så fort som mulig , Tealia går på nerver
Sitter uten TV i flere uker fordi ethernet tilkobles ikke. Ingen kundeservice nesten hver dag i timesvis men får ingen på telefon. Betaler hver mnd uten å få det hva jeg skal ha. Kan ikke bytte leverandør fordi jeg bor i borettslaget. Er fortvilet....
Har hatt trådløst bredbånd, 5G, fra Telia siden i sommer. Fungerte bra til å begynne med, men nå er hastigheten nede i under 5 mbps på kveldstid, på dagtid ligger det på mellom 100 og 50 mbps. At det er så tregt på kvelden tror jeg skyldes at kapasiteten deres er alt for dårlig. Vet om flere andre i mitt område som opplever det samme. Har fått kontakt med kundeservicen deres en gang, etter laaaaang ventetid, de fant ingen feil sa de. Vil vel ikke innrømme at de har problemer. Jeg kommer til å si opp abbonnementet. Kundeservicen deres er helt fraværende, antakelig har de alt for få personer der.
1 er faktisk alt for mye. Har aldri opplevd så dårlig nett som Telia tilbyr i Oslo Høybråten. Ber dere å selge den tilbake til Get! Nei, dersom du vurderer bredbånd fra Telia får du nett og i tillegg: - nøyaktig ingen support, - nøyaktig 1 time på telefon - Oslo Høybråten - i hver fall 1-3 ganger i uke svært ustabilt internett. "hvor sannsynlig er det at du vil anbefale Telia Bredbånd til en venn eller kollega?" Styr unna!! "Vurderer du å bytte fra Telia Bredbånd til et annet selskap?" Er tvunget til Telia via borettslag - men skal begynne å klage til styret nå. Fraråder alle.