Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Bredbånd
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 88 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
Telia Bredbånd
Filtrer omtaler
19
10
5
45
272
Sorter omtaler etter
Viser av 351 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bra når det fungerer…"

Fungerer greit når det fungerer. De gir dårlig/kort/generelt varsel i forkant av vedlikehold/arbeid (planlagt nedetid) som nesten alltid gjøres på dagen fremfor om natten.

Tor I. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hadde fått 0 stjerner om mulig"

Etter at Telia tok over driften til Get har ting gått fra dårlig til helt håpløst. Get hadde sine utfordringer som smittet over på oss kunder, men ingenting i forhold til nå. Du må sette av en halv arbeidsdag (minst) hvis du trenger å komme i kontakt med noen hos Telia. De har en ikke-eksisterende kundeservice. Kvaliteten på tjenestene deres er nedadgående. Betaler stadig mer for bredbånd på samme hastighet men mer flere avbrudd og "hiccups" enn før. TV-leveransen er skiftende, og bilde-kvaliteten (ved strømming) ikke på topp. Telia boksen vi fikk var så treig at vi klarte ikke bruke den. Heldigvis fikk vi sagt den opp. Vurderer sterkt nå å si opp hele TV-leveransen, og heller kjøpe individuelle abonnement hos HBO, TV2, osv. (og strømme alt). Skulle gjerne ønske å bytte til en annen bredbåndsleverandør, men det monopolet som eksisterer på internett-infrastruktur her i landet lite kundevennlig og hindrer konkurranse. Jeg har heldigvis en annen mobil-leverandør, men det stopper ikke Telia i å ringe meg nesten måndelig for å høre om jeg, som er så "god kunde", ønsker å også bruke de som mobil-leverandør. Klarer ikke å uttrykke nok min misnøye med dette tragiske selskapet, deres produkter og leveranser, og ikke minst den totale mangelen på kundeservice og vilje til å gjøre kundene fornøyd. Null stjerner fra meg, men måtte gi minimum én her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Du trenger en hel arbeidsdag for å tak i noen på "kundeservice". Etter det tar det uker og mnd med oppringninger hver gang det er noe galt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke hvert det!"

Klarer ikke å fikse feil, disse feilene bruker de gjerne veldig mange timer på. I dagens samfunn er det veldig viktig å ha internett slik at man får gjort jobben sin og skole arbeidet. Jeg anbefaler å velge et annet bredbånd som faktisk leverer.

Walter R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

skulle ha med telefon, men det klarte de å rote til slik at vi ga det opp å ta med telefon på bredbånd. skulle først kvittere et telefonnr. som var helt ukjent og aldri ble rettet opp. men likevel sendte de regning for portering.-

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil og dårlig tv- og Internettløsning fra Get/Telia"

Tv-bilder som daglig varierer i kvalitet, menyer som henger. Internett som varierer i hastighet og stadig faller ut. Tv-boks som stadig må resettes. Ingen oppfølging fra kundeservice etter gjentatte problemer over flere år. Tar ekstra betalt for dyrere tv-boks som tekniker måtte sette inn for i det hele tatt å få tv-bilde. Dessverre ingen alternative leverandører pr nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg lot overtale til å bytte fra Viken Fiber og Altibox til Telia av en selger for to uker siden. Dagen etter ringte en fra Telia for å avtale tidspunkt for installasjon, som ble to uker senere. Uken før installasjon ringte en fra Telia og spurte om jeg kunne utsette installasjon én dag pga overbooking. Da burde jeg nok at "sett tegningen", men jeg svarte ja. Jeg fikk vite at montør ville komme tidlig på dagen fordi installasjonsjobben er ganske stor (må bl.a. trekke kabel fra nærmeste kontaktpunkt i gata), men de ville ikke komme senere enn kl. 16:00. Klokken 12 ringte jeg Telia og lurte på i løypa montør var, men det kunne ikke de svare på. Jeg fikk telefonnummer til montørfirmaet, og ringte. Der fikk bare til svar at montør ville komme etter kl. 12:00, men før kl. 13:00. Klokken 16:05 ringte montør og sa at kunne komme kl. 17:00. "Glem det", svarte jeg og sendte inn angrerettskjema til Telia. Det måtte jeg sende til supportavd. for bredbånd, fordi kundeservice ikke har egen e-postadresse, bare chat. Alternativet var vanlig post. Håpløst. Jeg holder meg til Viken Fiber og Altiboks, selv om de også har sine feil.

Kundetilfredshet
"Dørselger tar ikke et nei for et nei..!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble direkte kalt "lat" fordi jeg sa at prisreduksjonen fra altibox ett år ikke er nok til at jeg gidder å grave opp halve gårdsplassen selv.. Kommer til å bli værende hos Altibox på trass selv om jeg kunne spart litt penger.. makan...!

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig kundeservice og de leverer ikke iht. avtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt problemer med internettet i over et år nå. Det er svært vanskelig å komme i kontakt med kundeservice og de er mer opptatt av mer salg enn å hjelpe. De sendte etter hvert en servicemann hjem til meg som byttet hussentral da de mente at den jeg hadde var utdatert. Dette kostet meg kr.1.000,-. Dette hjalp ikke med ny hussentral og jeg mister kontaktet med internett ca. hvert 10 sekund slik at det er umulig og jobbe hjemmefra. Telefonsamtaler over Teams/Skype blir brutt hver gang man mister kontakten med internett og utført jobb man har gjort på dataen blir ikke lagret og må gjøres på nytt. Det er foreslått for borettslaget og bytte leverandør ved neste anledning, noe som ser ut som vil bli gjort da samme problem gjelder flere beboere og Telia ser ikke ut til å ha interesse av å løse problemet. Kan også nevne at man ikke får den hastigheten som man betaler for.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Problemfritt og enkelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har på ingen måte de største behovene for nett, og derfor ble det aktuelt å fortsette hos Altibox når de økte både hastighet og pris til over det dobbelte på 4 år. Telia har vært en trygg, serviceminded og forutsigbar leverandør både hjemme og på jobb i mange år - så vi valgte de som ny leverandør fremfor Altibox uten å sjekke øvrige alternativ. Så langt har alt gått veldig fint, nettet er stabilt, tilnærmet like raskt (målt på WiFi) som det vi betaler for, og selv om det var et par misforståelser i oppstarten er vi totalt sett veldig fornøyd. Gjennom mange års kundeforhold kjenner jeg Telia som en pålitelig, trygg og god leverandør - og jeg er glad vi er kvitt Viken Fiber til fordel for en aktør som leverer etter avtale, uten bråk, feil, brutte løfter eller irriterende tull. Telia bare funker, de imponerer når de kan, og de tar eventuelle problemer på alvor - og det er derfor vi beholder de - år etter år.

Anne C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mest innkompetente mennesker på service, bare rot å ustsbilitet. Sender å roter med regninger, dårli"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig, dårlig service , bare rot, sender regninger på summer som ik skal eksistere. Frustrerende både med bredbånd og mobil. Krever ditt å datt på regninger. Dårlig dekning ..vil ut dette. Vi flyttet å ga beskjed i god tid. Ble bare tull med alt...å fortsatt tull...går snart til anmeldese for ufin å elendig behandling som kunde. Dette må ordnes opp i. Snakket med mange på Telia å ingen klarer rette opp så dette blir riktig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt tilbakesående teknologisk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Til Telia , Først må Dere fornye tv grensesnittet deres betraktelig for å i det hele tatt konkurrere med andre aktører på markedet. Dere ligger milevis etter.. og Ja, dere har kanskje konsumert store deler av landets "hybridfiber", gammel coaxial kabel infrastruktur gjennom oppkjøp eller lignende, men dere vet like godt som alle andre her at dette nettet er vanvittig upålitelig og ikke minst så ustabilt da det blir lett påvirkelig av vær og vind. Der også ligger dere milevis etter. I tillegg evner dere jo ikke i det hele tatt å supportere på de elendige kundesenterne deres og ute i felten. Det er tydelig at selskapet et blitt styrt(et) av en gjeng med Kyniske ledere som kun er ute etter en ting, nemlig få høyest verdi på selskapet og selge når den tid kommer. Dere har sikkert godt rykte B2B, men konsumermarkedet er det ingen tvil om dere driter i! Jeg hatt flere leiligheter med forskjellige aktører som Telenor fiber, get hybrid og Altibox hvor GET/Telia har kommet dårligst ut både på nett og tv tjenester. Ustabilt nett, meget dårlig hardware, klumsete grensesnitt og lite responsiv, om ikke vanvittig treigt og tungvint tv-system. Konkurrerende aktører kom ut med nye kontroller, dekodere og ikke minst innhold og portaler for 5+ år siden!! Snakk om å ikke følge med liksom. Nettet har garantert ikke mer enn 70% oppetid og det er helt elendig kundeservice på toppen av det hele. Oppgradert nettet, etter eller annet og SLUTT å kalle dette hybridfiber. Det er bare idiotisk salgstriks og SCAM!!!

Missfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, dårlig modem og software."
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna! Blir "på tvunget" denne leverandøren gjennom borettslaget jeg bor i. Hadde aldri valgt denne leverandøren igjen. Makan til dårlig utstyr og kompetanse fra kundeservice skal en lete lenge etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lover noe de ikke kan overholde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppsøkt av selger på døren, da Get fremdeles var et eget selskap. Selgeren tilbød meg en pakke med en pris som kunne forsvare en smalere linje enn den jeg hadde fra daværende leverandør. Siden vi bruker videokonferanser fra vårt hjem omtrent daglig og at jeg har en del barn i huset som gamer, så var jeg opptatt av at opplastingshastigheten måtte ha en del båndbredde. Pakken jeg ble tilbudt var 500/20, men jeg skulle få 50Mbit opplasting inkludert. På fakturaen gjenspeiles det med "ekstra opplasting". Jeg slapp å betale for det og var derfor fornøyd. Etter installasjon av Get sin linje testet jeg opplastingshastigheten og den var bare 20 Mbit. Dermed ringte jeg kundeservice som kunne bekrefte at det ikke var aktivert, men vedkommende gjorde det på direkten. Bra, tenkte jeg. Fremdeles bare 20 Mbit opplasting. Etter flere uker, så ringte jeg kundeservice igjen og klaget over manglende opplasting. Jeg sa at selgeren hadde lovet meg 50 Mbit. Da kunne vedkommende kundebehandler fortelle at det var ikke engang utstyret deres i stand til å levere. Hmrf!! Etter en stund ville jeg bare si opp med påskudd om avtalebrudd fra Telia sin side. Det ville de selvsagt ikke akseptere og en oppsigelse ville derfor koste over 4000 kr i bruddgebyr. De har jo selvsagt sitt på det rene, siden fakturaen ikke angir hvilken hastighet som ligger bak betegnelsen "ekstra opplasting". En annen kundebehandler mente at "ekstra opplasting" var 5 Mbit, men det har jo heller aldri fungert. Nå er jeg over hos tidligere leverandør igjen, med ren fiber hele veien og det er jeg svært fornøyd med. Anbefaler alle som vil ha skikkelig bredbånd om å styre unna Telia sin hybridfiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kontakt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vente siden oktober2020på fiber!Har enno ingen kommet og installer det!Har ringte 100ganger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"STYR UNNA"
7 syns denne omtalen er nyttig

Telia er DESIDERT den verste av de aller verste operatørene du kan finne. ELENDELIG kundeservice, TVn er sinnsykt treig, nettet forsvinner hver mnd og må vente på tekniker i 3-4 uker. Så da satt man der uten internett og TV da, uten noe forståelse fra telia eller noe form for kompensasjon. I TILLEGG til alt dette, så smeller de på deg en regning på 1100kr hver gang teknikeren kommer for å løse ‘problemet’, som de forklarer som DIN egen feil. Eneste grunnen til at vi sitter fast med de, er fordi borettslaget har bestemt seg for at telia er tingen. Aldri noensinne hatt problemer med nett, før de rottene kom inn i hus. VERSTE VERSTE VERSTE jeg noensinne har vært med på. HOLD dere unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice - velg noen andre"
1 syns denne omtalen er nyttig

En og en halv time i kø for å få chatte med kundeservice. Internettet nede siden søndag, de sender noen på onsdagen, og hvis de bestemmer at det er vår feil at nettet ikke virker, så må vi betale for dette. Kommer nok til å bytte leverandør.

Spomenka B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri som må stoppes!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jar en bredbånd (borettslag, gratis ikke noe: pimp-meg-WiFi) som sluttet å funke, sønd. 13.06.21. Ringte 14.06.21 for å få hjelp. 30 minutter ventetid til noen tar opp. Fikk Operatoren. Hun kunne ikke hjelpe meg (ingen signal). "Da må vi sende tekniker! Hun " hvis det er din feil så må du betale 900.-". Jeg har ikke gjort noe sa jeg, og tekniker som komme kan faget sitt. Han vet at jeg ikke har peiling om dekning og kan lure meg, Moden er ikke knustav meg heler. Teknikker kommer om en uke sa hun (21.06.21)! Søkte på min hjelpegruppe i FB om hjelp. Ville låne Modem for å sjekke selv om min modem boks evt. defekt. Fikk ikke lånet utstyr, men 2 personer svarte at de ble lurt på samme måte med "ingen signal" - teknikker som kom 2, 3 ganger og skrev regning til 4000 kroner, men feilen kom likevel tilbake og forsvinner. Men de måtte betale regning. 2 personer uavhengig, kjenner ikke hverandre skrev dette! De sa vi ble lurt. Den ene personen vil klage. Hva skal jeg gjøre? Jeg avbestiller i morgen teknikker. Mvh S.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubeskrivelig (!) ustabilt og derfor dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

I overmorgen kommer tredje tekniker for å "se på" saken - Jeg er 100% overbevist om at han kommer like blank som de to tidligere - selv om de har målt og påvist såkalt "laserfeil" - slik de også kunne ha lest ut av routerloggen. Det kommer selvfølgelig ikke til å skje noe annet enn tidligere - teknikeren finner "noe" med målingen som løses av en annen avdeling (det er avdeling noc), og han kan selvfølgelig ikke si noe om hva og når...

Frederick
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telia får det ikke til"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er ganske enestående at en bedrift som Telia ikke klarer å levere et stabilt nett i den hastigheten folk betaler for sentralt i Oslo. Klager man, får man etter lang ventetid enten på telefon eller chat, et fantasifullt svar om årsaken. Men ingenting blir gjort. Det er "noe som forstyrrer i ditt område" har vært brukt de siste tre månedene. Et abonnement som skal levere 250 mbit og som, selv på kabel, ikke klarer mer enn 75 på en god dag, det er dårlig. Nå har jeg heldigvis fått med hele mitt sameie på å bytte leverandør, for dette er virkelig helt latterlig dårlig. Hva er det de holder på med i den bedriften? Det virker som de stort sett er fornøyde hvis de har klart å sette på seg buksa rett vei.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke i nærheten av hva som beskrives på Telia.no"
4 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 500mbps nedlasting og mottar rundt 200mbps. Kvaliteten vesentlig forringet etter overtakelse av Get. Leter etter ny leverandør.

Frøydis G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er ustabilt, må betale for å få ny boks da den forrige er totalt ubrukelig

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig"

Når det funker funker det greit nok, men det er veldig ustabilt og faller ut ofte. Hvis du har mulighet ville jeg heller gått for vanlig bredbånd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, ustabilt, tungvint."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har Telia med borettslaget jeg bor i. Må skru av wifi på telefonen for å ha halvbra internet på pc. Flere ganger i måneden er jeg timeavtale uten internet, noen ganger med kjent problem rapportert, andre ganger ingen ting. IKKE VELG TELIA

Bjørn K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telefon og nettbrett mister nettet hele tiden, elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet faller ut hele tiden. Må enten vente til nettet kommer tilbake, koble til nettet på nytt, eller restarte Sagemcom-ruteren. Skjer mange ganger daglig. Elendig kundeservice, må vente i lang tid på chat eller telefon. Epost til kundeservice er ikke mulig. Tv-boksen Get er fryktelig treg, tar lang tid å bytte tv-kanal, appene henger ofte.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR