Ustabilt nett som må restarte ofte for å få nett opp å gå. Kundeservicetidene burde vært lengre.
Telia har siden august smidt os af efaktura. Alle andre efaktura kører perfekt i vores netbank. Banken har tjekket alt er sat korrekt op men siger, at de jo ikke kan sende pengene til Telia når de ikke trækker dem. Sjovt nok fungerer vores Telia telefonabonnementer helt uproblematisk med E-faktura.. Jeg sidder i telefonkø i timesvis HVER måned for at komme igennem til Telia, hvorefter de lover nu at oprette os igen i deres elendige fakturasystem, som åbenbart er anderledes for internet/tv end telefon. Næste måned er den gal igen og hertil smider de enorme gebyrer af 500 kr på fordi regningen ikke er betalt til tiden, fordi de IGEN ikke har kunnet finde ud af at trække pengene via E-faktura.
Setter ned hastigheten. Så må jeg ringe dem da blir internettet raskere . Etter en måneder setter de ned hastigheten igjen. Betaler for 250 Mbps får mellom 45 - 100 Mbps. Må ringe hele tiden
Der vi har hytte er der vi bruker nett fra telia,veldig ustabilt, og i bobil bruker vi og telia, samme ruter, veldig ustabilt nett,
Veldig ustabilt nettverk, spesielt når jeg ser på tv.stadig meldinger om " ingen nettverkforbindelse"
Elendig fraværende kundeservice. 5G internett med ustabil hastighet og som ofte bare blir borte i ett par minutter! Håpløst å streame film på. Anger på at jeg byttet, bytter til fiber så snart bindingstid er utløpt.
Har fiberbredbånd 500/500 og er veldig fornøyd med det, og da skal det godt gjøres å selge meg 500/20 kabelbredbånd til marginalt lavere pris pluss plunder med bytte. Måtte gjenta avslaget flere ganger og da ble selger sur. Hadde vært lurere å erkjenne nederlaget fordi nå vil jeg heller advare mot Telia enn å anbefale noen engang å vurdere muligheten...
Min samboer ble offer for en svært så pågående Telia-selger. Telia er kanskje et varemerke som innbyr tillit, men det vi har opplevd nå er det stikk motsatte. Lang historie kort; vi ender opp med å betale bruddgebyr på 1900 kr da angreretten på 14 dager er overskredet.
mye oppdateringer rundt kl 00:00. klager jeg har jeg blitt kompensert med gratis måneder med internett
Legger på prisen år for år. Er snart oppe i 20.000 pr år.
Har byttet til "trådløs bredbånd hjemme" som går via 5G nett med en en utendørs antenne. Siden jeg har en 5G basis stasjon som ligger med fri sikt kun 200m unna, får jeg bra fart (100/50 Mbit/s) og ein Ping fra routeren på rundt 10ms, noe jeg er fornøyd med. Men: Telia blokkerer alt port forwarding på denne tekniske løsningen (fikk bekreftet dette fra kundeservice), som fører til at en ikke får tilgang til sin router utenfra sitt eget WLAN, hverken med VPN eller via DDNS på port 8443. Jeg vil kalle dette en ikke fullverdig nettilgang og Telia burde opplyse om dette. Styr unna hvis du har behov for å bruke ressurser på ditt eget nett (bl.a. NAS, VPN server osv.)!
Fikk en selger på døra på slutten av fjoråret. Han overbeviste meg til å bytte fra Altibox, har ikke angret i det hele tatt. Sparer 500,- mnd og har en bedre løsning nå enn tidligere.
Det kom en mann på døra våres i går. Han sa ikke sitt navn, han bare pekte på jakken sin å sa han kom fra telia. Jeg prøvde å si at vi ikke er intrisert og at vi er opptatt med middagen. Han ble mer pågående å prøvde å komme seg lenger inn i gangen, å begynte messe om telia produktet ca 1/2 time. Min datter kom til, så vi var 2 som prøvde å få ham vekk. Han ga seg ikke han kunne ikke sende oss Mail så vi kunne lese litt om dette produktet. Det er ikke sånn at man bestemmer seg sånn helt plutselig. Når han endelig forsto at han ikke fikk solgt noe eller lurt oss til noe ville han ha tlf nr så kunne han ringe oss når vi hadde tenkt på saken. Vi har tenkt på saken, neste gang slår jeg ham helseløs. For sånn fremtiden fra telia ansatt på en privat grunn har ikke noe her å gjøre. Han sørget i værtfall på at middagen sto kaldt på bordet. Nok en gang styr unna telia å andre dørselgere!!! Han sa at han hadde jobbet for Altibox også for dem var svin dyre å dårlig med utbygging enda telia var best og billigst 🤬🤯🤮🤢
Fikk dette satt opp av en urolig fin selger på dør! Ikke bare sparte vi halvparten av hva vi betalte hos Altibox, men fikk de 2 første månedene mine gratis som var relativt betryggende/ kompensasjon for oppsigelsestid hos tidligere leverandør. Har aldri vært mer fornøyd. Hastigheten er mye raskere enn fiber jeg brukte før hos altibox og jeg rekomanderer denne løsningen på det sterkeste!
vi har hatt flere ganger problemer med nettet og i det verste hadde vi ikke internett i 4-5 dager. Kompensasjonen er ikke sammenlignbar med kostander de påfører og irritasjonen. Dårlig kundeservice + Dårlig kvalitett (senekt spesielt i det siste)
Det er helt umulig å komme igjennom til Telia. Som kunde sier jeg at jeg aldri vil bruke de igjen, de er faktisk ikke til stede for sine kunder
Betaler for 500mb, men aldri i nærheten av å oppleve hastigheten.
Lite stabilt nett. Faller ut ofte. Fiber var mer stabilt. Angrer på at jeg byttet.
Byttet til 5G bredbånd og tv fra Telia. Anbefales på det sterkeste, fikk mere stabilt nett og sparte nesten 500,- i mnd.
Dette var dårlige greier, mister nettet hele tiden og har packet loss i spill. UBRUKELIG!
Sparer nå rundt 6000,- årlig. Nettet er mist like bra! Fikk besøk av en hyggelig dørselger. Fiber er overpriset etter min mening. Har også nå få en større streamingspakke enn jeg hadde før inkludert.
Sjeldent det går en dag uten at nettet faller ut mindre enn 10 ganger. Både nett og tv kobles helt ut i 2-5 minutter som gjør at spilling, film og tv blir helt forferdelig. Byttet til telia fra altibox fordi altibox var tregt i forhold til det vi betalte for, men nå går vi nok tilbake til altibox. Vil heller ha konstant dårlig nett istedenfor et som kutter ut. Kundeservice lover å ringe med hjelp men det skjer ikke.
Detter ut i hytt å pine mange ganger er det borte i lange tider men går ikke ann å spille online med det mister tilgang 1 gang i timen ikke lenge men nok til å dette ut av spill meget misfornøyd med tanke på hvor mye vi betaler for denne linja
Jeg har kjøpt bredbånd nett da det var fra Get, som har levert alt her, satt på, og alt fungerte hele veien. Så kom Telia og kjøpte Get.... Forferdelig kundeservice som lyver uten noe slags problem eller skrupler med det. Har blitt nylig (en gang til) uten internett, på en fredag. Ringte på lørdag, og de mente at servicen må bestilles, men bare mandag skulle noe ringe meg da det har helg. Mandag kom. Ingen ringte. Tok kontakt igjen. Fikk vite at service ble ALDRI bestilt. Han beklaget og etter hele "koble av og koble på igjen" (på nytt) rutine, innser han at det må bestilles service. Altså, samme konklusjon fra hans forrige kammerat. Han "gjør" det (bestiller service) mens vi snakket, og nevner det og ber at jeg venter at han får svar, så bekrefter at han hadde fått svar fra det lokale servicefirma og at de skulle ringe samme dag senest en dag etter (tirsdagen). Ok sier jeg. Venter. Tirsdagen kom. Ingen service som ringe. Onsdag tok jeg kontakt med Telia igjen. Og gjett hva?? SERVICE var ALDRI bestilt!!! Igjen! Jeg kunne ikke tro, virkelig. Altså, består kundeservicen av skuespillere, tremt til å rundlure folk? Tenkte jeg. Er det mulig for at 2 ganger på rad de lyver og lyver at de bestiller en fiktiv servicetjeneste? På en magisk vis er Internett tilbake i dag. Nesten en uke uten det, og med behov, da jeg jobber hjemmefra med salgs og tjenester over internett. Det har skjedd før, når det blir veldig kaldt så svikter de SIM-kortene i disse antenner. Selve teknikeren som var her før i en slik kald vinter, sa at det var mange slike servicer han hadde pga kulda. Jeg mistenker sterkt at Telia VET OM DET. Men de "later" som det er ingen problem, LYVER og si at de har "kontaktet servicen", men alt ser bare ut til å være et skuespill. Det føles ut som er standard å gjøre det, da TO ansatter fulgte nesten same "fake-servicebestilling script" på rad. Finnes ikke så stor sannsynlighet, og jeg har bedt om innsyn på alle loggene fra mine samtaler. Jeg vil vite hva de driver med og om de vet at utstyret sviktes i kaldt vær, men vil føre kostnaden til kundene sine, da de skal betale for perioder de ikke ha den tjenesten de betaler for. Aldri igjen skal jeg kjøpe noe som helst fra disse her.
Ustabilt og ramler ut når det passer seg. Dårligere signaler enkelte steder i huset. Elendig kundeservice og dyrt