Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Bredbånd
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 88 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
Telia Bredbånd
Filtrer omtaler
18
10
4
43
265
Sorter omtaler etter
Viser av 340 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Missfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, dårlig modem og software."

Styr unna! Blir "på tvunget" denne leverandøren gjennom borettslaget jeg bor i. Hadde aldri valgt denne leverandøren igjen. Makan til dårlig utstyr og kompetanse fra kundeservice skal en lete lenge etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lover noe de ikke kan overholde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppsøkt av selger på døren, da Get fremdeles var et eget selskap. Selgeren tilbød meg en pakke med en pris som kunne forsvare en smalere linje enn den jeg hadde fra daværende leverandør. Siden vi bruker videokonferanser fra vårt hjem omtrent daglig og at jeg har en del barn i huset som gamer, så var jeg opptatt av at opplastingshastigheten måtte ha en del båndbredde. Pakken jeg ble tilbudt var 500/20, men jeg skulle få 50Mbit opplasting inkludert. På fakturaen gjenspeiles det med "ekstra opplasting". Jeg slapp å betale for det og var derfor fornøyd. Etter installasjon av Get sin linje testet jeg opplastingshastigheten og den var bare 20 Mbit. Dermed ringte jeg kundeservice som kunne bekrefte at det ikke var aktivert, men vedkommende gjorde det på direkten. Bra, tenkte jeg. Fremdeles bare 20 Mbit opplasting. Etter flere uker, så ringte jeg kundeservice igjen og klaget over manglende opplasting. Jeg sa at selgeren hadde lovet meg 50 Mbit. Da kunne vedkommende kundebehandler fortelle at det var ikke engang utstyret deres i stand til å levere. Hmrf!! Etter en stund ville jeg bare si opp med påskudd om avtalebrudd fra Telia sin side. Det ville de selvsagt ikke akseptere og en oppsigelse ville derfor koste over 4000 kr i bruddgebyr. De har jo selvsagt sitt på det rene, siden fakturaen ikke angir hvilken hastighet som ligger bak betegnelsen "ekstra opplasting". En annen kundebehandler mente at "ekstra opplasting" var 5 Mbit, men det har jo heller aldri fungert. Nå er jeg over hos tidligere leverandør igjen, med ren fiber hele veien og det er jeg svært fornøyd med. Anbefaler alle som vil ha skikkelig bredbånd om å styre unna Telia sin hybridfiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vente siden oktober2020på fiber!Har enno ingen kommet og installer det!Har ringte 100ganger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"STYR UNNA"
4 syns denne omtalen er nyttig

Telia er DESIDERT den verste av de aller verste operatørene du kan finne. ELENDELIG kundeservice, TVn er sinnsykt treig, nettet forsvinner hver mnd og må vente på tekniker i 3-4 uker. Så da satt man der uten internett og TV da, uten noe forståelse fra telia eller noe form for kompensasjon. I TILLEGG til alt dette, så smeller de på deg en regning på 1100kr hver gang teknikeren kommer for å løse ‘problemet’, som de forklarer som DIN egen feil. Eneste grunnen til at vi sitter fast med de, er fordi borettslaget har bestemt seg for at telia er tingen. Aldri noensinne hatt problemer med nett, før de rottene kom inn i hus. VERSTE VERSTE VERSTE jeg noensinne har vært med på. HOLD dere unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice - velg noen andre"

En og en halv time i kø for å få chatte med kundeservice. Internettet nede siden søndag, de sender noen på onsdagen, og hvis de bestemmer at det er vår feil at nettet ikke virker, så må vi betale for dette. Kommer nok til å bytte leverandør.

Spomenka B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri som må stoppes!"

Jar en bredbånd (borettslag, gratis ikke noe: pimp-meg-WiFi) som sluttet å funke, sønd. 13.06.21. Ringte 14.06.21 for å få hjelp. 30 minutter ventetid til noen tar opp. Fikk Operatoren. Hun kunne ikke hjelpe meg (ingen signal). "Da må vi sende tekniker! Hun " hvis det er din feil så må du betale 900.-". Jeg har ikke gjort noe sa jeg, og tekniker som komme kan faget sitt. Han vet at jeg ikke har peiling om dekning og kan lure meg, Moden er ikke knustav meg heler. Teknikker kommer om en uke sa hun (21.06.21)! Søkte på min hjelpegruppe i FB om hjelp. Ville låne Modem for å sjekke selv om min modem boks evt. defekt. Fikk ikke lånet utstyr, men 2 personer svarte at de ble lurt på samme måte med "ingen signal" - teknikker som kom 2, 3 ganger og skrev regning til 4000 kroner, men feilen kom likevel tilbake og forsvinner. Men de måtte betale regning. 2 personer uavhengig, kjenner ikke hverandre skrev dette! De sa vi ble lurt. Den ene personen vil klage. Hva skal jeg gjøre? Jeg avbestiller i morgen teknikker. Mvh S.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubeskrivelig (!) ustabilt og derfor dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

I overmorgen kommer tredje tekniker for å "se på" saken - Jeg er 100% overbevist om at han kommer like blank som de to tidligere - selv om de har målt og påvist såkalt "laserfeil" - slik de også kunne ha lest ut av routerloggen. Det kommer selvfølgelig ikke til å skje noe annet enn tidligere - teknikeren finner "noe" med målingen som løses av en annen avdeling (det er avdeling noc), og han kan selvfølgelig ikke si noe om hva og når...

Frederick
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telia får det ikke til"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er ganske enestående at en bedrift som Telia ikke klarer å levere et stabilt nett i den hastigheten folk betaler for sentralt i Oslo. Klager man, får man etter lang ventetid enten på telefon eller chat, et fantasifullt svar om årsaken. Men ingenting blir gjort. Det er "noe som forstyrrer i ditt område" har vært brukt de siste tre månedene. Et abonnement som skal levere 250 mbit og som, selv på kabel, ikke klarer mer enn 75 på en god dag, det er dårlig. Nå har jeg heldigvis fått med hele mitt sameie på å bytte leverandør, for dette er virkelig helt latterlig dårlig. Hva er det de holder på med i den bedriften? Det virker som de stort sett er fornøyde hvis de har klart å sette på seg buksa rett vei.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke i nærheten av hva som beskrives på Telia.no"
3 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 500mbps nedlasting og mottar rundt 200mbps. Kvaliteten vesentlig forringet etter overtakelse av Get. Leter etter ny leverandør.

Frøydis G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt."

Nettet er ustabilt, må betale for å få ny boks da den forrige er totalt ubrukelig

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig"

Når det funker funker det greit nok, men det er veldig ustabilt og faller ut ofte. Hvis du har mulighet ville jeg heller gått for vanlig bredbånd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, ustabilt, tungvint."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har Telia med borettslaget jeg bor i. Må skru av wifi på telefonen for å ha halvbra internet på pc. Flere ganger i måneden er jeg timeavtale uten internet, noen ganger med kjent problem rapportert, andre ganger ingen ting. IKKE VELG TELIA

Bjørn K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telefon og nettbrett mister nettet hele tiden, elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet faller ut hele tiden. Må enten vente til nettet kommer tilbake, koble til nettet på nytt, eller restarte Sagemcom-ruteren. Skjer mange ganger daglig. Elendig kundeservice, må vente i lang tid på chat eller telefon. Epost til kundeservice er ikke mulig. Tv-boksen Get er fryktelig treg, tar lang tid å bytte tv-kanal, appene henger ofte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Her er det bare å gå videre, ingen vits å prøve, de lover fart,men klarer ikke holde det. har prøvd både 50 og 25 og får kun max 2-3 mb i sekundet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Må skru av og på ruter hele tiden"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ruteren vår får ikke signal helt tilfeldig minst én gang i timen. Har prøvd å fikse det med service men de er enten ikke i drift eller så sender de teknikere som «fikser» problemet som egentlig ikke gjør en shit.

Kay R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna. Detta greiene er helt ubrukelig og ingen som skjønner noen ting av di man prater med på kundeservice om man noen gang kommer mellom der😡😡😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, og ustabilt nett. Både tv og bredbånd..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ufattelig dårlig, upålitelig og dårlig service. Ber alle om å styre unna Get 👍🏼

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hvorfor eksisterer dere?"
5 syns denne omtalen er nyttig

Telia er rigget for å lure kunden til å betale dyre gebyrer og låser kunden til noe de egentlig ikke ønsker. De lurer borettslag til å betale for tjenester de ikke trenger og tvinger kunder til å betale for tv for å få biligere internet. På toppen av det hele har de elendig kundeservice hvor du må vente i evigheter for få enkle svar på en tjeneste som er misvisende og uforståelig. Styr unna hvis du har mulighet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kriminell virksomhet fra ande til annen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Totalt bedritent. Ingen signalleveranse verken TV eller internett, men fakturaene kommer likevel. Kriminell virksomhet, enkelt. Telia lyver for forbrukere og ser ikke ut til å være det minste bekymret for det. Helt totalt talentløst. Noe som er bra? Nei, intet. Hold dere langt unna Telia!

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting som er bra med bredbånd fra Telia. Veldig ustabilt nett. Uegnet for allt som krever stabilt nett som gaming streaming osv

Odøling
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig hastighet på bredbåndet, elendig kundeservice, elendig router"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte 50/50 av GET i mai i 2020, ble lovt at dette bare skulle første som meldte seg (det var først til mølla), og at man hadde prioritet på trafikk. fungerte helt strålende til tross for koronna og hjemmekontor/skole. Hastighet lå stort sett tett opp mot 50 mbps ned og 35 opp. I september begynte jeg å merke at det var problemer, og derfra har det bare gått nedover. Har siden november hatt 1,5 - 3 mbps ned på de tidene av døgnet når alle skal bruke nett, kundeservice opplyser om at det er overbelastning. Telia har vært for grådige og oversolgt abo i dette området (Oppstad- Sør-odal). Kundeservice tilbyr meg å si opp uten bruddgebyr, men det finnes ikke noe alternativ her jeg bor. Ellers har de forseslått å bare vente, "for det blir sikkert bedre etter hvert". Kundeservce er et eget eventyr. 45 -60 minutters venting på å komme i gjennom både på tlf og Chat. Chat er ubrukelig dersom du skal spørre om trøbbel med hastighet, de restarter routeren din uten å si i fra og dermerd er du frakoblet og må stille deg i ny kø når nettet er tilbake. Routeren de selger med og som de sier at du MÅ bruke er også rimelig håpløs. Adminstrasjonsgrenssnittet er meget begrenset og nås kun gjennom Telia sine sider. Routeren kan ikke settes i skikkelig bromodus selv om kundeservice sier det (bromodusen som kan settes gjennom Telias sine sider slår i praksisk kun av wifi) . Dermed er du dømt til å kjøre dobbel-NAT dersom du ønkser å bruke eget wifiutstyr/routere.

Rubzilla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"oversalg på allerede overbeløastede celler"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk telia mobilt hjemmebrebånd et par måneder før nyttår. 50/50 linje som fungerte mellom 35 og 50 Mbit/s. rundt nyttår la jeg merke til at hastigheten falt helt ned i 10-12Mbit, og nå den siste måneden så er vi helt nede i 3-4!!!Mbit/s. Ringer telia og de sier det er for mye trafikk på cellen jeg er på. OK, jeg spør om å få bytte til annen celle som ligger like langt unna bare motsatt vei. De sier det er like overbelastet på den cellen også. sjekket en tredje og den var også ubrukelig. Når de da klarer å overbelaste ALLE cellene i en 3km omkrets så er det noe alvorlig galt på salgsavdelingen hos telia. Flott når jeg ikke har NOE annet alternativ, og er avhengig av relativt oppegående nett og hastigheter i jobbsammenheng.

Espen A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ps4 online"

Etter vi fikk nye telia ruter har det bare blitt verre spesielt for online spilling. Melding vi fikk etter oppdatering av nettet(nat type brukte utrolig lang tid før man fikk type 2 noe som er uvanlig) : ruter som er i bruk støtter ikke ip fragmenter for ps4 og derfor kan være begrenset, ta kontakt med ruter produsenten.og det vil si at du risikerer å falle ut av online eller blir disconnect fra host/lobby uten forklaring hva årsak . Vi tok kontakt med ruter produsent om den problemstilling og svarer vi fikk var at det er feil med ps4. Jeg forklarte at den gamle ruter fra get fungerte mye bedre og hadde mye raskere Internett testing på ps4 og ingen problem med online spilling. Det kommer en å se på så for vi krysse fingerene om han kan fikse problemene. Til dere ps4 eiere som vurderer å ha telia som hovedleverandør bør skyr unna inntil videre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Vel, her skjer det ingenting. Etter gjentatte henvendelser opplever borettslaget fortsatt stadige brudd på tv. Kundeservice «forsikrer» hver gang at de «pusher « på de som skal fikse problemene. Dagene går - ingenting skjer. Når får borettslaget tv igjen?

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR