Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Bredbånd
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 80 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
Telia Bredbånd
Filtrer omtaler
22
11
5
48
306
Sorter omtaler etter
Viser av 392 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Så forferdelig tragisk at det nesten blir morsomt."
1 syns denne omtalen er nyttig

+Prisene hadde vært gode om man faktisk fikk det som ble reklamert for. - TV-boksen til Telia er elendig. Har hatt 3 forskjellige nå, og alle 3 har hatt alvorlige feil. - Ustabil hardware i telia-router (Har fått to, begge med samme feil) - Ofte utfall. (minst 2 ganger i uken, spesielt mellom klokken 20 og 01.) - Lavere hastigheter enn man betaler for. - Telia nekter selv for utfallene, selv om jeg kan vise til logg i deres egen router. - Kundeservicen er katastrofe. De følger manus uten snev av kompetanse. - Telia hadde datainbrudd, der hackere fikk tilgang til kontoen min og belastet meg for flere tusen kr i ulike strømmetjenester. Telia benytter seg av en falsk to-trinns-verifisering. (Den gjør ingenting annet enn å lure kunden til falsk trygghet.)Telia innrømte og beklaget datainnbrudd, men først etter mange runder. Jeg fikk pengene tilbake, men først etter 8+ timer i telefon og telefonkø med Telia. Jeg har enda ikke fått tilgang til "mine sider" (hackere har fortsatt tilgang) og Telia vet ikke hvorfor. Jeg har hatt besøk av "tekniker" to ganger. han går rundt med en radiomåler og måler "lekkasjer". Det minner mer om åndenes makt enn en IT-tekniker. Han finner ingen feil, klør seg i hodet og så reiser han hjem igjen. Dette måtte jeg tidlig hjem fra jobb for å være med på.... Ikke bli kunde i Telia med mindre du absolutt må!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig erfaring med Telia"

Ble lurt inn på en avtale etter feilaktig informasjon fra Telia. Forsøkte derfor å stanse avtale innenfor angrefrist, men må likevel betale gebyr på hele 4500kr. Føler meg lurt, og får ingen konstruktiv dialog med kundeservice.Denne virker elendig. Anbefaler ikke å benytte Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kundeservice og utstyr er bare søppel."

Måtte sitte en halvdag for å få snakke med ks. De klarte likevel å løse tekniske problemer.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig Aldri igjen!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig kundebehandlingog service! Aldri vært borti lignende! Har dessverre telia tv og internett i borettslaget.. De var hos meg 5 ganger for å ordne opp i en liten feil og som tok 3mnd. Titalls timer på tlf ble lovet å bli ringt opp igjen uten at det skjedde, sendte inn klager uten å høre noe mere. I tillegg ble det borret nye hull i veggen da de bare kunne fjernet den gamle boksen først..(nyoppusset leilighet 2022) Enda får jeg en regning og ingen kompensasjon for dette tullet...!

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ræva service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt makan til ustabilt nett. Og man må sitte en halv mannsalder for og nå kundeservice. Styr unna folkens!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ingenting virker og det er umulig å få kontakt."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna Telia! Svært lite av det selgeren sa var faktisk riktig. Hadde oppkobling rett etter installasjon, men dagen etter var det ingenting. Ikke mulig å få kontakt for å ordne opp problemet.

Kenneth M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig ustabilt internett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 100mb/50mb i et borettslag, men det er så ustabilt at det ikke nytter å bruke nettet til online gaming. Ringte kundeservice og forsøkte å forklare at online gaming krever i mange tilfeller ipv6, men dette er visst noe modemene deres ikke støtter, som bare beviser at de ikke engang gidder å oppgradere utstyret de bruker hverken i knutepunktet eller på modem delen. Blir ofte bare koblet fra nettet, TV som er koblet på mister kontakt med nettet, modemet mister kontakt med nettet osv. Det er også mye nedetid pga feil på gammelt utstyr de bruker og det tar alt for lang tid å rette feilene som oppstår. Kommer nå til å ta det opp med boretslaget og styret for å få lagt opp til fiber i blokka der jeg bor, for kvaliteten på Telia sitt internett er rett og slett for dårlig. Vi lever i 2022 ikke i 2005.. Dersom Telia vil være konkurerende på internett så må de få bygd ut egen fiber overalt, eller i det minste oppgradere til nytt utstyr (modem/knutepunkt).. For folk som jobber hjemmefra og er avhengige av å være på nettet er ikke Telia bra nok slik som det er nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindel og elending support"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fakturerte meg full måned for en dag. De ba meg vente ut bindingene for å unngå å betale brudd, deretter fakturerer meg full pris etter endt binding for en dag. Prøvd å få tak i de på telefon i flere dager nå, null svar. Sitter i 30min om gangen og venter i flere dager. Fikk beskjed å ta kontakt med support men lite mening med det når de ikke svarer..

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Inger S. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ofte dekningsutfall og lav nedlastingshastighet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi bor sentralt i Trondheim, men i et eldre boligstrøk uten kablet bredbånd. Forsøkte oss derfor på mobilt bredbånd fra Telia. Vi opplever ofte dekningsutfall og lav nedlastingshastighet. Vi har oftere problem med hastighet og levert nett, enn vi har nett som fungerer. Det er håpløst å arbeide hjemmefra mot servere hos arbeidsgiver, og når vi skal streame film eller nett tv så hakker det og stopper opp. Vi sjekker ofte i Telia dekningskart om det er rapportert om driftsproblemer. Vi har en misstanke om at de underrapporterer. Vi har også vært i kontakt med kundeservice, feks i perioden 18.-28. februar i år da de hadde en rapportert teknisk feil. Vi var frustrerte over å ikke ha trådløst nett etter avtalen, men fikk liten hjelp og ble ikke imøtegått hos kundeservice. Vi mener også at så lang tids driftsstans er uaktuelt og et avtalebrudd. Rett og slett dårlig nett og dårlig dekning. Det virker som at drift av anlegget har lav prioritet hos Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt internett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nedetid flere ganger i uken i flere måneder. kundeservice sier gjentatte ganger de ikke kan se noe feil…!?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt forferdelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig. Oppgraderte nettet i forkant av at jeg skulle se champions league på stream og fikk beskjed om at det skulle være tilgjengelig umiddelbart. Skulle gå fra 30 til 100 mb. Er vel ikke overraske de at vi nå sitter her med 1.5 mb etter 20 resets osv. Tilsynelatende elendig kunnskap på kundeservice også. Helt elendig opplegg. Blir å stemme for at sameiet kvitter seg med denne dritten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Godt fornøyd"

Fikk installert fiber sist høst, og er kjempefornøyd med både hastighet (Har 500/500 og får 498/510) og tv-signaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Krasjer opp til flere ganger i måneden"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er faktisk helt fantastisk at en av Norges største leverandører innen bredbånd klarer å miste tilkobling så mange ganger på kun en sone. Det forbløffer meg. Nå blir det bytte.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Simen F. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Unødvendige fakturagebyrer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har opprettet avtalegiro med Telia med e-faktuta. Fortsatt så får jeg papirfaktura i posten med ekstra gebyr. Jeg har snakket med Storebrand bank og de bekrefter at de har problemer med akkurat dette. Telia skulle jobbe med saken var det de visstnok hadde sagt. Gidder ikke å være kunde her lenger hvis ikke Telia skjerper seg KRAFTIG. Nettet mitt er også blitt dårlig. Min PC kommer bare inn på 2G-signalene. Hadde det ikke vært for at sameiet har en avtale med Telia så ville jg aldri vært kunde her. Jeg fatter ikke at det går an....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Telia er ikke det samme som Get var"

Raskt og stabilt nett/tv som jeg anbefaler på det varmeste. Prøvd et par andre.Kan ikke måle seg mot Telia

Bjørn E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna Telia !!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nesten utelukkende dårlig erfaring med kundeservice hos Telia bredbånd.Noen kundebehandler e virker tilsynelatende hjelpsomme men resultatet blir nesten alltid det samme, ett mareritt.Det må alltid flere telefonsamtaler til for å få noe til å skje, og det kan gå over en uke til nettet blir reparert.De må ha store interne problemer i denne bedriften, de leverer ikke det jeg forventer og måtte til slutt si opp avtalen.To mnd oppsigelsestid sier de da og ingen refusjon for tapte dager.De klarer heller ikke å gi meg faktura i nettbanken min, slik at jeg får fakturagebyr i tillegg hver måned. Dette er bare litt av mine problemer, og marerittet er nok ikke slutt enda.(oppsigelsestid) De har også opprettet ett nytt kundenummer som trer i kraft etter oppsigelsestid en min nå er utløpt, dette blir vanskelig å komme ut av 😱😠

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Nett og tv faller ut flere ganger per dag! Latterlig dårlig! Kommer til å bytte nå. Møkk lei hele Telia!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Meget bra"

Har hatt telia 500 i 3 år nå. Hadde problemer én gang - da kom det montør dagen etter og skiftet til nyeste hjemmesentral. Ellers har det vært dønn stabilt. Kundeservice svarer hurtig på chat. TV-løsningen er også veldig bra, selv om vi kun bruker TV over WIFI (noe som i grunnen sier sitt om stabiliteten). Det eneste lille minuset er at man har ganske lite kontroll over ruteren, da den er «desentralisert».

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke å levere stabilt nett. Jeg ville byttet øyeblikkelig hvis det ikke var for at borettslaget har tegnet kollektiv avtale.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Bjørnove T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har deknings garanti som ikke er verdt en d.......t. Blir lovet alt mulig men de holder ingenting av det.Betaler 799 pr mnd med hastighet på max 200 mps men får ikke høyere enn 10 mps elendige greier.

Tordis K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vært 14 dager uten nett, ingen forklaring, ingen prøver å ordne det. To ansatte bare smalt på røret da de ikke ville sette over til teknisk. Fått 5 forskjellige svar fra fem operatører. Over en halv times ventetid før de tar telefonen. Svarer frekt på spørsmål og prøver å unnskylde seg. Var 14 dager uten brannalarm og innbruddsalarm uten å få beskjed. Naboen hadde samme problem. 5G nettet bare lader og lagger og detter ut hele tiden. STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Telia overselger cellene sine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Valgte Telia trådløst bredbånd da Telenor kuttet kobbernettet sitt (ingen fiber i området). Fikk dette sommeren 2021 og det fungerte helt fint frem til desember, det var stabilt og vi fikk den hastigheten som var bestilt. Men i desember startet nettet å være nede da vi kom hjem fra jobb. I begynnelsen gikk det greit å restarte ruter men etterhvert ble det nede lenger og lenger av gangen. Da vi kom til januar ble det helt forferdelig og i praksis var internett nede fra ca kl 14-15 til sent på kvelden. En chat med Telia viste at det var kabelbrudd et sted og at dette ville bli fikset 20. januar. Vi ventet tålmodig men dette ble ikke bedre. Ringte 21. januar og fikk opplyst at det var for mange på i område slik at cellen var overbelastet og dette var det ikke noe å gjøre med men vi kunne si opp uten å gå ut bindingstiden. Da jeg ba om refusjon for dette fikk jeg opplyst at vi kunne få to måneder gratis frem i tid. Etter dette hadde vi ikke mer internett annet enn et par små glimt, så jeg har en teori om at vi ble nedprioritert på nettet. Dette var selvsagt helt uutholdelig og vi syntes det var veldig rart at det ikke var mer info om dette. For å teste ut Telia så ringte vi fra en annen mobil og sa vi bodde i nabohuset og lurte på hvordan det var med trådløst bredbånd. Fikk beskjed om at dette gikk fint i området og at det var god dekning. På spørsmål om dette var stabilt og bra fikk vi bekreftende svar. Når vi da fortalte om vår situasjon ble den vi snakket med meget paff, men påsto at han ikke hadde noen kjennskap til dette. Vi har nå selvfølgelig bestilt trådløst bredbånd fra Telenor, som har alltid på nett garanti ved at man får mobil datapakke hvis det skulle være problemer, så håper det blir bra. Vi er sjokkert over Telia, vi trodde de var en seriøs aktør men å overselge på denne måten, og fortsette med det etter at det er kjent, er helt utrolig dårlig. Så det blir ikke Telia på oss på noen måte i fremtiden.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Høy latency of et kundeservice system til å le av"
5 syns denne omtalen er nyttig

Som IT nerd og Get/Telia kunde over flere år må jeg si meg meget frustrert. Før jeg går inn i detaljer på alt som er helt på tryne med Telia, må du huske at Fiber-nett fra Telia er også dyrere enn de fleste konkurrentene sine priser ved samme hastighet per måned. 1. Høy latency Første problemene ble tydelige da Get gikk offisielt over til Telia. Har vært godt kjent med Telia Carrier og deres problemer med datatrafikk-routing internasjonalt. Infrastrukturen er så dårlig at det er som å kaste en mynt om man får 300ms latency eller 150ms basert på hvor datatrafikken din blir avlastet når det passerer. Dette er et problem man kan sjekke selv med Tracert kommandoer og sjekke de ulike server-hoppene. Fordi at Get gikk over til å bli Tela, betydde det at alt av datatrafikk er nå ved default satt gjennom Telia Carrier. Den eneste måten å tvinge datatrafikken til å gå en annen vei enn gjennom Telia sin even elendige infrastruktur er ved å permanent ha på en VPN. Ofte ville en VPN refusere og stabilisere min latency med 30%. Synd at regningen til Telia ikke dekker utgiftene mine for å betale for en VPN for å rette opp i deres egen infrastruktur. 2. Uryddig system (internt) Dersom du forventer at de bruker telefonnummeret du har registrert deg med, eller at de skal gi deg informasjon om forventede pakker/service er det bare å be. Ved tilfeller der du må ringe tilbake til kundeservice blir det hodebry. For ofte vil den neste personen du snakker med ikke ha noen peiling på hva den første skulle notere/forsøke å ordne opp i/sende. Det er som at de opererer helt individuelt fra person til person. Da må man starte hele problemløsningen på nytt for å selv gi den nye personen i kundeservice. Har også ventet på ny sending av ruter i over én måned uten svar, fordi Telia bestemte seg for å sende bekreftelse til et gammelt hus-telefonnummer som aldri ble lagt inn i systemet av oss; framfor å bare bruke mobilnummeret vi har i systemet. Skulle trodd hele selskapet opererer med post-it notater. 3. Kundeservice som stenges tidlig med kø I motsetning til konkurrenter, holder Telia sin kundeservice verken åpent hele døgnet eller har kort ventetid. Forrige gang jeg trengte at de rettet opp i en liten feil tok det 45 minutter med kø. Flaks at det ikke var midt i en arbeidsdag med hjemmekontor at nettet streika. 4. Dyrere enn andre Hadde alltid et inntrykk av at Telia var passe-passe fordi at det var rimelig og veldig utbredt. Tok visst feil der da jeg nylig sjekket rundt og fant ut at omtrent hver eneste konkurrent har lavere priser per måned for samme pris. Noen har til og med høyere hastigheter opp/ned for lavere pris. Snakker ikke om ukjente leverandører heller. 5. Presser deg på å bruke "deres" modem. Akkurat dette er bare sleipt. Det er utrolig synd at alle som ikke er godt kjent med internett og modem blir rett og slett lurt til å kjøpe overprisa søppel av modem fra dem. Framstår for de fleste at deres modem er eneste valget, men det er det selvsagt ikke. 6. Svak opplastningshastighet. Forklarer seg selv. Lykke til med å laste opp store dokumenter/videoer. Konklusjon; hver gang jeg snakker med kjente som bor i nærheten blir jeg like misunnelig på at de kan ha Altibox, Telenor eller andre leverandører av fiber, hvor mange av dem har under halvparten av min latency til en rekke verdensdeler. Skulle ønske det var noe på min side som forårsaket problemene, men det faktum at å bruke en VPN løser mange av problemene viser nokså tydelig at det er problemer hos Telia/Telia Carrier gjennom hele veien. Dersom du har muligheten til å velge noe annet, så styr unna. Vil også legge til at det hender det er nesten umulig å streame i 4K på de travleste delene av dagen (uten at andre er koblet på nettet mitt) til tross for 250mbps nedlastningshastighet.

Kundetilfredshet
"Innpåslitne dørselgere som svekker omdømmet til Telia"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har igjen fått 2 stk selgere fra Telia på døren. For 3 gang! Ektefellen sa med en gang at vi ikke er interessert. Vi er fornøyd med det vi , har og kommer ikke til å bytte. Denne selgeren med svensk accent , ga seg ikke med det. Han forlangte et svar på hvorfor han ikke fikk presentere sitt produkt og hvorfor vi som kun 2 familier i gata takket nei. Det ble igjen sagt nei, og at vi på ingen måte skylder noen som helst forklaring. Han ble fortalt å slutte med å være innpåsliten og gå vekk og vist porten. Et nei er et nei. Men tror du han gikk, Nei…. Han fortsatte å tvinge seg på, og si at et nei ikke alltid er et nei. Telia, dere skal vite at den slags selger svekker deres omdøme, og jeg vil ikke vurdere deres produkt som aktuelt noensinne. Møter han på døra igjen ringer jeg myndighetene.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia anbefalte å bytte ut det gamle Get-modemet (hadde egen trådløs ruter koblet til dette). Det nye modemet, med innebygget trådløs ruter fungerer mye dårligere enn det gamle - nettet er ustabilt, Wifi'en faller ut, og modemet må ofte restartes. Antar at dette er et bevisst opplegg fra Telia, for å få kundene til å kjøpe tilleggsutstyret til 990,- i etablering og 49,- pr mnd.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR