Telia Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Måtte bytte leverandør pga skroting av kobbernett og Telia hadde den beste salgs pitchen så jeg valgte dem. Hyggelig og grundig samtale med selgeren som virket genuint opptatt av å imøtekomme våre behov for fiber. Kontrakt signert og godkjent av meg for 1 mnd siden. Purret på sende router 14 dager siden snakket med samme person som sist og hun lovte å sende router i posten, men den kommer aldri.
De har holdt på i månedsvis med arbeid som skal "bedre infrastrukturen" i Kristiansand. Ser ut til at det ikke hjelper. Nettet er ofte nede og kan vare i timer. Bor i blokk og kan desverre ikke bytte leverandør sånn uten videre.
Makan til ustabil tjeneste. Nettet er nede nok en gang. Det har vært nede 5 ganger hittil i år.
Lang samtale der det ramses opp ek rekke priser og forhold som de på ingen måte vil sende skriftlig slik at jeg får oversikt.
Jeg ser så mye negativ tilbakemelding, for meg helt uforståelig. Så jeg er nødt til å skrive ett innlegg. Jeg har hatt Telia 5G bredbånd i en md. og er meget fornøyd. Antennen har jeg inne på en hylle, med fullt signal 100/50 MB. Jeg har tykke murvegger, derfor har jeg 2 ekstendere (Noder) de koblet seg raskt til ruteren og jeg har gode signaler både i første og andre etg. Det holder virkelig hva det lover.
Bestile trådløst bredbånd fra Telia. Inkluderte installasjon så de kunne hjelpe med å feste på veggen ute istedenfor på vindu. De ville ikke feste på veggen. Nettet var ustabilt fra dag en. Ringte 5 ganger over 2 uker uten at de gjorde noe med det, før de sa at de ikke kunne tilby noe løsning.
Stygg router med dårlig rekkevidde. Antennen har ett feste som skal festes på utsiden av husveggen,men som i tillegg har en variant med nanoteip som kan festes på vindusruten, denne teipen løsnet på dag 2 og hele antennen datt ned og ble heldigvis hengende å dingle ned fra 2 etg i nettverkskabelen inne hvis ikke hadde den detti ned og knust mot asfalten. Systemet var enkelt å sette opp, men det rekker ikke rundt i alle delene av min 120kvm. Ikke spesielt mye rimeligere enn konkurrentene. Har kjøpt meg mesh nettverk og kommer til å sende router +extender i retur til Telia. Appen til routeren er dårlig og hopper ut og inn. Dessverre har jeg 12 mnd bindingstid på denne løsningen hvis ikke hadde jeg gått til Talkmore. Jeg valgte i utgangspunktet Telia over Talkmore (der hadde jeg mobil abbonementet før jeg samlet alt hos Telia nå) fordi talknore ikke hadde utleie på router,men iom at routeren til Telia! Uansett ikke har god nok rekkevidde og må byttes ut så var dette opplegget bare masse bortkastet tid energi og frustrasjon ..
Fungerer bra. Stabilt og god dekning. Leverer det de lover
Ustabil tilkobling - faller ofte ut. Dårlig forbindelse til en Chromecast som er montert 60cm fra ruter - blir kastet ut ofte når jeg caster fra mobilen.
Har hatt ustabilt nett i mange år. Ble bedre etter bytte av boks for ca et år siden, men har nå bestilt nytt abonnement fra viken fiber. Skal si opp Telia-abonnementet, men kommer ikke gjennom verken på telefon eller chat. Ingen mulighet for å melde oppsigelse selv. Skal aldri ha noe fra Telia igjen!!
Gjør ikke som jeg ber om,kundeservice er fraværende.Fakturaslurv. Forårsaker fakturagebyr via slurv
det kommer inn for mye penger hver måned, jeg betaler alt, men de viser meg hele tiden gjelden for den siste måneden, selv om jeg har alt betalt, men samtidig kommer kostnaden ut som 4 måneder på en gang, Jeg anbefaler deg ikke å ta deres tjenester, de er dyre, men samtidig veldig dårlige
Har 500/300 Mbps abonnement på kabel/hybrid fiber. Positivt: - Leverer maks båndbredde hele tiden, den første måneden kjørte jeg speeedtest hvert 5. minutt og hadde gjennomsnitt på alle målingene på rett under 500/300 Mbps, absolutt godkjent. - Public IP og bromodus. Ikke noe CGNAT skjit som andre leverandører holder på med. - Telia Sky/Jottacloud backup, lagerer ca 2TB med VM/CT backup - God pris har tilbudskampanje på 790 kr/måneden (inkludert tv) Negativt: - Hadde uannonsert nedetid på ca 5 min i arbeidstid, fungerte igjen før jeg hadde kommet igjennom til kundeservice.
Ustabil tilkobling. Faller stadig ut. Ujevn hastighet. I snitt mye lavere hastighet enn jeg betaler for.
Nettverksforbindelsen er gjentatte ganger falt ut. Jeg meldte fra om dette siste gang 26.02.25. Det ble da antydet at feilretting skulle skje 03.03.25. Det synes jeg er for lang tid. Signalet er imellomtid kommet tilbake av og til, men det er irriterende når det skjer på hytta under VM på ski. Mvh Stig.
Bredbåndet ustabilt, noen av appene på tv buffrer.