Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 25 innen
forsikringsselskap
53%
anbefaler
Frende Forsikring

"God erfaring med Frende"

Omtale om Frende Forsikring skrevet av Ingeborg for 22.08.2019 14.27

Frende Forsikring har totalt 391 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God erfaring med Frende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt noen saker, både på reiseforsikringen og en på villaforsikringen. I sistnevnte sak var det ikke vår feil, men Frende stilte med takstmann og vi fikk god informasjon om våre rettigheter. Føltes veldig trygt å ha Frende i ryggen! Ønsker å dele mine erfaringer da jeg tror det er størst andel misfornøyde som går ut og deler sine meninger. De fornøyde er gjerne mer stille.

Svar fra Frende Forsikring
23.08.2019 11.51
Tusen takk, Ingeborg, det var veldig hyggelig, og du har helt rett!
Bytt.no
"God erfaring med Frende" skrev Ingeborg om Frende Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med Frende Forsikring?
Gjør som Ingeborg og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Frende Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Beste reiseforsikring, eller?"

Jeg trodde dette var den beste reiseforsikringen en kunne få, det er i alle fall slik de reklamerer for seg selv. Men når det kommer til praksis er jeg blitt i tvil om dette stemmer. I påsken reiste jeg til Florida og bagasjen ble forsinket 1 døgn. Noen andre i mitt reisefølge fikk utbetalt 3000 kr på direkten uten noen spørsmål, men jeg som hadde brukt mye mindre enn det måtte oppgi nøyaktig hva jeg hadde brukt. Og i sommer var jeg i Portugal og på vei hjem fra Portugal mens vi var i transitt i Amsterdam ble Flyet kansellert og vi måtte vente 2 dager i Amsterdam før vi ble ombooket. Bagasjen lå jo i systemet på flyplassen så vi hadde nesten ingen ting disse to dagene, og jeg fikk bare 500 fra Frende for dette, mens andre i reisefølge denne gangen også fikk 3000 fra sitt forsikringsselskap. Etter disse hendelsene har jeg begynt å lure på om jeg har valgt feil selskap, og om jeg vil få den hjelpen jeg trenger fra Frende om det blir mer alvorlig hendelse.

Svar fra Frende Forsikring
28.08.2019 10.36
Hei Vidar, jeg har ikke nok opplysninger til å se på saken din. Send gjerne spørsmålet direkte til oss, så kan vi se på skadesaken og sikre at du har fått riktig oppgjør og god forklaring.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Topp tilbud og god oppfølging"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selger kom hjem og ordnet med alle forsikringer inkl firma. God pris og bedre forsikring. Billig på Tesla. Ringte selgeren i Tønsberg og fikk hjelp med min sønns bil etterpå. Tommel opp!

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2019 14.43
Takk for hyggelig tilbakemelding, Espen! Vi blir veldig glade når fornøyde kunder tar seg tid til å fortelle om opplevelsen sin.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig på skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble påkjørt i Bergen sentrum for en del år tilbake. Motpart kjørte på rødt lys og rett inn i siden på bilen min. Vitne så hendelsen, og var villig til å vitne for meg i saken. Motpart innrømmet skyld på stedet. Skademelding ble skrevet ut og alt var fryd og gammen. Så i ettertid, endrer motpart mening, og påstår at det var jeg som kjørte på rødt lys. Frende klarte ikke å få til denne saken. Saken ble ikke løst før etter 1,5 år, utallige telefoner, mailer og vitneuttalelser. Hele denne tiden måtte jeg kjøre med kollisjonsskadet bil, da Frende ikke ville taksere skaden før saken var avgjort. Når saken endelig ble vunnet, ble bilen vurdert som totalhavari, vraket og ny bil kjøpt. Men et par måneder før saken var avgjort byttet jeg forsikringsselskap til Tryg, som ironisk nok var motpartens selskap. Skal aldri ha noe å gjøre med Frende eller Sparebanken Vest igjen, selskap som jeg har vært kunde for i 20 år.

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2019 14.21
Hei, så leit å høre at du ble påkjørt, håper det går bra med deg nå. Når motparten endrer mening underveis i en sak, er det ikke rart det tok tid, men jeg forstår at det var frustrerende. Lykke til hos motparten.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, følger ikke opp"

Dårlig kundeservice og ikke følger opp sine kunder etc - Ikke fornøyd - Dyrt Bli flinkere med sine kunder

Svar fra Frende Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei Sabo, så leit å høre at du ikke er fornøyd. Frende er flere ganger kåret til Norges beste kundeservice og Norges beste kundesenter, og vi vil gjerne hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@frende.no
Frende Forsikring har totalt 391 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR