Meny
Jernbanepersonalets Forsikring

Jernbanepersonalets Forsikring omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
3
av 23 innen
forsikringsselskap
85%
anbefaler
Jernbanepersonalets Forsikring
Filtrer omtaler
54
9
7
5
5
Sorter omtaler etter
Viser av 80 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Jernbanepersonalets Forsikring?
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig men dårlig når du må bruke forsikringen"

Dette er et billig selskap og ha forsikring i men etter mange trofaste år som kunde og jeg må bruke forsikringen så er det null service og få.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Pålitelig og forutsigbart, ingen skjulte rabatter."

Selskapet har en åpen og forutsigbar prismodell. De har den desidert beste prisen på bil og motorforsikringer, og konkurrerende priser på de andre områdene. Et godt valg for den som har muligheten til å bli kunde.

Thor O. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt FANTASTISK"

Dere er det beste forsikringsselskap som finnes. Best på service, best på oppgjør, best på pris - BEST PÅ ALT !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billigst...?"

Antagelig billigst. Vilkår og pris henger gjerne sammen... Men det er også problemet når en trenger forsikringen, bistand og oppgjør. Etter drøyt 30 års kundeforhold velger jeg å finne nytt forsikringsselskap. Det er nok ikke slik at det billigste er det beste (selv om det kanskje var det tidligere...).

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utrolig bra fram til skadedagen, deretter strykkarakter"

Jeg har brukt JBF i over 20 år. Billig yes, men etter skade byttet jeg omgående. Tilbakeslag av kloakk. de dekket alle rom unntatt bad i støpt kjeller, 10 cm isopor flytende spon i hele kjeller unntatt bad der det var støp oppå isopor. Vannet under badet kom i følge takstmann fra andre steder og var ikke dekningsmessig. Isopor var ikke nødvendig å bytte ut da tilbakeslag i kloakk er å anse som reint vann. I ettertid påstår de at skadefirma var rekvirert men trukket tilbake da "jeg ikke ville ha hjelp" Forsikringsselskap og takstmann har under skade (hele prosessen) ikke tatt kontakt med meg !!! Saksbehandler i JBF brukte som unnskyldning at han hadde jo ikke greie på vannskader. Kun et råd : STYR UNNA, DET DU SPARER TAPER DU NÅR SKADEN ER DER.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig system"

Fakturasystemet er dårlig. Får regninger sammenhengende i 5-6 mnd av gangen, med beløp på rundt 3000kr. De reklamerer for kvartalbetaling, noe jeg aldri har fått. De har rimelige priser men det skaper mye frustrasjon og stress for en student med stramt budsjett. Veldig få har råd til å betale hele forsikringen på 5 mnd.

Bjørn K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For mye bonus tap"
2 syns denne omtalen er nyttig

For mye bonus tap. Hadde 70% plus 4år og gikk ned 40% og ingen pluss år, jeg gikk ned 30% og 4 pluss år, dette er dårlig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra i forhold til andre"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra priser i forhold til de fleste, virker det som. Får stadig telefonhenvendelser med tilbud fra andre forsikringsselskap, men når jeg forteller at jeg bruker JBF, ønsker de meg bare en god dag videre. Har hus, naust, biler, motorsykler og båter forsikret hos JBF.
Ble for en del år siden påkjørt av en bil, som ikke overholdt vikeplikten. Bilisten leverte aldri skadeskjema, JBF ordnet opp og bilisten mistet førerkortet etter at jeg anmeldte forholdet.

Øystein W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd."

De er veldig bra prismessig på bil.
Kan bli bedre på bolig og mc.
Har god erfaring med selskapet, men skal sies jeg ikke har hatt behov for å bruke forsikringen enda. Har heller ikke finlest de ulike betingelsene, eller sammenlignet betingelser med andre selskap. Min vurdering går utelukkende på pris.

Kristiansen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ingen hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ingen erstatning på reisegods som ble etterlyst på ferie, samt bilforsikring var dyr. Egenandel høy på reiseforsikring også.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt forsikringselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det som er bra med jbf, er deres priser, kundeservice, lett og gjøre endringer.
Mer muligheter for månedsbetaling. Samt bedre portal for og legge til og fjerne forsikringer på nett.
Har ingenting negativt og si om jbf.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raske oppgjør når uhell skjer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rimelige og trygge forsikringer, god service, korrekte skadeoppgjør og lett tilgjengelige medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Topp service på alle områder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har flere saker med Jernbanens forsikrings selskap. Avbrutt ferie reise under vulkan utbruddet på Island, sykdom under ferie reise, tyveri av båtmotoren min og tyveri fra uthuset mitt. I alle tilfeller så har vi fått oppgjør uten en hele masse att og fram. Dessuten setter vi stor pris på at kontakten er smidig og lett med selskapet, de kan anbefales på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Overkjører deg som kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lett å bytte selskap fordi de overkjører deg og forsøker slippe rimligere bort fra en skade. Vanskelig takstmann.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Tungrodd"

Forsikringen er blant de aller rimeligste, men litt stivbent. Kunne i det minste ha gått over til månedlig innbetaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God pris, enkelt og bra kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har bare positive omtaler å komme med. De er behjelpelige fort når ting skal endres, og prisen er ikke dum.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig men dårlig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har trengt å bruke forsikring to ganger, begge gangene var det ikke dekket av forsikring, JBV er billig men fungerer ikke i praksis. Derfor må vi bytte nå.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Anne G. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Personlighet som et lite selskap, skal ha mulighet for egen rådgiver, være spesiell!"

Fornyer seg, kan være litt trege her, men gode ordninger og fordel at det er lite selskap.
Pass på at dere ikke mister personligheten deres, som ligger i røttene og pass på at dere som selskap ikke mener noe for kundene. Ha egne særegenheter.

Frank R. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikringsselskap"

Det som er mindre bra er at det kan ta lang tid å komme gjennom på telefonen. Ellers er det et bra selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig med utmerket dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg oppfatter JBF som et utmerket selskap som har gitt meg svært god service de gangene jeg har hatt kontakt med dem.

Marit H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Et meget godt forsikringsskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nå har jeg vært medlem i mange år, og kan ikke hoste opp noe negativt. Alltid møtt hyggelig personale, og de oppgjør jeg har hatt har vært behandlet raskt og effektivt. Kan anbefales til alle som oppfyller kriteriene for å få være kunde der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Uriktige begrunnelser for avslag"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk et innbrudd i en bil i Göteborg for 3 år siden. De dekte innbruddet og skaden på bilen fikk jeg beskjed om. Tyvene hadde tatt med seg diverse reisegods, eletronikk, og noe fastmontert utstyr i bilen som feks. gardina bak i bilen som beskytter mot innsyn i bagasjerommet (Stasjonsvogn). Etter 7 uker uten å ha fått noe vettugt tilbakemelding (dette var i sommerferien) ringte jeg for å høre hva de driver med. Siden jeg var masete og det dreide seg om høye summer fikk vi ettersyn. Vi ble ferdige med ettersynet og fikk dekt mye av det vi hadde meldt stjålet, men ikke alt. Det var dessverre noe vi ikke klarte å finne kvittering på. Tenker selskapet i dag burde ta noe av dette for god fisk da man ikke alltid sitter på alle kvitteringer for eldre ting som er kjøpt kontant. Det siste de fikset var bilen etter å ha stått uten en brukbar bil i 7 uker. Det var her jeg ble ytterst skuffet over hva jeg fikk tilbake. De dekket ikke alle skadene i lakk som tyvene hadde påført bilen i det de brøt opp låsen forran. De mente at rullgardina bak som var stjålet ikke hadde vært der fordi det var støv der den skulle ligge. JA, det var støv der, men BARE fordi de hadde brukt 7 UKER på å ta seg av det!!
Ikke er de best priset på markedet heller. Valgte å gå til Tryg og deretter Tide forsikring etter dette.
Takk for meg.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kjell-Ole J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Avslag på krav"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt to innbrudd i garasjen, der hvor jeg bodde før. Første gangen ble motorsykkelen min stjålet og oppgjør kom raskt og alt i orden. Den andre gangen det var innbrudd ble det stjålet en del verktøy og noen sykler. Fikk kun igjen for den ene sykkelen som det var kvittering på. Det verste var en telefonsamtale fra selskapet hvor jeg ble fremstilt som en skurk. Eneste grunnen til at vi fremdeles er i Jernbanen er pga villaforsikringen.

Kai H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra jobba"
1 syns denne omtalen er nyttig

Knallbra selskap. Har hatt noen uhell ved å bli påkjørt av andre billister aldri vært noe tull med min kontakt med selskapet og ved oppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Overføre"

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kunne få ny faktura på mellomlegget men fikk tilbakebetalt og får ny faktura.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR