Meny
Jernbanepersonalets Forsikring

Jernbanepersonalets Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
8
av 28 innen
forsikringsselskap
78%
anbefaler
Jernbanepersonalets Forsikring
Filtrer omtaler
63
17
10
8
11
Sorter omtaler etter
Viser av 109 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Jernbanepersonalets Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig vanskelige i forbindelse med en varmepumpe som ble ødelagt pga gjentatte strømbrudd"

Forsikringsselskapet brukte en takstmann som ikke ville høre på fagfolk som kunne forklare hvordan og hvorfor varmepumpa ble ødelagt, han kom med usanne påstander og gjorde sitt beste for at forsikringsselskapet skulle slippe å betale erstatning. Og slik ble det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

De var raske og punktlige på befaring. Virket profesionelle og hadde gode svar, men etter det stoppet det: Har sendt flere henvendelser på min skade men ikke fått svar på noen! På siden deres og via mail! De skulle utbedre garasje etter brann men har istedenfor overført et skammelig beløp til utbedring. Er ikke mulig og få noen til og ordne til den sum. Innbo har de hentet og har da sendt meg en liste over kondemnerte ting som jeg da må sette priser på. Inntil videre har det vært tidkrevende og vanskelig og huske hva som menes med forskjellige oppførte ting. Dette er jo en del av jobben de skal ta. Måneder går bokstavelig og garasje er ubrukelig. Verktøy har de hentet så er et stort handikapp når jeg nå selv er nødt til og utbedre! Synd jeg måtte skrive her men dette er ikke ok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig forsikring"

Men for å være sikker på at jeg ikke betaler for mye så vil jeg ha noe å sammenligne med. Har hatt JBF siden 2010 da jeg flyttet hjem fra utlandet og har egentlig vært fornøyd med den hjelpen jeg har mottatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skade på kjøretøy"

Har vært kunde hos Jernbanen nå i noen år, uten skader før nå. Har Superkasko på bil, som også skal dekke lakkskader opptil 20.000kr. Da jeg meldte inn skade fikk jeg en utrivelig og lite medgjørlig kundebehandler som mente skaden var 3 separate "enkeltskader" med 4000kr i egenandel hver, og 10% bonustap pr skade, dvs 30% bonustap totalt og 12000kr egenandel. Skaden ble taksert av autorisert lakkverksted til 12000kr, så da lønner det seg ikke for min del. Jernbanen snakker seg unna for en og hver pris, og snakker rundt vilkårene som er satt. Da jeg ba om ny kundebehandler var denne personen også lite behjelpelig og service innstilt. Så nå takker jeg for meg Jernbanen, dere er langt i fra billigst og enda lengre fra et godt forsikringsselskap, for hos dere er man ikke trygg. Fikk bedre priser og vilkår hos Gjensidige!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig men ikke god nok"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alltid vært fornøyd med pris på bilforsikring! Reiseforsikring derimot.. Er redd når noe skjer på ferie. Får ikke dekket tap av gjenstander. Får beskjed om å ha en annen type forsikring eller at det ikke dekkes. Noe manglet fra bagasjen min. Så dette da jeg pakket ut. Ringte selskapet å de var veldig hyggelig å sa det nok ordnet seg. Etter endt ferie fikk jeg beskjed om at jeg må åpne koffert på flyplassen å melde tap/tyveri. Har aldri åpnet å sjekket koffert på flypassen. Vil ikke folk skal se hva jeg har, eller nappe noe i forbifarten..

Sverre J. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigst i markedet og jeg har kun god erfaring med jbf."
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri noe krangel om noe om uhellet har vært ute hverken på bil eller husforsikring.tror ingen andre kan konkurere med jbf hverken på pris eller service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Helt greit til man får en skade"
4 syns denne omtalen er nyttig

har vært forsikret i mange år uten skader og vært fornøyd med prisen. Når en skade oppsto var de ikke særlig enkle å ha med å gjøre, så jeg bytter nå

Simen K. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig og bra!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt uslåelig på pris, svært gode vilkår også. Det eneste som kunne vært bedre er tilgjengelighet på telefon, ofte lange køer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige til å informere om hva som dekkes av forsikringene og hva du trenger for å være forsikret"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet forsikring for flere tusen kroner for å sikre en lengre reise. Fikk skade på en gjenstand og da jeg meldte skaden ble den betraktet som hendlig uhell og ble ikke dekket dersom jeg ikke hadde en ekstra forsikring som jeg aldri var blitt gjort oppmerksom på. Europeiske dekker slike ting i sin forsikring uten at det må tegnes noe mer. Utrolig kjipt og dårlig informasjon fra selskapet. Billig forsikring, men dyr dersom du tror du får dekket skader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men når skaden faktisk skjer informerer de om at det trengs en ekstra forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Billig, men når skaden faktisk skjer informerer de om at det trengs en ekstra forsikring. Denne ekstra forsikring informeres ikke om noen steder, før det er for sent. Etter min mening ren svindel. Frekk og elendig kundeservice i tillegg.

Familiefar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris"

Hadde en gunstig avtale med Jbf. Ble dessverre kastet ut av selskapet etter at vi ikke lenger hadde tilknytning til Jernbaneverket.

Madeleine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra. Men kan bli bedre."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra service og god kundebehandling. Men når alle forsikringer samles, så kunne de vært litt billigere. Og at de kun har innbetaling kvartalsvis hjelper ikke det på økonomien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det holder ikke å være rimelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rimelig og Ok priser, spesielt på bilforsikring, men lite imøtekommenhet på å tilby månedsfakturering etter årevis med lovnader om nettopp dette, gjorde at jeg byttet

Andreas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Saksbehandling vondere enn skadetilfelle"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nå.. 4 år etter brannen er huset mitt enda ikke ferdig. Ordet du søker etter en skade hos JBF er «Regulatorisk Arbitrasje».. de fleste er sjanseløse :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig men dårlig service"

Banken lever på 80 tallet. Hadde det ikke vært for billige forsikringer hadde vi flyttet hele vårt kundeforhold for lengst. Andre banker setter mye større pris på kunder med litt høyere årslønn.

Lokførern
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bra tjeneste men vil ha bedre pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt og greit, lite mas men litt uforutsigbare prisjusteringer uten og få beskjed om dette. Pris gått opp vesentlig siste 12 mnd.

Forsikringskunde77
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"JBF er et greit forsikringsselskap men prisene stiger stadig."

Har i utgangspunktet aldri hatt problemer med JBF men opplever at prisene stiger hvert år og er derfor ute å sjekker om det er noe å spare på å bytte selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Gammeldags"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nå må JBF komme etter, og gi kundene sine muligheter til å betale hver mnd. Kvartalsvis er gått ut på dato. Ellers ganske fornøyd.

Sigurd M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig, ryddig og enkel å ha med å gjøre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sjekket pris rundt omkring, 2 hus, låve, bil og motorsykkel. Ingen som kom i nærheten prismessig og spesielt MC skilte seg ut positivt. Har ingenting å utsette på JBF og har du muligheten til å bli kunde anbefaler jeg det. 2 regninger i året, veldig lett og ryddig. Har dog ikke benyttet meg av forsikringen da jeg ikke har hatt behov så kan ikke uttale meg der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt old school"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet skal være billigst, men synes prisen har steget endel de siste 5 årene. Derfor er det lurt å sjekke andre også. De er litt gammeldags i formen, og det føles litt 70-tallet å være kunde der. men de er til å stole på, og jeg tror at jeg er godt ivaretatt.

Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig men dårlig når du må bruke forsikringen"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et billig selskap og ha forsikring i men etter mange trofaste år som kunde og jeg må bruke forsikringen så er det null service og få.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Pålitelig og forutsigbart, ingen skjulte rabatter."

Selskapet har en åpen og forutsigbar prismodell. De har den desidert beste prisen på bil og motorforsikringer, og konkurrerende priser på de andre områdene. Et godt valg for den som har muligheten til å bli kunde.

Thor O. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt FANTASTISK"

Dere er det beste forsikringsselskap som finnes. Best på service, best på oppgjør, best på pris - BEST PÅ ALT !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billigst...?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Antagelig billigst. Vilkår og pris henger gjerne sammen... Men det er også problemet når en trenger forsikringen, bistand og oppgjør. Etter drøyt 30 års kundeforhold velger jeg å finne nytt forsikringsselskap. Det er nok ikke slik at det billigste er det beste (selv om det kanskje var det tidligere...).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utrolig bra fram til skadedagen, deretter strykkarakter"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har brukt JBF i over 20 år. Billig yes, men etter skade byttet jeg omgående. Tilbakeslag av kloakk. de dekket alle rom unntatt bad i støpt kjeller, 10 cm isopor flytende spon i hele kjeller unntatt bad der det var støp oppå isopor. Vannet under badet kom i følge takstmann fra andre steder og var ikke dekningsmessig. Isopor var ikke nødvendig å bytte ut da tilbakeslag i kloakk er å anse som reint vann. I ettertid påstår de at skadefirma var rekvirert men trukket tilbake da "jeg ikke ville ha hjelp" Forsikringsselskap og takstmann har under skade (hele prosessen) ikke tatt kontakt med meg !!! Saksbehandler i JBF brukte som unnskyldning at han hadde jo ikke greie på vannskader. Kun et råd : STYR UNNA, DET DU SPARER TAPER DU NÅR SKADEN ER DER.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR