Meny
Jernbanepersonalets Forsikring

Jernbanepersonalets Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Jernbanepersonalets Forsikring
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
6
av 31 innen
forsikringsselskap
76%
anbefaler
Jernbanepersonalets Forsikring
Filtrer omtaler
76
20
15
8
17
Sorter omtaler etter
Viser av 136 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Jernbanepersonalets Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig bilforsikring, raskt og greit skadeoppgjør."

Mye billigere enn andre selskap. De få gangene jeg har brukt forsikringen har kommunikasjon og oppgjør gått uten diskusjoner og forsinkelser.

Morten L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Problemer"

Litt vanskelig å få dekket det man har krav på, for esemoel får vi ikke dekket en peisinnsat om denne var ubrukelig etter pipebrann

Hansove O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt OK."

Kan ikke tilby forsikring på den ene bygningen pga størrelsen. Har overtatt en nedlagt gård, og de kunne ikke tilby forsikring på den. Derfor når de ikke helt opp. Ellers har de vært flotte. Enkelt og raskt oppgjør når vi har hatt skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kjipe"

Urealistisk lav taksering ved oppgjør etter vannskade i hus. De dekker ikke utvendig skade, bare innvendig. De er lite villig til å gi kontant oppgjør som hadde gitt mulighet og fortgang i arbeidet med gjennoppretting av skade etter vanninntrengning.

Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Gode priser, kundeservice og respons"

Har vært i JBF i 10år og sjekket priser hos flere konkurrenter jevnlig. JBF er alltid billigst og jeg har aldri behøvd å prute på prisen eller følge dem opp på annen måte. Hadde en vannskade (2013) som ble løst raskt og tilfredsstillende av selskapet. Kan absolutt anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utrolig hvor elendig de har blitt"

Jeg hadde vannskade i hele kjeller etter tilbakeslag i kloakk. Takstmann ringte og avtalte befaring. Befaringen var grei men langt fra fullstendig. Dekningen han ga var på 2/3 av kjeller. Han nektet å dekke badet da "vannet under badet kunne ha kommet fra en annen plass" Takstmann lagde også en takst basert på at jeg som kunde skulle utbedre skaden selv. Dette selv om jeg sa at jeg ikke ønsket det. Etter befaringen ble jeg aldri kontaket av hverken takstmann eller forsikringsselskap. Jeg ringte utallige ganger, sendte flere mailer og fikk aldri svar. Første svar jeg fikk var avslaget på klagen : Kunden ønket ikke hjelp var deres konklusjon. Styr unna folkens, forsikringen er billig, noe som gjenspeiler seg i dårlig kvalifiserte ansatte. Hvilken belønning etter over 20 år som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trist utvikling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde her i 20 år. Nå er det på tide å bytte til det bedre. En gang i fortiden var dette selskapet beryktet for sin lave pris og sine gode forkjempere. Nå er det blitt ett "tett sluk" . På tide med en oppgradering. Sbanken kanskje, slik som ståa er i Q4 2020. Må vurdere nøye mot anbefalingen om å velge lokalt. (vil jo ikke tape mer enn nødvendig heller). Se på mulighetene, det finnes alltid ett bedre alternativ. Bytt.no, takk for god oversikt. Jeg kommer tilbake, dette var bedre enn kunst i mine øyne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kunde service"

God kunde service får alltid svar vist det er noe jeg lurer på har hatt dem i 3 år nå er kjempe fornøyd og er billig forsikring for meg som er ung, ingen andre forsikringsselskaper klarer å sammenligne prisen jeg får fra Jbf 😃

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite samarbeidsvillig"

Grunn av covid19,fikk ikke dekket min avbestilling på reise.jeg fikk ikke dekket kostnader fikk grunn av evakuering fra utlandet.

Fredrik S. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Takstmenn"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplever at takstmenn "pruter" på skadeomfanget, men likevel drøyer saken for å kunne fakturere oppdragsgiver mest mulig. Skulle likt å visst hvordan kontrakten er utformet, og hva "gevinsten" for denne type politikk, er.

Julian C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikringsselskap"

Jeg har vært kunde hos JBF en god stund nå. Jeg fikk ikke reist til Tyskland pga pandemien, da det ble rødt etter at vi hadde bestilt. Når vi hadde bestilt reisen, så hadde FHI sagt at det skulle bli grønt. Sendte inn sak om 10.000 kr, men fikk kun 786 kr tilbake. De mente at reisen ble bestilt før det var "gyldig". Da er det jo rart at FHI sier at man kan reise. I tillegg bruker de 3-7 dager på å svare, så de håper vel på at folk skal gi opp saken siden det tar så lang tid. Når jeg bestilte reiseforsikringen, så ble informert om at leiebil gjennom f.eks Hyre, nabobil eller Bybil var forsikring. Etter å ha lest gjennom forsikringsavtalen, så ser jeg at det ikke er det. Jeg er lykkelig for at jeg ikke har gjort skade på bilene jeg har leid. Unngå dette selskapet. Gå heller for et sikkert og troverdig selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort minus med avdrag hver 3. Mnd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er et stort minus med avdrag kun hver 3.mnd. Vi har spurt i mange år om å få faktura hver mnd, noe som ikke går ann. Ellers lett å forholde seg til og kjapp saksbehandling

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rimelig forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Litt tungvint i starten, men særdeles rimelige tilbud på forsikring, flinke til å følge opp skadesaker og gode til å tilrettelegge for mine behov og ønsker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service, kundeorientert!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har alltid fått hjelp når jeg har behøvd det, uansett hva jeg har hatt behov for. Både uvanlig og forsikring. Anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reperasjon av skade på biler skjer på billigste verksted JBF har avtale med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har superforsikring og hus/innbo/flere kjøretøy forsikret i JBF. For kort tid siden ble en av bilene (med superforsikring) påkjørt bakfra og annen bilførers forsikringsselskap tok på seg hele ansvaret for skaden Jeg fikk stor overraskelse da jeg fikk vite fra merkeverkstedet som takserte skaden at de ikke kunne reparere skaden pga manglende avtale med JBF. JBF bekreftet senere dette og henviste meg til et mindre lokalt verksted som var eneste verksted de har avtale med i Stavanger regionen. Ikke noe vondt om dette verkstedet som jeg ikke har erfaring med, men om jeg har en ny, dyr bil med en komplisert skade, så forventer jeg å kunne bruke merkeverksted til utbedring av skaden. Jeg tror mange forsikringskunder kan få seg en stor overraskelse her. Er nå i ferd med å flytte alle forsikringene mine til annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst å komme i kontakt med"

Vanskelig å komme i kontakt med og veldig lite imøtekommende. Vil vurdere sterkt å søke andre alternativer.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig vanskelige i forbindelse med en varmepumpe som ble ødelagt pga gjentatte strømbrudd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringsselskapet brukte en takstmann som ikke ville høre på fagfolk som kunne forklare hvordan og hvorfor varmepumpa ble ødelagt, han kom med usanne påstander og gjorde sitt beste for at forsikringsselskapet skulle slippe å betale erstatning. Og slik ble det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

De var raske og punktlige på befaring. Virket profesionelle og hadde gode svar, men etter det stoppet det: Har sendt flere henvendelser på min skade men ikke fått svar på noen! På siden deres og via mail! De skulle utbedre garasje etter brann men har istedenfor overført et skammelig beløp til utbedring. Er ikke mulig og få noen til og ordne til den sum. Innbo har de hentet og har da sendt meg en liste over kondemnerte ting som jeg da må sette priser på. Inntil videre har det vært tidkrevende og vanskelig og huske hva som menes med forskjellige oppførte ting. Dette er jo en del av jobben de skal ta. Måneder går bokstavelig og garasje er ubrukelig. Verktøy har de hentet så er et stort handikapp når jeg nå selv er nødt til og utbedre! Synd jeg måtte skrive her men dette er ikke ok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Men for å være sikker på at jeg ikke betaler for mye så vil jeg ha noe å sammenligne med. Har hatt JBF siden 2010 da jeg flyttet hjem fra utlandet og har egentlig vært fornøyd med den hjelpen jeg har mottatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skade på kjøretøy"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Jernbanen nå i noen år, uten skader før nå. Har Superkasko på bil, som også skal dekke lakkskader opptil 20.000kr. Da jeg meldte inn skade fikk jeg en utrivelig og lite medgjørlig kundebehandler som mente skaden var 3 separate "enkeltskader" med 4000kr i egenandel hver, og 10% bonustap pr skade, dvs 30% bonustap totalt og 12000kr egenandel. Skaden ble taksert av autorisert lakkverksted til 12000kr, så da lønner det seg ikke for min del. Jernbanen snakker seg unna for en og hver pris, og snakker rundt vilkårene som er satt. Da jeg ba om ny kundebehandler var denne personen også lite behjelpelig og service innstilt. Så nå takker jeg for meg Jernbanen, dere er langt i fra billigst og enda lengre fra et godt forsikringsselskap, for hos dere er man ikke trygg. Fikk bedre priser og vilkår hos Gjensidige!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig men ikke god nok"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alltid vært fornøyd med pris på bilforsikring! Reiseforsikring derimot.. Er redd når noe skjer på ferie. Får ikke dekket tap av gjenstander. Får beskjed om å ha en annen type forsikring eller at det ikke dekkes. Noe manglet fra bagasjen min. Så dette da jeg pakket ut. Ringte selskapet å de var veldig hyggelig å sa det nok ordnet seg. Etter endt ferie fikk jeg beskjed om at jeg må åpne koffert på flyplassen å melde tap/tyveri. Har aldri åpnet å sjekket koffert på flypassen. Vil ikke folk skal se hva jeg har, eller nappe noe i forbifarten..

Sverre J. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigst i markedet og jeg har kun god erfaring med jbf."
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri noe krangel om noe om uhellet har vært ute hverken på bil eller husforsikring.tror ingen andre kan konkurere med jbf hverken på pris eller service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Helt greit til man får en skade"
5 syns denne omtalen er nyttig

har vært forsikret i mange år uten skader og vært fornøyd med prisen. Når en skade oppsto var de ikke særlig enkle å ha med å gjøre, så jeg bytter nå

Simen K. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig og bra!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt uslåelig på pris, svært gode vilkår også. Det eneste som kunne vært bedre er tilgjengelighet på telefon, ofte lange køer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige til å informere om hva som dekkes av forsikringene og hva du trenger for å være forsikret"
5 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet forsikring for flere tusen kroner for å sikre en lengre reise. Fikk skade på en gjenstand og da jeg meldte skaden ble den betraktet som hendlig uhell og ble ikke dekket dersom jeg ikke hadde en ekstra forsikring som jeg aldri var blitt gjort oppmerksom på. Europeiske dekker slike ting i sin forsikring uten at det må tegnes noe mer. Utrolig kjipt og dårlig informasjon fra selskapet. Billig forsikring, men dyr dersom du tror du får dekket skader.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR