Frende Forsikring omtaler og erfaringer

169 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
17
av 22 innen
forsikringsselskap
63%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
56
45
20
14
34
Sorter omtaler etter
Viser av 169 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Galina K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lurer på om hvor lenge må jeg vente på svar. Skrev dem to ganger, men ingen svarer. Jeg er ikke fornøyd med forsikring, fordi jeg må betale termintillegg hver gang jeg betaler faktura. Det er 26 kroner i måned, men det er 312 kroner per år! Jeg vet ikke hvorfor de bestemte at bonusen min er 40%, hvis jeg sa at jeg har 50% bonus. Nå for tiden alle kan bruke live chat, men Frende bruker email.. Er det for å ikke svare på det??? Lønner seg å miste en kunde istedenfor å jobbe bra og gi god tjeneste? Har dere så mange kunder at dere vil ikke ha mer?

Svar fra Frende Forsikring
19.09.2017 14.08
Hei Galina, vi vil selvfølgelig beholde deg som kunde! Og jeg regner med at du har fått svar fra kundeservice@frende.no nå. Jeg kan ikke gå inn på avtalen din i kommentarfeltet her, men det er oftest slik at bonusen overføres fra tidligere selskap, så det kan ligge en forklaring der, men det sjekker vi opp i. Termingebyr kan du forøvrig slippe med avtalegiro. Og chat-funksjon tester vi ut på frende.no, hvor vi akkurat har lansert nye nettsider. Ellers kan du jo enkelt ringe oss på 55153600, til vanlige tellerskritt. Ta gjerne direkte kontakt, så kan vi hjelpe deg med det du lurer på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svak kundeservice og ansvarsfraskrivelse, ingen tilfeldighet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Frende i mange år, og har aldrig hatt behov for å benytte meg av noen av disse forsikringene som jeg har hos de heldigvis. Men når jeg først fikk en feil på min bil, så måtte jeg først kjempe i flere timer for å få "hjelp" - det endte til slutt med at jeg måtte sette igjen bilen, slik at bilberging skulle hente bilen og ta den til verksted. Jeg måtte deretter på egenhånd ta meg de 30 mil t/r fra Oppdal til Værnes for å få hentet leiebil det var 1 mai helg så det gjorde det litt mer komplisert riktignok. De hadde en kundebehandler som ikke jobbet for Frende(eksternt selskap) og var ikke i stand til å gi noen lovnader - noe som gjorde at jeg selv måtte ta en risiko for om jeg fikk dekket hjemreise for meg og familien med leiebil - fremfor å sette hele gjengen på tog sørover til Arendal.
Videre så måtte jeg vente i 3-4 uker før de kunne få transportert min bil sørover, det endte tilslutt med at jeg måtte ha bilen, og tok deretter turen inn til Drammen for å hente bilen dvs totalt 45 mil t/r og fri fra jobb.
Når jeg da kommer hjem og oppdager at det er sprekker i spolier foran, samt skraper under på siden som har oppstått i det tidsrommet som Frende har hatt ansvar for bilen. (bilen var handlet kun uker før denne turen, og jeg hadde gått over bilen i forbindelse med vask og polering) Jeg får da først en hendvendelse fra transportselskapet, i en form som er både frekk og repektløs, hvor de mener at det ikke er mulig at en slik skade har oppstått hos dem. Noe jeg heller aldrig har påstått - denne skaden kan like godt ha oppstått når bilberging hentet bilen. For meg så spiller det i utgangspunktet svært liten rolle, fordi jeg mener at Frende som har via sine samarbeidspartnere håndtert dette. Og må derfor selv må ta ansvar for å løse dette. Men de har valgt å først sette meg direkte opp mot transportselskapet, som var en svært lite hyggelig tone. Hvor jeg på nytt henvender meg til Frende og ber om at de tar ansvar for denne saken selv, og ikke overlater dette til alle andre. Jeg har nå etter lang tid fått en tilbakemelding, hvor de sier at det vanskelig å si hvordan denne skaden har oppstått, og sier at de kan behandle dette som en kaskoskade, med at det vil medføre tap av bonus og at jeg må betale egenandel.

Her er det så mange feil og mangler i Frende sin håndtering, at dette ikke lenger kan kalles tilfeldigheter!!

Svar fra Frende Forsikring
04.09.2017 11.04
Det er leit å høre om opplevelsen din! Forstår at du også har tatt direkte kontakt med oss, og det er godt å høre - det er eneste muligheten for oss til å gå inn i saken din og forsøke å nøste opp i dette, og også følge opp med aktuell bilberger og transportselskap som har vært involvert her. Alle forsikringsselskap bruker eksterne leverandører til slike oppdrag, og det er viktig for oss at også de etterlever den service og opplevelse vi ønsker at kundene skal ha med oss i Frende. Selv om det er vanskelig for oss å følge opp ut fra denne tilbakemeldingen, uten navn eller avtalenummer, sender jeg den videre til skadeavdelingen vår, slik at vi kan ta lærdom av dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgir uriktige opplysninger om hva forsikringene dekker"
5 syns denne omtalen er nyttig

For og få kunder, lager de lokkepriser, på forsikringer Som IKKE har samme dekninger, som eksisterende forsikringer dekker!
Da det blir oppdaget, har du allerede
godtatt vilkårene, du får da beskjed
Om og beholde noen forsikringer i det gamle selskapet!

Hvis du får skade, får du trøbbel og
brev fra advokat!

Svar fra Frende Forsikring
28.08.2017 11.58
Hei Kyrre - lokkepriser har vi ikke! I Frende tilbyr vi samme pris uansett om du kjøper på nett eller direkte hos en av rådgiverne våre. Om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg at du tar kontakt med oss direkte med klagen din, slik at vi kan se nærmere på saken din, og rette opp i eventuelle feil.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er bare misfornøyd med websiden, skulle sjekke bilforsikring for min datter og siden låste seg. Får ikke resatt forespørselen.

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2017 11.09
Hei Ole, takk for tilbakemelding! Jeg skal melde fra til teknikerne våre om dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Opplever det som vanskelig å finne frem blant dokumenter og avtaler. Får også beskjed om å finne dette selv når jeg spør hvor dette finnes.
Uprofesjonell telefonsamtale av takstmann, hvor det ikke blir presentert hvem han er ved oppringing.

Svar fra Frende Forsikring
14.08.2017 14.38
Hei, sånn skal det ikke være! Bruk gjerne klagemulighetene på frende.no slik vi får registrert tilbakemeldingen din, kan følge opp dem det gjelder, og kan bedre oss til neste gang.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant og dårlig kundebehandling"
6 syns denne omtalen er nyttig

Det egner seg egentlig ikke på trykk! Noen i selskapet som har med kundebehandlig å gjøre, burde finne seg en annen jobb!

Svar fra Frende Forsikring
14.08.2017 14.36
Hei Finn, vi vil gjerne høre mer om opplevelsen din! Send oss en mail på kundeservice@frende.no - høres ut som det er noe vi kan lære her!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De er bra men synes de er litt dyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lett å få fatt i, gir god tilbakesvar når en lurer på noe. Eneste grunnen til at jeg vurderer å bytte selskap er fordi jeg synes det er dyrt hos Frende, håper på å finne noe som er litt billigere.

Svar fra Frende Forsikring
11.08.2017 09.35
Hør gjerne med din lokale representant, eller ta kontakt med oss på 55153600 eller kundeservice@frende.no for å høre om du har fått fullt utbytte av totalkunderabattene våre. Kanskje det kan være noe å hente?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd så langt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har min lokale agent på telefon og til og med Snapchat, aldri et problem om man er havna i ei knipe!

Svar fra Frende Forsikring
09.08.2017 13.10
Takk for hyggelig tilbakemelding, Jim! Godt å høre du er fornøyd med oss også lokalt. Sånn skal det være!
Gjermund
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig ved skade"
4 syns denne omtalen er nyttig

Grei så lenge du ikke får skade. Grei pris, men må ta alt med motparten sitt forsikringsselskap selv om skaden ikke er stor nok. Skal nå bytte til noen som faktisk hjelper deg når noe skjer.

Svar fra Frende Forsikring
08.08.2017 12.48
Hei Gjermund, jeg håper du har tatt direkte kontakt med oss om at du opplever det slik. Vi ser gjerne på saken din en gang til, og uavhengige undersøkelser (feks EPSI) gir Frende topp score ved skade.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Er litt dyr"

Har hvert OK, men vil undersøke pris opp mot andre. Nå har jeg to biler som ikke er med på tilbudet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rimelig og bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rimelig og bra med god dekning til tross for at prisen ligger godt under flere andre store selskaper.

Svar fra Frende Forsikring
13.07.2017 16.17
Takk for hyggelig tilbakemelding, Arnfinn! Vi skal gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd med oss også i fremtiden!
Kristine A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Skadeoppgjør"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er ny i år hos Frende og jeg må si jeg er superfornøyd.
Nabo var uheldig når han vasket med husvask. Oppdaget ikke dette ble stående på glassene på min doble skyvedør i mangen timer.
Dette lot seg ikke fjerne helt og glassene ble skjemt. Hans forsikring dekket ikke dette, men Frende tok skaden. Det hele gikk på 1-2-3. Kjempefornøyd!

Adrian E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt grei forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Billig om det er en førstebil med førstegangsforsikring.
Dyrt om man er uheldig kun EN gang.

Svarer raskt på telefon om det er noe :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Lett å få kontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringsselskap med kontor i banken jeg bruker, personlig rådgiver alltid oppdatert og tilgjengelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig, hyggelig, men fag- og erstatningsmessig hinsides"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har i noen år hatt "alle" mine forsikringer hos Frende. Særs hyggelig å snakke med og samlet sett billig. Problemet kommer når skaden skjer. Min erfaring er dessverre at de sender fagfolk som knapt kan sitt fag, og når disse uttaler seg, sier det seg selv at disse uttalelsene går i favør Frende. Som eksempel; Enorm utgraving og sprenging på nabotomt medførende store sprekker i vårt hus med skjeve gulv i etasjene oppover forenlig med nedfall av ene hushjørnet. Dette mener Frendes takstmenn skyldes dårlig konstruksjon i huset og ikke sprengingen omlag 5 meter fra aktuelle hushjørnet - omlag 10 meter nedover (!). Det pussige er da at disse skadene blir oppdaget minutter etter kanskje den kraftigste sprengingen som også medførte at peisinnsatsen ble slått løs, dører kiler seg, en rekke vinduer punkterte osv.. Utbygger tok sågar kontakt med oss og beklaget "feilen" som var begått ifm. sprenging og bygningsskadene som var oppstått hos oss. Slik jeg forsto ham, så regnet han mer eller mindre med at "mitt" forsikringsselskap ville gjøre regress mot ham. Og dette i et hus som har stått på samme sted siden 1969 uten noen form for skade. Hovedproblemet til Frende kan synes å være valg av takstmenn som synes useriøse, faglig svake og i realiteten fungerer som "nikkedukker" for Frende. Selv etter å ha klaget til Frende på en pen måte, kom de samme "fagfolka" på lynvisitt og endte opp med samme konklusjon.

Svar fra Frende Forsikring
24.05.2017 10.02
Hei Kato, så leit å høre om opplevelsen din! Vi kan dessverre ikke gå inn i saken her på nett, men ta gjerne kontakt med oss direkte, eller be om en uavhengig behandling av saken din. Her er lenke til mulighetene videre:
https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingenting å utsette på"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har i bunn og grunn ingenting å utsette på. Har fått den hjelpen jeg forventer og servicen har vært upåklagelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget billig, under halv pris av mitt forrige forsikringsselskap. Har ikke hatt noen uhell etter byttet, men håper jeg er like fornøyd når uhellet er ute.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Strålende oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en god del spørsmål rundt forsikring bolig og fikk grundig hjelp der av kunderådgiver. Ryddig og kjapp, er mitt inntrykk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt fornøyd, gode priser og raskt skadeoppgjør!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser. (kan sikkert få det billigere) Ble påkjørt av bil fra gjensidige på parkeringsplass (min bil var parkert) og Gjensidige prøvde å redusere skadeoppgjøret. Kontaktet Frende og ba om kontantoppgjør som var 1000kr lavere enn kondemneringstilbudet fra Gjensidige. Fikk da beholde bilen. Pengene var på konto dagen etter at jeg fylte ut et skjema.

Svar fra Frende Forsikring
24.05.2017 10.02
Hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi skal gjøre vårt beste for at du også skal være det fremover!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader"
4 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, men det virker som det er en del skjulte kostnader, og du må passe på at bonusen på bilforsikringen din faktisk blir registrert fra år til år. Oppdaget i tillegg at jeg ikke hadde fått totalkunderabatt til tross for at jeg har hatt tre forsikringer over flere år.

Svar fra Frende Forsikring
24.05.2017 10.01
Hei, kontakt oss gjerne direkte på 55153600 hvis du lurer på noe om bonus eller kostnader. Når det gjelder totalkunderabatt kan du se her hvilke forsikringer som teller med:
https://www.frende.no/slik-far-du-billigere-forsikring/

Og husk at vi er det eneste selskapet i Norge som belønner trofaste kunder med lojalitetsbonus, etter tre år som kunde får du automatisk fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikring når uhellet er ute og meget dårlig oppfølgning fra Frende til kunden sin!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har dessverre ikke opplevd noe bra med Frende så nå bytter jeg selskap. Når uhellet har vært ute må jeg selv følge opp selskapet på mine skader.
Det går 1 mnd fra skaden er meldt til det blir gjort noe og da blir det bare tatt raske avgjørelser som ikke faller kunden tilgode. De har mye å ta igjen på kundeservice og ikke minst oppfølgning av kundene sine. Jeg har vært kunde der lenge men dessverre hjelper det ikke noe i saken min. NÅ bytter jeg selskap, og får noen som er seriøse og følger meg opp som kunde i mine saker.

Svar fra Frende Forsikring
22.05.2017 13.10
Hei Bitte, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Og det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oppfølgingen i skadesaken din. Siden vi ikke kan gå inn i den på nett, håper jeg du tar kontakt direkte med skadebehandleren din, og om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg deg å benytte deg av klagemulighetene, slik at vi kan se på saken din med friske øyne.
https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/

Beste hilsen, Heidi i Frende
Tvedestrand
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lover mye men er ikke der hvis du trenger hjelp!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundekonsulenten som ikke er fra Frende, men banken er suveren.

Prisen er lav

Dårlig service og provoserende medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Liars and thieves"
5 syns denne omtalen er nyttig

Received an offer for 3450,- annual premium. Setup automated payment and turns out I was being over changed to the by 300%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårleg skadebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde forsikringer med årlige premier på kr. 25000 i Frende. Så får vi ein båtskade på kr. 17000, har aldri hatt båtskade eller andre skader tidlegare. Då bestemmer ein ekspert som aldri har sett skaden, at dette er skade som ikkje er dekka av kaskoforsikringen. Dette til trass av at fagfolk som har vurdert og reparert skaden, opplyser at det er usikkert om kva som er årsak til skaden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Unngå!!! Du betaler for ingenting her"
10 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos frende i nesten ett år nå, for det første fikk jeg ingenting for tapt bagasje på flyplass i Frankrike.
Neste gang jeg meldte skade for knust tv fortelte de meg at forsikringen var stoppet for mer enn to mnd siden uten at jeg vet noe om det det var bare helt tilfeldig at jeg visste det, jeg fikk ingen melding fra frende om at alle mine forsikringer var stoppet, jeg kjørte frem og tilbake til Oslo i to mnd uten forsikring og uten at jeg vet om det, skulle det skjedd noe underveis hadde jeg tapt alt.
Riktig at frende er en av det billigste, men dette er jo selvfølge når du ikke få noe ut av det du betale for og ikke minst når de sier beklager dine forsikringer er stoppet pga manglende betaling noe som de ikke kunne sjekke før jeg ringte og da leitet de litt i systemet og fant at betalingen har skjedd men de hadde ikke oppdatert dette. Forstår ikke hvordan kan de stoppe forsikringen uten å merke at regningen var betalt.

Aldri igjen - anbefales ikke i det hele tatt.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no