Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 25 innen
forsikringsselskap
52%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
132
80
37
37
128
Sorter omtaler etter
Viser av 414 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God totalkundepris, kunden i fokus ved skadeoppgjør"

Flere selskaper har forsøkt å konkurrere pris med Frende på mine forsikringer, men ikkje klart det. For noen år siden hendte det som ikkje skulle for oss; vår fritidsbåt sank ved brygga. Frendes saksbehandler var klar på at tvil skulle komme kunden (oss) til gode og problemløsning/ oppgjør ble trygt og effektivt. Er i utgangspunktet skeptisk til forsikringer. Sammenligner derfor pris med jevne mellomrom for å kontrollere at de fremdeles er konkurransedyktige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Reiseforsikring og kundebehandling"

Trodde jeg hadde den beste reiseforsikringen, men så feil kan enn ta. Hva Dine Penger og andre måtte mene om god dekning mm så er opplevelsen en helt annen når en første har en skade. Makan til dårlig kundeservice både gjennom forsikringsselskapet og demmes samarbeidspartnere, i dette tilfelles SOS, skal dere lete lenge etter. Antok at SOS skulle være profesjonelle når skade på familiemedlemmer oppstår på reise, men nei, makan til oppfølging og fraværelse skal en lete lenge etter. Tok kontakt med Frende Forsinking ifm refusjon av utlagt beløp etter ende reise. Makan til forsinkelser og uklarheter skal en også her lete lenge etter. Så, nei dette er et selskap jeg ikke ønsker skal håndtere mine forsinkinger for fremtiden.

Svar fra Frende Forsikring
11.11.2019 14.04
Hei, alarmsentralen vår er ikke SOS, men Falck Global Assistance. Uansett er det ikke noe kjekt å høre at du ikke følte deg ivaretatt, det er heldigvis sjelden vi får slike tilbakemeldinger. Regner med du har gjort skadebehandleren din oppmerksom på opplevelsen din, så vi kan følge opp.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skyldig til det motsatte er bevist"

Nei, hold deg langt unna dette selskapet! Her er du skyldig frem til det motsatte er bevist - de tredobler prisen på forsikringen FØR saken er avgjort. Gikk fra 12000 kr i året til 34000 kr i året uten at de er ferdig med å behandle saken - og dette når det er en sak der det er åpenbart at det er motparten som er skyld i skaden. Kommer aldri i mitt liv under noen omstendigheter til å anbefale den møkka her.

Svar fra Frende Forsikring
08.11.2019 09.08
Denne beskrivelsen kjenner vi oss overhodet ikke igjen i. Håper ikke du ville snakket til en kundebehandler slik du skriver her? Det hadde vært fint om du kontaktet oss direkte, så vi kan se på kundeforholdet det gjelder.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treg kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å forholde seg til disse via epost / kontaktskjemaer. Svarer ikke på alle henvendelser og innimellom dårlige svar.

Svar fra Frende Forsikring
08.11.2019 09.07
Hei Are, selvfølgelig svarer vi på henvendelser, veldig rart om du har opplevd noe annet! Det vil vi gjerne høre mer om!
Glenn A. N. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe spes å utsette, beveger meg fra dem fordi det er blitt ulønnsomt å være lojal. Men dette er hele marketed. ikke selskapet.

Svar fra Frende Forsikring
29.10.2019 13.40
Hei Glenn, har du fått med deg lojalitetsbonusen vår? Nettopp på grunn av det du sier her, er vi opptatt av å belønne lojale kunder. Når du har vært kunde i tre år får du automatisk fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine, det vi kaller lojalitetsbonus.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service, rask respons på spørsmål, holder avtaler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hyggelige og kompetente saksbehandlere som svarer greit på spørsmål. Uproblematisk oppgjør ved knust frontrute på bil nr 1 og knust bakrute på bil nr 2. Absolutt å anbefale.

Svar fra Frende Forsikring
29.10.2019 13.40
Takk for fin tilbakemelding! Det setter vi alltid pris på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra til skaden har skjedd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere vekke fra dette selskapet hvis dere ønsker å få tilbake "noe" verdi ved en skade. Og til dere i Frende : Ingen vits å skrive i svarfeltet at det var kjedelig at eg skulle ha en slik opplevelse av dere og at eg skal ta kontakt for å sjå på saken på nytt. Det skal skiftes selskap. Ha en fin dag Frende

Svar fra Frende Forsikring
23.10.2019 14.22
Lykke til videre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vrir seg unna forsikringsansvaret når det gjelder"

Frende sendte en takstmann som jeg tror var instruert til å finne årsaker til min båtskade som kom utenfor dekningen av min forsikring da jeg fikk skade på min båt i sommer. Ved klage brukte de den samme takstmannen igjen. Ingen gehør og lite imøtekommende. Saken ligger nå hos finansklagenemda. Grunnen til at det ble 2 og ikke 1 stjerne er at de er i alle fall hyggelige på telefonen. Og forholdsvis lette og få tak i saksbehandler.

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2019 13.15
Hei, godt å høre at vi er hyggelige på telefonen og greie å få tak i! Når det gjelder takstmenn vi bruker er de uavhengige, og jobben deres er å finne årsaken til at en skade oppstår. Vi vrir oss ikke unna ansvar, bare så det er klart. Siden saken din ligger hos Finansklagenemnda avventer vi svaret fra dem, og kan ikke kommentere enkeltsaker på et forum som dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lurer til seg kunder ved å love ting de ikke holder"

Jeg ble lovet en høyere bilbonus av Frende enn hva jeg hadde ved det tidspunktet i et annet selskap. Noen måneder senere satt de plutselig ned bonusen til det jeg hadde i det andre selskapet, og ba meg tilbakebetale mellomlegget fra det jeg hadde til det jeg ble lovet av de. Saken ble tatt videre til Finansklagenemnda og jeg fikk medhold i saken. Styr unna Frende - forferdelig kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
15.10.2019 10.27
Hei Carina, når vi fastsetter bonus henter stoler vi først og fremst på opplysningene fra kunden, men i noen tilfeller avviker opplysningene vi går fra tidligere selskap, og da blir bonus justert. Leit å høre at det ble gjort en feil med bonusen din, med godt det ble ryddet opp i da du klaget.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Vergim J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige konsulenter som svarer deg på det du lurer på. Konkurransedyktig på pris. Rask hjelp per telefon, men ikke alltid like raske til å besvare epost-henvendelser.

Svar fra Frende Forsikring
07.10.2019 10.47
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"De bare lo, og glemte meg i 3 måneder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg og min samboer var på bilferie i sommer. Bilen brøt ned i Sverige, og vi ble strandet der. Vi ordnet alt selv, lånte penger og ordnet leiebil med hans bilforsikring. Men vi måtte ta inn på hotell - det er snakk om to netter på latterlige 2000 kr. Da jeg ringte FRENDE ble jeg møtt av tomme løfter om at de skulle ringe dagen etter (situasjonen var såpass alvorlig at de "garanterte", deres egne ord). De ringte aldri så jeg gjorde det igjen, og ble møtt av en dame i andre enden som bare LO AV MEG og sa at det minst kom til å ta 5 uker. (Hun nevnte ikke kvitteringer engang, selv om vi selvfølgelig sparte på disse i tilfelle). Jeg fikk sjokk, men holdt meg høflig for å øke sjansene for hjelp. Hvem ler av noen i en desperat situasjon? Dette skjedde i begynnelsen av juli, og jeg har ennå ikke fått noe svar. Nå er det oktober. De har faktisk ikke ringt, helt til JEG sendte inn en påminnelse til de igår kveld. Uten en eneste unnskyldning eller beklagelse, ja ikke en telefonsamtale engang, fikk jeg plutselig et avslag på mail i morges... De har faktisk glemt oss i over 3 måneder. Og ennå ikke ringt eller spurt om kvitteringer, svaret var bare nei. De har faktisk ikke lyst til å hjelpe, og jeg angrer på hver eneste krone de har fått.

Svar fra Frende Forsikring
15.10.2019 10.12
Hei Carina, vi har ikke for vane å glemme kundene våre, og vi ser gjerne på hva som har skjedd i saken din, om du kontakter oss direkte.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trege til å finne ut trafikkregler"

Snart 2 måneder har gått siden trafikkuhellet. Saken er egentlig veldig klar. Motparten kom ut fra gårdsvei til vei med navn. Jeg har gjort alt for å få de til å sjekke opp fakta, men ingen tilbakemelding om det. Nå er jeg drittlei av sommel fra Frende. Bytte av selskap er veldig sikkert.

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2019 19.03
Hei Geir, beklager at du har måttet vente. I slike saker er vi oftest avhengig av tilbakemelding fra motpartens selskap, og det kan ta tid.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra til noe går galt"

Vi var så uheldige å bli frastjålet en kamerabag første dagen på ferie, ganske tidlig etter at vi byttet selskap til Frende. (Etter flere års forsikring av det samme utstyret i annet selskap uten problemer) Vi fikk ingen respons på klagen vår og først etter gjentatte gangers purring fikk vi beskjed om at vi var rødlistet, og at de satte en etterforsker på saken vår. Greit nok, han konkluderte med at ingenting var galt, og vi fikk erstattet kameraet etter nesten ett års venting. Etter dette fikk vi en skade på noe utstyr under en flyreise, alt dokumentert, godset forsvarlig pakket. Dette var i februar, og vi har ennå ikke fått noen respons på skademelding eller purringer. Vi har prøvd å gå via både reiseforsikring, verdisakforsikring og båtforsikringen vår som alle skulle dekke skadene, men ingen respons. Så for oss fungerer Frende ikke så bra.

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2019 18.24
Det er leit å høre at dere opplever oss på denne måten. Hvis du vil vi skal se nærmere på dette er det fint om du tar kontakt direkte eller bruker klageskjemaet på frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reise ok, hus forferdelig"

Reiseforsikringen deres er fin, men velger du superforsikring på hus, da gjør det alt for å slippe unna kravet. Gjerne ved å bruke takstmenn som har lite peiling på hva de holder på med. Nå det da blir irettesatt pga åpenbare feil i vurderingen, da velger de fortsatt å holde seg til hva takstmann sier.

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2019 15.47
Hei Jan, godt å høre at du er fornøyd med reiseforsikringen, men leit at oppgjøret på hus ikke sto til forventningene! Vi bruker kun sertifiserte takstmenn, men alle kan gjøre feil, og da har du selvfølgelig mulighet til å klage.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Legalisert racketeering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde kasko, etter oversvømmelse i garasjen de har sendt meg til en firma og de taksert til 13 568,44 kr. Jeg fått kontant 1,427 kr. Møtt med en så skamløs mafia for første gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Useriøse kundebehandlere uten kompetanse."

Frende Forsikring har opptrådt svært useriøst og feilinformert i en sak vedrørende dødsbo. De svarer ikke på mine henvendelser, og jeg mottar ingen beklagelse i saken. Jeg ser at de får mange dårlige anmeldelser, så kundene gjør klokt i å velge andre forsikringsselskap.

Svar fra Frende Forsikring
19.09.2019 13.27
Vi beklager om du har fått feil informasjon, det vil vi selvsagt rette opp i. Selvsagt hender det at også våre medarbeidere gjør feil, men kompetanse mangler de ikke, og jobben og ansvaret tar vi alle svært seriøst.
Joanna R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lureri"

Jeg har ikke opplevd verre i mitt liv når det gjelder forsikrings selskap. Jeg avsluttet forsikringene mine med frende fordi det var alt for dyrt. Det endte med at jeg ikke fikk avslutte betalingen før månen var omme og de mener at de ikke hadde fått meldingen om flytting av bil til annet selskap, noe de har fått. Frende skal ha meg til å betale dobbelt på alle forsikringene mine. Bare å styre unna! Aldri vært borti noe så sykt og å så mye hersketeknikk. Jeg har fått mange kjente til å gå for Frende å nå skal jeg få de til å avslutte Frende!

Svar fra Frende Forsikring
16.09.2019 15.14
Hei Joann, så hyggelig at du har anbefalt oss til kjente! Ikke så hyggelig at du vil si opp forsikringene nå, men det kan du gjøre med en måneds varsel, det er regelen, og den måneden må du betale for. Hvis det er noe annet du vil vi skal ordne opp i, hører vi gjerne fra deg på kundesenteret.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Frekke og snipete kundebehandlere. Tar alt for lang tid på å behandle saker. Dog veldig raske når de skal selge deg en ny forsikring.

Svar fra Frende Forsikring
16.09.2019 15.12
Hei Siba, det er mange grunner til at et forsikringsoppgjør kan ta litt tid, men vi får ikke sett på hva som har skjedd i saken din uten at du kontakter oss direkte, feks via kundeservice@frende.no eller klageskjemaet på hjemmesiden vår.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

For langsom kundebehandling. Urettmessig lagt til tillegg på premier som ble avklart tidligere i prosessen ikke skulle forekomme. Langt dyrere enn konkurrentene.

Svar fra Frende Forsikring
12.09.2019 09.44
Hei Endre, fint om du tar direkte kontakt med oss hvis det er noe du trenger hjelp til å ordne opp i.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er flink til å fakturere flere måneder på forskudd. Skjer det noe kan du vente i rundt 1 månde før dei gjer noke og når dei gjer noke så får du ikkje ein dritt igjen for dei vil ikkje anna en å lure deg... Svindlere. Vil ikkje anbefale dei.

Svar fra Frende Forsikring
09.09.2019 14.20
Hei Pål, vi har svart på innlegg og kommentarer fra deg, og sendt deg skriftlig svar på henvendelsen din. Vi kan dessverre ikke gå inn i selve skadesaken din i sosiale medier.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kunne ikke vært bedre"
4 syns denne omtalen er nyttig

Raskt og greit oppgjør. Hyggelige e-poster fra Frende. Jeg går utifra at det er slike opplevelser man skal ha med ett forsikringselskap.

Svar fra Frende Forsikring
30.08.2019 07.32
Sånn skal det være! Takk for fin tilbakemelding! Hyggelig at du tok deg tid til det.
Harris R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Frekke, holder seg ikke til det de sier. LURER DEG!"

Jeg har hatt dem i over 7 år, siden jeg var liten og skjønte fort at dette var en stor feil å ha. Flyet mitt ble forsinket 6 timer og 25 minutter pga teknisk feil i Alicante som skulle mellomlande London også til Oslo. Jeg ringte inn og spurte om de dekker nytt fly om jeg bestiller der og da for å komme meg hjem og de sa "Ja så lenge du har skriftlig bevis på at det er teknisk feil og spar alle kvitteringer" Jeg spurte flyselskapet om jeg får noe tilbake fra dem siden det var noe teknisk feil men, de ga meg bare tilbud om å overnatte i London og det var ikke flyselskapet men agency "Kiwi" Skjønte fort da at jeg ikke får noe tilbake etter det. Over telefonsamtalen med frende kundebehandler når jeg hadde kommet hjem hørtes det ut som alt skulle løse seg fint, men så endte det med masse mails frem og tilbake. I etterkant av dette ringte jeg inn og snakket med en kollega av dem, men hørte aldri noe etterpå... Min venn som var på samme tur som meg og fikk tilbake pengene sine fra Gjensidige forsikring. De har samme vilkår som Frende. Dette syntes jeg rett og slett er urettferdig, og dårlig gjort av dem. Jeg følte meg ganske dårlig behandla og ignorert. Jeg leste også omtaler og ser at FLERE har gått gjennom det jeg gikk gjennom. Idag så har jeg gitt oppsigelse og det var et bra valg å gjøre etter å følt meg lurt og sviktet av dem. HOLD DERE UNNA FRENDEFORSIKRING DET ER MYE ANNET SOM ER BEDRE.

Svar fra Frende Forsikring
23.08.2019 11.52
Hei Harris, leit å høre at du ble forsinket på reisen din. Hvis du vil vi skal sjekke opp i saken og mener vi har gjort en feil er det fint om du kontakter oss så vi kan se på saken din en gang til.
Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God erfaring med Frende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt noen saker, både på reiseforsikringen og en på villaforsikringen. I sistnevnte sak var det ikke vår feil, men Frende stilte med takstmann og vi fikk god informasjon om våre rettigheter. Føltes veldig trygt å ha Frende i ryggen! Ønsker å dele mine erfaringer da jeg tror det er størst andel misfornøyde som går ut og deler sine meninger. De fornøyde er gjerne mer stille.

Svar fra Frende Forsikring
23.08.2019 11.51
Tusen takk, Ingeborg, det var veldig hyggelig, og du har helt rett!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Beste reiseforsikring, eller?"

Jeg trodde dette var den beste reiseforsikringen en kunne få, det er i alle fall slik de reklamerer for seg selv. Men når det kommer til praksis er jeg blitt i tvil om dette stemmer. I påsken reiste jeg til Florida og bagasjen ble forsinket 1 døgn. Noen andre i mitt reisefølge fikk utbetalt 3000 kr på direkten uten noen spørsmål, men jeg som hadde brukt mye mindre enn det måtte oppgi nøyaktig hva jeg hadde brukt. Og i sommer var jeg i Portugal og på vei hjem fra Portugal mens vi var i transitt i Amsterdam ble Flyet kansellert og vi måtte vente 2 dager i Amsterdam før vi ble ombooket. Bagasjen lå jo i systemet på flyplassen så vi hadde nesten ingen ting disse to dagene, og jeg fikk bare 500 fra Frende for dette, mens andre i reisefølge denne gangen også fikk 3000 fra sitt forsikringsselskap. Etter disse hendelsene har jeg begynt å lure på om jeg har valgt feil selskap, og om jeg vil få den hjelpen jeg trenger fra Frende om det blir mer alvorlig hendelse.

Svar fra Frende Forsikring
28.08.2019 10.36
Hei Vidar, jeg har ikke nok opplysninger til å se på saken din. Send gjerne spørsmålet direkte til oss, så kan vi se på skadesaken og sikre at du har fått riktig oppgjør og god forklaring.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Topp tilbud og god oppfølging"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selger kom hjem og ordnet med alle forsikringer inkl firma. God pris og bedre forsikring. Billig på Tesla. Ringte selgeren i Tønsberg og fikk hjelp med min sønns bil etterpå. Tommel opp!

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2019 14.43
Takk for hyggelig tilbakemelding, Espen! Vi blir veldig glade når fornøyde kunder tar seg tid til å fortelle om opplevelsen sin.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR