Forsikring

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 22 innen
forsikringsselskap
60%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
78
66
28
22
49
Sorter omtaler etter
Viser av 243 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Verste jeg har opplevd i hele mitt liv."

Først tar jeg forsikring på en bil og etterpå har jeg på bil nr 2. Samt kjøper jeg innbo og reiseforsikring hos de.

Jeg ringer og forteller at tv’n hadde bare sluttet å fungere og jeg vil melde inn skade, da får jeg høre at det blir ikke dekt! Jeg bare Hæ hva i hel%#te er det som skjer hvorfor skal jeg betale innboforsikring på noe dere ikke dekker ved skade. Nei da mente de at jeg ikke fikk igjen noe for noe som plutselig slutter å virke. Noen dager siden flytta jeg på kjøleskapet og hadde klart å miste den. Men så har jeg kontakta på og ser lampa lyser, reiser til Sverige og handler. Når jeg er tilbake så har jeg tinge inni uten å sjekke. Dagen etter er alt ødelagt.

Ringer de. Får vite at de ikke dekker en dritt og kun maten. Men egenandel på 4000kr.

Hva er vitsen med å ha innboforsikring hos noen der de ikke dekker noe. Men de dekker ikke et uhell som vi utfører. Altså om du mister ting osv.

Når det gjelder kunder og fakturer er de flinke på sin jobb. Men å gi igjen for ting vi har rett på er de da rett og slett stygge i kjeften. Aldri mer. Tar heller å betaler litt mer for mer seriøse folk som ønsker å beholde kundene sine.

Svar fra Frende Forsikring
17.04.2018 13.09
Hei Issa, så leit å høre at du har vært så uheldig både med TVen og kjøleskapet. Skjønner godt at du blir frustrert! Dessverre er det slik at hvis du ikke har uhellsdekning, dekkes ikke skader du selv påfører eiendelene dine. Det er det neppe andre selskap som gjør heller, uten at du har egen forsikring som dekker det, der er nok vilkårene ganske like.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigst, trygt og en utrolig god kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har enda ikke opplevd noe negativt med Frende. Vi har hatt vannskade i huset for noen måneder siden, det ble ordnet på meget profesjonelt vis. Bilskaden i fjor var det heller ingen spørsmål om fra Frende sin side. Kundeservice er alltid hyggelig og behjelpelig. Samtidig får man jo en kontaktperson som man får tak i på både SMS, mail og telefon, og som man føler virkelig bryr seg om at du skal få de beste forsikringene og de riktige forsikringene for akkurat deg til den beste prisen. Jeg trodde ikke det var mulig å få så billig forsikring og i tillegg bli 100% fornøyd med service. Må også nevne at jeg er medlem i Norsk Jernbane Forening, og de skal liksom være billigst i Norge. Jeg sammenlignet prisene, og Frende var flere tusenlapper billigere faktisk. Frende er etter min erfaring det beste selskapet jeg har hatt forsikringene mine i.

Svar fra Frende Forsikring
16.04.2018 13.59
Veldig glad for å høre at du har sammenlignet vilkår og pris, og valgt Frende! Og i tillegg opplever at vi leverer på skadeoppgjør og kundeservice. Jeg gleder meg til å dele tilbakemeldingen din med kollegene mine! Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt og ryddig oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mistet mobiltelefonen i bakken. Ikke noe autorisert verksted for dette merket i Norge. Fikk dekket ny telefon uten spørsmål. Fikk mail om utbetaling ok dagen etter.

Takk til Frende

Svar fra Frende Forsikring
16.04.2018 13.59
Takk for tilbakemeldingen din, Bård! Så kjekt å høre at du er fornøyd!
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service for unge"

Er et forsikringselskap for voksene folk.
Er ikke noe for unge folk hvis en har hatt skade.
Jeg har vert kunde i frende i 10 år å vert fornøyd. Men jeg merker jo att servicen er blitt veldig dårlig spesielt det 3 siste åra. Før hadde jeg direkte kontakt med banken. Nå er det kun en saksbehandler i Bergen. Fungerer dårlig.

Hadde skade på bilen å ble behandlet dårlig. Ble overkjørt av kundebehandler. Skulle tro jeg var kriminell.
Måtte vente i 8 måneder før bilen var ferdig på verksted.
Samtidig måtte jeg betale full forsikring på bil som stod på verksted. Fikk ikke lov av saksbehandler å justere forsikringen mens bilen var på verksted. Måtte betale leiebil selv i 7 måneder. Kundebehandling har de glemt.

Svar fra Frende Forsikring
16.04.2018 13.58
Hei Kristian, takk for at du tar deg tid til å sende oss en tilbakemelding, den tar vi med oss. Hvis du vil at vi skal se nærmere på hva som kan ha skjedd i saken, eller følge opp skadebehandleren, så er det fint hvis du kontakter oss direkte på kundeservice@frende.no
Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask hjelp på reisen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk trygg og rask hjelp fra Frende Forsikring til å vite hva jeg skulle gjøre da bagasjen ikke kom med flyet på reise. Og deilig at vi har rabatt siden vi har fem forsikringer hos dem.

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2018 12.54
Takk for hyggelig tilbakemelding, Ann-Kristin. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rimelig og kundevennlig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Frende i ca 10 år. Har forsikret både hus, hytte, biler og båt. Ved endringer (husbygging, bilbytte og båtkjøp) har vi alltid sammenlignet priser og betingelser fra flere selskap. Frende har alltid klart seg godt i konkurranse! En gang, ved et biluhell, hadde vi bruk for forsikringsselskapets tjenester. Da var de lett å kontakte, grei og rask å samarbeide med, og vi var svært fornøyde 👍😀

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2018 11.46
Hei Sissel! Så hyggelig å høre fra en trofast og fornøyd kunde. Dere får jo lojalitetsbonus med fem prosent rabatt hvert år på alle skadeforsikringene, dere da. :)
Vi skal stå på for at dere skal være fornøyde med oss fremover også.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ordner opp når det trengs"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har veldig god erfaring med frende, de er hyggelige på tlf og ordner opp om det skjer et uhell uten noen form for kverulering om saken.
Gode priser har de også.

Svar fra Frende Forsikring
10.04.2018 16.30
Takk for hyggelig tilbakemelding, Ronny! Veldig hyggelig at du tok deg tid til det! Vi skal stå på for at du skal være fornøyd fremover også.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde vannskade på huset i vinter. Fikk fantastisk oppfølgning og hjelp. Fikk også oppfølgning ietterkant av skade. Såååå hyggelige folk. Bedre enn forventet. Billig er de og.

Svar fra Frende Forsikring
09.04.2018 13.49
Så hyggelig å høre, Trond! Vi prøver å bry oss litt ekstra om kundene våre. Og blir veldig glade for tilbakemeldinger som din!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Risikerer stor bot pga. Frende"

Jeg kontaktet kundeservice på epost for å ordne trafikkforsikring på personbilen min. Virket som om de prøvde å drøye kredittsjekken, som medførte at jeg gikk omtrent 20 dager uten trafikkforsikring. Nå risikerer jeg å få et gebyr på ca. 3600,-, i sammenheng med de nye reglene ang. trafikkforsikring.

Svar fra Frende Forsikring
26.03.2018 11.46
Hei Lennart, for å kunne kredittsjekke en kunde, må vi ha kundens bekreftelse. Jo raskere kunden svarer, jo raskere kan vi gå videre. En rådgiver har sett på saken din, og du kan gjerne kontakte oss direkte om det er mer du lurer på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøsitet, løgn å ikke der for sine kunder"

Ringer ikke tilbake, haler ut tid så kunder blir sittende som spørsmålstegn. aldri fått dåligere behandling noe sted.. blir fysisk uvell av disse. prøver å matte ut sine kunder.

Svar fra Frende Forsikring
22.03.2018 09.04
Jeg vil gjerne få oppfordre deg til å ta direkte kontakt med oss, så vi kan følge opp frustrasjonen din. Dette er ikke slik vi vil ha det! Du kan sende oss en e-post på kundeservice@frende.no, eller se på mulighetene her: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mange fakturaer, mye rot."

Begynte bra, men får stadig nye regninger som skal erstatte en annen regning. Også fått varsel om opphør selv om jeg har betalt alt av regninger jeg har fått. Billig, men det er det...

Svar fra Frende Forsikring
22.03.2018 09.04
Hei Eva, vi sender alltid ut ny regning om det er gjort endringer på avtalen. Beklager om det har blitt forvirrende. Du må gjerne ringe oss på 55153600 eller sende oss en e-post på kundeservice@frende.no om vi skal hjelpe deg å finne ut av dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Så langt veldig fornøyd og utrulig effektivt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Frende lenge nå og ikke hatt noen form for skade. Til nå... meldte inn skade på hus grunnet vann. Og 3 timer etter jeg sa ifra så var det en fra Frende på plass hjemme og dokumenterte skader og forebygget på en søndags kveld. Så langt veldig fornøyd og håper dette fortsetter å være så effektivt og hjelpsom videre i saken. Vi får se hva som skjer imorgen.

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2018 11.47
Så kjekt å høre, Øyvind! Akkurat sånn det skal være! Vi skal gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd fremover også :)
Bertil T
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Jeg har veldig god erfaring med Frende forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Reiseforsikring ved matforgiftning i Portugal sørget for hurtig behandling midt på natten i Faro. Dette ordnet de på telefon kl 03.00 på natten. MAKAN! Topp service.

Svar fra Frende Forsikring
15.03.2018 14.44
Så flott at du tar deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding, Bertil! Det setter vi stor pris på! Og opplevelsen din er jo akkurat sånn det skal være, du er i trygge hender med Norges beste reiseforsikring. :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"«Helautomatisert» uten muligheter til å tilpasse seg enkelte kunders ønsker."
1 syns denne omtalen er nyttig

Frende fungerer bra som forsikringsselskap men er så «automatiserte» at de ikke kan maile over til kundens e-mail varsel om den årlige innbetaling, og de sier de skal ha den beste kundevennlige service i sin bransje!
Tilsynelatende langt igjen Frende.
Prøvde å kontakte min kunde kontakt men umulig pr. telefon, sendte en Mail om det å ba han kontakte meg pr. telefon og selvfølgelig, han tok ingen kontakt, de bare PRØVER
å ha Norges beste kundeservice, så synd for Frende er et bra selskap men kun når alt går «automatisk» individuell tilpassing er fraværende mot enkelt kunden.

Svar fra Frende Forsikring
13.03.2018 09.51
Hei Helge, takk for tilbakemeldingen din. Vi er veldig opptatt av å ta oss tid til hver enkelt kunde. Hvis du vil at vi skal kontakte deg eller følge opp rådgiveren din direkte kan du sende oss en e-post på kundeservice@frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig opplevelse"

Valgte å skifte til dette firmaet, men så klarer selger å rote det til og ender med å bruke nesten 3 måneder på denne jobben. Snakk om å bomme på åpent mål..
Firmaet fremstår som rotet. Håper jeg slipper å forholde meg til et forsikringsoppgjør med disse.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2018 21.53
Hei Thomas, så leit å høre at du har vært uheldig med en selger hos oss. Håper du kontakter oss direkte med mer informasjon, så vi kan følge opp.
Når det gjelder skadeoppgjør kan jeg berolige deg med at uavhengige undersøkelser (EPSI) viser at vi har Norges mest fornøyde kunder etter skade.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Særdeles dårlig kundebehandling, grenser til useriøst i 2018. STYR UNNA DISSE!!!"

Har opplevd elendig kundebehandling, mangelfull og/eller feilaktig informasjon som medførte at bilforsikringen ble sagt opp uten varsel med de konsekvenser det kunne fått! Dette på tross av at jeg betalte ajour 100% da FRENDE flere ganger sendte faktura til feil adresse noe jeg også har ringt de om!!
Dette skjer uten at jeg fikk beskjed, og ny faktura kom i posten som ingenting skulle ha skjedd!!! Når jeg ringer inn blir jeg behandlet dårlig og FRENDE stiller seg uforstående til min kritikk. Betaler heller 50% mer for å bli behandlet seriøst, har kun vært kunde i 6 mnd. men skal ALDRI TILBAKE. Kjøp alle andre steder enn her, roter de sitter du uten forsikring og uten at du selv vet det!

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2018 12.11
Hei Eirik, jeg har svart deg på den forrige klagen din, og vet du har vært i kontakt med oss direkte. Regner med det har løst seg nå. :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Middels minus"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk beskjed på telefon om at jeg ikke fikk bonustap ved en skade. Når det var ferdig så hadde jeg plutselig 60%, ikke 75% som før.

Svar fra Frende Forsikring
18.02.2018 20.44
Hei du, har du spurt skadebehandleren hva som har skjedd her? Det er helt sikkert en god forklaringa og kan ha kommet nye opplysninger underveis. Kontakt oss gjerne direkte!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling"

Dååårlig personaler, ikke seriøse nok til å drive en selskap. De går som regel med kunde sist og har dårlig kommunikasjon med kunder. Min bil ble utsatt på skade, 25 dager uten enighet om reperasjon eller en grei erstatning grunnet dårlig taksering. Har ikke rett for leie bil. Hittil har jeg ikke løst saken.

Svar fra Frende Forsikring
15.02.2018 09.28
Hei Rabee, skjønner godt det er frustrerende å stå uten bil! Hos oss er leiebildekning noe du velger om du vil ha, sammen med bilforsikringen. Vi kan gjerne se på saken din, og se om vi kan følge opp takstmannen. Ring oss på 55153600.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For godt til å være sant"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en hyggelig selger som ga meg et knalltilbud på full kasko bilforsikring.
Vel og fornøyd etter flere måneder ble jeg påkjørt av en annen bil Bakfra.. Meldte skade, leverte bilen til oppretting, fått igjen bilen nå.. Og etter mange sendte mail samtaler med ansatte hos frende som ikke veit noen ting om noe.. Ikke svarer de på mail, ikke gir de meg oppdatering på saken min... Når dette er over skifter jeg selskap!!!

Svar fra Frende Forsikring
13.02.2018 14.07
Hei Thomas, dette vil vi gjerne finne ut av, for dette høres ikke ut som skadeavdelingen slik jeg kjenner den. Vi finner deg ikke igjen i systemet vårt på bare fornavn, men send oss gjerne en melding direkte på skadesenteret.motor@frende.no, så skal vi følge opp.
Atlizzatlizz
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alt virket bra til en skade skjedde. Får beskjed om å kontakte motpartens forsikringsselskap. Trodde ærlig talt det var jobben til forsikrings selskapet.
Har skrevet flere ganger om å få navnet på selskapet til motparten.. men ikke noe svar fra Frende.
Anbefales IKKE

Svar fra Frende Forsikring
08.02.2018 22.30
Hei, dette høres forvirrende ut, og jeg skjønner at du er frustrert om du ikke har fått god nok hjelp hos oss. Ta gjerne kontakt med oss direkte på skadesenter.motor@frende.no, så kan vi følge opp videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Aldri meir Frende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skade på snyskuter. Taksert i tidsrommet 20-22 desember 2017. Både jeg og skuterverksted purret på tilbakemelding fra takstmann, samt Frende flere ganger, uten at verksted fikk startsignal for å reparere skuter. Førstan 24 januar fikk verksted tilbakemelding, slik at deler kunne bestilles. 31/1 var skuteren ferdig reparert.
Selv om det er slurv fra takstmann som er hovedårsaken, så er det Frende som leier inn taksttjenesten. 0 forståelse eller prisreduksjon å få fra Frende. Tydeligvis ikke viktig å beholde meg som kunde. Adios.

Svar fra Frende Forsikring
08.02.2018 08.21
Hei Geir, leit å høre at takstmann forsinket reparasjonen for deg. Slik skal det jo ikke være! Fint at du sier fra her, men ta det også direkte opp med skadeavdelingen, så vi kan følge opp med med ham.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"raskt og enkelt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjempefornøyd med reiseforsikring og service fra Frende. God hjelp på telefon og rask utbetaling ved manglende bagasje etc.

Svar fra Frende Forsikring
05.02.2018 14.57
Hei Kristin, akkurat sånn det skal være! Så kjekt å høre! Tusen takk for tilbakemeldingen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Leter etter god tilbudet, pris og kanskje bedre avtaler"

De var hyggelige når jeg snakket med dem i forbindelse å bytte forsikringer hos dem, det som er dårlig er at de ikke samler alle avtaler på et sted på nettet, og det er mange mobilnummer som man må forholde seg til om det står fare.

Jeg anbefaler Frende å samle alle telefoner på et nummer som kan kunden ringe til bestandig og at de kan også samle alle forsikringer på et sted på nettet som man kan også betale dem derfra.
Og at de også forholde seg til forfall datoen som kunden ønsker å betale i og ikke sette forfall datoer som de ønsker å belaste kunden ekstra penger om kunden betaler i avtalte datoen (som kunden ønsket) og ikke den datoen som dere ønsker.

Og jeg var ikke enig med dem når jeg betalte ekstra 300kr/per ved etableringen av livsforsikring for meg og kona.

Ellers jeg har det veldig bra hos dem, men jo er det lov å sjekke litt rundt om man kan få bedre avtaler innhold med gode priser. Min erfaring om dem gir meg bedre pris og bidra avtale jo kan overleve med noterte kommenterte mine det vil si at de anbefales om jeg får ønskene mine oppfylt :)

Svar fra Frende Forsikring
24.01.2018 10.37
Hei Firas, du kan alltid ringe oss på 55 15 36 00, og finner alle forsikringene dine om du logger Min side på frende.no.
Takk for fyldig tilbakemelding og gode innspill. Vi har også oppgitt direktenummer, med du kommer også igjennom på 55153600 hvis du vil ha ett å forholde deg til.
Mohammad
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Jeg vil gjerne få mer bonus"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes det er helt bra, men jeg vil så mye få mer bonus. Aldri jeg har ikke skader, håper jeg få god pris med kasko.

Svar fra Frende Forsikring
26.01.2018 13.13
Hei Mohammad, takk for hyggelig tilbakemelding! Vi har svært rask bonusopptjening på bil, ring oss gjerne på 55153600 eller send oss en e-post på kundeservice@frende.no, så kan vi se på avtalen din og forklare nærmere.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Påkjørt en Frende kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Eg ble påkjørt bakfra av en Frende kunde, saken var opplagt ettersom jeg sto parkert, men jeg har fått varige helseskader og etter å ha drenert saken i 3.5 år inntil eg anskaffet advokat. Så forsøker nå Frende å vri seg unna med en kreativ lege.
Dette er det eg kaller å sparke noen som ligger nede.

Svar fra Frende Forsikring
19.01.2018 14.47
Hei Erlend, så leit å høre at du har varige plager, forstår at det er fortvilende. Personskadesaker tar ofte tid, og det kan være en ekstra belastning når du er syk.
Jeg får ikke nok informasjon til å følge opp saken din utfra en kommentar her, men vi er veldig opptatt av riktige oppgjør, så dette ordner seg nok.
Søk Bytt.no