Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 25 innen
forsikringsselskap
53%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
127
78
36
35
119
Sorter omtaler etter
Viser av 395 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Useriøse kundebehandlere uten kompetanse."

Frende Forsikring har opptrådt svært useriøst og feilinformert i en sak vedrørende dødsbo. De svarer ikke på mine henvendelser, og jeg mottar ingen beklagelse i saken. Jeg ser at de får mange dårlige anmeldelser, så kundene gjør klokt i å velge andre forsikringsselskap.

Svar fra Frende Forsikring
19.09.2019 13.27
Vi beklager om du har fått feil informasjon, det vil vi selvsagt rette opp i. Selvsagt hender det at også våre medarbeidere gjør feil, men kompetanse mangler de ikke, og jobben og ansvaret tar vi alle svært seriøst.
Joanna R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lureri"

Jeg har ikke opplevd verre i mitt liv når det gjelder forsikrings selskap. Jeg avsluttet forsikringene mine med frende fordi det var alt for dyrt. Det endte med at jeg ikke fikk avslutte betalingen før månen var omme og de mener at de ikke hadde fått meldingen om flytting av bil til annet selskap, noe de har fått. Frende skal ha meg til å betale dobbelt på alle forsikringene mine. Bare å styre unna! Aldri vært borti noe så sykt og å så mye hersketeknikk. Jeg har fått mange kjente til å gå for Frende å nå skal jeg få de til å avslutte Frende!

Svar fra Frende Forsikring
16.09.2019 15.14
Hei Joann, så hyggelig at du har anbefalt oss til kjente! Ikke så hyggelig at du vil si opp forsikringene nå, men det kan du gjøre med en måneds varsel, det er regelen, og den måneden må du betale for. Hvis det er noe annet du vil vi skal ordne opp i, hører vi gjerne fra deg på kundesenteret.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Frekke og snipete kundebehandlere. Tar alt for lang tid på å behandle saker. Dog veldig raske når de skal selge deg en ny forsikring.

Svar fra Frende Forsikring
16.09.2019 15.12
Hei Siba, det er mange grunner til at et forsikringsoppgjør kan ta litt tid, men vi får ikke sett på hva som har skjedd i saken din uten at du kontakter oss direkte, feks via kundeservice@frende.no eller klageskjemaet på hjemmesiden vår.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

For langsom kundebehandling. Urettmessig lagt til tillegg på premier som ble avklart tidligere i prosessen ikke skulle forekomme. Langt dyrere enn konkurrentene.

Svar fra Frende Forsikring
12.09.2019 09.44
Hei Endre, fint om du tar direkte kontakt med oss hvis det er noe du trenger hjelp til å ordne opp i.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig forsikring"

Er flink til å fakturere flere måneder på forskudd. Skjer det noe kan du vente i rundt 1 månde før dei gjer noke og når dei gjer noke så får du ikkje ein dritt igjen for dei vil ikkje anna en å lure deg... Svindlere. Vil ikkje anbefale dei.

Svar fra Frende Forsikring
09.09.2019 14.20
Hei Pål, vi har svart på innlegg og kommentarer fra deg, og sendt deg skriftlig svar på henvendelsen din. Vi kan dessverre ikke gå inn i selve skadesaken din i sosiale medier.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kunne ikke vært bedre"
3 syns denne omtalen er nyttig

Raskt og greit oppgjør. Hyggelige e-poster fra Frende. Jeg går utifra at det er slike opplevelser man skal ha med ett forsikringselskap.

Svar fra Frende Forsikring
30.08.2019 07.32
Sånn skal det være! Takk for fin tilbakemelding! Hyggelig at du tok deg tid til det.
Harris R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Frekke, holder seg ikke til det de sier. LURER DEG!"

Jeg har hatt dem i over 7 år, siden jeg var liten og skjønte fort at dette var en stor feil å ha. Flyet mitt ble forsinket 6 timer og 25 minutter pga teknisk feil i Alicante som skulle mellomlande London også til Oslo. Jeg ringte inn og spurte om de dekker nytt fly om jeg bestiller der og da for å komme meg hjem og de sa "Ja så lenge du har skriftlig bevis på at det er teknisk feil og spar alle kvitteringer" Jeg spurte flyselskapet om jeg får noe tilbake fra dem siden det var noe teknisk feil men, de ga meg bare tilbud om å overnatte i London og det var ikke flyselskapet men agency "Kiwi" Skjønte fort da at jeg ikke får noe tilbake etter det. Over telefonsamtalen med frende kundebehandler når jeg hadde kommet hjem hørtes det ut som alt skulle løse seg fint, men så endte det med masse mails frem og tilbake. I etterkant av dette ringte jeg inn og snakket med en kollega av dem, men hørte aldri noe etterpå... Min venn som var på samme tur som meg og fikk tilbake pengene sine fra Gjensidige forsikring. De har samme vilkår som Frende. Dette syntes jeg rett og slett er urettferdig, og dårlig gjort av dem. Jeg følte meg ganske dårlig behandla og ignorert. Jeg leste også omtaler og ser at FLERE har gått gjennom det jeg gikk gjennom. Idag så har jeg gitt oppsigelse og det var et bra valg å gjøre etter å følt meg lurt og sviktet av dem. HOLD DERE UNNA FRENDEFORSIKRING DET ER MYE ANNET SOM ER BEDRE.

Svar fra Frende Forsikring
23.08.2019 11.52
Hei Harris, leit å høre at du ble forsinket på reisen din. Hvis du vil vi skal sjekke opp i saken og mener vi har gjort en feil er det fint om du kontakter oss så vi kan se på saken din en gang til.
Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God erfaring med Frende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt noen saker, både på reiseforsikringen og en på villaforsikringen. I sistnevnte sak var det ikke vår feil, men Frende stilte med takstmann og vi fikk god informasjon om våre rettigheter. Føltes veldig trygt å ha Frende i ryggen! Ønsker å dele mine erfaringer da jeg tror det er størst andel misfornøyde som går ut og deler sine meninger. De fornøyde er gjerne mer stille.

Svar fra Frende Forsikring
23.08.2019 11.51
Tusen takk, Ingeborg, det var veldig hyggelig, og du har helt rett!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Beste reiseforsikring, eller?"

Jeg trodde dette var den beste reiseforsikringen en kunne få, det er i alle fall slik de reklamerer for seg selv. Men når det kommer til praksis er jeg blitt i tvil om dette stemmer. I påsken reiste jeg til Florida og bagasjen ble forsinket 1 døgn. Noen andre i mitt reisefølge fikk utbetalt 3000 kr på direkten uten noen spørsmål, men jeg som hadde brukt mye mindre enn det måtte oppgi nøyaktig hva jeg hadde brukt. Og i sommer var jeg i Portugal og på vei hjem fra Portugal mens vi var i transitt i Amsterdam ble Flyet kansellert og vi måtte vente 2 dager i Amsterdam før vi ble ombooket. Bagasjen lå jo i systemet på flyplassen så vi hadde nesten ingen ting disse to dagene, og jeg fikk bare 500 fra Frende for dette, mens andre i reisefølge denne gangen også fikk 3000 fra sitt forsikringsselskap. Etter disse hendelsene har jeg begynt å lure på om jeg har valgt feil selskap, og om jeg vil få den hjelpen jeg trenger fra Frende om det blir mer alvorlig hendelse.

Svar fra Frende Forsikring
28.08.2019 10.36
Hei Vidar, jeg har ikke nok opplysninger til å se på saken din. Send gjerne spørsmålet direkte til oss, så kan vi se på skadesaken og sikre at du har fått riktig oppgjør og god forklaring.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Topp tilbud og god oppfølging"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selger kom hjem og ordnet med alle forsikringer inkl firma. God pris og bedre forsikring. Billig på Tesla. Ringte selgeren i Tønsberg og fikk hjelp med min sønns bil etterpå. Tommel opp!

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2019 14.43
Takk for hyggelig tilbakemelding, Espen! Vi blir veldig glade når fornøyde kunder tar seg tid til å fortelle om opplevelsen sin.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig på skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble påkjørt i Bergen sentrum for en del år tilbake. Motpart kjørte på rødt lys og rett inn i siden på bilen min. Vitne så hendelsen, og var villig til å vitne for meg i saken. Motpart innrømmet skyld på stedet. Skademelding ble skrevet ut og alt var fryd og gammen. Så i ettertid, endrer motpart mening, og påstår at det var jeg som kjørte på rødt lys. Frende klarte ikke å få til denne saken. Saken ble ikke løst før etter 1,5 år, utallige telefoner, mailer og vitneuttalelser. Hele denne tiden måtte jeg kjøre med kollisjonsskadet bil, da Frende ikke ville taksere skaden før saken var avgjort. Når saken endelig ble vunnet, ble bilen vurdert som totalhavari, vraket og ny bil kjøpt. Men et par måneder før saken var avgjort byttet jeg forsikringsselskap til Tryg, som ironisk nok var motpartens selskap. Skal aldri ha noe å gjøre med Frende eller Sparebanken Vest igjen, selskap som jeg har vært kunde for i 20 år.

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2019 14.21
Hei, så leit å høre at du ble påkjørt, håper det går bra med deg nå. Når motparten endrer mening underveis i en sak, er det ikke rart det tok tid, men jeg forstår at det var frustrerende. Lykke til hos motparten.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, følger ikke opp"

Dårlig kundeservice og ikke følger opp sine kunder etc - Ikke fornøyd - Dyrt Bli flinkere med sine kunder

Svar fra Frende Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei Sabo, så leit å høre at du ikke er fornøyd. Frende er flere ganger kåret til Norges beste kundeservice og Norges beste kundesenter, og vi vil gjerne hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@frende.no
Kristoffer
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Frende er veldig dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det har vært ekstremt dyrt. Da jeg har brukt den billigste forsikringen, og ingen ting er inkludert annet enn ansvar. Jeg har nå lest meg opp på litt andre forsikring selskaper og har funnet mange som er mye billigere, og som også inkluderer flere bra goder.

Svar fra Frende Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei Kristoffer, prisene våre pleier å være konkurransedyktige, men det er alltid lurt å sjekke hvem som kan gi deg best vilkår til riktig pris på akkurat din bil, det kan variere fra selskap til selskap.
Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"0 Stjerner skulle vært et valg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gikk over til Frende i April, og siden første dag har det bare vært tull! De lover over tlf å si opp alle forsikringene dine hos gamle forsikringsselskap, men dette skjedde ikke. Betalt da dobbelt opp noen måneder. Kundeservice er helt krise og regningene jeg har fått har ikke gitt mening i det hele tatt. UNNGÅ Frende, det er min beste anbefaling😊

Svar fra Frende Forsikring
06.08.2019 10.29
Hei, dette høres rart ut. Vi hjelper deg gjerne å rydde opp om du tar direkte kontakt med oss på kundeservice@frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ohorvelig dårlig av Frende"

Når man dobbeltbetale en forsikring og Frende beholder pengene til neste måned er jeg meget skuffet! Det burde være så enkelt som et tastetrykk i 2019 for og føre pengene tilbake!

Svar fra Frende Forsikring
30.07.2019 11.20
Hei Sølvi, fint om du kontakter kundeservice@frende.no direkte med forespørselen din!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Alltid vært hjelpsom og effektiv"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ved henvendelser har vi alltid fått god hjelp. Dette er grunnen til at vi gikk tilbake til Frende etter er halvt år i annet forsikringsselskap. Anbefales alle som liker enkle oppgjør!

Svar fra Frende Forsikring
25.07.2019 09.47
Tusen takk, Frode. Det var en fin tilbakemelding å få. Velkommen tilbake!
Andreas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt inn i forsikring som bare har vært tull siden første dag"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet av en selger at jeg skulle få billigere forsikring enn hva jeg allerede hadde hos et annet selskap. Etter mye frem og tilbake ordnet selgeren det slik at totalprisen kun ble 300kr dyrere i året enn hva jeg hadde. Jeg tenkte OK, det får være greit, nå orker jeg ikke å gjøre noe mer med dette. Etter nesten ett år får jeg melding om at bonusen min var satt for høyt og at jeg måtte etterbetale 2500kr. Dette var en bonus som selger satt etter at jeg oversendte han forsikringen jeg allerede hadde hos Enter. Har ringt inn til kundeservice (og selger som har sluttet pga uenigheter internt i selskapet!), men de ringer ikke tilbake selv om de lover å komme tilbake til meg. For meg virker dette helt useriøst, og jeg er bare glad for at jeg ikke har hatt bruk for forsikringen enda, for da er jeg redd for at disse er veldig vanskelige å samarbeide med...

Svar fra Frende Forsikring
18.07.2019 16.33
Hei Andreas, send oss gjerne en e-post på kundeservice@frende.no, så skal vi se hva vi kan gjøre. Vi har ikke uenigheter internt i selskapet, men det stemmer at det er enkelte eksterne selgere som ikke jobber hos oss lenger.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Svært fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil gi all ære til kundeservicen hos Frende. Jeg hadde i vinter en sak med et annet forsikringsselskap og byttet til Frende i forbindelse med dette. Det er utrolig stor forskjell på Frende i forhold til det andre, hos Frende fikk jeg en personlig kontakt å forholde meg til og jeg får alltid svar raskt om jeg lurer på noe. Jeg fikk særdeles god hjelp og det føles trygt å ha forsikringene hos Frende. De er lett å få tak i, og man kan spørre om hjelp til stort og smått. I tillegg er det en oversiktlig nettside, og for meg som også er kunde i Sparebank Vest er det enkelt å holde oversikt både på bank og forsikring. Er glad for at jeg byttet og kommer til å fortsette å være kunde der.

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2019 22.15
Veldig hyggelig å høre, Lisa! Vi er også veldig glad for samarbeidet med eierbankene våre, smart og lettvint med bank og forsikring på ett sted. ☺️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårligste kundebehandling jeg har vært utsatt for"
3 syns denne omtalen er nyttig

Arrogante og direkte ufine. Anbefaler alle å styre unna dette selskapet. De vil bare ha penger inn. Nekter å utbetale erstatning på kasko skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skremmende dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi opplevde å bli møtt på en utrolig dårlig måte ift. en stor vannskade i huset vårt. I starten informerte jeg saksbehandler i Frende om oppussingsplanene vi hadde, som vi skulle til med etter vannskaden. Dette for å ha alt på det rene og for å ikke si eller gjøre noe feil. For å være ærlig rett å slett. Da ble jeg møtt med en mistro og en spydig kommentar: "Frende dekker ikke oppussing". Det var virkelig ikke min hensikt å prøve å få skadeforsikring til å dekke oppussing, og å bli mistenkt for det, var ikke noe morro, når vi står i en slik situasjon og behøver hjelp. Advokaten vår fra vår boligkjøperforsikring anbefalte oss om å undersøke retten til å tre inn i tidiligere eiers husforsikring (fordi skaden var oppstått før vi kjøpte huset). Vi trodde først at tidligere huseier også hadde Frende forsikring. Spurte saksbehandler i Frende om retten til å tre inn i tidligere eiers husforsikring. Dette var i en krisesituasjon, hvor vi måtte stoppe vannet i huset og vi ikke hadde vanntilgang. Det var på sommeren i fjor, i "hete månedene". Hadde vi ikke hatt svigers rett ved, kunne vi ikke bodd i huset. Jeg fikk til svar fra saksbehandler i Frende at hun ikke visste om det var mulig eller ikke. Og hun kunne ikke finne ut av det for meg heller. Så hun kunne ikke gi meg svarene jeg trengte for å komme videre og ville ikke hjelpe meg i det. Når jeg sa at jeg er kjent med at dette er praktisert i tidligere saker og at vi trenger å få undersøkt om dette er mulig, svarte hun spydig at "nei men hun kan jo ikke åpne alle enkeltsaker for å se hva som er blitt gjort i hver enkelt sak". Ingen hjelp å få der. Til Frendes forsvar; så hadde ikke tidligere eier forsikring hos Frende, men det visste vi ikke på det tidspunktet, og det burde blitt sjekket opp i/avklart. Saken endte med at vi fikk skaden dekket på tidligere eiers forsikring, i et annet selskap. Skrev en klage til Frende i måten vi hadde blitt behandlet på i ettertid, men fikk ikke en gang et svar på dette. De repeterte kun at de ikke dekket skaden, men svarte ingenting på min klage og opplevelse i hvordan jeg var blitt møtt.

Svar fra Frende Forsikring
09.07.2019 20.40
Hei Katrine, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med møtet ditt med oss. Fint om du tar direkte kontakt eller sender en klage hvis du vil vi skal vurdere saken på nytt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dyreforsikring, styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kom til veterinær med schàferhund (førstegangsfødende) i fødsel som hadde født 7 valper hjemme, med behov for akutt fødselshjelp da fødsel hadde stoppet opp. Røntgen viste 3 valper i livmor, ultralyd viste at den ene valpen var død og lå i feilstilling, dette var grunn til at fødsel stoppet opp og potensielt setter tispas liv i fare. For å redde tispen og de resterende valpene fikk hun fødselshjelp i form av riestimulerende. Vi var heldig og fikk ut alle 3 valpene, en død og 2 levende. Frende nekter å dekke utgiften fordi vi ikke har tatt keisersnitt. Det skal nevnes at denne type fødselshjelp koster ca 1/4 av et keisersnitt så forstå logikken den som vil både etisk og økonomisk. Frende på sin side mener altså at det hadde vært etisk riktig å legge en drektig tispe i anestesi for å gjennomføre kirurgi som er et betydelig større inngrep hos tispen enn å gi riestimulerende til tispen og forløse valpene vaginalt. I vilkårene er det spesifisert at de ikke dekker fødselshjelp eller keisersnitt hos enkelte raser, men schàfer er ikke en av de. Uavhengig av det nekter de å dekke skaden. Frende mener også at fødselshjelp ikke er sykdom men at keisersnitt er sykdom. Jeg jobber selv som autorisert dyrepleier og vi betegner både fødselshjelp og keisersnitt som behandling, ikke en diagnose. Feilstilling hos foster derimot er en diagnose, men Frende velger å se bort i fra dette. Så har man tispe i fødsel med behov for akutt hjelp skal den altså slenges på operasjonsbordet uten at veterinærens medisinske vurdering skal legges til grunn. Det forventes altså at eier skal akseptere og at veterinær skal bryte x antall lover hvis man skal få dekket et slikt tilfelle. Jeg sitter igjen med hele fakturaen for hjelp hos veterinær på natt, men min tispe slapp keisersnitt som var en stor og unødvendig operasjon, og jeg kunne reise hjem med 2 friske valper til. Jeg gleder meg til å si opp alle mine forsikringer hos Frende for så å bytte selskap til noen som har litt mer moral når det kommer til behandling av levende dyr. Aldri mer Frende, styr unna!!!

Svar fra Frende Forsikring
09.07.2019 20.39
Det er godt å høre at det gikk bra med mor og de fleste valpene. Spørsmål og klage til saksbehandlingen kan vi ikke gå inn i her.
Bjarte J. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Gode kundebehandlere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har benyttet Frende i mange år og er svært fornøyd med selskapet. Flinke kundebehandlere og rask og god service. Kjempegod reiseforsikring.

Svar fra Frende Forsikring
05.07.2019 13.22
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Bjarte!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundeforhold"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundetilfredshet Bra Kundeservice Bra Skadeoppgjør Bra Jeg kunne skrive excellence, jeg har fått opplevd alle tre kategorier og har ingen ting å klage på

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12.58
Herlig at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding når du er så fornøyd. Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot og svarer ikke på henvendelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har byttet til Frende forsikring men dem klarer ikke å melde fra til forrige forsikringsselskap om at dem har overtatt forsikringer. Får derfor fakturaer fra både det gamle selskapet og Frende på forsikringer på de samme kjøretøyene. Dem har muntlig lovet å ordne opp i forholdet men svarer nå ikke på henvendelsen. Ser bare en mulighet til å ordne opp i dette og det er å bytte selskap.

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12.57
Hei Ole, dette høres veldig rart ut. Fint om du tar direkte kontakt med oss en gang til, slik at vi kan finne ut av dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Profesjonelle til tusen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask og profesjonell kundebehandling. Jeg hadde vannskade som raskt og effektivt ble ivaretatt av selskapets skaderepresentanter.

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12.52
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Dag. Glad for å høre at du er fornøyd, tross kjedelig vannskade.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR