Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Les alle 116 omtaler og erfaringer om Frende Forsikring

116 omtaler
Frende Forsikring
Rangert #7 av 22
innen forsikring
Bra
3,7
AV 5
3,6
Kundetilfredshet
Bra
3,8
Kundeservice
Bra
3,7
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 116 omtaler om Frende Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Frende Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Frende Forsikring
Hva synes du?
"Årskontroll av forsikringer"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5

Jeg er meget fornøyd med frende. Kontorer rett borte i gata. Dem er lette å komme i kontakt med. Meget hyggelig betjening her i Moss.

"Ikke enkel å ha med å gjøre"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Frode
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har betalt inn over 400.000.- gjennom ca 15 år. Jeg har ikke før nå meldt inn skade. Lås på sykkel klippet av og stjålet utenfor min bolig. Finner ikke kvitteringen på kjøpet og rammenummer. Da lener de seg fint tilbake og nekter å hjelpe. Dette gjelder kr 9900.- resulterte i at jeg sjekket priser på både rente og forsikringer. Jeg kommer nok til å bytte til skandiabanken og Gjensidige forsikring.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Velfungerende"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
John M
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har ikkje opplevd at noe ikkje er bra, men i et konkurranseutsatt samfunn der det er opp til den enkelte å vera bevisst sine utgifter er det på sin plass å samnenlikne priser i ny og ne. Og kanskje oppnå ekstra rabatt heller enn bytte selskap.☺

"Frastjålet tilhenger med stillas"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Geir
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Frende hadde jeg ingenting og klage på MEN det var fremtil jeg ble utsatt for 2 skader tett på hverandre frastjålet henger og bilinnbrudd, jeg har etter ca 4 mnd fremdeles ikke fått noe info fra Frende, de har kastet all jobb med saken over på 2 stk innleide takstfolk eller etterforskere eller hva vet jeg. Jeg har prøvd og snakke med dem men det har vist seg at hver gang jeg har tatt kontakt for å høre om status har jeg fått til svar at de sitter og jobber med saken nå. Og at de bare venter på noen priser og så blir saken sendt til Frende.
Jeg tok kontakt ca 3 uker mellom hver gang og når en får samme svar eller at en vet hvilket svar jeg får Ja kanskje det er en kjempesak for dem, men da må de bli en kjempedyr for frende, ja visst de har en innleid som jobber med en så liten sak i flere mnd. Jeg snakket sist med dem for 3 dager siden i håp om å få litt info om status, men fikk et surt svar at det skulle bare finskrives, blir hverfall spennende pga det er et svar jeg har fått 4-5 ganger tidligere, Og at det var HELT unødvendig og ringe dem flere ganger. Jeg ringte alltid Frende først pga det er de jeg har forsikringsavtale med. Men fikk hver gang Det første jeg har tenkt etter denne behandlingen var om disse folkene virkelig ikke skjønte at det var en grunn til at vi hadde tingene, og de stadig var i bruk i næringen i den forbindelse kunne gjort et lite forsøk på rask avklaring i en sak fra min side burde vært en enkel sak
Og fra min delsmåt bare få lov og etterforske tyveriet og ta seg så god tid de ønsker, det har ikke plaget meg, Men det som har irritert meg hvorfor de ikke har vært ærlige på enkle spørsmål om status og tid, jeg har tenkt etter hver samtale har jeg følt at hvor er den kundebehandlingen fra reklamen.. Kun pga. jeg har måtte leie meg transport og utstyr noe Frende ikke dekker jeg har prøvd og snakke med Frende ang hva de dekker, men har ikke vist noe vilje til å svare meg. Og ser jeg litt på tapet bedriften har hatt så er det jeg vil ikke vite det i sum.
Min erfaring med saken når det gjelder de innleide personene tenker jeg at de virkelig har vært så trengt opp i hjørnet at det har vært behov for å bruke hvite løgner? NEI mener nå jeg...... Og det funker dårlig og mistenkelig gjøre meg og samtidig på spørsmål late som ingenting..... Men hvertfall totalt skivebom.

Det inntrykk jeg har fått av de innleide aktører som Frende bør evaluere de har opptredd useriøs og uærlige og har aldri fått noe som helst info om saken eller noe status på tid. F. eks. Tors for 2 uker siden hadde nok en kontakt og han trengte da bare tlf nr til en kollega og skulle snakke med han og skulle da sende det rett etterpå, jeg prøvde ringe han i 3 dager før jeg da fikk høre at han var i syden. Og dette visste han ikke om torsdag?
Som har stemt, blir spennende og se, det er nå 2 dager siden de skulle sende den over på mail og at service innstilling og info har vært totalt fraværende.
Kanskje alle parter bør vurdere kurs innen hvordan oppføre seg for kunder, og bør lære seg at selv om de kan ha dårlig dag så må de hvertfall prøve og ha godt humør og virke positiv
Uff ble lang avhandling, men så har det blitt en komplisert sak visstnok.

"Ganske bra"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Bjørn
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Skadeoppgjør meget godt håndtert. Dette er de virkelig god på.

Ikke så fornøyd med imøtekommenhet når man ber om bedre pris utfra tilbud sammenliknet fra andre selskap.
Dette kan man bli bedre på.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ubrukelig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Ae
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det vi har trengt å bruke forsikringen til dekker ikke Frende. Når jeg i ettertid har sjekket mange andre forsikringsselskap så ser jeg at jeg har vært uheldig å valgt feil. Nå kan den derimot ikke byttes siden andre selskap ikke vil dekke barn som allerede innehar en diagnose.

"Oppsagt forsikring"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Roger A. N
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Min kone skulle si opp avtalen med Frende da faren hennes døde. Hun fikk da beskjed om å kontakte andre forsikringsselskap. Ingen tilbud til henne fra Frende forsikring. Merkelig??

1 synes denne omtalen er nyttig
"Smålig og bruker useriøse takstmenn"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Henning
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt skade på både hus, bil og båt. Jeg er ikke fornøyd med behandlingen på eit par av sakene da dei viser lite forståelse, og bruker useriøse takstmenn etter min mening. F.eks ryggeskade der 2. part lyger på vitneforklaring pluss at parten skiftet mening etter kvart i saken, men allikevel ble det min feil. Båtforsikring ble avkortet da jeg kjørte på land og skadet drev, fikk bare halve forsikringssummen fordi drevet var gammel (2008mod). Veldig god service med tanke på leiebil etc. God service på reiseforsikring da jeg hadde den gjennom dei, ikke eit spørsmål om noe!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Har kun benyttet avb. av reise en gang på grunn av sykehus innleggelse, topp oppfølging"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Alt som gjelder mine forsikringer har jeg ingenting å utsette på.
Selskapet gir kun fast pris, så man vet hva prisen er til enhver tid. Det er derfor greit å sammenligne med andre selskaper om man betaler den riktige prisen.

"Utvidet boligforsikring"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Eva L
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Selskapet dekker følgeskade pga vanninntrenging fra tak står det i foreskriften ved utvidet boligforsikring. For å få lagt nytt tak måtte vi rive terassebord over og legge nytt tak pluss Sutak over taket på et vaskerom. Dette får vi ikke dekket selv om vi har utvidet forsikring? Dekningen gjelder kun agnisplatene på vaskerommet.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Frende, et godt forsikringsselskap"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5

Greit selskap, kjapp med utbetalinger de gangene det har vært aktuelt. Usikker på pris, derfor sjekker jeg.

"Kåret til beste reiseforsikring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Kjetil
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Er ganske fornøyd, men får eg like vilkår til en mye bedre pris, så kan eg vurdere det. Er det snakk om å spare noen få hundrelapper så komme eg til å forholde meg til di, så er det jo greitt å ha forsikringene hvor du har banktjenester, så ska være mye rimeligere visst eg bytte.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Vurderer forsikringsbytte"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Torhild
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Raskt og bra oppgjør når det har vært en forsikringssak, men veldig mye rot med forsikringene. Dyrt fem siffret nummer før å snakke med forsikringsagenter.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Vigdis
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Frende forsikring virker bra når de skal selge seg inn. Men når problemer oppstår er service veldig dårlig. De er vanskelig og ser bare etter letteste utvei for og løse saken. Styr unna dette selskapet. De følger ikke opp kundene sine mens de behandler saken. Ringer ikke opp igjen som avtalt.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Kjempegod service"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Hadde en iPhone som ble knust som ikke kunne reparareres. Ringte Frende og kr til ny tlf var overført i løpet av 1-2 minutter.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Nordlending
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Bilen på verksted mistet oljeplugg fredags kveld ingen hjelp fikk bare kontakt med
redningsselskap. 4-5 år siden.
Siste sak med frende skulle sving av veien blinket i god tid motparten sa jeg ikke blinket.
Jeg må bevise at jeg blinket, bil b sa at han hadde 90 km i timen da kollisjonen inntraff. Frende godtar at folk kjører for fort.

2 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Tor
02.11.2016 13:19
5 synes dette svaret var nyttig
Jeg skjønner ingenting av denne kommentaren
5 synes dette svaret var nyttig
"Norges beste??"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Guri
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

De er hjelpsomme, raske og snille å ha med å gjøre helt til du faktisk trenger hjelpen du har betalt de for.
Det tar ukesvis å behandle en sak og de er arrogante og sure i tlf om du har noen spørsmål. Hold dere unna!

5 synes denne omtalen er nyttig
"Foreløpig veldig fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Robin
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Stort sett billigere enn de fleste, og har aldri vært tull til nå. Ikke hatt skade så oppgjør kan jeg ikke utale meg om.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig tilgjengelighet"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Tom
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig tilgjengelighet, åpent for publikum bare på mandag, onsdag og fredag på mitt lokalkontor, og manglede svar.

"Veldig godt fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Bra priser og gode medarbeidere.

I forbindelse med en elgpåkjørsel for et års tid siden fikk jeg umiddelbart og uoppfordret tilbakebetalt en egenandel, som bilverkstedet feilaktig hadde trukket. Jeg var ikke selv klar over at dette var feil, men ble kontaktet av Frende med beskjed om at jeg skulle få pengene tilbake bare et par dager etter reparasjonen. Bra service der!

3 synes denne omtalen er nyttig
"Litt dyrere enn det jeg ønsker meg når det gjeld en samlett forsikring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Jozefina S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Alt ok. Jeg har hatt 1 forsikringsoppgjør (dette var ifht reise-forsikring); Dattera mi ble frastjålet veska si med mobil og andre verdigsaker, og det var mye jobb med å innhente kvitteringer, beløp, m.m. Dette trodde jeg selve selskapet tok se gav (det var min erfaring fra Tryg-forsikring), og det var bedre.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Fornøyd, men for dyrt"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Tom J
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

De er nok flinke og bra på det meste, men jeg tror og mener at de er for dyre. Kanskje jeg tar feil, men en sammenligning ville jo ikke skadet. Har da hatt en skade og der har de vært rask og erstattet uten noe ekstra tull og tøv. Jeg er egentlig storfornøyd, men vil sjekke pris hos andre bare for å enten få noe bedre, eller bekreftelse på at jeg er på rett plass hos Frende :-)

2 synes denne omtalen er nyttig
"Maken til service har vi aldri opplevd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Mannen min og jeg ble begge alvorlig syke på Gran Canaria 2015. Maken til oppfølging og service skal man lete lenge etter. Har ingen ting å sette fingeren på, og oppgjøret kom veldig raskt. Bedre reiseforsikring tror jeg ikke finnes.

4 synes denne omtalen er nyttig
"God service"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Sigurd
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Flott service gjennom banken. Enkelt og effektivt. En reiseskade (sykdom) ble raskt behandlet. Premien virker konkurransedyktig.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Gud hjelpe meg for noe talentløs og grusom service !!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Ewelina
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det som er bra med Frende er reklamen deres. Skikkelig bra og lokker mangen folk (blant annet oss)

Når skaden oppstår, gud hjelpe meg for en talentløst og grusom service de gir da.
De som sitter på skadeservice biten bør lære seg SERVICE!
Smil litt mer i telefonen og prøv å virk litt interessert.

Å ringe til Frende Skadeforsikring er som å ringe til en selvmordslinje.
Virker som de som jobber på den avdelingen er skikkelig lei jobben/ livet sitt.

Dere er ansatt for å hjelpe og yte service. Skjerp dere!

5 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 3 4 5 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Frende Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 21 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer