Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Frende Forsikring
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
10
av 17 innen
skadeforsikring
50%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
196
113
58
60
205
Sorter omtaler etter
Viser av 632 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Frende er bra men bruker lang tid på oppjustering"

Har hatt frende fra dag en. Bra selskap. Men tar litt lang tid ved justering av forsikringen å får gjerne dobbelt opp en mnd når justering skjer..

Svar fra Frende Forsikring
20.05.2022 14:32
Hei Eirik, takk for fin tilbakemelding! Dette ser vi nærmere på. Det skjer nok at du får to fakturaer når du har kjøpt ny forsikring, men du skal ikke betale dobbelt. Det blir motregnet og justert.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet kunde"

Får ingen opplysning om at man må tegne egen forsikring på hver bygning på eiendommen. Får du en skade på en annen bygning en boligen dekkes den ikke med mindre den er under 10 m2

Svar fra Frende Forsikring
13.05.2022 15:05
Det var et godt innspill til rådgiverne våre, om de ikke allerede er tydelige på det.
Jan O. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøst selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Smidig kundebehandling. Har trengt hjelp i forbindelse med at jeg ble påkjørt. Veldig god behandling.

Svar fra Frende Forsikring
09.05.2022 14:47
Så godt å høre at du føler deg ivaretatt etter uhellet. Håper formen er fin nå. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Jan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"godt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

har flere forsikringer her og er gott fornøyd,kunne vert litt bedre priser.

Svar fra Frende Forsikring
02.05.2022 12:46
Hyggelig å høre at du er fornøyd, Tom! Hos oss kan du få inntil 17 prosent totalkunderabatt, og etter tre år som kunde får du ytterligere fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine, lojalitetsbonus, kaller vi det.
Mette M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen på nye fakturaer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisen oppjusteres med over 10 % uten at de tar kontakt med forklaring. Etter tre mailer og telefonsamtaler er det fremdeles ingen som kan svare. Dette er dårlig

Svar fra Frende Forsikring
27.04.2022 08:42
Hei, du skriver ikke hvilke forsikringer du har, så det er vrient å svare konkret. Det er mange grunner til prisjusteringer, noen forsikringer for liv og helse øker med alder, andre basert på skadebildet innenfor produktgruppen, andre igjen på grunn av økte priser i samfunnet forøvrig, som for eksempel gjør det dyrere å reparere og gjenoppbygge.
Trygve K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

God erfaring etter vannskade. Rask hjelp og problemfritt skadeoppgjør.

Svar fra Frende Forsikring
27.04.2022 08:42
Slik skal det være! Takk for fin tilbakemelding! Hyggelig at du tok deg tid til det.
Bjørnar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nekter for oppsagt forsikringsavtale"

Sa opp min forsikring med dette selskapet 8/3-22 og får fortatt regninger derifra. Har vært i kontakt med de flere ganger uten at dette hjelper. Nekter også og overgi bilforsikringen til mitt nye selskap pga oppsigelsestid selvom jeg har dokumentasjon på oppsigelse. Har aldri vært borti ett så dårlig og trangsynt selskap. Kundeservicen er heller ikke bra da jeg som regel blir satt mellom mange kundebehandlere før jeg treffer riktig menneske

Svar fra Frende Forsikring
19.04.2022 11:39
Hei, oppsigelsestiden er en måned, utover det er det uproblematisk å flytte med mindre du har noe uoppgjort.
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice."

Frende svarer ikke på e-post . Frende har greid det kunststykket å fakturere for Delkasko og kasko på en og samme bil, minner meg om svindling.

Svar fra Frende Forsikring
12.04.2022 12:42
Hei, Alexander, hvis det er gjort en feil på avtalen din retter vi selvfølgelig opp i det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårleg oppfølging i skadesak"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt ei omfattande skadesak (vasslekkasje) som har vore svært krevande på alle måtar. Hadde høge forventningar til Frende som reklamerer for «best i test» og «toppscore på kundetilfredshet»-dette gjeld definitivt ikkje for meg.Svært dårleg oppfølging av min kontaktperson på skadesenteret; uforståeleg lang behandlingstid, svarar ikkje på e-postane eg sender, og ringer ikkje tilbake. Skuffande og uprofesjonelt.

Svar fra Frende Forsikring
05.04.2022 14:41
Ta gjerne kontakt sakshandsamaren din, og høyr kva som gjer at ting tar tid. Du kan også sende ein klage frå heimesida vår, om du vil andre skal sjå på saka di.
Jackey B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Superfornøyd kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en storfornøyd kunde hos Frende forsikring. Gode priser, topp kundeservice, alltid serviceinnstilte oppdaterte og hyggelige kundemedarbeidere. Har en gang måttet benytte meg av forsikringen og det var en fornøyelig opplevelse. Pengene var på konto i løpet av 24 timer.

Svar fra Frende Forsikring
18.03.2022 09:32
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra en kort stund"

Gode vilkår og bra pris ved inngåelse av avtalen. Over et par år er prisen ikke lenger konkurransedyktig. Samarbeidsavtale med Trumf ble avsluttet, uten at en har fått kompensert for tapt rabatten på anne måte. Dårlig brukeropplevelse på nett "Min side", ingen totaloversikt pr. år og endringer.

Svar fra Frende Forsikring
18.03.2022 09:32
Hei Lars, skjønner at det er kjipt at du mister 1% trumfbonus per år. Men du får istedet 5% lojalitetsbonus etter tre år som kunde. Tilbakemeldingen på «Min side» har jeg meldt videre til riktig avdeling.
Rune A. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forståelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lite forståelse i skadesak vedr. Vasskade på enebolig, føler en ikke blir tilstrekkelig hørt på

Svar fra Frende Forsikring
09.02.2022 13:28
Ta gjerne kontakt med oss igjen, eller skriv til oss, så du er trygg på at vi har fått med oss det du synes er viktig.
Persverre J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"norges beste forsikringselskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

skulle nesten tro at det bare er jeg som er kunde. jeg ble behandlet som en konge.Så imøtekommende personell finnes ikke i de andre selskapene.

Svar fra Frende Forsikring
07.02.2022 14:59
Så hyggelig å høre, Per Sverre! Hjertelig takk for tilbakemeldingen. Hyggelig at du tok deg tid til det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tilbakemelding"
2 syns denne omtalen er nyttig

Uforklarlig dobling av bilforsikring Følelsen av liten innsats til min fordel i skadesak

Svar fra Frende Forsikring
07.02.2022 14:59
Hei Arne, fint hvis du også tar tilbakemeldingen til oss direkte. Vi kan gjerne se på avtalen din sammen med deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Følger ikke egene vilkår."
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service og ingen utbetaling. Har vært kunde i 10 år. når jeg først trengte de så vrir de seg unna og bruker hver eneste knep i boken for å slippe å betale. Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Frende har alltid vært uslåelig på kundeservice og pris, ingen kommer i nærheten ved tilbud. Vært totalkunde hos dem i over 6 år. Begynner å lure på om andre selskaper ønsker å være konkurransedyktig i det hele tatt?

Svar fra Frende Forsikring
17.01.2022 08:59
Så kjekt å høre, Glenn! Takk for herlig tilbakemelding.
Thomas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget godt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Intet å klage på, men greit å sjekke markedet en gang i blant.

Svar fra Frende Forsikring
29.12.2021 22:19
Hyggelig å høre at du er fornøyd, Thomas! Kjekt når også glade kunder lar høre fra seg!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kontantoppgjør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Väldigt dåligt försäkringssällskap, ska vara styr att få kontantoppgör och fixa sin egen bil där man vill och vet man får god service. Här betalar man för försäkring men får ingenting tillbaka bara skit!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kunde service ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Et utrolig useriøst ved skade saker. Har en på gående tvist med advokat hos de. Får tektmemelding på lørdag om at alle mine kjøretøy er uforsikret og ingen mulighet til å kontakte frende i helga. Så jeg får da bøter for uforsikret kjøretøy. Hva slags måte er dette .styr langt unna frende.

Svar fra Frende Forsikring
22.12.2021 15:03
Hei Ragnar, dette har ingenting med en skade å gjøre. Det er påbudt å ha gyldig forsikring for alle registrerte kjøretøy. Hvis du ikke betaler forsikring (etter gjentatte purringer) og trafikkforsikringsavgiften (årsavgift) for kjøretøyet ditt, utløper forsikringen, og du får et gebyr fra Staten for hver dag kjøretøyet er uforsikret.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Totaldekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Frende er ikke bare rimeligst for oss. de er også helt suverene på kundeservice

Svar fra Frende Forsikring
08.12.2021 19:09
Hei Torfinn, så kjekt å høre! Takk for at du tok deg tid til å rangere oss i Frende!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fullverdi inkl råte og skadedyr forsikring dekker ikke råteskader!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Oppdaget råteskade i konstruksjon i huset. Forklarte saken for Frende forsikringsansatt. Ble lett satt over til råte og skadedyr firma som jobber for Frende. Fikk klar avvisning av sak. Fikk beskjed at råten burde vært oppdaget før og ikke var inn under det Frende dekker. Ville ikke komme å se på skaden engang. Valgte ikke å gå videre med saken fordi jeg skjønte at jeg ikke ville få medhold uten å gå rettens vei. Har sett tilfeller av slike saker og har inntrykk av at slike rettsaker kan være svært krevende økonomisk og psykisk. Mener at når et forsikringsselskap sier at de har en topp dekning; fullverdi inkl råte og skadedyr - så må de holde det. Hvis ikke, er det ingen vits å tegne en slik forsikring. Mulig det er en strategi for Frende å gi et brutalt negativt svar for å unngå utbetaling av skade, ikke vet jeg.... Uansett skaden i mitt hus oppdaget jeg ikke før den dagen jeg meldte skaden inn. Kanskje andre forsikringsselskap har en bedre løsning?

Svar fra Frende Forsikring
08.12.2021 19:08
Hei Tom, så leit at råteskaden hos deg ikke var dekket. Det kan du gjerne klage på, hvis du vil vi skal se på det på nytt. De fleste norske forsikringsselskapene samarbeider med Norsk Hussopp Forsikring om denne dekningen, så vurderingene av hva som er dekket og ikke er nok ganske like.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt skade oppgjør, men krever at kundene er veldig a4"
2 syns denne omtalen er nyttig

Raskt og greit skadeoppgjør, men veldig firkantet i forhold til valg av bil båt etc. har du en litt spesiell bil eller båt, vil de ikke ha deg som kunde. I for seg greit, men som en voksen mann med veldig få skader blir dette litt dumt. Synd å avslutte et langt forhold, men når man ikke får forsikret bilen, må man bytte.

Svar fra Frende Forsikring
08.12.2021 19:08
Hei Aril, du har helt rett, og dette jobber vi med. Gode kunder vil vi jo ikke miste!
Missfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"På bar bakke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi sto midt i stua med kloakk langt opp over anklene. Boligen erklæres som ubeboelig av saneringsfirma og bygningsforsikringens takstmann som kommer. Da er det bra at vi har innboforsikring tenkte vi. Frende avskriver seg imidlertid alt ansvar og ber forsikringstaker klare seg selv. Helt ordrett sier de: Dere er ikke vårt ansvar. Dette til tross for at Frendes egne vilkår påstår at denne typen hendelser dekkes. Frende peker på byggforsikring- Byggforsikring vil ikke vil hjelpe oss da vi kun er leietakere, og peker tilbake på Frende. Frende opererer med falske vilkår og driver svik mot egne betalende kunder. Innboforsikring fra Frende er null verdt da det er ingen hjelp å få. Har du ikke kapasitet til å hjelpe deg selv ut av krisa befinner du deg ganske raskt på gata. Vi byttet selvfølgelig forsikring så raskt som mulig. Selv da forsøkte Frende flere teknikaliteter i boka for å forhindre overgang til nytt selskap. Styr unna dette selskapet.

Svar fra Frende Forsikring
16.11.2021 14:14
Hei, vi vil gjerne se nærmere på saken din, men vi har for lite informasjon til å finne deg i systemet og følge opp. Det vanlige i slike saker er at skadene på selve bygningen (det vil si gulv, vegger, kjøkkeninnredning og alt som anses som bygning) vil være dekket under bygningsforsikringen til huseier. Leietaker skal da ikke betale husleie i den perioden leiligheten er ubeboelig. Huseier får da dekket husleietapet / tapte leieinntekter via sitt forsikringsselskap. Når det gjelder leietaker vil han få dekket skader på løsøre som eies av han (sofa, tv etc etc). Videre omfattes også merkostnader som kunden har ved at leiligheten er ubeboelig. Det vil si at dersom han betalte kr 7000 i mnd for den leiligheten som er skadet, men må nå betale 11 000 i mnd. for tilsvarende leilighet når den gamle er ubeboelig – så vil innboforsikringen dekke kr 4 000. Det er det som er vanlig praksis i slike saker, og som også står i vilkårene.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Stephan T
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"De var gode, men prisen har økt uten at jeg får noe mer. Slutt på lokketilbudet?"

Har knapt snakket med dem - vår relasjon var kun basert på pris 😁

Svar fra Frende Forsikring
16.11.2021 11:17
Hei Stefan, vi er kjent for våre stabile priser, og lokketilbud har vi ikke. Ta gjerne kontakt om du vil ha forklaring på en prisøkning, det henger som regel sammen med feks pris på byggevarer, deler, reparasjoner eller økende alder, avhengig av type forsikring du har, og er en indeks alle selskaper følger.
Morten B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Godt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig enkle og rask kundeservice. Oversikt på nettsiden er god. Sjelden gjennomgang på forsikring gjør att man sjekker pris hos andre.

Svar fra Frende Forsikring
05.11.2021 14:33
Tusen takk for fin tilbakemelding og godt innspill til forbedring, Morten! Vi blir veldig glade når også fornøyde kunder tar seg tid til å rangere. 👍
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR