Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
20
av 29 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
147
93
47
49
168
Sorter omtaler etter
Viser av 504 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke svar ang oppgjør. Motparten som hadde skyld, fikk saken løst umiddelbart av sitt selskap"

Får ikke svar på gjentatte henvendelser om oppgjør. Den andre part har fått sitt oppgjør for lengst, da hun har annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk forsikringsselskap"

Uforutsigbar kundebehandling - forsikringsselskapets økonomi ivaretas først og fremst. Mye tidkrevende småpirk og uthaling av tid fra saksbehandler (trolig av hensyn til selskapets likviditet). Dårlig begrunnet og urimelig avslag. Det blir klagesak av dette!!!

Svar fra Frende Forsikring
21.09.2020 10.58
Hei Egil, vi er eid av solide sparebanker og brannkasser og har ingen problemer med likviditeten, det ville uansett ikke vært et hensyn vi tok i skadebehandlingen. Vi er opptatt av at oppgjøret skal være korrekt, og spør om dokumentasjon når det er nødvendig. Du er velkommen til å klage om du er uenig med oss.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Økte premien 25% på 1 år."

Jeg har reiseforsikring, hytte m/ innbo. Den 1/8 økte prisen 25%. Ringte og spurte hva årsaken var. Kundebehandler skyldte på prisvekst og at jeg hadde belastet reiseforsikring med utgifter. Det stemmer at vi ikke fikk en koffert ved ankomst Granka + en gang legehjelp. Men trodde jo ikke at dette skulle medføre 3500 i reiseforsikring for 2 personer. Nå bytter vi selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"har aldri hatt en forsikringsak på 40 år som forskringstaker på hus, bil med.mere."

Det lønner seg ikke å være ærlig. Vinduet vårt i balkongdøra sprakk en soldag for 2 år siden. Jeg var ærlig om når skaden skjedde og dermed ingen forsikring. Burde selvfølgelig løyet. Hans

Svar fra Frende Forsikring
16.09.2020 14.57
Så kjedelig at ruta knuste, håper det var en enkel sak å fikse. Det lønner seg alltid å være ærlig, forsikringssvindel er straffbart. Forsikringsselskapene kan likevel ikke gi deg utbetaling fra fellesskapet for noe som ikke er dekket. Da blir forsikringen dyrere for alle.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arroganse fra Frende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange års kundeforhold opplever jeg at Frende ignorerer kunde. I januar 2020 søker jeg forsikring på hus nr2. Dette er ikke en fritidsbolig. Frende behandler det som det innledningsvis. Jeg får beskjed etter å ha oversendt teknisk rapport at det vil ta 3 dager å få svar. Vel, dette var 31/1-2020. Etter gjentatte purringer, juni..... august osv skjer dette på nytt???? Takket være selger av huset, var huset forsikret frem til i juni d.å i et annet selskap Frende kan ikke skylde på Covid-19. Frende mister meg som kunde!!!

Svar fra Frende Forsikring
31.08.2020 08.19
Hei, vi ser gjerne på hva som kan ha skjedd i saken om du kontakter oss med navn eller avtalenummer.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Får altid den hjelpen vi trenger."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hos Frende har vi altid fått den hjelpen vi trenger og hatt ukompliserte oppgjør. Har hatt skader på katter og på bil der skadeoppgjøret har gått smertefritt. Hadde nettopp en gjennomgang av forsikringene hos flere selskaper, men ingen har kommet så lavt som Frende. Og Frende har bra vilkår også.

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2020 14.26
Hei Jan, tusen takk for fin tilbakemelding! Vi blir alltid glade når fornøyde kunder tar seg tid til det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vurderte å bytte til Frende Reiseforsikring, men etter noen mailer er det klart at jeg ikke bytter. De svarer ikke alltid på mailer, og gir i blant dårlige svar (dvs. ikke svar på det jeg faktisk spør om).

Svar fra Frende Forsikring
19.08.2020 08.53
Hei, jeg vet ikke hvem hos oss du har vært i kontakt med, men vi pleier jo absolutt å svare på henvendelser. Leit å høre at du opplevde oss annerledes!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bil forsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vite at forsikringa va i orden på bilen og alt va betalt, så får æ vite fra de fra trafikksentralen eller ka de hete. At de va faen ikke ordna!!! Så æ har kjørt 1 uke uten forsikring som betyr at hvis æ hadde kræsja eller blitt kræsja med hadde æ ikke hatt noe igjen idag! Takk til den jævla hæstkuken av mann som skulle hjelp mæ liksom. Du kunne ødelagt all økonomien for mæ

Svar fra Frende Forsikring
13.08.2020 08.34
Dette er en beklagelig feil som selvsagt ikke skal skje! Ta kontakt med oss direkte, så kan vi følge opp internt også.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig at man må skifte selskap fordi Frende har funnet ut at en BMW skal prises utover det normale. Ingen andre selskaper har funnet ut dette! Forklaring får man heller ikke.

Svar fra Frende Forsikring
12.08.2020 11.28
Hei, hvert selskap setter sine tariffer blant annet ut fra skadehistorikk, motorstørrelse, om du bor i tettbygd strøk, biltype og alder, alder på sjåfør, bonus og andre parametre, derfor kan det variere fra selskap til selskap.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"dårlig opplysning,....satte opptjent bonus på null..."
2 syns denne omtalen er nyttig

ellers bra..menn fikk sjokk då e vart satt på 0p bonus på bilen...sjokkerende, kjørt skadefri i alle år..huff.

Svar fra Frende Forsikring
06.08.2020 12.31
Hei Svein, bonus blir overført fra tidligere selskap. Sjekk gjerne at vi har fått riktige opplysninger fra dem!
Marianne
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Endret seg etter inngåelse av forsikring"

Fikk i utgangspunktet bra pris og hadde en fin personlig kontakt. Men, uten varsel økte de mnd's prisen med flere hundre kroner og var veldig avvisende. Dette, uten å ha brukt forsikringen til noe!

Svar fra Frende Forsikring
04.08.2020 02.06
Hei Marianne, takk for tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss om du vil vi skal se på avtalen din.
Reidun G
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Frende er ikke interessert i å hjelpe, men i å slippe unna ansvar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er forsikret mot råte og stokkmaur. Når dette oppstår, uten at jeg har hatt forutsetninger for å oppdage det, da det er skjult, sier Frende at det er mitt ansvar og at forsikringen ikke gjelder. Hva skal da være poenget med råte- og stokkmaur forsikring?

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2020 14.01
Hei igjen, Reidun, leit å høre om maur og råte hos deg. Denne saken er nok behandlet hos Norsk Hussopp Forsikring om dette, det er de som leverer denne tjenesten til norske forsikringsselskap.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging etter meldt skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at det ble oppdaget lekkasje mellom pipe og tak og skaden ble meldt, måtte jeg purre opp flere ganger, enda jeg gav beskjed at jeg ikke kunne følge med skaden da jeg jobber i Singapore. Kun deler av skaden utbedret, skjønner ikke hvordan Frende kan være kåret til beste forsikringsselskap flere år på rad, er de andre dårligere enn dette, eller var jeg bare uheldig med forsikringsagenten i Frende? Skrev inn klage som heller aldri ble besvart.

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2020 14.01
Hei Atle, vi svarer alltid på henvendelser, så her må det ha skjedd en feil. Kan du kontakte oss på kundeservice@frende.no, så kan vi se på saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt vanskelig ved oppgjør, usedvanlig dårlig og arrogant kildebehandling. Her er det bare å styre unna!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris økning på 33,5% på 1 år og 60% på 2 år."
2 syns denne omtalen er nyttig

Når man mottar slike prisøkninger på forsikring så lurer man på om det er rein svindel. Jeg har ikke mulighet til å ta ut slik pris økning på mine kunder!

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2020 14.00
Hei Jørn, vi har stort sett stabile priser hos oss, men hvis du eller markedet har hatt mange skader, fører det dessverre til prissoppgang også hos oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service"
2 syns denne omtalen er nyttig

En av de beste forsikringsselskapene jeg har vært borti. Rask og enkel å få tak i, uansett hva det skulle være.

Svar fra Frende Forsikring
24.06.2020 14.58
Herlig, Mathias! Det liker vi å høre. Takk for fin melding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Lett og enkel å ha med å gjøre"
1 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med covid-19 ble ferietur kansellert. Hotellet ville ikke refundere. Ca ett døgn etter at saken ble opprettet hos Frende var saken løst og pengene på konto. Superbra!

Svar fra Frende Forsikring
23.06.2020 12.50
Sånn skal det være! Tusen takk for at du tok deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende kundebehandler og dårlig behandlig ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt startet bra med en personlig og svært hyggelig kundebehandler og god oppfølging. Kort tid etter signering av forsikringene ble denne kundebehandleren sykemeldt, og etter nesten 1 år har jeg ikke fått ny. I denne perioden har det vært vanskelig og nesten umulig å få noe informasjon, tilbud om nye forsikringer eller lignende. Kommunikasjon er totalt fraværende. Siden en skal ha personlig kundebehandler er det ikke noe kundesenter å ringe til. Siden kundebehandleren er sykemeldt får en ikke svar på telefon eller epost, noe som blir veldig frustrerende om en for eksempel skal ha forsikring til ny bil, eller endre en forsikring. Skadesak på reiseforsikring har blitt en endeløs epost tråd som har pågått i flere uker. Har aldri i mitt liv møtt så mye skepsis, utfordringer og mistenkeliggjøring i en forsikringssak. Føler en kald rygg og lite villighet til å avslutte saken. Det er når du har en skadesak at du virkelig skjønner hvilken filosofi et forsikringsselskap har, og om det er kunden eller selskapet først. Det blir definitivt ikke Frende en gang til, om ikke denne saken blir avsluttet snarlig med en beklagelse.

Svar fra Frende Forsikring
23.06.2020 12.50
Det er klart vi har et kundesenter å ringe inn til! Det er i tillegg flere ganger kåret til Norges beste. Det høres ut som du har hatt kundeforhold hos en av våre agenter, og jeg foreslår at du sender oss en e-post på kundeservice@frende.no om denne håndteringen.
Catarina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treg og unødvendig saksbehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Virker bra på innsalg, men er svært lite samarbeidsvillig ved oppgjør. Trenerer saker og krever unødig mye dokumentasjon. Tungvint å navigere i oppfølgingssystemet

Svar fra Frende Forsikring
16.06.2020 17.30
Hei, veldig mange saker hos er løst på et par minutter over telefonen. Større og mer komplekse saker krever mer dokumentasjon. Leit hvis du opplever det som tungvint, men det er viktig for at oppgjøret skal bli riktig.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Klagde pr klageskjema på opplysninger om pris og feile opplysninger i forbindelse med kjøp og overgang til Frende. Alt var sååå bra for å få oss på kroken og bli kunde. Men ingen forståelse for min klage over å føle meg lurt over års-summen. Har ikke hatt skade og heller ingen utbetaling fra dem. Nei, det var dårlig kundebehandling.

Svar fra Frende Forsikring
16.06.2020 17.30
Hei Harald, vi retter raskt og med glede opp i salgsfeil hos oss. Beklager om du fikk en annen totalpris enn du ventet deg, og håper du fikk god forklaring på hvorfor.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke seriøs / ikke konfidensiell kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tosidig behandling fra kundeservice. Noen er helt Ok. Mens andre utviser mangel på innsikt og lekker sensitiv informasjon til tredjepart. Anbefales ikke.

Svar fra Frende Forsikring
14.06.2020 20.30
Hei, om du har opplevd dette hos oss, beklager vi. Sånn skal det ikke være. Jeg håper du har gitt oss direkte beskjed, så vi kan følge opp.
Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og lang tid å bygge seg opp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Syns Frende er bra på hurtig respons men dyre. De sier også at det er raskt å bygge opp prosentandel der, men jeg har fremdeles etter 2 år startsbonusen min på 40%.

Svar fra Frende Forsikring
14.06.2020 20.30
Hei Caroline, ta kontakt med oss og sjekk hvorfor, da vel? Hvis vi har gjort en feil retter vi selvfølgelig opp i det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for forsikring hver mnd, og det er det. Har heldigvis ikke vært ut for noe så langt iallefall. 😁

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Er veldig fornøyd med Frende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd med Frende men ønsker nå tilbud på en totalforsikring som gjelder biler, båt og hus.

Svar fra Frende Forsikring
08.06.2020 14.57
Det kan vi hjelpe deg med! :)
Ring oss gjerne på 55153600.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig"

Elendig på fakturering, fikk rundt 3-4 fakturaer i måneden, ringte å klaget flere ganger men ble ikke noe bedre. Bestemte meg for å bytte og da fikk jeg ny faktura fra de, ringte og spurte hvorfor og da sa de at jeg ikke hadde betalt for en måned. Sendte da konto utskrift til de og da var det plutselig måneden før jeg ikke hadde betalt sendte da ny konto utskrift da kunne de ikke forklare hvorfor men må fortsatt betale. Så styr langt unna.

Svar fra Frende Forsikring
28.05.2020 08.54
Hei, dette høres ut som purringer eller en beklagelig misforståelse. Kundesenteret kan hjelpe deg å finne løsningen her.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR