Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
14
av 24 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
114
74
35
32
100
Sorter omtaler etter
Viser av 355 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjør lite for kunden"

Fikk trampoline på taket, da jeg sto parkert på offentlig parkeringsplass. Fikk skaden reparert gjennom forsikring, men måtte betale egenandel, og i tillegg satte selskapet ned bonus. Løftet ikke en finger mot huseier som eide trampolinen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og følger ikke egen avtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Frende har dårlig kundeservice med uerfarne servicepersonell og outsourcing av veihjelp som ikke tar deg på alvor om en har hatt en ulykke. Videre tar det ekstremt lang tid å få tilbakemelding per mail - opp til to uker. Videre følger de ikke punktene i avtale og spesielt ved leiebil dekkes ikke leiebil i hele perioden bilen er på verksted selv om dette spesifiseres i betingelsene. NB! kan bli veldig dyrt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det først når skade oppstår, man vet hva man har kjøpt og betalt for i et forsikringsselskap. Jeg har i mange år brukt Gjensidige og har vært strålende fornøyd med deres rutiner for skadeoppgjør, raskt og forståelig oppgjør. Nå har jeg erfart Frende sitt egentlige produkt - skadeoppgjør. Jeg fikk en liten skade i en storm i november 2018, denne ble rapportert inn. Nå 6 måneder senere holder de fortsatt på med skadebehandlingen, ikke nok med at de bruker et halvt år, de gjør det de kan for å minimere oppgjøret, gjerne "glemme" poster som du selv må påpeke for å få med, eller trekke ut momsen, og dette på en liten filleskade. At jeg skulle være nødt å bruke så mye tid på en slik skade er uforståelig.Tør ikke tenke på hva som ville skjedd om jeg hadde hatt en stor skade. Skadeoppgjør i Frende, er definitivt ikke bra.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svært bra til det skjer noe"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bare hyggelige folk å kontakte helt til det ble skade. Da svarte de ikke på spørsmål, sendte et tvetydig brev med flere krav. Svarte fortsatt ikke på ved purring. Minimalt med informasjon, treghet og nedlatenhet. Svært skuffet. Det er ingen stor sak, heldigvis. Men når jeg nå skal forsikre meg videre blir det annet selskap. For jeg kan ikke tenke meg annet enn at det hadde blitt lignende respons om det hadde vært viktig for meg.

Gullborg L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ubehagelig telefonsamtale med kundebehandler. Veldig frekk og arrogant."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved spørsmål om reiseforsikring opplevde jeg en svært arrogant og negativ type i telefonen. Dette dreide seg om å få dekket et hotelopphold som vi måtte kansellere pga. fly streik.

Svar fra Frende Forsikring
10.05.2019 11.38
Hei Gullborg, det var leit å høre at du opplevde å bli møtt på den måten. Det har vært særdeles travelt hos oss i kjølvannet av streiken, men vi skal selvfølgelig møte deg på en hyggelig måte likevel. Beklager!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Frende lokalt i Søgne"
2 syns denne omtalen er nyttig

God service, lette mennesker å snakke med, kommer med fakta uten all skremsel propaganda andre aktører kommer med.

Svar fra Frende Forsikring
08.05.2019 22.23
Takk for hyggelig hilsen! Alltid kjekt når fornøyde kunder tar seg tid til det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Frende snakker ikke kundens sak"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter skade der motparten helt opplagt hadde feil serverte motparten løgner som ble akseptert av Frende. De var overhodet ikke interessert i å høre på oss eller våre vitner. Dårlig kundebehandling. Stiller Frende på samme lavmål som enkelte forsikringsmeglere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilen skadet av tilhenger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har full kasko på min bil, det har skjedd ett uhell der hengerfeste på bilen knakk. Dette er en uventet skade men de vil ikke betale. Det er nok derfor de er det billigste i Rogaland.. ikke velg Frende.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget god service, vanskelig å gjøre noe som helst selv"

Er egentlig veldig fornøyd, men når jeg ikke kan legge til forsikring uten kundekonsulent, og det innimellom tar de 3-4 dager å svare på en mail, så ble det litt mye. Når de i tillegg ikke lenger er billigere en de store forsikringsselskapene, er det vanskelig å telle for lenger... Ifht. forsikringssak så er jeg veldig fornøyd med Frende sin håndtering!

Svar fra Frende Forsikring
29.04.2019 13.52
Hei Dag, takk for innspill. Den gode nyheten er at vi stadig legger til nye selvbetjeningsløsninger, slik at det blir lettere å legge til eller fjerne forsikringer selv.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Strålende!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe fornøyd med Frende forsikring. Erfarer at de alltid svarer fort, høflig, vennlig og med en god tone, og at de gir god og hjelpende informasjon. I tillegg til effektivitet - erfarer at prosessen går fort (detaljert, men det er bare bra) og med rask utbetaling. Anbefaler dette forsikringsselskapet på det sterkeste! Jeg har mest fått bruk for dette på reise, og Frende reiseforsikring er jeg veldig fornøyd med, 5 stjerner!

Svar fra Frende Forsikring
29.04.2019 07.23
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Erle!
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vårt møte med Frende forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har gjennom 2 dager vert i kontakt med Frende forsikring på vegne av min far som har vert på reise. Dette har vert en meget ubehagelig opplevelse, overtok saken da min far opplevde kontakten serdeles lite imøtekommende og svært ubehagelig. Han opplevde et fall i forbindelse med hjemreise, ulykken skjedde plutselig og uforutsett. Han går til tannlege etter at han blir kjent med skaden, har ikke mulighet til å gå til tannlege på stedet. Behandlende tannlege skriver ut bekreftelse på skade grunnet fall. Dette er han ikke forsikret for og det blir ikke vist skjønn i denne saken. Vil oppfordre alle som er fylt 75 eller 80 år til sterkt å vurdere sin forsikring i Frende og de over 75 og 80 år til å ta kontakt med sin sparebank da dere med denne forsikringen og forsikringsselskap får en meget dårlig behandling, husk på at det er dere som er kunden. Pengene trenger ikke stå i sparebanken og forsikring er lett å flytte. Jeg tar saken videre og vil finne andre og mer informative kanaler for å gjøre de «eldre» oppmerksomme på behandlingen de møter.

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2019 16.42
Hei Ann, så leit å høre at din far falt og skadet seg. Håper det går bedre med ham. Jeg kan dessverre ikke gå inn i skadebehandling her, men dere har mulighet til å klage til oss direkte, om dere vil vi skal se på saken på nytt.
Veronica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super reiseforsirkring!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt effektivt og raskt forsikringsselskap. Lite papirabeid, rask utbetaling og kjempe god service. Hva mer kan man be om?

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2019 14.34
Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss så strålende, positiv tilbakemelding! Det setter vi stor pris på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Totalt overkjørt etter stormen Knud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svindler kundene sine. Totalt overkjørt etter stormen Knud. Skader for 150.000 - 200.000 på nytt hus. Tilbud fra frende 4500.-

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2019 14.33
Hei Rune, håper du har tett dialog direkte med skadeavdelingen om denne saken. Vi kan dessverre ikke hjelpe deg her.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde ringe dem men ingen svar å få, ga opp tilslutt. Å når tv ble ødelagt ble svaret vi dekker ikke uhell. Meget misfornøyd!

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2019 14.33
Hei Vidar, du kan gjerne sende oss en e-post på kundeservice@frende.no, så kan vi ringe deg opp igjen om ikke rådgiveren du blir rutet til skulle svare på telefonen. Vi tar gjerne en gjennomgang med deg om hvilke forsikringer som dekker uhell, for eksempel på utvidet innbo eller på reiseforsikring.
Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og utspekulert"
2 syns denne omtalen er nyttig

De utnytter eldre som ikke har mulighet å sjekke forsikringspolisene sine hvert år! Og gir dem dermed skyhøye forsikringspriser som ikke ligner noe!

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2019 14.33
Hei Cathrine, dette stemmer ikke. Etterhvert som du blir eldre vil du kunne oppleve at prisen øker eller går med alder og risiko, eller at dekninger faller bort, avhengig av forsikringstype, men dette er ikke noe forsikringsselskapene spekulerer i.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra totalforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Noe dyr forsikring , min forsikringsagent har dessverre sluttet. Kan tenke meg en agent som kontaktes i fremtiden

Svar fra Frende Forsikring
01.04.2019 14.25
Hei Willy, takk for hyggelig tilbakemelding! Hvis du sender oss en e-post på kundeservice@frende.no og forteller hvor du holder til, så kan vi gi deg navn på nærmeste Frende-rådgiver du kan holde kontakten med.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Liten skrift - svak service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bytta til Frende og sparte 3500 kroner. Det var det dummeste jeg har gjort på en stund. Da sykkelen min ble stjålet viste det seg at de bare dekket 10000 minus egenandel.. dvs 6000. Når du har en sykkel til 30 og dette er taket i forsikringa tror du at du også får igjen 30 minus egenandel. For å få denne summen må imidlertid sykkelen stå hjemme. For meg er hele poenget med sykkel at du tar den med ut av hjemmet. Derfor: Skal du forsikre hos Frende bør du lese alt, tolke spørre og grave. Jeg ble lurt og anbefaler ikke dette selskapet.

Svar fra Frende Forsikring
01.04.2019 14.25
Hei "Egg", vi kan selvfølgelig også dekke dyrere sykler enn 10.000 kroner. Beklager hvis du ikke fikk god nok informasjon om dette da du kjøpte forsikringen.
Hilsen Heidi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Verste forsikring!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har fått elendig erfaring med Frende fra dag 1 da de har glemt å overføre en god del av forsikringer. Deretter har brukt flere uker for å få forsikringsbevis til visum. Nå jeg er endelig ferdig med dette selskapet og gikk over til et annet men det er ikke så lett. Pga feilinformasjon de gir til kundene sine, tapte vi masse penger. Frende forsikring har den verste kundeservise, dårlig kundeoppfølging og gir feil informasjon til kunder som fører til store utgifter. Ikke løsningsorienterte, ved egen feil skylder alt på kunden! Frarådes på det sterkeste!

Svar fra Frende Forsikring
21.03.2019 14.52
Hei Maria, så leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen din hos oss. Vi hører gjerne fra deg, hvis du vil vi skal se på saken din på nytt, eller gi tilbakemelding til avdelingen du har vært kontakt med hos oss.
Hilsen Heidi i Frende
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig ved uenighet om skyld"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ett uhell med enn annen bil. Takst og rapport om skade stemte med min forklaring men ikke med vedkommende jeg krasjet med. Endte med at jeg fikk skyld selvom det ikke stemte. Billig men alt for små til at de klarer å få ett rettferdig oppgjør. Anbefales absolutt ikke

Sirikitt
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Treg saksbehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

10.10.18 ble det opprettet en sak hos Frende. Etter noen purringer fra meg, fikk jeg svar i dag. 5 mnd, det er for langsomt! Håper ikke jeg skal vente like lenge på pengene 🙄

Svar fra Frende Forsikring
18.03.2019 11.20
Jøje meg, det høres uvanlig ut! Behandlingstiden varierer litt ut fra hvor omfattende skaden er, men vi pleier alltid å sende ut bekreftelse på at skademeldingen er mottatt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sak pågående i 4 mnd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt sak hos Frende Reise siden 15.Nov, har fremdeles ikke løst saken. En kamerat av meg hadde DNB og det gikk på under 1 uke. 4 mnd for å løse en sak er helt ut av min forståelse. Har ringt hverdag uten å få tilbakemelding fra saksbehandler. Styr unna reiseforsikringen til Frende!

Svar fra Frende Forsikring
14.03.2019 14.52
Hei Adam, jeg vet ikke hva slags reiseskade du har hatt, enkle saker får oppgjør samme dag, tyngre saker tar naturlig nok lenger tid, uansett forstår jeg at det kan være frustrerende å vente!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Profesjonelle og hyggelige personer som betjener telefonen på kundesenteret. Raskt og effektivt oppgjør.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2019 12.32
Takk for at du tok deg tid til å gi oss en då hyggelig tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ikke frende.. Rådgiver er veldig på at du når han til alle tidspunkt osv før du signerer avtalen.. Når den er signert får du ikke tak i han uansett om man ringer i arbeidstid. Har vært bare krøll med forsikringen fra dag.. så anbefales ikke..

Svar fra Frende Forsikring
14.03.2019 12.20
Hei Bjørn, hvis rådgiveren din ikke er tilgjengelig eller har sluttet, kan vi sjekke opp i det, og eventuelt overføre deg til en annen. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@frende.no
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste servicen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ikke fått tilsendt riktig faktura, markedsfører seg med god kundeservice noe som ikke stemmer. Ønsker ikke å være behjelpelig med noe som helst.

Svar fra Frende Forsikring
08.03.2019 08.32
Hei Laila, så leit å høre at du opplever oss slik! Vi retter selvfølgelig opp i det, om du har fått feil faktura, men det kan vi ikke gjøre her, men feks via kundeservice@frende.no
Grunnen til at vi skryter av servicen vår, er at flere uavhengige tester har kåret oss til best på kundetilfredshet (EPSI) og topp tre kundeservice i forsikring (Kundeserviceprisen), det er vi selvfølgelig stolte av! Men du har jo rett i at vi må bevise det for kundene hver dag også!
Stine J. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Urofft og tomme løfter"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke hvordan man skal oppsummere alt dårlig i en anmeldelse. Men kort fortalt så følger de ikke opp, ble lovet å ringt opp knyttet til en skade på bil sikkert 10 ganger og ble det aldri. Istedet hadde de tatt deg frihet til å avslutte saken og gi meg bonustap som kom som en overraskelse på neste faktura der jeg måtte ringe igjen og da hadde de gjort en feil tydeligvis. Rettet det og ringte meg ikke opp igjen. Fikk skriftlig mail om detaljer knyttet til min forsikring der og de fakturerte meg noe annet enn det jeg har skriftlig fra dem. Ringer aldri tilbake. De sender tilbake mail og beregninger som ikke henger på greip med mailer de har sendt til meg eller det som er snakket om på telefon (ønsket å forskuddsbetale så jeg slapp å tenke på det mens jeg var 6 mnd i utlandet). Fikk alt bekreftet per telefon og mail og betalte og krav kommer igjen og igjen i nettbank. Sier jeg bestrider kravet og de sender nytt krav i nettbank og følger ikke opp. Aldri vært borte i så uproff behandling så nå har jeg avsluttet dette kaoset. Som en profesjonell aktør går ikke dette an. De er raske til å ta telefonen, men å løse opp i problemer og følge opp kunder klarer de ikke. De klarer heller ikke gi meg noen grunn til at jeg har betalt for mye, men får ikke pengene tilbake som de kjørte gjennom i nettbanken etter jeg bestred kravet som er ulovlig, og jeg var i utlandet som jeg sa til dem og ikke mulighet å sjekke nettbanken til en hver tid. De bare slutter å følge opp når du spør om ting de faktisk ikke kan svare på eller skjønner. Helt tragisk. Finn en annen aktør, har hatt forsikringer hos andre og aldri opplevd slik uproffhet og rot. Og du kan bare glemme at de kjemper for deg i en rettsak. Kan litt om juss og hadde alt av bevis på min side men de gir seg etter en (selvfølgelig) mail som skal si meg imot fra motgående forsikringsak og bare gir seg når jeg sier her kan dere ta dem på det. Men bare å glemme, saken blir lagt i bunke og bare å glemme. Den skaden tok jeg på egen regning da det var snakk om under 10 000, men jeg hadde ikke skyld da jeg ble rygget på, men de er livredde for konfrontasjoner tydeligvis og går en grense for hvor langt man orker å vente på en telefon og snakke med 100 forskjellige folk..

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2019 09.46
Hei Stine, hvis du har hatt en slik opplevelse med oss er det virkelig beklagelig! Håper du tar deg tid til å sende samme klage direkte til oss, slik at vi kan se på kundeforholdet ditt og følge opp det som burde vært gjort annerledes.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR