Forsikring

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 22 innen
forsikringsselskap
59%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
87
67
28
24
60
Sorter omtaler etter
Viser av 266 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hjelp i helgen? Fraværende og skremmende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er på bilferie i Europa denne sommeren. Har hatt Frende forsikring i ca 1 år og vært fornøyd inntil nå.

Først.. Tar selvkritikk for at betalingen har vært forsinket, og at purringen ikke har blitt fulgt opp. Hadde den enda kommet på e-faktura som forespurt og lovet og ikke i postkassen som er milevis unna :/

Brått lørdags morgen fikk jeg tekstmelding om at jeg sto uten forsikring på kjøretøyene mine. ok, flausen er min og jeg ringer Frende. De har stengt, kommer dog til vakttelefon som er en tredjepart. De kan faktisk ikke hjelpe meg i det heletatt. Vedkommende kan ringe en bakvakt, men helst ikke!! Jeg ber vedkommende pent om å gjøre dette da jeg og bil er utenlands. (Heldigvis ankommet oppholdsted og bil er parkert innlåst, men dog skremmenes uten forsikring)
Kommer ingen vei, ingen hos Frende/tredjepart kan hjelpe meg okke som. Får bare frekt svar; Du burde betalt regningen din! Jo, takk for det :(

I dag, mandag, er jeg på telefon rett etter åpningstid, regningen er alt betalt ifølge netttbank (DnB)
Kundebehandler hos Frende forteller at ingenting kan gjøres før pengene er på konto som kan ta inntill 2 virkedager grunnet nye rutiner!!
Jeg forslår at jeg sender epostbekreftelse på straksbetalingen rett fra nettbanken til kundebehandler. Nei, så enkelt er det ikke.
Jeg ber om å få dette sjekket opp av en overordnet hvilket vedkommende mindre villig gjør, tonefallet var i allefall ikke spesielt hyggelig. Får tilbakemedling at det kunne ordnes allikevel.
Nytt forsikringstilbud og kredittsjekk må dog gjøres. Altså, kundeforholdet må starte helt på nytt og nye vilkår pga en forsinket betaling.

I dette nye tilbudet havnet det ene, kun ene! kjøretøyet dobbelt så dyrt ut som opprinnelig avtale.

Jeg benytter meg motvillig av dette tilbudet med en kraftig bismak og selvfølgelig en erfaring rikere. Igjen, tar min porsjon av selvkritikk, men når alt kommer til alt, så føler jeg meg ikke verdsatt som kunde etter 2 timer brukt tid i ferien for å ordne opp for meg.

Frende får ikke min anbefaling, da dette burde kunne vært ordnet på minutter i helgen og kundeservice kunne vært mer behjelpelige framfor å stå og peke finger, tro meg leksa er lært. Det å stå uten forsikring kan være katastrofe og det er menneskelig å gjøre en feil, så fremt det ikke er gjentagende trend.

Frende, dere kan og kunne gjort dette annerledes.

Mvh Kunde inntil videre.

Svar fra Frende Forsikring
18.07.2018 13.44
Hei Rune, e-faktura er heldigvis på plass om kort tid, også hos oss. Når det gjelder innbetaling i helgen er det dessverre lite vi kan gjøre når bankene er stengt. Vi lar aldri en forsikring gå ut uten flere varsler, så du var synd du ikke fanget dette opp før du reiste, og slapp å bruke ferietid på dette. Godt det ordnet seg på et vis til slutt!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot, de vet ikke hvem som har ansvaret ved rot i poliser, de skylder på selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er rimelig og har greie pris men det hjelper ikke når det er så mye rot og du må henvende deg utallige ganger og de glemmer å si opp forsikringer i andre selskap ved overføring så du er dobbelt dekket og de virker nonchalante.

Svar fra Frende Forsikring
13.07.2018 21.59
Hei, så leit at du har opplevd oss slik! Det er ikke sånn det skal være! Om du sender oss en mail på kundeservice@frende.no kan vi følge opp rådgiveren din, og sørge for at dette ikke skjer igjen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt utrolig dårlig de er med å sende regninger de sender i hytt og pine"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk 4 regninger av de i løp av 2 uker og så får jeg purregebyr for feilen de har gjort betalte alle regningene og fikk purregebyr. Litt smått utrolig får se etter ferien men tror jeg kommer til å bytte selskap.

Svar fra Frende Forsikring
10.07.2018 23.13
Hei, dette høres ut som noe vi enkelt kan ordne opp i! Ta gjerne kontakt med oss direkte, så ser vi på det.
Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Petter H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig firkantet og ha med å gjøre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billig, men lurer seg unna nesten alt. Uansett hva som har skjedd så blir det ikke deres oppgave og gjøre opp

Svar fra Frende Forsikring
10.07.2018 22.25
Hei Petter, vi har jo regler å forholde oss til, men firkantet er det ikke ofte vi hører at vi er, synd du opplevde oss slik. Husk at du kan klage til oss direkte og be en ny skadebehandler se på saken din.
Viktoria K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk god og effektiv service av (anonymisert). Ga meg en tydelig forståelse for selskapet og hvorfor jeg burde inngå en avtale med dem. Svarte på alt jeg hadde av spørsmål og generelt gjorde at jeg følte meg sett og hørt.

Svar fra Frende Forsikring
18.06.2018 13.44
Takk for hyggelig tilbakemelding, Viktoria!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Har hatt tre skader på bobil, en hvor den ble tatt av flom, oppgjør med en gang"
3 syns denne omtalen er nyttig

Raskt oppgjør ingen krangling. De som hadde andre forsikringselskap måtte krangle og biler ble reparert. Ingen god ide for bobiler som er fylt med vann

Svar fra Frende Forsikring
18.06.2018 13.40
Så utrolig kjekt å høre, Roar! Akkurat slik det skal være!
Birger H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangler kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Slett kunde behandling, skjeller ut kunden som ønsker svar på spørsmål. Kan ingenting om hva det betyr å være fulverdig forsikret, på grensen til bruk av svart arbeid.
Er mer opptatt av takst selskaper de bruker, en kunden

Svar fra Frende Forsikring
12.06.2018 10.43
Hei Birger, dette var kraftig skyts! Vi vil gjerne komme til bunns i dette, så om du kan kontakte oss direkte på kundeservice@frende.no slik at vi kan følge opp, hadde vi satt stor pris på det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det eneste de er flinke til er å lure folk. Ble frastjålet på reise. Har kun blitt trakassert nå i flere mnd. Saksbehandler har vært ufin og finner på ting, nekter for dokumentasjon som er blitt sendt. Han sendte en etterforsker på meg som ikke fant noe mistenkelig i saken. Saksbehandler taklet ikke dette svaret og sendte en advokat på meg. Han kjørte over både politi og etterforsker. Til slutt orket jeg ikke mere å måtte be Frende la meg være i fred. De pengene de skylder meg er ikke verdt å bli behandlet som en kjeltring for. Unner ikke min verste fiende å være kunde hos Frende. De psyker deg ned for å slippe å betale. Har selvfølgelig byttet forsikringselskap. Dette er ikke et forsikringselskap, det er et svindlerselskap. Syntes også det er merkelig at Frende må kommentere alle negative svar og nesten benekter hvor dårlig de behandler kundene sine... Det i seg selv er jo ganske merkelig!!!

Svar fra Frende Forsikring
18.06.2018 09.05
Hei Marie, jeg synes det er oppriktig leit om du har opplevd oss på denne måten! Vi svarer på både positive og negative tilbakemeldinger fordi vi bryr oss om kundene våre. Er en sak gått i lås er det fullt mulig å klage, enten til oss for å få nye øyne til å se på saken, eller til Finansklagenemnda.
Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke noe hjelp å for når du får en skade på bilen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hold unna dette selskapet ikke noe hjelp å for når du får en skade på bilen! Sier det er slitasje skade da jeg selv mener og forklarer jeg har kjørt over steiner og fått skade på hjullager nav på bilen!
Ulyd fra bilen når jeg kjører!
Sier opp forsikring hos frende med engang!

Svar fra Frende Forsikring
20.06.2018 13.21
Hei, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår vurdering av skadeårsaken her. Husk at du kan be oss om å se på skaden på nytt. Mer info om klagemuligheter finner du på frende.no
Rebecca B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice! Hold dere unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Reiseforsikringen gjelder tydeligvis ikke under kollektiv transport på vei til skole, selv om det står ordrett at det gjelder fra man går ut døren hjemme ifra. Kundebehandler snakker seg vekk.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2018 14.17
Hei Rebecca, det står veldig klart i vilkårene for reiseforsikringen at den gjelder på fritiden, ikke på jobb eller skole. Men tyveri fra låst skap på arbeids- eller undervisningssted er dekket.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundebehandling."
2 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg en sjelden gang har hatt bruk for selskapet, har jeg fått god service og et forventet greit oppgjør. Jeg har vært med fra starten av selskapet, men nå ser det ut til at det er over.
Regning jeg mottok i dag er grunnen.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2018 14.15
Hei Einar, så godt å høre at du har vært fornøyd til nå. Vi går gjerne gjennom avtalen og fakturaen med deg om du slår på tråden til kundesenteret vårt, eller sender oss en e-post på kundeservice@frende.no.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rask og god info"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble raskt forstått og gitt alternativ og rådgiver hadde ikke noe påtrengende måte å gå frem på. Det liker jeg. Ble fulgt opp med mail kontakt.

Svar fra Frende Forsikring
30.05.2018 08.34
Så hyggelig å høre! Takk for tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig hjelp fra kundeservice og holder ikke hva de lover, står at de dekker tap av verdigjenstander på reise, men der ble jeg bet om og ha innboforsikring når jeg var på reise.

Svar fra Frende Forsikring
28.05.2018 16.26
Hei Tom, de fleste reiseforsikringer har en maksgrense for enkeltgjenstander, og anbefaler da egen forsikring hvis gjenstanden er dyrere. Hva som gjelder i din sak kan jeg dessverre ikke finne frem til med kun fornavnet ditt, eller behandle her, men du må gjerne kontakte oss direkte.
Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Et bra forsikringsselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd med å ha forsikring hos Frende. Min rådgiver, er alltid like lett å spørre om jeg lurer på noe:) 10/10!

Svar fra Frende Forsikring
28.05.2018 16.23
Takk for hyggelig tilbakemelding, Maria! Veldig glad for at du tok deg tid til det. Flott å høre at du er så fornøyd med rådgiveren din!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Frende Forsikring holder hva de lover, alltid."
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt Frende Forsikring i noen år nå, og har utløst forsikring. Veldig serviceinnstilt, rask behandlingstid... Vi er veldig fornøyd. Kan virkelig anbefale dem. Har ingenting negativt å si.

Svar fra Frende Forsikring
15.05.2018 16.03
Hei Pia, så hyggelig å få en så positiv tilbakemelding fra deg! Vi skal stå på for at du skal være fornøyd i fortsettelsen også.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fantastisk rådgivning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Frendes konsulent i Bærum yter kundeservice langt over forventet standard og presser ikke på med unødvendig støy eller ekstra som du ikke trenger. Ryddig, proff, imøtekommende og enkelt å forholde seg til. Har også vært på hjemmebesøk for å gå over hva vi trenger.
God dekning på bil og innbo til en lav pris.

Svar fra Frende Forsikring
08.05.2018 18.01
Tusen takk for fin tilbakemelding, Vetle! Veldig hyggelig å høre, og akkurat slik det skal være!
Anne K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastiske å få ordna opp fort, rask utbetaling og god service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ryddige og flinke, einaste eg ikkje får forsikra ifor mitt behove er Minibuss i næring
Litt rart.
Altid raske å svare, litt merkeleg kundebehandlar sist eg snakka med Frenda, men er vel ikkje like alle.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Sparte over 10 000 kr året når jeg skiftet forsikring."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skiftet fra Gjensidige (som jeg har hatt i over 20 år!) til Frende da de ikke kunne matche prisen jeg hadde fått fra Frende. Jeg forklarte kunderådgiver at jeg måtte ha mulighet til å tegne forsikring etter åpningstider også og nå kunderådgiver derfor måtte være tilgjengelig etter åpningstider (til og med i helger!) da det hender jeg handler bil i helgene også.
Ingen problem sa kundebehandler - og jeg fikk likegodt to kundebehadlere for å være på den sikre siden, fikk XXXX og XXXX fra Østfold/Moss. Jeg når ALLTID en av mine kundebehandlere, hvis de ikke svarer på tlf eller epost når jeg prøver å de, kontakter de meg alltid innen noen timer igjen!

Fredag den 13'e var jeg uheldig og vraket bilen min, det tok en uke før pengene stod på konto så servicen jeg har fått er helt perfekt.
Kan på det varmeste anbefale Frende, personlig service, hyggelige priser og servicemindede kundebehandlere. Tipp topp tommel opp

Svar fra Frende Forsikring
08.05.2018 10.40
Så kjipt at du var uheldig fredag den 13.! Men veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med salgsenteret vårt i Moss. Takk for fin anbefaling!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ved bilskade bør dere kjøpe en annen bil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Får du en bil skade å har en forsikring i Frende, bør du kjøpe deg en annen bil før skadeoppgjør kommer. Sønnen min ble feid av veien av en annen bilist i førsten av februar, og ennå har ikke selskapet klart å få en avslutning på saken. Mange koselige kundebehandlere som lover å ordne opp, men fra selskapet er det veldig tyst, svarer ikke på mailer og får du svar så er du en brysom kunde, som helst må holde kjeft.
Tenkte egentlig å flytte mine forsikringer til dette selskapet selv, men avstår når jeg har sett hvordan ting fungerer, for min sønn.
SKJERP DERE.

Svar fra Frende Forsikring
26.04.2018 21.39
Hei, håper det gikk bra med sønnen din! Jeg kjenner ikke saken deres, men kontakt oss gjerne direkte, for å få en forklaring på hva og hvorfor det drøyer.
Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Express T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

"Verste jeg har opplevd i hele mitt liv." Er daglig leder for Transport firma som har over 10 biler og betaler vi nok cirka 20,000 kr per måned til Frende. og i tillegg har jeg privat forsikring Hus, Båt, MC, Reiseforsikring, Bil, .... så mange år har vi betalt og aldri har brukt de siden hadde vi ikke noe uhell inn til 4 måned siden en som kjører på min bil som står stille og krasjer bilen min. Politi var i stedet og har skrevet rapport hvor viser at det er motparten som skylder. Vi sender inn skademelding, og politi rapporten og ringer inn etter 2 uker for å høre med de om saken! Da for vi beskjed at de har mistet papirene og finner de ikke det. sender en gang til papirene og venter venter å venter.. nå er det 4 måned som jeg ikke har hørt noe om saken. Har ringt 10 ganger og ventet over 10 min, hver gang for å komme i kontakt med noen. og kan godt si at de prater med deg pent inn til skjer noe. Når det skjer noe som må de fikse da er de veldig uhøflig med deg.
Tenke på bilen står stille 4 måned og er du uten bil så lenge.
Du er velkommen til å se på dokumentasjonen som beviser det.

Svar fra Frende Forsikring
26.04.2018 21.39
Hei du, takk for melding her også. For at vi skal kunne se på saken din, må du nesten kontakte oss direkte. Her hører det jo også med til historien at vi er avhengig av svar fra motpartens forsikringsselskap for å kunne hjelpe deg videre, dem rår vi dessverre ikke over.
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Verste jeg har opplevd i hele mitt liv."
5 syns denne omtalen er nyttig

Først tar jeg forsikring på en bil og etterpå har jeg på bil nr 2. Samt kjøper jeg innbo og reiseforsikring hos de.

Jeg ringer og forteller at tv’n hadde bare sluttet å fungere og jeg vil melde inn skade, da får jeg høre at det blir ikke dekt! Jeg bare Hæ hva i hel%#te er det som skjer hvorfor skal jeg betale innboforsikring på noe dere ikke dekker ved skade. Nei da mente de at jeg ikke fikk igjen noe for noe som plutselig slutter å virke. Noen dager siden flytta jeg på kjøleskapet og hadde klart å miste den. Men så har jeg kontakta på og ser lampa lyser, reiser til Sverige og handler. Når jeg er tilbake så har jeg tinge inni uten å sjekke. Dagen etter er alt ødelagt.

Ringer de. Får vite at de ikke dekker en dritt og kun maten. Men egenandel på 4000kr.

Hva er vitsen med å ha innboforsikring hos noen der de ikke dekker noe. Men de dekker ikke et uhell som vi utfører. Altså om du mister ting osv.

Når det gjelder kunder og fakturer er de flinke på sin jobb. Men å gi igjen for ting vi har rett på er de da rett og slett stygge i kjeften. Aldri mer. Tar heller å betaler litt mer for mer seriøse folk som ønsker å beholde kundene sine.

Svar fra Frende Forsikring
17.04.2018 13.09
Hei Issa, så leit å høre at du har vært så uheldig både med TVen og kjøleskapet. Skjønner godt at du blir frustrert! Dessverre er det slik at hvis du ikke har uhellsdekning, dekkes ikke skader du selv påfører eiendelene dine. Det er det neppe andre selskap som gjør heller, uten at du har egen forsikring som dekker det, der er nok vilkårene ganske like.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigst, trygt og en utrolig god kundeservice."
4 syns denne omtalen er nyttig

Har enda ikke opplevd noe negativt med Frende. Vi har hatt vannskade i huset for noen måneder siden, det ble ordnet på meget profesjonelt vis. Bilskaden i fjor var det heller ingen spørsmål om fra Frende sin side. Kundeservice er alltid hyggelig og behjelpelig. Samtidig får man jo en kontaktperson som man får tak i på både SMS, mail og telefon, og som man føler virkelig bryr seg om at du skal få de beste forsikringene og de riktige forsikringene for akkurat deg til den beste prisen. Jeg trodde ikke det var mulig å få så billig forsikring og i tillegg bli 100% fornøyd med service. Må også nevne at jeg er medlem i Norsk Jernbane Forening, og de skal liksom være billigst i Norge. Jeg sammenlignet prisene, og Frende var flere tusenlapper billigere faktisk. Frende er etter min erfaring det beste selskapet jeg har hatt forsikringene mine i.

Svar fra Frende Forsikring
16.04.2018 13.59
Veldig glad for å høre at du har sammenlignet vilkår og pris, og valgt Frende! Og i tillegg opplever at vi leverer på skadeoppgjør og kundeservice. Jeg gleder meg til å dele tilbakemeldingen din med kollegene mine! Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt og ryddig oppgjør"
4 syns denne omtalen er nyttig

Mistet mobiltelefonen i bakken. Ikke noe autorisert verksted for dette merket i Norge. Fikk dekket ny telefon uten spørsmål. Fikk mail om utbetaling ok dagen etter.

Takk til Frende

Svar fra Frende Forsikring
16.04.2018 13.59
Takk for tilbakemeldingen din, Bård! Så kjekt å høre at du er fornøyd!
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service for unge"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er et forsikringselskap for voksene folk.
Er ikke noe for unge folk hvis en har hatt skade.
Jeg har vert kunde i frende i 10 år å vert fornøyd. Men jeg merker jo att servicen er blitt veldig dårlig spesielt det 3 siste åra. Før hadde jeg direkte kontakt med banken. Nå er det kun en saksbehandler i Bergen. Fungerer dårlig.

Hadde skade på bilen å ble behandlet dårlig. Ble overkjørt av kundebehandler. Skulle tro jeg var kriminell.
Måtte vente i 8 måneder før bilen var ferdig på verksted.
Samtidig måtte jeg betale full forsikring på bil som stod på verksted. Fikk ikke lov av saksbehandler å justere forsikringen mens bilen var på verksted. Måtte betale leiebil selv i 7 måneder. Kundebehandling har de glemt.

Svar fra Frende Forsikring
16.04.2018 13.58
Hei Kristian, takk for at du tar deg tid til å sende oss en tilbakemelding, den tar vi med oss. Hvis du vil at vi skal se nærmere på hva som kan ha skjedd i saken, eller følge opp skadebehandleren, så er det fint hvis du kontakter oss direkte på kundeservice@frende.no
Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask hjelp på reisen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk trygg og rask hjelp fra Frende Forsikring til å vite hva jeg skulle gjøre da bagasjen ikke kom med flyet på reise. Og deilig at vi har rabatt siden vi har fem forsikringer hos dem.

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2018 12.54
Takk for hyggelig tilbakemelding, Ann-Kristin. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til det!
Søk Bytt.no