Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 24 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
121
77
36
32
110
Sorter omtaler etter
Viser av 376 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Andreas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt inn i forsikring som bare har vært tull siden første dag"

Ble lovet av en selger at jeg skulle få billigere forsikring enn hva jeg allerede hadde hos et annet selskap. Etter mye frem og tilbake ordnet selgeren det slik at totalprisen kun ble 300kr dyrere i året enn hva jeg hadde. Jeg tenkte OK, det får være greit, nå orker jeg ikke å gjøre noe mer med dette. Etter nesten ett år får jeg melding om at bonusen min var satt for høyt og at jeg måtte etterbetale 2500kr. Dette var en bonus som selger satt etter at jeg oversendte han forsikringen jeg allerede hadde hos Enter. Har ringt inn til kundeservice (og selger som har sluttet pga uenigheter internt i selskapet!), men de ringer ikke tilbake selv om de lover å komme tilbake til meg. For meg virker dette helt useriøst, og jeg er bare glad for at jeg ikke har hatt bruk for forsikringen enda, for da er jeg redd for at disse er veldig vanskelige å samarbeide med...

Svar fra Frende Forsikring
18.07.2019 16.33
Hei Andreas, send oss gjerne en e-post på kundeservice@frende.no, så skal vi se hva vi kan gjøre. Vi har ikke uenigheter internt i selskapet, men det stemmer at det er enkelte eksterne selgere som ikke jobber hos oss lenger.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Svært fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil gi all ære til kundeservicen hos Frende. Jeg hadde i vinter en sak med et annet forsikringsselskap og byttet til Frende i forbindelse med dette. Det er utrolig stor forskjell på Frende i forhold til det andre, hos Frende fikk jeg en personlig kontakt å forholde meg til og jeg får alltid svar raskt om jeg lurer på noe. Jeg fikk særdeles god hjelp og det føles trygt å ha forsikringene hos Frende. De er lett å få tak i, og man kan spørre om hjelp til stort og smått. I tillegg er det en oversiktlig nettside, og for meg som også er kunde i Sparebank Vest er det enkelt å holde oversikt både på bank og forsikring. Er glad for at jeg byttet og kommer til å fortsette å være kunde der.

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2019 22.15
Veldig hyggelig å høre, Lisa! Vi er også veldig glad for samarbeidet med eierbankene våre, smart og lettvint med bank og forsikring på ett sted. ☺️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårligste kundebehandling jeg har vært utsatt for"

Arrogante og direkte ufine. Anbefaler alle å styre unna dette selskapet. De vil bare ha penger inn. Nekter å utbetale erstatning på kasko skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skremmende dårlig kundeservice"

Vi opplevde å bli møtt på en utrolig dårlig måte ift. en stor vannskade i huset vårt. I starten informerte jeg saksbehandler i Frende om oppussingsplanene vi hadde, som vi skulle til med etter vannskaden. Dette for å ha alt på det rene og for å ikke si eller gjøre noe feil. For å være ærlig rett å slett. Da ble jeg møtt med en mistro og en spydig kommentar: "Frende dekker ikke oppussing". Det var virkelig ikke min hensikt å prøve å få skadeforsikring til å dekke oppussing, og å bli mistenkt for det, var ikke noe morro, når vi står i en slik situasjon og behøver hjelp. Advokaten vår fra vår boligkjøperforsikring anbefalte oss om å undersøke retten til å tre inn i tidiligere eiers husforsikring (fordi skaden var oppstått før vi kjøpte huset). Vi trodde først at tidligere huseier også hadde Frende forsikring. Spurte saksbehandler i Frende om retten til å tre inn i tidligere eiers husforsikring. Dette var i en krisesituasjon, hvor vi måtte stoppe vannet i huset og vi ikke hadde vanntilgang. Det var på sommeren i fjor, i "hete månedene". Hadde vi ikke hatt svigers rett ved, kunne vi ikke bodd i huset. Jeg fikk til svar fra saksbehandler i Frende at hun ikke visste om det var mulig eller ikke. Og hun kunne ikke finne ut av det for meg heller. Så hun kunne ikke gi meg svarene jeg trengte for å komme videre og ville ikke hjelpe meg i det. Når jeg sa at jeg er kjent med at dette er praktisert i tidligere saker og at vi trenger å få undersøkt om dette er mulig, svarte hun spydig at "nei men hun kan jo ikke åpne alle enkeltsaker for å se hva som er blitt gjort i hver enkelt sak". Ingen hjelp å få der. Til Frendes forsvar; så hadde ikke tidligere eier forsikring hos Frende, men det visste vi ikke på det tidspunktet, og det burde blitt sjekket opp i/avklart. Saken endte med at vi fikk skaden dekket på tidligere eiers forsikring, i et annet selskap. Skrev en klage til Frende i måten vi hadde blitt behandlet på i ettertid, men fikk ikke en gang et svar på dette. De repeterte kun at de ikke dekket skaden, men svarte ingenting på min klage og opplevelse i hvordan jeg var blitt møtt.

Svar fra Frende Forsikring
09.07.2019 20.40
Hei Katrine, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med møtet ditt med oss. Fint om du tar direkte kontakt eller sender en klage hvis du vil vi skal vurdere saken på nytt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dyreforsikring, styr unna!"

Kom til veterinær med schàferhund (førstegangsfødende) i fødsel som hadde født 7 valper hjemme, med behov for akutt fødselshjelp da fødsel hadde stoppet opp. Røntgen viste 3 valper i livmor, ultralyd viste at den ene valpen var død og lå i feilstilling, dette var grunn til at fødsel stoppet opp og potensielt setter tispas liv i fare. For å redde tispen og de resterende valpene fikk hun fødselshjelp i form av riestimulerende. Vi var heldig og fikk ut alle 3 valpene, en død og 2 levende. Frende nekter å dekke utgiften fordi vi ikke har tatt keisersnitt. Det skal nevnes at denne type fødselshjelp koster ca 1/4 av et keisersnitt så forstå logikken den som vil både etisk og økonomisk. Frende på sin side mener altså at det hadde vært etisk riktig å legge en drektig tispe i anestesi for å gjennomføre kirurgi som er et betydelig større inngrep hos tispen enn å gi riestimulerende til tispen og forløse valpene vaginalt. I vilkårene er det spesifisert at de ikke dekker fødselshjelp eller keisersnitt hos enkelte raser, men schàfer er ikke en av de. Uavhengig av det nekter de å dekke skaden. Frende mener også at fødselshjelp ikke er sykdom men at keisersnitt er sykdom. Jeg jobber selv som autorisert dyrepleier og vi betegner både fødselshjelp og keisersnitt som behandling, ikke en diagnose. Feilstilling hos foster derimot er en diagnose, men Frende velger å se bort i fra dette. Så har man tispe i fødsel med behov for akutt hjelp skal den altså slenges på operasjonsbordet uten at veterinærens medisinske vurdering skal legges til grunn. Det forventes altså at eier skal akseptere og at veterinær skal bryte x antall lover hvis man skal få dekket et slikt tilfelle. Jeg sitter igjen med hele fakturaen for hjelp hos veterinær på natt, men min tispe slapp keisersnitt som var en stor og unødvendig operasjon, og jeg kunne reise hjem med 2 friske valper til. Jeg gleder meg til å si opp alle mine forsikringer hos Frende for så å bytte selskap til noen som har litt mer moral når det kommer til behandling av levende dyr. Aldri mer Frende, styr unna!!!

Svar fra Frende Forsikring
09.07.2019 20.39
Det er godt å høre at det gikk bra med mor og de fleste valpene. Spørsmål og klage til saksbehandlingen kan vi ikke gå inn i her.
Bjarte J. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Gode kundebehandlere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har benyttet Frende i mange år og er svært fornøyd med selskapet. Flinke kundebehandlere og rask og god service. Kjempegod reiseforsikring.

Svar fra Frende Forsikring
05.07.2019 13.22
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Bjarte!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundeforhold"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundetilfredshet Bra Kundeservice Bra Skadeoppgjør Bra Jeg kunne skrive excellence, jeg har fått opplevd alle tre kategorier og har ingen ting å klage på

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12.58
Herlig at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding når du er så fornøyd. Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot og svarer ikke på henvendelser"

Har byttet til Frende forsikring men dem klarer ikke å melde fra til forrige forsikringsselskap om at dem har overtatt forsikringer. Får derfor fakturaer fra både det gamle selskapet og Frende på forsikringer på de samme kjøretøyene. Dem har muntlig lovet å ordne opp i forholdet men svarer nå ikke på henvendelsen. Ser bare en mulighet til å ordne opp i dette og det er å bytte selskap.

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12.57
Hei Ole, dette høres veldig rart ut. Fint om du tar direkte kontakt med oss en gang til, slik at vi kan finne ut av dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Profesjonelle til tusen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask og profesjonell kundebehandling. Jeg hadde vannskade som raskt og effektivt ble ivaretatt av selskapets skaderepresentanter.

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12.52
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Dag. Glad for å høre at du er fornøyd, tross kjedelig vannskade.
Kåre A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Har bare gode erfaringer med Frende forsikring."
2 syns denne omtalen er nyttig

Er alltid hyggelig å prate med kundebehandler. Hvis det er noe jeg lurer på, får jeg alltid et hyggelig svar tilbake. Har til nå vært heldig, ved ikke å bruke noen av forsikringene.

Svar fra Frende Forsikring
20.06.2019 12.36
Hei Kåre, veldig hyggelig når fornøyde kunder sender oss en hilsen. Det setter vi stor pris på!
Loyd G. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Grusomt forsikringselskap uten sjel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært borti to tyveri i mitt voksne liv. To anledninger har jeg ringt frende, to ganger har jeg fått avslag hvor jeg ikke engang har fått lov til å fullføre og forklare hva som har skjedd før de tror og synser at jeg ikke skal få noe. Opplevelsen av å bli ranet og så opplevelsen med Frendes "kundeservice" som var så ille at jeg måtte legge på. Jeg har aldri blitt behandlet så dårlig i en sånn situasjon i hele mitt liv. I andre tilfelle hadde også frende endret sin egen reiseforsikring for å ikke fungere på situasjonen jeg trengte dem på uten å informere om dette. Jeg har aldri opplevd å bli behandlet så dårlig i en kundesituasjon i hele mitt liv. Det gikk nesten sport i å ta meg. Mitt mål er at flest mulig velger andre forsikringsselskap så de slipper min opplevelse. Jeg har klaget dem inn til alle instanser og kommer til å fortsette å gjøre det til dagen jeg dør.

Svar fra Frende Forsikring
11.06.2019 13.38
Det går selvfølgelig ikke sport i å ta deg, vi forholder oss til forsikringsavtalen og de gjeldende dekningene. Men det er leit å høre at du møtet med oss ikke har stått til forventningene dine. Siden du har klaget allerede, får du en ryddig tilbakemelding på hva som har skjedd den veien.
Reidun G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangel på dialog og avvisning når uhellet er ute, oppleves som direkte trakassering"
1 syns denne omtalen er nyttig

1. Frendes kundebehandler gir bort gjenfunnede kjære gjenstander til tyven, fordi tyven må belønnes da han har "tatt vare på" gjenstandene, i stedet for å gi dem tilbake til politiet/forsikringsselskapet eller forsikringstager 2. Frende konsulent betaler ut erstatning for skader på fremmed bil, som han urettmessig hevder forsikringstager har forvoldt , mot alle bevis. Frende sjekker ikke sannhetsgehalten, men krever at forsikringstager betaler for skader han beviselig ikke har forvoldt . 3. Vannskade på kjøkken. Gulv og kjøkken måtte fjernes. Frende ikke villig til å betale det absolutt minste det koster for å få satt i stand kjøkkenet. 4. Frende i motsetning til andre forsikringsselskaper, nekter å betale strøm i anleggstiden mens huset er ubeboelig. 5. Frendes gulvlegger setter ut støpejernspeis. Den står ute hele vinteren og blir ødelagt. På spørsmål om erstatning, og montering av ny, kun taus avvisning fra Frende Alle anførsler kan dokumenteres med bilder og skriftlighet.

Svar fra Frende Forsikring
14.06.2019 16.11
Hei igjen, Reidun, vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen din her, men frustrasjon er forståelig når oppgjøret ikke står til forventningene. Vi behandler klagen din direkte hos oss, eller i Finansklagenemnda om du velger å gå den veien. Vi kan dessverre ikke gå i detalj her.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Storfornøyd❤️"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk! Da min uføreforsikring trengtes ble det orden på økonomien min igjen! Takk til min flotte saksbehandler Som tok gjennomgang av saken min! Vi har alle våre forsikringer hos dere å betaler 50 000 i året og hos dere blir vi! Flott og hyggelige mennesker . Kommer til og anbefale Frende til alle☺️

Svar fra Frende Forsikring
11.06.2019 13.36
Tusen takk for varm og god tilbakemelding, Lindy! Det setter vi stor pris på. Glad for å høre at dekningen din hjelper godt på når du trengte det som mest.
Torger M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok, men litt høy pris på summen"

Synes litt høy pris på hus og våre 2 biler. Trodde billigere på delkasko, nei. Lite forskjell på kasko og delkasko.

Svar fra Frende Forsikring
13.06.2019 12.22
Ta gjerne kontakt om du vil vi skal se om det er noe å spare på avtalen din. Du kan også lese mer om totalkunderabatt her:
https://www.frende.no/slik-far-du-billigere-forsikring/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke avtale og gjør ikke det de lover, dessverre."

Har ikke opplevd god hjelp, ble akutt operert i utlandet og hadde reiseforsikring, men fikk ingen hjelp og fikk ikke dekket noe!! I tillegg fikk telefon regning på over 4000 kr fordi jeg snakket fra utlandet med forsikringa for å få hjelp, men men fikk veldig dårlig service og tapte mye penger :( vil aldri være kunde hos frende forsikring og aldri anbefaler de.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2019 19.45
Hei, håper formen din er bedre etter operasjon. Vi kan dessverre ikke gå inn i skadesaker her, men tar gjerne en gjennomgang med deg om du kontakter oss direkte.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Super service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra service, god kundebehandling og løsningsorienterte kunderådgivere. Vanskelig og få hjelp etter stengetid og kundeservice stenger tidlig.

Irritert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Anbefaler ingen å ha noe med dette firmaet å gjøre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ingen å ha noe med dette firmaet å gjøre. Super service når en tegner forsikring, men etter du har blitt kunde er det ingen service. Rett og slett udugelig. Om en skulle komme ut for noe, så tror jeg ikke at dette et firma som står ved din side... De må formidle og stå for det de formidler. De må rett og slett skjerpe seg. Opplevde å bli feilinformert og de tok ikke kritikk i det hele tatt, men laget et styr for meg som var helt unødvendig. Kostet meg mye penger og unødvendig bruk av tid til å rydde opp.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2019 19.43
Det er leit å høre om opplevelsen din. Du kan gjerne sende oss en klage, slik at vi kan følge opp.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjør lite for kunden"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk trampoline på taket, da jeg sto parkert på offentlig parkeringsplass. Fikk skaden reparert gjennom forsikring, men måtte betale egenandel, og i tillegg satte selskapet ned bonus. Løftet ikke en finger mot huseier som eide trampolinen

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2019 19.42
Hei Rund, så frustrerende å få bilen skadet på denne måten, det forstår jeg godt. Hvis du mener vi har en sak mot naboen som vi ikke har fanget opp, er det fint om du gir skadebehandleren din tilbakemelding om dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og følger ikke egen avtale"
5 syns denne omtalen er nyttig

Frende har dårlig kundeservice med uerfarne servicepersonell og outsourcing av veihjelp som ikke tar deg på alvor om en har hatt en ulykke. Videre tar det ekstremt lang tid å få tilbakemelding per mail - opp til to uker. Videre følger de ikke punktene i avtale og spesielt ved leiebil dekkes ikke leiebil i hele perioden bilen er på verksted selv om dette spesifiseres i betingelsene. NB! kan bli veldig dyrt.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2019 19.33
Hei Mats, vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen din her. Det er ingen forsikringsselskap som har egen veihjelp, selskapene bruker Falck og Viking, og om du ikke skulle bli tatt på alvor her håper jeg virkelig du gir oss tilbakemelding om dette, slik at vi kan følge opp med partneren vår. Hvis det har tatt lang tid å få tilbakemelding fra oss i Frende, beklager jeg selvsagt dette. Det hender hos oss, som his andre, at vi må prioritere alvorlige saker først, hvis det er stor pågang.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på skadeoppgjør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det først når skade oppstår, man vet hva man har kjøpt og betalt for i et forsikringsselskap. Jeg har i mange år brukt Gjensidige og har vært strålende fornøyd med deres rutiner for skadeoppgjør, raskt og forståelig oppgjør. Nå har jeg erfart Frende sitt egentlige produkt - skadeoppgjør. Jeg fikk en liten skade i en storm i november 2018, denne ble rapportert inn. Nå 6 måneder senere holder de fortsatt på med skadebehandlingen, ikke nok med at de bruker et halvt år, de gjør det de kan for å minimere oppgjøret, gjerne "glemme" poster som du selv må påpeke for å få med, eller trekke ut momsen, og dette på en liten filleskade. At jeg skulle være nødt å bruke så mye tid på en slik skade er uforståelig.Tør ikke tenke på hva som ville skjedd om jeg hadde hatt en stor skade. Skadeoppgjør i Frende, er definitivt ikke bra.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2019 19.32
Hei Børe, jeg vil gjerne anbefale at du sender oss en klage med denne beskrivelsen du har skrevet her, hvis dette er din opplevelse med oss. Slik skal det ikke være.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svært bra til det skjer noe"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bare hyggelige folk å kontakte helt til det ble skade. Da svarte de ikke på spørsmål, sendte et tvetydig brev med flere krav. Svarte fortsatt ikke på ved purring. Minimalt med informasjon, treghet og nedlatenhet. Svært skuffet. Det er ingen stor sak, heldigvis. Men når jeg nå skal forsikre meg videre blir det annet selskap. For jeg kan ikke tenke meg annet enn at det hadde blitt lignende respons om det hadde vært viktig for meg.

Gullborg L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ubehagelig telefonsamtale med kundebehandler. Veldig frekk og arrogant."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved spørsmål om reiseforsikring opplevde jeg en svært arrogant og negativ type i telefonen. Dette dreide seg om å få dekket et hotelopphold som vi måtte kansellere pga. fly streik.

Svar fra Frende Forsikring
10.05.2019 11.38
Hei Gullborg, det var leit å høre at du opplevde å bli møtt på den måten. Det har vært særdeles travelt hos oss i kjølvannet av streiken, men vi skal selvfølgelig møte deg på en hyggelig måte likevel. Beklager!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Frende lokalt i Søgne"
2 syns denne omtalen er nyttig

God service, lette mennesker å snakke med, kommer med fakta uten all skremsel propaganda andre aktører kommer med.

Svar fra Frende Forsikring
08.05.2019 22.23
Takk for hyggelig hilsen! Alltid kjekt når fornøyde kunder tar seg tid til det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Frende snakker ikke kundens sak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter skade der motparten helt opplagt hadde feil serverte motparten løgner som ble akseptert av Frende. De var overhodet ikke interessert i å høre på oss eller våre vitner. Dårlig kundebehandling. Stiller Frende på samme lavmål som enkelte forsikringsmeglere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilen skadet av tilhenger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har full kasko på min bil, det har skjedd ett uhell der hengerfeste på bilen knakk. Dette er en uventet skade men de vil ikke betale. Det er nok derfor de er det billigste i Rogaland.. ikke velg Frende.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR