Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
20
av 29 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
149
93
48
50
172
Sorter omtaler etter
Viser av 512 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Dodraugen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"den mest elendige kundebehandlingen og oppgjør"

har/hadde utvidet husforsikring. fikk skade på bad så tok kontakt med selskapet for å finne ut av hva det kunne være. takstmann kom og antok at det var fukt. Frende ga klarsignal til å starte tiltak. takstmann og håndverkere kom og rev 2 vegger for å komme til for å sjekke. ble da avdekket at det ikke var fukt som var problemet. platene bare bulte ut litt og gulvbelegget likedan. ingen brudd i silikon så badet var i utgangspunktet tett i følge takstmann. de stoppet da jobben noe som vi skjønner fullt og helt. dagen etterpå fikk vi beskjed om at saken var avsluttet hos Frende da de ikke dekket denne skaden. og det var da helvete startet. for å få avdekket skaden ble badet ribbet inn til benet, inkl taklampa. vi sto da uten mulighet til å vaske oss og ikke minst gå på do! og beskjeden fra Frende var at all oppbygging måtte vi stå for selv. vi var skjønt enig i at det som ikke var revet av vegger og ikke skåret opp i gulv kunne vi dekke selv, men hva med det som forsikringsselskapet og takstmann rev ned? prøvde hele neste dag å få tak i noen på frende. 2 tok tlf og skulle gi beskjed til saksbehandler som skulle ringe tilbake så fort hun var tilbake fra lunsj. nr 3 la også igjen beskjed som hun antagelig leste når hun så på skjermen da hun da plutselig hadde hjemmekontor. ingenting hørte vi fra henne, bortsett fra en mail der det sto i korte trekk at de hadde avsluttet saken. før denne mailen var kommet fram til oss så var deres sentralbord/kontor stengt både for dagen og helgen! yes!! uten bad og ikke minst do på 2 voksne og 3 tenåringsjenter! men hva gjør vel det for det var hvertfall ikke Frendes problem! tok kontakt over helgen både på mail og tlf,men lite forståelse å få. gjentok i nesten hver mail at vi har full forståelse for at forsikringen ikke dekker oppussing av et bad som ikke er skadet slik som først antatt, men badet var jo totalt "ødelagt" og var ikke mulig å bruke. Frende påstår hardnakket at de har gitt klar beskjed om at riving er på eget ansvar og at om skaden ikke er slik først antatt så må forsikringstaker ta resten av bekostningen selv. dette står ikke i noen av mailene vi har fått og finner det heller ikke i forsikringspapirene på huset. har etterspurt dette i flere mail, men virker som de unnlater å svare på dette. tok for sikkerhetsskyld kontakt med 4-5 andre selskaper og spurte hvordan de gikk frem når tingene ikke ble som først antatt. INGEN var så lite forståelsesfull som Frende i allefall. kan og tilføye at på andre siden veggen av skadestedet er det en bod med sponplatevegger. hadde vi visst at vi måtte ta resten av bekostningen selv hadde vi sagt at de fikk gå gjennom der og fram til skadestedet da en sponplate er mye billigere å erstatte enn 2 vegger og et helt gulv på badet. som et plaster på såret fikk vi på mandags kveld et tilbud om at takstmann kunne ordne slik at de kunne sette inn kabinett, do og vask! da måtte jeg for alvor spørre om dette var en seriøs mail! vi kan jo ikke bruke et bad som ikke er godkjent og hvor membran er brutt?? å jada, det var det. i ny mail skriver saksbehandler at det er huseiers eget ansvar å forhindre en skade fra å oppstå og/eller forhindre at den utvikler seg.....var vel derfor vi tok kontakt i utgangspunktet! videre står det at manglende tiltak vil være skjerpende i en eventuell ny erstatningssak...kan love på tro å ære at en ny sak gjennom Frende forsikring kommer ALDRI til å skje for vår del! videre kommunikasjon blir heretter å gå gjennom vår advokat da dette er helt horribelt! mulig jeg har ordlagt meg litt på kryss og tvers her, men jeg er så sint, frustrert, forbanna, fortvila og ikke minst do-trengende!!! det eneste positive med frende per i dag er jo at de er rimelig i pris.....skjønner nå hvorfor.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask behandling av skadesaker og raskt oppgjør, lett å få kontakt, svarer raskt på henvendelser og grei pris

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2020 08.32
Takk for herlig tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God pris, vanskelig på utbetaling"

Fikk ikke penger fra forsikringen da sykkelen min ble stjålet. Sykkelen var låst med stor og dyr lås. Fikk ingenting.

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2020 08.32
Hei Simon, så leit å høre at sykkelen din ble stjålet! Om du får utbetaling eller ikke er avhenger av hvilken forsikring du har. Vi anbefaler at du kjøper verdigjenstandsforsikring for å forsikre sykkelen din, hvis den er verdt mer enn 10.000 kroner. Den dekker alle typer skader og sykkeltyveri og gjelder over hele verden. Sykkel kan også være dekket på innbo- eller reiseforsikringen, avhengig av hvor den blir stjålet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super service, rask behandling og god oppfølging"

Hyggelige kundebehandlere som er løsningsorientert med god serviceinstilling. Enkel å få tak i, uansett om det er trivielle spørsmål eller oppgjør etter skade. Vi har opplevd gode prosesser ved de skadeoppgjør vi har hatt, både som privatkunde og bedriftskunde. Uoppfordret oppfølging fra saksbehandler er ekstra pluss. Konkurransedyktige priser.

Svar fra Frende Forsikring
20.10.2020 13.57
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på!
Robert D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot med betaling"

Berre tull med betaling, og lite med info og oppfølging av selskapet. Dette kunne endt veldig galt for min del. Det dårligste selskapet jeg har vært borti.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"

Vi har hatt mange forskjellige forsikringer, men disse er vi ikke fornøyde med. Person som behandlet saken vår når vi byttet til dem var frekk/nedlatende når vi snakket med henne, virker rett og slett ikke fornøyd i jobben sin. Vi måtte fylle inn helseskjemaene flere ganger fordi dem ikke trodde på oss. Så nå velger vi heller å bytte.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2020 13.39
Ikke noe kjekt å høre at du har opplevd oss på denne måten. Vi kan gjerne følge opp internt hvis du gir oss mulighet til å se på saken direkte. Her kan det være litt å lære!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke svar ang oppgjør. Motparten som hadde skyld, fikk saken løst umiddelbart av sitt selskap"

Får ikke svar på gjentatte henvendelser om oppgjør. Den andre part har fått sitt oppgjør for lengst, da hun har annet selskap.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2020 13.39
Hei, beklager at du har måttet vente, Siri. Jeg kan dessverre ikke sjekke hva som er årsaken til det herfra.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk forsikringsselskap"

Uforutsigbar kundebehandling - forsikringsselskapets økonomi ivaretas først og fremst. Mye tidkrevende småpirk og uthaling av tid fra saksbehandler (trolig av hensyn til selskapets likviditet). Dårlig begrunnet og urimelig avslag. Det blir klagesak av dette!!!

Svar fra Frende Forsikring
21.09.2020 10.58
Hei Egil, vi er eid av solide sparebanker og brannkasser og har ingen problemer med likviditeten, det ville uansett ikke vært et hensyn vi tok i skadebehandlingen. Vi er opptatt av at oppgjøret skal være korrekt, og spør om dokumentasjon når det er nødvendig. Du er velkommen til å klage om du er uenig med oss.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Økte premien 25% på 1 år."

Jeg har reiseforsikring, hytte m/ innbo. Den 1/8 økte prisen 25%. Ringte og spurte hva årsaken var. Kundebehandler skyldte på prisvekst og at jeg hadde belastet reiseforsikring med utgifter. Det stemmer at vi ikke fikk en koffert ved ankomst Granka + en gang legehjelp. Men trodde jo ikke at dette skulle medføre 3500 i reiseforsikring for 2 personer. Nå bytter vi selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"har aldri hatt en forsikringsak på 40 år som forskringstaker på hus, bil med.mere."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det lønner seg ikke å være ærlig. Vinduet vårt i balkongdøra sprakk en soldag for 2 år siden. Jeg var ærlig om når skaden skjedde og dermed ingen forsikring. Burde selvfølgelig løyet. Hans

Svar fra Frende Forsikring
16.09.2020 14.57
Så kjedelig at ruta knuste, håper det var en enkel sak å fikse. Det lønner seg alltid å være ærlig, forsikringssvindel er straffbart. Forsikringsselskapene kan likevel ikke gi deg utbetaling fra fellesskapet for noe som ikke er dekket. Da blir forsikringen dyrere for alle.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arroganse fra Frende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange års kundeforhold opplever jeg at Frende ignorerer kunde. I januar 2020 søker jeg forsikring på hus nr2. Dette er ikke en fritidsbolig. Frende behandler det som det innledningsvis. Jeg får beskjed etter å ha oversendt teknisk rapport at det vil ta 3 dager å få svar. Vel, dette var 31/1-2020. Etter gjentatte purringer, juni..... august osv skjer dette på nytt???? Takket være selger av huset, var huset forsikret frem til i juni d.å i et annet selskap Frende kan ikke skylde på Covid-19. Frende mister meg som kunde!!!

Svar fra Frende Forsikring
31.08.2020 08.19
Hei, vi ser gjerne på hva som kan ha skjedd i saken om du kontakter oss med navn eller avtalenummer.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Får altid den hjelpen vi trenger."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hos Frende har vi altid fått den hjelpen vi trenger og hatt ukompliserte oppgjør. Har hatt skader på katter og på bil der skadeoppgjøret har gått smertefritt. Hadde nettopp en gjennomgang av forsikringene hos flere selskaper, men ingen har kommet så lavt som Frende. Og Frende har bra vilkår også.

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2020 14.26
Hei Jan, tusen takk for fin tilbakemelding! Vi blir alltid glade når fornøyde kunder tar seg tid til det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vurderte å bytte til Frende Reiseforsikring, men etter noen mailer er det klart at jeg ikke bytter. De svarer ikke alltid på mailer, og gir i blant dårlige svar (dvs. ikke svar på det jeg faktisk spør om).

Svar fra Frende Forsikring
19.08.2020 08.53
Hei, jeg vet ikke hvem hos oss du har vært i kontakt med, men vi pleier jo absolutt å svare på henvendelser. Leit å høre at du opplevde oss annerledes!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bil forsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vite at forsikringa va i orden på bilen og alt va betalt, så får æ vite fra de fra trafikksentralen eller ka de hete. At de va faen ikke ordna!!! Så æ har kjørt 1 uke uten forsikring som betyr at hvis æ hadde kræsja eller blitt kræsja med hadde æ ikke hatt noe igjen idag! Takk til den jævla hæstkuken av mann som skulle hjelp mæ liksom. Du kunne ødelagt all økonomien for mæ

Svar fra Frende Forsikring
13.08.2020 08.34
Dette er en beklagelig feil som selvsagt ikke skal skje! Ta kontakt med oss direkte, så kan vi følge opp internt også.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig at man må skifte selskap fordi Frende har funnet ut at en BMW skal prises utover det normale. Ingen andre selskaper har funnet ut dette! Forklaring får man heller ikke.

Svar fra Frende Forsikring
12.08.2020 11.28
Hei, hvert selskap setter sine tariffer blant annet ut fra skadehistorikk, motorstørrelse, om du bor i tettbygd strøk, biltype og alder, alder på sjåfør, bonus og andre parametre, derfor kan det variere fra selskap til selskap.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"dårlig opplysning,....satte opptjent bonus på null..."
2 syns denne omtalen er nyttig

ellers bra..menn fikk sjokk då e vart satt på 0p bonus på bilen...sjokkerende, kjørt skadefri i alle år..huff.

Svar fra Frende Forsikring
06.08.2020 12.31
Hei Svein, bonus blir overført fra tidligere selskap. Sjekk gjerne at vi har fått riktige opplysninger fra dem!
Marianne
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Endret seg etter inngåelse av forsikring"

Fikk i utgangspunktet bra pris og hadde en fin personlig kontakt. Men, uten varsel økte de mnd's prisen med flere hundre kroner og var veldig avvisende. Dette, uten å ha brukt forsikringen til noe!

Svar fra Frende Forsikring
04.08.2020 02.06
Hei Marianne, takk for tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss om du vil vi skal se på avtalen din.
Reidun G
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Frende er ikke interessert i å hjelpe, men i å slippe unna ansvar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er forsikret mot råte og stokkmaur. Når dette oppstår, uten at jeg har hatt forutsetninger for å oppdage det, da det er skjult, sier Frende at det er mitt ansvar og at forsikringen ikke gjelder. Hva skal da være poenget med råte- og stokkmaur forsikring?

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2020 14.01
Hei igjen, Reidun, leit å høre om maur og råte hos deg. Denne saken er nok behandlet hos Norsk Hussopp Forsikring om dette, det er de som leverer denne tjenesten til norske forsikringsselskap.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging etter meldt skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at det ble oppdaget lekkasje mellom pipe og tak og skaden ble meldt, måtte jeg purre opp flere ganger, enda jeg gav beskjed at jeg ikke kunne følge med skaden da jeg jobber i Singapore. Kun deler av skaden utbedret, skjønner ikke hvordan Frende kan være kåret til beste forsikringsselskap flere år på rad, er de andre dårligere enn dette, eller var jeg bare uheldig med forsikringsagenten i Frende? Skrev inn klage som heller aldri ble besvart.

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2020 14.01
Hei Atle, vi svarer alltid på henvendelser, så her må det ha skjedd en feil. Kan du kontakte oss på kundeservice@frende.no, så kan vi se på saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt vanskelig ved oppgjør, usedvanlig dårlig og arrogant kildebehandling. Her er det bare å styre unna!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris økning på 33,5% på 1 år og 60% på 2 år."
2 syns denne omtalen er nyttig

Når man mottar slike prisøkninger på forsikring så lurer man på om det er rein svindel. Jeg har ikke mulighet til å ta ut slik pris økning på mine kunder!

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2020 14.00
Hei Jørn, vi har stort sett stabile priser hos oss, men hvis du eller markedet har hatt mange skader, fører det dessverre til prissoppgang også hos oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service"
2 syns denne omtalen er nyttig

En av de beste forsikringsselskapene jeg har vært borti. Rask og enkel å få tak i, uansett hva det skulle være.

Svar fra Frende Forsikring
24.06.2020 14.58
Herlig, Mathias! Det liker vi å høre. Takk for fin melding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Lett og enkel å ha med å gjøre"
1 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med covid-19 ble ferietur kansellert. Hotellet ville ikke refundere. Ca ett døgn etter at saken ble opprettet hos Frende var saken løst og pengene på konto. Superbra!

Svar fra Frende Forsikring
23.06.2020 12.50
Sånn skal det være! Tusen takk for at du tok deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende kundebehandler og dårlig behandlig ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt startet bra med en personlig og svært hyggelig kundebehandler og god oppfølging. Kort tid etter signering av forsikringene ble denne kundebehandleren sykemeldt, og etter nesten 1 år har jeg ikke fått ny. I denne perioden har det vært vanskelig og nesten umulig å få noe informasjon, tilbud om nye forsikringer eller lignende. Kommunikasjon er totalt fraværende. Siden en skal ha personlig kundebehandler er det ikke noe kundesenter å ringe til. Siden kundebehandleren er sykemeldt får en ikke svar på telefon eller epost, noe som blir veldig frustrerende om en for eksempel skal ha forsikring til ny bil, eller endre en forsikring. Skadesak på reiseforsikring har blitt en endeløs epost tråd som har pågått i flere uker. Har aldri i mitt liv møtt så mye skepsis, utfordringer og mistenkeliggjøring i en forsikringssak. Føler en kald rygg og lite villighet til å avslutte saken. Det er når du har en skadesak at du virkelig skjønner hvilken filosofi et forsikringsselskap har, og om det er kunden eller selskapet først. Det blir definitivt ikke Frende en gang til, om ikke denne saken blir avsluttet snarlig med en beklagelse.

Svar fra Frende Forsikring
23.06.2020 12.50
Det er klart vi har et kundesenter å ringe inn til! Det er i tillegg flere ganger kåret til Norges beste. Det høres ut som du har hatt kundeforhold hos en av våre agenter, og jeg foreslår at du sender oss en e-post på kundeservice@frende.no om denne håndteringen.
Catarina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treg og unødvendig saksbehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Virker bra på innsalg, men er svært lite samarbeidsvillig ved oppgjør. Trenerer saker og krever unødig mye dokumentasjon. Tungvint å navigere i oppfølgingssystemet

Svar fra Frende Forsikring
16.06.2020 17.30
Hei, veldig mange saker hos er løst på et par minutter over telefonen. Større og mer komplekse saker krever mer dokumentasjon. Leit hvis du opplever det som tungvint, men det er viktig for at oppgjøret skal bli riktig.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR