Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 28 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
136
87
43
40
143
Sorter omtaler etter
Viser av 449 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri problemer, med noe som helst. Faktura er uproblematisk. Komme i kontakt med dem er uproblematisk. Alt er bra.

Svar fra Frende Forsikring
30.03.2020 21.52
Takk for strålende tilbakemelding, Thor!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice, ihnt hvor lite jeg har vært i kontakt med dem"

Har hatt veldig lite kontakt med dem, men prismessigt er det ikkje noe vondt å si om dem, i min situasjon.

Svar fra Frende Forsikring
30.03.2020 21.52
Hyggelig å høre at du er fornøyd med pris og service, Leif. Takk for tilbakemeldingen!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hjelpsomme, etterrettelige og kjappe på skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Familien har hatt nesten alle forsikringer hos Frende i rundt fem år: bolig, innbo, reiseforsikring og to biler. I denne perioden har vi vært en "dårlige" kunde for Frende i den forstand at vi har hatt to mindre og en stor skadesak (kondemnering av bil). Samtlige saker har blitt behandler raskt og effektivt av saksbehandlere som har vært kunnskapsrike, hjelpsomme og imøtekommende. Dette er et forsikringsselskap som gir meg "lave skuldre" og trygghet for at de opptrer og forutsigbart hvis noe skulle oppstå. De får min aller varmeste anbefaling.

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2020 10.59
Tusen takk for hjertelig tilbakemelding! Utrolig hyggelig å høre! Vi blir ekstra glade når gode ambassadører tar seg tid til å sende oss en hilsen i en travel og tøff tid.
Kristian L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"OK, når hele blokka fikk vannlekasje sommer i bodene grunnet uværet"

Greit, men dyrt. Skadeoppgjøret var rimelig, men det var ikke effektivt. Jeg fikk tilbud om å rydde ut av boden med vannskader selv mot alt for lite penger sett i forhold til arbeidstimer. Forsikringen var dyr, til tross for 3 avtaler i frende. De klarte ikke å isføre autotrekk for meg, enda jeg ringte mangeganegrrr

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2020 10.58
Takk for tilbakemelding! Når korona-situasjonen roer seg litt må du gjerne ringe oss for en gjennomgang av avtalen din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"UBRUKELIGE!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet bør man styre LAAAAANGT unna. Først er vi uheldige å blir frastjålet en traktor. Dette skjedde i fjor sommer/tidlig høst. Det tok dem 5-6 mnd MINST å utbetale forsikringssummen. I mellomtiden betalte vi på både lån og forsikring og selv om saken er gjort opp og tilbakedatert får vi nok ALDRI se igjen pengene som vi har betalt for mye. I desember var vi uheldige å totalvraket en nyinnkjøpt, strøken og nesten veteran. I dette selskapet ER man kjeltring til det motsatte er bevist. Både min mann og jeg ble "avhørt" hver for oss minst 2 ganger. En etterforsker ble sendt ut for å se på ulykkesbakken også. Vi leverte med skaderapporten mange bilder av både bil og leveforholdene fra den dagen ulykken skjedde. Nå min mann tegnet avtalen ba vi om full kasko for å være sikker på at vi skulle kunne ha leiebil ved evn uhell pga stedet vi bor og avhengigheten av bil er stor pga jobb. Frende ordnet leiebil TIL oss.. ikke FOR oss. Har det t.o.m på opptak enda så får vi regning på leiebilen. I mellomtiden fikk vi også sååå mange regninger fra Frende. Dukket opp daglig i post og på nettbank at disse forsikringene er vel både dobbelt og trippelt betalt MINST. Når vi kjøpte neste bil fikk vi av saksbehandler beskjed om at denne bilen IKKE kan registreres fordi den er livsfarlig å ha på vegen. En tlf til Biltilsynet senere viser seg at dette er bare løgn og sprøyt. Siste såkaldt kundebehandler jeg prater med er også relativt frekk og ufin. Jeg sendte lydopptak med samtalen om leiebilen til dem. Hvor det klart og tydelig kommer frem at leiebilen skaffet dem TIL oss og ikke FOR oss. Men SURPRICE.. Det er IKKE dems mening i saken. Vi har sagt opp for lengst men fått ny regning frem til mai. Å med 1 mnd oppsigelse trur jeg jaggu disse folkene trenger en tur på skolebenken å lære seg regning igjen. Konklusjonen: STYR LAAAANGT UNNA!!!!

Svar fra Frende Forsikring
09.03.2020 00.00
Hei Siv, forstår at du er frustrert, og har behov for å blåse ut her, men vi kan ikke gå inn i avtalen din eller hendelsesforløpet på denne siden. Vi ser gjerne på saken og behandler klager som du sender direkte til oss, eller via Finansklagenemnda.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Oppgjør når uhellet er ute"

Meldte inn et uhell/skade på innbo-forsikringen. Vanskelig kundebehandler kort i svarene og følger ikke opp spørsmål. De klarte det de ønsket, jeg gav opp. Byttet forsikring i dag, styr unna.

Svar fra Frende Forsikring
20.02.2020 12.43
Hei Andre, ikke kjekt å høre at du opplevde oss sånn. Send oss veldig gjerne en tilbakemelding om dette, om du ikke alt har gjort det, så kan vi følge opp med riktig avdeling.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uforutsigbar pris"

Veldig bra service og hyggelig bekjenning. Kraftig oppgang på bilforsikring uten opplagt grunn og uten at det blir varslet.

Svar fra Frende Forsikring
17.02.2020 12.38
Hei Jørgen, prisene hos alle forsikringsselskap justeres som regel noe ved årsskiftet, basert på blant annet skadene på produktet i året som har gått, konsumprisindeks osv. Selv om du har kjørt skadefritt, kan det ha vært mange skader på bil generelt som påvirker din forsikring, fordi forsikring er et spleiselag.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"

Elendig kundebehandling.. Utgir seg for å være best på mange typer forsikring men når uhellet først er ute må du bruke all tid på å krangle med de og de bruker advokat umiddelbart for å vise at du ikke har sjans!! ALDRI BRUK DE!!

Svar fra Frende Forsikring
14.02.2020 14.11
Hei Lillian, leit at du opplever oss slik. Jeg kjenner ikke saken din, men vi bruker aldri advokat umiddelbart! Er saken spesielt vanskelig, eller det er historikk i kundeforholdet som tilsier det, kan vi søke juridisk hjelp eksternt for å sikre riktig behandling av saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er tydelig et selskap som har en pris før og en etter skade. Jeg opplevde en svært hyggelig tone da jeg ble rekruttert som kunde. Dette snur imidlertid tvert da jeg etter ca ett og et halvt år får bruk for dyreforsikringen på hunden. Etter å ha overprøvd to veterinærer slår den ufine saksbehandleren fast at de opprettholder avslaget. Det var heldigvis ikke store summen det var snakk om, og jeg kom meg unna dette selskapet umiddelbart. Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde stilt seg om det var bil eller bolig det hadde vært snakk om. Jeg har vært forsikringskunde i i forskjellige selskaper i over 33 år, og aldri vært borti maken til behandling. Som det fremgår av flere av tilbakemeldingene her, er det tydelig at jeg ikke er alene om denne erfaringen. For deres egen del, styr unna disse her!

Forbanna-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig skadeoppgjør og elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter påkjørsel bakfra har ikke Frende evnet å gjennomføre et ordentlig skadeoppgjør. Takstmannen hadde null kompetanse på skadeomfang. Jeg har blitt beskyldt for løgn og de sa rett ut at de overhodet ikke var interessert i å tale min sak overfor motpartens forsikringsselskap. Jeg hadde aldri trodd at jeg som uskyldig part i en ulykke skulle ende opp som den tapende parten. Saken pågår enda og så fort saken er ferdig har jeg hatt min siste dag som kunde hos Frende og jeg kommer aldri til å vurdere selskapet igjen eller anbefale det til andre. Jeg har aldri vært gjennom et skadeoppgjør der jeg har hatt skyld, og den ene gangen jeg ble påkjørt bakfra, endte jeg opp med en regning på mange tusen kroner for å få bilen i samme forfatning som den var før sammenstøtet.

Svar fra Frende Forsikring
04.02.2020 16.47
Hei, det er vanskelig for oss å sjekke hva som har skjedd i saken din, når du ikke bruker navnet ditt her, men ta gjerne kontakt med oss direkte.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Storfornøyd, spesielt personforsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i nærmere 5 år. Til tider kommer det selskap som er noe billigere men ikke kan konkurrere på dekning. Spesielt da ikke på personforsikring som jeg ikke har sett noen kunne måle seg med. Kjapp på ballen da jeg selv hadde uhell med bil og har også ordnet opp da jeg har blitt rygget i av motpart 2! ganger.

Svar fra Frende Forsikring
04.02.2020 09.05
Dette var virkelig en hyggelig tilbakemelding å få, Tommy! Takk for at du tok deg tid til det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Feil på regning og de retter ikke opp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vert kunde hos frende i over et år nå og vert godt fornøyd helt til vi plutselig fikk en regning på 9000,- ! Vi så nærmere på regningen og fant ut at frende hadde satt oss opp på kvartals betaling, noe vi ikke hadde fått beskjed om. Vi ringte Frende og klagde på dette, men fikk bare et lunkent svar om de skulle fikse det til neste regning men at vi måtte betale denne. Er også flere venner av oss som har hat samme problemet med Frende opptil flere ganger og derfor avsluttet abonnement og gått over til dyrere forsikrings firma for og slippe slike dyre overaskelsesregninger.

Ufornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utilgjengelig kundeservice. Tar ikke kontakt tilbake etter 4 mail eller når man ber om at de skal ringe tilbake. Fikk ikke forsikringen man ønsket. Anbefales ikke videre, og har nå skiftet forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Frende mente det var like sannsynlig at jeg mistet mine hodetelefoner ut av en lomme med lukket glidelås som at de ble stjålet. Imponerende!

Svar fra Frende Forsikring
20.01.2020 09.56
Forsikring blir veldig dyrt for alle om vi også skal dekke saker og ting som blir rotet bort eller mistet, derfor stiller forsikringsselskapene ofte kontrollspørsmål som feks meldte du tyveriet til politiet? Så du tyven? Vet du hva som skjedde?
Hvis du ikke er enig med konklusjonen vår, kan du gjerne sende oss en klage slik at vi kan se på saken din på nytt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er veldig hyggelige når du blir kunde, men når man ønsker svar og kontakt ift eksisterende forsikringer og betalinger blir man sendt videre fra kontaktperson til kontaktperson. De ringer aldri opp igjen og gir ingen klare svar.

Svar fra Frende Forsikring
15.01.2020 12.28
Hei Ellen, så kjedelig at du opplever oss sånn! Det er sjelden vi får slike tilbakemeldinger på kundeservicen vår, heldigvis. Send gjerne en e-post eller klage direkte til kundeservice@frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Konkurransedyktig"
3 syns denne omtalen er nyttig

God service og konkurransedyktige priser. Minus for at kundeservice bare er åpent hverdager mellom 8-16.

Svar fra Frende Forsikring
14.01.2020 20.20
Hei Heidi, takk for tilbakemeldingen! Skjønner at det hadde vært praktisk med lengre åpningstider, og det er selvfølgelig en vurderingssak også hos oss. Nå er vi langåpent på torsdager, og du kan alltid sende oss en e-post og få hjelp den veien.
Hilsen Heidi i Frende
Torgeir B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De endrer biltype underveis i kundeforholdet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Beklager seg at det har skjedd en feil og går bortifra opprinnelige avtaler. Så øker de prisen med 16% på polisen.

Svar fra Frende Forsikring
30.12.2019 10.19
Hei Torgeir, hvis opprinnelig avtale/biltype ikke er korrekt må den selvfølgelig korrigeres for at bilen skal være riktig forsikret. Hvis du lurer på detaljer i forsikringsforholdet ditt er det lurt å ta kontakt med rådgiveren din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårligste selskapet - blodsugere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha hatt ett hus forsikret i mange mange år, og betalt flere tusen i premier fikk vi se det sanne ansiktet til frende. Etter att vår mor gikk bort, ble det en regning som ikke ble betalt da den ikke kom frem til rett person. Da vi ville rette på dette og å fortsette å forsikre huset gjennom å betale regningen nektet Frende og oppga som svar at de ikke ville forsikre et hus som står ubebodd... Takk for mange år som god kunde Frende!!!

Svar fra Frende Forsikring
17.12.2019 13.57
Hei Inger, så leit å høre at din mor er gått bort. Jeg antar at forsikringen gikk ut da den ikke ble betalt, og beklager at vi ikke kunne tilby ny forsikring på huset.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst skadeoppgjør, hold dere unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meldte inn en skade, men ville vente noen måneder med å reparere den. Det gikk ikke, fordi Frende trakk meg i bonus og begynte å fakturere meg ekstra hver måned. Uten at skaden var reparert. Skaden hadde ikke kostet dem en krone, men de skulle ha ekstra betalt likevel.

Svar fra Frende Forsikring
02.12.2019 09.39
Hei, dette høres jo rart ut, skjønner godt du ikke skjønner bakgrunnen for dette. Ta gjerne kontakt med oss for en nærmere forklaring.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har hatt Frende i åresvis, men kjøp og salg av bil har de strengt tatt ikke noe med..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt noen biler siste år og ville tegne ny forsikring i dag 26-11-2019 da begynner de og snakke om at jeg har hatt noen biler og om jeg driver m kjøp og salg i en heller ufin tone, hva har frende med at man kjøper eller selger bil, så lenge man betaler for ordens skyld så har det vært meget lite fortjeneste, ringte ett annet selskap og fikk forsikret på minuttet. Har brukt frende i ca 16 år men dette har jeg ikke opplevd før, så dypt skuffet over denne saksbehandler og tonen hun brukte, for ordens skyld ikke hatt skade, eller forvoldt skade.

Svar fra Frende Forsikring
27.11.2019 14.00
Hei, dette høres ut som en misforståelse, hvor vi nok har lurt på om du driver bedrift/som bilselger og trengte bedriftsforsikringer, eller om det er privat forsikring du trenger. Dette kunne vi nok fint funnet ut av.
Johannes V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøgd med hovedkontoret"

Ikkje fornøgd med frende sin salgsrepresentant her lokalt (Gaupne) der er ingen servis i det heile og ingen hjelp å få blir kun henvendt til å ringe hovedkontoret. Tok frende for dei hadde kontor i nærheten.

Svein V. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Gøy å høre på tilbakemeldingene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Litt artig å lese tilbakemeldingene som Frende bruker, uforskammet. De er ikke kjent med at dem er fraværende på mail?, tullprat. Prøvde å kontakt dem angående en regning som jeg ville få klarhet i å delt opp. Enkel sak sku nu det vell være 😄 trodde jeg. 3 mailer fordelt på over 1 måned. Å har ennu ikke fått svar på mailene. Da jeg ringte ble det avbrutt pga manglende kundebehandlere. Da jeg endelig fikk kontakt med dem kunne dem ikke hjelpe på grunn av at det hadde godt for lang tid 😂. For all del Frende medarbeidere, ikke svar på dette. Dere klarer ikke å levere riktig og grundig nok service, det er åpenlyst. Å jeg kommer ikke til å ringe dere for å få en klarhet i dette, for det klarer dere ikke å levere. Også i å med det at dere er uforskammet på tilbakemeldingene deres her under på flere klager sier jo mye om oppfølgingen deres. Styr unne Frende, det vil iallefall jeg gjøre i fremtiden 🙄, billig forsikring er ikke alt.

Svar fra Frende Forsikring
25.11.2019 12.44
Hei Svein, det er ikke hyggelig å høre at du synes jeg er uforskammet, det tar jeg til meg. Saken er at vi ikke har mulighet til å følge opp anonyme tilbakemeldinger her, det er umulig for oss å finne igjen kunder på fornavn i systemet vårt. Men, vi er veldig opptatt av at kundene våre skal bli ivaretatt i møtet med oss, og får svært gode tilbakemeldinger på det i store uavhengige undersøkelser som EPSI og kundeserviceprisen. Men sokner du til et lokalt kontor og automatisk blir satt over til en rådgiver der vet vi at tilgjengeligheten kan variere, og det jobber vi med.

Hilsen Heidi
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mobil"

Var uheldig å mistet mobilen i bakken da en annen person dyttet til meg i utlandet. Fikk ikke godkjent dette på reiseforsikringen.

Svar fra Frende Forsikring
19.11.2019 17.22
Hei Christian, tidligere hadde vi ikke uhellsdekning på reiseforsikringen, det har vi nå.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God totalkundepris, kunden i fokus ved skadeoppgjør"

Flere selskaper har forsøkt å konkurrere pris med Frende på mine forsikringer, men ikkje klart det. For noen år siden hendte det som ikkje skulle for oss; vår fritidsbåt sank ved brygga. Frendes saksbehandler var klar på at tvil skulle komme kunden (oss) til gode og problemløsning/ oppgjør ble trygt og effektivt. Er i utgangspunktet skeptisk til forsikringer. Sammenligner derfor pris med jevne mellomrom for å kontrollere at de fremdeles er konkurransedyktige.

Svar fra Frende Forsikring
15.11.2019 14.51
Bedre tilbakemelding kan vi ikke få. Sånn skal det være! Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Reiseforsikring og kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Trodde jeg hadde den beste reiseforsikringen, men så feil kan enn ta. Hva Dine Penger og andre måtte mene om god dekning mm så er opplevelsen en helt annen når en første har en skade. Makan til dårlig kundeservice både gjennom forsikringsselskapet og demmes samarbeidspartnere, i dette tilfelles SOS, skal dere lete lenge etter. Antok at SOS skulle være profesjonelle når skade på familiemedlemmer oppstår på reise, men nei, makan til oppfølging og fraværelse skal en lete lenge etter. Tok kontakt med Frende Forsinking ifm refusjon av utlagt beløp etter ende reise. Makan til forsinkelser og uklarheter skal en også her lete lenge etter. Så, nei dette er et selskap jeg ikke ønsker skal håndtere mine forsinkinger for fremtiden.

Svar fra Frende Forsikring
11.11.2019 14.04
Hei, alarmsentralen vår er ikke SOS, men Falck Global Assistance. Uansett er det ikke noe kjekt å høre at du ikke følte deg ivaretatt, det er heldigvis sjelden vi får slike tilbakemeldinger. Regner med du har gjort skadebehandleren din oppmerksom på opplevelsen din, så vi kan følge opp.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR