Forsikring

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 23 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
92
67
28
24
66
Sorter omtaler etter
Viser av 277 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Anbefaler ikke dette selskapet"

Hold deg langt unna selskapet. De har snart brukt ett år på en skadesak og jeg har enda ikke fått svar fra deg. vet ikke hva jeg skal gjøre nå er rett og slett helt fortvilet.

Svar fra Frende Forsikring
17.09.2018 09.07
Hei, kjenner ikke hvilken sak dette gjelder, men avhengig av alvorlighetsgrad og omfang kan skadeoppgjør ta tid. Hvis du vil at vi skal se på saken med nye øyne finner du mer informasjon her: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Verdens dårligste forsikring selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gå aldri å tegn forsikring hos dem. Din bonus vil aldri gå opp. Og det er alltid noe tull med betaling hos dem. Er så skuffet hos dem og nå har jeg gått over til annet forsikring selskap.

Svar fra Frende Forsikring
14.09.2018 16.12
Hei Erik, ikke hyggelig å høre at du har opplevd oss slik! Kjenner ikke saken din, men bonusmodellen hos oss legger faktisk til rette for Norges raskeste bonusopptjening om du kjører skadefritt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Best i test - verst når det gjelder!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi mottok skadeoppgjør pga innbrudd i bilen i Spania i sommer, og fikk en svært lite troverdig vurdering av vår klagesak. Vurderingen som ble gjort virket helt tilfeldig, og basert på skjønn. Etter å ha klaget, fikk vi en e-post fra klagenemda som sa at de hadde skiftet standpunkt, og vi fikk igjen 20.000 ekstra. Både saksbehandler og klagenemda har lagt lignende saker fra Finansklagenemda til grunn, så de må ha lagt helt ulike saker til grunn, da, siden de kom til forskjellig resultat! Ikke til å stole på! Vi har selvsagt byttet forsikringsselskap!

Svar fra Frende Forsikring
04.09.2018 08.45
Så flott at du fikk hjelp i Finansklagenemnda, det er nettopp derfor de er der, for å gi kundene en uavhengig vurdering om de er uenige med forsikringsselskapet sitt.
Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kommunikasjon med kunden"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, ofte rot med fakturaene.
Jeg har erfart at regininger er sendt til feil adresse som igjen endte med bot fra trafikkforeningen

Svar fra Frende Forsikring
03.09.2018 13.25
Hei du, så dumt at du opplever oss slik! Vi henter adressene fra folkeregisteret med jevne mellomrom, så det skal jo helst bli riktig. Du får enkel tilgang til hva som er registrert på avtalen din via Min side på frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ga feil bonus, kostet meg flere tusen!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Frende ga meg feil bonus på bilforsikring. Jeg betalte ut fra 40%, men da jeg byttet til Nemi fant Nemi ut ila et par minutter at jeg hadde 70% Dette utgjør selvsagt mange tusen kroner i året, men tar Frende noe ansvar for sin feil? Nope!!! Dette er tapte penger! En dråpe i havet for Frende, men en god liten sum for enkeltperson, Frende tviholder på pengene.

Svar fra Frende Forsikring
03.09.2018 13.21
Hei Vibeche, det er veldig vanlig å gå opp i bonus når du bytter selskap, og ned i bonus ved skade, men hva som har skjedd akkurat hos deg kan jeg ikke hjelpe med uten å vite mer om avtalen din. Om du vil vi skal se på saken din igjen, er det fint om du kontakter oss direkte, eller sender en klage via frende.no
Sverre K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt å trygt selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

God oppfølging i saker og rask behandlingstid uten mye unødvendig dokumentering.

Har fått hjelp når det gjelder, ikke bare når mobilen faller i sjøen.

Har vert tro kunde i mangen år og ønsker å forsette med det, både som privat og bedrift.

Svar fra Frende Forsikring
17.08.2018 10.00
Takk for hyggelig tilbakemelding, Sverre! Det var veldig kjekt at en fornøyd kunde tok seg tid til å anbefale oss. Lettere å ta til tastaturet om det er omvendt, har vi skjønt. ;)
Vi skal stå på for at du skal være fornøyd også i fremtiden!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Super bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Att de har stengt i helgene er litt dårligt. Men deres service er veldig bra. Raskt behandlingstid av skade. Veldig

Skillsmissereven
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"FANTASTISK"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk 24 timers vakt telefon. Kompetente saksbehandlere. Service innstilte. Raske tilbakemeldinger. Personlig oppfølging. De bryr seg om enkelt individet. Di støtter og hjelper. Og kommer med råd og veiledning. Slik at kompliserte saker finner raske og kreative løsninger. Positive dialoger. Og hovedfokuset positive medarbeidere og kjempefornøyde kunder. Det skal være GØY på jobben. Trivselsfaktoren er på topp og dette smitter over på hele organisasjonen. Fra Direktøren på toppen til di laveste medarbeiderne. Valgspråket til Direktøren er at alle skal være med på å samarbeide og holde målrettet fokus hele veien i alke typer saker. Dette er selve NØKLENE FOR Å OPP NÅ Å BLI ALLE BESTE PÅ FORSIKRING I NORGE. Vi i firma Skilksmissereven ble så fasinert av valgspråket at det skal være GØY PÅ JOBBER. I denne organisasjonen tenker di alltid helhetlig. Og kunden er i fokus fra dag 1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hjelp i helgen? Fraværende og skremmende"
7 syns denne omtalen er nyttig

Er på bilferie i Europa denne sommeren. Har hatt Frende forsikring i ca 1 år og vært fornøyd inntil nå.

Først.. Tar selvkritikk for at betalingen har vært forsinket, og at purringen ikke har blitt fulgt opp. Hadde den enda kommet på e-faktura som forespurt og lovet og ikke i postkassen som er milevis unna :/

Brått lørdags morgen fikk jeg tekstmelding om at jeg sto uten forsikring på kjøretøyene mine. ok, flausen er min og jeg ringer Frende. De har stengt, kommer dog til vakttelefon som er en tredjepart. De kan faktisk ikke hjelpe meg i det heletatt. Vedkommende kan ringe en bakvakt, men helst ikke!! Jeg ber vedkommende pent om å gjøre dette da jeg og bil er utenlands. (Heldigvis ankommet oppholdsted og bil er parkert innlåst, men dog skremmenes uten forsikring)
Kommer ingen vei, ingen hos Frende/tredjepart kan hjelpe meg okke som. Får bare frekt svar; Du burde betalt regningen din! Jo, takk for det :(

I dag, mandag, er jeg på telefon rett etter åpningstid, regningen er alt betalt ifølge netttbank (DnB)
Kundebehandler hos Frende forteller at ingenting kan gjøres før pengene er på konto som kan ta inntill 2 virkedager grunnet nye rutiner!!
Jeg forslår at jeg sender epostbekreftelse på straksbetalingen rett fra nettbanken til kundebehandler. Nei, så enkelt er det ikke.
Jeg ber om å få dette sjekket opp av en overordnet hvilket vedkommende mindre villig gjør, tonefallet var i allefall ikke spesielt hyggelig. Får tilbakemedling at det kunne ordnes allikevel.
Nytt forsikringstilbud og kredittsjekk må dog gjøres. Altså, kundeforholdet må starte helt på nytt og nye vilkår pga en forsinket betaling.

I dette nye tilbudet havnet det ene, kun ene! kjøretøyet dobbelt så dyrt ut som opprinnelig avtale.

Jeg benytter meg motvillig av dette tilbudet med en kraftig bismak og selvfølgelig en erfaring rikere. Igjen, tar min porsjon av selvkritikk, men når alt kommer til alt, så føler jeg meg ikke verdsatt som kunde etter 2 timer brukt tid i ferien for å ordne opp for meg.

Frende får ikke min anbefaling, da dette burde kunne vært ordnet på minutter i helgen og kundeservice kunne vært mer behjelpelige framfor å stå og peke finger, tro meg leksa er lært. Det å stå uten forsikring kan være katastrofe og det er menneskelig å gjøre en feil, så fremt det ikke er gjentagende trend.

Frende, dere kan og kunne gjort dette annerledes.

Mvh Kunde inntil videre.

Svar fra Frende Forsikring
18.07.2018 13.44
Hei Rune, e-faktura er heldigvis på plass om kort tid, også hos oss. Når det gjelder innbetaling i helgen er det dessverre lite vi kan gjøre når bankene er stengt. Vi lar aldri en forsikring gå ut uten flere varsler, så du var synd du ikke fanget dette opp før du reiste, og slapp å bruke ferietid på dette. Godt det ordnet seg på et vis til slutt!
Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot, de vet ikke hvem som har ansvaret ved rot i poliser, de skylder på selgere"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er rimelig og har greie pris men det hjelper ikke når det er så mye rot og du må henvende deg utallige ganger og de glemmer å si opp forsikringer i andre selskap ved overføring så du er dobbelt dekket og de virker nonchalante.

Svar fra Frende Forsikring
13.07.2018 21.59
Hei, så leit at du har opplevd oss slik! Det er ikke sånn det skal være! Om du sender oss en mail på kundeservice@frende.no kan vi følge opp rådgiveren din, og sørge for at dette ikke skjer igjen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt utrolig dårlig de er med å sende regninger de sender i hytt og pine"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk 4 regninger av de i løp av 2 uker og så får jeg purregebyr for feilen de har gjort betalte alle regningene og fikk purregebyr. Litt smått utrolig får se etter ferien men tror jeg kommer til å bytte selskap.

Svar fra Frende Forsikring
10.07.2018 23.13
Hei, dette høres ut som noe vi enkelt kan ordne opp i! Ta gjerne kontakt med oss direkte, så ser vi på det.
Petter H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig firkantet og ha med å gjøre"
5 syns denne omtalen er nyttig

Billig, men lurer seg unna nesten alt. Uansett hva som har skjedd så blir det ikke deres oppgave og gjøre opp

Svar fra Frende Forsikring
10.07.2018 22.25
Hei Petter, vi har jo regler å forholde oss til, men firkantet er det ikke ofte vi hører at vi er, synd du opplevde oss slik. Husk at du kan klage til oss direkte og be en ny skadebehandler se på saken din.
Viktoria K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk god og effektiv service av (anonymisert). Ga meg en tydelig forståelse for selskapet og hvorfor jeg burde inngå en avtale med dem. Svarte på alt jeg hadde av spørsmål og generelt gjorde at jeg følte meg sett og hørt.

Svar fra Frende Forsikring
18.06.2018 13.44
Takk for hyggelig tilbakemelding, Viktoria!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Har hatt tre skader på bobil, en hvor den ble tatt av flom, oppgjør med en gang"
3 syns denne omtalen er nyttig

Raskt oppgjør ingen krangling. De som hadde andre forsikringselskap måtte krangle og biler ble reparert. Ingen god ide for bobiler som er fylt med vann

Svar fra Frende Forsikring
18.06.2018 13.40
Så utrolig kjekt å høre, Roar! Akkurat slik det skal være!
Birger H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangler kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Slett kunde behandling, skjeller ut kunden som ønsker svar på spørsmål. Kan ingenting om hva det betyr å være fulverdig forsikret, på grensen til bruk av svart arbeid.
Er mer opptatt av takst selskaper de bruker, en kunden

Svar fra Frende Forsikring
12.06.2018 10.43
Hei Birger, dette var kraftig skyts! Vi vil gjerne komme til bunns i dette, så om du kan kontakte oss direkte på kundeservice@frende.no slik at vi kan følge opp, hadde vi satt stor pris på det.
Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det eneste de er flinke til er å lure folk. Ble frastjålet på reise. Har kun blitt trakassert nå i flere mnd. Saksbehandler har vært ufin og finner på ting, nekter for dokumentasjon som er blitt sendt. Han sendte en etterforsker på meg som ikke fant noe mistenkelig i saken. Saksbehandler taklet ikke dette svaret og sendte en advokat på meg. Han kjørte over både politi og etterforsker. Til slutt orket jeg ikke mere å måtte be Frende la meg være i fred. De pengene de skylder meg er ikke verdt å bli behandlet som en kjeltring for. Unner ikke min verste fiende å være kunde hos Frende. De psyker deg ned for å slippe å betale. Har selvfølgelig byttet forsikringselskap. Dette er ikke et forsikringselskap, det er et svindlerselskap. Syntes også det er merkelig at Frende må kommentere alle negative svar og nesten benekter hvor dårlig de behandler kundene sine... Det i seg selv er jo ganske merkelig!!!

Svar fra Frende Forsikring
18.06.2018 09.05
Hei Marie, jeg synes det er oppriktig leit om du har opplevd oss på denne måten! Vi svarer på både positive og negative tilbakemeldinger fordi vi bryr oss om kundene våre. Er en sak gått i lås er det fullt mulig å klage, enten til oss for å få nye øyne til å se på saken, eller til Finansklagenemnda.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke noe hjelp å for når du får en skade på bilen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hold unna dette selskapet ikke noe hjelp å for når du får en skade på bilen! Sier det er slitasje skade da jeg selv mener og forklarer jeg har kjørt over steiner og fått skade på hjullager nav på bilen!
Ulyd fra bilen når jeg kjører!
Sier opp forsikring hos frende med engang!

Svar fra Frende Forsikring
20.06.2018 13.21
Hei, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår vurdering av skadeårsaken her. Husk at du kan be oss om å se på skaden på nytt. Mer info om klagemuligheter finner du på frende.no
Rebecca B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice! Hold dere unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Reiseforsikringen gjelder tydeligvis ikke under kollektiv transport på vei til skole, selv om det står ordrett at det gjelder fra man går ut døren hjemme ifra. Kundebehandler snakker seg vekk.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2018 14.17
Hei Rebecca, det står veldig klart i vilkårene for reiseforsikringen at den gjelder på fritiden, ikke på jobb eller skole. Men tyveri fra låst skap på arbeids- eller undervisningssted er dekket.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundebehandling."
2 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg en sjelden gang har hatt bruk for selskapet, har jeg fått god service og et forventet greit oppgjør. Jeg har vært med fra starten av selskapet, men nå ser det ut til at det er over.
Regning jeg mottok i dag er grunnen.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2018 14.15
Hei Einar, så godt å høre at du har vært fornøyd til nå. Vi går gjerne gjennom avtalen og fakturaen med deg om du slår på tråden til kundesenteret vårt, eller sender oss en e-post på kundeservice@frende.no.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rask og god info"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble raskt forstått og gitt alternativ og rådgiver hadde ikke noe påtrengende måte å gå frem på. Det liker jeg. Ble fulgt opp med mail kontakt.

Svar fra Frende Forsikring
30.05.2018 08.34
Så hyggelig å høre! Takk for tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig hjelp fra kundeservice og holder ikke hva de lover, står at de dekker tap av verdigjenstander på reise, men der ble jeg bet om og ha innboforsikring når jeg var på reise.

Svar fra Frende Forsikring
28.05.2018 16.26
Hei Tom, de fleste reiseforsikringer har en maksgrense for enkeltgjenstander, og anbefaler da egen forsikring hvis gjenstanden er dyrere. Hva som gjelder i din sak kan jeg dessverre ikke finne frem til med kun fornavnet ditt, eller behandle her, men du må gjerne kontakte oss direkte.
Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Et bra forsikringsselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd med å ha forsikring hos Frende. Min rådgiver, er alltid like lett å spørre om jeg lurer på noe:) 10/10!

Svar fra Frende Forsikring
28.05.2018 16.23
Takk for hyggelig tilbakemelding, Maria! Veldig glad for at du tok deg tid til det. Flott å høre at du er så fornøyd med rådgiveren din!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Frende Forsikring holder hva de lover, alltid."
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt Frende Forsikring i noen år nå, og har utløst forsikring. Veldig serviceinnstilt, rask behandlingstid... Vi er veldig fornøyd. Kan virkelig anbefale dem. Har ingenting negativt å si.

Svar fra Frende Forsikring
15.05.2018 16.03
Hei Pia, så hyggelig å få en så positiv tilbakemelding fra deg! Vi skal stå på for at du skal være fornøyd i fortsettelsen også.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fantastisk rådgivning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Frendes konsulent i Bærum yter kundeservice langt over forventet standard og presser ikke på med unødvendig støy eller ekstra som du ikke trenger. Ryddig, proff, imøtekommende og enkelt å forholde seg til. Har også vært på hjemmebesøk for å gå over hva vi trenger.
God dekning på bil og innbo til en lav pris.

Svar fra Frende Forsikring
08.05.2018 18.01
Tusen takk for fin tilbakemelding, Vetle! Veldig hyggelig å høre, og akkurat slik det skal være!
Anne K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastiske å få ordna opp fort, rask utbetaling og god service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ryddige og flinke, einaste eg ikkje får forsikra ifor mitt behove er Minibuss i næring
Litt rart.
Altid raske å svare, litt merkeleg kundebehandlar sist eg snakka med Frenda, men er vel ikkje like alle.

Søk Bytt.no