Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Frende Forsikring
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 31 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
168
105
49
53
180
Sorter omtaler etter
Viser av 555 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"frende krever kontant oppgjør"

En annen bil trillet førerløs på min mur Storebrand tar ansvaret . Frende krever at jeg godtar kontant oppgjør på med tilsvarende lav takst 10625,- . Har fått taks på reparasjon på 22000,- med forbehold siden det er en natursteinsmur. Hvordan kan Frende forlange kontantoppgjør da det ikke er de som skal betale regningen? Ikke mer frende på meg og jeg tar kontakt med advokat på mandag

Svar fra Frende Forsikring
19.04.2021 15:12
Hei Frode, leit å høre at du ikke har fått god nok forklaring fra oss. Jeg foreslår at du tar kontakt med saksbehandleren din for en ny gjennomgang, eller bruker klageskjemaet på hjemmesiden vår, så ser vi på saken din.
Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lett å få kontakt med"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prismessig er vel de som andre (litt opp og ned). Lett å få kontakt med og hørte på hva vi ville fortelle dem. Greit oppgjør etter naturskade på hytte.

Svar fra Frende Forsikring
04.04.2021 15:32
Takk for hyggelig tilbakemelding, Asbjørn!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"raskt svae"
3 syns denne omtalen er nyttig

Man får raskt svar og saksbehandling ,og forsikring kostnaden er passelig .Lett å kontakte saksbehandling .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelt og useriøst"

Dette er bare tullete å bruke tid og penger på... Du blir ikke anbefalt de forsikringene du faktisk trenger! Når du etter lang tid får svar på meldt skade er det kun kort informasjon om at det ikke dekkes av din forsikring. Jeg er blitt lovet oppringning fra skadeavdeling hele uken, får ingen oppdatering på mail, nytter ikke å ringe da det er lav kompetanse og ingen svar eller avklaringer hos kundeservice! Jeg kommer til å bytte tilbake til tidligere selskap i løpet av våren. Ingen anbefalinger til Frende, spør heller IF eller Gjensidige om et tilbud.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2021 09:52
Leit å høre at du opplever oss slik, og har måttet vente på oppringing fra skadeavdelingen. Slik skal det ikke være! Men det betyr absolutt ikke at kundesenteret har lav kompetanse, tvert imot - kjempedyktige og serviceinnstilte, og en rekke ganger kåret til Norges beste kundeservice.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Flott kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel å komme i kontakt med, følger opp ved skader. Enkel å endre og eller utvide forsikringen. God veiledning.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2021 09:52
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, Randi!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"veldig dårlig forsikring"

forteller ikke hva de driver med før du har meldt skade, ikke bra i det hele tatt! hold dere langtttt unna. synes er stjerne er for mye!!

Svar fra Frende Forsikring
05.02.2021 11:14
Hei Berta, leit å høre at du ikke er fornøyd. Jeg skjønner dessverre ikke helt hva du mener i innlegget ditt, men om du søker på «klage» på hjemmesiden vår, ser fu hvordan du kan si fra direkte til oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et ok selskap dårlig svar på mail."

Ønsker å få en bedre pris oppfølging 😀jeg har vært trofast betalt reiseforsikring trodde det var et pluss..... Men er ikke det.... Har sendt mail ikke noe svar$

Svar fra Frende Forsikring
22.01.2021 12:06
Hei Mona, hvilken adresse har du brukt? Hvis du er kunde gjennom banken din, er e-posten videresendt til kundesenteret hos dem. Hvis ikke, prøv [email protected]! ☺️
Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd med både pris og oppfølging."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg må si at jeg er svært fornøyd med den prisen jeg har fått på forsikring av min bil. Jeg har jo ikke hatt noen skade hvor jeg har hatt behov for å benytte meg av forsikringen, men opplever god oppfølging og at det er enkelt å komme i kontakt med dem, men det har som sagt vært i forbindelse med kjøp av forsikring. Forventer selvsagt samme gode oppfølging dersom uhellet skulle være ute.

Svar fra Frende Forsikring
20.01.2021 09:35
Så flott at du er fornøyd med oppfølgingen, Charlotte! Og gratulerer med en av Norges beste bilforsikringer med knallgod bonusordning ;) Vi er veldig opptatt av at du skal være fornøyd i kontakt med oss, både ved kjøp, endringer og oppgjør. Og vi er innmari stolte av at EPSI-undersøkelsen ga oss topp skår på skadeoppgjør i sin store undersøkelse i høst - det tyder på at kundene i det store og det hele er fornøyde også etter skaden har skjedd. Så får vi krysse fingrene for at du slipper det, likevel!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Virker seriøst."
2 syns denne omtalen er nyttig

Virker seriøst, men ikke billigst. Negativt at de tar ekstra betalt ved månedlig betaling, til tross for avtalegiro. Har forresten bilen i Yetz Forsikring.

Svar fra Frende Forsikring
18.01.2021 11:55
Takk for fin tilbakemelding fra deg, Rolf. 👍
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"nok bra førsokring"
2 syns denne omtalen er nyttig

for meg dirt derfor prøver o finer noen biligere men de som eg sier veldig bra forsikring man veldig dyrt og

Svar fra Frende Forsikring
11.01.2021 13:54
Takk for at du tok deg tid til å rangere oss, Amir!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For meg ble det en katastrofe."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde båten min på land for årlig service. Den ble da påkjørt av en lastetruck tilhørende marinaen. Fikk da bare deler av skaden dekket. Har aldri fått en forklaring på hvorfor jeg bare fikk noe dekket. Dette skjedde for 7 måneder siden.

Svar fra Frende Forsikring
11.01.2021 13:49
Vi forklarer gjerne om du tar kontakt med oss, Geir! Reglene for båt er ikke like reglene for bil.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundeservice. De klarer ikke hente informasjon fra tidligere forsikringselskap og roter noe innmari med pris. Frem og tilbake med hva man skal betale. De klarer ikke ordne opp i noe, og bare rotet det til, så man aner ikke hva man skal betale. Så kommer de med ekstra regninger. Styr unna, byttet på dagen!!

Svar fra Frende Forsikring
11.01.2021 13:49
Hei, jeg vet ikke hvem du har vært i kontakt med, og hva grunnen er til at det ble vanskelig. Slik skal det ikke være. Lykke til i nytt selskap!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stur unna du blir rett og slett rævkjørt ved skade selv om det ikke var min skyld."
1 syns denne omtalen er nyttig

Di øker prisen i smug,,di rævkjører deg ved skade på bil,selv om det ikke var din skyld,di kommer med ett skam bud på bilen din...Styr unna ikke bli kunde her.Hold dere til di store selskapa så vet du att du får den hjelpen du skal ha.

Svar fra Frende Forsikring
11.01.2021 13:48
Leit å høre at du har vært uheldig, og ikke var enig i taksten du fikk på bilen din. Skadeoppgjøret i Frende er ellers kåret til Norges beste, det er vi stolte av.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelper ikke når du trenger den."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vannlekkasje og forsikringsselskapet gjort alt for å unngå utbetaling. Arrogant og frekk kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
16.12.2020 08:30
Hei "Za", vi kan dessverre ikke dekke skader som ikke er omfattet av forsikringen du har avtalt med oss. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig utbetaling og oppgjør for alle kundene våre. Har du hatt en opplevelse eller skadesak du mener skulle vært løst annerledes, håper jeg du tar kontakt med oss direkte, slik at vi kan se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Irriterende gebyrer ved mnd betaling men billig ellers"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er billig, relativt enkelt og grei kundeservice, men jeg syns det å ta 32kr i gebyr for å dele opp betalingen er litt lureri og har hatt både hjelpsomme og relativt likeglade folk i kundeservice

Svar fra Frende Forsikring
08.12.2020 09:31
Takk for tilbakemeldingen din, Liss! Jeg sender innspillet videre internt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"MYE styr for å få hjelp og dårlig oppgjør. Saksbehandler ikke ok!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke hatt skade de siste 19 årene, men fikk vannskade på kjøkkenet! Ikke hyggelig å forholde seg til en skadebehandler som bruker alle mulig måter og triks for å ikke måtte utbetale penger!! Ville ikke dekke tapt utleieinntekt som var med i avtale, og når det ble oppdaget følgeskader var plutselig ikke det dekket, fikk ikke bet for egeninnsats + + +

Svar fra Frende Forsikring
07.12.2020 08:33
Hei Joey, håper du tar denne tilbakemeldingen også direkte med oss, så vi kan se på hva som har skjedd i saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig reiseforsikring"

Bare problemer med reiseforsikringen. Problemer ved legebesøk i Brasil og ingen erstatning ved tap av gjenstander.

Svar fra Frende Forsikring
23.11.2020 08:26
Synd at du ikke er fornøyd hos oss, Erlend. Dekker ikke vi det du har meldt inn, er det neppe andre som dekker det heller. Jeg vet ikke hva du mener med tap, om du har mistet noe, eller om det er blitt stjålet? Tyveri er dekket. Følg gjerne opp med skadeavdelingen om det er noe du vil vi skal se på rundt legebesøket og oppfølging fra alarmsentralen.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Carl A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Alltfor dyr på gebyr,og andre ting."
2 syns denne omtalen er nyttig

Er eit godt selskap som blir kåre for best reisefors.og dei har bra dekning for da meste,men litt for dyre.

Svar fra Frende Forsikring
30.10.2020 09:12
Gode nyheter, vi har halvert purregebyret! Men vil likevel anbefale å betale innen fristen ;) Hyggelig at du ellers er fornøyd.
Dodraugen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"den mest elendige kundebehandlingen og oppgjør"
6 syns denne omtalen er nyttig

har/hadde utvidet husforsikring. fikk skade på bad så tok kontakt med selskapet for å finne ut av hva det kunne være. takstmann kom og antok at det var fukt. Frende ga klarsignal til å starte tiltak. takstmann og håndverkere kom og rev 2 vegger for å komme til for å sjekke. ble da avdekket at det ikke var fukt som var problemet. platene bare bulte ut litt og gulvbelegget likedan. ingen brudd i silikon så badet var i utgangspunktet tett i følge takstmann. de stoppet da jobben noe som vi skjønner fullt og helt. dagen etterpå fikk vi beskjed om at saken var avsluttet hos Frende da de ikke dekket denne skaden. og det var da helvete startet. for å få avdekket skaden ble badet ribbet inn til benet, inkl taklampa. vi sto da uten mulighet til å vaske oss og ikke minst gå på do! og beskjeden fra Frende var at all oppbygging måtte vi stå for selv. vi var skjønt enig i at det som ikke var revet av vegger og ikke skåret opp i gulv kunne vi dekke selv, men hva med det som forsikringsselskapet og takstmann rev ned? prøvde hele neste dag å få tak i noen på frende. 2 tok tlf og skulle gi beskjed til saksbehandler som skulle ringe tilbake så fort hun var tilbake fra lunsj. nr 3 la også igjen beskjed som hun antagelig leste når hun så på skjermen da hun da plutselig hadde hjemmekontor. ingenting hørte vi fra henne, bortsett fra en mail der det sto i korte trekk at de hadde avsluttet saken. før denne mailen var kommet fram til oss så var deres sentralbord/kontor stengt både for dagen og helgen! yes!! uten bad og ikke minst do på 2 voksne og 3 tenåringsjenter! men hva gjør vel det for det var hvertfall ikke Frendes problem! tok kontakt over helgen både på mail og tlf,men lite forståelse å få. gjentok i nesten hver mail at vi har full forståelse for at forsikringen ikke dekker oppussing av et bad som ikke er skadet slik som først antatt, men badet var jo totalt "ødelagt" og var ikke mulig å bruke. Frende påstår hardnakket at de har gitt klar beskjed om at riving er på eget ansvar og at om skaden ikke er slik først antatt så må forsikringstaker ta resten av bekostningen selv. dette står ikke i noen av mailene vi har fått og finner det heller ikke i forsikringspapirene på huset. har etterspurt dette i flere mail, men virker som de unnlater å svare på dette. tok for sikkerhetsskyld kontakt med 4-5 andre selskaper og spurte hvordan de gikk frem når tingene ikke ble som først antatt. INGEN var så lite forståelsesfull som Frende i allefall. kan og tilføye at på andre siden veggen av skadestedet er det en bod med sponplatevegger. hadde vi visst at vi måtte ta resten av bekostningen selv hadde vi sagt at de fikk gå gjennom der og fram til skadestedet da en sponplate er mye billigere å erstatte enn 2 vegger og et helt gulv på badet. som et plaster på såret fikk vi på mandags kveld et tilbud om at takstmann kunne ordne slik at de kunne sette inn kabinett, do og vask! da måtte jeg for alvor spørre om dette var en seriøs mail! vi kan jo ikke bruke et bad som ikke er godkjent og hvor membran er brutt?? å jada, det var det. i ny mail skriver saksbehandler at det er huseiers eget ansvar å forhindre en skade fra å oppstå og/eller forhindre at den utvikler seg.....var vel derfor vi tok kontakt i utgangspunktet! videre står det at manglende tiltak vil være skjerpende i en eventuell ny erstatningssak...kan love på tro å ære at en ny sak gjennom Frende forsikring kommer ALDRI til å skje for vår del! videre kommunikasjon blir heretter å gå gjennom vår advokat da dette er helt horribelt! mulig jeg har ordlagt meg litt på kryss og tvers her, men jeg er så sint, frustrert, forbanna, fortvila og ikke minst do-trengende!!! det eneste positive med frende per i dag er jo at de er rimelig i pris.....skjønner nå hvorfor.....

Svar fra Frende Forsikring
30.10.2020 09:10
Hei, skjønner at du har behov for å å dele opplevelsen din, håper du tar dialogen med oss direkte for å få oppfølging på saken din. Vi finner deg ikke på dette navnet i systemene våre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rask behandling av skadesaker og raskt oppgjør, lett å få kontakt, svarer raskt på henvendelser og grei pris

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2020 08:32
Takk for herlig tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God pris, vanskelig på utbetaling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikke penger fra forsikringen da sykkelen min ble stjålet. Sykkelen var låst med stor og dyr lås. Fikk ingenting.

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2020 08:32
Hei Simon, så leit å høre at sykkelen din ble stjålet! Om du får utbetaling eller ikke er avhenger av hvilken forsikring du har. Vi anbefaler at du kjøper verdigjenstandsforsikring for å forsikre sykkelen din, hvis den er verdt mer enn 10.000 kroner. Den dekker alle typer skader og sykkeltyveri og gjelder over hele verden. Sykkel kan også være dekket på innbo- eller reiseforsikringen, avhengig av hvor den blir stjålet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super service, rask behandling og god oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige kundebehandlere som er løsningsorientert med god serviceinstilling. Enkel å få tak i, uansett om det er trivielle spørsmål eller oppgjør etter skade. Vi har opplevd gode prosesser ved de skadeoppgjør vi har hatt, både som privatkunde og bedriftskunde. Uoppfordret oppfølging fra saksbehandler er ekstra pluss. Konkurransedyktige priser.

Svar fra Frende Forsikring
20.10.2020 13:57
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på!
Robert D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot med betaling"

Berre tull med betaling, og lite med info og oppfølging av selskapet. Dette kunne endt veldig galt for min del. Det dårligste selskapet jeg har vært borti.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt mange forskjellige forsikringer, men disse er vi ikke fornøyde med. Person som behandlet saken vår når vi byttet til dem var frekk/nedlatende når vi snakket med henne, virker rett og slett ikke fornøyd i jobben sin. Vi måtte fylle inn helseskjemaene flere ganger fordi dem ikke trodde på oss. Så nå velger vi heller å bytte.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2020 13:39
Ikke noe kjekt å høre at du har opplevd oss på denne måten. Vi kan gjerne følge opp internt hvis du gir oss mulighet til å se på saken direkte. Her kan det være litt å lære!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke svar ang oppgjør. Motparten som hadde skyld, fikk saken løst umiddelbart av sitt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke svar på gjentatte henvendelser om oppgjør. Den andre part har fått sitt oppgjør for lengst, da hun har annet selskap.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2020 13:39
Hei, beklager at du har måttet vente, Siri. Jeg kan dessverre ikke sjekke hva som er årsaken til det herfra.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR