Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Reiste fra Manchester til Oslo, mellomlanding i Amsterdam og Trondheim. Når jeg skal hente ut bagasjen i Trondheim før jeg skal videre til Oslo på jobbreise er bagasjen igjen i Amsterdam. Jeg ringer vakttelefonen til Frende som informerer om at jeg kan kjøpe meg klær og toalettartikler for 6000,- men må ta vare på kvitteringer. Kjøper meg klær og toalettartikler for litt over 6000,- da jeg skal være 3 dager i Oslo på jobb. Når jeg sender saken videre til Frende dekker dem ikke utgiftene, tiltross for at selskapet de bruker som vakttelefon ga beskjed om hvordan ting skulle være. Reiseforsikringen er altså ubrukelig hvis man skal på mellomreise. Etter 20 år som kunde hos Frende er det nå slutt.
Hei, her kan ha skjedd rn misforståelse, for forsinket bagasje dekkes vanligvis ikke på hjemreise, siden du da kommer hjem og har det meste der. På gjennomreise kan det være annerledes. Jeg kan ikke sjekke saken din med bare fornavn, men ta gjerne kontakt med oss på [email protected] og fortelle hvilke opplysninger du fikk fra alarmsentralen, og hva slags reise du var på. Hilsen Heidi
I forbindelse med skade etter brann i garasjeanlegg på Orkanger nyttårsaften 2024 var det ca. 20 biler som ble skadet og 6-7 biler kondemnert. I vårt tilfelle har Frende krevd egenandel for begge bilene vi hadde i parkeringsgarasjen, mens andre forsikringsselskaper ikke har krevd egenandel. Dette oppleves som urettferdig og forskjellsbehandlende. Videre virker det som Frende bevisst drenerer legale og dokumenterte krav etter vår skade. Eksempelvis gjelder dette løsøre i bilen som er dokumentert skadet, men som Frende holder igjen utbetaling på. I tillegg har jeg sendt Frende flere e-poster vedrørende våre skader som de har unnlatt å svare på.
Hei, Ole P, skjønner godt at det er fortvilende situasjon å stå i når så mange biler, leiligheter, ting og utstyr blir skadet i brann. Så lenge en brann er under etterforskning er det helt vanlig at alle involverte i første omgang må bruke sin egen forsikring, og ofte legge ut egenandel, inntil brannårsaken er avklart. Selskapene samarbeider om å finne brannårsaken, for å være sikre på at kostnadene plasseres der de hører hjemme. Hvis en brannårsak forblir uklar, må hvert selskap dekke kostnadene for sine kunder, og alle kundene betale egenandel. Hvis brannårsaken blir avklart, er går regningen til det ansvarlige selskapet. Her har nok noen selskaper tatt sjansen på å dekke bilskadene til sine kunder uten egenandel, i håp om at brannårsaken ble avklart. Det er på ingen måte slik at vi bevisst trenerer saken, tvert imot, vi har gjort alt vi kan for å komme i mål her. Hilsen Heidi
Lett å få kontakt med, gode nettsider, god informasjon og veiledning, raske oppgjør.
Så hyggelig å få så fin tilbakemelding fra deg, Ivar! Tusen takk! Hilsen Heidi
Bra servise og informasjon samt forsikring til rett pris.
Takk for at du tok deg tid til å sende oss en god tilbakemelding! Det blir vi virkelig glade for! Hilsen Heidi
Er veldig godt fornøyd med Frende som forsikringsselskap. Har vært nødt til å benytte oss av dekningen i reiseforsikringen og i dyreforsikringen, og har kun hatt gode opplevelser med dem. Flott oppfølging og raske oppgjør. Frende er kanskje noe dyrere enn de rimeligste forsikringsselskapene, men det er det verdt. Bedre å betale litt ekstra og få god oppfølging enn å betale lite og få dårlig eller ingen oppfølging/erstatning.
Så veldig hyggelig å høre, Rune! Sånn skal det være. Tusen takk for at du tok deg tid til å dele opplevelsen din. Hilsen Heidi
Misfornøyd, veldig dyr forsikring. Ble lovet å ha forfall den 20 i hver måned. Jeg betaler også dobbelt opp på reiseforsikring, da denne ikke kan sies opp.
Hei, Grete! Her må det være en misforståelse? Du kan si opp alle forsikringer med en måneds varsel! Ta gjerne kontakt med kundeservice for å ordne opp i det og sjekke opp i forfallsdatoen du har valgt. Hilsen Heidi
Saksbehandler raskt, enkelt og effektivt. Konkurransedyktige priser.
Kjempehyggelig tilbakemelding å få! Takk skal du ha, Torbjørn! Hilsen Heidi
Det at de i det hele tatt brukte nesten 2 måneder på å gi meg et svar på bilen min er bare helt sykt, jeg har vært uten bil i 2 måneder, og har ikke fått leiebil fra dere i tillegg. Dette har gått utover meg og jobben min. Men greit, dere dekker ikke denne skaden, helt fint for meg, men dere kunne brukt mindre tid på det enn dere har gjort. Dere har vært respektløse med tanke på hvordan dere har behandlet saken, og dette skal bli tatt med videre. Jeg har vært 100% ærlig fra min side, og har ingen GRUNN til å lyve om en så liten skade som denne, og jo vi hadde en telefonsamtale med en kvinnelig kollega av deg som sa at JEG skulle stå for multireimen og dere skulle få dekket lakkskader, dermed ga jeg beskjed til verksted om å få fikset hele bilen, for det gir ikke mening at jeg skal be verkstedet om å fikse hele bilen uten grunn. Jeg kunne like godt bedt verkstedet om å fikse bare multireimen om dere hadde gitt meg svar med en gang om at dere ikke skal dekke for lakkskaden. Jeg har ringt flere ganger fordi det er helt sykt og umulig at dette har tatt så lang tid. Dere ba om bildebevis med dato, jeg viste dere bilde av bilen uten skader med dato og klokkeslett, og likevel var det ikke nok for at dere skulle dekke for skaden på bilen min. Denne forsikringa er lureri, jeg avslutter som medlem i dag, og burde kreve hver eneste krone tilbake som jeg har betalt dere, for dere har ikke «FORSIKRA» bilen min. Glem at jeg skal betale neste faktura. Jeg er ferdig her og det kommer flere kunder til å bli etter hvert.
Hei, hei, skjønner godt det er frustrerende å vente, men når en bil har skader som ikke stammer fra uhellet som er meldt inn som skade, er vi nødt til å undersøke det nærmere. Med leiebildekning får du leiebil så lenge bilen står på verksted, hvis du ikke har kjøpt dekningen, kan vi dessverre ikke hjelpe deg med det. Hilsen Heidi
Bare rot, kosta meg flere tusen. Kundeservice skjønner ingen ting og påstår alt er i orden. For så å komme å påstå at jeg ikke har betalt hele regninga for 3-4 mnd siden.
Hei, Geir, dette kan vi helt sikkert få nøstet opp i og ordnet. Ta gjerne kontakt så vi ihvertfall kan få gitt deg en forståelig forklaring. Hilsen Heidi
Styr unna dettan selskapet. Har fremdeles etter snart 4 månder ikke fått noen avklart etter stor vannskade så råtner huset mitt opp.
Hei, Steinar. Umulig for meg å følge opp herfra uten mer informasjon. Send gjerne en e-post til [email protected], hvis du vil at nye øyne skal se på saken din. Hilsen Heidi
Selskapet bedriver svindel satt i system,svarer ikke på e-post, kundeservice sender deg bare rundt i ring og saksbehandler ringer aldri tilbake,de gjør hva som helst for og slite ut sine betalende kunder når uhellet først er ute,dessverre googlet jeg ikke frende før familien satt alle våre forsikringer hos de,nå tas dette rettslig. Styr unna.
Hei, Geir! Vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen din, men det er leit du har opplevd oss på denne måten. Heldigvis finnes det uavhengige klageinstanser du kan ta saken til, hvis du er uenig med forsikringsselskapet ditt. Jeg kan dessverre ikke følge opp herfra. Hilsen Heidi
Rimelig og bra bilforskring.Har brukt de en gang,og alt gikk smertefritt,da batteriet var flatt.Ordnet raskt opp
Glad for å høre at du er fornøyd, Georg! Hyggelig at du tok deg tid til å sende oss en tilbakemelding. Det setter vi pris på!
Greit selskap men prisen øker raskt. Mangelfull informasjon og behovsanalyse.
Hei, Odd, hyggelig å høre at du stort sett er fornøyd! Ta gjerne kontakt med oss for å få en gjennomgang av forsikringene dine. Alle selskap skal gå igjennom forsikringsbehovet ditt når du kjøper forsikring, det er vi forpliktet til gjennom IDD-reglementet. Hilsen Heidi
Their smart delete isn't work I flight to Barcelona , I had connection to next flight in Nice , byt my flight canceled, i bought another ticket, and insurance not return me money for ticket. Also it was difficult call them . I not recommend this insurance company.
Hello, Yaros. Smart Delay works if you register the flight a minimum of two hours before departure. Our travel assistance is open 24 hours, and should be able to help you.
Mener de benytter feil takstmann,uten særlig greie på min skade
Hei Kristen, fint om du gir oss direkte tilbakemelding hvis du mener takstkonsulenten har gjort en feil. Det er også mulig å sende inn egen dokumentasjon, hvis du har det. Hilsen Heidi
Frende bil Forsikringen er billigste i Norge. Jeg er kunde til dem siden 2009.
Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen din, Kawa! Hilsen Heidi