Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
12
av 23 innen
forsikringsselskap
56%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
109
74
33
29
91
Sorter omtaler etter
Viser av 336 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Verste forsikring!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått elendig erfaring med Frende fra dag 1 da de har glemt å overføre en god del av forsikringer. Deretter har brukt flere uker for å få forsikringsbevis til visum. Nå jeg er endelig ferdig med dette selskapet og gikk over til et annet men det er ikke så lett. Pga feilinformasjon de gir til kundene sine, tapte vi masse penger. Frende forsikring har den verste kundeservise, dårlig kundeoppfølging og gir feil informasjon til kunder som fører til store utgifter. Ikke løsningsorienterte, ved egen feil skylder alt på kunden! Frarådes på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig ved uenighet om skyld"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ett uhell med enn annen bil. Takst og rapport om skade stemte med min forklaring men ikke med vedkommende jeg krasjet med. Endte med at jeg fikk skyld selvom det ikke stemte. Billig men alt for små til at de klarer å få ett rettferdig oppgjør. Anbefales absolutt ikke

Sirikitt
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Treg saksbehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

10.10.18 ble det opprettet en sak hos Frende. Etter noen purringer fra meg, fikk jeg svar i dag. 5 mnd, det er for langsomt! Håper ikke jeg skal vente like lenge på pengene 🙄

Svar fra Frende Forsikring
18.03.2019 11.20
Jøje meg, det høres uvanlig ut! Behandlingstiden varierer litt ut fra hvor omfattende skaden er, men vi pleier alltid å sende ut bekreftelse på at skademeldingen er mottatt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sak pågående i 4 mnd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt sak hos Frende Reise siden 15.Nov, har fremdeles ikke løst saken. En kamerat av meg hadde DNB og det gikk på under 1 uke. 4 mnd for å løse en sak er helt ut av min forståelse. Har ringt hverdag uten å få tilbakemelding fra saksbehandler. Styr unna reiseforsikringen til Frende!

Svar fra Frende Forsikring
14.03.2019 14.52
Hei Adam, jeg vet ikke hva slags reiseskade du har hatt, enkle saker får oppgjør samme dag, tyngre saker tar naturlig nok lenger tid, uansett forstår jeg at det kan være frustrerende å vente!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Profesjonelle og hyggelige personer som betjener telefonen på kundesenteret. Raskt og effektivt oppgjør.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2019 12.32
Takk for at du tok deg tid til å gi oss en då hyggelig tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ikke frende.. Rådgiver er veldig på at du når han til alle tidspunkt osv før du signerer avtalen.. Når den er signert får du ikke tak i han uansett om man ringer i arbeidstid. Har vært bare krøll med forsikringen fra dag.. så anbefales ikke..

Svar fra Frende Forsikring
14.03.2019 12.20
Hei Bjørn, hvis rådgiveren din ikke er tilgjengelig eller har sluttet, kan vi sjekke opp i det, og eventuelt overføre deg til en annen. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste servicen"

Ikke fått tilsendt riktig faktura, markedsfører seg med god kundeservice noe som ikke stemmer. Ønsker ikke å være behjelpelig med noe som helst.

Svar fra Frende Forsikring
08.03.2019 08.32
Hei Laila, så leit å høre at du opplever oss slik! Vi retter selvfølgelig opp i det, om du har fått feil faktura, men det kan vi ikke gjøre her, men feks via kundeservice@frende.no
Grunnen til at vi skryter av servicen vår, er at flere uavhengige tester har kåret oss til best på kundetilfredshet (EPSI) og topp tre kundeservice i forsikring (Kundeserviceprisen), det er vi selvfølgelig stolte av! Men du har jo rett i at vi må bevise det for kundene hver dag også!
Stine J. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Urofft og tomme løfter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke hvordan man skal oppsummere alt dårlig i en anmeldelse. Men kort fortalt så følger de ikke opp, ble lovet å ringt opp knyttet til en skade på bil sikkert 10 ganger og ble det aldri. Istedet hadde de tatt deg frihet til å avslutte saken og gi meg bonustap som kom som en overraskelse på neste faktura der jeg måtte ringe igjen og da hadde de gjort en feil tydeligvis. Rettet det og ringte meg ikke opp igjen. Fikk skriftlig mail om detaljer knyttet til min forsikring der og de fakturerte meg noe annet enn det jeg har skriftlig fra dem. Ringer aldri tilbake. De sender tilbake mail og beregninger som ikke henger på greip med mailer de har sendt til meg eller det som er snakket om på telefon (ønsket å forskuddsbetale så jeg slapp å tenke på det mens jeg var 6 mnd i utlandet). Fikk alt bekreftet per telefon og mail og betalte og krav kommer igjen og igjen i nettbank. Sier jeg bestrider kravet og de sender nytt krav i nettbank og følger ikke opp. Aldri vært borte i så uproff behandling så nå har jeg avsluttet dette kaoset. Som en profesjonell aktør går ikke dette an. De er raske til å ta telefonen, men å løse opp i problemer og følge opp kunder klarer de ikke. De klarer heller ikke gi meg noen grunn til at jeg har betalt for mye, men får ikke pengene tilbake som de kjørte gjennom i nettbanken etter jeg bestred kravet som er ulovlig, og jeg var i utlandet som jeg sa til dem og ikke mulighet å sjekke nettbanken til en hver tid. De bare slutter å følge opp når du spør om ting de faktisk ikke kan svare på eller skjønner. Helt tragisk. Finn en annen aktør, har hatt forsikringer hos andre og aldri opplevd slik uproffhet og rot. Og du kan bare glemme at de kjemper for deg i en rettsak. Kan litt om juss og hadde alt av bevis på min side men de gir seg etter en (selvfølgelig) mail som skal si meg imot fra motgående forsikringsak og bare gir seg når jeg sier her kan dere ta dem på det. Men bare å glemme, saken blir lagt i bunke og bare å glemme. Den skaden tok jeg på egen regning da det var snakk om under 10 000, men jeg hadde ikke skyld da jeg ble rygget på, men de er livredde for konfrontasjoner tydeligvis og går en grense for hvor langt man orker å vente på en telefon og snakke med 100 forskjellige folk..

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2019 09.46
Hei Stine, hvis du har hatt en slik opplevelse med oss er det virkelig beklagelig! Håper du tar deg tid til å sende samme klage direkte til oss, slik at vi kan se på kundeforholdet ditt og følge opp det som burde vært gjort annerledes.
Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok kontakt med Frende for å få avklart hvilket sikkerhetstiltak som måtte være tilstede for at forsikringen skulle gjeldende på sameiet jeg bor i. Fikk oppgitt informasjonen per telefon, men da jeg ba om å få dette bekreftet på epost da for dokumentasjon til felleskapet - sa kundebehandleren "Det kan du ikke få, når du ikke er kunde". Opplyste igjen at jeg var kunde felles via sameiet og at det var dette henvendelsen gjaldt, da sa vedkommende at jeg skulle lese på nett. Makan til useriøsiteter har jeg ikke vært borti. Vi kommer til å bytte fra Frende og jeg kommer til å få det vedtektsfestet at Frende Skadeforsikring AS aldri får forsikre denne bygningen igjen.

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2019 09.45
Hei, vi kan dessverre bare opplyse detaljer til kunden direkte, i et sameie er det ofte lederen som har signaturrett og innsynsrett. Vi har i slike saker ikke oversikt over hvem alle beboerne er, og kan ikke opplyse detaljer i saker eller kundeforhold til hvem som helst. Beklager om du opplevde det som rigid.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget greie helt til en skade skjer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget treg når vi først har fått skade men er kjempeførnøyd med med vår kundekontakt. Han er enestående. Det er jo aller viktigst at en får hjelp når uhellet en gang dessverre er ute, men blir betenkt nå når ting tar sånn tid. Det er kjempefort gjort å bytte selskap da.

Svar fra Frende Forsikring
27.02.2019 17.44
Hei Frode, jeg vet ikke hva slags skade du har hatt, enkle saker får oppgjør samme dag, tyngre saker med flere involverte tar naturlig nok lenger tid, uansett forstår jeg at det kan være frustrerende å vente!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt rotete"
2 syns denne omtalen er nyttig

Treg å ta kontakt. Vært mye rot ang bilforsikringene. Ringer, får ikke svar. Dem ringer ikke tilbake, som dem lovde.

Svar fra Frende Forsikring
27.02.2019 08.00
Hei Leo, kan det er være at du er kunde hos en av distributørene våre, og blir rutet dit i stedet for til skadeavdelingen? Hvis det gjelder en skade kan du sende henvendelse direkte til bil@frende.no, hvis det er kjøp eller endring på forsikringer når du oss på kundeservice@frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjapp service ved endringer, god oppfølgning i ettertid. Blid og hyggelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjapp service ved endringer, god oppfølgning i ettertid. Blide og hyggelige folk, i tillegg er de prisgunstige.

Svar fra Frende Forsikring
27.02.2019 17.42
Herlig, akkurat slik det skal være! Takk for fin tilbakemelding.
Håkon K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Inkluderende og informativ"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bilen ble kondemnert. Etter en telefonsamtale med skadesenteret og saksgangen så mener jeg at jeg som kunde ble godt ivaretatt :)

Svar fra Frende Forsikring
25.02.2019 13.05
Hei Håkon, håper det går bra med deg etter uhellet med bilen. Godt å høre at du ble godt ivaretatt hos oss. Takk for tilbakemeldingen!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tomme ord og fagre løfter. I praksis får man ikke hjelp når man trenger det!"

I forbindelse med lange reiser har jeg hatt behov for hjelp to ganger. Første gangen i 2014 da jeg ble skadet på en skireise til Canada. Fikk ingen hjelp av Frende og måtte be reisebyrået om hjelp. De fikk meg hjem sammen med flyselskapet. Mye beklagelser fra Frende i etterkant, neste gang skulle det bli bedre osv. Neste gang var nå i februar 2019 i forbindelse med et kansellert fly og innhenting av reiserute (fra Kamloops i Canada). Ved kontakt til hjelpesentral ble de kun referert til de samme opplysningene som ligger på nett. Fikk i praksis ingen hjelp til å kunne komme meg hjem samme døgn som planlagt. Igjen måtte jeg forholde meg til flyselskap og lokale folk osv. Kostet meg et døgn, forsinket tilbake på jobb og mye venting. Tilsammen 14 timer på ulike flyplasser.

Svar fra Frende Forsikring
27.02.2019 17.42
Så leit å høre at du har vært så uheldig! Håper du sender samme klage direkte til avdelingen, slik at vi kan følge opp med alarmsentralen vår.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Vanskelig å få kontakt med selskap i samband med skade. Mistet tillit til selskapet ved eit eksakt skadeoppgjør. I dei fleste tilfeller har ein ingenting å utsette på selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ventet i 16 måneder og flomskade fremdeles ikke reparert"

Hytte ble skadet av flom i oktober 2017 og skadene er fremdeles ikke reparert og hytta er ubrukelig. Purrer med jevne mellomrom, de lover å følge opp, men så skjer det ingenting. Veldig skuffet over et selskap som skal være best i test!!!

Svar fra Frende Forsikring
18.02.2019 09.15
Hei Anne, dette var leit å høre! Det kan være mange grunner til forsinkelser etter flom, og jeg kjenner ikke saken din, men vi vil gjerne sjekke opp i dette. Håper du kan kontakte oss direkte igjen!
Frøydis
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd med kundeservice"

Veldig dårlig erfaring når skaden først er ute !! Møte med kundeservice var allt annet enn hyggelig. Virket som saksbehandler fra første stund lette etter måter å unndra selskapets forpliktelser. Bytter selskap nå ....

Svar fra Frende Forsikring
07.02.2019 21.47
Hel Frøydis, leit å høre at du ikke er fornøyd med skadeoppgjøret hos oss. Som alle andre selskap forholder vi oss til forsikringsavtalen mellom oss og kunden. Vi er ikke kjent for å unndra oss forpliktelser på noen måte, tvert imot får vi svært gode tilbakemeldinger både på oppgjør og kundeservice i uavhengige tester, som den omfattende bransjestudien EPSI Rating, for eksempel. Nå i januar var vi på pallen i kåringen an Norges beste kundeservice. Men også vi kan trå feil, og hvis det har skjedd i din sak, er du velkommen til p bruke klagemulighetene på frende.no, slik at vi kan se på saken din på nytt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Første prisøkning på 14%!"

Jeg ble kontakten av Frende forsikring i 2018. Vi hadde et veldig ryddig og fin gjennomgang av mine forsikringer og jeg mottok et konkurransedyktig tilbud som jeg slo til på. Nå på nyåret fikk jeg min første faktura etter at tilbudsperioden var over. Overraskelsen var stor når jeg så at forsikringene mine hadde økt med hele 14% totalt! "Norges beste kundeservice" eller lojalitetsbonus på 5% etter 3 år blir da helt meningsløs ...

Svar fra Frende Forsikring
20.02.2019 17.50
Hei John, jeg skjønner at det er frustrerende når prisen går opp, men akkurat det er noe svært mange norske forsikringskunder, hos alle selskap, har opplevd i år. Primært og generelt skyldes det fjorårets heftige skadeutbetalinger, både som følge av frost- og vannskader etter kald vinter, mange store branner og svært mange bilskader - dette påvirker prisene for alle. At Frende i et så travelt år likevel får strålende tilbakemeldinger fra kundene både på forsikringsoppgjør og kundeservice, og faktisk gir lojalitetsbonus etter tre år som kunde håper vi er betryggende for kundene våre. Det viser jo at vi er der for deg, om noe skulle skje.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Prøvde å avslutte forholdet med frende..."

Prøvde å avslutte forholdet med frende etter en hendelse med bil, først var de trege med bilen, måtte ringe å mase.. deretter nektet de meg å avslutte resterende forsikringer.. oppdaget nå at det lå inne trekk over 1 år etter at avtalen skulle avsluttes.

Svar fra Frende Forsikring
03.02.2019 11.02
Hei Thor, dette høres pussig ut! Ta gjerne kontakt med oss direkte, slik at vi kan sjekke opp i det.
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har ringt til selskapet"

Har ringt til selskapet ang en sak om mine høreapparater, fordi jeg syntes att jeg fikk ett elendig oppgjør på disse, jeg hadde hatt i tre år., høreapparatene blir da ikke utslitt på og bli brukt ca tre timer pr dag i tre år. Har undersøkt med Hørselsentralen og de syntes også att dette var ett merkelig oppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hytteforsikring (fritidsbolig)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde 3 forsikringer i selskapet bla hytteforsikring. Inngangsdøren var ikke til å åpne da låsekassen hadde gått i vranglås. Låsesmed måtte rekvireres. Meldte skade til selskapet, ble blankt avvist da selskapet hadde lagt inn i sine forsikringsvilkår at den type skade ikke ble dekket. Det var et blåmandagsprodukt, og kunden ble skadelidende og måtte punge ut kr 12500! Ved telefonkontakt ble jeg møtt på en svært uhøflig og uvennlig måte: du får ikke dekket skaden!! Ble nærmest behandlet som en fiende. Et godt råd: Styr unna dette selskapet for enhver pris.

Svar fra Frende Forsikring
25.01.2019 11.08
Hei Ellen, jeg skjønner at det er skuffende at ikke låsekassen var dekket på forsikringen, og du har flere muligheter til å klage når du er uenig med oppgjøret. Men vi kjenner oss ikke igjen av beskrivelsen din av kundebehandlingen vår. Vel kan også vi ha en dårlig dag og synes det er leit å få kjeft i telefonen, men vi er aldri fiendtlige i møte med en kunde. Dette er jobben vår, og vi lever av fornøyde kunder, derfor strekker vi oss langt, og bryr oss litt ekstra.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raske og gode kundebehandlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra kundeservice, de kan jobben sin og gir meg tilbud som hittil ingen kan slå på alle forsikringer jeg har nå.

Svar fra Frende Forsikring
25.01.2019 08.29
Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en hyggelig tilbakemelding Knut!
Slavisa D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen forklaring"

Veldig dårlig personer som vi er kontakt med om min skade, jeg fikk ikke min rett, som jeg tror vi er rett.

Forsikringstaker
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lang saksbehandlingstid og dårlig serviceinnstilling. Har selv nylig hatt noen saker der, hvor hver bidige sak har vært en kamp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig og arrogant kundeservice - kostbart"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har alle forsikringene mine hos Frende. Kjøpte bil og skulle forsikre den også. Blodpris og laveste bonus. Når saksbehandleren attpåtil er lite hyggelig og bare ute etter å selge dyreste forsikring så er det bytte på meg. Jeg forsikrer alt jeg eier (bil,hus,barn, hund) til samme sum som jeg fikk kun for bilen i Frende. Jeg gikk fra 20% bonus hos Frende til 75% hos IF. Bytter alle mine forsikringer på mandag. Dette holder ikke Frende!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR