Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
19
av 30 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
158
99
48
52
177
Sorter omtaler etter
Viser av 534 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Virker seriøst."

Virker seriøst, men ikke billigst. Negativt at de tar ekstra betalt ved månedlig betaling, til tross for avtalegiro. Har forresten bilen i Yetz Forsikring.

Svar fra Frende Forsikring
18.01.2021 11:55
Takk for fin tilbakemelding fra deg, Rolf. 👍
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"nok bra førsokring"
1 syns denne omtalen er nyttig

for meg dirt derfor prøver o finer noen biligere men de som eg sier veldig bra forsikring man veldig dyrt og

Svar fra Frende Forsikring
11.01.2021 13:54
Takk for at du tok deg tid til å rangere oss, Amir!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For meg ble det en katastrofe."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde båten min på land for årlig service. Den ble da påkjørt av en lastetruck tilhørende marinaen. Fikk da bare deler av skaden dekket. Har aldri fått en forklaring på hvorfor jeg bare fikk noe dekket. Dette skjedde for 7 måneder siden.

Svar fra Frende Forsikring
11.01.2021 13:49
Vi forklarer gjerne om du tar kontakt med oss, Geir! Reglene for båt er ikke like reglene for bil.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundeservice. De klarer ikke hente informasjon fra tidligere forsikringselskap og roter noe innmari med pris. Frem og tilbake med hva man skal betale. De klarer ikke ordne opp i noe, og bare rotet det til, så man aner ikke hva man skal betale. Så kommer de med ekstra regninger. Styr unna, byttet på dagen!!

Svar fra Frende Forsikring
11.01.2021 13:49
Hei, jeg vet ikke hvem du har vært i kontakt med, og hva grunnen er til at det ble vanskelig. Slik skal det ikke være. Lykke til i nytt selskap!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stur unna du blir rett og slett rævkjørt ved skade selv om det ikke var min skyld."

Di øker prisen i smug,,di rævkjører deg ved skade på bil,selv om det ikke var din skyld,di kommer med ett skam bud på bilen din...Styr unna ikke bli kunde her.Hold dere til di store selskapa så vet du att du får den hjelpen du skal ha.

Svar fra Frende Forsikring
11.01.2021 13:48
Leit å høre at du har vært uheldig, og ikke var enig i taksten du fikk på bilen din. Skadeoppgjøret i Frende er ellers kåret til Norges beste, det er vi stolte av.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelper ikke når du trenger den."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vannlekkasje og forsikringsselskapet gjort alt for å unngå utbetaling. Arrogant og frekk kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
16.12.2020 08:30
Hei "Za", vi kan dessverre ikke dekke skader som ikke er omfattet av forsikringen du har avtalt med oss. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig utbetaling og oppgjør for alle kundene våre. Har du hatt en opplevelse eller skadesak du mener skulle vært løst annerledes, håper jeg du tar kontakt med oss direkte, slik at vi kan se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Irriterende gebyrer ved mnd betaling men billig ellers"

Er billig, relativt enkelt og grei kundeservice, men jeg syns det å ta 32kr i gebyr for å dele opp betalingen er litt lureri og har hatt både hjelpsomme og relativt likeglade folk i kundeservice

Svar fra Frende Forsikring
08.12.2020 09:31
Takk for tilbakemeldingen din, Liss! Jeg sender innspillet videre internt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"MYE styr for å få hjelp og dårlig oppgjør. Saksbehandler ikke ok!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke hatt skade de siste 19 årene, men fikk vannskade på kjøkkenet! Ikke hyggelig å forholde seg til en skadebehandler som bruker alle mulig måter og triks for å ikke måtte utbetale penger!! Ville ikke dekke tapt utleieinntekt som var med i avtale, og når det ble oppdaget følgeskader var plutselig ikke det dekket, fikk ikke bet for egeninnsats + + +

Svar fra Frende Forsikring
07.12.2020 08:33
Hei Joey, håper du tar denne tilbakemeldingen også direkte med oss, så vi kan se på hva som har skjedd i saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig reiseforsikring"

Bare problemer med reiseforsikringen. Problemer ved legebesøk i Brasil og ingen erstatning ved tap av gjenstander.

Svar fra Frende Forsikring
23.11.2020 08:26
Synd at du ikke er fornøyd hos oss, Erlend. Dekker ikke vi det du har meldt inn, er det neppe andre som dekker det heller. Jeg vet ikke hva du mener med tap, om du har mistet noe, eller om det er blitt stjålet? Tyveri er dekket. Følg gjerne opp med skadeavdelingen om det er noe du vil vi skal se på rundt legebesøket og oppfølging fra alarmsentralen.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Carl A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Alltfor dyr på gebyr,og andre ting."
2 syns denne omtalen er nyttig

Er eit godt selskap som blir kåre for best reisefors.og dei har bra dekning for da meste,men litt for dyre.

Svar fra Frende Forsikring
30.10.2020 09:12
Gode nyheter, vi har halvert purregebyret! Men vil likevel anbefale å betale innen fristen ;) Hyggelig at du ellers er fornøyd.
Dodraugen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"den mest elendige kundebehandlingen og oppgjør"
4 syns denne omtalen er nyttig

har/hadde utvidet husforsikring. fikk skade på bad så tok kontakt med selskapet for å finne ut av hva det kunne være. takstmann kom og antok at det var fukt. Frende ga klarsignal til å starte tiltak. takstmann og håndverkere kom og rev 2 vegger for å komme til for å sjekke. ble da avdekket at det ikke var fukt som var problemet. platene bare bulte ut litt og gulvbelegget likedan. ingen brudd i silikon så badet var i utgangspunktet tett i følge takstmann. de stoppet da jobben noe som vi skjønner fullt og helt. dagen etterpå fikk vi beskjed om at saken var avsluttet hos Frende da de ikke dekket denne skaden. og det var da helvete startet. for å få avdekket skaden ble badet ribbet inn til benet, inkl taklampa. vi sto da uten mulighet til å vaske oss og ikke minst gå på do! og beskjeden fra Frende var at all oppbygging måtte vi stå for selv. vi var skjønt enig i at det som ikke var revet av vegger og ikke skåret opp i gulv kunne vi dekke selv, men hva med det som forsikringsselskapet og takstmann rev ned? prøvde hele neste dag å få tak i noen på frende. 2 tok tlf og skulle gi beskjed til saksbehandler som skulle ringe tilbake så fort hun var tilbake fra lunsj. nr 3 la også igjen beskjed som hun antagelig leste når hun så på skjermen da hun da plutselig hadde hjemmekontor. ingenting hørte vi fra henne, bortsett fra en mail der det sto i korte trekk at de hadde avsluttet saken. før denne mailen var kommet fram til oss så var deres sentralbord/kontor stengt både for dagen og helgen! yes!! uten bad og ikke minst do på 2 voksne og 3 tenåringsjenter! men hva gjør vel det for det var hvertfall ikke Frendes problem! tok kontakt over helgen både på mail og tlf,men lite forståelse å få. gjentok i nesten hver mail at vi har full forståelse for at forsikringen ikke dekker oppussing av et bad som ikke er skadet slik som først antatt, men badet var jo totalt "ødelagt" og var ikke mulig å bruke. Frende påstår hardnakket at de har gitt klar beskjed om at riving er på eget ansvar og at om skaden ikke er slik først antatt så må forsikringstaker ta resten av bekostningen selv. dette står ikke i noen av mailene vi har fått og finner det heller ikke i forsikringspapirene på huset. har etterspurt dette i flere mail, men virker som de unnlater å svare på dette. tok for sikkerhetsskyld kontakt med 4-5 andre selskaper og spurte hvordan de gikk frem når tingene ikke ble som først antatt. INGEN var så lite forståelsesfull som Frende i allefall. kan og tilføye at på andre siden veggen av skadestedet er det en bod med sponplatevegger. hadde vi visst at vi måtte ta resten av bekostningen selv hadde vi sagt at de fikk gå gjennom der og fram til skadestedet da en sponplate er mye billigere å erstatte enn 2 vegger og et helt gulv på badet. som et plaster på såret fikk vi på mandags kveld et tilbud om at takstmann kunne ordne slik at de kunne sette inn kabinett, do og vask! da måtte jeg for alvor spørre om dette var en seriøs mail! vi kan jo ikke bruke et bad som ikke er godkjent og hvor membran er brutt?? å jada, det var det. i ny mail skriver saksbehandler at det er huseiers eget ansvar å forhindre en skade fra å oppstå og/eller forhindre at den utvikler seg.....var vel derfor vi tok kontakt i utgangspunktet! videre står det at manglende tiltak vil være skjerpende i en eventuell ny erstatningssak...kan love på tro å ære at en ny sak gjennom Frende forsikring kommer ALDRI til å skje for vår del! videre kommunikasjon blir heretter å gå gjennom vår advokat da dette er helt horribelt! mulig jeg har ordlagt meg litt på kryss og tvers her, men jeg er så sint, frustrert, forbanna, fortvila og ikke minst do-trengende!!! det eneste positive med frende per i dag er jo at de er rimelig i pris.....skjønner nå hvorfor.....

Svar fra Frende Forsikring
30.10.2020 09:10
Hei, skjønner at du har behov for å å dele opplevelsen din, håper du tar dialogen med oss direkte for å få oppfølging på saken din. Vi finner deg ikke på dette navnet i systemene våre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rask behandling av skadesaker og raskt oppgjør, lett å få kontakt, svarer raskt på henvendelser og grei pris

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2020 08:32
Takk for herlig tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God pris, vanskelig på utbetaling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikke penger fra forsikringen da sykkelen min ble stjålet. Sykkelen var låst med stor og dyr lås. Fikk ingenting.

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2020 08:32
Hei Simon, så leit å høre at sykkelen din ble stjålet! Om du får utbetaling eller ikke er avhenger av hvilken forsikring du har. Vi anbefaler at du kjøper verdigjenstandsforsikring for å forsikre sykkelen din, hvis den er verdt mer enn 10.000 kroner. Den dekker alle typer skader og sykkeltyveri og gjelder over hele verden. Sykkel kan også være dekket på innbo- eller reiseforsikringen, avhengig av hvor den blir stjålet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super service, rask behandling og god oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige kundebehandlere som er løsningsorientert med god serviceinstilling. Enkel å få tak i, uansett om det er trivielle spørsmål eller oppgjør etter skade. Vi har opplevd gode prosesser ved de skadeoppgjør vi har hatt, både som privatkunde og bedriftskunde. Uoppfordret oppfølging fra saksbehandler er ekstra pluss. Konkurransedyktige priser.

Svar fra Frende Forsikring
20.10.2020 13:57
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på!
Robert D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot med betaling"

Berre tull med betaling, og lite med info og oppfølging av selskapet. Dette kunne endt veldig galt for min del. Det dårligste selskapet jeg har vært borti.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt mange forskjellige forsikringer, men disse er vi ikke fornøyde med. Person som behandlet saken vår når vi byttet til dem var frekk/nedlatende når vi snakket med henne, virker rett og slett ikke fornøyd i jobben sin. Vi måtte fylle inn helseskjemaene flere ganger fordi dem ikke trodde på oss. Så nå velger vi heller å bytte.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2020 13:39
Ikke noe kjekt å høre at du har opplevd oss på denne måten. Vi kan gjerne følge opp internt hvis du gir oss mulighet til å se på saken direkte. Her kan det være litt å lære!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke svar ang oppgjør. Motparten som hadde skyld, fikk saken løst umiddelbart av sitt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke svar på gjentatte henvendelser om oppgjør. Den andre part har fått sitt oppgjør for lengst, da hun har annet selskap.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2020 13:39
Hei, beklager at du har måttet vente, Siri. Jeg kan dessverre ikke sjekke hva som er årsaken til det herfra.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Uforutsigbar kundebehandling - forsikringsselskapets økonomi ivaretas først og fremst. Mye tidkrevende småpirk og uthaling av tid fra saksbehandler (trolig av hensyn til selskapets likviditet). Dårlig begrunnet og urimelig avslag. Det blir klagesak av dette!!!

Svar fra Frende Forsikring
21.09.2020 10:58
Hei Egil, vi er eid av solide sparebanker og brannkasser og har ingen problemer med likviditeten, det ville uansett ikke vært et hensyn vi tok i skadebehandlingen. Vi er opptatt av at oppgjøret skal være korrekt, og spør om dokumentasjon når det er nødvendig. Du er velkommen til å klage om du er uenig med oss.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Økte premien 25% på 1 år."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har reiseforsikring, hytte m/ innbo. Den 1/8 økte prisen 25%. Ringte og spurte hva årsaken var. Kundebehandler skyldte på prisvekst og at jeg hadde belastet reiseforsikring med utgifter. Det stemmer at vi ikke fikk en koffert ved ankomst Granka + en gang legehjelp. Men trodde jo ikke at dette skulle medføre 3500 i reiseforsikring for 2 personer. Nå bytter vi selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"har aldri hatt en forsikringsak på 40 år som forskringstaker på hus, bil med.mere."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det lønner seg ikke å være ærlig. Vinduet vårt i balkongdøra sprakk en soldag for 2 år siden. Jeg var ærlig om når skaden skjedde og dermed ingen forsikring. Burde selvfølgelig løyet. Hans

Svar fra Frende Forsikring
16.09.2020 14:57
Så kjedelig at ruta knuste, håper det var en enkel sak å fikse. Det lønner seg alltid å være ærlig, forsikringssvindel er straffbart. Forsikringsselskapene kan likevel ikke gi deg utbetaling fra fellesskapet for noe som ikke er dekket. Da blir forsikringen dyrere for alle.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arroganse fra Frende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange års kundeforhold opplever jeg at Frende ignorerer kunde. I januar 2020 søker jeg forsikring på hus nr2. Dette er ikke en fritidsbolig. Frende behandler det som det innledningsvis. Jeg får beskjed etter å ha oversendt teknisk rapport at det vil ta 3 dager å få svar. Vel, dette var 31/1-2020. Etter gjentatte purringer, juni..... august osv skjer dette på nytt???? Takket være selger av huset, var huset forsikret frem til i juni d.å i et annet selskap Frende kan ikke skylde på Covid-19. Frende mister meg som kunde!!!

Svar fra Frende Forsikring
31.08.2020 08:19
Hei, vi ser gjerne på hva som kan ha skjedd i saken om du kontakter oss med navn eller avtalenummer.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Får altid den hjelpen vi trenger."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hos Frende har vi altid fått den hjelpen vi trenger og hatt ukompliserte oppgjør. Har hatt skader på katter og på bil der skadeoppgjøret har gått smertefritt. Hadde nettopp en gjennomgang av forsikringene hos flere selskaper, men ingen har kommet så lavt som Frende. Og Frende har bra vilkår også.

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2020 14:26
Hei Jan, tusen takk for fin tilbakemelding! Vi blir alltid glade når fornøyde kunder tar seg tid til det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vurderte å bytte til Frende Reiseforsikring, men etter noen mailer er det klart at jeg ikke bytter. De svarer ikke alltid på mailer, og gir i blant dårlige svar (dvs. ikke svar på det jeg faktisk spør om).

Svar fra Frende Forsikring
19.08.2020 08:53
Hei, jeg vet ikke hvem hos oss du har vært i kontakt med, men vi pleier jo absolutt å svare på henvendelser. Leit å høre at du opplevde oss annerledes!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bil forsikring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vite at forsikringa va i orden på bilen og alt va betalt, så får æ vite fra de fra trafikksentralen eller ka de hete. At de va faen ikke ordna!!! Så æ har kjørt 1 uke uten forsikring som betyr at hvis æ hadde kræsja eller blitt kræsja med hadde æ ikke hatt noe igjen idag! Takk til den jævla hæstkuken av mann som skulle hjelp mæ liksom. Du kunne ødelagt all økonomien for mæ

Svar fra Frende Forsikring
13.08.2020 08:34
Dette er en beklagelig feil som selvsagt ikke skal skje! Ta kontakt med oss direkte, så kan vi følge opp internt også.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig at man må skifte selskap fordi Frende har funnet ut at en BMW skal prises utover det normale. Ingen andre selskaper har funnet ut dette! Forklaring får man heller ikke.

Svar fra Frende Forsikring
12.08.2020 11:28
Hei, hvert selskap setter sine tariffer blant annet ut fra skadehistorikk, motorstørrelse, om du bor i tettbygd strøk, biltype og alder, alder på sjåfør, bonus og andre parametre, derfor kan det variere fra selskap til selskap.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR