Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

153 verifiserte omtaler
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
11
av 22 innen
forsikringsselskap
66%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
52
42
18
13
28
Sorter omtaler etter
Viser av 153 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rimelig og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rimelig og bra med god dekning til tross for at prisen ligger godt under flere andre store selskaper.

Svar fra Frende Forsikring
13.07.2017 16.17
Takk for hyggelig tilbakemelding, Arnfinn! Vi skal gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd med oss også i fremtiden!
Kristine A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Skadeoppgjør"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er ny i år hos Frende og jeg må si jeg er superfornøyd.
Nabo var uheldig når han vasket med husvask. Oppdaget ikke dette ble stående på glassene på min doble skyvedør i mangen timer.
Dette lot seg ikke fjerne helt og glassene ble skjemt. Hans forsikring dekket ikke dette, men Frende tok skaden. Det hele gikk på 1-2-3. Kjempefornøyd!

Adrian E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt grei forsikring"

Billig om det er en førstebil med førstegangsforsikring.
Dyrt om man er uheldig kun EN gang.

Svarer raskt på telefon om det er noe :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Lett å få kontakt"

Forsikringsselskap med kontor i banken jeg bruker, personlig rådgiver alltid oppdatert og tilgjengelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig, hyggelig, men fag- og erstatningsmessig hinsides"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har i noen år hatt "alle" mine forsikringer hos Frende. Særs hyggelig å snakke med og samlet sett billig. Problemet kommer når skaden skjer. Min erfaring er dessverre at de sender fagfolk som knapt kan sitt fag, og når disse uttaler seg, sier det seg selv at disse uttalelsene går i favør Frende. Som eksempel; Enorm utgraving og sprenging på nabotomt medførende store sprekker i vårt hus med skjeve gulv i etasjene oppover forenlig med nedfall av ene hushjørnet. Dette mener Frendes takstmenn skyldes dårlig konstruksjon i huset og ikke sprengingen omlag 5 meter fra aktuelle hushjørnet - omlag 10 meter nedover (!). Det pussige er da at disse skadene blir oppdaget minutter etter kanskje den kraftigste sprengingen som også medførte at peisinnsatsen ble slått løs, dører kiler seg, en rekke vinduer punkterte osv.. Utbygger tok sågar kontakt med oss og beklaget "feilen" som var begått ifm. sprenging og bygningsskadene som var oppstått hos oss. Slik jeg forsto ham, så regnet han mer eller mindre med at "mitt" forsikringsselskap ville gjøre regress mot ham. Og dette i et hus som har stått på samme sted siden 1969 uten noen form for skade. Hovedproblemet til Frende kan synes å være valg av takstmenn som synes useriøse, faglig svake og i realiteten fungerer som "nikkedukker" for Frende. Selv etter å ha klaget til Frende på en pen måte, kom de samme "fagfolka" på lynvisitt og endte opp med samme konklusjon.

Svar fra Frende Forsikring
24.05.2017 10.02
Hei Kato, så leit å høre om opplevelsen din! Vi kan dessverre ikke gå inn i saken her på nett, men ta gjerne kontakt med oss direkte, eller be om en uavhengig behandling av saken din. Her er lenke til mulighetene videre:
https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingenting å utsette på"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har i bunn og grunn ingenting å utsette på. Har fått den hjelpen jeg forventer og servicen har vært upåklagelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget billig, under halv pris av mitt forrige forsikringsselskap. Har ikke hatt noen uhell etter byttet, men håper jeg er like fornøyd når uhellet er ute.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Strålende oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en god del spørsmål rundt forsikring bolig og fikk grundig hjelp der av kunderådgiver. Ryddig og kjapp, er mitt inntrykk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt fornøyd, gode priser og raskt skadeoppgjør!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser. (kan sikkert få det billigere) Ble påkjørt av bil fra gjensidige på parkeringsplass (min bil var parkert) og Gjensidige prøvde å redusere skadeoppgjøret. Kontaktet Frende og ba om kontantoppgjør som var 1000kr lavere enn kondemneringstilbudet fra Gjensidige. Fikk da beholde bilen. Pengene var på konto dagen etter at jeg fylte ut et skjema.

Svar fra Frende Forsikring
24.05.2017 10.02
Hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi skal gjøre vårt beste for at du også skal være det fremover!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader"

God kundeservice, men det virker som det er en del skjulte kostnader, og du må passe på at bonusen på bilforsikringen din faktisk blir registrert fra år til år. Oppdaget i tillegg at jeg ikke hadde fått totalkunderabatt til tross for at jeg har hatt tre forsikringer over flere år.

Svar fra Frende Forsikring
24.05.2017 10.01
Hei, kontakt oss gjerne direkte på 55153600 hvis du lurer på noe om bonus eller kostnader. Når det gjelder totalkunderabatt kan du se her hvilke forsikringer som teller med:
https://www.frende.no/slik-far-du-billigere-forsikring/

Og husk at vi er det eneste selskapet i Norge som belønner trofaste kunder med lojalitetsbonus, etter tre år som kunde får du automatisk fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikring når uhellet er ute og meget dårlig oppfølgning fra Frende til kunden sin!"

Har dessverre ikke opplevd noe bra med Frende så nå bytter jeg selskap. Når uhellet har vært ute må jeg selv følge opp selskapet på mine skader.
Det går 1 mnd fra skaden er meldt til det blir gjort noe og da blir det bare tatt raske avgjørelser som ikke faller kunden tilgode. De har mye å ta igjen på kundeservice og ikke minst oppfølgning av kundene sine. Jeg har vært kunde der lenge men dessverre hjelper det ikke noe i saken min. NÅ bytter jeg selskap, og får noen som er seriøse og følger meg opp som kunde i mine saker.

Svar fra Frende Forsikring
22.05.2017 13.10
Hei Bitte, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Og det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oppfølgingen i skadesaken din. Siden vi ikke kan gå inn i den på nett, håper jeg du tar kontakt direkte med skadebehandleren din, og om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg deg å benytte deg av klagemulighetene, slik at vi kan se på saken din med friske øyne.
https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/

Beste hilsen, Heidi i Frende
Tvedestrand
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lover mye men er ikke der hvis du trenger hjelp!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundekonsulenten som ikke er fra Frende, men banken er suveren.

Prisen er lav

Dårlig service og provoserende medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Liars and thieves"
1 syns denne omtalen er nyttig

Received an offer for 3450,- annual premium. Setup automated payment and turns out I was being over changed to the by 300%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårleg skadebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde forsikringer med årlige premier på kr. 25000 i Frende. Så får vi ein båtskade på kr. 17000, har aldri hatt båtskade eller andre skader tidlegare. Då bestemmer ein ekspert som aldri har sett skaden, at dette er skade som ikkje er dekka av kaskoforsikringen. Dette til trass av at fagfolk som har vurdert og reparert skaden, opplyser at det er usikkert om kva som er årsak til skaden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Unngå!!! Du betaler for ingenting her"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos frende i nesten ett år nå, for det første fikk jeg ingenting for tapt bagasje på flyplass i Frankrike.
Neste gang jeg meldte skade for knust tv fortelte de meg at forsikringen var stoppet for mer enn to mnd siden uten at jeg vet noe om det det var bare helt tilfeldig at jeg visste det, jeg fikk ingen melding fra frende om at alle mine forsikringer var stoppet, jeg kjørte frem og tilbake til Oslo i to mnd uten forsikring og uten at jeg vet om det, skulle det skjedd noe underveis hadde jeg tapt alt.
Riktig at frende er en av det billigste, men dette er jo selvfølge når du ikke få noe ut av det du betale for og ikke minst når de sier beklager dine forsikringer er stoppet pga manglende betaling noe som de ikke kunne sjekke før jeg ringte og da leitet de litt i systemet og fant at betalingen har skjedd men de hadde ikke oppdatert dette. Forstår ikke hvordan kan de stoppe forsikringen uten å merke at regningen var betalt.

Aldri igjen - anbefales ikke i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt.. Og ikke behjelpelig på kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg kontaktet frende for og få bil ansvars forsikring blei jeg lovet markedets beste pris.. 4005kr i året på kun ansvar er langt fra en god deal!
Og skulle få 40% start bonus.. Som enda står 20%😒
I tillegg sender di meg plutselig regning nå på 6mnd i en faktura.. Og gidder ikke dele den opp pr måned 😡 latskap syns jeg.

Svar fra Frende Forsikring
30.03.2017 22.14
Hei Hilde,

Så leit at du ikke er fornøyd, det vil vi gjerne ordne opp i. Ta gjerne kontakt med kundeservice direkte hos oss på 55 15 36 00, så skal vi ta en kikk på avtalen din.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Feil bruk av annonsering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Googlet reiseforsiking. Frende annonserer med erstatning ved forsinket bagasje, Jeg ankommer Flesland, fra Australia og Philippines, med vinterklær i bagasje, som ikke er der. Jeg, iført sandaler og sommerklær, tror dette er enkelt. Fryser meg i minus 2 til nærmeste kjøpesenter. Kjøper billig jakke og sko. Bagasjen min kom noen dager senere. Men kan ikke få noe fra Frende, fordi det er hjemreise, og jeg nok har vinterklær i skapet hjemme. Hva med flere timer reise i minusgrader, før jeg kan kle på vinterklær. Ble bedt om å lese alle vilkårene. Til Frende, dere bør forandre annonseringen deres, så folk vet at det bare gjelder utreise. Vet ikke hvordan det går med lommetyveri enda. Politirapport fra Philippinene er litt vanskelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ubrukelige"
2 syns denne omtalen er nyttig

Man får ikke noe av det man betaler for.
Det hele virker som svindel!
Man har bedre hjelp i å sette pengene i banken. Får man ser ikke hjelp eller penger fra disse.
Kan det hele være en avansert svindel?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Et selskap som opptrer usportslig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere dårlige erfaringer med selskapet og en relativt høy forsikringspremie, besluttet vi å bytte selskap. Når vi fant et selskap som var konkuransedyktig, signerte vi ny avtale med dem. Deretter ble vi kontaktet av kundebehandler i Frende, som snakket veldig mye negativt om det nye selskapet vi hadde valgt. Dette opplevdes som veldig usportslig, kundebehandler prøvde å presse oss til å benytte oss av angreretten. Og kunne garantere at vi ikke kom til å få hjelp i det nye selskapet.
Da ingenting tydet på at det var hold i påstandene, kuttet vi alle bånd med det gamle selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice, lang ventetid i telefon, feile opplysninger sendes videre"
5 syns denne omtalen er nyttig

Når vi trenger hjelp i en skadesak, får vi ikke hjelp, bare kjeft. Ved flytting til annet selskap, sender de feile opplysninger videre. De trakk bonus enda motparten hadde tatt på seg hele skylden. Meldinger eller beskjeder sender de bare på SMS, ikke brev eller e-post. Frende forsikring er gode på å selge inn produktene sine, men der stopper det. De har dårlig kundebehandling, gidder ikke å sette seg inn i saken. Leser ikke det man skriver om hvordan skaden har oppstått. De har en selvgod oppførsel med en "ovenfra og ned" holdning til kundene sine. Frende sin oppførsel er bare tragisk.

Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lite forutsigbart og lite konstruktiv kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud i desember 2015 med premie for 12 måneder. Aksepterte tilbudet og de økte premiene i januar 2016 som "generell premie økning". Det aksepterte jeg ikke og etter en del om og men, fikk de til å akseptere sitt skriftlige tilbud. Nå har jeg en sak gående med de da sender elektronisk faktura på ett beløp og krever betalt ett høyere beløp enn det som står på fakturaen. Kunde service er svært lite konstruktiv og aksepterer ikke at de selv faktisk kan ha gjort en feil selvom jeg legger ved elektronisk kopi av deres egne fakturaer som dokumenterer min påstand. Det er ikke pengene som irriterer, det er er småpenger, men den lite konstruktive holdningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Superfornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Egen rådgiver, å superkjapp behandling. Tilegg billig på pris. Gikk til frende for å få tilbud på reiseforsikring da de fikk høyt terningkast, ende opp som totalkunde :)

Oddmund A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Årskontroll av forsikringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er meget fornøyd med frende. Kontorer rett borte i gata. Dem er lette å komme i kontakt med. Meget hyggelig betjening her i Moss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke enkel å ha med å gjøre"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har betalt inn over 400.000.- gjennom ca 15 år. Jeg har ikke før nå meldt inn skade. Lås på sykkel klippet av og stjålet utenfor min bolig. Finner ikke kvitteringen på kjøpet og rammenummer. Da lener de seg fint tilbake og nekter å hjelpe. Dette gjelder kr 9900.- resulterte i at jeg sjekket priser på både rente og forsikringer. Jeg kommer nok til å bytte til skandiabanken og Gjensidige forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Velfungerende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikkje opplevd at noe ikkje er bra, men i et konkurranseutsatt samfunn der det er opp til den enkelte å vera bevisst sine utgifter er det på sin plass å samnenlikne priser i ny og ne. Og kanskje oppnå ekstra rabatt heller enn bytte selskap.☺

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap