Virker seriøst, men ikke billigst. Negativt at de tar ekstra betalt ved månedlig betaling, til tross for avtalegiro. Har forresten bilen i Yetz Forsikring.

for meg dirt derfor prøver o finer noen biligere men de som eg sier veldig bra forsikring man veldig dyrt og

Hadde båten min på land for årlig service. Den ble da påkjørt av en lastetruck tilhørende marinaen. Fikk da bare deler av skaden dekket. Har aldri fått en forklaring på hvorfor jeg bare fikk noe dekket. Dette skjedde for 7 måneder siden.

Helt elendig kundeservice. De klarer ikke hente informasjon fra tidligere forsikringselskap og roter noe innmari med pris. Frem og tilbake med hva man skal betale. De klarer ikke ordne opp i noe, og bare rotet det til, så man aner ikke hva man skal betale. Så kommer de med ekstra regninger. Styr unna, byttet på dagen!!

Di øker prisen i smug,,di rævkjører deg ved skade på bil,selv om det ikke var din skyld,di kommer med ett skam bud på bilen din...Styr unna ikke bli kunde her.Hold dere til di store selskapa så vet du att du får den hjelpen du skal ha.

Fikk vannlekkasje og forsikringsselskapet gjort alt for å unngå utbetaling. Arrogant og frekk kundeservice.

Er billig, relativt enkelt og grei kundeservice, men jeg syns det å ta 32kr i gebyr for å dele opp betalingen er litt lureri og har hatt både hjelpsomme og relativt likeglade folk i kundeservice

Ikke hatt skade de siste 19 årene, men fikk vannskade på kjøkkenet! Ikke hyggelig å forholde seg til en skadebehandler som bruker alle mulig måter og triks for å ikke måtte utbetale penger!! Ville ikke dekke tapt utleieinntekt som var med i avtale, og når det ble oppdaget følgeskader var plutselig ikke det dekket, fikk ikke bet for egeninnsats + + +

Bare problemer med reiseforsikringen. Problemer ved legebesøk i Brasil og ingen erstatning ved tap av gjenstander.

Er eit godt selskap som blir kåre for best reisefors.og dei har bra dekning for da meste,men litt for dyre.

har/hadde utvidet husforsikring. fikk skade på bad så tok kontakt med selskapet for å finne ut av hva det kunne være. takstmann kom og antok at det var fukt. Frende ga klarsignal til å starte tiltak. takstmann og håndverkere kom og rev 2 vegger for å komme til for å sjekke. ble da avdekket at det ikke var fukt som var problemet. platene bare bulte ut litt og gulvbelegget likedan. ingen brudd i silikon så badet var i utgangspunktet tett i følge takstmann. de stoppet da jobben noe som vi skjønner fullt og helt. dagen etterpå fikk vi beskjed om at saken var avsluttet hos Frende da de ikke dekket denne skaden. og det var da helvete startet. for å få avdekket skaden ble badet ribbet inn til benet, inkl taklampa. vi sto da uten mulighet til å vaske oss og ikke minst gå på do! og beskjeden fra Frende var at all oppbygging måtte vi stå for selv. vi var skjønt enig i at det som ikke var revet av vegger og ikke skåret opp i gulv kunne vi dekke selv, men hva med det som forsikringsselskapet og takstmann rev ned? prøvde hele neste dag å få tak i noen på frende. 2 tok tlf og skulle gi beskjed til saksbehandler som skulle ringe tilbake så fort hun var tilbake fra lunsj. nr 3 la også igjen beskjed som hun antagelig leste når hun så på skjermen da hun da plutselig hadde hjemmekontor. ingenting hørte vi fra henne, bortsett fra en mail der det sto i korte trekk at de hadde avsluttet saken. før denne mailen var kommet fram til oss så var deres sentralbord/kontor stengt både for dagen og helgen! yes!! uten bad og ikke minst do på 2 voksne og 3 tenåringsjenter! men hva gjør vel det for det var hvertfall ikke Frendes problem! tok kontakt over helgen både på mail og tlf,men lite forståelse å få. gjentok i nesten hver mail at vi har full forståelse for at forsikringen ikke dekker oppussing av et bad som ikke er skadet slik som først antatt, men badet var jo totalt "ødelagt" og var ikke mulig å bruke. Frende påstår hardnakket at de har gitt klar beskjed om at riving er på eget ansvar og at om skaden ikke er slik først antatt så må forsikringstaker ta resten av bekostningen selv. dette står ikke i noen av mailene vi har fått og finner det heller ikke i forsikringspapirene på huset. har etterspurt dette i flere mail, men virker som de unnlater å svare på dette. tok for sikkerhetsskyld kontakt med 4-5 andre selskaper og spurte hvordan de gikk frem når tingene ikke ble som først antatt. INGEN var så lite forståelsesfull som Frende i allefall. kan og tilføye at på andre siden veggen av skadestedet er det en bod med sponplatevegger. hadde vi visst at vi måtte ta resten av bekostningen selv hadde vi sagt at de fikk gå gjennom der og fram til skadestedet da en sponplate er mye billigere å erstatte enn 2 vegger og et helt gulv på badet. som et plaster på såret fikk vi på mandags kveld et tilbud om at takstmann kunne ordne slik at de kunne sette inn kabinett, do og vask! da måtte jeg for alvor spørre om dette var en seriøs mail! vi kan jo ikke bruke et bad som ikke er godkjent og hvor membran er brutt?? å jada, det var det. i ny mail skriver saksbehandler at det er huseiers eget ansvar å forhindre en skade fra å oppstå og/eller forhindre at den utvikler seg.....var vel derfor vi tok kontakt i utgangspunktet! videre står det at manglende tiltak vil være skjerpende i en eventuell ny erstatningssak...kan love på tro å ære at en ny sak gjennom Frende forsikring kommer ALDRI til å skje for vår del! videre kommunikasjon blir heretter å gå gjennom vår advokat da dette er helt horribelt! mulig jeg har ordlagt meg litt på kryss og tvers her, men jeg er så sint, frustrert, forbanna, fortvila og ikke minst do-trengende!!! det eneste positive med frende per i dag er jo at de er rimelig i pris.....skjønner nå hvorfor.....

Rask behandling av skadesaker og raskt oppgjør, lett å få kontakt, svarer raskt på henvendelser og grei pris

Fikk ikke penger fra forsikringen da sykkelen min ble stjålet. Sykkelen var låst med stor og dyr lås. Fikk ingenting.

Hyggelige kundebehandlere som er løsningsorientert med god serviceinstilling. Enkel å få tak i, uansett om det er trivielle spørsmål eller oppgjør etter skade. Vi har opplevd gode prosesser ved de skadeoppgjør vi har hatt, både som privatkunde og bedriftskunde. Uoppfordret oppfølging fra saksbehandler er ekstra pluss. Konkurransedyktige priser.

Berre tull med betaling, og lite med info og oppfølging av selskapet. Dette kunne endt veldig galt for min del. Det dårligste selskapet jeg har vært borti.
Vi har hatt mange forskjellige forsikringer, men disse er vi ikke fornøyde med. Person som behandlet saken vår når vi byttet til dem var frekk/nedlatende når vi snakket med henne, virker rett og slett ikke fornøyd i jobben sin. Vi måtte fylle inn helseskjemaene flere ganger fordi dem ikke trodde på oss. Så nå velger vi heller å bytte.

Får ikke svar på gjentatte henvendelser om oppgjør. Den andre part har fått sitt oppgjør for lengst, da hun har annet selskap.

Uforutsigbar kundebehandling - forsikringsselskapets økonomi ivaretas først og fremst. Mye tidkrevende småpirk og uthaling av tid fra saksbehandler (trolig av hensyn til selskapets likviditet). Dårlig begrunnet og urimelig avslag. Det blir klagesak av dette!!!

Jeg har reiseforsikring, hytte m/ innbo. Den 1/8 økte prisen 25%. Ringte og spurte hva årsaken var. Kundebehandler skyldte på prisvekst og at jeg hadde belastet reiseforsikring med utgifter. Det stemmer at vi ikke fikk en koffert ved ankomst Granka + en gang legehjelp. Men trodde jo ikke at dette skulle medføre 3500 i reiseforsikring for 2 personer. Nå bytter vi selskap.
Det lønner seg ikke å være ærlig. Vinduet vårt i balkongdøra sprakk en soldag for 2 år siden. Jeg var ærlig om når skaden skjedde og dermed ingen forsikring. Burde selvfølgelig løyet. Hans

Etter mange års kundeforhold opplever jeg at Frende ignorerer kunde. I januar 2020 søker jeg forsikring på hus nr2. Dette er ikke en fritidsbolig. Frende behandler det som det innledningsvis. Jeg får beskjed etter å ha oversendt teknisk rapport at det vil ta 3 dager å få svar. Vel, dette var 31/1-2020. Etter gjentatte purringer, juni..... august osv skjer dette på nytt???? Takket være selger av huset, var huset forsikret frem til i juni d.å i et annet selskap Frende kan ikke skylde på Covid-19. Frende mister meg som kunde!!!

Hos Frende har vi altid fått den hjelpen vi trenger og hatt ukompliserte oppgjør. Har hatt skader på katter og på bil der skadeoppgjøret har gått smertefritt. Hadde nettopp en gjennomgang av forsikringene hos flere selskaper, men ingen har kommet så lavt som Frende. Og Frende har bra vilkår også.

Jeg vurderte å bytte til Frende Reiseforsikring, men etter noen mailer er det klart at jeg ikke bytter. De svarer ikke alltid på mailer, og gir i blant dårlige svar (dvs. ikke svar på det jeg faktisk spør om).

Fikk vite at forsikringa va i orden på bilen og alt va betalt, så får æ vite fra de fra trafikksentralen eller ka de hete. At de va faen ikke ordna!!! Så æ har kjørt 1 uke uten forsikring som betyr at hvis æ hadde kræsja eller blitt kræsja med hadde æ ikke hatt noe igjen idag! Takk til den jævla hæstkuken av mann som skulle hjelp mæ liksom. Du kunne ødelagt all økonomien for mæ

Forferdelig at man må skifte selskap fordi Frende har funnet ut at en BMW skal prises utover det normale. Ingen andre selskaper har funnet ut dette! Forklaring får man heller ikke.
