Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Frende Forsikring
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 31 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
188
110
55
57
192
Sorter omtaler etter
Viser av 602 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundeservice på sitt beste."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt ett par ganske store og ett par mindre skader. Frende har alltid stilt opp, med rask og god hjelp.

Svar fra Frende Forsikring
20.10.2021 15:04
Så veldig hyggelig å høre, Lise. Takk for fin tilbakemelding! Det fint å vite at vi har stått til forventningene når du har trengt oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ekstremt dårlig når det kommer til ett oppgjør"

Ekstremt dårlig når det kommer til ett oppgjør. Vanskelig og arrogant han vi fikk i vår skadesak, fikk på toppen av alt beskjed at jeg var uansvarlig som sendte dattera vår ut på en GAMMEL atv , som er en 2016 modell og veldig godt passa på. Fikk mere dritt enn støtte. Dette burde de holdt seg for gode til ! Nå blir det bytting av forsikringsselskap for vår del

Svar fra Frende Forsikring
20.10.2021 14:55
Håper det går bra med både datter og ATV etter skaden. Vi tar med oss tilbakemeldingen din videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd kunde."
1 syns denne omtalen er nyttig

Greie og raske oppgjør. Bra reisedekning ift. corona. Stusser over at man trenger er dyr ulykkesforsikring for innbo i tillegg til vanlig innbo-forsikring. Usikker på elbil-dekning av askin/batteriskade.

Svar fra Frende Forsikring
05.10.2021 12:47
Hei Per, så fint at du er fornøyd! Vi tar gjerne en gjennomgang av avtalen din med deg, så du får svar på det du lurer på.
Hans J. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Enkelt og greit"

De gangene jeg har hatt bruk for dere har alt gått enkelt og greit

Svar fra Frende Forsikring
04.10.2021 17:48
Hei Hans, sånn skal det være! Takk fir hyggelig tilbakemelding.
Karsten D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget godt fornøyd."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hei alle sammen. Jeg hadde dessverre et uhell med bilen min, da jeg rygget på en bil som stod parkert like ved mitt hjem. Jeg hadde bare en ansvarsforsikring på bilen min hos dere, fordi bilen min var nesten 14 år gammel. Jeg tok da kontakt med dere på telefon, og da var dere villig til og betale skaden på bilen, som jeg rygget på. Det er jeg veldig takknemlig for. Tusen takk til dere, alle sammen. Vennlig hilsen Karsten.

Svar fra Frende Forsikring
04.10.2021 17:48
Håper det går bra med deg etter uhellet, Karsten! Hyggelig å høre at du er fornøyd!
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Har brukt forsikring kun en gang det var en som hadde slåd døra i mi dør så det ble en liten bulk."

Skall ikke klage på dere alt gikk smerte fritt.De er ikke noe å klage på untat at det er vanskel å komme inn på Frende.

Svar fra Frende Forsikring
04.10.2021 16:15
Hei Ole, så fint at du er fornøyd. Vi jobber med enda bedre løsninger for å komme i kontakt med oss.
Per A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Frende Forsikring vil jeg også anbefale andre."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fått skade på min bil ved kollisjon med annen bil og ved dyrepåkjørsel. Også rask oppgjør ved en reiseforsikring. Meget fornøyd med Frende.

Svar fra Frende Forsikring
04.10.2021 16:15
Så herlig å høre at du vi anbefale oss. Setter stor pris på det!
Bårdseng E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble først og fremst kjent med Frende gjennom skyting. De sponser DFS. God service og raske svar. Hurtige oppgjør ved skade.

Svar fra Frende Forsikring
29.09.2021 14:45
Supert at vi lever opp til forventningene, det var hyggelig å høre. Takk!
Torgeir S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Frende har oversiktelige hjemmesider og yter topp service."

Kona og jeg har hatt et par skadetilfeller av de ikke helt store. Oppfølging og oppgjør fra Frende har vært upåklagelig. Vi har noen ganger hatt spørsmål og fått raske og klare svar.

Svar fra Frende Forsikring
29.09.2021 14:45
Takk for særdeles hyggelig tilbakemelding, det setter vi pris på!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Feigekorupte"

Tør ikkje hjelpe kunden i regress mot annet selskap. Eg står med et sprengningsskadet hus og frende har ikkje baller til og presse på motpart som det er 100%bevis får at det er skader iført sprengningsarbeid. Og blir tilbut et latterlig erstatning for dette.

Svar fra Frende Forsikring
29.09.2021 14:45
Denne er lettere for oss å følge opp direkte. Ta gjerne kontakt så vi kan oppklare eventuelle misforståelser.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Tormod N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Verdens beste."

Du finner ikke noe bedre i Norge. God kundeservice. Fantastisk skadebehandling og oppgjør. Følger opp med råd og tips for å unngå skader.

Svar fra Frende Forsikring
29.09.2021 14:45
Tusen takk for verdens hyggeligste tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"et meget godt selskap"

et selskap som gir bonus når du er skadefri i 3 år

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2021 09:53
Lojalitetsbonus, kaller vi det, når prisen automatisk går ned 5% etter tre år som kunde. Hyggelig at du setter pris på det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke oppgjør for en skade"

En akutt personskade ble ikke tatt på alvor av kundeservice, og det ble aldri gitt noen form for erstatning for utgifter ifm skaden. Gjaldt fingerskade under skogsarbeid.

Svar fra Frende Forsikring
29.09.2021 14:45
Leit å høre at du ble skadet, Even. Hvis du ikke er enig med utfallet i saken, er det fint om du klager direkte til oss, så vi kan se på saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tar telefonen. God kundeservice pr tlf."

Tar alltid tlf. Er hyggelige og saklige. Virker som de ønsker lavest mulig pris for kunden.

Svar fra Frende Forsikring
29.09.2021 14:45
Takk for hyggelig tilbakemelding, Anne! Sånn skal det være!
Rune G. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Et problemfritt kundeforhold, med god service."

Har hatt et skadeoppgjør i løpet av tiden jeg har vært kunde hos frende forsikring. dette gikk helt problemfritt. Veldig fornøyd som kunde hos Dere.

Svar fra Frende Forsikring
29.09.2021 14:45
Så hyggelig å høre, Rune. Vi skal stå på for at du skal være fornøyd også i fortsettelsen.
Vigdis S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"

Di få gangene jeg har hatt behov for hjelp har jeg fått den hjelpen jeg hadde krav på

Svar fra Frende Forsikring
29.09.2021 14:45
Godt å høre, Vigdis. Sånn skal det være!
Bjørn J. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig for nøyd kunde"

Kundeservice er helt fenomenalt god hjelp fenomenal. Servis en helt klar 5

Svar fra Frende Forsikring
29.09.2021 14:45
Takk for superhyggelig melding!
Frank N. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"VELDIG BRA KUNDESERVICE. 😁👍👍"

Har fått veldig god hjelp av Frende forsikring. Veldig forståelsesfulle og hyggelige mennesker der , som hjelper deg så godt de kan!!😁👍👍 Beste hilsen Frank'en og Paco. 😁⚘🐕 Frank N. O.

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2021 09:53
Herlig å høre, Frank! Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service. Raske på tilbakemeldinger. God hjelp ved trafikkuhell som punktering og veihjelp.

Svar fra Frende Forsikring
18.09.2021 13:18
Glad for å høre at du er fornøyd! Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Slett kundeservice når det virkelig gjelder"

Ingen verdsettelse av langt skadefritt kundeforhold. Mye svade og tåkeprat fra såkaldt kundeservice. Best i test på kundeservice...stemmer ikke!!

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2021 09:51
Det er klart vi verdsetter deg som kunde, Mona, men vi har likevel en forsikringsavtale oss i mellom, som vi forholder oss til om en skade skjer, og som avgjør hva som er dekket. Ta gjerne kontakt med oss om du vil ha en bedre forklaring.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ble behandlet som en svindler da jeg ringte inn en reiseskade"

Pga av akutt skade kunne jeg ikke ta flyet hjem den aktuelle dagen, jeg kom meg til legevakten fikk undersøkt skaden og fikk medisin, tok med meg også en rapport som jeg betalte en autorisert tolk i Norge til å tolke, men de ga meg ikke erstatning da de mente jeg skulle ha ringt forsikringselskapet der og da. Noen ganger når man skader seg så er enkelte ting siste man tenker på og uansett hvor mange ganger jeg fortalte hun på tlf det så ville hun ikke forstå det. I stedet behandlet hun meg som en svindler til tross for at jeg hadde all dokumentasjon. Første samtalen begynte med "jaha" når jeg ringte inn og fortalte om skaden. Jeg fortatle henne hva jeg syntes om det og hun så ikke til å bry seg.

Svar fra Frende Forsikring
15.09.2021 15:09
Så leit å høre om skaden din, Alan! Ellers er vanskelig å sette seg inn i saken din her, uten å ha innsyn i detaljene. Men vi synes selvfølgelig ikke det er greit at du følte deg som en svindler i kontakt med oss! Ta direkte kontakt med skadeavdelingen, eller bruk klageskjemaet på hjemmesiden vår, hvis du vil vi skal se på saken din på nytt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra til en grense,ønsker ikke og svare på manglende kontakt med kunde"

Frende var helt fantastisk, til kjøp av ny bil. I dag har det Frende sine meninger som koliderer med kunde. Forsikring har normalt ca 2/3 uker frist på betaling. Frende har svart ja til Bilforhandler, fire mnd etter att bil er levert sender Frende faktura som skal betales i oktober. Var bil forsikret ved levering ? er bil forsikret i dag ? Oktober blir det 5 mnd. Frende er ikke enig med kunde detaljer i forsikringen.

Svar fra Frende Forsikring
01.09.2021 09:09
Hei Knut, dette høres forvirrende ut. Skjønner at du gjerne vil ha klarhet i dette. Vi skal gjøre det vi kan for å hjelpe om du tar kontakt med kundesenteret.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Flott service og hyggelige folk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med frende. Har hus og barn forsikret her.

Svar fra Frende Forsikring
01.09.2021 09:05
Så hyggelig tilbakemelding, Audun! Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"skuffende dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selge min bil og kjøpe elbil. En kjøper ba om info om km stand da jeg hadde skade på min bil (ble påkjørt). Han har ventet og ventet og ventet og ventet og ventet. Jeg har ringt Frende (Fiende) minst 10 ganger den siste uken - og hver gang blir jeg satt videre til Sparebanken sitt kundesenter (skjønner jo at Frende er kjøpt opp av dem). Der har jeg valgt tastevalg for eksisterende kunde og blir satt videre til en saksbehandlere.... ....SOM ALDRI TAR DEN J#%@A TELEFONEN!!! Jeg har sittet i kø i alt mellom 10 til nesten 25 minutter.... og aldri fått svar. De fører jo logg; dersom de ikke tror meg - sjekk LOGGEN. Idag ringte jeg igjen... kjøper satt og ventet HJEMME HOS MEG, med pengene klare... og jeg valgte tastevalg for NYE kunder. Ja, jeg vet at det ikke er rett tastevalg og ber om unnskyldning for å lyve til dem - men jeg var desperat; kjøperen ga meg siste frist. Surprise surprise: jeg kom til en saksbehandler! Jeg spurte vedkommende om det er slik at sparebankens algoritmer prioriterer nye kunder fremfor gamle, med bakgrunn i at jeg desperat har forsøkt å få tak i noen som kan gi meg km stand ved skaden jeg hadde på min bil + tilbud på forsikring på min nye bil, som er elbil (og siden frende.no ikke gir meg noe tilbud online for en elbil, men ber meg kontakte kundesenteret for å få tilbud - noe jeg ønsket, siden jeg har vært fornøyd med Frende - faktisk). Han svarte at det kjente han ikke til, men han skulle ta dette opp med ledergruppen, som hadde møte senere i dag. Han skulle videre sende meg infoen jeg trengte + tilbud på ny forsikring av min Tesla. Han bekreftet min email og sjekket at jeg sto som eier av bilen jeg skulle ha info for, slik at han hadde all info. Alt i alt; han var svært hyggelig og imøtekommende og skulle rydde opp. Jeg så endelig lyset i enden av tunnelen. Status for meg, kl. 22.28, onsdag 21.Juli er som følger: - Jeg har IKKE fått mail med km stand info - Jeg har ikke fått tilbud om forsikring på min Tesla KJØPEREN HAR NÅ TRUKKET SEG FRA KJØPET. Vi var enige om en pris på 108,000kr for bilen. Han tror nå at jeg bare bløffet og har jukset med km stand eller noe, siden jeg ikke har gitt ham infoen han har bedt om I OVER EN UKE. Kjøperen er elektriker og skulle bruke bilen fra og med denne helgen. Jeg skulle bruke disse 108,000 som EK for min elbil - som jeg MÅ HENTE SENEST FREDAG - ellers vil selger kreve erstatning fra meg for tapet hun har hatt. Pardon my french: men, FY F%#N SÅ DÅRLIG KUNDESERVICEN DERES ER BLITT ETTER AT Sparebanken tok over. Ønsker de å miste alle kundene? Da er de på god vei. De får ha meg unnskyldt for å bruke usivilisert språk, men jeg er veldig frustrert akkurat nå. OG NOE J#%@&G FORBANNET. STYR UNNA!!!

Svar fra Frende Forsikring
25.07.2021 22:35
Hei Asim, så kjipt at du ikke har fått hjelpen du trengte! Det er banken din som er kundesenter for deg som er kunde der, også på forsikring, skadene håndteres hos oss. Send gjerne en e-post til [email protected] eller direkte til banken om opplevelsen din. Slik skal det jo ikke være. Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"topp10"
1 syns denne omtalen er nyttig

Frende er topp bare god erfaringg ved alle mine skadeoppgjør

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2021 10:27
Vi er veldig opptatt av å gi deg et riktig skadeoppgjør, så vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. Takk!
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR