Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Frende Forsikring
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 18 innen
skadeforsikring
50%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
199
115
61
63
209
Sorter omtaler etter
Viser av 647 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt, konsist og forståelig svar"

Ønsket svar på noe knyttet til vilkår for reiseforsikring.

Svar fra Frende Forsikring
23.09.2022 13:49
Takk for fin tilbakemelding! Vi skal stå på for at du skal få gode svar neste gang du lurer på noe også!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ventet 5 uker på skadesak reise"

Meldt inn stjålet telefon. Fortsatt ikke en lyd etter en hel måned. Godt jeg ikke er på ferie når dette har skjedd. Bytter etter skadeoppgjør

Svar fra Frende Forsikring
20.09.2022 09:01
Hei Tony, jeg kan dessverre ikke følge opp saken din kun på fornavn. Ta gjerne kontakt med oss, så vi kan se på hva som drøyer.
Antifrende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Dårlig kundebehandling Måtte betale 2x egenandel ved skade som har skjedd når bil stod parkert Ingen erstatning ved frastjelt flyttelass. var godt dokumentert av politi ++

Svar fra Frende Forsikring
14.09.2022 08:29
Hei, når du kommenterer anonymt er det ikke mulig for oss å sjekke opp i saken og hjelpe deg. Ta gjerne kontakt direkte! Det stemmer jo ikke at du må betale to egenandeler for samme skade.
Sven I. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"bra service"

god service når du tar kontakt med en kunderådgiver

Svar fra Frende Forsikring
07.09.2022 08:14
Kjekt å høre at du er fornøyd med kontakten din med oss!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd med kommunikasjon i forbindelse med skade"

Veldig fornøyd totalt med frende. Eneste minus var ikke helt fornøyd med utførelse fra håndverker som fikset skaden, men de rettet opp i det, men alt tok litt lengre tid.

Svar fra Frende Forsikring
19.08.2022 10:12
Takk for hyggelig tilbakemelding, Bente! Fint det ordnet seg tilslutt!
Edmund N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddigt og enkelt"

Lett å kjøpe forsikring via nettbank. Skadebehandlig går greit, og oppgjør går greit

Svar fra Frende Forsikring
19.08.2022 09:48
Glad for å høre at du er fornøyd, Edmund! Takk for fin tilbakemelding!
Kundetilfredshet
"Reiseforsikring"

Hei snakket med Frende i dag om reiseforsikring til Filipinene jeg skal bli der i 5måneder(150dager) 75 dager får en om en tegner forsikring for nye 75 dager må en betale 13000.- helt utrolig

Svar fra Frende Forsikring
17.08.2022 10:48
Hei Jare, Frende er blant selskapene som har lengt reiseperiode inkludert i standardsforsikringen, med 75 dager, når du forlenger reiseperioden blir fortsettelsesforsikringen dessverre dyrere enn standardforsikringen.
Javier A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bitte"

siden din er låst slik at du ikke kan se forsikringsalternativer

Svar fra Frende Forsikring
12.08.2022 14:26
Send gjerne en e-post til [email protected] hvis det ser ut som noe har hengt seg opp.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Egenandel"

Endringer av betingelsene uten å gi beskjed. Når jeg tok det opp så ble jeg møtt med en kald skulder. Da takker jeg for meg.

Svar fra Frende Forsikring
10.08.2022 09:40
Hei Tore, takk for tilbakemelding. Usikker på hvilke betingelser du mener er endret, men hvis du har gitt beskjed til oss, så ser vi på det.
Torbjorn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lite kundevennlig"

Ofte feilfakturering. Purring på betalte fakturaer

Svar fra Frende Forsikring
08.08.2022 23:47
Takk for tilbakemelding. Lurer du på noe med en faktura er det bare å ta kontakt. Er det skjedd en feil retter vi selvsagt opp i det. Purring går automatisk og kan nok overlappe ved sen betaling.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service, middels på pris basert på erfaring med forsikringstaker"

God service men pris på forsikring av Tesla modell 3 på meg er krevende å forholde seg til og gjør at jeg må ut på markedet og sjekke andre leverandører på min portefølje☹️

Svar fra Frende Forsikring
11.07.2022 12:10
Hei Atle, du kan også ta kontakt med oss og få en gjennomgang av porteføljen din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna! Bruk et skikkelig forsikringsselskap som ikkje vrir seg unna å tilbakebetale klare saker!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringsselskap eg ikkje anbefale noen. Hadde en sak hvor min telefon med ca 6000 forsvant fra tidspunkt fra taxi og marked eg var på, 40min tid før eg oppdaget det. Det har frende fått vridd til at eg har mistet min telefon og derfor egenandel på 1500kr og tatt på innbo, men pengene det ville di ikkje dekke på den forsikringen. Var i kontakt med taxi sjåfør og den var ikke i taxien så den har blitt stjålet. Men ingen gehør fra frende. Hold dere unna, eg skal ihvertfall aldri bruke dette forsikringsselskapet igjen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Minimal forsikring til maksimal pris"

Se etter bedre alternativer. Her betaler du mye for lite!

Svar fra Frende Forsikring
16.06.2022 09:02
Hei Kaia, jeg vet ikke hvilken forsikring du har, men vi er kjent for å ha svært gode dekninger. Ta gjerne kontakt med oss om det er noe du vil vi skal se på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Koster endel"

God kundeservice, koster endel då derfor vurdere jeg å bytte selskap

Svar fra Frende Forsikring
13.06.2022 20:30
Hyggelig å høre at du er fornøyd, Berit! Ta gjerne kontakt med oss hvis du vil vi skal se over forsikringsavtalen sammen med deg!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke hjelpsom"

Hadde en sak angående en storm for noen år siden, men hørte aldri noe fra dem etter jeg meldte inn skade. Prøvde i dag, og forsikre en bolig som skal selges, og fikk avslag enda det kun var snakk om 2 mnd med billigste type forsikring

Svar fra Frende Forsikring
31.05.2022 09:04
Hei Krister, nå ble jeg usikker på hva du mente her? Vi følger alltid opp skader som blir meldt til oss! Og når det gjelder hvorfor du ikke kunne forsikre boligen, regner jeg med du fikk en god forklaring på det, selv om det ikke var gode nyheter for deg. Hvis ikke, kan du gjerne ta kontakt med oss igjen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Frende er bra men bruker lang tid på oppjustering"

Har hatt frende fra dag en. Bra selskap. Men tar litt lang tid ved justering av forsikringen å får gjerne dobbelt opp en mnd når justering skjer..

Svar fra Frende Forsikring
20.05.2022 14:32
Hei Eirik, takk for fin tilbakemelding! Dette ser vi nærmere på. Det skjer nok at du får to fakturaer når du har kjøpt ny forsikring, men du skal ikke betale dobbelt. Det blir motregnet og justert.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet kunde"

Får ingen opplysning om at man må tegne egen forsikring på hver bygning på eiendommen. Får du en skade på en annen bygning en boligen dekkes den ikke med mindre den er under 10 m2

Svar fra Frende Forsikring
13.05.2022 15:05
Det var et godt innspill til rådgiverne våre, om de ikke allerede er tydelige på det.
Jan O. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøst selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Smidig kundebehandling. Har trengt hjelp i forbindelse med at jeg ble påkjørt. Veldig god behandling.

Svar fra Frende Forsikring
09.05.2022 14:47
Så godt å høre at du føler deg ivaretatt etter uhellet. Håper formen er fin nå. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Jan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"godt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

har flere forsikringer her og er gott fornøyd,kunne vert litt bedre priser.

Svar fra Frende Forsikring
02.05.2022 12:46
Hyggelig å høre at du er fornøyd, Tom! Hos oss kan du få inntil 17 prosent totalkunderabatt, og etter tre år som kunde får du ytterligere fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine, lojalitetsbonus, kaller vi det.
Mette M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen på nye fakturaer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisen oppjusteres med over 10 % uten at de tar kontakt med forklaring. Etter tre mailer og telefonsamtaler er det fremdeles ingen som kan svare. Dette er dårlig

Svar fra Frende Forsikring
27.04.2022 08:42
Hei, du skriver ikke hvilke forsikringer du har, så det er vrient å svare konkret. Det er mange grunner til prisjusteringer, noen forsikringer for liv og helse øker med alder, andre basert på skadebildet innenfor produktgruppen, andre igjen på grunn av økte priser i samfunnet forøvrig, som for eksempel gjør det dyrere å reparere og gjenoppbygge.
Trygve K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

God erfaring etter vannskade. Rask hjelp og problemfritt skadeoppgjør.

Svar fra Frende Forsikring
27.04.2022 08:42
Slik skal det være! Takk for fin tilbakemelding! Hyggelig at du tok deg tid til det.
Bjørnar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nekter for oppsagt forsikringsavtale"

Sa opp min forsikring med dette selskapet 8/3-22 og får fortatt regninger derifra. Har vært i kontakt med de flere ganger uten at dette hjelper. Nekter også og overgi bilforsikringen til mitt nye selskap pga oppsigelsestid selvom jeg har dokumentasjon på oppsigelse. Har aldri vært borti ett så dårlig og trangsynt selskap. Kundeservicen er heller ikke bra da jeg som regel blir satt mellom mange kundebehandlere før jeg treffer riktig menneske

Svar fra Frende Forsikring
19.04.2022 11:39
Hei, oppsigelsestiden er en måned, utover det er det uproblematisk å flytte med mindre du har noe uoppgjort.
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice."

Frende svarer ikke på e-post . Frende har greid det kunststykket å fakturere for Delkasko og kasko på en og samme bil, minner meg om svindling.

Svar fra Frende Forsikring
12.04.2022 12:42
Hei, Alexander, hvis det er gjort en feil på avtalen din retter vi selvfølgelig opp i det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårleg oppfølging i skadesak"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt ei omfattande skadesak (vasslekkasje) som har vore svært krevande på alle måtar. Hadde høge forventningar til Frende som reklamerer for «best i test» og «toppscore på kundetilfredshet»-dette gjeld definitivt ikkje for meg.Svært dårleg oppfølging av min kontaktperson på skadesenteret; uforståeleg lang behandlingstid, svarar ikkje på e-postane eg sender, og ringer ikkje tilbake. Skuffande og uprofesjonelt.

Svar fra Frende Forsikring
05.04.2022 14:41
Ta gjerne kontakt sakshandsamaren din, og høyr kva som gjer at ting tar tid. Du kan også sende ein klage frå heimesida vår, om du vil andre skal sjå på saka di.
Jackey B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Superfornøyd kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en storfornøyd kunde hos Frende forsikring. Gode priser, topp kundeservice, alltid serviceinnstilte oppdaterte og hyggelige kundemedarbeidere. Har en gang måttet benytte meg av forsikringen og det var en fornøyelig opplevelse. Pengene var på konto i løpet av 24 timer.

Svar fra Frende Forsikring
18.03.2022 09:32
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på!
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR