Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Frende Forsikring
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 31 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
174
107
54
57
187
Sorter omtaler etter
Viser av 579 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"skuffende dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selge min bil og kjøpe elbil. En kjøper ba om info om km stand da jeg hadde skade på min bil (ble påkjørt). Han har ventet og ventet og ventet og ventet og ventet. Jeg har ringt Frende (Fiende) minst 10 ganger den siste uken - og hver gang blir jeg satt videre til Sparebanken sitt kundesenter (skjønner jo at Frende er kjøpt opp av dem). Der har jeg valgt tastevalg for eksisterende kunde og blir satt videre til en saksbehandlere.... ....SOM ALDRI TAR DEN J#%@A TELEFONEN!!! Jeg har sittet i kø i alt mellom 10 til nesten 25 minutter.... og aldri fått svar. De fører jo logg; dersom de ikke tror meg - sjekk LOGGEN. Idag ringte jeg igjen... kjøper satt og ventet HJEMME HOS MEG, med pengene klare... og jeg valgte tastevalg for NYE kunder. Ja, jeg vet at det ikke er rett tastevalg og ber om unnskyldning for å lyve til dem - men jeg var desperat; kjøperen ga meg siste frist. Surprise surprise: jeg kom til en saksbehandler! Jeg spurte vedkommende om det er slik at sparebankens algoritmer prioriterer nye kunder fremfor gamle, med bakgrunn i at jeg desperat har forsøkt å få tak i noen som kan gi meg km stand ved skaden jeg hadde på min bil + tilbud på forsikring på min nye bil, som er elbil (og siden frende.no ikke gir meg noe tilbud online for en elbil, men ber meg kontakte kundesenteret for å få tilbud - noe jeg ønsket, siden jeg har vært fornøyd med Frende - faktisk). Han svarte at det kjente han ikke til, men han skulle ta dette opp med ledergruppen, som hadde møte senere i dag. Han skulle videre sende meg infoen jeg trengte + tilbud på ny forsikring av min Tesla. Han bekreftet min email og sjekket at jeg sto som eier av bilen jeg skulle ha info for, slik at han hadde all info. Alt i alt; han var svært hyggelig og imøtekommende og skulle rydde opp. Jeg så endelig lyset i enden av tunnelen. Status for meg, kl. 22.28, onsdag 21.Juli er som følger: - Jeg har IKKE fått mail med km stand info - Jeg har ikke fått tilbud om forsikring på min Tesla KJØPEREN HAR NÅ TRUKKET SEG FRA KJØPET. Vi var enige om en pris på 108,000kr for bilen. Han tror nå at jeg bare bløffet og har jukset med km stand eller noe, siden jeg ikke har gitt ham infoen han har bedt om I OVER EN UKE. Kjøperen er elektriker og skulle bruke bilen fra og med denne helgen. Jeg skulle bruke disse 108,000 som EK for min elbil - som jeg MÅ HENTE SENEST FREDAG - ellers vil selger kreve erstatning fra meg for tapet hun har hatt. Pardon my french: men, FY F%#N SÅ DÅRLIG KUNDESERVICEN DERES ER BLITT ETTER AT Sparebanken tok over. Ønsker de å miste alle kundene? Da er de på god vei. De får ha meg unnskyldt for å bruke usivilisert språk, men jeg er veldig frustrert akkurat nå. OG NOE J#%@&G FORBANNET. STYR UNNA!!!

Svar fra Frende Forsikring
25.07.2021 22:35
Hei Asim, så kjipt at du ikke har fått hjelpen du trengte! Det er banken din som er kundesenter for deg som er kunde der, også på forsikring, skadene håndteres hos oss. Send gjerne en e-post til [email protected] eller direkte til banken om opplevelsen din. Slik skal det jo ikke være. Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"topp10"
1 syns denne omtalen er nyttig

Frende er topp bare god erfaringg ved alle mine skadeoppgjør

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2021 10:27
Vi er veldig opptatt av å gi deg et riktig skadeoppgjør, så vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. Takk!
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Et selskap som er konkurransedyktig og samarbeidsvillig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svarer fort , hurtig oppgjør ved skade og hyggelige priser. Jeg har vært kunde i snart 10 år og slik det ser ut nå, så fortsetter jeg samarbeidet med Frende.

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2021 10:26
Tusen takk for at du tok deg tid til å sende en så hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Vi skal stå på for at du skal være fornøyd også i fremtiden.
Chris K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De holder ikke den prisen de lover."
1 syns denne omtalen er nyttig

De finner på gebyrer underveis. Gebyr for fakturering, termingebyr osv. som ikke Nå fant de på at de skulle oppjusterte prisen med tilbakevirkende (!) kraft!

Svar fra Frende Forsikring
08.07.2021 13:52
Dette høres rart ut! Anbefaler å snakke med kundesenteret vårt, for å få forklaring på hva som kan ha skjedd.
Per H. Z
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig og effektiv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ukomplisert, raske og imøtekommende ved skadeoppgjør etc.

Svar fra Frende Forsikring
06.07.2021 18:34
Takk for hyggelig tilbakemelding, Per!
Roy H. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget fornøyd kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke til å skifte forsikringsselskap, veldig fornøyd med Frende !

Svar fra Frende Forsikring
06.07.2021 08:37
Herlig! Hyggelig at du tok deg tid til å sende oss en tilbakemelding!
Bjørn C. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En samarbeidspartner som trakk seg når det gjaldt."

Har hatt en utmerket dialog med min assurandør på sals og service siden. Skadesiden er jeg derimot ikke imponert av. Ble møtt med lite forståelse på en naturskade og en takstmann som ikke fikk med seg hele bildet. Skal selvfølgelig dekke skaden selv, men måten det ble gjort på liker jeg dårlig.

Svar fra Frende Forsikring
06.07.2021 08:30
Hei Bjørn, håper du melder fra til oss direkte om du opplever at takstmannen ikke får med seg hele bildet. Det kan vi følge opp!
Jon M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna når det skjer noe, Jobber de kun aktivt for å ikke betale noe.

Svar fra Frende Forsikring
06.07.2021 08:30
Synd at du ikke er fornøyd, men jeg kan forsikre deg om at den påstanden at ikke stemmer. Vi forholder oss til forsikringsavtalen og vilkårene der når en skade oppstår.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen vits med reiseforsikring gjennom Frende"

Jeg skulle reise til mexico og bestilte reisen 1 mnd før corona startet, men mexico ble rødt som gjorde til at jeg ikke fikk til å reise, da fikk jeg høre av Frende forsikring at de ikke ville gi tilbake noe ettersom jeg kunne få tilbudt en en reisekupong som varte i 1 år, dette ville jeg selvsagt ikke ha ettersom jeg ikke visste hvor lenge Covid-19 ville vare! De forklarte meg at hvis vi takket nei til kupong fra KLM så kunne heller ikke de gi meg noe. De forklarer at de har norges beste reiseforsikring, for min del er jeg helt uenig, spesielt ettersom min samboer har gjensidige og var i samme situasjon men han fikk tilbake pengene 14 dager etter han snakket med sitt forsikringsselskap.

Svar fra Frende Forsikring
30.06.2021 12:52
Hei Renate, så kjipt at Mexico-turen røk på grunn av pandemien! Det er helt rett at reiseforsikringen er ment å dekke kostnader du ikke har krav på å få dekket fra andre. Det stemmer også at du ikke både kunne få voucher og erstatning (dobbelt opp). Hvis du ikke har fått erstatning fra KLM, synes jeg du synes du skal ta kontakt med oss igjen.
Jan I. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok.Ordner opp."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ryddig.Hyggelig.Ordner opp.Rask tilbakemelding på hendvendelser.Fornuftig pris på forsikring.

Svar fra Frende Forsikring
25.06.2021 14:07
Takk for fin tilbakemelding, Jan!
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Syntes ikke jeg fikk noe god respons"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skrev en langt hendelsesforløp og forklarte hva som skjedde. Var uheldig med at bilen begynte å trille, jeg fikk kontroll etter en stund men da var skaden skjedd en liten merke etter at døren traff motpartens bil. En fille sak som hadde ikke mer enn levert inn skademelding så kom svaret, virket ikke som min forklaring ble tatt til følge. Virket som her har vi en gjenganger vi gir han skylden uten å forklare noe. Svakt i et selskap som er blitt for høy påå seg selv av all posetiv tilbakemeld.

Svar fra Frende Forsikring
20.06.2021 22:02
Hei, skjønner at du gjerne skulle hatt dekning for skaden! Men at vi er raske i tilbakemeldingen pleier ikke å bli oppfattet som negativt. Ta gjerne kontakt med oss om du vil vi skal forklare noe utover informasjonen du allerede har fått.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når Frende gjør feil, er ingen feil gjort."

Etter å ha blitt påkjørt bakfra, og da uten skyld, tegnet jeg leiebilforsikring da dette ikke gjaldt selv om jeg var uskyldig i hendelse. Så blir jeg påkjørt på nytt 1 år senere og blir gjort oppmerksom på at jeg IKKE har leiebil. Etter påtrykk fra meg innser Frende at det har jeg allikevel og retter opp dette i mail med referansenummer. Etter å ha benyttet leiebil får jeg så regning fra bilutleiefirma med melding om at Frende avviser at jeg har leiebil. "Det er begrensa hvor dritt det kan gå" Frende må jammen skjerpe seg, også med å forklare seg overfor meg gjennom prosessen. Skulle nesten tro det var jeg som jobbet i forsikringsbransjen og ikke motsatt. Kommunikasjonen mellom skadeavdeling og kundesenter hos Frende er kun på datanivå og mangler enhver evne til å tenke selv, derav veldig dårlig kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
18.06.2021 13:29
Så kjipt med forvirringen rundt leiebildekningen din, sånn skal det jo ikke være. Alle kan gjøre feil, og dette burde vi løst på et øyeblikk! Håper alt er i orden nå, hvis du ikke er trygg på det, dobbeltsjekker vi gjerne for deg.
Jens E. M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utrolig løsningsorienterte og dyktige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til dette selskapet for ca 1 år siden. Byttet fordi vi tok en gjennomgang med en hyggelig selger, og prisene totalt ble meget mer gunstige. Så skal det sies at året har vært utrolig kjipt. Både en båtskade og en liten sak på hytta. Jeg som aldri før har hatt noe veldig med forsikring å gjøre. Fikk også en skade på bryggen. Må si at dem løste alt ekstremt fint. Bryggen fikk jeg ikke, og her savnet jeg et tydelig svar på hvorfor, men møtte trolig en kundebehandler som ikke helt hadde dagen, men i begge de andre sakene så var de utrolig flinke til å informere og forklare. Samtidig som prisene er gode så er dem meget hyggelige. Kan til tross for brygge-casen ikke la være å gi dem 5 stjerne og god reklame. Jens Erik

Svar fra Frende Forsikring
16.06.2021 13:28
Hei Jens Erik, tusen takk for fyldig og konstruktiv tilbakemelding! Det setter vi pris på. Ta gjerne kontakt med oss igjen, om du trenger bedre forklaring om brygge-saken.
Oddmund K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"god oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

rask tilbakemelding, gode priser, saklig behandling

Svar fra Frende Forsikring
15.06.2021 13:21
Takk for veldig hyggelig tilbakemelding, Oddmund! Det setter vi pris på!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen Problemer"

Litt dyre i sine forsikringer etter det jeg har hørt fra andre som har byttet fra Frende til feks. Storbrand

Svar fra Frende Forsikring
25.05.2021 08:39
Hei Dag, prisene varierer nok avhengig av hva du vil forsikre. Vi er verken billigst eller dyrest, men stabile i pris.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Grei pris og god service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt forsikringen 2 ganger og oppgjøret har gått raskt med pengene på konto 2 -"3 dagar er skaden. Frende setter ikke opp forsikringen mye hvert år i motsetning til mange selskap som skrur prisen opp etter et par år som kunde.

Svar fra Frende Forsikring
25.05.2021 08:39
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, Svein! Du har helt rett i at vi ikke har lokkepriser som øker etter første året. Tvert imot har belønner vi trofaste kunder med automatisk rabatt etter tre år som kunde, lojalitetsbonus kaller vi det.
Arneeckholm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra men for dyrt"

Meget bra men for dyrt veldig bra på skadeoppjør.Dette grunnen til at jeg vill bytte . Det er for dyrt.

Svar fra Frende Forsikring
25.05.2021 08:39
Hei Arne, Ta gjerne kontakt med oss om du vil vi skal se over avtalen din sammen med deg. Og ha i mente at etter tre år som kunde får du lojalitetsbonus, da får du automatisk rabatt på alle skadeforsikringene dine. Hilsen Heidi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikringen deres er bortkastet"

Gir ikke utbetaling for ting de lover i forsikringsbeskrivelsen. Sender deg heller videre til flyselskap eller andre tredjeparter og ber de betale. Så du ender opp med å betale for noe du ikke får hjelp av når du faktisk trenger det. Dette har skjedd meg 3 ganger med min reiseforsikring hos frende når det gjaldt mistet baggasje, kansellert hjemreise og stjålne eiendeler på tur.

Svar fra Frende Forsikring
18.05.2021 18:57
Hei Elise, reiseforsikringen dekker tap og utlegg du ikke har krav på å få dekket hos andre, det er likt hos alle selskaper.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mvh Frende"

De er veldig snille på telefon, men når det kommer til skadeoppgjør de nekter å svare ordentlig. Jeg skrev mail til dem, fikk ikke svar heller. Jeg vet ikke hvem tar min saken pga de bruker å signere: Mvh Frende

Svar fra Frende Forsikring
14.05.2021 14:56
Du kan snakke med alle skadebehandlerne våre om saken din, det er bare å ta kontakt og ha skadenummeret klart. Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sender faktura til den bilen er forsikret på ?"

Bilen var og må være forsikret på den som bilen er registrert på. Det dere gjør er ulovlig og veldig feil. Min samboer er ikke deleier på bilen engang, så prøv å få den til å sitte. Hvis dere sender et eneste inkasso varsel til ligger dere veldig dårlig an. Prøv dere

Svar fra Frende Forsikring
14.05.2021 14:56
Hei Geir, ser ikke helt at anonyme trusler her løser saken din? Ta gjerne kontakt med oss direkte. Vi forholder oss til avtalen vi har med forsikringstaker, og følger opp denne.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna, verste forsikringsselskap vi har vært borte i."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hvordan de kan være best i test er en gåte. Fikk en større vannskade på huset, prøvde å ringe dem men fikk bare beskjed om å melde skaden på nett. Ingen hjelp å få der i gården. Fikk heldigvis tak i skadebegrense-firma som tok seg av det hele, men frende har vært fullstendig utilgjengelig hele veien. Svarer ikke på telefon eller mail, og påstår at oversvømt leilighet var fullt beboelig. Så snart vi er ferdig med denne saken bytter vi selskap. Aldri mere frende!

Svar fra Frende Forsikring
10.05.2021 13:31
Hei Berit, denne saken vil vi gjerne se nærmere på. Vi er ikke kjent for å være utilgjengelige eller vanskelige i oppgjør. Send oss gjerne en tilbakemelding her: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ulykkesforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ulykkesforsikring min koster 9000kr i året. Min samboer betaler for uføreforsikring og ulykkesforsikring som koster henne 1500kr i året.

Svar fra Frende Forsikring
10.05.2021 13:25
Hei, vi ser gjerne på dekningen din, og sammenligner med det samboeren din betaler for. Ofte er det forskjell på det du kan få gjennom kollektive avtaler på jobb, og hva du kjøper privat. Det er bare å ta kontakt, så undersøker vi for deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grei erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har egentlig hatt et greit forhold til frende hele veien, men savner kanskje at de kunne tatt kontakt for eventuelle tilbud om andre forsikringer

Svar fra Frende Forsikring
26.04.2021 15:54
Vi kontakter deg gjerne, William. Send oss en e-post på [email protected], så kan vi gå igjennom forsikringsbehovet ditt sammen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"vrir seg alltid unna,"

Prøver på alle mulige måter å unngå å gjøre opp en skade, svært lite behjelpelig

Svar fra Frende Forsikring
22.04.2021 17:40
Ikke kjekt å høre at du opplever oss slik - det stemmer dårlig med kåringen av skadeoppgjøret i Frende som Norges beste. Håper du benytter sjansen til å melde fra direkte til oss, slik at vi kan se på saken din, og forbedre det som bedres kan.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"frende krever kontant oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

En annen bil trillet førerløs på min mur Storebrand tar ansvaret . Frende krever at jeg godtar kontant oppgjør på med tilsvarende lav takst 10625,- . Har fått taks på reparasjon på 22000,- med forbehold siden det er en natursteinsmur. Hvordan kan Frende forlange kontantoppgjør da det ikke er de som skal betale regningen? Ikke mer frende på meg og jeg tar kontakt med advokat på mandag

Svar fra Frende Forsikring
19.04.2021 15:12
Hei Frode, leit å høre at du ikke har fått god nok forklaring fra oss. Jeg foreslår at du tar kontakt med saksbehandleren din for en ny gjennomgang, eller bruker klageskjemaet på hjemmesiden vår, så ser vi på saken din.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR