Forsikring
Skjul meny
Forsikring

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

198 verifiserte omtaler
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
18
av 22 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
61
55
25
17
40
Sorter omtaler etter
Viser av 198 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Jostein D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke helt topp"

Ikke noen god hjelp når jeg trenger info, vanskelig med reiseforsikringen, du får ikke snakke med en norsk kundebehandler når du ringer nødnummret.

Svar fra Frende Forsikring
21.11.2017 09.30
Hei Jostein, dette var rart å høre, siden vi har helnorsk alarmsentral på Tåsen i Oslo og var første selskap som tok dem i bruk, nettopp fordi vi vet hvor viktig det er å få snakke med noen som forstår deg, når du har vært uheldig på tur. Mulig de kan ha satt over til en skandinavisk bakvakt? Send oss gjerne en tilbakemelding på kundeservice@frende.no, så vi får vite litt mer om når dette var.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skulle aldri byttet bort fra Frende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var kunde i frende før, men fikk et bra tilbud fra et annet selskap og endte dessverre med å takke ja. Skulle aldri forlatt Frende, for der var de faktisk raske og redelige og du får den hjelpen du skal ha. Skal bytte tilbake så fort som overhodet mulig.

Svar fra Frende Forsikring
20.11.2017 11.06
Du er hjertelig velkommen tilbake, Petter!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempe hyggelig rådgiver"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde noen spørsmål om forsikringen min, og skulle bytte om en forsikring. Veldig rask og hyggelig rådgiver, som samtidig sparte meg for noen kroner helt uoppfordret.

Svar fra Frende Forsikring
20.11.2017 11.06
Hei Agata, takk for hyggelig tilbakemelding! Vi skal gjøre det vi kan for at du fortsatt skal være fornøyd i fremtiden.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling fra saksbehandler ved naturskade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt fornøyd med Frende forsikring.
Fikk stormskade på bil (ORKAN STYRKE) skade uten bonustap. Opplevde da dårlig kundebehandling fra saksbehandler i frende.

Svar fra Frende Forsikring
16.11.2017 17.09
Hei Odd, det er godt å høre at du generelt er fornøyd. Jeg håper du har gitt tilbakemelding til oppgjørsavdelingen din om opplevelsen i forbindelse med skaden på bilen, slik at vi kan ta lærdom av det.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Desverre svikter endel på kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen oppringning eller chat. Elendig responstid på mail og telefon. Virker dessverre som har for mye og gjøre. Den dyreste forsikringen (uføre) ga en utbetaling på 40.000. Men de skulle ha 1000kr i måneden for? Byttet til IF som ble billigere og bedre betingelser.

Svar fra Frende Forsikring
13.11.2017 15.49
Hei du, vi har "ring meg" funksjon på våre nye hjemmesider og chat på trappene, så sjekk gjerne innom oss igjen ved neste korsvei.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og veldig lang behandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter 4 måneder fikk jeg endelig forsikringspengene jeg hadde krav på. I løpet av disse månedene hadde de lovet å ringe meg tilbake, noe de ikke gjorde. I siste telefonsamtale ga jeg klart beskjed om at de måtte se på saken og gi meg svar på om at beløpet ble dekket eller ikke. Da ble jeg truet med at vedkommende kom til å legge på og at det kom til å ta enda lengre tid før de så på saken. En plass går grensen for en sindig og enkel kunde.

Svar fra Frende Forsikring
13.11.2017 15.48
Hei Maja, så traurig at skadebehandlingen tok lenger tid enn du forventet. Jeg håper har tatt direkte kontakt med oss med tilbakemeldingen din, slik at vi kan følge den opp internt hos oss.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jevnt og trutt skrudd prisen"

Frende forsikring har jevnt og trutt skrudd prisen opp de senere år, ønsker av den grunn å se på andre leverandører.

Svar fra Frende Forsikring
08.11.2017 08.19
Hei Stig, i snitt har faktisk prisene våre gått ned de siste tre årene, men det kan selvfølgelig være faktorer som gjør at prisene på enkeltprodukter går opp, i tillegg kommer jo selskapenes justering for konsumprisindeks og bygningsindeks som er på noen små prosent i året. Ta med i beregningen når du sjekker pris, at du automatisk får lojalitetsbonus etter tre år som kunde hos oss, da går prisen ned fem prosent på alle skadeforsikringene dine. Den justeringen er det ingen andre som gjør! Og ta gjerne en telefon til oss på 55153600, så kan vi også ta en kikk på avtalen din.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lokalt kontor"

Hadde en skade på en annen bil der eg måtte dokumentere sjølv, fekk lite hjelp men fekk dekning til slutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig - men lite serviceinnstilte"

Det som er bra er jo prisene, de vel kanskje en av Norges rimeligste, men de er dårlig på service. Når du ringer de opp, så hører de ut som de ikke er interessert i deg, de høres pampete og arrogante ut... Svært irriterende! Jeg fikk ikke forsikret min MC fordi det var en høyrisikovare, de virket ikke som de forsto at det er forskjell på touring og sportsykkel...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd så dårlig kundeservice før. Ringte 5 ganger uten å bli ringt tilbake eller å få den hjelpen jeg skulle ha. Opplevde også å bli satt over til noen som ikke hadde noe med forsikring å gjøre. Jeg flyttet alle mine forsikringer til et annet selskap, der jeg fikk forsikringen igang på minuttet. Aldri mer frende forsikring....

Svar fra Frende Forsikring
25.10.2017 12.24
Hei Aksel, det var kjedelig å høre! Her har du nok ikke vært direkte i kontakt med oss. Vi jobber kontinuerlig for å følge opp kundeservicen ute hos våre banker, salgssentre og internt for at du skal kunne møte samme gode behandling uansett hvor du ringer.
Hilsen Heidi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Best i klassen"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde skadet en annen bil - løste det på tlf på 20 minutter - aldri opplevd noe lignende. Best på pris og kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
23.10.2017 15.53
Tusen takk for hjertelig tilbakemelding! Det er sånn det skal være!

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Håpløst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikke mye bra. De vrir seg unna på det meste. Bilen jeg hadde parkert ble påkjørt av lastebil. Det var videoovervåket og politiet skrev til frende at de kunne bekrefte at det var lastebilen som kjørte på. Frende ville ikke hjelpe og kreve motpart for oppgjør. Da måtte jeg ha full kasko og ikke delkasko... Bulls%"t!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bare tull"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet til Trumf forsikring... Etter 6 uker sa Frende at vi hadde ikke godkjente skriftlig det de ikke hadde sendte til oss... Klagde flere ganger men uten å få svar før 6 uker... Da skylder dem på oss igjen at vi ikke godkjente det de ikke har sendte... Heldigvis hadde jeg e-post fra en av dem som lurte på Trumf kundenummer, men de sa deretter vi ikke har vært i kontakt med dem da du kunne ikke bekrefte dato de sendte skjema til oss...

Svar fra Frende Forsikring
17.10.2017 15.37
Hei, dette hørtes rart ut! Supert om du tar kontakt med kundesenteret direkte slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd.
Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet har gode priser på forsikring. Men, bytter til El-bil nå og de har ingen egen el-bil forsikring. Derfor ser jeg meg om etter et annet selskap.

Svar fra Frende Forsikring
17.10.2017 15.37
Hel Frode, vi forsikrer selvfølgelig el-bil, så sjekk gjerne pris og sammenlign med våre vilkår.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dyr bilforsikring i Frende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk tilbud på å forsikre en bil med en under 23 år som medeier og fører, men de trakk tilbake tilbud når vi skulle omregistrere bilen og stod som idioter hos Vegvesenet. Jeg sjekket da alle forsikringer vi hadde og det endte opp med at vi flyttet alle bilforsikringene vi hadde. Prøvde å få tilbud fra Frende på en ny bil nå nylig, da opplevde jeg saksbehandler som ukompetent. De ble gitt tilbud på en bilmodell som ikke finnes, når jeg påpekte det så var selvfølgelig prisen en helt annen og dyrere enn andre tilbud.

Ole P. F. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere og dårligere kundeservice"

Har hatt alle forsikringene våre i Frende i mange år. Aldri skader. De siste par år har vi færre forsikringer pga livssituasjon og ny bolig (leilighet). Bilbruken har økt pga nytt arbeidssted.
Kundeservice hva gjelder å få utført endringer har ført til feil i opgitte priser, ift mnd trekk i flere mnd. Spørsmål om pris ved økt antall km pr år gjorde at forsikringen ble endret uten varsel selv om antall km lå under gjeldende avtale. Flere hundre ekstra kroner er nå lagt i avtaletrekk denne mnd. Begrunnes med kompensasjon for tidligere mnd fra hovedforfall. Selv om jeg kun ba om et tilbud. En telefonsamtale for oppklaring gjorde meg mer frustert. Vedkommende kunne kun svare for hva avtalen (som skulle vært et tilbud) var nå og mnd trekk fremover.
Flere mnd for mye trekk ift hva som som sto på forsikringsbevis ble også avvist med at de kunne i vite hva andre gjort..

Fra å være et bra selskap med god kundeservice og konkurransedyktige priser opplever jeg nå det stikk motsatte.
Prisene er fremdeles ok, men kundeservice og feil skremmer meg. At flere også skriver om dårlig håndtering ved skade gjør at jeg nå vurderer sterkt å bytte selskap.

Svar fra Frende Forsikring
05.10.2017 14.29
Hei Ole, leit å høre om frustrasjonen din, og dessverre lite jeg kan gjøre for å løse opp i dette, uten å kjenne detaljene dine. Ta gjerne kontakt med oss direkte, om det fremdeles er noe du lurer på.
Når det gjelder skadeoppgjør, er det jo verdt å ha i mente at det oftest er misfornøyde kunder som tar seg tid til å lufte ut frustrasjonen sin på nett, så bildet du får her kan bli noe skjevt. I uavhengige undersøkelser (for eksempel EPSI Rating) har Frende de mest fornøyde kundene etter skadeoppgjør.

Hilsen Heidi i Frende
Christoffer E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Jevngode på pris og utmerket på skader"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos en håndfull selskap, og kan si at Frende er jevnt over på eller såvidt under snittet på pris. Når det kommer til dekning er de helt klart best; spesielt på innbo og reiseforsikring som jeg kun har benyttet til små saker har de en dekning som jeg ikke har klart å finne utfordrere til. Skadeoppgjørene jeg har vært bortpå (kun to mindre skader, en på reise & en på innbo) Har vært svært gode. Representantene har vært hurtige, høflige og profesjonelle i sine svar. Oppgjørene har kommet igjennom som forventet og svært raskt.

Det eneste jeg har hatt å utsette på dem, var når vi vurderte å tegne personlige ulykkesforsikringer. Her var oppfølgingen noe mangelfull. Likevel er dette kun en liten sak, og jeg ville ikke gitt noe trekk i vurderingen per i dag.

Kan anbefales videre.

Svar fra Frende Forsikring
04.10.2017 21.14
Tusen takk for fyldig og god tilbakemelding, det setter vi stor pris på!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Blant de beste i markedet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billigste reiseforsikring. Høyere dekning.
Konkurransedyktige priser på de fleste forsikringsobjekter.

Torstein B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt OK, bortsett fra pris på en av bilene"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er helt ok, samt lokal representant. Dessverre er de ikke i stand til å gi forsikringspremie ut fra 0 bilskader siste 30 år, men utelukkende ser på bilens HK og ikke på normal kjøring.

Slawomir P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Må betale 6000 kr for skade som egentlig skal fikses av entreprenør (5 års garanti"

Må betale 6000 kr for skade som egentlig skal fikses av entreprenør (5 års garanti). Eg få faktura fra Frende og eg vet ikke hvorfor? Må betale 6000 kr på grunn av vannskade men... Eg har 5 år garanti fra entreprenør + skade årsaken (lekkasje rund pipe) var på grunn av dårlig materiale som entreprenøren leverte.

Svar fra Frende Forsikring
27.09.2017 14.15
Hei Slawomir, ta gjerne kontakt med oss, slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd i saken din! Du finner kontaktinfo direkte til oppgjør hos oss i brevet du har fått.

Hilsen Heidi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring på annen bil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nå har jeg også denne gangen holdt på over et døgn å ventet på at frende ringer meg tilbake. Tastet 1 og jeg holder min plass i køen sies det. Dette tastet jeg klokken ca 10 mandag 25/09 2017. Og venter fortsatt på denne tlf i dag 26/09 2017. Og har gjort det samme 2 ganger til i dag. Ringt kundeservice tastet 1 og jeg holder min plass i køen. Og dette er ikke første gangen det skjer. Hilsen Johan M. Misfornøyd med kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
27.09.2017 14.15
Hei Johan, takk for at du sier fra. Slik skal det jo ikke være! Jeg melder fra til rette avdeling, og du kan også sende oss klagen din på mail, på kundeservice@frende.no

Hilsen Heidi
Galina K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lurer på om hvor lenge må jeg vente på svar. Skrev dem to ganger, men ingen svarer. Jeg er ikke fornøyd med forsikring, fordi jeg må betale termintillegg hver gang jeg betaler faktura. Det er 26 kroner i måned, men det er 312 kroner per år! Jeg vet ikke hvorfor de bestemte at bonusen min er 40%, hvis jeg sa at jeg har 50% bonus. Nå for tiden alle kan bruke live chat, men Frende bruker email.. Er det for å ikke svare på det??? Lønner seg å miste en kunde istedenfor å jobbe bra og gi god tjeneste? Har dere så mange kunder at dere vil ikke ha mer?

Svar fra Frende Forsikring
19.09.2017 14.08
Hei Galina, vi vil selvfølgelig beholde deg som kunde! Og jeg regner med at du har fått svar fra kundeservice@frende.no nå. Jeg kan ikke gå inn på avtalen din i kommentarfeltet her, men det er oftest slik at bonusen overføres fra tidligere selskap, så det kan ligge en forklaring der, men det sjekker vi opp i. Termingebyr kan du forøvrig slippe om du betaler årlig. Deler du opp fakturaen er det 26 kroner per gang, både med giro og avtalegiro. Og chat-funksjon tester vi ut på frende.no, hvor vi akkurat har lansert nye nettsider. Ellers kan du jo enkelt ringe oss på 55153600, til vanlige tellerskritt. Ta gjerne direkte kontakt, så kan vi hjelpe deg med det du lurer på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svak kundeservice og ansvarsfraskrivelse, ingen tilfeldighet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Frende i mange år, og har aldrig hatt behov for å benytte meg av noen av disse forsikringene som jeg har hos de heldigvis. Men når jeg først fikk en feil på min bil, så måtte jeg først kjempe i flere timer for å få "hjelp" - det endte til slutt med at jeg måtte sette igjen bilen, slik at bilberging skulle hente bilen og ta den til verksted. Jeg måtte deretter på egenhånd ta meg de 30 mil t/r fra Oppdal til Værnes for å få hentet leiebil det var 1 mai helg så det gjorde det litt mer komplisert riktignok. De hadde en kundebehandler som ikke jobbet for Frende(eksternt selskap) og var ikke i stand til å gi noen lovnader - noe som gjorde at jeg selv måtte ta en risiko for om jeg fikk dekket hjemreise for meg og familien med leiebil - fremfor å sette hele gjengen på tog sørover til Arendal.
Videre så måtte jeg vente i 3-4 uker før de kunne få transportert min bil sørover, det endte tilslutt med at jeg måtte ha bilen, og tok deretter turen inn til Drammen for å hente bilen dvs totalt 45 mil t/r og fri fra jobb.
Når jeg da kommer hjem og oppdager at det er sprekker i spolier foran, samt skraper under på siden som har oppstått i det tidsrommet som Frende har hatt ansvar for bilen. (bilen var handlet kun uker før denne turen, og jeg hadde gått over bilen i forbindelse med vask og polering) Jeg får da først en hendvendelse fra transportselskapet, i en form som er både frekk og repektløs, hvor de mener at det ikke er mulig at en slik skade har oppstått hos dem. Noe jeg heller aldrig har påstått - denne skaden kan like godt ha oppstått når bilberging hentet bilen. For meg så spiller det i utgangspunktet svært liten rolle, fordi jeg mener at Frende som har via sine samarbeidspartnere håndtert dette. Og må derfor selv må ta ansvar for å løse dette. Men de har valgt å først sette meg direkte opp mot transportselskapet, som var en svært lite hyggelig tone. Hvor jeg på nytt henvender meg til Frende og ber om at de tar ansvar for denne saken selv, og ikke overlater dette til alle andre. Jeg har nå etter lang tid fått en tilbakemelding, hvor de sier at det vanskelig å si hvordan denne skaden har oppstått, og sier at de kan behandle dette som en kaskoskade, med at det vil medføre tap av bonus og at jeg må betale egenandel.

Her er det så mange feil og mangler i Frende sin håndtering, at dette ikke lenger kan kalles tilfeldigheter!!

Svar fra Frende Forsikring
04.09.2017 11.04
Det er leit å høre om opplevelsen din! Forstår at du også har tatt direkte kontakt med oss, og det er godt å høre - det er eneste muligheten for oss til å gå inn i saken din og forsøke å nøste opp i dette, og også følge opp med aktuell bilberger og transportselskap som har vært involvert her. Alle forsikringsselskap bruker eksterne leverandører til slike oppdrag, og det er viktig for oss at også de etterlever den service og opplevelse vi ønsker at kundene skal ha med oss i Frende. Selv om det er vanskelig for oss å følge opp ut fra denne tilbakemeldingen, uten navn eller avtalenummer, sender jeg den videre til skadeavdelingen vår, slik at vi kan ta lærdom av dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgir uriktige opplysninger om hva forsikringene dekker"
5 syns denne omtalen er nyttig

For og få kunder, lager de lokkepriser, på forsikringer Som IKKE har samme dekninger, som eksisterende forsikringer dekker!
Da det blir oppdaget, har du allerede
godtatt vilkårene, du får da beskjed
Om og beholde noen forsikringer i det gamle selskapet!

Hvis du får skade, får du trøbbel og
brev fra advokat!

Svar fra Frende Forsikring
28.08.2017 11.58
Hei Kyrre - lokkepriser har vi ikke! I Frende tilbyr vi samme pris uansett om du kjøper på nett eller direkte hos en av rådgiverne våre. Om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg at du tar kontakt med oss direkte med klagen din, slik at vi kan se nærmere på saken din, og rette opp i eventuelle feil.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er bare misfornøyd med websiden, skulle sjekke bilforsikring for min datter og siden låste seg. Får ikke resatt forespørselen.

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2017 11.09
Hei Ole, takk for tilbakemelding! Jeg skal melde fra til teknikerne våre om dette.
Søk Bytt.no