Meny

Landkreditt Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Landkreditt Forsikring
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 31 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Landkreditt Forsikring
Filtrer omtaler
28
19
10
9
23
Sorter omtaler etter
Viser av 89 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Landkreditt Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Spør og du får ikke svar"

Stilte spørsmål om hva forsikringen egentlig dekket. Venter på svar... Fordi 2 skader som bør dekkes, ikke ble dekket - vannskade og naturskade. Ble henvist til forskrifter, sa at de var lest og forstått slik at skadene skulle bli dekket. Tror forsikringen kun dekker selskspets utgifter for å unngå å utbetale skadeerstatning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser, treg kundeservice og oppfølging"

Landkreditt har agenter som tydeigvis jobber selvstendig, og har derfor opplevd treg å til tider manglende tilbakemeldinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig forskring men dårlig på fulverdiforsikring Di belaster utbetaling med aldertrekk på bygg"

Di er arogant og kjører kravet på alderstrekk til innkaso som et bygg firma har utreknet Det blir ikke tatt hensyn til at firmaet hadde gjort dårlig arbeid og har gåt ned på dimmison i bordkledning hurtiløsnig på tak hvor ny papp blir lakt oppå branskadet papp og taktro Meget skuffet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig"

Lurte meg med hva som er forsikret kostet meg 80,000

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service men for høy pris"

God service gjennom mange år. Men ved bilbytte nå oppdager jeg at prisen er det dobbelte av Gjensidige .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris ved overgang til LK forsikring, betydelig prisøkning år 2"

Bra pris ved overgang til LK forsikring (ved etablering av kundeforhold år 1),10% prisøkning år 2

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Skadet etter på kjørvel, der Landkreditt har ansvaret !"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her ble jeg møt av en kald skulder første gang jeg kontaktet dem , litte medlidenhet og løsningsorienterte folk i dette selskapet ! Skjønte med en gang dette var jobb for advokat ! Måtte si opp advokat da dette ble for dyrt , selv om de plikter og dekke skjønnsmessig bistand til advokat , som de selvfølgelig mente det ikke var, Ba dem sette meg i kontakt med daglig leder i selskapet det var ikke aktuelt , men jeg kunne få snakke med personal sjefen , og da var jeg like langt igjen for det var jo samme person jeg snakket med første gang jeg kontaktet dem ! De gjør det de kan for og trenere og trøtte en ut ! Der har de møt feil person BTW ! Meget dyktige med å være en gjeng med folk vi absolutt ikke vil ha noe å gjøre med ! pleier ikke å være en som klager ,på dette viset , har virkelig prøvd å unngå dette!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Null hjelp i korona situasjonen"

Du betaler så mye og du får ikke vei help Delbetaling godkjennes av dem , men de sender deg hele beløpet mange ganger slik som de prøver seg .

Harry Ø
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"GRISKE"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det har hvert bra så lenge som bergen styrte det men når det har skiftet navn landkreditt så er er mit inntryk at det er bare yngre og griske som bare skall flå gamle folk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"VELDIG BRA KUNDESERVICE"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra kundeservice, bra priser! Byttet nylig og fikk en vannlekkasje , de var på banen med engang og hjalp med alle spørsmål og problemer vi hadde. 10/10!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke seriøst firma"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, veldig dårlig behandling. Det er ikke et seriøst firma. Når alt blir ett mareritt om du trenger de. De er frekke, svarer deg soydig og er ikke hjelpsomme i hele tatt. Så for det sjer noe, da forstår du hva du har å gjøre med. Null forståelse, null hjelp og null kundevennlighet. Hun norske dama på skadeavdeling er rasist mot polske mennesker. Hold dere unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De øker premien MYE år for år."
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanvittig økning i premie år for år. Tett på 15% økning pr år fra 2018 til 2021. Skylder på at det er så mye hus skader.. Sjekket med 2 konkurrenter. De har hat langt lavere økning på pris de siste årene.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig forsikring"

Kan være vanskelig å få saksbehandler i tale, men har blitt bedre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lova men held ikkje"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dei hjelpe ikke til når det først har vert et uhell ute!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt mange feil"

Etter 6 mnd har de endelig klart å rette opp i forsikringene. Summer, adresser har vært feil. Jeg har betalt forsikringer for boliger(adresser) jeg aldri har oppgitt. Utrolig mye rot.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"greit"

Lite oppfølgning og ingen kontakt utover mail/sms .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra firma"

Enkel og god service. Hyggelige personer og snakke med og god veiledning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen beslutningstakere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke svar på konkrete spørsmål. Blir sendt fra person til person. Gikk nesten en uke før jeg fikk svar på pris, og da purret jeg 3 ganger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kriminelt sjødesløse og ignorante!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har et antall forsikringer på olike hus og gjenstander og ved gjennomgang av disse kunne jeg ikke finne noen kvittering for forsikring på et av husene. Ringte opp Landkreditt for om mulig å få en kvittering. Fikk da beskjed om at denne typen forsikring var ulønnsom for selskapet så de hadde sagt den opp for et antall mnd siden. Så kan det vel være, men dette har jeg aldri fått beskjed om !!!, hvilket har medført at nevnte hus har stått uforsikret i over 4 mnd. Totalt uakseptabelt... Fikk be om at de sendte mailen, og har nå fått den, så min mailadress har de og den fungerer. Har imidlertid ikke fått noen forklaring på hvorfor ingen har meddelt meg denne oppsigelsen, og heller ingen beklagelse. Hadde jeg hatt flere forsikringer hos dette selskapet hadde jeg sagt opp dem på dagen. Styr unna !!!

Thorstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en skade som ikke skulle berøre bonus. Men ved hovedforfall påfølgende år, var samtlige forsikringer økt med 100%. Ringte å klaget på dette. Men fikk til svar at forsikring var et fellesskap, å jeg hadde brukt mye av fellesskapets penger, så da måtte jeg også betale mer. Slo meg til ro med det, å betalte. Fikk lovnader om at hvis jeg kjørte skadefritt neste år, skulle jeg ikke få økning i forsikringspremie neste år. Men året etter kom det en ny økning på 100%. Å da hadde jeg vært skadefri. Byttet forsikring selskap på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Talentløst og useriøst selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere år som kunde sier de opp avtalen da huset er utleiebolig enda det aldri har vært noe skade. Noe det har vært siden forsikringen var tegnet. Nå er risikoen så mye større en tidligere tydligvis enda boligen har vært utleid til samme person siden forsikringen var satt opp. Nå mister Landkreditt ikke bare 1 kunde men også våre bedrifter. Anbefaler ikke dette selskapet.

Nicholas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tilgjengelig og hjelpsomme når det trengs"

Kun gode erfaringer når det har behøvdes. prismessig også vært gode.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget godt"

Forsikrer ikke utleieboliger så jeg må bytte etter beskjed fra Landkreditt

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit nok, så lenge du ikke trenger dem"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har en sak gående nå der Landkreditt Forsikring (LF) forsøker å lure oss for ca 1,2 mill. Vi har i flere år hatt alle våre forsikringer hos det som hette Landbruksforsikring. Deriblandt forsikring på en driftsbygning på gården vår som er et nedlagt småbruk. Driftsbygningen brant ned i april 2018. LF hevder at de kan bruke vilkår som gjelder næringsdrivende, til tross for at forsikringen er på et personnummer, ikke et org nr, og at det ikke har vært næringsdrift på gården siden vi overtok og siden forsikringen ble opprettet. De svarer arrogant og er ganske frekke i sine påstander. Vårt råd er å holde seg unna dette selskapet. Når de blir satt til veggs med fakta svarer de på andre ting enn det de blir spurt om. Når kritiske spørsmål blir fulgt opp lar de ganske enkelt være å svare. Når de refererer til vår spørsmål vrir de alltid litt på det vi spør om, slik at de kan svare på noe annet enn de vi egentlig spør om. Når de lover at vi skal slippe å forholde oss til en nokså frekk saksbehandler gir de bare denne saksbehandleren en pause, og så er han tilbake igjen etter et par måneder. Vi er særdeles skuffet over at vi som forbrukere skal bli behandlet på denne måten. Mye av dialogen fra LF er som klippet ut av "Lærebok for hersketeknikker". Det er ikke slik at vi ikke får noe for det som gikk tapt, det er det at de velger å bruke vilkår som ikke gjelder for oss, noe de allerede har innrømmet i to tilfeller, på en slik måte at de kan trekke fra 1,2 mill av 4,4 mill i den summen vi har å bygge opp igjen for. Saken går nå til Finansklagenemnda. LF har noe de kaller "Kundeombud", dette er bare tull. Det er bare en annen saksbehandler, en kollega av din saksbehandler. Dette er en rolle de bytter på internt. "Kundeombudet" har tydeligvis så mange klager å behandle at de bruker tre mnd på et svar på under en halv A4 side. De har også et system der de, når de holder på å gå tom for argumenter, sender saken over til en "Ekstern Konsulent" "for å få noen til å se på saken med "andre øyne"" Denne "Eksterne Konsulenten" har da til alt overmål Landkreditt Forsikring sin logo i sitt brevhode. "Forsikring er som en venn som låner deg en paraply når sola skinner, og så tar den til bake når det begynner å regne" er et ordtak. I vårt tilfelle blir det mer; "Landkreditt Forsikring er som en venn som leier ut paraplyen sin til deg når sola skinner og så tar den tilbake, og slår deg i hodet med den mens de ler høyt, når det begynner å regne"

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dyrt og ingen ansvarlig"

Veldig dyrt og plutselig faktura avtale en annen og får mer faktura, nei nei og nei.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR