Meny

Landkreditt Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 29 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Landkreditt Forsikring
Filtrer omtaler
27
17
9
6
18
Sorter omtaler etter
Viser av 77 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Landkreditt Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De øker premien MYE år for år."

Vanvittig økning i premie år for år. Tett på 15% økning pr år fra 2018 til 2021. Skylder på at det er så mye hus skader.. Sjekket med 2 konkurrenter. De har hat langt lavere økning på pris de siste årene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt mange feil"

Etter 6 mnd har de endelig klart å rette opp i forsikringene. Summer, adresser har vært feil. Jeg har betalt forsikringer for boliger(adresser) jeg aldri har oppgitt. Utrolig mye rot.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen beslutningstakere"

Får ikke svar på konkrete spørsmål. Blir sendt fra person til person. Gikk nesten en uke før jeg fikk svar på pris, og da purret jeg 3 ganger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kriminelt sjødesløse og ignorante!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har et antall forsikringer på olike hus og gjenstander og ved gjennomgang av disse kunne jeg ikke finne noen kvittering for forsikring på et av husene. Ringte opp Landkreditt for om mulig å få en kvittering. Fikk da beskjed om at denne typen forsikring var ulønnsom for selskapet så de hadde sagt den opp for et antall mnd siden. Så kan det vel være, men dette har jeg aldri fått beskjed om !!!, hvilket har medført at nevnte hus har stått uforsikret i over 4 mnd. Totalt uakseptabelt... Fikk be om at de sendte mailen, og har nå fått den, så min mailadress har de og den fungerer. Har imidlertid ikke fått noen forklaring på hvorfor ingen har meddelt meg denne oppsigelsen, og heller ingen beklagelse. Hadde jeg hatt flere forsikringer hos dette selskapet hadde jeg sagt opp dem på dagen. Styr unna !!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Thorstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en skade som ikke skulle berøre bonus. Men ved hovedforfall påfølgende år, var samtlige forsikringer økt med 100%. Ringte å klaget på dette. Men fikk til svar at forsikring var et fellesskap, å jeg hadde brukt mye av fellesskapets penger, så da måtte jeg også betale mer. Slo meg til ro med det, å betalte. Fikk lovnader om at hvis jeg kjørte skadefritt neste år, skulle jeg ikke få økning i forsikringspremie neste år. Men året etter kom det en ny økning på 100%. Å da hadde jeg vært skadefri. Byttet forsikring selskap på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Talentløst og useriøst selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere år som kunde sier de opp avtalen da huset er utleiebolig enda det aldri har vært noe skade. Noe det har vært siden forsikringen var tegnet. Nå er risikoen så mye større en tidligere tydligvis enda boligen har vært utleid til samme person siden forsikringen var satt opp. Nå mister Landkreditt ikke bare 1 kunde men også våre bedrifter. Anbefaler ikke dette selskapet.

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit nok, så lenge du ikke trenger dem"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har en sak gående nå der Landkreditt Forsikring (LF) forsøker å lure oss for ca 1,2 mill. Vi har i flere år hatt alle våre forsikringer hos det som hette Landbruksforsikring. Deriblandt forsikring på en driftsbygning på gården vår som er et nedlagt småbruk. Driftsbygningen brant ned i april 2018. LF hevder at de kan bruke vilkår som gjelder næringsdrivende, til tross for at forsikringen er på et personnummer, ikke et org nr, og at det ikke har vært næringsdrift på gården siden vi overtok og siden forsikringen ble opprettet. De svarer arrogant og er ganske frekke i sine påstander. Vårt råd er å holde seg unna dette selskapet. Når de blir satt til veggs med fakta svarer de på andre ting enn det de blir spurt om. Når kritiske spørsmål blir fulgt opp lar de ganske enkelt være å svare. Når de refererer til vår spørsmål vrir de alltid litt på det vi spør om, slik at de kan svare på noe annet enn de vi egentlig spør om. Når de lover at vi skal slippe å forholde oss til en nokså frekk saksbehandler gir de bare denne saksbehandleren en pause, og så er han tilbake igjen etter et par måneder. Vi er særdeles skuffet over at vi som forbrukere skal bli behandlet på denne måten. Mye av dialogen fra LF er som klippet ut av "Lærebok for hersketeknikker". Det er ikke slik at vi ikke får noe for det som gikk tapt, det er det at de velger å bruke vilkår som ikke gjelder for oss, noe de allerede har innrømmet i to tilfeller, på en slik måte at de kan trekke fra 1,2 mill av 4,4 mill i den summen vi har å bygge opp igjen for. Saken går nå til Finansklagenemnda. LF har noe de kaller "Kundeombud", dette er bare tull. Det er bare en annen saksbehandler, en kollega av din saksbehandler. Dette er en rolle de bytter på internt. "Kundeombudet" har tydeligvis så mange klager å behandle at de bruker tre mnd på et svar på under en halv A4 side. De har også et system der de, når de holder på å gå tom for argumenter, sender saken over til en "Ekstern Konsulent" "for å få noen til å se på saken med "andre øyne"" Denne "Eksterne Konsulenten" har da til alt overmål Landkreditt Forsikring sin logo i sitt brevhode. "Forsikring er som en venn som låner deg en paraply når sola skinner, og så tar den til bake når det begynner å regne" er et ordtak. I vårt tilfelle blir det mer; "Landkreditt Forsikring er som en venn som leier ut paraplyen sin til deg når sola skinner og så tar den tilbake, og slår deg i hodet med den mens de ler høyt, når det begynner å regne"

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rimelig priser, god kundeservice. Svarer etter en dag. Har personlig agent som jeg kan kontakte hele døgnet.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Det billigste er ikke alltid det beste."

Har hatt forsikringer via jobb i landkreditt forsikring, eller landbruksforsikring som det het tidligere. Har vert så uheldig og måtte bruke reiseforsikringen min ved 3 anledninger, som oppsummerer alle gangene jeg har benyttet meg av forsikring gjennom livet mitt. Sak 1: fikk avslag på flekken, (Fikk dekket på kona sin reiseforsikring i tryg på flekken) Sak 2: Fikk beskjed på telefonen at de ikke dekket skaden (Mastercard dekket skaden) Sak 3: Ingen dekning for hjemreise ved avbrutt tur fra Landkreditt. Jeg regner med dette dekkes av mastercardet men har ikke tatt kontakt med de enda. Moralen i historien er: Det billigste er ikke alltid det beste. Har konferert med kollegaer som også har hatt diverse skader i landkreditt forsikring og den røde tråden er at alle har fått avslag, noen har kranglet seg til oppgjør etterpå. Men ett forsikringsselskap som bare avslår alle saker og kun sjekker opp de sakene der kunden krangler er ikke bra. Jeg fikk heller ikke tak i selskapet sist jeg var på tur. Da jeg bare var i Oslo hadde de ingen linje som kunne hjelpe meg etter 15.30 og jeg måtte vente til jeg kunne kontakte landbruksforsikring på mandag. Dette resulterte i at jeg satt i oslo uten bilett hjem grunnet uvær og bestilte togbilett da jeg ikke fikk kontakt med selskapet. Togbiletten ville Landkreditt naturlig nok ikke dekke da de ikke driver med den skadeoppgjør men kun skadeavslag. Anbefaler og styre unda Landbruksforsikring for alle pengene. Ta heller og kjøp en billig dekning i annet selskap så er man hvertfall forsikret mot noe.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Svenn E. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"

Har hatt en liten hendelse der jeg kontaktet selskapet, prøver i det lengste å finne veien bort fra å måtte betale ut et lite beløp (mindre en det jeg betaler årlig i forsikringer). Tar ikke risken med å bruke dette selskapet videre, tenk om beløpet skulle vert betydelig! All kommunikasjon skal gå med postgang og dermed drar tiden svært ut. Svært grei kontakt person men han er ikke involvert i oppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Middels kundeoppfølging"

Middels kundeoppfølging. Ved spørsmål om å gå gjennom forsikringene så får man svar som at du blir kontaktet en gang til uka. Får ikke prate med noen som har myndighet til å ta avgjørelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke til å stole på"
6 syns denne omtalen er nyttig

Er usannsynlig treige med saksbehandlingen. Tok drøyt 3 mnd. å få behandlet en innboforsikringssak. Når oppgjøret først kommer har takstmann valgt "stikke-fingrene-i-luften-metoden". Styr unna, det finnes et utall andre og mer profesjonelle forsikringsselskaper.

Svar fra Landkreditt Forsikring
12.03.2019 08.39
Hei. Aller først ønsker vi å beklager at du har hatt denne opplevelsen. Vi vil gjerne komme i kontakt med deg. Hvis du sender en e-post til per.strand@landkreditt.no kan vi få høre hva som har skjedd og se om det er noe vi kan rette opp i.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tilbakemelding"
2 syns denne omtalen er nyttig

- Lettbetjenelig - Fungerer ved skade - Kan følge opp kunden bedre ved registrering av nytt tilbud på forsikring på nett - Noe vanskelig tilgjengelighet ved kundeservice oppringing (til tider lang ventetid)

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt, greit og jeg får akkurat den info fra de som jeg har behov for"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bytte var enkelt, får oppdatering en gang pr.år om jeg ikke ønsker oftere. Alle kommunikasjon kan foregå på nett (noe jeg er svært fornøyd med). Tegne ny forsikring (hytte) var enkelt og på det tidspunktet også den rimeligste av de jeg sjekket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Landbruksforsikring, mest arrogante forsikringsselskap jeg har sett, styr unna disse"
8 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en flomskade i våres i mai, måtte fikse gårdsplassen min selv i oktober, har ikke fått en krone eller noe oppfølging, totalt fraværende ved skade, takstmann kom etter 3 uker, og så arrogante saksbehandlere har jeg ikke sett noen sinne, null oppfølging, ingen som spør om noe er noe skadet/borte i flom. Når du trenger de, er de totalt fraværende, klaget til kunde ombudet der, de bare trenerer. Brukt 2mnd ingen svar, største drittselskap dette.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rimelig forsikring med fantastisk service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Landbruksforsikring i 6 år og er strålende fornøyd med kundeservice og priser.
Samt om uhellet er ute opptrer de ryddig og har god informasjon.
Vil virkelig anbefale dette forsikringsselskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask og grei service. Etter godt tilbud i starten så er totalpris blitt dårlig sammenlignet med andre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lei av purregebyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hver gang de sender regning så kommer det purregebyr på den, har ikke fått regningen før den kommer med purregebyr, dette er hvert år siden jeg ble kunde der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Middels flinke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Middelse flinke, middels tilgjengelige, tilsynelatende ikke villige å gi informasjoner til sine kunder. Jeg leter nå etter billigere priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra oppfølging"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk over til Landbruksforsikring i juni 2017 etter anbefaling fra en nabo og er veldig godt fornøyd med oppfølging og service. Vi var ganske overrasket over at vi kunne spare nesten 20000 kroner og var spent på om det ville bli prisøkning etter et år. Hadde nettopp et trivelig oppfølgingsmøte med vår rådgiver fra Hadelandskontoret og prisen har ikke endret seg! Positivt å se at Landbruksforsikring er i området vårt daglig, fin profilering av bilene! Helt klart en ekstra trygghet å vite at dem aldri er langt unna, noe vi savnet hos tidligere selskap. Godt også at det er blitt bedre konkurranse i markedet, vi kan med trygghet anbefale dem videre til andre her på Toten!

Skogmann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i flere år. Førnøyd med kundeservice og pris.
Kundebehandleren i bergen er fantastisk, han ringer opp igjen eller sender mail straks han får tid. ( ett par min til ett par timer )
Ett stort minus er fakturaen, den er veldig rotete og uforståelig. Dette må jeg alltid ta med kunderådgiveren min, og ordner seg alltid med ett smil.
Jeg måtte bruke forsikring til en advokatsak, det gikk smertefritt.
Anbefaler landbruksforsikring.
Hilsen mann nordhordland

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har sendt mail m/kvitteringer på betalte beløp, da jeg fikk en betalingsvarsel. Disse beløpene blir aldri oppdatert i systemet og jeg har fått 2 varsler for ikke betalt. Har nå måtte betale dobbelt opp, da jeg ikke får ordentlig svar på mail eller de oppdaterer innkommende beløp. Om disse pengene bli betalt tilbake, tviler jeg på.

Så raskt jeg får svar på hvor mine penger har havnet, og de blir tilbakeført eller kuttet fra gjenstående beløp, bytter jeg forsikring til et mer profesjonelt firma.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr fint unna !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårligere kundeservice skal en lete lenge etter.
Nå er ikke vi de som har hatt mye skade og melde gjennom årenes løp.
Men et par har det blitt hos tidligere forsikringselskaper, da har det gått knirkefritt og skade fikset iløpet av kort tid. Her må du påregne laaaaaang behandlingstid og veldig vanskelig og få opprettet kontakt med riktig personer.
Bruk noen ekstra kroner på de mer annerkjente selskapene så slipper du og bruke uker og måneder på tull & tøys.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Til å stole på 100%"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forutsigbar, ingen overraskelser der i gården. Har vært sammenhengende kunde i 6 år. Aldri et problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna Landbruksforsikring!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det hjelper ikke at landbruksforsikring er billigst. Når alt blir ett mareritt om du trenger de.
Først er de frekke og kjefter på deg i tlf. Svarer deg spydig og er ikke hjelpsomme i hele tatt.

Så lenge man tegner forsikring og ikke endrer på noe eller har noen form for skade. Så er det perfekt forsikringsselskap. Siden man ikke trenger å snakke med de.

Så for det skjer noe. Da forstår du hva du har å gjøre med. Null forståelse. Null hjelp. Og null kundevennlighet.

Betaler gladelig noen ekstra tusen i året for proffe forsikringsfolk. ikke som jobber i landbruk.

Man får hva man betaler for.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR