Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
8
av 29 innen
forsikringsselskap
69%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
705
489
238
133
228
Sorter omtaler etter
Viser av 1793 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fra lokketilbud til blodpris"

Etter å ha mottatt det jeg nå betrakter som et lokketilbud for ett år siden, ble prisen skrudd himmelvidt i været ved fornyelse av ny avtaleperiode. Dette tiltross for at jeg ikke har hatt noen skader dette første året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Galopperende forsikringspriser"

Er misfornøyd med økningene i forsikringsprisene hos Gjensidige. Siste 10 år har årlig prisøkning vært på godt over 10 %, mens gjennomsnittlig konsumprisindeks har vært snaut 2 %. Av dette blir det som kjent formidable forskjeller på 10 år. Gjennom forhandling med Gjensidige har jeg fått stoppet opp prisøkningen to ganger de siste 10 årene, men så er det tilbake til 10-12 % årlig økning igjen påfølgende år. Jeg er lei av å gå i forhandlinger med forsikringsselskapet hvert år. Noen som kan tilby akseptable forsikringspriser over tid? Er ikke interessert å et gunstig "introduksjons"-tilbud.

Morten N. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Alltid fornøyd, skuffende dyr på elbil"

Har vært trofast total kunde hos gjensidige i mange år. Alltid vært fornøyd. Hadde ikke lyst å bytte. Måtte dessverre takke for meg da gjensidige har priset seg fullstendig ut på elbil.

Ted W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dobling av pris på to år"

Pris på bussforsikring nær doblet på to år. De mener én glasskade forsvarer en slik prisøkning (fra 9.000 til 17.000). Bonustap får vi ikke... men da øker de bare grunnprisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt utrolig dårlig"

Gjensidige slettet min skadesak på nett som jeg meldte inn, da jeg skulle sjekke status på min sak, var den borte, slettet av gjensidige???? er det mulig, FOR ALL DEL VELG ET ANNET FORSIKRINGSSELSKAP.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høy regning!"

Vi skulle ifølge avtale betale ca 800kr i måneden, men regningen havner på rundt 1200. Og nå fikk jeg plutselig en regning på 17 000. Jeg prøver å ringe for svar men da legger de på.

Gunnar S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse."

Får bedre tilbud på mc av selskap jeg ikke han forsikringer hos. På hytte feltet hadde vi navn og tomt nr. på hytten. Etter at vi fikk gatenavn og nummer. oppdaget jeg at jeg hadde betalt forsikring på en hytte som er større, som lå på et annet felt. Gjensidige påstår at jeg har ringt inn og sagt at jeg hadde større hytte en jeg har. Hvem ringer til forikringsselskapet og sier de har større hytte enn de har for å få mer og betale. Gjensidige tar ikke ansvar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"was hoping for better offer on my insurance"

The insurance price went up had no car accident in my life. Was waiting for new insurance offer did not get one hope to get one soon.

Nils H. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"COVID 19 refusjon"

Vi avbestilte avreise til Thailand 27.2.2020 ( 30 dagers opphold) på grunn av COVID-19 utviklingen i Kina og mulig risiko for spredning i andre asiatiske land og hjem til Norge ved retur. Dette var før norske helsemyndigheter sine reiseråd kom. Hadde vi tatt reisen måtte vi sannsynligvis tatt karantene når vi kom hjem til Norge. Vi fikk refundert mye av kostnaden fra flyselskapet, men vel 6.000 fikk vi ikke tilbake. Kontaktet så Gjensidige. De dekker ikke tapet, reisen var planlagt gjennomført før reiseråd forelå. Det å være COVID 19 føre var med tanke på risiko har altså ingen betydning. Gjensidige henviser bare til reiseråd fra UD.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke vits med dene forsikringen- styr unna"

I løpet av de siste 20 årene har jeg egentlig ikke hatt stort behov for forsikring, men når uhellet først var ute så det så mye med liten skrift. De har dårligere vilkår på bolig, innbo, hus log reise enn alle andre. Bil var likt...men jeg bytter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt for Industrialisert kundebehandling"

Selskapet benytter roboter til å motta skademeldinger. Det er sikkert vanlig og i utgangspunktet ok under forutsetning at de fanger opp saken riktig. I mitt tilfelle bommet roboten kraftig, og upresisheten ble videreført i saksbehandlingen, dessverre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et proft selskap, god nettløsning, har outsourcet taksmenn til div tilbydere"

Har hatt selskapet i mange år og stort sett vært fornøyd. De har hurtig og effektiv saksbehandling. Hadde en naturskade med en meget negativ og tidkrevende prosess. Gjensidige kjøper bygningsskade takst tjenester av underleverandører som lever av å minimere skadeutbytte for Gjensidige. Min erfaring var at det var treg respons, unøyaktig taskt, lite interesse/motarbeiding av mine synspunkter før jeg førela rapporter som støttet mitt synspunkt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Griskhet satt i system"

Uten en skade blir forsikringen dyrere og dyrere for hvert eneste år, selv med skadefri kjøring og "foreningsavtale". Andre selskap tilbyr bedre produkt til en rimeligere pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"gode hjelpere, men litt dyre"

god erfaring med gjensidige, men de er litt dyre å ha. god service veier opp for mye. men denne coronaen gjør at vi må finne noe rimeligere som dekker like bra, så er derfor på jakt. hvis de senker prisene med i allefall en fjerdedel, så er jeg tilbake i gjensidiges rekker. :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men begynner å bli dyrt"

Har alltid vært fornøyd med Gjensidige men synnest de begynner å bli i overkant dyre så begynner nå prosessen med å sjekke priser og flytter alle mine forsikringer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"

Har hatt en sjokkopplevelse og vil oppfordre alle til å velg annet selskap . De er umoralske og uten skrupler Sender ut presse skriv med det første slik at andre slipper å oppleve det samme som oss

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Rasmus K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og god support, oversiktlig og god nettløsning"

Har bare hatt bruk for forsikringen en gang, men siden deres var rask og intuativ. Fikk registrert skade, lagt inn bilder og forklaring. Fikk beskjed om å levere bil på reparasjon, og leiebil var klar når jeg leverte den. Egenandel var 4000,- men de kontaktet meg å sa at grunnet langt og godt kundeforhold, halverte de egenandel til 2000,-! dette uten noe oppfordring eller spørsmål fra meg. Ble fulgt opp underveis og er alt i alt veldig fornøyd!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap"

Jeg vil gjern tilbudet bilforsikring fordi billen min er ikke Lexus bil som andre bil jeg finner mindre forskrin hvis det er mulig gjerne et tilbudet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygt og oversiktlig"

Har benyttet meg av Gjensidige da de er solide og en trygghet som holder seg godt på pris mtp hva de leverer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornøyd"

Har aldri brukt noen av forsikringene mine, men da jeg byttet til x ringte de meg og ga meg et bedre tilbud for å beholde meg som kunde! 👍🏼

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Behandling av forsikring"

Har hatt Gjensidige i minst 50 år (!) Alt har vært greit men det er flere ganger de har (rotet) når jeg enten skifter bil eller mc. Tyder på at jeg noen ganger har kommet bort i medarbeidere som kanskje ikke helt har klart jobben sin. Men etter litt om/men så har det rettet seg. Burde ikke forekomme. Ut over det er jeg fornøyd.

Benjamin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Jeg har vært generelt misfornøyd med kundeservicen, fordi jeg har blitt fortalt en ting også har servicebehandleren gjort det dtikk motsatte. I tillegg til dette har det vært tull med bonusopptjeningen.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Fred N. N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"I denne tiden har Norge blitt for grådige."

Jeg har aldri hat en skade, aldri en utbetaling, I år burde de ikke forhøyet forsikringen med 1300 kr da er de ikke interessert i sine kunder.

Elin D. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vært fornøyd, hatt dem i mange år"

Jeg/Vi har hatt 8-10 forsikringer i Gjensidige i veldig mange år. Vi har hatt lite skader, men hadde et skadeoppgjør i 2020 som ble håndtert veldig bra. Ikke noe å utsette på dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig. De har kontor med rådgivere i Kristiansund."

Ryddig og setter pris på personlig kontakt med en fast rådgiver. Hjemmesiden er blitt veldig oversiktlig og bra. Setter pris på bonus utbetalingen 1 gang i året.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR