Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 25 innen
forsikringsselskap
72%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
621
429
186
108
171
Sorter omtaler etter
Viser av 1515 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Karina W
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Noe dårlig ved mine reiseforsikring"

Bra, forsikring men med reiseforsikring ang. Fly kansellering på Las Palmas og merutgifter med hotell og drosje samt erstattet fly tre dager senere. Ikke fått oppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treg kundebehandling (1 uke svartid på hvert spørsmål), treg utbetaling."

Flyselskapet rotet bort bagasje og der var gjensidige raske med å dekke mer utgifter til klær. Ellers så er de ekstremt trege. Skriver du til kundebehandler, så tar det en uke før du får svar og utgifter til sykehusopphold/besøk må betales selv, selv om gjensidige lovde å ordne direkte betaling med sykehus. Gjensidige nekter også å betale merutgifter til hjemreise, så lenge ikke du har med skriftlig rapport fra lege om at hjemsendelse er livsnødvendig. Alt i alt får gjensidige reiseforsikring terningkast 2.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rask og presis saksbehandling i forbindelse med at jeg ble påkjørt"

Rask og presis saksbehandling i forbindelse med at jeg ble påkjørt. En litt rar variant når jeg leverte inn en Audi A6 til reparasjon og skulle få tilsvarende i leiebil. Det skulle blitt passat, men jeg fikk en skoda. Jeg leter etter nytt selskap nå som Teslaen skal forsikres. Håpløst dyr forsikring på rundt 18 000 i året med 75% bonus.

Lena H. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skader etter vannskade ikke rettet etter 8 mnd"

Skader etter brudd i rørledning er fremdeles ikke rettet opp i 8 1/2 måneder etter uhellet inntraff. Purringer blir neglisjert, leiligheten ser ut som en byggplass og skadebehandleren får ikke fremgang på reperasjoner. Ufattelig uprofesjonelt og totalt uakseptabelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd til nå, men en prisstigning på 20%..."

Vi har hatt våre forsikringer i Gjensidige over flere år og har bare hatt positve erfaringer. MEN med et prishopp på nærmere 20% fra året før, blir i drøyestre laget. Jeg vet ikke om dette er en bevisst strategi fordi vi hadde et uhell med bilen tidligere i år...

Kundetilfredshet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og god kundeservice fra Gjensidige Forsikring"

Lett å nå på telefon. Konkrete svar og forståelige svar på mine spørsmål umidddelbart. De deler overskudd ut til oss som er Kunder!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For mye tap av bonus"

Jeg har fått for mye bonustap ved skade ifh. til andre forsikringsselskaper. Det er ikke noe pluss for selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, vanskelig å få dekket leiebil ved havari"

Dyrt, noe vanskelighet og uenigheter vedrørende å få dekket leiebil ved havari. Noe motvillig ble leiebil etterhvert refundert, da gjensidige mente at med min avtale kun ville få dekket leiebil ved trafikkuhell. Til tross for forsikringsselger sa dette ville bli dekket når jeg i gikk avtalen. +For at de tok selvkritikk og refunderte -For uklare forsikringsselgere -For en situasjon jeg helst ikke ville brukt ferien på

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Overfladisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt skader tidligere på hus eller innbo. Fikk en vannskade og ble lurt trillrundt av en som var for å se på skaden. Han skrev en rapport som alle kunne se var fullstendig løgn. Men mannen er vel avhengig av arbeid for Gjensidige, så da skriver han vel slike rapporter. Gjensidige ville ikke vurdere min klage da de hadde full tillit til "Bussjåføren" som skrev rapporten. Styr langt unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget bra"

Gjensidige er ett veldig ryddig selskap. Veldig hyggelige medarbeidere og svarer med en gang på telefon. Jeg har fått all informasjon jeg har bedt om.

Jasmine S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Har ikke fått riktig hjelp angående reise forsikring når jeg hatt en kansellert fly, istellet skulle jeg høre med flybolagen jeg reist med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Om prisen"

Selv om denne er dyreste Forsikring i Norge og prisen blir dyrere hvert år for alle typer forsikringer. Selv man har Kunde hos dem i mange år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har fått veldig lite hjelp fra Gjensidige, vi har hatt saker hvor vi ble lurt i syden, men siden vi ble lurt fikk vi ikke tilbake penger selv om vi anmeldte det hos politiet, det hadde vi fått om vi ble ranet. Har også hatt en ganske omfattende sak hvor vi har leid ut fritidsbolig på heltid til en person over flere år og leieboer har ødelagt hele hytta ved å ikke si ifra om vannlekkasje, hatt hunder som har tisset inne og andre lignende saker vi ikke kan vite om. Det kom takstmann fra forsikringsselskapet og konkluderte det som ubeboelig, men vi får ingen støtte fordi det ikke har vært en konkret hendelse som har skjedd som vi kan forklare.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tyveri, 2000 i mnd på ansvarsforsikring."

Jeg er over 23, har kjørt i flere år, bilen er ikke verdt mer enn 10 000, jeg betaler 2000 i mnd og har da selvfølgelig ansvarsforsikring. Tenk om jeg skulle ha hatt fullkasko! hadde det kostet meg 10000 i mnd hmmm... :D

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når vi fikk en avtale og den ansatte gjorde feil når la inn og man skulle bruke den, så var de ikke villig til å innrømme feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Syns det er litt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Håper på billigere forsikring, jeg hadde skade på min nye Samsung tlf. jeg betalte nesten 11000 før den, og fikk 3000 i erstatning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"De er ganske bra !"

Ja, dette fungerer bra. De betaler ut det de skal og 80% av tilfellene får du en god kundebehandler, hvis det er unge karer som plukker opp telefonen har jeg blitt behandlet noe useriøst. Men tjenesten de leverer går som den skal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Negativ utvikling av forsikring på elbil"

Har vært topp så langt, men ved skifte av elbil av samme type er plutselig forsikringspremien nesten fordoblet.

Steinar B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig og rask hjelp når man trenger det"

Både når jeg fikk en skade på knærne i utlandet og når bilen min ble påkjørt fikk jeg rask og grei hjelp av Gjendsidige.

Hanne M. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt forsikringsselskap"

Aldri hatt noe problemer med Gjensidige. Men når de nå øker forsikringen kraftig fra et år til et annet har jeg ikke noe valg enn å se meg om etter et nytt forsikringsselskap.

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For mange tomrom i vilkårene deres som er veldig lett å falle i når man trenger hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

For mange tomrom i vilkårene deres som er veldig lett å falle i når man trenger hjelp. Sjekk, dobbeltsjekk og trippelsjekk vilkårene! For plutselig står du der ganske alene når du trenger sårt den hjelpen som forsikringen skal være der for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Gjensidige i mange år uten skadesaker, og det var helt fint, men min erfaring nå når jeg har trengt å bruke forsikringen er at dette er et middelmådig selskap. Representanten jeg kommuniserte med er ikke vennlig eller behjelpelig og vedkommende ga utilstrekkelig informasjon. Forsøk på kontakt med andre i selskapet har vært per telefon med 19 minutters ventetid og melding - foreløpig er jeg på dag tre uten svar. Dette gjelder et helt enkelt spørsmål angående en av mine forsikringer som sannsynligvis noen på kundesenteret kunne besvart umiddelbart - hadde det vært mulig å komme gjennom på telefonen. Dersom du ønsker å være forsikret et sted hvor du ikke vil få hjelp når du trenger å bruke forsikringene dine kan jeg anbefale Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mykje"

Fekk muntlig at eg sku få tilbake penger vist eg ikkje hadde brukt opp kjøre lengda. Det eg ikkje fekk vist nokke som helst om er at eg måtte ringe helst før nokkre dager. Var nokre dager i etter kant og fekk dermed ikkje nokke som helst. Fekk 200-300kr mindre i mnd fra 30tusen til 25tusen i kjøre lengde. Eg har aldri skadet annen person bil, folk som har vert meget uheldig å har truffet i meg. Alt har blitt fikset. Verste er at den første gangen så tokk det 3 måneder før eg fekk beskjed at eg kunne dra til verksted. Gjensidige ba meg om å ta kontakt med min motpartens selskap for dei fekk ikkje svar. Eg var mykje frem og tilbake. Dei hadde fått svar og mykje anna, men det var motpartneren som ikkje ha svart.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Uærlig selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kjøpte reiseforsikring og helseforsikring gjennom gjensidige før jeg studerte i utlandet. Helseforsikringen var global og skulle blant annet dekke transport mellom sykehus. Da jeg havnet i en veldig alvorlig ulykke, måtte jeg fly tilbake til Norge (Fra sykehuset i utlandet til St.Olavs sykehus) Da jeg meldte inn denne transporten fikk jeg avslag fra gjensidige. Ettersom det står sort på hvit at dette er dekket av forsikringen ba jeg om begrunnelse på avslaget, og begrunnelsen jeg fikk var "at dette skal vi ikke diskutere". Mens jeg lå alvorlig skadd måtte jeg krangle meg frem til hva jeg hadde krav på. Først når jeg meldte til kundeombundet og sa at jeg kom til å gå rettens vei, var de villige til å gjøre utbetalingen. Dette måtte jeg styre med mens jeg lå på et sykehusisolat med to brukne bein og brukket rygg. - Uprofesjonelle i sin kommunikasjon - Utnytter folk i kriser på en kynisk måte (uetisk) Jeg kommer aldri til bruke gjensidige i noen som helst sammenheng i fremtiden, og vil fraråde de jeg kjenner på det sterkeste til å bruke de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjensidige sviktet totalt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige har for min del ikke fungert som et forsikringsselskap. I stedet for å være til hjelp da jeg trengte de som mest, har de gjort sitt ytterste for å unngå å utbetale forsikringen.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR