Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
0
av 22 innen
forsikringsselskap
74%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
538
383
160
82
130
Sorter omtaler etter
Viser av 1293 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Jøran S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hmm, pris kanskje"

Veldig fornøyd, men savner en fast kunderådgiver. Skadeoppgjør er meget bra og enkelt, men pris på bil er jeg ikke helt fornøyd med

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt for stive priser for de som ikke har skader"

En stasbil og skadefri kunde skal ikke måtte betale det jeg gjør i dag. Er innhentet tilbud godt nok vil det bli aktuelt å forsikre ytterligere en bil og resten av forsikringene våre samme sted.

Gjensidige K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært forsikret i Gjensidige i 15 år, mer eller mindre med noen opphold hvor jeg testet andre forsikringsselskap. Ender alltid tilbake hos Gjensidige. Best på pris og dekning i vårt tilfelle.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra og rask service, men har blitt dyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige leverer rask og effektetivt og har hjelpsomme og hyggelige sakabehandlere. Prisen på forsikringene er blitt for høy den siste tiden og må for min del reduserers.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ekstremt gode avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nå hatt gjensidige i 7 år uten problemer. Får utbetalt kundeutbytte hvert år og gode avtaler gjennom NAF. Ekstremt konkurransedyktige hvis du har flere forsikringer. Selv har jeg Bil (kasko), innbo, reise og personforsikring her. Andre selskaper kunne ikke matche denne prisen for alt i verden. Ekstremt fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett bra"

Pleier å være bra når uhellet er ute, bortsett fra en negativ trafikkhendelse i utlandet da de overlot alt til Falck, som i neste omgang ga slett behandling. Har nå priset seg ut på en bilforsikring.

Bjørnar C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greie forsikringsoppgjør, lite forhandlingsvillig"

Greie forsikringsoppgjør v/bilskade og reise.
Lite rom for forhandling.
Har forøvrig god erfaring ved kontakt med kundebehandlere.

Ann K. R
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Min erfaring med gjensidige"

Jeg syntes gjensidige har noen bra tilbud. Bra med att du får leiebil med i avtalen. Litt dyrt men bra forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service og raske oppgjør"

Vennlig og rask service. Raskt skadeoppgjør på reiseforsikring og innboforsikring.
Kjekt å ha forsikring og bank i samme selskap.
Trist at arbeidstakerforeningen min velger å skifte fordelspartner for forsikring og bank fra Gjensidige til Tryg forsikring og Nordea bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hedlt grei, men dyr."

Kundebonus. Hadde foretrukket at den var direkte i prisen. Slik jeg ser det får jeg tilbake penger jeg har lånt til Gjensidige som jeg tidligere har betalt inntektsskatt på. Nå må jeg betale skatten én gang til! Det liker jeg ikke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Solid selskap"

Har ikke hatt skader den tiden jeg har vært medlem, derfor vanskelig å uttale meg om hvordan selskapet oppfører seg ved skader. Men de har alltid vært imøtekommende på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt grei, men dårlige takstmenn.."

Ble påkjørt bakfra av en annen mann som også hadde gjensidige. Hele bakfangeren hang løs men ikke synlig skadet på utsiden. Sa til forsikringsselskapet at eg ønsket å ordne skaden via forsikring, og fikk beskjed om å gå til deres verksted for takst. Så fikk eg takst, og bestemte meg for å få utbetalt pengene isteden, men sa aldri ifra om at eg hadde fått takst av verksted. Da måtte en fra forsikringsselskapet (som tydeligvis ikke kan noe særlig om bil mekanikk ) komme og vurdere skaden og lage sin egen takst. Hun kom frem til at her må bare oppheng til bakfanger byttes, og ga meg en pris på 2000kr. Men da klagde eg og det ble mye diskusjon, og hun betalte ut de 2000kr til meg og sa saken er avsluttet. Til slutt viste eg takst fra verkstedet på 14000kr, og da la hun seg flat og virket sjokket.. fikk alle 14000kr utbetalt og ordnet skade selv.

Oppsummert: Vil du ha pengene utbetalt gir de deg en takst av takstmann fra forsikringselskapet, som ikke nødvendigvis kan mye om bil. Vil du ha fikset skaden får du gratis takst på verksted..

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Positivt og negativt om Gjensidige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt problemer med Gjensidige i forsikringsoppgjør. Slik sett synes jeg selskapert er meget bra. En ulempe med Gjensidige er det er forholdsvis dyrt å ha forsikringene sine der, men et pluss her er at det utbetales kundeutbytte. Gjensidige kan imidlertid finne på å sette opp prisen ganske mye fra år til år hvis man er en loyal kunde som ikke protesterer. Da hjelper det som regel å true med å bytte forsikringsselskap, så får man prisen satt ned. Ellers er Gjensidige et bra selskap for oss som er NAF medlemmer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt til kjøp av ny personforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt av en kunderådgiver til og kjøpe en person forsikring jeg ikke ville ha. Jeg var stresset i jobbsammenheng og hun ga seg ikke før hun fikk i gjennom salget. Da jeg forsøkte og annulere kjøpet halte hun bare ut ukene til fristen gikk ut for angrerett slik at jeg måtte betale fullpris...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lang behandlingstid og dårlig oppføgling"
2 syns denne omtalen er nyttig

En eldre dame kjørte rett inn i meg når hun var på på veg inn på en parkeringsplass jeg skulle ut fra. Hun ga tegn inn, men klarte altså ikke å holde seg i sitt kjørefelt. Gjensidige jobbet for skylddeling i mange måneder uten at jeg ble holdt oppdatert undervegs. Etter 7 måneder ble jeg utålmodig og skrev til dem at jeg hadde funnet ut at jeg hadde krav på renter for den lange behandlingstiden, noe jeg tenkte å kreve. Da avsluttet de saken uken etter og ga meg skylden. Når jeg påpekte at de ikke hadde noen beviser og bare baserte seg på ren synsing i begrunnelsen, svarte saksbehandleren meg frekt på melding. Snakk om å tråkke på noen som allerede er nede.

Hvis du skal gå for gjensidige bilforsikring må du krysse fingrene og be til høyere makter om at du aldri får behov for de tjenestene du betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring på gammel bil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg ringte fikk jeg beskjed om at jeg nå lå inne med uforsikret bil, og at jeg ville få dagbøter om jeg ikke tegnet forsikring så fort som mulig. Syntes ikke prisen jeg fikk var så dårlig, for nå er jo årsavgiften bakt inn der. Det var den ikke i tilbudet jeg fikk herfra, så da blei det plutselig dobling.. Dette var ikke opplyst om, til tross for at jeg nevnte på det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vrang"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisene er i utgangspunktet helt ok, så var veldig fornøyd da jeg byttet til Gjensidige, helt til det oppsto problem etter problem som de selv er skyld i, men som de ikke vil ta ansvar for. Kundebehandlingen må forbedres, og når de har gjort en feil som resulterer i at jeg må betale dobbelt så mye som jeg egentlig skulle gjort, så burde de lagt seg flat, og sagt beklager, og fikset opp feilen etter seg. Hatt Gjensidige Forsikring i knapt 5 mnd, og det har oppstått flere problem allerede. Ikke bra. Skjerpings.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hun som var trivelig her i Trondheim sluttet :-("

Hun som var trivelig her i Trondheim sluttet :-( Er ikke så trivelig i Trondheim lengre.
Reiseforsikringa er jeg usikker på. Dem kunne ikke fortelle meg hvilke sykehus i Penang, Malaysia dem samarbeider med.

Harald L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Total forsikring for høy."
3 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg flyttet fra IF til gjensidige var total forsikringen inkl årsavgift på mine biler mye lavere forespeilet en den nå har blitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fikk tilbud på verdigjenstand"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud på forsikring, så i neste Mail fikk jeg beskjed om dokumentasjon dem trengte og div takstmenn jeg kunne bruke for og taksere gjenstanden. Så gikk det relativt kort tid før jeg rakk og sende inn noe som helst, at gjensidige trekker seg og ønsker ikke og forsikre min gjenstand.
Uprofesjonelt og dra saken så langt, tilogmed før jeg rekker og sende inn noe som helst, så trekker de seg. ALDRI MER GJENSIDIGE for min del.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt for unge"

Om en ikke er medlem i en eller annen organisasjon er det dyrt for de unge. Uten inntekt, dyr forsikring..!

Holstadkulen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask behandling og rask oppgjør"

Noen skader på bil og MC. Også personskade som ble saksbehandlet med det beste utfall. Personskade ikke oppdaget og behandlet i det offentlige sykehus. Fikk henvisning til privat behandling.

Das B. O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tilbyr overpriset forsikring uten at kunden omfattes av vilkårene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vår familie byttet forsikringsselskap for vår Mercedes Benz for flere å tilbake, etter at vi fikk forvisninger om at Gjensidige var fullt på høyden med tanke på dekning, i forhold til andre selskap. Vi har betalt Plus Forsikring (Gjensidiges beste bilforsikring) på vår bil i mange år. Overraskelsen var stor da vi for noen uker siden fikk motorhavari, på tross av at bilen har gått knapt 54 000 km. Enda verre ble situasjonen da vi fikk vite at dette ikke er dekket av Gjensidiges beste forsikring. Bilen er fra 2009 og kjøpt hos merkeforhandler (Bertel O Steen). De meddeler at bilen nå er over 8 år og at motorhavari ikke omfattes av dekningen, på tross av at det er nettopp dette Plus forsikring skal dekke. De har altså tatt betalt for en forsikring vi ikke er dekket av. Og ikke nok med det, de har tatt betalt mer enn hva jeg måtte betale om jeg hadde nytegning av en slik forsikringen, på tross av at jeg har både hus, innbo, reise og verdigjenstand-forsikring hos samme selskap. Faktum er, hadde vi hatt vår forsikring hos annet selskap, ville vi ha vært dekket. Budskapet er enkelt- det er to priser på forsikring, en før- og en etter. Vår familie har lært at dette ikke er et selskap å stole på. Forsikring handler om å sikre seg mot uventede hendelser i livet. Vi har smertelig fått erfare at Gjensidige Fosikring ikke er verdig vår tillit. Håper andre kan ta lærdom av vår erfaring.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Svært fornøyd"

Når jeg har bruk for forsikring, svarer det alltid til hva jeg kan forvente. Ikke alltid billigst, men jeg har tryggheten. Det er hva forsikring handler om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap men det er et men.."

Bra selskap men en må hele tiden passe på da prisene øker selv om man aldri har skader eller noe form for utlegg med selskapet.

Søk Bytt.no