Forsikring
Skjul meny
Forsikring
Gjensidige Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1149 verifiserte omtaler
4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
76%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
499
339
141
67
103
Sorter omtaler etter
Viser av 1149 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
E. K. E. C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hmmmm helt ok"

Helt ok. Men fra 9.000,- til 11.000,- i året blir for mye økning for meg. På et sameie, og jeg eiger kunn 42 kvardatmeters leilighet. Kjenner familier med hus på øver 150kvadrat som betaler minder en vi gjør. Absurd er det.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Knekt en tann reise"

Var på tur hjem fra reise, å under mellom landing på flyplassen, så knakk en tann når jeg skulle spise noe. Så sendte skademelding når jeg var hjemme, men fikk beskjed at dem dekker ikke dette siden jeg skulle ha ringt tannlegen på flyplassen kl 1730, å fått hjelp med engang, dekker kun under reise. Ekstremt dårlig.

Mellomlandet og var kun i 15 min der, skjønner ikke hvordan jeg skulle få hjelp til dette der, skjønner ikke hvorfor jeg ikke kunne få det dekt når jeg kom hjem, skadden skjedde under reisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Stor fornøyd kunde"

Kjøpte meg ny Iphone og knuste skjermen etter 3 uker. Heldigvis hadde jeg innboforsikring gjennom Gjensidige som dekket Iphone reparasjon. Sendte den inn og fikk en ny telefon tilbake etter 3 dager. Super fornøyd:)

Kenneth J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Gode erfaringer med Gjensidige"

Har hatt gjensidige i mange år, har ikke brukt forsikringen til større ting, men har alltid vært fornøyd med servicen deres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vil ikke være kunde mer"

Dårlig, at æ som kunde har betalt månedlig hele tiden selv om gjeld å plutselig nå når æ solgt bilen sku ha ny forsikring, den samme på anna bil, må æ betale ut, alt inkl årsavgift. Jeg e ufør å. Enda æ hele tiden har hatt samme gjelda men betalt månedlig hele tia. Dårlig gjort syns æ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Erfaren"

Kunne vært litt raskere med behandlinga. Til å stole på. Godt å ha i bakgrunn, noen ting kan være uklart, som selskapet tar nye av. Skader ikke å hjelpe litt ekstra noen ganger siden du nesten aldri bruker dem, annet en å gi de penger.

Leif H. L. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Fikk faktura for et helt år selv om selger sa det skulle komme månedlig, avtalegiro ble opprettet men fikk fortsatt årlig faktura. Ble sagt opp ettersom jeg ikke hadde mulighet til å betale 12.000.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greie priser og kundeservice, frem til det skjer noe"

Ble løyet til via telefon om hva vi får ut av å bruke våres innboforsikring. Saksbehandleren var aldri på jobb, så de brukte lang tid på å løse saken. Når de løste saken var det ikke det vi forventet og ble fortalt om. Trakk tilbake saken.

Ronja C. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Forferdelig fra A til Å"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri opprettet forsikring hos de. Men da min romkamerat skulle ordne forsikring hos de, så satt de den heller i mitt navn uten å informere meg, og uten tillatelse. De mente vi var registrert som partnere. Det vil da si at ikke bare har de oppretta forsikring i mitt navn uten tillatelse, de har også registrert meg som noens partner uten min tillatelse! Fant ut av dette da en regning for et års forsikring var gått til inkasso. Prøvde å ringe de for å løse det, noe de ikke var interreserte i å gjøre i det hele tatt. Måtte ta de til forliksrådet, noen dager før vi skulle møte der fikk jeg beskjed om at de trakk saken. De viste tydeligvis at det de gjorde var galt, men ønsket å prøve å få pengene ut av meg uansett. SVINDLERE!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra"

Det er lite jeg har vært i kontakt med Gjensidige til nå. Har forhandlet forsikringer og er fornøyd med de. Et pluss til Gjensidige er utbytte som vi får vært år. Det utgjør litt i året det også.

Tor-Erling
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Funker bra"

Billig forsikring. Litt dårlig på kundeservice.
Skulle endre kjørelengde. Ringte. Det ble ikke gjort.

Svein H. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blandete erfaringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vet ikke om noen andre selskap som ville øke forsikringspremien med over 1000 kr, når man henvender seg til selskapet for å rette opp feil adresse og ber om at innboforsikringen på fritidshuset blir fjernet.

Når man attpå til skriftlig ber om forklaring på dette, får man ikke svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit oppgjør"

Ble påkjørt og svært skadet av buss i Oslo, var uten skyld, fikk greit oppgjør.
Saksbehandler var dårlig tilgjengelig ved henvendelse.

Marius A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig og god dekning"

Til nå har jeg ikke funnet et annet selskap som kan tilby like gode vilkår og såpass lav årlig kostnad på min bilforsikring, derav er jeg fornøyd med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høy tillit"

Eneste er at de som alle andre banker og forsikringsselskaper ønsker kontakt via email og lignende, ikke face to face, med mindre man har en møteavtale.

Det gir jo de mindre kostnader, som igjen gir bedre priser?

Camilla K. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De roter det til på parafin skade"

Dårlig oppfølging og informasjon og tør ikke å komme i møter, plutselig er det snakk om kontant oppgjør.
Så sitter kunde igjen alene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig ryddige og enkle, god kunderservice"

Ingen ting å utsette på Gjensidige, ryddige og profesjonelle hele veien, har hatt to skadesaker siste år, aldri vært noen problemer og alt har vært ryddig hele veien, anbefales!

Torunn F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt er bra, bare litt dyrt kanskje"

Vi har aldri hatt skader som vi trenger å bruke forsikringen til. Derfor vet jeg ikke hvordan det virker hvis vi hadde fått skade på huset osv. Syntes det er hyggelig å få utbytte av det vi betaler inn.

Dag O. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Forsikringsselskapene må være proaktive overfor kundene sine!"

Kundene skal ikke være tvunget til hele tiden å følge med i bevegelsene i markedet, men selv komme med justeringer og forslag til kundens beste.

Gjensidige er flinke til å dele av overskuddet med kundene sine, og de er raske med oppgjør hvis uhellet skulle være ute.

Det er vanskelig å si hva som er bra og hva som er mindre bra med de forskjellige forsikringsselskapene, når forsikringsvilkårene i en grunnpakke ikke er 100 % like (altså det som står med små skrift), og ev. tillegg ikke er beskrevet på samme måte med forståelig norsk. Her har bransjen noe å jobbe med. Det burde være lett som bare det å velge forsikringsselskap, og til syvende og sist er det prisen som teller når dekningen og vilkårene ellers er helt lik.

Jeg har en MC som NAF ikke gir meg veiassistanse på uten at jeg tegner egen forsikring på den. Jeg vil at dere skal vurdere et alternativ til NAF på alt rundt bil og MC.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig til å ordne opp i skadesaker"
9 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vannskade i eget hus. Saken drøyde bare ut og etter 1,5år med advokater og nærstående rettsak kommer de med et tilbud på 1/10 av opprinnelig takst.

De bruker mye ressurser på å finne argumenter for å drøye ut saken, og for å slippe å betale ut erstatning.

Resultatet ble hus på tvangssalg og totalt ødelagt familieøkonomi.
Selskapet frarådes på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig selskap"

Ryddig selskap som jeg har brukt i mange år. Vil vurdere annet selskap pga høy pris på bilforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tar telefon innen 2 minutter"

Et kundenummer som tar telefon innen 2 min, som er sjelden i de fleste andre forsikringsselskap. Bra kundeservice, men dårlig valg og meny på telefon appen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk selskap"

Har vært kunde i svært mange selskap. Men, har funnet meg godt til rette i norges største og beste forsikrinsselskap! Servicen kan ikke sammenlignes med andre! Tipp topp. 😬

Liv M. G
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Sikre hester"

Det som er dårlig er at Gjensidige tar en ganske høy betaling for å skadeforsikre en bilist som har-bank i bordet- kjørt skadefritt i omlag 40 år. Tung sykkel, stor bil, år ut og år inn med til dels lang kjøring. Aldri forårsaket en eneste skade. Slå den! Hvor mange mannlige bilister har dere som er helt skadefrie! Det som er feil med Gjensidige er at dere ikke fortjener meg til den prisen jeg betaler!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige på skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Oversikten over forsikringene er knallbra. Dessverre er forsikringsrådgiverne gått hjem for dagen, før jeg kommer meg hjem om dagene. Veldig dårlige på skadeoppgjør. Tok ca 1,5 uker før jeg fikk svar på min "lille" skademelding, og da føler jeg at Gjensidige har silt ut halve skademelding som "urelevant" og konkludert med at de ikke trenger å betale noe ut fra resten av skademeldingen.
Lange telefonkøer.

Bra priser på forsikring, kjempepluss med kundeutbytte selv om det blir beskattet.

Søk Bytt.no