Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
6
av 22 innen
forsikringsselskap
74%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
533
375
156
82
125
Sorter omtaler etter
Viser av 1271 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring på gammel bil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg ringte fikk jeg beskjed om at jeg nå lå inne med uforsikret bil, og at jeg ville få dagbøter om jeg ikke tegnet forsikring så fort som mulig. Syntes ikke prisen jeg fikk var så dårlig, for nå er jo årsavgiften bakt inn der. Det var den ikke i tilbudet jeg fikk herfra, så da blei det plutselig dobling.. Dette var ikke opplyst om, til tross for at jeg nevnte på det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vrang"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisene er i utgangspunktet helt ok, så var veldig fornøyd da jeg byttet til Gjensidige, helt til det oppsto problem etter problem som de selv er skyld i, men som de ikke vil ta ansvar for. Kundebehandlingen må forbedres, og når de har gjort en feil som resulterer i at jeg må betale dobbelt så mye som jeg egentlig skulle gjort, så burde de lagt seg flat, og sagt beklager, og fikset opp feilen etter seg. Hatt Gjensidige Forsikring i knapt 5 mnd, og det har oppstått flere problem allerede. Ikke bra. Skjerpings.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hun som var trivelig her i Trondheim sluttet :-("

Hun som var trivelig her i Trondheim sluttet :-( Er ikke så trivelig i Trondheim lengre.
Reiseforsikringa er jeg usikker på. Dem kunne ikke fortelle meg hvilke sykehus i Penang, Malaysia dem samarbeider med.

Harald L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Total forsikring for høy."
2 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg flyttet fra IF til gjensidige var total forsikringen inkl årsavgift på mine biler mye lavere forespeilet en den nå har blitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fikk tilbud på verdigjenstand"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud på forsikring, så i neste Mail fikk jeg beskjed om dokumentasjon dem trengte og div takstmenn jeg kunne bruke for og taksere gjenstanden. Så gikk det relativt kort tid før jeg rakk og sende inn noe som helst, at gjensidige trekker seg og ønsker ikke og forsikre min gjenstand.
Uprofesjonelt og dra saken så langt, tilogmed før jeg rekker og sende inn noe som helst, så trekker de seg. ALDRI MER GJENSIDIGE for min del.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt for unge"

Om en ikke er medlem i en eller annen organisasjon er det dyrt for de unge. Uten inntekt, dyr forsikring..!

Holstadkulen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask behandling og rask oppgjør"

Noen skader på bil og MC. Også personskade som ble saksbehandlet med det beste utfall. Personskade ikke oppdaget og behandlet i det offentlige sykehus. Fikk henvisning til privat behandling.

Das B. O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tilbyr overpriset forsikring uten at kunden omfattes av vilkårene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vår familie byttet forsikringsselskap for vår Mercedes Benz for flere å tilbake, etter at vi fikk forvisninger om at Gjensidige var fullt på høyden med tanke på dekning, i forhold til andre selskap. Vi har betalt Plus Forsikring (Gjensidiges beste bilforsikring) på vår bil i mange år. Overraskelsen var stor da vi for noen uker siden fikk motorhavari, på tross av at bilen har gått knapt 54 000 km. Enda verre ble situasjonen da vi fikk vite at dette ikke er dekket av Gjensidiges beste forsikring. Bilen er fra 2009 og kjøpt hos merkeforhandler (Bertel O Steen). De meddeler at bilen nå er over 8 år og at motorhavari ikke omfattes av dekningen, på tross av at det er nettopp dette Plus forsikring skal dekke. De har altså tatt betalt for en forsikring vi ikke er dekket av. Og ikke nok med det, de har tatt betalt mer enn hva jeg måtte betale om jeg hadde nytegning av en slik forsikringen, på tross av at jeg har både hus, innbo, reise og verdigjenstand-forsikring hos samme selskap. Faktum er, hadde vi hatt vår forsikring hos annet selskap, ville vi ha vært dekket. Budskapet er enkelt- det er to priser på forsikring, en før- og en etter. Vår familie har lært at dette ikke er et selskap å stole på. Forsikring handler om å sikre seg mot uventede hendelser i livet. Vi har smertelig fått erfare at Gjensidige Fosikring ikke er verdig vår tillit. Håper andre kan ta lærdom av vår erfaring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Svært fornøyd"

Når jeg har bruk for forsikring, svarer det alltid til hva jeg kan forvente. Ikke alltid billigst, men jeg har tryggheten. Det er hva forsikring handler om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap men det er et men.."

Bra selskap men en må hele tiden passe på da prisene øker selv om man aldri har skader eller noe form for utlegg med selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Negativ trend"

Tidligere har jeg vært trofast og kanskje litt ukritisk, nå føler jeg at selskapet er i endring og ikke samme positivitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen fordel og være trofast kunde ?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast kunde i flere tiår og registrerer at andre som har vært kunde i få år får bedre avtaler på identisk bil.
Er ikke sånn man oppretholder gode kunderelasjoner

Martin L. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt som ung"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig folk å snakke med, tar alt med et smil. Det er vel sånn med alle forsikringer at det er dyrt som ung fører... dette syns jeg er litt dumt, vi har kanskje ikke verdens beste inntekt, og nesten all lønn går til bilforsikring. Men ellers veldig fornøyd

Håndverker
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God pris, dårlig oppfølging. Ved skade ble vi forsøkt lurt av deres håndverkere"

Har vært kunde i noen år, siste året har jeg hatt skade på boligen.

Skaden ble meldt til saksbehandler hvor de ikke var interessert i å sende takstmann. Det endte med at de henlegger saken. Etter klage sender de håndverksparter og selvfølgelig var skaden dekningsmessig.
Partner foretar egen takst og setter i gang med utbedring, hvor vi finner ut at de benytter noe helt annen parkett enn den vi har. Taksten som er sendt til Gjensidige hadde en kvm,. pris på kr. 440. Den som ble lagt hadde en kvm. pris på kr. 175. Som kunde aksepterer ikke vi dette og partner må legge om gulvet på nytt. Som følge av håndverkere forsøker å lure meg som kunde skiftet jeg selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skadeoppgjør og kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi har gjennom skadebehandlingen blitt utsatt for ren TRAKKASERING av dødssyk kunde! Blitt mistrodd. Gjensidige sjekket ikke opp med oppgitte "vitner" i forhold til mottatte gaver og eiendeler. Krevde kvitteringer for alle eiendeler flere år tilbake i tid. Har aldri opplevd slik behandling tidligere. Hjerteskjærende å følge dødsyk mann i denne prosessen.
Kommer aldri til å anbefale Gjensidige til andre og bytter selv til Sparebank1 forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen eksploderer uten kommentar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige ordner opp (hus) uten knot vid skade, men prisen for bil (+25%) & hus (+28%) forsikringen eskalerer uten rimelig grunn. Det er veldig dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solid, norske eiere/kundeeiet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode avtaler med organisasjoner, gir flott utbytte, har vært ca 15% av totalpremien. Kan virke dyre, kanskje derfor store overskudd. Solid selskap, kundeeiet/ norsk. Negativt, legger ned mange lokalkontorer, nå også kundesenter mm. Lengre ventetid på tlf.

Gry-Anita N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kostnader"

Syns det blir litt for mye penger å betale da jeg er student å har ingen inntekt utnom stipend.
Syns det er bra med valgene men ønsker fortsatt å ha delkasko da jeg har en eldre bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei pris, hyggelig å ha med å gjøre"

Bra pris sammenlignet med konkurrentene.
Lett å ha med å gjøre når uhellet er ute.
Fikk oppgjøret fort inn på kontoen.

Linn H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Gjensidige både privat, og gjennom jobb. Utrolig god kundeservice hver gang jeg har måtte kontakte dem. Ryddig og greit! Byttet alle forsikringene mine over til dem siden jeg har vært så fornøyd med det vi har hatt hos dem gjennom jobben. Hadde Frende før og syntes Gjensidige er mye rimeligere, og bedre dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare kaos!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ved to anledninger forsikret to kjøretøyer hos Gjensidige, en motorsykkel og en bil. Min negative erfaring med Gjensidige Forsikring baserer seg på faktureringer og sluttfaktura når jeg har sagt opp.

Underveis i motorsykkelforsikringen var alt knirkefritt, og jeg fikk god hjelp med kundeservice hvis jeg hadde spørsmål. Overraskelsen kom da jeg solgte motorsykkelen og skulle si opp forsikringen, da kom det en faktura på kr. 3000,- med "resterende betaling". Svaret jeg fikk fra Gjensidige var at motorsykkelen er et sesongprodukt, og dermed hadde jeg betalt en lavere sum på vinterhalvåret enn på sommeren, nå var det på tide å betale tilbake mellomlegget. Ok tenkte jeg, og betalte.

Senere hadde jeg forsikring på en bil hos Gjensidige. Underveis har det vært litt styr med faktura, og har måttet snakke en del med kundeservice. Jeg har fått gode svar underveis og har følt at de spørsmålene jeg har stilt har blitt fikset. Da jeg sa opp denne forsikringen kom det en ny faktura på kr. 2600,-. Svaret på denne fakturaen var at det hadde skjedd noe underveis som gjorde at jeg hadde betalt for lite hver måned, og dermed måtte jeg betale tilbake det jeg skyldte.

Dette ble siste gang med Gjensidige Forsikring for min del! Jeg tar ikke risikoen på flere restfakturaer i framtiden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Alltid tilgjengelig
Ordner opp når det er noe
Fint at de har lokal kontor så man kan få hjelp fra en rådgiver lokalt
Fordel med utbytte de deler ut vært år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kunne ha delt opp betalingen synes jeg"
1 syns denne omtalen er nyttig

De kunne ha delt opp betalingen synes jeg. Hadde håpet på en bedre løsning en det jeg har fått av de.

Johnsen E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Summarisk skadevurdering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Samme takstmann har ved de to siste skadesakene, ignorert partenes meldinger om skadene. I 2014 satte jeg et lakkmerke på støtfangeren til min motparts bil. Det framgikk av meldingen at skjermen hadde en tidligere skade, men jeg ble likevel avkrevet fullt erstatningsansvar, og først etter 9 mnd. og mange telefoner, e-poster og klager i brevs form fikk jeg medhold om delt erstatning.
I 2017 ble jeg urettmessig gjort ansvarlig for gammel bulk på skyvedøra til min motparts bil. Innrømmelsen om feil kom først etter 8 mnd. og samme klagebehandling.

Harald H
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hvordan kan jeg oppnå rett pris?"

Har hatt positive opplevelser med Gjensidige, men føler at de ikke gir meg rett pris sett i lys av min MEGET lave skadefrekvens.

Søk Bytt.no