Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 25 innen
forsikringsselskap
71%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
639
443
201
110
186
Sorter omtaler etter
Viser av 1579 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyre på el-bil forsikring"

Har mottatt tilbud på nesten 12000,- for forsikring av Audi 55 e-tron. Det ser ut som Gjensidige ikke ønsker å forsikre el-biler

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Når uhellet er ute"

Etter 20 skadefrie år ble jeg påkjørt bakfra. Politiet tok beslag i "motpartens" førerkort og anmeldte vedkommende. Jeg fikk status som vitne. Forholdet ble senere avgjort ved at siktede vedtok forelegg på bot. På tross av dette gikk Gjensidige inn for 50/50 som motpartens selskap godtok. (ingen av oss hadde kasko). Jeg klaget til Gjensidig kundeombud som svarte: Politiet tar stilling til det strafferettslige i h.h.t. straffeloven ved bøter og inndra førerkort. Forsikring selskapet avgjør ansvarsforhold i h.h.t. trafikkreglene og bevisbyrde uavhengig av det strafferettslige. Jeg tørr ikke være kunde der lengre, for hva skal til for å få hjelp når uhellet er ute.

Ove A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Meninger viktigere enn fakta"

Ett firma hvor de stiller egne oppfatninger og meninger høyere enn fakta, kommer aldri mer til å få mine penger.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig på kommunikasjon!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bilen min skulle sendes på verksted anbefalt av gjensidige, men da jeg ble satt over til tauingselskapet sa de et annet verksted var nærmere og bedre. Dette ble det ikke sagt videre til gjensidige igjen, så jeg måtte si ifra en god stund etter at takstmannen skulle komme seg til riktig verksted. Det jeg likte aller minst med hele saken var at det gikk diskusjoner mellom verkstedet og gjensidige om at bilen skulle bli kondemnert uten at jeg fikk noen form for informasjon om det. Eneste grunnen til at jeg vet det nå er fordi jeg tok kontakt med verkstedet og lurte på hvor det ble av bilen etter en hel måned med reparasjon. Aldri be om kontanterstatning hvis du er i et slikt tilfelle da det kun gjelder for 10 dager maks, noe jeg ikke visste, med 150kr per dag, som jeg visste. Dette førte til et stort tap i penger. Det jeg likte som jeg ga et lite pluss på var at de var kjappe til å ta kontakt etter levert skademelding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelige, negative"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er lite behjelpelige med problemer, pusher for salg. Har aldri opplevd så vanskelig reiseforsikring og så mye skepsis. Tviler på hendelsen, selv om den er politianmeldt og dokumentasjon fra politiet er videresendt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men noe dyrt"

Prisen er ofte noe høy, lite rom til å diskutere. Opplevd manglende tilbakemeldinger på spørsmål (ringe tilbake).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med gjensidige. God kundeservice. Litt overpriset på enkelte tjenester. Vanskelig iforhold til barneforsikring.

Martin H
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Gode priser og fantastisk oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser ut som jeg får gode prise her. Men like viktig: jeg fikk en hendelse (tyveri) på en reise og oppgjøret kom i løpet av 3 minutter! Liker dessuten veldig godt at det ikke tas ut store utbytter til eiere, men at overskuddet i stedet tilbakeføres til kundene, samt at noe brukes til gode formal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Total mangel på service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble påført personskade i ulykke forårsaket av Gjensidigekunde. Det går knapt an å ringe selskapet, og de vil ikke betale selv om selskapet har erkjent skyld.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Har hatt gjensidig bil forsikring i litt over 3 år. Jeg har ikke hatt noen uhell. Byttet bank fra Sparebank 1 til DNB. Da ble min forsikring sakt opp av en eller annen grunn. Jeg tegnet en ny forsikrings avtale hos dere og fikk 50% bonus!!! Noe jeg mener er helt feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men dyr MC forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med selskapet, eneste grunnen til at jeg vurderer å bytte, er fordi tilbudet jeg fikk på MC-forsikring var høyt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppfølging (personlig)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lite kontakt ang oppfølging av forsikringen om endring m.m. Telefonkontakt må bli bedre (kundevennlig).

Utbytteprinsen
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Gjensidige Forsikring ASA økte prisen på bilforsikring med 10,5 %"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved fornyelse av bilforsikringen hadde Gjensidige forsikring økt prisen med 10,5 %. Jeg sparte 43,5 % på å bytte til konkurrerende selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundeservice, ble regelrett lurt for flere tusen kroner som følge av miksing og forandring av avtale uten forvarsel, selv når selskapet ble gjort oppmerksomme og vel dokumentert om dette, så gjorde ALT for å unngå denne saken uten å rydde opp, selv om alt var vel dokumentert til dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer dårlig når du trenger det"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Gjensidige i mange år og alltid vært godt fornøyd. Blant de laveste prisene og kundeutbytte i tillegg. Ved småting som glasskade på bil og reiseforsikring har det fungert strålende, man betaler egenandel der og da og er ferdig med saken. Reiseforsikring ved skade det samme, en telefon og så kommer erstatning på konto. Skjønner imidlertid hvorfor det er slik: De gangene man får tilbake 5 tusen på forsikringen, så tjener jo selskapet fortsatt 25 tusen på oss det året. (betaler vel 30k i året.) Men man får jo noen kroner tilbake og er strålende fornøyd der og da. Når vi da fikk en større skade på hytta (flere hundre tusen), var alt mye vanskeligere. Månedsvis uten en avklaring, og vi ligger an til å tape 150-200' hvis oppgjøret blir som skissert. Vi er i en klageprosess, så det kan jo bli greit til slutt, men det var ikke slik jeg trodde det skulle være. Hvis en større sak skulle skje er jo forventningen at man får hjelp og en rettferdig erstatning, og slipper å mase og passe på alt mulig. De færreste opplever jo ikke større skader, men det er jo for de store skadene man har forsikring. Vi har ikke forsikring for å være dekket hvis vi får en liten bulk på bilen eller for å få erstatning for en mistet koffert. Vi har forsikringen i tilfelle bilen totalvrakes eller huset brenner ned. Og når større skader oppleves som et mareritt er i alle fall dette feil selskap for oss. Vi betaler heller litt mer hos noen andre eller får dårligere dekning på småting. Det viktigste for oss er å være skikkelig dekket i tilfelle et større uhell. Og vår efaring er veldig negativ her. Man har jo klagemuligheter så jeg regner med at oppgjøret blir "riktig" til slutt men når man først har kommet i en fortvilet situasjon så ønsker man ikke å bruke nasse tid og krefter og periodevis miste nattesøvnen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"I dont think it can get much worse than that"

Both insurance and the customer service people are so terrible, i dont even know where to start describing what kind of crap this insurance is.

John I. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Trygt og ingen tull med betaling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Raskt oppgjør ved skade. En tlf og alt ble ordnet raskt og effektivt. Valg mellom å få problemer fikset eller oppgjør til konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Det enkle forsikringsselskapet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er smertefritt å ha forsikring her! Litt dyrere enn andre, men har godtatt dette fordi de er så enkle å ha med å gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Flott"
2 syns denne omtalen er nyttig

Supert å få tilbake tusenlapper i kundeutbytte hvert år, viktig å ta med det i beregningen når man velger forsikringsselskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet forsikring som skulle dekke 60 000 i året for inntektstap ved sykdom. Skulle tre i kraft så fort man gikk over på arbeidsavklaring. Meldte fra tre måneder i forveien og etter 8 måneder behandlingstid, elendig kundeservice, og dårlige unnskyldninger gir de avslag fordi forsikringen via jobben utbetaler tilsvarende. Fortsatt langt unna ordinærlønn men det har visst ikke noe å si. Elendig selskap når man trenger de. Får ikke nødvendigvis hva man betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende og rar info ved premieøkninger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved siste premieøkning på bilen kontaktet jeg kundeservice for å få en forklaring på den stadige økningen av premien. Fikk da til svar på mail at det var på grunn av de klimatiske forhold der jeg bor...???

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra og solid forsikringselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært relativt godt fornøyd som totalkunde med Gjensidige i gjennom 25 år. Noen mindre bilskader har blitt greit ordnet og betalt. Etter så lang tid som trofast kunde, er det på tide og "shoppe" litt i forsikringsmarkedet. Undertegnede har en følelse av at forsikringen på hovedbilen, VW passat GTE, begynner å bli noe kostbar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kyniske og vanskelige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter jeg var i en alvorlig ulykke i 2015 har jeg fått oppleve hvor kyniske Gjensidige er. De bruker alle midler for å unngå utbetaling, drøyer med og holder ikke tidsfrister. Er du bedriftseier, leder eller skal ha private forsikringer, så burde du holde deg langt unna Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig"

Ryddig å forholde seg til, men tar en standardsjekk for å følge med på prisnivået i markedet. Er det noe å hente?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ganske dårlig mot kundene sinne."

Har bonus på 70 % 1 år siden 2016. Uten noen ulykker med bil bonus mitt går ikke opp. Har snakket med ansatte i gjensidige, dem sier at jeg bytter biler ofte??? Jeg beteler for mine biler, uansett hvor mange jeg har. Priser går opp uten varsel.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR