Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
8
av 29 innen
forsikringsselskap
69%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
715
494
245
134
233
Sorter omtaler etter
Viser av 1821 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Frustrert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap - helt frem til et oppgjør som gikk galt"

Har hatt god erfaring helt frem til i sommer. Da var selskapet ikke bra. Jeg fikk muntlig aksept for et utlegg ifm. reiseforsikringen, men da jeg skulle få refusjonen - mente de det ikke var gitt aksept for utlegget og nektet å refundere. Slik bør det ikke være! Jeg prøver et annet selskap etter å ha vært i Gjensidige i 35 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundebehandling"

De har "min side" som jeg kan logge meg inn i. Her finner jeg arkiv over alle tidligere og evt. pågående skadesaker. Kommunikasjonen er her og ikke per e-post. De svarer raskt både her, per telefon og via nett-chatt. Enkelt og finne dokumentene om forsikringene mine, lett og bestille og avbestille nye forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God erfaring"

Rask tilbakemelding. Løsningsorientert. Konkurransedyktig. Bra at de er opptatt av å støtte nærmiljøet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt dyrt for tiden"

Vanskelig med erstatning saker, må sloss litt for å få ut noe penger, hvis du får noe i det hele tatt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygt men litt for dyrt"

Stort sett god kundeservice og seriøst selskap , men generelt for dyrt og man burde få mer tilbud og opplysninger. Kan også bli bedre på kommunikasjon.

Daniel S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask skadeoppgjør, best kundeservice, men dyr......"

Har ingen dårlig Erfaring med Gjensidige. Behandler alltid skadesaker raskt. Hyggelig og forståelsesfull kundeservice. Meeen, for dyre priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Run a away and boycott this Ponzi company"

Have a court trial, running with this company, waited over 5 months after that they declined my case, will meet in court and will se who wins

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode på oppgjør, har blitt dyre på pris."

Har hatt Gjensidige i mange år og stort sett vært fornøyd med skadeoppgjørene. De har etter hvert blitt dyre på pris, særlig etter flytting til Oslo.

Thorleif
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra selskap, god service, aldri problem med utbetalinger."

Gjensidige er et solid selskap, aldri hatt problemer med skadesaker. Hvert år har jeg mottatt utbytte som kunde, det er viktig å ta med i beregningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God service, kundeutbytte og NAF-avtale"

God service fra ansatte, brukervennlige nettsider. Flott at man får kundeutbytte gjennom Gjensidigestiftelsen. NAF-medlemsskap gir ekstra rabatt på bilforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"litt for dyrt"

har kommet med en ny bil og tilbudet jeg mottok fra deg for den var mye mer enn for den gamle bilen så jeg er ikke fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Overprising -Verst i klassen"

De påstår at de har ekstra rabatt til YS-medlemmer og andre. Hva nytter vel det når de er rådyre utgangspunktet? Hold dere unna.

Anders I. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"erfaring"

Godt selskap og service vennlig. ikke har jeg hatt problemer med selskapet og de er lett tilgjengelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Villedende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Info gitt på telefon på kundeservice var helt forskjellig fra hva resultatet ble etter behandling av skadesak. Denne villedende informasjonen førte til tap på flere tusen kroner.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fra lokketilbud til blodpris"

Etter å ha mottatt det jeg nå betrakter som et lokketilbud for ett år siden, ble prisen skrudd himmelvidt i været ved fornyelse av ny avtaleperiode. Dette tiltross for at jeg ikke har hatt noen skader dette første året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Galopperende forsikringspriser"

Er misfornøyd med økningene i forsikringsprisene hos Gjensidige. Siste 10 år har årlig prisøkning vært på godt over 10 %, mens gjennomsnittlig konsumprisindeks har vært snaut 2 %. Av dette blir det som kjent formidable forskjeller på 10 år. Gjennom forhandling med Gjensidige har jeg fått stoppet opp prisøkningen to ganger de siste 10 årene, men så er det tilbake til 10-12 % årlig økning igjen påfølgende år. Jeg er lei av å gå i forhandlinger med forsikringsselskapet hvert år. Noen som kan tilby akseptable forsikringspriser over tid? Er ikke interessert å et gunstig "introduksjons"-tilbud.

Morten N. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Alltid fornøyd, skuffende dyr på elbil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast total kunde hos gjensidige i mange år. Alltid vært fornøyd. Hadde ikke lyst å bytte. Måtte dessverre takke for meg da gjensidige har priset seg fullstendig ut på elbil.

Ted W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dobling av pris på to år"

Pris på bussforsikring nær doblet på to år. De mener én glasskade forsvarer en slik prisøkning (fra 9.000 til 17.000). Bonustap får vi ikke... men da øker de bare grunnprisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt utrolig dårlig"

Gjensidige slettet min skadesak på nett som jeg meldte inn, da jeg skulle sjekke status på min sak, var den borte, slettet av gjensidige???? er det mulig, FOR ALL DEL VELG ET ANNET FORSIKRINGSSELSKAP.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høy regning!"

Vi skulle ifølge avtale betale ca 800kr i måneden, men regningen havner på rundt 1200. Og nå fikk jeg plutselig en regning på 17 000. Jeg prøver å ringe for svar men da legger de på.

Gunnar S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse."

Får bedre tilbud på mc av selskap jeg ikke han forsikringer hos. På hytte feltet hadde vi navn og tomt nr. på hytten. Etter at vi fikk gatenavn og nummer. oppdaget jeg at jeg hadde betalt forsikring på en hytte som er større, som lå på et annet felt. Gjensidige påstår at jeg har ringt inn og sagt at jeg hadde større hytte en jeg har. Hvem ringer til forikringsselskapet og sier de har større hytte enn de har for å få mer og betale. Gjensidige tar ikke ansvar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"was hoping for better offer on my insurance"

The insurance price went up had no car accident in my life. Was waiting for new insurance offer did not get one hope to get one soon.

Nils H. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"COVID 19 refusjon"

Vi avbestilte avreise til Thailand 27.2.2020 ( 30 dagers opphold) på grunn av COVID-19 utviklingen i Kina og mulig risiko for spredning i andre asiatiske land og hjem til Norge ved retur. Dette var før norske helsemyndigheter sine reiseråd kom. Hadde vi tatt reisen måtte vi sannsynligvis tatt karantene når vi kom hjem til Norge. Vi fikk refundert mye av kostnaden fra flyselskapet, men vel 6.000 fikk vi ikke tilbake. Kontaktet så Gjensidige. De dekker ikke tapet, reisen var planlagt gjennomført før reiseråd forelå. Det å være COVID 19 føre var med tanke på risiko har altså ingen betydning. Gjensidige henviser bare til reiseråd fra UD.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke vits med dene forsikringen- styr unna"

I løpet av de siste 20 årene har jeg egentlig ikke hatt stort behov for forsikring, men når uhellet først var ute så det så mye med liten skrift. De har dårligere vilkår på bolig, innbo, hus log reise enn alle andre. Bil var likt...men jeg bytter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt for Industrialisert kundebehandling"

Selskapet benytter roboter til å motta skademeldinger. Det er sikkert vanlig og i utgangspunktet ok under forutsetning at de fanger opp saken riktig. I mitt tilfelle bommet roboten kraftig, og upresisheten ble videreført i saksbehandlingen, dessverre.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR