Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1074 verifiserte omtaler
4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
77%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
479
320
126
56
93
Sorter omtaler etter
Viser av 1074 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig og forholde seg til"

Syns de er veldig vanskelig og forholde seg til, både når det gjelder generelle spørsmål og hvis det har skjedd noe som gjør at man trenger hjelp fra forsikringsselskapet.
Umenneskelig, da vi ønsket og videre forsikre vår nyfødte datter (etter de første 6 mnd som er gratis) fikk vi avslag fordi hun var for tidlig født! Selv om vi hadde papirer på at hun var frisk og sprek og hadde vært det siden fødselen, og utviklet seg normalt. Men de var så "hyggelig" og presiserte med at vi kunne søke på nytt etter endt 1. klasse!
Syns også at de er fryktelig dyr i pris!

Benjamin W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyr"

Synes det virker en smule rart at jeg får et dokument i hånden med en pris på en forsikring, og blir trukket det dobbelte. Ikke bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Urutinert ved skade i utland"

Bra pris på forsikring og god support i Norge, men det var et rot uten like ved skade i utland. Jeg ble sendt til frem og tilbake mellom lokalt verksted og Gjensidige. Ikke fornøyd med dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"

Jeg benytter en Gjensidige broker, men er også i kontakt med Gjensidige direkte via telefon. Alltid god kundeservice, og har aldri hatt 'problemer' med dem. Kan anbefales.

Halvard H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utprising"

Får nå en prisøkning på 25%. Det er uakseptabel kundebehandling. Ser meg derfor nå etter et nytt forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Så som så"

Når jeg kjøpte bilen hos forhandler fikk jeg oppgitt en pris på forsikringen som var under det halve av det som jeg fikk fra Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye bra, men..."

God kundeservice, alltid tilgjengelig og behjelpelig, men de endrer priser på forsikringen uten å varsle.

Ole I. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sure kunderådgivere"

Dårlig behandlet når en ringer inn, jeg spør om hvorfor forsikringen er så høy. Når andre selskap er nesten 40 prosent lavere i pris.

Negussie N. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Erfaringer med Gjensidige Forsikring"

- Dårlig service
- Utilstrekkelig kommunikasjon, kunne ikke løse forespørselen om problem med kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dobbel så dyr bilforsikring som f. eks. SR-bank, og dette selv om jeg er KYmedlem"

Veldig dyr forsikring på en billig bil. Jeg er medlem av KY (YS) I tillegg, og dette burde gitt utslag på forsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet over erstatningen"

Gjensidige har vært enestående, bortsett fra erstatningssummen jeg ble tilkjent etter å ha brukket ryggen. Den var på kr. 5000. Jeg er medlem av YS, og har visse fordeler av det.

Tom C. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig konkurranse vilkår på pris og bonus"

Gjensidig ung er positivt med tanke på 23 års alderen. Men kundeservicen er utrolig dårlig, å dette har resultert i at jeg nå skal flytte forsikringene mine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God rask service"

Har blitt utsatt for tyveri av sykkel og reisegods. Ingen problemer forsikringsutbetalinger da dette har hendt, men var mye skriverier frem og tilbake for mange år siden da jeg skulle tegne helseforsikring.

Bjørn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen bruk av fornuft av forsikringselskap ved oppgjør av skade når en som kunde er 100% ærlig."

Elendig saksbehandlig ved skade. Var uheldig og hadde bruk for reiseforsikring da jeg var på tur til hytte. I fbm skaden som oppstod leste jeg vilkårene FØR jeg ringte saksbehandler og meldte skade på reiseforsikring. Var ærlig og sa det som det var at skaden hadde skjedd i hjemkommunen... Og det som da skjer er at saksbehandler avviser forsikringsoppgjør.. Da vilkårne tilser at skade som skjer innenfor kommunergrenser eller i den kommunen en jobber i... dvs til /fra jobb.. Dekkes ikke. Helt utrolig... Dvs at der det er størst sjangs for skade kan oppstå/skje.. Dekkes ikke.. Slik at en må vurdere hva en ønsker og si til saksbehandler. Men de går ut fra skjema spørsmål som alltid begynner med tid og sted og dermed " ledende spørsmål "
I tilfellet bruk av reiseforsikring vil det si at uhellene en eventuelt blir utsatt for MÅ SKJE UTENFOR hjemstedskommunen hvis en skal ha mulighet for å få noe dekket på REISEforsikringen En skal selvfølgelig være ærlig men det oppfordres jo av forsikringen selv til å være uærlig for å få dekket skader... Dette er noe ikke en ønsker og gjøre selvfølgelig, men en kan da lure på hva en skal gjøre og hvorfor en har forsikring. I mitt tilfelle håpet jeg at det ville bli brukt sunn fornuft og at skade ville bli dekket men dengang ei... Jeg forstår jo at forsikringselskap har retningslinjer å gå etter i saksbehandlinger, men ikke at det IKKE kan brukes sunn fornuft som ville kunne gi flere kunder til selskapet.. Som menig mann i gata endres vilkårene for forsikringer og kan vel si at disse leses vel ikke av oss vanlige.. Og dermed ikke oppdatert på hva som gjelder når uhellet er ute og dermed kommer skuffelsen..... Med dette innlegget vil jeg bare si at jeg er skuffet over at det ikke brukes fornuft i skadeoppgjør og at alle og enhver bør lese vilkårene for de forskjellige forsikringer en har og se hva som dekkes og ikke dekkes ved uhell. Ærlighet BØR vare lengst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Alltid meget gode vilkår"

Har heldigvis aldri hatt behov for å benytte forsikringen. Gjensidige har alltid gitt meg de beste vilkårene, både i pakkenes innhold og pris, helt siden min første bilforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uærlige"

Hadde ett utestående beløp som gjorde at forsikringene ble stoppet.
Dette forstår jeg såklart.
Når jeg tok kontakt med de fikk jeg skriftlig beskjed om at så fort utestående var betalt ville forsikringene gjenopprettes. Dette skjedde ikke! Forsikringene måtte tegnes på nytt, med nye (større) summer og betales for ett år på forskudd!
Når jeg tok opp dette med de sluttet de å svare!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode rabattordninger og bra service/behandling"

Gjennom rabattordninger får jeg et godt totaltilbud gjennom Gjensidige. De skadeoppgjørene jeg har hatt har vært smidige og enkle.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra"

Har ingen negative opplevelser, men det er Sundt å sjekke priser av å til med forskjellige selskap..

Tony V. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Et godt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har pr. Nå ikke opplevd noe negativt med Gjensidige som selskap. De sakene vi har hatt, har blitt løst på en ordentlig måte. Skal jeg skifte selskap, ja så skal det være mye billigere, og kunne levere den samme utmerkede service.

Nils K. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Greie ansatte lokalt i selskapet"

Synes det er stressende at en hele tiden må innhente nye tilbud. Har de kommet med et OK tilbud ett år, skulle en stole på at de er bra neste år også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt og lite kundevennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lite kundevennlig. Dyr forsikring. På regninger fremkommer annet beløp enn avtalt pr telefon - det medfører ekstra bryderi og er lite forutsigbart.

Hilde B. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra vilkår med dyre priser"

Selskapet har bra vilkår og trivelige ansatte. Nettsiden er oversiktlig. Skuffet over behandlingstiden ved siste skade. Skade i mai, og fikk utbetalt oppgjøret i august/september.

Inger L. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

God service, men passer desverre dårlig for unge bilsjåfører med tanke på priser på forsikring. Får det omtrent billigere alle andre steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nogelunde ryddig"

Gjensidige ordnet opp i rot som de selv har laget. Hvis jeg ikke fulgte med så hadde jeg måttet betale mer enn det jeg egentlig skulle.

Fikk ny person å forholde meg til så ble det straks mye bedre.

Middels pris i forhold til andre selskap.

Helene K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere enn min forrige forsikring"

Ble tilbudt å betale 410 kroner i måneden av personen jeg snakket med helt tl slutten av 2017, jeg takket ja. Men nå har prisen blitt den samme som jeg betalte hos min forrige forsikring.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no