Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Gjensidige Forsikring
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Bra
11
av 19 innen
skadeforsikring
67%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
819
572
286
173
324
Sorter omtaler etter
Viser av 2174 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Tesla"

Synes det er for dyr forsikring på min tesla. Ellers fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring, selv med rabatter"

Dyr forsikring, selv med rabatter. Har MC og bilforsikring med NAF rabatter

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundebehandling"

Bra kundebehandling og fått hjelp når jeg trenger, men føler de er litt i dyrere laget

Rolf H. C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kunde opplevelse"

I betraktning av den korte tiden jeg har vært kunde der, opplever jeg selskapet som en positiv opplevelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig verdi og urimelig høy prisøkning"

Bra: - Relativt rask behandling av (liten) lekkasjesak Dårlig: - Urimelig høy prisøkning år-til-år snitt på 8.7% over 5års periode, henger ikke på greip med kostøkning i samfunnet (f.eks. KPI) eller utbetaling av skade - Oppsigelse av forsikring uten å ta kontakt på telefon for å forklare

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et av de dårligste forsikringsselskapene i Norge"

Et av de dårligste forsikringsselskapene i Norge. Jeg betaler dem i 3 år, har aldri bedt dem om hjelp. Nylig hadde jeg problem med sjekkegre, person som besøkte hjemmet gjorde ingenting annet enn å sette liten væske i listen. Nå ser jeg dobbeltsjekkgre hjemme. Jeg hadde et annet problem der det kom snø fra Lofta tak. Jeg sendte dem bilder og de sa at de hjalp til med det. Etter at person fra Recover AS besøkte hjemmet mitt og i stedet for å se på snøproblemet tok han andre bilder og la til rapporten. Han ga tilbakemelding til gjensidige og de avviste kravet. Og nå smelter snø inne i lofta mi og alt vann faller ned i gulvet og det hjelper ikke. Samme selskap som bare tar penger. Skal flytte til If eller annen forsikring.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"REISE"

Ingen utbetaling etter hjemkalling fra kreftlege for nye medesiner.Gjensidige må oppdatere sin reiseforsikring. Hvor mange er det ikke som reiser til syden med diverse sygdomer som er pensjonister?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare å holde seg unna!!"

Rett og slett dårlige på kundeservice. Overholder ikke personvernloven og opptrer veldig arrogant

Richard Ø. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grei tilgjengelighet"

Har ikke hatt skadesaker med behov for bistand. Viktig med dekning for panoramatak som de har. Men forbedringer er; trengte å øke km stand på bilen nånpå en søndag da jeg oppdaget at jeg hadde kjørt over. Kunne gjøre endringer på nett men da ikke virksomt dør neste hovedforfall. Burde kunne endres med umiddelbar igangtredelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig forsikring men ikke enkelt"

Prisen er ikke så verst problemet at det er litt tungvint og dyrt med mange forsikringer kunne gjort enklere og kjøpe og finne best egnet kundeservice er kun tilgjengelig på dagen på hverdager så ikke regn med mye hjelp.

Håvard K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men dyrt"

Bra, heldekkende og god kundeservice. Selv med storkundeavtale fra YS og ANSATT avtalen til Gjensidige blir det i dyreste laget..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men dyrt"

Kjempe fornøyd men synes dem blir for dyre så derfor vurderer jeg å bytte selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold deg unna!"

Ble lurt over forsikringa på min bil og endte opp med en stor regning på bilen når de ikke dekket noe som helst. Fant ut i ettertid at prisen jeg betalte var også skyhøy når andre konkurrenter var myeeeeee billigere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask respons, god service, litt diskusjon om erstatning rundt små beløp."

Stort sett fornøyd med selskapet, men litt dyrt. Kundeutbytte hjelper litt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Uprofesjonell behandling."

Dårlig kunde service. Ved en forsikringssak på huset fikk min samboer og jeg bekreftet 3 ganger (på melding) at skaden dekkes etter at takstmann hadde vært å utbredt skaden. Ringer så opp fordi de trenger mer dokumentasjon, men de kommer aldri ut på ny befaring. Får så igjen bekreftet at saken dekkes. Etter 8 dager ringer de å sier de ikke dekker saken likevel. De opptrer også uprofesjonelt. Anbefaler ikke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Stødig og godt forsikringsselskap."

Rimelige priser ettersom de gir utbytte/bonus hvert år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mange års Kunde"

Har vært mange års kunde, som nå har ekonomisk belastning pga høy premium som trekkes over kr. 6000 /mnd. Ønskes gjenom utredes hva dere anbefale å får ned min høy premium eg betale. Takk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"dyrt for unge"

hadde kjøpt en gammel volvo s40 fra 1998 som bare hadde gått 70 tusen kilometer og var i plett fri stand med all service oppfulgt, fløte selv at forsikringens pris ikke reflekterte bilens omstendigheter så bra som den kunne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Har hatt vannlekkasje i 3 år. Mottar ingen fremdriftsplan, og ingen informasjon. De sender selskapet Recover som ser på skaden ca. hver 2. mnd i 2 timer, men de gjør aldri en innsats for å fikse dette. Recover sier jeg må kontakte Gjensidige og Gjensidige sier jeg må kontakte Recover. Veldig uhøflige personer på kundeservice hos Gjensidige. Jeg skal aldri benytte Gjensidige igjen!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ekstremt effektivt skadeoppgjør og hyggelig kundeutbytte"

Gjensidige leverer veldig bra. Har hatt noen forsinket bagasje opplevelser og en stjålet sykkel, og skadeoppgjøret har alltid vert veldig ryddig og effektivt. Hyggelig med kundeutbytte etter år med overskudd.

Endelig F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!!!"

Poenget med et forsikringsselskap, er at du skal ha trygghet om noe hender… Dette er hele fundamentet til forsikringsselskaper.. Har nå 2 ganger hatt nytte av min forsikring, første gang var det vannlekkasje i taket, ettersom det ikke var noen rør i etasjen over (der det var lekkasje) forstod ikke Gjensidige hvor vannet kom fra og da var konklusjonen at de ikke dekket dette.. (lektet ut ytterveggen oppe og ikke hatt noe problem siden) Gjensidige var likevel ikke villig til å dekke et øre.. Andre gangen sprakk en fug, dette måtte også ordnes på egen kappe! Til tross for at de som sprengte tok ansvar og sa dette gikk på dem var ikke dette godt nok for Gjensidige, de mente det var tilfeldig at det kom skader her under sprengning.. Dette var riktig nok etter mye dokumentasjon. (Ville tro det holdt med før og etter bilder, men Gjensidige er ekstremt flinke til å vri seg unna ansvar! Men om du allerede er medlem, ikke bare bytt selskap, men pass på at du virkelig er ute! For når du sier opp forsikringen din, sier de kun opp en.. Om du har flere må du tydeligvis slette dem enkeltvis (med mindre jeg var uheldig med den jeg snakket med) Vet ikke hvordan jeg kan advare deg godt nok.. De lever på navnet og ryktet de HADDE! Prisene er også utrolige, jeg byttet selskap og betaler ca halvparten… Hva enn du gjør ikke bli medlem og har du gjort den samme feilen som jeg gjorde, så ring å bytt selskap! (Og si opp medlemskapet) Jeg måtte ringe 3 ganger før jeg faktisk kom meg ut..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gjensidige Reise+ er ubrukelig"

Gjensidige Reise+ : Dekning for tapte feriedager og feriekompensasjon gjelder ikke, dersom man ikke har kjøpt retur bilett. Reisemønsteret i dag er ofte kun med enveis bilett, retur kjøpes når man er sikker på når man skal hjem. Dekning for tapte feriedager gjelder ikke selv om man blir innlagt på sykehus, heller ikke feriekompensasjon. Gjensidige selger ett produkt som ikke er tilpasset dagens reisevaner. Datoen for opplevelsen: 26. juni 2022

Ann C. M. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask og god hjelp"

Ingen problemer med kjempegod behjelpelig og forståelsesfull hjelp Ingen stygge kommentarer eller mistenksomheter som er svært ydmykende og ubehagelig,kjempe forståelsesfulle og rask hjelp med hyggelige mennesker

John S. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Middels"

Fantastisk på oppgjør, elendig på pris. Så det går en grense for hvor lojal vi kan være.

Kristin S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Naturskade fritidseiendom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet forsikring på 13 mål fritidseiendom (tidl. småbruk). Ved naturskade på eiendommen viser det seg at forsikringen likevel ikke dekker hva jeg bestilte. Stort økonomisk tap, upålitelige takstmenn som ikke gjorde den jobben de skulle, ansvarsfraskrivelse og på toppen av det hele en særdeles nedlatende kommunikasjon fra selskapets side. ANBEFALES IKKE! å bli kunde i dette selskapet.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR