Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1005 verifiserte omtaler
4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
78%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
457
305
108
48
87
Sorter omtaler etter
Viser av 1005 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig respons og oppfølging"

Responstid er lang på alt annet enn salg av ytterligere forsikringer, utrolig irriterende når man legger alle forsikringene i et selskap.

Anne-Lise
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring i Gjensidige gjennom bilforhandler"

Har kun erfaring med Gjensidige fra siste året. Valgte å ta bilforhandlerforsikring gjennom Toyota/Gjensidige ved kjøp av bil 2016. Det ga en tilfredsstillende pris på forsikringen da. Nå ønskes å sammenligne/få tilbud fra flere selskaper for videre bilforsikring.

Anbefaler Gjensidige for første års forsikring gjennom bilforhandler. Har ingen videre erfaring.

Gyørgy K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solid selskap"

Bra selskap men litt få distrikt kontor. Må være godt selskap da jeg har hatt mine forsikringer der i årevis. Men bytter vist prisforskjellen til andre selskap blir for stor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men ikke bra nok"

Fort og få utbetalt. Sa ikke ifra om forsikring som ikke lenger var dekning men tok betalt. Dyr om ikke dyrest så.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Helt på trynet"

Verste jeg har opplevd, frekke er dem også. Dem sender regninger som dem ikke har kontroll på selv engang. Kranglet med dem i over 2t sist gang. Om dem tok mat pause imens eller hva dem gjorde vet jeg dessverre ikke. Effektive var dem alle fall ikke. Opplevde flere frekke svar under samtalene når jeg spurte om jeg kunne få kontakt med en sjef\avdelingsleder. Utrolige mange dårlige unnskylder det kom frem da. Spurte også om jeg kunne få kvitteringer på det jeg hadde betalt inn som jeg fremdeles venter på. 4-5 uker siden jeg spurte om det. I dag 13.07.2017 fikk jeg igjen en regning ifra gjensidige på flere tusen kr over totalt beløpet som jeg betaler inn til dem i året. Spurte H...... I dag om å få kontakt med en sjef og chatten ble avsluttet.. Hold dere langt unna Gjensidige forsikring. Det står at dem tar opp samtalene chattene osv når man tar kontakt med dem. Men de greier ikke å finne dem opp igjen engang.. Så alt må bli sagt 10x imellom 10 forskjellige personer..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelpsomme"

Jeg opplever å bli møtt av løsningsorienterte og positive mennesker når jeg har vært i kontakt med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Sjekk av pris"

Alt er ok. Men ønsker å sjekke på pris. Fikk nå en ny forsikring på bil, etter 3 år med nybilforsikring. Syntes det var litt rart å betale høyere forsikring på bil som er fallt i pris.

Arild O. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er eit bra selskap med ein god profil som bidreg med mykje posetive tiltak bl. a til idrettslag, frivilligheit og merking av turstiar mm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisøking uten varsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige satte plutselig opp prisen på MC forsikringen med 2400 kr i året etter at jeg byttet til nyere sykkel med mer sikkerhetsutstyr. Svaret fra kundeservice var nye tariffer han ikke kunne gjøre noe med. Synes det er meget rart at når man bytter til nyere sykkel med ABS og antispinn++ at forsikringen skal plutselig koste 2400 kroner MER.

Morten G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Godt fornøyd. Enkle å få tak i. Grunnen til at jeg nå sjekker forsikringer er at jeg har flyttet sammen med min samboer, så vi ønsker å samle forsikringene.

Hans-Ole
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fungerer veldig bra"

Raske, enkle oppgjør. Gode priser gjennom Tekla avtalen. Rabatt gjennom utbytteutbetaling hvert år (ca 5 - 10%)

Catharina H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring"

Bra forsikringsselskap. Har stort sett alltid fått hjelp til det jeg trenger, men blir skuffet over at prisen øker hvert eneste år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjensidiges landbruksforsikring i to setninger "

God kundeservice, raskt oppgjør, men uforholdsmessig dyr premie på livsforsikring.
Livsforsikring opphører ved fylte 67 år! (?)
Har vi dobbel dekning gjennom forskjellige forsikringstyper livsforsikring, landbruk, bil, bolig, privat, ulykke? Lite koordinert og lite oversiktlig.
Gjensidige tilbyr ikke hjemmebesøk. Vi betaler nær 30.000, - i året i samlet premie.

Fred H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men ser det billigere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt ok, men har ikke vært borti noen ulykker og da ikke belastet noe selskap. Har kjørt prikkfritt i 40 år. Mener da forsikringen skulle vært lavere. Her går dere bare ut ifra de siste 2, 3 årene. Jeg burde jo vært premiert. Det har blitt en del kroner spart, men..... ting kan skje.

Jens P. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Spekulative"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra reiseforsikring når det gjelder sykdom, men ikke når det gjelder tyveri av gjenstander.
Foreslår endringer i forsikringer uten å legge fram alle fakta.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så billig som jeg trodde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke så billig som jeg trodde. Flere selskaper som matcher prisen selvom de selv mente de var de billigste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen videre oppfølging etter at forsikringsavtalene er etablert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etablering av forsikringsavtalene var en god prosess. Jeg møtte god kundebehandling på deres kontor i Drammen i to omganger for noen år siden.

Det er ingen videre oppfølging av forsikringsavtalene og det er ingen vurdering fra selskapets side mht mulig endrede behov osv. Det er ikke mottatt noen henvendelser vedrørende pensjonssparing, hvilket jeg finner merkverdig.

Responsen på henvendelser er treg og denne er rettet mot mersalg og ikke imøtekommenhet ovenfor undertegnedes faktiske behov som kunde.

Johnny P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God oppfølging - gode betingelser / pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er tilbake i Gjensidige med bilforsikringen etter noen års fravær på grunn av konkurransedyktige betingelser/pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på å matche tilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nå hatt alle mine forsikringer samlet hos Gjensidige i noen år. Det viser seg at premien har økt relativt mye fra første året. Har også skiftet flere biler i løpet av de siste årene og ser da at jeg kan få bedre forsikringstilbud hos andre (store seriøse) forsikringsselskap. Har da henvendt meg til Gjensidige for å se om de kan matche pris, men det kan de ikke og det virker som om de ikke har noe å gå på. Det medfører at jeg nok skifter forsikringsselskap nå snart, for det blir etterhvert betydelig å spare - selv etter at potensielt utbytteutbetaling i fremtiden er medregnet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service på mc-forsikring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en mc-forsikring i Gjensidige. Solgte sykkelen for 3 uker siden. Kjøpte nettopp ny mc. Forøvrig EKSAKT samme mc. Prisen på forsikringen nesten tredoblet. Forstå det den som vil og kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke for motorsyklister"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt sett dyre, og flere tusen dyre på motorsykler. Får ofte tilbake litt, hvis selskapet går i overskudd, noe som er positivt, men for meg og det jeg har er de en god del tusen dyrere enn konkurrentene...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige blåser i fakta når det kommer til skadefordeling, vi ble påkjørt av en traktor som var uoppmerksom når Vi stod stille med bilen, hadde vitner og bilder som tydelig viste at dette var traktor sin feil, men de konkluderte med delt skyld.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd med selskapet"

Se over, det omfatter det meste. Som nevnt stort sett fornøyd med selskapet, men siste skadesak ble rotete og vi følte oss som kasteballer mellom Gjensidige og det forferdelige selskapet SSG.

Kvivesen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Bra service, svarer rimerlig fort. Nedtrekk for litt slapt pristilbud til tross for at jeg velger en ekstra forsikring for å gjøre det "billigere".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig enkelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt system på det meste med skademelding og nettsiden. Rask å ringe opp når man ber om det. Bilen er for dyr syns jeg eneste. Vurderer derfor bytte.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap