Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Gjensidige Forsikring
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Bra
8
av 18 innen
skadeforsikring
67%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
810
562
280
171
310
Sorter omtaler etter
Viser av 2133 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt fin"

Har ikke hatt noen problemer med selskapet noensinne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig"

Ryddig å forholde seg til, men tar en standardsjekk for å følge med på prisnivået i markedet. Er det noe å hente?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ganske dårlig mot kundene sinne."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har bonus på 70 % 1 år siden 2016. Uten noen ulykker med bil bonus mitt går ikke opp. Har snakket med ansatte i gjensidige, dem sier at jeg bytter biler ofte??? Jeg beteler for mine biler, uansett hvor mange jeg har. Priser går opp uten varsel.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisjakt"

Ok forsikring. Men noe er dyrere enn andre, noe er billigere.

Otto K. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt topp"

Kjappe, ukompliserte oppgjør med kort og grei saksbehandlingstid og serviceinnstilte medarbeidere

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygt men dyrt"

Problemfrie oppgjør ved skade, men mangelfull dokumentasjon etter utbedring. Høy pris på polise.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sinnssyk prisøkning!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fra 2018 til 2019 økte husforsikringen fra 14.338 til 24.144, og bilen fra 9.780 til 12.967! De andre forsikringene økte med mindre beløp, men total prisøkning på alt var ca 18.000! Fikk til svar fra forsikringen at siden vi hadde hatt skade på huset, måtte vi regne med prisøkning. Trodde ikke forsikring var slik... Bytter nå til KLP, og de er billigere enn Gjensidige var før økningen! Gjensidige er også umulig å få snakke med lengre, tar kun henvendelser via nett/chat. Skadeoppgjør har vært bra når jeg først har fått tak i dem.

Svein T. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Pris er noe over gjennomsnittet"

Gjensidige har alltid vært på den dyre siden. Men elbil forsikringen tar kaka.

Vigdis S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men for dyr på bilfosikring"

God og tilgjengelig kundebehandling. Ingen problemer ved skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris"

Bra pris ved inngåelse.. Samarbeidsavtale via arbeidsgiver..

Jennie R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige er utrolig bra, rask kundeservice. Gjensidige deler også overskuddet de får, noe som man bør ta i betrakting når man skal velge forsikring. Nå fikk jo jeg litt rabatter da jeg valgte forsikring. Men pr dags dato så er det ingen som har slått gjensidige i pris! Nå har jeg også vært så heldig å ikke hatt noen ulykker, så jeg kan ikke svare på hvordan de fungerer der. Men med tanke på hvordan det har vært hittil så krysser jeg fingra for at det er like bra! Det som er negativt, men som gjelder alle forsikringer, så er det når du skal utvide reiseforsikringen så blir det fort ganske mye dyrere. Så jeg som bor i utlandet har funnet ut at det er bedre/billigere å bestille en tur hjem til Norge hver 10’ende uke. Enn å ha en utvida reiseforsikring. Anbefaler gjensidige!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Håpløst"

Svindel å oppgi en gunstig årspremie, med får den prisen kun 3 måneder før prisen går til himmels.

Ragnhild
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"

Forsikringen steget med 10% på et år. Har alle forsikringer hos Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempe bra kundeservice"

God service, bra tilbud og rask behandling. Alltid hatt en god opplevelse

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De ville ikke gå ned på totalsummen"

Æ sporte om tilbud. Å de kunne ikke forandre på det.

Henrik D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fremragende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd. Rask respons, god kundebehandling og god hjemmeside som er enkel å finne frem på.

Sæbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kjempebra kundeservice, og utbytte er aldri feil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har bare gode ting å si om Gjensidige, men om jeg skulle trekke frem én ting, må det være kundeservicen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Imøtekommende med god kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har kun vært i kontakt for kjøp og endring av forsikringer, og dette er de gode på. Dekningsgraden er også i toppklasse. Har ikke brukt forsikringer derfra, så opp den delen har jeg ingen erfaring fra.

Karina W
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Noe dårlig ved mine reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra, forsikring men med reiseforsikring ang. Fly kansellering på Las Palmas og merutgifter med hotell og drosje samt erstattet fly tre dager senere. Ikke fått oppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, rask hjelp. Prisene steg mye etter bilskade"

Veldig god service og rask hjelp, men prisene stiger MYE etter skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treg kundebehandling (1 uke svartid på hvert spørsmål), treg utbetaling."
1 syns denne omtalen er nyttig

Flyselskapet rotet bort bagasje og der var gjensidige raske med å dekke mer utgifter til klær. Ellers så er de ekstremt trege. Skriver du til kundebehandler, så tar det en uke før du får svar og utgifter til sykehusopphold/besøk må betales selv, selv om gjensidige lovde å ordne direkte betaling med sykehus. Gjensidige nekter også å betale merutgifter til hjemreise, så lenge ikke du har med skriftlig rapport fra lege om at hjemsendelse er livsnødvendig. Alt i alt får gjensidige reiseforsikring terningkast 2.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Har vært fornøyd, men ønsker pris fra andre selskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rask og presis saksbehandling i forbindelse med at jeg ble påkjørt"

Rask og presis saksbehandling i forbindelse med at jeg ble påkjørt. En litt rar variant når jeg leverte inn en Audi A6 til reparasjon og skulle få tilsvarende i leiebil. Det skulle blitt passat, men jeg fikk en skoda. Jeg leter etter nytt selskap nå som Teslaen skal forsikres. Håpløst dyr forsikring på rundt 18 000 i året med 75% bonus.

Lena H. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skader etter vannskade ikke rettet etter 8 mnd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skader etter brudd i rørledning er fremdeles ikke rettet opp i 8 1/2 måneder etter uhellet inntraff. Purringer blir neglisjert, leiligheten ser ut som en byggplass og skadebehandleren får ikke fremgang på reperasjoner. Ufattelig uprofesjonelt og totalt uakseptabelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd til nå, men en prisstigning på 20%..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt våre forsikringer i Gjensidige over flere år og har bare hatt positve erfaringer. MEN med et prishopp på nærmere 20% fra året før, blir i drøyestre laget. Jeg vet ikke om dette er en bevisst strategi fordi vi hadde et uhell med bilen tidligere i år...

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR