Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 25 innen
forsikringsselskap
72%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
626
436
191
108
176
Sorter omtaler etter
Viser av 1537 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kyniske og vanskelige"

Etter jeg var i en alvorlig ulykke i 2015 har jeg fått oppleve hvor kyniske Gjensidige er. De bruker alle midler for å unngå utbetaling, drøyer med og holder ikke tidsfrister. Er du bedriftseier, leder eller skal ha private forsikringer, så burde du holde deg langt unna Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig"

Ryddig å forholde seg til, men tar en standardsjekk for å følge med på prisnivået i markedet. Er det noe å hente?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ganske dårlig mot kundene sinne."

Har bonus på 70 % 1 år siden 2016. Uten noen ulykker med bil bonus mitt går ikke opp. Har snakket med ansatte i gjensidige, dem sier at jeg bytter biler ofte??? Jeg beteler for mine biler, uansett hvor mange jeg har. Priser går opp uten varsel.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sinnssyk prisøkning!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fra 2018 til 2019 økte husforsikringen fra 14.338 til 24.144, og bilen fra 9.780 til 12.967! De andre forsikringene økte med mindre beløp, men total prisøkning på alt var ca 18.000! Fikk til svar fra forsikringen at siden vi hadde hatt skade på huset, måtte vi regne med prisøkning. Trodde ikke forsikring var slik... Bytter nå til KLP, og de er billigere enn Gjensidige var før økningen! Gjensidige er også umulig å få snakke med lengre, tar kun henvendelser via nett/chat. Skadeoppgjør har vært bra når jeg først har fått tak i dem.

Jennie R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige er utrolig bra, rask kundeservice. Gjensidige deler også overskuddet de får, noe som man bør ta i betrakting når man skal velge forsikring. Nå fikk jo jeg litt rabatter da jeg valgte forsikring. Men pr dags dato så er det ingen som har slått gjensidige i pris! Nå har jeg også vært så heldig å ikke hatt noen ulykker, så jeg kan ikke svare på hvordan de fungerer der. Men med tanke på hvordan det har vært hittil så krysser jeg fingra for at det er like bra! Det som er negativt, men som gjelder alle forsikringer, så er det når du skal utvide reiseforsikringen så blir det fort ganske mye dyrere. Så jeg som bor i utlandet har funnet ut at det er bedre/billigere å bestille en tur hjem til Norge hver 10’ende uke. Enn å ha en utvida reiseforsikring. Anbefaler gjensidige!

Henrik D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fremragende"

Er veldig fornøyd. Rask respons, god kundebehandling og god hjemmeside som er enkel å finne frem på.

Sæbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kjempebra kundeservice, og utbytte er aldri feil"

Jeg har bare gode ting å si om Gjensidige, men om jeg skulle trekke frem én ting, må det være kundeservicen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Imøtekommende med god kundebehandling"

Har kun vært i kontakt for kjøp og endring av forsikringer, og dette er de gode på. Dekningsgraden er også i toppklasse. Har ikke brukt forsikringer derfra, så opp den delen har jeg ingen erfaring fra.

Karina W
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Noe dårlig ved mine reiseforsikring"

Bra, forsikring men med reiseforsikring ang. Fly kansellering på Las Palmas og merutgifter med hotell og drosje samt erstattet fly tre dager senere. Ikke fått oppgjør.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treg kundebehandling (1 uke svartid på hvert spørsmål), treg utbetaling."

Flyselskapet rotet bort bagasje og der var gjensidige raske med å dekke mer utgifter til klær. Ellers så er de ekstremt trege. Skriver du til kundebehandler, så tar det en uke før du får svar og utgifter til sykehusopphold/besøk må betales selv, selv om gjensidige lovde å ordne direkte betaling med sykehus. Gjensidige nekter også å betale merutgifter til hjemreise, så lenge ikke du har med skriftlig rapport fra lege om at hjemsendelse er livsnødvendig. Alt i alt får gjensidige reiseforsikring terningkast 2.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rask og presis saksbehandling i forbindelse med at jeg ble påkjørt"

Rask og presis saksbehandling i forbindelse med at jeg ble påkjørt. En litt rar variant når jeg leverte inn en Audi A6 til reparasjon og skulle få tilsvarende i leiebil. Det skulle blitt passat, men jeg fikk en skoda. Jeg leter etter nytt selskap nå som Teslaen skal forsikres. Håpløst dyr forsikring på rundt 18 000 i året med 75% bonus.

Lena H. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skader etter vannskade ikke rettet etter 8 mnd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skader etter brudd i rørledning er fremdeles ikke rettet opp i 8 1/2 måneder etter uhellet inntraff. Purringer blir neglisjert, leiligheten ser ut som en byggplass og skadebehandleren får ikke fremgang på reperasjoner. Ufattelig uprofesjonelt og totalt uakseptabelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd til nå, men en prisstigning på 20%..."

Vi har hatt våre forsikringer i Gjensidige over flere år og har bare hatt positve erfaringer. MEN med et prishopp på nærmere 20% fra året før, blir i drøyestre laget. Jeg vet ikke om dette er en bevisst strategi fordi vi hadde et uhell med bilen tidligere i år...

Kundetilfredshet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og god kundeservice fra Gjensidige Forsikring"

Lett å nå på telefon. Konkrete svar og forståelige svar på mine spørsmål umidddelbart. De deler overskudd ut til oss som er Kunder!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For mye tap av bonus"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fått for mye bonustap ved skade ifh. til andre forsikringsselskaper. Det er ikke noe pluss for selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, vanskelig å få dekket leiebil ved havari"

Dyrt, noe vanskelighet og uenigheter vedrørende å få dekket leiebil ved havari. Noe motvillig ble leiebil etterhvert refundert, da gjensidige mente at med min avtale kun ville få dekket leiebil ved trafikkuhell. Til tross for forsikringsselger sa dette ville bli dekket når jeg i gikk avtalen. +For at de tok selvkritikk og refunderte -For uklare forsikringsselgere -For en situasjon jeg helst ikke ville brukt ferien på

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Overfladisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt skader tidligere på hus eller innbo. Fikk en vannskade og ble lurt trillrundt av en som var for å se på skaden. Han skrev en rapport som alle kunne se var fullstendig løgn. Men mannen er vel avhengig av arbeid for Gjensidige, så da skriver han vel slike rapporter. Gjensidige ville ikke vurdere min klage da de hadde full tillit til "Bussjåføren" som skrev rapporten. Styr langt unna dette selskapet.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget bra"

Gjensidige er ett veldig ryddig selskap. Veldig hyggelige medarbeidere og svarer med en gang på telefon. Jeg har fått all informasjon jeg har bedt om.

Jasmine S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Har ikke fått riktig hjelp angående reise forsikring når jeg hatt en kansellert fly, istellet skulle jeg høre med flybolagen jeg reist med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Om prisen"

Selv om denne er dyreste Forsikring i Norge og prisen blir dyrere hvert år for alle typer forsikringer. Selv man har Kunde hos dem i mange år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har fått veldig lite hjelp fra Gjensidige, vi har hatt saker hvor vi ble lurt i syden, men siden vi ble lurt fikk vi ikke tilbake penger selv om vi anmeldte det hos politiet, det hadde vi fått om vi ble ranet. Har også hatt en ganske omfattende sak hvor vi har leid ut fritidsbolig på heltid til en person over flere år og leieboer har ødelagt hele hytta ved å ikke si ifra om vannlekkasje, hatt hunder som har tisset inne og andre lignende saker vi ikke kan vite om. Det kom takstmann fra forsikringsselskapet og konkluderte det som ubeboelig, men vi får ingen støtte fordi det ikke har vært en konkret hendelse som har skjedd som vi kan forklare.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tyveri, 2000 i mnd på ansvarsforsikring."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er over 23, har kjørt i flere år, bilen er ikke verdt mer enn 10 000, jeg betaler 2000 i mnd og har da selvfølgelig ansvarsforsikring. Tenk om jeg skulle ha hatt fullkasko! hadde det kostet meg 10000 i mnd hmmm... :D

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når vi fikk en avtale og den ansatte gjorde feil når la inn og man skulle bruke den, så var de ikke villig til å innrømme feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Syns det er litt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Håper på billigere forsikring, jeg hadde skade på min nye Samsung tlf. jeg betalte nesten 11000 før den, og fikk 3000 i erstatning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"De er ganske bra !"

Ja, dette fungerer bra. De betaler ut det de skal og 80% av tilfellene får du en god kundebehandler, hvis det er unge karer som plukker opp telefonen har jeg blitt behandlet noe useriøst. Men tjenesten de leverer går som den skal.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR