Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 30 innen
forsikringsselskap
69%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
734
511
250
140
244
Sorter omtaler etter
Viser av 1879 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig service ved skadeoppgjør."

Frekk kundebehandler ved skadeoppgjør. Endret avgjørelse om å ikke dekke deler av skade etter at jeg tok saken til Finansklagenemnda.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp å få"

Banken er lite behjelpelig med f.eks forsikringer og lån uansett årsak/bakgrunn til kunden. De skiller seg absolutt ikke ut

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Vårt anbefaling"

Gjensidige har for oss vært det rimeligste forsikringsselskapet i en periode på noen år nå. Vi er gift par på 50 år, uten barn, men med hus og garage, biler og båt + hund. Når vi har sammenliknet priser fra flere selskap, bedt Gjensidige om tilbud og eller bedre tilbud, så har vi alltid fått noe som kunne matche laveste pris. I tillegg så har kundeutbyttet kommet på toppen av det hele, slik at Gjensidige har spasert godt i fra konkurentene hva angår totalpris. Anbefaler alle å ta Gjensidige som sitt forsikringsselskap, og ikke glem å be om tilbud. Saksbehandling ved skader har vært enestående ved spørsmål og skadesaker, og har egentlig bare positive ting og kommentere her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Urimelige dyre"

Til ogmed med samlerabatt og YS rabatter så er de betraktelig dyrere en andre leverandører jeg fikk tilbud hos hvor jeg ikke har noen fordeler.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"godt forsikringselskap"

god ,greit oppgjør ,kunne ha kommet med forslag til nye forsikringer ,tilbud på eksisterende forsikringer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt men effektiv"

Selskapet er veldig ekspeditt i fbm. oppgjør. Opplever forsikringene som noe dyre. Vanskelig å sammenligne pris pga. kundeutbytte.

Bjørnerik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra. Null problem med utbetalinger etter uhell"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gebreler bra. Men kundeservice gikk rett i søpla npr de valgte å sende et copy paste svar på et helt naturlig spørsmål: hvorfor økte de forsikringspremien med nesten 10 ganger konsumprisindeksen. Fikk ikke svar. Bare st: vi har økt prisene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Stort sett fornøyd, men det lønner seg å "spille med åpne kort""

Har vært kunde hos Gjensidige siden jeg kjøpte min første bil i 1973, i etterkant som totalkunde med hus, innbo, fritidseiendom og reiseforsikring samt fripoliser og IPS. Har stort sett vært fornøyd med selskapet, men for en tid tilbake oppdaget jeg at bilforsikringen på en eldre bil med kasko var vesentlige dyrere enn hos flere andre selskaper, også vesentlig dyrere enn prisen ved å bruke deres egen priskalkulator på deres nettside. Tok først kontakt med kundeservice som serverte en masse svada som at jeg bl.a. hadde søkt på bil uten kaskodekning , noe som ikke var mulig da dekningsgrader fremkommer som et resultat av søket, deretter at prisen inkluderte trafikkavgift (årsavgift) Tok deretter kontakt med deres interne kundeombud som også påstod at jeg ble fakturert korrekt pris og de var heller ikke villig å teste sin egen kalkulator men sørget for at jeg ble kontaktet av en konsulent med "spesialkompetanse" Han bekreftet i hvert fall at forsikringspremier blir automatisk indeksregulert årlig men ikke kontrollert om premier er korrekt. Han tok en gjennomgang av alle forsikringene mine og samtlige fikk en lavere pris som gjorde meg fornøyd og de beholdt meg som kunde, Totalsummen også for 2020 var vesentlig lavere enn tidligere så når jeg regner inn kundeutbytte så har jeg ikke funnet noe selskap som kan konkuttere med Gjensidige på pris. Hadde nylig en mindre bilskade på en 2020 modell og saksgangen ble grundig dokumentert på Min side og oppgjøret ble utbetalt straks saken var avsluttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fikk dyr forsikring gjennom bilselger, ikke mulighet til å endre."

Bilselger sa at jeg kunne endre forsikring etter gratismåneden var omme, men Gjensidige gav klar beskjed om at jeg var nødt til å bruke det som jeg hadde fått allerede.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt men godt"

Har aldri hatt problemer med utbetalinger eller kundeservice, men det har blitt veldig dyrt etterhvert. Har vært kunde i 18 år...

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"

Latterlig premieøkning.. og vås om ta ut kundeutbytte. Premieøkningen har blitt så stor at reklamen om dele kundeutbytte har blitt en parodi.. De sakene jeg har måttet bruke forsikringen er nå ting de ikke lenger dekker eller har økt prisene på.. Gjensididige var de beste,, nå er de snart på bunnen av å ha komiske premieøkninger..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"En leverandør som stort sett leverer over all forventning"

Har de fleste forsikringene her, bortsett fra innbo i dag som er "påtvunget" gjennom Fremtind pga LO-medlemskap, kommer til å bytte sistnevnte. Gjensidige leverer stort sett over all forventning og jeg har hatt mye bruk for de i reiseforsikringen. SElvsagt noen utfordringer knyttet opp mot pandemien nå, men slik er det over alt. Kjapp kundeservice, kjappe oppgjør og bra på kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Amatør behandling av skadekonsulent"

Da jeg skulle få oppgjøret så var det amatørmessig behandling av konsulent. Banning og kjefting. Måtte drive og prute for å få bedre tilbud. Elendig....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Når man i ettertid finner at man har betalt på ugyldig forsikring grunnet "manglende dokumentasjon""
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet livs-, helse- og uføreforsikring hos Gjensidige. Fikk tilsendt et helseerklæringsskjema for utfylling og krysset av på "allergi" og "astma", sistnevnte var noe jeg hadde under barndommen og vokste av meg. Allergi er noe jeg knapt trenger medisiner mot, men det hender enkelte år basert på pollenspredning. Hver gang jeg får medisiner er det noe nytt og bedre, og jeg husker selvfølgelig ikke navnet på dette, men understreket at det kunne kjøpes reseptfritt og var i bruk maks noen uker de årene det var nødvendig. Åtte måneder i etterkant får jeg brev om at jeg har oppgitt utilstrekkelige helseopplysninger, samt at, om man leser kontrakten med omhu, er det tydelig at man har betalt på hva jeg vil kalle en "ugyldig" forsikring i 8 måneder, dersom jeg skulle være uheldig med helsa i denne perioden, hadde jeg hatt problemer med en eventuell utbetaling. Dette anser jeg som problematisk og totalt uakseptabelt av en seriøs aktør, som kunde å bli opplyst om dette etter åtte måneder fremfor f.eks. umiddelbart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd med gjensidige forsikring"

Aldri opplevd no problem med gjensidige. De er hyggelige, imøtekommende har god kundeservice og er enkle å få tak i dersom man ønsker det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lurer trofaste kunder."

Har vært kunde i over 20 år. Har betalt nesten kr 12000 pr år for kasko med full opptjening for en 7 år gammel Nissan Leaf. Lønner seg ikke å være trofast kunde der.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Norges mest elendige kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjentatte ganger har vi prøvd å ta kontakt med kundeservicen til Gjensidige om feil på faktura og adresseendring, og 4 av 6 ganger har vi havnet i samtale med frekke og grinete «service» medarbeidere som tydelig ikke kan jobben sin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"trege og sleipe"

Vi har hatt en vannskade sak i over ett år. grunnen til det er pga en saksbehandler som velger å ignorere mail når de møter motstand( alt fra 2uker til 3mnd) Det er melking på top nivå. Hvis han som kommer på befaring mener det er 3-skader når det bare er 1skade mener de at du skal betale 10tusen ganger 3. Er du uenig?da er du nødt til å krangle med 2 parter.For gjensidige stoler blindt på disse. De mente at stuperøret fra takrenna var grunnen til vannlekkasje i bod. Det viste seg at dreneringsrøret under bakken var knust. Og hvis du er så (u)heldig å har gjensidig så må du være klar for en vanskeligstilt reise,fylt med lite samarbeidsvillige folk i gjensidige. Hvis leiligheten din blir ubeboelig og du må leie. Betaler de kun fra start til slutt.Så la oss si du får 16tusen i mnd for å leie et sted og arbeidet skal ta 4-6 uker. Så ender de med å bli ferdig den 4. påbegynte mnd. Da min venn! står du med skjegget i postkassen med resten av regningen den mnd. FORDI I quote : Det er ikke mitt problem, det er sånn forsikringsverden fungerer. Jeg er helt sikker på at leietager syns det er helt ok. selvom de veit hvordan en leie fungerer. Ikke bare har du det tungt med å flytte bort med eller uten barn i denne pandemien. Når man trenger dem mest etter å betale for dem mnd etter mnd. Syns de at det er rimelig og greit å være vanskelig med sine kunder. skal gjerne inkludere noe det står her hva som er bra? - at det ordnet seg etter 1 1/2år hva som kan bli bedre? slutte å være sleip. hjelpe fremfor å hale tiden ut. kanskje bytte ut noen saksbehandlere med noen som har empati og bryr seg om andre samt jobben de jobber i. mine egne erfaringer - alltid vært dårlig for meg. siden min første bil. Gikk da inn for å aldri ha dere som forsikring. hvorfor har du oss nå ? sameiet jeg bor i har avtale med dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt i tvil"

Gjensidige er gode på oppgjør og vært stort sett samarbeidsvillige. Liker ikke takstmann for han driver og lurer folk. Men andre oppgjør har gått relativt raskt og fint. Prisen dem har er sinnsykt høy så vurderer sterkt og bytte. Iforhold til mine forsikringer så skiller det 10 000,-i året

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit, lett å prate med"

Hadde en dårlig opplevelse, hvor jeg byttet selvskap. Da ringer dem meg noen måneder etter å lurer på hvorfor jeg sa opp og dem kom med et godt tilbud å bedre avtale en jeg hadde fra før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ble snyltet for reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle skippe noe til utlandet som ble ødelagt på veien. Jeg fikk ingenting av de fordi egenandelen vistnok ble satt til å være 10000, noe som er relativt nære prisen jeg måtte betalt for å kjøpe alt nytt

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Jonathan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dyre forsikring"

Ikke problem med forsikringsutbetaling ved uhell. Lett og oversiktelig system og innsending. Middels til rask saksbehandlingstid

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget gode på oppgjør og kundeservice"

Jeg har bare positive erfaringer med Gjensidige. Raske på oppgjør og meget god kundeservice samt at de betaler tilbake utbytte

Sigbjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris på bilforsikring"

Jeg er fornøyd med selskapet og kundeutbytte, men prisen på bilforsikring er mye høyere enn flere andre selskaper. Vurderer derfor å bytte selskap

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men noe dyrt"

Godt fornøyd med kundeservice osv. aldri har skadesaker, så der kan jeg ikke uttale meg. Men synes Gjensidige er noe dyrt.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR