Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
3
av 24 innen
forsikringsselskap
72%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
605
423
178
101
162
Sorter omtaler etter
Viser av 1469 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig god dekning på dyreforsikring (allergi)"

Svært fornøyd med Gjensidige. Brukt de i 12 år. Hatt allergirelaterte utgifter på bikkja, med påfølgende øye og hudskader for tot 100.000 over 5 år. Raskt oppgjør, vennlig og løsningsorientert service. Veldig takknemlig kunde. For guds skyld styr unna IF og alle som ikke dekker allergi! Gjensidige er ikke helt billigst men det er det verdt for oss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig og grei med utbetaling av overskudd"

Har ikke hatt noen uhell som har behøvet forsikringsbehov, så på generelt grunnlag sier jeg meg fornøyd. Spesielt pris har vært god ved forskjellige sjekker.

Petter A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Båtforsikring"

Etter uhell i fjor sommer midt i ferien gikk vi på grunn og roret gikk i stykker. Meldte skaden til forsikring pr telefon fikk bekreftelse pr mail. litt uoversiktlig finne ut hva man gjør i en stressende situasjon og klokken var passert 16:00 på en fredag. det var aldri noe fare kun att vi ble værende på sted som ikke var bra egent fortsette båtferien, tok sjansen tok inn på en hytte og ordnet med havnvakten merket båten godt med navn nummer og snakket med redningsskøyten om dykk se på skaden, ror var borte og båten måtte på land til reparasjon. RS kunne ikke slepe men dem hjalp navn nummer til en med lastebil og kran som kunne flytte båten så jeg må skryte av servicen til redningsselskapet flott service ( ja er totalt medlem ) båten ble reparert jeg sendte inn kvitteringer på noe ekstrautgifter jeg fikk med skaden. penger på konto 2 -3 dager . strålende fornøyd

Jan E. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"

Problemer med skadeoppgjør, de utbetaler ikke kontantutbetalingen på kr. 250 pr døgn når bilen står på verksted med defekt motor, i forsikringsvilkårene står det etter mye finlesning at de ikke plikter å utbetale når det er garantisak på bilen, kanskje bruk av skjønn hadde lønt seg for Gjensidige? Brukt Gjensidige i 25 år uten skader og så utbetaler de ikke kr 7500,- som beløpet dreier som om, har i dag syv biler forsikret i Gjensidige. Innhenter tilbud fra flere selskaper for lojalitet betyr ingenting lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ta dere sammen"

Det e svindyrt for unge å ha forsikringer hos dere.. ikje så lenge sia e hørte at dere ville ha fleire unge inn men det går jo ikje med de prisene iallfall

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Jonas H. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok selskap"

For dyr forsikring Tesla model 3, for lang tid tilbake til 75 % bonus for kunde med mange år skadefri køyring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De liker å kalle seg "billig". Det er de så absolutt ikke"

Om det kunne være en naturlig dialog i gitte skadesaker, hadde det vært noe anderledes, men jeg bytter til ett bedre og billigere. Adios Gensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De er umulig å få tak i når man er i utlandet"

Jeg var i utlandet og ble utsatt for kortsvindel hvor kontoen ble tømt. De har vært helt umulige å få tak i når jeg trengte det som mest. Blir å bytte til en annen forsikring

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjenstridige!"

Helt komplett umulig å komme i kontakt med en kundebehandler. Verken på mail eller på telefon. Jeg skjønner jo at det er en uthalingsmetode, men jeg var uten telefon i 1,5 uker. Helt forferdelig og umulig faktisk å nå tak i dem når man har en pågående sak. Man går gjennom utallige tastevalg, før det ble lagt på. Helt uholdbar kundebehandling. Jeg forstår altså ikke hvordan Telia som har den blideste og mest serviceinnstilte kundebehandling, kan velge å bruke et selskap som har så elendig kundebehandling! Har aldri opplevd maken til gjenstridighet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betalingsordning"

De klarer ikke få med seg at jeg ønsker månedlig faktura, sender meg hele beløpet istedet. Skjedd gjentatte ganger selv om jeg ringe inn hver gang det skjer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt forsikringsselskap"

Etter ett kjapt søk på nettet innså jeg at jeg kunne spare 4000kr året på bilforsikringen ved å bytte selskap. I tillegg kunne jeg spare 2000kr året på hundeforsikring. Da var valget veldig enkelt...

Rolf Å. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget tilfreds med Gjensidige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget fornøyd med Gjensidige. Lett å komme i kontakt. Hurtig tilbakemelding ved skader etc. Egne kontaktpersoner

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen problemer"

Har alle mine forsikringer der,men synes at de virker dyrere enn andre selskap. Har kjørt skadefritt lover 40 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt for dyr og litt for lite dekning på reiseforsikring for meg som har "to adresser""

Litt for dyr og litt for lite dekning på reiseforsikring for meg som har "to adresser". Skuffende behandling av reiseforsikring ved livsnødvendig operasjon i utlandet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"De var representert i forbindelse med skade på bilen min, liten skade på støtfanger"
1 syns denne omtalen er nyttig

De var representert i forbindelse med skade på bilen min, liten skade på støtfanger. Dette var motpart sin skyld så man skulle tro dette skulle gå greit. Motpart erkjente skyld og takst blei utført. Taksten kom på 7500,- Gjensidige representerte begge parter her. Både min bil og motpart. Bilen min var 3 år gammel og hadde et par andre skrammer her og der så jeg tenkte et kontant oppgjør var mest riktig. Men tiden gikk og ingen lyd fra saksbehandler, måtte til slutt sende e-post og ringe for å få vite videre saksgang. De godtok da kontant oppgjør og avsluttet saken. Når pengene blir overført får jeg en kvittering med beløp på kun 2500,-!! Altså 5000,- mindre utbetalt enn taksten tilsier. Når jeg ringte for å høre hvorfor beløpet var så lite, så sa den frekke kundebehandleren at de utbetaler 50-70% mindre fordi de mistenker at jeg kommer til å bruke svart arbeid for å få utbedret skaden for et mye lavere beløp enn taksten lyder på..... Enden på visa blei at jeg bestilt reparasjon med leiebil som da kostet dem mer enn 7500,-

Vil-Ikke-Oppgi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prøver å lure seg unna forsikringskrav"

Gjensidige har gjentatte ganger markert nødvendig medisin til kronisk syk hund som "ikke dekket". Etter korrigering er beløpet utbetalt, men denne "glippen" skjer stadig vekk på samme medisin i samme skadesak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"En solid leverandør man kan stole på"

Utmerket kundeservice og digitale løsninger som gjør det enkelt å selv løse eventuelle utfordringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hyggelige, effektive, ønskelig med lavere pris for langtidskunde."

Alltid møtt med smil i telefonen. Svar på spørsmål. Ryddige kontrakter. Hva med å gi langtidskunder gode priser for utvist lojalitet. Jeg er selv en av dem med et langt kundeforhold.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God på pris, og på oppfølging."

God på pris, og på oppfølging. Vet ikke hvordan gjensidige er ved skader og uhell da jeg aldri har hatt noen skade.

Øyvind H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddigt og raskt oppgjør"

God kundebehandling. God informasjonsflyt via en lett forståelig applikasjon. Savner hurtigtilgang på total forsikringsoversikt i App, måtte logg inn via Pc for tilgangen til dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lyver og kjører lokketilbud"

Fikk 3000 kroner i økning på vår husforsikring der de påstod at det var på grunn av den tørre sommeren i 2018. Bilforsikringen gikk også opp med 1000 kr, dette spiste opp hele bonusøkningen. De påstod at alle fikk store økninger ved hovedforfall, men dette var direkte løgn. Min nabo hadde 2000 lavere husforsikring en meg i utgangspunktet og fikk ikke 3000 i økning ved hovedforfall. Jeg vil påstå at de ga oss et direkte lokketilbud for første året og ikke hadde noen planer om å opprettholde dette. Jeg er svært skuffet over Gjensidige.

Jon H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Noe høy pris på enkelte ting, ellers helt super service!"

Har hatt gjensidige i mange år nå, men prisen er blitt noe høy. velger å se meg litt rundt om priser, men er ikke sikkert jeg bytter enda om tilbud fra andre ikke er godt nok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men litt vanskelige."

Var veldig gode og hyggelige før. Nå har de blitt vanskelige og sure. Ingen av de som tar telefonen kan noe lenger. Spesialavdelingene er sure og vanskelige å få tak i. De får 4 stjerner allikevel fordel de har vært gode.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Trygt og godt selskap"

God kundeservice og enkel selvbetjening. Da jeg var nødt til å øke kjørelengden et ekstra hakk siste mnd før "nytt år" fikk jeg tilbud om de skulle justere den ned igjen til den ønskelige kjørelengen for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Har vert fornøyd helt til nå"

Samboer fikk påvist hjernesvulst ifjor på sensommeren. Vår forsikringsagent lokalt lovet at personforsikringen skulle dekke dette og at det var håp om å få noe erstatning oppi det hele (skulle jo gjerne vert den sommeren foruten), men da var det ihvertfall noe lys i tunnelen, trodde vi. Da saken var sendt til gjensidige tok det lang tid før vi hørte noe og når svaret kom var det avslag, det var "selvfølgelig" en type svulst som ikke dekkes av forsikringen. Selv om det i forsikringsdokumentene står svart på hvitt hjernesvulst. Hva i huleste er poenget med å betale masse penger i året for forsikring når man ikke får hjelp når man er så uheldig å få en diagnose man helst skulle vert foruten!?! Det er råttent er det det er... jeg blir kvalm av hele greia, samboer ble selvfølgelig skuffet og det som kunne vert et lyspunkt ble bare til en ekstra byrde. Har i alle år hatt forsikring i gjensidige og vert strålende fornøyd frem til nå... Vi bytter alle forsikringer privat, og i firmaet til samboer og kommer ikke til å anbefale noen å opprette forsikring i gjensidige. Forsikringsselskaper er eksperter på å finne måter å unngå utbetalinger på, i vårt tilfelle var smutthullet deres at legen ikke har sagt at svulsten må opereres ut, men det er fortsatt en belastning å få en slik diagnose og måtte gå på tunge medisiner som går utover livskvaliteten generelt.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR