If Skadeforsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Fraværende oppfølging av saksbehandler og et IT system som ikke evner å ta imot bilder førte til at årets fellesferie blir uten båt. Saksbehandler manglet elementære service innstillig og var mest opptatt av å unngå utbelalinger til kunde. Bruk ikke IF på båtforsikring er min anbefaling. Odd J.
If er svært proffe og hyggelige. Da jeg ble påkjørt av en buss fikk jeg god oppfølging fra selskapet. Grunnen til at jeg nå vil sjekke markede er at jeg vil sjekke om jeg betaler riktig pris for forsikringen jeg har.
Ok på pris, men det er på skadeoppgjør man ser kvaliteten på et forsikringsselskap og her er det fullstendig stryk. Vil understreke at dette ikke er misnøye med en konklusjon, men en advarsel til andre som vurderer selskapet. Her er det vinglete behandling, If opererer med egne definisjoner, de gjør egne antakelser uten dekning eller dokumentasjon for disse, ved henvendelse til ledernivå (etter mye rot fra fagpersoner) unnlater de bare å svare (både leder for skadesenter og adm.dir). Og sender du en klage har de behandlingstid på flere måneder. Et godt råd: betal gjerne evt noen tusenlapper ekstra i premie, for er du uheldig og får en skade vil du ikke være kunde i If.
IF har 234 forferdelige svar fra kunder. Tot. karakter 3.2 Ikke mye å skryte av. Jeg slutter meg til dette. Min opplevelse av IF innebærer at jeg nå vil finne et annet selskap. Jeg har kjørt skadefritt i 60 år og har heller ikke påført forsikringselskap utgifter på verken hus (i 40 år)eller hytte (i35 år). Min kone fikk en skade på min bil. Ved innkjøring på parkeringsplass fikk hun noen små riper på bakskjerm og deretter en liten skade på fronten. Skadene var små og If svarte at dette var å betrakte som 2 skader med 2 egenandeler og deretter bonustap. Dette var jeg uenig med IF om og valgte å betale skaden selv. Ba om å få tilbake skademelding og bilag men dette nektet IF. Dette betyr at skaden er registrert på min forsikring. Denne saken vil jeg ta opp med Datatilsynet da IF tvilsomt har behov for opplysninger fra en kollisjon som de nå ikke er part i. Jeg har heller ikke fått opplyst hvorfor dette skal inn i deres register som en skade.
Det er ille å se hvordan If har skodd seg på pandemien, der andre har vært med på "dugnaden", har If tidenes overskudd. I tillegg til dette har de satt opp prisen på forsikringene sine betydelig siste tiden. For meg gjelder det alle typer forsikringer, bil, hus, innbo, båt, motorsykkel, personforsikringer og barneforsikringer. De dekker seg bak ting som at biler er dyrere å reparere etc. Styr unna, send pengene der de blir i Norge, ikke til Finland, i det minste. Uten at de først har hatt dårligere overskudd, er min mening, at det blir vanskelig å skylde på flere og dyrere skader, for deretter å sette opp prisene. Pandemien har kun gitt forsikringselskapene økt inntjening.
De frasier seg 8 års garantien for karrosserireparasoner og ber meg ta opp saken med verksted!!! ( rust etter reparasjon etter påkjøring bakfra )
Gratis forsikring etter kjøp av ny bil. Fikk beskjed at den varte 1 mnd. Bestilte da ny forsikring hos et annet forsikringsselskap. Å fikk beskjed at det gikk automatisk. Men nå mener de at vi må betale en mnd hos de, på grunn av sen tilbakemelding. Fikk regning samme dag.. Ser at flere her skriver om den samme opplevelsen ved kjøp av ny bil. Bilforsikring hos If er 50-70% dyrere en hos andre, styr unna!!