Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
3
av 25 innen
forsikringsselskap
64%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
365
302
174
82
139
Sorter omtaler etter
Viser av 1062 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Bjarne E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har jo ikke hatt skade på mange -mange år"

Har jo ikke hatt noe form på skader men føler mann bare blir straffet, har hatt samme selskap i ca.50 år har fulgt dem helt siden vi hadde fast agent som kom på besøk. Det var tider det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stabile priser"

Enkel og god oversikt på mine sider. God kundeservice. Stabile priser, ikke priser som skyter i været etter en gitt periode. Har hatt dårlig erfaring med dette tidligere..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt"

Veldig gode på skadeoppgjør (vannskade tak), men IF begynner å bli fryktelig dyre. På siste verdigjenstandsforsikring jeg kjøpte var pris skrudd opp veldig mot andre tilsvarende objekter jeg har forsikret som verdisaker.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hyggelige konsulenter, har ikke hatt noen skader"

Hyggelige konsulenter, har ikke hatt noen skader, så ingen erfaringer bortsett fra hyggelige samtaler og tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt to hendelser siste år hvor det var vært forsikringsutbetaling uten at det har vært på noen måte min skyld. Begge ganger har if behandlet saken raskt og enkelt uten diskusjon. Fantastisk god service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Brukt samme selskapet i over 40år. Det sier vel sitt."

Fantastiske kundebehandlere når du trenger dem. Hjelpsomme, og holder kontakt med deg hele tiden hvis du har hatt en skade. Lette å prate med, og ikke minst: raskt oppgjør!

Jostein V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøst selskap jeg har tillit til"

Har hatt IF i over 20 år så vil sjekke prisen. De er imøtekommende og tillitvekkende og har ingen ting å si på de. Synes jeg må sjekke prisen før jeg betaler for et nytt år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt for dyr til å ha kjørt skadefritt"

Til å ha kjørt skadefritt hele mitt liv så synes jeg at bilforsikringen burde vært en god del rimeligere. Ellers er det god personlig service hos IF

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tregt og dyrt"

Ligger seg rundt 4000kr dyrere i året. Dårligere dekninger. Ekstremt lang og vanskelig prosess når du trenger hjelp. Ga opp og tok alt for egen regning istedet da jeg aldri fikk svar. Glad jeg har byttet selskap. Sparte mye penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"IF leverer"

Flott skadebehandling. Litt for ivrige på å øke prisen hvert år og må følges opp på dette jevnlig..😉

Anders G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit."

Fin og oversiktlig nettside. Veldig god erfaring med selskapet i forbindelse med en bilskade for noen år siden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke anbefalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ikke utleie forsikringen fra if forsikring.. den er like mye verdt som toalett papiret som ligger på do..

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd kunde"

Hadde bruk for veihjelp i Tyskland og det fungerte meget bra da jeg kontaktet IF. Utgifter ifm endret reiseplan kom inn på konto få dager etter reisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kunder, hva er det ?"
1 syns denne omtalen er nyttig

IF er mer opptatt med å tjene penger på en enn å ta vare på ti kunder! Har vært kunde der i mange år, men måtte komme meg ut, feil i kontraktene ga at trekk fra kontoen ikke bli fullført og IF skylder først på kunden, så på banken og til slutt "man kan ikke finne ut" men nå må du betale straffgebyr på 1500,- i de siste to dager veit jeg om 2 andre med like opplevelser som byttet over til Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hurtig, god og vennlig"

Hadde stygg skade, ramlet ned fra stige - operasjoner i ben, innlagt på sykehus i flere dager. kontaktet If, sak opprettet umiddelbart og på en vennlig og korrekt måte ble min sak behandlet hos If uten stor tvil og ved presentasjon av epikrise ble skadebonus utbetalt umiddelbart. All korrespondanse i saken var enkel, hurtig og vennlig

Torbjørn V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringsselskapet "Rolig, vi hjelper deg" eksisterer ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært totalkunde i selskapet siden de kjøpte opp skadedelen til Storebrand med meg på lasset for 20-30 år siden, er jeg dyktig lei av å måtte krangle med selskapets skadebehandlere de få gangene jeg har vært nødt til å melde en skade. Jeg syntes det er utrolig kjipt når jeg har poliser i selskapet for nærmere 60.000 kroner i året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Knotete"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hos If er ikke bobil en bil. Hus bil og innbo skal gi 15% rabatt, men siden jeg har bobil kan de ikke gi mer en 10% fordi If ikke kan være med på at bobil er bil. Et knotete system

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask behandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved behov svarer de alltid raskt på telefon, og gir rask tilbakemelding. Hjelp eller kontant oppgjør utfører iløpet av bare noen få timer. Noen knuste brillene til dattera på ferie, registrerte det på nett, og blir ringt opp en time senere, og allerede iløpet av samtalen bekrefter de at de har overfør penger til nye briller, uten å måtte finne kvittering eller andre bevis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"If - ett selskap for kunder som IKKE har skader"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk godt tilbud og vært kunde i mange år. Etter noen uhell mer enn doblet de prisen på samtlige forsikringer. If gir inntrykk av å tilby bedre dekning enn andre - det stemmer ikke. Sjekk vilkår og pris og du gjør som meg - skifter selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig hjelpsomme når uhell skjer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har benyttet både innbo og bilforsikring. Da husets barn ved et uhell vannet soverommene med vannsprederen, kom en fyr og målte fukt-nivå under parketten. Han gav gode råd, og jeg fikk dekket kjøp av ny parkett. Skade på bil etter ublidt møte med betong ble dekket uten tull. Steinsprut med rutesprekk - ny rute. Har aldri følt mistro eller skepsis, bare hyggelige folk.

Cecilia H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Riktig dårlig kundsupport"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har 3 hus forsikkrade i IF og var gang jeg ringer for og endre noe blir det feil. Ved siste samtalen satte kundebehandleren dagens dato på at avslutte innbo, da jeg sa at den var 31/10. Så ringer jeg for at rette opp i dette og da har kundebehandleren lagt til en ekstra bod/ garasje forsikring fast jeg ikke ens har et garasje. Men neste kunderådgiver ska bara ta den bort den så er alt bra. IF forsikring har ulike kundebehandler var gang og jeg har aldri på 5 år fått noe jeg ringt om riktig. Det blir feil hver gang og jeg har en usikkerhet om at den dagen jeg trenger forsikringen jeg betaler godt for ikke fungerer. Jeg har bedt om en ansvarlig for mine forsikringer som hos andre forsikringsbolag men det går ikke at få. Jeg har bedt om og få snakke med en sjef som kan noe men det går ikke heller. Så vurderer ni som meg utleieforsikringer, superdekning og alt fint de kaller sine forsikringer. Se opp, de er useriøse og ukunnige og ni kan ikke stole på at det du muntlig bestilt eller skriftlig blir det som blir tegnet. Jeg tror ikke de utdanner sine ansatte og tar i vart fall ikke ansvar for alle feil som tar masse tid for meg som kunde at rette opp i. Nå skal jeg bruke min tid til og se etter andre forsikringsbolag som er interessert i og gjøre en god jobb.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Merker at en del forsikringer er dyrere sammenlignet med andre selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Merker at en del forsikringer er dyrere sammenlignet med andre selskap. Jeg vil reforhandle med If, og høre med dem først om jeg kan få samme vilkår og betaling som jeg blir tilbudt fra andre selskap, det synst jeg er mest rettferdig overfor et lojalt selskap som jeg har hatt i flere år, før jeg eventuelt skifter.

Kenneth G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok service, men alt for høye priser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos If i mange år, og har vært fornøyd. Men etter hvert som årene har gått har prisene steget veldig, og det tok helt av når jeg nylig kjøpte meg en 2015 vw transporter. Denne kostet tilsvarende en Ferrari å forsikre for en voksen mann med full bonus, og nærmest ingen tidligere skade statistikk. Ikke fornøyd lenger da If tar kundene for gitt etter en tid. Kommer helt klart til å bytte til et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"If, det ordner seg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt if i 30 år er kjempe fornøyd, har hatt skade og de ordnet opp raskt og ryddig, og de er veldig behjelpelig med å finne en god løsning for deg :)

Bilentusiasten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna om du har en spesiell bil!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt IF som selskap i nesten 30 år. Har på denne tiden hatt en tidligere skade, og da opptrådte If meget profesjonelt. Når jeg i sommer opplevde en ny skade, var erfaringen en helt annen. Til tross for at motparten og hans selskap tok på seg fullt ansvar (han var ikke forsikret i If), så var If bare opptatt av å redusere erstatningen jeg skulle få. Jeg hadde en spesiell bil, hvilket If ble gjort oppmerksom på når jeg tegnet forsikringen. Det beløpet jeg ble tilbudt var ca 25% av det en tilsvarende bil ville koste. Etter mye krangling doblet If beløpet, men for meg ble resultatet et tap på over 50.000 kroner for et uhell jeg ikke hadde ansvaret for! I tillegg var takstmannen hos If det mest nedlatende og kunnskapsløse mennesket jeg noensinne har møtt.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR