Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
7
av 29 innen
forsikringsselskap
63%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
427
345
205
98
183
Sorter omtaler etter
Viser av 1258 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Har opplevd god service. Prisene kunne muligens vært litt rimeligere når man samler flere forsikringer på samme sted

Aldriforsikrenoemer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"

Skade oppstått som ikke med hundre prosent sikkerhet kan innkreves tilbake blir ikke erstattet. Alle selskaper er svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"

De er dyre. Men veldig bra kundeservice.. Har hadd IF i mange år, men da jeg skulle forsikre mc ble det utrolig dyrt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"

God kundeservice,. Føler meg godt ivaretatt. Har aldri hatt problemer, enten det er snakk om skadeoppgjør eller andre henvendelser. Meget fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Uærlige forsikringsagenter"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det stemmer ikke overens det man opplyser , og det som blir påført i forsikringsbevis, påført av if selv. Da man ber om det blir rettet påfører de ennå mer feil, og påstår selv det er riktig. Ber da om skriftlig bekreftelse på at if selv har påført opplysningene, da jeg som kunde på ære og samvittighet skal påse at alt stemmer i forsikringsbevis. Når man konfronterer dem om at de er avslørt , antagelig for å få ned prisen på premien, ja da blir de irriterte og ber meg slutte å mase. Alle opplysninger/bekreftelse jeg etterlyser har de internt sier de. Heldigvis har jeg ikke hatt skader. Da hadde nok feil i forsikringsbevis blitt brukt mot oss Ærlighet varer lengst. ALDRI MER IF.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"40% økning i forsikringspremie på et år"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helseforsikringen min har hatt en 40% økning i forsikringspremie på et år. Begrunnes med at det er en populær forsikring mange benytter seg av. Jeg er fortsatt i tyveårene og forsikringen er verken benyttet mye eller utover det den er ment til. Forsikringspapirene begrunner prisendring med at "De ser en trend med økning i antall skader, og må derfor øke premien for enkelte kunder, men ettersom jeg har få skader er økning i pris er mindre enn det som er gjennomsnittlig". Dette skrivet legges ved hvert år, prisøkning er fortsatt på over 40 prosent. Hinsides og urimelig. Jeg har nå tre ganger fått tilbakemelding på telefon at "de må undersøke hva som har skjedd her". Jeg har fått en muntlig beskjed om at prisendring er riktig, men jeg venter fortsatt på en klar skriftlig begrunnelse.

Øyestein J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"skade"

kjappe til å behandle skade og utbetaling:) har ingen ting å utsette på if skadeforsikring . forje skade var jeg ikke enig med takstmannen som if brukte men jeg ble enig med kundebehandler hos if :) veldig fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanvittig forhøyelse av premie etter skade"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde i mange, mange år uten skade fikk vi i 2018 skade på et kjøretøy på ca 400 000. som ble ferdig behandlet i 2019. Ved fornyelse av avtalen fikk vi dobling!!! av alle forsikringspremiene, med forklaring at vi hadde hatt større utbetaling enn de hadde regnet med da de satte prisen.... Skulle vi betalt dette måtte vi betale over 120 000 pr år i premie og i tillegg bonustap.... så takk for oss, dette er takken for å ha vært lojale kunder i mange år.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyr bilforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig god erfaring med hyggelige kunderådgivere Opplever lite medgjørlighet ang prisendring, lite hjelp å få der. Manglende informasjon ved kjøp av ny bil og dermed uten informasjon eller andre tilbud automatisk registrering av ny forsikring. Veldig uprofesjonelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uforskammet høy egenandel"

Hadde fått en del skader på vegger etter at rottene hadde vært på besøk. If opplyste da at jeg hadde kr 6000.- i egenandel. Jeg har vært skadefri i over 10 år. Jeg skal neppe fornye forsikringen hos If.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kostnad"
1 syns denne omtalen er nyttig

De går opp i pris for fort. Jeg klaget en gang, og de gikk ned. Nå gidder jeg ikke. Jeg betaler 17000 per år og det burde være halvparten. Bilen er verd bare 90000 kroner!!

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd!"

IF er et uknotete selskap som de selv sier. Har hatt 3 skadesaker som ikke var noe problem å melde fra om eller motta erstattning for. Dette har vært 2 naturskadesaker og en hund.

Steinar P. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kunde behandling etter mange år som kunde, arroganse"
6 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig behandling av en trofast kunde over en årekke og ikke brukt forsikringen, skade fri på alle måter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fikk feilinformasjon om pris og bonus."
2 syns denne omtalen er nyttig

Klaget gjentatte ganger over telefon på at prisen var mye høyere enn vi ble tilbudt, og vi fikk bare tomme løfter om at det skulle bli fikset uten at det ble gjort noe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Selskap med bra omtale"

Fornøyd med alt, bortsett fra prisen. Har benyttet forsikringen to gang i løpet av ca. 30 år, en reiseforsikring og bytte av frontrute. Men prisen øker, så det er kanskje greit og sjekke andre selskaper.

Oppgitt K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lureri! Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bare tull hele selskapet! Kjøpte forsikring hos dem gjennom telefon og alt var bra! Så fikk jeg skade på bilen og dem skulle fikse det! Egenandelen var plutselig satt til 10000kr og leibildekning var på 10 dager! Uten at jeg fikk vite dette over tlf! Bilen har stått på verksted i 1 mnd nå uten at dem har fått klarsignal til å starte på bilen! Noe selskapet hevder at dem har gitt klarsignal til å starte på den! Har dekket leiebilen av egen lomme hver eneste dag på -598kr dagen i 20 dager.. og må mest sannsynlig dekke det i 14 dager fremover også! Prøvde å komme med forslag om å dekke det 50/50 det var helt uaktuelt for selskapet If er den værste forsikringen jeg noen gang har vært borti! Og kommer aldri til å benytte meg av dem igjen ALDRI! Kunne like godt dekket skadene på bilen selv etter all utgiften jeg må ut med av egen lomme! Bare tull hele selskapet!

Signe M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Hyggelige ansatte som følger raskt opp alle henvendelser. Har aldri hatt problemer med skadeoppgjør. Dog ikke de beste prisene alltid, eks. på bilforsikring - selv med rabatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"spørsmål om advokatdekning"

Jeg har skrevet en mail til if angående advokathjelp, som dekkes av innboforsikring. Jeg har ikke fått tilbakemelding på forespørselen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trofast forsikring selskap"

Jeg er ganske fornøyd med selskapet. Det er kun pga medlemskap i forening ønsker jeg å komme i kontakt med andre selskaper for å sammenligne priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bo og boligforsikring - regningen økte plutselig 9% uten forklaring på forhånd - smisking på høyt ni"

ved fornyelsen av avtale la jeg merke til at premie økte betydelig uten at jeg fikk noen form for forklaring. opplever dette som lureri

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Endrer pris, driter i bonusordning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selger sier "Hos oss får du kun 10% bonustap om uhellet er ute" flott tenker jeg. Men de gjør dersom man havner i en ulykke er å endre summen (før bonus) noe som gjør bonusordning helt unødvendig. Jeg gikk opp 3x i premie etter min første ulykke på 5 år med kun IF som forsikringsagent. Utbetalingen gikk heller ikke smertefritt hvor jeg måtte bevise deler av skaden med bilder (noe jeg heldigvis hadde). Snakket aktivt med kundesupport som skriver at de har utbetalt mer en hva de har tjent på meg og derfor må sette prisen opp, Jeg mener dette er misvisende for meg som kunde, jeg føler meg virkelig lurt! Jeg, min familie og nære venner bytter og kommer aldri tilbake!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gratis bilforsikring igjennom finn - svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk gratis forsikring, det sto 2uker på datoen jeg først fikk, når jeg ringte for å bekrefte at jeg hadde forsikring fikk jeg vite at gratis forsikringen var 1mnd - dette ble gjentatt i flere telefonsamtaler. Når jeg kjøpte ny forsikring hos et annet selskap etter 1 mnd, kunne de ikke starte den fordi jeg hadde forsikring hos finn I 2 uker til, den ble automatisk startet og jeg måtte betale for en VELDIG dyr forsikring 1 mnd.

Ståle S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget god behandling etter anke."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde fått fuktskade på en bobil som jeg hadde Superforsikring på. Fikk først skaden avvist pga manglende fukttesting. Jeg var helt uvitende om krav til årlig fukttesting. Etter anke fikk jeg skaden dekket. Jeg fikk meget god oppfølging hos saksbehandler og kan anbefale IF forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"okei forsikring. de gjør jobben."
1 syns denne omtalen er nyttig

de gjør jobben, men er for treig når uhellet er ute. du får det du har krav på men det tar alt for lang tid. også føler eg at eg betaler for mye med tanke på at andre selskaper sender meg bedere tilbud. håper IF kan matche tilbudene for uten om dette er de super på kundeservice og de gjør en grundig jobb og følger deg opp som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"IKKE NOE, ROLIG DET ORDNER SEG..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble påkjørt. Mann nektet i ettertid. Ingen vitner. Ingen støtte. IF sa de "trodde" på meg med kunne ikke gjøre noe. Jeg er ingen bitter person men denne var meget tung å svelge. Betale egenandel og gå ned i bonus eller betale skaden jeg ble påført. Aldri følt meg så lite betydningsfull kunde. Vært kunde i 15 år. Ikke hatt problemer så det var først nå jeg trengte hjelp. Forsikringen har steget mye de siste årene. Hvis de ønsket meg som kunde kunne de gått inn og justert noe. Slik at jeg følte meg ivaretatt uansett. Reagerer på at ingen ringer. Ingen kundekontakt. Jeg jobber selv på et kundesenter så dette vet jeg noe om. Jeg prøver noe annet. Lojalitet i forsikringer nok ingen vits i dag.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR