If Skadeforsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Etter 2 år i selskapet uten meld skade fikk jeg dyrere pris nesten30% fra første pris jeg har fått
Elendig oppgjør, som ble takket nei til. Elendig kundeservice. Trenering av sak til den store gullmedalje. Anbefales ikke. Styr unna. Hadde en bobil som blei kondemnert, der de trenerte saken i 10 år og ble foreldet. Fikk til slutt tilbud om 20000kr, men bilen var verdt 150000kr. Årene har godt fort. Og if har visst dette og ventet til saken ble foreldet. Så styr unna de. De virker så seriøse, men dengang ei. I mitt tilfelle
Trenerende og utslitende saksbehandlingstid. If må ha gode intern opplæringskurs for hvordan å unngå skadeutbetaling. Det er snart et år siden min datter hadde et lite uhell med bilen og fremdeles behandles saken....(Ikke bruker under 23).
Bestilt utvidet innbo som skulle dekke skjerm skader.For knust TV som kostet meg 25000,- fikk jeg kr 3165,- som erstatter ingenting og selvfølgelig ikke nok for å kjøpe ny tilsvarende tv.
I 2024 kjøpte vi helt ny bil og etter en uke fikk vi et rådyr i fronten. Mistet ikke bonus og egenandelen var i henhold til avtale og de ryddet godt opp. Har i løpet av de siste 3 årene hatt 2 mindre uhell som har gitt oss tilbakebetalt i underkant av 5000 kr, de stilte aldri spørsmål med utbetalinger osv. Og av den grunn var vi veldig fornøyd. MEN .... Nå i 2025 får vi beskjed om at vi har veldig mye skader og økte forsikringssummen med rett over 50%. Etter å ha vært kunde i over 10 år og dette er de eneste uhellene vi har benyttet forsikringen på så ble dette for useriøst. Skifter forsikringsselskap i løpet av uken ...
Ikke anbefalt, en person forsikring som ikke dekker skader med mindre man er halv død.
Jeg kunne ønske man kunne gi null stjerner. IF er selveste definisjonen på svindel. Har vært kunde hos dem i over 11 år, men har aldri fått hjelp når jeg har trengt det. De får bare en jurist til å skrive masse tull som skal forklare hvorfor du ikke får det som de skal dekke. Veldig frekke kundeservice medarbeidere også. Ikke kjøp forsikring hos IF…..
Over dobbelt så dyrt som storebrand. Det var derfor vi valgte å ikke bruke dere videre. Merkelig til å være en helt ny elbil.
Rask og god respons på alle henvendelser. Savner lokal kontorer der jeg kan henvende meg for å få råd. Billig? Ingen selskaper er billige så det kan lønne seg å sammenlikne flere tilbydere.
Jeg får ikke opp hytta etter den brant ned. If har lurt meg inn i ei felle slik at dem selv sparer millioner på erstatning Alle som har opplevd noe negativt med If.
For dyr forsikring, dårlig med informasjonen. Jeg skal søke etter andre
Jeg er fornøyd! Fikk god behandling den ene gangen jeg har hatt (vann-)skade i huset mitt.
i mange år har jeg vært If kunde og vært veldig fornøyd . Nå har jeg kjøpt ny bil og fikk en pris som ga meg bakoversveis . Har sjekket andre selskaper og de er mye rimeligere .
Bruker ikke skjønn eller sunn fornuft. Smålig og helt unødvendig. Jobber mot deg fremfor med. Oppleves uforskammet og viser null forståelse for situasjonen
God erfaring når det har vært aktuelt med hjelp og støtte
Står i en forsikringssak nå og den behandlingen man får er ytterst nedverdigende. Anbefaler absolutt ingen å bruke dette selskapet. De bruker alle triks i boka for å slippe unna ansvar, også løgn og trusler. Og ett tips til alle- absolutt IKKE SNAKK MED UTREDER alene. Krev alt skriftlig eller ha en advokat med på samtalen.