Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 23 innen
forsikringsselskap
64%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
306
256
154
66
114
Sorter omtaler etter
Viser av 896 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Expensive and not working as they say."

They say that there is no limit for sickness payments when traveling but there is and they tell it afterwards.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ubehagelige saksbehandlere"

Meget dyrt og useriøst selskap. Ubehagelige saksbehandlere som kommer med indirekte alvorlige beskyldninger om svindel når du fremmer krav. De betaler heller ikke dagens verdi på antikviteter, men utbetaler ingenting eller lite da de mener gamle ting ikke har en verdi.

Magne M. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Selskapet (If) er lite aktiv når det gjelder å finne gunstigste avtaleform"

Jeg har ikke så mye negativt å si om If, bortsett fra at jeg ønsker et selskap som kommer med innspill for å finne riktig avtale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk service, men dyre"

Fikk en skade på vogne i sommer 2018 og tok kontakt med IF. Det hva da bare å kontakte nærmeste forhandler av vogn å få dette takster og reparert. enklere kan det ikke bli:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service og veldig rask saksbehandling."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk service, dyktige medarbeidere som er istand til å sette seg inn i hvordan de forskjellige uhell påvirker mennesker. Meget rask med utbetalinger når uhellet først er ute.

Norvald F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skremmende dårlig saksbehandling, brudd avløpsrør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått bekreftet brudd på hovedledning felles avløp privat anlegg. Tilbakeslag i min kjeller Etter en mnd finner jeg ut at saksbehandler ikke har bestilt utbedring som han tidligere i mail hadde bekreftet. Vitek ringer oss og spør om de skal komme om vi godtar prisen. De kunne også fortelle at de ikke hadde mottatt bekreftelse fra IF. Dette var bekreftet i tidligere mail fra IF. Er det mulig!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ånnas praktisering og spydig kundeveileder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ville ikke dekke tyveri fra vesken min. Hadde lukket veske med glidelås inne på et utested, tok den aldri opp på utestedet for sikkerhetens skyld, da jeg kom ut var glidelåsen åpnet og veska tom. De ville ikke dekke dette tyveriet fordi jeg ikke kunne vise til en konkret hendelse. Ja opplyste om tidsrom jeg hadde vært der inne, at den lå i veske med glidelås som ikke var tatt opp, og da jeg kom ut var den åpen uten mobil. Veldig konkret spørr du meg. Men her mente de at den kalles mistet, ikke stjålet. Kundeveilederen på telefonen var spydig i tillegg. Her skal ikke jeg ha forsikringer lengre.

Guttorm H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Supert"

Meget godt selskap litt dyrere enn andre, men ved skade er det ingen over og ingen ved siden, erstatning på konto omg, fantastisk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sure taksmenn, dårlig oppfølging, ingen vits i å ha ekstra forsikringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig oppfølging, masse folk som ikke svarer på forståelige måter, vanskelig å nå rette person. Noen er uhøflig osv osv. Skal snart kvitte meg med alle forsikringer i if.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Savner en fast kundekontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde i tidligere år en fast person i if. som jeg fikk et godt forhold til. Det er greit å snakke med en som kjenner deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kvalitet"

Kvalitet for pengene. Riktig at de er uknotete. Anbefales til alle. Hadde skade jeg ikke fikk utbetalt på, men forsikring dekker ikke alt. Ble forklart dette på en hyggelig måte og jeg er fremdeles fornøyd kunde

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Overraskende dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har tatt 5 mnd å få reparert leiligheten etter en større vannskade. Håndverkerne har jobbet tilsammen effektivt i 2 uker. Dårlig utført arbeid og null kommunikasjon. Manglende utbetalinger For både husleie og timer brukt (egen innsats) Nå har polisen i tillegg øket med 100%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kostbar"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen negative ting å si om IF eller andre. Jeg anser meg selv for å være lavrisiko og synes IF har blitt alt for dyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"VOLVIA"

Et selskap for Volvoeiere i if. Meget rimelig bilforsikring og god service. Har hatt en liten skade som jeg fikk straks orden på. En som rygga på bilen og skadet nesa for 20000 kr. God service og veldig greit oppgjør!

Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Flott service, god tilgjengelighet. Har hatt dette selskapet ved en tidligere anledning også. Eneste grunn til å bytte, er for å få opp bonusen på bilforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grove feil, svindyrt og elendig kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri mer! Grove feil, forferdelig kundebehandling. Skifte av selskap kr 10 000 spart i årlige kostnader. Styr unna, størst er ikke best, bare dyrest.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask hjelp, anbefaler!"

Veldig fornøyd med bil reparasjon. Fikk motor skade som var reparert på 2 dager, betalt mindre egenhandel en forventet. Fikk nesten ny leie bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rotete, går tilbake på muntlige avtaler, gir mangelfulle opplysninger, arrogante konsulenter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mistet firma fordi "3. mann" i IF splittet en firma-faktura uten at jeg ble orientert. Firmadelen forsvant da huset brente ned.
Holdt på å måtte selge halvferdig hus fordi IF gikk tilbake på en muntlig avtale. Tilbakeholder viktige relevante opplysninger ved oppbygging av nytt hus.
Vil ha datter på 17 med på firma-polise, dette koster : meg 1187,- + datter 1667,- = 2854,-
Privatpolise: meg 1578,- + datter kr 912,- = 2490,- På spørsmål om hvorfor det er dyrere for datteren min enn meg selv, argumenterer de hele tiden med at her får jeg med hele familien, kone og alle ungene. Som ikke eksisterer! Påstår de har ikke annet tilbud.
Ved til slutt å spørre hva det koster, bare å forsikre jenta på 17 år, jo kr. 787,-
Hvis du bare maser, så har de likevel det de sier de ikke har. Men vil jo helst selge "hele pakken."
Resultat firmapolise på meg kr. 1187,- + egen polise på datter 787,- tils. Kr. 1974,-

Ved spørsmål, hva er forskjellen på disse polisene? Svar: INGENTING...
og det verste, der er ingen velvilje til å rydde opp, bare prøve å få meg til å tegne nye poliser. Her er virkelig folk som jobber for seg selv, les IF.
Kundebehandling, her får de minus på hele resten av linja.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hyggelige og god oppfølging."

Bra oppfølging og oppgjør på en vannlekkasje. Synd de legger på prisene på forsikringene ganske mye..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For å dekke bra nok ønsket de for mye penger etter mange års innbetalinger"

For å dekke bra nok ønsket de for mye penger etter mange års innbetalinger. De er ikke samarbeidsvillige og de er upersonlige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig, oversiktlig, hyggelig, dyrt"

Selskapet er veldig ryddig og oversiktlig. Jeg kunne fortsatt å være kunde hadde det ikke vært for at de er ekstremt dyre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

For dyrt. Synes at når de tar 2399kr i måneden for full kasko for ny Tesla mens man kan fa det samme for 1200kr er ikke dette bra, 40% rabatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Velg noe annet.. useriøse!"
3 syns denne omtalen er nyttig

De få gangene jeg har trengt hjelp har jeg ikke fått det. Knuste solbriller ble ikke dekket av reiseforsikringen, fikk heller ikke hjelp da jeg satt på et sykehus i Spania. De roter med fakturaer og tar ingen skyld. Jeg bytter alle mine forsikringer nå!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Er kjempe fornøyd, skadeoppgjøret var oppe og oppgjort på kort tid."

Flottere selskap har jeg ikke vært borti, topp kundeservice. Skade var oppe og oppgjort på kort tid. Kunne ikke vært mer fornøyd.
Kommer aldri til å bytte forsikringsselskap også får jeg igjen penger siden jeg er Coop medlem :) Pris har mye å si. Hvem kjøper forsikringer for billig penge? Det går bare utover deg selv når skaden oppstår. Og hva er dyrt? Når skaden har skjedd og du får alt tilbake. Oppfølgingen er tett og du forholder deg kun til selskapet. Ingen 3 part.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra og rask behandling"

Ingen dårlig erfaring, men et nytt pristilbud fra andre er på sin plass. Har vært kunde siden 1965 da det het Norges Brannkasse.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR