Forsikring

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 23 innen
forsikringsselskap
65%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
296
254
151
65
110
Sorter omtaler etter
Viser av 876 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Flott service, god tilgjengelighet. Har hatt dette selskapet ved en tidligere anledning også. Eneste grunn til å bytte, er for å få opp bonusen på bilforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grove feil, svindyrt og elendig kundeservice!"

Aldri mer! Grove feil, forferdelig kundebehandling. Skifte av selskap kr 10 000 spart i årlige kostnader. Styr unna, størst er ikke best, bare dyrest.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask hjelp, anbefaler!"

Veldig fornøyd med bil reparasjon. Fikk motor skade som var reparert på 2 dager, betalt mindre egenhandel en forventet. Fikk nesten ny leie bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rotete, går tilbake på muntlige avtaler, gir mangelfulle opplysninger, arrogante konsulenter"

Mistet firma fordi "3. mann" i IF splittet en firma-faktura uten at jeg ble orientert. Firmadelen forsvant da huset brente ned.
Holdt på å måtte selge halvferdig hus fordi IF gikk tilbake på en muntlig avtale. Tilbakeholder viktige relevante opplysninger ved oppbygging av nytt hus.
Vil ha datter på 17 med på firma-polise, dette koster : meg 1187,- + datter 1667,- = 2854,-
Privatpolise: meg 1578,- + datter kr 912,- = 2490,- På spørsmål om hvorfor det er dyrere for datteren min enn meg selv, argumenterer de hele tiden med at her får jeg med hele familien, kone og alle ungene. Som ikke eksisterer! Påstår de har ikke annet tilbud.
Ved til slutt å spørre hva det koster, bare å forsikre jenta på 17 år, jo kr. 787,-
Hvis du bare maser, så har de likevel det de sier de ikke har. Men vil jo helst selge "hele pakken."
Resultat firmapolise på meg kr. 1187,- + egen polise på datter 787,- tils. Kr. 1974,-

Ved spørsmål, hva er forskjellen på disse polisene? Svar: INGENTING...
og det verste, der er ingen velvilje til å rydde opp, bare prøve å få meg til å tegne nye poliser. Her er virkelig folk som jobber for seg selv, les IF.
Kundebehandling, her får de minus på hele resten av linja.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hyggelige og god oppfølging."

Bra oppfølging og oppgjør på en vannlekkasje. Synd de legger på prisene på forsikringene ganske mye..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For å dekke bra nok ønsket de for mye penger etter mange års innbetalinger"

For å dekke bra nok ønsket de for mye penger etter mange års innbetalinger. De er ikke samarbeidsvillige og de er upersonlige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig, oversiktlig, hyggelig, dyrt"

Selskapet er veldig ryddig og oversiktlig. Jeg kunne fortsatt å være kunde hadde det ikke vært for at de er ekstremt dyre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

For dyrt. Synes at når de tar 2399kr i måneden for full kasko for ny Tesla mens man kan fa det samme for 1200kr er ikke dette bra, 40% rabatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Velg noe annet.. useriøse!"
1 syns denne omtalen er nyttig

De få gangene jeg har trengt hjelp har jeg ikke fått det. Knuste solbriller ble ikke dekket av reiseforsikringen, fikk heller ikke hjelp da jeg satt på et sykehus i Spania. De roter med fakturaer og tar ingen skyld. Jeg bytter alle mine forsikringer nå!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Er kjempe fornøyd, skadeoppgjøret var oppe og oppgjort på kort tid."

Flottere selskap har jeg ikke vært borti, topp kundeservice. Skade var oppe og oppgjort på kort tid. Kunne ikke vært mer fornøyd.
Kommer aldri til å bytte forsikringsselskap også får jeg igjen penger siden jeg er Coop medlem :) Pris har mye å si. Hvem kjøper forsikringer for billig penge? Det går bare utover deg selv når skaden oppstår. Og hva er dyrt? Når skaden har skjedd og du får alt tilbake. Oppfølgingen er tett og du forholder deg kun til selskapet. Ingen 3 part.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra og rask behandling"

Ingen dårlig erfaring, men et nytt pristilbud fra andre er på sin plass. Har vært kunde siden 1965 da det het Norges Brannkasse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Proft selskap"

Har kun gode opplevelser
Kan bli betre på tilbudssiden sjekk om forandringer
Bør ikke automatisk øke forsikring uten kontakt

Naldus B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og effektiv hjelp"

Akkurat hatt vannskade på hus og fått kjempegod hjelp på rekordtid. Prisene er ellers blitt bedre og den enkleste nettsiden

Comonicar
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"No use"
1 syns denne omtalen er nyttig

The kundeservice is too bad that i need to write this. Not once but i experienced calling not just twice but 3 times. Waited too long to be answered but when someone finally answered my call they will drop the call. This happened 3 times. Like seriously? And i found out that all the payments i made for my insurance is useless. When i needed to use my insurance for my child i was told that i can’t use the insurance. And i bought that insurance to insured my child. Just so useless! if there is a ZERO STAR here for their services they will get that.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt av If, de bruker skitne triks for å spare penger"

Ikke noe god følelse å stå med havarert bil i ingenmansland å få beskjed om at du ikke får leiebil, på tross av at jeg har super forsikring... får beskjed om at det ikke gjelder denne type skader, men de svarer heller ikke på når det eventuelt gjelder. Hvert trofast kunde i 2 år, og når skaden først er ute så gir de fingeren. Aldri mer If.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Unprofessional customer service/employees unreal/misleading information!"

- Very bad communication with customers , uneducated employees
- I got price for car insurance yearly price and monthly price but at the end i paid each month more then stood in the contract if i asked them why then they changed that but still paid more then i should have paid!
- I needed to remind them 3 times that has been something wrong with paying or they have forgotten something -unbelievable !!!
- I chatted with IFs employee and told him that i didn't drive over 12 000 km that i had cover on my car, i just drived until 8000km per year and i wanted to know if i got money back, he told me yes i will get money back but still nothing happens.

THIS COMPANY IS A JOKE!

Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært trofast kunde i 18år, de har rask kundeservice og jeg har hadd lite problemer med de, men vet det finnes like bra bare billigere selskap der ute.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har tydligvis betalt på FLERE forsikringer til IF som viser seg å ikke være gyldige. Hører jeg noe fra dem? Nei...folkens.. styr unna. Min erfaring er at de ikke har nåkk kompetanse til å vite hva de driver med. De ordner heller ikke opp etter seg. Kundebehandling er oppskrytt.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig veiledning"

Er kun opptatt av å selge mest mulig, lite seriøs veiledning og lite kompetanse. Sinnsykt dyr på personforsikringer. Ekstremt pågående ved salg, ellers lite hjelpsom.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De er blitt for fyre"

Jeg fikk dårlig kundebehandling sist (fra Christiansand Ass.) har alltid blitt godt behandlet tidligere.. De er blitt for dyre..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lang behandlingstid ved bilhaveri i utlandet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi måtte vente 24 timer for avklaring etter viftereim røk i utlandet. Vi fikk heller ikke overnatting første natt og måtte ligge i bilen på parkeringsplass til verkstedet. Snakket med tre kundebehandlere som alle ga ulike svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har If.. dårlig veiledere ved evnt. skader å du trenger hjelp?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har brukt if (tidligere Storebrann) i over 20 år og har stort sett vært fornøyd. Her om dagen var vi på bil tur å trengte veihjelp.Ønsket å bli fraktet ca.4 mil til ett verksted,men NEI det var for langt.Vi ble farktet inn i Oslo-gryta der verkstedet ikke kunne låve hjelp før om 5 dager.Ja vi fikk leiebil i 5 dager fra if.Feilen på bilen var meget enkel (viftereim) Vi var også ukjente med hvordan man skal å bør forholde deg til hva du kan forlange av et forsikrings selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Noe mer mas enn ønsket"

Det var en billig og grei avtale, noe som er fantastisk for oss som er studenter. Men ble noe plaget av oppringing angående andre forsikringer, personen i andre ende var bare hyggelig men det var uønsket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig kundebehandling ved skadeutbetaling"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er flinke til og få penga inn, men når forsikringstageren skal ha noe ut ved skade er det ikke så lett.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Er altfor dyrt for bilforsikring, ellers grei."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt bruk for hjelp de siste 10 år, så det har vært lite kontakt annet enn betale regninger.

Søk Bytt.no