If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

687 verifiserte omtaler
3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 22 innen
forsikringsselskap
66%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
229
209
128
51
70
Sorter omtaler etter
Viser av 687 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Alf H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service, men dårlig prisregulering"

Bra på alle områder, med ett unntak: Når jeg har fått forhandlet inn en rabatt så trappes rabatten ned igjen over tre år og forsvinner. Så må jeg på'an igjen og sammenligne med andre, prute etc. Trasig å måtte bruke tid på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rask og god respons på telefon"

Rask og god respons på henvendelse pr telefon, noe som blir mer og mer uvanlig i dag. Har ingen skadesaker i IF enda, men den hjelp jeg ar fått hittil er veldig bra. God service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd med enkel og proff kundeservice!"

Hyggelig rådgiver som kan sakene sine! Vi fant ut hvilken forsikringer som passet meg best og hvilken jeg faktisk trenger! Behjelpelig og hyggelig! Tok seg god tid over tlf, så det ikke skulle være noe tvil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt grei"

Helt grei. Tar den forsikringen som er billigst. Har ikke hatt skade med if så har ingen erfaring med skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"9 ting som kan forsikres"

Har du mer enn 9 forsikringer så må dei forsikringene som er over 9 komme på egen regning... Merkelig system synest eg då.

Danita-Jeanette H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dyrt men bra"

Lett og få hjelp når man trenger.. Har hatt en skade på hus, og alt gikk så lett! Så huset blir værende hos if.. God dekning og god hjelp! Det betaler jeg gjerne litt ekstra for!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke mye testet, men meget godt resultat"

Er ikke testet mye, men ved den anledningen som brukt var resultatet meget godt. Meget godt fornøyd, ønsker en sammenlikning for å vurdere pris i dagens marked.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tilgjengelig og god service"

Har vært fornøyd kunde i mange år, tenker bare det er på tide å sjekke om man kan få en bedre pris andre steder. Føler jeg betaler ganske mye idag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Altfor høye på seg selv"

Når det gjelder dekning av skader så gjør If jobben sin. Problemet er at ansatte i If tror at If er det eneste selskapet som gjør jobben sin, alle andre selskaper betaler ikke ut en eneste krone i forsikring. Ergo, synes If det er helt greit å ta betalt mange tusen kroner ekstra i året.

Jeg har alle mine forsikringer hos If. Har fått tilbud på Reiseforsikring hos et annet selskap, forsikringen dekker 4 ganger så mye som If sin reiseforsikring med normal dekning, og da sparer jeg litt penger. Og da har jeg fått tilbud om kun å flytte reiseforsikring. Det selskapet som har gitt meg tilbudet ligger kun 0,2 poeng under If her på bytt.no. Så dette er ikke et dårlig selskap.

Jeg har vært i kontakt med If 2 ganger og bedt om å få et bedre tilbud på reiseforsikring, spesielt når jeg har alle mine forsikringer hos If. Jeg har fått samme svar 2 ganger: "Men vi er Europeiske!". Men det hjelper ikke om dere er Gud, når jeg kun får 1/4 av utbetalingen i henhold til det andre forsikringsselskapet dersom noe skjer.

Føler rett og slett ikke verdsatt som kunde etter så mange år If.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig økning i pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke hatt noen grunn til å kontakte if bortsett fra å få økt km på bilforsikring. Ingen skader. På tross av dette har prisen på forsikringen økt veldig fra jeg byttet til if og til i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, men får jobben gjort"

Jeg liker veldig godt kundesenter hos If, men forsikringen er for dyr. Selv med ansvar begynte jeg på rundt 1000 kr ++, etter to år med skadefri kjøring ligger jeg på 600 kr +. Dette er litt skuffende, leser flere andre steder at det er normalt å få 70%bonus etter ett år, men det er kanskje noe med alder å gjøre.

Nechirvan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

Jeg gjorde en avtale pr. tlf med selger, som da etter mye frem å tilbake kunne matche prisen jeg hadde hos DNB forsikring, 20k i året. En uke senere har jeg fått faktura på 29, nesten 30k i året. Det lå til rette for skadefri kjøring, men før skjema var sendt inn, så var forsikringen aktiv og regning sendt i posten. Har brukt mye unødvendig tid på dette, og ikke noe særlig hjelp å få heller.

Dette bør jo være en standard rutine for IF sine selgere at alt er ihhl til avtalt før en faktura sendes ut, eller forsikring aktiveres osv.

Dette blir siste gang jeg bruker IF. Sitter med inntrykk av at det mye unge selgere som bryr seg veldig lite om kundene sine, og mer om provisjonen sin. Kommer ikke til å anbefale IF til min familie eller venner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelpsomme, effektive, pålitelige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting dårlig med If, men er interessert i å sjekke om jeg kan spare penger på å tegne forsikring andre steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har fået hjælp, men jeg synes if forsikring lidt dyrt"

Bra at jeg fik hjælp da jeg havde problemer. Ulemper at jeg synes if er dyrt. Finder jeg billigere forsikring bytter jeg dem ud.

Kåre K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Blitt dyrere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Begynte bra men har etter vert blitt dyrere, som alltid er forsikring billig så etter vert blir de dyrere, fikk greit skadeoppgjør, når jeg tilleggsforklaring. Like heller ikke at jeg følte meg overvåket da jeg var inne å så på forsikringen min får jeg rett etterpå telefon fra IF.

Kenneth N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"

Mistet 15% bonus etter første gangs bruk av Super Kasko forsikring. Dette er veldig vagt omtalt i avtalen og jeg måtte be om hjelp for å finne frem til en ordlyd som sier at "hvis det er notert bonus % i avtalen så trekkes det bonus ved skadeutbetaling".
I tillegg er de forskjellige trinnene i min kaskoforsikring som alle var prissatt ved forsikringsinngåelse i 2014 nå samkjørt, slik at det ikke er mulig å trekke ut eventuellt deler av kaskoforsikringen.
Har tidligere hatt bilforsikring hvor det ikke ville blitt trukket bonus ved første skade.
Har aldri før brukt min bilforsikring iløpet av 35 år.

Motherof4
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornlyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er fornøyd, men synes det er dyrt og med tanke på hvor lenge jeg har vært der (20 år) så kunne jeg kanskje fått bedre pris. Nå betaler jeg over 3000 kroner i mnd der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Som å kaste penger ut vinduet"

Når jeg først skal ha hjelp fra selskapet, så vrir de seg ut av problemet med uforståelige vilkår. Meningsløs service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Må alltid krangle for å få mine rettigheter"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lett å få svar, stort sett hyggelige kundebehandlere. Må kvart år krangle da if tror at vi ikke sjekker med andre selskap og sammenligner pris og kvalitet kanskje fordi de ser at vi er i 70 åra og tror vi ikkje følger med.

Edvin J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greie og ha med og gjøre men noe høy premie"

Mine opplevelser med if har det aldri vært noe og utsette på gjennom mange år, men som sagt noe høy premie føler jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Merkelig saksbehandling med utestående oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

IF har trivelige kundebehandlere, etter min mening, som er svært behjelpelige. Etter min erfaring har de også lagt noe lavere i pris en de andre forsikringsselskapene jeg har kontaktet. Men billig er ikke alltid bra, spesielt når uhellet er ute og det viser seg at forsikringen ikke er like omfattende som en hadde trodd. Skadeavdelingen deres er det rett og slett latterlig, med en innstilling til kunder som ikke hører hjemme noen plass. Har rett og slett mistet all tillit til dem og for min del skal ingenting verdifullt eller kjært forsikres hos dem mer. Vær veldig grundig når du leser igjennom vilkårene deres før du evt. kjøper forsikring der. Kan de vri det til sin fordel så gjør de det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raske og profesjonelle!"

De er profesjonelle og raske med oppgjør og behandling. Selv om vi ikke alltid har vært enige, har sakene blitt løst på en god måte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindler ungdom med liten skrift"

Fikk frastjålet en helt ny S8 mobiltelefon og meldte tap til IF, utbetalingen gikk fort, men de dekket bare 3000, - kr av en mobil til 9000. 3000 kr for en mobil i 2017..!

En venninne med tilsvarende avtale i annet selskap fikk dekket opp til 15000, samme årspris på avtalen. Dette er for meg svindel, når det skiller 12000 kr og avtalene koster det samme.

Kommer aldri til å bruke IF igjen. Kommer aldri til å anbefale et slikt selskap. Organisert svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

If fikser opp, ihvertfall tidligere erfaring. Så vil i utgangspunktet anbefale de. Men pris er viktig for valg av selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Erfaringer med IF"

Det er lett å få tak i saksbehandlerne. God tilgjengelighet.
God service, men er ikke flinke til å gi bedre tilbud uoppfordret i løpet av medlemskapet. Det er først når en vurderer å bytte selskap at et konkurransedyktig tilbud blir presentert. Det hadde vært bedre om selskapet alltid var konkurransedyktig slik at en slapp å stadig måtte sjekke dette selv.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no