Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til If Skadeforsikring
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
9
av 31 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
452
363
215
110
201
Sorter omtaler etter
Viser av 1341 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raske med å omtale saken til ikke å være en forsikringssak"

Aldri vært ute for så dårlig behandling i et forsikringsselskap før. De konkluderte med at det ikke var en forsikringssak og nå mener takstmann det samme uten å ha sett på objektet. For et skittent selskap. Frekk bergenser i telefonen som mente at kun akutte saker er forsikringssaker hva gjelder båt. Skal pelle meg ut av dette selskapet straks saken er avsluttet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyre på noen forsikringer."

Pris,og viljen til å gjøre noe med det. La fram problemene,men fikk ingen respons,annet enn å fjerne dekninger førr å redusere pris.

Eivind O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Selger deg billig forsikring, skrur opp prisen med en gang."
1 syns denne omtalen er nyttig

For noen år siden ble jeg kontaktet av en telefonselger fra If. Hun ville selge meg billig bilforsikring og pakken jeg ble tilbydd var betydelig billigere enn den jeg hadde, så jeg gikk over. Utrolig nok så skrudde selskapet opp prisen på pakken noe helt ekstremt etter bare 3 måneder, slik at pakken i stedet var betydelig dyrere enn min gamle. Etter å ha opplevd en slik useriøs behandling, råder jeg alle til å styre unna dette selskapet.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hold deg langt unna IF forsikring!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk anbefalt å bytte hit da det var halve prisen av forrige aktør, det angrer jeg stort på. Får ikke hjelp under påske eller vanlig virkedager på normale tider og de reklamerer for at de har åpent døgnet rundt (hva gjelder en vakttelefon som ikke kan hjelpe deg). Jeg må krangle med dem om å få pengene jeg har krav på grunnet skadet vare. Dette skulle de dekke inntil 750.000 og det er snakk om under 10.000. Du blir ikke trodd av dem inntil du har kvittering, noe jeg heldigvis fant etter å ha hatt produkt i litt mindre enn 2 år. Nå krever de at jeg forsøker å reparere dette produktet fra egen lomme og de har påført meg STORE konsekvenser jobbmessig og STORT ØKOMISK TAP. Spurte hvem de mener burde dekke dette og da sa de «INGEN». Ekstremt frekke kundebehandlere. Har vært hos gjensidige i flere år, hos dem melder du enkelt inn saken i en app og der ordner de med alt under 24timer, du kan også sende dokumentasjon SENERE uten å STRESSE på det det måtte gjelde om du har. Så og si hele prosessen har vært ekstremt dårlig hos IF, fra kundebehandling til oppgjør. Saken står som ikke løst og opplever totalt sett at de ser på meg som en tyv eller svindler. Alt må bli bedre før jeg i det hele tatt vurderer dette selskapet, da skal det også være snakk om 1 år gratis for det å belage seg på halve prisen av gjensidige med denne servicen er ren galskap! Hold deg langt unna IF forsikring!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna! Elendige på skadeoppgjør!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ingen å ha forsikringer i IF. Elendige på skadeoppgjør. IF er Ikke interessert i å hjelpe kunden når man må benytte seg av forsikringen. Kommer med elendig skadeoppgjør og prøver å fraskrive seg erstatningsansvar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mange avd. med spesifikke oppgaver ..."

Har vært svært godt fornøyd med selskapet, så lenge det ikke var uhell. Opplevde at i det øyeblikket jeg var uheldig, ikke uforsiktig, ble opplevelsen at jeg ble en «kvise» på nesen ... Har nærmest opplevd å bli irettesatt, og måtte påpeke dette for vedkommende saksbehandler, hvorpå hun ble overdrevent hyggelig. De ansatte har svært spesifikke felt de arbeider med, og vil ikke gi konkret informasjon om saker med spørsmål om f.eks hva som ble utbetalt for et tyveri. Jeg må da starte helt på nytt, med mange tastevalg, før jeg får beskjed om at dette kan ikke den jeg er kommet til svare på, farvel. Ny runde ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mine verste forventninger om hvor dårlig forsikringsselskap behandler sine kunder når man forsøker å benytte seg av forsikringene er bekreftet med IF. For å presisere gjelder dette Europeiske reiseforsikring. De siste 10 år har jeg hatt to tilfeller. Man blir alltid møtt med et stort nei. Alt er vanskelig. Ingen velvilje. Henviser du til konkrete punkter i vilkårene blir du møtt med latter(!) og benektelse fra de som håndterer skader. De er profesjonelle kranglefanter som har som oppgave å slite ut din tålmodighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dyre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært If kunde i mange år å alltid fått god service. Syntes prisen begynte å bli veldig stiv å sjekket derfor med andre selskaper å fikk da et sjokk. Kan spare opp mot 7-18000 i året til sammenligning. Har sjekket pris på 4 biler, hus, hund og reise. Ingen skader på mange år.

Mari O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig lang behandlingstid, dårlig dekning på reiseforsikringen. Etter konkret vurdering om at reparasjon av telefon ikke anbefales er det fortsatt dette de faller ned på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"100% seriøst og profesjonelt"

IF er absolutt det beste selskapet og vil helst ikke bytte. Føler de er litt dyre, men man får vel hva man betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke på kundens side"

Har alle forsikring hos de, bil, hus, dyr osv. Alltid store problemer med samarbeid hos dette forsikringsselskapet uansett hva man møter på. Kundeservice viser også en arrogant holdning

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, men bra"

Jeg har hatt skader på bil og båt, og de har bra kundebehandling og ryddig oppgjør. Men forsikringspremien er høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig førnøyd"

If er rask å svare. Billig på snøskuter. Noe som er avgjørende for meg. Men bilen var litt dyrere og forsikre.

Eldar J. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Anbefales. Greie å prate med. Ser etter kjappe gode løsninger om uhellet skulle være ute, f.eks. når jeg var uheldig og båten skled av tilhengeren pga. en nybegynnerfeil

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"HORRIBELT"
2 syns denne omtalen er nyttig

Foreldra mine hadde skade i huset. Jeg er rørlegger ,så kommer takstmann 1.skylder på drenering.noe som var feil. Takstmann 2 kommer,mener at avløpet er i orden. De hadde super forsikring. Ikke verdt en dritt. Erstatning 8200. Styr unna folkens

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fakturering er umulig å forstå med If"
4 syns denne omtalen er nyttig

Får greie priser, men faktura er helt umulig å forstå blir aldri det du blir enig selv etter 6 måneder du har vært kunde den blir ikke det samme som du avtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Organisasjonsnummer gikk det ikke an å bruke og det er organisasjon som er forsikringstager"

Det gikk ikke an å skrive inn org nr der hvor personnummer skulle skrives. Jeg skal ikke forsikre bil på meg selv fordi jeg har ikke bonus så den skal forsikres på organisasjonen:

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde problem med kapilært oppsug av fukt, dette dekte ikke forsikringen og jeg fikk dermed ikke dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opprettet kundeforhold i IF og oppga korrekte opplysninger, men IF påførte feil i forsikringsbevis. Jeg ga beskjed om det, og da endret IF dette, men til feil igjen, pluss påførte ennå mer feil og økte dermed polise prisen. Påsto også at de hadde innhentet opplysningene fra eiendoms registeret. Flere andre forsikringselskapet uthentet korrekte opplysninger på samme tidspunkt og fra samme register etter min forespørsel, som samsvarte med det jeg hadde oppgitt. IF ville ikke skriftlig bekrefte at de hadde påført opplysningene selv. Jeg som forsikrinskunde er ansvarlig for opplysninger stemmer! Jeg følte meg og uglesett og ekkel, da IF påsto at mine opplysninger var feil. Heldigvis hadde jeg ingen skader og skifter selskap fortest. Jeg skiftet selvsagt selskap, men betalte for mye til IF i oppsigelsestiden Og nå ringer en fra IF og vil ha meg som kunde igjen, og da klarer forsikrings agent å si at byggeår ikke betyr noe hos dem mtp. superforsikring og mumler om godt vedlikehold osv. også at det på den tiden var feil med opplysninger fra eiendomsregisteret mtp husets størrelse. Det virker på meg som IF forsøker å lyve seg bort fra realitetene flere ganger her.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt. Avtalen ble satt opp av bilselger med forsikringsselskapet og det er åpenbart at de da har valgt høy pris som utgangspunkt.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"LITE HYGGELIG TELEFON PERSONELL"

Alt for stor egenandel på parkeringskader. Lite hyggelig personell i telefonen. Ble møtt med skepsis

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig kundebehandling i forbindelse med motorhavari. Slett informasjon, vranghet og kverulering. Nekter å dekke motorhavari på 6 år gammel bil til tross for ekstra motorhavariforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Å handle forsikring hos if ... via en agent ... var en ELENDIG DÅRLIG IDE"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er 2.gangen jeg forsøkte IF og de har tilsynelatende ikke kontroll over hva de driver med . . . Jeg hadde avtale om en totalsum å betale pr.mnd og de krever 2 innbetalinger med 35 % høyere sum enn avtalt og nekter samtidig for at avtalen er inngått , forstå det den som vil ! Dette er under pari IF , forsøker derfor et annet selskap nå i håp om en bedre og billigere opplevelse .... mulig vi sees igjen . . . om dere i fremtiden driver forsikring og ikke et rent finans berau , å la en potetbonde fra polen selge forsikringer for dere er om mulig kanskje ikke den beste løsningen eller ?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svært lite løsningsorientert."

Dette er tydeligvis ett selskap for de mest ressurssterke, de viser liten vilje til å hjelpe vanlige borgere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt (?) men effektivt når skaden skjer!"

Har mange forsikringer plassert hos IF idag, også med tanke på samle-rabatt. Prisen jeg betaler for forsikringene øker endel for hvert år; betraktelig mye mer enn lønnsøkningen. Får beskjed om at livsforsikring eksempelvis "naturligvis" er aldreskompensert. Sånn sett vet jeg ikke hva jeg skal tro; er jeg dum, er jeg gammel, får jeg dårlig lønnsøkning, er det bare normalt at det å eldes et år eller to skal bli så mye dyrere, eller driver IF bare å "snik"lurer meg? Jeg får lyst til å få en økonomiekspert til å gå igjennom mine forsikringer. Når det er sagt, på den positive siden, så har mine siste møter med IF skadeforsikring vært at den veldig effektive sorten. Skaden er betalt ut på no-time, jeg trenger ikke selv mase og overbevise eller rettferdiggjøre noe som helst, noe som ofte var min erfaring i yngre alder med andre forsikringsselskap. Så, for å konkludere, NOTE-TO -SELF, jeg skal sjekke med andre forsikringsselskap, om det er noe vesentlig å hente på å bytte forsikringsselkap, eller om IF er konkurransedyktige på pris. Premium service føler jeg iallfall at jeg får.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR