Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 25 innen
forsikringsselskap
65%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
346
291
165
72
133
Sorter omtaler etter
Viser av 1007 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Ønsker å sammenligne med andre tilbud uten forpliktelse. Savner personlig kontakt ved fornyelse av forsikringen, og begrunnelse for økte premier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nektet å forholde seg til salgsmelding"

Hadde et godt inntrykk av If... inntil jeg byttet bil. Jeg sendte dem kopi av salgsmeldingen dagen etter at jeg solgte bilen. Kjøper var under 18 år, så hans far skrev også under på salgsmeldingen som verge/foresatt. Salgsmeldingen ble selvfølgelig også sendt Biltilsynet. For at kjøper skulle få omregistrere bilen på seg måtte begge foreldrene samtykke, men far hadde jo allerede tatt på seg ansvaret ved å signere salgsmelding. Biltilsynet hadde registrert bilen som solgt på den aktuelle datoen, men ikke ført opp noen ny eier. At den var solgt holdt ikke for If... De fortsatte å kreve meg for premie for bilen, i tillegg til den nye selvfølgelig. De første månedene betalte jeg dette manuelt, siden månedlig pris overskred beløpsgrensen jeg hadde satt på autotrekket. Så ga jeg beskjed til If... om at jeg ikke aktet å betale forsikring for en bil som de hadde fått bekreftelse på at en annen hadde tatt på seg det juridiske ansvaret for (far til kjøper). Om de annullerte forsikringen var den hans problem om den var uforsikret. Og hvis jeg fortsatte å betale forsikring ble det jo bare en hvilepute for å ikke sørge for omregistrering. If... nektet å sette min nye bil på egen avtale som jeg kunne betale videre på. Jeg måtte betale for begge. Da jeg nektet annullerte de like godt forsikringsdekning på begge bilene og rapporterte til Trafikkforsikringsforeningen at jeg hadde to uforsikrede kjøretøy. Det innebar 150 kr. per bil per dag i gebyr. Jeg nektet atter en gang, og sendte igjen dokumentasjon på at bilen som var årsaken var solgt for lenge siden, og at kun var If... sin firkantethet som hadde skapt situasjonen. Dette pågikk etter at ny eier hadde ordnet omregistrering. Selv om han ble registrert som eier fra korrekt dato, så forholdt If... og Trafikkforsikringsforeningen seg til datoen omregistreringen ble håndtert. Jeg nådde fortsatt ikke fram hos dem, og ble nødt til å klage saken inn for Finansklagenemnda. Den ga meg fullt medhold. Da først gadd If... å høre på meg. Ingen beklagelse. Kun at "de forstod at jeg opplevde det som en kjedelig sak". Ja, det var kjedelig for meg å bruke så mye tid og krefter på en opplagt sak. Og skremmende var det at If... hevdet at fagkonsulenter hadde sett på saken hos dem, og funnet ut at de handlet rett. Jeg har altså mere peiling på forsikring enn If... sine fagkonsulenter. -Og de reklamerer med at de er det uknotete forsikringsselskapet!!! Så usant som det kan bli.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Veldig dyrt for førstegangseiere på bil. Tar ca 30 min å vente på at noen tar tlf etter at akkurat ringte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raske oppgjør, men dårlig erstatning"

Sånn passe, men altfor dyre, +for mye aldersbetraktninger på ødelagt utstyr Hvis utstyr som virker før det blir ødelagt virker etter sin hensikt er det så godt som nytt, og burde bli erstattet som nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"supert selskap, uten knoting"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige og imøtekommende, enkle å snakke med og ikke minst løser de skadesakene vi har hatt på en problemfri måte

Kjell M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Liker de. Ok behandling"

Veldig bra. Har ikke hatt noen skade så jeg har fått røyner de. Heldigvis. De virker veldig proffe å grei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Automatisk forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Denne kom automatisk ved bilkjøp uten at den er godkjent eller signert av oss selv om vi har tegnet forsikring i annet selskap og dette er oppgitt i kontrakt , ved henvendelse får vi oppgitt av denne MÅ sies opp ellers vil den løpe videre... Dette er ikke bra!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Hossein F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok men dyrt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet er ok, men prisen er Høy!😣 Selskapet er ganske disiplinert og dyktig og bruker kort tid til å behandle saker og jeg har vært fornøyd av det men jeg ser at plutselig økes prisen, og dette er ikke enkelt å akseptere den.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Selskapet som yder service"

If er etter min mening og erfaring det selskapet som har god dekning på ALT hva man har. Hus båt bil osv. Er kjempe fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra service, høy pris på Tesla Model X"

Bra service hos de, skadeoppgjør går fort. Prisen deres på Tesla Model X bilforsikring derimot er høy, og de hadde lite å forhandle på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Urimelig"

Bilen ble utsatt for herverk men 2 personer fra IF kom og spørte meg hva som skjedde og mente på at vi prøvde og svindle dem...spydig,frekk og flirete av dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelpsom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da vi for første gang skulle benytte forsikringen under sykdom, ble vi møtt av skepsis, tvil og mistenkeliggjøring. Mannen min ble innlagt på sykehus og måtte sitte å diskutere med IF forsikrings lege om det var nødvendig og måtte "forsvare" sykehusets leges diagnose. Helt utrolig, opplevdes som veldif lite hjelpsom og ikke på vår side. Vi vil nå bytte forsikring!

A. A. A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke helt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask behandling men fikk av smake når jeg fant ut at det er egenandel på 1000kr hver gjenstand. Jeg hadde uhell med iPhone X som jeg hadde kjøpt i 2018. Ved oppgjør skulle jeg få erstatning som kostet kr. 6990-, og de skulle trekke kr.1000-, i egenandel. Men dette er ikke det verst, telefon hadde skjermbeskytter og deksel. If mente at det er egenandel på kr.1000-, for skjermbeskytter og kr.1000-, for deksel. For hver gjenstand så er det 1000kr. Hvis man hadde på seg en fin dress, bukse, sko og skulle uhell skje, så man betale kr.1000-, i egenandel for hver gjenstand!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service , hjelp når du trenger det!"

Jeg har fått hjelp når det har vært røyk og vannskade på huset . Kjempefornøyd! Også fornøyd når jeg har hatt uhell med bilen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig behandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når man har en skade og trenger hjelp, blir man møtt med kunnskapsløshet, lite vilje og dårlig tone. Gjør alt for å slippe oppgjør og møter deg på en nedlatende måte.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
"Uetisk og forferdelig forsikringsselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

If er et uetisk forsikringsselskap som ødelegger liv. Jeg har hatt en kamp i flere år nå om å få erstatning etter en påkjørsel. Det er avklart at skadevolder har ansvar for skadene jeg ble påført. Hun hadde bilforsikring hos If. If har trenert og nektet oppgjør og dekning i flere år. If utnytter at du er den svake parten ovenfor dem. Saksbehandlingen har vært uetisk og umenneskelig. Brevene som er blitt skrevet av If bør nesten publiseres sånn at flere kan forstå hvordan If oppfører seg når det skjer noe. Jeg fraråder på det sterkeste å velge If. Husk at det ofte er en pris før og etter skade. Du er en prislapp for If. Velg et annet forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Begrenset vilje til å tilrettelegge for at man skal kunne ha flere produkter i samme selskap. Hører lite fra selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice i sentrum"

Meget bra kundeservice, tar vare på kundene. MEN vurderer å bytte pga skyhøy pris på min nye bil... dessverre!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring på bil"

Synes det er veldig dyr forsikring på bil der. Flere har reagert på hvor dyr min bilforsikring er i forhold til hva de har.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min mor og far har hatt forsikring i If på både huset, hytten og bilen. I fjor høst fikk min far akutt leukemi. Han ble lagt inn og var innlagt på sykehuset frem til midten av november i fjor. Når han kom hjem var han svært syk, svak, tynn og hadde et dårlig immunforsvar etter en veldig hard cellegiftkur. Han satt inne i stuen med varmedress, varmepledd og fyr på peisen, allikevel frøs han. Det ble fyrt daglig. Situasjon var forferdelig. Vi fikk hverdagen snudd totalt på hodet. En sprek mann ble til skyggen av seg selv. Han var på sykehuset minst x 2 pr uke for å få blod og blodplater og innimellom ble han også innlagt. I perioden fra midten av november til midten av mars ble det mye fyring på peisen, siden pappa hadde frostrier og var svært syk. Pga at det tydeligvis har vært noe galt med peisen eller pipen har det blitt sotskader i huset etter dette. Dette var noe som ingen orket å ta tak i pga situasjon. Min far døde 12 mars etter en hard og intens kamp mot kreften. Etter dette tok vi kontakt med If. Vi har fått avslag på noe form for hjelp med å få sanert sotskaden, da vi ikke tok kontakt med de med en gang man oppdaget skaden. De viser ingen forståelse for at situasjon gjorde slik at vi ikke hadde mulighet til å ta tak i dette da. I tillegg var det kun min mor, meg og mine søstre som fikk komme på besøk pga min fars dårlige immunforsvar. Allikevel mener If at de skulle har vært der tidligere?? Nei, hvis dere ønsker et forsikringsselskap som viser forståelse og empati, så ikke velg If. Vi kommer til å anbefale alle venner og kjente å styre unna If. Jeg fant et fint utsagn fra If på nett: Du kan trygt la hagemøblene dine stå ute dersom de ikke er verdt en formue, for dersom de blir stjålet, kan du få erstatning via innboforsikringen, sier (anonymisert) i If forsikring. Slik som dere fremstår her, så påskjønner de skjødesløshet!? Mitt råd er å velge et annet forsikringsselskap.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Benjamin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dyrt"

Forsikring hos if er utrolig dyrt for unge folk. De skal ha 2500 for full kasko på bilen min som er 12 år gammel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utvidet bilforsikring svarte ikke til forventningene"

Ved bilskade og unnlatelse av å ta leiebil får en dekt kun den estimerte tiden å reparare skaden og ikke hele reparasjonstiden som inkluderer tiden bilen er på verksted

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig ok"

Bare positive opplevelser. De er på tilbudssiden, følger greit opp når det er spørsmål om premie/ vilkår. Jeg ønsker nå å teste ut om de konkurrerer på pris og vilkår på de 3 forsikringene jeg har bedt om tilbud på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask og kundevennlig"

Har heldigvis hatt lite bruk for forsikringene, men de ganger det har vært nødvendig har jeg opplevd problemfri og imøtekommende saksbehandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Brukanes forsikringselskap"

Helt greit selskap, vettuge priser på noe, men i overkant av akseptabelt dyrt på andre ting som skiller seg veldig ut til forskjell fra andre selskaper.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR