Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

631 verifiserte omtaler
3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
3
av 22 innen
forsikringsselskap
66%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
205
194
120
47
65
Sorter omtaler etter
Viser av 631 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindler ungdom med liten skrift"

Fikk frastjålet en helt ny S8 mobiltelefon og meldte tap til IF, utbetalingen gikk fort, men de dekket bare 3000, - kr av en mobil til 9000. 3000 kr for en mobil i 2017..!

En venninne med tilsvarende avtale i annet selskap fikk dekket opp til 15000, samme årspris på avtalen. Dette er for meg svindel, når det skiller 12000 kr og avtalene koster det samme.

Kommer aldri til å bruke IF igjen. Kommer aldri til å anbefale et slikt selskap. Organisert svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd kunde"

If fikser opp, ihvertfall tidligere erfaring. Så vil i utgangspunktet anbefale de. Men pris er viktig for valg av selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Erfaringer med IF"

Det er lett å få tak i saksbehandlerne. God tilgjengelighet.
God service, men er ikke flinke til å gi bedre tilbud uoppfordret i løpet av medlemskapet. Det er først når en vurderer å bytte selskap at et konkurransedyktig tilbud blir presentert. Det hadde vært bedre om selskapet alltid var konkurransedyktig slik at en slapp å stadig måtte sjekke dette selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kostbart"

Ikke medgjørlig kundeservice/policy når det kommer til å forhandle om bonus, og ikke minst den høye månedelige kostnaden for dette innebærer for mitt vedkommende. Se etter bedre alternativer er min oppfordring!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alltid beredt"

Alltid beredt. Jeg synes de kunne holde prisen sin nede og gi meg beskjed om at jeg alltid har den beste prisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig og greit"

Har hatt et greit forhold til IF. Enkel nettside med god oversikt. Ved skadeoppgjør så gikk det bra bortsett en enkelt fagperson som gjorde en elendig jobb(en av flere)
Dessverre hadde ikke IF noen oppfølging av saken når den var ferdig for å kunne motta tilbakemelding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Brukbart"

Prisforhøyelser er dårlig kommunisert, ved skifte av forsikring er selskapet svært pågående pr. telefon for å bevare kunden, dette oppleves som ubehagelig. Jeg har også opplevd at problemstillinger vedrørende endring i forsikringens innhold ikke blir fulgt opp, når man etter lang ventetid endelig har nådd frem til kundebehandler på telefon. Derfor anser jeg mail som et bedre alternativ på den måten, mens god telefonservice er mer effektivt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig og oversiktlig, trygt valg om uhellet er ute"

God oppfølging ved uhell, selv om valgmulighetene ikke blir tydelig gjort tilstrekkelig.
Enkel portal å bruke, og enkel service. Gode retningslinjer i selskapet som gjenspeiles i måteholdenheten til saksbehandlere.
Savner litt mer tilbakemeldinger vedr justeringer i forsikringer, og savner også litt mer aggressiv krigføring på pris for at dette skal bli helt topp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tar vare på kundene sine"

Jeg er veldig fornøyd med If som mitt forsikringsselskap. De har tatt godt vare på meg som kunde siden dag 1.

Kundetilfredshet
"Meget fornoyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha mistet nesten alt jeg eide i flommen på Østlandet i 1995, er betydningen av å ha et godt forsikringsselskap i ryggen alfa og omega. Og det hadde jeg så absolutt den gangen med IF. Jeg visste jeg var godt forsikret i et trygt selskap. Ikke det billigste, men det beste. Jeg husker med ydmykhet all den empati, forståelse, det gode samarbeide vi hadde med de fra dag en etter å ha evakuert med hund og fire puser. Vi ble tildelt bolig samme dag og gitt 25000 til påløpte utgifter. Vi sto der ribbet, helt fantastisk for oss. Jeg ble fulgt over eteren som et flomoffer av nrk radio... Over de fem døgnene huset sto i vann og var 80% skadd men de fikk ikke et eneste negativt ord om IFs behandling som mitt selskap. Alt gikk helt smertefritt og jeg var så fornøyd at jeg ringte sjefen for min saksbehandler og spute om jeg fikk sende henne blomster i etterkant. Det fikk jeg. For hun gjorde mer enn jobben sin, hun var et medmenneske og det betydde så masse i vår situasjon. Vi fikk bygget opp og erstattet alt vi mistet. Uten å måtte kverulere om noe i det hele tatt. Når uhellet først var ute, gjorde de sitt til at vi hadde det best mulig. Hadde i tankene en periode å skifte selskap for å få billigere premie. Men nei. Man spiser ikke kjøttkaker når man kan spise biff:-) Og jeg vil ikke spare meg til fant. For er det noen som vet viktigheten av å ha et trygt, solid og godt selskap i ryggen, så er det meg. At noen kan være uheldige med sitt selskap, skjer. De vi treffer både foran å bak skrankene er bare mennesker, Og blir det meningsforskjeller er det ikke alltid at kunden heller har rett. Registrerte under flommen at de som kranglet mest, ville ha mer enn de skulle ha. Realistiske krav og sunn fornuft kommer man best ut med..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice - dårlig prispolitikk"

Har opplevd meget god kundeservice ved skader. Blir imidlertid straffet hardt dersom skader oppstår. Etter mange år uten skader opplevde vi flere skader på kort tid. Dette medførte prishopp i neste års forsikring. Virker som om denne ikke tar hensyn til tidligere års skadefrihet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skadeoppgjør og oppfølging etter min mc-ulykke i 2013 var kjempebra. Kan vel neppe være bedre.
Men nå synes jeg forsikringen har steget voldsomt i pris. Prøver å stå i mot andre tilbud, men nå må jeg bare sjekke priser i andre selskap.

Pelle1234
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig og få hjelp"

Vanskelig og få hjelp til advokat etter pasientskade. Har innboforsikring som skal dekke advokat. Det er også dyre forsikringer i if.

Joseph R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Livsforsikring og bilforsikring"

Ok. Men dyrt. Ønsker å bytte. Har innboforsikring, bilforsikring, livsforsikring og reiseforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Går bare opp og opp i pris for hvert år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt noen skade, men jeg hadde tjent full opptjening av egenandelen så tok de det bare vekk. I dag er ordningen tilbake å gamle kunder må jobbe opp premien på nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sykdom Hund"

Ingen oppfølging, sinte saksbehandlere som ikke svarer på spørsmål og er kverulerende. Svarer motvillig på spørsmål. "Ikke tid til å snakke med deg" holdning. Og ekkel i tonefall generelt.
Nei, rett og slett helt forferdelige! Ubehagelige å prate med. Veldig glad jeg byttet, skulle aldri kastet pengene mine etter et så forferdelig forsikringsselskap.

Yuliya J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veterankjøretøy"

Tilbyr ikke veteranforsikring på kjøretøy. Tilbyr ikke overføring av bonus fra ett kjøretøy til et annet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg syns if har fungert bra for meg. Har hatt en skade hos if og opplevde ikke problem ved oppgjøret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Utkonkurrert av seg selv"

Vi har tidligere hatt IF, byttet selskap i januar. Fikk tlf her om dagen, dvs i mai, der dem ønsket oss tilbake som kunde. Fikk tilbud på mail, der har blant annet bilen økt med over 2000 kr i året, dette til tross for at vi har gått ned på km fra 20 000 til 12000. I tillegg oppfattet jeg kundebehandleren som veldig arrogant og nedlatende mot andre selskap, slikt skaper avstand hos meg. Man skal ha respekt for konkurrentene og omtale dem på en positiv måte, i tillegg bør man bære rimeligere enn seg selv når man skal komme med tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Veldig dyrt å dårlig service"

Etter at jeg ringte til å forlenge km stand på bilen så fikk ikke jeg beskjed om pris endring bare blei trekkt fra konto :-( også 4000 dyrere for siste to måneder av avtale året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utrolig bra service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt møtt av en særdeles god, vennlig og hjelpsom kundebehandler som ordnet hele skadesaken med bilen uten at jeg behøvde gjøre noe.

Gutt-25den-Gang-18
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svindel"

Bilen forran meg kræsjet og rant bak inn i meg (pga oppover bakke), damen som kjørte kom ut og beklaget men det var hennes ektemann som var registrert som eier. Han påsto at han var et vitne selv om han ikke var til stede og sa at jeg kjørte inn i henne og jeg fikk skylden. Jeg klaget og sa at personen bedrev forsikringssvindel. 2 måneder senere er jeg igjen uheldig. En lastebil ser ikke den lille bilen min og kræsjer i meg bakfra, han påtok seg heldigvis ansvaret. Jeg ringer til forsikringselskapet som sier at bilen min er verdt 5000 kroner (jeg betalte godt over 9000 i året i ansvarsforsikring) Svindel og bedrageri hele selskapet. Aldri mer if forsikring!

Arne-Thomas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dyre årspremier"

Jeg ringte for å redusere årspremien min på hus og innbo. Fikk redusert noe, men ikke så mye.
Sparte 15000 i året på å bytte til Sparebank 1 forsikring.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ulykke"

Det er dårlig oppfølging. Det er et slit for å få utbetalt forsikringspengene etter en ulykke som førte til ufør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"

Får lite igjen for skadefri kjøring gjennom over 40 år, samt for kun å ha krevet erstatning for en stjålet sykkel og en koffert(?) for over 20 år siden.
Er heller ikke spesielt fornøyd med å ikke kunne snakke med en kundebehandler "face to face".

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap