Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til If Skadeforsikring
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Bra
10
av 31 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
467
373
223
119
223
Sorter omtaler etter
Viser av 1405 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

If er raske på utbetaling ved skade, men forsikringen der er dessverre altfor dyr. Det finnes heller ikke rom for forhandlinger, selv om man kan vise til billigere tilbud fra andre selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig håndtering av skade på hytte ."

Det har nå gått 4 mnd siden skaden ble meldt inn og fortsatt har ingen ting har skjedd . Får ikke noe tilbakemeldinger . Har kontaktet selskapet mange ganger og får beskjed hver gang at de skal sjekke/ta tak i det . Venter fortsatt 21.10.2021

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et "rart" selskap"

Som mangeårig IF kunde fra Innland og Utlandet. I skadeforsikring, bilforsikring Eiendom. Styr unna. Du betaler mye for ingenting. Og ved et skadeoppgjør eller påklage blir Du behandlet "Rart" selv om Du bare påklaget Din registrert sak. Et personlig forhold med IF teller ikke. Selv om Du er på fornavn med Dem. Igjen Styr unna. Det er mange selskaper i dag. Vurder Dine handlinger og konsekvenser fôr deg selv. Om Du er enn så loyal. Sjekk markedet nøye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et "rart" selskap"

Som mangeårig IF kunde fra Innland og Utlandet. I skadeforsikring, bilforsikring Eiendom. Styr unna. Du betaler mye for ingenting. Og ved et skadeoppgjør eller påklage blir Du behandlet "Rart" selv om Du bare påklaget Din registrert sak. Et personlig forhold med IF teller ikke. Selv om Du er på fornavn med Dem. Igjen Styr unna. Det er mange selskaper i dag. Vurder Dine handlinger og konsekvenser fôr deg selv. Om Du er enn så loyal. Sjekk markedet nøye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok ok ok"

Ok ok ok. Litt for enkel kundehåndtering ved ny forsikringsavtaler. Kunne tenkt noe mer personlig oppfølgning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Har reiseforsikring helårs familie super, å få dekket kostnader ved avbrutt reise som følge av akutt sykdom hos barn gikk ikke…

Atle A. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hittil har jeg bare gode erfaringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har i flere år hatt forsikringene i Tryg forsikringselskap. Da jeg sist fikk faktura var det stor økning fra forrige år. For neste skulle de ha nesten 24.000,- Jeg tok da kontakt If ,og etter at de hadde fått de opplysningene de trengte, fikk jeg tilbud på kr. 12.230,- for kommende år. Jeg slo til umiddelbart og If ordnet oppsigelse osv. Etter ca. en uke fikk nytt tilbud fra Tryg på kr 11.700,- pr år. Jeg har takket nei, men jeg skulle gjerne vite om jeg kan forlange tilbakebetalt for alle tidligere år hvor jeg har betalt skyhøy premie .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rotete håndtere av regninger overtaket over denne svakhet"

Leit de har rotete behandling og hindrer oversikt over egne forsikringer /beløp man skylder. Når Må bytte

Gunnar J. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meldte om avbestilling av reise pga sykdom."

Kona hadde vært plaget av litt vondt i halsen en tid som normalt ville gå over og fungerte normalt i hverdagen.Bestilte derfor en reise til Malta 30.06 som skulle foregå fra 30.09 og en uke.I mellomtiden ble hun ikke bedre og ble hun sendt til en kjevekirurg som konstaterte at det var slitasjegikt i kjeven. Denne beskjeden ble sendt til fastlegen 19.09 samme dag som reisen i sin helhet ble betalt. Dette ble grunnen til at erstatning ikke godkjent.Da var ikke sykdommen akutt.

Kunde H. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Frekknog umenneskelig behandling"

Ble akutt og kritisk dødssyk. If har nå brukt 8 mnd på i behandle saken og innhente opplysninger i tillegg til min diagnose (som burde være nok i seg selv). Jeg har stilt meg selv til disposisjon og vært så behjelpelig jeg bare kan med lange telefonintervjuer, fullmakter og ekstra legetimer for å innhente opplysninger på deres vegne, men er tilsynelatende fremdeles ikke noe nærmere en avklaring. Deres utreder er også særdeles frekk og har en tone der man føler seg mistenkeliggjort hele veien. Nei, If, jeg planla ikke å nesten miste livet med påfølgende ettervirkninger for å "svindle" dere for noen kroner, og jeg vil ha meg frabedt insinuasjonen. Sykdommen var traumatisk nok i seg selv, og If har så langt kun bidratt til å gjøre situasjonen enda tungere. 0/5.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bygningskade forsikring"

Er du en uheldig kvinne og møter på samme saksbehandler som jeg har hatt, så vil du angre på valg av forsikring. Etter å ha vært kunde (uten skader) i ca 16 år har jeg nå byttet selskap pga flere bygningsskader de tre siste årene med påfølgende elendig kundebehandling. Har vært en opplevelse av at forsikringen er en motpart, og det er vel ikke slik det skal være.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen"

Prisen er forferdelig høy, god kundebehandling men littvrotete dokumenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd IF kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fungerer som det skal med kundebehandling og oppgjør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Behjelpelig kundeveiledere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har boligkjøpsforsikring m/ innboforsikring, som ble automatisk fornyet etter 1 år. Vi ønsket ikke å beholde denne, da vi hadde fått innboforsikring et annet sted. Dessverre hadde oppsigelsestiden på 2 måneder løpt ut (ca. 35 dager over tiden). På tross av at IF kunne være griske og nyte godt av 5000kr ekstra fra oss, så var kundeveilederen medgjørlig og slettet den fornyede fakturaen og innboforsikringen. At IF kunne se mellom fingrene her syns jeg må applauderes!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Grusomt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter innbrudd i bolig; "Inspektør" Lars B. fra IF mener kun nytt glass skal felles inn i totalt ødelagt ytterdør og tilbyr kun oppgjør for en brøkdel av materiell Tv som skulle erstattes blir estimert til en tredjedel av det Power annser vil rette en riktig erstatning. STYR UNNA IF! KJELTRINGER

Henrik S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"IF Forsikring - Det er for ringe"
1 syns denne omtalen er nyttig

I den grad ringe oplevelse. Der var en bil som kørte ind i vores bil d. 16 juni, mens vores bil stod parkerede. IF Forsikring oplyser hvilke skadesenter vi skal bruge. Samme dag kontakter jeg skadesenteret, som bestiller de respektive dele hjem. Efter ca. en måned ventning så får skadesenteret de respektive dele. Bilen afleveres til skadeseneteret, som ca. at de ca. skal bruge 1 uge på at fikse bilen. Jeg ringer til skadesenteret i slutningen af august, efter som jeg ennå ikke har modtaget nået om hvornår bilen ville komme retur. Der oplyser skadesenteret at de måtte bestille flere dele. I starten av sept, tager jeg kontakt til skadesenteret igen - denne gang kunne de ikke give nogen oplysninger omkring hvornår bilen ville blive færdig. Jeg kontakter efterfølgende if, da jeg følte at det var uholdbart. If tog kontakt med deres skadesenter, og både skadesenteret og IF, kom tilbage, med opdatering om at bilen ville være færdig i starten av uge 37. Jeg kontaktede skadesenteret igen i dag (14 august), som oplyste mig om at de IGJEN måtte bestille flere dele til bilen, og de derfor IKKE kunne give nogen dato for hvornår bilen ville være færdig. Jeg kontakter IF, som tager total ansvarsfraskrivelse - der var ikke nået de kunne gøre, det ville tag den tid som det ville tag, og de kunne ikke sætte nogen deadline for hvornår den ville være færdig. Med den kommentar i minde, så ved jeg ikke om jeg får bilen tilbage OVERHOVED. IF Forsikring - Det er for ringe!!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget raske og dyktige på skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjørte en bil til vrak på meget glatt føre. Jeg slapp fra ulykken uten personskade. To dager etter ulykken fikk jeg beskjed at jeg kunne plukke ut en ny tilsvarende bil hos Møller.

Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra!"

Veldig god dekning, bedre enn de aller fleste. Har satt meg skikkelig inn i dette og fant ut at det kun er Tryg som ca samme i hvor god dekning de har.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kunde i over 30 år i IF"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg forstod super innbo forsikring og uhell forsikring på den måten at jeg ville få dekket hva det kostet å anskaffe nytt produkt, om uhellet var ute. Men i realiteten, de få x jeg har meldt inn noe, så er det så mye fradrag, aldersfradrag mm at det er ikke sjanse til å anskaffe samme produkt eller tilsvarende produkt igjen. Heldigvis så nærmer det seg tiden for oppsigelse av kontrakten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lureri, får ikke det man betaler for og de tegner videre forsikring uten lov"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte en boligkjøperforsikring med varighet på 1år, deretter skulle de kontakte oss for nytt tilbud. De prøvde å ringe da vi ikke var tilgjenglige, og jeg hadde tegnet ny avtale med sparebanken. Likevell så har de forlenget avtalen uten at noen av oss samtykker. Får så regning og må betale for TO husforsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ekstremt sleipe"

Jeg fikk gratis forsikring etter kjøp av bruktbil, ble da fortalt at gratisforsikring varte i 1mnd. Skjønte det da som at ny forsikring måtte til etter dette. Bestilte ny forsikring. Fikk etter 1mnd faktura på 12000. Absolutt ikke fornøyd. Anbefales ikke.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Tom E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk selskap ved skade. Litt dyrt kanskje"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt skade og selv om det skal fungere så er det ikke alle som er like heldige. If er superbra ved skade. Skal koste litt det. Derfor har jeg vært der i over 5 år.

Vegard M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlige tilbud for faste kunder"

Tok kontakt med kundeservice for Bedre pris på forsikring jeg har med de, der ble jeg møtt av en frekk og sur person på telefon. Kjente da at jeg mistet min tilltro til forsikringen. Fikk ikke bedre tilbud på forsikringene mine heller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Veldig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært en trofast kunde med når jeg var på ferie var bilen parkert på parle ring plass og fikk jeg baklykt og ripper over hele bilen det året skulle jeg få gratis reparasjon siden jeg hadde kjørt feil fritt 5 år og det var en kampanje som if hadde med jeg ble kastet ut av forsikring og fikk ikke et brev men fikk email og klage tid på 6 måneder gikk forbi fordi jeg fikk dette brevet i søppel boks. Og gikk vite det at jeg hadde fått den email etter at jeg ringte if og lurte på hvordan det går med saken. Det var dårlig behandling jeg fikk🙁🙁

Jon A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen får noe igjen hos IF, uansett vilkår"
3 syns denne omtalen er nyttig

Med stort sammenligningsgrunnlag både innad i familien og på jobb kan jeg si med sikkerhet, at uansett om du er innenfor vilkårene så vil IF nekte deg oppgjør. De vil prøve seg uansett om du er innenfor eller ikke. Vær obs på dette. Både folk jeg arbeider med, meg selv, min far og flere jeg kjenner har nøyaktig den samme opplevelsen av IF. Uansett hvor unektelig det er at du er innenfor vilkårene så vil de nekte deg utbetaling. Rett og slett et drittselskap uten livets rett. Her må du bruke advokat for å komme noen vei, og da er forsikring poengløst! Hadde selv vannlekkasje, noe de gjorde om til en verdiløs råteforsikring istedet. Jeg fikk ingenting. Min far har vært kunde i over 20 år og fikk skadedyr, men de snakket seg bort her også. En bekjent fikk vannlekkasje og kunne ikke bo hjemme på lenge. Utgiftene på over 100k ble besvart med et tilbud på 20k. Pass opp! If var kanskje bra før, men nå har de endret strategi og skal melke livskiten ut av den enorme kundemassen sin. Si opp dette useriøse selskapet før det skjer noe hos deg, så sitter du igjen som svarteper, som alle andre kundene til IF!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR