Forsikring
Skjul meny
Forsikring

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

737 verifiserte omtaler
3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 22 innen
forsikringsselskap
66%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
246
224
132
54
81
Sorter omtaler etter
Viser av 737 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"LIGG UNNA"

Elendig kundebehandling, frekk og nedlatende. Prøver etter beste evne å minimere skadeutbetaling og trenere/nekte nødvendig reparasjoner, føler oss direkte snytt etter å ha vært trofast kunde i over 10 år og betalt i dyre dommer for en tjeneste man ikke får. Aldri mere IF, om det så var siste forsikringssselskapet i verden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget gode"

Min sønn lånte min bil og forårsaket et bonustap for meg. Var ikke helt fornøyd med bonus /premie etter det.

Birgit-Og-Kåre B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Flott forsikringselskap, men vi får stadig bedre tilbud fra flere som er betydelig billigere"

Flott forsikringselskap, men vi får stadig bedre tilbud fra flere som er betydelig billigere. Jeg hadde en skade på båten for noen år siden, som blei servet av IF på en glimrende måte. Dessverre viser det seg at det kommer stadig vekk nye og bedre tilbud fra andre selskap på pris. Flott selskap, men for stiv på premien... Derfor blir vi til å undersøke godt i markedet nå....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Møkkaselskap uten kunnskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna, elendig kundebehandling, takst personer som er helt i utakt med samfunnet, og ekstremt treige, man venter i ukesvis på enkle mailer.

Birger N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye bra, men noe dyr etterhvert. "

Mye bra, men noe dyr etterhvert. Det mangler kundeveiledning i forhold til å få en best mulig pris. Vi har mange forsikringer.. Stor familie. Det er mye konkurranse der ute.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra så langt"

+ IF kom best ut på totalpris på mine forsikringer.
+ Oppsett på nettsiden er enkelt og oversiktlige
+ Reiseforsikringskort i plast "kredittkortstørrelse"
+ Ny ordning med maks 10% bonus tap ved bruk av bilforsikringen
+ God kundeservice så langt

-Man må selvsagt lese grundig hva de noterer i forsikrings dokumentene.
I mitt tilfelle sa jeg over telefon hvilke "sikkerhetsmidler" bolig og bil har/ikke har.
Det stemte ikke når jeg fikk forsikrings dokumentene. Ringte de igjen, da fikk de rettet opp i det, slik at alt er korrekt.

Har vært heldig så langt, så ikke behøvd å bruke noen av forsikringene.
Så kan ikke uttale meg om skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging etter skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktperson i If var totalt fraværende, usikker og manglet kunnskap. Lite orientert om skaden og fremdrift. Rotete og inngikk avtaler med håndverker som vi ikke ble orientert om. Utbedringen tok ekstremt lang tid. Dette var en vannskade som kom fra en annen leilighet - sameie med flere leiligheter. Vi tapte flere tusen på dette. (If: "Rolig vi hjelper deg bare litt").

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skuffet eks kunde av IF"
6 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg sviktet av IF som jeg har vært trofast mot i over 10år.
De reklamerer med: «Rolig vi hjelper deg» eller «Vi er der når du trenger det».
Det er ikke det jeg har opplevd.
Jeg har meldt inn en skade på min båt som de har avslått. Skaden har kommet etter påkjørsel av ruse tau og bøyer. Dette skjedde mellom Strømtangen fyr og Hankø. Før innseilingen til Hankø kjenner jeg at båten ikke vil styre mot venstre og at den oppfører seg annerledes. Kona oppdager at det henger noe etter båten. Det blåser en del så vi kontakter med en gang redningsskøyta fordi vi er redd det kommer til bli full stopp med resultat at vi går i fjæresteinene. Det var for kort avstand til land for å få dregg feste. Med Redningsskøyta på Telefonen kommer vi oss inn mellom skjærene og i le inne i Hankøsundet. Jeg blir enig med Redningsselskapet at jeg skal forsøke å fjerne tau og bøyer selv. Jeg får kun fjernet en bøye når jeg tilter opp drevet, og må ringe de opp igjen for assistanse. De sender ned dykker for å skjære restene løs. Dykker forklarer etterpå at dette hadde vi ikke klart å fjerne selv. Lykkelige over at dette hadde gått bra fortsatte vi ferien og bruker båten som normalt de siste dagene i ferien. Når vi pakker ut av båten etter ferien oppdager jeg svart vann under motoren. Jeg er usikker på hvor dette kommer fra så jeg vasker rent for å se om jeg kan finne ut hvor det kommer fra. Ingen lekkasje å se før jeg starter opp, da ser jeg vann komme ut fra svinghjuls huset, og skjønner med en gang at det er vann mellom motor og drev. Jeg ringer If og blir enig med båt avdelingen at båten skal kjøres til Verksted på mandags kveld, og at de skal sette den på land tirsdag morgen. Frem til da har starter, svinghjul og andre komponenter vært utsatt for saltsprut som er pisket rundt av svinghjulet. 11 dager senere kommer takstmann for å taksere skadene, han har ikke fått lagt seg ned i motor rommet før han uttaler «dette er gammel skade».. Jeg forsøker å fortelle at båten har vært i bruk ca: 12-15 timer før jeg oppdaget vannet. Dette fester ikke takstmann seg ved og «glemmer» å ta med i skaderapport, han var mest opptatt av å fortelle hvordan synkeskader så ut, noe jeg mener ikke er sammenlignbart fordi i dette tilfellet er det kombinasjon salt luft og varme som påvirker rustangrepet og hvor fort det ruster. Det er også nevnt at de ikke finner vann? Jeg reiste ned i båten noe senere og turnet på motor og finner fremdeles vann på svinghjul. Etter noen e poster med saksbehandler forstår jeg at han hører kun på takstmann og mener jeg ikke snakker sant, og at bevisbyrden på skaden ligger på meg? Jeg har i ettertid sendt drevet til Drevservice de kan også bekrefte at det ikke er en gammel skade. Jeg har også kvittering fra i våres på ny knute belg. Belgen har tydelige spor av vann, men IF påstår fremdeles at dette er gammel skade.
Føler meg sviktet og svindlet av IF. Så fra i dag har jeg bestemt meg for, aldri mer If på meg...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bra service og kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig flott selskap, bra service og kundebehandling. Alt er bra. Kanskje litt dyrere enn andre selskaper.

Gitte F. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt vanskelig å få hjelp i de sakene jeg har tatt opp. Har ikke fått det jeg har bedt om av forsikring hos If.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Europeiske reiseforsikring - forferdelig på personskade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde i 50 år i If opplevde jeg etter en reiseulykke en behandling fra Europeiske som i beste fall kan karakteriseres som langt under pari.
Gale opplysninger fra saksbehandler, 'mistet' tilsendte legejounaler og selv om de var klar over det, tok de ikke kontakt. Ble satt til ny saksbehandlet som tok i mot mine opplysninger med ' i din alder kan man ikke huske så godt' og 'du tar feil'. Videre sa hun at opplysningene jeg fikk fra første saksbehandler var feil, selv om jeg hadde dem skriftlig - fordi det senere var kommet ny lov. Altså etter ulykken. Fikk tilsendt kopi av de opplysninger selskapet sendte sin lege for vurdering, og ser at opplysningene er pyntet på og ikke overensstemmende med de journaler jeg sendte inn. Jeg ble så frustrert at jeg skrev direkte til konserndirektøren for personskade, uten at det ble noen som helst reaksjon. Kundeombudet endte saken med å si at her var det skjedd så mye rart at de ikke ville fremme saken for kundepanelet. Og jeg som trodde kundepanelet var for kundens del, men det er altså kundeombudet som siler ut hva de får presentert. Erstatningen jeg fikk tilbudt var latterlig, men jeg orket ikke flere telefoner fra et spydig, nedlatende og ubehøvlet kundeombud.
Jeg har senere måttet avbestille en reise på grunn av sykdom, og den saken ble greit behandlet. Heldigvis annen kundebehandler.
Jeg har i hele mitt voksne liv vært kunde hos If, og hadde før denne hendelsen god erfaring når det gjelder hus, liv og bil.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Er for dyr er min menig"

If er sikkert bra, men syns dem er dyr på ansvarsforsikring på bilen jeg har kjøpt. 5500,- året, og når jeg har en ford mondeo og reiseforsikring hos dem i tillegg på 11600,- med 40 prosent bonus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hyggelige kundebehandlere"

Svarer rask på henvendelser,
Betalingsplan forandres litt for ofte, vanskelig å få svar på hvorfor det skjer.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Åja, du har jo ikke IF 'superforsikring'?"
3 syns denne omtalen er nyttig

If opererer med et utall av typer forsikringer, og tilbyr nye kunder "vanlige" forsikringspakker. Når skaden har oppstått viser det seg for to av våre tilfeller at vi ikke har "superforsikring". Vi har ikke blitt tilbudt denne typen forsikring. Det kan virke som om de er mer opptatt av å matche prisen til de andre selskapene med egne standardpakker. Da vi først oppdaget dette så utvidet vi til superforsikring på det vi trodde var vår innboforsikring. De beklaget at de ikke hadde tilbudt oss dette i første omgang. Når vi kontaktet dem ifm en annen skade nå så får vi vite at dette kun gjaldt bygning og ikke innbo. Herlighet. Er det ikke mer ansvarlig å få kundene til å velge "full pakke" i første omgang, og så er det kundens ansvar å strippe den ned hvis de vil ha en billigere pakke??

Stein-Are
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og greit"

Har fungert greit så langt - ingen negative erfaringer men har heller ikke hatt noen forsikringsoppgjør av betydning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekspeditt"

Har ikke noe negativt å melde. Har jeg hatt noen skader har If alltid ordnet opp i de på en utmerket måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygt sted å ha forsikringene"

De er der når du trenger hjelp! Ryddige og flinke, det eneste minuset er at de legger på prisene hvis du ikke følger opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd med reiseforsikring. Fornøyd med forsikringen ellers."

Hatt If i mange år. Noe dårleg erfaring med reiseforsikring. Når eg sammenligner med annet selskap. Nære venner fekk bedre behandling i annet selskap.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Et forferdelig dårlig forsikringsselskap, når skade oppstår"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har i mange år vært totalkunde hos If forsikring. Så lenge en bare betaler premien og ikke har skader fungerer selskapet helt greit. Det er først når det oppstår skader på eks eiendom en får vite hva dette selskapet virkelig står for. En elendig service, arroganse, lang restureringstid, og ikke minst selskapet benytter ikke fagfolk til tilbakestilling av skader, som i vårt tilfelle, bygg. Anbefaler ingen å benytte If forsikring. Anbefaler alle som har If forsikring til å sterkt vurdere å bytte til et annet selskap før en står i situasjoner der en som kunde erfarer hva en virkelig får tilbake for det en betaler for. Ikke vent til en står i en skadesituasjon og må oppleve hva If forsikring virkelig er, til tross for deres reklame som forteller om all hjelp og støtte en får ved skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er skuffet over if. Trengte hjelp angående at jeg ble påkjørt. If var lite hjelpsomme og veldig lite serviceinnstilt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fakturering, kundeservice og rutiner. Alt er langt under middels"

IF sender kun ut faktura som e-faktura, de er dårlig strukturert, har ingen kontroll på adresseendringer og faktura blir sendt rett til inkasso og koster fort mer enn dekningene i seg selv. Kundeservice har også tett med mindre beleste arbeidstakere. Det er vanskelig å kommunisere med dem, telefontiden er lang og prisene er høye.

Lykke til med videre drift!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reprasjon"

Vi hadde noen reparasjoner på bilen i fjor og måtte låne penger av familie. Blant annet røyk vannpumpe og etter mye styr og tapt ferie så måtte vi bytte motor på bilen. Vi betalte 60000. Og får igjen på forsikringa 19000. 😳 Må si at jeg ble lang i maska. Her betaler jeg forsikring og så er dette det jeg får igjen? Derfor tenker jeg. Er det et annet forsikringsselskap som hadde lønnt seg?

Harald S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen problemer, og ingen skader "

Har aldri hatt noen problemer, og ingen skader heller. Om jeg vurderer bytte er det på grunn av pris. Som pensjonist er det snakk om økonomi.

Alf H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service, men dårlig prisregulering"

Bra på alle områder, med ett unntak: Når jeg har fått forhandlet inn en rabatt så trappes rabatten ned igjen over tre år og forsvinner. Så må jeg på'an igjen og sammenligne med andre, prute etc. Trasig å måtte bruke tid på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rask og god respons på telefon"

Rask og god respons på henvendelse pr telefon, noe som blir mer og mer uvanlig i dag. Har ingen skadesaker i IF enda, men den hjelp jeg ar fått hittil er veldig bra. God service.

Søk Bytt.no