Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 29 innen
forsikringsselskap
63%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
416
336
195
95
172
Sorter omtaler etter
Viser av 1214 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"okei forsikring. de gjør jobben."

de gjør jobben, men er for treig når uhellet er ute. du får det du har krav på men det tar alt for lang tid. også føler eg at eg betaler for mye med tanke på at andre selskaper sender meg bedere tilbud. håper IF kan matche tilbudene for uten om dette er de super på kundeservice og de gjør en grundig jobb og følger deg opp som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"IKKE NOE, ROLIG DET ORDNER SEG..."

Ble påkjørt. Mann nektet i ettertid. Ingen vitner. Ingen støtte. IF sa de "trodde" på meg med kunne ikke gjøre noe. Jeg er ingen bitter person men denne var meget tung å svelge. Betale egenandel og gå ned i bonus eller betale skaden jeg ble påført. Aldri følt meg så lite betydningsfull kunde. Vært kunde i 15 år. Ikke hatt problemer så det var først nå jeg trengte hjelp. Forsikringen har steget mye de siste årene. Hvis de ønsket meg som kunde kunne de gått inn og justert noe. Slik at jeg følte meg ivaretatt uansett. Reagerer på at ingen ringer. Ingen kundekontakt. Jeg jobber selv på et kundesenter så dette vet jeg noe om. Jeg prøver noe annet. Lojalitet i forsikringer nok ingen vits i dag.

Janivar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig misfornøyd"

Så lenge man betaler til avtalt forfall er det ingen problemer.Men så fort uhellet er ute og man trenger hjelp tar ting tid å alt er tungvint. vanskelig å få kontak trimng er ett sant hel***e. Man får aldri tak i samme person og man får ingen utnevnt agent når uhellet er ute og ,man trenger hjelp. Vanvittig dårlige å info med mindre man skal betale forsikringene

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring"

Har IF siden 2018, og er veldig bra forsikringselskap, men vet ikke hvorfor det er får dyrt får meg, selv om jeg har 75% bonus + 3 år,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindel og lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lurer til seg kunder på en uærlig måte ved å gi en overkommeligpris til du takker ja til tilbudet, men såååå kommer regningen og den er dobbelt så dyr som det som var avtalt og den eneste forklaring de kommer med er at de har fått dette opplyst fra en kollega. Min kollega sa du ønsket super forsikring, min kollega sa du ønsket høyeste forsikring, Man blir der etter overlesset av fakturaer i ett strekk og den stiger fra dag til dag. HELT FORFERDELIG FORSIKRINGSELSKAP !!!

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning på over 5.000,-"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har stort sett vært fornøyd med If men heller ikke hatt skader bortsett fra bil for 4 år siden Likevel vurdert If å sette opp forsikringssummen langt over indeks og begrunner med totalbilde... som er skadefritt alle 4 år 🤔 Jeg bytter

Olav A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stor økning av forsikring uten å ha hatt skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når vi tok forsikring med if ble vi lovet ikke store økninger på forsikringer, men fra 2019 til 2020 har forsikringen økt over 5000 kr uten vi har hatt skade dette er urimelig etter våres informasjon

Ronny A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr innboforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter meldt flytting la de på prisen til mer enn dobbelt av hva jeg hadde før. Det virker som jeg må betale for andres skade historikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tyveri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mc ble stjålet som stod låst i en lukket henger, som igjen stod langt nede i hagen, dermed langt fra en vei. Etter avtaler var skrevet under, tok IF tilbake avtalen og sa at det ikke var gyldig grunn. Anbefaler på det sterkeste å bytte forsikringsselskap.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svake vurderinger (bildebevis)"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var i et lite uhell i forbindelse med vinteren, jeg kom kjørende inn på en bensinstasjon (lav fart, ettersom begge biler fint kunne kjøre videre). Inn på bensinstasjon fra E18 og vel vitende om at det er kommer et parallelt løp fra høyre side via u-svin fra "sentrum" så mener de at det er jeg som har vikeplikt) om jeg hadde kjørt rett fram så hadde jeg truffet parkeringsrekken som var rett foran meg på min side, men istedenfor så kjører motpart over til venstre (hvor jeg lå) istedenfor å holde så de kunne passere forbi parkeringsrekken. Jeg fikk ikke dekket i nærheten av hva deler og arbeidstimer ville kostet, selv med full kasko og skadevurderingen var altfor dårlig. I ettertid har det i tillegg kommet ett vikeplikt skilt på veien hvor motparten kjørte - dette NEKTET IF å ta til seg, selv om det er ganske "basic" oppfatning av alle andre som kjører biler å følge. Det ble også sendt bilder av merkningen på veien som strider imot det motpart gjorde. Byttet på flekken grunnet treg respons, dårlig vurdering og i tillegg den idiotiske vurderingen om å ha tilbakevirkende kraft på å øke antall kilometer per år (mobilabonnement oprererer ikke med tilbakevirkendekraft, det burde ikke være tilfellet for IF heller). Aldri tilbake til IF, synd man ikke kan gi 0-stjerner.

Morten I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Aldri opplevd noe problemer rundt oppgjør. Raskt og effektiv behandling, penger tilbakeført allerede dagen etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Alt er vel og bra, fram til den dagen du virkelig trenger din skadeforsikring."
11 syns denne omtalen er nyttig

IFs kundeservice er både hyggelige og hjelpsomme. Det er først når du har behov for å benytte deg av selve skadeforsikringen, du oppdager hvor verdifull du og din forsikring er hos IF. Skygg unna både IF og IFs partneres takstmenn, mens du fortsatt har mulighet!

Dag A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Feil informerer om dekning"
5 syns denne omtalen er nyttig

Agent som juger om dekning for å få salg, ble kontaktet etter at min bror ble kunde i If, og jeg hadde forsikringer i Tide, men byttet til If etter mye mas fra agenten. Det ble nesten samme pris, men dårligere dekning har jeg funnet ut, og dette etter løgn fra agent. Sendte Mail hvor jeg skrev at dekningen måtte være minst like bra, men agent svarer at vilkår kan forandre seg.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke varslet økning i forsikring prisen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk en regning på 50000 mens denne kostet for i fjor 40000, uten å ha noe skade på bilene mine. Og jeg har vært deres kunde i de siste 5 årene. Jeg anser sette som et forsøk på svindel. Jeg kan ikke anbefale If som det beste forsikring selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"FORVIRRET"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble påkjørt bakfra da jeg måtte stanse fordi bilen foran stanset i ett veikryss. Bilen bak meg kjørte inn i bakskjermen min. Den klarte ikke og stanse i tide. Vi skrev ut skademelding sammen (min siste ulykke med bil tror jeg var i 1991) Kanskje var noe uklart? Men if mener tydeligvis det var min feil og stanse på en fylkesvei. Hva skulle jeg gjøre ? Bilen min kan ikke hoppe. I ettertid har føreren av bilen som kjørte på meg forandret mening og levert inn sin egen skademelding. Det fører til at jeg må betale egenandel på nesten 4000 kr. Noe jeg mener er urimelig. Verkstedet som utførte reparasjonen har dessuten montert baklykten så nærmt bakskjermen så denne lykten er nå sprukket. Derfor har jeg ikke lyst og være kunde hos if lengre. Dessverre for ellers har jeg ingenting og utsette på selskapet. Men jeg har kjørt bil i 41 år og har vert borti 2 ulykker, 1 som var min skyld og en ufrivillig påkjørsel. Jeg har på 41 år 2 fartsbøter og 2 parkeringsgebyr. Jeg har 3 registrerte kjøretøy blant annet en veteranbil. Jeg kjører totalt ca 32000 km i året. Det er jo lenge siden jeg tok sertifikatet og da var loven soleklar på 2 ting rygger du så er det du som er skyldig. Påkjører du en bil som står i ro bakfra, så er du skyldig. Kanskje er loven forandret? Det vet ikke jeg. Og if vil ikke svare på mine spørsmål heller. Så sitter jeg her da med fremdeles ødelagt bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget god service, men særdeles dårlig premie etter skader."

Svært god eg effektiv service, men skrudde vesentlig opp prisen på premien etter et par mindre skader. For eksempel, så doblet de premien på reiseforsikringen, til tross for at skaden gjaldt vannskader på bygning. Derfor avslutter jeg som kunde.

Martin B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har gitt meg unødvendig dyre forsikringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er på tross av mange og kostbare forsikringer lite imøtekomande, og gjer lite for å halde på meg før dei merker eg har bytta forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"kundeomtale"

Kundeservicen er bra, alltid hyggelig og hjelpsomme. Trekker 1 stjerne pga pris (totalkunde hos dem i flere år).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Suveren kundebehandling"

Forholdet har gått veldig smertefritt med plussregnskap for IF, og trygghet for meg. Jeg har en fast kundebehandler som er helt suveren, og ekstremt kunnskapsrik. Det har vært noe variende kvalitet når han ikke er tilgjengelig, men jevnt over veldig bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra!"

Veldig god kundebehandling, alltid hyggelige og positive kundebehandlere! Du får all den hjelp du trenger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Har sagt opp forsikringen!"
3 syns denne omtalen er nyttig

If/Europeiske tilbød meg ikke hjelp til hjemreise under pandemien samtidig som de først ga meg en avtale om utvidet gyldighet for opphold i utlandet for så å trekke denne skriftlige avtalen tilbake. Jeg befant meg da i utlandet uten hjelp til å komme hjem og med en forsikring som ikke lengre var gyldig. I tillegg til at en hjemreise ville koste 20.000kr., i stedet for mellom 500-1000kr., ville reisen vare i mer enn 24 timer gjennom fire land, for en reise som vanligvis er direkte og under 3 timer. If mente at jeg skulle reise på denne måten selv om det kunne medføre smitte av Covid-19 på fulle fly uten maske og med stor risiko for å strande i et av landene på vei hjem, og beholde forsikringen eller være trygg der jeg var men uten gyldig forsikring. Jeg sa opp forsikringen umiddelbart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Trygg og solid aktør"

Har alltid blitt saklig håndtert og lyttet til. Når andre har dumpet priser for å få salget, har IF alltid vært konkurransedyktige.

Ragnar J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En uakseptabel økning av premie"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært meget fornøyd med If, men når jeg denne gang fikk papirene, fikk jeg sjokk over prisøkningen.

Moshmosh
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Urettferdig behandlere kundene sine. Det hjelper heller ikke å klage da de ikke ser på saken fra et nøytralt ståsted.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svindellignende!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Påfører feil opplysninger på forsikringsbevis og da man oppdager det forandres det og prisen øker. De nye opplyningene er og feil og IF nekter å bekrefte at det er IF selv som har innhentet dette, De har det i sine interne notater sier de, og blir irriterte da jeg ikke gir meg jeg får fra flere andre forsikringsselskaper bekreftet at mine opplysninger stemmer. Jeg som kunde kan selvfølgelig ikke gå god for opplysninger som er feil, og det er jeg som kunde som står ansvarlig for de er riktige. Om dette er frengangsmåten for å ha et argument ved evnt. skade, at man har oppgitt feil opplysninger, eller om det også var et påskudd for å få tegnet superforsikring da huset « ble nyere « med IF. Et påskudd for å høyne forsikringspremien også. Holde seg langt unna alt IF holder på med er mitt råd.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR