Forsikring

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 22 innen
forsikringsselskap
66%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
265
241
141
57
86
Sorter omtaler etter
Viser av 790 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God behandling da vi fikk en vannskade"

Hurtig og veldig god behandling da vi fikk en vannskade. Vi betaler en stor sum årlig da vi har mange forsikringer. Derfor kan det være interessant å se om vi kan få ned totalprisen. På generell basis er vi imidlertid veldig fornøyde med vårt kundeforhold til IF skadeforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Første forsikringsåret gir 40% bonus!"

Det var beste tilbud jeg fant i sammenligningen med andre selskapene som ga meg hele 40% første året da jeg kjøpte meg en bil.

En-Tidligere-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dyrt, men verdt pengene"

Har registrert skader 4 ganger hos IF, og måtte benytte meg av reise-, bil- og innboforsikring. Fikk alltid pengene jeg trengte, og kundeservice har vært veldig behjelpelig.
Når bilen fikk skade en gang like før nyttår, fikk vi gratis leiebil et par ekstra dager, siden alle verkstedene var stengt og det tok lengere tid å reparere.
Når vi hadde innbrud i huset fikk vi alt utbetalt uten problem, og døren fikset i tillegg. Et par ganger fant jeg ut om noe annet som hadde forsvunnet, og da var det bare å fyre av en epost til saksbehandleren, så var pengene på konto ila et par dager.
Det eneste som er litt kjipt er at de er en av de dyrere selskapene, og derfor byttet jeg for et par år siden. Men jeg synes det er verdt pengene å vite at du blir behandlet godt når skaden kommer, og vurderer å bytte tilbake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grei pris, Har ikke hatt behov for skadeoppgjør.."

Bra respons fra kundeservice. Var dog uvilig å presse prisen det lille som skulle til for å flytte den siste forsikringen til IF.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"kundevennlige"
1 syns denne omtalen er nyttig

kundevennlige, bra på oppfølging av kunder og skadehendelser.
Noe dyre, å litt rot en gang i blant med avtalene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kanskje litt dyrt, men fantastisk ved skade."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fremdeles litt dyrt, men veldig bra ved skade. Har hatt vannskade på bad, reparasjonen gikk smertefritt, det samme gjorde oppgjøret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Er løsningsorentert, kjempeflott kundebehandling, og mulighet for oppsparing av egenandelsfordel!"

Kjempefornøyd med kundeservicen, alltid løsningsorientert, oppspar av egenandelsfordel, eneste som har det.

Dan-Henning
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant"

Det som er bra er at de gjør det de absolutt må, og det må de jo nesten da de er et forsikringsselskap. Det som er dårlig er at de ikke strekker seg en centimeter ekstra for kundene sine.

Finn K. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Erstatningsoppgjør i forbindelse med vannskade"

Vannskaden ble raskt tatt hånd om av IF. Utførende håndverker reparerte skaden profesjonelt og effektivt. I tillegg refunderte IF kostnader i forbindelse med noe egeninnsats og utgifter til klargjøring for reparasjon av skaden, på en rundhåndet måte. Flott og eksemplarisk kundebehandling av IF.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Slagord"

«Rolig If hjelper deg«
Hvem har funnet opp dette fullstendig latterlige slagordet ?

Null samarbeid mellom If Eiendom og If Motor
Hvem gjør hva når en carport faller ned pga snø og ødelegger en bil ?
Handlingslammelse !

Bernhard F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gode til å selge"

Godt salgsapparat, enkle å prate med. Noe tungvint å ikke kunne ta alle skjemaer på mail. Selger store pakker for å gi deg rabatt, men rabatten står ikke i stil med hvor stor pakken blir.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Høy pris"

Har kun hatt behov for veihjelp 1 gang på de årene jeg har hatt forsikring der. Altså ingen skader på veldig lenge. Synes derimot prisen har steget altfor mye de siste årene.

Jan-Inge
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"

Plutselig så gikk forsikringen opp 100%. Dette er jo ikke normalt hvis ikke jeg da skal være med å betale for alle skadene etter uvær i sørnorge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Stort sett veldig greit"

Hadde en liten forsikringsskade på huset, i første omgang gjorde de kun opp det som det var bilag på og ikke på ytterlige utgifter selv om disse var beskrevet. Det ordnet seg med en telefon. Skadeutbetalingen utgjorde bare ca 1/2 årspremie, den første skaden på nærmere 10 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"I mitt tilfelle. Uten skader: ALT ER FLOTT, regninger betaler i tiden, ingen skader er meldt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid rask på å ta kontakt, ved henvendelse, kun eneste som kan tilby utleieforsikring når hele boligen leies. FÅR KOMPETENTE SVAR. Har ingen erfaring i forhold til oppgjør, da jeg ikke hadde skade.

Roy O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et seriøst selskap med gode vilkår"

Svært god service på Europeiske reiseforsikring. Ikke noe negativt, men alltid lurt å sammenligne tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super kundebehandling og gode dekninger. Men kan bli litt bedre på pris!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært fornøyd kunde hos If i mange år nå etterhvert. Å min erfaring er at de har helt enestående kundebehandling. Det er lett å komme i kontakt med godt kvalifiserte og blide kundekonsulenter på telefon eller e-post.
Jeg har også fått ett par erfaringer med deres håndtering av skader. Å det har også vært en svært imponerende og behagelig affære hver gang.
Som eksempel så var jeg kraftig uenig med kundebehandler hos ett merkeverksted som tok seg av min bil etter skade. Jeg mente de foreslo en middelmådig løsning på reparasjonen for å komme greit ut på pris og tids bruk. Jeg tok dette videre til If og fikk full støtte, og If kundebehandler kontaktet merkeverksted og formante at reparasjonen skulle utføres på beste måte og til min tilfredsstillelse. Jeg ble fornøyd med reparasjonen men har kuttet ut å bruke dette merkeverkstedet i ettertid.
Basert på mine gode erfaringer med skadebehandlinger og den generelt gode og godt kvalifiserte servicen jeg opplever hver gang jeg er i kontakt. Så velger jeg å god ta at If forsikring nok kan bli enda litt bedre på pris. Spesielt for trofaste kunder som kjøper mange forsikrings produkter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men alt for dyre basert på hvor lite forsikringen er brukt"

Har vært forsikret hos IF i snart 20 år og har brukt forsikringen 2 eller 3 ganger. Den ene var bilforsikringen hvor skaden var forårsaket av en annen part. Den andre var en liten lekkasje i huset.
Syntes nå at forsikringspremien ble for dyr, ønsket å høre om IF kunne gjøre noe med prisen.
Virket ikke som det var interessant. Ble skuffet av tilbakemeldingen.

Ingunn D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har ingenting å utsette på dere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi er veldig fornøyd med dere, men vi har kommet til det at vi må ta en gjennomgang av våre forsikringer. Derfor vil vi nå be om tilbud fra flere i markedet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt og dårlig behandlet av saksbehandler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Saksbehandler ringte meg og lovte meg en lavere sum enn hva jeg har måttet betale.

Og senere ringte han flere ganger og var direkte frekk.

Har betalt mye penger, men ikke fått noe igjen for det..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er bra fra start til mål ift saker, skader og meget rasek ved utbetalinger.
Fikk en ny, liten bil nylig. Syntes prisen på forsikringen av denne var himmelhøy hos if. Sjekket andre og sparte masse penger. If tok kr 14000 og de rimeligste lå på under kr 5000. Derfor vil vi også sjekke resten av forsikringene våre nå.

Ian M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Opererer med høye priser"

God kundeservice alt- i alt, men ser dere ligger svært høyt i pris etter å ha sett meg litt rundt. Kommer til å bytte så fort jeg har kjøpt meg ny bil, da jeg ser jeg kan spare 10-15.000,- i året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kun fokus på mersalg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Synes de har for mye fokus på mersalg og for lite fokus på kundeoppfølging og eksisterende forsikringer.
Har vært kunde hos IF i 13 år og forventer bedre oppfølging.

Generelt dårlig service.

Er veldig fornøyd med Europeiske Reiseforsikring.
Fornøyd med hvordan IF løste bilhavari og leiebil på reise.

Sveinung
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Jeg er veldig godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt jeg har opplevd med if som mitt forsikringselskap har vært udelt positivt.
Servicen har vært fantastisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"IF var billigst på bilforsikring pga avtale med BMW"
1 syns denne omtalen er nyttig

Valgte IF ifm bilkjøp (BMW). Har også en personforsikring som var økonomisk gunstig ift min andre leverandør, Gjensidige, der jeg har rabatter grunnet YS-medlemsskap.

Søk Bytt.no