Forsikring

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 22 innen
forsikringsselskap
66%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
273
245
142
59
90
Sorter omtaler etter
Viser av 809 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig om en får skade"

Arrogant og lite hjelp når jeg fikk skade. Har vært kunde i mange år og for første gang meldte jeg inn skade.

Preben M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig hyggelige folk."

Ble utsatt for skadeverk på min nye bil idag.. Viking kom på stedet med leiebil på planet og henta min bil. Veldig koselige agenter på if forsikring. Anbefales på det varmeste!

Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Norges ubestridt beste forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Norges ubestridte beste forsikringsselskap.
If har alltid, uten unntak, vært imøtekommende og hjelpsomme ved tegning av nye forsikringer, samt god, rask og fullstendig kundestøtte ved uhell.
Norges ubestridt beste forsikringsselskap.

Dere med fordel kunne hatt flere branches i andre land, samt rimeligere forsikringspris så målgruppen favner hele forsikringsmarkedet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Jeg har utelukkende positive erfaringer med If"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har alle mine forsikringer i if. Priser er konkurransedyktige og i de tilfeller jeg har hatt behov for assistanse ved uhell o.l. , har jeg blitt møtt med kun stor velvilje og forståelse. Av de jeg kjøper varer og tjenester fra, kan ingen måle seg med if når det gjelder service og oppfølging. Saksbehandlerne er helt fantastiske.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt oppgjør"

Jeg var uheldig og veltet en tilhenger med byggevarer i en rundkjøring. Jeg har mange forsikringer i If, og sendte et bilde av hendelsen med spørsmål om skaden kunne dekkes under en av mine forsikringer. To dager etter ble jeg oppringt av en kundebehandler som sa at skaden kunne dekkes av innboforsikringen. Hun spurte om verdien på de ødelagte varene og mitt kontonummer, og dagen etter var oppgjøret på konto. Det er bare én ting å si: FANTASTISK KUNDEBEHANDLING.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raskt og greit oppgjør"

Greit oppgjør når skade først oppstår.
Men betaler mer i forsikring i året på en bil som kanskje er verd 40 000 en jeg gjør på båten som er ny og er verd 750 000kr??
Så vil ha en gjennomgang på alt, da jeg er sikker på at det må være noe og spare i året.
Kommer også til og ta kontakt med IF for og høre hva de har og tilby før jeg eventuelt skifter selskap.
Og ville helst ha tilbud tilsendt på Mail, da jeg er vanskelig og få tak i på telefon pga av min jobb med og starte opp fly og tauing av fly, der det da er forbudt og snakke i tlf ? Dette er bare til info .
Mvh Kenneth G

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig på oppfølging"

If er kanskje bra men fy så dårlige de er på å følge opp kundene sine. Samt å velge ut takstmenn og folk som utfører arbeide. Så fort min skade er ferdig så hadde til dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Litt dyrere enn de andre selskaper, men alltid til å stole på ved oppgjør!"

Har prøvd flere andre selskaper siste 15 år, men siste 10 år har jeg holdt alle mine forsikringer hos IF: Bil, innbo, person, reise etc. Har i denne perioden kun hatt tyveri, hærverk, samt motorskade. Alle oppgjør var hurtig og greie, til min fulle tilfredshet. Jeg betaler gjerne litt ekstra for å sove godt om natten, for det oppgjøret og tryggheten som er det viktigste når alt kommer til alt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forskjellsbehandling av personer"

Jeg synes If forskjellsbehandler folk og dem skjønner ikke det at en pensjonist har ikke så god råd i å betale hele forsikringssummen, foretrekker fast trekk i min bank her.
jeg er villig til å betale et fast beløp i måneden og jeg er avhengig av bil for å komme meg frem, det er langt til butikk der jeg bor.

Kolbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har vært bra!"

Har hatt IF I mange år og hatt 3 vannskader hvorav 2 på same plass fra same kilde (etter montering av vannalarm etter første gangen (som ikke virket når den skulle:-( )) og fikk god behandling og oppgjør etter kort tid tilogmed etter andre vannskaden. Er "dyre" men kanskje verd det! Skal se på andre de neste dagene så for tiden (og kr) bestemme hva som skjer..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Alt for dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

For dyrt. Dårlig kommunikasjon med salgskonsulentene. Mye misforståelser. Dårlig kampanje at man beholder bonusen men må betale mer.

Karianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betalt dobbelt opp i februar."

Prisen er høy. Ønsker å skifte forsikring. Frende forsikring må jeg bare betale 590 kr i månden. Nå betaler jeg 599 i månden. De tar tlf.

Chris A. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lite engasjerende feedback"

Man får ikke følelsen av det å oppleve at man blir skikkelig "vartet" opp som kunde. Som kunde bør man føle seg av en viss viktighet uansett hvor man er, og den følelsen sitter man ikke igjen med etter en samtale med IF dessverre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig oppgjør, dyrt.."

Vil ikke anbefale dette selskapet, noen år siden svømte jeg til båten og berget den i nedre Glomma, på vinteren. Da ble det byttet 3 bordganger foran, men var og skade på hytte. Dette ble for dyrt å fikse fikk jeg beskjed om. Angrer på at jeg tok den svømmeturen med en risiko for å få en dårligere erstatning, 2 år etterpå var overbygget helt ødelagt da det viste seg at det var sprekker over vinduene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God behandling da vi fikk en vannskade"

Hurtig og veldig god behandling da vi fikk en vannskade. Vi betaler en stor sum årlig da vi har mange forsikringer. Derfor kan det være interessant å se om vi kan få ned totalprisen. På generell basis er vi imidlertid veldig fornøyde med vårt kundeforhold til IF skadeforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Første forsikringsåret gir 40% bonus!"

Det var beste tilbud jeg fant i sammenligningen med andre selskapene som ga meg hele 40% første året da jeg kjøpte meg en bil.

En-Tidligere-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dyrt, men verdt pengene"

Har registrert skader 4 ganger hos IF, og måtte benytte meg av reise-, bil- og innboforsikring. Fikk alltid pengene jeg trengte, og kundeservice har vært veldig behjelpelig.
Når bilen fikk skade en gang like før nyttår, fikk vi gratis leiebil et par ekstra dager, siden alle verkstedene var stengt og det tok lengere tid å reparere.
Når vi hadde innbrud i huset fikk vi alt utbetalt uten problem, og døren fikset i tillegg. Et par ganger fant jeg ut om noe annet som hadde forsvunnet, og da var det bare å fyre av en epost til saksbehandleren, så var pengene på konto ila et par dager.
Det eneste som er litt kjipt er at de er en av de dyrere selskapene, og derfor byttet jeg for et par år siden. Men jeg synes det er verdt pengene å vite at du blir behandlet godt når skaden kommer, og vurderer å bytte tilbake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grei pris, Har ikke hatt behov for skadeoppgjør.."

Bra respons fra kundeservice. Var dog uvilig å presse prisen det lille som skulle til for å flytte den siste forsikringen til IF.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"kundevennlige"
1 syns denne omtalen er nyttig

kundevennlige, bra på oppfølging av kunder og skadehendelser.
Noe dyre, å litt rot en gang i blant med avtalene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kanskje litt dyrt, men fantastisk ved skade."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fremdeles litt dyrt, men veldig bra ved skade. Har hatt vannskade på bad, reparasjonen gikk smertefritt, det samme gjorde oppgjøret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Er løsningsorentert, kjempeflott kundebehandling, og mulighet for oppsparing av egenandelsfordel!"

Kjempefornøyd med kundeservicen, alltid løsningsorientert, oppspar av egenandelsfordel, eneste som har det.

Dan-Henning
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant"

Det som er bra er at de gjør det de absolutt må, og det må de jo nesten da de er et forsikringsselskap. Det som er dårlig er at de ikke strekker seg en centimeter ekstra for kundene sine.

Finn K. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Erstatningsoppgjør i forbindelse med vannskade"

Vannskaden ble raskt tatt hånd om av IF. Utførende håndverker reparerte skaden profesjonelt og effektivt. I tillegg refunderte IF kostnader i forbindelse med noe egeninnsats og utgifter til klargjøring for reparasjon av skaden, på en rundhåndet måte. Flott og eksemplarisk kundebehandling av IF.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Slagord"

«Rolig If hjelper deg«
Hvem har funnet opp dette fullstendig latterlige slagordet ?

Null samarbeid mellom If Eiendom og If Motor
Hvem gjør hva når en carport faller ned pga snø og ødelegger en bil ?
Handlingslammelse !

Bernhard F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gode til å selge"

Godt salgsapparat, enkle å prate med. Noe tungvint å ikke kunne ta alle skjemaer på mail. Selger store pakker for å gi deg rabatt, men rabatten står ikke i stil med hvor stor pakken blir.

Søk Bytt.no