Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 23 innen
forsikringsselskap
65%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
324
278
159
66
123
Sorter omtaler etter
Viser av 950 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd!"

Har vært kunde hos if i mange år og har kun positiv erfaring både med skadeoppgjør og kundeservice!! Har hatt 3 skadesaker mens jeg har vært kunde der. Et totalhavari på bil, en reiseforsikringssak og en innbosak, alle 3 gangene har ting vært løst iløpet av få dager. Har vært litt rot med faktura et par ganger, men det har ordnet seg raskt. Alt i alt svært fornøyd, og betaler gjerne noen hundrelapper ekstra i året for den servicen de har utvist i mine saker!

Øystein P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Middels bra"

Middels bra forsikringsselskap som stiger jevnt og trutt fra år til år og jeg ønsker å bytte å se om det er penger å spare og at dekningen er den samme.

Kamiran G. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Jeg er veldig fornøyd"

Bra og service mennesker på if, har super 75% bilforsikring, innbo, reise, barneforsikring, og meg og dama er også forsikret, med 75% bonus er prisene også kjempe fine. Når det gjelder skade, jeg har ikke kommet så langt, har heldigvis ingen skade så langt.

Adrian N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"If forsikring lurer unge bil eiere for "bonus""

If skadeforsikring. Har lurt meg på en avtale der jeg skulle startet på 50% bonus i Deres "super bilforsikring" (jeg har det skriftlig "bevis på avtalen"). Derfor jeg valgte å kjøpe en ny e-golf med denne avtalen.. jeg er i dag etter 3 år som bil eier på 40% bonus. ikke rart jeg har betalt 1050,- mnd til disse menneskene. jeg har kontaktet advokat som sier kontrakten jeg har med dem er gyldig og dette blir en anmeldelse/sak om de ikke godtar å tilbake betale og gi meg 70% bonus som jeg skulle hat per dags dato..

Dennis S. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Undervurdert"

Selv om If ikke er blitt omtalt som den billigste, så betyr det mer eller mindre at de sørger for de anbefalte forsikringssummene for den enkelte. God kundeservice, samt serviceinnstilt under alle områder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap, men alt for dyrt."

Bra erfaring, men heller ikke benyttet selskapet ift. tap/skader. Synes nå at bilforsikringen er for dyr

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok, meeen..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en pris for forsikring hos IF. Når regningen kom var den doblet i forhold til tilbud, så fikset de det, men fremdeles flere tusen over mitt tilbud. De sier det skal fikses, men nå har jeg ventet snart 3 uker uten at noe er ordnet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, men meget greit skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt tre skadetilfeller, to på bil og et på båt. Har mistanke om at premien er svært dyr, men må si at servicen har vært meget god, og skadeoppgjør forløp uproblematisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"If er gode - men de er dyre"
2 syns denne omtalen er nyttig

If er gode, raske og effektive - men når prisen for mine forsikringer er på over 70.000 i året - er det på tide å sjekke om andre tilbyr en bedre pris.

Per A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ved sameligning av selskaper, så mener de at de er konkurransedyktige ved og gi dårligere vilkår."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vær nøye med å lese vilkårene som forsikringen baseres på, og ikke det som selgerne sier. De mener at prisen er billigere for samme vilkårene som du evt. hadde tidligere. Når tilbudet kommer så er det basert på de dårligste vilkårene for lavest mulig pris til kunde. Da må mann sammenligne vilkårene fra tidligere forsikring for å være sikker på tilbudet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blir dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

IF forsikring har øket forsikrings pris over 3000 NOK /år, uten noe grunn. Det ble ikke anmeldt noe skade og derfor er u. t. veldig uenig med den prisøkning. Derfor tenker u.t. at sondere muligheten til å bytte forsikring til en annen bedrift, som gir meg bedre økonomiske betingelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Overtok forsikringen etter min avdøde samboer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke annen erfaring enn at jeg overtok forsikringen etter min avdøde samboer. Bra servise når jeg skulle overta forsikringen. Kundevennelig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask respons, holder det de lover, men tar seg godt betalt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Mus gnaget hull i 1 år gammel sofa, som sto lagret forsvarlig i en bygning. IF betalte 30000 kr samme uke som skaden ble oppdaget og meldt i fra. Det var bra. Men de er lite opplysningsvillige når det kommer til hva du som kunde har krav på når situasjon gjelder. Må gjerne vite kravene selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra men dyr på El-Bil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har alle forsikringene mine i IF utenom den ene el bilen min. Der er de fortsatt for dyre ellers kan ingen matche de på de andre prisene vi har. Bra hjemmeside med enkelt grensesnitt og ikke minst chat og oppringing. Fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra service"

Konkurranse dyktige forsikringer. Alltid åpne for å se på kostnadene på forsikringene ved tilbud som ligger under fra andre aktører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap, god tilgjengelighet!"

Bra selskap, god tilgjengelighet! Det eneste negative er at avtalene ikke er tilgjengelig fra 01:00 - 07:00.

Alvhild L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Boligsjekk Anticimax"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har i dag hatt boligsjekk av Anticimax, samarbeidspartner If. Anbefales på det sterkeste! (Kontaktperson hos If anbefalte dette, de til og med betalte det 👏). Det er ikke alltid så lystbetont å la et vilt fremmed menneske sjekke alt i huset ditt. Men, framferden til representant fra Anticimax , fikk meg nesten til å invitere ham på neste fest her i huset. I tillegg lærte jeg mange tips av typen «hvorfor har jeg ikke tenkt på det før ?»

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"IF er bra, men ikke helt fornøyd med prisnivået på å forsikre el-biler"

Litt irritert over at IF ikke er prisledende på "miljøbiler" med lavt CO2 avtrykk. Vi har nå 2 stk elbiler og begge bilene er dyrere å forsikre enn hos konkurrerende firma. Måtte melde meg inn i en Huseierenes landsforbund for at det skulle lønne seg fortsatt å ha alle forsikringene hos If, burde være unødvendig. Ellers meget fornøyd med If, men ikke et selskap som premierer el-biler fremfor diesel og bensin biler

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap. Men dessverre ikke billigst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra selskap. Men dessverre ikke billigst. Hurtig oppgjør. Møte med elg. Hurtig oppgjør. Ingen diskusjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Best men dyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Best i klassen men dyrest. De er gode på løsninger og service, og ikke minst supre på respons v skade.

Thomas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hatt flere skader i løpet av en tiårsperiode. Proff oppfølging hver gang."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i snart ti år, og hatt skader både på kjøretøy, innbo og bygg. Utrolig rask og proff oppfølging hver eneste gang. Får ikke lyst til å bytte til andre selskaper selv om de frister med billigere forsikringer. Føler meg ivaretatt hos IF.

Nils S. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyr"

Forsikring gjennom Forsvarets Personellservice. Får COOP bonus. Forsikringen synes for dyr. Vær oppmerksom på at to biler må forsikres. Bil 2: Toyota Yaris 2002 modell. Kjørelengde 8000 km. Minikasko

Sunniva B
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Joks"

Joksa på totalsummen i året på. På telefon blir det komt fram til en avtale, men når regninga kjem i posten eller på efaktura er det plutselig dyrare.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig godt fornøyd men med bismak...."

Er rimelig godt fornøyd med if hyggelige kundebehandlere og grei service. Nokså stabil pris men veldig vanskelig å pushe prisen ned hos dem så vurderer å bytte selskap da de ligger litt høyt på husforsikring. Min mor som har vært kunde lenger men hatt flere skader får halv pris av det jeg betaler og det ekke fair... Har kun hatt en skade og er litt misfornøyd med at jeg kun fikk dekket 10,000 med superforsikring når kjøleskapet mitt lakk og lagde vannskade på kjøkkenet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vær varsom !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Stol ikke på telefonselgere fra If som vil selge deg forsikring. Det viser seg å være noe helt annet, enn det som blir sagt/lovt. Har du gått i fella, studer vilkårene nøye. Her snakkes det i koder og bokstaver som er forbeholdt fagfolk innen visse felt. Dette er satt opp i vilkårene i din forsikring, for å skape forvirring hos forsikringstaker som kan feiltolkes til å tro at du har en god forsikring. I det skaden oppstår, har If mange "fluktruter" til å ikke utbetale erstatning. Dette er en kynisk spekulativ måte å tjene penger på. Er selv blitt rundlurt av forsikringsselger på provisjonsbasert lønn, som lyver som F.. for å brødfø seg selv. Jeg er en naiv og godtroende forsikringstaker som har sponset det "kriminelle" nettverket som kaller seg det uknotete forsikringsselskapet i 20 år. Ble direkte hånet av skadebehandler på tlf, da jeg ringte selskapet og klaget på min forsikring - "Hva annet kunne jeg forvente, siden jeg hadde en så billig forsikring" Styr unna dette selskapet, og sløs bort formuen på noe annet vettugt

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR