Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 25 innen
forsikringsselskap
64%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
355
296
170
79
139
Sorter omtaler etter
Viser av 1039 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke anbefalt"

Anbefaler ikke utleie forsikringen fra if forsikring.. den er like mye verdt som toalett papiret som ligger på do..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd kunde"

Hadde bruk for veihjelp i Tyskland og det fungerte meget bra da jeg kontaktet IF. Utgifter ifm endret reiseplan kom inn på konto få dager etter reisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kunder, hva er det ?"
1 syns denne omtalen er nyttig

IF er mer opptatt med å tjene penger på en enn å ta vare på ti kunder! Har vært kunde der i mange år, men måtte komme meg ut, feil i kontraktene ga at trekk fra kontoen ikke bli fullført og IF skylder først på kunden, så på banken og til slutt "man kan ikke finne ut" men nå må du betale straffgebyr på 1500,- i de siste to dager veit jeg om 2 andre med like opplevelser som byttet over til Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hurtig, god og vennlig"

Hadde stygg skade, ramlet ned fra stige - operasjoner i ben, innlagt på sykehus i flere dager. kontaktet If, sak opprettet umiddelbart og på en vennlig og korrekt måte ble min sak behandlet hos If uten stor tvil og ved presentasjon av epikrise ble skadebonus utbetalt umiddelbart. All korrespondanse i saken var enkel, hurtig og vennlig

Torbjørn V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringsselskapet "Rolig, vi hjelper deg" eksisterer ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært totalkunde i selskapet siden de kjøpte opp skadedelen til Storebrand med meg på lasset for 20-30 år siden, er jeg dyktig lei av å måtte krangle med selskapets skadebehandlere de få gangene jeg har vært nødt til å melde en skade. Jeg syntes det er utrolig kjipt når jeg har poliser i selskapet for nærmere 60.000 kroner i året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Knotete"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hos If er ikke bobil en bil. Hus bil og innbo skal gi 15% rabatt, men siden jeg har bobil kan de ikke gi mer en 10% fordi If ikke kan være med på at bobil er bil. Et knotete system

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask behandling"

Ved behov svarer de alltid raskt på telefon, og gir rask tilbakemelding. Hjelp eller kontant oppgjør utfører iløpet av bare noen få timer. Noen knuste brillene til dattera på ferie, registrerte det på nett, og blir ringt opp en time senere, og allerede iløpet av samtalen bekrefter de at de har overfør penger til nye briller, uten å måtte finne kvittering eller andre bevis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"If - ett selskap for kunder som IKKE har skader"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk godt tilbud og vært kunde i mange år. Etter noen uhell mer enn doblet de prisen på samtlige forsikringer. If gir inntrykk av å tilby bedre dekning enn andre - det stemmer ikke. Sjekk vilkår og pris og du gjør som meg - skifter selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig hjelpsomme når uhell skjer"

Har benyttet både innbo og bilforsikring. Da husets barn ved et uhell vannet soverommene med vannsprederen, kom en fyr og målte fukt-nivå under parketten. Han gav gode råd, og jeg fikk dekket kjøp av ny parkett. Skade på bil etter ublidt møte med betong ble dekket uten tull. Steinsprut med rutesprekk - ny rute. Har aldri følt mistro eller skepsis, bare hyggelige folk.

Cecilia H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Riktig dårlig kundsupport"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har 3 hus forsikkrade i IF og var gang jeg ringer for og endre noe blir det feil. Ved siste samtalen satte kundebehandleren dagens dato på at avslutte innbo, da jeg sa at den var 31/10. Så ringer jeg for at rette opp i dette og da har kundebehandleren lagt til en ekstra bod/ garasje forsikring fast jeg ikke ens har et garasje. Men neste kunderådgiver ska bara ta den bort den så er alt bra. IF forsikring har ulike kundebehandler var gang og jeg har aldri på 5 år fått noe jeg ringt om riktig. Det blir feil hver gang og jeg har en usikkerhet om at den dagen jeg trenger forsikringen jeg betaler godt for ikke fungerer. Jeg har bedt om en ansvarlig for mine forsikringer som hos andre forsikringsbolag men det går ikke at få. Jeg har bedt om og få snakke med en sjef som kan noe men det går ikke heller. Så vurderer ni som meg utleieforsikringer, superdekning og alt fint de kaller sine forsikringer. Se opp, de er useriøse og ukunnige og ni kan ikke stole på at det du muntlig bestilt eller skriftlig blir det som blir tegnet. Jeg tror ikke de utdanner sine ansatte og tar i vart fall ikke ansvar for alle feil som tar masse tid for meg som kunde at rette opp i. Nå skal jeg bruke min tid til og se etter andre forsikringsbolag som er interessert i og gjøre en god jobb.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Merker at en del forsikringer er dyrere sammenlignet med andre selskap"

Merker at en del forsikringer er dyrere sammenlignet med andre selskap. Jeg vil reforhandle med If, og høre med dem først om jeg kan få samme vilkår og betaling som jeg blir tilbudt fra andre selskap, det synst jeg er mest rettferdig overfor et lojalt selskap som jeg har hatt i flere år, før jeg eventuelt skifter.

Kenneth G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok service, men alt for høye priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos If i mange år, og har vært fornøyd. Men etter hvert som årene har gått har prisene steget veldig, og det tok helt av når jeg nylig kjøpte meg en 2015 vw transporter. Denne kostet tilsvarende en Ferrari å forsikre for en voksen mann med full bonus, og nærmest ingen tidligere skade statistikk. Ikke fornøyd lenger da If tar kundene for gitt etter en tid. Kommer helt klart til å bytte til et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"If, det ordner seg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt if i 30 år er kjempe fornøyd, har hatt skade og de ordnet opp raskt og ryddig, og de er veldig behjelpelig med å finne en god løsning for deg :)

Bilentusiasten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna om du har en spesiell bil!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt IF som selskap i nesten 30 år. Har på denne tiden hatt en tidligere skade, og da opptrådte If meget profesjonelt. Når jeg i sommer opplevde en ny skade, var erfaringen en helt annen. Til tross for at motparten og hans selskap tok på seg fullt ansvar (han var ikke forsikret i If), så var If bare opptatt av å redusere erstatningen jeg skulle få. Jeg hadde en spesiell bil, hvilket If ble gjort oppmerksom på når jeg tegnet forsikringen. Det beløpet jeg ble tilbudt var ca 25% av det en tilsvarende bil ville koste. Etter mye krangling doblet If beløpet, men for meg ble resultatet et tap på over 50.000 kroner for et uhell jeg ikke hadde ansvaret for! I tillegg var takstmannen hos If det mest nedlatende og kunnskapsløse mennesket jeg noensinne har møtt.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundebehandling og raskt oppgjør ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er enkelt å få råd og veiledning av kundebehandler og oppgjør kommer raskt. Jeg har selv fått god veiledning ved skade på hus som ikke var dekket av forsikringen, og sykkel som ble stjålet ble raskt dekket av reiseforsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisjusteringer uten forhåndsinformasjon"

If var svært konkurransedyktige da avtalen ble inngått. Vi har en Tesla Model S P85, som drar forsikringsprisen veldig opp. Denne har økt med over 8.000 i året, uten at det er sendt ut forhåndsvarsel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Yrkesskade"
3 syns denne omtalen er nyttig

Møkka selskap krangler med leger og sykehus. De dekker ikke tapt arbeidsfortjeneste. Drenerer saken lengst mulig, anbefaler ingen og tegne forsikringer i dette selskap. Har lidt store økonomiske tap. OPPFORDRER INGEN TIL OG TEGNE FORSIKRING I IF.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Premien er for høy i henhold til det den dekker av skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Premien er for høy i henhold til det den dekker av skade. If lager en forventning på at den dekker alle skader. Det de ikke sier er at de fleste skader ikke blir dekket p.g.av avskriving og egenandel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask behandling og hjelp"

Hurtig hjelp og flott og god oppfølging av saken. Fikk snakke med en hyggelig kundebehandling, det tok en god stund før jeg kom gjennom ;-) Leiebil dekket, og grei oppfølging videre i prosessen med skaden inntil bilen var reparert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lang skadeprosses ved oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde innbrudd i bobil 30 mai 2019 i Gøteborg. Stjålet for kr. 50000,- samt ødelagt 2 dørlåser. Skulle ha dokumentasjon på alt inventar som var stjålet. Kvitteringer når og hvor kjøpt. Lurte på hvorfor det var fiskeutstyr i bilen når jeg var på fotballturnering med 2 barnebarn og hvor mange som var i bilen. Hadde krav på KR 42500,- men fikk kr.35000,- etter 3 mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Ønsker å sammenligne med andre tilbud uten forpliktelse. Savner personlig kontakt ved fornyelse av forsikringen, og begrunnelse for økte premier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nektet å forholde seg til salgsmelding"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et godt inntrykk av If... inntil jeg byttet bil. Jeg sendte dem kopi av salgsmeldingen dagen etter at jeg solgte bilen. Kjøper var under 18 år, så hans far skrev også under på salgsmeldingen som verge/foresatt. Salgsmeldingen ble selvfølgelig også sendt Biltilsynet. For at kjøper skulle få omregistrere bilen på seg måtte begge foreldrene samtykke, men far hadde jo allerede tatt på seg ansvaret ved å signere salgsmelding. Biltilsynet hadde registrert bilen som solgt på den aktuelle datoen, men ikke ført opp noen ny eier. At den var solgt holdt ikke for If... De fortsatte å kreve meg for premie for bilen, i tillegg til den nye selvfølgelig. De første månedene betalte jeg dette manuelt, siden månedlig pris overskred beløpsgrensen jeg hadde satt på autotrekket. Så ga jeg beskjed til If... om at jeg ikke aktet å betale forsikring for en bil som de hadde fått bekreftelse på at en annen hadde tatt på seg det juridiske ansvaret for (far til kjøper). Om de annullerte forsikringen var den hans problem om den var uforsikret. Og hvis jeg fortsatte å betale forsikring ble det jo bare en hvilepute for å ikke sørge for omregistrering. If... nektet å sette min nye bil på egen avtale som jeg kunne betale videre på. Jeg måtte betale for begge. Da jeg nektet annullerte de like godt forsikringsdekning på begge bilene og rapporterte til Trafikkforsikringsforeningen at jeg hadde to uforsikrede kjøretøy. Det innebar 150 kr. per bil per dag i gebyr. Jeg nektet atter en gang, og sendte igjen dokumentasjon på at bilen som var årsaken var solgt for lenge siden, og at kun var If... sin firkantethet som hadde skapt situasjonen. Dette pågikk etter at ny eier hadde ordnet omregistrering. Selv om han ble registrert som eier fra korrekt dato, så forholdt If... og Trafikkforsikringsforeningen seg til datoen omregistreringen ble håndtert. Jeg nådde fortsatt ikke fram hos dem, og ble nødt til å klage saken inn for Finansklagenemnda. Den ga meg fullt medhold. Da først gadd If... å høre på meg. Ingen beklagelse. Kun at "de forstod at jeg opplevde det som en kjedelig sak". Ja, det var kjedelig for meg å bruke så mye tid og krefter på en opplagt sak. Og skremmende var det at If... hevdet at fagkonsulenter hadde sett på saken hos dem, og funnet ut at de handlet rett. Jeg har altså mere peiling på forsikring enn If... sine fagkonsulenter. -Og de reklamerer med at de er det uknotete forsikringsselskapet!!! Så usant som det kan bli.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dyrt for førstegangseiere på bil. Tar ca 30 min å vente på at noen tar tlf etter at akkurat ringte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raske oppgjør, men dårlig erstatning"

Sånn passe, men altfor dyre, +for mye aldersbetraktninger på ødelagt utstyr Hvis utstyr som virker før det blir ødelagt virker etter sin hensikt er det så godt som nytt, og burde bli erstattet som nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"supert selskap, uten knoting"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige og imøtekommende, enkle å snakke med og ikke minst løser de skadesakene vi har hatt på en problemfri måte

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR