Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til If Skadeforsikring
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
12
av 19 innen
skadeforsikring
60%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
499
391
231
131
256
Sorter omtaler etter
Viser av 1508 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Erik H. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Solid og trygg forsikring"

God oppfølging av innbrudd/skade, god kundeservice

Andreas D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Best selskap"

Beste selskap har den beste dekning . Selskap med minst krangle ved eit skade oppgjør.

Arnt O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Har byttet selskap
"Pris som ikke ligner grisen"

IF tilbyr 1 mnd gratis forsikring via finn. Ikke rart når prisen de tilbyr etterpå er 60 % over konkurrentene. Hold dere langt unna.

Per A. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God skadedekning"

Meget god service med god dekning av skade.bilforsikringn syns jeg er i dyreste laget.

Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Etterfakturering etter endt år"

For tredje året på rad har vi en etterslep som skaper vanskelig økonomisk situasjon for oss. Denne gangen endte vi med å være skyldig 9000 kr, at det går an! Dette skaper også utryghet. Er vi egentlig forsikret når vi ikke bli fakturert, tenkt om noe skjer og vi for beskjed, sorry dere har ikke betalt. Vi ble ikke fakturert en gang, og ikke visste at vi skylder. Helt uakseptabelt at de får gå fri for det, og vi må svi etterpå ved å betale inn mer hver måned.

Sissel O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd men sjekker priser andre steder"

Har hatt skadeoppgjør fra If og var veldig fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt selskap"

Har alltid følgt opp mine ønsker men er missfornøyde med å ikke ha en fast kontaktperson

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddige, profesjonelle men kanskje dyre."

Alle skadeoppgjør har forløpt uten plunder av noe slag.

Aleksander K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Uknotete"

Omtaler seg om uknotete og "rolig det ordner seg". Aldri vært borti mer surr og vanskelig folk. Har gått greit, helt til en skade inntraff, og som jeg selv ikke er skyld i.

Therese E. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt fornøyd med akt"

God oppfølging, enkle å snakke med, enkle å forholde seg til.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"

Har hatt et par uhell/bil siste år. Dårligere dekning enn forventet.

Gert A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Forsikrer det meste også det andre ikke vil forsikre."

Forsikret min høyeffekt 400kmt+ MC der andre sa nei, god veteranbil forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"kjemperaske, lett å forstå avtalene, enormt bra service"

kjapp behandling ved skade, minner deg på forskjellige forsikringer som dekkes av skader

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blir nektet bilforsikring."

Ønsker å fortelle en merkelig historie som sikkert ingen trur på. Har solgt meg ned på antall biler, hadde 5 biler totalt forsikret. Kvittet meg med 4 biler, 2 av dem har jeg hatt i 3 og 5 år, den tredje bilen har jeg hatt i ca 6 mnd og den siste bare i 1 mnd. I følge lovverket kan man kjøpe og selge 3 biler i året helt lovelig. If mener jeg ikke følger reglene og har satt sperre på meg. Har vært kunde hos if i over 12 år ingen utbetalinger og heller ingen skader 3 siste år. Kun en frontrute. Har prøvd å komme i kontakt med fagavdelingen 3 ganger mens sperren har pågått.Men fagavdelingen gidder ikke ta seg tid til å svare.Dette har nå pågått i over 5 mnd. Først trudde jeg de tullet med meg , men ser nå at de ikke gjør det. Ønsker nå å høre om andre også har opplevd liknende tilfeller i if. Det som virkelig skremmer meg, er hvis jeg virkelig skulle ha bruk for ifforsikring ved en skade, vil de også da bare gjemme seg uten at man får kontakt. Kommer aldri noen sinne anbefale et forsikringskap til noen som ikke tør fortelle hva jeg har gjort galt. Sorry. Med vennlig misfornøyd kunde.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

Har en bekjent som betaler 2/3 av hva jeg betaler for de samme forsikringene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Endelig en god kjæledyr forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

First Vet fungerer så langt fantastisk. En konsultasjon på kvelds- eller helgetid sparte inn hele forsikringspremien for et år. Oversiktlig dekning.

Anders J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"prisøkning etter skade"

Benyttet selskapet til å få fikset 2 små bulker på bilen. Etterpå så steg den månedlige prisen på forsikringen med en tusenlapp. De skulle vel ha tilbake pengene før jeg rakk å skifte selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billigt og godt"

Hurtig og effektivt kundebehandling. Lett å komme i kontakt med-

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"meget dyrt"

Ikke rot det til med regningene, da setter de opp forsikringene med 20 000,- årlig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap med elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meldte inn en skade på innbo og fikk til svar at de ikke ville utbetale erstatning da de påberopte seg 90% aldersfradrag. Jeg klagde og bad om grunnlag for dette absurde aldersfradraget og en uke senere får jeg til svar at de har sett på saken på nytt og kan tilby 60% aldersfradrag. Fortsatt uten å dokumentere hvordan de kom frem til aldersfradraget. Når jeg klager igjen bruker de nok ei uke på å svare. Og svaret de kommer med er kort og arrogant at jeg må godta tilbudet ellers henlegger de saken. Når IF bruker så lang tid mellom hver gang de svarer og forsøker seg først med et skambud av et erstatningstilbud på en relativt liten sak som dette egentlig var, så tør jeg ikke tenke på hvordan de er å forholde seg til skulle man trenge innboforsikring f.eks. i forbindelse med en brann.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Diskriminering"

Fikk ikke bilforsikring hos dem og de oppgir ikke grunn. Det er ikke første gang at de diskriminerer kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Tett oppfølging ved skader og ulykke, god hjelp når det trengs.

Janivar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Min erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å forholde seg til: du får ingen fast kundebehandler ved en skade: blir fort frustrerende å måtte starte på null hver gang man skal snakke med selskapet ved en skade sak. treg behandlings tid. Viser hele tiden til sine avtaler med verksteder osv. lar ikek kundne selv bestemme hvor og hvem som skal reparere utføre takst og rep av kjøretøy ved skade. se,v ikke om man er uforskyldt og detre r notpart som skal dekke skaden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Generelt førnøyed"

Raske og konstruktive beslutninger .raskt skadeoppgjør . Kod service hos kundemottaker

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Øket premie på helseforsikring med 300% på 2 år."

Etter at If Skadeforsikring overtok Vertikal Helse, er all historikk fra tidligere år slettet. Dette betyr blant annet at tidligere skade ikke blir dekket. Jeg har i mange år vært godt fornøyd med Vertikal Helse og har ofte anbefalt denne helseforsikring til andre. Men etter at helseforsikring ble overtatt av If Skadeforsikring, vil jeg heller advare på det sterkeste.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR