Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 23 innen
forsikringsselskap
65%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
317
269
156
66
119
Sorter omtaler etter
Viser av 927 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blir dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

IF forsikring har øket forsikrings pris over 3000 NOK /år, uten noe grunn. Det ble ikke anmeldt noe skade og derfor er u. t. veldig uenig med den prisøkning. Derfor tenker u.t. at sondere muligheten til å bytte forsikring til en annen bedrift, som gir meg bedre økonomiske betingelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Overtok forsikringen etter min avdøde samboer"

Har ikke annen erfaring enn at jeg overtok forsikringen etter min avdøde samboer. Bra servise når jeg skulle overta forsikringen. Kundevennelig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask respons, holder det de lover, men tar seg godt betalt."

Mus gnaget hull i 1 år gammel sofa, som sto lagret forsvarlig i en bygning. IF betalte 30000 kr samme uke som skaden ble oppdaget og meldt i fra. Det var bra. Men de er lite opplysningsvillige når det kommer til hva du som kunde har krav på når situasjon gjelder. Må gjerne vite kravene selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra men dyr på El-Bil"

Har alle forsikringene mine i IF utenom den ene el bilen min. Der er de fortsatt for dyre ellers kan ingen matche de på de andre prisene vi har. Bra hjemmeside med enkelt grensesnitt og ikke minst chat og oppringing. Fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra service"

Konkurranse dyktige forsikringer. Alltid åpne for å se på kostnadene på forsikringene ved tilbud som ligger under fra andre aktører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap, god tilgjengelighet!"

Bra selskap, god tilgjengelighet! Det eneste negative er at avtalene ikke er tilgjengelig fra 01:00 - 07:00.

Alvhild L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Boligsjekk Anticimax"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har i dag hatt boligsjekk av Anticimax, samarbeidspartner If. Anbefales på det sterkeste! (Kontaktperson hos If anbefalte dette, de til og med betalte det 👏). Det er ikke alltid så lystbetont å la et vilt fremmed menneske sjekke alt i huset ditt. Men, framferden til representant fra Anticimax , fikk meg nesten til å invitere ham på neste fest her i huset. I tillegg lærte jeg mange tips av typen «hvorfor har jeg ikke tenkt på det før ?»

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"IF er bra, men ikke helt fornøyd med prisnivået på å forsikre el-biler"

Litt irritert over at IF ikke er prisledende på "miljøbiler" med lavt CO2 avtrykk. Vi har nå 2 stk elbiler og begge bilene er dyrere å forsikre enn hos konkurrerende firma. Måtte melde meg inn i en Huseierenes landsforbund for at det skulle lønne seg fortsatt å ha alle forsikringene hos If, burde være unødvendig. Ellers meget fornøyd med If, men ikke et selskap som premierer el-biler fremfor diesel og bensin biler

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap. Men dessverre ikke billigst"

Bra selskap. Men dessverre ikke billigst. Hurtig oppgjør. Møte med elg. Hurtig oppgjør. Ingen diskusjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Best men dyr"

Best i klassen men dyrest. De er gode på løsninger og service, og ikke minst supre på respons v skade.

Thomas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hatt flere skader i løpet av en tiårsperiode. Proff oppfølging hver gang."

Har vært kunde i snart ti år, og hatt skader både på kjøretøy, innbo og bygg. Utrolig rask og proff oppfølging hver eneste gang. Får ikke lyst til å bytte til andre selskaper selv om de frister med billigere forsikringer. Føler meg ivaretatt hos IF.

Nils S. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyr"

Forsikring gjennom Forsvarets Personellservice. Får COOP bonus. Forsikringen synes for dyr. Vær oppmerksom på at to biler må forsikres. Bil 2: Toyota Yaris 2002 modell. Kjørelengde 8000 km. Minikasko

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Sunniva B
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Joks"

Joksa på totalsummen i året på. På telefon blir det komt fram til en avtale, men når regninga kjem i posten eller på efaktura er det plutselig dyrare.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig godt fornøyd men med bismak...."

Er rimelig godt fornøyd med if hyggelige kundebehandlere og grei service. Nokså stabil pris men veldig vanskelig å pushe prisen ned hos dem så vurderer å bytte selskap da de ligger litt høyt på husforsikring. Min mor som har vært kunde lenger men hatt flere skader får halv pris av det jeg betaler og det ekke fair... Har kun hatt en skade og er litt misfornøyd med at jeg kun fikk dekket 10,000 med superforsikring når kjøleskapet mitt lakk og lagde vannskade på kjøkkenet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vær varsom !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Stol ikke på telefonselgere fra If som vil selge deg forsikring. Det viser seg å være noe helt annet, enn det som blir sagt/lovt. Har du gått i fella, studer vilkårene nøye. Her snakkes det i koder og bokstaver som er forbeholdt fagfolk innen visse felt. Dette er satt opp i vilkårene i din forsikring, for å skape forvirring hos forsikringstaker som kan feiltolkes til å tro at du har en god forsikring. I det skaden oppstår, har If mange "fluktruter" til å ikke utbetale erstatning. Dette er en kynisk spekulativ måte å tjene penger på. Er selv blitt rundlurt av forsikringsselger på provisjonsbasert lønn, som lyver som F.. for å brødfø seg selv. Jeg er en naiv og godtroende forsikringstaker som har sponset det "kriminelle" nettverket som kaller seg det uknotete forsikringsselskapet i 20 år. Ble direkte hånet av skadebehandler på tlf, da jeg ringte selskapet og klaget på min forsikring - "Hva annet kunne jeg forvente, siden jeg hadde en så billig forsikring" Styr unna dette selskapet, og sløs bort formuen på noe annet vettugt

Åge J. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"If skadeforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er helt sjokkert etter skaderapport etter stormen som tok taket på bygningen den 19.09.2018 Saken har vært gjenstand for klage i FinKN hvor jeg tapte, dette tiltross for at selskapet har prøvd og endatil fått medhold i å omgå Arbeidsmiljøloven og HMS i byggebransjen. Jeg kan ikke under noen omstendighet være betalende kunde i et forsikringsselskap som driver og hyrer inn taktsmenn/takstfirmaer som baserer seg på en takst som omgår Arbeidsmiljøloven og HMS i byggebransjen kun for at forsikringsselskapet skal spare penger. Rettsikkerheten og forsikringen har null værdi. Ikke under noen omstendighet at jeg aksepterer slike forhold.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"

God service ved skade på bil. Kunne tatt ut leiebil også men sparte denne. Rask tilbakebetaling av penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utmerket"

Bare positive ting å si, raske skadeoppgjør, rask og god service, oversiktlig og profesjonell hjemmeside/Min side

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Expensive and not working as they say."

They say that there is no limit for sickness payments when traveling but there is and they tell it afterwards.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ubehagelige saksbehandlere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget dyrt og useriøst selskap. Ubehagelige saksbehandlere som kommer med indirekte alvorlige beskyldninger om svindel når du fremmer krav. De betaler heller ikke dagens verdi på antikviteter, men utbetaler ingenting eller lite da de mener gamle ting ikke har en verdi.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Magne M. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Selskapet (If) er lite aktiv når det gjelder å finne gunstigste avtaleform"

Jeg har ikke så mye negativt å si om If, bortsett fra at jeg ønsker et selskap som kommer med innspill for å finne riktig avtale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk service, men dyre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en skade på vogne i sommer 2018 og tok kontakt med IF. Det hva da bare å kontakte nærmeste forhandler av vogn å få dette takster og reparert. enklere kan det ikke bli:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service og veldig rask saksbehandling."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk service, dyktige medarbeidere som er istand til å sette seg inn i hvordan de forskjellige uhell påvirker mennesker. Meget rask med utbetalinger når uhellet først er ute.

Norvald F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skremmende dårlig saksbehandling, brudd avløpsrør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har fått bekreftet brudd på hovedledning felles avløp privat anlegg. Tilbakeslag i min kjeller Etter en mnd finner jeg ut at saksbehandler ikke har bestilt utbedring som han tidligere i mail hadde bekreftet. Vitek ringer oss og spør om de skal komme om vi godtar prisen. De kunne også fortelle at de ikke hadde mottatt bekreftelse fra IF. Dette var bekreftet i tidligere mail fra IF. Er det mulig!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ånnas praktisering og spydig kundeveileder."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ville ikke dekke tyveri fra vesken min. Hadde lukket veske med glidelås inne på et utested, tok den aldri opp på utestedet for sikkerhetens skyld, da jeg kom ut var glidelåsen åpnet og veska tom. De ville ikke dekke dette tyveriet fordi jeg ikke kunne vise til en konkret hendelse. Ja opplyste om tidsrom jeg hadde vært der inne, at den lå i veske med glidelås som ikke var tatt opp, og da jeg kom ut var den åpen uten mobil. Veldig konkret spørr du meg. Men her mente de at den kalles mistet, ikke stjålet. Kundeveilederen på telefonen var spydig i tillegg. Her skal ikke jeg ha forsikringer lengre.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR