Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 29 innen
forsikringsselskap
64%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
406
331
190
91
166
Sorter omtaler etter
Viser av 1184 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"kundeomtale"

Kundeservicen er bra, alltid hyggelig og hjelpsomme. Trekker 1 stjerne pga pris (totalkunde hos dem i flere år).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Suveren kundebehandling"

Forholdet har gått veldig smertefritt med plussregnskap for IF, og trygghet for meg. Jeg har en fast kundebehandler som er helt suveren, og ekstremt kunnskapsrik. Det har vært noe variende kvalitet når han ikke er tilgjengelig, men jevnt over veldig bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra!"

Veldig god kundebehandling, alltid hyggelige og positive kundebehandlere! Du får all den hjelp du trenger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Har sagt opp forsikringen!"

If/Europeiske tilbød meg ikke hjelp til hjemreise under pandemien samtidig som de først ga meg en avtale om utvidet gyldighet for opphold i utlandet for så å trekke denne skriftlige avtalen tilbake. Jeg befant meg da i utlandet uten hjelp til å komme hjem og med en forsikring som ikke lengre var gyldig. I tillegg til at en hjemreise ville koste 20.000kr., i stedet for mellom 500-1000kr., ville reisen vare i mer enn 24 timer gjennom fire land, for en reise som vanligvis er direkte og under 3 timer. If mente at jeg skulle reise på denne måten selv om det kunne medføre smitte av Covid-19 på fulle fly uten maske og med stor risiko for å strande i et av landene på vei hjem, og beholde forsikringen eller være trygg der jeg var men uten gyldig forsikring. Jeg sa opp forsikringen umiddelbart.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Trygg og solid aktør"

Har alltid blitt saklig håndtert og lyttet til. Når andre har dumpet priser for å få salget, har IF alltid vært konkurransedyktige.

Ragnar J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En uakseptabel økning av premie"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært meget fornøyd med If, men når jeg denne gang fikk papirene, fikk jeg sjokk over prisøkningen.

Moshmosh
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Urettferdig behandlere kundene sine. Det hjelper heller ikke å klage da de ikke ser på saken fra et nøytralt ståsted.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svindellignende!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Påfører feil opplysninger på forsikringsbevis og da man oppdager det forandres det og prisen øker. De nye opplyningene er og feil og IF nekter å bekrefte at det er IF selv som har innhentet dette, De har det i sine interne notater sier de, og blir irriterte da jeg ikke gir meg jeg får fra flere andre forsikringsselskaper bekreftet at mine opplysninger stemmer. Jeg som kunde kan selvfølgelig ikke gå god for opplysninger som er feil, og det er jeg som kunde som står ansvarlig for de er riktige. Om dette er frengangsmåten for å ha et argument ved evnt. skade, at man har oppgitt feil opplysninger, eller om det også var et påskudd for å få tegnet superforsikring da huset « ble nyere « med IF. Et påskudd for å høyne forsikringspremien også. Holde seg langt unna alt IF holder på med er mitt råd.

Naoual M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Føler oss lurt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk for en super forsikring som skulle dekke det meste, men så feil kunne man ta da vi hadde behov for hjelp. Endte opp med å stå for alle kostnadene selv ved byggefeil som resulterte i kondens.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask behandling og kjapt oppgjør"

If er et godt selskap og flinke med kundebehandling. Nå vil jeg bare sammenligne priser, men er villig til å betale litt ekstra for god service - så kanskje jeg bare blir i If?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dobler premien for uønskede kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i IF i nøyaktig 30 år. De første 22 årene nesten uten skader. De siste 8 årene har det dessverre vært en del skader, som f.eks vannskade og skadedyr i huset, skade på bil pga utforkjøring og en annen bil med sideskade etter autovernet. Noen andre skader har det også vært, så totalt sett skal jeg være den første til å innrømme at skadesnittet har vært høyt de siste årene. Plutselig fikk jeg en kjemperegning på ca 100.000 kr for et års premie. IF sin forklaring var at jeg hadde høy skaderate de siste 8 årene. Hva med de andre 22 årene spør jeg? Det spilte ingen rolle siden deres statistikk var basert på kun de siste 10 årene. De bekreftet at jeg derfor ikke var ønsket som kunde og dette var måten å fryse meg ut på. Jeg hadde relativt mye forsikret, ca 50.000kr pr år hos If, så vil jo si de har tjent relativt greit med penger på meg også. Kunder som er trofaste i 30 år blir fryst ut av IF hvis man bruker forsikringen man faktisk betaler for. Flyttet på flekken til Tryg til ca 34.000kr pr år. Nå er det slutt på å være lojal hvis jeg får bedre tilbud. Fremtind/Sparebank 1 har nå gitt meg et enda bedre tilbud, så nå flytter jeg igjen... Min erfaring tilsier at jeg aldri blir kunde hos IF igjen...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!! Dobler premie og forsøker å skjule detaljer."
2 syns denne omtalen er nyttig

IF dobler premie over natten. Etter et kundeforhold på over 4 år så har IF doblet premien min over natten. Dette også uten å si fra til meg, istedenfor å være åpen rundt dette så har de for meg som betaler årlig premie omgjort prisen fra 1 år til 6mnd for at dette skal være vanskelig og oppdage (nesten samme sum som jeg har betalt tidligere, men kun for halv periode) Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skremmende prisoppgang"
2 syns denne omtalen er nyttig

En gjennomsnittlig økning i premie på 20% fra et år til et annet er håpløst. Først lokker man kunden inn på god pris og deretter satser de på at vi ikke følger med og øker prisen kraftig i neste runde.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Helt Suuupre :)"

Var uheldig å fikk knust takluken på min volvo, pluss litt lakk og takskader. Tror ikke det gikk mere en 15 min på tlf med saksbehandler, så var alt meldt inn og jeg hadde fått leiebil. Fantastisk service. Nå skal det sies at det er første gang jeg har kontaktet dem ang skade.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Beste jeg har vært borti!"

Beste selskapet jeg har vært borti. Effektive og flinke når uhellet er ute. Alltid vært hyggelige og forståelsesfulle. Kundeservicen er på topp. Eneste negative er at de er litt dyrere enn enkelte, men er verdt det i mine øyner.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God støtte når uhellet er ute"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget god kundeservice og ryddig og effektivt skadeoppgjør. Får du et konkurransedyktig tilbud fra If så anbefaler jeg å slå til på dette.

Daniel F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Seriøst forsikringselskap som tar deg på alvor når skaden er ute. Har hatt noen skader og vært fornøyd med oppgjøret, men syns at forsikringene er noe dyr enn andre aktører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service!"
1 syns denne omtalen er nyttig

God og effektiv service da jeg trengte det. Behjelpelige kunderådgivere hos Forsvarets personellservice.

Karl E. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst. Holder ikke det de sier. Fikk en pris økning på 1000 kr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice. Som sier må ha blir en misforståelse. Beklager og beklager. Så håper det rydder opp til den prisen som ble sagt. Ellers vil jeg skifte forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig leiebilavtale"

Min avtale hadde bare leiebil i 10 dager. Dette er 20 dager færre enn eksempelvis Gjensidige. I tillegg var leiebilen veldig liten, mye mindre enn min bil.

Jim S. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask saksbehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra selskap med god oppfølging. Har hatt god kontakt med selger som er lett tilgjengelig for spørsmål.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å forholde seg til"
1 syns denne omtalen er nyttig

Super innboforsikring skulle ha dekket el-sykkel som ble frastjålet. Sykkel er gått ut av produksjon og nå står saken stille siden vi ikke kan få bekreftet kjøpesummen (som jeg har oppgitt, men uten dokumentasjon). Der ligger tilsvarende sykkel på samme nettsted, så kjøpesummer burde ikke være ett problem. I tillegg henger selskapet seg opp i hvor stor effekt sykkelen hadde.

Roger Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd frem til korona og avvist dekning for leie hytte i Norge"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var fornøyd med if frem til de avviser dekning av depositum for leid hytte i Norge som måtte kanselleres pga. forbud mot å reise til annen kommune knyttet til korona smitten

Geir E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Heilt grei"

Heilt grei forsikring men litt dyr helseforsikring så bare stiger og stiger på pris. men ellers heilt grei forsikringsplass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men lite mennesklige"

Har hatt If i alle år og jeg er imponert hvordan de har håndtert sakene mine. Men etter et samlivsbrudd med tilhørende økonomiske vansker en kort periode i fjor, var bilen uforsikret to dager. Da de skulle gjenoppta forsikringen igjen økte de forsikringspremien min med 12.000,- i året som "straff". Merk jeg var totalkunde med flere forsikringer men det var bare bilforsikringen som gikk opp 12000 kr i året. Som "alenepappa" med 3 barn er ikke 1000kr/mnd ekstra noe jeg har faktisk så... Hun saksbehandleren på telefonen innrømmet til og med at de i realiteten ikke ønsket meg som kunde lenger ved å gjøre det slik. Lite mennesklig.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR