Forsikring

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
6
av 22 innen
forsikringsselskap
65%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
285
250
148
60
100
Sorter omtaler etter
Viser av 843 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Er altfor dyrt for bilforsikring, ellers grei."

Har ikke hatt bruk for hjelp de siste 10 år, så det har vært lite kontakt annet enn betale regninger.

Anne B. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende dårlig"

Oppgjøret som jeg fikk dekket ikke halve kostnaden etter at jeg innhentet hva kostnaden ble. Vedkommende kontakt på If var vemmelig og arrogant og kom med usannhet noe som det heldigvis var billed bevis for, stor skuffelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Takst under bilens verdi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dem liker å ta penger fra en, helt til uhellet er ute. Min bil ble totalvrak og takstet bilen til langt under bilens verdi. Dem ga takst på 129.000 når jeg må ut med minimum 180.000+ for å hente tilsvarende bil fra utlandet. Og de rikker seg ikke selv med masse informasjon på dette.
Neste blir advokat og finansklagenemda. Saken har nå tatt pr idag 17 dager, og saken er ennå ikke ferdig. Kunne jeg gitt minus score, hadde det blitt det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ble lovet å hente bonus ved overgang fra gjensidige"

Ble lovet å hente bonus ved overgang fra gjensidige, If ga blaffen jeg reagerte først året etter da var bonusen fra Gjensidige utløpt. Startet med 0 i bonus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Profesjonelle og raskt oppgjør"

Imøtekommende og raskt oppgjør ved skade. Viktig å tenke på før og etter en skade. IF er flinke på begge områder

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vil ikke utbetale etter skade"

Jeg meldt inn skade på bilen der det var ikke min skyld. Skadet begge dører. Ble oppfølgt av en If persoen i en stor svart Mercedes, stoppet meg i veien for å se på skaden. De sendte meg til en takstmann av sin egen vilje og konkluderte at de store skadene på dørene er fra før og takst er på 6500 kr.
Bilen er bare 3 år gammel og begge dører må byttes. Dem vil ikke gi en øre over 6500. Har alltid vært en If kunde med bonus på 75%.
Når målet til firmaet er ikke å hjelpe kunden menn jobbe for sine egen interesse da blir situasjonen HÅPLØST

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eg har alltid fått god service der. Har ikkje brugt mye men det lille eg har hatt brukt for if. Er det bare godord å si.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Overbetalt"

If tar overpris av sine kunder og tilbyr de dyre forsikringer med dårlig dekning, den eneste som får noe ut av det er IF i tillegg er de veldig dårlige på informasjon

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Verste forsikringene jeg har borti."

De har ingen problemer med å ta imot pengene, men når de skal gjøre jobben sin så sier de motsatte av hva de selv har skrevet i sin egen hjemmeside. Aldri igjen, anbefaler ingen å velge IF!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hjelpsom og vennelige, men dyre."

Bil og hundeforsikring er dyre. Ønsker noe rimeligere om det er mulig fra If eller andre forsikringsselskap.

Marisol C
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Alt var bra"

Ikke noe problem. Jeg har ikke opplevd noe negativ. Kundekonsulenter var alltid snille og til å hjelpe med informasjon eller råd når jeg trengte det.

Rusland D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg reiste med bil på ferie men bilens girkasse stoppet å funke. Kontaktet If og fikk absolutt ingen hjelp og gjorde alt bare for å unngå å takle situasjonen

Anbefaler sterkt å ikke være kunde!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Uten tvil det beste forsikringsselskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke alltid de er rimligst på årspremien, men hvis du har behov for forsikringshjelp er dette uten tvil selskapet du burde stå i!
Fantastisk kundebehandling, raskt og kunnskapsrike svar som virkelig hjelper.
Få deg din egen rådgiver som du kan sparre litt med, og har du det, er du i trygge hender!
Kanskje litt kostbart før skade, men uten tvil rimeligst og best etter skade!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"ADVARSEL!!! OM Å BRUKE IF FORSIKRING!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg advarer alle om å bruke IF forsikring. Når du først trenger hjelp får du absolutt INGENTING igjen for å være kunde av IF.
Bestilte reise til Thailand, uvisst om zika-viruset. Da vi fikk beskjed av helsepersonell, lege osv om dette ble vi frarådt om å reise, ettersom jeg er gravid. Vi tok kontakt med if forsikring for å avbestille turen å få retur på betalingen. Dette ville de ikke dekke. Dette er ikke normalt i følge flere andre forsikringer. Etter vi har pratet med flere kundebehandlere virker hele IF forsikring veldig useriøst. De kan verken svare på spørsmål, eller ta oss seriøst.
Om vi skulle fått noe som helst gjennom dem, måtte skaden ha skjedd, før man eventuelt får noe erstatning. Skaden reines som dødsfall, sykdom eller ulykke.
Legeerklæring, å alle mulige helsepersonell som fraråder oss sterk om å reise er ikke godt nok..

ANBEFALES ABSOLUTT IKKE!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Brudd på tilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg samlet inn tilbud fra flere forsikringselvskaper, deriblant IF.
IF valgte å ikke inkludere alle sine priser på tilbudet, og kom derfor billigst ut, jeg ringte dem for å bekrefte tilbudet, og i kundeservicen sa de at tilbudet stemte. De var ca 3000 NOK billigere en konkurrentene. Ved første regning hadde de lagt på 6000 NOK over pristilbudet uten noe annen forklaring på at tilbudet de hadde send var mangelfullt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uten kjennskap!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det var ikke meg som si opp avtalen. IF seg selv si opp. Jeg rang hvorfor de ikke sendt faktura slik de gjorde forrige år. Men de sa at prisen økt 2 ganger enn i fjor uten jeg ble involvert i ulykke og belastet dem erstatning. Dessuten sa de opp på dagen. Jeg har vært på ferie i utlandet og det var vanskelig for meg å opprette ny avtale med ny forsikringsselskap. D.v.s de har ikke gitt meg oppsigelse og fikk ikke opplyst om saken for jeg rang og sjekke om hvorfor de ikke sendt efaktura.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greie oppgjør og koselige ansatte"

Litt tregt å få kontakt av å til, sene svar på epost, i overkant på pris på en del enda jeg har NLF avtale. Greie oppgjør ved skader, koselige folk, som var enklere å treffe før 02400.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grei pris, men må hele tiden følge med at det ikke blir noe feil i betalinger."

Prisen tror jeg er grei. Det jeg synes er dumt er at jeg hele tiden må følge med på at det blir betalt inn riktig beløp. I år f.eks har jeg blitt trukket ca 3500kr for mye. Dette ble selvfølgelig ordnet opp i når jeg ringte å snakket med dem, men dette skulle vært unødvendig i mine øyne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Veldig god service og personlig kundekontakt er veldig bra.
Det negative er pris, IF er dyrt men det kan hende det lønner seg.
Veldig fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig ufin da jeg hadde skade med bil, kjørt på rein"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe bra, dårlig kommunikasjon da jeg kjørte kolliderte med en lite reinflokk. If dama var veldig streng og 2x jeg ringte var det strengt å prate om uhellet. Veldig dårlig forståelse med damene som svarte ifjor mars måned. Jeg er ikke tilfreds med service med if forsikring. Veldig frekke de damene som satt i tlfservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Topp service og kundebehandling😊"

Har bare positive opplevelser med If. 😀 Har alle mine forsikringer her, rask, hyggelig og tilfredsstillende, går aldri mere enn 3 dager før oppgjør kommer og super koselige kundebehandlere🌟🌟🌟🌟🌟

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig om en får skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Arrogant og lite hjelp når jeg fikk skade. Har vært kunde i mange år og for første gang meldte jeg inn skade.

Preben M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig hyggelige folk."

Ble utsatt for skadeverk på min nye bil idag.. Viking kom på stedet med leiebil på planet og henta min bil. Veldig koselige agenter på if forsikring. Anbefales på det varmeste!

Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Norges ubestridt beste forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Norges ubestridte beste forsikringsselskap.
If har alltid, uten unntak, vært imøtekommende og hjelpsomme ved tegning av nye forsikringer, samt god, rask og fullstendig kundestøtte ved uhell.
Norges ubestridt beste forsikringsselskap.

Dere med fordel kunne hatt flere branches i andre land, samt rimeligere forsikringspris så målgruppen favner hele forsikringsmarkedet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Jeg har utelukkende positive erfaringer med If"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har alle mine forsikringer i if. Priser er konkurransedyktige og i de tilfeller jeg har hatt behov for assistanse ved uhell o.l. , har jeg blitt møtt med kun stor velvilje og forståelse. Av de jeg kjøper varer og tjenester fra, kan ingen måle seg med if når det gjelder service og oppfølging. Saksbehandlerne er helt fantastiske.

Søk Bytt.no