Meny

Enter Forsikring omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
19
av 29 innen
forsikringsselskap
25%
anbefaler
Enter Forsikring
Filtrer omtaler
32
11
8
12
115
Sorter omtaler etter
Viser av 178 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Enter Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelle"

Endte opp med gjeld og uforsikret bil, mulkt på 150 kr dagen i 1 mnd etter at Enter ikke tok imot pengene mine, selv etter å ha snakket med di på telefonen og avtalt å gjenoppta avtalen om forsikring og betalt regning. Di tok ikke imot pengene mine. Di sendte dem tilbake uten annen beskjed. Det værste forsikringselskapet jeg har brukt siden jeg fikk bil, altså 13 år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Uhyggelig dame"

Elendig kundeservice. Dette er et serviceyrke. Stor forskjell på hvordan de er når de skal selge deg no kontra når du trenger hjelp med noe. 30 min på vent i telefonen og gikk bare fra nr 11 til nr 10 i køen på denne tiden. Skjerp dere.

Yashar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det verste selskapet jeg noen gang har vært borti"

Dette selskapet er et svindleselskap som du må holde deg langt unna. De har inngått avtaler med useriøse bruktbil-forhandlere der selgeren tegner forsikring i kjøperens navn helt uvitende og informert. De fornyer forsikringen og tar den dyreste de har også uvitende uten noen form for samtykke og sender deg fakturaer i etterkant. De har ingen epost addresser. Når du ringer til kundeservicen kan du bli ventende 1 time mens du er først i køen. Og det kan vise seg at det er ingen kundebehandlere er på stedet (skjedde på en lørdag). Telefonsvareren sier at du er først i køen men det er ingen som tar telefonen. Har aldri sett maken til useriøs aktør. Sender deg sluttfaktura som man betaler, men likevel fortsetter man å få fakturaer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Veldig dyre, dårlig service"

Har dessverre dårlig erfaringer med dette selskapet. ble ved en misforståelse meldt inn i forsikringen ved et bruktbilkjøp. viste seg at de var 3 ganger dyrere enn gjensidige, og helt bort i natta dårlig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Spydig og ufin kundeservice"

Jeg fikk tilbud fra Enter om 75% bonus på min bil. Jeg ringte de å spurte om dette stemte, og de bekreftet det. Fikk nå en faktura hvor de ønsker tilbakebetalt mellomlegget på 75% til 40% fordi de mener det er hva jeg skal ha. Jeg ringer de opp og blir møtt av en mann med bergensdialekt. Han gikk rett i strupen på meg og spør om hvorfor jeg skal ha 75% bonus, istedenfor å forklare meg situasjonen. Han er oppriktig spydig og barnslig. Jeg ble selvsagt irritert også og svarte tilbake, men om det er slik de skal behandle kundene sine da avslutter jeg det med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ble kunde av Enter ved nybilkjøp!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bilfirmaet tegnet forsikring uten min vitende og vilje. Som samlet kunde av Gjensidige gikk evt. oppgjør helt greit, samt en ordnet og samlet forsikring. Prosessen med forandring av bilforsikringen ble svært vanskelig og kostbar. Enter Forsikring ville ikke gi refusjon. Derved kontaktet jeg Forsikringsklagenemnda. Der fikk jeg medhold og det merkelige var at Gjensidige ble ilagt kostnadene! Derved var mine forsikringer tilbake i ''trygg havn''!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna dette selskapet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved innkjøp av ny bil så registrerte selgeren bilen hos Enter ved en feil. Jeg byttet til Gjensidige samme dag som jeg hentet bilen. Sa opp avtalen med Enter sa jeg brukte angreretten... Jeg regnet med alt var OK men Nei Enter hadde ikke kansellert min avtale Så avtalen hos Gjensidige ble kansellert pga at Enter ikke ordnet opp som de skulle. Dette oppdaget jeg når jeg sjekket opp hvorfor jeg hadde fått et krav fra Enter... Så ca1 mnd etter fikk jeg ordnet dette men får da selvfølgelig et krav på den tiden de har tvangsholdt meg som kunde... Så for all del LIGG UNNA dette selskapet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lureri fra start til slutt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble spurt om jeg hadde bonus på bil fra før, jeg har 75% på en Tesla, og tenkte de skulle bare matche dette på den nye bilen. De tok derimot å flyttet hele bonusen uten mitt samtykke over på den ny billige bilen. I alt resulterte dette "gode" tilbudet at jeg mistet all bonus på Teslaen, noe som økte forsikringsutgiftene mine med over 9000 kr. Dette er ren lureri, styr langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få svar"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lenge å vente på telefon. Om man sender melding via nettsiden, får man ikke svar på det man spør om. Fakturabeløp stemmer ikke med avtalen. De er ikke interessert i å ordne opp. Dette burde være veldig enkelt. Veldig skuffende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Av div grunner har vi hatt tidligere biler registert på ett annet familiemedlem. 75% bonus og skadefri kjøring siden 2012. (Mannen min som kjører mest har kjørt skadefritt og "botfritt" siden han fikk lappen i 2004) Hos andre selskaper har det vært mulig å flytte bonus, men det går ikke her. Ikke er dem intr i å gi noe gode priser heller..

Flemming B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkle og ha med å gjøre, og god service"

God service, rimelige og enkle å ha med å gjøre. Oppgjøret ble gjort raskt og smertefritt. Kan anbefales på det varmeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt hjelp."
1 syns denne omtalen er nyttig

God og rask hjelp av Enter forsikring når det gjelder skaden på bilen min. God service og hyggelige ansatte å prate med.

Janusz N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Darling hjelp når du trenger hjelp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig vanskelig å få hjelp. Eg aldri fått penger tilbake. Sender saken til andre videre og videre, så på slutten du må gi opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enter er greie å ha med å gjøre, men prisen er høy! Hvorfor de er bortimot 3000 kr dyrere pr år enn Storebrand eller Gjensidige er meg en gåte. Hadde tro på selskapet, men etter at Tryg har spist de opp så har tilliten forduftet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Over 100% økning av forsikringspremie"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringen på vår 2017 Amarok økte første året fra 10.000 til 13.000, neste år økte de premien til 26.000,- UTEN forvarsel. Det er heller ikke skjedd noe som skulle tilsi at forsikringspremien skulle øke. Det er en skam at Volkswagen anbefaler dette selskapet. Blir et annet bilmerke neste gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"18000 pr år for 10 år gammel vw passat"
2 syns denne omtalen er nyttig

18000 pr år for 10 år gammel vw passat. Sjekk umiddelbart hva dere betaler i premie til dette særdeles useriøse selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Stiller ikke opp for sine kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk min bil påkjørt av en Nettbuss.Tre andre biler på samme gate med samme skade og de fikk sine oppgjør men ikke på min bil da Enter ikke ville kjøre denne saken opp mot forsikringsselskapet til Nettbuss. Leverte inn min MB til Bertel O Stenn, fikk utlevert en Fiat 500 som leie bil, uten vinter utstyr. Da vet du at du er langt ned på prioritetsskalaen hos selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"HOLD DERE UNNA"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg gikk for enter forsikring (med vilje små bokstaver, de fortjener ikke store) etter anbefaling fra bilforhandler. Etter en for sen betaling grunnet misforståelse, som ble ordnet opp i med en gang, fikk jeg beskjed at når alt var betalt fortsatte forsikringen med samme avtale. Jeg tar kontakt for å dobbeltsjekke at alt er i orden, og da kommer beskjeden om at prisen hadde gått opp med 350,- kroner i måneden om jeg fortsatt ville bruke de som forsikringsselskap. De har da avsluttet min forsikring uten å gi beskjed, noe som har resultert i dagsbøter fordi bilen er uforsikret. Jeg tar igjen kontakt med enter, og møter en meget spydig dame da jeg forteller min historie, og attpåtil velger hun å legge på telefonen når jeg sier jeg ikke kommer til å bruke enter igjen. Dette er helt uhørt, og jeg anbefaler absolutt ingen å bruke dette selskapet. Om du ikke orker å lese hele, HOLD DERE UNNA DETTE SELSKAPET. Useriøst og uten interne kontroller.

Andreas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eneste selskapet som ikke forlangte ågerpris for at jeg skulle forsikre bilen min. Kjøpte min første bil i en alder av 29, men fikk likevel 75% bonus av enter. Neste forsikringsselskap på listen var over 4000 kroner dyrere per år. Meget godt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Feilaktig informasjon!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha fått en stor forvirrende regning tidligere i år, ringte jeg naturligvis kundeservice og spurte forvirrende om hjelp. Der ble jeg møtt av en hyggelig medarbeider som sa at jeg ikke hadde noe å bekymre meg over, og at feilen med beløpet var gjort fra deres side. Lettet og fornøyd med bra service la jeg på røret. Men, i dag, fire måneder senere, får jeg igjen en regning med uforklarlig stort beløp. Så igjen ringte jeg kundeservice og ba om hjelp. Denne gangen fikk jeg beskjed om at regningen var en purring fra 4 måneder siden fra en regning jeg ikke hadde betalt, men som jeg hadde fått beskjed av hennes kollega om at jeg ikke skulle tenke på. At et forsikringsselskap ikke har orden i sakene sine og ikke eier system og kommunikasjon, er helt forbausende. Jeg sitter igjen med en følelse av å bli lurt og ført bak lyset, med en stor regning jeg er tvunget til å betale på bakgrunn av selskapets feilaktige informasjon. Jeg kommer til å bytte forsikringsselskap på bakgrunn av uprofesjonaliteten ved dette forsikringsselskapet.

Gry W. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøse"
6 syns denne omtalen er nyttig

3 mnd etter kontraktinngåelse endret Enter min bonus fra 75 til 40 prosent basert på opplysninger fra en firmabil jeg hadde kjørt, og delt med andre. Da jeg klaget på dette ble jeg lovet at de skulle rydde opp. Istedet fikk jeg nye fakturaer og inkasso. Jeg flyttet forsikringen til if som umiddelbart ga meg gode betingelser. Flere måneder med mail og telefoner fortsetter med Enter der de stadig lover å rydde opp men istedet sender høyere og høyere regninger. Det siste nå er at de har - uten min godkjenning - gjeninnsatt avtalen og krever etterbetaling for de halve året jeg ikke har vært kunde! Og det bare 3 dager etter at jeg fikk telefon fra en kundebehandler som igjen lovet å rydde opp og frafalle kravet. Er dette i det hele tatt lovlig? Driver de gjøn med meg?? Nå har jeg søkt advokathjelp! Styr langt unna Enter folkens!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap"

Synes hjemmesiden fungerer dårlig. Vanskelig å navigere på hjemmesiden. Har ikke brukt forsikringen, så vanskelig å gi noen vurdering av selskapet ved en ulykke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Enter noen år, og de er hjelpsomme og alltid like hyggelige å snakke med. De er ikke dyre på pris, og kundeservice er virkelig på topp.

Svar fra Enter Forsikring
18.10.2019 08.23
Hei Merete,

Takk for fin tilbakemelding. Det er gledelig å høre at du er fornøyd som kunde, både med pris og service fra våre kunderådgivere. Vi jobber hver dag for å møte kundene våre med ypperste kvalitet i alle ledd og prosesser.

Mvh Enter forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen problemer"

Fikk veldig god hjelp da bilen ble fylt med vann pga. regnet veldig mye da bilen sto på jobb og jeg var ute å kjørte bussen, fikk leid bil med en gang.

Svar fra Enter Forsikring
18.10.2019 08.15
Hei Paul,
Takk for din tilbakemelding. Det er godt å høre at du fikk rask og god hjelp når uhellet var ute. Det er akkurat derfor vi er her, for å bistå våre kunder etter beste evne. Du som kunde er viktig for oss, og vi jobber for at du alltid er fornøyd og trygg med dine forsikringer hos oss.

Mvh Enter forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk opprettet en avtale med Enter da jeg kjøpte ut bilen av Harald A. Møller. Meldte overgang til If med en gang, og fikk bekreftelse fra Enter. De gjorde deretter en feil, som gjorde at bilen ikke ble meldt ut. Fikk derfor en regning etter et halvår. Tok det opp med If, som fulgte opp dialogen med Enter. Bilen kunne jo ikke være forsikret på to plasser med en gang, så det endte med at jeg måtte betale en korrigert regning. Uryddighet, feil saksbehandling, elendig kundedialog. Styr unna.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR