Forsikring

Enter Forsikring omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Skadeoppgjør
Dårlig
22
av 22 innen
forsikringsselskap
18%
anbefaler
Enter Forsikring
Filtrer omtaler
11
6
1
6
64
Sorter omtaler etter
Viser av 88 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Enter Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ubrukelig selskap, på grensen til svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Totalt ubrukelig selskap. Er umulig å få kontakt med de på hverken telefon eller epost. Unngår å sende e-faktura, men sender faktura med gebyr istedet... når jeg nå har sagt opp for 3.gang, påstår de å ikke ha mottatt min oppsigelse. Dette selv om selskapet jeg har byttet til (Gjensidige) dokumentert har sendt Enter oppsigelse på mine vegne opptil 4 ganger. Bare tøv og rot i systemet. Råder alle til å holde seg unna. Her taper du bare penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Utmerket service!"

Punkterte på E18. Ringte veihjelpstelefonen til Enter, fikk kontakt med kundebehandler øyeblikkelig, og personen fikset kontakt med Viking redningstjeneste på kort tid. Ringte igjen dagen etter for å sjekke om forsikring dekket leiebil hvis jeg skulle få behov for det i reparasjonstiden, noe den gjorde. Rask, god service når jeg hadde behov for det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svært misfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Leaser en e-Golf og fikk forsikring hos enter med bonus på 40% etter to år hadde jeg to små uheller der reparasjoner kostet over 10 000 begge og i tillegg til bonus tap gikk forsikring fra 9000 per år til 42000 ! verste av alt er at faktura for dette periode fikk jeg 9 måneder etter periodens begynnelse så nå krever enter at jeg betaler så jeg prøver alt jeg kan for å unngå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ubrukelig kundeservice"

Skulle ringe for å gi beskjed om at jeg hadde fått ett par regninger for mye etter jeg byttet til ett annet forsikringsselskap. Satt 1 time i telefon kø, var nr 10 i køen da klokken ble 17.00, da endret bare musikken seg uten å gi beskjed om de var stengt, ikke mulig og legge igjen nr så de kan ringe deg opp igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig"

Forferdelig dårlig kundeservice, vanskelig å få svar og sender ut purringer og gebyrer på fakturaer som ikke er blitt sendt ut en gang. Styr unna for alt det er verdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tull og tøys"

Eg fikk avtale gjennom bilhandleren når eg kjøpte en ny bil. Alt så veldig bra ut, billeg og fint. første faktura kom med kun del av den månedlig summen. Husker ikkje akkurat kor mange fakturar kom den veka men ca gjennomsnitten var 3-5 fakturar per veka med kun deler av den månedlige summen. Med rundt 15-20 fakturar per mnd var ein som eg mista og derfor betalte ikkje, straks fikk eg melding om oppsigelse av avtale dersom eg ikkje betalte. Eg ringte med det samme og fik svar om at det var jo min skyld eg ikkje betalte og eg måtte inngå ny avtale til dobbelt pris, dersom eg ikkje var bilhandler kunne eg ikkje få opprett den samme pristilbudet. Så snart eg hadde den nye avtalen med dobbelt pris starta fakturene å komme regelmessig ein gong i måned med heile månedsbeløpet. Helt forferdelig kundeservis.

Steinar N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Slett kundebehandling"

Ingenting er bra, de er kun ute etter pengene dine.

Enter sender faktura uten noen som helst forklaring, gjerne etterfulgt av purregebyr og senere doble purregebyr til tross for at en forsøker å finne ut hva det er de sender faktura på.

Makan til slett selskap kan en neppe finne der ute.

Alt kan bli bedre

Mine erfaringer er at dersom en henvender seg til forsikringsselskapet med spørsmål får en gjerne Ha en god dag og beskjed om at de har funnet en faktura noen år tilbake som en ikke har betalt. Så kommer en purring og så kommer en ny purring og dette uten at en har fått svar på det en tok kontakt.

Har inngått en forsikringsavtale med nytt forsikringsselskap, men likevel sender de haugevis med papirer for nytt år og påstår at de gjør det fordi de mangler kr 655 i innbetaling for en av mine avtaler. Og det uten forklaring.

Når jeg så går gjennom avtalene en for en og beregner (for dem) hva jeg har til gode på hver av avtale så svarer de ikke.

Det er både frekt og respektløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotefirma"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sendte ikkje faktura. Men sendte Faktura med Purregebyr. Kundebehandler var i dårlig humør allerede før eg begynnte å prate.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svindlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet forsikring til gjensidige, enter fortsatte å sende meg faktura, har ikke klart å ordne dette enda, og det er et halvt år siden jeg har byttet forsikring, sitter igjen med 12000+ kroner i inkasso. Enter mener at de ikke har fått oppsigelse, mens gjensidige har sendt det flere ganger, har til og med fått den selv og videresendt til enter. STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Unngå dette selskapet!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk brev fra Enter 01.12.17 hvor de sa at de ikke hadde sendt ut faktura for bilforsikringen. Ny faktura var vedlagt. Videre sto det at vi kunne se bort fra betalingsfristen på fakturaen, og at ny frist var 01.01.18. Vi betalte fakturaen 19.12.17. Dagen etter kom det et brev om oppsigelse av forsikringsavtalen hvor det sto at tidligere varslet krav ikke var betalt. Siden vi hadde betalt dagen før gjorde vi ikke noe med dette. Men i januar kom det et brev fra Trafikkforsikringsforeningen om at bilen ikke var forsikret. I telefonsamtale med Enter fikk vi bekreftet at forsikringen faktisk var betalt. De sa at det var noe som hadde "krysset" hverandre. Dette var ikke særlig tillitvekkende, og vi bestilte derfor ny forsikring hos Sparebank 1. Denne skulle gjelde fra 08.02.18. Dette greide imidlertid Enter å forpurre slik at vi måtte slite med selskapet fram til 13.03.18. Noen avregning fra Enter har ikke kommet, men vi har fått diverse fakturaer og purringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, laaaaaaaang tlf tid... Ingen ringte meg tilbake selv om jeg tastet dette valget.. Alltid ca 40 i kø

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svært skuffende"

Elendig selskap. Er umulig å få kontakt med de og man får alltid forskjellige beløp på e-faktura osv. Bare tøv og rot i systemet. Råder alle til å holde seg unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svindel - styr unna"

Fikk en god pris via forhandler og gikk for Enter selv om jeg var blitt advart av flere venner om faktura rot osv.
Bestemte meg for avtale giro så det ikke skulle bli faktura problemer.
MEN de forsyner seg grovt av kontoen godt utover avtalt pris og i tillegg er de frekke nok å sende papirfakturaer og purringer med gebyrer. Når det gikk opp for meg at jeg faktisk har betalt 1200,- for mye i 2017 og de i tillegg plutselig sender en faktura på 1877,- for manglende betaling for 2017. Det er ren svindel og umulig å få hjelp til å rydde opp i kaoset

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna!"

Jeg ordnet forsikring gjennom bilforhandler, og trodde at dette var et bra forsikringsselskap. Jeg var fornøyd først, ettersom jeg rygget inn i noen andres bil og de ordnet opp uten problem.
Problemet ligger i fakturasystemet deres. Etter å ha betalt hver måned, fikk jeg i desember brev om at manglende innbetaling førte til at jeg ble "kastet ut".
Jeg ringte dem for å rette opp i feilen, men kom ingen vei med dette, da de mente at det var min feil.
I slutten av januar får jeg ny regning. Denne er på nesten 5000kr. Når jeg ringer for å sjekke hva dette går ut på, mener de at dette er tilbakebetaling for fire mnd jeg ikke har betalt. Jeg svarer at jeg har betalt hver mnd, og de sier at de skal ringe tilbake når de har fått sjekket opp i dette.
Hører ikke fra de.
Når jeg ringer igjen, får jeg beskjed om at de kan se at jeg har betalt inn alle måneder bortsett fra to, og trenger dermed å betale bare halvparten. Når jeg sier at dette er feil, og sender kontoutskrift, hører jeg ikke fra de lengre.

Jeg ringer dem nok en gang, og får nå snakke med noen som er høyere opp i systemet, der jeg får beskjed om at jeg egentlig aldri var "kastet ut", hadde vært forsikret hele tiden, og at jeg måtte betale for mnd fra desember og 3 måneder frem til nå. Beløpet stemmer ikke med månedssummen, og det virker som om de har hentet et beløp fra løse luften, men de nekter og gi seg, og regninger er betalt.

Jeg har nå byttet forsikring, og bedt om å få oppsigelsesbrev på mail fra det nye forsikringsselskapet, slik at jeg forhåpentligvis slipper mer styr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig"

Etter å ha byttet selskap til Nemi, klarer ikke Enter å stanse utsending av fakturaer. De har evig lang kø på telefon og lang svartid på mail. De ba meg pr mail om å betale den første fakturaen etter oppsigelse for å få restbeløp refundert. I etterkant sender de imidlertid ut nye fakturaer for perioden etter oppsigelsesdato også. Håpløs kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempebra kundesupport!"

Skjønner ikke helt hvorfor er det så mange dårlig omtaler her - man får det man betaler for hos Enter, enkelt og greit. :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårligste kundeservicen i Norge"

De mener de ikke har avtaler med NAF, de mener at de ikke dekker frakt på bil til verksted når dekket er punktert, etter jeg har betalt rundt 10.000 for skader og punktert dekk vil de ikke dekke dette men sier at de dekker frakt og har avtale med NAF, de forandrer mening på hva du har krav på avhengig av konsulenten du ringer til. En annen ting er at du som kunde burde komme deg vekk fort før de sletter medlemskapet ditt uten varsel, det gjorde de med meg. Viste seg at jeg har gått flere uker uten forsikring på bil uten å fått noen form for informasjon rundt dette. De sender faktura til feil adresse, når jeg fikk post av dem endelig etter 3-4 måneder var det sensitiv informasjon om en annen mann og dame som tydeligvis var kunder der.

Ikke nok med det men vi har skriftlig avtale om 500,- i måneden. Denne ble plutselig 1500,- i måneden uten forvarsel og dekker ikke halvparten av DNB sin forsikring til halve prisen av dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

I første omgang virket dette Kjempebra, fikk en god avtale via forhandler når jeg kjøpte ny bil i høst. Så kom problemene.
Det gikk en mnd., to så tre å ennå ingen faktura eller forsikringsbevis ble mottatt.
Måtte ringe Enter for å få tilsendt dette, og ble straffet med tre måneders betaling pluss oppstartsgebyr.

Så var det oppjustering av kjørelengde. Ingen problem! Du får bekreftelse på mine sider!
Noen dager senere mottar jeg vanlig månedlig faktura og en faktura over dobbelt så dyr som den månedlige.
Med tanke på elendige fakturaer med minimalt av opplysninger ringer jeg for å høre hva blodpengene er til. Ikke nok med frekk kundebehandler men i tillegg er det "straffegebyr" siden kjørelengde blir forlenget, med tilbakevirkende kraft. Dette ble jeg ikke informert om når jeg økte km, i mine øyne svindel.

Tok straks kontakt for å annullere dritten, tar heller buss frem til jeg er trygt hos Gjensidige.

Men er spent nå på hvor mye trøbbel det vil bli i etterkant, siden jeg allerede har fått nok et par uforstående fakturaer, uten noe som helst forklaring.

Aldri om dette firmaet kommer til å få noe som helst positivt fra meg!

Steinbekk
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna Enter forsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundeservice, fakturaer som ikke dukker opp & fakturaer som ikke stemmer. Ingen respekt for kunden og null ydmykhet

Jomatz36
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk fremdeles faktura selv om jeg byttet forsikringen. Jeg kontaktet dem og de sa at de ikke har mottatt noen oppsigelsesbrev fra mitt nye forsikringselskap. Den nye forsikringen sa at de sendte det lenge siden men de insisterte at de fikk ingenting.

Nybileier
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrivelig selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble møtt av utrivelig selger som var ovenfra og ned. Jeg vil ikke bli behanlet slik så jeg ringte annet selskap i stedet. Treff en veldig hyggelig selger der :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nok nå!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet bilforsikring fra Enter til Eika og følgende har skjedd:

Regning fra Enter forsikring kom fortsatt I posten

Enter forsikring har levert oppsigelse til Eika uten mitt samtykke for å fortsatt få mine penger for deres tjenester som jeg ikke ønsker

Bytt til annet forsikringsselskap så fort du har mulighet disse kan mann ikke stole på

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke dekke skadene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er verste selskapet.
Jeg hadde eget skade på kjøretøy (knekt sispensjon) de sa at kasko ikke dekke sånne skadene.
Ikke gått grunn. Ikke anbefalast

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøs"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enter forsikring slettet bilforsikringen min den dagen jeg bestilte ny forsikring hos Storebrand, de ventet ikke til avtalen hadde gått ut. Jeg kjørte nesten to uker uten forsikring på bilen. Jeg fant ut dette da jeg fikk brev om dagsbøter i posten.

Camilla K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Umulig å få sagt opp bilforsikring!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å få sagt opp bilforsikring. Byttet bilforsikring i november 2017, overtagelse av nytt forsikringsselskap med oppstart 2/12-17. Får fremdeles regninger og purringer (februar 2018) flere ganger i mnd. Har betalt regning både for desember og januar, men likevel kommer de rennende inn på løpende bånn! Elendig kundeservice! De oppleves hyggelige per telefon, men ingenting skjer.

STYR UNNA FOLKENS! Dette er "TV2-hjelper deg"-materiale!

Søk Bytt.no