Enter Forsikring omtaler og erfaringer

44 verifiserte omtaler
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Skadeoppgjør
Dårlig
22
av 22 innen
forsikringsselskap
18%
anbefaler
Enter Forsikring
Filtrer omtaler
5
3
1
2
33
Sorter omtaler etter
Viser av 44 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Enter Forsikring?
Petter M
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Enter til Eika. Opprinnelig årlig kostnad ca kr 4.000, - mottok purring fra Enter på kr 12.000, - midt i fellesferien (når regnskapsleder er på ferie - og hvor var originalfakturaen?)
Og tre måneder etter bytte av selskap. Påstod de ikke hadde mottatt oppsigelse. Heldigvis kunne Eika dokumentere oppsigelse via email. Fakturaen var nær ved å bli betalt.
Forsøk på svindel?

Frustrert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dårlig behandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enter forsikring nekter å tildele motpart (deres klient) full skyld for noe hun tydelig har skyld i.
Både mitt forsikringsselskap og finansklagenemda er enig i at motpart har 100 % skyld, men Enter har kun dekket 2/3 av skaden. Da jeg har delkasko hos mitt forsikringsselskap har jeg måttet betale 1/3 av reparasjonskostnadene på egen bil.
Dette er fillepenger for Enter, men mye for en student.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig og oppsiktsvekkende!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet forsikring hos Enter etter anbefaling av bilselger. Prisen jeg fikk opplyst på telefon var rimelig (4300), mens prisen på Mine Sider plutselig var på kr 5900. Henvendte meg til kundeservice som lover svar innen to virkedager, men holdt ikke dette. Bytter umiddelbart til annet selskap og råder ingen å forsikre noe hos Enter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Purring på purring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sender meg purringer på purringer selv om jeg har avtalegiro, har ringt flere ganger men de klarer ikke å fikse opp i det.

Kristin S. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tåpeligste selskapet jeg har vært borti. Vi bytter tilbake til Gjensidige med glede, og jeg betaler LETT litt mer for å slippe å lure på om vi har forsikring eller ei.

De sender ut purringer til stadighet, og legger på purregebyr for så å be oss se bort fra purringene.
Et rot uten like!!!
Vi aner ikke hva vi betaler på, og ingen kan forklare oss noen ting.
.
Vi ble lovet en fast kundekontakt, men han sluttet uten å gi oss et eneste vink om dette, og siden har vi fått en ny bunke purringer i postkassen selv om vi har avtalegiro og et trekk pr mnd.
De klarer ikke forstå at det er et trekk pr mnd vi ønsker, så nå kommer hele årspremiene som purringer en gang i uka.
Dette selskapet anbefaler jeg alle å holde seg langt unna.

Anders L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Jättenöjd!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jag fick in min nya bil nu i mars, då fick ja ett sms om att allt var ordnat och att Enter tog kontakt med mej inom några dagar.
Igår så ringde dom och fixade allt för mej med betalning och i tilägg så sparade dom mej för 500kr i månaden på ett totaltilbud.
Trevliga och imötekommande på telefon :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Skiftet selskap. Enter nektet å si opp bilforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet fra Enter til Eika i november i 2016. Først nå i mars 2017 fikk jeg si opp forsikringen hos Enter. De sier at de ikke hadde mottatt oppsigelse fra Eika, selv om jeg fikk kopi fra Eika i november på mail at de hadde sagt opp forsikringen da jeg skiftet til dem. Styr unna.

Andreas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, økte kostnader"

Det er ikke mye bra å si annet enn at Enter er billig den første perioden, etter det så skyter prisene i været selv om bonus øker. Å ringe til enter nytter ikke. Det tar vinter og vår før noen svarer. Enter har masse å jobbe med for å bli bedre.

Dette må være det selskapet som tar minst vare på sine kunder!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"PRISSJOKK"
1 syns denne omtalen er nyttig

De forlanger over 12000 kr i året med 75 +5 år på en gammel merzedes 2008. Herregud for et ræva selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Nekter å gi full erstatning ifb med skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er blitt påkjørt av en bil som har ansvarsforsikring i Enter. Ingen tvil om skyld. Enter tar aldri kontakt for å løse saken. Jeg må purre på dem for å få takst. Når takst foreligger sier Enter at de ikke vil dekke reparasjon da bilen ikke er verdt det. De sier at de har full støtte i lovverket for dette. Jeg ber dem vise meg den loven, det greier de ikke. Tilbyr meg en redusert kontantutbetaling som er ca halvparten av takst. Bilen var strøken før skade, jeg forlanger at den repareres. De mener at jeg er urimelig som forlanger det. Elendig selskap, useriøst og tendens til svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite og dessverre inkompetent selskap"

Bruker seg av service verksteder som er håpløse. For et lakkarbeidet måtte jeg ta turen 2 ganger til AutomobilKompaniet. Klagde over kvaliteten på utført arbeid til Enter og de skulle sende takstmann, som aldri dukket opp til avtalt tid. Fikk beskjed om å kjøre til en annen som var 2min unna min arbeidsplass. Gjorde så det men fikk beskjed om at bilen ikke var ren og han kunne ikke vurdere arbeidet. Men hvordan i huleste skal man ta med en bil uten at den blir tilsmusset på vinter-våte norske veier? Trekke kondom over hele bilen?

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig å skal sørge for at alle jeg kjenner aldri velger Enter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gikk i fra Enter over til Gjensidige for litt øve et år siden å fikk nylig regning på 3000kr et år etter som de kaller slutt oppgjør, det vil si jeg skal betale på km et helt år hos enter som jeg sa opp for ett år siden, syns dette er useriøst så skal gå videre med dette, tips: styyr unna enter forsikring, dyrt å vere kunde og dyrt å ikke vere kunde hos dem etterpå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårligste selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Med bonus på 75%+5år sitter jeg igjen med 40% bonus etter bil skade på for 17000kr.

Om jeg hadde forsikring i mitt gamle selskap, hadde jeg fremdeles hatt bonus på 70%+1år.
Dette kaller jeg røveri og fraråder at noen bruker dette selskap.

Skuffet-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det verste selskapet jeg har vært borti!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna! Horrible kostnader som ikke gir mening. Banken min fikk helt sjokk når de fikk tilsyn i hva jeg egentlig betalte i forsikring i måneden.
Jeg byttet forsikring, og sparte 2000 kr i måneden!
Men det topper seg ikke der. Jeg fikk nettopp en regning på sluttoppgjør, på hele 4000 kr. Det verste med dette sluttoppgjøret er at det er beregnet for måneder jeg faktisk har sagt opp forsikringen, og ikke engang benyttet meg av det.
Anbefaler INGEN dette forferdelige selskapet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke, kun telefonsvarer. "
2 syns denne omtalen er nyttig

De tar ikke telefonen kun telefonsvarer med støyende musikk og en forferdelig stemme som sier at man skal taste 1 for riktig telefon nummer eller endre tast 2. Og så kommer det at de ringer deg tilbake, det gjør de ikke! Dårlig service for oss kunder! Man kan lure på hva man betaler for å opprettholde et slikt selskap. Dette kan man bare ikke godta, Skammelig!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Fått bedre tilbud på et kjøretøy av en konkurrent, lite villige til å gi bedre tilbud til meg enda jeg har alle forsikringer hos dem i over 20 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kundeservice"

Ingen problemer. Blir som avtalt. Kan anbefales på det sterkeste. Har kjempegod dekning og gode priser.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hvilket ❤ er det de refererer til i reklamen?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos enter i 4 år. Har null skade i de 4 årene. Bilen var forsikret til og med 31.12.16 jeg ringte å byttet navn på avtalen vår fra firma til privat. Betalte faktura for hele året 2017 den 4 og var uheldig den 5 da bakruta knuste. Kom ikke fram i tlf måtte sende flere mail og mange tlf med uerfaren saksbehandler og etter 4 dager får jeg beskjed at i og meg jeg var mellom to avtaler! Gjelder ikke forsikringen min!!! Og de kan ikke hjelpe meg!!!! Jeg har hørt og lest at det er god del kunder som har byttet pga når det gjelder å få hjelp, da er ENTER uten ❤.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rimelig forsikring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kjenner meg heller ikke igjen i de dårlige vurderingene av Enter forsikring. Selv har jeg ikke hatt så mange skader, men senest i forbindelse med skifte av frontruteglass opplevde jeg en problemfri og enkel skadedekning.

Enter er av de rimeligste forskringene på el-bil! Litt treig kundeservice på telefon, men de digitale tjenestene har kjapp respons.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sykt hjerte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var uheldig og et tre blåste overende og landet i front på bilen da jeg var på vei hjem fra Østlandet. Skade på over 20000,- (trodde jeg). Første skade jeg har hatt, i hele mitt 40+ lange liv. Oppjusterte en stund tidligere mine km fra 12 til 25000km. Noe som gir økt risiko og dermed økte utgifter for meg på nesten 8000,- 75% bonus. Da skaden skjedde, var kundeinfo litt rådvill om hvordan jeg skulle gå frem, men vi fikk bestilt veihjelp kr 500,-. Egenandel på verkstedet var 4000,- så sum er nå ca. 12000,- Jeg fikk en kort melding pr. e-post at skaden var betalt, 21 000,- og dette medførte tap av bonus.. Tap av bonus? Hvor mye? Info kom med en ekstra regning på ca. 3000,- med et bonustap på 15%. Hvordan kan det ha seg at du betaler så mye for risiko, som er akseptert av begge parter, og så skal jeg tape bonus for en uforskyldt hendelse? Ikke kjørte jeg i fylla, over fartsgrensen, rota med telefonen etc. Og, her skulle det økonomiske krav blitt rettet til Statens veivesen som forvalter eiendom langsmed europavei. Kanskje de ikke gidder, kanskje de får dobbelt opp. Nei, et forsikringsselskap med så dårlig hjerte at det går ut over klar tankegang og vurderingsevne. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bare gode erfaringer med Enter bilforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Synes de har vært greie, jeg krasjet og det var min skyld, men de reduserte ikke bonus og økte ikke forsikringspremien. Er også fornøyd med innboforsikringen jeg har i Enter. Har reiseforsikring i Enter også, men ikke noen erfaring der siden jeg ikke har skadet meg på reise. Fraråder derimot å ha husforsikring i Enter siden det er Tryg som tar over saken fordi Enter er et underselskap av Tryg. Alle saksbehandlerne jeg har snakket med i Enter er kjempetrivelige, hyggelige, ærlige og svarer raskt på e post!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kan ikke dele negative erfaringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Enter forsikring i flere år og kan ikke bekrefte de dårlige erfaringer rapportert her, men samtidig har jeg hatt få skader ved bilen. Jeg hadde en skade i møte med en elg, dette tok forhandleren med Enter uten at det var noe problem. Avgift ble mindre fra år til år, så her var det heller ikke noe problem. Når jeg etter tilsendt faktura ønsket å sette ned årlige km, så ble dette gjort fort og ukomplisert, selv om de da ja fikk et mindre beløp fra meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Så lenge du ikke har et problem, har Enter et stort hjerte"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kona og datteren min ble stående med motortrøbbel i nærheten av Jevnaker. Jeg ringte Enter Veihjelp som brukte ikke mindre en 5 timer(!!!) på å komme til stedet. For orienteringens skyld: Jevnaker ligger midt på tjukkeste Østlandet, og er ikke langt unna noe som helst. Bilen ble fraktet til Gjøvik, men skal ikke repareres der. Stiller Enter opp og hjelper med frakt av bilen hjem igjen? Svaret fra Enter i en lettere oppgitt tone: "Du må jo forstå at vi ikke dekker mer enn en transport pr skade. Du kan jo forsøke å selge bilen din der den står i dag. "
Oppsummert: Skuffet og forbannet kunde som ALDRI skal bruke Enter Forsikring igjen. Det lille selskapet med det store hjertet bør man styre unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk Enter som forsikring da jeg kjøpte ny bil. De er dyre, og ringer du de får du ikke svar. De svarer også frekt hvis du klager.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bare rot"

Har to erfaringer med Enter begge ganske dårlig.

Første ble kona kjørt på av en som ikke overholdt vikepliktskilt (i tillegg kom han fra parkeringsplass og brøt høyreregelen). Skyldspørsmålet var det liten tvil om men det tok et halvt år å få det bekreftet fra Enter deretter tok det enda flere telefoner og mer tid før erstatningen kom.

Den andre saken var når jeg kjøpte bil og ble tilbudt merkeforsikring av forhandleren. Det viste seg å være en Enter forsikring selv om den het Ford forsikring. Når denne ble sagt opp og bonusen skulle overføres gikk det først greit men et halvår etter sendte de ny melding om at de ikke hadde bonus på meg. Resultatet ble at jeg gikk ned fra 80% til 20% bonus. Etter å ha sendt kopi av forsikringsbeviset og kvitteringen fra Enter rettet det seg. Enter selv kunne ikke finne dette i sine systemer sa de.

Jeg ringte og sendte de samme dokumentene til Enter også, men tydeligvis forgjeves for de sendte samme meldingen to ganger til. Samme runden med dokumentasjon for å få tilbake bonusen igjen begge ganger.

Håper de har fått litt bedre kontroll etter hvert for det var også gjennomgående at hver gang du ringte måtte du starte helt på nytt. Brev fikk du sjelden svar på.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no