Meny

Enter Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Enter Forsikring
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Dårlig
Skadeoppgjør
Middels
21
av 30 innen
forsikringsselskap
25%
anbefaler
Enter Forsikring
Filtrer omtaler
34
12
9
13
121
Sorter omtaler etter
Viser av 189 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Enter Forsikring?
Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ubrukelig kundeservice"

For all del....hold dere laaangt unna dette møkkaselskapet! Har i mine 25 år som forsikringskunde aldri opplevd maken til dårlig service og tilbakemeldinger! Helt fraværende med tilbakemeldinger og kun svada og vage svar når du endelig får kontakt med de. De er i tillegg svært flink å bruke LITEN skrift i vilkårene deres. STYR UNNA!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice på avd veihjelp"

Snakket med 3 forskjellige først en hyggelig dame og etter det 2 forskjellige menn som ikke likte jobben sin, ikke veldig hyggelige .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Paragrafrytteri og millimeterpresisjon"

Sommeren 2019 (knappe 3 måneder før hovedforfall) så jeg at jeg var i ferd med å overstige tillatt kjørelengde (20 000km) og ba om å få økt kjørelengden for "inneværende periode" til 25 000km hvilket jeg også fikk en tilleggsfaktura for (Enter satte opp kjørelengden også for neste kjøreperiode, men jeg fanget dessverre ikke opp det). Jeg bruker bilen til&fra jobb, men pga pandemien så har jeg hatt hjemmekontor og dermed mye mindre kjøring som følge av dette (ca halvparten går med til det). Jeg forventer at årets (2021-2022) behov blir mye mindre som følge av dette, så før hovedforfall så ba jeg om pris på 8 000km. Enter ville ikke matche prisen jeg fikk hos Storebrand, så jeg byttet, men selv om jeg hadde kjørt mye mindre enn tillatt (og har bevist at dette skjedde i siste periode) så nekter de å refundere til lavere kjørelengde (selv om de opprinnelig hevdet å ha korrigert for dette...). To ting å være klar over; 1) Dersom man ikke sier ifra innen hovedforfall (hvilket jeg gjorde) så kan du dra dit pepper'n gror (det gjelder ikke bare Enter) 2) Dersom du ikke leser av kmstand ved hovedforfall så kan du i hvert fall dra dit pepper'n gror (ikke kjent med at det gjelder andre plasser). Selv om jeg kan bevise at jeg har kjørt mindre enn 20 000km siste periode (ved å fremlegge dokumentasjon på bilens kmstand pr hovedforfall) så velger Enter å regne gjennomsnittlig kjørelengde fra jeg oppjusterte kmstand (Enter har visst ikke fått med seg at vi har en pandemi og at mange har hjemmekontor) og kommer da rett over 20 000km (20 450 - 20 800 km/år alt etter hvilken dag du spør). Jeg tørr ikke å tenke på hva denne form for paragrafrytteri og millimeterpresisjon, komplett blottet for alt av skjønn og fleksibilitet, kan innebære dersom man kommer inn i en vanskelig forsikringssak!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig dårlig kundeservice, samtidig som at det er dyrt. Føler meg lurt"

Har en rekke ganger spurt om å slutte å sende brevpost, det har de ikke klart å slutte med. Har sendt purringer til meg som jeg ikke har fått med meg, og ingen påminnelser på Mail, noe som gjør at jeg våkner til en uforsikret bil. Elendig service og dårlig pris. Aldri igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Her må du purre, styr unna."

Ser at det er noen som har positivt inntrykk av Enter. Det er jo bra, men var det etter ett uhell. Jeg fikk en bil i front da den kom over i min kjørebane. Min bil totalvrak, var en ny bil. Kom ut fra sykehus, ingenting skjedd ifb. med forsikring. Jeg måtte gjøre alt, innhente alle opplysninger fra politiet. Til og med skaffe motpartens forsikringsselskap, Enter hevdet at de ikke kunne skaffe dette? Personskade avdelingen er veldig vanskelig og få tak i. Og de er ikke der for og hjelpe deg, kun for og redusere/trenere utbetaling. Selv om dette ikke var noe som kunne lastes meg. Så styr unna, du merker først hvordan selskapet er når uhellet er ute. Kundeservice lik null.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rimelig på bil og raskt oppgjør ved uhell"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forstår ikke all den kritikken her inne, men vi er vel sånn vi mennesker . kritikk skriver vi flittig, men ros og gi positiv tilbakemelding er vanskelig. Jeg er godt fornøyd med Enter, både på bil og hus.

Dag E. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Best på pris/dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eneste ulempen er at jeg ikke får tegne ny forsikring med like god pris som jeg fikk når jeg kjøpte forrige bilen.

Per K. H
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Robot"

Kjøpte bil og fikk med Enter forsikring som jeg ikke vil fornye for vi har god avtale annet sted. Ikke mulig å komme i kontakt med dem på e-post. For dårlig

Rune P. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"surrer med fakturringer"

Jeg har hatt Enter forsikring i mange år på mange biler og kan ikke helt se de dårlige erfaringer rapportert her, men samtidig har jeg hatt få grunner til å kontakte de. Jeg fikk en påkjørsel nå i November uten skyld, og de hjalp meg igjennom uten tull. derimot har du overfakturert meg flere ganger og sendt kreditnotaer tilbake. går fort litt i surr når de roter så mye, og prøver å kontrollere at de faktisk fakturerer det de skal. kan skyldes at jeg har 5 biler, 1 båt og 2 motorsykler hos de, men synes de burde takle det da. sist jeg prøvde å ringe de ang siste purring, som jeg hadde betalt, snakket hun til meg, som er 53 år, plutselig som til et lite barn. ( du vet da de snakkker veldig høyt og sakte, neste staver ordene) Da sa jeg i fra at nå holder du munn og at det var nok. da tiet hun gitt :-) bortsett fra det er de rimelige og hyggelige, men som sagt, har veldig sjeldent trengt bil hjelp- kun mye faktura surr. Råder alle til å sjekke og oikke bare stole blindt på den e-fakturaen som kommer Hilsen Rune

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelle"

Endte opp med gjeld og uforsikret bil, mulkt på 150 kr dagen i 1 mnd etter at Enter ikke tok imot pengene mine, selv etter å ha snakket med di på telefonen og avtalt å gjenoppta avtalen om forsikring og betalt regning. Di tok ikke imot pengene mine. Di sendte dem tilbake uten annen beskjed. Det værste forsikringselskapet jeg har brukt siden jeg fikk bil, altså 13 år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Uhyggelig dame"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Dette er et serviceyrke. Stor forskjell på hvordan de er når de skal selge deg no kontra når du trenger hjelp med noe. 30 min på vent i telefonen og gikk bare fra nr 11 til nr 10 i køen på denne tiden. Skjerp dere.

Yashar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det verste selskapet jeg noen gang har vært borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet er et svindleselskap som du må holde deg langt unna. De har inngått avtaler med useriøse bruktbil-forhandlere der selgeren tegner forsikring i kjøperens navn helt uvitende og informert. De fornyer forsikringen og tar den dyreste de har også uvitende uten noen form for samtykke og sender deg fakturaer i etterkant. De har ingen epost addresser. Når du ringer til kundeservicen kan du bli ventende 1 time mens du er først i køen. Og det kan vise seg at det er ingen kundebehandlere er på stedet (skjedde på en lørdag). Telefonsvareren sier at du er først i køen men det er ingen som tar telefonen. Har aldri sett maken til useriøs aktør. Sender deg sluttfaktura som man betaler, men likevel fortsetter man å få fakturaer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Veldig dyre, dårlig service"

Har dessverre dårlig erfaringer med dette selskapet. ble ved en misforståelse meldt inn i forsikringen ved et bruktbilkjøp. viste seg at de var 3 ganger dyrere enn gjensidige, og helt bort i natta dårlig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Spydig og ufin kundeservice"

Jeg fikk tilbud fra Enter om 75% bonus på min bil. Jeg ringte de å spurte om dette stemte, og de bekreftet det. Fikk nå en faktura hvor de ønsker tilbakebetalt mellomlegget på 75% til 40% fordi de mener det er hva jeg skal ha. Jeg ringer de opp og blir møtt av en mann med bergensdialekt. Han gikk rett i strupen på meg og spør om hvorfor jeg skal ha 75% bonus, istedenfor å forklare meg situasjonen. Han er oppriktig spydig og barnslig. Jeg ble selvsagt irritert også og svarte tilbake, men om det er slik de skal behandle kundene sine da avslutter jeg det med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ble kunde av Enter ved nybilkjøp!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bilfirmaet tegnet forsikring uten min vitende og vilje. Som samlet kunde av Gjensidige gikk evt. oppgjør helt greit, samt en ordnet og samlet forsikring. Prosessen med forandring av bilforsikringen ble svært vanskelig og kostbar. Enter Forsikring ville ikke gi refusjon. Derved kontaktet jeg Forsikringsklagenemnda. Der fikk jeg medhold og det merkelige var at Gjensidige ble ilagt kostnadene! Derved var mine forsikringer tilbake i ''trygg havn''!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna dette selskapet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ved innkjøp av ny bil så registrerte selgeren bilen hos Enter ved en feil. Jeg byttet til Gjensidige samme dag som jeg hentet bilen. Sa opp avtalen med Enter sa jeg brukte angreretten... Jeg regnet med alt var OK men Nei Enter hadde ikke kansellert min avtale Så avtalen hos Gjensidige ble kansellert pga at Enter ikke ordnet opp som de skulle. Dette oppdaget jeg når jeg sjekket opp hvorfor jeg hadde fått et krav fra Enter... Så ca1 mnd etter fikk jeg ordnet dette men får da selvfølgelig et krav på den tiden de har tvangsholdt meg som kunde... Så for all del LIGG UNNA dette selskapet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lureri fra start til slutt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble spurt om jeg hadde bonus på bil fra før, jeg har 75% på en Tesla, og tenkte de skulle bare matche dette på den nye bilen. De tok derimot å flyttet hele bonusen uten mitt samtykke over på den ny billige bilen. I alt resulterte dette "gode" tilbudet at jeg mistet all bonus på Teslaen, noe som økte forsikringsutgiftene mine med over 9000 kr. Dette er ren lureri, styr langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få svar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lenge å vente på telefon. Om man sender melding via nettsiden, får man ikke svar på det man spør om. Fakturabeløp stemmer ikke med avtalen. De er ikke interessert i å ordne opp. Dette burde være veldig enkelt. Veldig skuffende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Av div grunner har vi hatt tidligere biler registert på ett annet familiemedlem. 75% bonus og skadefri kjøring siden 2012. (Mannen min som kjører mest har kjørt skadefritt og "botfritt" siden han fikk lappen i 2004) Hos andre selskaper har det vært mulig å flytte bonus, men det går ikke her. Ikke er dem intr i å gi noe gode priser heller..

Flemming B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkle og ha med å gjøre, og god service"

God service, rimelige og enkle å ha med å gjøre. Oppgjøret ble gjort raskt og smertefritt. Kan anbefales på det varmeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt hjelp."
1 syns denne omtalen er nyttig

God og rask hjelp av Enter forsikring når det gjelder skaden på bilen min. God service og hyggelige ansatte å prate med.

Janusz N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Darling hjelp når du trenger hjelp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig vanskelig å få hjelp. Eg aldri fått penger tilbake. Sender saken til andre videre og videre, så på slutten du må gi opp.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enter er greie å ha med å gjøre, men prisen er høy! Hvorfor de er bortimot 3000 kr dyrere pr år enn Storebrand eller Gjensidige er meg en gåte. Hadde tro på selskapet, men etter at Tryg har spist de opp så har tilliten forduftet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Over 100% økning av forsikringspremie"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringen på vår 2017 Amarok økte første året fra 10.000 til 13.000, neste år økte de premien til 26.000,- UTEN forvarsel. Det er heller ikke skjedd noe som skulle tilsi at forsikringspremien skulle øke. Det er en skam at Volkswagen anbefaler dette selskapet. Blir et annet bilmerke neste gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"18000 pr år for 10 år gammel vw passat"
2 syns denne omtalen er nyttig

18000 pr år for 10 år gammel vw passat. Sjekk umiddelbart hva dere betaler i premie til dette særdeles useriøse selskapet.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR