Meny

Fremtind Forsikring omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
1
av 30 innen
forsikringsselskap
76%
anbefaler
Fremtind Forsikring
Filtrer omtaler
3046
629
252
246
734
Sorter omtaler etter
Viser av 4907 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fremtind Forsikring?
Bob R. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God service og god rådgivning"

Har ingen ting å utsette på selskapet utenom faktureringen som er noe vanskelig å forstå. I slutten av året så er det alltid riktig, men det er et lite irritasjonsmoment likevel. God kundeservice og flinke forsikringsrådgivere! Jeg prøver nå et annet selskap, litt på grunn av pris og litt på grunn av denne faktureringen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundevennlig og serviceinnstilt forsikringsselskap"

Vi er så fornøyd med behandlingen hos Fremtind Forsikring! Veldig enkel utfylling av skademelding, og rask behandling.

Rannveig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt ivaretatt!"

Som usikker på hvordan jeg skulle ordne opp, og engstelig for kostnadene, var det en god opplevelse å snakke med kunnskapsrike og velmenende saksbehandlere. Det eneste jeg trengte å gjøre selv var å gjøre avtale med verksted! Leiebil stod klar, bilen ble fikset, skade på annen manns bil dekket, jeg hadde ingen utlegg engang - bare en liten egenandel. Kjempefornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Skadebehandling"

Litt rot med dobbelt registrering av skadesak. Men det ordnet seg da jeg ringte inn. Så alt i alt, er jeg fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Forsikringsoppgjør"

Veldig ryddig og rask hjelp. Dette er veldig hjelpsomme og dyktige mennesker i et seriøst selskap som anbefales. Ble som kunde tatt vare på hele vegen i prosessen, når jeg trengte hjelp.

Jan A. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Gode nettløsninger og konkurransedyktige priser"

Ikke mange skader har jeg hatt. Men det skader som dessverre har oppstått, har vært kjappe tilbakemeldinger etter meldt skade. Veldig bra nettløsning hva gjelder skademelding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse."

Oppfattes useriøse ved skadeoppgjør og kommunikasjon. Lang behandlingstid, og dårlig kundebehandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste selskap"

Meget rask behandling av saker, forståelig språk, og ingen henvisninger til paragraf ditt og datt. Meget god service

Kirstenkirstenaudnilsen
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Hvilken sak gjelder det jeg har flere saker medfremtiden forsikring. Jeg sak med Lo. Inbo vannskade. Advokathjelp. Betalt min egenandel til advokathjelp. Gjelder det reiseforsikringen min hvor dere ikke ville betale. Legen var en tufs. Jeg kom ned med et sår på foten som jeg fikk på flyplassen. Jeg hadde en skade i juni. Ble innlagt på Haukeland sykehus med stor infeksjon. Ble behandlet av. Hjemmesykepleier hver uke da jeg ikke var til kontroll. Hadde også på plast kir. Ambulant. Hadde med epikrise fra sykehus. Han så ikke på den engang. Skulle bare ha. Betaling. 135 euro. Denne saken. Med reiseutgifter osv. kan dere snakke med fremtiden forsikring. SOS. Ringte til meg at de ikke dekket. Utgiftene til legen. Hvis det var nødvendig. Det var. Nødvendig. Stor vannskade i min leilighet i Bergen. Sopp i veggene. Alt gulv bjelker isolasjon. Er fjernet. Nå står det leiligheten til tørt. Med apparater. Jeg fikk se strømregningene dag på nettet. Det var det eneste jeg kunn gjøre å reise ned til Gran Canaria hvor jeg har leilighet. I sommer bodde jeg på hytten. Det kunne jeg ikke i vinter. Så var det en nødvendig reise. Jeg hadde ikke. Noe valg. Dere finner saken min. Gjennom Lo advokater. Og som sagt. Lo. Advokater. Tapte saken. Mot Bredalsgården advokater. Jeg har ikke penger til mer. Nå skal det kjøpes inn. Matrell til leiligheten. Jeg vet ikke hvor jeg havner

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Supert selskap!"

Har dessverre vært nødt til å benytte oss av forsikringen ved et par anledninger, og maken til service og dekning tror jeg du skal lete lenge etter! Har brukt ifht hund, innbo og uflaks. Alt har gått knirkefritt!! Anbefaler Fremtind forsikring på det varmeste!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treg tilbakemelding, ingen dialog."

Kjøpt nytt hus, vinduet er fra 2013, og det blir helt grått når sola skinner på det. Ikke dugg, ikke punktert, men grå 'film' mellom dobbeltglass. Får nytt vindu fra produsent på garanti, men Fremtind dekker ikke utskiftning. Noe som kom frem etter purring på svar fra dem. Ingen egen takstmann fra dem.

Hallvard U. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt og smertefritt"

Skjermen på telefonen min ble knust og den ble sendt inn for reparasjon/ vurdering. Etter kort tid fikk jeg beskjed om at telefonen ikke kunne repareres. Kort tid etterpå stod forsikringssummen på min konto og jeg kunne bestille meg en ny telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna."

Dekker ikke det som står i kravene dies. Kommer ikke til og gje meg, er snakk om noen usle 1000.- lapper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold der langt unna!! Trist at Sparebank 1 blir dratt ned i søla av et så useriøst selskap!!"

Sånn blir mennesker behandlet av Fremtid forsikring i 2020/2021!😡Trist!😢 Hadde Topp+Utvidet Sopp/Råte Dekning!! Rapport fra IF 2018 med ingen bemerkninger ble lagt ved når jeg meldte skaden på nett og bilder av sopp på loftet!! Trist at Sparebank 1 blir dratt med ned i søla...! De nektet å sende en på befaring! Ikke telefonnummer bare navn på en Oppgørskonsulent jeg har sladdet!😡Har byttet selskap!!👍😃Har fått god hjelp av utbygger på Lille Edet og min bankforbindelse.TAKK for utmerket service som vanlig😃😘 Svar på erstatningskrav Vi har vurdert saken din og kommet fram til at du ikke får erstatning fordi forsikringen ikke dekker skade forårsaket av fukt og mugg. Hva har skjedd i saken din? Du forklarer at det har dannet seg mugg i taket og på diverse gjenstander på loftet i huset ditt. Du forklarer at det er uvisst når skaden oppstod, men at det mest sannsynlig skyldes at det har vært mye nedbør i det siste. Hvilke begrensninger er det i forsikringen? Denne forsikringen dekker skader som er forårsaket av brann, vann, tyveri og plutselige og tilfeldige fysiske skader som er definert i vilkårene. Forsikringen dekker dessverre ikke skader forårsaket av sopp, mugg eller råte. Dette er ikke skader som anses som plutselige og tilfeldige siden skaden er noe som har oppstått over lengre tid. Innboforsikringen erstatter ikke skader som skyldes kondens/fukt, og heller ikke skader som skjer over tid - som sopp, råte og mugg. Dette står i forsikringsvilkårene, pkt. 4.2 og 4.10. Hvorfor får du avslag? Vi kan ikke se at skaden skyldes en skadeårsak som omfattes av forsikringen. ​ Er det noe du lurer på eller ikke er fornøyd med? Har du spørsmål eller behov for en nærmere forklaring, ta kontakt med oss. Dette kan gi oss nye opplysninger og vi kan oppklare eventuelle misforståelser. Husk at du må oppgi skadenummeret hvis du har spørsmål til saken. Klagemuligheter Har du vært i kontakt med oss, men er fortsatt ikke fornøyd? Bruk skjemaet på www.fremtind.no/klage Hvis du ikke er enig i vår avgjørelse i klagen din, kan du ta saken videre til Finansklagenemnda. Vi gjør oppmerksom på at fristen for å klage er seks måneder etter at du mottok dette brevet. Fristen avbrytes ved å klage skriftlig til Fremtind Forsikring Klageservice, Finansklagenemnda eller ved å ta rettslige skritt. Hvis du ikke klager innen fristen, mister du retten til erstatning. Har du spørsmål om saken din kan du svare på denne e-posten. Husk skadenummer i emnefeltet. Vennlig hilsen Oppgjørskonsulent Telefon +47 Fremtind Forsikring AS | Vi er eid av SpareBank 1 Gruppen og DNB Hammersborggata 2, PB 778 Sentrum, 0106 Oslo www.fremtind.no

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra selskap"

Er ikke fornøyd med at egenandelen økes uten nærmere varsel. Dårlig tilbakemelding på Spinn forsikring. Har neste bare100%.

Erling B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lurer seg unna"

Har sak ang fuktskade i tak, prøver så godt de kan å lure seg unna... Det skal ikke være slik hos en seriøs aktør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Topp forsikring til ingen nytte"

Topp forsikring skal dekke hageanlegg og tomt inntil fem mål beliggende rundt forsikret bygning. Men ved oversvømmelse og ødelagt hageanlegg etter styrtregn i flere dager får jeg avslag på erstatning med henvisning til at forsikringen ikke dekker "klimatiske endringer over tid". Ser at forsikringen skal dekke "tilfeldige og plutselige skader", men ikke skader som følge av frost, tele, insekter, bakterier, mekanisk svikt og en hel haug med andre forhold. Og skader som følge av oversvømmelse kaller de "klimatiske endringer over tid". Styr unna!

Didrik A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kort behandlingstid, profesjonelle saksbehandlere og et system som fungerer!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt innbrudd i kjellerbod, saken avsluttet etter et par uker og fornøyd med resultat. Godt jobbet Fremtind!

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og problemfri saksbehandling"

Fra jeg meldte inn saken til selskapet. Gikk det mindre en én uke før saken var behandlet og oppgjøret klart. Svært fornøyd med Fremtind

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget god kundebehandling."

Fra jeg meldte skade til avgjørelse og oppgjør forelå, tok det under 10 dager. Svært positivt og meget overraskende at jeg ikke måtte betale egenandel, da jeg har hatt få/ingen skader på mange år.

Jan M. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Et selskap som fremstår som profesjonelt med god oppfølging og oppgjør."

Uhell i utlandet med ukes sykehusopphold ble håndtert på en utmerket måte og alle utgifter ned til minste detaljer dekket. God service når en spør om noe.

Bjørn O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Omtale om fremtind forsikring"

Raske og bra oppgjør. Kostnaden for LO medlemmer kunne ha vært lavere på forsikringene generelt. Det er synd at andre selskap har tilsvarende vilkår til en meget lavere pris. Dette skal være en av de store fordelene innen lo favør , men det er ingen fordel da det er ca 30-40% dyrere med foreksempel bilforsikring en andre selskap uten rabattordning

Synnøve
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og effektiv behandling og oppgjør"

Fra innmeldt sak til ny gjenstand var erstattet, tok det under en uke. Ingen argumentasjon for å få bruke forsikringen. Positiv hele veien.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Digital opprustning nødvendig"

Sparebank1 Forsikring skapte større avstand til sine kunder ved opprettelsen av Fremtind. Det gjelder både ved valg av navn("frem/fram") og ved at bruk av postgang er fjernet. Dette betyr at eldre uten tilgang til en scanner møter en diger hindring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask behandling"

Fikk rask og god saksbehandling. Liker ikke at vi tapte litt på å få ut kontanter da vi ikke kunne kjøpe nytt gjennom selskapet.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR