Meny

Fremtind Forsikring omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Skadeoppgjør
Dårlig
19
av 25 innen
forsikringsselskap
3%
anbefaler
Fremtind Forsikring
Filtrer omtaler
0
1
6
0
32
Sorter omtaler etter
Viser av 39 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fremtind Forsikring?
Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Omvendt forsikringssvindel"

Ingen forståelse, lang ventetid og avslag på erstatning som er en soleklar erstatningssak. De driver med omvendt forsikringssvindel. Aldri vært borti dårligere kundeservice eller behandlingstid i noen forsikringsselskap. Heldigvis er både advokat og forsikringsklagenemda på saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hvor skal man begynne..."

Hvor skal man begynne. De sendte regningene til feil adresse slik at forsikringen ble sagt opp. Regningene kom aldri, kun inkasso. Så virker ikke efaktura, derfor får du gebyr på alle regningene. Som ikke dette er nok, så fikk vi ikke spesifisert hva vi faktisk skulle betale, om det var gebyrer eller hva det var. Vi holder enda på, og det ser ikke ut til å løse seg. Holdt på et halvt år, enda ingen løsning i sikte. Vi får bare mailen med hva de vil ha, med terminer som overlapper hverandre, uten noe rekkefølge eller noe. Umulig å ha oversikt. HOLD DERE LANGT UNNA TIL ENHVER PRIS!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alle representanter jeg har vært i kontakt med gir meg forskjellig informasjon hver gang. Det de har til felles er at de har til gode å følge opp hva de lover. Helt utrolig dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grusom kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøve alltid avslag først, frekk som bare det. Har alle forsikringer hos de og la inn en skade på husforsikring, blankt avslag da de mente jeg måtte benytte innbo. Jeg sa at de gjerne kunne benytte den siden jeg hadde den og hos de, da ble det stille i lang tid. Fortsatt stille.

Martin A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ca 4700 utbetalt for en telefon som var 1 år gammelt, koster 7800 å kjøpe den ny i butikk"

Fikk ca 4700 utbetalt for en telefon som var 1 år gammelt, koster 7800 å kjøpe den ny i butikk per dags dato, de hadde trekt 20% for alder så demmes orginalsum på telefonen var ca 5900 eller noe, en pris de hadde satt fra sin egen nettbutikk for forsikringsoppgjør som du kan handle med forsikringspengene dine i, ikke en realistisk "butikk" pris om du skal kjøpe telefonen hos en forhandler du stoler på og som har gode service avtaler for eksempel, svindel, forsikringsprisen burde regnes ut fra Markedsverdi ikke demmes egen butikkpris... Jeg går over til IF og melder meg ut av LO, langt fra god innboforsikring, skal man miste så mye verdi om man skader noe stort i hjemmet eller har innbrudd så blir man å tape mangfoldige tusen på den når uhellet skjer...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"

Jeg ble skuffet når jeg fikk vite at jeg mistet bonus ved skade, selv om jeg hadde hatt full bonusopptjening i flere år. Jeg kontaktet selskapet og fikk vite at dette var et valg jeg hadde tatt når jeg tegnet forsikringen. Jeg kan med sikkerhet si at det valget hadde jeg ikke tatt, jeg viste ikke om valgalternativene en gang. Slike opplevelser gjør meg misfornøyd som kunde. Det hjelper ikke å si at min kundekontakt hadde glemt å informere om dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Vanskelig å få løst saken hos dem den tiden det skjer. Saksbahandler som unnlater å ta telefon fra deg selv han er tilgjengelig (på visst). Ikke seriøse. Ville anbefalt IF men litt dyrt og jeg har dem via løfavor eller aldri. Vurderer å gå til annen men gir en sjanse til. Virket litt billig samlet, men langt fra det tjeneste de lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Søppel selskap. Leverte inn kvitteringer 14 Aug, det er nå 26 Aug og vi venter fortsatt på oppgjøret"

Leverte inn kvitteringer 14 Aug, det er nå 26 Aug og vi venter fortsatt på oppgjøret!!! Mitt forrige forsikringsselskap tok det max 2 dager, vurderer å gå tilbake selv om jeg har Fremtind gratis gjennom arbeidsgiver. Jeg ringte og fikk svar at det er sommer, måtte bare smøre meg med tålmodighet..!!!??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriost, rot, ingen vilje til å løse saken, trenerer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Feilinformerer, følger ikke opp saken, trenerer ved å komme med stadig nye krav til dokumentasjon som ikke er realistiske, alt for å unngå skadeoppgjør. Trenerer ved å stadig bytte saksbehandlere, kunnskapsløse. Selskapet er ubrukelig, saksbehandlingen er ikke eksisterende. De bruker tilliten folk har til LO og NSF (Norsk Sykepleierforbund) og selger sine produkter gjennom fagorganisasjonen, men forsikringene holder ikke vann, nærmest svindel og villedende markedsføring. Styr unna, her får du ingen hjelp, hvis uhellet er ute. Kunne jeg gitt 0, hadde de fått det

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vannskade og ingen avklaring etter 4 uker. Ringer ikke tilbake, forskjellige ansatte som svarer ulikt. Skylder på mange skader, ferie, sommel hos takstmann.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trege og elendige"

Meldt inn skade 12.07, fortsatt ikke noe avklaring om oppgjør. Svarte i juli at det var noe lengre behandlingstid pga ferie, men at det var dekningsgrunnlag. 1,5 uke etter det sendte jeg mail for å høre når jeg kunne forvente avklaring, ikke noe svar. Enda en uke etter sendte jeg mail igjen og fikk svar. Men ikke på det jeg spurte om!! Sendte nok en mail med spørsmål om når jeg kunne forvente avklaring, ikke noe svar enda. To dager siden, venter fortsatt på svar. Dyre er de også, så her blir det helt klart bytting. Synes det er mye med 10.000 i egenandel på varmepumpeskade.

Ruben F. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fullstendig useriøst, bare rot, ubrukelig saksbehandling!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Saksbehandlingen i fremtind forsikring er så fullstendig UDUGELIG og USERIØS at de tar det hele til et nytt bunn-nivå! Dette rotet her er det bare å holde seg unna! Innmeldt skade blir ikke registrert, skade meldt av verkstedet blir ført på feil forsikring. Tok 4 UKER før de kom i gang å gjøre noe, og da krangler de på alt. Saksbehandler hopper bukk over alle spørsmål og følger ikke med i saken i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kostbar"

Tror den er litt for kostbar, bør være billigere. Derfor ønsker jeg å undersøke tilbud fra andre selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Tar kontakt på E-post, men får ikke svar. Ved skadeutbetaling er det ingen informasjon eller forklaring på utbetalingsbeløpet. De utbetaler bare en lite prosent av skadebeløpet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Trist at de har verdens søteste ansatte på innsalg (sparebank 1) når ikke siste leddet gjør noe annet enn å trene saken din om ulykken først er ute. To ganger har vi vært uheldige etter fusjonen og begge gangene har vi blitt trenert til de grader. De krever dokumentasjon langt ut over det som både er rimelig og nødvendig. Det var ALDRI slik før fusjonen! Her har de et totalt forbedringspotensialet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tilbakemelding fra selskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ved flere anledning opplevd at selskapet ikke responderer raskt nok ved skader. Man har sågar ikke tatt kontakt når det har vært særs nødvendig. Dette er meget dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig sene og dårlig service"

Bruker de grunnet LO favør men bytter reise også til et annet selskap som jeg har gjort med bilen. De krever stadig nye dokumenter som er vanskelig eller umulig å få tak i, f eks PIR fra en flyplass langt borte. Brukte tre uker på å behandle og dekker under halvparten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skade på motstrømsanlegg til basseng"

Skade på motstrømsanlegg til basseng. Saksbehandler som hverken forstår eller viser vilje til en fornuftig kommunikasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Trofast kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært trofast kunde i Sparebank 1 SMN i flere år. Har nå flyttet alt etter å ha blitt behandlet utrolig dårlig i to saker jeg hadde sommeren 2019. Endte med å få utbetaling på kun 3000,- når det var verdier til over 15000,- sammenlagt. De henviser til avtaledokument som er så diffuse at de knapt forstår dem selv. Hold dere unna. Kyniske, lite imøtekommende saksbehandlere også. Kunne man gitt 0 stjerner, hadde de fått det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Holder seg ikke til sine egne avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meldte inn skadet reisegods på ferietur. Fikk raskt avslag på erstatning og en begrunnelse med et punkt fra avtaledokumentet som ikke var relevant for saken. I tillegg unngikk de et ord i dette punktet som dermed ga setningen en helt ny mening og dermed kunne halvveis støtte deres synspunkt. Ringte kundeservice men der var det ingen vilje til å hjelpe. De fortsatte bare å gjenta det samme og prøvde og åle seg unna. Enda jeg kunne referere til tre andre punkter i avtaledokumentet som definitivt støttet meg. Vil fraråde alle å kjøpe forsikringer fra Fremtind.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling, styr unna😏"

Etter sykehusinnleggelse i utlandet blir vi mistrodd på det meste vi forteller. Dama i telefonen er ufin og vi føler hun betviler det vi forteller. Og visst de i det hele tatt vil tilbakebetale noe av tapet vårt kommer det til å ta mange uker.... skikkelig useriøst. Dette skal vi ut av :-(( Aldri opplevd maken.

Arnstein G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solid og rettferdig"

Eit solid selskap som kansje koster litt meir, men eg har hatt eit godt kundeforhold og dei er raske på oppgjer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tyveri fra bobil i utlandet"

Forventer at man skal sitte å finne frem kvitteringer på alt, når bilen er ribbet. Kundebehandleren mente at sånn er det å ha med ting på ferie.

Themechanic
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fremtind for LO, Baktind hvis ikke?"

Dyrt,ustabile tjenester,står på sitt at jeg må ha en dyrere forsikring enn jeg mener jeg selv trenger,har kun Fremtind fordi jeg er fagorganisert under LO som har gunstige fordeler..

Kai E. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke fått oppgjør saken startet i mars da jeg ble innlagt på sykehus på Tenerife. Fikk da melding på telefon at jeg skulle kontakte dere når jeg kom hjem for oppgjør.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR