Meny

Fremtind Forsikring omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Skadeoppgjør
Dårlig
20
av 25 innen
forsikringsselskap
6%
anbefaler
Fremtind Forsikring
Filtrer omtaler
2
1
6
0
44
Sorter omtaler etter
Viser av 53 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fremtind Forsikring?
Kundetilfredshet
"Useriøse"

Kjøpt ny bil hos forhandler, men Fremtind ville av en eller annen grunn ikke ha meg som kunde. Aldri brukt en forsikring i hele mitt liv, 58 år.

Bjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna dette forsikringsselskapet!"
2 syns denne omtalen er nyttig

STYR UNNA DETTE FORSIKRINGSSELSKAPET! Totalt udugelige forsikringsselskap. Elendig kundebehandling og operer som helt suverene. Om du får en skade og har dette selskapet, må du ikke tro du får noe oppgjør fra dem. Har en klagesak, ang. reiseforsikring jeg fikk avslag på fra dem, som er meget godt dokumentert fra vår side. Har nå klaget dem inn til Finansklagenemnda. Kommer tilbake senere med resultat fra dem der jeg kommer til å legge ut hele saken som et skrekkeksempel, slik at alle kan se hvor farlig det er å tegne forsikring hos dem og andre ikke går i samme fella. Husk: om du har forsikring hos sparebank1 eller dnb, er det nettopp dette forsikringsselskapet de bruker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Dårlig erfaring vedr vannskade. Elendig timesbetalt ved egeninnsats. Mye fratrekk på ikke veldig gamle ting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mest udugelige forsikringsselskapet jeg har vært borti. Roter med regninger, frekk i tlf. Har flyttet forsikringene til annet selskap. Men reiseforsikringen får jeg ikke sagt opp før til sommeren.. Merkelig system, må si opp på en fast dato. Forsikringen blir betalt månedlig, så skjønte ikke hvorfor hun ikke kunne avslutte den. Kunne dessverre ikke hjelpe meg fikk jeg til svar. Aldri vært borti at man ikke skal få sagt opp forsikringa. STYR UNNA! Dårlig kundebehandling og elendig forsikring!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veihjelp med forbehold"
1 syns denne omtalen er nyttig

To ganger i løpet av et år har Fremtind Forsikring gitt meg veihjelp med forbehold. Dvs. de er ikke sikre på om jeg er berettiget på "tross" av eie av et klinkende klart Veihjelpsbevis utstedt av deres samarbeidspartner DnB. "Med forbehold" fører det til usikkerhet med at enten må man betale en grei egenandel ved assistanse , eller så må man ut med å betale flerfoldige tusen kroner for bilberging! Svikten ligger i manglende oversikt over berettigede veihjelpskunder i Fremtinds databaser og fører til et resultat av usikre kunder som får dette i tillegg til stresset med driftsstans på bilen sin. Denne formen for kundeoversikt/behandling er for primitivt og har gått ut på dato. Her må dere revitalisere noe slik at kunden i en stoppet bil føler seg trygg på veihjelp til rett pris den har betalt for og få.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra kundeservice, raskt skade oppgjør. Lav pris. Det beste forsikringsselskapet jeg noen gang har hatt.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lurer nye kunder ved innsalg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Liten sak, men tillit ødelegges uavhengig av beløp. Ved innsalg fra telefonselger der jeg bytter fra Sparebank 1 som skal bli samme selskap er talen klar, samme eller bedre vilkår og det må du finne utav sier jeg til selger. Egenandel økes fra 500 til 3000 på mobil uten å si fra... Jeg skulle sikkert lest vilkår, men jeg stoler normalt på folk. Poenget er at når man ikke retter opp så små ting, hva om det drar seg skikkelig til på en viktig forsikring! Jeg er sikkert ett komma for dem.. vise versa!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håper fellesforbundet finner en annen aktør på forsikringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig oppfølging. Jeg er 43 år å har aldri mistet/ødelagt noen ting som jeg har brukt mine forsikringer på Når uhellet skjer så får jeg blankt avslag. Håper fellesforbundet går vekk ifra dette forsikringsselskapet da veldig mange medlemmer av Lo er svært misfornøyde med fremtind.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Brudd på GDPR-reglene"

Vanskelig å få tak i kundebehandler, aldri samme person som svarer og alle gir forskjellige svar hver gang man tar kontakt. I tillegg utdelte de mine opplysninger til motparten i skadesaken.. I stedet for å sende meg informasjon om skadeoppgjør, bonustap, osv, så sender de alt til motpart gang på gang. Ingen beklagelse for delt personinfo.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Betaler for noe som ikke eksisterer!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Om uhellet er ute, og du ønsker å føle deg mer hjelpesløs enn det du egentlig burde er dette forsikringsselskapet for deg! Vi har nå ventet siden midten av august på en skade vi meldte inn fra utlandet! 4 av 5 i familien fikk alvorlig hudinfeksjon fra bassengvannet allerede på dag 2. 12 dager med legebesøk daglig, og antibiotika utav en annen verden. Åpne sår på beina som gjorde at barna ikke klarte gå. Var daglig i dialog med lege fra sos International, fantastisk service hos dem! Kommer hjem og kontakter fremtind. Får avslag, å beskjed om at skrubbsår dessverre ikke dekkes, og at vi må ha vært innlagt på sykehus for å få dekning. Skrubbsår?! Store, åpne, verkende sår med gule stafylokokker er ikke skrubbsår! Sos International fikk bilder, de sa klar og tydelig ifra om at dette er helt klart tapt ferie. Vi satt 12 dager innestengt på et hotellrom med sol og badeforbud. Ringer, sender mail, ringer igjen, men ingen svar å få fra fremtind! Nå er det oktober! Umulig å få noe fornuftig ut fra de på tlf, og saksbehandler er ikke å treffe og er alltid "syk" eller "opptatt". Dette blir en sak for TV2 om det ikke skjer noe!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Avbestillingsforsikring"

Ingen mulighet for elektronisk skademelding når billett er betalt med kredittkort. 54 min i telefonkø uten å få svar. Tilbakeringfunksjon ute av drift. Automatisk stemmeavspilling som forteller deg at det går raskere å melde skade på nett. (når de ikke har nettinnmeldingsløsning for denne type skade) Tør ikke tenke på hvilken behandling jeg ville fått om huset brant.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på det meste"

Jeg har aldri opplevd maken. Meldte inn sak for nærmere 3 måneder siden, utallige samtaler og mailer etterpå er saken ennå ikke ferdig, selv om alt er dokumentert og gjort rede for. Saken er klokkeklar. Det verste er manglende svar når en tar kontakt på mail. Sjelden eller aldri svar å få. Mye frustrasjon. Unngå for enhver pris.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Omvendt forsikringssvindel"

Ingen forståelse, lang ventetid og avslag på erstatning som er en soleklar erstatningssak. De driver med omvendt forsikringssvindel. Aldri vært borti dårligere kundeservice eller behandlingstid i noen forsikringsselskap. Heldigvis er både advokat og forsikringsklagenemda på saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hvor skal man begynne..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hvor skal man begynne. De sendte regningene til feil adresse slik at forsikringen ble sagt opp. Regningene kom aldri, kun inkasso. Så virker ikke efaktura, derfor får du gebyr på alle regningene. Som ikke dette er nok, så fikk vi ikke spesifisert hva vi faktisk skulle betale, om det var gebyrer eller hva det var. Vi holder enda på, og det ser ikke ut til å løse seg. Holdt på et halvt år, enda ingen løsning i sikte. Vi får bare mailen med hva de vil ha, med terminer som overlapper hverandre, uten noe rekkefølge eller noe. Umulig å ha oversikt. HOLD DERE LANGT UNNA TIL ENHVER PRIS!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alle representanter jeg har vært i kontakt med gir meg forskjellig informasjon hver gang. Det de har til felles er at de har til gode å følge opp hva de lover. Helt utrolig dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grusom kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøve alltid avslag først, frekk som bare det. Har alle forsikringer hos de og la inn en skade på husforsikring, blankt avslag da de mente jeg måtte benytte innbo. Jeg sa at de gjerne kunne benytte den siden jeg hadde den og hos de, da ble det stille i lang tid. Fortsatt stille.

Martin A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ca 4700 utbetalt for en telefon som var 1 år gammelt, koster 7800 å kjøpe den ny i butikk"

Fikk ca 4700 utbetalt for en telefon som var 1 år gammelt, koster 7800 å kjøpe den ny i butikk per dags dato, de hadde trekt 20% for alder så demmes orginalsum på telefonen var ca 5900 eller noe, en pris de hadde satt fra sin egen nettbutikk for forsikringsoppgjør som du kan handle med forsikringspengene dine i, ikke en realistisk "butikk" pris om du skal kjøpe telefonen hos en forhandler du stoler på og som har gode service avtaler for eksempel, svindel, forsikringsprisen burde regnes ut fra Markedsverdi ikke demmes egen butikkpris... Jeg går over til IF og melder meg ut av LO, langt fra god innboforsikring, skal man miste så mye verdi om man skader noe stort i hjemmet eller har innbrudd så blir man å tape mangfoldige tusen på den når uhellet skjer...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble skuffet når jeg fikk vite at jeg mistet bonus ved skade, selv om jeg hadde hatt full bonusopptjening i flere år. Jeg kontaktet selskapet og fikk vite at dette var et valg jeg hadde tatt når jeg tegnet forsikringen. Jeg kan med sikkerhet si at det valget hadde jeg ikke tatt, jeg viste ikke om valgalternativene en gang. Slike opplevelser gjør meg misfornøyd som kunde. Det hjelper ikke å si at min kundekontakt hadde glemt å informere om dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Vanskelig å få løst saken hos dem den tiden det skjer. Saksbahandler som unnlater å ta telefon fra deg selv han er tilgjengelig (på visst). Ikke seriøse. Ville anbefalt IF men litt dyrt og jeg har dem via løfavor eller aldri. Vurderer å gå til annen men gir en sjanse til. Virket litt billig samlet, men langt fra det tjeneste de lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Søppel selskap. Leverte inn kvitteringer 14 Aug, det er nå 26 Aug og vi venter fortsatt på oppgjøret"

Leverte inn kvitteringer 14 Aug, det er nå 26 Aug og vi venter fortsatt på oppgjøret!!! Mitt forrige forsikringsselskap tok det max 2 dager, vurderer å gå tilbake selv om jeg har Fremtind gratis gjennom arbeidsgiver. Jeg ringte og fikk svar at det er sommer, måtte bare smøre meg med tålmodighet..!!!??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriost, rot, ingen vilje til å løse saken, trenerer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Feilinformerer, følger ikke opp saken, trenerer ved å komme med stadig nye krav til dokumentasjon som ikke er realistiske, alt for å unngå skadeoppgjør. Trenerer ved å stadig bytte saksbehandlere, kunnskapsløse. Selskapet er ubrukelig, saksbehandlingen er ikke eksisterende. De bruker tilliten folk har til LO og NSF (Norsk Sykepleierforbund) og selger sine produkter gjennom fagorganisasjonen, men forsikringene holder ikke vann, nærmest svindel og villedende markedsføring. Styr unna, her får du ingen hjelp, hvis uhellet er ute. Kunne jeg gitt 0, hadde de fått det

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vannskade og ingen avklaring etter 4 uker. Ringer ikke tilbake, forskjellige ansatte som svarer ulikt. Skylder på mange skader, ferie, sommel hos takstmann.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trege og elendige"

Meldt inn skade 12.07, fortsatt ikke noe avklaring om oppgjør. Svarte i juli at det var noe lengre behandlingstid pga ferie, men at det var dekningsgrunnlag. 1,5 uke etter det sendte jeg mail for å høre når jeg kunne forvente avklaring, ikke noe svar. Enda en uke etter sendte jeg mail igjen og fikk svar. Men ikke på det jeg spurte om!! Sendte nok en mail med spørsmål om når jeg kunne forvente avklaring, ikke noe svar enda. To dager siden, venter fortsatt på svar. Dyre er de også, så her blir det helt klart bytting. Synes det er mye med 10.000 i egenandel på varmepumpeskade.

Ruben F. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fullstendig useriøst, bare rot, ubrukelig saksbehandling!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Saksbehandlingen i fremtind forsikring er så fullstendig UDUGELIG og USERIØS at de tar det hele til et nytt bunn-nivå! Dette rotet her er det bare å holde seg unna! Innmeldt skade blir ikke registrert, skade meldt av verkstedet blir ført på feil forsikring. Tok 4 UKER før de kom i gang å gjøre noe, og da krangler de på alt. Saksbehandler hopper bukk over alle spørsmål og følger ikke med i saken i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kostbar"

Tror den er litt for kostbar, bør være billigere. Derfor ønsker jeg å undersøke tilbud fra andre selskap.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR