Meny

Fremtind Forsikring omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Skadeoppgjør
Dårlig
18
av 25 innen
forsikringsselskap
7%
anbefaler
Fremtind Forsikring
Filtrer omtaler
4
2
8
1
67
Sorter omtaler etter
Viser av 82 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fremtind Forsikring?
Johnny S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Amatører"
1 syns denne omtalen er nyttig

Værste jeg har opplevd i forbindelse med en innbosak hvor jeg ble ranet. Han som jobbet der så ikke forskjell på at det var et minibankuttak, eller varekjøp. På et bilag jeg sendte inn.Under ranet tok de lommeboken. Der lå bla en giftering fra 2003 til en verdi ca 3500. Firmaet gikk komkurs i 2009, og klarte ikke skaffe kvitt. Var verdier for ca 6000 kontanter. Fikk ikke 5 øre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Arrogant, svindler kundene sine når skaden oppstår. Takstmann og etterforsker som både lyver og bryter lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt og profesjonelt oppgjør"

Vi hadde innbrudd, fikk god hjelp av fremtind og vår kontaktperson. Fikk utbetalt oppgjøret innen en uke etter innbruddet hadde funnet sted. Absolutt å anbefale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hører ikke på noe av det en prøver å si"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare svindel og hører ikke på noe av det en prøver å si, de bestemmer seg for at de har rett og da er det det, nytter ikke klage.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"All mulig mangel på kundeservice. Kan umulig gå i lengden. Konkursbolag."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke mulig å få hjelp til noe som helst. Ser for meg problemene nå noe alvorlig skjer. Det tørr jeg ikke prøve ut. Må skifte selskap før krisen er et faktum. Så nære svindel som mulig! Betaler for ingenting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uakseptabelt"

Får ikke refusjon på avbestilling ved sykdom i familie, kun ved akutt sykdom av reisende, og reisen må påbegynnes på hjemsted, ikke andre plasser i Norge. Styr unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få hjelp"

Får ikke forsikringspenger. Ekle medarbeidere. Blir sendt rundt fra person til person. Får kjeft når man ringer. Får avslag på oppgjør uten en gyldig grunn. Trenger noen som bryr seg om kundene sine.

Frustrert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skrekkeksempel av et forsikringsselskap!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fraråder på det sterkeste dette selskapet. De framstår som useriøse, arrogante og uten handlekraft. Værre selskap skal du lete lenge etter. Hadde tilbakeslag i sluk grunnet ekstrem nedbør, og fikk vann i hele kjelleren. Dette er 4 mnd siden. Fuktekspert sier veggene absolutt bør rives da fukten er trengt opp i isolasjonen. Takstmannen (Fremtind) nekter.. Han ville bare fjerne de nederste bordene langs gulvet for så å la det tørke ved hjelp av byggtørker. Nytteløst. Han tillot å fjerne mer panel på noen av veggene etter ca 2.5 mnd, men det holder ikke. Fortsatt bløtt. Nå har jeg i tillegg til fukt fått en herlig flora av sopp, veggene er skjoldete av den. Har ikke vaskemaskin da jeg fremdeles ikke har fått en ny, og for så vidt hadde jeg ikke kunne bruke vaskekjelleren uansett da det ikke er strøm der nede. Jeg har over etg full av ting jeg reddet fra kjelleren, så det ser ikke ut her. De trenerer saken i det uendelige. Sende klager hjelper ikke. Kundebehandler er totalt fraværende. Jeg er nå forberedt på å kontakte advokat og dra dette så langt som nødvendig hvis de ikke får ut fingeren og kommer med en fornuftig løsning. Har toppforsikringen deres.. LO burde få opp øynene for hva de samarbeider med her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seks måneder har gått og jeg venter på svar"

Egenandel på skade leiebil er forsikret når man betaler med mastercard. Fremtind administrerer dette. Seks måneder har gått, Fremtind svarer ikke på mine eposter. Tror ikke jeg får pengene selv om jeg klart har krav på disse.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Totalt ubrukelig og trenerende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Står som nr en i køen i 50 minutter trykker på at de skal ringe meg opp uten at jeg mister plassen. Ta da ca to timer før kontakt. På reise skal jeg refundere pga dødsfall tar ca 8 timer med venting på tlf og masse mailer til slutt. Når det var sparebank 1 var det ordnet med en telefon. Skal ha penger etter grunnforsikring via forbund. Sender inn fullmakter. skifteattest, kontonr og opplysninger om etterlatte. De klarer da og lage masse trøbbel. Kommer til og skrive til forbundet og be de ta tak i dette siden de har kollektiv avtale med de. Den bør vurderes. Jeg oppfordrer andre til og gjøre det samme. I tillegg flytter jeg alle mine forsikringer og lån til KLP da det er bedre. En ser på siden her at det er mange organiserte som har problemer. Ta dette opp med tillitsvalgte og på deres arbeidsplasser. Dette er ikke lenger en forsikring og bank for folket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig kundebehandling!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i IF Forsikring i mange år. Byttet til Fremtind på grunn av bedre pris. Det har virkelig vært en tabbe. Fremtind sin skadebehandling og oppfølging er så mangelfull at det rett og slett er en skam. De tror ikke engang på sine egne takst rapporter! Det er bedre å la vær å ha forsikring enn å bruke Fremtind. STAY AWAY - Dette er et katastrofeselskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Funker greit"

Har ingen klager å komme med. Hver gang jeg leter etter billigere forsikringer så kommer de alltid opp dyrere enn det jeg har fra før i Fremtind. Det er nesten sånn at alle forsikrings selskapene jobber sammen slik at kundene ikke trenger å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Overgangen fra Dnb til Fremtind ga elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

I fremming av krav etter tyveri på reise, fikk jeg et svar som nærmest påsto at kravet var illegitimt, saksbehandler hevdet at det ikke var et tyveri, og hadde bestemt seg for at hun hadde rett.

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har så langt i år meldt inn 3 små skadesaker som gjelder barn og skade på innbo. Fått avslag hver gang pågrunn av at de finner en eller annen grunn til at dette ikke dekkes av innbo eller reiseforsikring... Har alltid vært fornøyd med god service og skadedekning hos Sparebank1, men nå har det snudd helt totalt. Blir å bytte selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Elendig oppfølging ved skadesaker."
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig oppfølging av skadesak. Har akkurat hatt en vannskade i ny enebolig i familien. saksbehandler svarer ikke på e-poster fra skadelidende. Da utbedringer ble dyrere enn takstmann hadde forutsett ba Fremtinds saksbehandler kunde om å legge ut for resterende utbedring inntil ny takst forelå. Latterlig..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Alltid behjelpelige og godt skadeoppgjør!"

Jeg har vært kunde i SpareBank 1 hele livet mitt. Nå kalt Fremtind, men jeg har fått beholde mine gode dekninger og rådgiver. Jeg har alltid fått info om hva jeg er dekket for og ikke, så de få gangene jeg har måttet benytte meg av skadeoppgjøret har jeg ikke fått noen vonde, uforutsette overraskelser. Jeg er veldig fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke velg Fremtind forsikring!"
2 syns denne omtalen er nyttig

I begynnelsen av november forårsaket en elektriker vannskade i vårt nye hus. Vedkommende la seg langflat og jeg opprettet umiddelbart skadesak hos Fremtind. På dette tidspunktet var det basseng i teknisk rom og vannet piplet opp i parketten på naborommet. Elektriker opprettet skadesak hos eget forsikringsselskap og ønsket å få saken ut av verden så raskt som mulig. Man skulle tro at dette var plankekjøring. Etter gjentatte henvendelser fikk jeg Fremtind til å sende takstmann tre dager senere og han konstaterer at vegger må rives og gulv må byttes. Eksperter jeg har vært i kontakt med sier at tørking bør igangsettes umiddelbart og senest dagen etter skade oppstod. Nå har det gått en måned og ingenting er gjort. Jeg har purret et utall ganger og fått gjentatte lovnader om at ting skal taes tak i, men ingenting skjer. Så når Fremtind ikke klarer å få ut fingeren på de enkleste regressaker der de selv ikke må ut med en krone, hvordan blir det da i saker de må dekke selv? Ikke bedre kan jeg tenke meg. Så med bakgrunn i dette fraråder jeg enhver å velge Fremtind forsikring. De stiller ikke opp når behovet melder seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vannskade 10.01.19 enda ikke ferdig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overskriften sier vel det meste. Med all den dårlige omtalen er vi helt klart mange som opplever dette selskapet som useriøse. Da vi ikke enda har et bad i orden etter nesten et år og det spøker for å rekke det til jul. Blir tilbakemeldingene lest, vurdert og tatt til følge? Vil noen hos Fremtind ta ansvar og gi oss et ferdig bad til jul? Nå har vi kun et dusjkabinett på vaskerom/ klesrom som vi bruker. Skal vi tørre å håpe på en positiv løsning?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er kunde i Sparebank i mange år. Fikk oppringt av Fremtind og fikk spesiell tilbud på bilforsikring pga dette, fant ut senere at spesiell tilbud var høyere enn forsikring uten spesiell tilbud. Fikk etter det faktura på helt annet pris enn avtalt. Umulig å få kontakt med rådgiver. Kommer aldrig tilbake og anbefaler å ungå avtale med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fremtind forsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette er tidenes Svindel. Ikke tro du får et rødt øre igjen av disse folka. Spiller ingen rolle hvor god dokumentasjon du sitter på, eneste de er ute etter er og ødelegge livene til andre og samtidig tjene seg rike! Forferdelig selskap bygget på ren mafia virksomhet Styr unna!!!

Yee C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Reiseforsikring - lang saksbehandlingstid og uten svar"

Det har gått nesten en måned siden jeg sendte inn søknad og hittil ingen svar. Tidligere i år har jeg også vært i kontakt med kundeservice på telefon og de var ikke behjelpelig og fikk avslag på telefon. Har prøvd å ta kontakt med Sparebank 1, men blir henvist tilbake til Fremtind. Lurer på hvor lenge må jeg vente å få et endelig svar??

Monica K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du skal ha håp om å få hjelp av disse er det bare å gi opp med det samme. Svarer ikke på epost engang. Jeg har byttet forsikringselskap og råder alle til å styre unna fremtind

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verdiløs når du trenger dem"
1 syns denne omtalen er nyttig

Les papirene nøye, det gjør nemlig de. Ikke forvent å få hjelp. Bilskade avd er flinke. Men få for all del ikke vannskade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Deres kundebehandlingen er forferdelig De er ikke behjelpelig og gjør vanskelig for kunden. De behandler kunden veldig dårlig. De stoller ikke på kundene i hele tatt. Jeg har valgt dem fordi trodde at sparebank 1 eier dem, men det var ikke set. Ber folk unngå det selskapet.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når en først trenger forsikring så svikter de. 2 gang på 15år jeg har hatt behov for å bruke forsikring og trenger støtte, men alt er vanskelig og motstand.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR