Meny

Fremtind Forsikring omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
1
av 29 innen
forsikringsselskap
76%
anbefaler
Fremtind Forsikring
Filtrer omtaler
2736
551
221
220
631
Sorter omtaler etter
Viser av 4359 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fremtind Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, alltid forskjellige svar og holder ikke det de lover. Ringer aldri tilbake når de sier de skal gjøre det,klager tilbake på at du maser?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bare positiv opplevelse"

Den kontakten som jeg har hatt med fremtind forsikring, spes i anledning min reise forsikring, har vært 100 % positiv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verdiløs innboforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fremtind nektet på at elsparkesykkel er sykkel til tross for at begge eierne og vegvesenet omtaler elsparkesykkel som sykkel, og at innboforsikringen ikke gjelder. Etter klage gikk de så langt som å finne omtale av tilsvarende elsparkesykkel for å vise at den var "ulovlig" og derfor ikke omfattes av vegvesenets definisjon av sykkel - for dermed å virkelig kunne argumentere mot å ta i bruk forsikringen. Imponerende arbeid for å avvise forsikringskrav og drive vekk kunder.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Fred K. G
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"

Disse er dessverre meget dyre i forsikring. Det finne alternativer hvor man kan spare 3000 til 4000 kr i året bare ved å bytte forsikring. Det fant jeg hos frende forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høy og uanmeldt prisøkning"

Forsikringene våre gikk opp med over 6000 i året ved automatisk forlengelse. Lite villighet på å gå ned i pris, ei å beklage for den høye økningen. Søkte etter andre alternativ på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var i en bilulykke for 2 måneder siden. 3 forskjellige saksbehandlere, alle opptrer som en ‘motpart’. Vil bare få saken avklart så fort som mulig så jeg kan bytte selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig prisøkning"

Var trofast kunde av sparebank1 forsikring i mange år. Etter at de ble fremtind er det slutt! De økte den totale premien med over 60% på ett år, hvor den ene bilen fikk en prisøkning på over 120%. De gikk fra å være billigst til dyrest, selv med LO-favør og andre rabatter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke seriøse"

Vannskade på kjøkken. Innmeldt i aug 2020 og nå sier vi 7 okt 2020 og vi er ikke ferdige ennå.. Når saken er ferdig blir det bytte av forsikring, det er sikkert og visst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prøver å sno seg unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøver å sno seg unna å betale på alle mulige måter. Krever opptil flere rapporter og legeerklæringer som allerede er sendt. Prøvde så å si at dokumentene ble sendt inn for sent. Bruker selv kjempe lang tid på å svare, når de svarer i det hele tatt. Frekt og useriøst. STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ukomplett"

Bra selvskap. Gode ordninger. Men som eier av tesla, hvor er tilleggsforsikring etter at garantien på batteri går ut, etter 8 år?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Service og normal høflighet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter at firmaet ble slått sammen til Fremtind har de mistet sin identitet. Kundeservicen har blitt elendig, og personen du treffer når du ringer er direkte frekk. Byttet selskap etter mer enn 10 år som kunde.

Bjoern O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Skademelding"

Ingen tilbakemelding, pr.25.10.20, etter innsendt skademelding, som ble innsendt i april 2020. (Corona relatert.) Når jeg fant meldingen på nettet, og tok kontakt med Fremtind, så ordnet alt seg i løpet en telefonsamtale , og beløpet kom på min konto i løpet av 2 dager. Meget god behandling av bearbeidere i Fremtind Forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"USERIØS OG UPÅLITELIG"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fremtind forsikring opptrer meget useriøst i forhold til et krav om dekning på reiseforsikring. Forsikringstakerne måtte avbryte langtidsopphold på Gran Canaria i vinter pga coronasituasjonen. Krav om dekning blir ikke innløst etter vilkårene og svarene som blir gitt i kommunikasjon med selskapet er avvikende og unnvikende. De svarer ikke på de konkrete kravene de får og unnviker å svare på de spørsmålene og kravene som de er berettiget til i forhold til vilkårene. De har nå ventet på en avklaring i flere måneder, og nå avvises mesteparten av kravet. Etter å ha hjulpet forsikringtakerne i deres kommunikasjon med selskapet er jeg helt oppgitt over mangel på kundebehandling og useriøs opptreden.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Gretha O. J. T
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Se nedenfor"

Vi er ikke så veldig datakyndig, så vi sendte søknad pr. brev om erstatning av vår reise til Tenerife, men har ikke hørt noe fra dere. De 3 andre angående samme reise har fått utbetaling for en tid siden. En har forsikring hos dere og de to andre hos europeiske. Vi håper å høre fra dere snart. Da kan vi utale oss om hva vi synes om deres kundebehandlig. Hilsen Jan og Gretha

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Enkle og greie oppgjør."

Her heldigvis ikke trengt å benytte forsikringen så ofte, men de gangene det har skjedd, har oppgjørene vært raske og greie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Grei og fin behandling."

Samtalen med saksbehandler var en hyggelig og fin opplevelse. Det var også en positiv opplevelse hvor kort tid saksbehandlingen tok.

Skuffet K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Penger først, kunden sist"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde først innbrudd under oppussing. Fremtind gjorde alt de kunne for å utbetale meg minst mulig. Opplevde meg lurt etterpå. Så fikk vi en håndverkerskade og forsikringselskapet rådet meg til å sende klage til firmaet som jeg utarbeidet med de. Når firmaet nektet så gjorde Fremtind det de kunne igjen for å unngå å betale til tross for at de også var enige i en konkret skade var tilfellet. Det endte med at Fremtind ikke betalte ut og fra den dagen var jeg på leting etter nytt forsikringsselskap.

Bjørn S. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hvert medlem i mange mange år, og føler en dårlig behandling når det gjelder reise angående korona og tidsrom. Reisen vår var bestilt da det var grønn sone.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uhøflige kundebehandlere. IKKE SERVICEINNSTILT. Vil aldri oppleve fremtind igjen."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vet at dere kommer ikke til å gjøre noe med det jeg skriver, men det er like greit at jeg får det ut av systemet mitt. For det første så er jeg svært misfornøyd over hele behandlingsprosessen hos dere. Kundebhehandlere dere har i fremtind er veldig uprofesjonelle, uhøflig og ikke serviceinstilt. Jeg husker veldig godt etter at jeg sendte inn søknad om skaden på bilen, så var det JEG som måtte ringe og kontakte dere heletiden. Første gangen jeg ringte for å høre om jeg kommer til miste bonusen min, fikk jeg snakket med en Dame som fortalte meg at det var Eva som var min saksbehandleren. Damen jeg snakket med prøvde å sette meg over til hun Eva, men hun var ikke tilstedet. Så spurte jeg samme dama om jeg skulle miste bonusen min fordi jeg var litt beskyrme for det siden jeg hadde ikke krasjet bilen selv! Dama fortalte meg da at hun hadde sett at jeg IKKE SKULLE MISTE bonusen min, og der ble jeg lettet! 1-2 dager senere fikk jeg plutselig en mail fra EVA der det står at jeg hadde mistet bonusen min. Rett etter at jeg fikk den mailen, ringte jeg fremtind forsikring, og en VELDIG FREKK dame tok opp telefonen. Jeg spurte om jeg kunne snakke med Eva, damen svarte at Eva var opptatt i et møte! Så spurte jeg om hun kunne forklare meg hvorfor det står i saksbehandlingsrapporten at jeg skulle misten bonusen min når jeg har tidligere blitt fortalt av en annen at jeg ikke skulle miste bonusen min. Damen begynte plutselig å skrike på meg med en frekk tone! Jeg ba henne å ikke skrike på meg og da hun ikke hørte så la jeg på. Helt siden den dagen har jeg ikke fått en jævlig telefon fra hun Eva selvom jeg hadde prøvde å ringe henne 2 ganger! Bare for å si det sånn, dere som jobber med forsikringer er jævlig snille når det gjelder å selge tjenestene deres, men med engang ting skjer og folk prøver å få informajoner, begynner dere å oppføre dere annerledes. Somsagt tidligere, jeg vet at dere kommer ikke til å gjøre noe med dette, men jeg vil bare si at kundebehandlere hos fremtind er jævlig uprofesjonelle, IKKE serviceinstilt og jeg håper jeg aldri opplever dere igjen.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempefornøyd, fikk kjapt svar og god oppfølging 😁👍"

Svarte raskt etter innlevert skadeskjema, kjem ikke på noe som kan bli bedre🤔Og fikk flere tilbakemeldinger underveis etter at mobil var levert inn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Svært fornøyd"

Veldig bra oppfølging, raske og effektive. I forbindelse med vannskade i campingvogn i sommer fikk vi veldig bra service fra første henvendelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangelfull takstrapport og trege tilbakemeldinger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meldt inn vannskade. Gikk veldig lang tid før tilbakemelding. Takstmann kom etterhvert, men han visste ikke årsak. Måtte skrive mulig årsak, og det er det vanskelig å rette opp. Får også avslag, da de mener årsaken har oppstått før de tok over. Måtte bevise at det ikke var tilfellet. Egen takstrapport v huskjøp var visst ikke nok..... Sendt nye bilder som ikke er fra samme sted som skaden oppsto, men ikke fått svar...Sendt til finansklagenemnda.Der måtte de også bli purret på.. Mitt forrige forsikringsselskap derimot hjelper meg....Har alltid plussforsikringer, og ikke en kunde som akkurat har mange saker. ANBEFALES IKKE med disse

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Altfor dårlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bruker lang tid på å ordne opp. Sier det skal gå fort men det drøyer. Svarer ikke på henvendelser underveis.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Godt ivaretatt"

Grei side for å melde inn sak. Mottok tilbakemelding, og fikk følelsen av proffesjonell saksbehandling. Behandlingstiden var svært lang, 6 mnd, og i den perioden følte man seg glemt. Saken endte godt i mitt tilfelle, fikk dekket mine utgifter ved kansellert reise.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring med både kundeservice og skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Brukte to timer på nett og tlf for å få sendt inn skademelding og få snakke med riktig person. Utfallet var at forsikringen min ikke dekker ákkurat det som skjedde meg (i trafikkulykke) basert på merkelige unntaksregler og at jeg ikke får noen ting dekket. Skal nok bytte selskap.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR