Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 29 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
234
209
164
116
229
Sorter omtaler etter
Viser av 952 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

Har ikke hatt denne avtalen lenge. Har ikke opplevd å få kontakt eller bli kontaktet tilbake. Opplevde at de byttet på premien rett etter vi lagde avtale og ga beskjed en mnd senere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg forsikring er useriøse/arrogante og total mangel på forståelse"

Ikke til å stole på. Fikk maskin havari på nesten ny bil. De kom omsider opp med et tibud om brukt motor fra Sverige som de ikke kunne fremskaffe noe dokumentasjon på. Dette kalte de for likeverdi av motoren som sto der som var gått 30000km. Takstmann svarte ikke, d gjorde ikke Tryg heller. Ut fra dette tar man ikke sjansen å bruke så useriøse selskaper. Skift om du har Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sender e-poster med feil informasjon og leter med lupe etter grunner til å ikke utbetale"

Velg et annet forsikringselskap. Skulle du være så uheldig at du treng forsikringsutbetaling, så er tryg forsikring noe av det værste jeg har vært borti. Eller meld de til politiet.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig behandling av skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg må ha den mest hårreisende dårlige skadebehandlingen jeg har vært borti. Det går sakte og de dekker vel strengt tatt ingenting så jeg tror jeg heller fortsetter uten forsikring som er like bra som Tryg. Betaler heller dobbel pris hos ett seriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dårlig opplevelse hos Tryg"

Det skjer et ran med meg og hvatt på sykehus. PGA ikke betalt siste Regning. Når jeg kom tilbake fra sykehus og betalt regning, selskap vil ikke akseptere en riktig sak. Mitt Ran sak 2 ganger viste Adresseavisen og politi anmeldte papir, akseptere ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende oppfølging - agendadrevet - forsøk på lureri"

Tryg kan bli bedre på å følge opp sakene sine, gi riktig informasjon, være tilgjengelige, og opptre som om de har lest saken din når de ringer.

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kontakt, men noe dyr"

Litt tull når jeg skulle få på plass avtale. Presset veldig på Ulykke og Kritisk sykdomsforsikring, selvom jeg flere ganger sa nei. Antar at dette er en slags bonusforsikring. Avtalene med forsikringene jeg valgte ble god og har godt forhold til kundekontakten.

Daarsgarden
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Behandlingstid forsikringsaker"

Hvis du ønsker fortgang i behandling av forsikringsoppgjøret ditt bør du nok velge ett annet selskap. De lover 5 uker behandlingstid, som skyves til 7 uker og etter 7 uker er det fremdeles ingen som har ringt deg eller prøvd å kommunisere at de i det hele tatt jobber med saken. Ikke er de billigst heller.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig oversikt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Reiseskade/corona-sak hadde ikke blitt avklart uten at jeg brukte timer på telefonen. Innsendt dokumentasjon var "ikke tilgjengelig" for saksbehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oversikt på web over mine forskjellige avtaler/forsikringsobjekter"

Dårlig oversikt på web over mine forskjellige avtaler/forsikringsobjekter - Dette vanskeliggjør min egen jobb med å holde oversikt, og kunne lett vært forbedret fra Tryg sin side. Som ett resultat er det vanskeligere å følge opp eventuelle prisendringer ifra år til år. - Hyggelige kundebehandlere. - Lite informasjon om "valgmuligheter" ifht å benytte forsikring eller ei ved uhell, og eventuelle konsekvenser ifht. kostnader. - Ok skadeoppgjør, men egenkost ifht. økt premie er ikke tydelig forklart eller lett tilgjengelig på nettsiden/kontoen min.

Christian W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra på erstatning men elendig på service"

Har siden 2019 høst, prøvd at få et bra tilbud på bilforsikring. våre kjørelengde var feil og ville endre den og ble lovet en forhøyning av km lengde til en gunstig pris. Dette skjedde aldri og oppfølgning har vært helt elendig. Der ble sendt dokumenter som var tomme så ingen ny avtale kom på plass. Da jeg så ringer inn for at sjekke det, skjer der igjen ingen oppfølgning. Det er på tide at finne et nytt og bedre selskap, som gir bedre service til sine betalende kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisoppfølging"

God dialog, og god oppfølging, men savner uoppfordret tilbakemelding på årlig pris. Det kan se ut som om rimeligere pris er mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke på mail og telefon"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kan forstå at det er hektisk for alle nå i disse koronatider men når de ikke klarer å svare på hverken mail eller telefon er det ikke aktuelt å forsette å være kunde der. De har også klart å komplisere en forsikringssak som var plankekjøring og ble meldt før koronatiden til å handle om korona pågrunn av at det ikke leser vedlagt dokumenter. De etterspør dokumentasjon de har mottatt når saken ble meldt og svarer ikke når på mailen når du sender dokumentasjonen på nytt. Opplever at de har null kundebehandling.

Ingunn G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sjelden følt meg så utrygg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Da vi trengte hjelp i forbindelse med vannlekkasje var de først veldig behjelpelige. Takstmann var raskt plass og vi fikk bekreftet at dette skulle vi få dekket. Noen uker senere trakk de denne avgjørelsen og etter mye trenering og gjentatte avslag måtte vi ty til advokat for å få satt i gang prosessen igjen. I disse ukene hadde vi i mellomtiden ikke kjøkken, åpent gulv og ikke varmtvann. Videre tok arbeidet lang tid og forsikringsselskapet brukte uker og mange purringer for å svare på absolutt alle henvendelser. Vi fikk også minimalt med oppgjør og har hatt hundretusener i utgifter selv. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lovnader som ikke holdes"

Kort sagt var jeg uheldig og skadet en gjenstand, derfor meldte jeg dette på min innbo. Jeg fikk muntlige lovnader om at skaden ble dekket. Men så ble den avslått skriftlig. Makan til dårlig selskap som ikke holder det de lover.

Kjell-Hermann H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Med et påslag på forsikringer på ca. 20 % uten at det har vært skader. Urimelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fornøyd, og fikk en gjennomgang av forsikringer i Januar. Men i april kommer nye tall etter årlig endring, og disse var ca. 20% dyrere enn forrige år, uten at vi har hatt noen skade!! Jeg blir forbannet, og føler at tiden jeg og ansatt hos Tryg har brukt på gjennomgang av forsikringer fra 31. januar er bortkastet!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lite interesserte i eksisterende kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble fortalt at dersom barna stod som medeier på bil, så ville de opparbeide seg en bonus de kunne starte på når de fikk egen bil. Da dette ble aktuelt for datteren min på 25 år, fikk hun tilbud om bilforsikring i Tryg til 18500.- kroner i året. Hun valgte selvfølgelig et annet selskap med samme forsikring hvor det kostet 7500.- kroner. Samme historie for min sønn som også valgte et selskap hvor han sparte 7000.- kroner i året i forhold til Tryg. Det som irriterer meg nå, er at jeg har betalt ekstra i alle år for å ha medeier under 23 år, uten at dette har kommet noen av barna mine tilgode.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Advarer mot Tryg Forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg forsikring er OK helt til en har bruk for forsikringen. De trenerer saksbehandlingen og unngår reell dialog med kunden.

Erik H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Feil pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyr forsikring for en A3 2008 modell med maks bonus. Etter ca. 8 mnd kom det plutselig ekstra krav om innbetaling grunnet feil-kalkulasjon hos Tryg!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Telefonsalg lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en forsikring selger fra Tryg. I telefonsamtalen informerte selgeren meg at det er et utforpliktige tilbud, sendt til meg på e-post med mulighet til å vurdere tilbudet 3 uker fremover. Har fått en faktura fra Tryg på 20000 kr etter samtalen. Har ikke inngått noen avtaler med Tryg! Opplever dette som lureri.

Gunnar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere enn nødvendig?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke brukt forsikring men ønsker å sjekke pris med andre da jeg synes Tryg virker dyrere enn nødvendig.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Håpløs kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hvis det er fakturaspørsmål ute å går hos disse er det bare å glemme å få et skikkelig svar. Koster mer tid enn penger å få avklart fillesaker. Et så stort firma burde kanskje investert i en skikkelig CRM plattform sånn at de faktisk kan svare kundene sine på det de spør om.

Larsmorten M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg er et solid forsikringselskap. Serviceinnstilt og ordner alt fortløpende. Kjempefornøyd. Litt dyr på enkelte forsikringer men dog verd og betale for. 100% tilstede

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikringsoppgjør"

Bra, men så at andre var billigere på bil, derfor vurdere jeg å bytte. Kundekontakten har vært bra og forsikringsoppgjør har gått bra.

Harriet P. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og hyggelig behandling"

Jeg hadde parkeringsskade på bilen min, hvor jeg også kom bort i en annen bil. Meldte skaden på tryg.no og fikk hjelp og leiebil med en gang. Overraskende god oppfølging : )

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR