Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 25 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
209
189
144
99
185
Sorter omtaler etter
Viser av 826 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Preben E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen versting, ingen besting"

Skadebehandling går noe tregt. Man må opplyse saksbehandlerne om ting som i mitt tilfelle avregistrering av kjøretøy og slettede heftelser som de skulle ha visst. Til tider noe tungvint nettbrukergrensesnitt. Ellers fornøyd.

Kurt E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende lojalitetshonorering"

Etter å ha vært kunde i alle år forventer jeg å bli belønnet for dette gjennom bedre betingelser/rabatt på forsikringspremien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mer Tryg"

Hadde en vanninntrengning på et defekt vindu i april. Det kom en takstmann fra Tryg og lagde en flott rapport. Men der stopper det opp. Tryg sier muntlig at de ikke dekker skader i konstruksjonen. Dette kan jeg ikke se noe om i mine vilkår. Sendte en hennvennelse til Tryg i mai, da jeg får brev at de ikke vil dekke skader i konstruksjonen. De velger å ikke svare på denne. Sender deretter klage til Tryg når det forsatt var vått i konstruksjonen (over 20% fuktighet) når de ville lukke igjen. Tryg velger å ikke svare på denne klagen, Første klage ble sendt i Juli, har ikke fått svar på denne. Sendte ny klage i august. Har heller ikke fått svar på denne (09.10.19).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Jeg er utrolig fornøyd med servicen, prisen har blitt litt for høy, derfor ønsker jeg å undersøke priser hos andre selskaper. Har fått god hjelp fra forsikringsselskapet.

Svar fra Tryg Forsikring
17.10.2019 13.17
Hei Linda,
Så flott å høre at du er fornøyd som kunde og med servicen du opplever fra oss.
Vi jobber hele tiden for å møte kundene våre på best mulig måte gjennom alle prosesser. Ta gjerne kontakt med oss for å en gjennomgang av din avtale om du ønsker dette. Du kan kontakte oss på tryg.no eller ved å ringe 915 04040

Mvh Tryg forsikring
Gitt-Opp
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk utnytting av systemet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Latterlig lavt (lave) tilbud om erstatning ifb med uføre - bevisst og kynisk utnyttelse av at et menneske som har vært en kasteball i systemet og som ikke har krefter til å kjempe for sitt. Tryg skam dere!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et rot og virrvarr uten sammenligning forøvrig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Økt prisene med 17% fra et år til et annet uten noen god begrunnelse. Snakket med de 4 ganger for å få oversendt et nytt tilbud. Tok 2 uker før jeg fikk beskjed at et bedre tilbud var underkjent. De har overhode ikke et ønske om å beholde deg som kunde. Du er kun en brikke i deres hovedformål - så høy inntjening som mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Ting kan ta litt tid (mht skade der skade-påfører innrømt) med kommunikasjon mellom verksted og selskap og meg.. Bedre tilbud ønskes da jeg spør om å bytte til bedre forsikring, har jo vært kunde lenge.. Ellers alt i alt, har jeg ikke noe problemer med Tryg, vil bare ha et godt tilbud på forsikring, da jeg ønsker å oppgradere.

Bertil S. E. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vil ha en bedre pris, synes ikke om denne pris økning"

Er ikke fornøyd med denne prisøkningen, skal jeg fortsatt være kunde hos dere så må dere komme med en annet tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp å få"
2 syns denne omtalen er nyttig

Betalte for full forsikring med utleieforsikring, hadde en lekkasje i kjellerleiligheten som måtte utbedres i en måned, fikk ikke dekning for tapt leie.. Selskapet var veldig lite behjelpelig i situasjonen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Erfaring"

Har aldri brukt selskapet til skader så omtalen gjelder kun samtaler med selskapet, imøtegivende og hyggelig hver gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God service, høy pris"

Tryg ga meg uforholdsmessig høy pris på en mc. Forstår ikke dette. Jeg har en mc fra før, og kan ikke kjøre begge samtidig?

Magnar T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fantastisk bra og profesjonelt skadeoppgjør"

Fantastisk bra og profesjonelt skadeoppgjør. De tok totalansvar og håndterte skadeoppgjøret på en glimrende måte. Jeg fikk gjøre endringer i boligen på en svært fleksible måte og betalte kun for oppgraderinger i forhold til tidligere standard. Eks fikk inn 3 lags vinduer i stedet for 2 lags i hele huset og betalte litt ekstra for det.

Bjørn L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilskade"

Veldig greit skadeoppgjør. Rask reaksjon. Hadde også et tilfelle av maur i huset dette foreløp også veldig bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ivrig til å selge, men lover mer enn de kan holde"

I tillegg til god pris så ble det solgt inn at selgeren skulle være ett fast kontakt punkt for oss. Men han er jo ikke, umulig og få tak i og holder ikke avtaler. Betaler i stedet litt mer da..

Bergljot
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vannskade i kjelleren etter uvær 26.juni"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt vanskelige! Når man først er utsatt for en skade, så får man ikke den hjelpen man trenger! Dette er et mareritt! Tryg sendte en intern takstmann, etter at SSG ga et prisoverslag som Tryg synes var for høyt. Takstmannen oppfører seg guffent/truende, og prøver å skremme med å påpeke at det kanskje er feil med drenering osv. Det viste seg at dreneringen er bra! Tryg sendte nemlig også en dreneringsekspert. Det er ikke snakk om at dette var vår feil. Kommunen hadde asfaltert og drenert feil, så vann fosset inn på eiendommen vår! Tryg er ikke enig med SSG i skadeomfang, og sender et tilbud på kontantoppgjør på 1/4-del av SSG sitt estimat!! De krangler på alt av skadeomfang. Vi har nå kranglet med dem i tre måneder. Har avtale gjennom Utdanningsforbundet, og toppforsikring på hus. Vi har brukt utallige timer på dette!! Burde fakturert dere for tapte arbeidstimer. Godt at mannen min har en forståelsesfull arbeidsgiver! Vi har nå kontaktet Utdanningsforbundet og deres advokater. Jeg skal gjøre det jeg kan for at Utdanningsforbundet revurderer sitt kundeforhold. Vi angrer på at vi ikke betalte LITT mer for å bruke IF! Når skaden skjer er det ekstremt belastende å måtte krangle så mye for noe som ikke er vår skyld!

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.42
Hei Bergljot!

Det var kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse av Tryg når uhellet har vært ute. Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves når man har hatt et uhell. Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.
Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan få sett på saken på nytt med nye øyne.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og alle reelle situasjoner du kan trenge forsikring, er unntatt dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt og alle reelle situasjoner du kan trenge forsikring, er unntatt dekning. Du bør like å prate med datamaskin og via tastatur...

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.41
Hei Marit!

Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra dekning og grei pris på bolig og tomt, men dyre på visse andre forsikringer"

Ikke hatt noen form for skadeoppgjør, så har ingen erfaringer der, men god dekning særlig på hus og tomt. Dyrere enn mange andre på eksempelvis bil. Enkel og grei nettside.

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.41
Hei Svein!

Takk for hyggelig tilbakemelding.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging og meget utilgjengelige på telefon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sendte skriftlig forespørsel om advokathjelp for 3 uker siden. Kun mottatt et automatisk svar uten saksnr. som bekreftelse på henvendelsen. Ringt flere ganger uten å komme frem. I dag ble jeg endelig oppringt etter først å ha ventet i tlf. med beskjed om at svar på min henvendelse vil komme "om noen uker"...! Dårlig førsteinntrykk av dette forsikringsselskapet.

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.41
Hei Berit!

Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves, vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Kenneth W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kranglete tidkrevende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kranglet i over 3 måneder nå med Tryg forsikring, på alt er de utilgjengelig, kranglete og uklare. Skade har bare åpent fra 10 til 15 og symptomatisk for selskapet er at det går rett på svarer med melding om at det er stengt frem til 10 over 10. Det er folie på bilen og det må skiftes hele siden på grunn av solbleking. Dette er. Tryg har trenert og gjør seg vanskelige, mener at jeg skal bruke en time med buss fordi de ikke vil betale leiebilselskapet for å kjøre ut bilen. Bilen de mener jeg skal bruke er en Polo. Det er halvparten av min bil!

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.41
Hei Kenneth!

Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.
Skadeavdelingen er åpent i tidsperioden 10:00-15:00 i hverdager på tlf og 10:00-17:00 på chat. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 915 04040 dersom du lurer på noe.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt dårlig service, vanskelig å få snakke med de riktige personene og ingen hjelp når vi virkelig trengte forsikringen. Reiseforsikringen er ok. Bilforsikring veldig dyr, hus og innbo dårlig dekning ved skade.

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.40
Hei Kari!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg.
Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse, og vi er alltid åpen for forslag til hvordan vi kan bli bedre.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Overrasket med høyt pris fra Tryg"

Jeg var en totalt kunde hos Tryg forsikring fra før og var veldig fornøyd med både pris, service, hjelp fra Tryg. Jeg hadde en elbil som forsikret hos Tryg og hadde ingen skader i periode som kunde hos dem. Men det som var veldig overrasket for meg at jeg kjøpte en helt ny ebil og erstattet den med det gamle og plutselig ble årspremier til den nye bilen nesten 3 ganger høyere (fra 4567kr/år til 11890kr/år). Jeg tok kontakt med Tryg og spurte om grunnen, men fikk bare beskjed at pris er slik dessverre. Jeg måtte ta kontakt med andre forsikring og fikk mange tilbud og den billigste var fra Sparebanken 1 som er på 5190kr/året. (super bilforsikring, og 16K kjørelengde, egenandel 4000kr). Det var synd å flytte fra Tryg, selvom jeg har prøvd min beste for å være igjen som kunde.

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.04
Hei Vinh!

Det var leit å høre at du har avsluttet ditt kundeforhold hos oss, vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
John A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Øker prisene for mye uten å forklare hvorfor. Ønsker derfor å innhente og sammenligne priser fra andre aktører.

Svar fra Tryg Forsikring
27.08.2019 13.06
Hei John!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangler og treghet i skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et branntilløp i en hytte forsikret hos Tryg. De var raske i å få et selskap (Recover) til å komme og avdekke skade og gjøre rent etc. Selskapet ødela en noe håndverk, skinn og klær og en del annet i rens og glemte å føre opp en del av det elektriske som de kastet. Svært dårlig sluttoppgjør og de svarer ikke på kundehenvendelser og gjør ikke opp for seg. Byttet til IF og kommer aldri tilbake.

Svar fra Tryg Forsikring
27.08.2019 13.05
Hei Håvard!

Det var leit å høre at du har avsluttet ditt kundeforhold hos oss, vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Øistein E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kva slags selskap er tryg??"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter nokre år opphald frå tryg, tok eg husforsikring i fjor. I vinter fikk ein skade på golvet i ei utleigeleiligheit der eit møbel hadde skrapa opp golvet. Tryg avslo dette som skade. Eg tok kontakt med to kyndige personar, som begge var einig i mi vurdering. Eg tok igjen kontakt med Tryg og bad om ei uhilda vurdering mot at Tryg dekte dette. Eg fikk blankt avslag frå Tryg. Deretter sende eg klage med utførleg grunngjeving. Etter lang tid kom det nytt avslag. Det var same saksbehandlar som første gongen, utruleg nok. Eg har også hatt eit soppangrep i sokkelen. Tryg ga avslag på dette med svar om at ingen soppangrep blir dekt, uansett årsak. Eg er glad for at eg ikkje hadde ein større skade, for eg anar svaret frå Tryg. Eg tok kontakt i februar med nytt selskap for husforsikring for neste år. Tryg fikk automatisk melding om oppseiinga, i tillegg sende eg ei begrunna utmelding til Tryg. Likevel sende Tryg meg purrekrav på ny forsikring, ikkje berre ein, men to gongar. Eg vil - så sterkt som eg kan - advare andre huseigarar mot tryg. Styr unna, for dette er ikkje eit seriøst selskap.

Svar fra Tryg Forsikring
27.08.2019 13.00
Hei Øistein!

Det var kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse av Tryg når uhellet har vært ute. Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves når man har hatt et uhell. Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få kontakt med skadeavdeling"

Vanskelig å få hjelp/svar fra skadeavdelingen. Skjema passer ikke inn når en kun ønsker veiledning og hjelp.

Svar fra Tryg Forsikring
27.08.2019 12.59
Hei Åge!

Skadeavdelingen er åpent i tidsperioden 10:00-15:00 i hverdager på tlf og 10:00-17:00 på chat. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 915 04040 dersom du lurer på noe.

Mvh
Tryg forsikring.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR