Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 25 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
205
177
138
96
179
Sorter omtaler etter
Viser av 795 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangler og treghet i skadeoppgjør"

Hadde et branntilløp i en hytte forsikret hos Tryg. De var raske i å få et selskap (Recover) til å komme og avdekke skade og gjøre rent etc. Selskapet ødela en noe håndverk, skinn og klær og en del annet i rens og glemte å føre opp en del av det elektriske som de kastet. Svært dårlig sluttoppgjør og de svarer ikke på kundehenvendelser og gjør ikke opp for seg. Byttet til IF og kommer aldri tilbake.

Øistein E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kva slags selskap er tryg??"

Etter nokre år opphald frå tryg, tok eg husforsikring i fjor. I vinter fikk ein skade på golvet i ei utleigeleiligheit der eit møbel hadde skrapa opp golvet. Tryg avslo dette som skade. Eg tok kontakt med to kyndige personar, som begge var einig i mi vurdering. Eg tok igjen kontakt med Tryg og bad om ei uhilda vurdering mot at Tryg dekte dette. Eg fikk blankt avslag frå Tryg. Deretter sende eg klage med utførleg grunngjeving. Etter lang tid kom det nytt avslag. Det var same saksbehandlar som første gongen, utruleg nok. Eg har også hatt eit soppangrep i sokkelen. Tryg ga avslag på dette med svar om at ingen soppangrep blir dekt, uansett årsak. Eg er glad for at eg ikkje hadde ein større skade, for eg anar svaret frå Tryg. Eg tok kontakt i februar med nytt selskap for husforsikring for neste år. Tryg fikk automatisk melding om oppseiinga, i tillegg sende eg ei begrunna utmelding til Tryg. Likevel sende Tryg meg purrekrav på ny forsikring, ikkje berre ein, men to gongar. Eg vil - så sterkt som eg kan - advare andre huseigarar mot tryg. Styr unna, for dette er ikkje eit seriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få kontakt med skadeavdeling"

Vanskelig å få hjelp/svar fra skadeavdelingen. Skjema passer ikke inn når en kun ønsker veiledning og hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hatt ett oppgjør"

Har hatt naturskade hvor innbo og bygg hadde skade. Ryddig oppgjør. Misfornøyd med hva jeg synes er en uforholdsmessig høy premieøkning etter første år.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei John!

Så kjekt å høre at du var fornøyd med skadeoppgjøret når uhellet først var ute.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig"

Fikk problem med maur i kjellerstue og et soverom for ca et år siden. Tryg henviser bare til Norsk Hussoppforsikring og der er ikke mye hjelp og få, jeg trodde jeg hadde kjøpt forsikring hos Tryg men det stemmer jo tydeligvis ikke. Har nå hatt snekker og takstmann på befaring og dem mener gulvet bør rives for sjekk etter sprekk i betong, dette er jo en stor kostnad men begge disse kjeltringfirmaene mener det er mitt ansvar og finne ut hvor mauren kommer inn. STYR UNNA DISSE TO.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei Stig!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med Tryg.
Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan få sett på saken på nytt med nye øyne.

Mvh
Tryg forsikring.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundedervice"

Godt fornøyd med kundeservice og brukbare priser. Kan med god samvittighet anbefales til alle jeg kjenner.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei Roy.

Takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tilfreds med årlig økning av premie"

De prøver hvert år å legge på forsikringene med nærmere 15%. Ved en telefonsamtale oppnår en vanligvis en viss reduksjon. Det lissom slik «går det så går det»

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei Finn!

Det er mange faktorer som spiller inn på prisen på forsikringen. Ta gjerne kontakt med oss for nytt tilbud slik at vi kan ta en gjennomgang og se hva vi kan tilby.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service"

Ingen ubehageligheter hverken med bil eller reise, raskt oppgjør noe som er viktig da jeg har 150 reise døgn med både bil og fly.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Bjørn.

Takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"20% økning i premie på 5 mnd er for drøyt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ga meg bra tilbud om forsikring, men etter 1 år hos de økte prisen med 20% - tror de fleste da vil kalle inngangsprisen for et typisk lokketilbud. Prøver derfor andre selskaper. Lite fleksibelt. Ble påkjørt på parkeringplass mens jeg var på jobb. Kjedelig, men dekkes av forsikringen med 4000 i egenandel. Krysset av på at jeg ikke trengte leiebil. Men gjorde helomvendig og tok leiebil da mitt forslag om rabatt i egenandelen kunne bli aktuelt siden jeg ikke trengte leiebil. Det gikk ikke, så Tryg ga meg leiebil i 15 dager mens bilen sto på verksted for lakkering etc. Jeg betalte mine 4000 i egenandel, men tror leiebilen kom på samme sum for Tryg. Hva med null egenandel og null leiebil?

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Endre!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Jolanta U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd. Hadde bra pris gjennom fagforbund"

Jeg har vært veldig fornøyd med Tryg, men jeg fikk bra tilbud gjennom fagforbund som jeg vil ikke være medlem i.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Jolanta!

Takk for hyggelig tilbakemelding.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fakturarutiner"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen problemer når jeg hadde en kasko-skade på min motorsykkel, men måtte ringe å be om info underveis. Verkstedet fikk vite mer enn jeg som forsikringstager fikk. Største problemet er at jeg aldri vet hva jeg skal betale. Får to regninger som gjelder samme periode, men med ulik sum? Jeg betaler den jeg tror er rett, så kommer det purring? Har ringt om dette et par ganger og kunderådgiverene har ikke forstått hvorfor det er sånn. Og begge ganger sagt at jeg ikke er skyldig noenting.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Inga!

Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Aldri mer Tryg og deres samarbeidspartnere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig på oppfølging ved ulykke i utlandet (reiseforsikring) useriøs og manglende oppføring, uten nær familie tilstede aner eg ikkje kordan det hadde endt.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Jan!

Det var kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse av Tryg når uhellet har vært ute. Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves når man har hatt et uhell. Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøst selvskap, men litt dyrt"

Veldig enkelt å få kontakt. Enkelt å ha med dem å gjøre ved skade. Rask skadebehandling. Er litt dyrere enn en del aldre selskaper.

Svar fra Tryg Forsikring
16.08.2019 10.54
Hei Gisle!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tullinger"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ble skadet i beinet, dro på sykehuset og fikk det ordnet, var så innom noen ganger og fikk byttet bandasje, dagen jeg skulle reise hjem var jeg innom for en siste bytte av bandasje. Tryg hadde da trukket tilbake dekning uten å gi beskjed til meg, og jeg betalt gjerne ca 20 euro selv for å få byttet bandasjen. Dro hjem og byttet alle forsikringer over til Codan. Sparte flere tusen kroner på det og har kun positivt å si om Codan så langt.

Svar fra Tryg Forsikring
16.08.2019 10.53
Hei Lars!

Det var leit å høre at du har avsluttet ditt kundeforhold hos oss, vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Noe dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får detaljert oversikt i brevpost når jeg ber om det. Rask telefonkontakt. Noe dyrt, særlig når jeg er medlem i Utdanningsforbundet og OBOS.

Svar fra Tryg Forsikring
16.08.2019 10.53
Hei Erik!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikring!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde forsikret oss gjennom Tryg, da naboen hadde ett uhell medførte at taket ramlet inn til oss med masse varmt vann etter... Trodde dette var noe vi var forsikret for. Fikk ødelagt datautstyr og annet for minst 30.000. Fikk svar fra Tryg at forsikringen ikke dekket dette, da det kunne komme av noe annet enn rørnettet...…. Jeg skal aldri ha noe mer med de å gjøre, uansett om min klage fører frem eller ei. Elendig kundebehandling fra A til Å, både når jeg skulle melde skade, og ikke minst når de behandlet skaden. Den eneste gode behandlingen jeg har opplevd av Tryg er når de solgte forsikring til oss. Stor skam!!

Svar fra Tryg Forsikring
16.08.2019 10.53
Hei Hans!

Det var kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse av Tryg når uhellet har vært ute. Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves når man har hatt et uhell. Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyr på motorsykkel"

Selv 45+ har dem 50% høyere MC forsikring.. Har hatt fordelsforsikringsavtale. Ingen skader. Ringte inn før jeg byttet og varslet om bytte.Ingen nytte..

Svar fra Tryg Forsikring
05.07.2019 11.38
Hei Bo!

Det er mange faktorer som spiller inn på prisen på forsikringen. Det er ikke alltid vi kommer best ut i pris, men vi prøver å ihvertfall alltid ha de beste dekningene. Ta gjerne kontakt med oss for nytt tilbud slik at vi kan ta en gjennomgang og se hva vi kan tilby.

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask behandling"

Utmerket kundebehandling og meget profesjonell, hyggelig og positiv, bli og imøtekommende, rolig og saklig.

Svar fra Tryg Forsikring
05.07.2019 11.37
Hei Vera.

Takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg angrer at jeg flyttet forsikringene til Tryg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dem har gode priser, men når uhellet skjer så mottar man lang behandlingstid, må ringe og mase, nytter ikke og kontake andre saksbehandlere da kun en er tildelt saken. Og må da få tak i denne personen hver eneste gang man lurer på noe. Nei, jeg er så skuffet og så lite imponert at jeg kommer til og si opp mine forsikringer og bestille nye hos selskapet jeg var hos før jeg byttet til Tryg. Jeg angrer for og si det sånn, bare for og ha spart noen få kroner. Da jeg fikk vite at pris ikke var alt men også dekninger og behandlingstid, ja jøss! Kostet meg mer enn det lille man har spart.

Svar fra Tryg Forsikring
05.07.2019 11.37
Hei Lars!

Det var kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse av Tryg når uhellet har vært ute. Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves når man har hatt et uhell. Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Ildsjela
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Brukbart bra forsikringsselskap"

Jeg har forbundsforsikring via TRYG og er brukbart bra fornøyd. Ønsker en ny vurdering/litt bedre pris på mine forsikringer; bil innbo og reise, om mulig. Jeg har hatt 1 skade ila året, reisesyke i utlandet. TRYG var rask og grei til og håndtere det da sykdommen oppsto. Fikk god veiledning. Ikke noe spesielt negativt så langt i år og bemerke seg.

Svar fra Tryg Forsikring
05.07.2019 11.37
Hei!

Så kjekt å høre at du var fornøyd med skadeoppgjøret når uhellet først var ute. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan ta en gjennomgang av din avtale og se om det er noe å gjøre med prisen.

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Petter A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Saksbehandlingen til Tryg oppfatter en svak!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skal være dekket gjennom flere forsikringer i Tryg, men der er saksbehandlingen så svak at det ikke er noe poeng å ha noen videre kontakt utenfor domstolen. Blant annet krever de at jeg selv måtte ta saken direkte med motparten da jeg selv var ute av stand til å følge opp saken grunnet skaden. Siste e-post fra Tryg`s Senior Advokat mener jeg selv skal følge opp selskapet ved ulike krav så som å undersøke hva Tryg dekker under mine forsikringene. Tryg har utbetalt en sum så patetisk, kr. 3.000,-, at det nærmest må regnes mobbing. Skadelidte har ikke helse til å ha med slike å gjøre og sier opp sitt fremtidige forhold til Tryg oppfordrer alle til gjøre det samme.

Svar fra Tryg Forsikring
05.07.2019 11.37
Hei!

Det var leit å høre at du har hatt en slik erfaring hos oss. Ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi kan kan få sett på saken på nytt.

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra service og pris"

Prisen plutselig øker 300% etter kjøp ny bil. Hadde ingen skade i mange år. Skjønner ikke hvorfor!! Må flykte på grunn av dette.

Svar fra Tryg Forsikring
01.07.2019 11.19
Hei Vinh!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Reidun G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangel på dialog, autoritær og kjip"
5 syns denne omtalen er nyttig

Min bolig brant ned til grunnen. Til tross for at jeg hadde fullverdiforsikring, nektet Tryg å gjenoppbygge boligen. Jeg ble tvunget til skjønn. Og skjønnet ble satt til omtrent det halve av det det koster å få gjenoppbygget boligen. Jeg har kontaktet et tyvetalls entreprenører : Ingen vil gjenoppbygge til prisen Tryg betaler. Så foreløpig står jeg der uten bolig, og Tryg snur ryggen til.

Svar fra Tryg Forsikring
11.06.2019 18.40
Hei Reidun!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med Tryg.
Dersom du ikke er enig i skadeoppgjøret anbefaler vi deg å sende inn klage slik at vi får sett på saken på nytt.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice og pris"

Tryg oppleves som seriøse kundebehandlere. Jeg er LO-medlem, men Tryg kan gi mye bedre tilbud enn Sparebank1 med tanke på pris. Samme vilkår.

Svar fra Tryg Forsikring
11.06.2019 18.40
Hei Jan!

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding.
Det setter vi stor pris på.

Mvh
Tryg forsikring
Sandra K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fin kundeservice og følger opp når skaden først er ute."

Kundeservice følger opp i etterkant av kontakt og har regelmessig oppfølging om noe tar lang tid som ligger utfor deres kontroll. Ønsker å utfordre de på pris da jeg synes forsikring er mer kostbart enn hva jeg i utgangspunktet er villig til å betale.

Svar fra Tryg Forsikring
11.06.2019 18.40
Hei Sandra!

Takk for fin tilbakemelding.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR