Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 23 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
190
165
129
90
167
Sorter omtaler etter
Viser av 741 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betaling"

Fra dag én har det vært kluss med betaling og fakturaer. Først gebyr på uforsikret kjøretøy, nesten 2000kr, som de brukte lang tid å betale. Så ble jeg dobbelfakturert i måneder. I 2019 har det gått smertefritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig forsikring"

Helt elendig. Vil ikke hjelpe når man trenger dem. Har hatt vannskade i huset og fikk ingen hjelp. Skikkelig misfornøyd. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alltid hjelpsom"

TRYG er et selskap som alltid stiller opp, men de er litt dyre vedr. forsikring på bil. Har hatt ett uhell og da fikk jeg dekket alt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"

Man føler seg nesten lurt av disse som driver utmattelse av kundene sine. De bruker kort tid på å gi avslag av saker hvor man har grunnlag, for så å henvise deg til klage. Det tar 3-4 uker. Dette er latterlig, det går an å grave etter informasjon og formulere seg bedre når man etterspør informasjonen, men istedet så får man blank avslag når de sitter på kun kontakt info og beskrivesle av hva man ønsker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dumper prisen på forsikring og "glemmer" å tilby delkasko"

Dumper prisen på forsikring og "glemmer" å tilby delkasko. prøver å opprette dette i etterkant. Måtte da ta bilder av bilen med dagens avis, og så SØKE?? om delkasko. Slett service!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke velg Tryg dyreforsikring!"

Ikke velg Tryg dyreforsikring!!! Agria er verd alle penga. Hunden min måtte nettopp ha en dyr operasjon. Tannen var helt igjengrodd og hun hadde en stor utvekst på tannkjøttet . Veterinæren sa at forsikringen ville dekke det, det ble og sendt inn prøver. Da det kunne være spredning ned til kjevebenet og kreft. Men Trygg dekket ikke tannkjøttsykdommer! Dessuten koster forsikringa ca. 5000 i året . Så jeg har sagt opp forsikringen nå.

Abhishek
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig sakte og dekker ikke skadekostnad"
2 syns denne omtalen er nyttig

Du får topp forsikring, og senere blir du fortalt at den bare vil dekke skade fra innsiden av huset og ikke tak. Det tok nesten 40 dager å bekrefte fra datoen for skaden. Mange oppfølging med kundepleie. Jeg vil ikke anbefale slike forsikringer til noen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg er et forsikringsselskap som er til å stole på, men de tar seg godt betalt for det. Sjekker derfor priser hos andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forbedringspotensiale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt noe styr med Tryg oppgjennom årene, da de ikke har økt bonusen min på bil som de skal. Når jeg har endret min forsikringsavtale har det vært store problemer med at de ikke har endret den likevel, for eksempel at de nye forsikringene blir registrert, men forsikringer som er avbestilt ikke blir slettet, som ender i noe høyt avdrag pr. mnd. Men når alt kommer til alt så er det Tryg som har det beste pristilbudet på forsikringer etter det jeg har erfart, og kundekonsulentene er stort sett hyggelige og behjelpelige. Men det har et forbedringspotensiale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringsselskaper er forsikringsselskaper. (Altså ingen grunn til å utvise lojalitet.)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt et godt forhold til forsikringsselskapet, helt til det ble en diskusjon, da var ALT ansvar mitt. Og det er det jo, jeg sier ikke noe annet. Men hadde de PRØVD, så kunne de ha klart å blidgjøre meg som kunde. Men det var det nok ikke verdt: Det var MIN FEIL. MIN FEIL! og ingen skulle komme og si noe annet enn at det var MIN FEIL. Jada: Men kunne dere prøve å gjøre det beste ut av situasjonen? Nope.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales absolutt ikke! Spar penger, styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefales absolutt ikke! Spar penger, styr unna. Føler meg utrygg på trygg. Dyrt og uaktuelt å fortsette forsikringene mine her.

Lidvin F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Trygg er et godt og ryddig forsikringsselskap. Vi har god erfaring med de, men prisen har økt altfor mye, og de har priset seg ut hos oss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dyr bilforsikring og dårlig oppfølging etter reise med tap av bagasje"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt veldig mye dyrere på spesielt bilforsikring siste årene, uten at vi har blitt gjort oppmerksomme på det. Etter en reise med tap av bagasje i hele ferien, fraskriver de seg alt ansvar, sjøl om vi har reiseforsikring. Bytter selskap nå, etter å ha vært trofaste med 8 forsikringer i mange år. Har fungert greit på vannskade i huset, hvor vi fikk dekt det meste for noen år siden.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs, avtaler pris og fakturerer mer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bilforsikring tegnet på nett, først spør de om bonus og skadesaker som de selv har i systemet, så man må klippe og lime som en helt fra deres egne sider. Så får man opp pristilbud og når man prøver gå videre for å bestille så gir siden feilmelding og man må ringe dem. Avtaler på tlf samme pris og må gjenta all info for websiden lagrer intet, når man så sjekker er det registrert en helt annen pris og kjørelengde enn avtalt. Dette kan endres "når som helst" sier de men nekter legge inn avtalte eller riktige tall. Tryg gir deg aldri hva de avtaler og øker pris som de vil uten forklaring. Hvorfor klarer ikke tryg sin webside med 10% "rabatt" som betyr +50% i prisøkning i praksis, å hente data fra sine egne sider og fylle ut? Og hvorfor nekter de følge avtaler og registrere det som er avtalt? En tegning av forsikring kunne tatt 1 minutt men hos tryg går hele dagen før den er aktiv og så full av feil at man ikke har utbytte av den, man må klage i årevis før noe blir rett.

Kjetil L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Endrer avtaler for å loppe meg for penger..."

Etter å ha sett at prisen gikk opp på forsikringene, med over 2000,- per år, gikk jeg gjennom og sjekket de forskjellige avtalene. Jeg fant blant annet ut at noe informasjon hadde blitt endret av selskapet, herunder dyreforsikring på et dyr som var for gammelt til å forsikre. Der hadde de endret fødselsår fra det som var oppgitt, tydeligvis for å kunne fortsette å fakturere... Ved en eventuell skadde hadde jeg ikke hatt rett til dekning, da dyrlege ALLTID opplyser om alder på dyret... Flere ting på andre forsikringer var også endret, og rabatter som jeg skulle hatt, var aldri lagt inn.. Jeg er en meget lojal kunde, som har et dokument med full oversikt over hvilke forsikringer jeg har og trenger, samt hvilke rabatter som kan gis. Dette dokumentet blir oversendt enhver som ønsker å gi et tilbud, og selger hos Tryg har også fått dette. Jeg kan da ikke tenke annet enn at de umotiverte endringene har vært for å tjene penger. Da jeg konfronterte selskapet med dette, virket de brydd, og skyldte på deres driftskostnader mht prisøkningen... Dvs, at jeg, som ikke har hatt skader hos dem, og som har opptrådt lojalt mot dem, må betale ekstra fordi de ikke har tatt de nødvendige forhåndsregler hos andre kunder... Om vi kaller en spade for en spade, så er prisøkningen bare en måte å sikre "tilstrekkelig" utbytte til aksjonærene...

Charlotte N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Middels fornøyd"

Veldig godt sidekick men er ikke fornøyd med at jeg må trykke på appen vær gang jeg skal kjøre, noe jeg glemmer å da tjener jeg ikke så mye å ha denne forsikringen

Henriette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke god/bra kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg hevder de kan aktivere barneforsikringene før helseskjemaene er sendt. Jeg har ringt de 3 ganger på grunn av faktura de har sendt som jeg ikke er enig i. Jeg vil vekk fra dem og inn i et selskap som tar vare på sine kunder

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig takst"

Jeg er veldig misfornøyd med verdivurdering av bil i forbindelse med innløsing. Lite lydhør i forbindelse med verdivurderingen. Lite villig å betale nok at jeg kunne skaffe tilsvarende bil. Dette var skade som jeg ikke var skyld i. Men jeg er veldig fornøyd med hvor raskt beløpet ble utbetalt. Enkelt skadeoppgjør med elektronisk opplasting av dokumenter. Har vært kunde i veldig mange år, uten noen grunn til å klage på TRYG, men har heller ikke hatt behov for å bruke forsikringen i noe særlig omfang tidligere. Litt synd at dette skadeoppgjøret ødelegger inntrykket mitt, men jeg antar at kvaliteten på forsikringsselskap først viser seg den dagen du har hatt en skade.

Øystein F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"

Meget kritikkverdig skadebehandling og oppgjør hvor det ikke ble gitt dekning for egeninnsats og at det var svært vanskelig å komme i kontakt med saksbehandler

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Alt for treg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ventet i over 1 mnd bare på å få svar på en liten sak som gjelder knust mobilskjerm. Kunderservice ber meg sende epost igjen og igjen. Drit lei.

Monica S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Minst kundevennlige firma vi har vært borti"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk en stor vannlekkasje i vårt nybygde hus da rørleggeren hadde gjort en feil. Tryg ble kontaktet og de var ansvarlig for å ordne skaden. Resultatet var et hus som hadde blitt kokt, med store ødeleggelser, og var mer skadet enn enn før de begynte, og vått fremdeles. Takst på nesten 1mill å tilbakeføre huset til samme stand som det var i før skadene, men Tryg svarer ikke og ser på saken som avsluttet. Anbefaler ingen å bli kunde her, man er dessverre ikke trygg med Tryg. Vi var altfor godtroende som stolte på de. Ikke skulle saken kostet Tryg noe heller, de skulle sende regress videre. Tryg må få bedre system på krav til kompetanse, bedre oppfølgingsplan, og være mindre kyniske. De har ødelagt over 3 år av livet vårt og vi er helt sjokket over at et stort og seriøst firma som Tryg har så dårlig kundebehandling. Vi er tross alt helt uskyldige i denne skaden og sitter igjen med et halvveis hus og store summer med regninger. Pluss alvorlige helseplager etter at soppen ikke ble sanert slik den skal.

Per O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Disse gutta er uærlige. de gjør alt de kan for å ikke betale ut det en har krav på. Tryg lagde større skade på våres hus en opprinnelig skade. dette på grunn av dårlige håndverkere som de har på laget sitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet en fast pris i måneden, og den har bare steget og steget. Kontaktpersonen vi har der, svarer ikke på tlf når jeg prøver å kontakte for å få vite hvorfor de øker prisen hver måned.

Bjørn F. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Brann på loftet 20/4-2014, ikke ferdig ennå"

Rep. satt bort på anbud, Kjenn Entreprenør stakk av når budsjettet sprakk. Tryg gjør ikke noe med det, og kverulerer om småting. Nekter å sette opp ny takstige, på grunn av en liten mangel på den gamle. Feier sier at selv om denne ikke var godkjent, så var den godtatt, og jeg hadde lov til å reparere den. Da "utskifting av tak" utløser nye regler, er det ikke engang lov å sette den opp igjen etter brannen. Tryg er billig, men får man bruk for for hjelp, blir det dyrt, langvarig og mye ergrelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ekstrem økning av forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har forsikret biler, hus, bygninger, traktor, skuter, moped, campingvogn, tilhenger +++. Har forsikring gjennom utdanningsforbundet, noe som var gunstig ved tegning av forsikring. Problemet er stigningen i etterkant, mine forsikringer har økt med nesten det dobbelte av først tegnet forsikring. Dette tross ingen skader. Bare bilene kostet meg nå over 20000, huset litt under 15000. Dette sier de er index regulering, enda alt jeg eier blir mindre verdt. På grensen til svindel og kynisk måte og drive forsikring på.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR