Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

526 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
14
av 22 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
149
129
100
64
84
Sorter omtaler etter
Viser av 526 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Virker å være et godt og seriøst selskap"

Virker som et godt og seriøst selskap som tar kundene på alvor når behovet er der. Ikke hatt så mye å gjøre med selskapet (heldigvis), så ikke så mye annet å si.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice var vanskelig å få pga uforståelig dialekt"

Ved behov for assistanse ble kundeservice kontaktet pr tlf, men resultat ble ikke oppnådd pga repr som snakket utydelig og fort. Må passes på for å få riktig informasjon

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisen har øket for mye i år"

Har aldri søkt om erstatning, men har fått klare svar og god behandling når jeg spør om noe. Prisen har vært bra før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med forsikringen her. Men skulle ønske jeg kunne overføre bonus fra min mor som har samme selskap. Da jeg har hatt bil i hennes navn siste 20 år. Kan jo skjønne det at hun ikke har kjørt 2 biler. Ikke hatt noen bulker eller noen skade så synes det ble dyrt og starte på 0% eller hva jeg fikk. 9000+ i året ble mye på en gammel bil. Kan jo sjekke DH9**** som jeg har kjørt siste tiden. Før det var det en passat og saab før det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tar lang tid å få svar. Regide.
Dårlig kundebehandling, vet at de sier en ting men gjør noe annet.

Aleksandar N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når vi signerte avtalen var alt bra. God pris og de brukte å sende faktura hver måned.

Det var i juni 2016. Siden januar 2017 begynte de å kreve avtalegiro. Jeg prøvde å forklare flere ganger at jeg bruker forskjellige konto til å betale til de. Da når betaler jeg fakturaen får jeg purregebyr igjen og igjen... Uansett om fakturaen er betalt. Bare pga at det ikke var opprettet avtalegiro... Men ingen har sagt noe om det når vi signerte avtalen...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra"

Raskt og ryddig ved eventuell skade :) Har hatt Tryg i mange år, men er ikke helt fornøyd med min veteranforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig svartid på telefon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Første saken som dukket opp, var premierot. Det jeg ble lovet var ikke det som stod på regninga. Jeg ringte rådgiveren som forøvrig er en bekjent, han ordnet opp etter noen dager. Da så jeg selv på nettet premien, at den var riktig.

Så etter ca ett og et halvt år forårsaket jeg en skade på bil. Min var omtrent like fin da jeg rygget i en annen bil. Hengerfestet mitt tok endel av støyten, men den andre bilistens bil ble grådig bulka...
Så skal jeg ringe Tryg for å melde skade... Lettere sagt enn gjort, jeg kommer ikke gjennom på telefon. Det var helt umulig!! Jeg stod der med lua i hånda og ringte å ringte. Den aldrende bilisten jeg hadde truffet begynte å bli utålmodig, og litt småfrekk da jeg var i 20-årene. Kommentarer som "Har du ikke forsikring gutt? " og "Dette slipper du ikke unna" traff meg så jeg ble forlegen og nedstemt. "Det j#!vla forsikringselskapet som ikke svarer er alt jeg trenger nå" tenkte jeg. Trykket # for at de skulle ringe meg opp, men ingenting skjedde. I over en time stod jeg og den andre bilisten og ventet på Tryg forsikring.

Han hadde jernbanen og ringte de. De svarte ganske raskt, etter 5-10 minutters venting. Heldigvis sa de til han at tryg forsikring kom til å ordne opp, at vi måtte bare vente. Han roet seg noe når han kunne triumfere med det raske svaret han fikk. Dette var nesten tragikomisk. Tro meg jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte, da slo det meg. Ringe rådgiveren min. Det var rådgiveren som hadde flyttet forsikringene mine fra If til Tryg. Jeg søkte han opp på nettet, Edge var det vel den gangen på mobilen. Heldigvis tok han telefonen, midt i fellesferien, med en gang. Han var hjemme og kunne skru på laptopen sin for å så logge seg på. Han gjorde det og jeg fikk fylt ut polisenummeret på skadeskjemaet endelig. Ikke la Tryg lure deg, eller andre. Blås i den billige premien. Jeg betaler heller noen tusen mer per år for å få hjelp når jeg trenger det. Tryg er ellers et vidt kjent og bra merkenavn som bør levere mye bedre enn hva jeg har fått erfare med denne episoden. F#@k off med å si "du kan spare penger" når det gjelder forsikring. Sier noen det nå, så legger jeg rett på.

Tillittnei
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Priser mottatt stemmer ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

1. Mottar pris fra forsikring som ikke stemmer når faktura kommer. Svar er at mnd premie utjevner seg gjennom året. Har etter 9 mnd fremdeles ikke kommet ned på beløpet jeg ble lovet skriftelig.
2. Dum som jeg er velger jeg i tillegg og forsikre/ kjøpe båt og forsikre i tryg. Ber om pris. Får årspremie og hva jeg skal betale per mnd. Får regning på de 3 første mnd. Til omtrent dobbel pris av avtalt. Får som svar at det jevner seg ut og at det er dyrest om sommeren.
3. Tryg var bra for noen år tilbake, bare surr og vas nå. Viser ingen forståelse/ vilje til og etterleve det de sier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk bedre tilbud, når jeg sa opp forsikringen! Fikk prisavslag! Kom da tilbake til dem! Dette varte bare første termin!
2. Termin påslag pris; Kr 837,-
De holder ikke ingåtte avtaler!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"OBS følg med"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra Frende, ba om tilbud på akkurat det samme jeg hadde. Plutselig oppdager jeg at innboforsikring er vekke, kasko på båt er tatt av.
Punkterte måtte vente i 3,5 t før hjelp kom, beklager var svaret. Taper masse på dette. Ba om gjennomgang på alle. Hørte ikke noe fra de, så da gikk jeg tilbake til Frende, tør ikke gamble her lenger. Rett skal være rett Viking redningstjeneste som sendte oppdrag feil. Men men er trygg som har avtale med disse, her trengs det skjerping.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppfølging"
2 syns denne omtalen er nyttig

Oppfølging av feil som konsulent/selskap har gjort, feil med bonus, og ikke oppretting av denne. Har vist til tidligere avtaler om bonus, og som er endret senere, og er beviselig feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei pris, mye rot, elendig kundeservice!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hva som er bra? Prisen, og heller ikke mye tull ved bruk av forsikringen. Derimot er det en dårlig "min side", der bare deler av kommunikasjonen min med selskapet blir lagret (slik den igrunnen skal). Og når en forsikring er sagt opp forsvinner den fra siden lenge før den skal bli deaktivert.
Og fakturaer? Nei, får kun purringer. Dvs må jeg:
1. Logge inn på Tryg hver eneste måned for å sjekke purringen
2. Ringe til "kundeservice" for å få slettet gebyr og renter.
3. Få litt kjeft fordi det er klart jeg må betale selv om de ikke klarer å sende ut faktura. Er selvfølgelig MIN skyld at de ikke sender faktura. (i følge dem)
4. Betale purringen.
5. Vente på neste purring. Rewind, repeat.
Og dette med avtalegiro og efaktura... :-S
Nei, er heller ikke problem med dekning på konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Billigste alternativ for medlemmer av Utdanningsforbundet"

Biligbillig. Vi kuttet vekk 1/3 av regningen på å flytte over. Har ikke hatt noen skader ennå, så jeg kan ikke si noe om håndtering av dette.

Mahnaz S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra kundeservice, men gir ikke det de lover. Har en reiseforsikring og fordi Tryg lagt inn feil i systemet får jeg ikke forsikringen dekket.

Harald B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk service"

+ Har fått fantastisk hjelp og oppbacking i forbindelse med sykdom på reise og savnet bagasje samt tyveri av personbil.

- Uforståelig prisøking de siste årene.
28 % fra sep. 2015 til sep. 2016
20 % fra sep. 2017 til sep. 2018.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Super"
1 syns denne omtalen er nyttig

Strålende på alt så langt. Bilen måtte kondemneres etter påkjørsel. Fikk bra takst, rask behandling og rask utbetaling av forsikringspenger.
Jeg er alenemor og ønsker å sjekke om like bra, men billigere alternativ.

Torstein R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Megetbra"

Det har vært greie oppgjør og hyggelige folk. Mistet 80% på bilforsikring i år. Nå er det på 75%. Andre leverer bedre/billigere forsikringer på bil og båt.

Torstein V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringsavtale og faktura stemmer ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble møtt av arroganse da jeg kontaktet kundeservice for å få en forklaring på premieøkning og de faktura påslag og jeg hadde fått på min forsikring. Bestemte meg underveis i samtalen at jeg ville skifte selskap snarest mulig. Fakturaer jeg mottok pr måned var uoversiktlige spesielt etter skifte av kjøretøy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling, arrogante svar og mistenkeliggjøring fra første samtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble frastjålet verdisaker på ferietur. Ringte å informerte om hvordan det skjedde, og fikk besvarelse om at dette var veldig usannsynlig.

Frits W. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisøking"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt så mange saker med dem å gjøre, men de jeg har hatt har gått greit, uten noen spesielle problemer.
Det jeg vil kritisere er den store prisøkingen på forsikringspremien hvert år.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg å nei"
3 syns denne omtalen er nyttig

Her er det ingen ting som er bra, dette er det verste selskapet jeg har vært borti noen gang. Rot med faktura, rot om noe skjer med deg. Jeg/vi har vært kunde i ca 6 måneder og det er mer enn nok for oss. Vil ikke anbefale Tryg til noen i hele verden. Har aldri vært borti maken til oppkast...
Med hilsen meget skuffet kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Effektiv og strålende behandling!"

Jeg meldte inn til Tryg om frastjålet mobil. Fikk en rådgiver til å komme å hjelpe meg med saken. Behandlingen var svært effektiv, og fikk pengene på konto kun to dager etter. Er utrolig fornøyd med Tryg forsikring!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit selskap å ha med å gjøre, men blir dyrere for hvert år"

Kan ikke klage på Tryg, men årene går og det blir gammel vane med samme selskap. Prøve noe nytt kanskje.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt overrasket over hvor lite Reiseforsikring Plus dekker (blant annet ved uhell som ødela telefon).
De var vanskelige, mtp behandlingsforsikringen, da jeg pådro meg en fysisk skade. Det ordnet seg til slutt.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no