Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
12
av 24 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
200
171
135
94
174
Sorter omtaler etter
Viser av 774 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Noe dyrt"

Får detaljert oversikt i brevpost når jeg ber om det. Rask telefonkontakt. Noe dyrt, særlig når jeg er medlem i Utdanningsforbundet og OBOS.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikring!"

Hadde forsikret oss gjennom Tryg, da naboen hadde ett uhell medførte at taket ramlet inn til oss med masse varmt vann etter... Trodde dette var noe vi var forsikret for. Fikk ødelagt datautstyr og annet for minst 30.000. Fikk svar fra Tryg at forsikringen ikke dekket dette, da det kunne komme av noe annet enn rørnettet...…. Jeg skal aldri ha noe mer med de å gjøre, uansett om min klage fører frem eller ei. Elendig kundebehandling fra A til Å, både når jeg skulle melde skade, og ikke minst når de behandlet skaden. Den eneste gode behandlingen jeg har opplevd av Tryg er når de solgte forsikring til oss. Stor skam!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyr på motorsykkel"

Selv 45+ har dem 50% høyere MC forsikring.. Har hatt fordelsforsikringsavtale. Ingen skader. Ringte inn før jeg byttet og varslet om bytte.Ingen nytte..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask behandling"

Utmerket kundebehandling og meget profesjonell, hyggelig og positiv, bli og imøtekommende, rolig og saklig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg angrer at jeg flyttet forsikringene til Tryg"

Dem har gode priser, men når uhellet skjer så mottar man lang behandlingstid, må ringe og mase, nytter ikke og kontake andre saksbehandlere da kun en er tildelt saken. Og må da få tak i denne personen hver eneste gang man lurer på noe. Nei, jeg er så skuffet og så lite imponert at jeg kommer til og si opp mine forsikringer og bestille nye hos selskapet jeg var hos før jeg byttet til Tryg. Jeg angrer for og si det sånn, bare for og ha spart noen få kroner. Da jeg fikk vite at pris ikke var alt men også dekninger og behandlingstid, ja jøss! Kostet meg mer enn det lille man har spart.

Ildsjela
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Brukbart bra forsikringsselskap"

Jeg har forbundsforsikring via TRYG og er brukbart bra fornøyd. Ønsker en ny vurdering/litt bedre pris på mine forsikringer; bil innbo og reise, om mulig. Jeg har hatt 1 skade ila året, reisesyke i utlandet. TRYG var rask og grei til og håndtere det da sykdommen oppsto. Fikk god veiledning. Ikke noe spesielt negativt så langt i år og bemerke seg.

Petter A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Saksbehandlingen til Tryg oppfatter en svak!"

Jeg skal være dekket gjennom flere forsikringer i Tryg, men der er saksbehandlingen så svak at det ikke er noe poeng å ha noen videre kontakt utenfor domstolen. Blant annet krever de at jeg selv måtte ta saken direkte med motparten da jeg selv var ute av stand til å følge opp saken grunnet skaden. Siste e-post fra Tryg`s Senior Advokat mener jeg selv skal følge opp selskapet ved ulike krav så som å undersøke hva Tryg dekker under mine forsikringene. Tryg har utbetalt en sum så patetisk, kr. 3.000,-, at det nærmest må regnes mobbing. Skadelidte har ikke helse til å ha med slike å gjøre og sier opp sitt fremtidige forhold til Tryg oppfordrer alle til gjøre det samme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra service og pris"

Prisen plutselig øker 300% etter kjøp ny bil. Hadde ingen skade i mange år. Skjønner ikke hvorfor!! Må flykte på grunn av dette.

Reidun G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangel på dialog, autoritær og kjip"
3 syns denne omtalen er nyttig

Min bolig brant ned til grunnen. Til tross for at jeg hadde fullverdiforsikring, nektet Tryg å gjenoppbygge boligen. Jeg ble tvunget til skjønn. Og skjønnet ble satt til omtrent det halve av det det koster å få gjenoppbygget boligen. Jeg har kontaktet et tyvetalls entreprenører : Ingen vil gjenoppbygge til prisen Tryg betaler. Så foreløpig står jeg der uten bolig, og Tryg snur ryggen til.

Svar fra Tryg Forsikring
11.06.2019 18.40
Hei Reidun!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med Tryg.
Dersom du ikke er enig i skadeoppgjøret anbefaler vi deg å sende inn klage slik at vi får sett på saken på nytt.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice og pris"

Tryg oppleves som seriøse kundebehandlere. Jeg er LO-medlem, men Tryg kan gi mye bedre tilbud enn Sparebank1 med tanke på pris. Samme vilkår.

Svar fra Tryg Forsikring
11.06.2019 18.40
Hei Jan!

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding.
Det setter vi stor pris på.

Mvh
Tryg forsikring
Sandra K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fin kundeservice og følger opp når skaden først er ute."

Kundeservice følger opp i etterkant av kontakt og har regelmessig oppfølging om noe tar lang tid som ligger utfor deres kontroll. Ønsker å utfordre de på pris da jeg synes forsikring er mer kostbart enn hva jeg i utgangspunktet er villig til å betale.

Svar fra Tryg Forsikring
11.06.2019 18.40
Hei Sandra!

Takk for fin tilbakemelding.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Smålig, arrogant, kranglete."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt all min portefølje forsikret i Tryg, totalt 10 objekter. Et tilfelle krevde hjelp via Reise Rettshjelp på en mindre beløp. Jeg opplevde en helt utrolig ansvarsfraskrivelse fra Tryg`s side. Tryg foretok en masse avledningsmanøvere, utenomsnakk og forsøk på å sno seg unna erstatningsansvar. Jeg tenker med gru på hvordan et oppgjør hos Tryg vil fungere hvis den virkelig store saken inntreffer! Hold dere langt unna Tryg!

Svar fra Tryg Forsikring
11.06.2019 18.39
Hei Jan.

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med Tryg.
Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan få sett på saken med nye øyne.


Mvh
Tryg forsikring
Eivind B. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God pris"

Tryg gir meg meget god pris på verdigjenstandsforsikring på kamerautstyr, på utstyr til nesten 30 000 betaler jeg 60 kr pr mnd ca for uhell og uforutsett skade, man må uansett sørge for at utstyret er oppbevart og behandlet på en fornuftig måte.

Svar fra Tryg Forsikring
11.06.2019 18.38
Hei Eivind!

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding.
Kjekt å høre at du er fornøyd med oss.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"I utg. pkt. helt greit, men forsikringspremiene er økt voldsomt inneværende år"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tryg forsikring - er vel som andre tilsvarende forsikringsselskap, vedr. dekning, oppgjør osv., men premieøkningen på mine forsikringer er vesentlige tiltross for ingen skader som er belastet dem. Ønsker derfor å innhente pristilbud fra andre selskaper, så får jeg vurdere vilkår, dekningsgrad, og pris før jeg velger fremtidig selskap.

Svar fra Tryg Forsikring
14.05.2019 15.48
Hei Rolf!

Takk for tilbakemeldingen.

Vi ønsker gjerne å komme i kontakt med deg for en gjennomgang av din avtale. På denne siden finner du flere måter du kan kontakte oss på: https://www.tryg.no/om-tryg/kontakt-oss/index.html

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisjustering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde av Tryg i 5 år og vært totalkunde uten noen skader. Da jeg fikk fornyelse på forsikringspremien var års premien økt med 10% uten noe som helst varsel. Jeg avsluttet derfor mitt kundeforhold ved hovedforfall. Når jeg nå leser hva andre kunder skriver om i omtaler så er jeg glad for at Tryg prisjusterte min premie. Det er jo fortsatt mer seriøse selskaper å velge mellom.

Svar fra Tryg Forsikring
14.05.2019 16.53
Hei Hallvar!

Det var leit å høre at du har avsluttet ditt kundeforhold hos oss.
Vi jobber hele tiden med å få gode samarbeidsavtaler for å holde prisene så lave som mulig for våre kunder. Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av din avtale. Du finner forskjellige måter å kontakte oss på denne siden: https://www.tryg.no/om-tryg/kontakt-oss/index.html

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tryg er det desidert beste selskapet som er. Er du uheldig nøler de ikke. Alt løser seg. Kundeservicen er helt upåklagelig. Anbefales på det sterkeste. Prisen er litt over de billigste små selskapene. Men har tidligere hatt et lite selskap. Det var meget problematisk når man først var uheldig. Jeg føler meg rett og slett tryg.

Svar fra Tryg Forsikring
14.05.2019 16.53
Hei Stian!

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding.
Det setter vi stor pris på.

Mvh
Tryg forsikring
Morten B. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser første år, deretter er det dårlig. Mange kundebehandlere er sure"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sure og lite møtekommende. Meget dyre på mc. Til tross for min alder er det ingen bestemmelser om alder på fører

Svar fra Tryg Forsikring
14.05.2019 16.53
Hei Morten!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg.
Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse, og vi er alltid åpen for forslag til hvordan vi kan bli bedre.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har reiseforsikring gjennom tryg i snart 6 år. Null hjelp å få da vi først trengte hjelp. Selskapet gjør ALT for å unngå utbetalig gjennom latterlige og usaklige argumenter. Styr unna!

Svar fra Tryg Forsikring
14.05.2019 16.52
Hei Thomas!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med Tryg.
Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan få sett på saken på nytt med nye øyne.

Mvh
Tryg forsikring.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hittil må sies å være det beste forsikrings selskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hittil må sies å være det beste forsikrings selskapet! If / Storeband som også er utmerket. Ubeskrivelig service og imøtekommelse over forventning !!!

Svar fra Tryg Forsikring
14.05.2019 16.52
Hei Tommy!

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding.
Det setter vi stor pris på!

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"1 ting om gangen"

Har en mere en 1 endring som skal gjøres på forsikringene, så ring flere ganger, de fleste saksbehandleren klarer ikke endre mere enn én ting, får de flere på en gang, blir alt feil, så beste tipset ring en gang for hver endring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lang behandlingstid, blir lovet svar i løpet av dagen gjentatte ganger uten at lovnader holdes. I tillegg er det lite/ingenting å hente på forsikringene, de har unntak for det meste i sitt favør.

Bjørn E. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyr på ny Tesla model 3!"

OK. Prisene har lett for å sige oppover til tross for at vi er skadefri på en ganske stor portefølje!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lover for mye i reklamen"

Opplevelsen fra tidligere forsikring av verksted og næringsvirkshomhet var at Tryg sviktet meg og ikke ga estatning da jeg fikk problemer. Ved skade på bil tog Tryg på seg skylda og var en dårlig advokat for meg og min sak!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
""Da må vi be om unnskyldning" ser ut for å være Tryg sit motto"

Det har vært utrolig mye rot med innbetalinger / autogiro fr TRYG sin side, som de igjen "beklager". Tigjengilighet på telefor er nesten fraværende. de ringer ALDRIG tilbake, selv om vi ringer hver dag og ber de ringe tilbake. Har hatt en sak og den ble løst bra fra Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betaling"

Fra dag én har det vært kluss med betaling og fakturaer. Først gebyr på uforsikret kjøretøy, nesten 2000kr, som de brukte lang tid å betale. Så ble jeg dobbelfakturert i måneder. I 2019 har det gått smertefritt.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR