Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tryg Forsikring
2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 19 innen
skadeforsikring
45%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
301
252
211
163
384
Sorter omtaler etter
Viser av 1311 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Forsøker å vri seg unna alt ansvar med overtolkning av årsakssammenheng"

Snubla i båndet til bikkja og most telefonen min fordi jeg var uoppmerksom, tryg mente dette var skade utført av et DYR og derfor gjaldt ikke reiseforsikringen. Etter mye krangling om påregnelig årsakssammenheng og overtolkning av dette, ga de seg. De svarte da med å dra opp en ny case om hvorfor reiseforsikringen likevel ikke skulle gjelde. For et mareritt av saksbehandlere som hele tiden leter etter grunner til å unndra seg utbetaling enn å hjelpe kunden. Har kollega som har opplevd det samme. God pris, men du blir flådd i andre enden.. Mye slurv på bilforsikringene mine, må hele tiden be de korrigere km stand og div detaljer i kjøretøyforsikringer selv om alt er skriftlig innsendt. Hatt Frende og Gjensidige i alle år, aldri problemer eller gjentatt spekulativ krangling der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Driver med falsk markedsføring"

Falsk markedsføring av 10% rabbatt dersom man kjøper forsikringen på nett. Prøvde å registrere bilen på nett fikk feil at man kan ikke gjøre det for denne bilen og jeg må ta kontakt med kunde service. Ringer til service så sier dersom jeg skal forsikre denne bilen så må jeg betale full pris og de kan ikke gjøre noe med, herregud ER DET MULIG?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice bedrift og skadeavdeling"

Jeg hadde god pris hos Tryg ellers ingenting positivt dessverre. Vil du ha problemfritt skadehåndtering skal du ikke velge Tryg. Behandlingstid klage på skadevedtak 3 mnd pluss (venter fortsatt). Som regnskapsfører er jeg ofte i kontakt med forsikringsselskaper på vegner av kunder, dårlig erfaring med det også.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Har byttet selskap
"Dårlig Kundebehandling"

Elendig hele selskapet. Fra selger til kundebandling og kundeservice. Avslag med en gang etter meldt skade. Man må gjennom flete klageomganger før de tar deg seriøst. Styr unna!

Hans E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tilbud mrd god prid, faktura med mye høyere pris, ingen svar på hebvendelse = ikke TRYGG"

Flink selger som gir deg god pris. Faktutra kommer med betydelig høyere pris enn tilbudet. Henvendelser til selger i etterkant blir ikke tatt alvorlig. Etter en stud kommer e-post i retur med ukjent mottaker. "Kundebehandling" - "oppfølging" er to fremmedor. -- normalt vill en selger følge opp og gi tilbakemelding og ordne opp !! ---søker nå etter nytt alternativ

Thor R. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeoppfølging"

Vi var utsatt for et grovt innbrudd i vår bolig i en sommerferie for noen år siden. Prosessen med innmelding av stjålne eiendeler var utrolig tungvint og tidkrevende og innbød i utgangspunktet oss til å gi opp. Det foregikk i et digitalt system som var svært uoversiktlig og tregt. Det var mange gjenstander som skulle registreres og meldes inn og dette tok mange dager. Vi hadde ingen samtaler med noen kundeservice og fikk ingen hjelp. Det var mange smykker og verdigjenstander som ble stjålet. Alder på gjenstander har jo betydning for fastsettelse av erstatningen pga slit/elde, med dette skal ikke være av betydning for smykker ifl takstmann som ble sendt oss fra Tryg. Likevel reduserte Tryg verdien på smykkene som ikke hadde noe som helst preg av slitasje. Dermed ble det ikke mulig å anskaffe/erstatte disse for erstatningen som ble gitt. "Det er når uhellet er ute du blir kjent med forsikringsselskapet ditt", er det noen som har sagt. Vi fikk erfare dette. Melding av skade har stort forbedringspotensiale hos dette selskapet og det hadde vært fint å bli kontaktet av en representant fra selskapet med hjelp vedr. skaden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Idiotisk kundebehandler"

Vi skulle samle alle forsikringene våre, som er en del! Den gjøken som kontaktet meg ang tilbud på forsikring.. og som da presterer å si at han "ikke gidder" å ringe igjen når jeg sier at pr nå er tilbudet kun 200kr billigere enn min nåværende forsikring.. han vinner ikke årets kundebehandler! På under 2 minutter sørgende han for at det blir et annet selskap på oss, uansett pris!

Shagufta
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring"

Velidig bra kunde behandling har aldri føtt noe feil informasjon

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Straff ved utløst forsikring"

Fikk en lekkasje i et rør utgående vann fra bad, ringte Tryg og de kunne fikse det uten problemer. Men da økte egenandelen min til kr 20000,- neste 2 årene om noe skulle skje som "straff" for å utløse forsikring. Helt uakseptabelt.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det værste selskapet som finnes"
1 syns denne omtalen er nyttig

hadde røykskade i 2016, Den er enda ikke ferdig oppgjort (02.01.2023) De bløffer, haler ut og er hovmodige!! Hold dere LANGT unna dette selskapet !!

Bjørn T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blitt et dyrt forsikrings selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra Codan til Trygg for 2 år siden. Fikk et godt tilbud fra Trygg. Ble sagt at det ikke skulle øke mer enn normalt de neste årene. Men dette stemmer ikke helt. Jeg tenket at jeg fikk en lav inngang for å bytte selskap. Dette som ble avvist som grunn. Jeg bytter nå selskap fordi dette er litt skuffende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Generelt missfornøyd"

Vanskelig å få kontakt Tar lang tid å få svar Mye minus i vilkårene Veldig dyrt

Jorunn V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Trygg, ryddig og tilgjengelig"

God kundebehandling, ryddig og oversiktlig og lett å komme i kontakt med rådgiver.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"The worst insurance ever"

Takes incredibly long time to reply, the consultants almost never know how to resolve a case, so you are stuck forever bouncing between Tryg and another side's insurance. When it comes to travel insurance - whenever you have a luggage delay, they will take a month to reply and say "no" to refund your delayed spent money (my partner's insurance refunded the money spent even though the bag was on my name). I can't imagine getting into some serious problem and Tryg covering it, they will try their best to get out of it. Not worth the money

Aldri M. K. H. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna Tryg om dere kan"

Jeg har i to perioder vært kunde hos Tryg forsikring, og begge ganger opplevd at dette er et firma som verken er gode på kundebehandling, pris eller skadeoppgjør. Anbefaler alle jeg kjenner om å finne seg et annet selskap! Jeg har ventet timesvis i kø, og på at noen skulle ringe tilbake, sendt inn meldinger uten å få svar, brukt chattetjeneste som henger seg opp, saker har blitt trenert og prisendringer kommer uten forvarsel. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Hurtig og profesjonell hjelp ved henvendelse og skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trenering og misvisende"

Forsikring har trenert skaden vår i 14 mnd, for deretter å til slutt gi en symbolsk erstatning. Vi har hatt topp/pluss i alle år. Denne forsikringen virker ikke når du først trenger den. Anbefales IKKE!!

Cosmin N. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"et løgnaktig selskap med uprofesjonelle ansatte"

Jeg kunngjorde at jeg solgte traileren, men de fortsatte å sende meg fakturaer per acre jeg betalte dem, og så fikk jeg ikke alle pengene tilbake, så økte de prisen på forsikringen uten noen grunn og uten å varsle meg og da jeg hadde skader på campingvognen sa de at campingvognen ikke er forsikret ved utleie selv om det står skrevet i kontrakten at alle skader er dekket under periode det er leid og ikke de ønsket å dekke skadene

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Fornøyd med Tryg. Hyggelige kundebehandlere og får alltid rask hjelp. Prisen har økt en del i det siste, så sonderer markedet for og evt bytte.

Polarchick
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dyr og vanskelig å avslutte"

DYR forsikring og vanskelig å si opp. Prøvde å si opp, men det måtte nytt forsikringsselskap gjøre. Jeg sa at jeg hadde fått ny forsikring, men det hjalp lite. Sto at det var 1 år til forsikringen min stoppet, enda jeg hadde kontaktet de 3 ganger. Da jeg endelig fikk noe tilbake melding kom det enda en regning for noen ekstra dager, grunnet styret deres. Spurte på forhånd om de kunne redusere pris for å holde meg som kunde. Det kom ikke et tilbud i det hele tatt. Ble 200,- billigere å bytte til Fremtind. (Topp hundeforsikring).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Pålytelig og ansvarlig"

Enkel måte å få snakke med konsulentene. Rask behandling av søknader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"frister kunder med gode priser"

Meget dårlig erfaring, blei lovd kjempe priser. Men. Prisene var skrudd opp når vi mottok tilbud og avtalen var sendt. Meget skuffende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lang behandlingstid"

Klaget på avgjørelse i en sak på reiseforsikringen min. Etter 6 uker tok jeg kontakt for å spørre om status og fikk beskjed om at det for tiden var 6 ukers behandlingstid, og at de forventet at saken skulle være ferdig i løpet av uken. 3 uker senere tok jeg kontakt igjen og fikk samme beskjed. Nærmer seg nå 12 uker.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kolbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veit og utnytte"

Lager rot, forandrer avtalen med høyere priser, sa opp uten gyldig grunn for så og doble prisene for det var betalingsanmerkning på meg. Og sa eg måtte betale alt på ein gang. Endre med og bli straffet trippelt opp pga uforsikret kjøre tøy. Og det skal eg si eskalerte for i pris mens eg kranglet med tryg. Hadde ingen ting uteståande hos dei ein gang. Så ja frekke folk

Særdeles S. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et selskap som setter pengeboken foran helsen og tryggheten"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rørbrudd på kommunal ledningsnett. Hele kummen ble byttet. Jeg er rystet over hvordan vår skadesak endte. Selv etter hjelp fra advokat og Nemda. Selskapet har opptredd særdeles uansvarlig og kynisk og de bruker alt av «smutthull» å sier ting som overhodet ikke er tilfelle. De lyver og bruker gamle vilkårsperioder som står aktiv på «min side». Her må man helst ha en utdannelse som jurist for å kunne hjelpe seg selv og sine da det er null hjelp fra selskapet å få. Fikk følgeskader etter dårlig utført arbeid og etter særdeles uansvarlige valg som ble tatt av selskapet. Hele våtrommet ble revet ned. Rør ble tatt av, flyttet brederen , tok av veggplater , av med isolasjon osv. Forlater stedet med ukoblete jordledninger og midlertidige løsninger på elektriske ledninger og vannrør. De trakk seg plutselig ut etter 8 uker da de mente de måtte gjøre oppgraderinger for å stille rommet opp igjen som forsikringen ikke dekket. Dette burde de virkelig ha gitt informasjon om, hvem kan vite hva som er under eller bak før det blir tatt bort ? Står ingenting om dette i vilkårene. Dette ble slik det ble pga tørke ikke ble satt på før 16 dager etter skaden. Tørke sto kun på i ei uke, ble satt på igjen etter veggplatene ble revet av, 6 uker etter skaden. Nå ble det tørket i ca 2,5 mnd som resulterte i mere følgeskader pga for mye og for hard tørking. Ble påtvinget et kontantoppgjør på ca 26.000 kr, vi har fått taksert våtrommet oppstillet til tilnermet slik det var men selvfølgelig med å forholde seg etter lover og forskrifter som er pålagt. Summen ble satt her til mellom 240.000-300.000 kr. Det kan umulig være riktig ar de kan springe fra en sak slik å ikke ta ansvar etter sitt dårlig utførte arbeid og særdeles dårlige valg til hvordan dette skulle løses. Jeg skjemmes på deres vegne. Man kan absolutt ikke føle seg trygg i Tryg. Å tro meg, jeg kommer aldri til å gi meg. Vår sak skal ut til de jeg kan få det ut til å det skal snakkes høyt om. Jeg synes synd på alle kundene Tryg har som sitter der å føler seg trygg. Selv ikke med vår Ekstra / toppforsikring var vi her godt nok forsikret, enda dette ikke var vår feil men deres etter de ikke gjorde slik de skulle til den tid de skulle. Skammelig !

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR