Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 29 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
235
214
170
119
237
Sorter omtaler etter
Viser av 975 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God informasjon"

Enkelt å ringe eller gå innom. Svarer som regel raskt på telefon elle epost. Ønsker å få tilbud fra flere selskap i og med at Tryg nå ikke har samarbeid med Nordea lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ble lovet å få tilsvarende bil hvis det skulle skje en ulykke"

De lover en ting muntlig. Også når det skjer noe de holder ikke det de har lovet deg. De ber om jeg har det skriftlig.

Morten J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Værste forsikringsselskap noensinne"

Fikk ikke leiebil på stedet. Ble bedt om å ta taxi med hengerfeste å dra campingvogn hjem 20 mil. Holder fortsatt tilbake penger som skal utbetales. Ødelagt ferien min!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på kontakt etter stengetid eller helg"

Skulle registere ny bil på ein søndag. Prøvde på mobil og nett men fekk berre feilmelding. Når eg ringjer be dei meg snakke med robot som berre sender meg feil svar. Forsikra bilen på eit nytt selskap for og kjøre denne heim med forsikring.

Kristine G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ble dyrt å spare"
1 syns denne omtalen er nyttig

Virket lovende, gode vilkår og lav premie, men når vi trengte forsikring var det i første omgang vanskelig å få tydelige svar, prosessen gikk ekstremt sakte, og når regninga kom viste det seg at det koster 20 000 å oppjustert turtallet på bil i etterkant.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vannlekkasje, dekker kun 50% av skaden vi hadde det er for dårlig. Vi som kunde hadde ikke noe å si, her var det takstmann som bestemte ut til det fulle. Altfor dårlig på oppfølging. Vi jobber nå med å bytte til ett annet selskap. Veldig skuffet..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"(U)Tryg Forsikring - Meget dårlig kundebehandling og skadebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har i min arbeid som entreprenør innen byggbransjen hatt mange kunder som hatt fuktskader i bolig og hatt store problem i kontakten med Tryg, tross at de hatt legala forsikringsaker med tydelig og lovlig dekning for sine krav, utifra loven og forsikringsvilkåren. Tryg virker nesten å ha satt i system at når kundene ringer, skifter de saksbehandler hver gang, eller så er den egentlige saksbehandleren opptatt og ska ringe opp om en uke, svarstid på mail er en uke, kundene får beskjed om at ikke ringa men at skrive mail (der svarstid er en uke) osv Etter hva jeg har sett er Tryg en "Utryg" forsikringselskap og bør unngås til hver pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bytter nå forsikringsselskap etter svært dårlig erfaring med Tryg"
1 syns denne omtalen er nyttig

En i utgangspunktet enkel skadesak har nå tatt fire ganger så lang tid som først forespeilet og jeg har underveis i prosessen aldri blitt kontaktet av noen fra Tryg. Hver gang må jeg selv ringe og den jeg treffer på når jeg endelig kommer gjennom på telefon. Kan aldri svare på det jeg lurer på. Jeg blir heller ikke oppringt eller kontaktet på annen måte i ettertid slik de lover. Det er kun ekstern takstmann som har fulgt opp, saksbehandler i Tryg er totalt fraværende. Vi har nå levert fra oss den skadede gjenstanden og saken står som lukket på Min side, men vi har ikke fått utbetalt erstatning. Noe jeg finner svært uprofesjonelt. Jeg leverte en omtale med skarp kritikk via en kundeundersøkelse jeg fikk tilsendt og tenkte at det da kanskje ringte noen varsellamper hos Tryg. Men nei. Vi flytter nå alle forsikringer i husstanden til et annet selskap.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare holde seg unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kunde service. Dyre. Purringer og regninger på forsikringer som jeg ikke lenger har. Ringer dem gang på gang, men hjelper lite. Dere finner garantert et bedre selskap en Tryg.

Kjell M. Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna, disse svindlerne prøver å lure dere over telefon ved å si at de skal gi dere kjempetilbud på forsikring. Om dem ringer er det bare å legge på om dere ikke har lyst til å angre senere. Fikk en annen pris over telefon også fikk jeg dobbelt så mye når de sendte eposten. Svindlere!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"De er ikke der når du trenger dem - feil handling av prosess"

Var i kontakt med Tryg ifm. med sjekker hvis de dekker den nye garasje som jeg bygget, og de bekrefte at garasje er dekket ( skriftlig også), og etter garasje døra var påkjørte de vil ikke betale reparasjon. Det er alvorlig, ikke pga total sum for reparere skaden, men pga de bekrefte at garasje var dekket og nå sier at garasje var ikke en del av huset.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikringskrav på 500-600kr? - 3 mnd behandlingstid and still counting!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som flere har nevnt nedenfor, opplever jeg selskapets behandlingstider er uakseptable, og at saksbehandlere oppfører seg arrogant og generelt dårlig kundeoppfølging. I min situasjon hadde jeg en skademelding på knappe 500-600kr da flere av mine flyreiser til Europa ble kansellert på kort varsel grunnet COVID-19. Jeg ble "påtvunget" Tryg reiseforsikring gjennom ANSA under mitt utvekslingssemester i København. Jeg planla en tur til Mannheim i mars, hvor jeg skulle fly Køben-Køln til med Ryanair, og Køln-Berlin-Køben fra med EasyJet. Etter en måned fikk jeg et copy-paste svar (hvorfor kunne de ikke bare sendt denne med en gang?) hvor de ba meg sende inn et kraterlass av dokumentasjon, som flybilletter i mitt navn, kanselleringsnotifikasjon, og bevis på at jeg har vært i kontakt med selskapene for å prøve å motta refusjon. Etter all dokumentasjonen var sendt, mottok jeg ikke svar før etter nok en måned. Da ringte jeg dem opp for status. Personen jeg snakket med kunne umiddelbart avslå skademeldingen som gjaldt Ryanair da de mente dette var Ryanairs ansvar – problemet er bare at Ryanair krever jeg står i 2 timer chat/telefonkø, men Tryg mente dette var rimelig og stod på sitt. Han skulle dog ta kontakt med saksbehandler for å fremskynde resten av mitt krav. Jeg fikk så uken senere SAMME COPY-PASTE svar som nevnt ovenfor. Saksbehandler ba meg sende inn dokumentasjon som jeg alt hadde sendt inn. Og tradisjon tro regner jeg med det sikkert vil være over en måned behandlingstid på 1 mnd igjen. Jeg sitter nå i 3. mnd med et nedhøvlet krav på 400kr, og Tryg skal være like gnitne, upersonlige, sta og arrogante. Skal gjøre alt for å unngå selskapet fra nå. Selskaper har mulighet til å besvare tilbakemeldinger på Bytt.no. Sier litt at Tryg ikke engang tar seg tid til dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimeligere premie"

Selskapet burde ha en lavere årlig premie særlig på bilforsikring og innbo. Egenandel ved skadet elektronisk utstyr burde være lavere.

Trygkunde
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringene ble noe dyrere enn det jeg ble forespeilet, og når jeg sa opp kom de med et nytt og bedre tilbud.... Selvsagt for sent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig kundeoppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ingen å gjøre avtaler med dette selskapet. Vert kunde i mange år. Fikk en skade. Og det tar 3 mnder før de greier å forstå at de må svare. Videre tar det minst 3\4 uker hver gang de tar kontakt og det skjer ikke noe i saken. Purret daglig nå i 2 uker selv da uten kontakt. Finn noen som snakker med kundene sine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

Har ikke hatt denne avtalen lenge. Har ikke opplevd å få kontakt eller bli kontaktet tilbake. Opplevde at de byttet på premien rett etter vi lagde avtale og ga beskjed en mnd senere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg forsikring er useriøse/arrogante og total mangel på forståelse"

Ikke til å stole på. Fikk maskin havari på nesten ny bil. De kom omsider opp med et tibud om brukt motor fra Sverige som de ikke kunne fremskaffe noe dokumentasjon på. Dette kalte de for likeverdi av motoren som sto der som var gått 30000km. Takstmann svarte ikke, d gjorde ikke Tryg heller. Ut fra dette tar man ikke sjansen å bruke så useriøse selskaper. Skift om du har Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sender e-poster med feil informasjon og leter med lupe etter grunner til å ikke utbetale"

Velg et annet forsikringselskap. Skulle du være så uheldig at du treng forsikringsutbetaling, så er tryg forsikring noe av det værste jeg har vært borti. Eller meld de til politiet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig behandling av skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg må ha den mest hårreisende dårlige skadebehandlingen jeg har vært borti. Det går sakte og de dekker vel strengt tatt ingenting så jeg tror jeg heller fortsetter uten forsikring som er like bra som Tryg. Betaler heller dobbel pris hos ett seriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dårlig opplevelse hos Tryg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det skjer et ran med meg og hvatt på sykehus. PGA ikke betalt siste Regning. Når jeg kom tilbake fra sykehus og betalt regning, selskap vil ikke akseptere en riktig sak. Mitt Ran sak 2 ganger viste Adresseavisen og politi anmeldte papir, akseptere ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende oppfølging - agendadrevet - forsøk på lureri"

Tryg kan bli bedre på å følge opp sakene sine, gi riktig informasjon, være tilgjengelige, og opptre som om de har lest saken din når de ringer.

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kontakt, men noe dyr"

Litt tull når jeg skulle få på plass avtale. Presset veldig på Ulykke og Kritisk sykdomsforsikring, selvom jeg flere ganger sa nei. Antar at dette er en slags bonusforsikring. Avtalene med forsikringene jeg valgte ble god og har godt forhold til kundekontakten.

Daarsgarden
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Behandlingstid forsikringsaker"

Hvis du ønsker fortgang i behandling av forsikringsoppgjøret ditt bør du nok velge ett annet selskap. De lover 5 uker behandlingstid, som skyves til 7 uker og etter 7 uker er det fremdeles ingen som har ringt deg eller prøvd å kommunisere at de i det hele tatt jobber med saken. Ikke er de billigst heller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig oversikt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Reiseskade/corona-sak hadde ikke blitt avklart uten at jeg brukte timer på telefonen. Innsendt dokumentasjon var "ikke tilgjengelig" for saksbehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oversikt på web over mine forskjellige avtaler/forsikringsobjekter"

Dårlig oversikt på web over mine forskjellige avtaler/forsikringsobjekter - Dette vanskeliggjør min egen jobb med å holde oversikt, og kunne lett vært forbedret fra Tryg sin side. Som ett resultat er det vanskeligere å følge opp eventuelle prisendringer ifra år til år. - Hyggelige kundebehandlere. - Lite informasjon om "valgmuligheter" ifht å benytte forsikring eller ei ved uhell, og eventuelle konsekvenser ifht. kostnader. - Ok skadeoppgjør, men egenkost ifht. økt premie er ikke tydelig forklart eller lett tilgjengelig på nettsiden/kontoen min.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR