Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tryg Forsikring
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 18 innen
skadeforsikring
45%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
292
252
207
156
364
Sorter omtaler etter
Viser av 1271 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"I got as maximum compensation as expected"

I was on vacation with my family. In 3 days after arrival my son and then my wife got sick. We lost almost one week of our vacation sitting in an apartment. Tryg kindly compensated as treatment, as medicine, as travel cost for these days. No one can return days we’ve lost, but Tryg returned completely expenses for these days. I am pretty happy about it and thinking about extending insurances in Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Ikke samarbeidsvillig Vil ikke diskutere pris. Arrogant, rot med fakturaer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser, gjenspeiles i kundebehandlere."

Gode priser, men under hendelse av påkjørsel ventet jeg i 5 uker på svar, når siste kundebehandler sa jeg ikke var pliktig å gå gjennom min forsikring for å få saken videre. Brukte selv 45min på å få saken videre. Gi riktig informasjon med en gang er noe de kunne blitt bedre på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"konge"

har vært kunde i codan var meget fornøyd der har nå blitt flytta til tryg håper på like bra oppfølging

Adeel A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De kjøpte om Codan og økte forsikringspremien med 60%"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer aldri til å forsikre noe hos Tryg og anbefale alle å styre unna. De kjøpte opp Codan (vet ikke om det var hele selskapet de kjøpte opp eller bare avdelingen jeg var forsikret hos) og satte opp eiendomsforsikringen vår med 60%! Helt utrolig å kunne gjøre dette helt uten videre. Plutselig var det bare en økt faktura.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fryktelig dyre i forhold til sine konkurrenter!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fryktelig dyre i forhold til sine konkurrenter! Styr unna! De er ikke noe vits å ringe til en annen gang for å få pristilbud i fra! Sikkert like dyre i fremtiden også!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Treg saksbehandling"

Til tross for elektronisk skademelding og ja til forenklet saksbehandling. Veldig lang saksbehandlingstid.

Telegrafisten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Oversiktlig"

God oversikt over innhold og pris som er lett tilgjengelig via web-siden. Forsikringen er knyttet til Nito medlemskap som er forhandlet frem sentralt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter mer enn 15 år som kunde har jeg de siste månedene hatt to opplevelser hvor Tryg overhode ikke leverer. Det ene tilfellet var en utforkjøring med bil hvor de først utbetaler erstatning, og deretter retter regresskrav mot bilfører. Selskapet hevder grov uaktsomhet. Politi og politijurist har kun markert uaktsomhet. Et annet tilfelle ifm. reiseforsikring og forsinket fly (nye billetter), hvor de krever dokumentasjon fra utenlandsk flyselskap om forsinkelse og årsak - noe de selvsagt ikke oppgir. Dokumentasjon fra Flightradar ignoreres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kun premie innkrever"
2 syns denne omtalen er nyttig

Et selskap som sender fakturaer, og kommer dui en situasjon som der du trenger hjelp, pulveriserer de ansvaret og løper fra sine forpliktelser. Har hatt behov for forsikring en gang i livet for 1 mnd siden, fryserhavari og jeg haddde da såkalt pluss forsikring. Meldte inn skade og snakket med en sakbehandler og det så ok ut, var tilbakemeldingen. Så begynte de å flytte saksbehandlere mellom innboo, bygg og såkaldt ytre påvirkning og mente til slutt jeg ikke hadde dekning....... Tryg er ikke mitt selskap på hverken, BIL x2, BOLIG, REISE, MC, Snøscooter, traktor, fritidsbolig, hund eller livsforsikring mer. Alt er flyttet til et forsikringsselskap ikke et premie innkrevings selskap. Skygg unna dette selskapet.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For høy prisstigning per år.og det liker jeg ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dei øker prisene med 2000 pr år så no vil jeg bytte til rimeligere selskap ettersom jeg snart blir alderspensjonist

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Uoversiktlige endringer og dårlig informasjon om prisøkninger. Ser ikke hva endringer/prisøkningen utgjør i kroner. Liten, ingen godgjørelse for å være skade fri igjennom mange år. Svak kundebehandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bedrageri på høyt nivå"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ulykke ekstra forsikring. Alle vilkår var oppfylt i forsikringsvilkårene, og fikk avslag. Klaget og de endret avslags grunnen, ble bare mer og mer usaklig. Saken har blitt behandlet av kloakkrotter. Slummen av slum, elendig saksbehandling og tar ikke hensyn til personvernloven. Alt tryg lover får meg til å grøsse og lurer på om det er lovlig. Styr unna dette selskapet hvis dere vil være forsikret. Man er ikke forsikret hos tryg, man er lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke e-post"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på eposter på ukesvis, flere timer ventetid på telefon, og ringer kun opp en gang om du velger oppringing. Framstår nesten som at de med vilje trenerer skadesaker med små beløp i håp om å slippe utbetaling. Krangler om 50-lapper på det de vil dekke. Null bistand eller veiledning rundt hjemtransport etter bilberging.

Tuncer E
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig ha med å gjøre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig med dialog, for helt andre opplysninger enn det du spør. Se etter andre selskaper

Michael M. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Svarer ikke på forespørsler i det hele tatt"

Jeg har nå for andre gang sendt en melding til Tryg forsinkring og bedt om et tilbud (en gang tidlig i juli og en gang i august), men der har man valgt å ikke svare. Jeg kan ellers ikke si veldig mye om produktet, men alle andre forsikringer som jeg hadde å gjøre med er normalt lynrask med å svare, så det lover ikke bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig håndtering av skadesaker"

Svært treg saksbehandling. Må gjennom flere kundebehandlere/avdelinger for å få endelig svar. Vår sak tok 2 mnd. Med negativ respons til slutt. Kunne ha vært avgjort MYE før.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svarer ikke på henvendelser"

De har ikke e-post du er nødt å logge deg inn hver gang vanskelig å få tak i og saksbehandlerne behandler ikke sakene ventet i to måneder på svar nå med purringer sjanseløst forsikringsselskap jeg lover dere alle styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tryg behandlingsforsikring"

Måtte bytte begge hoftene pga slitasje.Hadde heldigvis Tryg Forsikring med Tryg Legehjelp og behandlingsforsikring. Dette fikset Tryg forsikring på en eksemplarisk måte. Veldig imponert over hvor raskt og proffe dette ble utført. Anbefaler alle å ha disse forsikringene

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt skadeoppgjør ved skade på hunden vår"

Veldig raskt oppgjør etter veterinærbesøk. Utlegget var på konto dagen etter! :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Elendig på ansvarsforsikring"

En årelang kamp for å få dekket tap etter båthavari. Tar ikke ansvar og umulig å få en skikkelig dialog med selskapet. Sky som pesten!!

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"kverulerer på småbeløp"

Reiseforsikring skulle dekket kansellering av fly til Mali på grunn av 'trusler om terror'. Dette ble nektet fordi flyselskapet omtalte problemet som 'politisk uro'.Reiseforsikring skulle dekket kansellering av fly til Mali på grunn av 'trusler om terror'. Dette ble nektet fordi flyselskapet omtalte problemet som 'politisk uro'.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å komme i kontakt med og byråkratisk"

Kona trengte legehjelp på ferie og vi prøvde å ringe Tryg 24/7 alarm tlf for å be om råd angående valg av lege og få godkjenning på sak. Det ringte og det ringte i evigheter og til slutt havnet vi på en Talkmore mobilsvar. Vi prøvde nettskjema men de fant oss ikke som kunde fordi dette var via Bank Norwegian kredittkort. Vi sendte e-post som ikke ble besvart. Neste dag ringte vi igjen for å mase og fikk svar på nr men ble satt over flere ganger før samtalen bare forsvant. Tryg ringte heldigvis tilbake men det var mildt sagt en krevende prosess å få hjelp. De skulle ha kredittkort informasjon, bestillingsdato og beløp for både flybilletter og hotell. Det var et lite mareritt å få opprettet sak hos Tryg, og jeg vil fraråde å bruke deres reiseforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Katastrofal kundebehandling"

Forferdelig kommunikasjon og kundebehandling fra Tryg veihjelp og skadebehandling. Styr unna dette selskapet. De er billige av en god grunn. Dersom bilen din stopper i utlandet med bilen forsikret hos Tryg så har jeg følgende beskjed: Lykke til! - Kort oppsummert så ønsker de ikke hjelpe deg, men å få saken avsluttet fortest mulig til enhver pris. Her må du virkelig stå på kraven dine og lese villkåren nøye før du ringer. Og: villkår er formulert såpass åpent at de kan tolkes fritt, til fordel Tryg. Skaff deg juridisk bistand… - De følger deg ikke opp. Ringer ikke tilbake som avtalt eller svarer på viktige spørsmål. Du sitter på telefon døgnet rundt fra det øyeblikket du sitter i veikanten og i ukesvis fremover for å selv spørre etter status og fremdrift. Ingen hos Tryg aner hva de skal eller kan gjøre. - Kunde- og saksbehandlere opptrer passivt, kunnskapsløst og mitt tilfelle arrogant med systematisk bruk av hersketeknikker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med Tryg."

Oppfattes som et bra selskap, men man betaler for det. Har vært kunde i mange år og hatt en skade, den halte litt ut i tid men alt gikk i orden, ikke noe tull.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR