Inngikk en ok avtale for ca ett år siden, og var greit fornøyd med den. De fikk meg blant annet til å flytte person/Liv-forsikringen min fra Nordea, som jeg hadde hatt der i nesten 20 år. Dette fordi de kom noen tusen bedre ut. Fikk sjokk når nye priser for nytt år kom nå, hvor nesten alle forsikringene var oppjustert med i hvert fall(!) 25%. Så etter ett års forsikringsforhold, økte altså årspremien med 7.000,- . Forstår ikke at dette kan være lov?!
Sendte inn informasjon om alle mine forsikringer på tjenestetorget.no for å se hvilke tilbud de kunne komme med. Tryg forsikring ringte etter ett minutt, men nektet å prate med meg hvis jeg ikke ville si hva jeg betalt fra før, med dokumentasjonen fremme. Jeg hadde ingen intensjon om å vise tilbudene Tryg eventuellt hadde kommet med til andre forsikringselskaper, det er råttent og under min verdighet. Men da skal heller ikke de penkledde kreve at jeg nevner hva jeg betaler fra før. Ønsket kun tilbud, og ville svart ja eller nei. En stjerne er det sjeldent jeg gir, som regel er det fem.
Hei, Byttet til Tryg for ca 1 år siden og opplever ikke at de forsikkrer noe som helst. Egenandeler er så höga at hvis man knuser skjermen på mobilen så er det null dekkning. Har en skade i ryggen som de i en eveighet oröver og komme seg unna. Salgskonsulenten sier en sak, saksbehandler en anen. Håll er unna o-tryg!
Har hatt en pågående skadesak på ett kjøretøy siden mars 2020 med innbrudd og skadeverk og eneste Tryg vil dekke er ny rute og min egenandel, men eg sitter igjen med en bil som ikke er fungsjonibel pga fuktskade
Flykter fra Tryg snrarest. Forsikring agent sa noe annet når de selger, men når man havnet i ulykke så sier kundebehandler noe annet. Det er ikke trygg i Tryg !
Tar kontakt på chat angående faktura, fordi den er over dobbelt så stor som vanlig. Den inneholder prisen for den gamle forsikringen, I TILLEGG til ny forhøyet pris. De skal se på det og lover å svare neste dag. Hører ingenting. Tar deretter kontakt etter tre dager, og de kan fortsatt ikke svare meg. Kan ikke se at det er vanskelig å svare på et enkelt spørsmål angående en faktura (vet de ikke hva de fakturerer?). Tar kontakt på telefon, og hun lover å finne ut av det i løpet av dagen. Hører ingenting. Neste dag får jeg mail, hvor de heller ikke kan svare på spørsmålet, og ber meg vente. Der ble det nok for meg, og de mistet meg som kunde. Jeg tør ikke tenke på hvordan man blir behandlet, hvis man skulle ha reelt behov for hjelp.
Etter en måned med krangling sitter jeg igjen med følelsen av å ha blitt lurt gang på gang. Forsikringsselskapet kondemnerte bilen vår og ville ikke gi denne tilbake grunnet at dette ikke var forsvarlig for økonomiske og sikkerhetsmessige årsaker. Jeg finner nå ut etter å ha måtte legge ut egne penger for ny bil, at Tryg ikke skal vrake bilen allikevel. Kjempehyggelig å ha vært kunde så lenge jeg ikke har vært utfor noen ulykker
I mitt tilfelle gjelder dette utenlandsreise som for så mange andre ble stoppet av pandemi. Vi kunne avbestilt reisen og vært dekket av forsikringen men fikk følgende anbefaling av rådgiver: «Vi anbefaler deg å ikke avbestille reisen hos flyselskapet/turoperatøren før avreisedatoen er passert. Hvis reisen blir kansellert av flyselskapet/reiseoperatøren vil du normalt ha rett til å få igjen pengene derfra.». Det som i praksis skjer er at flyselskapet kansellerer flygningen og Tryg slipper erstatningsansvar. For meg betyr der 6–7 måneders ventetid mens saken behandles i transportklagenemnda. Til sammenligning har reisefølget med forsikring i IF fått hele beløpet dekket ved første henvendelse.
Har alltid fått god service og hurtige oppgjør.Har selv oppbevart kvitteringene etter oppgjør, noe som lettere arbeidet.
Aldri opplevd så dårlig behandlet som i tryg. For guds skyld hold dere langt unna dem. Værre en dem fins det ikke.
Fikk kjempetilbud på forsikringer på grunn av OBOS medlemskap, Men så økte prisene på bilene med 60%.
Det hjelper ikke å ha grei pris, det har dem faktisk heller ikke det, men men. i løpet av 25år har jeg hatt tre saker hos dem, og har da dårlig opplevelse av dem tre. Det er ikke tilfeldigheter. Elendig på service .
Vi er 4 hytteeiere som har hatt felles sak mot grunneier. 3 av hytteeierne har fått rettshjelpsdekning via sine forsikringsselskap. Vi fikk ikke. Dette er for dårlig!
Jeg kan lage ny avtale i trygg å spare over 8000 kr i året. Dere gir ikke kundene deres de beste avtalene automatisk. Jeg føler meg lurt
I forbindelse med Covid—19 fikk jeg ikke refundert beløpet for hotellet jeg hadde booket siden hotels.com tilbydde voucher som måtte brukes på samme hotell innen 6 måneder- dette var ikke et alternativ å benytte seg av, men fikk likevel ikke støtte fra forsikringsselskapet (KLP). Heldigvis hadde jeg også rettigheter gjennom Eurocard og fikk hjelp av Tryg. Her fikk jeg kjempegod service og pengene tilbakebetalt innen få dager.
Har opplevd gjentatte ganger og ikke få hjelp fra dem jeg har kommet til. Har ikke mottatt heller noe betalings påminnelser før jeg har fått purring brev 2. De har gitt beskjed om at det er mitt problem at jeg ikke har mottatt dette.
Vanskelig å forstå vilkår og komplisert produkt. Umulig å vite verdien av og omfanget av tilleggs forsikringer som man får etter at man bestilt forsikring
Tryg gjør absolutt alt hva de kan for å slippe å utbetale erstatning! Vi har en sak om rettshjelp som skjedde for 2 år siden; Vi har nå holdt på i 1,5 år med å bringe frem stadige dokumentasjonskrav som Tryg ettespør, fordi de endrer krav hele tiden, de etterspør ny dokumentasjon på saker vi allerede har dokumentert! Helt sykelig trang til å trenere utbetaling, gjentar de samme betingelsene hele tiden, betingelser som vi allerede har dokumentert er oppfylt! Vi har fremført vitner, vi har dokumentasjon fra vår advokat, vi har fremført dokumentasjon på tilstedeværelse; Tryg fremfører likevel nye krav! Jeg er medlem av OBOS siden 1971, OBOS har avtale med Tryg om forsikringstjenester, Jeg har skrevet brev til OBOS og anbefalt dem å terminere avtalen med Tryg; jeg unner ikke OBOS medlemmene noe så vondt som å måtte kaste bort flere år av sitt liv på å parlamentere med dette selskapet! Hvis du har livet kjært; styr unna dette selskapet!
Det er veldig skremmende å tenke på at man tror man har alt i orden angående forsikringer og så viser det seg at dette kun gjelder innbetalingene, og ikke forsikringene, trenger man hjelp så kan man ikke forvente at dette useriøse selskapet med det svært så misvisende navnet " Tryg" stiller opp.
De har brukt uendelig lang tid på å rette en skade som i utgangspunktet tar 2 dager. Har purret så og si hver dag i tre måneder og det skjer ingenting.
Grei nettside og hyggelige saksbehandlere. Innholdsrike poliser med mye detaljer. Skal du printe ut total polisen blir det en komplett bok.
Det er bra Service hos de ansatte, og selgere er heller ikke for påtrengende. Du får det du ber om, og tips til hva som kan være lurt å ikke lurt å gjøre som ung bilfører.
Har vært lojal kunde i mange år, men må diskutere prisoppgangen hvert bidige år. I år økte de bilforsikringen med 30% uten at de kunne forklare hvorfor når jeg ringte. De var heller ikke villig til å redusere noe på prisen. Har aldri hatt skade på bil eller krevd dem for noe oppgjør. Ergo de mister meg som kunde.
Gir meg erstattningssummen som gavekort hos en mye dyrere forhandler, men hvis jeg vil ha pengene utbetalt til konto, da må jeg ta til takke med en lavere sum. Useriøst. Lange telefonkøer uten mulighet for å bli ringt tilbake.
Styr unna Tryg, forskningen er null verdt.Innleggelse epikrise i fra sykehus er ikke god nok dokumentasjon.