Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
14
av 23 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
185
160
122
86
159
Sorter omtaler etter
Viser av 712 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Øystein F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"

Meget kritikkverdig skadebehandling og oppgjør hvor det ikke ble gitt dekning for egeninnsats og at det var svært vanskelig å komme i kontakt med saksbehandler

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Alt for treg"

Har ventet i over 1 mnd bare på å få svar på en liten sak som gjelder knust mobilskjerm. Kunderservice ber meg sende epost igjen og igjen. Drit lei.

Monica S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Minst kundevennlige firma vi har vært borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk en stor vannlekkasje i vårt nybygde hus da rørleggeren hadde gjort en feil. Tryg ble kontaktet og de var ansvarlig for å ordne skaden. Resultatet var et hus som hadde blitt kokt, med store ødeleggelser, og var mer skadet enn enn før de begynte, og vått fremdeles. Takst på nesten 1mill å tilbakeføre huset til samme stand som det var i før skadene, men Tryg svarer ikke og ser på saken som avsluttet. Anbefaler ingen å bli kunde her, man er dessverre ikke trygg med Tryg. Vi var altfor godtroende som stolte på de. Ikke skulle saken kostet Tryg noe heller, de skulle sende regress videre. Tryg må få bedre system på krav til kompetanse, bedre oppfølgingsplan, og være mindre kyniske. De har ødelagt over 3 år av livet vårt og vi er helt sjokket over at et stort og seriøst firma som Tryg har så dårlig kundebehandling. Vi er tross alt helt uskyldige i denne skaden og sitter igjen med et halvveis hus og store summer med regninger. Pluss alvorlige helseplager etter at soppen ikke ble sanert slik den skal.

Per O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"

Disse gutta er uærlige. de gjør alt de kan for å ikke betale ut det en har krav på. Tryg lagde større skade på våres hus en opprinnelig skade. dette på grunn av dårlige håndverkere som de har på laget sitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet en fast pris i måneden, og den har bare steget og steget. Kontaktpersonen vi har der, svarer ikke på tlf når jeg prøver å kontakte for å få vite hvorfor de øker prisen hver måned.

Bjørn F. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Brann på loftet 20/4-2014, ikke ferdig ennå"

Rep. satt bort på anbud, Kjenn Entreprenør stakk av når budsjettet sprakk. Tryg gjør ikke noe med det, og kverulerer om småting. Nekter å sette opp ny takstige, på grunn av en liten mangel på den gamle. Feier sier at selv om denne ikke var godkjent, så var den godtatt, og jeg hadde lov til å reparere den. Da "utskifting av tak" utløser nye regler, er det ikke engang lov å sette den opp igjen etter brannen. Tryg er billig, men får man bruk for for hjelp, blir det dyrt, langvarig og mye ergrelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ekstrem økning av forsikring"

Har forsikret biler, hus, bygninger, traktor, skuter, moped, campingvogn, tilhenger +++. Har forsikring gjennom utdanningsforbundet, noe som var gunstig ved tegning av forsikring. Problemet er stigningen i etterkant, mine forsikringer har økt med nesten det dobbelte av først tegnet forsikring. Dette tross ingen skader. Bare bilene kostet meg nå over 20000, huset litt under 15000. Dette sier de er index regulering, enda alt jeg eier blir mindre verdt. På grensen til svindel og kynisk måte og drive forsikring på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svindel fra første stund burde vært etterforsket"

Dekker ikke følgeskade grunnet elendig takstmann og håndverkere som ikke kan jobben sin. Elendig kundeservice, styr unna dette selskapet da de ikke vil betale ut etter skade.

Jorunn N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk raskt og god behandling i krise 😀"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg må skryte av tryg forsikring og firmaet Recovery som de bruker når uhellet er ute 😀 her stod vannet fra do i taket kl 11.00 da kommunen spylte kloakkledningen i gata 🤑 men nå har Recovery folket med desinfisering og tatt opp gulvet vasket hele rommet og alt i rommet og en rørlegger har fiksa do. Så nå skal det bare tørke så får vi nytt gulv 😁 det kunne ikke gått raskere og jeg har fått ha huset fullt av fantastisk flinke hyggelige menn 😋🤣😍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Leverte da det gjaldt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har helårs reiseforsikring i Tryg gjennom min gamle fagforening. Den gjelder for hele 90 dager, det får man ikke mange steder. Vi har ved ett tilfelle brukt den, da samboeren fikk symptomer på hjerteinfarkt på en gresk øy uten båtforbindelse akkurat da. Tryg og alarmsentralen i København tok over fra første stund, sørget for kontakt med greske spesialister, syketransport med ambulansebåt og ambulansefly, sykehusinnleggelse i Athen og hotell for ledsager (meg), samt hjemreise for begge. Alt kjapt og effektivt og uten at vi måtte legge ut så mye som en euro (annet enn et par drosjer i Athen). Veldig fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tar altfor lang tid på og få svar fra dem."

Behandling av vår skade ved brann hos nabo. Tok alt for lang tid og få fikset skade hos oss. Ikke fornøyd med at vi må betale .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"

Det er noe omfattende å forklare, men ut av det blå fikk jeg en uberettiget faktura som dem ikke vil redegjøre tilfredstillende for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos komplett, Tryg har kjøpt komplett, storsett fornøyd, vurderer å kjøpe litt dyrere bil og dessverre har fått e tilbudt som var ganske dyrt forhold til andre .

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Er fylt 25 år og har kjørt skadefritt siden jeg fikk forsikring. Kjører helt vanlig passat stasjonsvogn 2007 modell, med 50% bonus. Blir trekt 1000kr i måneden. Mens andre på min alder med samme bonus betaler 300/400kr i måneden for lignende biler.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Løy om bonus, tok sinnsykt betalt for ansvarsforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble tilbudt 50% bonus per telefon men bonusen i avtalen var bare 20%. Betalte på denne i et år før jeg oppdaget at jeg ble kraftig lurt. Dette på en forsikringspremie som allerede var hårreisende på en avtaleforsikring på en veldig standard bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raskt oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Raskt oppgjør og greie saksbehandlere men får ikke opplysninger om at forsikringspremiene har steget i pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig på utbetaling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved avlivning av kjæledyr (hund), så betaler ikke Tryg ut erstatning. Selv om veterinær oppfordret til avlivning grunnet en skade på en valp, som ikke ville bli bra. Viser seg da at det finst TRE ulike forsikringer og dekningsgrader på kjæledyrforsikringene, og at det bare er den ene som gir utbetaling ved dødsfall/avlivning. På hjemmesidene står det at den minste forsikringen dekker dødsfall/avlivning, så kan man velge å også betale for sykdom/behandling. Vi betalte da forsikring for sykdom/behandling o.l., men får da tydeligvis ingenting for avlivning. Helt tragisk system! Pengegriske. Hadde også et uhell der barna ødelagte noe i en butikk, det måtte vi ta på egen kappe, ingen hjelp å få. Da måtte vi eventuelt gå rettens vei, og kunne tapt enda mer penger. Ved biluhell, der vi ble kræsjet i, så fikk vi også lite støtte og hjelp. Forsikringsselskapet gjør ALT de kan for ikke å utbetale en krone!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyre for oss med høy bonus"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyre forsikringer som øker altfor mye årlig om du aldri har skader eller ikke. Tar ikke vare på kunder mener jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har måttet legge skaden ut på anbud selv og innhente tilbud. Jeg ønsket og få skaden utbedret men det ville Tryg ikke ta på seg pga av fukt i veggen. Entreprenøren fra Tryg sa til meg, at Tryg ikke ville betale det skaden kostet og reparere, så da var de ikke interessert i og gjøre jobben. Saken har tatt 5 mnd og i dag får jeg kontant oppgjøret. Naboleiligheten i tomansbolig fikk samme skade som jeg, og den er ferdig innflyttet for lenge siden, og forsikringsselskapet hennes tok seg av alle reparasjoner. Men de har et annet forsikringselskap. De har blitt godt ivaretatt mens jeg har brukt mye tid på og ringe og purre på uten at det har skjedd noe i saken. Jeg skrifter nå selskap pga dette, og anbefaler alle jeg kjenner til og gjøre det samme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De dekker ingen skader"

Jeg har hatt to store skader på boligen. Men de dekker ikke skader over tid og / eller skader som ikke kan dokumenteres er oppstått plutselig. Hva trenger man forsikring til? Sensorer som gir deg live oppdatert standard og forvarsel på skader er løsningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig ved skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Upersonlig og elendig service. Ingen respekt for tidsaspektet i skadeoppgjør. At skaden tar oppimot et halvt år å utbedre er helt ok og forsikringstakers problem. Styr unna, selv om du er medlem i Utdanningsforbundet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sterk premieøkning uten begrunnelser."
1 syns denne omtalen er nyttig

Sterk premieøkning uten begrunnelse. Etter klage på diverse feil-opplysninger i polisen, skulle man, uten å beklage, se på dette. Men den serke prisøkningen kunne man ikke gjøre noe med (overtatt fra OBOS Forsikring i fjor).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"For et skadeoppgjør. Fantastisk god service og hjelp!"

Har fått hjelp på reise med familien da gutten ble syk. Helt fantastisk, tusen takk! Rask skadeoppgjør, utbetaling med en gang. Har også fått en skade på bil som sto parkert. Full erstatning i løpet av 1 uke.

Tom G. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra inntil du klager på noe"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg byttet selskap til Tryg var vi enige om at jeg beholdt innboforsikringen i det gamle selskapet, de ordna med det å sa ikke opp innbo tenkte ikke mere på det da jeg har 5-9 kjøretøy så varierer årlig premie en del men tok en sjekk på hva jeg hadde da det er ca40000,- regninga er på, viste det seg at de hadde lagt inn innboforsikring så jeg betaler dobbelt. Har foregått i mange år referert til en representant fra TRYG som også sa at det var mitt ansvar at TRYG har svindla meg. Så da er det vel naturlig å bytte selskap.

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt skadeoppgjør"

Fikk ødelagt telefon på ferie. Tok bare 10 min å fylle ut skademelding på min side tryg.no. 3 dager senere var skadeoppgjøret klart. Heilt supert, kjempe fornøyd.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR