Forsikring

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 23 innen
forsikringsselskap
53%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
171
156
119
80
139
Sorter omtaler etter
Viser av 665 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling."

Dårlig oversikt over kundenes forsikringer. Sender regninger i posten med purring. Dette til tross for at vi har avtalegiro.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffer når du først trenger de"

Svært skuffet over hjelpen vi fikk da bilen vår ble utsatt for hærverk. Vi er total kunder og har aldri ( heldigvis) hatt bruk for forsikringene våres. Når vi først hadde behov taper vi tusen vis av kroner pga et vanvittig bonustap på en skade vi selv ikke hadde noe skyld i.

Håvard L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"stort bonustap"

Jeg har brukt Tryg gjennom mange år, nesten skadefritt. Hadde stor skade på bil i vinter og noen småskader på andre biler. bonus ble veldig fort redusert fra 70% til 10% uansett om jeg har kjørt tilnærmet skadefritt i mange år. Vanskelig å forhandle pris etter bonustap, men ikke vanskelig å forhandle pris før tapet.

Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt skuffet over manglende dekning av golfbag inkl smart telefon som pga vind veltet ut i tjern"

Litt skuffet over manglende dekning av golfbag inkl smart telefon som pga vind veltet ut i tjern. Ingenting å klage på inntil ovennevnte hendelse hvor jeg opplevde mangelfull dekning

Pål I. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Useriøs agent"

Hadde besøk og gikk gjennom alt, skulle ringe meg dagen etter, hørte ikke noe. Ringte opp og da hadde de surret og måtte legge inn alt på nytt for å gi meg tilbud. Satt i møte i 2 timer og gikk gjennom alt, kunne ikke gi pris, skulle ringe meg i løpet av uka. Nå har det gått 3 måneder enda ikke hørt noe.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Monica K. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg har hatt hundeforsikring på mine 2 hunder gjennom komplett. Så overtar Tryg for disse."

Ikke min feil at trygg overtar forsikringen fra komplett. Hunden min fikk en klemskader og Tryg vil ikke tilbakebetale meg den lille sum ca 500 kr. av 1500 egenandel på 1000 kr. de begrunner det med at jeg ikke har tegnet forsikring hos de da dette inntraff. Skal vi kunder straffes for at de bytter over. heldigvis var jo dette en liten sum, hva om dette hadde vært en operasjon feks.? Jeg har sent inn både klage og mail men har ikke mottatt svar. Derfor skal alle mine forsikringer opphøre her, jeg finner et annet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna"

Kundeservice har ikke noe annet en standardsvar. det er som å prate med en robot som er programmert til å være dum. Prisene er høye og skadebehandlingen er slett.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De lover mye mer enn de klarer å håndtere, ikke forsikr hunden deres hos Tryg"

Vi ble lovet en kjapp prosess, i forbindelse med at vår hund måtte avlives pga nyresvikt i juli.
Det var traumatisk nok å miste hunden, da er det veldig trist at rutinene deres ikke fungerer.
Det har nå gått nesten en måned, vi har ennå ikke fått tilbakebetalt noe av de 15000 vi måtte legge ut til veterinær og avlivning for vår kjære hund i sommer.
Da er jeg flyttet mine forsikringer til Tryg, ble jeg lovet en personlig kontakt, denne personen har jeg bare pratet med i salgssamtalen, etter den tid er det alltid opptatt eller intet svar, har heller fått noe navn på en ny personlig kontakt. Ikke lag forventninger til noe dere ikke kan holde.:-((

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Høyst forunderlig og uTryg saksbehandling"

Jeg har klaget på en jobb Takstforum, som er forsikret hos Tryg, har gjort.
Selskapet har åpenbart ingen tradisjon for å svare på skriftlige henvendelser. Da jeg ringte advokaten kunne han medele at de allerede hadde behandlet saken, og konkludert med at feil ikke var gjort.
Siden jeg forventer et skriftlig og begrunnet svar, har jeg oversendte nye, relevante dokumenter. Nå svarer de ikke igjen. Forstår godt at Takstforum bruker Tryg.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Får noe annet enn det en bestiller"

Fikk tilbud om forsikring, etter hvert oppdager jeg at kjørelengden var halvert.
Da kan prisen være lav .

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uventede prisendringer"

Totalsummen på forsikringene endres til tider uten forvarsel, slik at man blir liggende etter på betalingen opptil flere ganger. Ved samtale med selskapet forklarer de heller ikke grunnen til dette, men bare mener på at man skal betale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Barnehage"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en overraskende høy regning som ikke stemmer, ringer inn til en små uhøflig kundebehandler, jeg spør om han kan sjekke at regninga var riktig, kort fortalt sier han at det ikke var vits i å sjekke, bare betal den. Fikk da en måned senere et brev om at 2/3 deler av beløpet skulle tilbakebetales fordi regningen var feil, det tok lang tid før pengene kom tilbake også. Dette har gjentatt seg flere ganger. Så fikk jeg plutselig en dag melding om at den ene regninga jeg fikk på rundt 1000 kr var feil, og jeg skulle heller betale 3000 kr, noen dager etter fikk jeg et brev om at jeg ikke hadde betalt forsikringen (som jeg hadde) og de avlyste forsikringsavtalen.. nå sender de masse forskjellig surr... forskjellig kundebehandler hver gang man ringer og bare noe surr, styr unna! Hodepine ++

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig selskap."
4 syns denne omtalen er nyttig

Tryg er elendig på kundebehandling. Bruker lang tid som virkemiddel i skadeoppgjør. Vær obs på takstmenn som Tryg mener er veldig dyktige. Håpløst at forsikringsselskap får holde på på denne måten. Bytt forsikringsselskap er mitt beste råd til Tryg-kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service og behandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette selskapet. De holder ikke det de lover. Bare så synd at det blir merkbart først når du trenger de. Det minste jeg forventer av et forsikringsselskap, er et enkelt svar på min hendvendelse over mail. Men ikke forvent dette her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig, rask og imøtekommende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde heldigvis vår barneforsikring i Tryg. Meldte inn skade som ikke dekkes av alle forsikringsselskap, dokumenterte skaden og vipps... Sånn skal et forsikringsselskap være👍🏻

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mye rot og holdt ikke det som ble lovet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye rot for å få alt på plass. Ble lovet alt av forsikringer hos en partner. Men endte opp med Livsforsikringer hos Nordea.
Ble 5000-6000 kroner dyrere enn det som ble tilbudt under møte med Agent.

2 mnd, etter oppsigelse så kom det regning på 4000 kroner som dem sliter med å forklare meg hvorfor.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billige og seriøse"

Tryg har vært raske med utbetalinger før. Er usikker på om de har strammet inn. Slitsomt å dokumentere de få gangene jeg har bruk for forsikringen min. Ønsker at selskapet skal stole på meg slik de gjorde før. Vurderer å bytte selskap.
Stikkord: Tillit!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra nok"

Dem er veldig flinke og hjelpsomme på kundeservice. Null trøbbel i flere år. Veldig flink med utbetaling av dyreforsikrings sak. Jeg vil bare få en bedre pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vann/dampesaken tok 16 måneder med ekstremt sein saksbehandling som var nedverdigende og respektløs"
2 syns denne omtalen er nyttig

BRA: Det kom raskt hjelp med å sette inn vifter og avtrekk, samt ulike typer takstmenn.
De bør utvise vanlig høflighet og respekt ved å ringe tilbake når vi ber om det og svare på eposter uten at jeg må purre to -tre ganger og det går to måneder før de svarer. De bør betale ut fakturaene straks, ikke la det gå to måneder. Jeg følte meg nærmest trakassert, oversett, ikke trodd og ikke hørt hørt. Etter 16 måneder er jeg psykisk og mentalt utslitt av den seine saksbehandlingen og oppførselen deres overfor meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap med rask og god oppfølging"

Kraftig økning av premier uten god begrunnelse. Forøvrig alltid god service. Vil sjekke andre priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs, når man først får et problem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ringt Tryg pga skadedyr. (jeg ha super hus og innboforsikring som jeg betale Tryg får) fikk beskjed at det var ikke dem som håndteret det, men norsk hussopp forsikring, men de skulle få de til og ringe meg... noen uker etterpå ringer jeg tilbake og de skulle ta tak i det... noen uke senere ringer jeg direkt til Norsk hussopp, og fikk beskjed at det var ikke de som håndterte det med rentokil. Men de skulle gi beskjed videre.... ingen ting skjer jeg ringer tilbake til Tryg....ingen ting skjer.. jeg ringer til rentokil selv... ingen ting skjer.

Til slutt ringer jeg Anticimex, problem løst, men hva betale jeg skadedyr forsikring får....

Rentokil ringt meg etterpå og spurt om de skulle avtale et besøk siden jeg hadde ringt med et problem som de glemte litt... er nei takk

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Jon P. Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig faktura avdeling, de har ikke kontroll på betalte og ubetalte regninger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mer useriøst forsikring selskap skal du lete lenge etter, de sender purringer i tid og utid samtidig som de legger ved "en regning som har blitt liggende" denne sender de purring på uten at vi har fått den tilsendt eller sett den tidligere. Dette har skjedd flere ganger, hver gang har vi vært i kontakt med Tryg som forteller oss at dette bare er noe som er blitt "liggende". Hver gang har vi spurt om vi har noe mer ubetalt etter at vi har betalt denne regningen, og hver gang er svaret nei. Etter å ha fortalt om mine erfaringer med Tryg til venner og bekjente så er jeg absolutt ikke alene om å ha disse erfaringene. Jeg har nå sagt mine forsikringer hos dere å kommer til å melde saken min inn til forsikringsskadenemnda om dere ikke fikser opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fullstendig kaos, håpløs kundeservice og en vilje uten sidestykke til å kreve mer penger av deg.
Gikk fra 300 kr i måneden til 800 på 3 måneder.
Skulle virkelig ønske at det var mulig og gi 0/5 men 1/5 er så lavt det går, dessverre!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lite profesjonelt firma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde det vært rettferdighet i verden så hadde jeg sendt faktura til Tryg for all den tid jeg har måttet brukt på å ringe og skrive for å forsøke å ordne opp i ting. Har aldri meldt en skade til selskapet, har ingenting med det å gjøre. Men de på kundeservice har gjort feil på feil når det kommer til forsikringsavtalene som har gjort at jeg har måttet ringe inn, de er veldig søte og høflige både på telefon og skriftlig og søker bot og bedring - men ingenting skjer. Må være vanntette skott mellom kundeservice og fakturaavdeling for det eneste som er sikkert når det gjelder Tryg, er at fakturaene fortsette å komme

Har kvittet meg med alle forsikringer, bortsett fra en, som kun de tilbyr. Likevel mener de at jeg fortsatt skylder de penger så i morgen må jeg nok atter en gang ringe de.

Styr unna folkens, stort selskap, del av Nordea og kjekke folk på Kundeservice men tror de må være mangelfullt utviklet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Upålitelig forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke kundens beste i fokus. Dårlig kundebehandling og elendige på å ta rett avgjørelse på saker.

Søk Bytt.no