Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

480 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
14
av 22 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
136
122
92
55
75
Sorter omtaler etter
Viser av 480 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oftest billigst, men mye rot om du endrer / legger til forsikringer ofte"

Som sagt, ofte billigst, og har gode vilkår, men dog med noen grove eksempel i motsatt retning der de tar seg RIKELIG betalt.
Problemet med Tryg er rot i dokumenta. Bl.a.:
Uoversiktelig "Min side" med manglende registrering av dokumenter i forhold til skadesaker.
SMS på sms om at nå er endringene dine lagt ut på "Min side". Men fortsatt er de ikke synlige før etter 1-2 uker...
Ingen fakturaoversikt annet enn totalpris pr. år. Hva du betaler for pr. mnd er dermed ren gjetting dersom du endrer forsikringene mellom hovedforfall.
Purringer for fakturaer som ikke engang er sendt ut.
Totalt vilkårlige opplysninger blir lagt inn (gang på gang) dersom dette blir oppgitt over telefon (noen ganger er ikke e-post heller godt nok.) som eksempel kan nemnest feil km.stand (lagt inn 123456, rettet etter 2 klager), feil bonus (riktig etter 4. forsøk), og feil skiltnummer (helt på jordet)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Jeg skal betale for andres skader"

Syns Tryg er blitt veldig dyre og er derfor paa vei ut fra dem. Har vært hos Tryg i nærmest 20 aar og aldrig haft en skade. Deres begrundelse for en höy pris er at jeg skal betale for andres skader. Det er nesten det dummeste jeg har hört. De vil altsaa ikke belönne meg som en skadefri kunde i alle aar...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget god service"

Ingen dårlige opplevelser. God kundeservice.. Kjapt oppgjør! Sjekker hvert år. Alle burde gjøre dette da det er tusenvis av kroner å spare på å holde orden I sysakene! Godt dekningsomfang er jeg også opptatt av og holder meg til de fire største selskapene! Men den rimligste får selvsagt meg som kunde.. Her har Tryg aldri skuffet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stor skade håpløst selskap. Elendige underleverandører"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det mest useriøse forsikringselskapet som finns. Tryg sine underleverandører gjorde opprinnelig skade større og beviselig forfalsket rapporter. Alt har gått galt totalt ubrukelig selskap. Styr unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Forholdsvis billig, svarer ikke på mail, ringer ikke tilbake. Personalet snakker ikke med hverandre så man får mange ulike svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornøyd, usikker på prisnivå"

Veldig fornøyd med respons på henvendelser jeg har gjort til Tryg ang endringer e.l på min forsikring. Synes likevel jeg betaler i overkant mye i premie pr år, vurderer derfor å innhente tilbud fra konkurrenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring med god kundeservice"

Bra forsikring med god kundeservice.
Har ikke hatt skader så jeg vet ikke hvordan dem er når det gjelder. Men frem til idag er jeg fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig gode til at behandle saker"

Vil anbefale dem til alle. Men vil altid ha det billigst, så derfor må jeg sjekke om andre gjøre det billigere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Good discounts, travel insurance actually works. Hidden payments, unclear prices, slow feedback"

Good points:
Officially announced prices are good and with multiple discount codes are even better; Payments by travel insurance are relatively quick and case handling is not complicated.

Bad points:
Total mess with prices: price on web-page is two times lower compare to price stated in monthly payments. Hidden charges for paper bills, which are not shown anywhere. Mess with payments after changes are applied. No clear payment structure is available anywhere. No payment history available on the web-page. Not able to track changes in service history.
Slow response from customer center. Incomplete response provided. Had to contact service center several times to finally make all changes done.
No refund for car insurance when mileage is not fully used (successfully received this refund from Storebrand insurance when selling cars or changing insurance company)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Rotete"

Rotete bedrift, og alt for dyr til å være så uprofesjonelle. Pga rot i dette selskapet, sto vi plutselig uten bilforsikring.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Mye problemer med betalinger og varierandes priser"

En trivelig og servicinriktad selger som var nøye med oss og forklarte om de forskjellige forsikringene vi ønsket. Men med mye tull om betalinger og varierandes priser ble vi til slutt så lei at vi bytter forsikringsselskap.

Bjørn F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"De er MEGET bra. Svarer på tlf. meldinger selv om det er helg"

Vet ikke helt om alle andre, men jeg (vi) får hjelp og svar uansett på døgnet. (uansett hva vi spør om)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra!"

Har aldri hatt problemer med Tryg. Intet annet å uttrykke. De skadene jeg har hatt på bilen, har blitt ordnet på en grei måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gir ikke rettferdig oppgjør etter skade"

Jeg var Tryg kunde i mange år inntil 7 år siden. Aldri mer!
Vannrør går lekk i etasjeskillere og vann drypper ned i helt nyrenovert kjøkken. Takstmann mente vi hadde planlagt å renovere badet i løpet av noen år alikevel fordi "det var gammelt", så det ble kun dekket reparasjon av røret, men ikke legging av nytt gulv og membran på gulv/vegger som må til for å få det forsikringsgodkjent etter å ha revet et baderomsgulv.
Senere ble bilen vår påkjørt og kondemnert (til tross for tilsynelatende liten skade). Motparten fikk skylden. Tryg ringer meg og kjøpslår om forsikringsoppgjøret mens jeg sitter og kjører bil og jeg må ta avgjørelse der og da. Ser i etterkant at de har sluppet unna med 5-6000,- i forhold til faktisk verdi på bilen. Til alt overmål selges bilen til en mekaniker på merkeverkstedet, for 12000,-. Hvorpå han lett fikser den opp og gir den til sin sønn. Dette til tross for at motpartens bil var forsikret i et annet selskap! Hvorfor prøver Tryg da å lure meg for penger?
Jeg og mine etterkommere vil aldri forsikres av Tryg igjen før jeg har fått naturlig erstatning for skadene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Topp!"

Knall forsikringsselskap med topp service.
Dessverre ikke konkurransedyktige på bilforsikring når dette ble vurdert.

Jigger J. R. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Syntes det er for dyrt totalt sett med samlet forsikring i et selskap"

Bra: måneds betaling forskudd, for dyrt tatt i betraktning at alle forsikringer er i et selskap. Grei kundeservice og raske svar på event spørsmål.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig skadeoppgjør, purringer og inkassovarsel på betalte regninger og fryktelig kundebehandling"

Fra første måned fikk vi purringer fra Tryg. Hva dette skyldes er fremdeles noe uklart etter gjentatte purringer i snart 8 måneder. Vi har forsøkt å kommunisere med dem (ny person hver gang) via e-post, telefon og chat. Hver gang er det en ny unnskyldning for purringene. "Systemet vårt har sendt ut purringer på giroer som ikke har nådd forfall enda, bare se bort fra det", "det må være noe galt med avtalegiroen din, hør med banken", "dere har utestående beløp grunnet endring i forsikringsavtalen" (endring i avtalen har skjedd i snitt 1 gang per måned, uten at jeg forstår hvorfor). Etter 7 måneder med gjentatte frustrasjoner trodde vi at vi endelig skulle få fred da en kundebehandler på chat (etter MYE diskusjon) ordnet opp og fortalte oss at alt nå skulle være greit. Vi skulle nå slippe mer frustrasjon. Etter kort tid kommer ny giro med purring. (Men vi vet at vi ikke har noe utestående) Min samboer ringte, da jeg hadde fått nok. Hun får høre samme reglen, helt frem til kundebehandler plutselig sier at hun må ringe opp igjen. Hun ringer så opp igjen og vil plutselig gi oss rabatter (da det viser seg at selskapet er skyldig oss penger, ikke vice versa) og at vi skal se bort fra den nye giroen. På dette tidspunkt har vi bestemt oss for å bytte selskap og blodtrykket synker. Dagen etter kommer inkassovarsel i posten. (Det må nevnes at det viser seg at mye av purregebyrene av en eller annen grunn bestod av gebyr for å få tilsendt brevgiro i post, noe vi aldri har bedt om å få, faktisk har det irritert oss, da tryg er de eneste som sender oss brev i post til tross for avtalegiro, også skal de ha godt betalt for det også) Man skal lete lenge etter verre kundebehandling.
Vi har hatt 1 skade på hus (dette med villaforsikring med toppdekning) og fikk ikke skadeoppgjør i det hele tatt. Vi endte opp med å betale for skadeutbedring selv. Fantastisk forsikringsselskap som jeg ikke unner min verste fiende å stifte bekjentskap med. Jeg kunne gjerne vurdert å være uten forsikring fremfor å være kunde i Tryg. Nå håper vi på en lysere fremtid hos et annet selskap.

Marius G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og uten kontroll"
1 syns denne omtalen er nyttig

- Stadig pris økning
- Skuffende dårlig kundekonsulent hos Tryg Knarvik
- Sender ut faktura i hytt og gevær selv om jeg har avtalegiro og det er INGEN som kan fortelle meg hva disse fakturaene er for....
- Lite å hente på at man er en langvarig kunde med lite eller ingen skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Yrkesskade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Snakker ikke med kunden i yrkesskadesaker, kun advokat. De hører ikke på leger eller godtar spesialistvurderinger som de har bestilt, aldri mer U Tryg.

Hold dere langt unna, Har mistet alt jeg hadde før min godkjente yrkesskade i Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt!"

Jeg har ved flere anledninger kontaktet kundeservice... Der opplevde jeg lange køer og ringes ikke opp tilbake heller.

Pensjonisten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Trekker bevisst ut tiden på trafikkulykker - for å spare penger"

Tryg er et danskeiet forsikringsselskap som for tiden nedbemanner staben kraftig. Det har sin bakgrunn i at eierne ønsker større utbytte og at de saksbehandlere som blir igjen får
mer å gjøre - og at saksbehandlingen tar lenger tid.
Tryg spekulerer bevisst i at folk etter hvert resignerer, at advokater blir lei av å purre og at man til slutt - i beste fall - tar til takke med en lavere erstatning.
Jeg ble påkjørt bakfra i min bil av en Tryg-kunde. Min bil ble totalvrak - jeg våknet opp på sykehus og har i ettertid hatt konstante nakke og ryggplager. Tryg har i løpet av 15 måneder utbetalt meg hele 10.000 kroner. Noen oppnevnt nevrolog til undersøkelse har jeg ikke hørt fra.
LIGG UNNA DETTE FORSIKRINGSSELSKAPET!

Geir Å. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ønsket ikke å reforhandle"

Jeg har mange forsikringer med de og de har øket kraftig fra i fjor å ønsker å si opp da jeg snakket med var meget arogant, ikke fikk jeg snakket med noen andre. Derfor ønsker å si opp alle mine forsikringer med tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Klarer ikke å sende faktura på e-post"

Da sa opp mine forsikringer når jeg var til sjøs. Kunne ikke få betalt når jeg ikke får faktura på e-post og purringer kommer som brev. Har flere ganger bedt om å få alt på e-post for det er det eneste som fungerer for meg. Når jeg kommer hjem fra sjøen er ingen forsikringer gyldige. Håpløst!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

De snyter deg på opptjent bonus år, hvis de orker å se igjennom kundens forsikringsforhold så hadde det blitt bedre.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Sparte 12.000 i året på å bytte selskap"

Etter over 20 år som kunde forventet vi et godt tilbud når vi ba om det. Vi måtte imidlertid vente 35 dager til hovedforfall. I mellomtiden sjekket vi andre selskap. Når vi kontaktet dem igjen skulle vi få et tilbud raskt. Vi hadde gitt dem beskjed om at vi undersøkte priser hos andre. Etter ytterligere to dagers treghet fikk vi et tilbud.
Man kan ikke annet enn å le. Det var over 1000. - dyrere enn det vi hadde. Her trygler nesten andre selskaper om å få oss som kunder. Vi kunne spart 15.000.- i året ved å velge det billigste. Etter at vi hadde valgt vårt nye selskap "Frende" kom der et nytt tilbud fra Tryg, men stadig ikke godt nok. I tillegg har Tryg mistet vår tillit så vi hadde ikke gått tilbake uansett tilbud. Det kom for sent.
Kanskje en idé å prøve å ta vare på kunder som ligger i gruppen "svært lav risiko"?
Uansett... Treghet når man skal ha ordnet noe (greencard) og høye premier spesielt på biler gjør Tryg etterhvert til et dårlig valg.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap