Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
12
av 25 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
216
193
148
105
191
Sorter omtaler etter
Viser av 853 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Store prisøkninger hvert år"

Trygg øker prisen hvert eneste år med relativt store summer. På to år har forsikringssummen økt med ca 1000 kroner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Urimelig prisøkning"

Jeg skiftet til Tryg for 1 år siden pga et godt tilbud. Nå etter et år gikk porteføljen totalt opp med 12,4%. Bilen isolert sett la de på 18 %. Dette til tross for at KPI økning siste 12 måneder var på 1,5 %. De hadde ingen gode argumenter. Jeg mistenker at jeg har blitt utsett for et lokke-tilbud, og ser meg om etter et nytt selskap nå.

Svar fra Tryg Forsikring
28.11.2019 22.38
Hei Lars!

Ta gjerne kontakt med oss for en ny gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.


Mvh
Tryg forsikring.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Valgte pga obosbank kunde"

Jeg vet ikke da jeg ikke har brukt den, bare betalt regningene. Ingen erfaring, kun fått billig forsikring gjennom Obosbank

Svar fra Tryg Forsikring
04.12.2019 21.22
Hei Eva!

Tusen takk for tilbakemelding, og godt å høre at du har fått en god avtale via Obosbank :-) Gi oss gjerne en lyd på telefon om det er noe du ønsker å gå gjennom, eller om vi kan gjøre noe mer for deg.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Opplever litt vanskeligheter"

Et eksempel. I en soleklar skadesak, hvor motparten har innrømmet skyld. Og tryg tviler på skyldsspørsmålet. Helt idiotisk. Tror grunn var at motpart var et stor konsern. Og også hadde Tryg.

Svar fra Tryg Forsikring
28.11.2019 22.13
Hei Nils!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse"

Har prøvd Tryg både privat og firma. De klarer ikke selv med liste å skille hva som er privat og firma. For deres avdelinger klarer ikke å snakke sammen. De klarer å sende ut flere faktura på samme vare. Så de har ikke oversikt. De har kun gitt grå hår. Er de virkelig verd lav pris. Nei

Svar fra Tryg Forsikring
24.11.2019 20.46
Hei Mariann!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg.
Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God hjelp ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk god hjelp da vi måtte bruke boligforsikring vår, så veldig fornøyd med den da. Men de var litt dyre på bilforsikringen.

Svar fra Tryg Forsikring
24.11.2019 20.45
Hei Åse!

Takk for fin tilbakemelding! Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask behandlingstid!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg meldte inn en skade og fikk automatisk svar, pengene blir utbetalt innen 3-4 dager. Aldri opplevd maken til rask saksbehandling! Flott at mye er automatisert. Hvordan de er i de mer avanserte sakene vet jeg ikke, men jeg er fornøyd etter å ha byttet fra Fremtind til Tryg!

Svar fra Tryg Forsikring
24.11.2019 20.43
Hei Sh!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Mvh
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært veldig fornøyd med Tryg, men de blir bare dyrere og dyrere, samt der har blitt gjort en del feil fra deres side. Som har gitt meg mye mer arbeid. Bilforsikringene er dyre. Men alt i alt fornøyd.

Svar fra Tryg Forsikring
13.11.2019 14.01
Hei Hilde!

Takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Vi jobber kontinuerlig for å skape gode opplevelser for kundene våre, og du må gjerne ta kontakt om du har noen gode innspill.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"

De klarer aldri å få til noe av det man spør om på telefon, man må gå gjennom samme sak på nytt hver gang man ringer (som man må gjøre en gang i måneden tydeligvis), og de er ganske frekke over telefon (fra første sekund).

Svar fra Tryg Forsikring
12.11.2019 20.16
Hei Marius!

Det er leit å høre at du ikke hadde den beste opplevelsen i kontakt med oss Tryg. Vi er alltid åpen for forbedringsforslag som kan skape en bedre opplevelse for kundene våre.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Etter inngåelse, hører man ikke fra de mer, bare jevn / litt økning fra tid til annen"

Man får det man betaler for, og uten "egeninnsats", kan man vel ikke forlange mer?, Så dersom man prøver, vil vel muligens også Tryg, gjøre det bedre? Dermed er vel også vi "fornøyd", sett på bakgrunn av den "jevne" forsikringstaker! Så dette er vår hovedgrunn til å undersøke våre muligheter!

Svar fra Tryg Forsikring
12.11.2019 10.38
Hei Frank!

Gjerne ta kontakt med oss om du ønsker at vi skal ta en ny gjennomgang av avtalen din :-) Ellers er vi alltids åpen for forbedringsforslag som kan skape en bedre opplevelse for kundene våre.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Tore R. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svinedyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Samlet sett når man har mange forsikringer i ett og samme selskap skulle man tro man fikk gode priser. Tryg gir meg riktig nok god rabatt i %, men når den opprinnelige prisen er såpass høy som den er så hjelper det ikke særlig. Det blir som å gi 20% rabatt på en ny Ferrari. Ja, du sparer nesten en halv million men det hjelper liksom ikke når bilen fortsatt koster over 4 millioner.

Svar fra Tryg Forsikring
11.11.2019 20.46
Hei Tore!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Frarådes"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk en skade på bolig og meldte dette til Tryg. De oppleves vanskelige og passive og svarer for eksempel ikke på henvendelser. Jeg har nå ventet over to uker på kostnadsoverslag på skaden. Vi har betalt til Tryg i mange år, men det er først når du har behov for hjelp, det viser seg om du har valgt riktig selskap eller ikke.

Svar fra Tryg Forsikring
07.11.2019 14.33
Hei Tor!

Det var leit å høre at du ikke hadde den beste opplevelsen i Tryg, ta gjerne kontakt om du ønsker at vi skal se på saken for deg på nytt.

Mvh
Tryg forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vanskelig / dårlig service / ikke villig til å ordne opp"

Har vært i kamp om erstatning siden 2014, de er ikke villig til å forhandle en gang. Nå kommer saken opp i retten. Har blitt 50% ufør etter ulykken men enda så mener trygg at de ikke har noe ansvar.. Styr unna...

Svar fra Tryg Forsikring
07.11.2019 14.32
Hei Arve!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse, og vi er alltid åpen for forslag til hvordan vi kan bli bedre.

Mvh
Tryg forsikring
Yalcin E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"3 måneders reiseforsikring som fortsatte i 2 år!!!"

Da jeg skulle reise for 2 år siden så bestilte jeg reiseforsikring i 3 måneder valgte fra og til datum.. Igår fikk jeg brev fra inkasso der det står Tryg! Ringte dem å spurte om hvorfor jeg fikk den inkassoen og hvorfor ble den ikke stoppet etter 3 måneder? Så så dem at jeg måtte ringe til for å stoppe den. Men jeg har jo valgt reiseforsikringen TIL ETT DATO!!! Da må den vel stoppet automatisk! FORFERDELIG

Svar fra Tryg Forsikring
01.11.2019 10.05
Hei Yalcin!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din på nytt.

Mvh
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fraråder dette selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er grei, så lenge at du ikke skal ha noe skadeoppgjør, hvis ulykken er ute, da er de ett mareritt :(

Svar fra Tryg Forsikring
01.11.2019 09.28
Hei Einar!


Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg.
Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse, og vi er alltid åpen for forslag til hvordan vi kan bli bedre.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Trofaste kunde, bør få gode tilbud"

OK selskap, man bør tenke på de gamle kundene som selskapet har, føler at forsikringen bare blir "dyrere". Har ikke hatt skade, ingen kontakt med kundeservice. Har ikke noen annen kontakt med selskapet, jeg betaler regningen, kan derfor ikke anbefale selskapet. Vil sjekke andre selskaper for å se etter/om der er en bedre avtale.

Svar fra Tryg Forsikring
01.11.2019 09.27
Hei Otto!

Takk for fin tilbakemelding! Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tryg er gode på enkle saker men UTROLIG dårlig på kompliserte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt oppgjør på reiseforsikring som gikk veldig smooth. Vi har hatt oppgjør etter stor vannskade, her er det treig saksbehandling, dårlig samarbeid med underleverandører og rett og slett dårlig kundebehandling. Vi har brukt mye energi på å diskutere med forsikringsselskapet ang. takster og hvordan saken skulle løses. Ikke bli blendet av lave priser, dette må du betale for når du faktisk har en skikkelig skade.

Svar fra Tryg Forsikring
01.11.2019 09.26
Hei Anne!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg og har avsluttet ditt kundeforhold hos oss.

Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse, og vi er alltid åpen for forslag til hvordan vi kan bli bedre.

Mvh
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige forsikringer"

Dårligste forsikringsselskap i Norge? Umulig å kommunisere med, vet ennå ikke hva som ble resultatet av innmeldt skade etter lynnedslag for tre år siden, bare at jeg ikke har fått noe erstatning. Fikk heller ikke erstattet tapt reisegods, da dette, i følge Tryg, var flyselskapets ansvar.

Svar fra Tryg Forsikring
01.11.2019 09.26
Hei Ove!

Det var kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse av Tryg når uhellet har vært ute. Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves når man har hatt et uhell. Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger, ta gjerne kontakt for å få hjelp med en gang.

Skadeavdelingen er åpent i tidsperioden 10:00-15:00 i hverdager på tlf og 10:00-17:00 på chat. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 915 04040 dersom du lurer på noe.

Mvh
Tryg Forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Gunnar E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De har stor tillit til kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt to små oppgjør Knust briller på jobb. Tryg sa med en gang på tlf. Kjøp nye briller og send oss en mail på prisen så setter vi det inn på konto. Ta vare på kvitteringen tilfelle kontroll. Det var alt. Det samme sa de når vi måtte avlyse en reise på grunn av sykdom i nær familie.

Svar fra Tryg Forsikring
01.11.2019 09.24
Hei Gunnar!

Så kjekt å høre at du var fornøyd med skadeoppgjøret når uhellet først var ute, tusen takk for din tilbakemelding :-)

Mvh
Tryg Forsikring
Preben E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen versting, ingen besting"

Skadebehandling går noe tregt. Man må opplyse saksbehandlerne om ting som i mitt tilfelle avregistrering av kjøretøy og slettede heftelser som de skulle ha visst. Til tider noe tungvint nettbrukergrensesnitt. Ellers fornøyd.

Svar fra Tryg Forsikring
01.11.2019 09.22
Hei Preben!

Det var leit å høre at du ikke hadde den beste opplevelsen i Tryg, gjerne ta kontakt om du ønsker at vi skal se på saken for deg på nytt.

Kjekt å høre at du er en fornøyd kunde ellers :-)

Mvh
Tryg Forsikring
Kurt E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende lojalitetshonorering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde i alle år forventer jeg å bli belønnet for dette gjennom bedre betingelser/rabatt på forsikringspremien.

Svar fra Tryg Forsikring
01.11.2019 09.21
Hei Kurt!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mer Tryg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en vanninntrengning på et defekt vindu i april. Det kom en takstmann fra Tryg og lagde en flott rapport. Men der stopper det opp. Tryg sier muntlig at de ikke dekker skader i konstruksjonen. Dette kan jeg ikke se noe om i mine vilkår. Sendte en hennvennelse til Tryg i mai, da jeg får brev at de ikke vil dekke skader i konstruksjonen. De velger å ikke svare på denne. Sender deretter klage til Tryg når det forsatt var vått i konstruksjonen (over 20% fuktighet) når de ville lukke igjen. Tryg velger å ikke svare på denne klagen, Første klage ble sendt i Juli, har ikke fått svar på denne. Sendte ny klage i august. Har heller ikke fått svar på denne (09.10.19).

Svar fra Tryg Forsikring
01.11.2019 09.19
Hei Tony!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med Tryg. Skadeavdelingen er åpent i tidsperioden 10:00-15:00 i hverdager på tlf og 10:00-17:00 på chat. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 915 04040 dersom vi kan hjelpe deg.

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er utrolig fornøyd med servicen, prisen har blitt litt for høy, derfor ønsker jeg å undersøke priser hos andre selskaper. Har fått god hjelp fra forsikringsselskapet.

Svar fra Tryg Forsikring
17.10.2019 13.17
Hei Linda,
Så flott å høre at du er fornøyd som kunde og med servicen du opplever fra oss.
Vi jobber hele tiden for å møte kundene våre på best mulig måte gjennom alle prosesser. Ta gjerne kontakt med oss for å en gjennomgang av din avtale om du ønsker dette. Du kan kontakte oss på tryg.no eller ved å ringe 915 04040

Mvh Tryg forsikring
Gitt-Opp
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk utnytting av systemet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Latterlig lavt (lave) tilbud om erstatning ifb med uføre - bevisst og kynisk utnyttelse av at et menneske som har vært en kasteball i systemet og som ikke har krefter til å kjempe for sitt. Tryg skam dere!!

Svar fra Tryg Forsikring
31.10.2019 13.13
Hei!
Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg.

Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.
Skadeavdelingen er åpent i tidsperioden 10:00-15:00 i hverdager på tlf og 10:00-17:00 på chat. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 915 04040 dersom du lurer på noe.

Mvh
Tryg forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et rot og virrvarr uten sammenligning forøvrig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Økt prisene med 17% fra et år til et annet uten noen god begrunnelse. Snakket med de 4 ganger for å få oversendt et nytt tilbud. Tok 2 uker før jeg fikk beskjed at et bedre tilbud var underkjent. De har overhode ikke et ønske om å beholde deg som kunde. Du er kun en brikke i deres hovedformål - så høy inntjening som mulig.

Svar fra Tryg Forsikring
31.10.2019 13.13
Hei Andreas!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med Tryg. Ta gjerne kontakt med oss for en ny gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.


Mvh
Tryg forsikring.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR