Forsikring

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 23 innen
forsikringsselskap
52%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
178
160
121
83
151
Sorter omtaler etter
Viser av 693 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt."

Er fylt 25 år og har kjørt skadefritt siden jeg fikk forsikring. Kjører helt vanlig passat stasjonsvogn 2007 modell, med 50% bonus. Blir trekt 1000kr i måneden. Mens andre på min alder med samme bonus betaler 300/400kr i måneden for lignende biler.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Løy om bonus, tok sinnsykt betalt for ansvarsforsikring"

Ble tilbudt 50% bonus per telefon men bonusen i avtalen var bare 20%. Betalte på denne i et år før jeg oppdaget at jeg ble kraftig lurt. Dette på en forsikringspremie som allerede var hårreisende på en avtaleforsikring på en veldig standard bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raskt oppgjør"

Raskt oppgjør og greie saksbehandlere men får ikke opplysninger om at forsikringspremiene har steget i pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig på utbetaling"

Ved avlivning av kjæledyr (hund), så betaler ikke Tryg ut erstatning. Selv om veterinær oppfordret til avlivning grunnet en skade på en valp, som ikke ville bli bra. Viser seg da at det finst TRE ulike forsikringer og dekningsgrader på kjæledyrforsikringene, og at det bare er den ene som gir utbetaling ved dødsfall/avlivning. På hjemmesidene står det at den minste forsikringen dekker dødsfall/avlivning, så kan man velge å også betale for sykdom/behandling. Vi betalte da forsikring for sykdom/behandling o.l., men får da tydeligvis ingenting for avlivning. Helt tragisk system! Pengegriske. Hadde også et uhell der barna ødelagte noe i en butikk, det måtte vi ta på egen kappe, ingen hjelp å få. Da måtte vi eventuelt gå rettens vei, og kunne tapt enda mer penger. Ved biluhell, der vi ble kræsjet i, så fikk vi også lite støtte og hjelp. Forsikringsselskapet gjør ALT de kan for ikke å utbetale en krone!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyre for oss med høy bonus"

Dyre forsikringer som øker altfor mye årlig om du aldri har skader eller ikke. Tar ikke vare på kunder mener jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk"

Har måttet legge skaden ut på anbud selv og innhente tilbud. Jeg ønsket og få skaden utbedret men det ville Tryg ikke ta på seg pga av fukt i veggen. Entreprenøren fra Tryg sa til meg, at Tryg ikke ville betale det skaden kostet og reparere, så da var de ikke interessert i og gjøre jobben. Saken har tatt 5 mnd og i dag får jeg kontant oppgjøret. Naboleiligheten i tomansbolig fikk samme skade som jeg, og den er ferdig innflyttet for lenge siden, og forsikringsselskapet hennes tok seg av alle reparasjoner. Men de har et annet forsikringselskap. De har blitt godt ivaretatt mens jeg har brukt mye tid på og ringe og purre på uten at det har skjedd noe i saken. Jeg skrifter nå selskap pga dette, og anbefaler alle jeg kjenner til og gjøre det samme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De dekker ingen skader"

Jeg har hatt to store skader på boligen. Men de dekker ikke skader over tid og / eller skader som ikke kan dokumenteres er oppstått plutselig. Hva trenger man forsikring til? Sensorer som gir deg live oppdatert standard og forvarsel på skader er løsningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig ved skadeoppgjør"

Upersonlig og elendig service. Ingen respekt for tidsaspektet i skadeoppgjør. At skaden tar oppimot et halvt år å utbedre er helt ok og forsikringstakers problem. Styr unna, selv om du er medlem i Utdanningsforbundet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sterk premieøkning uten begrunnelser."
1 syns denne omtalen er nyttig

Sterk premieøkning uten begrunnelse. Etter klage på diverse feil-opplysninger i polisen, skulle man, uten å beklage, se på dette. Men den serke prisøkningen kunne man ikke gjøre noe med (overtatt fra OBOS Forsikring i fjor).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"For et skadeoppgjør. Fantastisk god service og hjelp!"

Har fått hjelp på reise med familien da gutten ble syk. Helt fantastisk, tusen takk! Rask skadeoppgjør, utbetaling med en gang. Har også fått en skade på bil som sto parkert. Full erstatning i løpet av 1 uke.

Tom G. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra inntil du klager på noe"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg byttet selskap til Tryg var vi enige om at jeg beholdt innboforsikringen i det gamle selskapet, de ordna med det å sa ikke opp innbo tenkte ikke mere på det da jeg har 5-9 kjøretøy så varierer årlig premie en del men tok en sjekk på hva jeg hadde da det er ca40000,- regninga er på, viste det seg at de hadde lagt inn innboforsikring så jeg betaler dobbelt. Har foregått i mange år referert til en representant fra TRYG som også sa at det var mitt ansvar at TRYG har svindla meg. Så da er det vel naturlig å bytte selskap.

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt skadeoppgjør"

Fikk ødelagt telefon på ferie. Tok bare 10 min å fylle ut skademelding på min side tryg.no. 3 dager senere var skadeoppgjøret klart. Heilt supert, kjempe fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Leilighet ble total skadet i vann lekkasje"

Vår leilighet har blitt total skadet av en vann lekkasje. Har aldri blitt så dårlig behandlet av et forsikringsselskap. De er utrolig treige til å betale utlegg, bruker billige og dårlige folk for rehabilitering av leilighet og prøver å kutte kostnader hele tiden. Nå har vi fått en leilighet som har fått svart mugg sopp pga at det ikke har blitt fikset riktig. Hold dere unna Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Store bonustap uten skyld"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært totalkunde i mange år uten uhell. Så får vi to skader uten at vi har skyld i noen av dem. Det er da vi oppdager hva det vil si å være kunde av Tryg. Fullstendig ignoranse, trenering av saker og skylddeling med store bonustap som følge. Hold dere langt unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig."

Forferdelig, ble behandlet som en kriminell når man trengte hjelp.
Tegn ALDRIG noen uføreforsikring med TRYG. Burde hete UTRYG forsikring...LØP..

Umulig å ta opp kampen mot et stort selskap som Tryg, for oss vanlige.

Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Gode vilkår konkurransedyktig pris"

Besøk av agent som gikk igjennom mine behov. Opptatt av at jeg ikke skulle ha overdekning av forsikringer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri Tryg igjen"

Dyr forsikring.
Dårlige når en er uheldig.
Umulig å sette seg inn i inn forsikringsdokumentene, dette gjøres bevist.

Philip R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bank Avtalegiro, sendes Tryg Faktura. Kansellerte fornyelse, Tryg sender nytt faktura."

Har bank avtalegiro men sendes Tryg Faktura med gebyr...
Jeg kansellerte fornyelse, og Tryg sender ny policy faktura og etter dette er klaget og bekreftet. Jeg vil ikke har dere forsikring - sendes de purring faktura.
Dette er et dårlig selskap, lykke til hvis du skal gjøre krav om deres forsikringsavtalen!

Eli G. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Endring i service"

Jeg har alltid vært fornøyd med service hos Tryg men mitt siste reiseuhell i 2017 endret innstillingen min.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Forferdelig selskap"

De har ingen rutiner eller system. Det er kun folk med 0,01 i IQ som jobber der og det hadde vært bedre om de hadde plassert steiner der for å gjøre den jobben de gjør. Like effektivt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling."

Dårlig oversikt over kundenes forsikringer. Sender regninger i posten med purring. Dette til tross for at vi har avtalegiro.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffer når du først trenger de"

Svært skuffet over hjelpen vi fikk da bilen vår ble utsatt for hærverk. Vi er total kunder og har aldri ( heldigvis) hatt bruk for forsikringene våres. Når vi først hadde behov taper vi tusen vis av kroner pga et vanvittig bonustap på en skade vi selv ikke hadde noe skyld i.

Håvard L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"stort bonustap"

Jeg har brukt Tryg gjennom mange år, nesten skadefritt. Hadde stor skade på bil i vinter og noen småskader på andre biler. bonus ble veldig fort redusert fra 70% til 10% uansett om jeg har kjørt tilnærmet skadefritt i mange år. Vanskelig å forhandle pris etter bonustap, men ikke vanskelig å forhandle pris før tapet.

Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt skuffet over manglende dekning av golfbag inkl smart telefon som pga vind veltet ut i tjern"

Litt skuffet over manglende dekning av golfbag inkl smart telefon som pga vind veltet ut i tjern. Ingenting å klage på inntil ovennevnte hendelse hvor jeg opplevde mangelfull dekning

Pål I. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Useriøs agent"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde besøk og gikk gjennom alt, skulle ringe meg dagen etter, hørte ikke noe. Ringte opp og da hadde de surret og måtte legge inn alt på nytt for å gi meg tilbud. Satt i møte i 2 timer og gikk gjennom alt, kunne ikke gi pris, skulle ringe meg i løpet av uka. Nå har det gått 3 måneder enda ikke hørt noe.

Søk Bytt.no