Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tryg Forsikring
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 31 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
267
232
188
141
287
Sorter omtaler etter
Viser av 1115 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blandede følelser"

Meget aggressiv strategi dersom betaling blir forsinket om f.eks. avtalegiro eller e-faktura feiler. Kjappe til å kansellere avtalene på kort varsel.

Torbjørn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisstigning siste 6 år."

Veldig fornøyd bortsett fra prisstigning de siste fem årene, spesielt når det gjelder priser på bilforsikringene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"bra selskap, lett å ha med å gjøre"

Alltid godt ivaretatt med kjappe oppgjør. Har benyttet Tryg i over 40 år og er kjempefornøyd med selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Veldig dyrt, gir falske tilbud og fakturerer høyere beløp"

Veldig dyrt sammenlignet med andre forsikringsselskap. Holder ikke avtalen - gir falske tilbud og fakturerer høyere beløp. Lite hjelpsom kundeservice.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt!!"

Har en gammel varebil , caddy 2010 mod. Trygg skal ha over 17000.- i året i forsikring!!!! Mulig aprilsnarr??..,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Enkelt og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri hatt problemer, utrolig bra kundeservice. Alltid tilgjengelig og behjelpelig hvis noe har skjedd. Forstår ikke alle de klagene her, Tryg er ett selskap jeg kommer til å beholde fremover

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig forsikringsselskap"

Har hatt bilforsikring og har den dag i dag husforsikring hos Tryg. Da jeg hadde bilforsikring fikk jeg flere fakturaer hver måned, og beløpene var betydelig høyere enn det som var fastslått i kontrakt. Tok veldig lang tid før Tryg betalte tilbake pengene som de hadde trukket fra min konto. Dette selv om jeg ringte og fortalte hva som hadde skjedd. Ble heller ikke møtt vennlig på noen som helst måte hos kundebehandlere. Var utsatt for skade på eiendom for 3 mnd siden. Ringte da og meldte skade. Skadesak ble opprettet. Fikk beskjed om at takstmann skulle komme, og han kom etter ca 1 uke. Fikk da spørsmål om jeg ønsket pengene for å utbrede skaden selv, eller at Tryg skulle utbedre. Jeg gikk for alternativet at Tryg skulle utbedre. Dette da jeg synes summen for å fikse skaden på garasjen etter en storm var for lite. Dette også i dialog med andre erfarne fagfolk som jeg hadde samtale med. Da jeg sendte melding til taksmann og fortalte at jeg ønsket at Tryg skulle fikse skaden, fikk jeg aldri noe svar. Jeg tok da kontakt med takstmann etter 3 uker, der han plutselig forteller at skaden er avsluttet og at jeg hadde fått utbetalt pengene på min konto. Noe som ikke stemte. Jeg ringte da Tryg og fikk beskjed at de bare ventet på kontonummeret mitt. Jeg ga beskjed at jeg ønsket at Tryg skulle ordne skaden. Fikk da beskjed at de skulle ringe en entreprenør og ordne dette og at jeg skulle høre fra entreprenøren ila 3-4 dager. Jeg hørte ingenting og ringte da Tryg på nytt. Fikk samme beskjed, at de skulle ringe meg tilbake ila dagen jeg ringte. Dette er nå 1 uke siden, og jeg har enda ikke hørt noe. Det virker som Tryg skulle ønske jeg tok i mot betaling istedenfor at de må betale, da det koster de mer penger å utbrede skaden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"STOR ØKNING I FORSIKRINGSAVTALEN"

Fikk over 7000 kroner i økning uten noen form for informasjon. Ble lovet en sum....men den ble 600 kr over denne summen pr, måned. Dem er dårlig på kundeservice. Får forskjellige svar og lovnader hver gang jeg ringer inn, Mye rot i faktura de dem sender i hytt og pine.....har hatt problemer med dem siden starten. På tide å skifte forsikring nå..... Tryg er heller ikke interessert i å møte kunden her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"syke priser på kunder som har di beste vilkår"
1 syns denne omtalen er nyttig

lure kunder med og sette opp prisen sakte men sikkert, jeg hadde 75 prosent bonus og kjørt skadefritt over 10 år men prisen på en Land cruiser gjekk opp fra 8000til 20000kr

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Gunnar E
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uryddig forsikringsoversikt"

Ikke oppdatert på nye bilmodeller. Vanskelig å finne eksisterende avtaler. Må åpne mange dokumenter før du finner den du er ute etter

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Øker pris på polise uten å konsultere forsikringskunde, lite reaktiv ved henvendelser"

Tettere kommunikasjon med kunder, diskutere, ikke diktere. Fra 2020 til 2021 fikk vi nærmere 15% økning av polise uten å bli kontaktet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangelfullt er en underdrivelse"

Etter husbrann for noen år siden var oppgjøret / oppbyggingen ekstremt forsinket og støtte og hjelp fra tryg var umulig å få i møte med byggefirma. Opplevelsen av å måtte ta ansvar for å sette seg inn i bustad oppføringsloven var en ekstrem tillegsbelastning. Kan ikke anbefale Tryg på noen som helst måte ifht store oppgjør

Kundetilfredshet
Kundeservice
"De lot som vi hadde tegnet forsikring hos dem"

Jeg sa meg aldri enig i tilbudet de ga. Snakket med dem i anbudsrunden. Etter det sendte de regninger i månedsvis på tross av kommunikasjon om det motsatte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke kast bort tiden din på å ringe til Tryg. Her er det ingen hjelp å få. Du må selv finne løsningen på ditt problem.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Halvor R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring ved behandling av meldt skade."

Jeg har svært dårlig erfaring med selskapets behandling av meldt skade. Efaringen er at selskapet gjerne vil ha deg som kunde og motta forsikringspremie. Jeg opplever at selskapet ikke vil følge Finansklagenemndas sekretæriats konklusjon, med det formål at forsikringskunden må anlegge sivil rettsak mot selskapet, dersom de vil forfølge sekretæriatets innstilling, der det fastslås at Tryg Forsikring AS har ansvar etter forsikringen. Jeg er skuffet over selskapets langdryge behandling av skaden og fraråder å tegne forsikring hos selskapet,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Profesjonelle selgere som ikke lurer deg til å kjøpe unødvendige forsikringer. Gode priser og god dekning. Etter et uhell fikk jeg raskt hjelp og kundebehandleren viste god forståelse. Ryddig og bra selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God oppfølging, men dyrt"

Så langt fornøyd med selskapet, har ikke noe som tilsier annet enn at det er totale prisen på forsikringene som kan synes å ha blitt for høye. Ved lik pris fra andre selskaper er det ingen grunn til å skifte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billige første året, så kommer overraskelsen...."

Jeg opplevde at Tryg var svært konkurransedyktige på pris, men når året var omme og fornyelsen kom, så hadde de økt forsikringspremien med 6600,- for alle forsikringene totalt, tilsvarende en økning på nesten 40%. Det beste var at forsikringskonsulenten hos Tryg ikke kunne gi et godt svar på hvorfor, og måtte be om hjelp fra en kollega. Jeg ba om hjelp fra et annet selskap så nå blir det bytte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helseforsikring. Dårlig spredning av klinikkene som Tryg har avtale med."

Hvis du vurderer helseforsikring fra Tryg bør du sjekke først hvor de sender deg hvis du trenger spesialist. Svært van vanlige spesialister har de ikke i f.e. Haugesund, da mA du reise til Stavanger eller Bergen. Dårlig tilbud!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service og billig forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service når Tryg kontaktes f.eks. via chate eller mail. Er også fornøyd med prisen på forsikringene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempe fornøyd med Tryg forsikring"

Jeg har fått veldig god rådgiving da jeg kjøpte forsikring hos Tryg. De er alltid hyggelig og behjelpelige når man tar kontakt. Tryg hjelp meg og familien når vi trengte å avbestille reisen vår på grunn av corona. Jeg anbefaler Tryg til alle mine venner og bekjente.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på oppfølging"

Fikk ikke noe hjelp av Tryg etter at jeg måtte kansellere turen min til Thailand måte klage til Reiseforum og gjøre alt sjøl. det er derfor at jeg vil skifte forsikring selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gavekort på skadeerstatning"

Ved innmeldt skade var prisvurderingen av skaden forsåvidt grei og forståelig. Men jeg fikk under halvparten av prisvurderingen som kontant, resten blir stående som gavekort. Det er en elendig løsning når man blir bundet opp til deres system og hva de vurderer er best valuta for pengene. Jeg meldte inn skade via innboforsikring. Man kan jo undres hva som hadde hendt om huset hadde brent ned og man skulle fått en drøss med gavekort for å erstatte innbo. Ikke aktuelt!

Eroll H. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"treg å utføre forandringer på forsikringer"

Holdt på å ringe og skrive til dem i over 10 dager nå for å omrokkere på noen forsikringer. tror ikke det er utført enda. De sier det er utført, men når jeg sjekker så har det ikke skjedd noe .synes dette er helt uhørt at man skal vente så lenge. vi lever i år 2021, hvor vanskelig er det å trykke på noen knapper. ikke alltid kundebehandlere er like oppegående. Mangler fremdeles å utføre en handling. Hvorfor tar det minimum over 3 dager før dere utfører noe som helst. Har fått et veldig godt tilbud fra et annet selskap nå, så jeg vurderer å bytte

Fredrik L. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solgt og sagt opp forsikrikringen på bilen min."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg har solgt og sagt opp min forsikring uten min tilatelse. Pluss veldi mye annen unødvengig tull.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR