Meny

Altibox TV omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Dekoder
Middels
2
av 7 innen
tv-selskap
70%
anbefaler
Altibox TV

"Ustabilt og svakt signal"

Omtale om Altibox TV skrevet av Money H for 17.04.2017 04.04

Altibox TV har totalt 232 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og svakt signal"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser ut som om signalet på fjernkontrollene er en smule ustabile. En vanlig fjernkontroll hadde nok fungert bedre, men det er jo umulig å bruke vanlig fjernkontroll på dette produktet / denne leverandøren. Må bruke en av Altibox sine, og signalet ser ut til å være det svakeste og mest ustabile jeg noen gang har sett på en fjernkontroll. Man må nesten stå helt inntil TV'n og sikte midt i hjertet av TV'n for at det skal reagere enkelt ganger. En ordinær fjernkontroll ville sannsynligvis ha fungert selv om jeg har siktet i motsatt retning. Her ligger det nok et forbedrings / utviklingspotensial.

Bytt.no
"Ustabilt og svakt signal" skrev Money H om Altibox TV

Har du en tilsvarende erfaring med Altibox TV?
Gjør som Money H og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Altibox TV du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig, styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har fibernettet til altibox, må legge kabler til alle mulige datamaskiner og tver fordi signalet til altibox sin ruter er så elendig.
En fiberkabelen gikk i stykker etter 10 dager. Vi håndterte utstyret på normal måte, men altibox mener det er vår skyld og fakturerer oss over 2000 kr for en ny 50 cm med fiberkabel. Anbefaler alle å holde seg langt unna denne leverandøren. Hvis ikke kan det koste deg dyrt.

Kundetilfredshet
Dekoder
"ALTFOR dyrt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg sagt opp avtalen. Borettslaget har en felles avtale med dem, som gjør at jeg MÅ ha både TV og internet-abonnement gjennom Altibox. Filmleie og -kjøp er like dyrt som på kiosken på hjørnet på 90-tallet, og for hva jeg kan se, har de ikke et film- og serieabonnement som Netflix.

Kristian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt altiboks i tre måneder nå og sitter uten TV og Internett igjen. Montør kommer over helga. Dette er andre gang signalet faller bort, første gang var det borte en uke i desember. Altfor upålitelig bredbånd og utrykningstiden er altfor dårlig. Jeg vil ikke anbefale altibox til noen.

At signalet faller bort nå og da er greit, sånt må man regne med. Men om du ikke får hjelp til å fikse feilen da er det for dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Pålitelig, bra, og god bredbåndtilknytting. Elendig vilkår og upålitelig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sendte epost for å bestille bredbånd. Dette var null problem, og installatør kom da kort tid etter. Han benyttet rundt 5-6 timer for å borre 1 hull for så å plassere dekoder/ruter i en helt ulogisk plass (koblingen skulle bare splittes, hvorfor dette var en arbeidsdag forbigår meg.) Selve tilkobling har vært veldig problemfritt og pålitelig. Gode hastigheter som ofte overstiger selve annonserte hastigheter, og en magisk ruter med meget gode trådløse egenskaper som gir vidunderlig ytelse. Ved første regning fikk jeg avtalt montøravgift, denne var noe dyrere enn nødvendig mener jeg. Når en montør går og vangler en hel arbeidsdag for å borre en hull, og splitte en kobling, så går en uten tilsyn på 2-timers pause, så mener jeg dette er meget ueffektivt og bortkastet tid og penger. Ved neste regning var jeg vist registrert for altibox pakken med TV, internett, og noe annet tull som jeg opprinnelig ikke hadde bestilt. Tok kontakt med kundeservice, noe som er godt tilgjengelig og svarer alltid rask med god tone (som regel). Første gangen jeg ringer angående en faktura, og støtten som jeg fikk der for førsteinntrykket var ikke særlig god. Jeg "fikk" vist "tilbudet" fra de at det gikk fint å si opp det andre i pakken(som jeg IKKE hadde bestilt til å begynne med) Fordi det gikk under 14-dagers angrefristen. Dette var meget tåpelig, fordi dette ble selvsagt ikke sagt opp der og da, og at de i det heletatt må være på 14-dagers angrefrist for å si opp på masse tull jeg aldri har bestilt gir dårlig og useriøs inntrykk. På hele 3 neste regninger fra Lyse, så måtte jeg ringe inn og klage. Det var ikke før jeg fikk en overraskelse om purring/inkasso for utelatte betalinger at jeg ringte inn og avklarte dette og ba om bekreftelse for at de andre tjenestene ble tatt vekk som jeg ikke skulle ha ble avlyst. Etter dette fikk jeg det, og inkasso/fakturaer for tjenester jeg ikke hadde bestilt ble annullert. Når det kom tid til å flytte, så er det vist 2 måneders oppsigelsestid for å kansellere abonnementet MED MINDRE noen andre flytter inn og overtar dette. Ikke er dette bare noe vas, men det er jo en dårlig form for utpressing av nye innflyttere for å være med Lyse.

Alt i alt, bombesikker hastigheter og pålitelig "alltid-på" internett og rask kundeservice, men særdeles inkompetent kundeservice, urutinerte og useriøse montører, og meget aggressiv "markedsføring" (utpressing.) Jeg vil heller vurdere en annen selskap for neste bredbånd abonnement som gir sluttbrukeren bedre tillit og respekt.

Altibox TV har totalt 232 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR