Meny

Telia TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
5
av 7 innen
tv-selskap
7%
anbefaler
Telia TV
Filtrer omtaler
18
5
17
45
271
Sorter omtaler etter
Viser av 356 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ofte nedetid, dårlig ruter og TV-boks, prisjusterer hele tiden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia har hatt masse nedetid i "mitt område" gjennom hele 2020/2021, hvor man har vært ganske avhenging av nett på hjemmekontoret. Telia har også den dårligste TV-boksen jeg har opplevd på lenge. Dette er en android-tv boks, forkledd som en tuner, som har så lite prosessorkraft at den nesten ikke klarer å bytte kanal. Denne fikk jeg etter en "oppgradering" fra Getbox 2 (som kronisk ble overopphetet). Da jeg oppgraderte bestilte jeg Telia box med separat trådløst modem. Dette klarer de å sende i to forskjellige forsendinger, hvorav TV-boksen kom alene først. Sekundet denne ble hentet på posten slo Telia av nettet mitt på den gamle boksen, og jeg satt fast uten nett da modemet ikke hadde kommet enda... I tillegg har Telia konstante pris(opp)justeringer, og har også oppjustert hastigheten min 2 ganger det siste året, og forkler informasjonen som et nyhetsbrev om hvor flinke de er som oppgraderer nettet mitt og tipser om flotte julefilmer de sender gratis, blablabla. Det eneste dette selskapet er flinke på er å sende faktura. Kunne ønske jeg kunne bytte...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Har mistet nett og tv 📺 siden kl 10.00, nå er det kl 18.00 kl"

Har hatt mange problemer med dette Telia /get Internett og tv de siste ukene. Har sittet og ventet på nett i 8 timer nå ? !!! ☹️☹️☹️. Hadde aldri problemer med når Get var GET. Om dette fortsetter så finner jeg en annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Lite teksting på nrk, tekstingen forsvant..."

For ca 14 dager siden forsvant teksting på norske program NRK For eksempel dagsrevyen. Hvorfor

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG boks 🤯"

Fra samme dag Get-boksen (som jeg forøvrig også hadde mye trøbbel med) ble erstattet av Telia sin, har det knapt gått én eneste kveld uten at jeg har måttet trekke ut ledningen og restarte boksen fordi bildet henger seg opp. Noen dager opptil 4-5 ganger. Helt håpløst. Håper sameiet snart skifter leverandør. Jeg er ikke alene om problemet.

Pettersen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig system for kundeservice, ingen enkel oppsigelsesmulighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsøkte å søke etter et sted å kunne si opp abonnementet. Fikk opp chatterobot som sa den kunne hjelpe til med oppsigelsen. Ba meg føre inn info, som jeg allerede var innlogget med, for til slutt å gi meg beskjed om å vente på et menneske i chatten. Ble satt i kø, satt over 5 minutter i kø på chatten og glemte til slutt ut at jeg hadde chatten oppe, da jeg er på arbeid og i møter. Forsøkte en andre gang, samme utfall da. Forsøkte å ringe og satt og ventet i flere minutter uten svar eller anledning til å velge alternativ om at de skulle ringe meg opp igjen. Jeg sitter derfor med ønske om å avslutte abonnementet, men har ingen mulighet til å gjøre det, annet enn å følge med på chatten eller ringe i mange minutter til kundeservice. Telia burde hatt en enkel oppsigelsesknapp hvor man må bekrefte på e-post. Samtidig, har jeg blitt trukket av telia for en wifix-løsning, hvor jeg har hatt opprinnelig avtale med GET om å få disse inkludert i abonnementet pga. dårlige linjer. Har sendt e-post til dem for 6 måneder siden og bedt om kreditering av summene. Ingen svar. Virker som nesten eneste utvei er å la vær å betale faktura. Men, man ønsker ikke å få anmerkning for dette privat... Får et inntrykk av et for stort konsern, med for lite kundeforhandlere og for stort omfang av intern omstrukturering som ikke går overens. Kunden er glemt i hele bildet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig tv boks"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er den verste tv boksen som jeg har hatt..Henger seg opp hele tiden å lever sitt eget liv

Kundetilfredshet
Dekoder
Har byttet selskap
"Lei avbrudd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjempelei oppdatering ukentlig, og selvfølgelig midt i fotballkampen.

Kundetilfredshet
Dekoder
"Latterlig boks"

Helt ubrukelig boks. Henger seg opp, teksting funker drit. Alt er overraskende irriterende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Blir bare å dårligere"

Denne tjenesten har bare blitt dårligere og dårligere med årene! Nye generasjoner av bokser hele tiden. Disse har noe bredere tjenester, men selve boksen blir bare tregere og fungere dårligere og dårligere for hvert generasjon. Henger seg opp hele tiden. Helt utrolig at det går ann å levere en så dyr tjeneste som fungerer så dårlig. Det hjelper lite at du har store menyer og masse funksjonalitet når det knapt er mulig å se nyhetene direkte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Forferdelig uregelmessig teksting"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tekstingen er så dårlig at meningsinnholdet forsvinner. Varierer fra dag til dag. Hjelper ikke å starte boksen på nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tv og internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Omtrent umulig å få kontakt med kundeservice gjennom telefon. Get hadde muligheten for å flytte router, ved å ha flere kontaktpunkter for Internett. Telia kan bare ha 1 kontaktpunkt. Merkelig at Telia ikke klarer å levere det samme. Tv boksens signaler er 5ghz, og kan ikke være langt unna router om man har mange vegger, og datarom/kontor i andre enden av huset.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Et resultat av fibermonopolet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvis det finnes ett eneste alternativ til dette utstyret så anbefales det at uansett. Det er nok presise skildringer i spaltene her om besverlighetene dere i motsatt fall vil utsettes for, så det hopper jeg over. I vårt tilfelle er det 5g vi venter på, Telenor-konkurranse (kobber...) vil koste omfattende saging i asfalt og steinlegging i vårt tilfelle. 5g+RiksTV bakkenett er derfor foreløpig eneste realistiske håp om konkurranse -- håpet er at såpass mange politikere også etter hvert presses over på Telia-monopolet at oppmykning tvinger seg fram.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Faktura på utstyr som allerede er returnert, med innhold vi ikke hadde."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jaja, telia har for andre gang fakturert for ureturnert utstyr, feilaktig. Og innholdet på fakturaen er ikke engang det samme som vi brukte.. Sender de bare automatisk ut til alle som avslutter et abonnement og håper noen betaler? Jeg mener at en så stor aktør burde opptre mer ansvarlig og ikke behandle eks-kunder på denne måten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Kommer det oppdateringer?"
6 syns denne omtalen er nyttig

Om telia TV box. Brukes som lineær tv boks og streaming. 1. Ikke bytt kanaler for fort , har en tendens til å låse seg. Hjulet spinner men hamsteren er død. 2. Går til tider i svart, vent litt så går det over på 2-3 sek. 3. Om låser den seg i en kanal , ikke vent på at det skal skje noe. Trekk ut strømkabel, vent 1 min. Start boksen, tar 5 min . Hjulet spinner, og vi er hjemme. Setter på nrk1. 4. Lyden fra nrk1 høres, det røde hjulet spinner og skjermen er sort. 5. Bytter kanal, lyden fra en annen kanal er der , men ikke bildet. 6. Kan noen i det o store Telia konsernet være enig at telia/getbox DCIW387uhdget er et særdeles dårlig produkt?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter utallige feilfaktueringer, evigvarende telefonkøer til kundeservice, kundebehandlere som lyver / ikke holder det de lover eller til og med bare legger på, har vi nå fått nok og bytter leverandør av TV og internett.

Shahzad A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Telia har dårlig service ( Internett )"

Dårlig service bedrer gamle get box når jeg ringte De hver gang de fortelle forskjellige feil og de har ikke tid å fikse den Til neste uke cirka 8 dager. Nå er 2021 vi jobber Hjemmekontor banan lekser på iPad alle trenger nett jeg tror de har ikke en løsning🤷🤷🤷

Vladimir
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Get TV is incredibly bad"
2 syns denne omtalen er nyttig

The TV remote is from the 90s, with over 40 buttons, and you need to really press hard in order to work. HBO Nordic has no Norwegian nor English subtitles, searching/browsing is slow and painful, some of the episodes are simply missing (some awkward message appears, like “missing asset”) It would be nice to offer a descent package in 2021, instead of something that simply counts as TV…

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling."

Min mor på 90 solgte leiligheten i fjor og TV og internett inngikk i fellesutgifter i sameiet. TV boksen ble derfor igjen i leiligheten. I vår så avsluttet sameiet avtalen med Telia. Ikke viste jeg at boksen var registrert på min mor. Nå i sommer fikk vi purring på og inkassokrav på først 558 og deretter 811 inklusive gebyrer til Lindorff. Vi fikk disse kravene kun fordi at de som kjøpte leiligheten var så vennlige å levere disse brevene, selv om hun nå bor i en annen by. Boksen klarte vi ikke å oppdrive Telia eller Lindorff gadd ikke en gang å sjekke ny folkeregistrert adresse. Hva hadde skjedd hvis vi ikke hadde fått inkasso brevet? Lite penger ja, men av klagde på kravet av prinsipielle grunner. Telia står på sitt, ingen forståelse for situasjonen. Har Telia selv og betaler vel tett på 12000 i året, men det blir det slutt på nå..

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt"

Har ikkje hatt anna enn problem sidan denne boksen kom i hus. Hadde ein annan leverandør før utan problem i det heile. Det verste er at vår leverandør av internett og TV-tjenestar påstår at dette er landets beste TV-tjeneste. Ha! Boksen er forferdeleg og det er til stadigheit kanalar som ikkje fungerar. I dag har eg kun NRK ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
""Oppgradering" fra GET til telia av tv tuner og modem."

Den gamle boxen som inneholdt både tv tuner & modem/wifi, fungerte som den skulle. Med for meg tilbud om program/film opptak og start forfra, med spoling (for å spole hurtig når det er reklame i en film feks.) Det nye modemet har ikke virket, men jeg er koblet til internett med mitt GET modem/tuner som heldigvis fungerer. For meg, blev denne endringen, bare negativ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Boksen krasjer hele tiden"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble "tvunget" over på ny boks i mai. Den nye er forferdelig dårlig. Har ikke gått en eneste uke uten at jeg har måttet nappe ut strømmen og restarte dritten! Og i den senere tid at dette økt i frekvens, slik at i løpet av helgen har jeg måtte ta strømmen 2 ganger og på nytt igen i dag mandag! Ufattelig at Telia ikke klarer bedre!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bildekvalitet"

Ett ekstremt skurrete bilde. Funkere maks 1 dag så klikker hele TV-en igjen. De skylder på TV-en. Men alt annen fungere jo tipp topp? Apple tv 4K, Xbox, gamle dekoderen og chromecasten. Men denne boksen fungerer tydeligvis ikke så da skylder de på TV-en min? Kun Telia boxen som ikke fungerer. J***a jalla, styr unna!

Kristoffer
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kvaliteten jeg har opplevd."
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv om vi er i 2021, klarer Telia fortsatt ikke å fikse ett enkelt problem. Etter bruk av Telia Boxen i noen få timer finner man mange ting som ikke burde være der. - Boxen henger seg opp stadig vekk. - Castingen slår seg av og klikker av seg selv. - Lyden går plutselig opp eller ned. - Boxen er veldig treg. Kan gå mellom 5-10 sekunder før boxen reagerer på ett trykk fra fjernkontrollen. Føles ut som man bruker et billig nettbrett fra Wish.

Torill K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig teknisk hjelp til TV-boks som ikke fungerer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Teliaboksen som gir oss tilgang til TV og internett har sluttet å fungere. Vi tok kontakt med kundeservice som konstaterte at vi må ha en tekniker hjem til oss. Vi ringte den 13.07.21, men vi kan først få en tekniker hjem den 04.08.21!!! Hvordan er det mulig? Så her sitter vi uten TV og internett og ingen mulighet til å betale regninger. Har store problemer med å forstå at et så stort selskap som Telia satser så lite på kundene sine. Vi står tross alt for selskapets inntekter. Nå må Telia skjerpe seg og ta kundene sine på alvor! Dessverre har vi Telia via borettslaget og kan av den grunn ikke bytte selskap, noe vi hadde gjort hvis mulig. Kanskje aksjonærene er viktigere enn kundene…?

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Rot med programoversikt på boks."

Programoversikt til tider feil og mangler helt. Har Telia glemt å oppdatere? Enkelte kanaler har en håpløs bildekvalitet og lyd med hakking som kommer og går, mens andre har svart skjerm. Dessuten altfor lang ventetid før du kommer til ledig kundebehandler. Imidlertid har du bedre kanalvalg med Telia.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR