Meny

Telia TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
6
av 7 innen
tv-selskap
7%
anbefaler
Telia TV
Filtrer omtaler
16
5
16
38
232
Sorter omtaler etter
Viser av 307 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"TV og strømme boks er søppel"

Måtte bytte ut gamle Get-bokser og fikk nye, fantastiske bokser fra Telia (ifølge døm sjøl). Driiit lei av å se på "hjulet" som snurrer mens boksen tenker seg om enten man skal bytte kanal eller bytte til apper. Jeg trur f.. i meg at Windows 95 var raskere enn dette søppelet. Når boksen i tillegg mister nett-tilkoblinga fire ganger i minuttet så blir det egentlig helt latterlig. Det hører også med til historien at den nye boksen ble 99 kr dyrere pr mnd ettersom prisen, som jeg ble lovet skulle være lavere, ikke var verken lavere eller inkluderte opptaksmulighet, noe som jeg hadde på Get-boksen. Telia er snart historie her.

Henrik E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tregt og ustabilt"

Dekoderen er så treg og ustabil at jeg blir flau på vegne av Telia.. Nesten utrolig at det er mulig å selge et så svakt tek-produkt i 2021. Hadde det ikke vært for at jeg er låst til denne løsningen gjennom borettslagsordning ville jeg byttet tvert! Enn så lenge må jeg holde ut med dette marerittet av en TV/ nettløsning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Skremmende dårlig"

Styr unna, dette må være å gå baklengs inn i fremtiden. Vi fikk beskjed om at boxen skulle oppgraderes og at vi måtte bytte fjernkontroll. Det skulle vi aldri ha gjort, opptak forsvant, muligheten vi hadde til flere samtidige opptak forsvant. Og alt er treeeegt + at vi må slå på boxen daglig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Misfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hos oss er tekstTV noe vi ønsker oss permanent. MEN det er kompliser å få til. Plutselig får vi det til og det varer en stund og så er det borte igjen. Veldig enerverende. Teksting, selv av filmer, er ikke synkronisert. TV tilbudet med teksting er betydelig redusert og skaper fustrasjon

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Gikk fra Telenor til Telia, men angrer."
2 syns denne omtalen er nyttig

Den rå TV-boksen de skryter av er helt ufattelig treg i tillegg til en del annet småtteri. Skulle liksom være plugg and play... Kastet bort timesvis av fritiden til dette. Routeren til internett irriterer meg veldig også, man er låst til å bruke denne, med svært få muligheter til å gjøre egne konfigurasjoner. Føler meg rett og slett lurt til en tjeneste som er både dyrere og dårlige en det jeg hadde fra før. Her det virkelig forbedringspotensiale både på produkt, tjeneste og kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig box"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia/get boX. Kræsjer når man e litt for snar å trykke i menyer og div. Så går den igang med resett. Akkurat som den har for lite RAM.

Henrik O
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Boksen kræsjer gang på gang."
2 syns denne omtalen er nyttig

Boksen kræsjer/henger seg opp nesten daglig. Bruker evigheter på å komme i gang igjen. Ingen info om hva problemene skyldes. Selv når den virker sånn nogenlunde som den skal, kan den henge seg ganske lenge når en ny kanal skal åpnes. Fjernkontrollen er hypersensitiv og går rett til hjem-sida bare du løfter den opp. Et virkelig elendig produkt.

Raymond H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Henger hele tiden, restart flere ganger daglig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia/getbox henger hele tiden, må restarte box flere ganger daglig, Apple TV fungerer bedre, men nettet har blitt dårligere etter overgang til Telia

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Telia boksen er ufattelig treg."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt både Riks-TV, Telenor kabel-TV og Altibox tidligere. Alle hadde gode og kjappe dekodere. Telia sin boks er den dårligste dekoderen vi noen gang har hatt. Den henger, slår seg av og på av seg selv, alt går tregt, som f.eks. skifte av kanal og strømmetjenester. Mange apper fryser, boksen må stadig restartes manuelt. Support er vanskelig å få svar fra. Er dessverre låst i en avtale med bindingstid, men Telia skal vi ut av så fort som mulig.

Viggowonka
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Det er iallefall gode muligheter til forbedringer."

Kanaler faller ut. Bilde pixelerer og fryser . Tv boks krasjer minst en gang om dagen. Ikke eksisterende kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"arrogante og dårlige"
2 syns denne omtalen er nyttig

tjennesten du får fra Telia er verre enn det var når det var Get, og får du tak i kundeservice så er det helt lavmål. Get tidligere, tok i allefall selvkritikk og krediterte når det gikk ut over kunde, eller du betalte for noe du ikke fikk, kundeservice på Telia? ikke eksisterende. Om du lurer på å gå for Get eller noe annet , GÅ for noe annet!!!! vært kunde gjennom borettslag i snart 15 år, men vil fremme forslag om å bytte ved neste korsvei, RETT OG SLETT dårlig alternativ og arrogant kundeservice, ingen hjelp å få!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Veldig ustabil getbox."
3 syns denne omtalen er nyttig

Getboxen låser seg og må restarte mange ganger for kvelden. Har byttet den 1 gang men problemet fortsetter. Veldig vanskelig å nå kundeservice. På tide de skaffer en box som virker, luta lei av denne dritten.

Odd A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fryktelig treg"
1 syns denne omtalen er nyttig

1. Den nye boksen er fryktelig treg. 2. Fjernkontrollen er dårlig - bare å ta i den så blir en eller annen knapp inntrykt og du må vente på at bilde på skjermen kommer opp, for så å komme deg tilbake til dit du var. 3. ideen og konseptet er bra, men er alt for tregt. Det kan ta alt fra 3 til 50 sekunder å skifte kanal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skrur seg av helt uten noen varsel, bruker lang tid på å skru på igjen. Hakkete opptak. Hjelper ikke at man stadig mister kanaler pga brutte forhandlinger heller.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Alt går Treeeeeegt !!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette svarer IKKE til forventningene, vi hadde Telenor Altibox, men fikk et godt tilbud vi sa ja til.. Vi har fått noen kanaler vi ikke hadde før og det er bra, men nå forsvinner jo stadig noen i brutte forhandlinger, uten noe kompensasjon? Men alt er tregt med Telia, kanalbytte, spoling, opptak, info osv. osv. Og..tekstingen er katastrofal, det virker som at det brukes «Google translate». Har aldri tenk på at dette skulle være et problem, men dette er utrolig irriterende. Vi har prøvd å finne en innstilling for bytte av teksting, men det finnes ikke. I det hele tatt er vi ganske missfornøyde med Telia og vurderer å bytte tilbake til Altibox. Med så mye dårlig omtale Telia får her på siden, bør de virkelig komme på banen å løse problemene ALLE sliter med. Mitt råd: IKKE bytt til TELIA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Telia box= søppel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna telia box. Må restarte i eininga. Dårlig på opptak bilde fryser lyden går videre. Må restarte. Dårlig på lipsynk

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Spår kundeflukt grunnet den elendige boxen"

Her er listen: 1. Enormt treg. 2. Må ofte erstattes. 3. Appene/strømmetjeneste henger. 4. Ingen mulighet for å lage egne kanal-lister 5.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"TELIABOX"

Hvor fornøyd er dere med så mange misfornøyde Teliabox kunder? Treg å spole, treg ved skifte kanaler, vanskelig å slette opptak. Her har dere mye å lære av GETbox 2.Trenger ikke at alle program ligger på skjermen, .I det hele tatt er alt "treigt". Vurdere å avslutte kundeforholdet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Teliaboksen og kundebehandling - elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må berre seie det; eg opplever Teliaboksen som elendig! Treig, til dels uoversiktleg og lite logisk og ikkje til å stole på. Løysinga frå Telia er å ta straumen og når ikkje det hjelper, ta reset. Heller ikkje det løyser problema. Opplever at program som er tatt opp, ikkje ligg på Teliaboksen, men på Nett-TV (Teliaplay). I blant nektar boksen å ta opp (kunne ikke laste dette innholdet). Har du tatt opp eit program, blir det gjerne liggande saman med masse Sendt og Sendes. Å finne opptaket kan vere som å leite etter nåla i høystakken. Spolefunksjonen er antikvarisk, ikkje mogleg å spole i ulike hastigheiter. TV-guiden ofte feil. Vi har to dekodarar. Har opplevd at TV-guiden er heilt forskjellig på dei to boksane, også etter at vi hadde tatt straumen. TV-arkivet nokså ubrukeleg. Leitte etter skiskyting på NRK. Ingen ting. Gjekk inn på Eurosport. Der låg NRK-programma! Har i meir enn fire månader sendt e-postar/kontaktskjema til Telia. Ei og annan tilbakemelding, som eigentleg ikkje løyser problema. Og så er det heilt taust igjen. Fekk i november tilbod om oppgradering til 1000 Mbit/s, skulle vere utan ekstra kostnad i 3 mnd. Sjekka tilfeldigvis faktura og såg at eg var fakturert frå dag 1. Telia har erkjent feilfakturering og ordna opp. Kanskje andre er i same situasjon? Hastigheita vi oppnår, er mykje lågare. Telia seier no at 1000 Mbit/s forutset kabel, med trådlaust får du neppe meir enn 300 Mbit/s. Dette vart tilbydd som 1000 Mbit/s, utan forbehold Både boksen og kundebehandlinga er elendig. Er dessverre bunden til Telia gjennom burettslagsavtale. Vi har erfaring også med Altibox. Ingen tvil; vi hadde bytta på dagen om vi hadde hatt moglegheit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Helt for jævlig"

Det hakker hele tiden og kvaliteten er bare til å le av! TV-dekodere fra 90 tallet er bedre enn dette her!! Anbefaler IKKE dette forferdelige produktet fra Telia 🤮

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia boxen er ustabil. Til tider store lip synk problemer. Lyden blir merkbart dårligere ved spoling. Boxen låser seg, og må ta strømmen på den for å få den til å virke igjen. Netflix feilmeldinger, som resulterer i at boxen må restartes......

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Katastrofalt dårlig box - lever sitt eget liv - app’ er faller ut , treg respons ved kanalskifte, Teksting faller ut, stadig behov for rebooting, et produkt Telia IKKE kan være bekjent av

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kundeopplevelsen kan knapt bli dårligere!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyppige og tildels lange avbrudd. Dårlig vedlikehold av kabelnett og manglende beredskap. Tre forandlingsbrudd med kanalleverandører siste år, har medført at viktige kanaler ikke leveres som avtalt. Gir ingen reell økonomisk kompensasjon, men avspiser kunder med verdiløse "poeng". Kundeservice er vanskelig tilgjengelig og gir ingen fornuftige svar. Kun tomme "salgs argumenter". Informasjon ved driftsavbrudd er nesten ikke eksisterende. ("..har ikke tid til å informere når vi skal utbedre feil...") Ingen tegn til at man tar all negativ feedback alvorlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dekoder"

Helt ubrukelig dekoder (get box mikro) låser seg hele tiden og tar ca 15-20min å starte opp igjen. Ringer de og spør om ny, men da krever de 499,- + 49 i mnd. men de kan tilby andre gratis dekoder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tekniske problem. Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig lyd, ....lyd forsvinner. Program hakker, særlig sport og i beste sendetid kveld. Dårlig forhandling = mister kanaler.Tidliger program er ikkje tigjengelig. Sperra. Dette irrirer mest, No er telia dårlig. Rydd opp.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR