Meny

Telia TV omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
6
av 7 innen
tv-selskap
8%
anbefaler
Telia TV
Filtrer omtaler
15
4
13
32
196
Sorter omtaler etter
Viser av 260 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Rasering av service og kvalitet da Telia overtok Get"

Skulle bytte defekt HD/PVR boks og forsøkte å ringe flere ganger, men ble hengende på ventelinje i 15-20 min til jeg til slutt ga opp. Siste gang ventet jeg en halvtime før jeg endelig fikk dem til å ta telefonen første gang, mens hos Get ble telefonen alltid besvart nærmest umiddelbart, eller senest etter et par minutter. Da jeg endelig fikk tak i dem så insisterte de på at jeg burde bytte alle mine 3 dekodere, da også den nyeste Get-boksen "har hatt mye feil". Jeg ble fortalt at jeg skulle få disse gratis (uten kr. 49,- i månedsgebyr pr dekoder) i ett år. Når jeg mottok disse så stoppet Telia de gamle dekoderene så snart jeg hadde signert dem ut på Posten. Jeg hadde ikke tid til å installere samme kveld, og familien ble dermed uten TV til neste dag. Kort tid etter at dekodere var satt opp mot kabel og trådløst nettverk så ga den beskjed om at "Nettverk ikke tilkoblet". Andre enheter kommuniserte fint på nettverket, men av en eller annen grunn klarte ikke Telia sin nye "feilfrie" dekoder koble seg til. Dette har siden vist seg å være et gjentagende problem på ALLE 3 DEKODERENE jeg fikk. Vi kan slå på TVen og når vi skal skifte kanal finner boksen ut at den ikke ikke er tilkoblet nettverk - selv om altså alle andre enheter kobler seg til med letthet - og trådløs router står 4 m fra dekoderen. For å løse problemet må vi trekke strømmen fra boksen i 30 sekunder - kanskje 2, 3, 4 eller 5 ganger. Når jeg fikk første faktura etter at jeg fikk nye bokser som jeg skulle få "gratis" så finner jeg at boksleie pr. måned er 0,- mens jeg har fått et nytt gebyr på "Opptak" på kr. 49,-. Dette gebyret lå ikke på fakturaene før jeg byttet bokser, så dette er ren svindel fra Telia sin side - påstå at månedsleie er gratis første år, mens de erstatter hele beløpet med et nytt, fingert "produkt" som skal tillate meg å ta opp programmer!!! Jeg har kunnet ta opp programmer i et par årtier med Get, og aldri blitt fakturert for å kunne gjøre dette! På toppen av dette så har Telia forsøkt å ringe meg konstant for å selge flere tjenester - siden jeg nå er TV-abonnement (ufrivillig da de overtok Get), så vil jeg vel også ha mobilabonnement hos dem? De ringer fra forskjellige nummer hver gang, og har blokkert nummeret hver gang jeg har funnet ut hvem som ringer. Dette er rett og slett HÅPLØST DÅRLIG, og en uendelig forverring av tjenester over natten da Telia overtok for Get, som jeg aldri hadde noe problemer med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tv boksen er utrolig treg"

Boksen bruker lang tid på kanalbytter og er håpløst treg ved bruk av apper. Har aldri opplevd noe som fungerer så dårlig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"TV signal fra internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Teliaboks fungere ikke med direkte kobling til sentralen. I oppsettet står det tilkoblet og et ip nr, men boksen finner ikke tv signal. Melding mangler eithernett??? Men ved og koble boksen til routeren mange porter fungere tv. Feil og Problemer kan ligge i nettleverandører Homenet Grunnet mangel på ip adresser Max 3 pr abonnent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Makan til elendig skal man lete lenge etter.."
3 syns denne omtalen er nyttig

E lendig kundeservice! L ite behjelpelige ved problemer! E lendig respontid! (25-60min) N itti prosent feil med tjenester og produkter! D yrere enn dem fleste på alt! I nternett fungerer for det meste ikke! G rådige!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig.."

telia box klikker hele tiden. I tillegg er det veldig dårlig bildekvalitet, og chromecast funker ikke, selv om det skal være inkludert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Å komme i kontakt med Get kundeservice - uutholdelig . g."

Utallige ganger opplevd av/- på når internett skal tas i bruk. Internett sentralen switcher ofte mellom grønt/-rødt . Nå har den de siste ukene kun lyst rødt, selv om restarting er foretatt. Og når man så prøver å ringe for kontakt, - er det kun en telefonsvarer som oppgir at alle kundebehandlere er opptatt. Ingen ting tilbake funksjon. Tidligere ved slike hendelser er det gjerne kommet en melding fra Get om visse problemer i nabolaget. På disse ukene denne gang når rødt har lyst, er melding fra Get uteblitt. Opplevelser fra tidligere henvendelser er og et arrogant kundeservice personell . Internetten virker veldig treg ut av seg - må virkelig større seg med tålmodighet der for å komme inn på ønskelige sider . En slik dårlig bedrift kan man ikke satse på noe videre. Jeg kommer til å bytte til annen leverandør. Takk. !

Ole J. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Treg og ustabil."

Oppleves som treg og ustabil. Mister stadig vekk bildet ved oppstart av dekoder. Går lang tid ved skifte av kanal. Opplever ofte at dekoder restarter seg under sending.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det hender ofte at bildet henger seg opp eller at kvaliteten blir kjempedårlig. Det går ikke an å fortsette å se, blir nødt til å skru av. Hvis det ikke blir bedre må vi bytte. Det funket veldig bra før Telia kom på banen.

Swordfish
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elending Telia Tv og internett ødelegger merkevaren Telia!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Store problemer med HBO og Cmore ekstremt dårlig bilde mellom kl 19 og 23 på kvelden! Dette ble dårlig etter at Telia overtok Get! Tidligere fungerte det bra og det var mulig å få kontakt med kundeservice. Nå er ventetiden minimin 45 minutter på kundeservice! Hvem iallverden av vi som er avhenging av Telia Tv vil ha Mobil ab. fra Telia? Ingen ! Merkevaren til Telia som mobiloperatør ødelegges helt !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundemottaket er totalt fraværende, ikke tilgjengelig på tlf."
4 syns denne omtalen er nyttig

Ikke opplyst om plass i køen, mangler "callback". Prøvd å kontakte de på forskjellige tidspunkt, tar ikke tlf. Kundeservice???🤬Desverre avhengig av borettslaget ellers ville jeg byttet.. Synd de ikke har minus på stjernene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice, dårlig produkt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er normalt 30 min ventetid på telefonen. De som jobber på kundesenteret er dårlige til å kommunisere og er uhøflige. Brukergrensesnittet er helt rævva. Vi har f eks hatt HBO i over ett år (som vi brukte daglig før), men har brukt det 1 gang. Det trådløse nettet funker dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Null service og null svar på mail"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har get via avtale i borettslaget. Har fått en tv boks hvor fjernkontrollen funker som den vil. HBO som var den eneste kanalen som var intergang får jeg ikke til og funke. Boksen de leverte støtter ikke full HD. De har hatt over 1 time telefonkø når jeg har ringt etter hjelp, og de svarer ikke på mail. Må ta det opp med borettslaget og bli kvitt de raskest mulig, de skryter mye men kan ikke levere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Håpløst å se noe annet enn direkte TV."
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde det vært mulig å gi 0 stjerner, ville jeg ha gitt det. GET har jo bare blitt være og være. Helt ubrukelig etter min mening. Har gitt opp å prøve å se noe som ikke går direkte. Spoler jeg i programmer, hakker det hele tiden. Gleder meg til å få ny leverandør av TV og nett-tjenester.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Noe forferdelig billig dritt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Den såkalte ”TV-boksen” til Get er helt forferdelig treig. Bare ting som å bla i menyer, bytte kanaler osv går i sirup, og det kjennes som noen har omdisponert en gammal samsung-telefon de hadde liggende i skuffen til å kunne vise TV. Og det er på en GOD dag. Titt og ofte virker det rett og slett ikke i det hele tatt. Spesielt er den sensitiv på valg av HDMI kabel, den medfølgende virket f.eks. ikke. Heller ikke mulig å skru av HDMI CEC så her skrur ting seg av og på i hytt og pine. Prøv en fabrikkreset sier de.... Eller kanskje Telia kunne investere i noe annet enn det billigste kina-rælet de fant på AliExpress. Give me a break ass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dette blitt verre og verre!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å komme i kontakt med kundeservice, blir sendt videre til "leverandør" (Enivest) og der får jeg beskjed om at "siden ikke fungerer". Dette er ikke godt nok!

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny get-boks henger seg og flere feil..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Funker bra når den funker, men det er ikke mange minuttene per dag. Den er treg, hopper over kanaler, henger seg slik at alt som hjelper er å ta ut stikkontakt...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fikk get for en tid tilbake. Har ikke virket slik det skal. Bytter bokser uten at dette hjelper."
1 syns denne omtalen er nyttig

Internett og TV virker ikke. Har heller ikke virket siden jeg fikk get. Nå er internett og telefonen nede. Servicetelefonen, 92405050 er stengt i helgen, og jeg er uten internett og telefon, og ingen service tilgjengelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig internett og slett kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Get lovet full internett i hele huset med opp/nedlasting på Bredbånd 500/20 Tv ruller stadig vekk, internett faller ut mitt i viktig kontorarbeid på pc, barn som sier det ikke er mulig å spille med så dårlig internett er daglige utfordringer her etter at vi fikk Get. Vi har modem med 3 ekstra forsterkere tilkoblet... Vi har trådløst system her, noe som ikke skulle by på noen som helst problemer iflg Get. Nå er vi lei og gidder ikke mer. Hadde Get i det minste tatt telefonen når vi kontaktet dem, men.. Så da bytter vi selvsagt ut denne tjenesten med noen som er interessert i å ha oss som kunde. Faktureringer har også vært veldig rotete. DA er grensen nådd, så nå sitter jeg og leter etter hvem som kan tilby noe vi kan bli fornøyd med.

Johannesen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
""Feil med avspilling" - 70 % av gangene man vil se noe som ikke er på live kanaler."

Dessverre er vi bundet til Get igjennom en avtale som gårdeier har gjort før vi flyttet i bygget, hvis ikke hadde vi byttet leverandør på øyeblikket. Det er STADIG feil, og operativsystemet er veldig klønete og lite logisk. En må starte på nytt og søke for hver eneste episode dersom man ser på en serie, og dette kan jo gjøres etter at man har snakket med kundeservice (lang lang kø du må ha god tid her, det er mange som vil se på tven og har "feil med avspillingen" sannsynligvis) - i det hele tatt må du ha GOD tid og av en eller annen grunn svært lyst til å ha akkurat Get for å orke dette her. De er blitt telia nå forresten, men det hele er helt likt.

Kundetilfredshet
Dekoder
"Utrolig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig. Henger seg stadig opp. Fjernkontroll som ikke responderer. Lyden går og bilde fryser. Har gått over til og bruke Apple tv og appen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig og treg Telia box"

Telia box er nesten ubrukelig treg og henger hele tiden i menyer. Har byttet og det og er fremdeles utrolig treg.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er ingenting som er bra med Get.Må slå av boxen opp til 30 ganger i løpet av en dag,og ikke engang det hjelper,så restarte x boksen og det tar evigheter, det hjelper bare ca.en halv time,så er det bare surr igjen, og dette skal man betale dyrt for,Get skulle egentlig betale kundene for å måtte bruke dem.Er ikke vært en stjerne engang.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Boksen låser seg."
1 syns denne omtalen er nyttig

Boksen låser seg og må startes på nytt når du bruker fjernkontroll, og det tar lang tid før den oppdaterer seg igjen. Dette skjer flere ganger for dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"reboot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Modem og Get boX må rebootes daglig, helt elendig. Låst til Get nå Telia via. sameiet. Styr unna hvis mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig getbox x"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt den nye getbox x i flere år nå, fungerer elendig. Hadde bedere boks for 15 års siden. Boksen er utrolig treg står å slurrer for hver gang jeg skifter kanaler. Faller ut mens jeg ser på tv,må restarte boksen gang på gang da tar det en evighet. Jeg kunne nevne fler ting men orker ikke er tritt lei av hele vet. Har samme problem med internett og har 750 mgb kommer aldri over 300 mgb. Med kabel direkte inn og 40mgb med trådløs dette er ikke holdbart. Kommer til å bytte leverandør vist det ikke bedere seg.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR