Meny

Telia TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
4
av 5 innen
tv-selskap
7%
anbefaler
Telia TV
Filtrer omtaler
23
7
21
71
391
Sorter omtaler etter
Viser av 513 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
"Telia erfaringer"

Har hatt Telia mobil siden de overtok Chess synes de er fantastiske til å hjelpe å support men kan være litt venting når en ringer men det får en tåle. Bestilte Telia tv og de kom dagen etterpå og monterte er kjempe fornøyd 👍👍👍

Jan K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Har byttet selskap
"Utrolig dårlig på alle fronter. Telia 5G får styrk karrakter av meg."

Selger lover mer en de kan holde, endte opp med en nær dobbelt kostnad i forhold det jeg ba om. Opplever en ustabil forbindelse med varierende hastighet. Elendig kundeservice som er fullstendig fraværende, umulige å få tak i med mindre en vil benytte ferien i telefonkø! Jeg angrer på å ha byttet til Telia, verste jeg har vært borti på år og dag. Så tross kostnaden går jeg tilbake til fiber nå, aldri mer Telia eller 5G. Om jeg kan redde en eller annen stakkars sjel i fra å begå den samme kostbare feilen jeg har gjort ved å gå inn på en avtale med Telia 5G bredbånd så er er min gode gjerning for i dag gjort. Styr unna er mitt råd.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig treg!"

Elendig og treg meny, boksen henger seg jevnlig. Resetter og oppdaterer, men det hjelper ikke. Styr unna denne om mulig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"Mister nett på tv. Ekstremt ofte"

Umulig å få hjelp og svar på telefon 😡Får ikke sett på tv, for mister 5g nett hele tiden. Og prøver å ringe, men umulig å få svar. Begynner å bli veldig lei😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"Get box er ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en gammel GET box som fungerte greit helt til de gjorde en oppdatering i november. Etter det var det bare tull med lyden. Fikk da beskjed fra kundeervice at jeg måtte bytte begge boksene. Etter det har jeg bare vært plaget. Problemet er at boksen ikke lar seg slå på når den har vært avslått noen timer!. Fikk da på nytt beskjed om å bytte boksene, men de som jeg fikk nå har samme problemet. Virker som om de går i dvale, og ikke klarer å starteopp igjen.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, svært problematisk og treig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde byttet for lenge siden om dette ikke var en fellesavtale for hele sameiet. Utrolig treig og ustabil, har aldri opplevd så mye problemer med en slik tjeneste før.

Svein E. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendige TV bilder på flere kanaler."

Elendige TV bilder med mye hakking i masse farger, såkalt mosaikk, på flere kanaler hver dag. Må slå av og på TV stup i ett og ofte trekke ut strømledningen for å restarte. I noen måneder siden den nye Telia boxen ble lansert her i vårt borettslag har disse problemene oppstått. Må være koblingen av nettet sammen med TV som er grunnen. Tidligere på gammelmåten med Get var det ganske bra, særlig siste par år før skiftet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Skjønner ikke at Telia vil være bekjente av å levere så dårlig vare. I nov.2022 fikk 550 leiligheter i vårt borettslag nye bokser. Siden har ingenting fungert. Mosaikk flimrer overalt i alle kanaler.Og dette betaler borettslaget dyrt for. Skammelig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"For svak prosessor i Telia boksen forårsaker hakking og treghet så vi orker ikke å se på tv!"

Gammeldags teknologi i telias tv bokser! Dette har ikke noe med hastigheten på nettet å gjøre... Jeg har en 8 år gammel Apple Tv som kjører uten problemer! Spesielt på appen Sky Showtime, men på andre apper også!

Hege G. A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kunde behandling!!"

Uskolerte ansatte som sier forskjellige ting! Nesten umulig å komme igjennom på tlf! Funksjoner på tv som jeg betaler for, forsvinner plutselig! Får faktura jeg egentlig ikke skal ha! Elendig!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Harhatt store problemer etter at telia overtok for Get. Verst har det blitt etter telias endringer i nov-22. fikk ikke inn noen signaler. Ringte telias kundeservice. Ventet over 40 min før jeg fikk kontakt. Ingen opplysninger om hvor jeg sto i køer. Ingen mulighet for å velge å bli oppringt. Etter flere samtaler med lange ventinger og tidkrevende utprøvinger for å få frem kanalene, fikk jeg beskjed om å bytte boks. Dette ble gjort. Jeg passet på at innleveringen av gammel boks ble registrert. Problemene fortsatte. Måtte fortsette å få hjelp med mye venting. Systemet blitt veldig tregt. I dag virket ingenting. Igjen! Ringte telia. Denne gangen var køordninge. Men:: ingen klarte å hjelpe meg. Ble bedt om å skifte ny boks. Igjen. Sa at det bare var 4 mnd siden jeg hadde fått ny. Til min forskrekkelse fikk jeg da opplyst AT DEN «NYE BOKSEN» VAR BRUKT!! FRA 2019!!! Altså nesten fire år gammel!! Ville helst gi terningkast 0. Lurer på hva som venter meg når jeg skal hente enda en boks i moret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig tv signal"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skuffet ove hvor dårlig ting virker, har prøvd å gjøre de tingene de sier jeg skal gjøre men blir ikke bedre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"30 bilder i sekundet er ikke brukbart for sport"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sammenlignet med f.eks. RiksTV så er det ikke mulig å se sportssendinger på Telia TV som bare sender 30 bildet i sekundet. Det blir altfor hakkete. Det burde ikke være mulig å operere med så dårlig video kvalitet i 2023. Heldigvis har de fleste TV-er teknologi for å gjøre om 30 bilder i sekundet til en bedre opplevelse, men sendingene burde allikevel sende med minst 60 bilder i sekundet for kanaler med mye sport.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"Mangler nett flere ganger om dagen."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette må være den dårligste leverandøren som finnes. Jeg hadde fiber fra telenor, og selgeren sa jeg ville fått raskere og mer stabilt nett(!?). Mine erfaringer frem til nå vitner om at dette er løgn fra ende til annen. Nettet faller ut flere ganger pr dag, og når jeg går inn på hjemmesiden; står det bare at alt er i orden. Likeså opplever jeg elendig kundeservice. Hvor melde feil/få hjelp..? Herregud så misfornøyd og forbanna jeg er!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
"Overaskende bra"

Jeg liker den nye kombinasjon nett(5G)og Tv fra Telia. Tuner boksen funger fint med mange valg muligheter og god pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
"Ekstern lyd ut fra TV-Boksen forsvinner"

Hver gang Telia pusher ut en ny oppdatering, så forsvinner lyden fra boksens eksterne lyd-utgang (3.5mm jack). Det er ingenting som hjelper og lyden er og blir borte. Telia Telefonsupport er ubrukelig. De som sitter der kan ikke annet enn å følge en oppskrift. Jeg har nå byttet boks i Teliabutikken 3 ganger på under et halvt år. Eneste positive jeg har å si, er at Telia butikken alltid har bokser liggende i store stabler. Man kan jo lure på hvorfor??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"Android TV og Telia boks"

Telia inn i borettslaget. Fikk beskjed om at tv'en var for gammel og at boksen ikke støttet tv'en eller omvendt. Kjøper ny TV. Får en ny boks men ny TV støtter ikke boksen. Tv'en slår seg av og på. Boksen får ikke inn TV signaler. Har nå byttet 4 bokser. Fikk beskjed på kundeservice at tv'en var for gammel og at jeg måtte finne ut produksjonsnr på TV,, 'n. Har betalt dem for å få hjelp hjemme. For gammel TV igjen er beskjeden. Oppdager da en kabel fra ruter til boks ikke er satt på. Måtte betale alikevel selvom de ikke hadde gjort jobben sin. Restarter boksen opptil flere ganger om dagen. Får ikke sett et helt program. Er det noen som kan noe om dette problemet. Får jo ikke byttet da dette er et borettslag. Tips mottas med takk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"Elendig tv boks og service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig lang ventetid på service. Har skiftet tv boks to ganger da den sluttet å fungere. Må daglig restarte tv boksen. Veldig lite fornøyd med Telia. Anbefaler absolutt ikke Telia tv/bredbånd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
App
Vurderer å bytte selskap
"Telia burde komme opp nye planer til å forbedre seg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tv boksen slår seg av etter et par timer. Treg fjern kontroll, bildet fryser. Internett "detter" ut uten videre. Dårlig kundeservice. Sitter i timesvis på svar. Kunne ønske vi kunne ha byttet selskap men er tvunget etter avtale med borettslag. Dette er en skam!

Thomas Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ikke verdt pengene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hardware som gis ut til kundene er ekstremt billig lappet sammen. Boksen responderer rekord tregt, den er på ingen måte hverken kompatibel eller i det hele tatt laget for det Telia leverer. Chip set inne i boksen er i all hovedsak generiske, med noen få unntak. Dette er samme type produkt du får på wish.com, og er etter min mening borderline svindel å levere ut til sine kunder. Vi endte opp med å kjøpe en egen boks fra en ekstern produsent, da forsvant alle problemene med treg til ingen respons fra fjernkontrollen, plutselig fryst tv bilde og en ufattelig treg innebygget chrome cast som man ikke kan deaktivere. Eneste positive opplevelsen jeg har med Telia er hastigheten på nettet. Den er formidabel, og ekstremt stødig i mitt område. Desverre er jeg påtvunget telia via mitt borettslag, ellers hadde jeg nok valgt en annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Treg, det oppstår feil hele tiden, timer i kø, kundebehandling under enhver krittikk."

Det er en rekke instillinger for å få tv-en opp å stå med Telia-boksen. Det er oppdateringer hele tiden og nye innstillinger igjen. Den frekkeste kommentaren jeg fikk fra en av kundebehandlerne da jeg mente at man måtte være datakyndig får å få til alle innstillingen var, "jeg snakket nettopp med Olga som var 90 år, hun hadde ingen porblemer med å få til alle innstillingene". Jeg har nå gitt opp Telia, men må enn så lenge bruke bredbåndet deres.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kollaps etter oppdatering."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det kom en ny oppdatering i romjula som gjorde at ingenting virket på den gamle get-boksen. Prøvde alt uten virkning. Fikk ny telia- boks 3/1 som heller ikke virket. Etter mye om og men har jeg bilde, men kvaliteten er som å gå tilbake til 70 tallet. Og lyd og bilde synkroniserer ikke. Jeg har drevet med salg av tv,montering av parabol og er autorisert, så jeg regner meg selv som oppegående når det gjelder slikt utstyr og justering. Men telia sin boks er ubrukelig. Hva er vitsen med oppdatering som gjør ting ubrukelig, var fornøyd før,men kommer til å bytte til en annen leverandør. Forsøkt å ringe kundeservice i dag 4/1,men umulig å komme igjennom.

Per C. T
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabile TV-signaler - bildet fryser"

Tilsanden vaker like under grensen for å se seg om etter anne leverandør. Kombinasjonen Home-Net og Riks-TV var hakket verre....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"dritt"

bare dritt funker dårlig skulle ikke tro at vi er i 2022.boks henger er veldig treg gamle get boks var mye bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Elledig Arugant Tv selskap som Telia skal du lete lege etter!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bra fiber internet å tv signaler der jeg bor men grusom elendig kundeservice der det nesten er umulig å komme igjennom, noe de har fått MYE kritikk for. Get/telia box V1 har for svak hardware å trøbler en del på grunn av dette. Feilrapport på Telia.no fungerer ikke da Telia nesten aldri rapporterer noen ting der. Vær gang de leverer et produkt som ikke fungerer så er det alltid noe feil hjemme hos kunden/brukeren av utstyret. Du kommer ikke langt med å klage til Telia annet en at du må restarte alt utstyr du har. hjelper ikke det så får du tilsendt en ny en av samme elendige apparat. Nå må Telia virkelig skjerpe seg å ta tak i ting å bli en del bedre en de er i dag på flere punkter. Nå kommer Viken fiber altibox flere steder å tar over flere å flere Telia kunder

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR