Meny

Altibox TV omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
2
av 7 innen
tv-selskap
62%
anbefaler
Altibox TV
Filtrer omtaler
97
69
30
27
56
Sorter omtaler etter
Viser av 279 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Hallvard H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bytter nok snart til noe annet"

Har hatt Altibox en stund nå, funket greit, men blitt litt dårligere med den nyeste boksen. Fjernkontroll registrerer altfor mange trykk, og nå går det plutselig ikke å skru av boksen lenger, dvs den skrur seg på straks etter jeg har skrudd den av. Det er Huawei som gjør at jeg har veldig lyst til å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen som har oversikt over noe"

I forbindelse med nybygging av hus i et område med 10 andre hus ble huset vårt ferdigstilt 9 juni 2020. Fiberrør har ligget klar inn til svaksstrømsskapet inne i huset i 2 måneder. Bestilte abonnement en måned før overtagelse og fikk bekreftet at montør ville gjøre ferdig tilkobling til hjemmesentral innen innflytting. Utbygger hadde allerede i desember 2019 kontaktet Altibox for å minne de på å avtale bestilling av abonnement og siste montering inn til svaksstrømskapet inne. Overtagelsesdatoen har kommet og gått, ingenting er klart. Utallige telefoner med Altibox uten at noen klarer å gi noe svar så her sitter vi uten nett og uten noen dato for når montøren kommer. Kundeservice til stilkarakter null.

Kordula R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og kvalitet på tjenesten."

Jeg har vært Altibox-kunde i noen måneder. Siden Altibox-installasjonen var det dessverre ikke en eneste rolig kveld med TV-en. Hver gang etter å ha slått på TV-en begynte bilde å blinke. For å stabilisere bildet tar det ofte omtrent 45 minutter-med reset, starte på nytt osv. I dag fungerer ikke dekoderen i det hele tatt. Jeg ringte Lyse kundeservicen at de skal sende noen som skal se hvor er feilen - dessverre uten noe resultat, ingen dukket opp. Jeg har ikke noe godt å si om håndtering av Altibox problemer. Jeg anbefaler ikke Altibox til noen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare tull i 5 år nå"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utallige henvendelser til support løser ikke problemet og de vil ikke sende folk for å sjekke. Elendig/ustabilt nett og tv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Fraråde å abonnere Altibox, Dårlig kundeservice, juks på bindingstida"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk mye problem da jeg startet med. Dekoder og tilkobling var ikke i orden før det var gått 10 dager. Fakturerte flere dekoder enn jeg hadde fått. Satt på bindningstid i 12 måneder når de sa i telefonen og på bestillingsbekreftelse at det ikke var noe bindingstid. Ikke bare 12 måneder de satt på, de satt på 14 måneder. Har nå sagt opp i 6 måneder i forveien. Elendig kundebehandling, høy pris og det verste var juks og lureri!!!

Sveini74
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kvalitet på overpriset produkt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at altibox gikk over til huawei tv bokser med kombinert fjernkontroll fra samme leverandør, så syns jeg kvaliteten deres har gått til elendige bunnivåer. Nå har jeg hatt mer problemer med fjernkontrollene til huawei på 1 måned, enn jeg hadde på 12 år med motorola sine altibox løsninger. Så da blir det å gå tilbake til logitech fjernkontroller, da huawei/altibox sin fjernkontroller er simple i byggkvalitet, lagger, plastikknappene blir innklemt og kvalitetsfølelsene er generelt elendig. At de også la om til poengsystem i stedet for pris pr kanalpakker, for å forvirre kundene enda mer gjør ikke ting bedre. Føler aldri vi har fått mindre for pengene enn det vi gjør nå. Ekstremt misfornøyd og teller på knapper om altibox som leverandør skal skiftes ut innen kort tid. Her må det kraftig skjerpings til for at kunder skal kunne ta dere seriøst lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med Altibox da jeg hadde det, men fryktelig mye problemer da jeg skulle si opp. Fikk regninger flere måneder etter at abonnementet var avsluttet, og purringer på disse selvom jeg gjentatte ganger hadde vært i kontakt med kundeservice og de bedyret at disse var slettet. I tillegg begynte de plutselig å sende meg regninger på en adresse hvor jeg ikke har bodd på mange år, og hadde ingen god forklaring på hvorfor. Etter så mye rot velger jeg aldri Altibox igjen. Har Telenor nå, og fornøyd med pris og utvalg. Her er det endel billigere enn Altibox.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil hastighet"

Til tider ustabil hastighet, get skylder som normalt alltid på mitt utstyr, men etter mye feilsøking er det alltid hjemmesentralen som feilen ligger på. Kundebehandlere er programmert til å skylde på kunden før de faktisk innser at feilen ligger på dems utstyr. Etterpå skal dem ha deg til å bekrefte skriftlig om at du eventuelt godtar å ta regningen hvis feilen ligger på ditt utstyr når teknikeren kommer på besøk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sleipe folk"

Hvis de tilbyr opp til 6 måneder gratis tjeneste så kan det få konsekvenser senere. Jeg måte betale alt tilbake igjen. De nekter på alt. Så dårlig kundebehandling.

Kundetilfredshet
"Alltid på - i praksis!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Altibox Fiber i snart 15 år, og det har aldri vært noe tull eller nedetid. TV-portalen har vært under konstant utvikling, og dagens portal er brukervennlig, og dekker mine behov.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bilde fryser og hakker"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig internett, svinger veldig i kvalitet. Har hatt dialog med kundesenter. De skylder på forstyrrelser rundt ruter. Meget lite forståelig, og liten hjelp å få

Thorstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Gaming med altibox"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hei, jeg vil ikke anbefale altibox til noen som bruker en pc generelt. Hvis du har unger som liker og spille burde du unngå altibox på alle mulige måter. Vi har snakket og kontaktet med altibox i 1-2 uker i strekk nå, men kundeservicen sier bare det samme og gir oss ingenting bedre. Vi betaler for 500 mbps for gaming men ligger på 9 etter at vi har fått ny boks og alt. Altibox er alt i alt helt forferdelig på kundeservice og på å levere det du betaler for. Her er en link til en nettside som kan sjekke ditt internett om det også er så bra som det skal være: https://www.nettfart.no/ eller bare søk opp Nettfart. Ikke bruk altibox sin nett måler fordi etter mange sjekker viser det seg at den viser høyere enn det den egentlig er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"TV-guiden er uleselig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått ny Altibox Control boks. Boksen fungerer utmerket, men TV-guiden er mørke grått skrevet på sort bakgrunn!! Det er umulig å se hva som står på skjermen hvis man er mer enn 1 meter fra skjermen!! Den gamle løsningen med sort skrift på hvit bakgrunn var utmerket. I tillegg bør skriftens størrelse kunne justeres av bruker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kommunikasjon med kundene"

Bortsett fra varsler om endringer av betingelser og priser er det lite kommunikasjon med kundene. Spesielt savner jeg ting som demonstrerer en proaktiv holdning til drift av nett-tjenester og at kundene kan føle seg trygge på at Altibox som leverandør besitter tilstrekkelig kompetanse til å levere pålitelige tjenester. Nettsidene for kundestøtte gir lite hjelp og det er vanskelig å etablere dialog. Bla virker det ikke som at Altibox håndterer e-post sendt til noen av de anbefalte administrative adressene for deres virksomhet (rfc2142) For enhver leverandør av nettjenester er det en viktig forutsetning for effektiv drift at kundene holdes informert om ting som skjer underveis og at kundene gjøres i stand til å løse mye selv. I den forbindelse er det uakseptabelt at sidene for kundestøtte ikke viser pågående driftsforstyrrelser selv når en hel region er slått ut. Uansett hvilken form for kommunikasjon man bruker for å rapportere et problem så gis det aldri noen vettug forklaring i etterkant. Som kunde lurer man til tider på om Altibox har kontroll. Min egen erfaring fra 30 år innen nettverk og datakommunikasjon er at fornuftige forklaringer på problemer som er skrevet så de gir mening både for vanlige brukere og for teknisk kompetente kunder er nødvendige for å opprettholde tillit. Tilliten til Altibox er derfor lav. Den eneste grunnen til at jeg fremdeles er kunde er at Altibox har et defacto monopol her hvor jeg bor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Topp service, topp kvalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Defekt hjemmesentral når 4 stk. Satt på nett på hjemme(korona) kontor. Fikk byttet og til ny i løpet av 1 time. Alt fungerte, god veiledning fra Altifiber Sørlandet, Hauge i Dalane.

Lennart K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke fryst avtale på jobbhybel ved permittering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har nå blitt permittert og får ikke fryst altiboxavtale, må betale full pris eller si opp avtalen. Har også altiboxavtale på hjemmeadresse, har derfor sagt opp avtalen og vurderer det hjemme også. Null service og kun profitt. Anbefaler andre og bytte til andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal/dekning/App."

Dårlige ting. App henger, nett er bare ok i et rom. Prisen alt for mye, neste år halv pris. Som Get👍 betaler ikke en krone ekstra for Google Wi-Fi.... Bra ting, fjernkontroll ser fin ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Tok kontakt for å be om tilbud. Endte med irritasjon da de en gang ikke fant adressen min. Aldri oplevd at de tidligere har holdt på sånn eller noen andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt, ikke intressert i og beholde kunder, har satt opp prisen 3 ganger på de få årene jeg har hatt dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Norges beste leverandør. Rett og slett."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe å klage på. Alt er meget bra. Ekstremt sjelden det er noe galt og jeg er strålende fornøyd med både internett, tv og kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk i dag men jeg river det bort igjen for dette er for dårlig nett og elendig TV bilde. Ikke bruk altibox

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Nye altibox"
1 syns denne omtalen er nyttig

Installerte ny Q22 dekoder for mitt altibox abonnement. Syntes skarphet og detaljeringsgrad på bildet ble dårligere. For eksempel er detaljene på ansikter, fotballbaner og skog for dårlig, det blir bare en flate med en farge og uten detaljer. Tok kontakt med kundeservice og fikk god support. De oppdaget at kabel mellom router og TV var for dårlig og denne ble byttet. Dessverre ble ikke bildet bedre. Generelt er det vel dessverre slik at altibox har for dårlig bildekvalitet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Problemer med innlogging"

Etter å har vært kritisk i går viste det seg at feilen ikke var dekoderen men en svitsj hos huseier noe som ble fikset i går kveld og alt fungerer igjen:)

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Viken Fiber har en veldig dårlig servicegrad"
2 syns denne omtalen er nyttig

Merker stor nedgang i servicegrad ved fusjonen mellom Viken Fiber og Fiber1. Det kan ta opp til 3 dager før du får service. Ingen mulighet til å følge med når tekniker kommer. Viken legger skylden på montør ved service request. En riktig dårlig kundebehandling . Vil absolutt ikke anbefale en leverandør med en så arrogant kundebehandling. Styr unna. Dessuten kommer 5G snart og VikenFiber er historie...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Viken Fiber (Altibox) vet tydeligvis ikke hva en avtale skal inneholde av informasjon ved angrerett. Deres frist for å angre gjelder i 14 dager fra avtaleinngåelse. Loven sier 14 dager fra avtaleinngåelse eller fra da varen blir levert. Det at varen viser seg å være noe helt annet enn det den svært så pågående "selgeren" presenterer avviser de totalt. Styr unna Altibox. De vet ikke hva kundeservice er.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR