Tv

Altibox TV omtaler og erfaringer

211 verifiserte omtaler
3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Dekoder
Bra
1
av 6 innen
tv-selskap
74%
anbefaler
Altibox TV
Filtrer omtaler
85
66
21
18
21
Sorter omtaler etter
Viser av 211 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot fra første stund med leveranser og lite imøtekommende kundeservice"

Jeg har vært kunde i hele 14 dager, og har ikke opplevd annet enn rot med leveranse av utstyr som først ikke kommer, så manglende utstyr, jeg får tilsendt feil utstyr, og ble faktisk først henvist til komplett.no for å kjøpe fjernkontroll til dekoderen selv som ikke ble sendt med, samt en kundeservice som oppleves som svært lite imøtekommende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"De er anonyme ovenfor kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Langt borte fra kunden og melder seg kun når prisen går opp- selv da kun en setning.
Savner flere kanaler tilpasset mitt behov.
Altfor mye sport.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Meget dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hakker, stopper, må formatere disk heletiden, dårlig service, dette har pågått i 4 år.. For sjelden med meg slutten på det jeg tar opp fordi boxen stopper opptak på kl slett og ikke når programmet ferdig, er det mulig... Jeg bruker ikke Altibox mer, det ligger i vel avgiften så jeg får ikke sagt det opp, har nå parabol.

Eivind D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Altibox sender bare elendige programmer, serier og filmer!"

Det er en lidelse å se på Altibox programmer! Big bang teori etc. De sender de samme dårlige programmene, seier og filmer på mange kanaler i endeløse repriser!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Altibox - styr unna!"

Forferderlig dårlig programtilbud!!!

Canal Digital har langt bedre programpakker.
Hos CD. får du en svært omfangsrik grunnpakke.
Deretter kan du velge gratis 15 kanaler fra 25 kanaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig service!"

Etter å ha ventet i 2 mnd på montør av tv og internett ble vi fortalt at de ikke kunne gi oss dette selv om vi hadde blitt lovet at det ikke skulle ta mer enn ca 2 uker. På telefon og mail var det dårlig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tok lang tid før det ordnet seg. Mye kluss"

Synest hele opplegget er litt dårlig. Men nå har vi betalt dyrt for å få det i hus så me e litt stuck me driden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!!!"

Ingenting er bra... Alt er forferdelig.. Dårlig signal. Internettet er bare søppel! Kundeservice hjelper IKKE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Tragisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å fått dem til å komme og ordne TV og Internett i 1 år. TV og Internett henger seg opp og ruteren må vi ha stående utpå gulvet for å få signaler. Får kun beskjed at feil er i våres ledninger og har derfor byttet dette. Men fortsatt samme greia. Nå har dem etter 1 år funnet ut at feilen ligger hos dem. Sa opp TV og Internett, men da kunne dem komme og fikse det. Glem det sa jeg, nå er det for sent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og svakt signal"

Ser ut som om signalet på fjernkontrollene er en smule ustabile. En vanlig fjernkontroll hadde nok fungert bedre, men det er jo umulig å bruke vanlig fjernkontroll på dette produktet / denne leverandøren. Må bruke en av Altibox sine, og signalet ser ut til å være det svakeste og mest ustabile jeg noen gang har sett på en fjernkontroll. Man må nesten stå helt inntil TV'n og sikte midt i hjertet av TV'n for at det skal reagere enkelt ganger. En ordinær fjernkontroll ville sannsynligvis ha fungert selv om jeg har siktet i motsatt retning. Her ligger det nok et forbedrings / utviklingspotensial.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig, styr unna!"

Har fibernettet til altibox, må legge kabler til alle mulige datamaskiner og tver fordi signalet til altibox sin ruter er så elendig.
En fiberkabelen gikk i stykker etter 10 dager. Vi håndterte utstyret på normal måte, men altibox mener det er vår skyld og fakturerer oss over 2000 kr for en ny 50 cm med fiberkabel. Anbefaler alle å holde seg langt unna denne leverandøren. Hvis ikke kan det koste deg dyrt.

Kundetilfredshet
Dekoder
"ALTFOR dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg sagt opp avtalen. Borettslaget har en felles avtale med dem, som gjør at jeg MÅ ha både TV og internet-abonnement gjennom Altibox. Filmleie og -kjøp er like dyrt som på kiosken på hjørnet på 90-tallet, og for hva jeg kan se, har de ikke et film- og serieabonnement som Netflix.

Kristian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig bredbånd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt altiboks i tre måneder nå og sitter uten TV og Internett igjen. Montør kommer over helga. Dette er andre gang signalet faller bort, første gang var det borte en uke i desember. Altfor upålitelig bredbånd og utrykningstiden er altfor dårlig. Jeg vil ikke anbefale altibox til noen.

At signalet faller bort nå og da er greit, sånt må man regne med. Men om du ikke får hjelp til å fikse feilen da er det for dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Pålitelig, bra, og god bredbåndtilknytting. Elendig vilkår og upålitelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sendte epost for å bestille bredbånd. Dette var null problem, og installatør kom da kort tid etter. Han benyttet rundt 5-6 timer for å borre 1 hull for så å plassere dekoder/ruter i en helt ulogisk plass (koblingen skulle bare splittes, hvorfor dette var en arbeidsdag forbigår meg.) Selve tilkobling har vært veldig problemfritt og pålitelig. Gode hastigheter som ofte overstiger selve annonserte hastigheter, og en magisk ruter med meget gode trådløse egenskaper som gir vidunderlig ytelse. Ved første regning fikk jeg avtalt montøravgift, denne var noe dyrere enn nødvendig mener jeg. Når en montør går og vangler en hel arbeidsdag for å borre en hull, og splitte en kobling, så går en uten tilsyn på 2-timers pause, så mener jeg dette er meget ueffektivt og bortkastet tid og penger. Ved neste regning var jeg vist registrert for altibox pakken med TV, internett, og noe annet tull som jeg opprinnelig ikke hadde bestilt. Tok kontakt med kundeservice, noe som er godt tilgjengelig og svarer alltid rask med god tone (som regel). Første gangen jeg ringer angående en faktura, og støtten som jeg fikk der for førsteinntrykket var ikke særlig god. Jeg "fikk" vist "tilbudet" fra de at det gikk fint å si opp det andre i pakken(som jeg IKKE hadde bestilt til å begynne med) Fordi det gikk under 14-dagers angrefristen. Dette var meget tåpelig, fordi dette ble selvsagt ikke sagt opp der og da, og at de i det heletatt må være på 14-dagers angrefrist for å si opp på masse tull jeg aldri har bestilt gir dårlig og useriøs inntrykk. På hele 3 neste regninger fra Lyse, så måtte jeg ringe inn og klage. Det var ikke før jeg fikk en overraskelse om purring/inkasso for utelatte betalinger at jeg ringte inn og avklarte dette og ba om bekreftelse for at de andre tjenestene ble tatt vekk som jeg ikke skulle ha ble avlyst. Etter dette fikk jeg det, og inkasso/fakturaer for tjenester jeg ikke hadde bestilt ble annullert. Når det kom tid til å flytte, så er det vist 2 måneders oppsigelsestid for å kansellere abonnementet MED MINDRE noen andre flytter inn og overtar dette. Ikke er dette bare noe vas, men det er jo en dårlig form for utpressing av nye innflyttere for å være med Lyse.

Alt i alt, bombesikker hastigheter og pålitelig "alltid-på" internett og rask kundeservice, men særdeles inkompetent kundeservice, urutinerte og useriøse montører, og meget aggressiv "markedsføring" (utpressing.) Jeg vil heller vurdere en annen selskap for neste bredbånd abonnement som gir sluttbrukeren bedre tillit og respekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Velg noe annet enn altibox"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig bildekvalitet sammenlignet med de andre leverandørene av kabel-tv. Til og med riks-tv har bedre bildekvalitet på sine HD kanaler enn det Altibox klarer å levere. Ustabil hjemmesentral og håpløs kundeservice som ikke klarte å løse opp i problemene selv etter å ha betalt noen hundre kroner i måneden for å ringe til kundesupport. Nå har jeg flyttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig programvalg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Canal Digital tidligere, her er det mye bedre programutvalg. Vil kvitte meg med Altibox når avtaletiden er ute dersom dere ikke forbedrer programvalgene. Nå er det kun dårlige amrikanske såpefilmer.

Altibox K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårligt kanalutvalg for mange norske lokale Tv kanaler. Hakkete tv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeiinformasjon. Vet kundebehandlerne hva de snakker om.? Får ulike svar når en kontakter kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"For dyr og oppgraderer ikke gammelt utstyr hos brukere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må betale ekstra for å få en oppgradert dekoder. Ekstra for flere TVer etc.
Mye snakk og lite utvikling 4K.

Stort sett stablit og bra kvalitet.

Altibox-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fjernkontroll"

Her må altibox se til get og andre, fjernkontrollen er unødvendig stor og har altfor mange knapper + man kan aldri "lære" seg helt hvor de sitter da de alle er like runde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Litt dyrt mange unødvendig NRK kanaler"

Fint hvis man kunne velge kanaler selv, dårlig nett, bygde hus de anbefalte meg hvor Internett boksen skulle stå i første etg. Var veldig bra fikk jeg beskjed om, noe som viser seg være helt feil selv med åpent opp til 2 etg. så sliter vi med nettet. Opptakeren spiller av og til bare halve programmet man har tatt opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kvaliteten på Altibox er dårlig. TV-bildet fryser, er hakkete, lydnivået på de ulike kanalene er svært varierende, bildet forsvinner, dårlig dekoder og fjernkontroll.
I stor pakke inngår ca. 20 NRK-kanaler, som sender samme program (Nrk 1) Meste av dagen utenom når det er lokale nyheter.

Internett - svært varierende hastighet. Er sjeleglad for å ha mobiltelebånd (3G) Med internettmulighet.

Kundeservice.... Varierende, hadde jeg fulgt deres råd så hadde jeg byttet nettverkskabel hver dag over en periode. Ved skriftlig kontakt med kundeservice har jeg fått opplyst at de ikke kan håndtere saken videre og at jeg måtte ringe dem (les kundeservice).

Karin H. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Overgangen fra parabol til fiber er svært merkbar"

Overgangen fra parabol til fiber er svært merkbar, fra den gang signalene ble borte av vind i trærne, til gode og krystallklare mottakerforhold uten svekkelser av lyd og bilde. Uansett vind eller vær. Fiberen er lagt gjennom lufta her vi bor, og behøvdes ikke å bli gravet ned, noe som øker muligheten til å velge fiberkabeltv. Framfor parabol, for alle.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Hakkete TV, mye prat, lite hjelp"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hakkete TV. Folka på feilmelding virker lite kyndige. Nytter ikke å fortelle noe. De bare følger slavisk en innlært TV prosedyre: "Prøv dette, så dette" osv. Fikk til slutt beskjed om å kjøpe ny nettverkskabel og bytte ut den AiB leverte. Ditto med HDMI.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"God underholdningspakke"

Mye feil og låsing på dekoder, må slå av for å få den til å bytte kanaler igjen. Stor lydnivå forskjell på kanalene, spesielt TV Norge er det svært høy lyd når vi skifter over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Alt for mange kanaler som ikke intereserer oss"

Det er altfor mange uinteresante kanaler i pakkene. Det hadde vært mye bedre om hver enkel abbonent hadde hatt f. Eks. 50 - 60 kanaler å velge i, slik at vi kunne lagt vårt egne påkker på 15 - 20 kanaler.

Søk Bytt.no