Tv

Altibox TV omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Dekoder
Middels
0
av 7 innen
tv-selskap
74%
anbefaler
Altibox TV
Filtrer omtaler
87
67
22
19
24
Sorter omtaler etter
Viser av 219 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Altibox unngår å opplyse om økte kostnader"

Jeg er mildt sagt irritert på lyse/altibox.
Fikk et tilbud fra dem at jeg kunne få ny opptaksdekoder med mulighet til å se programmer fra start uten at det ville koste meg noe ekstra. Jeg bestilte. Ny dekoder kom, ble installert, og virket nesten like bra som den forrige. Ulempen var at det var ikke mulig å justere volum på NRK kanaler + noen flere. Jeg bruker hjemmereceiver om må justere volumet der for disse kanalene. Går ikke fra altibox fjernkontroll. Jeg kontaktet altibox support og ble instruert om å restarte x antall ganger og bytte kabler og en hel del styr, ingenting hjalp, og til slutt fikk jeg vite at dette var et kjent problem som de ikke hadde løsning på. Dette fikk jeg vite etter at jeg hadde åpnet skjulte kabelføringer og mye omplugging. Kablene jeg hadde var helt ok. I tillegg hadde jeg to små dekodere i tillegg som etter oppgradering av opptaksdekoder sluttet å motta andre signaler enn NRK. Jeg kontaktet support chattene igjen og klagde på at dette hadde jeg ikke fått opplysning om. Jeg fikk vite via chattene at jeg må kjøpe 2 nye dekodere av lyse/altibox (299,- stk)og jeg må betale nesten dobbel månedsleie for dem sammenlignet med dem jeg hadde. Jeg spurte support chat om hvor denne informasjonen fantes når jeg bestilte ny opptaksdekoder, supportchat beklagde at den informasjonen ikke var presentert, den var ikke tilgjengelig. Dette er uhørt. Jeg er glad jeg ikke returnerte den gamle opptaksdekoderenbslik lyse/. Altibox hadde bedt om. Grunnen til at jeg beholdt den var at alle opptakene jeg hadde ville jeg miste, noe det heller ikke ble opplyst om. Jeg skjønner godt at lyse/altibox organiserte returordning med henting av gammel opptaksdekoder på døren, ettersom det nye produktet er så dårlig at folk flest vil nok beholde den gamle dekoderen, dersom de fremdeles har den. Skal ringe dem imorgen ettersom chat-support ikke er i stand til å ta avgjørelser. Dette er for dårlig lyse/altibox. Denne hendelsen hjalp meg til å også bytte strømleverandør fra lyse til fjordkraft. Makan til kundebehandling.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Jeg er ny kunde hos Fiber Nett. Jeg fikk en giro i banken som jeg verken hadde fått varsel om på sms eller e-post. Når jeg oppdager den, gjør jeg opp med en gang og oppretter e-fakturaavtale. Likevel får jeg en giro i posten med fakturagebyr uken etter for den påfølgende måneden. Jeg ringer kundeservice for å få klarhet i om jeg skal kaste giroen jeg fikk i posten, siden jeg har opprettet e-faktura. Men nei, den må jeg betale med fakturagebyr siden den allerede er gått i posten. Jeg sitter igjen med en dårlig kundeopplevelse etter samtalen med kundeservice. De ville ikke slette fakturagebyret selv om jeg har prøvd å gjøre opp for meg og de kunne varslet bedre. Man kan jo spørre seg om hvorfor de startet med å sende giroen i nettbanken uten varsel, for deretter å sende den neste giroen i posten og ikke omvendt. Da hadde jeg i hvert fall blitt varslet!

Lisbeth R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Utdatert"

Utdaterte dekodere med få muligheter og lite opptak. Ulikt lydnivå på alle kanalene og oppjustert lyd på reklame. Passer dårlig når en må ta hensyn til andre. Kundeservice er ikke lett å få tak i. Kommet dekodere som er så dyrt pr måned at de aldri kan komme bedre ut enn canal digital.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"God kundeopplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med Altibox. Voldsomt stødig nettverk, mange muligheter for TV/kanaler og en knallgod service i Bodø, i alle fall.

Første gang jeg fikk noe trøbbel med hjemmesentralen, var tilfeldigvis nok på lille julaften.
Jeg fikk tak i en hos Signal, via deres facebookside og chattet med personen. Som da ordnet meg ny hjemmesentral og ordnet slik at jeg fikk hentet denne på kvelden før kvelden. Koblet i ny hjemmesentral da jeg kom hjem og vipps var alt i orden. Hjemmesentralene er "plug and play", det er bare å sette i kablene fra den gamle til den nye og starte opp. Så virker alt som det skal! Det er kremen av brukervennelighet i mine øyne.

I disse situasjonene, hvor kundeservicen er såppas bra og at det er lettvint for kundene er helt fantastisk. Jeg vil absolutt kunne anbefale altibox og Signal Bredbånd videre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett Dårlig. Hakkende bilde og drop-outs i lyd. Skjer HVER dag på de aller fleste kanalene.."

Ja hva er egentlig bra? Ikke stort dessverre.
Har bytta flere dekodere/kabler etc etc stadig hakkende /fryst bilde og hakkende lyd i form av drop-outs og digitale artifakter som høres som høyfrekvent "tjiirppp" Viken Fiber tar meg som kunde IKKE på alvor,dette selv om jeg har en HAUG med feil-logger over flere år!! Fibernettverket deres er og blir FOR dårlig med bare enda dårligere bortforklaringer ved stadig tilbakevendende feil og mangler. Fiberkabelen som de solgte inn som fremtiden er IKKE fremtiden heller gårdagens teknologi og har begrensninger i kapasitet (båndbredde) Kort ut sagt er Altibox/Viken fiber DÅRLIG til prisen....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot fra første stund med leveranser og lite imøtekommende kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i hele 14 dager, og har ikke opplevd annet enn rot med leveranse av utstyr som først ikke kommer, så manglende utstyr, jeg får tilsendt feil utstyr, og ble faktisk først henvist til komplett.no for å kjøpe fjernkontroll til dekoderen selv som ikke ble sendt med, samt en kundeservice som oppleves som svært lite imøtekommende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"De er anonyme ovenfor kunder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Langt borte fra kunden og melder seg kun når prisen går opp- selv da kun en setning.
Savner flere kanaler tilpasset mitt behov.
Altfor mye sport.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Meget dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hakker, stopper, må formatere disk heletiden, dårlig service, dette har pågått i 4 år.. For sjelden med meg slutten på det jeg tar opp fordi boxen stopper opptak på kl slett og ikke når programmet ferdig, er det mulig... Jeg bruker ikke Altibox mer, det ligger i vel avgiften så jeg får ikke sagt det opp, har nå parabol.

Eivind D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Altibox sender bare elendige programmer, serier og filmer!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er en lidelse å se på Altibox programmer! Big bang teori etc. De sender de samme dårlige programmene, seier og filmer på mange kanaler i endeløse repriser!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Altibox - styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Forferderlig dårlig programtilbud!!!

Canal Digital har langt bedre programpakker.
Hos CD. får du en svært omfangsrik grunnpakke.
Deretter kan du velge gratis 15 kanaler fra 25 kanaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig service!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha ventet i 2 mnd på montør av tv og internett ble vi fortalt at de ikke kunne gi oss dette selv om vi hadde blitt lovet at det ikke skulle ta mer enn ca 2 uker. På telefon og mail var det dårlig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tok lang tid før det ordnet seg. Mye kluss"
1 syns denne omtalen er nyttig

Synest hele opplegget er litt dårlig. Men nå har vi betalt dyrt for å få det i hus så me e litt stuck me driden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting er bra... Alt er forferdelig.. Dårlig signal. Internettet er bare søppel! Kundeservice hjelper IKKE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Tragisk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å fått dem til å komme og ordne TV og Internett i 1 år. TV og Internett henger seg opp og ruteren må vi ha stående utpå gulvet for å få signaler. Får kun beskjed at feil er i våres ledninger og har derfor byttet dette. Men fortsatt samme greia. Nå har dem etter 1 år funnet ut at feilen ligger hos dem. Sa opp TV og Internett, men da kunne dem komme og fikse det. Glem det sa jeg, nå er det for sent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og svakt signal"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser ut som om signalet på fjernkontrollene er en smule ustabile. En vanlig fjernkontroll hadde nok fungert bedre, men det er jo umulig å bruke vanlig fjernkontroll på dette produktet / denne leverandøren. Må bruke en av Altibox sine, og signalet ser ut til å være det svakeste og mest ustabile jeg noen gang har sett på en fjernkontroll. Man må nesten stå helt inntil TV'n og sikte midt i hjertet av TV'n for at det skal reagere enkelt ganger. En ordinær fjernkontroll ville sannsynligvis ha fungert selv om jeg har siktet i motsatt retning. Her ligger det nok et forbedrings / utviklingspotensial.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig, styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har fibernettet til altibox, må legge kabler til alle mulige datamaskiner og tver fordi signalet til altibox sin ruter er så elendig.
En fiberkabelen gikk i stykker etter 10 dager. Vi håndterte utstyret på normal måte, men altibox mener det er vår skyld og fakturerer oss over 2000 kr for en ny 50 cm med fiberkabel. Anbefaler alle å holde seg langt unna denne leverandøren. Hvis ikke kan det koste deg dyrt.

Kundetilfredshet
Dekoder
"ALTFOR dyrt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg sagt opp avtalen. Borettslaget har en felles avtale med dem, som gjør at jeg MÅ ha både TV og internet-abonnement gjennom Altibox. Filmleie og -kjøp er like dyrt som på kiosken på hjørnet på 90-tallet, og for hva jeg kan se, har de ikke et film- og serieabonnement som Netflix.

Kristian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt altiboks i tre måneder nå og sitter uten TV og Internett igjen. Montør kommer over helga. Dette er andre gang signalet faller bort, første gang var det borte en uke i desember. Altfor upålitelig bredbånd og utrykningstiden er altfor dårlig. Jeg vil ikke anbefale altibox til noen.

At signalet faller bort nå og da er greit, sånt må man regne med. Men om du ikke får hjelp til å fikse feilen da er det for dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Pålitelig, bra, og god bredbåndtilknytting. Elendig vilkår og upålitelig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sendte epost for å bestille bredbånd. Dette var null problem, og installatør kom da kort tid etter. Han benyttet rundt 5-6 timer for å borre 1 hull for så å plassere dekoder/ruter i en helt ulogisk plass (koblingen skulle bare splittes, hvorfor dette var en arbeidsdag forbigår meg.) Selve tilkobling har vært veldig problemfritt og pålitelig. Gode hastigheter som ofte overstiger selve annonserte hastigheter, og en magisk ruter med meget gode trådløse egenskaper som gir vidunderlig ytelse. Ved første regning fikk jeg avtalt montøravgift, denne var noe dyrere enn nødvendig mener jeg. Når en montør går og vangler en hel arbeidsdag for å borre en hull, og splitte en kobling, så går en uten tilsyn på 2-timers pause, så mener jeg dette er meget ueffektivt og bortkastet tid og penger. Ved neste regning var jeg vist registrert for altibox pakken med TV, internett, og noe annet tull som jeg opprinnelig ikke hadde bestilt. Tok kontakt med kundeservice, noe som er godt tilgjengelig og svarer alltid rask med god tone (som regel). Første gangen jeg ringer angående en faktura, og støtten som jeg fikk der for førsteinntrykket var ikke særlig god. Jeg "fikk" vist "tilbudet" fra de at det gikk fint å si opp det andre i pakken(som jeg IKKE hadde bestilt til å begynne med) Fordi det gikk under 14-dagers angrefristen. Dette var meget tåpelig, fordi dette ble selvsagt ikke sagt opp der og da, og at de i det heletatt må være på 14-dagers angrefrist for å si opp på masse tull jeg aldri har bestilt gir dårlig og useriøs inntrykk. På hele 3 neste regninger fra Lyse, så måtte jeg ringe inn og klage. Det var ikke før jeg fikk en overraskelse om purring/inkasso for utelatte betalinger at jeg ringte inn og avklarte dette og ba om bekreftelse for at de andre tjenestene ble tatt vekk som jeg ikke skulle ha ble avlyst. Etter dette fikk jeg det, og inkasso/fakturaer for tjenester jeg ikke hadde bestilt ble annullert. Når det kom tid til å flytte, så er det vist 2 måneders oppsigelsestid for å kansellere abonnementet MED MINDRE noen andre flytter inn og overtar dette. Ikke er dette bare noe vas, men det er jo en dårlig form for utpressing av nye innflyttere for å være med Lyse.

Alt i alt, bombesikker hastigheter og pålitelig "alltid-på" internett og rask kundeservice, men særdeles inkompetent kundeservice, urutinerte og useriøse montører, og meget aggressiv "markedsføring" (utpressing.) Jeg vil heller vurdere en annen selskap for neste bredbånd abonnement som gir sluttbrukeren bedre tillit og respekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Velg noe annet enn altibox"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig bildekvalitet sammenlignet med de andre leverandørene av kabel-tv. Til og med riks-tv har bedre bildekvalitet på sine HD kanaler enn det Altibox klarer å levere. Ustabil hjemmesentral og håpløs kundeservice som ikke klarte å løse opp i problemene selv etter å ha betalt noen hundre kroner i måneden for å ringe til kundesupport. Nå har jeg flyttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig programvalg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Canal Digital tidligere, her er det mye bedre programutvalg. Vil kvitte meg med Altibox når avtaletiden er ute dersom dere ikke forbedrer programvalgene. Nå er det kun dårlige amrikanske såpefilmer.

Altibox K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårligt kanalutvalg for mange norske lokale Tv kanaler. Hakkete tv"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeiinformasjon. Vet kundebehandlerne hva de snakker om.? Får ulike svar når en kontakter kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"For dyr og oppgraderer ikke gammelt utstyr hos brukere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må betale ekstra for å få en oppgradert dekoder. Ekstra for flere TVer etc.
Mye snakk og lite utvikling 4K.

Stort sett stablit og bra kvalitet.

Altibox-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fjernkontroll"

Her må altibox se til get og andre, fjernkontrollen er unødvendig stor og har altfor mange knapper + man kan aldri "lære" seg helt hvor de sitter da de alle er like runde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Litt dyrt mange unødvendig NRK kanaler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fint hvis man kunne velge kanaler selv, dårlig nett, bygde hus de anbefalte meg hvor Internett boksen skulle stå i første etg. Var veldig bra fikk jeg beskjed om, noe som viser seg være helt feil selv med åpent opp til 2 etg. så sliter vi med nettet. Opptakeren spiller av og til bare halve programmet man har tatt opp.

Søk Bytt.no