Meny

Altibox TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
1
av 7 innen
tv-selskap
58%
anbefaler
Altibox TV
Filtrer omtaler
100
69
31
32
72
Sorter omtaler etter
Viser av 304 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"En håpløs kundeservice! 🤬"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice som behandler kunder som idioter. Har meldt feil og forsøkt alt mulig. Kundeservice benekter fellesfeil tross kontakt med 5 naboer (sikkert flere) med nøyaktig samme problem. Ignorant, overfladisk, løgnaktige, udugelige, svindyre.

Clas E. G
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna altibox"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mest upolitlige opplegget!!!! Finn deg et annet alternativ har aldri fungert

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dønn stabilt, god kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Altibox 500/500 i 3 år nå. Hadde problemer én gang - da kom det montør dagen etter og skiftet til nyeste hjemmesentral. Ellers har det vært dønn stabilt. Kundeservice svarer hurtig på chat. TV-løsningen er også veldig bra, selv om vi kun bruker TV over WIFI (noe som i grunnen sier sitt om stabiliteten). Det eneste lille minuset er at man har ganske lite kontroll over ruteren, da den er «desentralisert».

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kvalitet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig internett som virker annenhver dag. Tv-signaler hopper inn og ut hele tiden. Dyrt er det også. Helt enkelt fantastisk dårlig!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabil hastighet,veldig dårlig i perioder..dette har vært sånn siden altibox ble installert! Blir bedre en periode når jeg ringer kundeservice.. Tar alt for lang tid å få montør når hjemmesentralen sluttet å virke,d.v.s. uten nett og tv i fem dager. Det er uakseptabelt! Kundeservice sier det er så mange som trenger hjelp…ja,ok,men da må dere ansette flere folk,slik at kundene ikke blir uforskyldt skadelidende! Stort sett er kundeservice hyggelig å snakk med, men enkelte er også fryktelig arrogant og ufin! Blandt annet foreslå at jeg skal sitte å jobbe (hjemmekontor’)på telefonen i fem dager uten internett tilgang..

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Service: Raskt, enkelt og profesjonelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg meldte min interesse for fiber, dagen etter ringte de meg, la frem et godt tilbud til en god pris og det hele ble forklart raskt, forståelig og profesjonelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Studenter har ikke sjans for å få fiber"
4 syns denne omtalen er nyttig

Må bare først starte med at jeg elsker hva altibox tilbyr, brukte det da jeg bodde hjemme og har ingen klager på noe som helst. Helt til jeg ble student i ny leilighet må tegne eget abbonement innenfor altibox siden det allerede er innlagt. Jeg har da ikke bruk for 500/500 for å sitte i et teamsmøte? Iallefall ikke når Internett koster nesten halvparten av leia. Dessverre har jeg ikke noe annet valg. Får heller kutte ned på maten

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kanalpakke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra canal digital og opplever at Altibox har et mye dårligere utbud av tv kanaler. Teknisk sett så fungerer altibox sitt internett og dekoder bedre en canal digital.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har gått fra Telenor, ikke så lurt dessverre. Telenor hadde mye bedre Internett og bedre kundeservice enn Bergen Fiber som drifter for Altibox var ikke særlig imøtekommende eller løsnings orientert.Har dessverre 12 mnd binding men vurderer å si opp likevel. Installatør innrømmet at router ikke var den beste, og anbefalte å kjøpe en Nest(?) router som vil koste meg 1500-. Eneste positive er at de ville sende ut en mann for å sjekke. Det skal sant sies at router er plassert i et sikring skap som igjen står i et klesskap.

Christopher
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å spole i sendinger . Dekoder reagerer alt for sent."
1 syns denne omtalen er nyttig

Programarkiv lagrer kun 2 episoder . Merkelig. Går veldig tregt å manøvrere i menyer osv

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare tull med e posten"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Når jeg ringer dem får jeg beskjed om at jeg ikke er registrert ideres registre. Helt håpløst det er jo ingenting å betale for når man ikke får tilgang til sitt eget nett. Nei eg satse på mobiltbredbånd eg Lyse kan ikke behandle folk rart de har kunder i det hele

Kenneth G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Fikser ikke opp i problemer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendige på å fikse opp i problemer når det oppstår. Min erfaring er at de ikke gidder å fikse opp når man tar kontakt med dem, har holdt på med dem i over 3 år og gidder ikke mere med dem nå har fått nok. Anbefaler alle på det sterkeste å styre unna denne leverandøren da de ikke er interessert i å ta vare på kundene de har skal bare ha pengene dine resten driter de i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vår tv avtale i borrettslaget var ok og når vi fornyet den i oktober sa de at det er en bedre avtale. Vi fikk færre kanaler, ingen musikksjangere fra andre land som man kunne velge og på den nye dekoderen har vi ikke klokke lenger. Og de prøvde å lokke oss med 5 usle poeng når Get har mye flere kanaler og 50 poeng å kjøpe nye kanaler. Og nå har de stjålet 3 kanaler fra grunnpakken og de er frekke og sier at det ikke påvirker meg for jeg kan kjøpe dem nå. Hvor før var inkludert i grunnpakken. Jeg anbefaler ikke Altibox.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt internett og ubrukelig app"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har internett fra Viken fiber og ser tv via appen. Gjentatte problemer med elendig fart og ustabil tilkobling for internett. Appen har virket bedre før, men nå er det ikke mulig å få logget seg inn, passordet er ukjent og linken til glemt passord sender ikke tilbake noen email med kode. Kundeservice vet ikke hva feilen er og kan ikke hjelpe! Altibox skryter av å ha mest fornøyde kunder, men det må være for mange år siden! Velg annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kanalvalg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kanalvalg i forhold til canal digital Telenor for lite poeng for valgfrie kanaler Og mye brudd på lyd via cromcast. Henger bilde ofte også via appletv

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Så lenge alt fungerer er alt o.k."
2 syns denne omtalen er nyttig

De lovet hjelp innen 5 virkedager da tv."gikk i svart",men vi måtte vente til 12.dagen før vi fikk hjelp.Vi hadde ringt MANGE ganger å klaget. Får en stjerne,men ville gitt O om det fantes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Alt i orden her"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting å klage på så langt, får 500 Mbit begge veier og topp bilde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"dyrt og ustabilt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

dette er en dyr løsning og det det er svært ustabilt Internett selv om man har fiber,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hakk hakk!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter jallaboksen fra huwaei/hivåhåi kom uten klokke! Ble der bare mer innlastningstid å ustabilt bilde å kanaler. Møkkagreier!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Trøblete app"
7 syns denne omtalen er nyttig

Appen er dårlig sammen med Android og Chromecast. I perioder umulig å caste. Ofte fryser appen. Dårlig produkt. Ringte kundeservice. De sier de er klar over det, men har ingen løsning, og vet heller ikke når det vil komme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"altfor dyrt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det eneste som er bra: det fungerer (ganske pålitelig). Det som IKKE er bra: De forserer nye abonnementer, der prisøkning overstiger 20%. Det har blitt altfor dyrt. De begrunner det med å øke antall TV kanaler, istedenfor å tilby en reel basispakke med få kanaler, og gi mulighet til å betale ekstra for de kanalene man faktisk ønsker å se. Resultatet er søppel tv for en dyr pris (uten å nevne prisene for å leie filmer). Man sparer mye penger men å koble TVen på internett, og abonnere på det man fatisk ønsker å se (og når man ønsker det, og uten binding!).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har hatt problemer over tid og vært i kontakt med kundeservice men det hjelper ikke!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har over tid hatt problemer med at bilder fryser og lyd forsvinner. Noen ganger kommer det tilbake av seg selv etter 10 - 20 sekunder. Andre ganger fryser bildet og lyden forsvinner og vi må trykke play to ganger for at det skal komme igang igjen, men da med forsinket signal. Andre ganger skjer det samme men skjermen blir svart og forblir slik i ca 30 sekunder før bildet kommer tilbake av seg selv. Tre forskjellige kunderådgivere har tipset om å: slå av og på, gjenopprette fabrikkinnstillinger, skifte hdmi-kabel, sjekke signal-kabel, resette dekoder og sentral men feilen fortsetter. Nå er vi lei og ser oss om etter ny leverandør!! Vi vart hørt om andre kunder som har fått ny dekoder og feilen forsvant!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

opplever hakking på bilde og lyd men altibox ville ikke sende ut en montør siden hu på chatten trudde det va tven det var noe galt med,prøvde alle hdmi portene men opplevde fortsatt hakking,så elendig kundeservice siden di ikke vil sende ut en montør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har bestilt nett for over 2 måneder og montering folk har ikke dekket opp engang. I dag kontaktet jeg dem, de skrev her er nummeret dems du kan kontakte dem.

Leif T. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Pest eller Kolera"
1 syns denne omtalen er nyttig

Begynte med en tv pakke for noen år siden, og sa opp det ganske fort da tv pakken var generelt dårlig, decoder var ræva. IP telefonen sa eg også fort opp da den heller ikke var bra. Så kun hatt Internett di siste årene. Men nå har vi enn annen aktør i området med sin egen fiber kabel som tilbyr vesentlig bedre linje og tv pakke til lavere pris enn Altifiber. Spurte om bedre tilbud fra altifiber og de ga ett nytt dårlig tilbud med 12 måneder avtaletid som egentlig er bindetid. De skryte av seg selv om at de har rask responstid med tanke på hvis noe skulle skje med linja. Hadde brudd i kabelen for noen år siden og gjekk ei stund før dette blei fiksa. Kundeservicen er heller ikke bra spesielt hvis man har problemer med at linja ikke levere det den skal. Telenor er den nye aktøren i området så mulig det er som å velge mellom Pest og Kolera men tror jeg er som den gjennomsnittlige nordmann at man velger det man får mest for pengene.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR