Meny

Altibox TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
2
av 7 innen
tv-selskap
59%
anbefaler
Altibox TV
Filtrer omtaler
98
69
31
32
67
Sorter omtaler etter
Viser av 297 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kanalpakke"

Byttet fra canal digital og opplever at Altibox har et mye dårligere utbud av tv kanaler. Teknisk sett så fungerer altibox sitt internett og dekoder bedre en canal digital.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har gått fra Telenor, ikke så lurt dessverre. Telenor hadde mye bedre Internett og bedre kundeservice enn Bergen Fiber som drifter for Altibox var ikke særlig imøtekommende eller løsnings orientert.Har dessverre 12 mnd binding men vurderer å si opp likevel. Installatør innrømmet at router ikke var den beste, og anbefalte å kjøpe en Nest(?) router som vil koste meg 1500-. Eneste positive er at de ville sende ut en mann for å sjekke. Det skal sant sies at router er plassert i et sikring skap som igjen står i et klesskap.

Christopher
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å spole i sendinger . Dekoder reagerer alt for sent."

Programarkiv lagrer kun 2 episoder . Merkelig. Går veldig tregt å manøvrere i menyer osv

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare tull med e posten"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Når jeg ringer dem får jeg beskjed om at jeg ikke er registrert ideres registre. Helt håpløst det er jo ingenting å betale for når man ikke får tilgang til sitt eget nett. Nei eg satse på mobiltbredbånd eg Lyse kan ikke behandle folk rart de har kunder i det hele

Kenneth G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Fikser ikke opp i problemer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendige på å fikse opp i problemer når det oppstår. Min erfaring er at de ikke gidder å fikse opp når man tar kontakt med dem, har holdt på med dem i over 3 år og gidder ikke mere med dem nå har fått nok. Anbefaler alle på det sterkeste å styre unna denne leverandøren da de ikke er interessert i å ta vare på kundene de har skal bare ha pengene dine resten driter de i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vår tv avtale i borrettslaget var ok og når vi fornyet den i oktober sa de at det er en bedre avtale. Vi fikk færre kanaler, ingen musikksjangere fra andre land som man kunne velge og på den nye dekoderen har vi ikke klokke lenger. Og de prøvde å lokke oss med 5 usle poeng når Get har mye flere kanaler og 50 poeng å kjøpe nye kanaler. Og nå har de stjålet 3 kanaler fra grunnpakken og de er frekke og sier at det ikke påvirker meg for jeg kan kjøpe dem nå. Hvor før var inkludert i grunnpakken. Jeg anbefaler ikke Altibox.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt internett og ubrukelig app"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har internett fra Viken fiber og ser tv via appen. Gjentatte problemer med elendig fart og ustabil tilkobling for internett. Appen har virket bedre før, men nå er det ikke mulig å få logget seg inn, passordet er ukjent og linken til glemt passord sender ikke tilbake noen email med kode. Kundeservice vet ikke hva feilen er og kan ikke hjelpe! Altibox skryter av å ha mest fornøyde kunder, men det må være for mange år siden! Velg annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kanalvalg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kanalvalg i forhold til canal digital Telenor for lite poeng for valgfrie kanaler Og mye brudd på lyd via cromcast. Henger bilde ofte også via appletv

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Så lenge alt fungerer er alt o.k."
2 syns denne omtalen er nyttig

De lovet hjelp innen 5 virkedager da tv."gikk i svart",men vi måtte vente til 12.dagen før vi fikk hjelp.Vi hadde ringt MANGE ganger å klaget. Får en stjerne,men ville gitt O om det fantes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Alt i orden her"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting å klage på så langt, får 500 Mbit begge veier og topp bilde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"dyrt og ustabilt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

dette er en dyr løsning og det det er svært ustabilt Internett selv om man har fiber,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hakk hakk!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter jallaboksen fra huwaei/hivåhåi kom uten klokke! Ble der bare mer innlastningstid å ustabilt bilde å kanaler. Møkkagreier!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Trøblete app"
6 syns denne omtalen er nyttig

Appen er dårlig sammen med Android og Chromecast. I perioder umulig å caste. Ofte fryser appen. Dårlig produkt. Ringte kundeservice. De sier de er klar over det, men har ingen løsning, og vet heller ikke når det vil komme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"altfor dyrt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det eneste som er bra: det fungerer (ganske pålitelig). Det som IKKE er bra: De forserer nye abonnementer, der prisøkning overstiger 20%. Det har blitt altfor dyrt. De begrunner det med å øke antall TV kanaler, istedenfor å tilby en reel basispakke med få kanaler, og gi mulighet til å betale ekstra for de kanalene man faktisk ønsker å se. Resultatet er søppel tv for en dyr pris (uten å nevne prisene for å leie filmer). Man sparer mye penger men å koble TVen på internett, og abonnere på det man fatisk ønsker å se (og når man ønsker det, og uten binding!).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har hatt problemer over tid og vært i kontakt med kundeservice men det hjelper ikke!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har over tid hatt problemer med at bilder fryser og lyd forsvinner. Noen ganger kommer det tilbake av seg selv etter 10 - 20 sekunder. Andre ganger fryser bildet og lyden forsvinner og vi må trykke play to ganger for at det skal komme igang igjen, men da med forsinket signal. Andre ganger skjer det samme men skjermen blir svart og forblir slik i ca 30 sekunder før bildet kommer tilbake av seg selv. Tre forskjellige kunderådgivere har tipset om å: slå av og på, gjenopprette fabrikkinnstillinger, skifte hdmi-kabel, sjekke signal-kabel, resette dekoder og sentral men feilen fortsetter. Nå er vi lei og ser oss om etter ny leverandør!! Vi vart hørt om andre kunder som har fått ny dekoder og feilen forsvant!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

opplever hakking på bilde og lyd men altibox ville ikke sende ut en montør siden hu på chatten trudde det va tven det var noe galt med,prøvde alle hdmi portene men opplevde fortsatt hakking,så elendig kundeservice siden di ikke vil sende ut en montør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har bestilt nett for over 2 måneder og montering folk har ikke dekket opp engang. I dag kontaktet jeg dem, de skrev her er nummeret dems du kan kontakte dem.

Leif T. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Pest eller Kolera"
1 syns denne omtalen er nyttig

Begynte med en tv pakke for noen år siden, og sa opp det ganske fort da tv pakken var generelt dårlig, decoder var ræva. IP telefonen sa eg også fort opp da den heller ikke var bra. Så kun hatt Internett di siste årene. Men nå har vi enn annen aktør i området med sin egen fiber kabel som tilbyr vesentlig bedre linje og tv pakke til lavere pris enn Altifiber. Spurte om bedre tilbud fra altifiber og de ga ett nytt dårlig tilbud med 12 måneder avtaletid som egentlig er bindetid. De skryte av seg selv om at de har rask responstid med tanke på hvis noe skulle skje med linja. Hadde brudd i kabelen for noen år siden og gjekk ei stund før dette blei fiksa. Kundeservicen er heller ikke bra spesielt hvis man har problemer med at linja ikke levere det den skal. Telenor er den nye aktøren i området så mulig det er som å velge mellom Pest og Kolera men tror jeg er som den gjennomsnittlige nordmann at man velger det man får mest for pengene.

Hallvard H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bytter nok snart til noe annet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Altibox en stund nå, funket greit, men blitt litt dårligere med den nyeste boksen. Fjernkontroll registrerer altfor mange trykk, og nå går det plutselig ikke å skru av boksen lenger, dvs den skrur seg på straks etter jeg har skrudd den av. Det er Huawei som gjør at jeg har veldig lyst til å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen som har oversikt over noe"
3 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med nybygging av hus i et område med 10 andre hus ble huset vårt ferdigstilt 9 juni 2020. Fiberrør har ligget klar inn til svaksstrømsskapet inne i huset i 2 måneder. Bestilte abonnement en måned før overtagelse og fikk bekreftet at montør ville gjøre ferdig tilkobling til hjemmesentral innen innflytting. Utbygger hadde allerede i desember 2019 kontaktet Altibox for å minne de på å avtale bestilling av abonnement og siste montering inn til svaksstrømskapet inne. Overtagelsesdatoen har kommet og gått, ingenting er klart. Utallige telefoner med Altibox uten at noen klarer å gi noe svar så her sitter vi uten nett og uten noen dato for når montøren kommer. Kundeservice til stilkarakter null.

Kordula R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og kvalitet på tjenesten."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært Altibox-kunde i noen måneder. Siden Altibox-installasjonen var det dessverre ikke en eneste rolig kveld med TV-en. Hver gang etter å ha slått på TV-en begynte bilde å blinke. For å stabilisere bildet tar det ofte omtrent 45 minutter-med reset, starte på nytt osv. I dag fungerer ikke dekoderen i det hele tatt. Jeg ringte Lyse kundeservicen at de skal sende noen som skal se hvor er feilen - dessverre uten noe resultat, ingen dukket opp. Jeg har ikke noe godt å si om håndtering av Altibox problemer. Jeg anbefaler ikke Altibox til noen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare tull i 5 år nå"
4 syns denne omtalen er nyttig

Utallige henvendelser til support løser ikke problemet og de vil ikke sende folk for å sjekke. Elendig/ustabilt nett og tv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Fraråde å abonnere Altibox, Dårlig kundeservice, juks på bindingstida"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk mye problem da jeg startet med. Dekoder og tilkobling var ikke i orden før det var gått 10 dager. Fakturerte flere dekoder enn jeg hadde fått. Satt på bindningstid i 12 måneder når de sa i telefonen og på bestillingsbekreftelse at det ikke var noe bindingstid. Ikke bare 12 måneder de satt på, de satt på 14 måneder. Har nå sagt opp i 6 måneder i forveien. Elendig kundebehandling, høy pris og det verste var juks og lureri!!!

Sveini74
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kvalitet på overpriset produkt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter at altibox gikk over til huawei tv bokser med kombinert fjernkontroll fra samme leverandør, så syns jeg kvaliteten deres har gått til elendige bunnivåer. Nå har jeg hatt mer problemer med fjernkontrollene til huawei på 1 måned, enn jeg hadde på 12 år med motorola sine altibox løsninger. Så da blir det å gå tilbake til logitech fjernkontroller, da huawei/altibox sin fjernkontroller er simple i byggkvalitet, lagger, plastikknappene blir innklemt og kvalitetsfølelsene er generelt elendig. At de også la om til poengsystem i stedet for pris pr kanalpakker, for å forvirre kundene enda mer gjør ikke ting bedre. Føler aldri vi har fått mindre for pengene enn det vi gjør nå. Ekstremt misfornøyd og teller på knapper om altibox som leverandør skal skiftes ut innen kort tid. Her må det kraftig skjerpings til for at kunder skal kunne ta dere seriøst lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med Altibox da jeg hadde det, men fryktelig mye problemer da jeg skulle si opp. Fikk regninger flere måneder etter at abonnementet var avsluttet, og purringer på disse selvom jeg gjentatte ganger hadde vært i kontakt med kundeservice og de bedyret at disse var slettet. I tillegg begynte de plutselig å sende meg regninger på en adresse hvor jeg ikke har bodd på mange år, og hadde ingen god forklaring på hvorfor. Etter så mye rot velger jeg aldri Altibox igjen. Har Telenor nå, og fornøyd med pris og utvalg. Her er det endel billigere enn Altibox.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR