Meny

Altibox TV omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Dekoder
Middels
2
av 7 innen
tv-selskap
69%
anbefaler
Altibox TV
Filtrer omtaler
91
67
24
20
38
Sorter omtaler etter
Viser av 240 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Beste leverandøren jeg har hatt"

Beste leverandøren jeg har hatt. Stabilt, enkelt å endre kanaler, bra og enkel nettside, rask kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Betaler mye for lite"

Ustabil trådløs dekoder forbindelse med original AltiBox trådløst utstyr der vanlig WiFi fungerer fint. Bredbånd (fiber) er bra, men dyrt og ekstra dyrt gjennom Sandefjord Bredbånd som tar enda mer betalt enn AltiBox gjør andre steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging av Altibox"

Dekoder takler ikke Philips TV. Har app på alt annet men Altibox virket meget dårlig. Dette har pågått siden mai 2018 og er forsatt ikke tatt tak i, makan til pølsebutikk.

Andreas I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fantastisk kundeservice og kjappe på!"

Kun haft problemer et par ggr med hussentralen oppgjennom alle år jeg varit kunde(9år).. Selv om det var på helgen svarte de fort på twitter og fikset. Kanonservice!

Oddleif G
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Nye altibox - dårlig brukeropplevelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig at det er problemer med hakking på lyden og at det er veldig mange kanaler som er utilgjengelig utenfor hjemme adresse.

Marit H. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare trøbbel med ny Huawei box"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke på nett lenger og må restarte hjemmesentral hver gang vi ser TV Dette var aldri problem før. Altibox er såpass dyrt at bør levere på kvalitet og ikke kjipe løsninger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Klarte ikke å koble opp internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nytt hus, kabel lå klar ute rett foran boksen for tilkobling. Klarte likevel å misforstå hvordan han skulle gjøre det. Hadde heller ikke med verktøy så han kunne koble opp. Ba oss vente til over jul med å få internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Svært dårlig! Betaler for 150/150, får bare 50/50..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har skiftet til fiber under forutsetningen at farten skulle bli merkbart bedre. Hadde 30/5 via Canal Digital. Skiftet til Altibox. Betaler for 150/150, får bare 50/50. Dårlig.

Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har pusset opp gangen og ville bytte ut en svart stygg fiberledning som syntes til hvit. De sendte en montør, men når han kom så sa han at det var det var mye jobb, at man måtte søke om tillatelse fra styret og at det var veldig dyrt. Men siden vi skulle tapetsere så måtte vi likevel ta kabelen ned. Montøren sa at elektrikeren kunne plassere den igjen så stakk han av. Da elektrikeren skulle hjelpe klarte han å ryke en tråd og vi ble uten nett. Montør nummer to kommer for å fikse nettet igjen og når han ser den stygge kabelen som er hengt opp sier han at det kan fikser. Man trenger bare å henge opp en liten kasse i gangen så trenger man ikke søke tillatelse eller noen ting og vi kan få en fin hvit ny ledning. Han kan ikke gjøre det da siden det vil ta et par timer og han jobber allerede på overtid. Vi bestiller ny montør og da får jeg beskjed om at jeg må vente i 3 til 4 uker før de kan hjelpe meg. Jeg blir litt irritert siden det er de som har rotet det til og diskuterer litt med dem på Facebook. De gir meg forskjellige svar ettersom det er forskjellige personer som svarer meg. Men til slitt blir jeg nødt til å vente så lenge. Føler hele tiden at de bare ler av meg. Så, noen dager senere får jeg beskjed om at det dessverre ikke lar seg gjøre. At vi må bare ha den stygge svarte kabelen synlig i gangen. Sitter igjen med følelsen at de bare vil provosere. Jeg vet man ikke må ha den kabelen da naboen har fått hvit...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Kjøpefilmene MINE?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forstår ikke hvorfor jeg må vente i månedsvis på filmer jeg har kjøpt. Har fått beskjed om at det vil skje i løpet av vinteren. De vil bli lagt inn manuelt en og en, for det er ingen andre måter å gjøre det på. ???😳 Jeg synes det er dårlig, spesielt fordi det er noe jeg eier, og som de holder tilbake. Kan de bare gjøre sånn?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"TV Nye altibox"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke fornøyd med måten jeg blir behandlet som kunde, det har gått 4 mnd med den nye boxen altibox, med utskifting av utstyr flere ganger. Det går fortsatt ikke an og skru på TVn på normal måte. OBS TV har hvert inne til sjekk, den er ok, signal borte, får ikke noe tilbakemlding. 4 mnd er lang tid med bare plunder og heft👹

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Super tv og Internet leverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er stor fornøyd med den nye boksen, med opptak og den funksjonen som å gå til bakers i program arkivet. Rask er den og.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Helt håpløst av Altibox"
2 syns denne omtalen er nyttig

Farmora mi har nettopp flyttet inn til nytt boligblokk der det allerede er lagt inn for Altibox for alle brukerne. Dette er ikke noe vi kan velge mellom så vi må bare ta til nøye med det vi har fått. Men jeg blir helt satt ut hvor dårlig det er. Farmor som ikke finnes teknisk får melding av Altibox at alt er klart før hun flyttet inn. Nå som hun endelig har flyttet inn så er det ikke noe dekoder eller ruter på plass. Hun har fått teksmelding om at alt er klart og at hun skulle logge seg inn på minesider for å klaregjøre det siste. Jeg har prøvd å kontakte brukerstøtte på chat og telefon og ventet over 40 minutter før jeg har gitt opp. Jeg skulle gjerne inkludert med "hva som er bra" men jeg har ikke opplevd noe som er bra med Altibox eller kundeservicen.

Oystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Nye altibox er suveren"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fleksibel er stikkordet som gjelder.
App som støtter chromecast, og ellers alle tjenester HBO fotball sport osv. Opptak i skyen, programarkiv.
Topp!

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Altfor dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fiberbredbånd på hytta, 560 kr per måned 40/40 er svindyrt. Ellers stabilt nett, det er prisen jeg reagerer på.

Else M. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ansvarsfraskrivelse og elendig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tar ikke ansvar for integriteten av levert løsning (nett). Skylder på installatør, nettfeil og brukerfeil. Ingen systematisk feilsøking, elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Blir kastet ut av nettverket hele tiden, blitt tilsendt hjemmesentral 2 ganger. Kjempedårlig utstyr. Og det finnes virkelig ikke noe «service» i kundeservicen deres! Fikk bokstavelig talt beskjed om at de heller vil miste kunder enn å hjelpe til med å finne løsninger?!? Styr unna Altibox!

Therese S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg mistrodd og skuffet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble overrasket over å plutselig bli fakturert for filmkjøp via en dekoder som står hos vår leieboer da vi siden inngåelse av avtalen for flere år siden, har gått i den tro at denne type tjeneste skulle være sperret på leieboer sin dekoder. Kontakter kundeservice og blir mistrodd og de gir ingen form for medhold og vil heller miste oss for under 500,- enn å forsøke å finne en løsning med oss.
I tillegg måtte jeg diskutere lenge for å få snakke med teamleder og på mailen vi fikk svar på klagen kunne ikke engang behandleren av klagen skrive sitt navn.
Ansvarsfraskrivelse fra start til slutt.
Håper vi aldri må benytte tjenester fra dere igjen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Usel kundservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Säljare var på dörren. Fick ett riktigt bra pris på uppkoppling, installation, internet hastighet och tv. Avtalen blev ingått 31/07, önskad uppstart 01/09. Några dagar efter jag ingått avtalen (06/08) får jag sms om att montör är bokad och vill kontakta mig. Idag är 02/09 och jag har fortsatt inte blivit kontaktad. Har prövat kundservice hos altibox/viken fiber men får bara samma svar på chatt/email/telefon "allt är i ordning och dom vill höra av sig". Ringer deras montör och frågar själv hur det ligger till med våran uppkoppling/installation får fölgande svar = "eran adress finns inte i vårat schema, vi har aldrig tagit imot någon bokning för er". Tillbaka till kundtjänst för altibox/viken fiber. Samma svar igen fart denna gång får vi också veta att det kan ta 3-8 veckor och att kanske montören inte accepterat orden.... Nu får jag inte riva kontraktet utan måste betala en avgift på 5000 kr om jag drar mig ur. 5000 kr för att säljaren har gjort ett fel, för att kundtjänst inte vill göra sitt jobb och för att jag måste slösa min tid och energi på en firma som inte bryr sig ett piss om sina nya och nuvarande kunder. Nu sist jag prövade kontakta kundservice så blev det följande resultat = över telefon så var det bara att vänta, på chatt blev jag sänt vidare fyra gånger till olika personer och tillslut fick jag inget svar, på epost svarar dom inte överhuvudtaget. Så något positivt kan jag inte säga eftersom jag fortfarande inte fått uppkoppling...

Michael B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundeservice. Latterlig dårlig nett. 300/300 ble til 3/2"
3 syns denne omtalen er nyttig

Oppgraderte til 300/300 linje, men etter det har bare nettet blitt dårligere, går ikke an å surfe hvis en av barna streamer film. Ringer kundeservice men de gir så blanke at det ikke er mulig.. hvilke selskap skal jeg bytte til..?? tv og nett løsning....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service, håpløst nett."
4 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dårlig. Akkurat oppgradert nettet vårt, men blir kastet ut når jeg spiller og disconnecter fra alt. Totalt dritt hele greia!
Ikke kjøp dette nettet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Altibox unngår å opplyse om økte kostnader"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er mildt sagt irritert på lyse/altibox.
Fikk et tilbud fra dem at jeg kunne få ny opptaksdekoder med mulighet til å se programmer fra start uten at det ville koste meg noe ekstra. Jeg bestilte. Ny dekoder kom, ble installert, og virket nesten like bra som den forrige. Ulempen var at det var ikke mulig å justere volum på NRK kanaler + noen flere. Jeg bruker hjemmereceiver om må justere volumet der for disse kanalene. Går ikke fra altibox fjernkontroll. Jeg kontaktet altibox support og ble instruert om å restarte x antall ganger og bytte kabler og en hel del styr, ingenting hjalp, og til slutt fikk jeg vite at dette var et kjent problem som de ikke hadde løsning på. Dette fikk jeg vite etter at jeg hadde åpnet skjulte kabelføringer og mye omplugging. Kablene jeg hadde var helt ok. I tillegg hadde jeg to små dekodere i tillegg som etter oppgradering av opptaksdekoder sluttet å motta andre signaler enn NRK. Jeg kontaktet support chattene igjen og klagde på at dette hadde jeg ikke fått opplysning om. Jeg fikk vite via chattene at jeg må kjøpe 2 nye dekodere av lyse/altibox (299,- stk)og jeg må betale nesten dobbel månedsleie for dem sammenlignet med dem jeg hadde. Jeg spurte support chat om hvor denne informasjonen fantes når jeg bestilte ny opptaksdekoder, supportchat beklagde at den informasjonen ikke var presentert, den var ikke tilgjengelig. Dette er uhørt. Jeg er glad jeg ikke returnerte den gamle opptaksdekoderenbslik lyse/. Altibox hadde bedt om. Grunnen til at jeg beholdt den var at alle opptakene jeg hadde ville jeg miste, noe det heller ikke ble opplyst om. Jeg skjønner godt at lyse/altibox organiserte returordning med henting av gammel opptaksdekoder på døren, ettersom det nye produktet er så dårlig at folk flest vil nok beholde den gamle dekoderen, dersom de fremdeles har den. Skal ringe dem imorgen ettersom chat-support ikke er i stand til å ta avgjørelser. Dette er for dårlig lyse/altibox. Denne hendelsen hjalp meg til å også bytte strømleverandør fra lyse til fjordkraft. Makan til kundebehandling.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er ny kunde hos Fiber Nett. Jeg fikk en giro i banken som jeg verken hadde fått varsel om på sms eller e-post. Når jeg oppdager den, gjør jeg opp med en gang og oppretter e-fakturaavtale. Likevel får jeg en giro i posten med fakturagebyr uken etter for den påfølgende måneden. Jeg ringer kundeservice for å få klarhet i om jeg skal kaste giroen jeg fikk i posten, siden jeg har opprettet e-faktura. Men nei, den må jeg betale med fakturagebyr siden den allerede er gått i posten. Jeg sitter igjen med en dårlig kundeopplevelse etter samtalen med kundeservice. De ville ikke slette fakturagebyret selv om jeg har prøvd å gjøre opp for meg og de kunne varslet bedre. Man kan jo spørre seg om hvorfor de startet med å sende giroen i nettbanken uten varsel, for deretter å sende den neste giroen i posten og ikke omvendt. Da hadde jeg i hvert fall blitt varslet!

Lisbeth R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Utdatert"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utdaterte dekodere med få muligheter og lite opptak. Ulikt lydnivå på alle kanalene og oppjustert lyd på reklame. Passer dårlig når en må ta hensyn til andre. Kundeservice er ikke lett å få tak i. Kommet dekodere som er så dyrt pr måned at de aldri kan komme bedre ut enn canal digital.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"God kundeopplevelse"
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med Altibox. Voldsomt stødig nettverk, mange muligheter for TV/kanaler og en knallgod service i Bodø, i alle fall.

Første gang jeg fikk noe trøbbel med hjemmesentralen, var tilfeldigvis nok på lille julaften.
Jeg fikk tak i en hos Signal, via deres facebookside og chattet med personen. Som da ordnet meg ny hjemmesentral og ordnet slik at jeg fikk hentet denne på kvelden før kvelden. Koblet i ny hjemmesentral da jeg kom hjem og vipps var alt i orden. Hjemmesentralene er "plug and play", det er bare å sette i kablene fra den gamle til den nye og starte opp. Så virker alt som det skal! Det er kremen av brukervennelighet i mine øyne.

I disse situasjonene, hvor kundeservicen er såppas bra og at det er lettvint for kundene er helt fantastisk. Jeg vil absolutt kunne anbefale altibox og Signal Bredbånd videre.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR