Meny

Altibox TV omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Dekoder
Middels
2
av 7 innen
tv-selskap
68%
anbefaler
Altibox TV
Filtrer omtaler
93
67
25
22
40
Sorter omtaler etter
Viser av 247 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Kundetilfredshet
Dekoder
"Utrolig treg tv-guide/kanal oversikt"

Tv-guiden eller kanaloversikten er uhyre treg. Står jeg eksempelvis i oversikten over kanal 1-6 og blar ned til 7-12 må jeg vente opptil 10 sekunder. Dette går meg på nervene i 2019.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Topp service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestillt Altibox med bytte av leverandør 1 juni. Montører kom til avtalt tid, (en uke før 1 juni) men stolpe som kabelen skulle monters i var for dårlig (råtten). Normalt tar det lang tid for å skifte stolpe, så vi såg for oss en god stund uten tv og internett. Men etter få dager var stolpe montert og fiber installert. Topp service, av meget hyggelige montører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Meget svak kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi sitter igjen med et ekstremt dårlig inntrykk av altibox og deres ønske til å løse problemer. Vi vil for alt det er vært forsøke å unngå altibox i alle fremtidige sammenhenger.

Kundetilfredshet
"Ingen drømmeåpning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk aldri koblet meg opp med ny dekoder. Via kundeservice fikk jeg til slutt opplyst at årsaken var at de ikke kunne få aktivert mitt abonnement til avtalt tid, men da hadde jeg allerede fått et hav av feilmeldinger og frustrasjonen var stor. Men det skal de ha, tilbakemeldingen fra kundeservice var positiv og jeg håper at når de endelig får aktivert mitt abonnement vil jeg ikke angre på overgangen til altibox,.. men aldri hyggelig med mørk skjerm full av feilmeldinger. Stjernene jeg tross alt gir kan altibox takke kunderådgiverne for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Veldig bra!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er superfornøyd! Ingen problemer og alt fungerer! Vet ikke hvordan kundeservicen er, har aldri hatt behov for å ringe dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og følger ikke opp klagemeldinger"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde hos Altibox i 5 år, koster egentlig mye i forhold til produktet man får, men likevel holdt oss til Altibox. En feil fra vår side ved nyåret før vi valgte å bytte operatør, gjorde at vi ble bundet opp til dem 12 måneder til og kunne derfor ikke gå fra avtalen. I kontakt med dem gjennom telefon og mail, for å klage på feilinformasjon i kundeservice, har de nå valgt å blokkere alle mine henvendelser. Ikke fått noe svar på mail, sikkert fordi det er en klagemelding. Det er slik de velger å behandle sine faste kunder, samtidig må jeg si at det er ganske uhøflig å legge på en telefonsamtale fordi personen fra Altibox ikke taklet en vanskelig samtale, og da må det understrekes her at det aldri var sagt noe støtende, annet enn at vi klagde på måten de hadde lurt oss inn i en ny avtale på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Beste leverandøren jeg har hatt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Beste leverandøren jeg har hatt. Stabilt, enkelt å endre kanaler, bra og enkel nettside, rask kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Betaler mye for lite"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ustabil trådløs dekoder forbindelse med original AltiBox trådløst utstyr der vanlig WiFi fungerer fint. Bredbånd (fiber) er bra, men dyrt og ekstra dyrt gjennom Sandefjord Bredbånd som tar enda mer betalt enn AltiBox gjør andre steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging av Altibox"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dekoder takler ikke Philips TV. Har app på alt annet men Altibox virket meget dårlig. Dette har pågått siden mai 2018 og er forsatt ikke tatt tak i, makan til pølsebutikk.

Andreas I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fantastisk kundeservice og kjappe på!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kun haft problemer et par ggr med hussentralen oppgjennom alle år jeg varit kunde(9år).. Selv om det var på helgen svarte de fort på twitter og fikset. Kanonservice!

Oddleif G
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Nye altibox - dårlig brukeropplevelse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig at det er problemer med hakking på lyden og at det er veldig mange kanaler som er utilgjengelig utenfor hjemme adresse.

Marit H. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare trøbbel med ny Huawei box"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke på nett lenger og må restarte hjemmesentral hver gang vi ser TV Dette var aldri problem før. Altibox er såpass dyrt at bør levere på kvalitet og ikke kjipe løsninger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Klarte ikke å koble opp internett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har nytt hus, kabel lå klar ute rett foran boksen for tilkobling. Klarte likevel å misforstå hvordan han skulle gjøre det. Hadde heller ikke med verktøy så han kunne koble opp. Ba oss vente til over jul med å få internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Svært dårlig! Betaler for 150/150, får bare 50/50..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har skiftet til fiber under forutsetningen at farten skulle bli merkbart bedre. Hadde 30/5 via Canal Digital. Skiftet til Altibox. Betaler for 150/150, får bare 50/50. Dårlig.

Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk Kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har pusset opp gangen og ville bytte ut en svart stygg fiberledning som syntes til hvit. De sendte en montør, men når han kom så sa han at det var det var mye jobb, at man måtte søke om tillatelse fra styret og at det var veldig dyrt. Men siden vi skulle tapetsere så måtte vi likevel ta kabelen ned. Montøren sa at elektrikeren kunne plassere den igjen så stakk han av. Da elektrikeren skulle hjelpe klarte han å ryke en tråd og vi ble uten nett. Montør nummer to kommer for å fikse nettet igjen og når han ser den stygge kabelen som er hengt opp sier han at det kan fikser. Man trenger bare å henge opp en liten kasse i gangen så trenger man ikke søke tillatelse eller noen ting og vi kan få en fin hvit ny ledning. Han kan ikke gjøre det da siden det vil ta et par timer og han jobber allerede på overtid. Vi bestiller ny montør og da får jeg beskjed om at jeg må vente i 3 til 4 uker før de kan hjelpe meg. Jeg blir litt irritert siden det er de som har rotet det til og diskuterer litt med dem på Facebook. De gir meg forskjellige svar ettersom det er forskjellige personer som svarer meg. Men til slitt blir jeg nødt til å vente så lenge. Føler hele tiden at de bare ler av meg. Så, noen dager senere får jeg beskjed om at det dessverre ikke lar seg gjøre. At vi må bare ha den stygge svarte kabelen synlig i gangen. Sitter igjen med følelsen at de bare vil provosere. Jeg vet man ikke må ha den kabelen da naboen har fått hvit...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Kjøpefilmene MINE?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forstår ikke hvorfor jeg må vente i månedsvis på filmer jeg har kjøpt. Har fått beskjed om at det vil skje i løpet av vinteren. De vil bli lagt inn manuelt en og en, for det er ingen andre måter å gjøre det på. ???😳 Jeg synes det er dårlig, spesielt fordi det er noe jeg eier, og som de holder tilbake. Kan de bare gjøre sånn?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"TV Nye altibox"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke fornøyd med måten jeg blir behandlet som kunde, det har gått 4 mnd med den nye boxen altibox, med utskifting av utstyr flere ganger. Det går fortsatt ikke an og skru på TVn på normal måte. OBS TV har hvert inne til sjekk, den er ok, signal borte, får ikke noe tilbakemlding. 4 mnd er lang tid med bare plunder og heft👹

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Super tv og Internet leverandør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er stor fornøyd med den nye boksen, med opptak og den funksjonen som å gå til bakers i program arkivet. Rask er den og.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Helt håpløst av Altibox"
4 syns denne omtalen er nyttig

Farmora mi har nettopp flyttet inn til nytt boligblokk der det allerede er lagt inn for Altibox for alle brukerne. Dette er ikke noe vi kan velge mellom så vi må bare ta til nøye med det vi har fått. Men jeg blir helt satt ut hvor dårlig det er. Farmor som ikke finnes teknisk får melding av Altibox at alt er klart før hun flyttet inn. Nå som hun endelig har flyttet inn så er det ikke noe dekoder eller ruter på plass. Hun har fått teksmelding om at alt er klart og at hun skulle logge seg inn på minesider for å klaregjøre det siste. Jeg har prøvd å kontakte brukerstøtte på chat og telefon og ventet over 40 minutter før jeg har gitt opp. Jeg skulle gjerne inkludert med "hva som er bra" men jeg har ikke opplevd noe som er bra med Altibox eller kundeservicen.

Oystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Nye altibox er suveren"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fleksibel er stikkordet som gjelder.
App som støtter chromecast, og ellers alle tjenester HBO fotball sport osv. Opptak i skyen, programarkiv.
Topp!

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Altfor dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fiberbredbånd på hytta, 560 kr per måned 40/40 er svindyrt. Ellers stabilt nett, det er prisen jeg reagerer på.

Else M. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ansvarsfraskrivelse og elendig service"
7 syns denne omtalen er nyttig

Tar ikke ansvar for integriteten av levert løsning (nett). Skylder på installatør, nettfeil og brukerfeil. Ingen systematisk feilsøking, elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Blir kastet ut av nettverket hele tiden, blitt tilsendt hjemmesentral 2 ganger. Kjempedårlig utstyr. Og det finnes virkelig ikke noe «service» i kundeservicen deres! Fikk bokstavelig talt beskjed om at de heller vil miste kunder enn å hjelpe til med å finne løsninger?!? Styr unna Altibox!

Therese S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg mistrodd og skuffet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble overrasket over å plutselig bli fakturert for filmkjøp via en dekoder som står hos vår leieboer da vi siden inngåelse av avtalen for flere år siden, har gått i den tro at denne type tjeneste skulle være sperret på leieboer sin dekoder. Kontakter kundeservice og blir mistrodd og de gir ingen form for medhold og vil heller miste oss for under 500,- enn å forsøke å finne en løsning med oss.
I tillegg måtte jeg diskutere lenge for å få snakke med teamleder og på mailen vi fikk svar på klagen kunne ikke engang behandleren av klagen skrive sitt navn.
Ansvarsfraskrivelse fra start til slutt.
Håper vi aldri må benytte tjenester fra dere igjen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Usel kundservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Säljare var på dörren. Fick ett riktigt bra pris på uppkoppling, installation, internet hastighet och tv. Avtalen blev ingått 31/07, önskad uppstart 01/09. Några dagar efter jag ingått avtalen (06/08) får jag sms om att montör är bokad och vill kontakta mig. Idag är 02/09 och jag har fortsatt inte blivit kontaktad. Har prövat kundservice hos altibox/viken fiber men får bara samma svar på chatt/email/telefon "allt är i ordning och dom vill höra av sig". Ringer deras montör och frågar själv hur det ligger till med våran uppkoppling/installation får fölgande svar = "eran adress finns inte i vårat schema, vi har aldrig tagit imot någon bokning för er". Tillbaka till kundtjänst för altibox/viken fiber. Samma svar igen fart denna gång får vi också veta att det kan ta 3-8 veckor och att kanske montören inte accepterat orden.... Nu får jag inte riva kontraktet utan måste betala en avgift på 5000 kr om jag drar mig ur. 5000 kr för att säljaren har gjort ett fel, för att kundtjänst inte vill göra sitt jobb och för att jag måste slösa min tid och energi på en firma som inte bryr sig ett piss om sina nya och nuvarande kunder. Nu sist jag prövade kontakta kundservice så blev det följande resultat = över telefon så var det bara att vänta, på chatt blev jag sänt vidare fyra gånger till olika personer och tillslut fick jag inget svar, på epost svarar dom inte överhuvudtaget. Så något positivt kan jag inte säga eftersom jag fortfarande inte fått uppkoppling...

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR