Vår tv avtale i borrettslaget var ok og når vi fornyet den i oktober sa de at det er en bedre avtale. Vi fikk færre kanaler, ingen musikksjangere fra andre land som man kunne velge og på den nye dekoderen har vi ikke klokke lenger. Og de prøvde å lokke oss med 5 usle poeng når Get har mye flere kanaler og 50 poeng å kjøpe nye kanaler. Og nå har de stjålet 3 kanaler fra grunnpakken og de er frekke og sier at det ikke påvirker meg for jeg kan kjøpe dem nå. Hvor før var inkludert i grunnpakken. Jeg anbefaler ikke Altibox.
Har internett fra Viken fiber og ser tv via appen. Gjentatte problemer med elendig fart og ustabil tilkobling for internett. Appen har virket bedre før, men nå er det ikke mulig å få logget seg inn, passordet er ukjent og linken til glemt passord sender ikke tilbake noen email med kode. Kundeservice vet ikke hva feilen er og kan ikke hjelpe! Altibox skryter av å ha mest fornøyde kunder, men det må være for mange år siden! Velg annen leverandør.
Dårlig kanalvalg i forhold til canal digital Telenor for lite poeng for valgfrie kanaler Og mye brudd på lyd via cromcast. Henger bilde ofte også via appletv
De lovet hjelp innen 5 virkedager da tv."gikk i svart",men vi måtte vente til 12.dagen før vi fikk hjelp.Vi hadde ringt MANGE ganger å klaget. Får en stjerne,men ville gitt O om det fantes.
Etter jallaboksen fra huwaei/hivåhåi kom uten klokke! Ble der bare mer innlastningstid å ustabilt bilde å kanaler. Møkkagreier!
Appen er dårlig sammen med Android og Chromecast. I perioder umulig å caste. Ofte fryser appen. Dårlig produkt. Ringte kundeservice. De sier de er klar over det, men har ingen løsning, og vet heller ikke når det vil komme.
Det eneste som er bra: det fungerer (ganske pålitelig). Det som IKKE er bra: De forserer nye abonnementer, der prisøkning overstiger 20%. Det har blitt altfor dyrt. De begrunner det med å øke antall TV kanaler, istedenfor å tilby en reel basispakke med få kanaler, og gi mulighet til å betale ekstra for de kanalene man faktisk ønsker å se. Resultatet er søppel tv for en dyr pris (uten å nevne prisene for å leie filmer). Man sparer mye penger men å koble TVen på internett, og abonnere på det man fatisk ønsker å se (og når man ønsker det, og uten binding!).
Vi har over tid hatt problemer med at bilder fryser og lyd forsvinner. Noen ganger kommer det tilbake av seg selv etter 10 - 20 sekunder. Andre ganger fryser bildet og lyden forsvinner og vi må trykke play to ganger for at det skal komme igang igjen, men da med forsinket signal. Andre ganger skjer det samme men skjermen blir svart og forblir slik i ca 30 sekunder før bildet kommer tilbake av seg selv. Tre forskjellige kunderådgivere har tipset om å: slå av og på, gjenopprette fabrikkinnstillinger, skifte hdmi-kabel, sjekke signal-kabel, resette dekoder og sentral men feilen fortsetter. Nå er vi lei og ser oss om etter ny leverandør!! Vi vart hørt om andre kunder som har fått ny dekoder og feilen forsvant!!
opplever hakking på bilde og lyd men altibox ville ikke sende ut en montør siden hu på chatten trudde det va tven det var noe galt med,prøvde alle hdmi portene men opplevde fortsatt hakking,så elendig kundeservice siden di ikke vil sende ut en montør
Vi har bestilt nett for over 2 måneder og montering folk har ikke dekket opp engang. I dag kontaktet jeg dem, de skrev her er nummeret dems du kan kontakte dem.
Begynte med en tv pakke for noen år siden, og sa opp det ganske fort da tv pakken var generelt dårlig, decoder var ræva. IP telefonen sa eg også fort opp da den heller ikke var bra. Så kun hatt Internett di siste årene. Men nå har vi enn annen aktør i området med sin egen fiber kabel som tilbyr vesentlig bedre linje og tv pakke til lavere pris enn Altifiber. Spurte om bedre tilbud fra altifiber og de ga ett nytt dårlig tilbud med 12 måneder avtaletid som egentlig er bindetid. De skryte av seg selv om at de har rask responstid med tanke på hvis noe skulle skje med linja. Hadde brudd i kabelen for noen år siden og gjekk ei stund før dette blei fiksa. Kundeservicen er heller ikke bra spesielt hvis man har problemer med at linja ikke levere det den skal. Telenor er den nye aktøren i området så mulig det er som å velge mellom Pest og Kolera men tror jeg er som den gjennomsnittlige nordmann at man velger det man får mest for pengene.
Har hatt Altibox en stund nå, funket greit, men blitt litt dårligere med den nyeste boksen. Fjernkontroll registrerer altfor mange trykk, og nå går det plutselig ikke å skru av boksen lenger, dvs den skrur seg på straks etter jeg har skrudd den av. Det er Huawei som gjør at jeg har veldig lyst til å bytte.
I forbindelse med nybygging av hus i et område med 10 andre hus ble huset vårt ferdigstilt 9 juni 2020. Fiberrør har ligget klar inn til svaksstrømsskapet inne i huset i 2 måneder. Bestilte abonnement en måned før overtagelse og fikk bekreftet at montør ville gjøre ferdig tilkobling til hjemmesentral innen innflytting. Utbygger hadde allerede i desember 2019 kontaktet Altibox for å minne de på å avtale bestilling av abonnement og siste montering inn til svaksstrømskapet inne. Overtagelsesdatoen har kommet og gått, ingenting er klart. Utallige telefoner med Altibox uten at noen klarer å gi noe svar så her sitter vi uten nett og uten noen dato for når montøren kommer. Kundeservice til stilkarakter null.
Jeg har vært Altibox-kunde i noen måneder. Siden Altibox-installasjonen var det dessverre ikke en eneste rolig kveld med TV-en. Hver gang etter å ha slått på TV-en begynte bilde å blinke. For å stabilisere bildet tar det ofte omtrent 45 minutter-med reset, starte på nytt osv. I dag fungerer ikke dekoderen i det hele tatt. Jeg ringte Lyse kundeservicen at de skal sende noen som skal se hvor er feilen - dessverre uten noe resultat, ingen dukket opp. Jeg har ikke noe godt å si om håndtering av Altibox problemer. Jeg anbefaler ikke Altibox til noen.
Utallige henvendelser til support løser ikke problemet og de vil ikke sende folk for å sjekke. Elendig/ustabilt nett og tv.
Fikk mye problem da jeg startet med. Dekoder og tilkobling var ikke i orden før det var gått 10 dager. Fakturerte flere dekoder enn jeg hadde fått. Satt på bindningstid i 12 måneder når de sa i telefonen og på bestillingsbekreftelse at det ikke var noe bindingstid. Ikke bare 12 måneder de satt på, de satt på 14 måneder. Har nå sagt opp i 6 måneder i forveien. Elendig kundebehandling, høy pris og det verste var juks og lureri!!!
Etter at altibox gikk over til huawei tv bokser med kombinert fjernkontroll fra samme leverandør, så syns jeg kvaliteten deres har gått til elendige bunnivåer. Nå har jeg hatt mer problemer med fjernkontrollene til huawei på 1 måned, enn jeg hadde på 12 år med motorola sine altibox løsninger. Så da blir det å gå tilbake til logitech fjernkontroller, da huawei/altibox sin fjernkontroller er simple i byggkvalitet, lagger, plastikknappene blir innklemt og kvalitetsfølelsene er generelt elendig. At de også la om til poengsystem i stedet for pris pr kanalpakker, for å forvirre kundene enda mer gjør ikke ting bedre. Føler aldri vi har fått mindre for pengene enn det vi gjør nå. Ekstremt misfornøyd og teller på knapper om altibox som leverandør skal skiftes ut innen kort tid. Her må det kraftig skjerpings til for at kunder skal kunne ta dere seriøst lenger.
Veldig fornøyd med Altibox da jeg hadde det, men fryktelig mye problemer da jeg skulle si opp. Fikk regninger flere måneder etter at abonnementet var avsluttet, og purringer på disse selvom jeg gjentatte ganger hadde vært i kontakt med kundeservice og de bedyret at disse var slettet. I tillegg begynte de plutselig å sende meg regninger på en adresse hvor jeg ikke har bodd på mange år, og hadde ingen god forklaring på hvorfor. Etter så mye rot velger jeg aldri Altibox igjen. Har Telenor nå, og fornøyd med pris og utvalg. Her er det endel billigere enn Altibox.
Til tider ustabil hastighet, get skylder som normalt alltid på mitt utstyr, men etter mye feilsøking er det alltid hjemmesentralen som feilen ligger på. Kundebehandlere er programmert til å skylde på kunden før de faktisk innser at feilen ligger på dems utstyr. Etterpå skal dem ha deg til å bekrefte skriftlig om at du eventuelt godtar å ta regningen hvis feilen ligger på ditt utstyr når teknikeren kommer på besøk.
Hvis de tilbyr opp til 6 måneder gratis tjeneste så kan det få konsekvenser senere. Jeg måte betale alt tilbake igjen. De nekter på alt. Så dårlig kundebehandling.
Har hatt Altibox Fiber i snart 15 år, og det har aldri vært noe tull eller nedetid. TV-portalen har vært under konstant utvikling, og dagens portal er brukervennlig, og dekker mine behov.
Dårlig internett, svinger veldig i kvalitet. Har hatt dialog med kundesenter. De skylder på forstyrrelser rundt ruter. Meget lite forståelig, og liten hjelp å få
Hei, jeg vil ikke anbefale altibox til noen som bruker en pc generelt. Hvis du har unger som liker og spille burde du unngå altibox på alle mulige måter. Vi har snakket og kontaktet med altibox i 1-2 uker i strekk nå, men kundeservicen sier bare det samme og gir oss ingenting bedre. Vi betaler for 500 mbps for gaming men ligger på 9 etter at vi har fått ny boks og alt. Altibox er alt i alt helt forferdelig på kundeservice og på å levere det du betaler for. Her er en link til en nettside som kan sjekke ditt internett om det også er så bra som det skal være: https://www.nettfart.no/ eller bare søk opp Nettfart. Ikke bruk altibox sin nett måler fordi etter mange sjekker viser det seg at den viser høyere enn det den egentlig er.
Har fått ny Altibox Control boks. Boksen fungerer utmerket, men TV-guiden er mørke grått skrevet på sort bakgrunn!! Det er umulig å se hva som står på skjermen hvis man er mer enn 1 meter fra skjermen!! Den gamle løsningen med sort skrift på hvit bakgrunn var utmerket. I tillegg bør skriftens størrelse kunne justeres av bruker.
Bortsett fra varsler om endringer av betingelser og priser er det lite kommunikasjon med kundene. Spesielt savner jeg ting som demonstrerer en proaktiv holdning til drift av nett-tjenester og at kundene kan føle seg trygge på at Altibox som leverandør besitter tilstrekkelig kompetanse til å levere pålitelige tjenester. Nettsidene for kundestøtte gir lite hjelp og det er vanskelig å etablere dialog. Bla virker det ikke som at Altibox håndterer e-post sendt til noen av de anbefalte administrative adressene for deres virksomhet (rfc2142) For enhver leverandør av nettjenester er det en viktig forutsetning for effektiv drift at kundene holdes informert om ting som skjer underveis og at kundene gjøres i stand til å løse mye selv. I den forbindelse er det uakseptabelt at sidene for kundestøtte ikke viser pågående driftsforstyrrelser selv når en hel region er slått ut. Uansett hvilken form for kommunikasjon man bruker for å rapportere et problem så gis det aldri noen vettug forklaring i etterkant. Som kunde lurer man til tider på om Altibox har kontroll. Min egen erfaring fra 30 år innen nettverk og datakommunikasjon er at fornuftige forklaringer på problemer som er skrevet så de gir mening både for vanlige brukere og for teknisk kompetente kunder er nødvendige for å opprettholde tillit. Tilliten til Altibox er derfor lav. Den eneste grunnen til at jeg fremdeles er kunde er at Altibox har et defacto monopol her hvor jeg bor.