Meny

RiksTV omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
4
av 7 innen
tv-selskap
13%
anbefaler
RiksTV
Filtrer omtaler
6
2
4
16
59
Sorter omtaler etter
Viser av 87 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekoder og enda verre kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde store problemer med pvr dekoder jeg hadde. Ingen eller lite hjelp å få. Vart lokket til å kjøpe den helt nye dekoderen for då skulle alt bli bra. 1800.- fattigere og med 12 måneder binding senere har eg nå en dekoder som er enda værre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mer..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vår første PVR-II dekoder klarte, etter et år, ikke hente signal fra antenna, internetthastigheten boksen registrerte var alt for lav og underholdningsportalen sluttet å virke i tide og utide. Klagde og fikk tilsendt, på nåde, ny boks. Denne har fungerte passe bra, kobler bra til antenna, men underholdningsportalen fjusker. Hakker og gjør det litt vanskelig å se på. Dette varierer fra dag til dag. Har etterhvert, ca 6 måneder, begynt å mislike trådløsnettet. Kan virke som det er på tide med en nye boks igjen? Fjernkontrollen er mildt sagt elendig og den minst brukervennlige jeg har vært borti. HBO Nordic kan KUN sees på igjennom underholdningsportalen, som ikke akkurat fungerer optimalt. ELENDIG søkemotor og avspillingen hakker for ofte. UMULIG å få oversikt over innholdet som man har tilgang til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Riks TV tragedie"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk i vår riks TV med trådløs dekoder som iflg. Riks TV skulle fungere fint hos meg. Grunnen var at jeg ville slippe ledning fra internettboksen til dekoder, ville heler ikke ha utendørs antenne. Riks TV påsto at med deres produkter var ikke dette noe problem. Programmene stopper opp hakker og klipper. Når jeg kontakter kundeservice og sier at dette finner jeg meg ikke i får jeg beskjed at jeg kan avslutte abonnementet og betale kr3000 pga.binding. Skal jeg måtte betale for et produkt som ikke fungerer? Ihvertfall syntes Riks TV det, da blir det å sitte med svart skjerm i ni måneder til. Riks TV kan no ikke være bekjent av en slik policy.

Torgeir H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, dårlig utstyr"

Selv nytt utstyr er dårlig, hele veien en eller annen feil. Elendige unnskyldninger hos kundeservice. Forskjellige forklaringer på problemene hos kundeservice. Bytter til noe annet så snart som mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg rundlurt"

Signalet kommer og går. Byttet antenne (best i test), Svindyr coaxkabel, uten at dette hjalp. Fikk den nye pvr dekoderen. Har brukt denne nå en måneds tid.. Dette er den tregeste boksen jeg har hatt i huset. Med en fjernkontroll som er så ulogisk, at jeg fremdeles må studere denne hver gang den skal brukes. Dette gidder jeg ikke.

Missfornøgd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"RIKS TV kan dessverre ikkje anbefalast"

Etter pågåande telefonsalg både i arbeidstid og fritid, sa ein seg til slutt villig å prøve produktet som erstatning for abbonnenemnt hjå Canal Digital. Vilkåret var fritt å få tilsendt alt nødvendig mottakar-kort til to fjernsyn/TV. Så kom ordrebekreftelsen - den var 1/2 av det som var avtalt. I skuffelsen lot ein sendinga gå i retur. Som gåve frå Riks TV og som plaster på såret fekk ein ein faktura på kr 399. Det vart omgåande gitt melding om at dette var urimeleg sett i lys av at dei ikkje hadde halde det dei hadde lova, men at dei etter samtalen hadde tilpassa avtalen etter eige forgodtbefinnande. Så har denne saka gått mellom Riks TV og underteikna i fleire år. Så vart det Lindorff ... sidan saka var omtvista og Riks TV - ikkje har kunden i fokus... Om nokon skulle lure - RIKS TV kan dessverre ikkje anbefalast - om du ikkje nyttar streaming - bruk Canal Digital

Kundetilfredshet
Dekoder
"Varierende signalkvalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter bytte til nye mottakere er det mye som fungerer bedre, men signalkvaliteten varierer sterkt. Gode signaler på ettermiddagen til ca 24. Signaltest viser da 100%. Etter 24 til ca 15 - 16 er signalkvaliteten mellom 10 - 20. Dette virker konsekvent. Bor i Nordøsterdal med sender på Tron. Er det andre som opplever tilsvarende? Blir mye strømming som nå fungerer fint!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Avbrudd i sendinger og svar hos kunderservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har stadig stopp og avbrudd i sendinger. Når man ringer kundeservice eller prøver å chatte, må man vente i alt fra 20 min. og mer i tid. Får først melding om at det er 3 min. ventetid mens det i virkeligheten tar min. 20 minutter og ofte mye mer. Helt håpløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig tv tilbud"
5 syns denne omtalen er nyttig

Rikstv, er et dyrt, dårlig og gammeldags tv tilbud. Underholdningsportalen, er en dårlig vits, hvis du prøver og spille av f. eks NRK i appen, klikker det hver gang, innlastningsløsningen er gammeldags, Antenne løsningen ubrukelig! Trenger du tv signaler, spar de pengene og stream heller signalene, billigere og mye bedre fra annen leverandør. Bra kundeservice, men det hjelper lite når tjenesten er dårlig og gammeldags! 🤔

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Helt UMULIG å få kontakt med kundesenteret, både på telefon, mail og chat!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Får kun inn NRK 1-2-3 på tv. På sidene til kundesenteret går man i en loop på chaten som starter med en robot som ikke kan svare på en dritt! Så spør den om du vil snakke med et menneske, hvis ja trykk på linken. Da kommer du til en side hvor du har tre valg du kan klikke på, SÅ kommer du til en side med forslag til hvordan du kan løse problemet selv - det har du jo allerede forsøkt en dullion ganger - uten hell!!! Akkurat det samme skjer hvis du klikker på "send mail" - hva slags problem har du? Klikk her - og dermed er du på samme side for å løse problemet selv!!! Etter 35 min. i telefonen uten å få svar ga jeg opp. Hel#%tes Rikstv!!!

Fredrik A
Kundetilfredshet
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig tv"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter som RiksTV har fått mer og mer på streming så er det ikke like lett for alle å kunne forholde seg til dei, på en hytte vil dette ikke være så veldig bra. RiksTV sender ikke i den beste bilde kvaliteten. Noe dei har fått til bra men som mesteparten av alle operatører har er appen. Utenom det ser jeg ikke en fordel for folk å skaffe seg dette produktet. Etter som jeg har vært montør vil jeg si det er vanskeligere og stille inn en antenne en det det bør være.

Fredrik J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt problemer med signaler på hytta (ble lovet at alt skulle funke), Ringt de ved flere anledninger og seinest i dag ventet jeg 1 time og 30 minutter... da ga jeg opp!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dyre, dårlig dekning."
3 syns denne omtalen er nyttig

Høy pris, middelmådig kanalutvalg. Dekning i distriktet er dårlig, nært sentrale strøk er det som regel greit.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Riks TV boksen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Boksen henger seg opp flere ganger i uka, boksen slår seg av plutselig midt i et program, spoleknappen henger seg opp, underholdningsprogram en får jeg ofte opp: oida noe gikk galt. Har hatt Riks TV i snart 2 år og det har vært slik fra uke 1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Norges dårligste kundeservicetjeneste"
1 syns denne omtalen er nyttig

Websidene er helt under minstemål. Siste faktura ligger ikke på mine sider, det gjør ikke informasjon om priser på mitt abonnement heller. En chatbot dukker frem hele tiden, og når man skal fylle ut et webskjema må man gjennom en rekke valg før man kommer til skjema. Utrolig irriterende og må være den dårligste implementeringen av en kundeserviceportal jeg har sett. RiksTV hadde før den beste kundeservicen, nå er det helt på bunnen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service ikke kan de reglene, når noe er galt hos kundene bryr deg seg ikke. Tar penger og en får ikke igjen når de sier opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Feil hele tiden"

Har favoritter, men får aldri brukt det. Kontakter kundeservice veldig ofte, men de samme feilene dukker opp. Mangler kanaler nesten hele tiden. Og dette oppdager vi gjerne når kundeservice er stengt, så da blir det hele kvelden uten tv. De er vanskelige, og påstår at vi ikke.har kontaktet dem tidligere. Vi har snart hatt hele sommeren uten å få sett på kanaler. Enda får man ikke kompensasjon før man sier opp abonnementer. Styr unna...

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig rett og slett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig elendig på både produkt og kundeservice. Hatt problemer i over 6 mnd og betalt full pris. De sender teknikere men problem fortsetter. De skylder på at vi har dårlig nett, noe vi ikkje har! Holder ikkje å legge skylda over på andre på den måten.Var faktisk en fornuftig person der vi hadde dialog med, men siste kundebehandler (som mest sannsynlig svarte på vegne av han pga ferie) var rimelig arrogant og nedlatende! Nå holder det faktisk... Blir ikkje mange positive ord om riks TV fra vår kant nei....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"0 kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Chatte med kundeservice. Får opp må oppdatering på skjermen koble til nett på en dekoder uten nett.får til svar defekt boks utenfor garantien selv om den virket helt til varset oppdatering.kundeservice ville ikke engang godta at boksen virket frem til oppdatering men sendte pris på ny boks som eneste svar. Det virker som en arrogant ovenfra og ned holdning.kjøp nytt så slipper vi å bry oss. Har vært i kontakt med kundeservice der før og fått hjelp og fornuftige svar ved defekte bokser men nå er det blitt vi gidder ikke holdning.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kvalitet på kanalene, kun 7 HD kanaler"
5 syns denne omtalen er nyttig

Er en skam at rikstv leverer så lite hd kanaler, de kjøper Hd kvalitet av sine leverandører men leverer CRAP til oss kunder ..De tjener penger som gress men er ikke intressert i og endre noe på teknologien for at vi skal få flere HD kanaler. RiksTV sin teknologi går 15 år tilbake de leverer VHS kvalitet på bildene og noen få HD kanaler. Det er et fullstedig lavmål i forhold til sine konkurenter som leverer hd kanaler i fleng . Skygg unna og velg Viasat eller canal digital eller kjøp deg et iptv abn og bruk på en Magboks og få alle kanaler i full hd ..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nesten mistet tv pga borettslagets fiberbytte + min anskaffelse av Rikstv. ULIKE leverandører."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sjelden hatt mulighet for å se et tvprogram sammenhengende siden jeg skaffet Rikstv fordi koblingen mellom deres smartboks II og borettslagets fiberbredbånd ikke samarbeider, forbindelsen faller ut hele tiden: svart skjerm gang på gang hele døgnet. Ante ikke at Rikstv hadde denne restriksjonen, tvang om "rett" fiberleverandør. Umulig med antenne her, noe Rikstv anbefaler. Synd Rikstv har denne tvangskoblingen, at man MÅ ha ett av 3 fiberleverandørselskap de samarbeider med for å kunne bruke tvpakker fra dem uten å bruke antenne i tillegg (jeg har ikke mulighet for det). Har bundet meg for 1 år. Men innholdet i deres tvtilbud er ok, om jeg fikk sjansen å se det. Kunderådgiverne er varierende både mht vennlighet og kunnskaper, fra null til topp. Savner å få råd om hvilke tvleverandører jeg kan benytte sammen med borettslagets fiber, det kan eller vil ikke Rikstv svare på. Fiberleverandøren leverer også tv, men dårligere tilbud og dyrt. De satser tydeligvis på internett og kan heller ikke gi råd om tv fra andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hjelpesløs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er rart med at når man kontakter RiksTV for å få hjelp med noe så innebærer det alltid at man må binne seg i 12 måneder. Om ikke ønsker dem ikke å hjelpe. RiksTV er helt okey, men grunnmuren har sprekker. Det skal så lite til, endre service Politiken deres å begynne å levere service, punktum. Ikke tvangs binne folk til et system dem allerede ønsker å være i, det får man til å revurdere hele systemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har opplevd både glimrende og elendig kundeservice fra RiksTV. Dessverre er det så alt for mange flere av de dårlige erfaringene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Generelt et dårlig kundeservice. Ikke så blide og imøtekommende når vi ringer for å få hjelp. Gode kundebehandlere betyr veldig mye, og jeg håper at de forbedrer seg på det området, eller så vurderer vi rett og slett å bytte leverandør.

Martin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Er man datanerd? Da er RiksTV riktig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min mor på 60+ valgte uheldigvis RiksTV. Hun blir bedt om å resette boksen sin, men aner ikke hvordan. Da blir jeg nødt å komme å fikse det. For N-te gang. Klager igjen.. ikke ny dekoder, nå skal den resettes til fabrikk, med ei hel liste over ulike ting man må gjøre. Fortvilet ringer hun meg igjen og må ha hjelp. Get-boksen hennes fungerte feilfritt. Min boks fra Canal digital likeså. Men RiksTV boksen. På’n igjen! Hadde de bare hatt mer stabile dekodere!!! Og ikke forventet at noen i en alder av 60+ skal være dekoder- tekniker!! Argh!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR