Meny

RiksTV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
2
av 5 innen
tv-selskap
15%
anbefaler
RiksTV
Filtrer omtaler
16
5
11
23
128
Sorter omtaler etter
Viser av 183 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice, grenser til svindel."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt avtale hos rikstv etter jeg flyttet inn I utleiebolig. Var dessverre ikke noe alternativ. Først faktureres jeg for 1,5 mnd før jeg I det hele tatt har flyttet inn. Etter flere runder med lang ventetid på kundeservice, fikk jeg endelig ordnet problemet. Inngikk da en 12 mnd. Avtale. Etter ca 6 mnd ble det heldigvis fiber i boligen min, og rikstv ble flyttet til hytta mi. Hytte ble lagt ut for salg i august i år. Kontaktet derfor rikstv i chat for å si opp abonnement. Det var ikke noe problem fikk jeg beskjed om. Hadde mye å håndtere i denne perioden, med salg og visninger. I slutten av september kom en regning fra rikstv, noe jeg regnet med var oppgjør for oppsigelsestid. Så betalte selvsagt den. Men så kom en ny og større faktura i oktober. Da jeg tok kontakt, sa de at jeg fortsatt hadde et gjeldende abonnement hos de, og at det ikke aldri har mottatt noen oppsigelse. Her har vedkommende på chat ikke gjort jobben sin. Dette skal da gå ut over meg som kunde. De nekter å komme meg i møte på noe vis. Bare henviser til at jeg ikke har sagt opp abonnement og at dette løper fortsatt. Samme tidsrom sa jeg opp bredbånd hos annen leverandør på samme måte, dette gikk smertefritt. Underveis i kommunikasjonen med rikstv, dukker stadig nye usakligheter og friluftsliv opp. Men det avfeier all kritikk og svarer ikke ut spørsmål som er uheldig for dem. Styr unna denne useriøse aktøren...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fungerer bra"

Har rikstv med antenne. Kanalskift går raskt, og bildet er stabilt.720p i oppløsning, noe som er litt lite i dag, men video er veldig smooth. Fungerer svært bra med fotballkamper. Hadde fiber TV fra annen leverandør, der hadde vi mye hakking og prikking i bildet.

Erling H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Feilfakturering og arrogant kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere dobbeltfaktureringer kontaktet jeg RiksTV. De påsto da at en tidligere faktura var ubetalt. Fordi deres fakturaoversikt ikke angir betalingsstatus måtte jeg selv gjøre en sammenstilling som viste at jeg hadde betalt. Når de fikk den var plutselig fakturaen de hevdet var ubetalt, likevel betalt. Forøvrig svarer ikke kundeservice på de spørsmålene som stilles og kommer isteden med arrogante selvfølgeligheter. Det endte med at jeg sendte oppsigelse, hvilket de aksepterte eksemplarisk raskt. Forøvrig er deres app og boksløsning kronglete og vanskelig å bruke. Dårlig oversikt både over hva man har tilgang til og programtablåer. Ikke har man tilgang til tidligere programmer heller, slik man får om man abonnerer direkte med kanalene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Aksepterer ikke oppsigelse"

Vi bestilte RiksTV med oppsigelsesrettd. De påstår vi har bestilt med min 1 års abo uten at de kan bekrefte det. Vi har skriftlig (epost) bestilling. Sa opp skriftlig men de aksepterer ikke oppsielsen. All korrespondanse gjennom Intrum. Hold dere langt unna RiksTV, skal aldri ha noe mer med dem å gjøre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tåler ikke vær og må gjøre kanalsøk flere ganger i uka"

Har RiksTV på hytta. Dårlige og hakket signaler både ved dårlig vær og veldig bra vær. Må gjøre kanalsøk flere ganger i uka for kanalene faller ut. Tv-arkivet fungerer dårlig og stopper stadig i avspillingen med ulike feilkoder og man må starte arkivet på nytt. Nå fungerer heller ikke det å se opptak som er gjort, etter anbefalt omstart virker det fortsatt ikke, så dekoderen må tilbakestille til fabrikkinnstillingene

Kundetilfredshet
"Håpløse kontaktmuligheter."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvorfor er det ikke mulig å sende en e-post til RiksTV, med muligheter for å få svar? Kan RiksTV ansette ingeniører til å svare i stedet for tilfeldige korttidsansatte "studenter". Jeg har fire programkort....får jeg hjelp til det ene er det et annet jeg mister kontakten med. Dere roter helt sinnsykt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Direkte dritlei"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt riks tv i ca 5 år, på disse år har det blitt skiftet 2-3 dekodere iløpet av 1 år. De på kundeservice kan aldri hjelpe om du er heldig og få tak i noen. Sitter nå uten tv og måtte regne med og vente 1 uke på repratør. Altså ærlig talt. 1 jævla uke

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Avtaler blir påstod ved avslutting av abonnement"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi bytter ut riksstv med øyeblikkelig virkning får tilbud på nytt abonnementet som av operatør ifra rikstv Blir spurtom hvorfor vi sier opp abonnementet og operatør prøver seg på å selge forsatt videre avtale Blir og opplyst att han sier vi må ha to måneder oppsigelse selv om vi ikke har binding på abonnementet Ringe opp igjen riksstv og da får vi en kvinnelig operatør som ordner opp slik att vi får tilbake penger som er betalt for dei to neste måneder

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Skuffa"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service, høye priser. Og når du prøver å si opp får du ikke lov før de har ringt deg og spurt deg ut om hvorfor og prøvd å selge deg litt til. Og oppsigelsestid på 3 mnd!!! Det er drøyt og utrolig irriterende å gj dere MER penger. Jeg vil egentlig ha de tilbake. Det er greit å ha det i jobb for da har man tid til å finne noe nytt osv, men oppsigelsestid på tv det kan jeg ikke finne noen god grunn til annet enn at selskapet bare skal presse litt mer penger ut av en tidligere kunde som nå definitivt aldri kommer tilbake. Skam dere rikstv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hatt Rikstv i mange mange år alltid problemer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Virker fint helt til det kommer en oppdatering da er det bare problemer sånn har det vært de siste 10 årene.....

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Ingen valgmuligheter innen samme tv pakke"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har man tv abonnemet i for Get kan man velge kanaler selv innenfor en tv pakke, hvis man for eks velger basisabonnemet , kan man velge hvilke kanaler man vil ha i basispakken. Hver kanal har en poengsum og man velger kanaler til man har brukt opp poengene i basispakken. I Riks- tv har man ingen valgmulighet annet enn å oppgradere pakken.

Kundetilfredshet
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice, må vente i det uendelige for svar på telefonen."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig eller fraværende service, umulig å komme gjennom på telefonen. Vanskelig å finne kanalene.

Knut I. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Norges dårligste kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

RiksTV har den dårligste kundeservice jeg noen gang har vært borti. Nå har jeg sittet i chatbot og telefon i 100 minutter og kommer ikke igjennom til helpdesk. Slik er det nå, og hver gang jeg skulle ha snakket med de så kommer tiraden "det er mange som snakker med oss AKKURAT NÅ" Mitt abonnement går ut i april og da skal jeg bytte borte, ikke rikstv som sådan, men den helpdesk skal jeg ikke snakke noe mer med enn jeg må, dvs. når jeg må si opp abonnementet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Håpløs kundebehandling."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt RiksTV en tid. Fikk det samtidig som Home Net. Etter et år ble leia satt opp fra 349 til 519 uten noe varsel. Ble irritert og flyttet til Strim. Jeg ble deretter kontaktet av RTV og tilbudt 399. Hadde jeg blitt informert før økningen hadde jeg fortsatt vært kunde.

Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid på svar på kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Dere må ha kortere ventetid på kundeservice, det er håpløst slik det er nå ( siste året )

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Kun tv abonnement"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har RiksTV på hytta. Fryser hver høst over vinteren, og åpner igjen på våren. Dette går helt skinner. Det hender av og til at bildet blir litt kornete, særlig ved dårkig vær. Det varer sjelden lenge. Hytta ligger ganske dårlig plassert i antennemessige forhold så jeg er stort sett ganske fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Totalt umulig å få kontakt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir anbefalt Apple tv som ikke fungerer på premier liege. Umulig å få kontakt med support. Umulig å få hjelp . Ufattelig dårlig på alt. M**kafirma

Kundetilfredshet
"Null kontakt å få."
1 syns denne omtalen er nyttig

Får berre inn nrk 1 og 2. Får ikkje svar ved kontakt søk for min syke mann.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice hva er det ????"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den leverandøren av tv-tjenester som til nå har den dårligste kundeservicen ….. Jeg er ny kunde, men muligens ikke lenge !! Sett dere ned å tenk gjennom hva som må til for å beholde kunder. Punkt 1. Sørg for at dere tar vare på kundene, ha en kundeservice som gjør kundene fornøyde. Svar på telefon henvendelser Dere er i dag den dårligste av de TV-selskapene jeg har hatt kundeforhold til. Når jeg som kunde ringer får jeg ingen informasjon om hva min plass i køen er eller om jeg kan forvente å få hjelp innen en viss tid. Vh Missfornøyd kunde Terje O.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kundesenteret blitt mye dårligere enn tidligere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere hadde RiksTV er bra kundesenter. Nå er det helt sorgen. Lang ventetid, åpenbart dårlig kapasitet. når jeg endelig kommer frem, treffer jeg en ung mann helt uten interesse for kunden eller kundens behov. Nærmest en parodi. Spør om han er sommervikar, men angir at han jobber der fast. Klarer ikke å løse problemet og virker også lite interesser ti å forsøke. Vurderer å avslutte mitt abonnement, blir kraftig provosert over dette forfallet i service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle si opp mitt abonnement, men ble da overtalt å fryse det over en periode. Jeg glemte da selvfølgelig å si det opp i etterkant da dette hele tiden var min plan, så det ble gjenåpnet. Jeg kontaktet dem samme dagen det ble gjenåpnet for å avslutte dette ,og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale for 3 måneder uansett. Så fikk da en regning på 2400 kroner som jeg mener er uberettiget, og får følelsen av at de kun er ute etter å lure kundene sine . Veldig misfornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Alt for lang ventetid på kundeservice sitt nummer ogcender med at man legger på. Vært slik fra dag 1dag 1 da vi abbonerte

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg i fjor flyttet til ny leilighet hvor jeg selv kunne velge tv-leverandør, var det enkelt å velge bort T-we til fordel for Riks-tv. Man får mer tv-kanaler for pengene. Ikke minst Eurosport Plus - kanalene. Hyggelig kundeservis har de også. Eneste som savnes er tv-kanalen Mezzo Live HD som sendee masse flotte klassiske konserter, opera og ballett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Forferdelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Når man prøver å si opp lokker de deg til å forbli kunde, mot 1 års binding, når du frem er det 2 mnd oppsigelsestid. Ingen andre selskaper har så lenge oppsigelsestid i 2022. Aldri mer RiksTV.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig internettilkobling og tungvint løsning på nett-TV."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen tilkobling med apper slik som Netflix og Viaplay. Gammeldags bestemorløsning. Styr unna RiksTV

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR