Tv

RiksTV omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
0
av 7 innen
tv-selskap
6%
anbefaler
RiksTV
Filtrer omtaler
1
0
1
8
24
Sorter omtaler etter
Viser av 34 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Rikstv i borettslaget"

Har rikstv i borettslaget via fiber. kom fra kabel og canal digital som var en annen verden. rikstv har treg og lite brukervennlig dekoder, dårlige nettsider, kanaler som ofte faller ut, kanalutvalget er dårlig sammenliknet med canal digital (som f. eks. hadde VH1 classic, VH1, MTV live 24, baby-tv+++). HBO tilbys som et tillegg, men er bakt inn i deres dårlige app og man kan ikke bruke HBO-appen frittstående med rikstv-abonnementet. ville bytta tilbake til canal digital på flekken hadde det vært mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kanalene utenom NRK faller ut rett som det er, da jeg fortalte det, kunne de ikke se at jeg hadde ringt veldig ofte og klagd. Men sannheten er at det er min kone som har klagd mest. Hun har selvfølgelig ett annet tlf.nr. som ikke er registrert hos riks TV. Jeg skulle se VM fotball med Spania mot Portugal på tv2, men nei svart skjerm og ingen lyd. Jeg ringte riks TV, og satt meg på vent for å bli ringt opp. I mellom tiden gikk jeg inn på mine sider på nettet for å prøve og feilsøke. Jeg gjorde de feilsøkingen jeg fikk beskjed om, men ingen ting skjedde. Men plutselig kom det en beskjed om at regningen til riks TV var forfalt. Dette hendte den 15/6 samme dag som regningen forfaller, så jeg trodde det var derfor jeg ikke hadde TV 2. Så jeg betalte der og da. Men ikke noe bilde. Etter 3 kvarter ringer riks TV meg opp, da var 2 omgang på matchen allerede begynt. Han ba meg ta ut strøm, antenne og HD kabel fra dekoder i ca et minutt. Jeg satte kablene inn igjen og det virket. Dette sto det ikke noe om i feilsøkingsprogrammet. Da jeg så på kontoen min neste dag viste det seg at dem hadde trekt beløpet 2 ganger. Jeg ringte til RiksTV og ba om å få pengene som jeg hadde tilgode tilbake, men nei det var ikke deres måte å gjøre det på, de måtte brukes til å betale neste regning. Jeg gir opp. Men spørreskjema om hva jeg synes om RiksTV det vil dem gjerne sende meg.

Jørund S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"I båten var alt bra inntil RiksTV. Nå er det alltid problemer. Hører at alle sliter, skam dere!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig, dere er elendige. Gått fra bra til elendig. Tidligere Ok, etter RiksTV bare problemer. Hører andre sier det samme. Forlater dette så snart som mulig.

Mona L. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og krevsom"
1 syns denne omtalen er nyttig

÷ oppfølging
÷ koster mye (oppgradering nye boks)
÷ Dyrt
÷rotette nettside(uoversiktlige)
÷kundebehandling
÷utstyre som følger med er ubrukelig
÷

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig service på kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

De som jobber på kundeservice lytter ikke til kundene. De er til tider frekke, og de er lite samarbeidsvillige.
De foreslår servicemann, da han har vært her, blir bildene på mystisk vis helt fine igjen, selv med lav signalstyrke og kvalitet. Dette skjedde oss for ca to år siden, og nå er det på’n igjen, og vi har vært uten TV hele påsken. Regner ikke med at signalstyrken og kvaliteten blir noe bedre, men at vi får bra bilder etter servicemannen har vært her det er jeg sikker på! Håper dere andre har kost dere med påskenøtter, påskekrim og filmer i påsken da! Jeg har vært litt sur for at jeg har betalt RiksTV for å spille Ludo i påsken😡

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging, bare svada svar. Skylder på at jeg ikke forstår"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hver gang jeg prøver å få løst problemet, er svaret det samme at jeg ikke forstår. Hjelp er ikke å få. dritt lei. koster masse tid og penger, neste er å prøve og si opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fint med bokser hvis de funker. Vi har ringt flere ganger og sagt at vår boks ikke fungerer. Får bare beskjed om å dekode. Nå er det for sent å få noe på garanti! 3 dager! Ingen sa noe om dette da de ba oss vente og prøve igjen for et par uker siden. Lite kundevennelig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Borettslaget må ha fått dette gratis"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Canal Digital, alt gikk på skinner. Ingenting fungerer på Rikstv... hverken ukesarkiv, opptak eller spol tilbake. Hatt det i 1.5 år. Det eneste bra er at jeg ser mindre tv nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Alt er dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dårlig. Får ikke hjelp til å laste inn kanaler og sa opp abonnementet og de godtar ikke oppsigelsen

Jan-Werner K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig produkt og om mulig enda værre kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Virker som de monterer antennen på en slik måte at de etter en viss tid er sikker på at den ikke tar optimale signaler. Og når du klager så er det alltid antennen som skal justeres, og dette koster deg enten ett par tusenlapper eller tolv måneder binding å få utført av dem. Så viser det seg at alt blir normalt igjen, dette uten at antennen er blitt justert. De lurer deg ved at du blir kontaktet av en meget hyggelig selger som sier at det ikke var antennen allikevel, og at neste gang må jeg ta kontakt direkte med han for å få hjelp. Men når jeg så gjør det 6 måneder senere så nekter de andre på kundeservice og videreformidle beskjeder til denne personen. De har ansatte på kundeservice som ikke tåler at kundene er lettere irritert på forholdene, og truer med å avslutte samtalen hvis man ikke "roer" seg ned. Og da var jeg ikke sinna engang. Anbefaler alle å holde seg borte fra Riks-TV, da de ikke klarer å levere det de forespeiler når de skal selge deg produktet! Klarer faktisk ikke å finne noe som er bra basert på erfaringer fra andre leverandører. Så gleder meg veldig til bindingstiden er ute slik at jeg blir kvitt skiten!

Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Helt elendig kundebehandling. Styr unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri vært borti mer elendig kundebehandling da jeg sier opp Riks TV. Avtalen jeg hadde gikk ut i februar 2017. Det vil si at jeg ikke har noen bindende avtale med Riks TV etter dette. Sa derfor opp min avtale i dag som løper fra 01.12.2017. Men nei det gikk ikke. Da skal jeg betale for 2 måneder. Hvorfor, spør jeg da jeg ikke har avtale med dem. Masse e-poster frem og tilbake de påstår at jeg har avtale, der jeg ber dem fremvise den. Men det kan de jo ikke, og kommer med masse svada. Aldri mer Riks TV for meg.

John F. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke tjenester man betaler for"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ofte kanaler forsvinner så vi bare ender opp med nrk1. I tillegg fungerer underholdningsportalen ca 1/10 ganger. Den fungerte tidligere men når den engang sluttet å fungere og vi ringte kundeservice og fulgte instruksjonene deres for å få den igang igjen så har den omtrent sluttet å fungere helt, heldig hvis den fungerer en veldig sjelden gang iblant.

Christian B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Lav kvalitet til høy pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde RiksTV som min leverandør fra 2011 til 2016 med et avbrekk i midten. I det store og det hele var jeg lite fornøyd, og kom kun tilbake da jeg fikk et svært godt tilbud.

Hovedproblemet for min del var den generelt lave kvaliteten. De fleste kanalene sender i svak 720p, kun et fåtall i 1080p, og de fleste ikke en gang i HD. Tok kontakt med kundeservice og stilte spørsmål ved dette, og fikk beskjed om at "beklager, disse kanalene tilbyr ikke HD-sending. "Merkelig, tenkte jeg, siden andre leverandører har de samme kanalene i krystallklar HD. Appåtil tok RiksTV nesten samme pris som bla. Canal Digital for å gi meg de samme kanalene med mye dårligere kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Svært dårlige på kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

RiksTV har en noenlunde OK pris på den minste pakken (Favoritter). Men kundeservicen deres fungerer overhodet ikke, samt at signalene blir for dårlige fra antennen. TVNorge fungerte ikke hos oss da vi hadde RiksTV.

Forfall på faktura fra RiksTV er også noen dager før jeg får lønn, og dette har skapt mye kluss og purringer og ditt og datt. De fleste selskaper jeg er kunde hos kan endre på forfallsdato eller utsette noen dager, men det nekter RiksTV. Så dette ble ganske dyrt med diverse purregebyr osv.

PVR-boksen er også veldig ustabil, og vi måtte stadig vekk trekke ut kontakten og restarte den.

RiksTV viste sin verste side da vi sa opp. De har lang oppsigelsestid pluss at ingen sa noe om at PVR-boksen måtte returneres for egen regning (jeg gikk og ventet på en returlapp). Dette førte til at jeg betalte abonnement til dette selskapet for to måneder etter at jeg ikke lenger hadde signaler fra dem. Også flere uker etter at PVR-boksen var kvittert mottatt i retur fra dem kom det regninger for nye måneder.

Mitt råd er å ligge unna, det er nesten umulig å komme seg ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Utrolig lite fleksibel og kundeorientert service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har så og si ikke noe positivt å si om rikstv spesielt når jeg skulle si opp abbonementet. Denne tilbakemeldingen gjelder flere tilfeller og kontakt både på web og telefon. Har aldri tidligere blitt så provosert av en kundeservice som ikke er opptatt av å beholde kunder eller bidra til at de som sier opp ett abbonement likevel kan sitte igjen med en liten grad av en positiv opplevelse. Det som er viktig for rikstv er tydeligvis en firkantet holdning og kun vise til kontrakter og ikke på noen grad være ydmyke og se helheten og det faktum at de selv kan ha gjort feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Umulig å ringe dem"

Har sittet lenge i telefon, og er nr1 i køen, men kommer ikke lengre. Prøvde chat, men der er jeg nr7, og gidder ikke å bruke mer tid. Så når jeg leser alle de dårlige karakterene, så velger jeg heller noen andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signaler og kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlige signaler fra dekoder.

Veldig lang tid for å komme igjennom på telefon. Dårlig chatte funksjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Totalt ubrukelige dekodere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har byttet dekodere flere ganger (PVR opptakere). De hakker og må restartes jevnlig, det å gå tilbake for å se noe er ofte problematisk, kontrollen er en stor vits. Alt i alt ville jeg satt '0' i skalaen om den hadde vært der!
Etter flere bytter av (gammel type PVR) pga diverse problemer forsøkte jeg å få de til å sende den nyeste, men neida - det skulle de ha betalt for.
Så - hold dere langt unna dette selskapet hvis mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårleg kundebehandling og dårligt signal!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Godt tv signal i byane :) Ekstremt dårleg kundebehandling!!! Og dårlegt signal om ein ikkje bur i ein by!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Forferdelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekoder, dårlig dekning, dårlig kundeservice. Nesten umulig å bli kvitt uten å betale seg ut.
Arrogante kundebehandlere.

Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Greit signal - elendig faktureringssystem"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dekning er grei, men mistet ett par kanaler.
Kundeservice svarer på mail, men litt dyrt å ringe til dem.
Helt elendig med fakturering og bare rot i deres system.
Jeg fikk en uforståelig purring, enda jeg faktisk har fasttrekk på mitt RiksTV abonnement.

Har gitt RiksTV valget - enten trekke kravet eller at jeg går til sak mot dem

Ett godt råd:
Hold deg unna RiksTV, hvis du ikke vil bli forsøkt lurt for penger!

Sayonara
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hold deg langt unna, ikke til å stole på dessverre!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Selve TV opplegget er vel greit nok, men de er ikke til å stole på når det gjelder betalinger. Betalinger som ikke blir registrert, feilaktige purringer og masse tullball. Styr langt unna hvis du ikke ønsker høyt blodtrykk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"RiksTV i 2016"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd, bra pakke. Pluss en meget god underholdningsportal, Hvor man blant annet får ukesarkiv fra TVNorge og TV2, samt tilgang på NRK sitt 40 år lange arkiv.
Boksen pvr2 er også meget god med like stort minne som en ps4, samtidig som den er brukervennlig å bruke, med muligheten til å ta opp 2 programmer og se på et siste.

I helhet meget imponerende!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
8 syns denne omtalen er nyttig

De følger overhodet ikke opp noen ting. Elendige inkompetente medarbeidere som ikke aner hva service er! Jeg er sjokkert over behandlingen vi har fått. Anbefaler ikke Rikstv til noen! Vi har manglet kanaler i 3 mnd. og det er fortsatt ikke i orden!

Britt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice, lav kvalitet og utrivelig tilleggsalg"
7 syns denne omtalen er nyttig

Selv med utendørs antenne i Osloområdet er det varierende kvalitet på mottaksignalene (dette er erfaringer jeg har hørt fra flere andre også). Kundeservice bryr seg ikke om å hjelpe kundene før de ønsker å si opp abonnementet. På kveldstid blir en oppringt av telefonselgere som opplyser at de skal påskjønne deg med gave for langt kundeforhold kun for å forsøke å få solgt dyre tilleggsabonnement. Selskapet håndterer henvendelser og klager på en særdeles dårlig måte.

Søk Bytt.no