Meny

RiksTV omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
5
av 7 innen
tv-selskap
13%
anbefaler
RiksTV
Filtrer omtaler
6
2
3
13
51
Sorter omtaler etter
Viser av 75 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Fredrik A
Kundetilfredshet
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig tv"

Etter som RiksTV har fått mer og mer på streming så er det ikke like lett for alle å kunne forholde seg til dei, på en hytte vil dette ikke være så veldig bra. RiksTV sender ikke i den beste bilde kvaliteten. Noe dei har fått til bra men som mesteparten av alle operatører har er appen. Utenom det ser jeg ikke en fordel for folk å skaffe seg dette produktet. Etter som jeg har vært montør vil jeg si det er vanskeligere og stille inn en antenne en det det bør være.

Fredrik J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig kundeservice!"

Hatt problemer med signaler på hytta (ble lovet at alt skulle funke), Ringt de ved flere anledninger og seinest i dag ventet jeg 1 time og 30 minutter... da ga jeg opp!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dyre, dårlig dekning."
1 syns denne omtalen er nyttig

Høy pris, middelmådig kanalutvalg. Dekning i distriktet er dårlig, nært sentrale strøk er det som regel greit.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Riks TV boksen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Boksen henger seg opp flere ganger i uka, boksen slår seg av plutselig midt i et program, spoleknappen henger seg opp, underholdningsprogram en får jeg ofte opp: oida noe gikk galt. Har hatt Riks TV i snart 2 år og det har vært slik fra uke 1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Norges dårligste kundeservicetjeneste"

Websidene er helt under minstemål. Siste faktura ligger ikke på mine sider, det gjør ikke informasjon om priser på mitt abonnement heller. En chatbot dukker frem hele tiden, og når man skal fylle ut et webskjema må man gjennom en rekke valg før man kommer til skjema. Utrolig irriterende og må være den dårligste implementeringen av en kundeserviceportal jeg har sett. RiksTV hadde før den beste kundeservicen, nå er det helt på bunnen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Service"

Elendig service ikke kan de reglene, når noe er galt hos kundene bryr deg seg ikke. Tar penger og en får ikke igjen når de sier opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Feil hele tiden"

Har favoritter, men får aldri brukt det. Kontakter kundeservice veldig ofte, men de samme feilene dukker opp. Mangler kanaler nesten hele tiden. Og dette oppdager vi gjerne når kundeservice er stengt, så da blir det hele kvelden uten tv. De er vanskelige, og påstår at vi ikke.har kontaktet dem tidligere. Vi har snart hatt hele sommeren uten å få sett på kanaler. Enda får man ikke kompensasjon før man sier opp abonnementer. Styr unna...

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig rett og slett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig elendig på både produkt og kundeservice. Hatt problemer i over 6 mnd og betalt full pris. De sender teknikere men problem fortsetter. De skylder på at vi har dårlig nett, noe vi ikkje har! Holder ikkje å legge skylda over på andre på den måten.Var faktisk en fornuftig person der vi hadde dialog med, men siste kundebehandler (som mest sannsynlig svarte på vegne av han pga ferie) var rimelig arrogant og nedlatende! Nå holder det faktisk... Blir ikkje mange positive ord om riks TV fra vår kant nei....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"0 kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Chatte med kundeservice. Får opp må oppdatering på skjermen koble til nett på en dekoder uten nett.får til svar defekt boks utenfor garantien selv om den virket helt til varset oppdatering.kundeservice ville ikke engang godta at boksen virket frem til oppdatering men sendte pris på ny boks som eneste svar. Det virker som en arrogant ovenfra og ned holdning.kjøp nytt så slipper vi å bry oss. Har vært i kontakt med kundeservice der før og fått hjelp og fornuftige svar ved defekte bokser men nå er det blitt vi gidder ikke holdning.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kvalitet på kanalene, kun 7 HD kanaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er en skam at rikstv leverer så lite hd kanaler, de kjøper Hd kvalitet av sine leverandører men leverer CRAP til oss kunder ..De tjener penger som gress men er ikke intressert i og endre noe på teknologien for at vi skal få flere HD kanaler. RiksTV sin teknologi går 15 år tilbake de leverer VHS kvalitet på bildene og noen få HD kanaler. Det er et fullstedig lavmål i forhold til sine konkurenter som leverer hd kanaler i fleng . Skygg unna og velg Viasat eller canal digital eller kjøp deg et iptv abn og bruk på en Magboks og få alle kanaler i full hd ..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nesten mistet tv pga borettslagets fiberbytte + min anskaffelse av Rikstv. ULIKE leverandører."

Har sjelden hatt mulighet for å se et tvprogram sammenhengende siden jeg skaffet Rikstv fordi koblingen mellom deres smartboks II og borettslagets fiberbredbånd ikke samarbeider, forbindelsen faller ut hele tiden: svart skjerm gang på gang hele døgnet. Ante ikke at Rikstv hadde denne restriksjonen, tvang om "rett" fiberleverandør. Umulig med antenne her, noe Rikstv anbefaler. Synd Rikstv har denne tvangskoblingen, at man MÅ ha ett av 3 fiberleverandørselskap de samarbeider med for å kunne bruke tvpakker fra dem uten å bruke antenne i tillegg (jeg har ikke mulighet for det). Har bundet meg for 1 år. Men innholdet i deres tvtilbud er ok, om jeg fikk sjansen å se det. Kunderådgiverne er varierende både mht vennlighet og kunnskaper, fra null til topp. Savner å få råd om hvilke tvleverandører jeg kan benytte sammen med borettslagets fiber, det kan eller vil ikke Rikstv svare på. Fiberleverandøren leverer også tv, men dårligere tilbud og dyrt. De satser tydeligvis på internett og kan heller ikke gi råd om tv fra andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hjelpesløs"

Det er rart med at når man kontakter RiksTV for å få hjelp med noe så innebærer det alltid at man må binne seg i 12 måneder. Om ikke ønsker dem ikke å hjelpe. RiksTV er helt okey, men grunnmuren har sprekker. Det skal så lite til, endre service Politiken deres å begynne å levere service, punktum. Ikke tvangs binne folk til et system dem allerede ønsker å være i, det får man til å revurdere hele systemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Har opplevd både glimrende og elendig kundeservice fra RiksTV. Dessverre er det så alt for mange flere av de dårlige erfaringene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt et dårlig kundeservice. Ikke så blide og imøtekommende når vi ringer for å få hjelp. Gode kundebehandlere betyr veldig mye, og jeg håper at de forbedrer seg på det området, eller så vurderer vi rett og slett å bytte leverandør.

Martin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Er man datanerd? Da er RiksTV riktig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min mor på 60+ valgte uheldigvis RiksTV. Hun blir bedt om å resette boksen sin, men aner ikke hvordan. Da blir jeg nødt å komme å fikse det. For N-te gang. Klager igjen.. ikke ny dekoder, nå skal den resettes til fabrikk, med ei hel liste over ulike ting man må gjøre. Fortvilet ringer hun meg igjen og må ha hjelp. Get-boksen hennes fungerte feilfritt. Min boks fra Canal digital likeså. Men RiksTV boksen. På’n igjen! Hadde de bare hatt mer stabile dekodere!!! Og ikke forventet at noen i en alder av 60+ skal være dekoder- tekniker!! Argh!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tvinger kunder som vil avslutte om å forbli kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

RiksTV har svært dårlig kundeservice. Ville avslutte abonnementet, fikk beskjed om å avslutte i mars neste år. Gjorde så. Da fikk jeg ei ny regning på ny periode, de har forlenget abonnementet! Uten min vitende og vilje. Grunnlag: jeg har hatt en inkassosak, de sa det står i avtalen at har man hatt ei sak der forlenger de automatisk. Dette er feil, jeg hadde betalt forlengst, dvs ingen sak. Og ingenting om den regelen i avtalen. Derimot kutter de selv avtalen om man misligholder. Kundeservicen var svært dårlig, han ville presse meg for penger: 4000 kr om jeg avsluttet nå, fryser jeg abonnementet skal de ha 1100 kr pluss 1800 pluss forlenge avtalen. De sa jeg skulle ringe i august og avslutte. De kunne heller ikke garantere at jeg kunne avslutte da om jeg fikk en ny for sent betaling selv om jeg nedbetalt før avslutning. Dette minner om utpressing kundeservice er dårlig, signaler faller ut og det er kun repriser på tv, og de tvinger en til være kunder, og sender ny faktura på 1800 kr hver 3.mnd. enda det står i reklamen: kun 529 kr pr mnd...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet på kanaler"
2 syns denne omtalen er nyttig

2019 og de tror at kundene fortsatt befinner seg i 2000. Latterlig få kanaler som sendes i HD selv om det er på fibernett med 1000/1000. Ser ut som sendingene sendes i VHS. Dekodere som bruker RF og IR signaler slik at universalfjernkontroller som Logitech Harmony er ubrukelige. Hadde Canal Digital før, og de hadde mye bedre kvalitet på sendingene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ingen valgmuligheter og lite kanaler"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen valgmuligheter og lite kanaler. Programmer hakker og stopper opp. Dårlig opptaksmuligheter, program stopper før slutt eller begynner først å ta opp inne i programmet. Ofte kanaler som ikke virker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Annen avtale en avtalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet avtale februar 2019 og skulle få dekoder å antenne samt 4 mnd. gratis, avtaler også kvartalsvis avregning. 4/3 mottar faktura for 4 mnd på 2000 kr. Kundeservice suger, ikke noe hjelp eller forståelse. Fraskriver seg avtalen, sier de har snakket med kollega og sånn er det bare. Hummbugg og lureri.

Oddvar E
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Helt ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sitter midt i Moss med bobil, uten noen signaler. Fikk til svar at de ikke har sendere i Moss, og at dere ikke får lov til og sette opp noen heller. Hadde vi stått langt ute i skogen, kan jeg forstå det. Men når man står i en by i Østfold og null signaler, blir dette for dumt. Dette er langt fra deres reklame, tv overalt. Ren bløff.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Anbefales som leverandør på TV"

Rask kundeservice som hjelper deg med problemet. Mange kanaler i Rikspakken og via nett. Brukervennlig app til mobil og nettbrett, samt Apple TV. Minus er få HD kanaler, og Strong PVR dekoder henger seg litt opp ved skifte av kanal eller når den settes på. Her var Grundig bedre. Ellers super fornøyd:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Reklamerer for st du får beste dekoder. Men de har bare to typer, Smart boks II med og uten pvr. Riks Tv mener selvfølgelig at den uten pvr er beste dekoder. Boksen er virkelig ubrukelig å tungvint å bruke. Skal en bruke spolefunksjon som i følge manualen er ett enkelt tastetrykk unna, må en først starte programmet på nytt. Jeg vil veldig gjerne se en scoring på nytt jeg i det 89 minutt, men først må jeg starte programmet på nytt, spole meg igjennom 89 minutt så kan jeg se den. Med pvr er selvfølgelig denne funksjonen bedre. Men det er jo ikke den beste dekoderen. Ved bestilling så stod det jo aldri noen plass at en kunne oppgradere til boks med pvr funksjon. Jeg som trodde jeg fikk den beste dekoderern såg det ikke som nødvendig at en skulle endre den boksen. Først der inne etter å trykket på endrelinken står der at det finnes en bedre boks. Styr unna. Fungerer sikkert bra om du aldri trenger å bruke kundeservice.

Kundetilfredshet
"Hurra de satser på Appen ! (Og innhold). Jeg har RiksTV pga appen."

Appen utvikles fortløpende og blir bedre og bedre. Rikstv har fått en voksende pakke med strømmeinnhold mer innhold til både voksne og barn som ikke er fra de tradisjonelle TV kanalene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet på sendingene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kvalitet på sendingene. Ser tidvis ut som dårlig livesending filmet med mobil. Hadde Canal Digital før. Angrer på byttet.

Torild S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Superfornøyd"

Kan anbefale rikstv. Hyggelige kundebehandlere som hjelper meg til gode løsninger når det gjelder valg av utstyr og bytte av eier på abbonementet. Veldig fornøyd.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR