Meny

RiksTV omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
4
av 7 innen
tv-selskap
15%
anbefaler
RiksTV
Filtrer omtaler
6
2
2
11
44
Sorter omtaler etter
Viser av 65 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nesten mistet tv pga borettslagets fiberbytte + min anskaffelse av Rikstv. ULIKE leverandører."

Har sjelden hatt mulighet for å se et tvprogram sammenhengende siden jeg skaffet Rikstv fordi koblingen mellom deres smartboks II og borettslagets fiberbredbånd ikke samarbeider, forbindelsen faller ut hele tiden: svart skjerm gang på gang hele døgnet. Ante ikke at Rikstv hadde denne restriksjonen, tvang om "rett" fiberleverandør. Umulig med antenne her, noe Rikstv anbefaler. Synd Rikstv har denne tvangskoblingen, at man MÅ ha ett av 3 fiberleverandørselskap de samarbeider med for å kunne bruke tvpakker fra dem uten å bruke antenne i tillegg (jeg har ikke mulighet for det). Har bundet meg for 1 år. Men innholdet i deres tvtilbud er ok, om jeg fikk sjansen å se det. Kunderådgiverne er varierende både mht vennlighet og kunnskaper, fra null til topp. Savner å få råd om hvilke tvleverandører jeg kan benytte sammen med borettslagets fiber, det kan eller vil ikke Rikstv svare på. Fiberleverandøren leverer også tv, men dårligere tilbud og dyrt. De satser tydeligvis på internett og kan heller ikke gi råd om tv fra andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hjelpesløs"

Det er rart med at når man kontakter RiksTV for å få hjelp med noe så innebærer det alltid at man må binne seg i 12 måneder. Om ikke ønsker dem ikke å hjelpe. RiksTV er helt okey, men grunnmuren har sprekker. Det skal så lite til, endre service Politiken deres å begynne å levere service, punktum. Ikke tvangs binne folk til et system dem allerede ønsker å være i, det får man til å revurdere hele systemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Har opplevd både glimrende og elendig kundeservice fra RiksTV. Dessverre er det så alt for mange flere av de dårlige erfaringene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt et dårlig kundeservice. Ikke så blide og imøtekommende når vi ringer for å få hjelp. Gode kundebehandlere betyr veldig mye, og jeg håper at de forbedrer seg på det området, eller så vurderer vi rett og slett å bytte leverandør.

Martin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Er man datanerd? Da er RiksTV riktig"

Min mor på 60+ valgte uheldigvis RiksTV. Hun blir bedt om å resette boksen sin, men aner ikke hvordan. Da blir jeg nødt å komme å fikse det. For N-te gang. Klager igjen.. ikke ny dekoder, nå skal den resettes til fabrikk, med ei hel liste over ulike ting man må gjøre. Fortvilet ringer hun meg igjen og må ha hjelp. Get-boksen hennes fungerte feilfritt. Min boks fra Canal digital likeså. Men RiksTV boksen. På’n igjen! Hadde de bare hatt mer stabile dekodere!!! Og ikke forventet at noen i en alder av 60+ skal være dekoder- tekniker!! Argh!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tvinger kunder som vil avslutte om å forbli kunde"

RiksTV har svært dårlig kundeservice. Ville avslutte abonnementet, fikk beskjed om å avslutte i mars neste år. Gjorde så. Da fikk jeg ei ny regning på ny periode, de har forlenget abonnementet! Uten min vitende og vilje. Grunnlag: jeg har hatt en inkassosak, de sa det står i avtalen at har man hatt ei sak der forlenger de automatisk. Dette er feil, jeg hadde betalt forlengst, dvs ingen sak. Og ingenting om den regelen i avtalen. Derimot kutter de selv avtalen om man misligholder. Kundeservicen var svært dårlig, han ville presse meg for penger: 4000 kr om jeg avsluttet nå, fryser jeg abonnementet skal de ha 1100 kr pluss 1800 pluss forlenge avtalen. De sa jeg skulle ringe i august og avslutte. De kunne heller ikke garantere at jeg kunne avslutte da om jeg fikk en ny for sent betaling selv om jeg nedbetalt før avslutning. Dette minner om utpressing kundeservice er dårlig, signaler faller ut og det er kun repriser på tv, og de tvinger en til være kunder, og sender ny faktura på 1800 kr hver 3.mnd. enda det står i reklamen: kun 529 kr pr mnd...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet på kanaler"

2019 og de tror at kundene fortsatt befinner seg i 2000. Latterlig få kanaler som sendes i HD selv om det er på fibernett med 1000/1000. Ser ut som sendingene sendes i VHS. Dekodere som bruker RF og IR signaler slik at universalfjernkontroller som Logitech Harmony er ubrukelige. Hadde Canal Digital før, og de hadde mye bedre kvalitet på sendingene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ingen valgmuligheter og lite kanaler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen valgmuligheter og lite kanaler. Programmer hakker og stopper opp. Dårlig opptaksmuligheter, program stopper før slutt eller begynner først å ta opp inne i programmet. Ofte kanaler som ikke virker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Annen avtale en avtalt"

Tegnet avtale februar 2019 og skulle få dekoder å antenne samt 4 mnd. gratis, avtaler også kvartalsvis avregning. 4/3 mottar faktura for 4 mnd på 2000 kr. Kundeservice suger, ikke noe hjelp eller forståelse. Fraskriver seg avtalen, sier de har snakket med kollega og sånn er det bare. Hummbugg og lureri.

Oddvar E
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Helt ubrukelig"

Sitter midt i Moss med bobil, uten noen signaler. Fikk til svar at de ikke har sendere i Moss, og at dere ikke får lov til og sette opp noen heller. Hadde vi stått langt ute i skogen, kan jeg forstå det. Men når man står i en by i Østfold og null signaler, blir dette for dumt. Dette er langt fra deres reklame, tv overalt. Ren bløff.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Anbefales som leverandør på TV"

Rask kundeservice som hjelper deg med problemet. Mange kanaler i Rikspakken og via nett. Brukervennlig app til mobil og nettbrett, samt Apple TV. Minus er få HD kanaler, og Strong PVR dekoder henger seg litt opp ved skifte av kanal eller når den settes på. Her var Grundig bedre. Ellers super fornøyd:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Reklamerer for st du får beste dekoder. Men de har bare to typer, Smart boks II med og uten pvr. Riks Tv mener selvfølgelig at den uten pvr er beste dekoder. Boksen er virkelig ubrukelig å tungvint å bruke. Skal en bruke spolefunksjon som i følge manualen er ett enkelt tastetrykk unna, må en først starte programmet på nytt. Jeg vil veldig gjerne se en scoring på nytt jeg i det 89 minutt, men først må jeg starte programmet på nytt, spole meg igjennom 89 minutt så kan jeg se den. Med pvr er selvfølgelig denne funksjonen bedre. Men det er jo ikke den beste dekoderen. Ved bestilling så stod det jo aldri noen plass at en kunne oppgradere til boks med pvr funksjon. Jeg som trodde jeg fikk den beste dekoderern såg det ikke som nødvendig at en skulle endre den boksen. Først der inne etter å trykket på endrelinken står der at det finnes en bedre boks. Styr unna. Fungerer sikkert bra om du aldri trenger å bruke kundeservice.

Kundetilfredshet
"Hurra de satser på Appen ! (Og innhold). Jeg har RiksTV pga appen."

Appen utvikles fortløpende og blir bedre og bedre. Rikstv har fått en voksende pakke med strømmeinnhold mer innhold til både voksne og barn som ikke er fra de tradisjonelle TV kanalene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet på sendingene"

Dårlig kvalitet på sendingene. Ser tidvis ut som dårlig livesending filmet med mobil. Hadde Canal Digital før. Angrer på byttet.

Torild S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Superfornøyd"

Kan anbefale rikstv. Hyggelige kundebehandlere som hjelper meg til gode løsninger når det gjelder valg av utstyr og bytte av eier på abbonementet. Veldig fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig, anbefaler ingen Rikstv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig misfornøyd med måten de behandler kunder. Har vært i kontakt med dem 3 ganger på 1 mnd etter å ha flyttet over til rikstv. Har tidligere vært en fornøyd kunde hos Get i flere år., men måtte bytte over da borettslaget vi flyttet til hadde avtale med dem. Da vi kjøpte leiligheten sto tven på forrige eier, på telefon fikk jeg beskjed at eierskiftet er ikke noe de kan fikse for meg og at jeg må ordne alt selv og sende beskjed til dem med bekreftelse fra styret. Personen jeg snakket med var uhøflig og var til ingen hjelp eller trøst. Etter å ha tatt kontakt med styret ble jeg sendt tilbake til Rikstv da de har aldri hørt om at andelseiere selv måtte ordne dette. Andre gangen jeg ringte ble jeg møtt av en kundebehandler som var hyggelig og til stor hjelp, han ordnet alt for meg og beklaget på vegne av forrige man. Også kommer vi til i dag. Jeg ringte fordi jeg ønsket å betale ekstra og oppgradere pakken min. Personen jeg snakket med ville ikke hjelpe meg og ba meg selv om å snakke med styret i borettslaget og finne ut hvor mye de betaler til Rikstv for så å lage regnestykket for og trekke det fra prisen for en Rikspakken og ta igjen kontakt med dem. De må virkelig lære seg mye om kundebehandling fordi dette er ikke slik man behandler kunder som ringer for å få hjelp. Om kunder må ordne alt selv uansett hvorfor har de i det hele tatt noen på call senteret? Bytt ut alle med chatboter, mye billigere i drift og kundene slipper å forvente hyggelige medarbeidere som tar opp telefonen.

Ole C. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig abonnement og veldig billig Common InterFace card for å kunne se uten dekoder."

Da de har en god markedspris i den rå kampen om kunden og en av de mest populære TV-leverandører så jeg har fått en meget god kvalitet på Pris, Common InterFace card så jeg får digitale kanaler med høy kvalitet på bildet så ser jeg nå TV uten dekoder da det CIC card settes inn i TV og stabilitet er mye bedre og høy oppløsning på skjermen da man bruker den digitale kanalen som er mye bedre istedenfor dekoder via HDMI kabel som ikke kan sammenlignes. Topp karakter til RiksTv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig utvalg og ustabilt bilde og fjernkontroll"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt bilde. Utvalget er uinteressant og fjernkontroll med skarpe stålkanter er allergifremkallende. Ingen alternativ å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dekoderen"

Boksen slår seg plutselig av midt i et program for så å slå seg på igjen selv etter en stund, boksen har problemer med å koble seg til nettet enda det er oppe og går som normalt, får opp flere feilmeldinger, spoleknappen fungerer ikke som den skal den fryser bildet og da jeg trykker på play fortsetter den å spole for så å stoppe selv langt uti et program, kobler seg av nettverket så jeg flere ganger må koble den på igjen. Fikk ny dekoder men det samme problemet der også.

Morten P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kvalitet på TV via internett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv med 100mb/100mb klarer ikke sendingene å være klare og i HD, mulig det er kun mulig med antenne.
Vi byttet fra Get og brukte 100mb/100mb og det var alltid 110% høy kvalitet.

RiksTV har mye å lære om kvalitet via internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Lyger om avtaler, nekter å fikse opp.
Er frekk mot kundene.
Bryter avtaler.
Retter ikkje oppigjen etter seg.

Martin J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dyrt, og det meste er dårlig!"

Rikstv: 529 kr/mnd
Viasat: 290 kr/mnd
Canal Digital: 289 kr/mnd

Én tlf til Rikstv, så setter de ned prisen. Anbefaler alle å ta den telefonen!

3 mnd oppsigelsestid. (Inneværende + 2)

Dårlige signaler, spesielt ved høytrykk. Prøvd mange ulike antenner og forsterkere, og mot ulike sendere.

Sagt opp Rikstv-abb. i dag. Gleder meg til en løsning med parabol. Det kan uansett ikke bli dårligere.

Lars G. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Misvisande markedsføring!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ringt og prata med riks tv anngående kort og hvordan det gjørs for å se tv i fleire rom. Fikk beskjed at det funker som et simkort på telefon, bare sett det inn å se fjernsyn. Derfor valte vi dem fremfor Canal Digital så vi slapp å trekke kabler gjennom mange vegger. Nå viser det seg at vi MÅ ha kabel i tillegg til korgene... Kranglete kundeservice og dem gjorde ingenting for å rette opp eller gi avslag/tilbyd.
Styr unna RiksTV, gå for Canal Digital!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig rett og slett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundebehandling. Styr unna. Kundeservicen hos RiksTV er ekstremt dårlig. Dårlig oppfølging /man får ikke tjenester det man betaler for.. 😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Grei app"

Enkel og praktisk å bruke til å få med Rikstv på reiser. Ser tv på pad, tlf eller pc, ev. har med chrome cast

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR