Meny

RiksTV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
3
av 7 innen
tv-selskap
15%
anbefaler
RiksTV
Filtrer omtaler
9
4
7
18
79
Sorter omtaler etter
Viser av 117 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet"

Software på dekodere oppdateres sjelden med dårlig kvalitet. Apper og software er på tvers av enheter, om det er på Apple tv, dekoder eller app mangelfull. Mangler mulighet for å stille inn og lage egne kanalister.

Birgitte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig på alle områder"

Dekoderen funker ikke. Hjelpeservicen var ubrukelig og spydig. Jeg sier opp

Anne L. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Trygt og godt"

Fornøyd både med programvare og support. Ønsker å kunne minimere kanalvalg til bedre pris, da vi ikke har behov for alle kanalene. Synes RiksTV fungerer bra på hytten også, og det har vært avgjørende for valg av leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig "oppgradering" av layout"

Den såkalte oppgraderingen med ny layout gjør bruk ufattelig mye mer tungvint. Og av alle ting var det tilgang til NRK-kanalene som var gjemt mest mulig bort. Rot!

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kundebehandling lik null."

Har prøvd og ringe kundebehandling ang. En feil på regning. Ble sittende i over 30 min, og måtte bare gi opp😬😬. Er det mulig og bli så dårlig? Hilsen en riktig oppgitt kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signalkvalitet på Riks tv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig signalkvalitet, får ikke inn nrk kanalene med flere, faller ut i lange perioder, umulig å følge med. Dette skjer som oftest om kvelden…… Ved kontakt med RiksTV , må man binde seg for 1 år hvis de skal sende en «reparatør». Begrunner signalproblemene på atmosfæriske forstyrrelser……. Har brukt RiksTV i 14 år, men nå vurderer vi en annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Dårlig dekning og smartbokser."

Disse smartboksene fungerer ikke optimalt. Det endte med kun korttidsleie, og det ser ut til å fungere bra. Når det gjelder dekning er det faktisk null dekning store deler av Norge. Så jeg lurer litt på hvordan de har lagt opp sitt dekningskart. På tide dere i riktv tar ett løft å sørger for at folket får dekning der det er store områder som ikke har dekning. Norge er mer enn bare byer og andre tettsteder. Tror dere vil få mye bedre anmeldelser og flere kunder om dere får oppdatert dekning. Eks i Kvænangen er det meste hvit, altså null dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ikke-eksisterende service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har RiksTV kundeservice ? Over en time i telefonkø uten å få snakke med noen. Svarer heller ikke på chat. Ligg unna

Fredrick
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fungerte ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får med beskjed i ettertid at dekoder ikke er kompatibel med mobilt bredbånd. Ingen kompensasjon for manglende kanaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tar ikke telefonen."
1 syns denne omtalen er nyttig

To forsøk på telefonkontakt idag ble oppgitt etter 2x 1 time venting på svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Grusom"
2 syns denne omtalen er nyttig

En ren tragedie hele greien. Denne boksen virker noen ganger men feiler alt for mye. Lyd er dårlig, signal er elendig,

Trond J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Ingenting å klage over"

Veldig fornøyd med Riks TV, og den nye smart boks 3. Alt fungerer bedre enn forventet.

Jan E. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige billder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet ut en ny samsung tv som var 11 mdn med en helt ny samsung. 2021 modell. Samme dårlige kvaliteten på bildene. Nrk1 feks se ut som om det var bilder fra gammel VHS. Fikk sjokk når jeg besøkte naboen. Han har kanal digital. Men dere bryr dere katta i det så lenge pengene kommer inn?

Harald S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Treg mottaker - mister kontakt (har bredbånd)"

Hjelper lite å restarte mottaker. Obs noe galt har skjedd kommer altfor ofte

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig.no"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig alt sammen, aldri mere. Masse hakking og tv-boksen er så treig at jeg tror jeg lever på70-tallet. Anbefaler absolutt ingen denne smerten jeg har gått gjennom! Ikke faen altså, Fyfaen for noe dritt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Vannvittig bindingstid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, uhøflige medarbeidere, helt utrolig at man kan ikke si opp en abonnement i 2021, det er helt sykt.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Smart boks 3 med opptak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt riks tv i litt over et år. Bare problemer med opptak og underholdningsarkivt. uprofesjonell operatører fra L1 til L2 og teknikere jeg har vært i kontakt med.Blitt lovet 2 appell tv som kompensasjon i tlf samtale. dagen etter er det bare 1 appell tv. Masse rott fra deres side. Det er vel ikke kundene i Norges land som skal lide av at leverandør av smart boks 3 går konkurs og at teknikere på riks tv ikke klarer og løse problemer. Det er bare trist at en så stor aktør i Norge opptrer som mot kunder. saken går til Forbrukerrådet innen kort tid

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Skjeldan den funkar på anna enn kanaler."
2 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett er kanalene jeg betaler for på plass. Innimellom mangler noen. Men å søke frem en film el serie klurer det seg til el stopper helt opp minst 90% av gangene. Fjernkontrollen er omstendlig og forvirrende! Svært irriterende og utillfredsstillende! Ikke bra for hjemmelykken! Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"God stabilitet og fleksibilitet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Så lenge antenna er korrekt innstilt og signalene fra senderen er ok, er stabiliteten veldig god! Har lite problemer med lagging, bortsett fra noen ganger ved streaming, det kan skyldes internettforbindelsen (25 Mb), men som regel går det bra å streame til f.eks. 2 PC-er samtidig som jeg streamer til en smartboks og/eller smart-TV, så RiksTV krever ikke høy båndbredde til streaming.. Utvalg i programarkiv er bra, og funksjonen start fra begynnelsen fungerer fint. Rikspakken inneholder det meste, bl.a. Viasport+, 1, 2 og 3, TV2 Sport 1 og 2 og Eurosport Norge og 1. Har noen andre leverandører tilsvarende til samme pris? Tv2 Sport Premium kan kjøpes i tillegg, men det er jo like dyrt som hos alternative abonnementer. Jeg bruker nå 3 av de 4 TV-ene som følger med abonnementet, og ser ofte TV på nett og mobilapp i tillegg. Alt fungerer fint. Det som er negativt er underholdningsportalen som er uoversiktlig og ikke alltid logisk. Og den er alt for spesialtilpasset til HBO. Dessuten har det vært problemer med dekoderne. Smartboks II fryser av og til, og det kan neppe skyldes internetthastigheten. Det kan tydeligvis ikke kundesupport gjøre noe med, selv om de kommer med sine vennlige standard råd om power off/on og fabrikkinnstillinger Har ikke prøvd den nye Smartboks III, mulig den er bedre. Ellers har jeg bare positive opplevelser med kundeservice, om det gjelder faktura, bytte av programkort/dekodere eller andre ting. Jeg bytter nå til fiber og Altibox, det er kun fordi jeg ikke kan basere meg på SDSL over Telenors kobbernett lenger. Jeg har vurdert å fortsette med RiksTV på internett fra Altibox, evt. Telenor Mobilt Bredbånd, men introduksjonstpakka på internett/TV jeg fikk fra Altibox var gunstig prismessing, og trumfer de andre alternativene. Derfor sier jeg nå sier opp RiksTV, med litt tungt hjerte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"12 mnd med oppsigelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det heter seg hos RiksTV at du kan si opp abonnementet når du vil, selvfølgelig etter avtaletiden.. Det de ikke snakker så høyt om er at det er oppsigelsestid, så de kan suge mere penger ut av kundene! Forøvrig helt elendig kundeservice hvor de ikke prøver å hjelpe men bare jatter med kundene..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Vanvittig dyrt og forferdelig bindetid dem prater deg rundt til å inngå!"
2 syns denne omtalen er nyttig

egentlig kjempedyktige Kundebehandlere, det skal dem ha!, Dem tar ikke nei som ett svar å gir seg ikke før dem har pratet deg trillrundt eller så lei at du bare samtykker til en ( som du finner ut etterpå når du tenker deg om! ) horribel lang bindingstid og prisen som dem får til å høres så kjempebra ut er egentlig skyhøy å mange tusener kroner i løpet av 1 år! Anbefaler heller å kjøpe en chromcast å last ned apper med fornuftige priser ( som finnes flere veldige gode av ) å cast over til TVen din, bedre utvalg til en mye rimeligere penge samt som du kan pause eller si opp/stanse AKKURAT når det passer deg!

Anita B. P. V. A. M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Her skal du være pinelig nøyaktig med tidspungt for oppsigelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Her skal du være pinelig nøyaktig ved oppsigelse. Aponenentet ble sakt opp 7 des i mitt hode er inneværende mnd + 2 mnd inneværende mnd er des 2 mnd er januar og februar. Binningen gikk ut 28/2. Saken er den det skule være sakt opp i nov for at det skule være sakt opp 28/2. I mitt ikke advokat hode så er det inneværende +3 mnd Og i tillegg så var den skriftlige oppsigelsenikke registrert så nå mente de at abonementet en stund at abonementet skuke løpe til 31/3. Syns dette var mye rot og lite ydmykhet. og kundebehandler føler jeg var enda mer uhøflig en meg

Kåre H. S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kun svart skjerm om kveld"

Brukbar på dag, signal 46%. På kveld er skjerm svart pga under 6% i signal

Milica I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig, anbefaler ikke!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ofte samme type problemer. Bildet "fryses" hver3-4 minut og ingen lyd... Skifter kanal, samme problem! Irriterende!

Hansedward S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"God kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde hos Twe og canal digital var der en lettelse å komme til rikstv. Fantastisk kundeservice og gode opplevelser. Prøvde meg på tv fri i noen måneder og kun ett lite spørsmål om de kunne friste meg til å fortsette før de forstod behovet mitt og sa takk for tiden sammen. Da vi kom tilbake til tv verdenen vurderte vi andre men veien tilbake til rikstv var ett lett valg å ta. Noen telefoner til konkurrentene og kundeservice forskjellen var enorm. Skulle tro de ikke ville ha nye kunder. Rikstv var både vennlig og tok imot oss med åpne armer med gode tilbud attpåtil. Anbefales

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR