Meny

RiksTV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
2
av 7 innen
tv-selskap
15%
anbefaler
RiksTV
Filtrer omtaler
12
4
8
20
88
Sorter omtaler etter
Viser av 132 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"God kundeservice"

I motsetning til hva flere andre skriver er jeg meget fornøyd med Riks tv. Ett godt utvalg av kanaler til en fornuftig pris. Jeg har vært i kontakt med kundeservice noen få ganger og har hver gang fått en meget god og rask service. Ut fra mine erfaringer kan jeg absolutt anbefale Riks TV noe jeg også gjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Teknisk dårlig og lang oppsigelsestid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt store problemer med å få inn kanalene gjennom antennen. Når jeg sa opp er det inneværende måned + 2 måneders oppsigelsestid! Det er kun for å dra mest mulig penger ut av folk, cowboytaktikk, og er milevis unna å være kundevennlig. De godtar heller ikke skriftlig oppsigelse, selv om den er levert via "min side" hvor man må være pålogget. Oppsigelsen er ikke gyldig før noen derfra har ringt deg, forstå det den som kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ræva bilde på fiber-tv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde parabol-tv som funka fint helt til det kom en tulling på døra og fortalte at fiber-tv var fremtiden……helt ubrukelig til tv-titting.Bildet er så dårlig og uskarpt at jeg skrur opp parabolen igjen og bytter tilbake etter noen få måneder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig bildekvalitet og brukergrensesnitt"

Jeg fikk en selger på døren som anbefalte en løsning hvor jeg kunne spare omtrent 50% av månedsbeløpet for Telenor sin løsning med bredbånd og TVsignaler. Jeg fikk inntrykk fra selger om at løsningen var like god som den jeg hadde, men billigere. Løsningen er at NextGenTel leverer bredbåndslinjen i fiber mens RiksTv leverer TV løsningen. Jeg fikk muntlig beskjed om at angrefristen gjaldt for kjøpet. Jeg fikk pakker fra både RiksTv og NextGentel og installerte utstyret. Jeg fikk med engang problemer med tv løsningen og ba om å få et bedre utstyr. Jeg fikk en større kanalboks, men problemet med sendingen var det samme. Løsningen fra RiksTv gjorde også noe med oppsettet på min ett år gamle Tv'en slik at eks AppleTv ble ubrukelig. Jeg måtte ta strømmen på TV'en for å resette TV'en. RiksTv visste ikke hva som kunne være feil. Vi har gått over til å streame NRK fra en mobil som den eneste løsning foreløpig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"En time i telefonkø uten svar."

En time i telefonkø. Ingen kontakt. Derettectre forsøk på å avslutte abonnementet hos avdød slektning. Får bekreftelse på mottatt e-post og etterhvert svar på to av tre, men det er tydeligvis auto genererte svar uten verdi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Mangler funksjoner"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mangler funksjoner Telia har hatt lenge. Umulig å komme i kontakt med kundeservice

Torkåre M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får aldri svar med kundeservice!! Dårlig bilde kvalitet på fotball og andre idrett, både gjennom nett og antenne

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"De har uhørt lang oppsigelsestid+ de prøver å lure kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har uhørt lang oppsigelsestid. Inneværende måned pluss to måneder. Det er kun RiksTV og Viasat som har så lang oppsigelsestid. I tillegg har vi ikke fått noe beskjed om å returnere dekoder etter at vi sa opp. Leste om en sak her der dekoder ikke var returnert og kunden måtte betale ekstra abonnement på grunn av dette. Jeg ringte RiksTV å spurte om vi måtte returnere noe av utstyret, og jo da, den ene dekoderen måtte returneres… dette hadde vi ikke fått noe beskjed om så jeg er glad jeg ringte for å sjekke. Det er flere uker siden vi sa opp, men har heldigvis nå tid til å få den returnert før oppsigelsesfristen går ut. De gambler på at utstyr ikke blir returnert slik at de kan fakturere ekstra utover oppsigelsestiden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Helt håpløst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er håpløst og nå dere på tlf , samtalen blir brutt etter 20 min. Og her sitter vi med tv noen ganger og andre ganger helt svart i lengre tid. Dette skal vi betale for 😡😡😡 dere må virkelig skjerpe dere. Vi kommer til og bytte selskap , helt klart

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Norges dårligste kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

De bløffer og vill ha betalt for ting jeg ikke har bestilt. Veldig dårlig kundeservice der man får skylla for alle feil som de har gjort!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårleg bilde/lydkvalitet."
2 syns denne omtalen er nyttig

Bilde og lyd er ikkje synkronisert i det heile. Dessuten veldig dårleg bildekvalitet, sjølv med 300/300 mbs Internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Upålitelig HW"
2 syns denne omtalen er nyttig

De nye Smartboksene viser seg og være veldig upålitelige. Først som sist, jeg har to like bokser de og de oppførere seg likt! 1.Hvorfor mister boksen av og til Wifi oppsettet? Alt må tastes inn på nytt. Skjer aldri med en mobil. 2. Hvorfor stopper et opptak plutselig med fryst bilde når det står at det er mye i igjen av den innspilte opptaket på HDen. 3. Hvorfor virker ikke Underholdningportalen. Noen ganger kommer man inn uten problemer, men som regel bare svart skjerm. (WiFi signalet er bra. ingen problemer med mobil eller PC.) 4.Til sist, ja jeg har utført "feilretting" i hh til Rikstv som ALLTID består i og ta strømmen og fabrikkinnstille. Og noen ganger fikser det et problem, men med all respekt, man kan i drive med dette flere ganger i uken for og få Smartboksene til og fungere. DETTE ER FOR DÅRLIG!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Selgerne lurer deg"
2 syns denne omtalen er nyttig

En selger ringte og skulle tilby tv mye billigere enn det vi hadde, pluss at vi skulle få apple tv til alle tvene vi hadde i huset. Altså 3 apple tv. Noen dager senere kom alt i posten og vi installerte det. Det ble kveld og alle i familien tok på tvene. Problemet ble åpenbart når det kun går an å spille av TV-kanaler på 2 «devices» samtidig. Så hvorfor fikk vi da 3 stk når ingen kan brukes samtidig? Heldigvis var det angrerett og vi byttet tilbake til canal digital hvor alle i familien kan se på tv på på tv og mobiler, pc, og hva man måtte bruke SAMTIDIG.

Snorre U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Virker på Android tv app."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikkje alle tv leverandører som leverer app til Android tv, det gjer faktisk RiksTV. Eg har vore kunde hjå RiksTV i mange år, for 10 år sidan var det litt dårlegare dekodarar. I dag er det mykje betre. Har brukt RiksTV også på Apple tv veldig stabilt. Servicen er god hjå dei, men oppsigelsestiden kunne vore mykje kortare.

Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"FUNKER UTMERKET"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det beste produktet på markedet. Helt klart billigst!!! Bare en app som lastes ned og det er det, og best av alt ikke noe multiromskostnad. Det har jeg betalt hos Canal Digital i lange tider....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet"

Software på dekodere oppdateres sjelden med dårlig kvalitet. Apper og software er på tvers av enheter, om det er på Apple tv, dekoder eller app mangelfull. Mangler mulighet for å stille inn og lage egne kanalister.

Birgitte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig på alle områder"

Dekoderen funker ikke. Hjelpeservicen var ubrukelig og spydig. Jeg sier opp

Anne L. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Trygt og godt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd både med programvare og support. Ønsker å kunne minimere kanalvalg til bedre pris, da vi ikke har behov for alle kanalene. Synes RiksTV fungerer bra på hytten også, og det har vært avgjørende for valg av leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig "oppgradering" av layout"
2 syns denne omtalen er nyttig

Den såkalte oppgraderingen med ny layout gjør bruk ufattelig mye mer tungvint. Og av alle ting var det tilgang til NRK-kanalene som var gjemt mest mulig bort. Rot!

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kundebehandling lik null."

Har prøvd og ringe kundebehandling ang. En feil på regning. Ble sittende i over 30 min, og måtte bare gi opp😬😬. Er det mulig og bli så dårlig? Hilsen en riktig oppgitt kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signalkvalitet på Riks tv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig signalkvalitet, får ikke inn nrk kanalene med flere, faller ut i lange perioder, umulig å følge med. Dette skjer som oftest om kvelden…… Ved kontakt med RiksTV , må man binde seg for 1 år hvis de skal sende en «reparatør». Begrunner signalproblemene på atmosfæriske forstyrrelser……. Har brukt RiksTV i 14 år, men nå vurderer vi en annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Dårlig dekning og smartbokser."

Disse smartboksene fungerer ikke optimalt. Det endte med kun korttidsleie, og det ser ut til å fungere bra. Når det gjelder dekning er det faktisk null dekning store deler av Norge. Så jeg lurer litt på hvordan de har lagt opp sitt dekningskart. På tide dere i riktv tar ett løft å sørger for at folket får dekning der det er store områder som ikke har dekning. Norge er mer enn bare byer og andre tettsteder. Tror dere vil få mye bedre anmeldelser og flere kunder om dere får oppdatert dekning. Eks i Kvænangen er det meste hvit, altså null dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ikke-eksisterende service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har RiksTV kundeservice ? Over en time i telefonkø uten å få snakke med noen. Svarer heller ikke på chat. Ligg unna

Fredrick
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fungerte ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får med beskjed i ettertid at dekoder ikke er kompatibel med mobilt bredbånd. Ingen kompensasjon for manglende kanaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tar ikke telefonen."
1 syns denne omtalen er nyttig

To forsøk på telefonkontakt idag ble oppgitt etter 2x 1 time venting på svar.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR