Meny

RiksTV omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
5
av 7 innen
tv-selskap
14%
anbefaler
RiksTV
Filtrer omtaler
4
1
2
9
33
Sorter omtaler etter
Viser av 49 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig, anbefaler ingen Rikstv"

Jeg er veldig misfornøyd med måten de behandler kunder. Har vært i kontakt med dem 3 ganger på 1 mnd etter å ha flyttet over til rikstv. Har tidligere vært en fornøyd kunde hos Get i flere år., men måtte bytte over da borettslaget vi flyttet til hadde avtale med dem. Da vi kjøpte leiligheten sto tven på forrige eier, på telefon fikk jeg beskjed at eierskiftet er ikke noe de kan fikse for meg og at jeg må ordne alt selv og sende beskjed til dem med bekreftelse fra styret. Personen jeg snakket med var uhøflig og var til ingen hjelp eller trøst. Etter å ha tatt kontakt med styret ble jeg sendt tilbake til Rikstv da de har aldri hørt om at andelseiere selv måtte ordne dette. Andre gangen jeg ringte ble jeg møtt av en kundebehandler som var hyggelig og til stor hjelp, han ordnet alt for meg og beklaget på vegne av forrige man. Også kommer vi til i dag. Jeg ringte fordi jeg ønsket å betale ekstra og oppgradere pakken min. Personen jeg snakket med ville ikke hjelpe meg og ba meg selv om å snakke med styret i borettslaget og finne ut hvor mye de betaler til Rikstv for så å lage regnestykket for og trekke det fra prisen for en Rikspakken og ta igjen kontakt med dem. De må virkelig lære seg mye om kundebehandling fordi dette er ikke slik man behandler kunder som ringer for å få hjelp. Om kunder må ordne alt selv uansett hvorfor har de i det hele tatt noen på call senteret? Bytt ut alle med chatboter, mye billigere i drift og kundene slipper å forvente hyggelige medarbeidere som tar opp telefonen.

Ole C. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig abonnement og veldig billig Common InterFace card for å kunne se uten dekoder."

Da de har en god markedspris i den rå kampen om kunden og en av de mest populære TV-leverandører så jeg har fått en meget god kvalitet på Pris, Common InterFace card så jeg får digitale kanaler med høy kvalitet på bildet så ser jeg nå TV uten dekoder da det CIC card settes inn i TV og stabilitet er mye bedre og høy oppløsning på skjermen da man bruker den digitale kanalen som er mye bedre istedenfor dekoder via HDMI kabel som ikke kan sammenlignes. Topp karakter til RiksTv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig utvalg og ustabilt bilde og fjernkontroll"

Ustabilt bilde. Utvalget er uinteressant og fjernkontroll med skarpe stålkanter er allergifremkallende. Ingen alternativ å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dekoderen"

Boksen slår seg plutselig av midt i et program for så å slå seg på igjen selv etter en stund, boksen har problemer med å koble seg til nettet enda det er oppe og går som normalt, får opp flere feilmeldinger, spoleknappen fungerer ikke som den skal den fryser bildet og da jeg trykker på play fortsetter den å spole for så å stoppe selv langt uti et program, kobler seg av nettverket så jeg flere ganger må koble den på igjen. Fikk ny dekoder men det samme problemet der også.

Morten P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kvalitet på TV via internett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv med 100mb/100mb klarer ikke sendingene å være klare og i HD, mulig det er kun mulig med antenne.
Vi byttet fra Get og brukte 100mb/100mb og det var alltid 110% høy kvalitet.

RiksTV har mye å lære om kvalitet via internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Lyger om avtaler, nekter å fikse opp.
Er frekk mot kundene.
Bryter avtaler.
Retter ikkje oppigjen etter seg.

Martin J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dyrt, og det meste er dårlig!"

Rikstv: 529 kr/mnd
Viasat: 290 kr/mnd
Canal Digital: 289 kr/mnd

Én tlf til Rikstv, så setter de ned prisen. Anbefaler alle å ta den telefonen!

3 mnd oppsigelsestid. (Inneværende + 2)

Dårlige signaler, spesielt ved høytrykk. Prøvd mange ulike antenner og forsterkere, og mot ulike sendere.

Sagt opp Rikstv-abb. i dag. Gleder meg til en løsning med parabol. Det kan uansett ikke bli dårligere.

Lars G. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Misvisande markedsføring!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ringt og prata med riks tv anngående kort og hvordan det gjørs for å se tv i fleire rom. Fikk beskjed at det funker som et simkort på telefon, bare sett det inn å se fjernsyn. Derfor valte vi dem fremfor Canal Digital så vi slapp å trekke kabler gjennom mange vegger. Nå viser det seg at vi MÅ ha kabel i tillegg til korgene... Kranglete kundeservice og dem gjorde ingenting for å rette opp eller gi avslag/tilbyd.
Styr unna RiksTV, gå for Canal Digital!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig rett og slett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundebehandling. Styr unna. Kundeservicen hos RiksTV er ekstremt dårlig. Dårlig oppfølging /man får ikke tjenester det man betaler for.. 😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Grei app"

Enkel og praktisk å bruke til å få med Rikstv på reiser. Ser tv på pad, tlf eller pc, ev. har med chrome cast

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Mye bedre enn Canal Digital"

Opplever mye bedre kundeservice. Bedre teknisk løsning og bedre priser. Vil anbefale Riks TV i forhold til Canal Digital. Har ingen nyere erfaring med Viasat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Anbefales varmt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den totale opplevelsen av mitt kundeforhold til RiksTV er meget bra. Fra første sekund og helt til slutt, så har jeg fått hjelp til alt jeg trenger. Løsningen har fungert utmerket. Pluss for selvbetjening/administrering av dekodere og programkort på nett. Det er veldig nyttig når man deler hytte med andre familiemedlemmer og kan stenge sitt eget abb. når man forlater hytten.

Kan nevne det har vært en mindre kjekk henvendelse til kundesenteret en gang og to, men det definerer ikke den totale opplevelsen. Syns folka på kundesenteret gjør en bra jobb med den informasjonen de har til rådighet. De kan ikke trylle, men noen ganger, så føles det sånn. De kan jo ha en dårlig dag de også.

Skal du ha en stabil og enkel løsning på TV, så er RiksTV å anbefale. Opptil 4 rom uten ekstra kostnad er et kjempe pluss. Her tar konkurrenter opptil 199,- pr.rom

Pluss har de for prisen på både abonnement og utstyr. Gode kampanjer for nye kunder som sparer deg mye penger.

Tror mye av den negative omtalen baserer seg på enkelt saker som skrives i frustrasjon og sinne. Jeg kan ikke kjenne meg selv igjen i disse meningene og uttalelsene rundt RiksTV. Er sikkert på at mye feil oppstår pga. dårlig ledningsnett, brukerfeil, ytre påvirkinger (som ikke har noe med RiksTV å gjøre) og andre forhold som kan forstyrre en TV kveld.

Med andre ord, skal du bytte eller bare prøve noe nytt? Da gjør du ikke noen feil valg med RiksTV.

Skulle det vært noe som kunne vært bedre, så skulle de hatt mulighet til å levere internett på samme kabelen/antennen som TV signalene :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen fra RiksTV er helt forferdelig. Svarene jeg har fått på min forespørsel om faktura og abonnement varierer med hvilken kundebehandler jeg har fått. Har vært i kontakt med kundeservicen deres ca 10 ganger vedrørende samme sak, uten å nærme meg noe som i det hele tatt ligner på en løsning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"SVÆRT uhøflige på kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Blir møtt med en sur stemme som knapt snakker norsk. TV 2 detter ut hos min 83 år gamle mor, jeg har fått servicemann mot at hun måtte binde seg opp for et år. Hun har betalt i dyre dommer for flere måneder for noe hun ikke får. Han var hyggelig og grei men TV 2 detter fremdeles ut. Hun på kundeservice skjønte ikke noe av det og jeg måtte ringe tilbake en annen gang, det fikk hun høre av sin kollega... Hva f..? Ansett folk som kan hjelpe til- betaler man for en tjeneste så er man i DET MINSTE hyggelig og hjelpsom overfor sine kunder :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Rikstv i borettslaget"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har rikstv i borettslaget via fiber. kom fra kabel og canal digital som var en annen verden. rikstv har treg og lite brukervennlig dekoder, dårlige nettsider, kanaler som ofte faller ut, kanalutvalget er dårlig sammenliknet med canal digital (som f. eks. hadde VH1 classic, VH1, MTV live 24, baby-tv+++). HBO tilbys som et tillegg, men er bakt inn i deres dårlige app og man kan ikke bruke HBO-appen frittstående med rikstv-abonnementet. ville bytta tilbake til canal digital på flekken hadde det vært mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kanalene utenom NRK faller ut rett som det er, da jeg fortalte det, kunne de ikke se at jeg hadde ringt veldig ofte og klagd. Men sannheten er at det er min kone som har klagd mest. Hun har selvfølgelig ett annet tlf.nr. som ikke er registrert hos riks TV. Jeg skulle se VM fotball med Spania mot Portugal på tv2, men nei svart skjerm og ingen lyd. Jeg ringte riks TV, og satt meg på vent for å bli ringt opp. I mellom tiden gikk jeg inn på mine sider på nettet for å prøve og feilsøke. Jeg gjorde de feilsøkingen jeg fikk beskjed om, men ingen ting skjedde. Men plutselig kom det en beskjed om at regningen til riks TV var forfalt. Dette hendte den 15/6 samme dag som regningen forfaller, så jeg trodde det var derfor jeg ikke hadde TV 2. Så jeg betalte der og da. Men ikke noe bilde. Etter 3 kvarter ringer riks TV meg opp, da var 2 omgang på matchen allerede begynt. Han ba meg ta ut strøm, antenne og HD kabel fra dekoder i ca et minutt. Jeg satte kablene inn igjen og det virket. Dette sto det ikke noe om i feilsøkingsprogrammet. Da jeg så på kontoen min neste dag viste det seg at dem hadde trekt beløpet 2 ganger. Jeg ringte til RiksTV og ba om å få pengene som jeg hadde tilgode tilbake, men nei det var ikke deres måte å gjøre det på, de måtte brukes til å betale neste regning. Jeg gir opp. Men spørreskjema om hva jeg synes om RiksTV det vil dem gjerne sende meg.

Jørund S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"I båten var alt bra inntil RiksTV. Nå er det alltid problemer. Hører at alle sliter, skam dere!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig, dere er elendige. Gått fra bra til elendig. Tidligere Ok, etter RiksTV bare problemer. Hører andre sier det samme. Forlater dette så snart som mulig.

Mona L. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og krevsom"
4 syns denne omtalen er nyttig

÷ oppfølging
÷ koster mye (oppgradering nye boks)
÷ Dyrt
÷rotette nettside(uoversiktlige)
÷kundebehandling
÷utstyre som følger med er ubrukelig
÷

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig service på kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

De som jobber på kundeservice lytter ikke til kundene. De er til tider frekke, og de er lite samarbeidsvillige.
De foreslår servicemann, da han har vært her, blir bildene på mystisk vis helt fine igjen, selv med lav signalstyrke og kvalitet. Dette skjedde oss for ca to år siden, og nå er det på’n igjen, og vi har vært uten TV hele påsken. Regner ikke med at signalstyrken og kvaliteten blir noe bedre, men at vi får bra bilder etter servicemannen har vært her det er jeg sikker på! Håper dere andre har kost dere med påskenøtter, påskekrim og filmer i påsken da! Jeg har vært litt sur for at jeg har betalt RiksTV for å spille Ludo i påsken😡

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging, bare svada svar. Skylder på at jeg ikke forstår"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hver gang jeg prøver å få løst problemet, er svaret det samme at jeg ikke forstår. Hjelp er ikke å få. dritt lei. koster masse tid og penger, neste er å prøve og si opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fint med bokser hvis de funker. Vi har ringt flere ganger og sagt at vår boks ikke fungerer. Får bare beskjed om å dekode. Nå er det for sent å få noe på garanti! 3 dager! Ingen sa noe om dette da de ba oss vente og prøve igjen for et par uker siden. Lite kundevennelig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Borettslaget må ha fått dette gratis"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Canal Digital, alt gikk på skinner. Ingenting fungerer på Rikstv... hverken ukesarkiv, opptak eller spol tilbake. Hatt det i 1.5 år. Det eneste bra er at jeg ser mindre tv nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Alt er dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dårlig. Får ikke hjelp til å laste inn kanaler og sa opp abonnementet og de godtar ikke oppsigelsen

Jan-Werner K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig produkt og om mulig enda værre kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Virker som de monterer antennen på en slik måte at de etter en viss tid er sikker på at den ikke tar optimale signaler. Og når du klager så er det alltid antennen som skal justeres, og dette koster deg enten ett par tusenlapper eller tolv måneder binding å få utført av dem. Så viser det seg at alt blir normalt igjen, dette uten at antennen er blitt justert. De lurer deg ved at du blir kontaktet av en meget hyggelig selger som sier at det ikke var antennen allikevel, og at neste gang må jeg ta kontakt direkte med han for å få hjelp. Men når jeg så gjør det 6 måneder senere så nekter de andre på kundeservice og videreformidle beskjeder til denne personen. De har ansatte på kundeservice som ikke tåler at kundene er lettere irritert på forholdene, og truer med å avslutte samtalen hvis man ikke "roer" seg ned. Og da var jeg ikke sinna engang. Anbefaler alle å holde seg borte fra Riks-TV, da de ikke klarer å levere det de forespeiler når de skal selge deg produktet! Klarer faktisk ikke å finne noe som er bra basert på erfaringer fra andre leverandører. Så gleder meg veldig til bindingstiden er ute slik at jeg blir kvitt skiten!

Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Helt elendig kundebehandling. Styr unna"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri vært borti mer elendig kundebehandling da jeg sier opp Riks TV. Avtalen jeg hadde gikk ut i februar 2017. Det vil si at jeg ikke har noen bindende avtale med Riks TV etter dette. Sa derfor opp min avtale i dag som løper fra 01.12.2017. Men nei det gikk ikke. Da skal jeg betale for 2 måneder. Hvorfor, spør jeg da jeg ikke har avtale med dem. Masse e-poster frem og tilbake de påstår at jeg har avtale, der jeg ber dem fremvise den. Men det kan de jo ikke, og kommer med masse svada. Aldri mer Riks TV for meg.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR