Meny

RiksTV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
3
av 7 innen
tv-selskap
14%
anbefaler
RiksTV
Filtrer omtaler
8
3
4
18
69
Sorter omtaler etter
Viser av 102 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Vannvittig bindingstid"

Dårlig kundeservice, uhøflige medarbeidere, helt utrolig at man kan ikke si opp en abonnement i 2021, det er helt sykt.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Smart boks 3 med opptak"

Har hatt riks tv i litt over et år. Bare problemer med opptak og underholdningsarkivt. uprofesjonell operatører fra L1 til L2 og teknikere jeg har vært i kontakt med.Blitt lovet 2 appell tv som kompensasjon i tlf samtale. dagen etter er det bare 1 appell tv. Masse rott fra deres side. Det er vel ikke kundene i Norges land som skal lide av at leverandør av smart boks 3 går konkurs og at teknikere på riks tv ikke klarer og løse problemer. Det er bare trist at en så stor aktør i Norge opptrer som mot kunder. saken går til Forbrukerrådet innen kort tid

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Skjeldan den funkar på anna enn kanaler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett er kanalene jeg betaler for på plass. Innimellom mangler noen. Men å søke frem en film el serie klurer det seg til el stopper helt opp minst 90% av gangene. Fjernkontrollen er omstendlig og forvirrende! Svært irriterende og utillfredsstillende! Ikke bra for hjemmelykken! Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"God stabilitet og fleksibilitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Så lenge antenna er korrekt innstilt og signalene fra senderen er ok, er stabiliteten veldig god! Har lite problemer med lagging, bortsett fra noen ganger ved streaming, det kan skyldes internettforbindelsen (25 Mb), men som regel går det bra å streame til f.eks. 2 PC-er samtidig som jeg streamer til en smartboks og/eller smart-TV, så RiksTV krever ikke høy båndbredde til streaming.. Utvalg i programarkiv er bra, og funksjonen start fra begynnelsen fungerer fint. Rikspakken inneholder det meste, bl.a. Viasport+, 1, 2 og 3, TV2 Sport 1 og 2 og Eurosport Norge og 1. Har noen andre leverandører tilsvarende til samme pris? Tv2 Sport Premium kan kjøpes i tillegg, men det er jo like dyrt som hos alternative abonnementer. Jeg bruker nå 3 av de 4 TV-ene som følger med abonnementet, og ser ofte TV på nett og mobilapp i tillegg. Alt fungerer fint. Det som er negativt er underholdningsportalen som er uoversiktlig og ikke alltid logisk. Og den er alt for spesialtilpasset til HBO. Dessuten har det vært problemer med dekoderne. Smartboks II fryser av og til, og det kan neppe skyldes internetthastigheten. Det kan tydeligvis ikke kundesupport gjøre noe med, selv om de kommer med sine vennlige standard råd om power off/on og fabrikkinnstillinger Har ikke prøvd den nye Smartboks III, mulig den er bedre. Ellers har jeg bare positive opplevelser med kundeservice, om det gjelder faktura, bytte av programkort/dekodere eller andre ting. Jeg bytter nå til fiber og Altibox, det er kun fordi jeg ikke kan basere meg på SDSL over Telenors kobbernett lenger. Jeg har vurdert å fortsette med RiksTV på internett fra Altibox, evt. Telenor Mobilt Bredbånd, men introduksjonstpakka på internett/TV jeg fikk fra Altibox var gunstig prismessing, og trumfer de andre alternativene. Derfor sier jeg nå sier opp RiksTV, med litt tungt hjerte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"12 mnd med oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det heter seg hos RiksTV at du kan si opp abonnementet når du vil, selvfølgelig etter avtaletiden.. Det de ikke snakker så høyt om er at det er oppsigelsestid, så de kan suge mere penger ut av kundene! Forøvrig helt elendig kundeservice hvor de ikke prøver å hjelpe men bare jatter med kundene..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Vanvittig dyrt og forferdelig bindetid dem prater deg rundt til å inngå!"
1 syns denne omtalen er nyttig

egentlig kjempedyktige Kundebehandlere, det skal dem ha!, Dem tar ikke nei som ett svar å gir seg ikke før dem har pratet deg trillrundt eller så lei at du bare samtykker til en ( som du finner ut etterpå når du tenker deg om! ) horribel lang bindingstid og prisen som dem får til å høres så kjempebra ut er egentlig skyhøy å mange tusener kroner i løpet av 1 år! Anbefaler heller å kjøpe en chromcast å last ned apper med fornuftige priser ( som finnes flere veldige gode av ) å cast over til TVen din, bedre utvalg til en mye rimeligere penge samt som du kan pause eller si opp/stanse AKKURAT når det passer deg!

Anita B. P. V. A. M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Her skal du være pinelig nøyaktig med tidspungt for oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her skal du være pinelig nøyaktig ved oppsigelse. Aponenentet ble sakt opp 7 des i mitt hode er inneværende mnd + 2 mnd inneværende mnd er des 2 mnd er januar og februar. Binningen gikk ut 28/2. Saken er den det skule være sakt opp i nov for at det skule være sakt opp 28/2. I mitt ikke advokat hode så er det inneværende +3 mnd Og i tillegg så var den skriftlige oppsigelsenikke registrert så nå mente de at abonementet en stund at abonementet skuke løpe til 31/3. Syns dette var mye rot og lite ydmykhet. og kundebehandler føler jeg var enda mer uhøflig en meg

Milica I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig, anbefaler ikke!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ofte samme type problemer. Bildet "fryses" hver3-4 minut og ingen lyd... Skifter kanal, samme problem! Irriterende!

Hansedward S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"God kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde hos Twe og canal digital var der en lettelse å komme til rikstv. Fantastisk kundeservice og gode opplevelser. Prøvde meg på tv fri i noen måneder og kun ett lite spørsmål om de kunne friste meg til å fortsette før de forstod behovet mitt og sa takk for tiden sammen. Da vi kom tilbake til tv verdenen vurderte vi andre men veien tilbake til rikstv var ett lett valg å ta. Noen telefoner til konkurrentene og kundeservice forskjellen var enorm. Skulle tro de ikke ville ha nye kunder. Rikstv var både vennlig og tok imot oss med åpne armer med gode tilbud attpåtil. Anbefales

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare dritt på HBO."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tror RIKS TV har de dårligste filmene som går an å få tak i på HBO (GRATISFILMER).Det eneste positive er at man kan ha inntil 4.tver på samme abonnemanget.Er heller ikke fornøyd med prisen på rikspakken,synes dere er blitt for dyre.Synes også at det kunne vært flere muligheter for valg av kanalpakker.Slik det nå er blir man tvunget til å ha en masse kanaler som man aldri ser på.

Sol A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Jeg er godt fornøyd med Riks-tv."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Riks-tv i mange år, og er veldig fornøyd. Har nesten aldri opplevd noe avbrudd. Kundeservice er bra. De gangene jeg har ringt dit, har jeg fått svar med en gang. Jeg vil anbefale de som klager på avbrudd, å skaffe seg en god, gammeldags utendørsantenne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Ingen oversikt på kundeforhold"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har betalt å avsluttet kunde forhold ved flytting men umulig.Nu begynner inkasso å besked på vipps om å fortsette betale .Hvor stor er denne svindelen der de krever betaling for noe de ikke leverer .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice, ingen antenne, prøver å behandle meg som kasteball"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forventet litt mer seriøsitet fra rikstv, men er vel ikke noe annet å forvente fra et selskap som en gang prøvde å fakturere barn for å ha en tv på soverommet. Fortiden tenkte jeg, og tenkte jeg faktisk ville prøve ut. Har ventet på antenne i 2 måneder og har bestilt dritt (tvboks og kort) jeg ikke får brukt, og kan ikke "returnere" det i følge dem. Kommer aldri til å anbefalle rikstv til noen i mitt liv. De fleste kundebehandlerene var grei, men den jeg snakket med for å si opp avsluttet bare samtalen uten å prøve å hjelpe. Den siste var hyggelig og tok meg som misfornøyd kunde mer seriøst, men jeg må likevel over 50 mil eller noe for å avslutte kontrakten jeg lagde med elkjøp fordi rikstv nekter ansvaret. Men penger skal de faen meg ha. Tenker å klage på faktura til forliksrådet og prøve å få returnert det tøvet her. Blir aldri å røre rikstv igjen. Man forventer seriøst bedre av et statelig eid selskap som til og med fikk innført at folk skatter til dem så de får de jævla pengene sine. Grådige svin. Burde fjernes fra markede så useriøs som de er. Uansett hvor fint askepott er om jula.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig utstyr"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har i flere år hatt Riks TV grunnet muligheten til å se Tv på hytta og der har det fungert bra. Men med SMART boks III i hjemme er det ikke alltid like enkelt. Sliter til stadighet med denne enheten bilde fryser og kanalene hakker mister WI-Fi signalene til stadighet. Kontakter kundeservice men det de kan hjelpe med er at jeg fabrikkinnstillinger på boksen samt at samt ta strømmen og re starte Nettverk og routere min. Dette begynner jeg å bli rimelig lei. Har testet med andre enheter en SMART Boks III og da fungerer det får aldri feil melding. Riks TV sliter tydeligvis med denne boksen styr unna denne boksen vist den kun skal brukes via nett. Frustrert kunde som snart skifte leverandør. Mvh. Geir

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekoder og enda verre kundeservice."
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde store problemer med pvr dekoder jeg hadde. Ingen eller lite hjelp å få. Vart lokket til å kjøpe den helt nye dekoderen for då skulle alt bli bra. 1800.- fattigere og med 12 måneder binding senere har eg nå en dekoder som er enda værre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mer..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Vår første PVR-II dekoder klarte, etter et år, ikke hente signal fra antenna, internetthastigheten boksen registrerte var alt for lav og underholdningsportalen sluttet å virke i tide og utide. Klagde og fikk tilsendt, på nåde, ny boks. Denne har fungerte passe bra, kobler bra til antenna, men underholdningsportalen fjusker. Hakker og gjør det litt vanskelig å se på. Dette varierer fra dag til dag. Har etterhvert, ca 6 måneder, begynt å mislike trådløsnettet. Kan virke som det er på tide med en nye boks igjen? Fjernkontrollen er mildt sagt elendig og den minst brukervennlige jeg har vært borti. HBO Nordic kan KUN sees på igjennom underholdningsportalen, som ikke akkurat fungerer optimalt. ELENDIG søkemotor og avspillingen hakker for ofte. UMULIG å få oversikt over innholdet som man har tilgang til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Riks TV tragedie"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fikk i vår riks TV med trådløs dekoder som iflg. Riks TV skulle fungere fint hos meg. Grunnen var at jeg ville slippe ledning fra internettboksen til dekoder, ville heler ikke ha utendørs antenne. Riks TV påsto at med deres produkter var ikke dette noe problem. Programmene stopper opp hakker og klipper. Når jeg kontakter kundeservice og sier at dette finner jeg meg ikke i får jeg beskjed at jeg kan avslutte abonnementet og betale kr3000 pga.binding. Skal jeg måtte betale for et produkt som ikke fungerer? Ihvertfall syntes Riks TV det, da blir det å sitte med svart skjerm i ni måneder til. Riks TV kan no ikke være bekjent av en slik policy.

Torgeir H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, dårlig utstyr"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selv nytt utstyr er dårlig, hele veien en eller annen feil. Elendige unnskyldninger hos kundeservice. Forskjellige forklaringer på problemene hos kundeservice. Bytter til noe annet så snart som mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg rundlurt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Signalet kommer og går. Byttet antenne (best i test), Svindyr coaxkabel, uten at dette hjalp. Fikk den nye pvr dekoderen. Har brukt denne nå en måneds tid.. Dette er den tregeste boksen jeg har hatt i huset. Med en fjernkontroll som er så ulogisk, at jeg fremdeles må studere denne hver gang den skal brukes. Dette gidder jeg ikke.

Missfornøgd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"RIKS TV kan dessverre ikkje anbefalast"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter pågåande telefonsalg både i arbeidstid og fritid, sa ein seg til slutt villig å prøve produktet som erstatning for abbonnenemnt hjå Canal Digital. Vilkåret var fritt å få tilsendt alt nødvendig mottakar-kort til to fjernsyn/TV. Så kom ordrebekreftelsen - den var 1/2 av det som var avtalt. I skuffelsen lot ein sendinga gå i retur. Som gåve frå Riks TV og som plaster på såret fekk ein ein faktura på kr 399. Det vart omgåande gitt melding om at dette var urimeleg sett i lys av at dei ikkje hadde halde det dei hadde lova, men at dei etter samtalen hadde tilpassa avtalen etter eige forgodtbefinnande. Så har denne saka gått mellom Riks TV og underteikna i fleire år. Så vart det Lindorff ... sidan saka var omtvista og Riks TV - ikkje har kunden i fokus... Om nokon skulle lure - RIKS TV kan dessverre ikkje anbefalast - om du ikkje nyttar streaming - bruk Canal Digital

Kundetilfredshet
Dekoder
"Varierende signalkvalitet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter bytte til nye mottakere er det mye som fungerer bedre, men signalkvaliteten varierer sterkt. Gode signaler på ettermiddagen til ca 24. Signaltest viser da 100%. Etter 24 til ca 15 - 16 er signalkvaliteten mellom 10 - 20. Dette virker konsekvent. Bor i Nordøsterdal med sender på Tron. Er det andre som opplever tilsvarende? Blir mye strømming som nå fungerer fint!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Avbrudd i sendinger og svar hos kunderservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi har stadig stopp og avbrudd i sendinger. Når man ringer kundeservice eller prøver å chatte, må man vente i alt fra 20 min. og mer i tid. Får først melding om at det er 3 min. ventetid mens det i virkeligheten tar min. 20 minutter og ofte mye mer. Helt håpløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig tv tilbud"
5 syns denne omtalen er nyttig

Rikstv, er et dyrt, dårlig og gammeldags tv tilbud. Underholdningsportalen, er en dårlig vits, hvis du prøver og spille av f. eks NRK i appen, klikker det hver gang, innlastningsløsningen er gammeldags, Antenne løsningen ubrukelig! Trenger du tv signaler, spar de pengene og stream heller signalene, billigere og mye bedre fra annen leverandør. Bra kundeservice, men det hjelper lite når tjenesten er dårlig og gammeldags! 🤔

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Helt UMULIG å få kontakt med kundesenteret, både på telefon, mail og chat!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Får kun inn NRK 1-2-3 på tv. På sidene til kundesenteret går man i en loop på chaten som starter med en robot som ikke kan svare på en dritt! Så spør den om du vil snakke med et menneske, hvis ja trykk på linken. Da kommer du til en side hvor du har tre valg du kan klikke på, SÅ kommer du til en side med forslag til hvordan du kan løse problemet selv - det har du jo allerede forsøkt en dullion ganger - uten hell!!! Akkurat det samme skjer hvis du klikker på "send mail" - hva slags problem har du? Klikk her - og dermed er du på samme side for å løse problemet selv!!! Etter 35 min. i telefonen uten å få svar ga jeg opp. Hel#%tes Rikstv!!!

Fredrik A
Kundetilfredshet
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig tv"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter som RiksTV har fått mer og mer på streming så er det ikke like lett for alle å kunne forholde seg til dei, på en hytte vil dette ikke være så veldig bra. RiksTV sender ikke i den beste bilde kvaliteten. Noe dei har fått til bra men som mesteparten av alle operatører har er appen. Utenom det ser jeg ikke en fordel for folk å skaffe seg dette produktet. Etter som jeg har vært montør vil jeg si det er vanskeligere og stille inn en antenne en det det bør være.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR