Tv
Canal Digital Kabel TV

Canal Digital Kabel TV omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
7
av 7 innen
tv-selskap
27%
anbefaler
Canal Digital Kabel TV
Filtrer omtaler
38
21
16
34
113
Sorter omtaler etter
Viser av 222 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital Kabel TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Ekstremt dårlig kundeservice. Blitt lovet flere ganger å bli ringt opp, noe som ikke skjer. Når jeg da henvender meg på chat og forklarer at man blir litt oppgitt over slik behandling, får man frekke svar tilbake. Helt utrolig at det skal være så vanskelig å si opp et abonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Løgn og manipulasjon"

Skulle ønske jeg hadde lydopptaker på ved hver samtale med dem. De påstår de selv tar opp samtalen, men da har jo de kontroll over samtalen, ikke jeg som kunde. Til meg har de løyet og ført meg inn i andre program enn avtalt, og høyere regninger som resultat, der hvor jeg trodde jeg hadde redusert avtalen og redusert regningene. De gjør de motsatte av det de påstår, og hva jeg som kunde ønsker. Jeg er mildt sagt forbannet og skulle ønske jeg hadde mere bevis enn mitt ord, for da skulle jeg sannelig gått hardt inn med advokat her. Fordi jeg er møkk lei denne slags avtale juks over telefon hvor jeg ender opp med skjegget i kassa.

Som om jeg står der og sier høyt: "jeg vil ikke ha noe." Og de kommer å tømmer et trillebårlass med godt og blandet over meg, så sender de en skyhøy regning etterpå.

Det som er bra er vel dekoderen. Den er enkel å bruke, og har vært knirkefri gjennom hele års abonnementet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig"

Mister nett regelmessig, spesielt i helgene. Mistenker at dette er for å motivere meg til å oppgradere til den dyreste pakken, som de sier har en mer stabil tilkobling

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Arrogant kundebehandling"

Jeg får fortsatt regninger på et abonnement som ble oppsagt for over 6 mnd. siden.
Canal Digitals kundebehandlere er kun arrogante og hjelper ikke til å ordne problemet.
Har ventet i telefonen i 30 minutter nå for å få si opp abonnementet en gang til!
Har dessverre ikke noe bra å si.
STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Feilfakturering"

De klarer ikke a sende månedlig faktura som avtalt, det hjelper heller ikke å endre til månedlig faktura på nettsiden selv, de sender kvartalsvis faktura uansett!!!
Har tatt kontakt med de angående problemet jevnlig i over ni måneder uten at de klarer å fikse problemet !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice juger så det renner av dem"

Har fiber fra dem siden de kjøpte de lokale strømselskapets linjer og har/hadde monopol.
Mye kontakt med kundeservice i starten med mye feilinformasjon, løgn og brutte løfter.
Når det er i drift virker det uten problemer, men den elendige kundeservicen har gjort at jeg har boikottet alle telenorprodukter jeg kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Ræva kundeservice og kanaler som detter ut hele tiden"

Lover å sende nye deler og avtale med montør gratis, men ender opp med å likevel måtte betale for å få montøren til å komme.

Kanalene detter ut hele tiden.

Hold dere unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ræva!"

Har vært i kontakt med kundeservice over 10 ganger nå. Har måtte lage konto på 3 forskjellige e-poster siden de har feil på systemet. Samme problemet som alltid. Det ordnes av og til men er tilbake til samme problemet etter en kort stund. Dårlig signal på parabol selv om tekniker har montert og justert parabol. Er heller ikke fornøyd med den nye boksen de har, OnePlace. Er noe dritt i mine øyne. Må i kontakt med kundeservice 20 ganger ser det ut som før man har fått det slik man vil. Men må ta kontakt på ting som tilbakestilles i hver jæ#%a dag. Kundeservice hjelper deg, men problemet er tilbake neste dag som regel.

Vil ikke anbefale Canal Digital til noen som helst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har slitt med dårlig signal i snart to mnd. i strekk. Har hatt to teknikere på besøk og fikk nytt programkort første gangen, men fremdeles dårlig signal som var av og på. Fikk ny ny tekniker på besøk som påstod det var noe galt med fjernsynet. Han sa at jeg måtte ha en dekoder. Jeg har programkort. Hvorfor sier han det når han påstår at det er noe galt med fjernsynet? Hva hjelper det da? Fjernsynet er bare 6 mnd gammelt. Etter besøket fikk jeg en tekstmelding der det stod at feilen var rettet og at utstyret mitt fungerte. Dette forstår jeg ikke. Signalet er fremdeles av og på. Hvorfor kan de ikke innrømme at noe er galt? Det som er bra er at teknikerne kom ganske raskt etter at jeg ringte dem om feilen.

Mariann H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger og lot meg overtale til å gå over til Canal digital fra RiksTV. All montering var gratis og de 4 første mnd gratis.
Montør ringer og dukker ikke opp som avtalt. Hører ikke mer fra montør. Ringer canal digital ca 3 ganger hvor hver person sier de skal legge inn sak og vil bli oppringt av montør ila 2 dager.
Ingen montør ringer og venter og venter..
vi skulle hatt det montert før jul.
I Mars ringer de og forteller at de sliter med å få tak i montør og vi får en annen. Vi får det montert opp, men montør kan ikke bruke festet som hører til parabol canal digital har levert og vi blir belastet 600,- pluss et administrasjons gebyr på 60 kr fra et firma som heter infocare. Har ikke lyst å betale dette og tar kontakt med infocare, men blir henvist til canal digital.
Canal Digital henviser til infocare.
Jeg ber om å få en kompensasjon for perioden fra desember til Mars i form av forlenget gratis periode.
Det var de ikke interessert i. Deres form for kompensasjon var å startet de 4 gratis månedene når vi omsider fått dette montert opp etter å ha ventet i over 2 mnd på montør.
Så gratis perioden skulle egentlig startet selv om vi ikke hadde fått det montert. Kan ikke si man er mye fornøyd nei😝

Silje B. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Utgir dårlig service! Feile priser å uten at du kommer ut av binding! Mener at dem ikke kan finne tilbudet som ble gjort til deg. Løgn på løgn! Gleder meg til binding er ferdig og nye med onkli service kan steppe inn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tyveri satt i system. Overgang til fiber"
2 syns denne omtalen er nyttig

Regninger sendes selv om abonnement er sagt opp, de dekker seg bak: Canal Digital er to firma, men når jeg sa opp pr tlf (to ganger ) lovte kundebehandler å ordne saken slik at jeg ikke hadde både satellitt og kabel tv regning samtidig.
7mnd etter: de stjeler fortsatt penger fra kontoen min for to abonnement, svarer ikke på det jeg spør om, og når jeg slettet autogiroavtalen, da kom inkassovarslene. SÅ sier de at jeg å må si opp skriftlig!!!! Det måtte de sagt når de solgte meg fibertilgangen! Ikke at de skulle "fikse" det!! Dumme meg stolte faktisk på dem!

Jeg kommer til å skifte leverandør.

Christian K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett og tv i to uker"

Helt fantastisk at det er mulig å må vente 1 til 2 uker for å få service etter brudd på kabel.. Ringte igjen idag å fikk beskjed om at de skal prøve å få fikset ila. uka. Må si meg svært lite fornøyd med dette.

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse og kunnskapsløse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er dessverre ikke noe som kan sies å ha vert bra, tid fra avtaleinngåelse til montering stemmer ikke, og det gis heller ikke informasjon underveis. Når montering endelig skjer, er dette på en svært amatør messing måte og ikke komplett, og man må stadig ringe kundeservice for å bruke flere minutter i tastevalg før men endelig får snakke med noen som ikke kan produktet eller annet. Å få svar på et enkelt spørsmål må man gjerne ta kontakt med kundeservice 2-3 ganger, og ingen har samme svar.
Jeg ville aldri valgt canal digital om det fantes en konkurrent i området.

Kenneth N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ulovlige avtaler og løgn om virkeligheten ved salg og markedsføring. Monopol er ikke lovlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når det er bare dårlig arbeid fra konkurranse etaten og løgn om monopol og løgn om framtida. Så det er ikke noe informasjon om nettleie på CanalDigital sin egen nettside, så er det ikke noe informasjon om det i prisliste. Så da blir det nok ikke noe mer enn løgner og svindel forsøk fra de som tror de hjelper. Ga meg beskjed om at de ikke har noe hjelp til noe. Hverken bredbånd eller noe annet. Ser at service er ikke noe annet enn løgner om virkeligheten og ubrukelig tull med faktura som ikke har vært korrekt siden jeg bestilte CanalDigital, underlig dårlig manerer og faktisk ulovlig gjennomført arbeid. Forkastelig dårlig manerer fra konkurransetilsyn og kontroll av monopolet de har gjort det verre enn det som er nødvendig. Telenor.no leverer signaler og de har problemer med forstå at de er ansvarlig for, elendig løgn om virkeligheten. Forkastelig dårlig manerer fra kundeservice og elendig oppførsel fra CanalDigital. Jeg har anbefalt alle sammen å anmelde CanalDigital for ulovlig gjennomført arbeid med ulovlig innkreving av penger for utgifter som ikke er mulig å få gi kundene. Det ligger i prisen uansett, så når selskap ikke kan noe om lovpålagte oppgaver og loven som er. Så takk til staten som ikke bryr seg om hva som skjer. Lykke til med betale tusenvis av kroner til CanalDigital svindel selskap som er Telenor egentlig. Det kan ikke være monopol og løgn om produktet. Så løgn om kundeservice som ikke kan hjelpe deg med noe annet enn slå av og på. Det er bare dårlig arbeid og løgn av sinnsyk dimensjon inkludert dårlig manerer mot kunder.

IKKE NOE GODT LEVERT PRODUKT

Anbefaler ikke ha noe med CanalDigital eller get, prøv Altibox de har ikke noe problem med kundeservice og kunnskap om produktet som er solgt. Egne servere til spill og det betyr at dette er avgjørende for fremtiden.

Vi kan bruke vår egen makt til vise at CanalDigital, og Get er inhabil patetisk ubrukelig meningsløs elendig hjelp av dårlig kvalitet. Så si opp avtalen med de. Latterlig at noen påstår at de er fornøyd med ubrukelig tull og mangler. Antar det er CanalDigital selv som er ansvarlig for svindel og bedrageri som gi beskjed om løgn via sider som dette. Canaldigital er bare elendig og utgått arbeid som ikke de kan levere mer av latterlige løgner om salg av produkter som ikke er noe annet enn løgner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Lite opptatt av hva kundene mener"

Får lite for pengene.
Forferdelig tregt, lite kunnskap og ingen ønsker om fornøyde kunder.
Lever på monopol og eget bakkenett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig TV-tilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at analoge signaler ble slukket er vi bundet til CD sine egne dekodere for å få gjort opptak, da de dessverre blokkerer signalene til eksterne opptakere. Dekoderne har dårlig kapasitet med plass til under 80 timer med HD-opptak og det er umulig å velge lavere bildekvalitet for å få plass til å ta opp mer. De bestemmer også at vi kun skal kunne motta HD-signaler for de vanligste kanalene. For min del er SD mer enn nok, men jeg får altså ikke valget. Deres "nye og bedre" produkt består for min del i et mye dårligere tilbud enn jeg hadde før. Jeg får sett mindre av det jeg ønsker, men må betale mer. Har nemlig vært nødt til å ta i bruk flere opptaksdekodere (hvilket medfører økte månedlige kostnader) for å kunne få tatt opp mest mulig, da jeg er ute og reiser i lange perioder og har en tendens til å se en del på TV (altså opptak) når jeg er hjemme. Som om ikke det var nok: I tillegg er ikke dekoderne til å stole på. Selv om det er 40-50 timer med ledig plass hender det at planlagte opptak ikke starter. Det er ikke snakk om opptakskonflikter. Ingen andre planlagte opptak ligger til samme tidspunkt. På kundeservice sa de at det kunne være pga. at for mange opptak ligger planlagt generelt. Altså at spilleren HOLDER AV plass til senere opptak som allerede er planlagt. Fikk beskjed om at det er umulig å få oversikt over det reelle antall ledige timer. Det antallet ledige timer som man kan se øverst på skjermen inne på Mine opptak gjelder altså ikke, i følge kundeservice. Hva i alle dager? Burde det ikke være sånn at den tar opp til det ikke er mer plass igjen før den stopper? Det er helt latterlig (hvis det i det hele tatt stemmer) at dekoderen kan bestemme uten mål og mening hvilke planlagte opptak som skal eller ikke skal utføres fordi den vil bli full en eller annen gang i framtiden hvis ingen opptak blir slettet. Skal man ikke få en sjanse til å se på opptakene og slette dem i mellomtiden da? Det er helt ulogisk hva som tas opp og ikke tas opp. Mitt siste eksempel er et serieopptak hvor en kanal sendte en hel sesong i løpet av to kvelder. Dekoderen bestemte seg da for kun å ta opp de tre siste episodene, selv om ingen opptakskonflikter var involvert og det var over 40 ledige timer på harddisken. Dette fenomenet har jeg opplevd med både den nye T-WE-boksen og ADB 5720. Har hatt flere merkelige opplevelser med dekoderne. Kontakter man kundeservice får man forskjellige svar på hva problemene kan skyldes. De svarer i hytt og pine og foreslår også løsninger på problemer man (utrolig nok) faktisk ikke hadde i utgangspunktet, og tror at det skal løse de problemene man egentlig ba om hjelp til. Det funker selvsagt ikke. I tillegg har jeg blitt anbefalt å kjøpe tilleggsutstyr som en annen kunderådgiver senere sa at mest sannsynlig ikke ville fungere. Jeg har flere ganger fått feilinformasjon derfra og sørger derfor for å snakke med flere av dem før jeg legger ut penger for noe. De er stort sett hyggelige, men altså ikke til å stole på. Jeg leier i borettslag med CD-avtale så er dessverre bundet til dette selskapet, men vurderer å gi opp hele TV-avtalen og gå over til strømmetjenester i stedet. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke TV løsningen på over 2 månader"
2 syns denne omtalen er nyttig

Over to månader prøver jeg å få fikset TV på den ny adressen vi flyttet inn.
Uprofesjonelt kundeservice som gjør bare feiler på bestilling og klarer ikke å sende dekoder i posten!
Sikkelig missfornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Canal Digital forholder seg ikke til egen kontrakt og pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er svært skuffet over Canal Digitals leveranse av fiber og TV. Selve arbeidet mht installasjon var 2 mnd forsinket. Jeg opplevde deretter 2 uker med hanglete og dårlig nett. Da man endelig hadde fått alt til å fungere opplever jeg 3 brudd og linje feil på 2 mnd. Canal Digital anbefaler meg å skifte mobil abonnement til Telenor slik at jeg kan få et tosifret antall GB mobildata til å bruke som erstatning. For min del helt uaktuelt og noe jeg nesten vil kalle useriøst.
Linjen er nå reparert og stabil. M og Canal Digital har satt opp hastigheten til 50/50 noe jeg antok var en erstatning for en dårlig erfaring vedr deres leveranse. Jeg tok desverre feil. Dette ønsker de nå ekstra betaling for og ønsker nå en pris Ca 100.- mer en det som er kontraktsfestet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Svindler av deres selger!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi er også svindlet av en selger fra Canal Digital, og når det gjelder deres kundeservice.. Så finnes det ingen ord som dekker opp for hva meningen om dem er.

I desember 2016 fikk vi besøk av en selger som kom med den gledelige nyhet om at Canal Digital skulle oppgradere kabel tv i området vårt til fibernett. For vår del skulle det ikke påføres noen ekstra kostnader enn det vi hadde fra før.

Dette virket greit for vår del og dermed fant selgeren frem sin Ipad og begynte å taste på denne. Han spurte om diverse opplysninger som allerede var registrert hos Canal Digital, så som fødsels opplysninger og e-postadresse som var registrert hos dem. Han spurte også om vi hadde andre e-postadresser da dette var greit å få med i profilen hos Canal Digital. Han fikk deretter de opplysningen han trengte inkl. en ny e-postadresse.

Denne selgeren satt deretter å klikket på sin Ipad og deretter fikk jeg beskjed om å skrive under på ett område på skjermen med en finger, da han ikke hadde "penn" til Ipaden sin. Jeg skrev under og han tok tilbake Ipaden.. Han fiklet litt med denne før han utbrøt at det gikk noe galt da han skulle sende inn skjemaet til Kanal Digital. Så var det bare å skrive under på nytt, og denne gangen gikk skjemaet gjennom. Selgeren takket for seg og lovte at fiber skulle være på plass innen 2-3 måneder.

Ute i feb/mars 2017 kom det en mann på døren fra Canal Digital, han skulle da «sjekke» hvor fiberkabel skulle trekkes. Jeg snakket litt med han og etterhvert opplyser han meg om at det det gjelder 2 stk. fiber installasjoner. Altså to abonnement. Jeg sto som ett spørsmåltegn, men han kunne bare oppgi det som han hadde fått av opplysninger.

Jeg kontaktet derfor Kanal Digital via deres Chat samt epost, og etterlyste informasjon ang. Fiber samt at vi ikke hadde mottatt kopi av kontrakten vi hadde inngått via en Ipad. Beskjeden jeg fikk var først at de ikke kunne finne dette på mitt kundenummer, etter mye snakk frem og tilbake dukket likevel kontrakten opp på skjermen til kundebehandler. Kundebehandler opplyste da at det var inngått 2 kontrakter på installering av fiber og tilhørende abn. Altså en kontrakt på hovedetasje og en kontrakt på underetasjen (hybel).

Ja vi har en registrert hybelleilighet i underetasjen som ikke blir leid ut, men brukt av våre barn som oppholdsrom.. Sa jeg til kundebehandler, samt at denne hybelleiligheten ikke ble oppgitt til selger. Her skal vi ikke ha fiberinstallasjon da vi bruker trådløs nettverk i huset samt at kabel tv allerede finnes i hybelleiligheten.

Etter mye frem og tilbake sendte da denne kundebehandleren saken til reklamasjon for å kansellere den ene kontrakten selger hadde svindlet oss på. Jeg fikk deretter en bekreftelse på dette på e-post, samt en kopi av kontrakten som gjaldt for underetasjen. Kontrakten for hovedetasjen fikk jeg ingen kopi av fra dem.

Det som har skjedd i vårt tilfelle er at selger først klarte å få en epostadresse til fra oss, tastet først inn den ene kontrakten, fikk underskrift og sendte denne inn til Kanal Digital. Deretter unnskylder han seg med at kontrakten ikke gikk gjennom første gangen. Han fikk da en ny underskrift av meg og sendte deretter inn kontrakt nummer 2 til Kanal Digital. Han har altså hatt opplysninger om at det var en registrert leilighet i underetasjen.

Så har vi kommet til slutten av august 2017, da kommer det en flokk med litauere rundt huset, de strekker fiberkabler. Jeg prøver å snakke med dem, men de kunne ikke ett ord engelsk.. Men kabler blir strekt på utsiden av huset. Jeg prøver å ringe kundeservice for å få mere informasjon om hva som skjer med saken min hos dem.. Men er nummer 42 i køen.. Og glemmer det.

I begynnelsen av desember 2017 kommer det en telefon fra de som skal ha sluttinstalleringen av fiberinstallasjon i huset. Her blir det igjen opplyst om at det skal være 2 fiberinstallasjoner, en i underetasjen og en i overetasjen, med 2 forskjellige ordrenummer.

Saken går videre!

Jørgen D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs aktør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tredje uken uten internett med ansatte som er frekke, ikke kommuniserer med hverandre og ikke har peiling på tekniske aspekter ved internettilkobling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Er det mulig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig tregt, lite kunnskap og ingen ønsker om fornøyde kunder. Lever på monopol og eget bakkenett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke lovnader"
2 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital har en såkalt nettgaranti dersom du mister signaler. Da får man tilsendt en datapakke som skal gi deg nett til det kommer en person hjem til deg som kan fikse problemet. Men for å få denne datapakken MÅ man ha tlf abonnement hos Telenor, noe jeg ikke har. Fwi. Har du ikke Telenor må man sitte å vente på montør i 1-3 dager. Var så irritert i dag og ga meg ikke på at de da måtte fikse problemet ila kvelden. Nektet å legge på så dama i tlf la på røret. Handlet egentlig ikke om få viljen min, måtte bare gi de en kamp.

Cecilie B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Super dårlig oppfølging av kunden"
3 syns denne omtalen er nyttig

Min nesten døende mamma på 88 år hadde en montør fra Janco kabel Tv som stakk av med monitoren.
Nå har hun sittet å ventet i 7 uker uten at de tar ansvar for rette opp kabel TVen hennes.
De lover å fikse det hver uke men dukker aldri opp.
Elendig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Nettet er nede hele tiden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital web virkelig det verste du kan få deg. IKKE KJØP DET! Vi i huset opplever stadig vekk at nettet slukkes av vanskelig digital. De sier de skal prøve å fiske problemet og at det ikke skal skje igjen men de fikser aldri problemet og det skjer hele tiden. Herregud, aldri tenk deg å få denne møkken her.

Søk Bytt.no