Tv

Canal Digital omtaler og erfaringer

356 verifiserte omtaler
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Dekoder
Middels
3
av 6 innen
tv-selskap
38%
anbefaler
Canal Digital
Filtrer omtaler
71
47
39
44
155
Sorter omtaler etter
Viser av 356 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Er det mulig"

Forferdelig tregt, lite kunnskap og ingen ønsker om fornøyde kunder. Lever på monopol og eget bakkenett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke lovnader"

Canal Digital har en såkalt nettgaranti dersom du mister signaler. Da får man tilsendt en datapakke som skal gi deg nett til det kommer en person hjem til deg som kan fikse problemet. Men for å få denne datapakken MÅ man ha tlf abonnement hos Telenor, noe jeg ikke har. Fwi. Har du ikke Telenor må man sitte å vente på montør i 1-3 dager. Var så irritert i dag og ga meg ikke på at de da måtte fikse problemet ila kvelden. Nektet å legge på så dama i tlf la på røret. Handlet egentlig ikke om få viljen min, måtte bare gi de en kamp.

Cecilie B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Super dårlig oppfølging av kunden"

Min nesten døende mamma på 88 år hadde en montør fra Janco kabel Tv som stakk av med monitoren.
Nå har hun sittet å ventet i 7 uker uten at de tar ansvar for rette opp kabel TVen hennes.
De lover å fikse det hver uke men dukker aldri opp.
Elendig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Nettet er nede hele tiden"

Canal Digital web virkelig det verste du kan få deg. IKKE KJØP DET! Vi i huset opplever stadig vekk at nettet slukkes av vanskelig digital. De sier de skal prøve å fiske problemet og at det ikke skal skje igjen men de fikser aldri problemet og det skjer hele tiden. Herregud, aldri tenk deg å få denne møkken her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Forferdelig kundeservice!"

Ringte i dag Canal Digital for å tegne TV og bredbåndsabonnement i huset vi nettopp har flyttet inn i. Jeg kommer igjennom på telefon relativt raskt i forhold til en del andre leverandører. Når jeg får snakke med kundebehandler møter jeg en fyr som er utålmodig, avbryter når jeg snakker og trekker konklusjoner på hva jeg skal si før jeg får mulighet til å snakke ferdig. Når jeg påpeker at ting han sier er direkte feil blir han sur og forklarer at det er mange kunder som prøver å lure de, derfor må de være slik.

Dette er noe jeg mener at ikke skal gå ut over meg som kunde som ringer for å tegne abonnement. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde blitt møtt hvis jeg ringte inn med et problem. Derfor er det ingen tvil om at jeg velger en annen leverandør en Canal Digital :)

Kundetilfredshet
Dekoder
Har byttet selskap
"Sleipe og arrogante... Velg for all del et annet alternativ"

Ringte og sa opp abonnement i starten av august, pga at vi allerede hadde fått installert fiber.
Måtte da betale for denne måned, samt neste måned. (2mnd)
I løpet av samtalen ble det lagt fram at det var en måte å unngå disse to månedene på.
Dette, ved å verve, (prakke) dette over på noen andre. Skulle også få 1000 kr i vervepremie...
Sa ja til dette i håp om å kunne slippe unna ekstra omkostninger.
Det som derimot ikke ble nevnt var at "jeg herved ikke sa opp mitt abbonement".
Dette ble sendt i mail som jeg var sikker på var reklame og som dermed havnet i søppelkurven.
Når jeg trodde oppsigelsestiden var omme, dukket det opp betalingsvarsel.
Jeg ringte "kundeservice" for å oppklare den feilaktige fakturaen og ble dermed gjort oppmerksom på at abonnementet fortsatt var aktivt... Fikk da ytterligere to måneder oppsigelsestid....
Har klaget på dette og fått avslag, men skal f*** ikke gi meg på dette.
Rett og slett lureri for å kunne tyne ut ekstra kroner fra kunder som velger å finne en annen/bedre leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Svært misfornøyd"

DÅRLIG kundeservice!!, sender regninger i hytt og pine for gjenstander som ingen har bestilt, nekter å refundere penger når de selv oppdager at de har gjort feil. Å så nekter de å send den jæ#!a kanalboksen når de bestemte seg å slukke kabel, grunnet ubetalt regning på en gjenstand de for et år siden hadde ført opp og som aldri ble sendt. Regningen eksisterer ikke en gang hos selskapet de påstår at den står hos nå!! Har nå manglet tv signal i 3 uker, å enda har de ikke sendt den jæ!#a boksen. Tok kontakt om ny boks for over 10 uker siden, og har siden den gang ringt opp til 4 ganger i uka uten å få hjelp!!
Gikk over til GET på mandag, de kom å monterte på torsdag... Seriøst dag og natt på de to selskapene.

E det mulig å krev konkurs av selskapet?

Kathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig og arrogant kundeservice"

Ved oppsigelse av abonnement (oppsigelsestid 1 mnd) så tilbyr de tilbakebetaling av en mnd mot at abonnementet varer en mnd lengre enn tenkt (dette slik at vi fikk tid til å sjekke med nye eiere av hus om de vil overta abonnement). Totalbeløpet skal da bli det samme for oss, en mnd. Dette fører de derimot ikke inn i loggen sin, så man får regning for to mnd, og ved å kontakte kundeservice så er denne arrogant og ikke serviceinnstilt. De er bare ute etter å lure deg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Helvette så dårlig det går ann å bli"

Har dere en main switch som dere må nødt til å skru av mellom 3 og 4 på natten? For det er faen med få netter det går ann å bruke det helt utrolig dårlige nettet deres, klarer dere ikke å holde det gående hele døgnet? Jeg er latterlig lei av at det skrur seg av på nattestid, det er den eneste tiden jeg har mulighet til å bruke nettet, og dere klarer f#%n ikke å holde det oppe på den minst brukte tiden av døgnet, ALLE andre internetprovidere klarer å holde nettet på på nattestid, det er kun dere som er så he#!v%es dårlig at dere ikke får det til, SKJERP DERE!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Etter over 20 år som Canal digital kunde mistet jeg i dag Torsdag 21 September TV signal på huset. Null på signalstyrke når en tar et signalsøk. Har tidligere vært problemer med en modul i fordelingsboksen til Canal Digital. Ringte kundeservice og det kunne ta opptil 3 virkedager før servicetekniker kunne se på saken. Prøvde å presse litt på, men lite velvilje der. Er trofast og god kunde med over 20 år i Canal digital, håpløs kundeservice.
I verste fall kommer dem ikke før Mandag 25 September og retter. Gleder meg til abonnementsregninga, den er sikkert like stor som vanlig uten fratrekk for uteblitt signaler!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Analog til digital tv"

Hvorfor ikke sende det man trenger i forkant istedet for å irritere med en meningsløs tekst på skjermen, om at bildet forsvinner for kunden.

Hvorfor skal vi måtte ringe dere for å sørge for at abonnementet fungerer?
Dere bør kontakte kundene via epost og forklare situasjonen.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hvor er hjelpen når du trenger den?"

Etter et strømbrudd mistet jeg både tv signal og Internett.
Ringte Canal Digital på en tirsdag morgen dem sa dem skulle sende en teknikker hjem til meg på torsdag jeg sa dem måtte gi meg beskjed dagen før når ca dem kom hjem til meg siden jeg jobber. Ved 11:00 tiden på Torsdagen ringte dem meg på mobilen og sa dem sto utenfor døren min. Jeg var på jobben så jeg spurte om dem kunne gi meg 30 min på og komme meg hjem siden dem ikke hadde ringt og avtalt ca tid med meg men det kunne han ikke, dermed måtte jeg ringe Canal Digital igjen og vente i nye 3 dager fordi jeg ikke kunne ta han imot.
Jeg spurte teknikeren om hvorfor han ikke ga meg beskjed om når på torsdag han kom og da fikk jeg som svar at dem kunne ikke komme med noe ca tid fordi jeg var ikke den eneste kunden dems.
Så hadde det ikke vært for at borettslaget jeg bor i har avtale med Canal Digital så jeg byttet selskap for og si det sånn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt dårlig kundeservice. Får ikke svar på klagesak som nå har pågått i 4 måneder. Ansvarsfraskrivelse hele veien, og komplett umulig å komme i kontakt med saksbehandler.

Kims K. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna dette selskapet"

Bestilte fibernett og TV fra Canal digital. Dagen kom da de skulle montere opp utstyret, kom en montør og monterte opp nesten alt før han sa at han ikke hadde utstyr til å få inn fiberkabel da dette var over 80 lm. Lovte å melde tilbake og sende ny mann med riktig utstyr dagen etter. Dette er mange sinte tlf siden sendt masse mailer til canal digital men dem svarer bare ikke, helt utrolig at slik går ann i ett slikt selskap. Kjemper fortsatt med dette. Anbefaler ingen å havne opp i dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Ble lovet en ny dekoder etter at den jeg ble tilsendt ikke virket. Fortsatt ikke kommet etter 3 uker!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Horrible service. Rude customer service"
2 syns denne omtalen er nyttig

They promised me that they would fix my decoder and nobody ever showed up. I called them at least 8 times- Each time they promised they would send somebody and nobody showed up ever. It was like a big joke. I took days off work waiting for their technician and everytime they had an excuse. Once they even hung up on me because they realised how bad they were.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Canal Digital"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna CD. De vil forsøke å selge deg dyrt utstyr. TV signalene detter ut og du må selv betale for nye deler og reperasjon, selv om utstyret er ganske så nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Mangler tyske kanaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tyskland har i mange år vært vår viktigste handelspartner. Skandaløst at det da ikke tilbys en eneste tysktalende kanal i standardutvalget. Bytt ut noen av de vulgære intetsigende amerikanske søppelkanalene med tyske sendere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Svindel - styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Canal Digital siden midt på 90-tallet. Under flytting i 2016 byttet vi til GET, da dette var mer praktisk i ny bolig. Var da midtveis i en 12-måneders avtale, men satset på at han som kjøpte boligen vår kunne overta abonnementet. Han ville ikke dette, så vi ble stuck med bindingstiden. I desember prøvde vi å si opp abonnementet, men dette var enklere sagt enn gjort. Utrolig mye vanskeligere å komme fram til de som man kan si opp abonnementet enn de som tegner, pussig...

Regningene bare fortsetter å dale ned, og her er det ingen som er interessert i å hjelpe. Etter mange forsøk ble omsider abonnementet vårt satt til stengingsdato 1.5. Da har vi betalt rundt 4000 kroner etter nyttår for et produkt vi sluttet å bruke i august. Haugevis av feilinformasjon og manglende lyst til å hjelpe. Styr langt unna!!!

Trønder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig opplæring på kundeservice, elendig produkt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nå slitt med Canal Digital i 8 uker. Har ringt Canal Digital regelmessig og hver gang er det en svenske i andre enden som gjør sitt beste for å hjelpe. Men i virkeligheten er de mer opptatt av å selge på meg gratis kampanje eller telenor 15gb til mob som "kompensasjon". Nettet mitt er utrolig ustabilt, detter ut ofte og fungerer knapt til streaming/gaming. Fikk tilsendt modem som også nå har startet å streike. Fikk tilsendt tekniker som gjorde vondt verre og her sitter jeg i 2017 med ett nett som er "av og på". Servicen i den andre enden varierer brutalt, har ringt ca. 20 ganger og fått snakket med en kompetent person 1 av disse. Styr unna Canal Digital. Aldri opplevd lignende her hvor vi bor, Trondheim.

Har veldig lyst til å si noe bra, men føler meg snytt. Får overhodet ikke det jeg betaler for og må bruke mobildata de dagene jeg har hjemmekontor. Dette blir fort dyrt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Vært uten tv og internett i 3 uker, og hver gang vi ringer sier de at vi må vente å se ann. Fått 70 kr rabatt av 599 kr. Hadde bytta tvert hvis det ikke hadde kosta 9000 kr og avbestille.

Benedicte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"

Har aldri opplevd verre kundebehandling og et større rot enn hos Canal Digital. Vi har blitt feilfakturert fra dag èn. Vi har kontaktet dem månendtlig hvor de da lover å "ordne opp i fakturarotet". Dette har ikke blitt ordnet opp i en eneste gang, men derimot blitt videresendt Kredinor med påfølgende stenging av internett. Forrige gang ble internettet vårt stengt kl 23.30 en fredag og vi satt uten internett til tirsdag. Når vi kontaktet dem igjen påsto de at de at de aldri hadde innrømmet at det var feilfakturert og telefonsamtalen endte med at de slang på røret. Styr unna.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Øker prisen hele tiden og om du skal si opp TV må du betale, 150 kr ekstra i tillegg til internettavgift. Ikke er de behjelpelig med feilsøking og de du får snakke med har ikke peiling på hva de driver med. Når du sitter der uten TV kanalar og mannen i andre enden forstår problemet ditt hjelper det ikke en dritt når han ikke vet hva problemet er og det vil ta 3 virkedager å rette, mulig mer men ikke får du kompensasjon for de tre/fem dagene fordi det er standard. Fint når det skjærer seg på en fredag. Har hatt andre problemer også tidligere. Stadig noe nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna dette selskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter 5 måneder som kunde har jeg ennå ikke fått en eneste korrekt faktura. Jeg må sitte på telefonen til de stadig vekk. Nå har de sendt inkasso og sperret tjenesten på bredbåndstelefoni etter først å sendt en feilaktig faktura (hadde kampanje på 3 mnd gratis tjeneste). Jeg ringte og fikk løfte om at fakturaen var slettet, men likevel sender de inkasso noen uker senere og stenger telefonen.
Når jeg kontakter kundeservice, har de ingen hjelp å gi.

Så - fakturahelvete og dårlig kundeservice. Billig er det heller ikke. Jeg gleder meg til bindingstiden på 1 år er over, skifter leverandør på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tok 1,5 år å grave ned en kabel"

Elendig gjennomføringskraft, elendig oppfølging, elendig alt. Elendig kompensasjon. Ser noen har gitt de 3/5. Hvem gjør det?

Søk Bytt.no