Meny
Canal Digital Kabel TV er nå Telenor TV
Canal Digital Kabel TV ble den 23. oktober 2018 en juridisk del av Telenor, og heter nå Telenor TV.

Telenor TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,3/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
7
av 7 innen
tv-selskap
18%
anbefaler
Telenor TV
Filtrer omtaler
41
25
16
49
261
Sorter omtaler etter
Viser av 392 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"mangelfull service"

Har for 3 uka bedt om installering av bredbånd og bedt om en montør. Helt umulig å få kontakt med eltel som liksom skal dekke hele landet og lokalt har de ingen som kan komme på kort varsel. Ikke svarer de og ikke gir de noe tidspunkt eller tilbakemelding på henvendelser. Telenor bryr seg ikke med å rydde opp og nye personer greier ikke å forstå hva problemet er. Helt på tryne etter min mening. Er Eltel kundeservice sitt ansvar bevisst når de mener at en hastesak skal ta 3 nye uker. Hastetime om 3 uker. Jeg gidder ikke å forholde meg til slik slapp virksomhet.

Geir V. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fy fan i hellvette førr et jævla søppeselskap telenor canal digital er,."

Prøva fortvilt å få kontakt på telefon med canal digital for å få hjelp for ente gang med den derre jævla one place boksn , som jo ikke har vært annet enn et sammenhengende hellvette fra dag 1,.resultat ingen svar, men en irriterende støyende musikk i telefon mens man venter,. til man ikke klarer mer av støyen, og må legge på,. dette ser ut for å være et bevisst valg fra telenor sin side, en enkel måte å bli kvitt folk på,. som ringer kunde service,.jeg fatter ikke at dette kan være lovlig måte å møte telenor’s kunder på,.fy fan igjen sier eg,.førr et søppel selskap de er,.håper i fortsettelsen alle nye kunder som vurderer telenor som leverandør for sine tjenester,.styrer langt unna,.men de har vel kjøpt opp alle konkurentene og sitter i en monopolsituasjon,.så her er det vel ingenting som nytter,.fy fan sier eg igjen,.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fra verre til verst"

Dekoder som bryter sammen etter Telenors oppgraderinger av eget system. Før "oppgraderingen" har dekoderen virket fint i mange år. For å bøte på feilen vil Telenor da sende deg en annen dekoder av samme modell, en gammel dekoder som allerede er returnert en gang fra en annen bruker. Det vil si at de forteller deg at de vil sende en annen dekoder, men når man ringer en uke etter og lurer på hva som skjer, er ikke feilen registrert i loggen! Pratmakere som snakker kundene etter munnen og ikke gjør noe som helst! Dette gjentar seg gang etter gang. Den nye fjernkontrollen de lover, blir ikke sendt fordi de ikke finnes på lager! Telenorkunder med grunnabonnement er oppsatt med dekodere som bryter sammen fordi de ikke takler oppgraderinger. For at man skal overhodet skal få tilgang til fjernsynet sitt blir man som Telenor-kunde tvunget til ekstra månedsleie for et utstyr som tåler Telenors signaler. Det er direkte uetisk. Telenor selger oss en grunnpakke som i praksis ikke virker. Jeg kan dessverre ikke avslutte kundeforholdet mitt i dag fordi jeg bor i et borettslag, men vil selvsagt argumentere for at alle vi 140 kundene finner oss en annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Ingen ting fungerer, kundeservice er stengt, ingen veileder. Forsøker alle varianter av kort og innsats. Feilmelding er ubrukelig. Men, faktura kommer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"3 samtaler med Telenor kundeservice og fortsatt ingen signaler"

Det er vanskelig å finne noe positivt. Ingen standarder er fulgt, masse tungvinte valg Telenor har gjort for å øke behovet for kundeservice, som er helt forferdelig og selvfølgelig aldri er åpen når du faktisk har problemene. Dessverre har sameiet valgt en så elendig løsning, og hvis du kan velge, ikke velg T-we.

Styreleder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Rotete, dårlig service"

Som styreleder i et borettslag med 70 andeler, så kan det ikke sies annet enn et ekstremt dårlig tilbud og service. Andelseiere opplever å få beskjed på at de ingen avtale har med Telenor og blir nektet hjelp når utstyret svikter. Styret har gang på gang måttet gå inn og brukt mye tid på å hjelpe. Bedriftsavdelingen lover at de vil sende teknikere ut og skifte til nytt system- oppgraderinger av rutere og T-Wee dekodere men vi blir aldrig kontaktet tilbake. Telefoniske henvendelser til kontaktperson bedriftsavdelingen svarer ikke. Mail blir ubesvarte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig tuner"

Programvare på deres T-we boks er så ubegripelig dårlig, og de DRITER ærlig talt i å gjøre noe med det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Melder inn signalfeil etc.ca 1 gang pr.mnd.Veldig treig menystyring ved bruk av dekoder.Bare r.....var litt bedre når canal digital styrte linja.selv om det var mye galt også den gang ,men kanskje feil hver 6 uke i forhold tio nå ca 1 gang pr.mnd. og ikke minst den treige treige menystyringen,søkemotor på paddegir!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs TV løsning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når man skal beskrive denne løsningen er det vanskelig å vite hvor man skal begynne. All reklamen om ubeskrivelig, spoling, t-we appen som fungerer bare noen ganger. Og aller verst at man ikke kan se kanaler på en PC. Dyrt og elendig kvalitet. Jeg bytter så fort jeg får et alternativ. Skulle se Premier League gjennom t-we appen i kveld. Ender opp med å se hjulet spinne rundt og rundt. Både dekoder og telefon står i samme nett - likevel fungerer det ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"3/4 år uten at tv og bredbånd fungerer samtidig"
2 syns denne omtalen er nyttig

For 3/4 år siden gikk bredbåndshastigheten ned til nesten null når TV'en ble skrudd på. Etter gjentatte telefoner til kundeservice ble endelig ruteren byttet. Det hjalp ikke. Vi ba om at dekoderen da ble byttet siden det var eneste mulige feilkilde nå, men det ville de ikke. For 2 uker siden begynte et rødt varselsymbol å lyse på dekoderen og TV'en gav bare feilmelding. Da gikk Telenor med på å sende en dekoder. Det skulle gå raskt å få den. Nå har det gått 2 uker og etter gjentatte purringer fikk vi beskjed om at dekoderen i aller beste fall ville bli sendt om noen dager slik at vi muligens fikk den i løpet av en uke. Så fremdeles uten tv. Forut for hele denne historien har Telenor dobbeltfakturert oss for tv og bredbånd etter at de la inn fiber for ca. ett år siden. Vi fikk tilbakebetalt dette da vi oppdaget det og gav beskjed om det, men vi vil jo da absolutt ikke anbefale Telenor! Alle i kundeservice er hyggelige og forståelsesfulle og refunderer det som er rimelig, men vi ønsker bare et bredbånd og en tv som virker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"t-we systemet er ellendig etter at det ble telenor"
3 syns denne omtalen er nyttig

veldig vanskelig å finne frem til kundeservice jeg kan ikke bytte leverandør siden jeg ikke eier leiligheten. og husleien inkluderer basis-abonnementet. det er dårlig gjort at man ikke kan kjøpe dekodere lenger, men må betale leie/abonnement.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Mye feil på arkiv og opptak (signalfeil)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alle feil har kommet etter de skiftet leverandør på programvare. Appen på AppleTV var endelig blitt god å bruke, og så kom de med den nye appen som bare var søppel - Ingenting fungerte og umulig å søke opp programmer. Har blitt bedre men fortsatt er det som om du bor i bakvendtland når du skal bruke den. Programmet på dekoderen er like bakvendt: når du skal spille av opptak må du lete gjennom mapper for hvert program og opptak som er bakerst i køen er det som er tatt opp!! Helt molbo. La de som lager det nye programmet se på den gamle appen/programmet til dekoder hvordan det kan gjøres og så endre det nye så det går an å bruke. Har også signalfeil-melding på hvert opptak på dekoderen etter siste programoppdatering. Å ringe telenor hjelper ikke - du får bare beskjed at du må ta strømmen i 10 minutter og så skal det sikkert være i orden. Vil ikke inrømme at programvaren har feil, skylder på brukerfeil/feil hos kundens utstyr/kabler. Er lei av telenor pga dette, de belaster meg også for 2 programkort når jeg bare har 1. Har ringt dem 3-4 ganger om dette. Blir ordnet for et par mnd. og så tar de etterbetalt for 2 kort igjen og belaster hver mnd igjen. Om det hadde hjulpet skulle jeg anmeldt dem for svindel, men jeg skal ihvertfall kontakte forbrukerrådet og høre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Mareritt av en tjeneste."
3 syns denne omtalen er nyttig

Tenk at en så stor bedrift kan ødelegge et produkt så mye var jeg ikke klar over. T-we tjenesten er umulig og finne frem til om du bruker nettleser. Ønsket meg en bekreftelses mail på oppsagt kanal men det var det ikke mulig og få.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"T-We fungerer ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har to T-We bokser tilkoplet fiber. Oppgradert grensesnitt på hovedboksen, kan til nød si at den fungerer etter siste "revisjon". På nr to boksen er det det gamle som gjelder, og her har man tilsynelatende ikke tenkt å gjøre noe? Denne boksen er blitt enda tregere enn før. Men den virkelig store irritasjonen skyldes at all web funksjonalitet har vært borte siden ny T-We ble lansert, fikk det til å fungere unntaksvis i starten. Har nå gitt det opp, selv om vi prøver nå og da. Er teknisk rimelig kyndig, men det er helt umulig å få til innlogging, både windows web, android og apple feiler. Når mange andre rapporterer om feil (feks E3009) og "Graphyne 2 cannot be started", så hadde jeg nok en forventning til at leverandøren valgte å kommunisere litt aktivt om problem og løsningsprognose. Frihet til å se tv uavhengig av faste enheter og fleksibilitet ift lineær sending er av vesentlig verdi ved valg av løsning. Og T-We leverer overhodet ikke på dette området, det er alt for begrensende, og når det da i tillegg ikke fungerer, så er det nær avbestillingspunktet. Tilbudet med valgbart innhold innenfor 100 poeng er slitsomt og lite oversiktlig, og min konklusjon er at jeg kan abonnere direkte på de strømmetjenester vi har interesse av og sløyfe T-We. Dette vil spare kost og ikke minst irritasjon selv om den subsidierte fiberen blir litt dyrere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Har ingen tv"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har nå ikke hatt tv eller internett i snart 2 uker. Å ingen hjelp å få fra Telenor, selv etter et utall telefoner til kundeservice.

Unngå T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Telenor: Selskapet som driter i kundene og tjener pengene sine i Burma og India"
6 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital har blitt Telenor. Det kunne knapt blir verre, men det ble det. 20 minutters ventetid med distraherende musikk på øret. Nordens største teleselskap har ikke engang et system der de ringer opp kundene ved lang ventetid. Sur svensk kundemottaker som ikke var interessert i å løse superenkelt teknisk problem. Jeg ringte frisøren min i stedet. Han løste det på under 1 minutt - uten ventetid. Helt på linje med all erfaring jeg har hatt med Telenor på andre områder tidligere. Telenor: Selskapet som driter i kundene og har alltid gjort det. Jeg skifter til Viasat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"håpløs"
4 syns denne omtalen er nyttig

Endret abonnement i Oktober med effekt fra des . 500 til 300. Men nå T-WE fugere ikke fra idag. Telenor har det ser ut kansellert mitt tv abonnement. bare internet fungerer fra idag 1 des! Fikk Feil kode E9005 . TRingt Telenor. vente tid 35 min .. fortsatt venter nå kl 18.00 1 des

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig løsning hvis decoder må byttes"
2 syns denne omtalen er nyttig

Decoderen fra Telenor sluttet å virke på fredag formiddag.Ettet å ha pratet med kundeservice,fant de ut,at decoder måtte byttes.Men har de noe pickup punkt? Å neida,den måtte sendes i posten,så jeg satt uten tv hele helgen.Her har Telenor en haug med butikker hvor de gjør alt for å selge deg ny telefon,og abonnement,men ingen service mht decoder.Skammelig.Jeg skal gjøre alt for at borettslaget bytter tv leverandør.Møkkafirma.

Bergentv
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ligg unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært hos Telenor siden deres Canal Digital løsning. Så kom de med sin T-We, og det har bare blitt verre og verre med et elendig produkt under stadig utvikling, og hvor en skulle tro at de var smarte nok til å høre på godt betalende test kunder, men NEIDA. Så, ligg langt unna. Vi kommer til å hoppe over til annen leverandør i Black-Friday uken. Det kan ikke gjøres dårligere enn hva T-We er, så alt annet vil bli en forbedring.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Det går ikke gå inn å se et program som er gått yidligere eller å starte forfra når et program er st"
2 syns denne omtalen er nyttig

Problemer med å se et program som har gått tideligere samt at en slår på tv og programmet er haveis så gårdet ikke å starte forfra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Og ringe til kundservice er ren musikkterror"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk montert nytt bredbånd og ba om og få montert signal til tv nr 2.5 ganger ringte jeg og bestilte dette.fortsatt ingen hjelp og få.nå er det gått 3. Mnd og de påstår de har sendt ut bestilling til one co , så jeg ringer de og spør men de har ikke fått bestillingen.og holde kunden for narr er de dyktige til.gikk over fra kobberlinje til fiber 300 og ble lovet bedre. Nett .men måtte leie 2 ekstra forsterkere for og få dekningen jeg hadde med kobber.fant og ut at telenor ikke automatisk sa opp regningen på kobberlinjen så jeg betalte inn snart 3000 for mye.dette er ett steinalderfirma uten kontroll.har tilslutt ringt one co og bestilt direkte slik at jeg får tv signal på tv nr 2.kanskje det hjelper.er på grensen til og bytte selskap.

Hanskristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hva i alle dager har de røyka der"
4 syns denne omtalen er nyttig

Telenor burde ha holdt seg til mobil og brebånd. Nå sliter vi som bare f med streaming gjennom t-we. Lagger, hakker, mister kvalitet og bryter streamen. Dette var aldri noe problem før den forbanna oppdateringen av boksene som ble gjort for å bedere tilbudet til forbruker. Denne løsningen kan da umulig ha blitt alpha testa engang, ingen uten en pistol i tinningen ville sagt den var bra. Her får du ikke lenger det du betaler for. En kompis sa denne løsningen ligner veldig på den som er på parabol og vistnok mye billigere å drifte kontra den gammle løsningen. Noe jeg ikke hadde blitt veldig overasket over. Miner foreldere som er litt oppe i åra synses den nye løsningen er kronglete og uoversiktlig, noe jeg er helt enig i. Ut i fra alle omtalene her så er det jo ikke akkurat noe å slå i bordet med fornøyde kunder. Så lurer litt på hvorfor de skifta ut ett ellers ok system, selv om det var gammelt så trengs det nødvendigvis ikke rekonstrueres fra bunn av til noe som ikke funker, why not just use something that work already with new code.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"elendig oppdatering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Håpløst å få oversikt over opptak. Fungerte mye bedre før oppdateringen. Håpløs sletting av opptak. Blir mye unødvendig klikking. Telenor lytter åpenbart ikke til sine kunder. HBO er også super treig og vanskelig å få oversikt over filmene/seriene.

Toralf K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere borte fra T-WE"
4 syns denne omtalen er nyttig

T-WE fra Telenor er noe av det dårligste tv løsning jeg har vært borte i. Alt er dårlig med T-we. Start forfra stopper opp og det kommer ofte feilmelding. Ukesarkiv er ulogisk satt opp. Spoling i programmene er tungvin. Gjelder T-WE bokser og appen til Apple tv. Kontakt med kundeservice får terningkast 1. Telenor la på. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"T-we er elendig brukervennlighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk med T-we på lasset i forbindelse med ny bredbåndsleverandør. Konseptet er rett og slett det absolutt minst brukervennlige jeg noensinne har vært borti + ustabilt med tekniske feil. Det er meningsløst å tilby et så dårlig produkt i 2020. Helt uforståelig. Skal si opp ved første anledning.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR