Tv
Canal Digital Kabel TV

Canal Digital Kabel TV omtaler og erfaringer

1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
7
av 7 innen
tv-selskap
27%
anbefaler
Canal Digital Kabel TV
Filtrer omtaler
38
21
16
34
120
Sorter omtaler etter
Viser av 229 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital Kabel TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tekniker"

3 gang på 4 måneder hvor vi har mistet Internett og TV. Akkurat som forrige gang sa de 1-3 virkedager før det blir fikset. 5 dager, 3 virkedager etterpå kommer de, men de hadde ikke med seg det utstyret som trengs for å fikse det, utrolig nok, nøyaktig det samme som også skjedde forrige gang. Kanskje de kunne fikse det før helgen, så det tar altså 2 1/2 dag eller mer for å kjøre tilbake og hente riktig utstyr som burde vært med fra begynnelsen, for å fikse problemet som skulle blitt gjort på 1-3 virkedager. Helt utrolig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Arrogante, frekke, kommuniserer ikke med hverandre og ikke har peiling på det tekniske ved internettilkobling. Nekter å sende teknikker, og skal ha meg til å ringe telenoreksperten til 26kr min når jeg har problemer med internett. Skylder på mitt utstyr, når vi har problemer på flere pcer, mobiler og nettbrett. Har selv jobbet med pc i over 20år. Betaler over 12000,- i året til Canal Digital og ingen hjelp å få. Har vært kunde i over 10år, men dette er dråpen. De avslutter med å si at det ikke er noe galt med Canal Digital sitt utstyr, og når jeg uttrykker min misnøye kontrer de med å ville hjelpe meg med oppsigelsen. Har heldigvis screenshots av samtalene og målingene av hastighet på internett med flere pcer kablet direkte i modem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Betaler for en vare jeg ikke får"

Nå har jeg helt fra begynnelsen av mai hatt feil på canal digital. Ser på tv og plutselig går tven i svart. Så står den å prøver og prøver søke opp feilen. Men det tar sin tid. Jeg har ringt og ringt kundeservicen. Kan dem hjelpe..
En sendte meg en ny kontakt. Sa det var det som var feilen. Dette var under fotball VM. Dårlig med kamper her i huset. Når denne kontakten kom etter to uker. Passet den??? Nei. Jeg sa i fra at jeg betaler 600 hver mnd for å ha canal en. Har altså betalt..Skal vi.se.. 2400 for elendig service og ingen tv. Jeg har ringt kundeservice minst 5-6 ganger.
Nå venter jeg på en ny turner. Jeg kunne få en ny og bedre enn den jeg hadde. Men da måtte jeg.betale 1000. Jeg ba om en ny liknes som jeg har. Har nok utgifter.
Må vel se etter ny leverandør. Kan ikke ha tv som er svart stort sett hele tiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og løgn fra kunderådgivere"

* Uendelig lang for å nå kundeservice
* Dårlig service fra rådgivere
* Rådgivere som lyver om kampanjeperioder
* Gang på gang feil på faktura
Styr unna for all del.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kort oppsummert: nær dobling av fakturaen de siste to årene, innpåslitne dørselgere som insisterer på at jeg skal installere fiber og påplussing av tilleggstjenester jeg ikke har bedt om. I chatten blir man også møtt av arrogante ansatte som viser liten evne til å komme kundene i møte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Forferdelig kundeservice, sendt 3 mailer ila 14 dager, ennå ingen svar... selv lover de 3 dagers responstid... alt for dårlig...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Ekstremt dårlig kundeservice. Blitt lovet flere ganger å bli ringt opp, noe som ikke skjer. Når jeg da henvender meg på chat og forklarer at man blir litt oppgitt over slik behandling, får man frekke svar tilbake. Helt utrolig at det skal være så vanskelig å si opp et abonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Løgn og manipulasjon"

Skulle ønske jeg hadde lydopptaker på ved hver samtale med dem. De påstår de selv tar opp samtalen, men da har jo de kontroll over samtalen, ikke jeg som kunde. Til meg har de løyet og ført meg inn i andre program enn avtalt, og høyere regninger som resultat, der hvor jeg trodde jeg hadde redusert avtalen og redusert regningene. De gjør de motsatte av det de påstår, og hva jeg som kunde ønsker. Jeg er mildt sagt forbannet og skulle ønske jeg hadde mere bevis enn mitt ord, for da skulle jeg sannelig gått hardt inn med advokat her. Fordi jeg er møkk lei denne slags avtale juks over telefon hvor jeg ender opp med skjegget i kassa.

Som om jeg står der og sier høyt: "jeg vil ikke ha noe." Og de kommer å tømmer et trillebårlass med godt og blandet over meg, så sender de en skyhøy regning etterpå.

Det som er bra er vel dekoderen. Den er enkel å bruke, og har vært knirkefri gjennom hele års abonnementet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig"

Mister nett regelmessig, spesielt i helgene. Mistenker at dette er for å motivere meg til å oppgradere til den dyreste pakken, som de sier har en mer stabil tilkobling

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Arrogant kundebehandling"

Jeg får fortsatt regninger på et abonnement som ble oppsagt for over 6 mnd. siden.
Canal Digitals kundebehandlere er kun arrogante og hjelper ikke til å ordne problemet.
Har ventet i telefonen i 30 minutter nå for å få si opp abonnementet en gang til!
Har dessverre ikke noe bra å si.
STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Feilfakturering"
1 syns denne omtalen er nyttig

De klarer ikke a sende månedlig faktura som avtalt, det hjelper heller ikke å endre til månedlig faktura på nettsiden selv, de sender kvartalsvis faktura uansett!!!
Har tatt kontakt med de angående problemet jevnlig i over ni måneder uten at de klarer å fikse problemet !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice juger så det renner av dem"

Har fiber fra dem siden de kjøpte de lokale strømselskapets linjer og har/hadde monopol.
Mye kontakt med kundeservice i starten med mye feilinformasjon, løgn og brutte løfter.
Når det er i drift virker det uten problemer, men den elendige kundeservicen har gjort at jeg har boikottet alle telenorprodukter jeg kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Ræva kundeservice og kanaler som detter ut hele tiden"

Lover å sende nye deler og avtale med montør gratis, men ender opp med å likevel måtte betale for å få montøren til å komme.

Kanalene detter ut hele tiden.

Hold dere unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ræva!"

Har vært i kontakt med kundeservice over 10 ganger nå. Har måtte lage konto på 3 forskjellige e-poster siden de har feil på systemet. Samme problemet som alltid. Det ordnes av og til men er tilbake til samme problemet etter en kort stund. Dårlig signal på parabol selv om tekniker har montert og justert parabol. Er heller ikke fornøyd med den nye boksen de har, OnePlace. Er noe dritt i mine øyne. Må i kontakt med kundeservice 20 ganger ser det ut som før man har fått det slik man vil. Men må ta kontakt på ting som tilbakestilles i hver jæ#%a dag. Kundeservice hjelper deg, men problemet er tilbake neste dag som regel.

Vil ikke anbefale Canal Digital til noen som helst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har slitt med dårlig signal i snart to mnd. i strekk. Har hatt to teknikere på besøk og fikk nytt programkort første gangen, men fremdeles dårlig signal som var av og på. Fikk ny ny tekniker på besøk som påstod det var noe galt med fjernsynet. Han sa at jeg måtte ha en dekoder. Jeg har programkort. Hvorfor sier han det når han påstår at det er noe galt med fjernsynet? Hva hjelper det da? Fjernsynet er bare 6 mnd gammelt. Etter besøket fikk jeg en tekstmelding der det stod at feilen var rettet og at utstyret mitt fungerte. Dette forstår jeg ikke. Signalet er fremdeles av og på. Hvorfor kan de ikke innrømme at noe er galt? Det som er bra er at teknikerne kom ganske raskt etter at jeg ringte dem om feilen.

Mariann H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger og lot meg overtale til å gå over til Canal digital fra RiksTV. All montering var gratis og de 4 første mnd gratis.
Montør ringer og dukker ikke opp som avtalt. Hører ikke mer fra montør. Ringer canal digital ca 3 ganger hvor hver person sier de skal legge inn sak og vil bli oppringt av montør ila 2 dager.
Ingen montør ringer og venter og venter..
vi skulle hatt det montert før jul.
I Mars ringer de og forteller at de sliter med å få tak i montør og vi får en annen. Vi får det montert opp, men montør kan ikke bruke festet som hører til parabol canal digital har levert og vi blir belastet 600,- pluss et administrasjons gebyr på 60 kr fra et firma som heter infocare. Har ikke lyst å betale dette og tar kontakt med infocare, men blir henvist til canal digital.
Canal Digital henviser til infocare.
Jeg ber om å få en kompensasjon for perioden fra desember til Mars i form av forlenget gratis periode.
Det var de ikke interessert i. Deres form for kompensasjon var å startet de 4 gratis månedene når vi omsider fått dette montert opp etter å ha ventet i over 2 mnd på montør.
Så gratis perioden skulle egentlig startet selv om vi ikke hadde fått det montert. Kan ikke si man er mye fornøyd nei😝

Silje B. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Utgir dårlig service! Feile priser å uten at du kommer ut av binding! Mener at dem ikke kan finne tilbudet som ble gjort til deg. Løgn på løgn! Gleder meg til binding er ferdig og nye med onkli service kan steppe inn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tyveri satt i system. Overgang til fiber"
2 syns denne omtalen er nyttig

Regninger sendes selv om abonnement er sagt opp, de dekker seg bak: Canal Digital er to firma, men når jeg sa opp pr tlf (to ganger ) lovte kundebehandler å ordne saken slik at jeg ikke hadde både satellitt og kabel tv regning samtidig.
7mnd etter: de stjeler fortsatt penger fra kontoen min for to abonnement, svarer ikke på det jeg spør om, og når jeg slettet autogiroavtalen, da kom inkassovarslene. SÅ sier de at jeg å må si opp skriftlig!!!! Det måtte de sagt når de solgte meg fibertilgangen! Ikke at de skulle "fikse" det!! Dumme meg stolte faktisk på dem!

Jeg kommer til å skifte leverandør.

Christian K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett og tv i to uker"

Helt fantastisk at det er mulig å må vente 1 til 2 uker for å få service etter brudd på kabel.. Ringte igjen idag å fikk beskjed om at de skal prøve å få fikset ila. uka. Må si meg svært lite fornøyd med dette.

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse og kunnskapsløse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er dessverre ikke noe som kan sies å ha vert bra, tid fra avtaleinngåelse til montering stemmer ikke, og det gis heller ikke informasjon underveis. Når montering endelig skjer, er dette på en svært amatør messing måte og ikke komplett, og man må stadig ringe kundeservice for å bruke flere minutter i tastevalg før men endelig får snakke med noen som ikke kan produktet eller annet. Å få svar på et enkelt spørsmål må man gjerne ta kontakt med kundeservice 2-3 ganger, og ingen har samme svar.
Jeg ville aldri valgt canal digital om det fantes en konkurrent i området.

Kenneth N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ulovlige avtaler og løgn om virkeligheten ved salg og markedsføring. Monopol er ikke lovlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når det er bare dårlig arbeid fra konkurranse etaten og løgn om monopol og løgn om framtida. Så det er ikke noe informasjon om nettleie på CanalDigital sin egen nettside, så er det ikke noe informasjon om det i prisliste. Så da blir det nok ikke noe mer enn løgner og svindel forsøk fra de som tror de hjelper. Ga meg beskjed om at de ikke har noe hjelp til noe. Hverken bredbånd eller noe annet. Ser at service er ikke noe annet enn løgner om virkeligheten og ubrukelig tull med faktura som ikke har vært korrekt siden jeg bestilte CanalDigital, underlig dårlig manerer og faktisk ulovlig gjennomført arbeid. Forkastelig dårlig manerer fra konkurransetilsyn og kontroll av monopolet de har gjort det verre enn det som er nødvendig. Telenor.no leverer signaler og de har problemer med forstå at de er ansvarlig for, elendig løgn om virkeligheten. Forkastelig dårlig manerer fra kundeservice og elendig oppførsel fra CanalDigital. Jeg har anbefalt alle sammen å anmelde CanalDigital for ulovlig gjennomført arbeid med ulovlig innkreving av penger for utgifter som ikke er mulig å få gi kundene. Det ligger i prisen uansett, så når selskap ikke kan noe om lovpålagte oppgaver og loven som er. Så takk til staten som ikke bryr seg om hva som skjer. Lykke til med betale tusenvis av kroner til CanalDigital svindel selskap som er Telenor egentlig. Det kan ikke være monopol og løgn om produktet. Så løgn om kundeservice som ikke kan hjelpe deg med noe annet enn slå av og på. Det er bare dårlig arbeid og løgn av sinnsyk dimensjon inkludert dårlig manerer mot kunder.

IKKE NOE GODT LEVERT PRODUKT

Anbefaler ikke ha noe med CanalDigital eller get, prøv Altibox de har ikke noe problem med kundeservice og kunnskap om produktet som er solgt. Egne servere til spill og det betyr at dette er avgjørende for fremtiden.

Vi kan bruke vår egen makt til vise at CanalDigital, og Get er inhabil patetisk ubrukelig meningsløs elendig hjelp av dårlig kvalitet. Så si opp avtalen med de. Latterlig at noen påstår at de er fornøyd med ubrukelig tull og mangler. Antar det er CanalDigital selv som er ansvarlig for svindel og bedrageri som gi beskjed om løgn via sider som dette. Canaldigital er bare elendig og utgått arbeid som ikke de kan levere mer av latterlige løgner om salg av produkter som ikke er noe annet enn løgner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Lite opptatt av hva kundene mener"

Får lite for pengene.
Forferdelig tregt, lite kunnskap og ingen ønsker om fornøyde kunder.
Lever på monopol og eget bakkenett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig TV-tilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at analoge signaler ble slukket er vi bundet til CD sine egne dekodere for å få gjort opptak, da de dessverre blokkerer signalene til eksterne opptakere. Dekoderne har dårlig kapasitet med plass til under 80 timer med HD-opptak og det er umulig å velge lavere bildekvalitet for å få plass til å ta opp mer. De bestemmer også at vi kun skal kunne motta HD-signaler for de vanligste kanalene. For min del er SD mer enn nok, men jeg får altså ikke valget. Deres "nye og bedre" produkt består for min del i et mye dårligere tilbud enn jeg hadde før. Jeg får sett mindre av det jeg ønsker, men må betale mer. Har nemlig vært nødt til å ta i bruk flere opptaksdekodere (hvilket medfører økte månedlige kostnader) for å kunne få tatt opp mest mulig, da jeg er ute og reiser i lange perioder og har en tendens til å se en del på TV (altså opptak) når jeg er hjemme. Som om ikke det var nok: I tillegg er ikke dekoderne til å stole på. Selv om det er 40-50 timer med ledig plass hender det at planlagte opptak ikke starter. Det er ikke snakk om opptakskonflikter. Ingen andre planlagte opptak ligger til samme tidspunkt. På kundeservice sa de at det kunne være pga. at for mange opptak ligger planlagt generelt. Altså at spilleren HOLDER AV plass til senere opptak som allerede er planlagt. Fikk beskjed om at det er umulig å få oversikt over det reelle antall ledige timer. Det antallet ledige timer som man kan se øverst på skjermen inne på Mine opptak gjelder altså ikke, i følge kundeservice. Hva i alle dager? Burde det ikke være sånn at den tar opp til det ikke er mer plass igjen før den stopper? Det er helt latterlig (hvis det i det hele tatt stemmer) at dekoderen kan bestemme uten mål og mening hvilke planlagte opptak som skal eller ikke skal utføres fordi den vil bli full en eller annen gang i framtiden hvis ingen opptak blir slettet. Skal man ikke få en sjanse til å se på opptakene og slette dem i mellomtiden da? Det er helt ulogisk hva som tas opp og ikke tas opp. Mitt siste eksempel er et serieopptak hvor en kanal sendte en hel sesong i løpet av to kvelder. Dekoderen bestemte seg da for kun å ta opp de tre siste episodene, selv om ingen opptakskonflikter var involvert og det var over 40 ledige timer på harddisken. Dette fenomenet har jeg opplevd med både den nye T-WE-boksen og ADB 5720. Har hatt flere merkelige opplevelser med dekoderne. Kontakter man kundeservice får man forskjellige svar på hva problemene kan skyldes. De svarer i hytt og pine og foreslår også løsninger på problemer man (utrolig nok) faktisk ikke hadde i utgangspunktet, og tror at det skal løse de problemene man egentlig ba om hjelp til. Det funker selvsagt ikke. I tillegg har jeg blitt anbefalt å kjøpe tilleggsutstyr som en annen kunderådgiver senere sa at mest sannsynlig ikke ville fungere. Jeg har flere ganger fått feilinformasjon derfra og sørger derfor for å snakke med flere av dem før jeg legger ut penger for noe. De er stort sett hyggelige, men altså ikke til å stole på. Jeg leier i borettslag med CD-avtale så er dessverre bundet til dette selskapet, men vurderer å gi opp hele TV-avtalen og gå over til strømmetjenester i stedet. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke TV løsningen på over 2 månader"
2 syns denne omtalen er nyttig

Over to månader prøver jeg å få fikset TV på den ny adressen vi flyttet inn.
Uprofesjonelt kundeservice som gjør bare feiler på bestilling og klarer ikke å sende dekoder i posten!
Sikkelig missfornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Canal Digital forholder seg ikke til egen kontrakt og pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er svært skuffet over Canal Digitals leveranse av fiber og TV. Selve arbeidet mht installasjon var 2 mnd forsinket. Jeg opplevde deretter 2 uker med hanglete og dårlig nett. Da man endelig hadde fått alt til å fungere opplever jeg 3 brudd og linje feil på 2 mnd. Canal Digital anbefaler meg å skifte mobil abonnement til Telenor slik at jeg kan få et tosifret antall GB mobildata til å bruke som erstatning. For min del helt uaktuelt og noe jeg nesten vil kalle useriøst.
Linjen er nå reparert og stabil. M og Canal Digital har satt opp hastigheten til 50/50 noe jeg antok var en erstatning for en dårlig erfaring vedr deres leveranse. Jeg tok desverre feil. Dette ønsker de nå ekstra betaling for og ønsker nå en pris Ca 100.- mer en det som er kontraktsfestet.

Søk Bytt.no