Meny
Canal Digital Kabel TV er nå Telenor TV
Canal Digital Kabel TV ble den 23. oktober 2018 en juridisk del av Telenor, og heter nå Telenor TV.

Telenor TV omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
7
av 7 innen
tv-selskap
24%
anbefaler
Telenor TV
Filtrer omtaler
39
21
16
38
141
Sorter omtaler etter
Viser av 255 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Sinnsykt dårlig og treg kundeservice. Styr unna."

Dyrt og dårlig, tvers gjennom. Hadde jeg visst hva vi EGENTLIG fikk "tilbud" om hadde vi aldri takket ja.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Ok tjeneste. Dårlig på kommunikasjon."

Da min aldrende mor skulle flytte fra enebolig til borettslag skulle jeg si opp tv-abonnementet for henne da hun har problemer med å gjøre det selv. Etter å ha stått 15 minutter i telefon-kø fikk jeg snakket med en som registrerte det, men han måtte også ha en bekreftelse fra henne i følge han. For at hun skulle slippe å stå i telefon-kø ble vi enige om at han skulle ringe henne opp straks vi var ferdige med samtalen. Da jeg snakket med henne senere kunne hun ikke huske å ha fått noen telefon og jeg tenkte at konsulenten hadde stolt på informasjonen jeg gav uten å ringe henne likevel. Men regningene fortsatte å komme. Jeg ringte så på nytt. Vedkommende sa at det var notert at hun selv skulle ta kontakt angående oppsigelse og sa at dette måtte være en "misforståelse". Jeg vet vi avtalte at de skulle ringe henne den kvelden. Visa endte med at hun måtte betale for 3 måneder hun ikke bodde i huset lenger. Mistillit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"T-we boks som ikkje fungerer og null kommunikasjon."

Elendig kundebehandling. Ringer inn feilmelding og får ikkje nokon tilbakemelding om korleis dei vil løyse problemet. Har vore utan TV i over ei veke!

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice. Setter bare på musikk og lar deg vente og vente."

Begynn å betjen kundeservice slik at vi får kontakt. Dette er helt uholdbart. Klarer ikke å komme i kontakt med dere. 😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"

Kun opptatt å selge dyrere abo, elendig kundeservice!!! Etter at de ble en del av Telenor er tlf.tidene kortere, hva med å være tilgjengelig på kvelden når folk pleier å se på TV???

Arne H. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Slett kunde(service)neglisjering."

13 års dårlig erfaringer med Canal Digital blir toppet i dag med samme oppfølging i regi av Telenor. (Kan ikke bli bedre)

Marieanne
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Altfor dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Canal digital (som nå har blitt til Telenor) gir ganske så dårlig service! Jeg er ikke fornøyd så langt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service tiltross for mangeårig abonnement"

Flyttet for snart 4 år siden. Fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å ta med parabolantenna fordi det allerede var en dit jeg flyttet. Det viste seg at armen på antenna var justert med en TESKJE!! Dette gjorde ikke tekniker noe med. Holdt ut noen år, men kontaktet kundeservice og den jeg snakket med sjekket ut med en annen avd. Sier det ville gå på reklamasjon og at servicemann ville kontakte meg for å avtale tid. Hørte ingenting. Ringte derfor opp kundeservice igjen. Fikk kort og kontant beskjed at det måtte jeg bekoste selv. Ingen hadde tenkt å gi meg kontrabeskjeden. I tillegg har vi takket ja til fiberkabel, noe som gjør at en antenne vil bli overflødig fra neste år. Ringte kundeservice igjen etter å ha fått tilbakemelding om å ringe dem etter innlegg på Bytt.no. Ringte opp og forklarte alt på nytt. Svaret var at det kun var ett års garanti på selve parabolen, så derfor ville de allikevel ikke gi det på garantien. Så i tillegg til alt en betaler for abonnement og div utstyr skal en betale når de benytter gammelt utstyr... det er service!, At de selv først sier det er en reklamasjon er noe de bare bortforklarer med at kundeservice må ha sagt feil.. Bare så synd at de ikke holder det de først har lovet. Smålig, mener nå jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke det de lover"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk telefon fra en selger fra Canal Digital og avtalte å sende to stk One Place dekodere til avtalt pris i forbindelse med inngåelse av Canal Digital plus abonnement. Fikk kun en One Pace dekoder i posten og når eg kontaktet kundeservice så får jeg beskjed at jeg må kjøpe dekoder no. 2 til full pris. Det var også flere andre ting selgeren sa som ikke stemte bla, at jeg kunne bruke One Place dekoderen med wifi og uten parabolantenne. Så da måtte jeg også montere antenne (som ikke var planlagt) for å få dekoderen til å virke og for å få tilgang til alle kanaler. Synd at Canal Digital misser gamle kunder på denne måten men de ser ikke ut til å bry seg om det..

Richard L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Bra tv løsning men..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra tv løsning, men dårlig kundeservice. Hadde 26 feil på 6mnd men dem ville ikke bryte bindingstid, og klarte ikke og fikse problemet. Fikk til slutt ny kabel inn til huset, ble aldri gravd ned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestillte fiber fra Canal Digital for 2 måneder siden. Fikk beskjed om at jeg ble satt på prioriteringsliste 3 ganger, før jeg fikk bekreftelsesmail etter 6 uker, på at fiber var bestillt. Nå er det ventetid på montør på 6 uker. Hadde aldri i verden bestillt fra Canal Digital om det har vært en konkurrent.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Flere feil over lang tid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikke første gang canal digitil har slitt med signalfeil og strømnettet, hvor de beklager over melding "evt ulemper dette måtte medføre". De setter en sen tidsfrist for når problemet skal være antatt løst, men så presterer de å bomme kraftig. Signalfeilen igår tidlig som følge av oppdatert strømnett, skulle være fikset innen senst 23 igår. Når klokken nærmet seg det, kom en ny melding som sa at det skulle være antatt fikset innen "formiddagen" dagen etter. Tven får fortsatt ikke inn noen kanaler dagen etter... uprofesjonellt👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter mye mas på dørene skrev jeg avtale med canal digital/fibernett. De skulle gi dato om oppmøte fra teknikere i løpet av 14 dager. Etter 6 uker, og mange henvendelser fra min side, har jeg ennå ikke fått noen dato. Det tar dagesvis før selger gir noen som helst tilbakemelding, og opptrer i tillegg arrogant.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Alltid god erfaring"

Flott selskap uten noe å klage på for min del. Har vært kunde gjennom bredbånd og kabel. Flott kundeservice og tar veldig kort tid å komme igjennom.

Anbefales på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"KabelTV utvikles ikke slik det gjør i utlandet, fordi canaldigital ikke har konkuranse."
2 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital kabel TV blir dårligere og dårligere. Vrir penger ut av utbetalte systemer og fungerer slik at de Bommer penger fra folket uten å gjøre noe for det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Internett svikter hver måned"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi mister internettet en gang hver måned, Canal Digital sa til oss at de kom til å bruke 1 til 4 virkedager, dette var på en mandag, så bruker de 8 dager på å fikse nettet! Hva slags service er dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Ingen hjelp å få! Dekoder som ikke fungerer og alternativet som tilbys er å kjøpe ny dekoder til 990,- kroner! Ikke interessert i en ny men en dekoder som fungerer så jeg kan ta i bruk de tjenesten som jeg betaler måndelig for. Lite relevant å få opplyst før-pris på det som tilbys, dårlig markedsføring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"At det går an å levere et så dårlig produkt, tjeneste og service i 2018 er utrolig."
1 syns denne omtalen er nyttig

At det går an å levere et så dårlig produkt, tjeneste og service i 2018 er utrolig. Har ventet over 2mån på få fibernett og kabel tv. Nå har jeg fått modem boksen i hus. Men ikke noe nett eller kabel tv. Ringer du service så gir de deg råd om hva årsaken kan være. Etter man gjør det de ber deg om 10 ganger. Fortsatt ingen nett eller kabel tv. Etter fler titals tlf samtaler kommer man jo ikke frem til en løsning.

Når modemet lyser rødt hele tiden er det ikke noe nett eller tv til huset. Kundeservice fått veldig basis opplæring. Etter flere år i It bransjen er jeg forbløffet over mangel på kunnskap hos Canal Digital. Når man spør om å restarte alt fra kundeservice kan de det ikke.

Bor du i Nittedal styr unna Canal Digital de lover deg gull og grønne skoger.

Elena M. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Noe av det værste som finnes"

Ganske irritert hver gang internettet skal bare plutselig slutte å funke. IKKE noe lang rekkevidde på internettet. Jeg har soverom noen meter ifra boksen, men likevell rekker ikke internettet bort. Kjempe dårlig internett og vanskelig å bruke tven.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"3 måneder, ingen fibernett. Udugelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha ventet på fibernett fra dem i over 3 måneder. Må jeg si meg lei av ringe til et håpløs kundeservice kontor. Det virker som de hjelper deg. Men i virkeligheten skjer det aldri noe.

Måtte selv finne ut hvem som installerte fiber kabelen. Fikk dem til sett opp fiber kabelen. Når det endelig ble satt opp kabel i huset. Så er det ingen nett. Ringer atter en gang til et håpløst kundeservice. De vet ikke hva feilen er. Kommer med så dårlig løsninger man allerede har prøvd. (Når lyser rødt på box sier det seg selv ingen nett i kabelen).

De kommer med masse unnskyldninger og løser aldri problemet. Om du bor i Nittedal kommune å vurderer fiber. Ikke si opp ADSL nett med det første.

Synd man ikke kan velge en annen leverandør. De har så si monopol på fiber i området. At Telenor skryter av at dette er deres datterselskap er rett og slett flaut.

Kundetilfredshet
"Løgn og luring"

To menn kommer for å se på kabel TV våre og etter et år kommer mail at jeg har kontrakt på mitt navn, vi har solgt Tv-en og har ikke lengre avbestille, helt løgn.

Hold dere vekk fra de luringene Canal Digital

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Løgn og bedrag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppsøkt flere ganger av dørselgere som ville ha meg til å kjøpe fiber. Til slutt sa jeg ja, etter at de hadde gitt "et meget godt tilbud". Kontrakten ble skrevet 20. november 2017. Installeringen skulle skje, ifølge kontrakten, senest juli 2018. I mai romsterte noe på husveggen. Der satt noen opp en stige! Det var montører for Canal Digital som skulle strekke fiberkabel fra stolpen til husveggen, uten å informere meg på forhånd om hendelsen! Uken etter skulle de komme å legge fiberkabelen inn i huset. Ingen kom. Jeg hørte ikke noe mer. Naboene fikk også "lagt inn". Så nå henger disse fiberkabelkveilene inntil husveggene i nabolaget, som den også gjør på min vegg. Men hvil i fred, du...så kom en ny utsettelse i juni 2018. Og enda en i august 2018. Nå har det blitt utsatt 3 ganger, for senest i dag fikk jeg epost om at det var utsatt til slutten av februar 2018. Ingen tilbud om at jeg som kunde kan si opp avtalen. Og Canal Digital svarer med standardoppsett - "svar", og frekke som de er skriver de: "håper du blir fornøyd når installasjonen er fullført". Jeg har mange ganger nå hatt behov for å si opp hele Canal Digital, men da bryter jeg avtalen, sier de, og jeg må betale dem ca. 9000,- kroner!!! Huff, for en fantasiverden Canal Digital har lullet seg inn i. Null stjerner i boken fra meg til Canal Digital.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Pågående"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter at min Mor hadde vert kunde der siden oppstart i 1997 måtte hun bytte til Riks tv fordi skogen rundt huset hadde blitt for høy. Hun prøvde å ringe dem får å si opp avtalen. 4 ganger ringt hun, man blir veiledet fram til oppsigelse av avtale gjennom å trykke på tlf. trykker man seg fram til å bestille eller endre abonnementet får man svar direkte. Men trykker man får å avslutte avtalen må man sitte i tlf opp til flere timer å det hendte i dette tilfelle. Min mor er 70 år å jeg ble tvunget å hjelpe henne. Bestemte meg for å bruke chat for og avslutte dette kjapt å enkelt, trodde jeg. Her er utdraget fra samtalen med Canal Digital sin chat hjelp. Mulig jeg som overreagerer eller kanskje ikke, jeg mener at dette er rystende oppførsel fra en stor kjede som dette


*Anonymisert (16:18:56): Hei og velkommen til Canal Digital Satellitt. Du snakker med *Anonymisert.

Kunne jeg fått ditt fulle navn og fødselsdato, samt enten kundenummeret, adressen eller telefonnummeret ditt?


Hansen (16:19:32): ********* ******

Hansen (16:19:45): Kunde nr *******

*Anonymisert (16:21:14): Takk. Er det ***** eller Hansen jeg prater med nå? :)

Hansen (16:22:11): Jeg er Hansen. Sønnen til *****. Hun har prøvd å ring dere flere gang i dag å kommer ikke igjennom.

*Anonymisert (16:23:04): Jeg forstår. Ja, dessverre har vi utrolig mye pågang idag.

*Anonymisert (16:23:18): Kan jeg spørre hvorfor dere ønsker å si opp kundeforholdet hos oss ?

Hansen (16:24:05): Der hun bor er signalene så dårlig at hun mister bilde ofte. Hun har nå fått seg riks TV

*Anonymisert (16:25:30): Riktig, er det lenge siden hun ble kunde hos RiksTV? :)

Hansen (16:25:54): Nettopp fått kort

Hansen (16:27:36): Kan du avslutte abonomnaget for oss

Hansen (16:27:41): ?

*Anonymisert (16:28:47): Det kan vi få ordnet.

*Anonymisert (16:29:20): I dette tilfellet Hansen, vil jeg gjerne tilby dere feilretting fra montør til 499kr (ordinærpris 1350kr) samt 4 mnd kostnadsfritt på hele abonnementet. Er det noe som kan være aktuelt ?

Hansen (16:30:54): Nei *Anonymisert. Hun ønsker å avslutte avtalen, hun har nå en annen TV leverandør

*Anonymisert (16:31:36): Jeg forstår :) Det var leit å lese at du ønsker å avslutte ditt kundeforhold.  

Vi løser derimot slike henvendelser best direkte på telefon.  
Har du anledning til å ta imot en telefonsamtale fra abonnementsavdelingen vår innen den neste timen?

Hansen (16:33:53): Er det ikke bare å avslutte det

Hansen (16:34:05): Hvorfor er dere så vanskelige ?

*Anonymisert (16:34:32): Beklager Hansen men vi har rutiner å følge :(

*Anonymisert (16:35:10): Men jeg skal gjøre et unntak og fikse det her. :) Det er altså ingenting jeg kan gjøre for å få dere til å forbli kunde hos oss? :)

Hansen (16:35:26): disse rutinene burde gjennomgåes for en endring

Hansen (16:35:42): Takk

Hansen (16:36:19): Nei det er son at hun allerede har endret avtale så hun blir nok stående der hun er nå

*Anonymisert (16:38:01): Okey. Jeg vil gjerne tilby gratis montør samt 4mnd kostnadsfritt på abonnementet, også vil jeg informere at RiksTV også har 14 dagers angrefrist på avtale gjort :) Er det noe som kan være aktuelt?

Hansen (16:38:26): *Anonymisert

Hansen (16:38:37): Du tuller nå ?

*Anonymisert (16:39:07): Hehe, beklager Hansen, om dere ikke ønsker tilbudet, kan vi fikse oppsigelsen :)

Hansen (16:39:54): Sender du en bekreftelse på dette til hennes Mail

Hansen (16:40:09): En bekreftelse på oppsigelsen

*Anonymisert (16:40:39): Ja, det skal jeg gjøre. Vår oppsigelsestid er inneværende måned + 1 kalender måned, slik at tidligst oppsigelsesdato er 01.10.2018. Er det oK ?

Hansen (16:41:26): Egentlig ikke

Hansen (16:41:48): Hun avslutter jo det nå, vil jo ikke betale for en ny måned da

*Anonymisert (16:42:10): Dessverre, vår oppsigelsestid er slik. Dette står i avtalevilkårene hun som kunde og Canal Digital Satellitt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tekniker"
2 syns denne omtalen er nyttig

3 gang på 4 måneder hvor vi har mistet Internett og TV. Akkurat som forrige gang sa de 1-3 virkedager før det blir fikset. 5 dager, 3 virkedager etterpå kommer de, men de hadde ikke med seg det utstyret som trengs for å fikse det, utrolig nok, nøyaktig det samme som også skjedde forrige gang. Kanskje de kunne fikse det før helgen, så det tar altså 2 1/2 dag eller mer for å kjøre tilbake og hente riktig utstyr som burde vært med fra begynnelsen, for å fikse problemet som skulle blitt gjort på 1-3 virkedager. Helt utrolig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Arrogante, frekke, kommuniserer ikke med hverandre og ikke har peiling på det tekniske ved internettilkobling. Nekter å sende teknikker, og skal ha meg til å ringe telenoreksperten til 26kr min når jeg har problemer med internett. Skylder på mitt utstyr, når vi har problemer på flere pcer, mobiler og nettbrett. Har selv jobbet med pc i over 20år. Betaler over 12000,- i året til Canal Digital og ingen hjelp å få. Har vært kunde i over 10år, men dette er dråpen. De avslutter med å si at det ikke er noe galt med Canal Digital sitt utstyr, og når jeg uttrykker min misnøye kontrer de med å ville hjelpe meg med oppsigelsen. Har heldigvis screenshots av samtalene og målingene av hastighet på internett med flere pcer kablet direkte i modem.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR