Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Canal Digital omtaler og erfaringer

336 verifiserte omtaler
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Dekoder
Middels
4
av 6 innen
tv-selskap
40%
anbefaler
Canal Digital
Filtrer omtaler
71
47
38
43
137
Sorter omtaler etter
Viser av 336 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Horrible service. Rude customer service"

They promised me that they would fix my decoder and nobody ever showed up. I called them at least 8 times- Each time they promised they would send somebody and nobody showed up ever. It was like a big joke. I took days off work waiting for their technician and everytime they had an excuse. Once they even hung up on me because they realised how bad they were.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Canal Digital"

Hold dere unna CD. De vil forsøke å selge deg dyrt utstyr. TV signalene detter ut og du må selv betale for nye deler og reperasjon, selv om utstyret er ganske så nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Mangler tyske kanaler"

Tyskland har i mange år vært vår viktigste handelspartner. Skandaløst at det da ikke tilbys en eneste tysktalende kanal i standardutvalget. Bytt ut noen av de vulgære intetsigende amerikanske søppelkanalene med tyske sendere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Svindel - styr unna"

Har vært kunde hos Canal Digital siden midt på 90-tallet. Under flytting i 2016 byttet vi til GET, da dette var mer praktisk i ny bolig. Var da midtveis i en 12-måneders avtale, men satset på at han som kjøpte boligen vår kunne overta abonnementet. Han ville ikke dette, så vi ble stuck med bindingstiden. I desember prøvde vi å si opp abonnementet, men dette var enklere sagt enn gjort. Utrolig mye vanskeligere å komme fram til de som man kan si opp abonnementet enn de som tegner, pussig...

Regningene bare fortsetter å dale ned, og her er det ingen som er interessert i å hjelpe. Etter mange forsøk ble omsider abonnementet vårt satt til stengingsdato 1.5. Da har vi betalt rundt 4000 kroner etter nyttår for et produkt vi sluttet å bruke i august. Haugevis av feilinformasjon og manglende lyst til å hjelpe. Styr langt unna!!!

Trønder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig opplæring på kundeservice, elendig produkt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nå slitt med Canal Digital i 8 uker. Har ringt Canal Digital regelmessig og hver gang er det en svenske i andre enden som gjør sitt beste for å hjelpe. Men i virkeligheten er de mer opptatt av å selge på meg gratis kampanje eller telenor 15gb til mob som "kompensasjon". Nettet mitt er utrolig ustabilt, detter ut ofte og fungerer knapt til streaming/gaming. Fikk tilsendt modem som også nå har startet å streike. Fikk tilsendt tekniker som gjorde vondt verre og her sitter jeg i 2017 med ett nett som er "av og på". Servicen i den andre enden varierer brutalt, har ringt ca. 20 ganger og fått snakket med en kompetent person 1 av disse. Styr unna Canal Digital. Aldri opplevd lignende her hvor vi bor, Trondheim.

Har veldig lyst til å si noe bra, men føler meg snytt. Får overhodet ikke det jeg betaler for og må bruke mobildata de dagene jeg har hjemmekontor. Dette blir fort dyrt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Vært uten tv og internett i 3 uker, og hver gang vi ringer sier de at vi må vente å se ann. Fått 70 kr rabatt av 599 kr. Hadde bytta tvert hvis det ikke hadde kosta 9000 kr og avbestille.

Benedicte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"

Har aldri opplevd verre kundebehandling og et større rot enn hos Canal Digital. Vi har blitt feilfakturert fra dag èn. Vi har kontaktet dem månendtlig hvor de da lover å "ordne opp i fakturarotet". Dette har ikke blitt ordnet opp i en eneste gang, men derimot blitt videresendt Kredinor med påfølgende stenging av internett. Forrige gang ble internettet vårt stengt kl 23.30 en fredag og vi satt uten internett til tirsdag. Når vi kontaktet dem igjen påsto de at de at de aldri hadde innrømmet at det var feilfakturert og telefonsamtalen endte med at de slang på røret. Styr unna.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"

Øker prisen hele tiden og om du skal si opp TV må du betale, 150 kr ekstra i tillegg til internettavgift. Ikke er de behjelpelig med feilsøking og de du får snakke med har ikke peiling på hva de driver med. Når du sitter der uten TV kanalar og mannen i andre enden forstår problemet ditt hjelper det ikke en dritt når han ikke vet hva problemet er og det vil ta 3 virkedager å rette, mulig mer men ikke får du kompensasjon for de tre/fem dagene fordi det er standard. Fint når det skjærer seg på en fredag. Har hatt andre problemer også tidligere. Stadig noe nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna dette selskapet"

Etter 5 måneder som kunde har jeg ennå ikke fått en eneste korrekt faktura. Jeg må sitte på telefonen til de stadig vekk. Nå har de sendt inkasso og sperret tjenesten på bredbåndstelefoni etter først å sendt en feilaktig faktura (hadde kampanje på 3 mnd gratis tjeneste). Jeg ringte og fikk løfte om at fakturaen var slettet, men likevel sender de inkasso noen uker senere og stenger telefonen.
Når jeg kontakter kundeservice, har de ingen hjelp å gi.

Så - fakturahelvete og dårlig kundeservice. Billig er det heller ikke. Jeg gleder meg til bindingstiden på 1 år er over, skifter leverandør på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tok 1,5 år å grave ned en kabel"

Elendig gjennomføringskraft, elendig oppfølging, elendig alt. Elendig kompensasjon. Ser noen har gitt de 3/5. Hvem gjør det?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk!"

Jeg kan ikke forstår hvordan er mulighet at Canal digital ikke er i konkurs! Steng dere butikk og går til NAV. Verste erfaring noensine. Jeg bestilte møntor og over en måned ingenting kjedde. Men faktura kommer for internet jeg har aldri fått. ABSOLUTT IKKE ANBEFALER CANAL DIGITAL TIL NOEN!

Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Fikk i oktober 2017 fiber fra Canal Digital. Hadde fra før av Parabol fra samme leverandør. Oppsigelse av parabol skulle visstnok skje automatisk da vi fikk installert fiber, men dette skjedde ikke. Ble trukket for parabol- abonnementet i tillegg etterpå, uten at jeg registrerte det med det samme. Fikk sagt opp det gamle abonnementet, men det var overhodet ikke mulig å få tilbake pengene for de mnd. jeg hadde betalt dobbelt opp!

Harald B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"

Arrogante og uvitende saksbehandlere! Uhøflige! Neste gang blir det ikke CDigitali i dette huset! Det finnes andre selskaper!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Meget varierende og noen ganger veldig frekk kundeservice"

Vi sliter med dårlig signal, vi har ikke tilgang til internett (oftest korte perioder) flere ganger pr. dag og ofte men korte perioder med dårlig tv signal. Dette har vært et problem i årevis, og kanskje et par ganger i året verre så vi kontakter Canal Digital, siste tlf. samtale "tok kaka" nei kan ikke hjelpe deg, ring Telenoreksperten, søk etter nr. Deres på nett, koster kr. 26, - pr. minutt... Og det når det ikke er vårt private utstyr det er feil på da det er avklart Telenor som leverer signalet fra Canal Digital og vi bet allerede ca. 1300 pr. mnd... Mange måter å gjøre "business" på.
Heldigvis ringte jeg Canal Digital igjen og fikk snakke med en som tok meg alvorlig og som ser at vi har varierende signal og som bestilte tekniker.

Cheyenne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig og utrolig frekk kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter telefonrunder til Canal Digital kundeservice siden november på grunn av feilfaktureringer, løfter om rettelser og utsendelser av nye korrekte fakturaer, (noe som aldri skjedde), svimlende tellerskrittsummer som følge av utallige telefoner til inkompetent og rotete kundeservice (som jeg til slutt begynte å mistenke for å ha en avtale gående med Telenor om å holde kunden på tråden så lenge som mulig og få kunden til å ringe inn så ofte som mulig for å tjene penger på dem), ble jeg idag så lei at jeg sa opp etter å ha mottatt enda en forvirrende faktura og blitt beskylt for å ha forandret på abonnementspakken min selv, noe jeg aldri har gjort, men tydeligvis har Canal Digital gjort det uten å opplyse meg om det. Jeg ble ikke engang spurt om jeg ønsket forandringer. I avdelingen for oppsigelser ble jeg bedt om å ti stille og oppføre meg voksent da jeg fortalte at jeg var frustrert over at kundebehandlers opplysninger om fakturaen ikke stemte overens med fakturaavdelingens påstander. Jeg forsto fort at når man er kommet til det punktet at man vil avslutte abonnementet, later ikke engang Canal Digitals kundebehandler som om de vil imøtekomme kunden på noen som helst måte lenger. Så jeg ga opp, ba om å få oppsigelsesbekreftelsen skriftlig og bare håper (men basert på erfaringer, tror jeg ikke) at den siste lille tiden som kunde der løper uten flere problemer og håper jeg aldri mer hører fra dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Hjelp på nivå med en 8 åring"

"Trekk ut kabelen. " "Hold inn restart i 20 sek.." Jeg spurte om ruteren støttet upnp. Det visste han ikke hva var engang. Måtte vente ei uke til sammen på at teknikker skulle komme pga helg. Dette er helt uakseptabelt. Vi lever i 2017. Dette kunne vært akseptabel service og hurtighet i 1997. Man kan ikke gå uten nett i en uke i 2017. Jeg har hjemmekontor, og bruker internett til vanlig tv. Værste services jeg har opplevd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Leverer ikke fart som avtalt"

Har abonnement på 500 bredbånd men Canal Digital klarer bare å levere en faktisk fart i området 50 til 75 (altså en 10-del av det jeg betaler for)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG KUNDESERSERVICE"

Ikke mye er bra. Dårligere nettverk, bare rot på kundeservice, brukte 1,5 år å montere anlegget i huset. Bare rot på faktura, har forsøkt å si opp tidal 3 ganger. Ok tuner.
Styr unna dette firmaet. Helt elendig og angrer.

Surmuler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Stort sett like elendig som RiksTV"

Det er relativt dyrt. De ønsker ikke å tilrettelegge for bruk av brukt utstyr, trege til å svare. Men noen lyspunkt er det, gratis parabolhode, tidvis hyggelig kundeservice. Morsomt at Canal Digital Parabol og kabel ikke kan snakke med hverandre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Styr unna"

Ingen kundeservice, god dag mann økseskaft svar. Veldig dårlig opplevelse dessverre. Disse må være populære hos forbrukerrådet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice etter feilfakturering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blitt feilfakturert for et oppsagt tv-abonnement 3 måneder på rad. Beløpene er ettergitt, men kundeservice nekter for at selskapet har gjort feil, og har ikke engang beklaget.

Svarer ikke på det jeg spør om og har total mangel på ydmykhet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst firma, bestilte TV/Bredbånd abonnement grunnet flytting, da tidligere firma ikke kunne levere ved nye adressen. Estimert levering satt til 3-5 virkedager.
De har etter 28 dager ved skrivende stund ikke greid å levere varen. Gjentatte ganger tatt kontakt med kundeservice (10 dager, 17 dager & 28 dager) forskjellig unnvikende svar og tilbakemeldinger hver gang. Sier de skal sende mail og ringe tilbake noe de ikke gjør. Kunne heller ikke nå gi noe mer konkret tilbakemelding på tidsaspekt, bare at det ordner seg snart. Hadde jeg tatt meg bryet å lese meg litt opp på kundefornøydhet i forkant hadde jeg aldri inngått avtale med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bredbåndet har ekstremt dårlig dekning. Det dekker ikke hele huset"

Jeg har opplevd store problemer med dekningen, den er kun god i et lite område rundt ruteren. Jeg mister ofte dekningen, eller det er lavt signal, hvis jeg sitter kun en etasje over der ruteren står. Selv etter tipsene fra kundeservice er nettet dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi bestilte 2 tv bokser + nett til rom, først fikk vi bare tv til det ene rommet, og de sa vi ikke hadde bestilt mer, så måtte vi betale 2000 til 3000 kr ekstra for å få det vi skulle få til samme pris 1 til 2 måneder senere... Og nå som vi har fått tv på begge rommene og nett til stasjonær pc, så har dem ikke lagt inn nett til t-we boksen. (Da funker ikke mange av funksjonene til boksen som f.eks å se på netflix, viaplay, flerromsbruk osv.) Vil ikke anbefale canal digital til andre etter dette. (Er vel "svindel" når vi bestilte dette ifjor sommer og fikk beskjed om at den ekstra tv boksen og montering ikke ville koste ekstra, så blir det 3000 kr mer og 1+ måned senere enn vi hadde bestilt det)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Darlig kundeservice, dyrt, og de "gjor seg vanskelige" dersom man onsker a si opp kundeforholdet. Anbefaler pa det sterkeste alle a sende oppsigelse rekommandert, slik at man har en skikkelig kvittering pa at oppsigelse er sendt. Ellers vil nok bare de manedlige regningene fra denne frekke leverandoren bare fortsette a komme!.
De er heller ikke noe serlig villige til a fortelle deg hvor mye data du bruker pr. mnd, og det er ikke mulig a sjekke selv via min side.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap