Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mars 2025
Telenor TV
1.7
621 verifiserte omtaler

Telenor TV omtaler og erfaringer

Ingen trend

Telenor TV har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
621 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#3
Middels
Telenor TV er rangert
#3 av 5 tv-leverandører
15%
Forferdelig
15% anbefaler Telenor TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 621 omtaler om Telenor TV

FILTRER OMTALER
47
42
30
80
422
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Så dårlig at at diskreditering er det eneste rette

Omtale av  Pia

Ny dekoder fungerer ikke som den skal. Kundeservice er dårlig, chatteroboten Telmi er enda verre. Skulle byttet på dagen, men er bundet av borettslagets avtale med Telenor

Te-we fungerer dårlig.

Omtale av  Roy B

Stopper hele tiden og det står Starter opp te-we tjenesten. Når man ser et program som har gått tidligere på dagen, stopper det plutselig opp, og man må begynne på nytt, bare for å oppdage at det stopper igjen. Ser man et program, feks et langrenn på NRK, og spoler, stemmer ikke lyd og bilde. Det er også lite programmer i ukesarkivet. Da jeg byttet fra Altibox til Te-we, med 2 års binding, ble jeg lovet et tilbud som var minst like godt som det jeg hadde. Det stemmer ikke.

Styr unna Telenor sin TV-løsning

Omtale av  Lars M. Y

Leverer ikke hva selgeren lovet, eksempelvis lagring. Helt uforståelig meny for den uinnvidde. Etter lang tid lærer man seg det meste, men funksjonaliteten er elendig. Har hatt drøssevis av samtaler med Support. Noen bra, noen helt elendig, én var veldig bra, men henne fikk jeg ikke kontakt med senere.

Stive priser og elendig kundeservice

Omtale av  Ove B

Stive priser og elendig kundeservice. Privatkunder tas ikke seriøst når de opplever problemer, selv ikke når problemet befinner seg hos Telenor og varer i mange dager. Det går lang tid før feil fikses og da må man ha mast hver eneste dag. "Har du prøvd å koble fra strømmen på <ditt og datt>?" er Telenors standardsvar for alt ... De er både respektløse og frekke.

Telenor raner uoppmerksomme kunder

Omtale av  Cj V

Øker prisen til nesten det dobbelte etter at bindingstiden er over. At dette skjer uten at de tar kontakt for å høre om man er fornøyd og ønsker å fortsette er useriøst og grenser til det spekulative. De som ikke følger med blir loppet for altfor mye penger, de som følger med bytter leverandør. Hva slags forretningsmodell er dette?

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig service.

Omtale av  Odd A

Har hatt problemer med at kanalene hopper ut på den første boksen og fikk ny boks som kunne kobles opp uten problem men den andre boksen måtte jeg oppgi s/n nummer og chip is for at dette skulle fikses,kunne de ikke ha gjort det samme med den nye boksen med en gang?Veldig irriterende å være uten tv.

Dårlig decoder

Omtale av  Stig

Veldig misfornøyd med decoder. Fungerer dårlig ved tilbakespoling av programmer. Hopper ut og går til sanntid..

Ikke fornøyd.

Omtale av  Lasse A

Dyrt og ustabilt. Vi opplever også te we som rotete og vanskelig å finne frem på. Ved kontakt ber kundebehandler meg finne andre muligheter på nytt.no

Leverer bra

Omtale av  Elisabeth L. K

Funker bra. Men prisen er høy. Vil nå innhente informasjon fra andre og selgølgelig gi telenor en sjangse til å sette ned prisen. Har internett og TV.

God jul og 5 grep telenor kan gjør for å bli bedre.

Omtale av  Frida

Telenor ringer julen inn med å gi meg en saftig faktura på 2000 kr. Årsaken er det at når jeg sa opp abonnementet mitt på nettisiden deres, skulle jeg ha forstått at jeg måtte ringe inn for å fått bekreftet jeg jeg hadde sagt opp abonnementet mitt - som jeg ikke har sett noe til på et halvt år. Jeg fikk en epost som ba meg laste ned acrobat reader for å se vedlegget. Eposten hadde tittelen "informasjon" og naiv som jeg var, med å være vant med andre leverandører der du utfører en handling og den er grei, opererer Telenor annerledes. Her er 5 tips til Telenor og hvordan de kan tilby en bedre tjeneste, redusere henvendelser og ha fornøyde brukere: 1. Informer riktig! Selv har jeg mottatt tonnevis av eposter fra dere i året, den éne eposten som var verdt for meg å åpne skrev dere "informasjon" og ikke "viktig informasjon", det koster meg 2000 kr. 2. Ikke diskriminer brukerne deres. Informer hva det gjelder i eposten, ikke be meg laste ned et program for å få tilgang til viktig informasjon. Acrobat reader er ikke noe jeg prioriterer å laste ned i en flytteprosess. 3. Når jeg sier opp sier jeg opp - Vi er ikke tankelesere, om dere har en foretrukken måte å gjøre ting på, så informer om det. Om en bruker ringer inn eller utfører handlingen på min side, bør man få samme informasjon. Dere skal ikke tjene penger på at dere jobber i siloer og ikke snakker sammen. Tydeligvis var måten jeg gjorde det på "feil" 4. Unngå unødvendige klimautslipp og unødvendig arbeid. Hvorfor kunne ikke ny eier bare ha fått overfør utstyret sitt? Når jeg flyttet inn 3 år før var det plug and play, mens samme utsyr 3 år etterpå var prosessen ulik, dumme meg som ikke forsto det. Her måtte ringe inn, å gjøre det via nettsidene deres var jo ikke greit - kanskje dere like gjerne skal være med ved boligovertakelse, så får vi inn papirarbeidet deres der også? 5. Det er lov å informere igjen! I informasjonen som ble utsendt sto det ikke noe om pris, kanskje det skal være en idé? Eller som i mitt tilfelle, som ikke laster ned programmer for å få tilgang på informasjonen deres - send meg et brev i posten, send meg en vennlig påminnnelse. Det er lov å sette seg litt inn i hva brukerne deres går igjennom. Det er sikkert en grei kundebase som kommer inn via flytting - eller som forlater dere på grunn av flytting. Hvorfor skal dette være så sykt vanskelig å gjøre bedre? Nå har dere i alle fall 5 punkter dere kan se på. Med dårlig informasjon, diskriminering, tvetydige tjenester, unødvendig bruk av posten og mangel på oppfølging har dere nå fått flere henvendelser på kundeservice (som kun gjenforteller at det er mangel i tjenesten deres) og dere har tjent 2000 kr. Håper det smaker godt, for julemåltidet mitt kommer ikke til å smake like bra.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

T-We - dårlig brukergrensesnitt - tekniske problemer - mangler basisfunksjoner

Omtale av  Ivar H

T-We-boksen har det dårligste brukergrensesnittet jeg har opplevd på en digitaldekoder. Det er vanskelig å finne fram. Basisfunksjoner som serieopptak er ikke tilgjengelig. Dekoderen skrur seg på av seg selv slik at man våkner om natten av stemmer. Appene slik som NRK-appen sliter med at lyd og bilde er ut av synk etc, og boksen krever ofte omstart på grunn av dette.

Helt ufattelig elendig

Omtale av  Truls

Telenor T-We kan bare beskrives om helt ubeskrivelig elendig. Jeg har returner defekt T-We boks, fjernkontrol eller begge 5-6 ganger nå. Jeg får endeløse forskjellige feilmeldinger. Det er masse funksjoner som rett og slett ikke fungerer. Appen klarer ikke å huske hvilke episoder man har sett i en serie og hopper tilbake flere episoder, gang på gang på gang selv om man manuelt velger den riktige episoder. Å fjerne filmer/serier fra "fortsett å se" fungerer ikke så der hoper det seg opp med masse dritt med mindre man ser gjennom hele serien inkludert rulleteksten helt til ende. Fjernkontrollen fungerer greit en stund og så begynner den å bli tregere og tregere i responsen til den blir totalt ubrukelig. Dette har skjedd med 4-5 fjernkontroller nå. Sender Telenor andre kunder sitt defekte dritt bare rett ut igjen eller er ALLE T-We boksene og fjernkontrollene SÅ elendig kvalitet? Jeg har også opplevd gjentatte ganger at alt innholdet og alle valgene mine for kanaler/strømmetjenester blir slettet slik at jeg må bruke evigheter på å sette opp hele forbanna dritten helt på nytt. Telenor sin forklaring på dette er at andre beboere i sameiet har logget på min konto og slettet innholdet mitt. Hvis dette faktisk stemmer er rutinene og sikkerheten til Telenor under enhver kritikk. Styr unna!!! Eneste grunnen til at jeg har denne dritten er at sameiet av en eller annen uforståelig grunn ikke bytter leverandør. Det får bli en sak for neste årsmøte. Har egentlig mest lyst å ta en slegge og knuse hele T-We drittboksen til pinneved.

Svakt

Omtale av  Øyvind

T we dekoderen jeg fortsatt leier via sameiet av Telenor i over 10 år nå er så treg i bruk at den ble pakket ned i år, den kan heller ikke flyttes enkelt pga antennekabelen den må ha. Finnes ikke løsning for å få byttet leien til ny type dekoder. Ny Chromecast ble kjøpt, men nå sluttet Google TV appen til Telenor å virke etter noen måneders bruk. Får klare meg uten t we da, men hadde vært greit å slippe regningen for dette svake produktet.

Dårlig produkt og kundebehandling.

Omtale av  Hans H. C

Meget skuffet over kundebehandling. Lovet ny dekoder mandag etter målinger fra Telenor Med returpose for min defekte dekoder. Med lovnad om kompensasjon for tapt TV-tid. Skulle ta et par dager. Ringte fredag og purret. Mottar en bestilling(!) på ny dekoder samme kveld. Dette var ikke avtalen fra mandag. Så det blir enda flere ubehageligheter når jeg ringer i morgen 2.des. Først feilkode HdCP. Resetter dekoderen etterpå. Ny feilkode 216P. Vi har TWe-boks på veggen. Bra Wifi med over 200 mBit/sek. Ruter står ca 5 m fra boksen. Har ny Samsung smart-TV. Abonnementet står på min kone.

Har allente på hytta, får alltid hjelp ,

Omtale av  Sven J

Får ikke hjelp fra kundeservice. Prøvd å ringe , men kundeservice er stengt !!!

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mistet abonnement uten grunn og varsel.

Omtale av  Maja

Vi tegnet t-we abonnement i september med kampanje til 271kr. Forleden dag hadde vi mistet streaming kanalene vi hadde valgt inn samt extra poeng vi kjøpte. Vi ringte tre ganger uten at de visste hva som hadde skjedd, og de la kanalene til igjen uten at det funka. Dagen etter er hele abonnementet borte og de sier at det er kansellert, så nå har vi ikke abonnement og må kjøpe nytt med ny tvdekoder til nesten 600kr. Vi gidder ikke mere av t-we og går heller over til kun å ha tv2play, viaplay, max og sky i separate abonnement.. blir mye billigere...

Telenor TV

Har tilegnet profilen
Telenor TV deltar på Bytt.no

Telenor TV har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telenor TV besvarer ikke omtaler

Telenor TV har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telenor TV henter ikke inn tilbakemeldinger

Telenor TV benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR