Meny

Altibox TV omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
2
av 7 innen
tv-selskap
60%
anbefaler
Altibox TV

"TV-guiden er uleselig"

Omtale om Altibox TV skrevet av J. A for 02.04.2020 20.36

Altibox TV har totalt 288 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"TV-guiden er uleselig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått ny Altibox Control boks. Boksen fungerer utmerket, men TV-guiden er mørke grått skrevet på sort bakgrunn!! Det er umulig å se hva som står på skjermen hvis man er mer enn 1 meter fra skjermen!! Den gamle løsningen med sort skrift på hvit bakgrunn var utmerket. I tillegg bør skriftens størrelse kunne justeres av bruker.

Bytt.no
"TV-guiden er uleselig" skrev J. A om Altibox TV

Har du en tilsvarende erfaring med Altibox TV?
Gjør som J. A og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Altibox TV du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kommunikasjon med kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bortsett fra varsler om endringer av betingelser og priser er det lite kommunikasjon med kundene. Spesielt savner jeg ting som demonstrerer en proaktiv holdning til drift av nett-tjenester og at kundene kan føle seg trygge på at Altibox som leverandør besitter tilstrekkelig kompetanse til å levere pålitelige tjenester. Nettsidene for kundestøtte gir lite hjelp og det er vanskelig å etablere dialog. Bla virker det ikke som at Altibox håndterer e-post sendt til noen av de anbefalte administrative adressene for deres virksomhet (rfc2142) For enhver leverandør av nettjenester er det en viktig forutsetning for effektiv drift at kundene holdes informert om ting som skjer underveis og at kundene gjøres i stand til å løse mye selv. I den forbindelse er det uakseptabelt at sidene for kundestøtte ikke viser pågående driftsforstyrrelser selv når en hel region er slått ut. Uansett hvilken form for kommunikasjon man bruker for å rapportere et problem så gis det aldri noen vettug forklaring i etterkant. Som kunde lurer man til tider på om Altibox har kontroll. Min egen erfaring fra 30 år innen nettverk og datakommunikasjon er at fornuftige forklaringer på problemer som er skrevet så de gir mening både for vanlige brukere og for teknisk kompetente kunder er nødvendige for å opprettholde tillit. Tilliten til Altibox er derfor lav. Den eneste grunnen til at jeg fremdeles er kunde er at Altibox har et defacto monopol her hvor jeg bor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Topp service, topp kvalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Defekt hjemmesentral når 4 stk. Satt på nett på hjemme(korona) kontor. Fikk byttet og til ny i løpet av 1 time. Alt fungerte, god veiledning fra Altifiber Sørlandet, Hauge i Dalane.

Lennart K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke fryst avtale på jobbhybel ved permittering"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har nå blitt permittert og får ikke fryst altiboxavtale, må betale full pris eller si opp avtalen. Har også altiboxavtale på hjemmeadresse, har derfor sagt opp avtalen og vurderer det hjemme også. Null service og kun profitt. Anbefaler andre og bytte til andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal/dekning/App."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlige ting. App henger, nett er bare ok i et rom. Prisen alt for mye, neste år halv pris. Som Get👍 betaler ikke en krone ekstra for Google Wi-Fi.... Bra ting, fjernkontroll ser fin ut.

Altibox TV har totalt 288 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR