Tv
Canal Digital Satellitt TV

Canal Digital Satellitt TV omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Dekoder
Middels
4
av 7 innen
tv-selskap
44%
anbefaler
Canal Digital Satellitt TV

"Dårlig signal og ikke signal i regnvær, snøvær eller torden i nærheten"

Omtale om Canal Digital Satellitt TV skrevet av Kolbein M for 06.11.2018 12.25

Canal Digital Satellitt TV har totalt 176 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital Satellitt TV?
Kolbein M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal og ikke signal i regnvær, snøvær eller torden i nærheten"

Vi har dårlig signal og ikke signal i regnvær, snøvær eller torden i nærheten. Har kontaktet via Chat Canal Digital og pga stor pågang valgte vi å få svar via e-post. Har nevnt at parabolen var arvet fra tidligere eier da vi kjøpte huset og vi har hatt den i mer enn 15 år. Kan det være noe feil med parabolen at det er så sensitivt? Har ikke fått noe svar selv om det er gått mer enn 2 uker...

Svar fra Canal Digital Satellitt TV
09.11.2018 20.05
Vi beklager at du har problemer med signalene og at du ikke har fått løst problemet ennå. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi nok få hjulpet deg.

Bruk gjerne chat eller kontaktskjemaet nederst på denne siden: https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/

Mvh,
Canal Digital
Bytt.no
"Dårlig signal og ikke signal i regnvær, snøvær eller torden i nærheten" skrev Kolbein M om Canal Digital Satellitt TV

Har du en tilsvarende erfaring med Canal Digital Satellitt TV?
Gjør som Kolbein M og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Canal Digital Satellitt TV du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice - Dobbelt salg, må betale dobbelt"

Jeg tegnet tv-abonnement (grunnpakke) på parabol med 12 mnd binding. Etter noen måneder (sept 2018) ble jeg oppringt av en selger fra Canal Digital som ville selge tv og internett over fiber. Takket ja til et tilbud med bindingstid på 12 mnd. Nå har jeg fått beskjed om at oppkobling av fiber skjer i November. Jeg tok derfor kontakt med Canal Digital for å få terminert avtalen på parabol siden den nye avtalen på fiber begynner å løpe. Det skal nevnes at jeg gjorde dette etter beskjed fra Telenor kundeservice slik at jeg ikke ble "dobbeltfakturert" og denne beskjeden kom fra 2 forskjellige kundebehandlere. Canal Digital nekter å si opp avtalen med mindre jeg betaler gebyr for brudd på bindingstiden. Da jeg inngikk avtalen om fiber i september var dette uproblematisk, MEN siden Canal Digital (kabelkunder) ble overført til Telenor den 23.10.2018 sier Canal Digital at de ikke har noe med Telenor å gjøre og derfor ikke kan si opp avtalen med mindre jeg betaler gebyr for å bryte bindingstiden. I dag leser vi 31.10.2018. (7 dager) Da jeg ringte tilbake til Telenor kundeservice og la frem "påstandene" fra Canal Digital kundeservice sier vedkommende at de (Telenor) ikke har noe med Canal Digital å gjøre og således ikke kan gjøre noenting. Dette er veldig merkelig da Telenor eier begge selskapene. Hvordan er det MULIG at Canal Digital kan selge meg tv (parabol) med binding OG tv (fiber) med binding uten at de forstår at det ene abonnementet må erstatte det andre, selv etter den 23.10.2018? Nå krever de at jeg betaler 800 kr mnd for fiber og ca 250 kr mnd for parabol! Er det mulig? At parabol-abonnementet opphører når fiber-abonnementet begynner å løpe var absolutt en forutsetning for avtaleinngåelsen. Hei Telenor? Hei Canal Digital? Hva har størst verdi? 1500 kr eller årevis langt kundeforhold???

Svar fra Canal Digital Satellitt TV
07.11.2018 17.01
Det er ikke uvanlig at selskaper som er eid av Telenor-konsernet ikke har tilknytning til hverandre. Vi kan imidlertid forstå at det har vært forvirrende at Canal Digital Kabel og Canal Digital Satellitt over lengre tid har vært to forskjellige selskaper uten tilknytning.

Dette har Telenor gjort noe med, og etter 23. oktober ble Canal Digital Kabel til Telenor og Canal Digital Satellitt fortsetter som Canal Digital. Det betyr dessverre at den tidligere ordningen om at kunder som skifter mellom selskapene, slipper oppsigelsestid og bindingstid, dessverre ikke lenger er gjeldende.

Det gjøres imidlertid unntak og i dette tilfellet ønsker vi å se på dette en gang til. Siden vi ikke vet hvem du er, er det fint om du tar kontakt med oss og henviser til denne meldingen.

Bruk gjerne chat eller kontaktskjemaet nederst på denne siden, så skal vi hjelpe deg: https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/

Mvh,
Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke tilfredsstillende montør"

Avtalte montering av parabol. Montør kom, hadde ikke med seg det han trengte. Boret hull i vegg, før han fant ut at han ikke kunne montere. Klagde på at vegetasjon var i veien. Men sa han fra til min kone om hvilket tre som var i veien... Neida. Hadde ikke stige med seg heller, og kunne ikke bruke vår. Kundeservice var hyggelig, skjønte problemet og skulle ordne med et annet firma. Dagen etter kom en kontrabeskjed, og utstyret måtte sendes i retur. Er nå fornøyd Viasat kunde

Svar fra Canal Digital Satellitt TV
24.10.2018 12.24
Det er ikke bra at du fikk en så dårlig opplevelse under montering. Dette beklager vi. Vi setter imidlertid pris på at du har vært i kontakt med kundeservice, slik at vi kan ta opp dette direkte med montør og revurdere samarbeidet med denne montøren.

Vi ønsker deg velkommen igjen i fremtiden og garanterer deg en bedre opplevelse, hvis du skulle ønske å prøve igjen.

Mvh,
Canal Digital Satellitt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny kunde i September 2017, dekoder deffekt innen en måned, måtte betale for ny"

Ble kunde i September 2017, dekoder boksen døde etter en måned.
Regnet med det vill være smal sak å sende en ny på reklamasjon men det var det ikke.
Måtte betale full pris ut av egen lomme, klagde flere ganger uten hell.

Skjønner at Canal Digital fremstår som arrogante med den kundebehandlingen de har.
Kommer til å skifte til Viasat så fort binding er ferdig.

Svar fra Canal Digital Satellitt TV
16.10.2018 11.48
Det er ikke meningen at vi skal oppleves som arrogante. Her tror vi det har skjedd en feil. Dersom du tar kontakt på nytt og viser til denne meldingen, så skal vi se på saken din en gang til - forhåpentligvis med et bedre utfall for deg.

Bruk gjerne chat eller kontaktskjemaet nederst på denne siden: https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/

Mvh,
Canal Digital Satellitt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig Signal og intet signal i regnvær eller torden i nærheten"

Det er trist at de som tror de er Norges beste eller var det verdens beste? Ikke kan levere TV- bilde i regn eller tordenvær, har prøvd å flytte parabolen under tak, hjalp ikke! 2 paraboler, en for hver inngang på tuneren (mottaker) hjalp ikke. Det som er bra med parabol er om man har UPS. kan man forsatt se TV om strømmen går, det er jo sjelden at en satellitt mister strømmen, da var det bare det med regn og tordenvær.

Svar fra Canal Digital Satellitt TV
12.09.2018 11.42
Det er leit å høre at du har tekniske problemer. Vi ønsker å finne ut av dette sammen med deg, slik at vi kan få løst dette en gang for alle. Da må du imidlertid ta kontakt med vår kundeservice.

Bruk gjerne chat eller kontaktskjemaet nederst på denne siden: https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/

Mvh,
Canal Digital Satellitt
Canal Digital Satellitt TV har totalt 176 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no