Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Allente TV
1.4
881 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
881 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-selskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 881 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
58
47
53
90
633
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Allente TV
Allente TV har 881 verifiserte omtaler på Bytt.no

Full fart bakover.

Omtale av  Hans A

Opprinnelig Canal Digital. Selskapet var på vei i riktig retning, god dekoder og nettløsning som var relativt ryddig, stabil og hadde et godt utvalg av muligheter for tilpassinger osv. Et par måneder etter at det ble Allente var plutselig ikke den 6 måneder gamle dekoderen støttet lenger. Streamingappene sluttet å fungere. Canal Digital-nettløsningen blir erstattet av noe som ser ut til å være bygget fra bunnen av igjen, så vi er tilbake på 0. -Søkealgoritmene er svært dårlige. -Mye innhold ligger dobbelt/trippelt hvor en versjon gjerne er gratis men en annen må du betale for (bevist?) -Avspilleren er ustabil. Om du ser direkte-TV kan den finne på å bytte kanal eller rett og slett krasje om du trykker pause. -Det er ikke lenger mulig å tvangsstyre kvaliteten for å tilpasse seg dårlig nettkapasitet eller mobilbredbånd. Så da sitter vi igjen med en dekoder som ikke støttes og en nettløsning som ikke fungerer. Selskapet har forøvrig forskjellige prinsipper for deg og meg, for selv om det fint er mulig å inngå en avtale over telefon, så må oppsigelsen være skriftlig. Dette selskapet er på full vei ned og vil være kjøpt opp eller konkurs iløpet av 12 måneder.

Svar fra Allente TV
13.01.2023 10:49

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Arrogant firma som behandler deg som pasient, ikke kunde.

Omtale av  Tom

Etter lang venting kommer du til en kundebehandler. Ikke bare klarer de ikke å løse det tekniske problemet. De mørklegger alle kanaler! Altså har du nå et større problem enn før henvendelsen. Så går de hjem for kvelden! De er klar over at problemet ikke er løst, men det er du som pasient som må ta kontakt neste dag. Dette har gjentatt seg i tre dager. Har snakket med 5 forskjellige hjelpepleiere. Alle må sette seg inn i saken på nytt for deretter å foreslå samme nyttesløse tiltak. Ikke får du snakke med noen andre. Her er det tette skott mellom pleierne og teamlederne deres. Sjefene skal ikke brys. Toppen ble nådd da jeg skulle settes over til den tekniske avd. med størst(!!!) kompetanse. Etter 1 time ga jeg opp. I neste samtale med en pleier fikk jeg opplyst at denne avd. ikke tok telefonen. Alt dette i tillegg til bytte av satelitt og avtaler som ikke stemmer med hva som avtales på telefon.

Svar fra Allente TV
13.01.2023 10:50

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Irriterende tuner

Omtale av  Hans G. B

Opplever til stadighet at programmer ikke blir tatt opp til slutt. Må ofte restarte tuneren nå den slutter å virke.

Svar fra Allente TV
13.01.2023 10:50

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Skrøyt

Omtale av  Kjell A

Heldige dåkke som har en montør som heter (anonymisert), han bor på (anonymisert) koselig og servicminded mann ska dåkke leida lenge etter. Håper han blir lenge i firmaet. Har bare alt godt å gi , og håper dere beholde han lenge. Beste hilsen (anonymisert) setter pris på om dere gir han tilbakemelding og ei stjerna i boka🥰

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:14

Hei, Så hyggelig å høre at du er fornøyd, og takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding. Vi skulle veldig gjerne gitt din tilbakemelding direkte til montøren, men siden denne omtalen er offentlig er personinformasjon anonymisert. Hvis du kontakter vår kundeservice på telefon 915 06070 vil vi absolutt gi tilbakemeldingen videre. Med vennlig hilsen, Allente

Katastrofal kundeservice

Omtale av  Jose

Jeg har vært kunde av Canal Digital, nå heter det Allente, i mange år, kanskje 20 eller mer. Da jeg fikk høyhastighetsbredbånd av Telenor for litt over 1 år siden, abonnerte jeg på Telenors T-We. Jeg hadde ikke lenger behov for TV fra parabol. Jeg ringte Allente for å si opp abonnementet, men kundeservice påsto at Allente kunne tilby en del i tillegg til hva Telenor T-We ga meg av tjenester. Dessverre stolte jeg på Allente og jeg abonnerte på bredbånd TV med bindingstid 1 år. Jeg hadde ingen fordeler av å fortsette med Allente. Tre måneder før bindingstiden var over, sendte jeg med Posten en oppsigelse til Allente. Tre måneder i forveien var mer enn nok, siden vanlig oppsigelsestid er 6 uker. Men Allente sendte meg en faktura utenom bindingstiden, gyldig for januar 2023, med betalingsfrist 15. desember. Jeg ringte Allente og jeg innvilget at samtalen kunne tås opp. Jeg klaget på fakturaen og gjorde oppmerksom på at jeg hadde sendt inn en skriftlig oppsigelse datert den 27. september. Kundeservice satte meg over til vedkommende som håndterte oppsigelser. Jeg gjentok at jeg hadde sagt opp den 27. september. Så trodde jeg at saken var oppklart, men utrolig nok fikk jeg en melding etterpå at min oppsigelse var registret med virkning av 12. desember og at abonnementet løp inntil 1. februar 2023. Uansett hva jeg skriver og hva jeg legger ved av dokumentasjon, inkludert at jeg har returnert Allentes dekoder, får jeg «god dag mann, økseskaft» som svar fra Allente. Allente skriver tilbake at siden jeg sendte oppsigelsen med posten, tar det mye lengre tid enn vanlig å registrer oppsigelsen (3 - tre - måneder er altså ikke nok tid til at Allente greier å registrer oppsigelsen 😢). Jet må betale fakturaen på 399 kroner og så — når Allente endelig finner min oppsigelse som de har rotet til — da får jeg pengene tilbakebetalt. Utrolig, men dessverre sann.

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:14

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt ELENDIG,deLyverOglover. Skulle ikke vert lov.

Omtale av  Kurt S

Jeg mistet tv signalet i feb-mars2022 Bestilte montør som ikke kom. Sa opp abo….og nå etter ett år kommer det krav om 579 kr mnd. Bruker kun iPod,og strømmetjenester. Men de skal ha PENGER for hva ? Hvorfor,og med hvilken RETT ? Kaster dere over folk som gribber, i håp om at jeg vil gi opp ?!! Lykke til ! Og god hjul !

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:15

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi nok få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Har betalt for et ikke brukt abonnement siden januar -22. Kjøpte et tre mnd abonnement, har måttet

Omtale av  Har V. K. I. T. M. S. J. O. F. I. A. B. V. I. T. P. T. U. K

Umulig å få kontakt pr mail eller mobil tlf. Venter i timevis med ventemusikk, selv om den jeg kontakter lover å ordne opp og gi meg tilbakemelding. Har nå kastet bort mnd abonnement i et år!!!

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:15

Hei, Beklager så mye for ventetiden på telefon/chat, vi har hatt litt ekstra pågang i det siste men nå skal det være bra igjen. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi nok få hjulpet deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, om du fortsatt trenger hjelp eller lurer på noe. Med vennlig hilsen, Allente

Allente TV har 881 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Allente TV mener

Allente TV

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR