Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Allente TV
1.4
878 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
878 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-selskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 878 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
58
47
53
90
630
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Allente TV
Allente TV har 878 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundeservice

Omtale av  Heine K

Ok kundeservice, svarer ok på spørsmål. Alltid vært bra tilbakemelding på mail eller telefon. Lite eller ingen nedetid, alltid bra signaler både til tv og Internett..

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Mye å betale

Omtale av  Tom

Dette er et selskap som bare tenker penger. Nå har TV pakken steget i pris.

Ligg unna: De er kun interessert i pengene dine

Omtale av  Terje

Et hendelsesforløp: 1) Overtar hytte med CanalDigital parabol 1. oktober. Får mail 25 september om kundeforhold og forsøker å logge inn på min side. Virker ikke. Antar at abonnementet ikke er åpnet. Siden jeg ikke har overtatt hytta, kan jeg jo ikke sjekke om det virker. 2) Prøver igjen 1. oktober. Virker fortsatt ikke. Skriver til dem. Venter en uke. Får abrakadabra svar. CanalDigital hevder de har nullstilt passordet. Men det virker fortsatt ikke. 3) Så sier jeg opp. Og nå vil de ha betaling for to måneder -- for et abonnement som jeg altså ikke har kunnet bruke. 4) Deretter hevder de månedsprisen. Ifølge forbrukerloven har jeg da rett til å si opp fra det tidspunkt de hever prisen. 5) Så jeg skriver til kunde-"service" og sier at jeg vil si opp fra 1. november. Svar: Du må ringe i telefonen for å få lov til å si opp. Når jeg ringer, må jeg naturligvis vente i et kvarter. Og så får jeg snakke med det som trolig er den samme mannen som skrev mail. Han er svært overrasket over at jeg vil si opp, og tar ikke imot oppsigelsen før jeg blir meget tydelig i telefonen. Til sist aksepterer han og sender meg en mail med bekreftelse på at abonnementet stoppes 1. november. 6) Dagen etterpå får jeg en ny mail, som fastslår at abonnementet løper til 1. desember. Min konklusjon: CanalDigital er kun ute etter pengene, har ingen intensjoner om å ordne opp i feil, men de er gode til å hale ut tiden så kundene må betale for noe de ikke får, eller ikke ønsker.

Svar fra Allente TV
15.10.2019 10:32

Hei Terje. Først ønsker jeg å beklage for dine negative opplevelser med oss. Når man overtar et abonnement overtar man det akkurat slik forrige eier har abonnementet, dermed blir det ordinære oppsigelsesregler som gjelder. Om du skulle ønske kan du ta direkte kontakt med oss på telefon, chat eller skrive inn til oss på vår Facebook side så hjelper vi deg mer enn hjelpe med innloggingen til min side. Hilsen Canal Digital

Bytte av Smart HD tuner

Omtale av  Tommy

Samboer har kjøpt brukt tuner pga tordenvær. Etter fire samtaler med kundeservice med opptil en time ventetid på tlf uten tilbakering mulighet så er det fortsatt ikke i orden. Den brukte tuneren må pares med kortet noe som er greit nok, men dette måtte tilslutt teknisk ta seg av når dem hadde tid. Har nå gått en uke til uten å bli kontaktet.

Svar fra Allente TV
08.10.2019 09:43

Hei Tommy! Vi hadde i forrige uke til tider stor kø på våre telefonlinjer og vi beklager dette. Et rent eierskifte av en brukt dekoder over til deres abonnement har vi mulighet til å utføre over telefon, men du kan også kontakte oss på Chat via hjemmesiden vår https://satellitt.canaldigital.no/ eller på Facebook under Canal Digital Norge. Et slikt eierskifte skal ikke ta mer enn et par minutter normalt, så jeg beklager om du har hatt slike problemer med dette. Det er imidlertidig viktig at dekoderen som er anskaffet er av modell som tidligere har blitt benyttet hos oss her på Canal Digital med TV signaler via et parabol og satellitt system. Om dekoderen som er anskaffet hører til f.eks Telenor som tidligere var kjent som Canal Digital Kabel (to forskjellige selskaper da og nå), eller om dette er en dekoder av lik type og modellnummer, men som har vært anskaffet fra et dansk/svensk Canal Digital abonnement, kan dette by på problemer. Slik du forklarer det skal du nok bli oppringt igjen av vår 2. linje teknisk som har fått tildelt denne saken ettersom dette eierskiftet da ikke høres ut til å ha blitt utført på stående fot, og de ringer ut igjen så fort de har mulighet til dette. Vi må bare beklage at du har støtt på denne ventetiden Tommy, men vi skal nok få en løsning på denne saken. Hilsen Canal Digital

Styr unna

Omtale av  Per

For all del ikke inngå binding med Canal Digital.. Dette må være det eneste selskapet som nekter å la meg avslutte et abonnement for en tjeneste de ikke klarer å levere. Når man ringer kundeservice tar det lang tid å få svar og de som svarer må la deg vente i lengre perioder menst de snakker med sjefen for å finne ut hva de kan svare /ikke svare.

Svar fra Allente TV
01.10.2019 13:43

Hei Per. Det er leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse. Vi opplever til tider ganske stor pågang og da kan det være en løsning å ringe på at annet tidspunkt. Vi har også support på chat og facebook som du kan benytte. Uten å vite så mye om hva du har hatt av problemer, må du nesten ta kontakt med oss igjen slik at vi kan få sett på problemene. At våre kundebehandlere gjerne tar en dobbelsjekk om de er usikre kan noen ganger ta litt tid, men vil i det minste sikre at man får rett svar/løsning. Mvh Canal Digital

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ubrukelig tuner

Omtale av  Thomas

Lite løsningsorientert support, bilde hakker, ingen harddisk inkludert og derfor heller ingen opptaksfunksjon, start forfra fungerer somregel ikke. Flere runder med support uten varig løsning. Jeg har gitt opp på produktet, og gleder meg til bindingstid er ute. Pris gjenspeiler på ingen måte hva du får.

Svar fra Allente TV
19.09.2019 20:28

Hei Thomas. Det er leit å høre at du opplever tekniske problemer med dekoderen fra oss, og ikke får tilstrekkelig med hjelp for å løse problemet her. I de fleste tilfeller når det er hakkete eller uskarpe bilder, er det signalproblemer. Det er selvsagt mulig å få opptaksfunksjon, men det koster noe ekstra, da vi ønsker at våre kunder skal få mulighet til å velge mellom å ha eller å ikke ha denne funksjonen. Jeg vil derimot be deg ta kontakt direkte med vår kundeservice på chat fra nettsiden, privatmelding på Facebook eller via 91506070. Hilsen Canal Digital.

Dei er bra, men må forbedre problemer på flatantennene

Omtale av  Jan

Når det regna skikkelig så mista vi signala på flatantenna, dette er ikkje holdbart, å når det sludda så dett det ut for det legg seg på antenna. Vurdera nå å bytte.

Svar fra Allente TV
18.09.2019 11:38

Hei Jan. Det er ikke kjekt å høre at du opplever signalproblemer i uvær. Dette er nok grunnet at antennen står i litt feil posisjon, og mottar dermed ikke hele signalet fra satellitten. Om du har mulighet til å ta kontakt direkte med vårt kundesenter for dette, så kan vi få ordnet problemet for deg! Hilsen Canal Digital.

Allente TV har 878 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Allente TV mener

Allente TV

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR