Meny
Canal Digital Kabel TV er nå Telenor TV
Canal Digital Kabel TV ble den 23. oktober 2018 en juridisk del av Telenor, og heter nå Telenor TV.

Telenor TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,3/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
7
av 7 innen
tv-selskap
17%
anbefaler
Telenor TV

"3/4 år uten at tv og bredbånd fungerer samtidig"

Omtale om Telenor TV skrevet av Vesla for 30.12.2020 21:44

Telenor TV har totalt 406 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"3/4 år uten at tv og bredbånd fungerer samtidig"
3 syns denne omtalen er nyttig

For 3/4 år siden gikk bredbåndshastigheten ned til nesten null når TV'en ble skrudd på. Etter gjentatte telefoner til kundeservice ble endelig ruteren byttet. Det hjalp ikke. Vi ba om at dekoderen da ble byttet siden det var eneste mulige feilkilde nå, men det ville de ikke. For 2 uker siden begynte et rødt varselsymbol å lyse på dekoderen og TV'en gav bare feilmelding. Da gikk Telenor med på å sende en dekoder. Det skulle gå raskt å få den. Nå har det gått 2 uker og etter gjentatte purringer fikk vi beskjed om at dekoderen i aller beste fall ville bli sendt om noen dager slik at vi muligens fikk den i løpet av en uke. Så fremdeles uten tv. Forut for hele denne historien har Telenor dobbeltfakturert oss for tv og bredbånd etter at de la inn fiber for ca. ett år siden. Vi fikk tilbakebetalt dette da vi oppdaget det og gav beskjed om det, men vi vil jo da absolutt ikke anbefale Telenor! Alle i kundeservice er hyggelige og forståelsesfulle og refunderer det som er rimelig, men vi ønsker bare et bredbånd og en tv som virker.

Bytt.no
"3/4 år uten at tv og bredbånd fungerer samtidig" skrev Vesla om Telenor TV

Har du en tilsvarende erfaring med Telenor TV?
Gjør som Vesla og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telenor TV du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"t-we systemet er ellendig etter at det ble telenor"
4 syns denne omtalen er nyttig

veldig vanskelig å finne frem til kundeservice jeg kan ikke bytte leverandør siden jeg ikke eier leiligheten. og husleien inkluderer basis-abonnementet. det er dårlig gjort at man ikke kan kjøpe dekodere lenger, men må betale leie/abonnement.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Mye feil på arkiv og opptak (signalfeil)"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alle feil har kommet etter de skiftet leverandør på programvare. Appen på AppleTV var endelig blitt god å bruke, og så kom de med den nye appen som bare var søppel - Ingenting fungerte og umulig å søke opp programmer. Har blitt bedre men fortsatt er det som om du bor i bakvendtland når du skal bruke den. Programmet på dekoderen er like bakvendt: når du skal spille av opptak må du lete gjennom mapper for hvert program og opptak som er bakerst i køen er det som er tatt opp!! Helt molbo. La de som lager det nye programmet se på den gamle appen/programmet til dekoder hvordan det kan gjøres og så endre det nye så det går an å bruke. Har også signalfeil-melding på hvert opptak på dekoderen etter siste programoppdatering. Å ringe telenor hjelper ikke - du får bare beskjed at du må ta strømmen i 10 minutter og så skal det sikkert være i orden. Vil ikke inrømme at programvaren har feil, skylder på brukerfeil/feil hos kundens utstyr/kabler. Er lei av telenor pga dette, de belaster meg også for 2 programkort når jeg bare har 1. Har ringt dem 3-4 ganger om dette. Blir ordnet for et par mnd. og så tar de etterbetalt for 2 kort igjen og belaster hver mnd igjen. Om det hadde hjulpet skulle jeg anmeldt dem for svindel, men jeg skal ihvertfall kontakte forbrukerrådet og høre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Mareritt av en tjeneste."
4 syns denne omtalen er nyttig

Tenk at en så stor bedrift kan ødelegge et produkt så mye var jeg ikke klar over. T-we tjenesten er umulig og finne frem til om du bruker nettleser. Ønsket meg en bekreftelses mail på oppsagt kanal men det var det ikke mulig og få.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"T-We fungerer ikke"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har to T-We bokser tilkoplet fiber. Oppgradert grensesnitt på hovedboksen, kan til nød si at den fungerer etter siste "revisjon". På nr to boksen er det det gamle som gjelder, og her har man tilsynelatende ikke tenkt å gjøre noe? Denne boksen er blitt enda tregere enn før. Men den virkelig store irritasjonen skyldes at all web funksjonalitet har vært borte siden ny T-We ble lansert, fikk det til å fungere unntaksvis i starten. Har nå gitt det opp, selv om vi prøver nå og da. Er teknisk rimelig kyndig, men det er helt umulig å få til innlogging, både windows web, android og apple feiler. Når mange andre rapporterer om feil (feks E3009) og "Graphyne 2 cannot be started", så hadde jeg nok en forventning til at leverandøren valgte å kommunisere litt aktivt om problem og løsningsprognose. Frihet til å se tv uavhengig av faste enheter og fleksibilitet ift lineær sending er av vesentlig verdi ved valg av løsning. Og T-We leverer overhodet ikke på dette området, det er alt for begrensende, og når det da i tillegg ikke fungerer, så er det nær avbestillingspunktet. Tilbudet med valgbart innhold innenfor 100 poeng er slitsomt og lite oversiktlig, og min konklusjon er at jeg kan abonnere direkte på de strømmetjenester vi har interesse av og sløyfe T-We. Dette vil spare kost og ikke minst irritasjon selv om den subsidierte fiberen blir litt dyrere.

Telenor TV har totalt 406 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR