Tv
Canal Digital Kabel TV

Canal Digital Kabel TV omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
0
av 7 innen
tv-selskap
27%
anbefaler
Canal Digital Kabel TV

"Lite opptatt av hva kundene mener"

Omtale om Canal Digital Kabel TV skrevet av Frode for 30.12.2017 21.23

Canal Digital Kabel TV har totalt 224 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital Kabel TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Lite opptatt av hva kundene mener"

Får lite for pengene.
Forferdelig tregt, lite kunnskap og ingen ønsker om fornøyde kunder.
Lever på monopol og eget bakkenett.

Bytt.no
"Lite opptatt av hva kundene mener" skrev Frode om Canal Digital Kabel TV

Har du en tilsvarende erfaring med Canal Digital Kabel TV?
Gjør som Frode og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Canal Digital Kabel TV du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig TV-tilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at analoge signaler ble slukket er vi bundet til CD sine egne dekodere for å få gjort opptak, da de dessverre blokkerer signalene til eksterne opptakere. Dekoderne har dårlig kapasitet med plass til under 80 timer med HD-opptak og det er umulig å velge lavere bildekvalitet for å få plass til å ta opp mer. De bestemmer også at vi kun skal kunne motta HD-signaler for de vanligste kanalene. For min del er SD mer enn nok, men jeg får altså ikke valget. Deres "nye og bedre" produkt består for min del i et mye dårligere tilbud enn jeg hadde før. Jeg får sett mindre av det jeg ønsker, men må betale mer. Har nemlig vært nødt til å ta i bruk flere opptaksdekodere (hvilket medfører økte månedlige kostnader) for å kunne få tatt opp mest mulig, da jeg er ute og reiser i lange perioder og har en tendens til å se en del på TV (altså opptak) når jeg er hjemme. Som om ikke det var nok: I tillegg er ikke dekoderne til å stole på. Selv om det er 40-50 timer med ledig plass hender det at planlagte opptak ikke starter. Det er ikke snakk om opptakskonflikter. Ingen andre planlagte opptak ligger til samme tidspunkt. På kundeservice sa de at det kunne være pga. at for mange opptak ligger planlagt generelt. Altså at spilleren HOLDER AV plass til senere opptak som allerede er planlagt. Fikk beskjed om at det er umulig å få oversikt over det reelle antall ledige timer. Det antallet ledige timer som man kan se øverst på skjermen inne på Mine opptak gjelder altså ikke, i følge kundeservice. Hva i alle dager? Burde det ikke være sånn at den tar opp til det ikke er mer plass igjen før den stopper? Det er helt latterlig (hvis det i det hele tatt stemmer) at dekoderen kan bestemme uten mål og mening hvilke planlagte opptak som skal eller ikke skal utføres fordi den vil bli full en eller annen gang i framtiden hvis ingen opptak blir slettet. Skal man ikke få en sjanse til å se på opptakene og slette dem i mellomtiden da? Det er helt ulogisk hva som tas opp og ikke tas opp. Mitt siste eksempel er et serieopptak hvor en kanal sendte en hel sesong i løpet av to kvelder. Dekoderen bestemte seg da for kun å ta opp de tre siste episodene, selv om ingen opptakskonflikter var involvert og det var over 40 ledige timer på harddisken. Dette fenomenet har jeg opplevd med både den nye T-WE-boksen og ADB 5720. Har hatt flere merkelige opplevelser med dekoderne. Kontakter man kundeservice får man forskjellige svar på hva problemene kan skyldes. De svarer i hytt og pine og foreslår også løsninger på problemer man (utrolig nok) faktisk ikke hadde i utgangspunktet, og tror at det skal løse de problemene man egentlig ba om hjelp til. Det funker selvsagt ikke. I tillegg har jeg blitt anbefalt å kjøpe tilleggsutstyr som en annen kunderådgiver senere sa at mest sannsynlig ikke ville fungere. Jeg har flere ganger fått feilinformasjon derfra og sørger derfor for å snakke med flere av dem før jeg legger ut penger for noe. De er stort sett hyggelige, men altså ikke til å stole på. Jeg leier i borettslag med CD-avtale så er dessverre bundet til dette selskapet, men vurderer å gi opp hele TV-avtalen og gå over til strømmetjenester i stedet. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke TV løsningen på over 2 månader"
2 syns denne omtalen er nyttig

Over to månader prøver jeg å få fikset TV på den ny adressen vi flyttet inn.
Uprofesjonelt kundeservice som gjør bare feiler på bestilling og klarer ikke å sende dekoder i posten!
Sikkelig missfornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Canal Digital forholder seg ikke til egen kontrakt og pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er svært skuffet over Canal Digitals leveranse av fiber og TV. Selve arbeidet mht installasjon var 2 mnd forsinket. Jeg opplevde deretter 2 uker med hanglete og dårlig nett. Da man endelig hadde fått alt til å fungere opplever jeg 3 brudd og linje feil på 2 mnd. Canal Digital anbefaler meg å skifte mobil abonnement til Telenor slik at jeg kan få et tosifret antall GB mobildata til å bruke som erstatning. For min del helt uaktuelt og noe jeg nesten vil kalle useriøst.
Linjen er nå reparert og stabil. M og Canal Digital har satt opp hastigheten til 50/50 noe jeg antok var en erstatning for en dårlig erfaring vedr deres leveranse. Jeg tok desverre feil. Dette ønsker de nå ekstra betaling for og ønsker nå en pris Ca 100.- mer en det som er kontraktsfestet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Svindler av deres selger!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi er også svindlet av en selger fra Canal Digital, og når det gjelder deres kundeservice.. Så finnes det ingen ord som dekker opp for hva meningen om dem er.

I desember 2016 fikk vi besøk av en selger som kom med den gledelige nyhet om at Canal Digital skulle oppgradere kabel tv i området vårt til fibernett. For vår del skulle det ikke påføres noen ekstra kostnader enn det vi hadde fra før.

Dette virket greit for vår del og dermed fant selgeren frem sin Ipad og begynte å taste på denne. Han spurte om diverse opplysninger som allerede var registrert hos Canal Digital, så som fødsels opplysninger og e-postadresse som var registrert hos dem. Han spurte også om vi hadde andre e-postadresser da dette var greit å få med i profilen hos Canal Digital. Han fikk deretter de opplysningen han trengte inkl. en ny e-postadresse.

Denne selgeren satt deretter å klikket på sin Ipad og deretter fikk jeg beskjed om å skrive under på ett område på skjermen med en finger, da han ikke hadde "penn" til Ipaden sin. Jeg skrev under og han tok tilbake Ipaden.. Han fiklet litt med denne før han utbrøt at det gikk noe galt da han skulle sende inn skjemaet til Kanal Digital. Så var det bare å skrive under på nytt, og denne gangen gikk skjemaet gjennom. Selgeren takket for seg og lovte at fiber skulle være på plass innen 2-3 måneder.

Ute i feb/mars 2017 kom det en mann på døren fra Canal Digital, han skulle da «sjekke» hvor fiberkabel skulle trekkes. Jeg snakket litt med han og etterhvert opplyser han meg om at det det gjelder 2 stk. fiber installasjoner. Altså to abonnement. Jeg sto som ett spørsmåltegn, men han kunne bare oppgi det som han hadde fått av opplysninger.

Jeg kontaktet derfor Kanal Digital via deres Chat samt epost, og etterlyste informasjon ang. Fiber samt at vi ikke hadde mottatt kopi av kontrakten vi hadde inngått via en Ipad. Beskjeden jeg fikk var først at de ikke kunne finne dette på mitt kundenummer, etter mye snakk frem og tilbake dukket likevel kontrakten opp på skjermen til kundebehandler. Kundebehandler opplyste da at det var inngått 2 kontrakter på installering av fiber og tilhørende abn. Altså en kontrakt på hovedetasje og en kontrakt på underetasjen (hybel).

Ja vi har en registrert hybelleilighet i underetasjen som ikke blir leid ut, men brukt av våre barn som oppholdsrom.. Sa jeg til kundebehandler, samt at denne hybelleiligheten ikke ble oppgitt til selger. Her skal vi ikke ha fiberinstallasjon da vi bruker trådløs nettverk i huset samt at kabel tv allerede finnes i hybelleiligheten.

Etter mye frem og tilbake sendte da denne kundebehandleren saken til reklamasjon for å kansellere den ene kontrakten selger hadde svindlet oss på. Jeg fikk deretter en bekreftelse på dette på e-post, samt en kopi av kontrakten som gjaldt for underetasjen. Kontrakten for hovedetasjen fikk jeg ingen kopi av fra dem.

Det som har skjedd i vårt tilfelle er at selger først klarte å få en epostadresse til fra oss, tastet først inn den ene kontrakten, fikk underskrift og sendte denne inn til Kanal Digital. Deretter unnskylder han seg med at kontrakten ikke gikk gjennom første gangen. Han fikk da en ny underskrift av meg og sendte deretter inn kontrakt nummer 2 til Kanal Digital. Han har altså hatt opplysninger om at det var en registrert leilighet i underetasjen.

Så har vi kommet til slutten av august 2017, da kommer det en flokk med litauere rundt huset, de strekker fiberkabler. Jeg prøver å snakke med dem, men de kunne ikke ett ord engelsk.. Men kabler blir strekt på utsiden av huset. Jeg prøver å ringe kundeservice for å få mere informasjon om hva som skjer med saken min hos dem.. Men er nummer 42 i køen.. Og glemmer det.

I begynnelsen av desember 2017 kommer det en telefon fra de som skal ha sluttinstalleringen av fiberinstallasjon i huset. Her blir det igjen opplyst om at det skal være 2 fiberinstallasjoner, en i underetasjen og en i overetasjen, med 2 forskjellige ordrenummer.

Saken går videre!

Canal Digital Kabel TV har totalt 224 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no