Meny

Digital markedsfører

Søknadsfrist: Snarest

Bytt.no er Norges største sammenligningstjeneste for tjenester og produkter innen personlig økonomi. Hver dag bruker tusenvis av nordmenn Bytt.no for å lese verifiserte brukeromtaler om selskaper og sammenligne priser på tusenvis av tjenester og produkter. Vi er en rendyrket IT-bedrift innen fintech og insurtech som digger å løse problemer ved hjelp av ny teknologi. Vårt primære mål er å koble nye kunder med gode bedrifter. Vi jobber med å forenkle, tilgjengeliggjøre og sammenligne tradisjonelt gammeldagse og lite transparente bransjer ved hjelp av teknologi og smarte løsninger.

Vi har brukt de siste fem årene på å bygge et fundament som fremtidens Bytt.no skal stå på. Vi opplever sterk vekst i alle vertikaler og vi lanserer nye tjenester og løsninger fortløpende. Vi leter nå etter en sulten og ambisiøs digital markedsfører som nå er klar for en unik stilling i en unik bedrift.

Hvem er du?

Du er en rå digital markedsfører som er klar for nye og spennende Utviklingsmuligheter og Utfordringer med stor U!

Din fremste egenskap er gjennomføringsevne. Du evner å ta et konsept fra en enkel idé til en gjennomført aktivitet, stort sett helt på egenhånd. Du elsker å skape noe nytt, eller optimalisere og forbedre det som finnes fra før. Du trigges av resultater og jobber målrettet med tall som en fasit for det meste du gjør.

Du er hands-on og du er en doer - du vet hva som kreves for å innhente og konvertere brukere og du har kompetansen til å gjennomføre det. Du har en over snittet god teknisk forståelse for web, systemer og prosesser. Du kan se forskjell på en god og en dårlig landingsside og du kan identifisere flaskehalser i prosesser fordi du evner å sette deg i brukerens sko.

Du trigges når Real-time i Analytics rødgløder, men du skjønner at jobben til en digital markedsfører ikke kun er hvor mange klikk du klarer å generere. Du evner å se helheten i arbeidet ditt, du klarer å skape en rød tråd, og du skjønner at digital markedsføring strekker seg fra oppmerksomheten, til intensjonen, til klikket, til landingssiden, til overbevisningen, til konverteringen, til prosessen og til oppfølgingen. Du evner og ikke minst ønsker å jobbe i alle ledd fordi du forstår at resultatene du oppnår er helt avhengig av det.


Hva bør du kunne veldig godt?

Du bør ha svært god kontroll på to eller flere av disse områdene, og ha stor interesse for å lære mer om de områdene du ikke kan så godt:

  • Facebook: Du er lommekjent og selvdreven i Business Manager. Du planlegger, produserer og optimaliserer kampanjer fortløpende på eget initiativ. Du tester alltid nye vinklinger, nye annonser og nye budskap.

  • AdWords: Du er godt kjent i AdWords og du har en del erfaring med SEM. Du vet hvilke strukturer som fungerer, du vet hvordan du setter opp og optimaliserer annonser og du følger alltid med på nye trender og utviklinger innen AdWords-universet.

  • SEO: Du kan ta et relativt bredt tema eller emne fra ingenting til topp 3 på Google på kort tid (merk: i Google-tid). Du står selv for innholdsproduksjonen og du sørger for at det tekniske er plettfritt. Du har jobbet hands-on med SEO, som betyr at du vet hvilket innhold, hvilke strategier og hvilke tekniske teknikker du bør benytte for å dominere SERP. Hos oss får du ikke hjelp av YOAST fordi vi ikke bruker WordPress, men du er såpass stødig på dette området at du heller ikke trenger det.

  • Grafikk: Du er flink i Photoshop og du jobber kreativt og effektivt med å lage annonser og hva enn annet du trenger av grafiske elementer i alle formater og størrelser.

  • Analyse: Du analyserer alt du gjør fordi du vet at det er sånn du lærer. Du er godt kjent med Google suite (Analytics, Search Console osv) og du syr det gjerne sammen i forståelige og lettfattelige rapporter i Excel, Data Studio, Sheets eller hva enn du foretrekker. Vi har svært få krav til rapportering fordi det ofte er bortkastet tid, men vi krever at du analyserer og rapporterer for din egen del og at du kan produsere enkle og brukbare analyser basert på det du gjør og det du oppnår.


Hva bør du kunne litt om?

Det er en fordel om har erfaring med disse områdene, eller at du har lyst til å lære mer om de:

  • A/B testing: Du kan jobbe strategisk med heuristisk analysering hvor du identifiserer, forbedrer og optimaliserer nøkkelsider og prosesser. Du kan presentere målbare cases og du kan legge opp til en strategi som sørger for at du virkelig får svar på det du tester.

  • Front-end: Det er en stor fordel hvis du kan HTML/CSS og JS. Som vi har gjort et poeng av så mener vi at jobben til vår markedsfører ikke bare er å få til en masse klikk, men også sørge for at disse klikkene konverterer. Du kan helst lage spesialtilpassede landingssider som fungerer like bra på mobil som på desktop. Du kan identifisere hvilke ledd i en prosess som ikke fungerer og du kan selv endre på prosessen. Hvis du ikke kan noe om dette så er det en fordel om du har lyst til å lære.

  • E-post: Bytt.no sender ikke “nyhetsbrev”. Vi sender daglig tusenvis av hyper-personaliserte e-poster basert på relevante hendelser våre brukere gjør. Du har gjerne erfaring med tilsvarende prosesser og du kan planlegge, produsere og optimalisere e-post i en en-til-en tankegang. Det er en ekstra fordel hvis du kan lage e-post maler fra bunnen av (tables ftw) uten hjelp av en WYSIWYG-editor.

  • [INSERT NEW BUZZWORD]: Du er lidenskapelig opptatt av nye trender og muligheter som beveger seg innen digital markedsføring. Du holder deg gjerne oppdatert via fagblogger, podcasts og foredrag samtidig som du med interesse ser og følger med på hva andre gjør.

Hva trenger du ikke kunne noe om?

Produktene, bransjene og tjenestene du skal markedsføre. Du trenger ikke årevis med erfaring innen strøm-, forsikring- eller bankbransjen. Snarere tvert imot, desto mindre du kan om disse bransjene desto bedre rustet kan du være for å lykkes i denne jobben. Hvorfor? Fordi målgruppen din, den gjennomsnittlige Ola og Kari Nordmann, heller ikke kan noe om dette.

Målgruppen din vet ikke forskjell på veide og uveide spotpriser eller forskjellen på et depotgebyr og etableringsgebyr, og det trenger ikke du heller. Se på det slik: I dag betaler du garantert mer enn du trenger på boliglånet ditt. Hvorfor bytter du ikke bank? Du har sannsynligvis en dårlig strømavtale. Hvorfor? Du kan sannsynligvis spare et par tusen i året på å bytte forsikringsselskap. Så hvorfor bytter du ikke? Svaret ditt er sannsynligvis det samme som Ola og Kari Nordmann svarer - du er med andre ord målgruppen din og dere er i samme båt. Det er selvsagt topp hvis du faktisk har erfaring med B2C i en eller flere av våre bransjer, men det er absolutt ikke er krav.

Hva er jobben?

Å jobbe som digital markedsfører i Bytt.no vil vi helt objektivt påstå er drømmejobben for alle markedsførere som vil bygge kunnskap og tyngde i både bredde og dybde. Du vil ha ansvar for våre digitale kampanjer på tvers av alle kanaler og målgrupper i bransjene vi opererer i. Du vil ha ansvar for egne budsjetter hvor du sørger for at hver krone blir brukt fornuftig, og takhøyden for å prøve og feile er stor. I det daglige deler du tiden din mellom arbeidsoppgaver som krever struktur og strategi, og arbeidsoppgaver som krever kreativitet og nytenking. Som digital markedsfører hos oss vil ha mulighet til å forme din egen rolle slik at du kan jobbe med det du brenner for. Du rapporterer direkte til markedssjefen.

Her er noen virkelige eksempler på arbeidet markedsavdelingen har gjort i det siste som kan hjelpe deg med å få et bedre inntrykk av hva denne jobben innebærer:

  • Lage og markedsføre chatbots for forsikring, refinansiering og mobilabonnement
  • Kampanjer (SEM/FB/GDN) for å få forbrukere til å bytte tjenester og produkter innen bank, strøm, forsikring, mobilabonnement m.m.
  • Gå fra null til titusenvis av organiske besøk på en ny tjeneste på få måneder
  • Dynamisk retargeting basert på oppførsel og data fra brukere
  • Diskutere høylytt hvorvidt ‘Conversions’ eller ‘Traffic’ fungerer best som Campaign Objective. Så lage en split-test og finne ut at Conversions er best. Så gjenta split-test en uke senere og finne ut av 'Traffic' nå fungerer best. Repeat.
  • Identifisere og optimalisere viktige landingssider og øke konverteringer basert på A/B tester
  • Brukt et lite statsbudsjett på bl.a. Facebook og AdWords for å teste ut nye kampanjer, vinklinger og budskap
  • Hyper-personalisert e-post oppfølgning etter bruk av utvalgte tjenester
  • Være delaktig i utvikling og utforming av nye tjenester (sett fra et marked-, SEO og konverteringsperspektiv)
  • Utvikle markedskampanjer med egne landingssider og konverteringsløp

  • tl;dr: AdWords (SEM, GDN, Gmail/YT), Facebook, SEO (innholdsproduksjon/teknisk), e-post, display/programmatisk, A/B testing og implementering m.m.

Hvem er vi?

Vi er bedriften som gir deg alle verktøy og muligheter du trenger for å utvikle deg som digital markedsfører og ikke minst for å trives i jobben din. Vi er en liten og engasjert gjeng som er religiøst opptatt av tall, resultater og innovative løsninger, noe som betyr at svaret på dine fleste idéer og forslag blir møtt med “Ja! Test det, mål det, og fortsett hvis det funker”. Vi vet at det ikke er enkelt å markedsføre mange av tjeneste og produktene man finner på Bytt.no, og derfor gir vi deg frie tøyler til å nå målene. Har du funnet noe som fungerer? Topp, kjør på. Er det noe som ikke fungerer? Topp, da har vi lært noe, prøv noe annet.

Hos oss har du hele organisasjonen i ryggen som ikke ønsker noe annet enn at du skal lykkes i jobben din.

Denne stillingen er for deg som:

  • Ønsker å bli faglig utfordret
  • Utvikle deg i både bredde og dybde
  • Vil ha det gøy på jobb med et høyt tempo og mye variasjon
  • Ønsker å jobbe i en bedrift uten fasit eller etablerte sannheter
  • Er lei av å endre tilbudspriser i forhåndslagde templates
  • Ha eierskap og kontroll over eget arbeid
  • Er sulten og motivert
  • Vil være med på en spennende reise hvor du får mulighet til å forme din egen rolle

Denne stillingen er nok ikke for deg som:

  • Er avhengig av medie- og produksjonsbyråer for å gjennomføre aktiviteter
  • Ikke vet forskjellen på HTML og CSS
  • Vil bruke mye tid på organisk innhold i SoMe
  • Liker planlegging bedre enn gjennomføring
  • Liker å bruke timesvis i Photoshop for å perfeksjonere en Facebook annonse
  • Trives best i din egen silo

Vi vil gjerne at du søker!

Bytt.no tilbyr en spennende og utviklende rolle i et innovativt arbeidsmiljø. Det legges i stor grad til rette for trivsel, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver og ikke minst et uformelt arbeidsmiljø. Konkurransedyktige betingelser. Lønn etter avtale. Vi er fleksible med ansettelsetidspunkt.

For å hjelpe oss å vurdere deg, send oss gjerne:

  • En søknad hvor vi kan få et inntrykk av hvem du er, hva som driver deg og hvorfor akkurat du bør få jobben. Søknader uten dette vil ikke bli vurdert.
  • CV eller LinkedIn
  • Karakterutskrift, dersom du er nyutdannet (mindre enn 2 års erfaring)

Ansettelser gjøres fortløpende, så ikke nøl med å ta kontakt.

Din søknad blir behandlet konfidensielt.

Send søknaden til jobb@bytt.no, så tar vi kontakt med deg. Vi gleder oss til å høre fra deg!

BLI KJENT MED DIN NYE ARBEIDSPLASS

BLI KJENT MED BYTT.NO

Vi er en rendyrket IT-bedrift innen fintech og insurtech som digger å løse problemer ved hjelp av ny teknologi.

ALLE STILLINGER

Bytt.no er alltid på jakt etter kloke hoder. Se alle våre ledige stillinger og bli med på laget!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR