Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
107
av 111 innen
bank
33%
anbefaler
Danske Bank

"Elendige på lån og kundeservice"

Omtale om Danske Bank skrevet av Egil for 05.08.2020 15.19

Danske Bank har totalt 85 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendige på lån og kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hei. Jeg er kunde hos Danske Bank i forbindelse med Akademikeravtalen. Banken er grusomt dårlig. Dårlig kundeservice mtp på lån og rådgivning. Laaang ventetid på telefon og chat. Nettbanken er dårlig.

Svar fra Danske Bank
10.08.2020 14.39
Hei, Egil.
Det er trist å lese at du har hatt dårlig opplevelse med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Når det gjelder nettbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Om du har konkrete eksempler rundt rådgivningen og nettbanken setter vi pris om du tar kontakt med oss slik at vi får tatt med dette videre. 
Ventetiden på telefon har vært lang da det er mange som prøver å komme i kontakt med oss. Det har i tillegg vært ferieavvikling så kapasiteten vår har vært redusert. Kan tipse om at det pleier å være lite kø mellom kl 08-10 og 15-18. Vi håper ikke det er for sent for oss å rette opp inntrykket for deg. /Wayra
Bytt.no
"Elendige på lån og kundeservice" skrev Egil om Danske Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Danske Bank?
Gjør som Egil og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Danske Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kristine
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig nettbank"

God rente gjennom Akademikerne, men lurer på om det er verdt å heller betale noen kroner ekstra hos en annen bank fordi nettbanken er så katastrofalt dårlig. Dette går ikke an i 2020! De sier at de har fokus på utvikling av mobilappen, men det veier ikke opp for en så dårlig nettbank. Nå MÅ Danske Bank snart koble seg på, hvis ikke mister de både gamle og potensielt nye kunder. X antall innlogginger med Bank-ID (inkludert passord!! Kan nesten ikke huske sist gang jeg måtte taste inn passord på Bank-ID!), så uoversiktlig at det er til å grine av, vanskelig å finne frem, liten skrift, etc, etc, etc. Se å få ansatt noen av utviklerne hos Sbanken, der vet de hvordan et godt brukergrensesnitt ser ut. Det er med sorg i hjertet at jeg må forlate Sbanken og gå over til den G R U S O M M E nettbanken til Danske Bank.

Svar fra Danske Bank
06.08.2020 12.31
Hei, Kristine.

Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbanken vår. Vi tar tilbakemeldingen til oss, og med oss i vår utvikling av digitale løsninger.
Vi håper at du velger å bli hos oss, og ta gjerne kontakt med oss enten per telefon eller via melding i nettbank/mobilbank om det er noe vi kan hjelpe deg med./ Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tregt og gammeldags"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Akademikeravtalen i Danske Bank. Pluss - Gode betingelser på boliglån - En OK mobil-app, men på langt nær så god som andre banker sin. Står til 3 pluss. Minus - Gammeldags og knotete nettbank. - Lang vente- og behandlingstid på boliglån. - Lang ventetid på telefon til kundeservice (ca. 40 min hver gang). Heller ingen indikasjon på hvor man står i køen. - Tilbyr ikke gebyrfri avtale for unge kunder som en del andre banker tilbyr. - Banken støtter ikke Vipps-funksjoner som f.eks å få fremvist saldo i Vipps-appen.

Svar fra Danske Bank
05.08.2020 11.17
Hei, Andreas. 
Godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss. Når det gjelder behandlingstid så har vi dessverre større pågang enn ønsket for tiden, i tillegg er det ferieavvikling som gjør at kapasiteten vår er redusert. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med videre. Håper du ellers er fornøyd, og ikke nøl med å si fra om det er andre ting du savner. /Wayra
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Danske bank, nei rakk"

Danske bank sin kundeservice er totalt ubrukelige. Ikke gir de god nok info(dårlig opplæring?), de skaper ekstra arbeid for folk, og de vil knapt la en avsluttet en konto. Det letteste var da å si opp kort, sjekke hvilke tjenester man betaler for, avslutte de, og la 10 kr stå igjen på konto, er det de tar i mnds gebyr bare man rører kortet. Så da tok jeg ut alle pengene. Avsluttet konto kun pga. dårlig kundeservice. Styr unna

Svar fra Danske Bank
13.07.2020 09.10
Hei, Arne.

Det er leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse med oss. Generelt kan vi si at vi selvsagt alltid forsøker å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde, så det er kjedelig å høre at ditt inntrykk er annerledes. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din og den blir tatt videre internt. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dyktig rådgiver og gunstige avtaler, men forferdelig dårlig nettbank trekker ned"

Har Danske Bank pga Akademikernes gunstige avtale for boliglån. Svært fornøyd med kunderådgiver og all dialog med henne har vært positiv og raske prosesser. Dessverre er nettbanken til Danske Bank helt forferdelig dårlig. Gammelt grensesnitt, lite brukervennlig, for mange steg for å gjennomføre prosesser, vanskelig å finne frem til helt standard oppgaver. Meldinger fra kunderådgiver i Mobilbanken er umulig å finne igjen i nettbanken på desktop. Mobilbanken har begrenset bruksområde og funksjoner, noe som hele tiden tvinger deg inn i nettbanken. Dessverre er opplevelsen av nettbanken og Mobilbanken såpass dårlig at kun det helt nødvendige oppgaver utføres hos Danske Bank og jeg foretrekker i stedet å benytte min gamle nettbank i Sparebanken Vest.

Svar fra Danske Bank
09.07.2020 09.26
Hei, Ida!

Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbanken og mobilbanken vår. Vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. Når det gjelder mobilbanken vår er denne i kontinuerlig utvikling. Vi håper at du velger å bli hos oss, og ta gjerne kontakt med oss enten per telefon eller via melding i nettbank/mobilbank om det er noe vi kan hjelpe deg med. /Thea
Danske Bank har totalt 85 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR