Har i 5 mnd forsøkt å bytte til danske bank, men får ikke kontakt med banken. Kundekonsulent ringte meg én gang da jeg ikke rakk svare, og jeg har siden forsøkt få ham til å ringe meg opp, uten hell. Jeg har sendt epost, og jeg har snakket med kundeservice som sier han skal ringe, uten at noen ringer. Siste gang jeg ringte for å purre, så fikk jeg beskjed om å holde linjen, og etter litt venting ble bare røret lagt på. Jeg har siden ikke vært i kontakt med de og har bestemt meg for å beholde min opprinnelige bank.

Har du en tilsvarende erfaring med Danske Bank?
Gjør som Anette og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Danske Bank du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Har holdt på å bytte til Danske Bank på grunn av Akademikeravtalen. Makan til rot har jeg aldri opplevd noen gang - jeg har møtt hyggelige mennesker i kundeservice som alle har sagt at de skal sjekke opp spørsmål jeg har og så ringe tilbake. Dette har skjedd ved 4 ulike anledninger uten at de har ringt opp igjen. De svarer ofte også helt ulikt - feks ble det opplyst at man må ha privat bankavtale dersom man ønsker en bedriftsavtale noe som viste seg å ikke stemme. Danske Bank har nok nedbemannet så kraftig at dette dessverre er et resultat - ingen grunn til å velge denne banken dersom du ikke er ute etter Akademikerfordelene. Nettløsningen minner også om hva andre banker hadde i 1995.

Jeg flyttet boliglån til Danske og siden jeg er i akademikerne fikk vesentlig lavere rente. Andre fordeler: 365 kredittkort brukt på bensinstasjoner (på Esso over en krone rabatt pr.liter) Lavere valutabegyr enn de fleste andre på Mastercard (1.5% mot 1.75-2 % i de fleste andre banker) Billån og andre lån også med lav rente Ulemper: Nettbank er ikke bra, omtrent umulig å opprette avtalegiro. Må legge inn BankID og passord for alt mulig (som å sende banken en melding) Har ikke bankID på mobil (men den jeg har i Sbanken fungerer) Konklusjon: kan være et godt valg hvis du er i akademikerne, men ikke kvitt deg med din gamle bank (Jeg har fremdeles Sbanken og bruker den til avtalegiro siden danske ikke fungerer tilfredstillende der)

De er ikke tilgjengelige på telefon. Jeg kan bruke flere dager på å få kontakt.Saksbehandlerne registrere ikke avtalene vi gjør, de sier forskjellig og virker usikre. Det blir en byrde å ha et kundeforhold til denne banken.

Kontaktløs betaling med kort uten bruk av pinkode virker ikke. Har fått 3 kort uten at problemet er løst. I noen betalingsterminaler fungerer ikke kortet i det hele tatt. Nettbanken er dårlig og ikke tilpasset mobile enheter. Dårlig mobilbank. Overdimensjonert sikkerhet i nettbank og mobilbank. Alltid krav om dobbelt legitimering både pinkode og bankid. Tilbyr ikke bankid på mobil. Får ikke fram saldo i Vipps - dette støtter ikke Danske bank. Svært dårlig kundeservice. Tar dager å få svar på melding. Venter på kundeservice på telefon nå, 45 minutter og står fremdeles i kø. Det holder ikke med lav rente, når alt annet ikke holder mål. Dette er alt for dårlig! Trist.
