Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
143
av 147 innen
bank
24%
anbefaler
Danske Bank

"Håpløst"

Omtale om Danske Bank skrevet av Anette for 14.12.2020 23:36

Danske Bank har totalt 135 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Håpløst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har i 5 mnd forsøkt å bytte til danske bank, men får ikke kontakt med banken. Kundekonsulent ringte meg én gang da jeg ikke rakk svare, og jeg har siden forsøkt få ham til å ringe meg opp, uten hell. Jeg har sendt epost, og jeg har snakket med kundeservice som sier han skal ringe, uten at noen ringer. Siste gang jeg ringte for å purre, så fikk jeg beskjed om å holde linjen, og etter litt venting ble bare røret lagt på. Jeg har siden ikke vært i kontakt med de og har bestemt meg for å beholde min opprinnelige bank.

Svar fra Danske Bank
17.12.2020 12:40
Hei, Anette. Takk for at du tar deg tid til å gi oss slike tilbakemeldinger. Selvfølgelig veldig leit å høre at du har opplevd slik kundeservice, og det er absolutt ikke slik vi ønsker å fremstå. Vi beklager opplevelsen du har hatt og skulle gjerne sett at dette ble løst på en annen måte.Gjerne ta kontakt med oss igjen ved en senere anledning slik at vi kan prøve å rette opp dette inntrykket. Takk igjen for tilbakemelding.
Bytt.no
"Håpløst" skrev Anette om Danske Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Danske Bank?
Gjør som Anette og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Danske Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke eksisterende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har holdt på å bytte til Danske Bank på grunn av Akademikeravtalen. Makan til rot har jeg aldri opplevd noen gang - jeg har møtt hyggelige mennesker i kundeservice som alle har sagt at de skal sjekke opp spørsmål jeg har og så ringe tilbake. Dette har skjedd ved 4 ulike anledninger uten at de har ringt opp igjen. De svarer ofte også helt ulikt - feks ble det opplyst at man må ha privat bankavtale dersom man ønsker en bedriftsavtale noe som viste seg å ikke stemme. Danske Bank har nok nedbemannet så kraftig at dette dessverre er et resultat - ingen grunn til å velge denne banken dersom du ikke er ute etter Akademikerfordelene. Nettløsningen minner også om hva andre banker hadde i 1995.

Svar fra Danske Bank
15.12.2020 12:39
Hei, Torleif. Først vil vi begynne med å takke for din tilbakemelding. Dette setter vi pris på da det er kun slik vi blir bedre. Selvfølgelig veldig synd å høre at du er misfornøyd med kundeservicen vår. Dette er noe vi selvfølgelig ikke ønsker å være kjent med. Våre digitale løsninger vil bli en prioritet og disse plattformene skal utvikles de neste årene. Forhåpentligvis vil du bli fornøyd med disse løsningene etterhvert. /Rasmus
Bjørn O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kun for de som har akademikeravtalen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet boliglån til Danske og siden jeg er i akademikerne fikk vesentlig lavere rente. Andre fordeler: 365 kredittkort brukt på bensinstasjoner (på Esso over en krone rabatt pr.liter) Lavere valutabegyr enn de fleste andre på Mastercard (1.5% mot 1.75-2 % i de fleste andre banker) Billån og andre lån også med lav rente Ulemper: Nettbank er ikke bra, omtrent umulig å opprette avtalegiro. Må legge inn BankID og passord for alt mulig (som å sende banken en melding) Har ikke bankID på mobil (men den jeg har i Sbanken fungerer) Konklusjon: kan være et godt valg hvis du er i akademikerne, men ikke kvitt deg med din gamle bank (Jeg har fremdeles Sbanken og bruker den til avtalegiro siden danske ikke fungerer tilfredstillende der)

Svar fra Danske Bank
08.12.2020 09:32
Hei, Bjørn. Tusen takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding, det setter vi pris på! Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får gjennom Akademikeravtalen. Når det gjelder nettbanken/mobilbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Du må gjerne sende oss en melding i nettbanken eller sende oss en chat så kan vi opprette AvtaleGiro for deg. Det stemmer at vi ikke tilbyr BankID på mobil, men vi har en løsning som heter Mobil-ID hvor du får generert en engangsskode på mobilen og fungerer på lik linje som en kodebrikke. Igjen, takk for din tilbakemelding og håper du blir enda mer fornøyd etter hvert. /Wayra
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og lite kundevennlige."

De er ikke tilgjengelige på telefon. Jeg kan bruke flere dager på å få kontakt.Saksbehandlerne registrere ikke avtalene vi gjør, de sier forskjellig og virker usikre. Det blir en byrde å ha et kundeforhold til denne banken.

Svar fra Danske Bank
04.12.2020 11:34
Hei, Mariann. Det er veldig leit å høre at du har hatt den opplevelsen med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen kunder skal oppleve dette. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre. / Thea
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kun lav rente men alt annet er ikke tilpasset vår tidsalder. Teknologien tilhører fortida."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktløs betaling med kort uten bruk av pinkode virker ikke. Har fått 3 kort uten at problemet er løst. I noen betalingsterminaler fungerer ikke kortet i det hele tatt. Nettbanken er dårlig og ikke tilpasset mobile enheter. Dårlig mobilbank. Overdimensjonert sikkerhet i nettbank og mobilbank. Alltid krav om dobbelt legitimering både pinkode og bankid. Tilbyr ikke bankid på mobil. Får ikke fram saldo i Vipps - dette støtter ikke Danske bank. Svært dårlig kundeservice. Tar dager å få svar på melding. Venter på kundeservice på telefon nå, 45 minutter og står fremdeles i kø. Det holder ikke med lav rente, når alt annet ikke holder mål. Dette er alt for dårlig! Trist.

Svar fra Danske Bank
04.12.2020 11:28
Hei, Torstein. Det er synd å høre at du har opplevd problemer med oss. Våre digitale løsninger er under kontinuerlig utvikling så her vil det komme nye funksjoner etter hvert. Vi har dessverre opplevd stor pågang den siste tiden. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Setter pris på din tilbakemelding og gjerne ta kontakt med oss angående kortet ditt slik at vi får undersøkt problemet. / Thea
Danske Bank har totalt 135 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR