Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Danske Bank
1.8
217 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
217 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#115 av 118 dagligbanker
20%
Dårlig
20% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 217 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
28
13
8
33
135
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 217 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundeservice

Omtale av  Geir

ELENDIG kundeservice, har vært kunde her godt over 10 år men nå er det nok. Ingen ringer meg tilbake rådgivingen er fullstendig fraværende. ringte en annen bank og fikk god hjelp og rådgiving med en gang. Nå bytter jeg alt over dit... skuffende

Svar fra Danske Bank
02.12.2020 13:47

Hei, Geir. Det er leit for oss å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen kunder skal oppleve dette. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre internt. / Thea

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Billig lån, god service, men elending nettbank

Omtale av  Terje

Flyttet nylig boliglån til Danske Bank pga. Akademikeravtalen. Denne avtalen er svært gunstig også da jeg kvalifiserer for Boliglån ung. Kundeservicen er også god, og man blir fulgt opp bra. Men så har vi nettbanken, og *fy flate* så dårlig den er. Dette var noe jeg gruet meg veldig til å bruke da jeg hadde 365-kortet fra tidligere og var inne der et par ganger. Jeg trodde Nordea var ille, men dette tar kaka. Mye av hovedproblemene ligger i at det er alt for mye ubrukelig grafikk, grafer og menystruktur som kaster alle konvensjoner ut av vinduet. Skulle betale en regning, og så den ble trukket på 365-kortet i stedet for brukskontoen, men fikk beskjed om at den var lagt til morgendagen. Disponibelt beløp for 365-kortet var likevel trukket. Etter å ha lett i et kvarter har jeg fortsatt ikke klart å finne noe forfallsregister eller hvor denne transaksjonen ligger. Det er omtrent som å kjøpe en bil og måtte lete etter rattet. I tillegg er det diverse rariteter: på venstre side av skjermen, midt på, har jeg et flagg det står REB1640 og når jeg trykker på det kommer det opp en graf fra 0 til 1000 med en haug NaN som overskrift. En del av menyvalgene leder deg direkte til en død link med "refused to connect", og man må da gå tilbake til hovedsiden. Se hvor mange døde linker DU klarer å finne! Til tross for en helt ubegripelig steinræva nettbank vil jeg si at Danske Bank likevel er verdt en vurdering dersom du er i Akademikerne eller du er der for 365-kortet. Jeg skal lete i fem minutter til før jeg gir opp. Jeg har allerede overført det samme beløpet fra brukskonto til kredittkortet, men det blir jammen meg spennende å se om regningen blir betalt i morgen eller ikke.

Svar fra Danske Bank
19.11.2020 08:25

Hei, Terje. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med dine vilkår hos oss og ikke minst kundeservicen :-) Vårt fokus er å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Angående regningen du skulle betale - dersom dette er en e-Faktura så vil primærkontoen din automatisk bli lagt til som belastningkonto. Det kan hende at 365-kontoen er primærkonto for deg, men dette kan du endre i nettbanken ved å trykke på pilen bak den kontoen du ønsker som ny primærkonto via kontooversikten på forsiden - "Innstillinger" - og huk av for primærkonto og velg "lagre". Når det gjelder nettbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Ut ifra det du beskriver her så virker det som om at du har fått en teknisk feil på siden, men vanskelig å si noe om hva eller hvorfor. Veldig fint om du har mulighet til å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan undersøke det nærmere. Håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt med vårt rådgivingssenter dersom du lurer på noe annet. /Wayra

Gammeldags

Omtale av  Krister H

Danske Bank ligger 15-20 år tilbake i tid teknisk og i tankegang. Nettbanken er slitsom, og mobilappen er mangelfull. Dette var hovedårsaken til at at jeg flyttet boliglånet. Dette holder ikke i dag hvor mange vil gjøre alt på mobilen, helst uten å ringe kundeservice for å endre den minste ting.

Svar fra Danske Bank
10.11.2020 09:15

Hei, Krister. Takk for din tilbakemelding.Det er synd å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Våre digitale løsninger er under kontinuerlig utvilking og vi setter pris på konkrete tilbakemeldinger for å kunne bli bedre. Ikke nøl med å ta kontakt med oss. / Thea

Gebyrer uten å ha brukt banken

Omtale av  Kalle

Opprettet en konto som jeg ikke tok i bruk umiddelbart og ble belatstet både gebyrer og purregebyr for manglende betaling av gebyr før jeg en gang visste at det påløp gebyrer.

Svar fra Danske Bank
09.11.2020 15:05

Hei, Kalle. Takk for din tilbakemelding. Når man oppretter konto signerer man selve kontoavtalen med bankID. I kontoavtalen er alle vilkår og gebyrer for kontoen og kundeprogrammet opplyst. Gebyrer for konto er også opplyst på vår hjemmeside dersom man ønsker å undersøke gebyret før man bestiller konto. Håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice dersom du lurer på noe. /Thea

Dårlig dagligbank

Omtale av  Hege

Det er mye negative sider; man må flytte BSU og daglig bank over til dem. Man får ikke beholde sin opprinnelige dagligbank. Systemene er utdaterte og ikke brukervennlig. Man kan ikke ha BankID på mobil, som er vanlig hos alle andre banker. I tillegg kan man ikke bruke Visa via dem. Stor pluss med danskebank er avtalen med Akademikerne som gir lav rente på boliglån. De er også raske til å svare på chat og telefon. Derfor får de to stjerner.

Svar fra Danske Bank
29.10.2020 15:09

Hei, Hege. Vi har ingen krav om at BSU må flyttes over til oss med mindre den skal brukes som sikkerhet for boliglån. Du kan også ha flere bankforbindelser, men dersom du skal ha vilkårene vi tilbyr gjennom Akademikeravtalen ønsker vi at dere skal bruke oss som hovedbank. Når det kommer til BankID på Mobil så har vi valgt å tilby våre kunder vår egen kodebrikke-frie løsning Mobil-ID som et alternativ til BankID på Mobil - dette fordi denne løsningen er bedre forenlig med kriteriene vi stiller til en slik løsning. Angående VISA, så er det slik at vi har byttet kortprodusent fra VISA til MasterCard. Fordelen med å endre leverandør fra VISA til MasterCard på bankkort er at MasterCard har avtale med flere butikker på verdensbasis, enn det VISA har. Når det er sagt så setter vi pris på din tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss. Leit å høre at du ikke er fornøyd med våre digitale løsninger, men mobilbanken vår er under utvikling og vi håper du blir mer fornøyd etterhvert! Gjerne kom med tilbakemelding dersom det er flere ting du savner. / Wayra

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Alfo

Gjør en vesentlig forskjell på akademikere kontra vanlige kunder

Min erfaring

Omtale av  Eksisterende K

Gode rentebetingelser via Akademikerne. Appen er ikke så dårlig som mange skal ha det til, jeg savner bare notifikasjon på eFakturaer - mao at man får en varsel selv om man ikke er pålogget. Pålogging på Iphone med FaceID fungerer sømløst. Kundeservice er topp, men noe lang ventetid akkurat nå. Så det kan man bli bedre på. Selv om jeg opplevde ikke dette problemet før koronapandemien.

Svar fra Danske Bank
09.10.2020 14:55

Hei, Veldig godt å høre at du er fornøyd med våre selvbetjeningsløsninger og ikke minst dine vilkår hos oss. I mobilbanken har du nå mulighet til å aktivere slik at du får varslinger når det ligger et fakturakrav til godkjenning. Varslingsfunksjonen aktiverer du i mobilbanken ved å trykke på menyvalget "Mer- Innstillinger" og knappen "pushvarslinger". Videre går du tilbake på forsiden og videre inn på menyvalget "betal og overfør"- "faktura". Da er varslingsfunksjonen aktivert og du vil få en notifikasjon når du har et eFaktura-krav som må godkjennes. Takk igjen for hyggelige tilbakemeldinger. /Rasmus

Danske Bank har 217 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR