Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
141
av 147 innen
bank
26%
anbefaler
Danske Bank

"Kun lav rente men alt annet er ikke tilpasset vår tidsalder. Teknologien tilhører fortida."

Omtale om Danske Bank skrevet av Torstein for 30.11.2020 10:16

Danske Bank har totalt 114 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kun lav rente men alt annet er ikke tilpasset vår tidsalder. Teknologien tilhører fortida."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktløs betaling med kort uten bruk av pinkode virker ikke. Har fått 3 kort uten at problemet er løst. I noen betalingsterminaler fungerer ikke kortet i det hele tatt. Nettbanken er dårlig og ikke tilpasset mobile enheter. Dårlig mobilbank. Overdimensjonert sikkerhet i nettbank og mobilbank. Alltid krav om dobbelt legitimering både pinkode og bankid. Tilbyr ikke bankid på mobil. Får ikke fram saldo i Vipps - dette støtter ikke Danske bank. Svært dårlig kundeservice. Tar dager å få svar på melding. Venter på kundeservice på telefon nå, 45 minutter og står fremdeles i kø. Det holder ikke med lav rente, når alt annet ikke holder mål. Dette er alt for dårlig! Trist.

Svar fra Danske Bank
04.12.2020 11:28
Hei, Torstein. Det er synd å høre at du har opplevd problemer med oss. Våre digitale løsninger er under kontinuerlig utvikling så her vil det komme nye funksjoner etter hvert. Vi har dessverre opplevd stor pågang den siste tiden. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Setter pris på din tilbakemelding og gjerne ta kontakt med oss angående kortet ditt slik at vi får undersøkt problemet. / Thea
Bytt.no
"Kun lav rente men alt annet er ikke tilpasset vår tidsalder. Teknologien tilhører fortida." skrev Torstein om Danske Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Danske Bank?
Gjør som Torstein og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Danske Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

ELENDIG kundeservice, har vært kunde her godt over 10 år men nå er det nok. Ingen ringer meg tilbake rådgivingen er fullstendig fraværende. ringte en annen bank og fikk god hjelp og rådgiving med en gang. Nå bytter jeg alt over dit... skuffende

Svar fra Danske Bank
02.12.2020 13:47
Hei, Geir. Det er leit for oss å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen kunder skal oppleve dette. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre internt. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig lån, god service, men elending nettbank"

Flyttet nylig boliglån til Danske Bank pga. Akademikeravtalen. Denne avtalen er svært gunstig også da jeg kvalifiserer for Boliglån ung. Kundeservicen er også god, og man blir fulgt opp bra. Men så har vi nettbanken, og *fy flate* så dårlig den er. Dette var noe jeg gruet meg veldig til å bruke da jeg hadde 365-kortet fra tidligere og var inne der et par ganger. Jeg trodde Nordea var ille, men dette tar kaka. Mye av hovedproblemene ligger i at det er alt for mye ubrukelig grafikk, grafer og menystruktur som kaster alle konvensjoner ut av vinduet. Skulle betale en regning, og så den ble trukket på 365-kortet i stedet for brukskontoen, men fikk beskjed om at den var lagt til morgendagen. Disponibelt beløp for 365-kortet var likevel trukket. Etter å ha lett i et kvarter har jeg fortsatt ikke klart å finne noe forfallsregister eller hvor denne transaksjonen ligger. Det er omtrent som å kjøpe en bil og måtte lete etter rattet. I tillegg er det diverse rariteter: på venstre side av skjermen, midt på, har jeg et flagg det står REB1640 og når jeg trykker på det kommer det opp en graf fra 0 til 1000 med en haug NaN som overskrift. En del av menyvalgene leder deg direkte til en død link med "refused to connect", og man må da gå tilbake til hovedsiden. Se hvor mange døde linker DU klarer å finne! Til tross for en helt ubegripelig steinræva nettbank vil jeg si at Danske Bank likevel er verdt en vurdering dersom du er i Akademikerne eller du er der for 365-kortet. Jeg skal lete i fem minutter til før jeg gir opp. Jeg har allerede overført det samme beløpet fra brukskonto til kredittkortet, men det blir jammen meg spennende å se om regningen blir betalt i morgen eller ikke.

Svar fra Danske Bank
19.11.2020 08:25
Hei, Terje. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med dine vilkår hos oss og ikke minst kundeservicen :-) Vårt fokus er å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Angående regningen du skulle betale - dersom dette er en e-Faktura så vil primærkontoen din automatisk bli lagt til som belastningkonto. Det kan hende at 365-kontoen er primærkonto for deg, men dette kan du endre i nettbanken ved å trykke på pilen bak den kontoen du ønsker som ny primærkonto via kontooversikten på forsiden - "Innstillinger" - og huk av for primærkonto og velg "lagre". Når det gjelder nettbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Ut ifra det du beskriver her så virker det som om at du har fått en teknisk feil på siden, men vanskelig å si noe om hva eller hvorfor. Veldig fint om du har mulighet til å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan undersøke det nærmere. Håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt med vårt rådgivingssenter dersom du lurer på noe annet. /Wayra
Krister H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gammeldags"
1 syns denne omtalen er nyttig

Danske Bank ligger 15-20 år tilbake i tid teknisk og i tankegang. Nettbanken er slitsom, og mobilappen er mangelfull. Dette var hovedårsaken til at at jeg flyttet boliglånet. Dette holder ikke i dag hvor mange vil gjøre alt på mobilen, helst uten å ringe kundeservice for å endre den minste ting.

Svar fra Danske Bank
10.11.2020 09:15
Hei, Krister. Takk for din tilbakemelding.Det er synd å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Våre digitale løsninger er under kontinuerlig utvilking og vi setter pris på konkrete tilbakemeldinger for å kunne bli bedre. Ikke nøl med å ta kontakt med oss. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gebyrer uten å ha brukt banken"

Opprettet en konto som jeg ikke tok i bruk umiddelbart og ble belatstet både gebyrer og purregebyr for manglende betaling av gebyr før jeg en gang visste at det påløp gebyrer.

Svar fra Danske Bank
09.11.2020 15:05
Hei, Kalle. Takk for din tilbakemelding. Når man oppretter konto signerer man selve kontoavtalen med bankID. I kontoavtalen er alle vilkår og gebyrer for kontoen og kundeprogrammet opplyst. Gebyrer for konto er også opplyst på vår hjemmeside dersom man ønsker å undersøke gebyret før man bestiller konto. Håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice dersom du lurer på noe. /Thea
Danske Bank har totalt 114 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR